abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 15 mei 2015 @ 11:35:05 #1
327807 Mariposas
יה&#14
pi_152616842
Zwangerschap en Geboorte

2015

28 mei: -ik86- (jongen)

3 juni: -Spring (meisje)
5 juni: Purebliss
7 juni: Lunapuella
9 juni: Quickie_Brat (meisje)
14 juni: Lijnloos (jongen)
Medio juni: Minarosa

1 juli: McLaura (jongen)
7 juli: Krisvc (meisje)
12 juli: kazy
13 juli: IsabellaMariaAnna
18 juli: Mariposas (jongen)
25 juli: Zomerzon01 (meisje)
30 juli: Fuente (meisje)

4 augustus: SaskiaR
6 augustus: Flying Fish
*** 7 augustus: LuDann & Black_Ninja***
11 augustus: Stippelrientje (jongen)
12 augustus: Ggirl (jongen)
23 augustus: Coccinelle (jongen)
24 augustus mousemicky (jongen)

*** 1 september: MissBliss en Re ***
10 september: Jagärtrut
12 september: Wizzy
14 september: gestreeptestoel
19 september: Malteser
29 september: J0ycie88 (meisje)

6 oktober: Limone (jongen)
8 oktober: Skoap (jongen)
14 oktober: Sara82 (jongen)
16 oktober: pinquit (jongen)
16 oktober: Estrys (jongen)
21 oktober: JantinaGr
23 oktober: *** Cassandra87 en Bartholomeus *** (jongen)

3 november: silliegirl
4 november: Daui (tweeling)
11 november: 1stGirl
14 november: ***Kuukske & JDude***
23 november: Bloesem

8 december: bloes85

2016

26 januari: Myrr

***-----------------***vermeldingen zijn (as) officiële fokbaby's (een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door FOK)

Voor updates graag quoten of DM!

[ Bericht 2% gewijzigd door Mariposas op 15-05-2015 18:33:42 ]
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_152616935
Gefeliciteerd Klumsy! En wat een prachtige kijkers heeft hij O+ O+ O+
pi_152616973
Klumsy, gefeliciteerd met je prachtige zoon.
En sterkte met herstellen. :*
Professioneel gifmenger.
pi_152617198
Gefeliciteerd Klumsy! Het klinkt heel heftig, neem goed de tijd voor het herstel.
En wat een mooi kindje O+ .
pi_152618199
Ohh wat een schatje Klumsy, die ogen! O+ Oeh klinkt naar zeg! En inderdaad een flinkerd, qua formaat niet veel kleiner dan m'n zoon van 8 weken en als ik naar hem kijk moet ik er niet aan denken dat ik hem er nu uit zou moeten persen :P

Over harde buiken, ik twijfelde soms als m'n buik ineens wat ongemakkelijk aanvoelde en ik links een bult kreeg, maar waarschijnlijk ging Q dan even anders liggen en stak z'n ruggetje (ofzo) uit. Verder niks anders gevoeld, vraag me af of ik ooit wel een harde buik heb gehad!
pi_152618225
Oh en nog gefeliciteerd met je huwelijk LuDann!
pi_152619169
Klumsy, gefeliciteerd met de geboorte van jullie mooie zoontje! Klinkt als een pittige bevalling, sterkte met je herstel!
Je kunt tegenwoordig zoveel worden, dat ik maar gewoon blijf wie ik ben.
pi_152620787
Klumsy gefeliciteerd met jullie zoon!

Wat heftig een gescheurde baarmoeder O.o

Wat een prachtige kijkers heeft hij O+
Schudden voor gebruik
pi_152620792
En toen stond je ineens 18de! Hoe kan dat zo snel! O.o
Schudden voor gebruik
pi_152622188
Klumsy gefeliciteerd met jullie mooie zoon! *O*

Nu lekker bijkomen en herstellen. Geniet van jullie mooie mannetje. :*
pi_152624277
Zo, "even" bijgelezen!
Gefeliciteerd voor alle Mei-Baby's! Wat een mooie namen en een mooie baby's!! Maar ook heftige verhalen...

Ik heb net met een oud collega gesproken aan de telefoon en nu ben ik toe gruwelijk toe aan een borrel :( Ik heb me stellig voorgenomen om alle negatieve-energie mensen uit mijn leven te bannen, maar het valt niet mee.
Anarchistisch Avondvermaak
Magisch theater
Toegang is niet voor iedereen, enkel voor gekken
De toegansprijs is je verstand
pi_152625696
Hier enorme felle steken links rond mijn lies/links onderin de buik. Dit kan ik me niet herinneren van de vorige zwangerschap. Ik heb al n losse pyjamabroek aangedaan
pi_152625732
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 17:00 schreef gestreeptestoel het volgende:
Hier enorme felle steken links rond mijn lies/links onderin de buik. Dit kan ik me niet herinneren van de vorige zwangerschap. Ik heb al n losse pyjamabroek aangedaan
Dat zijn waarschijnlijk je banden. Ik heb het regelmatig. Vooral bij bepaalde bewegingen en als ik moet niezen.
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_152625773
Het schiet erin en dan lijkt t weer weg te gaan.. Lig nu languit op de bank.. Het doet ook meer zeer als ik zit of draai. Hopelijk gaat t zo weg.. Moet straks nog autorijden..
  vrijdag 15 mei 2015 @ 17:38:01 #16
105850 Fuente
mamamuts
pi_152626785
Oh ja niezen :X en soms ook bij andere onverwachte bewegingen, of als ik verkeerd gelegen heb. Wat kan dat pijn doen.
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_152626786
Oh Stoel, niet fijn! Hopelijk trekt het dadelijk wat weg.

Hier net de groeiecho gehad. Frummel is niet veel te klein :). Metingen kwamen nu uit tussen P30 (hoofd en buik) en P10 (been). Bewoog goed, doorstroming vanuit de navelstreng was ook goed. Ze willen de groei wel blijven volgen maar mag nog bij de VK blijven voorlopig.
Over 3 weken wel weer een groeiecho bij de gynaecoloog.
Nu opgelucht!
  vrijdag 15 mei 2015 @ 17:39:05 #18
105850 Fuente
mamamuts
pi_152626817
Fijn Malteser :) Kan me indenken dat je opgelucht bent!
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_152626899
Fijn Malteser, wat een oplichting moet dat zijn!
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_152626986
Fijn Malteser!

En na mijn vraag over harde buiken, had ik er vanmiddag een paar. Vaatwasser uit en inruimen, heen en weer naar t dorp fietsen, boodschappen doen, was ophangen en een tafeltje beitsen vond mijn buik het genoeg :D
pi_152627426
Malteser, wat fijn!
pi_152627836
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 11:35 schreef Mariposas het volgende:
Zwangerschap en Geboorte
2015

28 mei: -ik86- (jongen)

3 juni: -Spring (meisje)
5 juni: Purebliss
7 juni: Lunapuella
9 juni: Quickie_Brat (meisje)
14 juni: Lijnloos (jongen)
Medio juni: Minarosa

1 juli: McLaura (jongen)
7 juli: Krisvc (meisje)
12 juli: kazy
13 juli: IsabellaMariaAnna
18 juli: Mariposas (jongen)
25 juli: Zomerzon01 (meisje)
30 juli: Fuente (meisje)

4 augustus: SaskiaR
6 augustus: Flying Fish
*** 7 augustus: LuDann & Black_Ninja***
11 augustus: Stippelrientje (jongen)
12 augustus: Ggirl (jongen)
23 augustus: Coccinelle (jongen)
24 augustus mousemicky (jongen)

*** 1 september: MissBliss en Re ***
10 september: Jagärtrut
12 september: Wizzy
14 september: gestreeptestoel
19 september: Malteser
29 september: J0ycie88 (meisje)

6 oktober: Limone (jongen)
8 oktober: Skoap (jongen)
14 oktober: Sara82 (jongen)
16 oktober: pinquit (jongen)
16 oktober: Estrys (jongen)
21 oktober: JantinaGr
23 oktober: *** Cassandra87 en Bartholomeus *** (jongen)

3 november: silliegirl
4 november: Daui (tweeling)
11 november: 1stGirl
14 november: ***Kuukske & JDude***
23 november: Bloesem

8 december: bloes85

***-----------------***vermeldingen zijn (as) officiële fokbaby's (een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door FOK)

Voor updates graag quoten of DM!

Voorlopig: 26 januari *O*
pi_152627877
Wat klinkt dat nog ver weg zeg. Gewoon al t nieuwe jaar! :o

En hoi trouwens! Had ik nog niet gezegd volgens mij :+
pi_152627900
Malteser, wat een opluchting moet dat zijn! En de groei blijven volgen is dikke prima toch, beter te veel controles dan te weinig :)

Hier vanmorgen controle bij de vk gehad. Hartje was weer mooi constant te horen.
Over iets minder dan 3 weken SEO en dan dus ook eindelijk weten wat het is. Ik wordt nu langzaam aan toch wel wat ongeduldiger.

Vandaag kreeg ik van mijn moeder allemaal spullen. Ze had met koningsdag voor weinig een houten loopfiets en houten loopfiets met bak op de kop getikt. Hartstikke leuk.
Ze heef voor de box ook nog een mooi boxkleed gekocht én kreeg daar nog wat speelgoed bij.
En zegt ze vanmorgen tegen mij dat we een babykamer mogen uitzoeken op hun kosten.

Het kan niet gek genoeg bij haar. Eerste kleinkind. :D
pi_152628620
Malteser wat een opluchting!
Myrr wat klinkt dat ver, januari! Wat weinig december kindjes ook.

Ik voel vandaag regelmatig kriebelen, echt leuk. Echo was ook goed, alleen jammer dat hij zo stil is op echos is, hij beweegt hoogstens een handje of draait zich om. Schoonmoeder was wel O+ vond het zo leuk.
En nog steeds een jongen
:s)
pi_152629370
Malteser wat fijn!
JantinaGr lief van je ouders en alles voor jezelf *O*
Myrr wat leuk de eerste 2016 baby

Gestreeptestoel ik heb gisteren er een kruik tegen aangelegd. Uiteindelijk was ik zo moe dat ik in slaap viel. Misschien helpt een buikband als je nog op pad moet
pi_152629927
Wat een opluchting Malteser!

Veel sterkte maandag J0ycie met het vervolg van de twintigwekenecho :*

Net met mijn moeder de (bijna) laatste babyspullen gekocht, leuk zo samen, hebben jullie ook dat je band met je moeder verandert door de baby(to be)? Ik heb het gevoel dat we echt closer worden door mijn aankomend mamazijn O+ En mijn ouders zijn ook nu al zo blij met de baby, dat had ik helemaal niet in deze mate verwacht.

Gek vraagje... Mijn UD komt dichterbij en af en toe krijg ik een beetje koudwatervrees. Wat nou als ik helemaal niet meteen blij ben als hij er is, zou ik wel direct van hem houden? Zou ik geen spijt hebben? :@ Ik heb er de hele zwangerschap geen last van gehad en ons kindje is super gewenst, maar ik voel me al bijna schuldig voor hij er is, alsof ik bang ben dat ik niet genoeg van hem houd :{ Normale zenuwen denk ik?
pi_152630475
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 19:28 schreef Minarosa het volgende:
mt dichterbij en af en toe krijg ik een beetje koudwatervrees. Wat nou als ik helemaal niet meteen blij ben als hij er is,
Klinkt echt als normale zenuwen :*

Hier houd ik de UD nog als een ver van mijn bed show. Stop vingers in mijn oren als mijn meneer de dagen opsomt die we nog voor ons hebben en laatst moest ik bijna huilen toen hij een worsteling maakte met een te krappe coltrui :')

Valt denk ik ook een beetje onder koudwatervrees :')

Wel enorm veel zin om ons kindje te ontmoeten, maar ik maak mij natuurlijk ook de bijbehorende zorgen of alles wel goed gaat. Het is ook behoorlijk wat en dan lijkt het me logisch dat je je zorgen maakt ;) Als het maar niet de overhand krijgt en je normaal kan blijven redeneren met je zelf en je partner.

Praat je er ook over met je partner?
Schudden voor gebruik
pi_152630780
Hier ook hoor, en mijn man ook wel. Juist omdat ik hou van orde, rust, regelmaat en veel tijd voor mezelf... daar past een baby niet echt in, zegmaar ;) maargoed, als ie er eenmaal is dan maakt dat niks meer uit (hoop ik dan, maar ik ben er toch ook wel bang voor dat het zal tegenvallen).
Mijn man is meer bang voor praktische dingen, zoals geldzaken, genoeg tijd maken, het huis veilig maken enzo. Maar ik denk dat iedereen dit wel heeft.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_152631950
quote:
17s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 17:41 schreef Skoap het volgende:
Fijn Malteser, wat een oplichting moet dat zijn!
Haha, inderdaad. Voelen ons opgelicht door de gyn van de GUO. Voor niks een dikke week in de zenuwen ;).
Sorry flauw ;).

Dank voor alle reacties!
pi_152632315
Fijn Malteser dat het "gewoon" een kleintje is en niet té klein.

Minarosa, ik heb zelfs nu met een tweede wel eens twijfel of we dit wel hadden moeten willen :') ben je verdorie 4 jaar bezig en puntje bij paaltje twijfel.... Leuk man hormonen :+ maar uiteindelijk weet ik ook dat het zo leuk gaat zijn! Ik struisvogel wel gezellig mee hoor want ondanks dat ie met iets meer dan een week al gewoon klaar is om te komen vind ik dat het echt nog wel een maand gaat duren dus tijd zaaaaaaaaaaaaat :@
pi_152632590
Hier net zo goed spanning en zenuwen. En het is ook nog laaaaaaaaaang geen tijd om te bevallen. Als t aan mij had gelegen was m'n ziekenhuis koffer ook echt nog niet ingepakt want ik heb m voorlopig toch niet nodig. Maar daar denkt de wereld om mij heen anders over. Krijg van meerdere mensen subtiele appjes hoe het gaat of de boodschap, nou ik denk dat je dan en dan gaat bevallen. Ik denk dan alleen nee joh, het duurt nog 4 weken :D
Maar stiekem mag hij van mij ook wel komen want ben ik ook wel heel erg benieuwd!
pi_152632644
Hier vandaag de liggingsecho gehad. Baby ligt al netjes vibi (vast in bekken, voor wie net als ik eerst heel verward was door al die afkortingen in het begin ;) ). Mijn ouders en schoonmoeder waren ook mee, konden ze toch nog eens een echo meemaken. Het paste wel maar amper in de spreekkamer. :')
pi_152633033
* Stippelrientje is in gevecht met de gordijnen }:|

OP MAAT ZULLEN ZE! :(

oh dit had eigenlijk in het kinderkamertopic gemoeten geloof ik, maar ik laat hem lekker hier staan :9
Schudden voor gebruik
pi_152633042
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 18:44 schreef Cassandra87 het volgende:

Myrr wat klinkt dat ver, januari! Wat weinig december kindjes ook.

Ik voel vandaag regelmatig kriebelen, echt leuk. Echo was ook goed, alleen jammer dat hij zo stil is op echos is, hij beweegt hoogstens een handje of draait zich om. Schoonmoeder was wel O+ vond het zo leuk.
En nog steeds een jongen
:s)
Leuk dat je een jongetje krijgt! Wat vind je er zelf van? Of maakte het je niet uit?

Ik vind januari wel dichtbij eigenlijk… Dat is over acht maanden al. :o

Wel jammer dat het dan zo koud is (met het oog op de verjaardagen/partijtjes vieren… Maar daar denk ik dan weer aan :') ).

quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 19:10 schreef Daui het volgende:
Malteser wat fijn!

Gestreeptestoel ik heb gisteren er een kruik tegen aangelegd. Uiteindelijk was ik zo moe dat ik in slaap viel. Misschien helpt een buikband als je nog op pad moet
Ah ja, nu je het zegt! Hopelijk vallen er gauw nog wat streepjes!
pi_152633210
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 21:06 schreef Myrr het volgende:

[..]

Leuk dat je een jongetje krijgt! Wat vind je er zelf van? Of maakte het je niet uit?

Ik vind januari wel dichtbij eigenlijk… Dat is over acht maanden al. :o

Wel jammer dat het dan zo koud is (met het oog op de verjaardagen/partijtjes vieren… Maar daar denk ik dan weer aan :') ).

[..]

Ah ja, nu je het zegt! Hopelijk vallen er gauw nog wat streepjes!
ik ben zelf eind januari jarig en heb er werkelijk nooit bij stil gestaan dat het een minder seizoen zou zijn om in jarig te zijn :o :D
we hadden feestjes thuis met spelletjes, bioscoopfeestjes, zwemfeestjes, bowlen en schaatsen enz. Haske leuk :)

mijn dochters zijn begin feb en eind aug. jarig en het ziet er nu naar uit dat die van eind aug er het meest "last" van zal hebben. Bijna altijd in de vakantie nmlk :)
:)
pi_152633485
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 21:15 schreef mignonne het volgende:

[..]

ik ben zelf eind januari jarig en heb er werkelijk nooit bij stil gestaan dat het een minder seizoen zou zijn om in jarig te zijn :o :D
we hadden feestjes thuis met spelletjes, bioscoopfeestjes, zwemfeestjes, bowlen en schaatsen enz. Haske leuk :)

mijn dochters zijn begin feb en eind aug. jarig en het ziet er nu naar uit dat die van eind aug er het meest "last" van zal hebben. Bijna altijd in de vakantie nmlk :)
Oh ja in de vakantie inderdaad, dat is naar. Mijn 'probleem' was vlak na de vakantie jarig zijn. Als ik op een nieuwe school zat/veel te nieuwe klas had, ik niet echt genoeg mensen kende om een feestje te geven. ;(

Zeg, nog meer acuut-gestopt-met-roken'den hier? Het is toch niet heel erg dat ik er voldoening uit haal om rook te ruiken he? :P Af en toe ontsnapt er een vleug naar binnen toe en die vind ik heerlijk. :') Ik heb het echt heel erg zwaar met niet-roken. :') Wil mee-roken. ;(
Tevens wel even een hulde aan mezelf voor het stoppen met roken en het werkelijk volhouden ook al heb ik geen keus_O_

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 15-05-2015 21:27:16 ]
pi_152633599
Welkom, myrr! En gefeliciteerd!

Ik schijt ook peuken, hoor. L is net lekker zelfstandig en ben ik wel het type voor twee kinderen en wat haal ik mezelf op de hals en vind ik r wel net zo leuk als L en hoe ga ik me in hemelsnaam voelen na de bevalling en wat als ik straks weer moet gaan werken en aaaargh!
pi_152633708
gevoelens over een tweede klinken me trouwens heel bekend, kwam helemaal goed :Y en nu bij nr 3 gewoon weer hetzelfde liedje :') het hoort er een beetje bij I guess.
pi_152634591
Bevallingsvrees enzo valt hier nog meer. Ik denk dat dat komt zodra ik verlof heb en niks meer te doen overdag :') Zag net wel dat ik al in de top 10 sta, omg!

quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 21:06 schreef Myrr het volgende:

Ach, bij mij was het eerste wat mensen zeiden na 'gefeliciteerd met je zwangerschap' - 'da's ook zielig, is je kindje altijd in de zomervakantie jarig'. Zo is er altijd wel wat :P Ik maak me er overigens geen druk om. Welkom trouwens! (Als ik dat nog niet had gezegd..)
pi_152634606
Foutje

[ Bericht 99% gewijzigd door kazy op 15-05-2015 21:48:45 (Oeps ging iets fout op mobiel) ]
pi_152634712
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 21:15 schreef mignonne het volgende:

[..]

Mijn kinderen zijn begin januari jarig. Genoeg dingen te bedenken om te doen in de winter!
pi_152635268
Bedenk me nu wel dat het vlak na mijn vriend zijn verjaardag is! Dat scheelt dan weer wel.
We (nou ja, hij) heeft overigens besloten om voor de gemeente te gaan trouwen, i.v.m. belasting voordelen enzo.

Dit gaat me allemaal veeeeeeeeel te snel ineens. -O-

Wel afgesproken dat we dat gewoon tussen ons en de getuigen houden :P Puur voor het papier, en we alsnog een grote bruiloft doen later ergens over x jaar. Met een prinsesje of kleine baas als ringdrager. O+

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 15-05-2015 22:01:32 ]
pi_152635269
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 20:34 schreef Malteser het volgende:
Voelen ons opgelicht door de gyn van de GUO. Voor niks een dikke week in de zenuwen .
Sorry flauw .
:D :D dat soort grapjes zou ik nu ook maken
Life is what happens while you are busy making other plans...
  vrijdag 15 mei 2015 @ 22:03:59 #45
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_152635433
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 21:59 schreef Myrr het volgende:
Het hoeft toch allemaal niet op stel en sprong? Neem eens eerst even de tijd om aan het idee van zwanger zijn en een toekomstig kindje te wennen... Je bent net 4 weken, hebt nog geen verloskundige gezien of echo gehad, adem in adem uit, take your time...
pi_152635549
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 22:03 schreef mousemicky het volgende:

[..]

Het hoeft toch allemaal niet op stel en sprong? Neem eens eerst even de tijd om aan het idee van zwanger zijn en een toekomstig kindje te wennen... Je bent net 4 weken, hebt nog geen verloskundige gezien of echo gehad, adem in adem uit, take your time...
Ja, je hebt gelijk. Er komt alleen zoveel bij kijken ineens, waar je eerst nog nooit over na hebt gedacht (althans… wel, maar dan als in 'later' en niet volgend jaar :')).

Ja, eerst maar de eerste echo's afwachten (heb over vier weken een 8 wk echo uit eigen buidel om te kijken of het juist zit, en over zes weken een intake) en hopen dat het überhaupt een plakker is. Daarna verder stressen. :s)

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 15-05-2015 22:07:51 ]
  vrijdag 15 mei 2015 @ 22:14:51 #47
327807 Mariposas
יה&#14
pi_152635859
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 21:59 schreef Myrr het volgende:
Bedenk me nu wel dat het vlak na mijn vriend zijn verjaardag is! Dat scheelt dan weer wel.
We (nou ja, hij) heeft overigens besloten om voor de gemeente te gaan trouwen, i.v.m. belasting voordelen enzo.

Wel afgesproken dat we dat gewoon tussen ons en de getuigen houden :P Puur voor het papier, en we alsnog een grote bruiloft doen later ergens over x jaar. Met een prinsesje of kleine baas als ringdrager. O+
Als jij het te snel vindt, dan kan je dat toch gewoon aangeven? Jij moet ook 'ja' zeggen hoor. ;) en die belastingsvoordelen vallen wel mee, alleen als je allerlei aftrekposten hebt en de 1 veel meer verdient dan de ander levert het je echt wat op. Het voordeel was bij ons geloof ik ¤6,- op de laatste aangifte IB.
pi_152635942
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 22:14 schreef Mariposas het volgende:

[..]

Als jij het te snel vindt, dan kan je dat toch gewoon aangeven? Jij moet ook 'ja' zeggen hoor. ;) en die belastingsvoordelen vallen wel mee, alleen als je allerlei aftrekposten hebt en de 1 veel meer verdient dan de ander levert het je echt wat op. Het voordeel was bij ons geloof ik ¤6,- op de laatste aangifte IB.
Hmmm, daar moeten we even naar kijken dan. Zwager en zijn vrouw hebben wel flink voordeel eruit, maar hij werkt en zij niet. Wij werken wel gewoon beiden en heel erg veel verschil zit er niet in onze inkomsten.

Natuurlijk zeg ik wel ja, en wil ik wel trouwen met hem, alleen niet bij de sfeerloze gemeente. :P Dus dit is een onderonsje (als het wat uitpakt), en later een echte.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 15-05-2015 22:17:57 ]
pi_152636198
Ik snap niet waarom trouwen belastingvoordelen heeft?
Als je samenwoont ben je net zo goed fiscaal partner...
pi_152636214
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 22:16 schreef Myrr het volgende:

[..]

Hmmm, daar moeten we even naar kijken dan. Zwager en zijn vrouw hebben wel flink voordeel eruit, maar hij werkt en zij niet. Wij werken wel gewoon beiden en heel erg veel verschil zit er niet in onze inkomsten.

Natuurlijk zeg ik wel ja, en wil ik wel trouwen met hem, alleen niet bij de sfeerloze gemeente. :P Dus dit is een onderonsje (als het wat uitpakt), en later een echte.
Als ik jou was zou ik dan is verdiepen in geregistreerd partnerschap. Als je dan later trouwt, trouw je ook echt voor 't eerst.
Verder geeft een geregistreerd partnerschap alle rechten en plichten van een huwelijk.
pi_152636250
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 22:23 schreef JantinaGr het volgende:
En dit. Een samenlevingscontract via de notaris levert hetzelfde voordeel op.

Alleen zit je dan weer met erkennen en gezag etc. Dat is wel iets om je in te verdiepen.
pi_152636253
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 22:23 schreef JantinaGr het volgende:
Dit.
pi_152636335
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 22:24 schreef silliegirl het volgende:

[..]

En dit. Een samenlevingscontract via de notaris levert hetzelfde voordeel op.

Alleen zit je dan weer met erkennen en gezag etc. Dat is wel iets om je in te verdiepen.
Volgens mij ben je ook fiscaal partner als je meer dan zes maanden samenwoont, ook zonder contract.

En erkennen is 1 bezoekje aan de gemeente en gezag kan geloof ik online.
pi_152636394
Dat partnerschap klinkt beter. :P

quote:
1s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 22:25 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:

[..]

Volgens mij ben je ook fiscaal partner als je meer dan zes maanden samenwoont, ook zonder contract.

We wonen nu tien maanden samen, zal dat even bekijken.
pi_152636441
quote:

[..]

Nee, dat fiscaal partnerschap is niet meer zo met enkel samenwonen. Weer wel als je samenwoont en samen een kind hébt.
pi_152636487
Je moet inderdaad samen een kind hebben. Nou, wordt geregeld. Opgelost, slotje. :D
pi_152636566
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 22:16 schreef Myrr het volgende:

[..]

Bij vrienden heb ik gezien dat die 'latere, echt grote' bruiloft er nooit meer kwam. ;( Zo sip, want er was bij hun niemand bij en ze waren ook in hun gewone kloffie.

Ik zou t in 1 keer goed doen. ^)
Professioneel gifmenger.
pi_152636803
quote:

[..]

True. Maar goed, ook naar elkaar toe ben je erfrechts-technisch enzo beter af met huwelijk/geregistreerd partnerschap dan gewoon alleen samenwonen. Magoed, dat is een keuze uiteraard :)
pi_152636894
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 22:36 schreef silliegirl het volgende:

[..]

True. Maar goed, ook naar elkaar toe ben je erfrechts-technisch enzo beter af met huwelijk/geregistreerd partnerschap dan gewoon alleen samenwonen. Magoed, dat is een keuze uiteraard :)
Zekers! Maar even om te relativeren ;)

Wij hebben een samenlevingscontract + testament.
pi_152636962
hier ook fiscaal partners ivm kinderen.

Erkennen is kwestie van eenmalig langs gemeente. Gezag aanvragen is een kwestie van online met je digiD een formulier invullen (hier: https://loket.rechtspraak.nl/burgers/familiezaken/32 ).

Het valt allemaal heus mee. Het enige verschil met trouwen is dan nog je erfrecht etc. Dat kun je bij de notaris vast laten leggen en weet ik veel, of je neemt de gok en wacht ff tot je wel gaat trouwen.
pi_152637003
En trouwen in je eigen kloffie en met zo min mogelijk mensen is voor mij de enige way to go wat mij betreft. Anders hoef ik niet te trouwen :') niks voor mij :N
pi_152637031
Geregistreerd partnerschap en trouwen kan gratis in Utrecht. Scheelt je weer wat geld. Het is sowieso stukken goedkoper dan een samenlevingscontract. Moet je even op de website van de gemeente kijken
pi_152637580
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 22:38 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:

[..]

Zekers! Maar even om te relativeren ;)

Wij hebben een samenlevingscontract + testament.
Wij ook, en daarmee is alles gedekt, behalve dus het erkennen/gezag.

Maar zoals gezegd stelt het regelen hiervan niet zoveel voor.

Hier in de gemeente kan je vanaf 2016 pas weer gratis trouwen. Is helemaal volgeboekt tot die tijd. :')
  vrijdag 15 mei 2015 @ 22:57:42 #64
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_152637614
<knip! spuit elf!>

[ Bericht 98% gewijzigd door kwakz0r op 15-05-2015 23:05:31 ]
Kwak
  vrijdag 15 mei 2015 @ 22:59:05 #65
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_152637666
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 22:40 schreef mignonne het volgende:
hier ook fiscaal partners ivm kinderen.

Erkennen is kwestie van eenmalig langs gemeente. Gezag aanvragen is een kwestie van online met je digiD een formulier invullen (hier: https://loket.rechtspraak.nl/burgers/familiezaken/32 ).

Het valt allemaal heus mee. Het enige verschil met trouwen is dan nog je erfrecht etc. Dat kun je bij de notaris vast laten leggen en weet ik veel, of je neemt de gok en wacht ff tot je wel gaat trouwen.
ik was enorm spuit elf, maar dit doen wij dus idd ook. samenlevingscontract nu ivm koop huis, erfrecht enzo volgend jaar. notaris is duur genoeg... -O-

(als je t goedkoop wilt doen door gratis te trouwen ben je dus wel automatisch in gemeenschap van goederen getrouwd. dat willen wij niet dus dan moet je sowieso langs de notaris dus alsnog duur. doe mij dan meteen ook maar een feestje en een jurk :7 )

[ Bericht 7% gewijzigd door kwakz0r op 15-05-2015 23:06:09 ]
Kwak
  vrijdag 15 mei 2015 @ 23:01:18 #66
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_152637749
<knip! weer spuit elf!>

[ Bericht 95% gewijzigd door kwakz0r op 15-05-2015 23:06:43 ]
Kwak
  vrijdag 15 mei 2015 @ 23:03:15 #67
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_152637841
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 22:31 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

Bij vrienden heb ik gezien dat die 'latere, echt grote' bruiloft er nooit meer kwam. ;( Zo sip, want er was bij hun niemand bij en ze waren ook in hun gewone kloffie.

Ik zou t in 1 keer goed doen. ^)
vier op een rij (en veeeel spuit elf)

collega van mij hadden hun huwelijk niet goed geregeld, waren niet op tijd naar de notaris geweest dus hun burgerlijk huwelijk (gratis op maandag huwelijk) ging niet door. maar ze hebben het feest gewoon door laten gaan. zijn uiteindelijk een half jaar later pas effe snel voor de wet getrouwd :+
Kwak
pi_152637962
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 22:59 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

ik was enorm spuit elf, maar dit doen wij dus idd ook. samenlevingscontract nu ivm koop huis, erfrecht enzo volgend jaar. notaris is duur genoeg... -O- (als je t goedkoop wilt doen door te trouwen ben je automatisch in gemeenschao van goederen getrouwd. dat willen wij niet dus dan moet je sowieso langs de notaris dus duur. doe mij dan meteen ook maar een feestje en een jurk :7 )
oh ik wil idd ook om die reden niet gratis trouwen en ik wil geen partnerschap want dat vind k muf :@ maar echt gedoe met jurk enzo brrrr. Ik doe wel een kleine bbq in de tuin daarna. misschien :')
pi_152638281
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 22:41 schreef mignonne het volgende:
En trouwen in je eigen kloffie en met zo min mogelijk mensen is voor mij de enige way to go wat mij betreft. Anders hoef ik niet te trouwen :') niks voor mij :N
Dan moet je t zeker zo doen. :Y ^O^
Professioneel gifmenger.
pi_152638354
Wij hebben geregistreerd partnerschap, met mooie jurk, taart, jawoord, net als een huwelijk. Voelt voor mij ook zo, ik heb t dus ook gewoon over mijn man. Zat bij hem tussen zijn oren, en bruiloft wil hij op zijn achterhoeks vieren, hoeft voor mij niet zo grootschalig. Wij hebben partnerschap voorwaarden, ivm eigen zaak. Reden om dat nu zo te doen is dat alles voor de kleine automatisch geregeld is, en we anders een samenlevingsovereenkomst moesten betalen bij de notaris en tzt weer huwelijkse voorwaarden. Nu kunnen we, áls we ooit gaan trouwen, de partnerschap voorwaarden meenemen

De ambtenaar was bij ons trouwens in de war, versprak zich steeds en noemde steeds bruidspaar. Wij hebben t echt super de luxe gedaan.

Als klap op de vuurpijl testte ik op de ochtend van deze dag nog positief ook, dus de kleine was er al vroeg bij :s)
pi_152638513
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 23:06 schreef mignonne het volgende:

[..]

oh ik wil idd ook om die reden niet gratis trouwen en ik wil geen partnerschap want dat vind k muf :@ maar echt gedoe met jurk enzo brrrr. Ik doe wel een kleine bbq in de tuin daarna. misschien :')
Wij hebben gebbqed in de achtertuin op ons huwelijksfeestje met onze daggasten O+
Je kunt het zo gek of ongedwongen maken als je zelf wil.

Oh gewoon in pak en jurk beide. Alleen tijdens de ontspannen uurtjes in de achtertuin was het een grote verkleedpartij :D Had niet gehoeven, maar we vonden dat juist wel effe lekker :9 Korte broek en oud shirt aan voor de meeste gasten en ook wij zelf, zodat je lekker kon knoeien O+ Paar uur later weer opgefrist in de jurk gehesen en naar een zaal gegaan waar we met de rest van de gasten feestje verder bouwde ^^,
Schudden voor gebruik
pi_152638904
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 19:10 schreef Daui het volgende:
Malteser wat fijn!

Ik heb geen buikband..

Ben nu net thuis en heb er de hele avond nog last v gehad. Wel minder erg gelukkig. Nu slapen en morgen is t hopelijk weg.
pi_152639746
Ik ben zo verliefd op ons zoontje O+ heb de hele dag door kriebels gevoeld. Kan echt niet wachten tot dit duidelijker wordt.
Klopt het trouwens dat alle baby's wipneusjes hebben? Zijn profiel lijkt een wipneus te hebben, dus mijn man was al helemaal enthousiast, dat de kleine mijn neus zou hebben, maar mijn schoonmoeder zei dat alle echos er zo uitzien.
pi_152639876
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 23:57 schreef Cassandra87 het volgende:
Ik ben zo verliefd op ons zoontje O+ heb de hele dag door kriebels gevoeld. Kan echt niet wachten tot dit duidelijker wordt.
Klopt het trouwens dat alle baby's wipneusjes hebben? Zijn profiel lijkt een wipneus te hebben, dus mijn man was al helemaal enthousiast, dat de kleine mijn neus zou hebben, maar mijn schoonmoeder zei dat alle echos er zo uitzien.
foto?
lastig te zeggen, aan de ene kant hebben baby's en peuters vaker kleine neusjes omdat dat neuskraakbeen nog helemaal vormt en doe, maar het is zeker niet zo dat alle babyneusjes er hetzelfde uit zien.
pi_152639958
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 mei 2015 00:01 schreef mignonne het volgende:

[..]

foto?
lastig te zeggen, aan de ene kant hebben baby's en peuters vaker kleine neusjes omdat dat neuskraakbeen nog helemaal vormt en doe, maar het is zeker niet zo dat alle babyneusjes er hetzelfde uit zien.
Misschien ziet ie ook wel iets wat hij wil zien haha
Tinypic draait foto's om :( sorry
pi_152639999
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 23:57 schreef Cassandra87 het volgende:
Ik dacht bij de 10 weken echo precies het profiel van m'n vriend te zien, inclusief wipneusje. In mijn geval klopte dat wel! Zag in die tijd ook andere echo's hier langskomen en zag dan toch wel verschil met de onze.
pi_152640082
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 mei 2015 00:05 schreef Gevalletje het volgende:

[..]

Ik dacht bij de 10 weken echo precies het profiel van m'n vriend te zien, inclusief wipneusje. In mijn geval klopte dat wel! Zag in die tijd ook andere echo's hier langskomen en zag dan toch wel verschil met de onze.
zo leuk O+
Ik zie er zelf niet zo zeer een wipneus in, maar mijn vriend heeft een vrij grote neus (iedereen van zijn vaders kant, daaraan herken ik de familieleden) en dit profiel was iets meer subtiel hihi
pi_152640196
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 mei 2015 00:07 schreef Cassandra87 het volgende:

[..]

zo leuk O+
Ik zie er zelf niet zo zeer een wipneus in, maar mijn vriend heeft een vrij grote neus (iedereen van zijn vaders kant, daaraan herken ik de familieleden) en dit profiel was iets meer subtiel hihi
Ja O+
Haha! Blijft afwachten natuurlijk, maar wie weet heb je toch nu al gezien dat ie jouw neus krijgt :)
pi_152643228
Hoe doe je het eigenlijk als je naar een festival o.i.d. gaat? Ik ben bekend met wat ze daar voedsel noemen, en dat vertik ik zonder zwangerschap al te eten dus laat staan nu.

Doen ze heel moeilijk bij de ingang als je dat aangeeft? Anders verzin ik er wel een allergie bij. O-)
  zaterdag 16 mei 2015 @ 06:52:51 #80
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_152643274
Je komt daar al niet naar binnen met een gesealed flesje water, is mijn ervaring. Ik vind het trouwens wel meevallen met de kwaliteit, ik vind het meestal best goed. Alleen hysterisch duur. Als je je zorgen maakt om hygiene, met een patatje of een broodje zal 't wel loslopen denk ik. Ik weet niet wat voor festival t is maar de doorlooptijd is meestal gigantisch hoog. Veel wordt ter plekke bereid.
pi_152643395
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 20:34 schreef Malteser het volgende:

[..]

Haha, inderdaad. Voelen ons opgelicht door de gyn van de GUO. Voor niks een dikke week in de zenuwen ;).
Sorry flauw ;).

Dank voor alle reacties!
Ik hoop dat ik dit maandag ook kan zeggen..
Fijn malteser dat alles goed was! :*
pi_152643413
De festivals die ik ken zijn tegenwoordig meer van vers en biologisch. Op Lowlands vond ik het fijn dat ze precies wisten wat er in zat (allergie) omdat ze het ter plekke bereiden :Y)
pi_152643437
Festival eten is al lang niet zo erg meer maar juist hartstikke veelzijdig en vaak inderdaad vers bereidt en biologisch en verantwoord en zulks... Je betaald er wel de hoofdprijs voor maar ik vind het prima te hebben hoor!
pi_152643514
Ik heb heel lang in de festivalcatering gewerkt. Ook daar moet er gewoon voldaan worden aan alle hygiene-normen en dat wordt regelmaig gecontroleerd. Daarnaast is, zoals eerder genoemd, de doorloop heel erg hoog en zul je dus nooit iets aantreffen wat al lang ligt :)

Tegenwoordig is 't trouwens naar mijn weten verplicht om alle allergenen te kennen en erover te kunnen vertellen en is 't aanbod op festivals erg breed, dus met een allergietje kom je er niet vanaf denk ik ;)
pi_152643569
Mnoh, broodje smos :9. Je kunt tegenwoordig zo lekker eten op een festival :D. Duur, maar ja :+. Het is net vakantie. :+.

Edit: 14 weken vandaag *O*.
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_152643590
Mèn, nu het over festivals gaat basl ik steeds meer dat we dit jaar niet kunnen Pinkpoppen... Goed excuus/alternatief natuurlijk maar wel jammer :@
pi_152643622
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2015 08:39 schreef Lijnloos het volgende:
Mèn, nu het over festivals gaat basl ik steeds meer dat we dit jaar niet kunnen Pinkpoppen... Goed excuus/alternatief natuurlijk maar wel jammer :@
Mja. Herkenbaar gevoel, al een paar jaar :'). Maar dat komt ook door de beperkte financiën. Hopelijk kunnen we volgend jaar weer een keer.
En jammerlijk dat ik onze Kensington-kaartjes in de verkoop kan gooien omdat ik rond die tijd van de Ziggo Dome-concerten ben uitgerekend :').
  zaterdag 16 mei 2015 @ 09:10:24 #88
56471 pinquit
oh my lama!
pi_152643781
Festivalvoedsel O+ :9 :9~
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_152643793
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 mei 2015 07:48 schreef J0ycie88 het volgende:

[..]

Ik hoop dat ik dit maandag ook kan zeggen..
Fijn malteser dat alles goed was! :*
Dat hoop ik ook voor jullie! Hoe laat is de echo maandag? :*
pi_152643931
Om 9.40, dus gelukkig niet ook nog heel de maandag in spanning. Gisteren en donderdag was ik vrij rustig maar vanmorgen werd ik heel akelig wakker...
pi_152644017
Qua zwangerschap zou ik me op een festival echt niet druk maken :o zo lang je maar ver van het bier en de wijn weg blijft is er weinig wat verkeerd kan gaan. En naar mijn idee wordt er tegenwoordig juist heel veel aan vers fruit en verse salades verkocht, het is allang niet meer die kleffe burger van tig jaar geleden. Op Lowlands schijn je zelfs glutenvrij uit de voeten te kunnen!
Gesneden rauwkost mag niet te lang liggen ivm risico op listeria, dat gaat voor een festival over het algemeen gewoon niet op, zoek een drukke kraam dan weet je zeker dat je sla nooit langer dan een uur gelegen heeft ;) Je voorverpakte maaltijdsalade van de AH heeft waarschijnlijk een hoger risico op listeria dan die van de (drukke) festival-kraam. en voor de nuance en paniekers ;) ook dat risico is vreselijk klein... En verder van een frietje of hamburger krijgt je kind niks.
Ik zou me er niet druk om maken en lekker genieten van het festival :)
pi_152644317
Sowieso wat minder druk maken en wat meer genieten ;) als ik dat zo lees. Die verdere acht maanden gaan snel maar ook weer niet zo snel ;)
pi_152644344
Twist en klumsy beide nog van harte!
pi_152644450
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2015 09:59 schreef Cassandra87 het volgende:
Sowieso wat minder druk maken en wat meer genieten ;) als ik dat zo lees. Die verdere acht maanden gaan snel maar ook weer niet zo snel ;)
Ik vond dit gemakkelijker worden zodra ik de baby voelde bewegen; in het begin is het nog allemaal zo abstract, ongrijpbaar en verrassend. Festival ze, Myrr!

Goed trouwens om te lezen dat anderen ook wat zenuwen hebben :) Ik ga vandaag gewoon lekker aan de babykamer prutsen (sinds gisteren verlof!) en zodra alles af is voel ik me vast zen. En nog een boek over baby's kopen want we hebben Oei ik groei en een heel oud (en ook ouderwets) boek, maar ik wil graag een wetenschappelijk onderbouwd, nuchter boek. Iemand tips?

Ik heb Jagär al een tijdje niet gezien, alles goed?
pi_152644525
Hee mignonne, kom jij eigenlijk vaak vrouwen tegen die een 'vrije' geboorte willen doen?
pi_152644544
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 mei 2015 10:09 schreef Minarosa het volgende:

[..]

Ik vond dit gemakkelijker worden zodra ik de baby voelde bewegen; in het begin is het nog allemaal zo abstract, ongrijpbaar en verrassend. Festival ze, Myrr!

Ja dat is waar, iedereen maakt zich op een andere manier druk. Ik heb dat inderdaad ook heel sterk gehad, of t hartje wel bleef kloppen. Maar stressen over een huwelijk en dat eigenlijk te snel vinden gaan is (ook) onnodig. Denk ik dan.

Ik word nu pas wat relaxter, rond de zeventien weken. Formeel hadden we alles al geregeld, we hebben een mooi ruim huis, de babykamer schiet aardig op. En ondanks alle angsten doet onze kleine vent het nog perfect. Dus ik mag ook wat meer zen van mijzelf worden haha

En geniet van je verlof!
pi_152644545
Jagär is op vakantie nu toch? Die zal wel beperkte internet-toegang hebben lijkt me.

Ik ben verder helemaal niet met zwangerschap bezig nu, eerst maar eens afstuderen en daarna werken en dan zie ik wel verder. Ik denk dat ik niet voor 25 weken aan het kamertje ga beginnen enz.
pi_152644552
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2015 10:15 schreef Bloesem. het volgende:
Hee mignonne, kom jij eigenlijk vaak vrouwen tegen die een 'vrije' geboorte willen doen?
Wat versta je onder vrjie geboorte? :)
ik kom van alles tegen, alle soorten en maten :+
pi_152644557
Lekker Minarosa, verlof!
pi_152644637
quote:
14s.gif Op zaterdag 16 mei 2015 10:16 schreef mignonne het volgende:

[..]

Wat versta je onder vrjie geboorte? :)
ik kom van alles tegen, alle soorten en maten :+
Nou, geboortes die niet per se volgens protocol gaan. Handsoff of lotusbevallingen bijvoorbeeld (ja, ik ben me erin aan het verdiepen ;) )

Hoe ga jij om met een situatie waarin de wens/het gevoel van de bevallende vrouw haaks staat op medisch protocol?
pi_152644651
Ik krijg honger nu ik lees over festival eten..

Minarosa, verlof! Lekker genieten.
pi_152644688
Bij vrije geboorte moet ik denken aan dat filmpje van die vrouw die in een riviertje bevalt, met al die vliegjes op de baby
pi_152644703
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 mei 2015 10:09 schreef Minarosa het volgende:

[..]

Goed trouwens om te lezen dat anderen ook wat zenuwen hebben :) Ik ga vandaag gewoon lekker aan de babykamer prutsen (sinds gisteren verlof!) en zodra alles af is voel ik me vast zen. En nog een boek over baby's kopen want we hebben Oei ik groei en een heel oud (en ook ouderwets) boek, maar ik wil graag een wetenschappelijk onderbouwd, nuchter boek. Iemand tips?

Ik heb Jagär al een tijdje niet gezien, alles goed?
Alles goed! O+

Ik ben in NL op vakantie met mijn familie, en hoewel we internet hebben is er niet veel tijd om te internetten...

Hier gaat alles hartstikke goed. Ik voel me prima, de baby beweegt goed, m'n zusjes hebben de baby allebei kunnen voelen...

Alleen die alcoholvrije radlers die je in NL kunt kopen, die zijn niet lekker... :')
  zaterdag 16 mei 2015 @ 10:25:18 #105
149959 SQ
snelle trees
pi_152644705
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2015 10:24 schreef Cassandra87 het volgende:
Bij vrije geboorte moet ik denken aan dat filmpje van die vrouw die in een riviertje bevalt, met al die vliegjes op de baby
Google dan ook de lotusbevalling maar eens :D
disclaimer
pi_152644744
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 mei 2015 10:21 schreef Bloesem. het volgende:

[..]

Nou, geboortes die niet per se volgens protocol gaan. Handsoff of lotusbevallingen bijvoorbeeld (ja, ik ben me erin aan het verdiepen ;) )

Hoe ga jij om met een situatie waarin de wens/het gevoel van de bevallende vrouw haaks staat op medisch protocol?
Kom er later op terug ;) ik sta op t punt om me aan te kleden en naar het durp te gaan voor boodschappen :D

In principe sta ik daar gewoon voor open. Recht op autonomie en zulks, een protocol is een medisch advies, een beproefde manier om om te gaan met een situatie, maar is daarmee nog geen wet. Je bent nooit verplicht een behandeling/ingreep wat dan ook te ondergaan. Ik weet wel dat er veel zorgverleners zijn die daar niet zo voor open staan en bijvoorbeeld al half schuimbekkend over de tafel hangen wanneer iemand een prik in t bovenbeen voor de placenta weigert. Dat is niet altijd totale onwil maar ook grotendeels onwetendheid, de gedachte heerst dat iets wat in een protocol staat ook 'moet' en dat vrouwen geen keuze hebben.

voor de nuance... dat betekent overigens niet dat ik overal over sta te juichen en springen maar dat snapt iedereen hopelijk wel? Het feit is gewoon dat het recht op zelfbeschikking over eigen lichaam boven de wens van de zorgverlener gaat, ongeacht hoe ik daar over denk.
pi_152644776
En lotusbevalling heb k wel eens gedaan, dat was niet zo spannend verder.
Een indonesisch stel, navelstreng volledig uit laten kloppen (duurde half uur voor ie leeg was), en intact gelaten, placenta in een matje gewikkeld en dat ding is daarna in een soort zakje en doek gegaan. Het was alleen even onhandig pielen met aankleden van het kind. Waar laat je die navelstreng :D
pi_152644810
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 mei 2015 10:25 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Google dan ook de lotusbevalling maar eens :D
het maatje van de baby *; niet aan te raden om op te eten als die een paar dagen in t zout heeft gelegen.
Maar ik denk dat ik t maatje toch maar weggooi na de bevalling :+
Had er nooit van gehoord trouwens
pi_152644999
Thanks mignonne! En succes met boodschappen doen op 't durrep ;) Vraagje voor straks: vind je het in zo'n situatie prettig als er een geboorteplan is waar je op terug kunt vallen? Ik ga eea ook voorleggen aan mn eigen verloskundige, maar ben 'vooronderzoek' aan het doen :)

Ik noemde het trouwens vrije geboorte vanwege het boek vrije geboorte en deze blog http://vrijegeboorte.blogspot.nl/ Kon zo snel even geen betere term bedenken, haha
  zaterdag 16 mei 2015 @ 10:49:19 #110
56471 pinquit
oh my lama!
pi_152645099
Ik voel me even heel dom, maar bloedt je kind niet leeg dan, als je de navelstreng niet afbindt? :P :') :+
  zaterdag 16 mei 2015 @ 10:58:26 #111
149959 SQ
snelle trees
pi_152645247
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 mei 2015 10:31 schreef Cassandra87 het volgende:

[..]

het maatje van de baby *; niet aan te raden om op te eten als die een paar dagen in t zout heeft gelegen.
Maar ik denk dat ik t maatje toch maar weggooi na de bevalling :+
Had er nooit van gehoord trouwens
juist wel, zout conserveert prima. Soort coburger ham!
disclaimer
pi_152645262
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 mei 2015 10:49 schreef pinquit het volgende:
Ik voel me even heel dom, maar bloedt je kind niet leeg dan, als je de navelstreng niet afbindt? :P :') :+
ook even heel kort. nee want de 2 slagaders van baby's ns pompen het bloed vanaf het hart naar de placenta. De vene gaat vanaf placenta terug naar baby. Wanneer baby geboren wordt ontstaat er drukverschil en komt een omkering van bloedsomloop op gang. Het hart pompt dan door de grote lichaamsslagader en niet meer door die ns slagaders. Door kleppen in de ns slagaders waarop nu geen druk meer staat stroomt het bloed dus niet meer terug. De vene en de ductus venosus staan wel nog open en vervoeren wel nog bloed naar baby toe. In de eerste week na bevalling sluiten de ductus venosus en de ductus botalli zich. Die laatste meestal al binnen 24 u.
pi_152645268
en nu ga k exht boodschappen doen :P
pi_152645580
Ik heb voor de derde dag op rij echt onwijs koppijn en paracetamol doet niks. :X Heel irritant.

Verder heb ik een wiegje gekocht O+ , dus baby's eerste bedje staat klaar. Ik wilde eigenlijk een co-sleeper, maar toen ik in de winkel aan vriend uitlegde hoe dat werkt, was zijn eerste reactie "oh. Dus dan lig ik er straks een beetje bij? Ik wil de baby dan ook wel aan mijn kant".
Ja. Goed, dat snap ik, had ik niet over nagedacht. Dus is het voor nu een supersnoezig wiegje geworden, wat natuurlijk ook gewoon naast ons bed kan staan!

Heel toevallig begon vriend gisteravond laat nog over geregistreerd partnerschap. We hadden voorheen afgesproken dat te regelen voor de baby er zou zijn, maarja.. stof tot nadenken weer!
pi_152646019
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2015 10:25 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

Alles goed! O+

Ik ben in NL op vakantie met mijn familie, en hoewel we internet hebben is er niet veel tijd om te internetten...

Hier gaat alles hartstikke goed. Ik voel me prima, de baby beweegt goed, m'n zusjes hebben de baby allebei kunnen voelen...

Alleen die alcoholvrije radlers die je in NL kunt kopen, die zijn niet lekker... :')
persoonlijk vind ik alleen die van Grolsch erg lekker... :D

Geniiet van je vakantie en de kroketten!!
pi_152646086
Totaal niets bijgelezen, maar nog even kort ons verhaal:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_152646159
Oh, en de naam (maar liever hier niet quoten / gebruiken!):

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 17% gewijzigd door twist02 op 17-05-2015 19:45:24 ]
pi_152646321
Twist wat een mooie naam O+ en blij dat je de bevalling achter de rug hebt.

Jagartrut wanneer is de grote verhuizing?
pi_152646602
Twist wat fijn dat jullie weer thuis zijn. Leuke naam ook!
pi_152647293
Oh ja vakantie voor Jagär, met kroket?

Stoel: ik heb zo'n band van Anita, zit heerlijk met lopen, koken et cetera. Ik doe hem af als ik fiets of zit, dan zit het niet fijn. Geen moment spijt van gehad.

Mooie naam twist! En wat een geluk spreekt er uit je verhaal O+
pi_152647456
Ah ja, mocht eventueel wel zelf eten meenemen, had even een berichtje gestuurd. Maar denk dat ik het op een frietje wel overleef. Zo nog even flink voedsel naar binnen gooien. :9
pi_152647544
quote:
Ik heb zoiets in de kast liggen, van een ander merk. Ik vond het vooral warm.
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_152647665
quote:
Ik draag er één (van mendela) en ik vind het perfect. Draag hem voor wat stevigheid bij een navelbreuk.
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_152647896
Bedankt voor de reacties. Ik krijg echt last van mijn buik bij t lopen. En ik werk in de thuiszorg... Moet veel staan en lopen..
Misschien toch eens overwegen. Ik zie al hele prijsverschillen.
  zaterdag 16 mei 2015 @ 13:02:48 #125
105850 Fuente
mamamuts
pi_152647998
De carriwell heb ik ook en die doet geen fluit qua ondersteuning. Ik heb ook een anita (?) bekkenbuikband die vind ik al wat beter. Nog beter is volgens mij via de fysio iets aanschaffen. Zelf werk ik ook in de zorg en zonder buikband hou ik het niet vol, met ook amper trouwens, daarom werk nu deels therapeutisch ;)
Sara
Merel
Ukje
  zaterdag 16 mei 2015 @ 14:03:32 #126
409579 LuDann
All the way
pi_152649377
Over de lotusbevalling; de placenta eraan laten zitten gaat me wat ver, maar als het even kan wil ik wel dat er gewacht wordt met het doorknippen van de navelstreng. Zogenoemde ''delayed cord clamping'' (weet niet wat de Nederlandse term ervoor is :P ).

Heeft hier trouwens iemand ervaring met de technieken die op de website spinningbabies.com beschreven staan? Ik kan in het Nederlandstalig niet echt wat vinden over oefeningen en houdingen die je kunt doen om je baby een goede positie aan te laten nemen. Het lijkt dan alleen te gaan over moxatherapie (waar ik erg mijn twijfels bij heb) en externe versie (die pas met 36 weken gedaan wordt).
pi_152649643
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 mei 2015 10:43 schreef Bloesem. het volgende:
Thanks mignonne! En succes met boodschappen doen op 't durrep ;) Vraagje voor straks: vind je het in zo'n situatie prettig als er een geboorteplan is waar je op terug kunt vallen? Ik ga eea ook voorleggen aan mn eigen verloskundige, maar ben 'vooronderzoek' aan het doen :)

Ik noemde het trouwens vrije geboorte vanwege het boek vrije geboorte en deze blog http://vrijegeboorte.blogspot.nl/ Kon zo snel even geen betere term bedenken, haha
Ahja, dat dacht ik idd al :Y
Er lijkt me niets mis mee om zelf de regie in handen te nemen en aan te geven wat je wel en niet wilt. Geboorteplannen of bevalplannen of hoe je het noemt zijn een vrij standaard iets tegenwoordig dus je verloskundige moet daar zeker mee bekend zijn.
Zet er gewoon in wat je wel en niet wilt en ga het gesprek er over aan. Geen idee in welke plaats je woont maar er zijn behoorlijke verschillen tussen hoe 'star' praktijken zijn of niet.

Wat had je zelf in gedachten?
pi_152649711
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2015 14:03 schreef LuDann het volgende:
Over de lotusbevalling; de placenta eraan laten zitten gaat me wat ver, maar als het even kan wil ik wel dat er gewacht wordt met het doorknippen van de navelstreng. Zogenoemde ''delayed cord clamping'' (weet niet wat de Nederlandse term ervoor is :P ).

Heeft hier trouwens iemand ervaring met de technieken die op de website spinningbabies.com beschreven staan? Ik kan in het Nederlandstalig niet echt wat vinden over oefeningen en houdingen die je kunt doen om je baby een goede positie aan te laten nemen. Het lijkt dan alleen te gaan over moxatherapie (waar ik erg mijn twijfels bij heb) en externe versie (die pas met 36 weken gedaan wordt).
Laat afnavelen :)

Let wel. Als je dat wilt dan moet je duidelijk aangeven tot hoe lang je wilt dat er gewacht wordt met afnavelen. Na 3-5 minuten zou 95% van al het overgebleven bloed al weg moeten zijn uit de placenta, maar als je echt wilt wachten tot de navelstreng helemaal leeg is dan kan het rustig een half uur duren.
Persoonlijk ben ik niet zo fan van de term "wachten met afnavelen tot de ns is uitgeklopt" omdat het vrij veel ruimte laat voor de arts/vk om te zeggen ja hij s uitgeklopt hoor hops knip erdoor en klaar :+

Spinning babies. Mja mwoch. Voorstanders zijn er lyrisch over, skeptici zien er niet zoveel wonderen mee gebeuren, veel gebruikt in alternatieve hoek. Kwaad kan het iig sowieso niet.
  zaterdag 16 mei 2015 @ 14:29:56 #129
409579 LuDann
All the way
pi_152649904
Ah oke, bedankt. Laat afnavelen dan ja. Helemaal wachten tot de navelstreng leeg is vind ik niet nodig, maar een paar minuten wachten is iets wat ik zeker wil doen als daar gelegenheid voor is. Kleine moeite , grote winst lijkt mij. Ik ga dat nog overleggen. Neem aan dat ik nog wel een gesprekje krijg over de bevalling.

Spinning babies lijkt mij alleen maar positief. Heb me er nog niet erg in verdiept, maar het is in ieder geval gratis (itt moxatherapie) en het gaat niet alleen om het draaien van stuitligging maar gewoon een in zijn algemeenheid door middel van het letten op je houding en oefeningen doen zoals elke dag een stuk lopen proberen om jezelf en je baby zo optimaal mogelijk voor te bereiden op de bevalling. Ik weet dat er nogal wat schort aan mijn houding, dus tips die gaan over hoe je goed kunt zitten, staan en lopen vind ik erg handig.

Daar komt bij dat ik graag wil dat mijn baby draait. Ik weet dat de kans erg groot is dat dat gewoon spontaan gaat gebeuren (ik ben pas 28 weken tenslotte) maar ik wil gewoon het gevoel hebben dat ik daar alles aan doe wat ik kan doen.
  zaterdag 16 mei 2015 @ 14:30:20 #130
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_152649914
Ligt de baby nog in stuit LuDann?

Stuitligging is so far mijn grootste angst. Ben erg benieuwd of ze morgen kunnen zeggen hoe de baby ligt. Ik twijfel heel erg. Ik voel wel de hikjes ter hoogte van m'n schaambeen, maar soms voel ik ook allerlei gewroet in m'n kruis. :P de knieën of voeten schuppen altijd in m'n zij op navelhoogte, dus dat zegt me niet zo veel.

Ik denk dat ik ga voor navelstrengbloed donatie. Heb al eerder hier de voors en tegens gelezen.
  zaterdag 16 mei 2015 @ 14:34:48 #131
105850 Fuente
mamamuts
pi_152650003
Ze kunnen echt nog heel lang draaien. Merel lag tot 37 weken in een stuit en draaide toen zelf om. Deze dame ligt bij 29 weken nog regelmatig over dwars.Oudste draaide ook nog laat zelf om, maar geen idee meer bij welke termijn dat was.
Sara
Merel
Ukje
  zaterdag 16 mei 2015 @ 14:36:11 #132
409579 LuDann
All the way
pi_152650035
Mijn baby ligt sinds ze daarnaar kijken in stuit ja Mariposas, vanaf week 21 was dat geloof ik. Heb hem/haar ook nooit anders voelen liggen. Hoofdje voel ik boven mijn navel en trapjes altijd onderin, meestal in mijn blaas.

Stuitligging vrees ik ook wel, omdat een stuitbevalling waarschijnlijk geen goede optie is. Ik heb het nog niet overlegd hoor, maar vanwege mijn EDS is er wel al over gesproken of er niet sowieso een keizersnee gedaan zou moeten worden (wat ik weer overdreven vond want een keizersnede heeft ook echt wel serieuze nadelen die zwaarder spelen bij EDS zoals bloeding en wondgenezing die problematisch kunnen zijn). Kan me dus indenken dat ze me een stuitbevalling afraden.

Hoop dat je baby er netjes voor blijkt te liggen morgen!
pi_152650237
Ik zou niet zo goed weten waarom ik iemand met jouw aandoening een keizersnede aan zou willen doen eigenlijk? Het risico op bloedingen en andere complicaties met bijvoorbeeld wondgenezing lijken me een veel groter risico/probleem dan herstellen na een vaginale baring.

Magoe, het is afwachten :) je kunt er nu nog niet zo gek veel over zeggen. Als jij je goed voelt bij spinning babies, vooral doen.
Mijn oudste heeft tot ruim 30 weken dwars gelegen :') lekker over de hele breedte. De jongste tot 29 weken ofzo in stuit.
  zaterdag 16 mei 2015 @ 14:54:23 #134
409579 LuDann
All the way
pi_152650442
Ik vond dat ook behoorlijk voorbarig hoor! Het zou kunnen dat ik van voor tot achter uitscheur, maar tja. :+ Ik zal heus niet de enige of de eerste zijn bij wie zoiets zou gebeuren. Baarmoederruptuur is ook een (klein) risico. Wat daarnaast meespeelt is dat ik door een spina bifida occulta mogelijk minder goed kan persen. Maar goed, ik wil gewoon alles op alles zetten voor een ''gewone'' bevalling. Als het niet lukt kan die keizersnede altijd nog.

En over de ligging; ik weet dat er nog niet zoveel over of van te zeggen is, maar ik wil niet met het gevoel eindigen dat ik er niet alles aan gedaan heb wat ik kan. Dus dan is spinning babies een goede optie vind ik. :Y
pi_152650506
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2015 13:02 schreef Fuente het volgende:
De carriwell heb ik ook en die doet geen fluit qua ondersteuning. Ik heb ook een anita (?) bekkenbuikband die vind ik al wat beter. Nog beter is volgens mij via de fysio iets aanschaffen. Zelf werk ik ook in de zorg en zonder buikband hou ik het niet vol, met ook amper trouwens, daarom werk nu deels therapeutisch ;)
Hmm ik werk dan als huishoudelijk hulp bij de thuiszorg.. Al dat gesjouw met die stofzuigers etc.. Geen idee hoelang ik dat vol ga houden.

Silliej, bah hoofdpijn! Vroeg naar bed?

Ik weet niet wat ik heb. Voel me helemaal niet oke. Mijn buik doet zeer, ik heb t koud.. Heb net al n pittenzak gepakt.
pi_152650711
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2015 14:54 schreef LuDann het volgende:
Ik vond dat ook behoorlijk voorbarig hoor! Het zou kunnen dat ik van voor tot achter uitscheur, maar tja. :+ Ik zal heus niet de enige of de eerste zijn bij wie zoiets zou gebeuren. Baarmoederruptuur is ook een (klein) risico. Wat daarnaast meespeelt is dat ik door een spina bifida occulta mogelijk minder goed kan persen. Maar goed, ik wil gewoon alles op alles zetten voor een ''gewone'' bevalling. Als het niet lukt kan die keizersnede altijd nog.

En over de ligging; ik weet dat er nog niet zoveel over of van te zeggen is, maar ik wil niet met het gevoel eindigen dat ik er niet alles aan gedaan heb wat ik kan. Dus dan is spinning babies een goede optie vind ik. :Y
Maar heb jij ook moeite met ontlasting/urine ophouden dan? En met lopen? Okay das wel erg privé om te beantwoorden :') maar naar ik begrepen heb mag je er vanuit gaan dat als dat verder goed is dat er geen reden is om aan te nemen dat je minder goed zou kunnen persen. T is natuurlijk afhankelijk van welke wervel aangedaan is, maar naar ik begrepen heb hoeft dat echt niet per se een probleem te zijn.

En nouja, een totaalruptuur is geen kattenpis natuurlijk, maar een grote buikoperatie is dat ook niet dus mja. Nouja goed, je hebt nog wel even gelukkig :D
  zaterdag 16 mei 2015 @ 15:15:03 #137
409579 LuDann
All the way
pi_152650875
Er zijn wel redenen om aan te nemen dat persen mogelijk moeilijker zal zijn. Ik zal niet op de details ingaan, maar ik heb wat problemen met mijn blaas. Ik voel aandrang laat en ook pijnprikkels komen niet goed door. Heb door dit laatste ook een score van 4 nierbekkenontstekingen tot nu toe, een blaasontsteking voel ik namelijk niet.

En ach, we wachten het af inderdaad. Ik wil het sowieso gewoon proberen.
pi_152650973
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2015 15:15 schreef LuDann het volgende:
Er zijn wel redenen om aan te nemen dat persen mogelijk moeilijker zal zijn. Ik zal niet op de details ingaan, maar ik heb wat problemen met mijn blaas. Ik voel aandrang laat en ook pijnprikkels komen niet goed door. Heb door dit laatste ook een score van 4 nierbekkenontstekingen tot nu toe, een blaasontsteking voel ik namelijk niet.

En ach, we wachten het af inderdaad. Ik wil het sowieso gewoon proberen.
ah okay. Nee meer voor mijn beeld/idee erbij :D ;)
Nouja wat je zegt, een proefbaring en eventueel desnoods laagdrempelig een keizersnede kan natuurlijk altijd.
pi_152651006
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2015 15:19 schreef mignonne het volgende:

[..]

ah okay. Nee meer voor mijn beeld/idee erbij :D ;)
Nouja wat je zegt, een proefbaring en eventueel desnoods laagdrempelig een keizersnede kan natuurlijk altijd.
Wat is een proefbaring? :?
Professioneel gifmenger.
pi_152651112
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 mei 2015 15:20 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

Precies wat het zegt. Iemand die gaat aankijken of het lukt om vaginaal te baren en anders laagdrempelig een keizersnede krijgt. In het Engels is de term Trial of Labour (TOL).
pi_152651248
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2015 15:24 schreef mignonne het volgende:

[..]

Precies wat het zegt. Iemand die gaat aankijken of het lukt om vaginaal te baren en anders laagdrempelig een keizersnede krijgt. In het Engels is de term Trial of Labour (TOL).
Maar dat doet toch eigenlijk iedereen? Als t niet lukt is de ks een noodoptie?

Oh, wacht, t verschil is laagdrempelige ks.
Professioneel gifmenger.
  zaterdag 16 mei 2015 @ 15:33:54 #142
409579 LuDann
All the way
pi_152651343
Ja, dat is geloof ik wel de bedoeling zoals mignonne het beschrijft. :Y
pi_152652725
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2015 14:15 schreef mignonne het volgende:

[..]

Ahja, dat dacht ik idd al :Y
Er lijkt me niets mis mee om zelf de regie in handen te nemen en aan te geven wat je wel en niet wilt. Geboorteplannen of bevalplannen of hoe je het noemt zijn een vrij standaard iets tegenwoordig dus je verloskundige moet daar zeker mee bekend zijn.
Zet er gewoon in wat je wel en niet wilt en ga het gesprek er over aan. Geen idee in welke plaats je woont maar er zijn behoorlijke verschillen tussen hoe 'star' praktijken zijn of niet.

Wat had je zelf in gedachten?
Vindt 't nog erg lastig (gelukkig zijn we vroeg ;) ) maar ik ben (ook waar het niet om bevallen gaat) over het algemeen ingesteld op zo min mogelijk regulier medisch ingrijpen. Ik vind de wetenschap fantastisch, en bijzonder wat ze allemaal kunnen, maar aan mij is het niet zo besteed (ook vanwege vervelende ervaringen in het verleden, waarna ik mijn vertrouwen wat ben kwijtgeraakt) Het liefst zou ik bij mijn bevalling volledig vertrouwen op mijn eigen lichaam, met zo min mogelijk tussenkomst of ingrijpen van de verloskundige/medici. Dus ook wat betreft bijv. inleiden of vliezen breken. Tegelijkertijd realiseer ik me goed dat zij een 'pro' is en dus handig om erbij te hebben ;)

Kleine disclaimer just in case: ik heb niets tegen vrouwen die er wél voor kiezen (of soms niet zelf kiezen, maar voor ze besloten wordt) voor een medische bevalling / ingreep. Ik vind de bevalling zo'n krachtig iets, iedereen mag daarin uiteraard zijn eigen keuzes maken :)
pi_152652778
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 mei 2015 15:20 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

Proberen ze eerst of de baby past en dan stoppen ze hem weer terug :+
pi_152652825
Tijd om jullie uit te zwaaien!

Na een dag en nacht in het ziekenhuis mochten wij woensdagmiddag naar huis. Wel met katheter omdat mijn blaas een flinke opdonder had gehad. N.ora doet alles heel erg goed, ze is eerst 160 gram afgevallen tot 3000 gram, maar zit nu op dag 5 alweer op 3120 gram, nog 35 gram van haar geboortegewicht, slagroomtetten ftw! *O* Ze heeft overigens de prachtigste oogjes van de wereld. O+ O+ O+

Ik ben langzaam weer op krachten aan het komen, maar ben zielsgelukkig dat ons meisje het zo goed doet! Ze heeft 's avonds al wel veel last van krampjes ( :'( ) maar tukt daarbuiten lekker door. Nu is het wachten tot ik weer op de been ben en ik haar (aan) de hele wereld kan laten zien. *;

Nog even om het af te leren: O+

SPOILER
:W Voorspoedige zwangerschappen gewenst en snel ook jullie prachtbaby's ontmoeten!

Even kijken wat ik nog onthouden heb:

LuDann, gefeliciteerd met je huwelijk!

Klumsy, gefeliciteerd! *O* Wat een heftige bevalling, maar met prachtig resultaat!

Ik zag een nieuwe zwangere en een opluchting voor Malteser! *O*
pi_152652851
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 mei 2015 16:26 schreef Estrys het volgende:

[..]

:D
( :'( :'( :'( )
pi_152653318
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 mei 2015 16:26 schreef Estrys het volgende:

[..]

_O-

Selvaria, heel veel geluk en plezier met je kleine muppie O+ Wat een dotje.
  zaterdag 16 mei 2015 @ 16:46:30 #148
56471 pinquit
oh my lama!
pi_152653437
Oh Selvaria wat een mooi kiiiind O+ O+
pi_152653630
Selvaria, geniet ervan!

En hopelijk herstelt je blaas ook weer goed!
pi_152654708
Selvaria O+ O+ oooo wat een mooi meisje
pi_152655244
Vraag voor de ervaren moeders: ik ben met bij de babydump geweest en heb een kinderkamer
met ledikant besteld! Meteen beddengoed uitgezocht, maar nu zie ik dat de meebestelde lakentjes zijn opgegeven als 75x100 cm, net als de dekentjes. Klopt die maat wel? Even googlen geeft aan dat dat wiegdekens zijn, geen ledikantdekens.. 'T ledikant is 60 x 120, de afmeting van de hoeslakens klopt weer wel..
  zaterdag 16 mei 2015 @ 17:57:11 #152
149959 SQ
snelle trees
pi_152655337
Klopt sillie, zijn wieglakens. Even bellen en om laten zetten ;)
disclaimer
pi_152655559
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 mei 2015 17:57 schreef Stormqueen het volgende:
Klopt sillie, zijn wieglakens. Even bellen en om laten zetten ;)
Of toevoegen :p ik heb toch ook de wieglakens nodig voor de wieg, haha!
pi_152658359
Klumsy, gefeliciteerd met je zoon! En wat een mooi meisje Selvaria! Ik hoop dat jullie beide snel herstellen!

Hier gisteren weer een sticker gehad van de verloskundige, en ze heeft het hoofdje laten voelen. Weet ik ook wat die harde bobbel is die ik regelmatig voel verschuiven. Ook hier ligt het hoofdje nog boven, maar dat is prima met deze termijn volgens de verloskundige.
pi_152661253
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2015 17:53 schreef silliegirl het volgende:
Vraag voor de ervaren moeders: ik ben met bij de babydump geweest en heb een kinderkamer
met ledikant besteld! Meteen beddengoed uitgezocht, maar nu zie ik dat de meebestelde lakentjes zijn opgegeven als 75x100 cm, net als de dekentjes. Klopt die maat wel? Even googlen geeft aan dat dat wiegdekens zijn, geen ledikantdekens.. 'T ledikant is 60 x 120, de afmeting van de hoeslakens klopt weer wel..
Wij waren vandaag ook bij baby-dump, puur om te kijken. Had je nog zo'n gratis pakketje meegenomen? Ik vond de inhoud wel leuk :-)
Welk kamertje heb je genomen?
pi_152661300
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2015 21:31 schreef JantinaGr het volgende:

[..]

Wij waren vandaag ook bij baby-dump, puur om te kijken. Had je nog zo'n gratis pakketje meegenomen? Ik vond de inhoud wel leuk :-)
Wat zit er in? Ik moet er ook nog heen binnenkort. /hollander :+
  zaterdag 16 mei 2015 @ 21:44:02 #157
409579 LuDann
All the way
pi_152661585
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 mei 2015 21:32 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:

[..]

In ieder geval voor een keer geen alcoholvrij bier, zoals in al die andere blije dozen. :') Zo raar vind ik dat, alsof je als zwangere een enorme hang naar alcohol moet onderdrukken.

Er zit een zeehonden knuffel in, lepeltjes, bakjes met en zonder tuitje, drinkflesje dacht ik? Nog wel wat meer, was idd wel leuk pakket.
pi_152661709
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 mei 2015 21:32 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:

[..]

LuDann had de meeste dingen al genoemd.

- witte zeehonden knuffel
- speen van philips avent
- 3 drinkbekers met tuitje
- 3 kleine opbergbakjes met dekseltjes
- 3 lepeltjes voor vanaf 4 maanden
- rompertje 50/56 met "i look so cute" erop.
- groen shirtje met "baby on board, rij voorzichtig" met zuignapje, voor in de auto. (dat is het enige wat ze van mij weg hadden mogen laten. :') )
pi_152661788
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 mei 2015 21:44 schreef LuDann het volgende:

[..]

In ieder geval voor een keer geen alcoholvrij bier, zoals in al die andere blije dozen. :') Zo raar vind ik dat, alsof je als zwangere een enorme hang naar alcohol moet onderdrukken.

Er zit een zeehonden knuffel in, lepeltjes, bakjes met en zonder tuitje, drinkflesje dacht ik? Nog wel wat meer, was idd wel leuk pakket.
De doos van babydump is de enige die ik gekregen heb (omdat we daar wat dingen bestelden).
Welke zijn er nog meer nuttig/leuk/de moeite waard? Of is het verder niet veel?
Ik ben inderdaad niet geinteresseerd in alcoholvrij bier, daar ik niet zwanger ook geen alcohol drink ;).
  zaterdag 16 mei 2015 @ 21:55:59 #160
409579 LuDann
All the way
pi_152661916
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 mei 2015 21:51 schreef Malteser het volgende:

[..]

De doos van babydump is de enige die ik gekregen heb (omdat we daar wat dingen bestelden).
Ik ben inderdaad niet geinteresseerd in alcoholvrij bier, daar ik niet zwanger ook geen alcohol drink ;).
Er zijn er nog wel meer maar zo even uit mijn hoofd; die van de Kruidvat vond ik ook de moeite waard. Prenatal heeft er ook 1, wel veel reclamefolders krijg je daarbij maar goed, dat moet je voor lief nemen. :P
pi_152661922
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 mei 2015 21:51 schreef Malteser het volgende:

[..]

De blije doos van prenatal schijnt wel leuk te zijn?
Ik vond de zwangerschapsbox van Etos (ouders van nu) niet heel bijzonder. Maar alles is meegenomen, vind ik. Dus ik haal ook graag de babybox (ouders van nu) en de blije doos op. :P

Er zijn ook een aantal supermarkten die een pakket hebben, maar die heb ik hier niet in de buurt.
pi_152661991
Dat klinkt nog wel nuttig.

Ik had in een pakket een pak pampers en een potje sudocreme. Vitaminedruppels geloof ik ook, dus ook wel nuttige dingen.

Hier wat last van m'n billen/bekken en wat harde buiken. Iets te enthousiast geklust in het huis denk ik. Morgen rustdag :)
  zaterdag 16 mei 2015 @ 21:58:36 #163
409579 LuDann
All the way
pi_152662000
Ik noem ze allemaal blije dozen trouwens. Die term is blijven hangen. :')
pi_152662014
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2015 21:58 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Dat klinkt nog wel nuttig.

Ik had in een pakket een pak pampers en een potje sudocreme. Vitaminedruppels geloof ik ook, dus ook wel nuttige dingen.

Hier wat last van m'n billen/bekken en wat harde buiken. Iets te enthousiast geklust in het huis denk ik. Morgen rustdag :)
Van wie was dat pakket dan? :)

Hier vandaag rustdag (lees: overal geweest om voor babydingen met name te kijken).
Morgen aan de klus. :')
pi_152662050
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2015 21:59 schreef JantinaGr het volgende:

[..]

Ik weet niet meer wat in welk pakket zat :') Maar ik had die van de prenatal en de etos.
pi_152662076
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 mei 2015 22:00 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:

[..]

Ik weet niet meer wat in welk pakket zat :') Maar ik had die van de prenatal en de etos.
Zal die van prenatal wel geweest zijn dan. :Y
Nog een paar weekjes, mag ik die ook ophalen. :D
  zaterdag 16 mei 2015 @ 22:04:00 #167
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_152662154
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2015 21:59 schreef JantinaGr het volgende:

[..]

Hier vandaag rustdag (lees: overal geweest om voor babydingen met name te kijken).
Morgen aan de klus. :')
De blije doos van Prenatal heeft pampers ;) (en speen, fles en vitaminedruppels)
Die van Etos vond ik drie keer niks...
Kruidvat heb ik nog niet, hoe kom ik daar aan? Via de website aanvragen?

Overal kijken noem ik geen rustdag hoor, dan ben ik gesloopt -O- Of bedoel je online ;)?
pi_152662402
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2015 21:48 schreef JantinaGr het volgende:

[..]

LuDann had de meeste dingen al genoemd.

- witte zeehonden knuffel
- speen van philips avent
- 3 drinkbekers met tuitje
- 3 kleine opbergbakjes met dekseltjes
- 3 lepeltjes voor vanaf 4 maanden
- rompertje 50/56 met "i look so cute" erop.
- groen shirtje met "baby on board, rij voorzichtig" met zuignapje, voor in de auto. (dat is het enige wat ze van mij weg hadden mogen laten. :') )
dik gedrukte niet bij ons in dat pakketje de rest wel :D
Schudden voor gebruik
pi_152662407
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 mei 2015 22:04 schreef mousemicky het volgende:

[..]

De blije doos van Prenatal heeft pampers ;) (en speen, fles en vitaminedruppels)
Die van Etos vond ik drie keer niks...
Kruidvat heb ik nog niet, hoe kom ik daar aan? Via de website aanvragen?

Overal kijken noem ik geen rustdag hoor, dan ben ik gesloopt -O- Of bedoel je online ;)?
Aanvragen: https://www.kruidvat.nl/babymamavoordeel

Haha. Ja, we hebben een kinderwagen opgehaald (marktplaats), wat plantjes gekocht bij een kweker en daarna zijn we wezen kijken bij baby-dump en toen nog naar Ikea. _O-
En notabene gisteren nog de hele dag met mijn moeder gewinkeld (kleding).
Ik trek het aardig. :D
  zaterdag 16 mei 2015 @ 22:16:00 #170
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_152662462
Zwangerschapsdementie, I've got it...

Ik blijk de kruidvat doos al wel aangevraagd te hebben, krijg waarschijnlijk over een paar weken pas bericht ofzo |:(
pi_152662537
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 mei 2015 22:16 schreef mousemicky het volgende:
Zwangerschapsdementie, I've got it...

Ik blijk de kruidvat doos al wel aangevraagd te hebben, krijg waarschijnlijk over een paar weken pas bericht ofzo |:(
Het is trouwens een tas met 4 dingen erin ^^,
Een bijtring, iets van shampoo, pakje luiers en het laatste ben ik even vergeten....
Schudden voor gebruik
pi_152662651
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2015 21:31 schreef JantinaGr het volgende:

[..]

Ja die heb ik ook! Leuk pakketje wel inderdaad.

We zijn gegaan voor de kamer "Dommel" van het merk Holland. Ik wilde die eigenlijk al, vriend moest eerst 3x de winkel rond om te vergelijken :').

Toen we dat hadden gehad wilde vriend ook meteen een box (die we met korting kregen ivm aankoop kinderkamer) en toen ben ik maar gaan slepen met boxmatras, kleden en beddegoed :@ . Kortom; we hebben een goed begin gemaakt.

Ik kreeg wel bijna een beroerte toen ik de rekening zag, maargoed, gelukkig pas betalen bij levering!

[ Bericht 4% gewijzigd door silliegirl op 16-05-2015 22:26:54 ]
pi_152662814
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2015 22:18 schreef Stippelrientje het volgende:

[..]

Een bijtring, iets van shampoo, pakje luiers en het laatste ben ik even vergeten....
Babybadschuim!
pi_152662940
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 mei 2015 22:21 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Ja die heb ik ook! Leuk pakketje wel inderdaad.

We zijn gegaan voor de kamer "Dommel" van het merk Holland. Ik wilde die eigenlijk al, vriend moest eerst 3x de winkel rond om te vergelijken :').

Toen we dat hadden gehad wilde vriend ook meteen een box (die we met korting kregen ivm aankoop kinderkamer) en toen ben ik maar gaan slepen met boxmatras, kleden en beddegoed :@ . Kortom; we hebben een goed begin gemaakt.
Lekker bezig! Ik mocht nog niet. Vriendlief vind dat ik aankopen moet spreiden, want anders valt er straks niets meer te kopen. >:)
Dit komt voort uit het feit dat er in een paar dagen tijd een heleboel spullen in de woonkamer bij zijn gekomen. :X
pi_152663170
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 mei 2015 12:57 schreef gestreeptestoel het volgende:
Bedankt voor de reacties. Ik krijg echt last van mijn buik bij t lopen. En ik werk in de thuiszorg... Moet veel staan en lopen..
Misschien toch eens overwegen. Ik zie al hele prijsverschillen.
Ik heb een zwarte Anita band te koop, mocht je voor tweedehands willen gaan :)
pi_152663251
Ik haal geen blije doos, zoveel reclame en meuk en de inhoud geloof ik wel. Die Etosdoos helemaal niet brrr straks zit k met zo'n felicitas-dame thuis :D die supermarkt dozen vind k wel aardig. Die van c1000 hadden we bjj mn oudste dat was aangenaam :D iets van flessen wasmiddel of wasverzachter zaten erin, fles fris, snoepjes en chips, babyshampoo, badschuim en nog wat verzorgingspul, ik geloof iets van billendoekjes, en van die babypotjes en weet ik veel. Goed gevuld iig.
pi_152663302
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2015 22:42 schreef mignonne het volgende:
Ik haal geen blije doos, zoveel reclame en meuk en de inhoud geloof ik wel. Die Etosdoos helemaal niet brrr straks zit k met zo'n felicitas-dame thuis :D die supermarkt dozen vind k wel aardig. Die van c1000 hadden we bjj mn oudste dat was aangenaam :D iets van flessen wasmiddel of wasverzachter zaten erin, fles fris, snoepjes en chips, babyshampoo, badschuim en nog wat verzorgingspul, ik geloof iets van billendoekjes, en van die babypotjes en weet ik veel. Goed gevuld iig.
Ik heb er destijds maar 1 gehaald. Daar zat zoveel reclame en zo weinig goodies in, dat ik nergens meer een doos heb aangepakt/opgevraagd/ afgehaald. :+
Professioneel gifmenger.
  zaterdag 16 mei 2015 @ 22:44:42 #178
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_152663318
Ik heb nog nooit iemand aan de deur gehad hoor :D

Die prenataldoos was wel leuk met pakjes luiers (en daarvan krijg je er dus 2 bij een tweeling). En de babydumpbox was ook wel geinig. Die etosdoos stelde ook niet veel voor inderdaad.
pi_152663378
Nee ze zijn wat selectief geloof ik maar ze zijn dr wel, de felicitas dames. Ik moet steeds aan die ervaring van dinges denken. Lily geloof ik? :')
pi_152663588
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2015 22:31 schreef JantinaGr het volgende:

[..]

Lekker bezig! Ik mocht nog niet. Vriendlief vind dat ik aankopen moet spreiden, want anders valt er straks niets meer te kopen. >:)
Dit komt voort uit het feit dat er in een paar dagen tijd een heleboel spullen in de woonkamer bij zijn gekomen. :X
Mijn vriend vond het eigenlijk nog wel vroeg om te shoppen. Magoed, ik had gezegd dat ik graag een keer wilde gaan kijken dus hij zei na de lunch: "zullen we naar die babyzaak gaan?". Als hij er dan toch over begint; tuurlijk!
Eenmaal daar kwam er zo'n verkoper met hun uitzetlijst. Die kreeg vriend in zn handen gedrukt: "heeft een babytje zoveel nodig?! :o "

Nahjah, toen moest er ineens flink geshopt worden zodat er een groot deel lijst afgevinkt kon worden. :P "en de baby komt al in November! Kijk dan hoeveel we nog moeten kopen!" Vriend in de stress.. Nahjah, nu heeft ie weer happy hormones :')
En ik weet dus nu hoe ik vriend aant shoppen moet krijgen: pen en een afvinklijstje mee.

De gesprekken ook in de winkel, over't boxkleed: "deze is wel leuk? Met nijntje erop?" Vriend met pruillip "maar die is met knabbel en babbel. En ik vind knabbel en babbel stoer" _O-
pi_152663623
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2015 22:46 schreef mignonne het volgende:
Nee ze zijn wat selectief geloof ik maar ze zijn dr wel, de felicitas dames. Ik moet steeds aan die ervaring van dinges denken. Lily geloof ik? :')
Wat komen ze doen dan O.o
Schudden voor gebruik
pi_152664957
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2015 22:18 schreef Stippelrientje het volgende:

[..]

*Tellsell stem opzet: En Mike je vergeet het belangrijkste! het belangrijkste? Jawel Mike! Bestel nu je blije doos en ontvang een leven lang gratis spam! Gratis? Wauw dat is amazing!

Ik ben niet zo'n fan van blije dozen. Valt het op? ;)
pi_152665019
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 mei 2015 23:34 schreef Estrys het volgende:

[..]

*Tellsell stem opzet: En Mike je vergeet het belangrijkste! het belangrijkste? Jawel Mike! Bestel nu je blije doos en ontvang een leven lang gratis spam! Gratis? Wauw dat is amazing!

Ach, na je eerste verhuizing ben je de troep over de post kwijt :+

Wel ongelooflijk irritant dat de firma Wij mij nog steeds per email platspamt. En om op te zeggen heb je je wachtwoord nodig. :')
Professioneel gifmenger.
pi_152665059
quote:
Ja die heb ik ook gehad! Denk dat het een nieuw record was hoe snel die weer buiten stond. Geen idee meer wat ze kwam laten zien eerlijk gezegd. :D
pi_152665261
Onze meubels staan bij mijn schoonouders in huis. Eind juni wordt er gestuct, eind juli is de babykamer eindelijk af (met 26 weken, dus mooie tijd)
pi_152666870
quote:
Nee joh, die zijn er al jaren geleden uitbezuinigd. Ze bellen je nog wel, maar dat is in mijn ervaring maar 1x geweest.
  zondag 17 mei 2015 @ 00:44:58 #187
409579 LuDann
All the way
pi_152667103
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 mei 2015 23:34 schreef Estrys het volgende:

[..]

Ach, spam... Ik heb een emailadres speciaal voor dit soort dingen, mijn echte telefoonnummer geef ik zelden door en wat er door de brievenbus komt vind ik vaak wel handig. :D

Echt ontkomen doe je er niet aan, dus dan maar zo goed mogelijk gebruik van maken. :Y)
pi_152669208
Hier de Prenatal doos, Etos doos, Kruidvat tas en gister kwam schoonmoeder aan met n Jumbo pakketje.

Ik word net wakker en de buikpijn lijkt weer weg. *O*
  zondag 17 mei 2015 @ 07:46:56 #189
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_152669338
Ik kreeg alleen van WIJ een telefoontje dat ik snel heb afgekapt, en idd e-mail, maar daar hebbik me direct voor uitgeschreven en account verwijderd. Van de rest niets. Ik had ook verwacht bedolven te worden onder reclame, maar nope. Ik heb geloof ik 3 van die dozen aangevraagd. Vond het wel de moeite waard. :) en ik ben echt allergisch voor spam, ik meld me echt altijd voor alles af in de mail, ik sta in het bel me niet register en ik heb een NEE-NEE sticker. ;)
  zondag 17 mei 2015 @ 08:24:24 #190
298849 mignonne
mignonne
pi_152669470
quote:
1s.gif Op zondag 17 mei 2015 00:33 schreef WupWup het volgende:

[..]

Nee joh, die zijn er al jaren geleden uitbezuinigd. Ze bellen je nog wel, maar dat is in mijn ervaring maar 1x geweest.
oh ok my bad :D maar dan nog de hoeveelheid spam in ruil voor de etos doos meh.

Ik vergeet me altijd voor van alles af te melden ook dus ik zit er niet heel erg om te springen. K heb bij de vk na de intake het tasje ook niet meegenomen. qua info weet ik al wat er in zit en qua knuffeldoekje ofzo hebben we genoeg troep hier in huis :') :X
pi_152669643
37 weken vandaag! *O* Heb ik nu meldplicht? ;)

Ik heb alleen de Baby & Mama tas van Kruidvat genomen. Gratis luiers ^O^ En ik had toch die extravoordeelkaart al, dus geen extra spam doordat weer een nieuwe partij mijn gegevens heeft.
pi_152670346
Vanmorgen voor het eerst echt de baby gevoeld, dat ik dacht wow, kan niet missen. Ik werd er wakker van. :D
Die was overigens lekker bezig, want was net een drilboor. :P Elke keer zo'n 8 keer snel achter elkaar schopjes. Zo snel opvolgend trouwens, dat ik mij afvraag hoe de baby dat doet.

En heb het in totaal wel zo'n 20 keer gevoeld, met wat willekeurige tussenpozen. Wel gek van niets naar dit. :o

EDIT: En op het moment van schrijven weer hoor! Ik zie zelfs mijn buik trillen!

[ Bericht 3% gewijzigd door JantinaGr op 17-05-2015 10:23:04 ]
  zondag 17 mei 2015 @ 10:25:08 #193
56471 pinquit
oh my lama!
pi_152670556
O+
  zondag 17 mei 2015 @ 10:44:32 #194
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_152670930
Leuk Jantina O+
Ik had precies hetzelfde, ook dat ik vrijwel meteen m'n buik zag bewegen nadat ik voor het eerst bewegingen voelde, terwijl ik daarvoor niets voelde of zag.
pi_152671078
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2015 07:46 schreef Mariposas het volgende:
Ik kreeg alleen van WIJ een telefoontje dat ik snel heb afgekapt, en idd e-mail, maar daar hebbik me direct voor uitgeschreven en account verwijderd. Van de rest niets. Ik had ook verwacht bedolven te worden onder reclame, maar nope. Ik heb geloof ik 3 van die dozen aangevraagd. Vond het wel de moeite waard. :) en ik ben echt allergisch voor spam, ik meld me echt altijd voor alles af in de mail, ik sta in het bel me niet register en ik heb een NEE-NEE sticker. ;)
Werkt dat bel me niet-register bij jou wel? Bij ons totaal niet namelijk :').
pi_152671260
quote:
10s.gif Op zondag 17 mei 2015 10:52 schreef Kuukske het volgende:

[..]

Werkt dat bel me niet-register bij jou wel? Bij ons totaal niet namelijk :').
Na verloop van tijd verloopt je inschrijving.
En: je mag wel gebeld worden door bedrijven waar je klant bent. Ik kap dat soort gesprekken af en zeg dat ik niet meer gebeld wil worden. Helpt ook.
Professioneel gifmenger.
pi_152671266
Ik weet ons eigen thuisnummer niet eens uit mijn hoofd dus daar belt niemand op maar de verkopers/ donateurwervers aan de deur is om gek van te worden. Laatst 3 in een kwartier. Precies in de avond spits. Moeten echt zo'n sticker.
pi_152671291
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2015 11:00 schreef Estrys het volgende:
Ik weet ons eigen thuisnummer niet eens uit mijn hoofd dus daar belt niemand op maar de verkopers/ donateurwervers aan de deur is om gek van te worden. Laatst 3 in een kwartier. Precies in de avond spits. Moeten echt zo'n sticker.
Die heb ik dan weer nooit. Maar ik heb geen deurbel, dat scheelt :')
pi_152671314
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2015 11:00 schreef Estrys het volgende:
Alsof verkopers zich storen aan zo'n niet-aan-de-deur sticker. :')
/ervaringsdeskundige
Professioneel gifmenger.
pi_152671315
quote:
1s.gif Op zondag 17 mei 2015 10:59 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

En: je mag wel gebeld worden door bedrijven waar je klant bent. Ik kap dat soort gesprekken af en zeg dat ik niet meer gebeld wil worden. Helpt ook.
Aha! Dat verklaart. Waarom zegt de energieboer waar we klant zijn dan tocht dat gedoe van dat register? Als het dan niet op gaat. Nouja.
pi_152671431
quote:
11s.gif Op zondag 17 mei 2015 11:01 schreef Kuukske het volgende:

[..]

Aha! Dat verklaart. Waarom zegt de energieboer waar we klant zijn dan tocht dat gedoe van dat register? Als het dan niet op gaat. Nouja.
Ze willen je blijven bellen, natuurlijk. :7
Professioneel gifmenger.
pi_152671502
quote:
1s.gif Op zondag 17 mei 2015 11:01 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

Alsof verkopers zich storen aan zo'n niet-aan-de-deur sticker. :')
/ervaringsdeskundige
O maar dan hebben ze aan mij een hele slechte. Dat hebben ze sowieso al trouwens. :')
pi_152671783
quote:
1s.gif Op zondag 17 mei 2015 11:09 schreef Estrys het volgende:

[..]

O maar dan hebben ze aan mij een hele slechte. Dat hebben ze sowieso al trouwens. :')
Je stuurt de hond achter ze aan? :+
Professioneel gifmenger.
pi_152672045
Men, ik heb koopdrang op marktplaats. Zoveel leuke en goedkope spullen. En bij de echt leuke dingen denk ik, shit... afwachten? Straks is het weg. _O-
  zondag 17 mei 2015 @ 11:59:18 #205
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_152672689
quote:
1s.gif Op zondag 17 mei 2015 10:59 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

Ook daarvoor kan je je inschrijven in een apart register, ik werd ook steeds gestalkt door Ziggo. Nu geen last meer van.
pi_152672778
quote:
1s.gif Op zondag 17 mei 2015 11:21 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

Je stuurt de hond achter ze aan? :+
Nee mijn hormonen :+
pi_152673892
SPOILER
Born to Lose, but Built to Win.
pi_152675032
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2015 12:51 schreef LadyTagliatelle het volgende:
SPOILER
Waar :o

26 weken! Half jaar zwanger! *O*
pi_152676723
quote:
1s.gif Op zondag 17 mei 2015 13:36 schreef coccinelle het volgende:

[..]

Waar :o

26 weken! Half jaar zwanger! *O*
in een megapost van mij, :D
Born to Lose, but Built to Win.
pi_152676756
Gefeliciteerd Cocci! Magische grens!
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_152680679
quote:
1s.gif Op zondag 17 mei 2015 11:09 schreef Estrys het volgende:

[..]

+1. M'n man is zon softie aan de deur. Of nou ja, was. Hij had een keer toegegeven aan iets, dat koste geld en toen was ik over de emmer. Sindsdien is hij een stuk minder toegeeflijk bij die pipos aan de deur.
pi_152681326
quote:
10s.gif Op zondag 17 mei 2015 16:15 schreef Kuukske het volgende:

[..]

+1. M'n man is zon softie aan de deur. Of nou ja, was. Hij had een keer toegegeven aan iets, dat koste geld en toen was ik over de emmer. Sindsdien is hij een stuk minder toegeeflijk bij die pipos aan de deur.
Dan de mijne: hier stond met de eerste jaarwisseling dat we hier woonden een folderjongentje aan de deur met de folders en een kaartje met "gelukkig nieuwjaar!" Wat de jongen in kwestie vriend ook nog heel netjes mondeling mededeelde. Dus vriend: "oh! Wat aardig dat je dat komt zeggen, jij ook een goed nieuwjaar, dank je wel hoor!" En doet zo de deur dicht.
Ik kwam (op de bank) niet meer bij van het lachen en heb toen toch maar uitgelegd dat 't arme mannetje de deuren langsging voor een fooitje, niet persé uit beleefheid..
  zondag 17 mei 2015 @ 21:14:00 #213
374533 purebliss
gepromoveerd in weetnietkunde.
pi_152692713
:O ik kom eens kijken en dan sta ik ineens op 3? Ik beval heul pas over 4.5 week ofzo hoor!

Gefeliciteerd met alle nieuwe baby's! Ik lees altijd zoveel mogelijk bij maar het is hier best druk met nog 2 kindjes!
pi_152693092
Mijn man heeft vanavond het kraambed opgemaakt. Is het nou echt de bedoeling dat je op zo'n krakend celstof matje/kraammatras/dinges slaapt, zonder nog een hoes erover ofzo? Is de nachtrust van de gemiddelde zwangere vrouw nog niet vernacheld genoeg?
  zondag 17 mei 2015 @ 21:23:13 #215
370685 -Spring
-Spring
pi_152693199
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2015 21:21 schreef lunapuella het volgende:
Mijn man heeft vanavond het kraambed opgemaakt. Is het nou echt de bedoeling dat je op zo'n krakend celstof matje/kraammatras/dinges slaapt, zonder nog een hoes erover ofzo? Is de nachtrust van de gemiddelde zwangere vrouw nog niet vernacheld genoeg?
Waarom zou je er geen hoes overheen doen? Ik heb m onder mn molton. Dus er zitten nog twee lagen overheen. :)
pi_152693215
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2015 21:21 schreef lunapuella het volgende:
Ik legde die onder de hoes. Gewoon zo blijft hij nooit goed liggen. Het is voor de bescherming van je matras. Hoes en molton kan je wassen, matras niet.
  zondag 17 mei 2015 @ 21:24:28 #217
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_152693268
Als je niet zo gehecht bent aan je hoeslaken kun je die er nog overheen doen natuurlijk. Zullen misschien (onuitwasbare) vlekken op komen, dus misschien paar hele goedkope halen (ikea?)...

In het zkh leggen ze ze wel erbovenop trouwens, ligt echt klote (zweterig }:| )...
  zondag 17 mei 2015 @ 21:24:44 #218
370685 -Spring
-Spring
pi_152693285
Ik snap ook echt niet wanneer ik ineens tweede ben komen te staan. Waar de afgelopen 8 maanden überhaupt zijn gebleven. Ik pieste vorige week nog twee streepjes.
pi_152693313
quote:
1s.gif Op zondag 17 mei 2015 21:23 schreef -Spring het volgende:

[..]

Waarom zou je er geen hoes overheen doen? Ik heb m onder mn molton. Dus er zitten nog twee lagen overheen. :)
Dat is de instructie van mijn kraamzorgbureau. Maar vind het dus maar raar en heb er nu idd nog een hoes overheen. Molton, zeil, hoes, kraammatras, nog een hoes.
pi_152693319
quote:
1s.gif Op zondag 17 mei 2015 21:24 schreef mousemicky het volgende:
Als je niet zo gehecht bent aan je hoeslaken kun je die er nog overheen doen natuurlijk. Zullen misschien (onuitwasbare) vlekken op komen, dus misschien paar hele goedkope halen (ikea?)...
Op ons hoeslaken is vruchtwater gekomen bij de bevalling. Zie je niks meer van hoor.
  zondag 17 mei 2015 @ 21:27:37 #221
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_152693439
Bloed is wat lastiger uit te wassen denk ik? (ik dacht aan een thuisbevalling, of de dagen erna, dat je kraamverband het niet houdt enzo ;))
  zondag 17 mei 2015 @ 21:28:05 #222
370685 -Spring
-Spring
pi_152693465
quote:
1s.gif Op zondag 17 mei 2015 21:25 schreef Estrys het volgende:

[..]

Op ons hoeslaken is vruchtwater gekomen bij de bevalling. Zie je niks meer van hoor.
Bij mij liep het bij het doorprikken van de vliezen zo omhoog mn nek en kussen in. Een onuitwasbaar kussen met boekweitdopjes. Dat bleef je wel zien. 8-) Voordat ik het weggooide heeft het eerst nog een poos op het logeerbed gelegen. :Y)
pi_152693494
quote:
1s.gif Op zondag 17 mei 2015 21:28 schreef -Spring het volgende:

[..]

Bij mij liep het bij het doorprikken van de vliezen zo omhoog mn nek en kussen in. Een onuitwasbaar kussen met boekweitdopjes. Dat bleef je wel zien. 8-) Voordat ik het weggooide heeft het eerst nog een poos op het logeerbed gelegen. :Y)
Aah, dus daarom willen ze dat je een vuilniszak om je kussen doet! Vond dat ook al zo verwarrend. :')
pi_152693509
quote:
1s.gif Op zondag 17 mei 2015 21:27 schreef mousemicky het volgende:
Bloed is wat lastiger uit te wassen denk ik? (ik dacht aan een thuisbevalling, of de dagen erna, dat je kraamverband het niet houdt enzo ;))
Bloed nooit met lauw of warm water spoelen of weken of wassen. Gewoon in koud water leggen. Hoe kouder hoe beter. Dan gaan je vlekken er gewoon uit ;)

De bloedcellen spatten dan uit elkaar (zo gezegd)
Schudden voor gebruik
  zondag 17 mei 2015 @ 21:30:11 #225
370685 -Spring
-Spring
pi_152693559
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2015 21:28 schreef lunapuella het volgende:

[..]

Aah, dus daarom willen ze dat je een vuilniszak om je kussen doet! Vond dat ook al zo verwarrend. :')
Oh echt? Nooit gehoord.
  zondag 17 mei 2015 @ 21:32:48 #226
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_152693687
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2015 21:28 schreef Stippelrientje het volgende:

[..]

Bloed nooit met lauw of warm water spoelen of weken of wassen. Gewoon in koud water leggen. Hoe kouder hoe beter. Dan gaan je vlekken er gewoon uit ;)

De bloedcellen spatten dan uit elkaar (zo gezegd)
Ik hoop maar dat de kraamhulp dat dan ook weet, want in mijn kraamweek ga ik natuurlijk niet zelf wassen ;)
En de was meer dan een week laten liggen lijkt me zeker niet bevorderlijk...
pi_152693730
quote:
1s.gif Op zondag 17 mei 2015 21:32 schreef mousemicky het volgende:

[..]

Ik hoop maar dat de kraamhulp dat dan ook weet, want in mijn kraamweek ga ik natuurlijk niet zelf wassen ;)
En de was meer dan een week laten liggen lijkt me zeker niet bevorderlijk...
gewoon delegeren ^^,
Schudden voor gebruik
pi_152693747
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2015 21:28 schreef lunapuella het volgende:

[..]

daar heb ik ook nog nooit van gehoord. Dat ligt toch verschrikkelijk??
  zondag 17 mei 2015 @ 21:36:00 #229
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_152693865
Ik koop wel een nieuw kussen bij de ikea, echt niet dat ik ga slapen op eenvuilniszak :X
  zondag 17 mei 2015 @ 21:38:41 #230
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_152694003
quote:
1s.gif Op zondag 17 mei 2015 21:27 schreef mousemicky het volgende:
Mijn kraam heeft alles schoon gekregen zonder bijzondere maatregelen *)
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_152694146
quote:
1s.gif Op zondag 17 mei 2015 21:38 schreef laziness het volgende:

[..]

Daar zijn ze ook een beetje voor toch? Ze hebben er ervaring mee :)

Hier ook, alleen vruchtwater waar in gepoept is op de vloerbedekking was wat minder. Maar nu zie je daar ook niks meer van. Volgende keer ga ik daar maar een oud vloerkleed leggen denk ik. Better safe than sorry.
pi_152694196
quote:
1s.gif Op zondag 17 mei 2015 21:38 schreef laziness het volgende:

[..]

De mijne ook. Geen thuisbevalling, wel wat lekkage in de kraamweek. Mijn pyjama heeft dat ook overleefd, trouwens. Die draag ik nog steeds (vlekloos!).
Professioneel gifmenger.
pi_152694529
Dat waterdichte geval (niet krakend, iets van ikea voor een paar euro) legde ik als eerste op m'n matras, daarover heen een molton en hoeslaken. Mijn vliezen braken in bed en mijn matras heeft alleen vlekken van de mok thee die ik er eens overheen gooide omdat ik te lui ben de hoes van m'n matras eens te wassen.

Ik ga echt niet slapen op krakende dingen als een vuilniszak of zo'n waterdicht kraammatras, ik heb een wasmachine en als iets niet schoon wordt (wat ik nog nooit heb meegemaakt) dan wordt het een poetslap.
pi_152694892
Echt alle redenen waarom mijn man niet wil dat ik thuis beval.... Die ziet al sterretjes bij de gedachte dat ie alles moet opruimen en wassen :')
Ik heb wel van de week zon matrasbeschermer bij Ikea meegenomen, kan na de geboorte mooi bij Minke op bed voor de nachtelijke zindelijkheids pogingen :@

En natuurlijk met Minarosa weekwissel: 36 *O*
Maar het duurt vast nog minstens een maand allemaal... *steektkopinzand* ik heb nog veel te veel te doen :D
pi_152694970
quote:
1s.gif Op zondag 17 mei 2015 21:33 schreef Estrys het volgende:

[..]

daar heb ik ook nog nooit van gehoord. Dat ligt toch verschrikkelijk??
Lijkt mij ook, daarom hebben we dat (in elk geval nu nog) niet gedaan. Een kussen is ook nog zo vervangen, itt een matras van 90x220. :P (zo naar dat Ikea de 220-spullen uit het assortiment heeft gedaan :'( )
pi_152695013
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2015 21:57 schreef Lijnloos het volgende:
Echt alle redenen waarom mijn man niet wil dat ik thuis beval.... Die ziet al sterretjes bij de gedachte dat ie alles moet opruimen en wassen :')

Bij de infoavond zij onze VK 'van mannen horen we vaak dat ze zeggen dat ze liever een ziekenhuisbevalling willen. Daar is alles bij de hand en het geeft niet zo'n rommel. Mannen: na een thuisbevalling heb je een emmer was en een emmer met een vuilniszak en een kraamverzorgster die dat voor je opruimt en schoonmaakt. Maak je niet druk.' :+
  zondag 17 mei 2015 @ 22:05:12 #237
360012 Shopaholic1984
Girls just wanna have fun!
pi_152695243
quote:
Ik heb wel van de week zon matrasbeschermer bij Ikea meegenomen, kan na de geboorte mooi bij Minke op bed voor de nachtelijke zindelijkheids pogingen :@

Maar het duurt vast nog minstens een maand allemaal... *steektkopinzand* ik heb nog veel te veel te doen :D
Nou, mijn vliezen braken gewoon zomaar tijdens het slapen. Haha, zonder dat er vooraf iets gebeurde. Ik moest in het ziekenhuis bevallen, dus man moest alsnog alles wassen en opruimen. En dat heeft hij pas later gedaan en alle vlekken zijn er uit.
  zondag 17 mei 2015 @ 22:09:52 #238
298849 mignonne
mignonne
pi_152695464
dat grote 1 mtr breed en 1.5 lang ofzo ding doe je gewoon onder je hoeslaken of molton. is idd om je matras te beschermen.

die celstofmatjes daar hoef je niet op te slapen en die horen zeker niet onder je hoeslaken! die zijn juist om snel weg te kunnen halen bij een bevalling of bii onderzoeken :)

deze dus.

mocht je thuis gaan bevallen... een extra pakje van die dingen is echt geen luxe. te koop bij apotheek oa. en kruidvat heeft ze ook dacht ik.
  zondag 17 mei 2015 @ 22:13:24 #239
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_152695651
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2015 22:09 schreef mignonne het volgende:
dat grote 1 mtr breed en 1.5 lang ofzo ding doe je gewoon onder je hoeslaken of molton. is idd om je matras te beschermen.

die celstofmatjes daar hoef je niet op te slapen en die horen zeker niet onder je hoeslaken! die zijn juist om snel weg te kunnen halen bij een bevalling of bii onderzoeken :)

[ afbeelding ]

deze dus.

mocht je thuis gaan bevallen... een extra pakje van die dingen is echt geen luxe. te koop bij apotheek oa. en kruidvat heeft ze ook dacht ik.
Ze zijn ook prima om je kindje warm te houden ;)

Wij hebben ze in de kraamweek gebruikt om huid-op-huid te liggen met onze kleine dame, die kon maar moeizaam haar temperatuur vast houden. Het werkte wel heel goed :)
Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_152695728
quote:
1s.gif Op zondag 17 mei 2015 22:05 schreef Shopaholic1984 het volgende:

[..]

Nou, mijn vliezen braken gewoon zomaar tijdens het slapen. Haha, zonder dat er vooraf iets gebeurde. Ik moest in het ziekenhuis bevallen, dus man moest alsnog alles wassen en opruimen. En dat heeft hij pas later gedaan en alle vlekken zijn er uit.
Bij mij ook gebroken vliezen thuis, een ziekenhuisbevalling en vervolgens heeft de kraam het opgeruimd. O+
Professioneel gifmenger.
  zondag 17 mei 2015 @ 22:21:16 #241
298849 mignonne
mignonne
pi_152696038
quote:
1s.gif Op zondag 17 mei 2015 22:13 schreef Rijstebuiltje het volgende:

[..]

Ze zijn ook prima om je kindje warm te houden ;)

Wij hebben ze in de kraamweek gebruikt om huid-op-huid te liggen met onze kleine dame, die kon maar moeizaam haar temperatuur vast houden. Het werkte wel heel goed :)
jup.
maar dan moet je ze wel nog hebben :) vandaar dat ik het zeg. Beval je klinisch of poliklinisch dan heb je wsl genoeg voor je kraamweek. maar ga je thuisbevallen dan kan het krap worden. Sommige kraampakketen zitten maar 5 van die matjes. Daar ga je vrij rap doorheen als er veel vruchtwater/ontlasting/bloed is.
Er worden er sowieso minimaal 2 gebruikt, maar vaak zat gaan ze er allemaal doorheen :')
pi_152696098
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2015 22:09 schreef mignonne het volgende:

[ afbeelding ]

deze dus.

Maar in mijn kraampakket zitten 2 soorten celstofmatjes... Een grote (kraammatras oid?) en een stapel kleinere die dan neem ik aan voor die verschoningen is?

Ik vind het vooral zo irritant dat de benamingen en instructies overal zo verschillen, daar raak ik van in de stress. Ik wil gewoon weten of ik het goed doe. :6
  zondag 17 mei 2015 @ 22:23:18 #243
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_152696142
quote:
1s.gif Op zondag 17 mei 2015 22:21 schreef mignonne het volgende:

[..]

jup.
maar dan moet je ze wel nog hebben :) vandaar dat ik het zeg. Beval je klinisch of poliklinisch dan heb je wsl genoeg voor je kraamweek. maar ga je thuisbevallen dan kan het krap worden. Sommige kraampakketen zitten maar 5 van die matjes. Daar ga je vrij rap doorheen als er veel vruchtwater/ontlasting/bloed is.
Er worden er sowieso minimaal 2 gebruikt, maar vaak zat gaan ze er allemaal doorheen :')
Ik had er een shitload in mijn kraampakket zitten maar ondanks poliklinisch bevallen, zijn ze er allemaal doorheen gegaan. Bizar idd! :)
Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_152696157
Gebruik iig niet alleen celstofmatjes. Die dingen leven hun eigen leven in je bed, zelfs onder je laken :)
  zondag 17 mei 2015 @ 22:23:59 #245
298849 mignonne
mignonne
pi_152696176
quote:
1s.gif Op zondag 17 mei 2015 22:22 schreef lunapuella het volgende:

[..]

Maar in mijn kraampakket zitten 2 soorten celstofmatjes... Een grote (kraammatras oid?) en een stapel kleinere die dan neem ik aan voor die verschoningen is?

Ik vind het vooral zo irritant dat de benamingen en instructies overal zo verschillen, daar raak ik van in de stress. Ik wil gewoon weten of ik het goed doe. :6
ja die grote gaat onder je hoeslaken.

vuustregeltje, als je er maar 1 max 2 van hebt dan is het voor je matras. Als je er 5 in een pak hebt dan is t wsl zo'n verwisselding ;)
pi_152696339
quote:

[..]

jup.
Heeft een VK dan geen kofferbak vol matjes? :+
Professioneel gifmenger.
  zondag 17 mei 2015 @ 22:28:42 #247
298849 mignonne
mignonne
pi_152696466
quote:
1s.gif Op zondag 17 mei 2015 22:23 schreef Rijstebuiltje het volgende:

[..]

Ik had er een shitload in mijn kraampakket zitten maar ondanks poliklinisch bevallen, zijn ze er allemaal doorheen gegaan. Bizar idd! :)
dan had je een ruim kraampakket. ik kom steeds vaker tegen dat er maar 5 in het pakket zitten. 1 wordt tijdens ontsluiten gebruikt. na vliezrn breken verwisseld, daarop wordt dan ook geperst. direct na geboorte kind wordt matje weer verwisseld om eventueel bloedverlies te kunnen wegen.
Dan heb je dus nog 2 schone matjes over. Doorgaans gaat die derde ook nog weg als iemand gestopt is met vloeien. Maar dan heb je het dus wel over iemand die niet bovenmatig vloeit of een zwembad meeheeft in dr buik of ontlasting verliest op t matje oid.

ik vind t zo suf. in t ziekenhuis vliegen ze er echt doorheen altijd :P zelfde verhaal met gazen. Ik ben met thuis hechten altijd ineens in staat veel zuiniger om te gaan met mn gazen dan in t ziekenhuis :+
  zondag 17 mei 2015 @ 22:29:41 #248
298849 mignonne
mignonne
pi_152696522
quote:
1s.gif Op zondag 17 mei 2015 22:26 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

Heeft een VK dan geen kofferbak vol matjes? :+
:N

ik heb er 1 bij me. En die is voor als ik iemand wel ns mee moet nemen in mn auto.
pi_152696642
quote:
1s.gif Op zondag 17 mei 2015 22:29 schreef mignonne het volgende:

[..]

:N

ik heb er 1 bij me. En die is voor als ik iemand wel ns mee moet nemen in mn auto.
Handeltje in beginnen.

Na de bevalling cash afrekenen. Dat zijn dan 23 matjes à 2,50. :7
Professioneel gifmenger.
  Moderator zondag 17 mei 2015 @ 22:33:11 #250
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_152696703
Sterkte morgen Joycie! :*
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_152696743
quote:

[..]

jup.
Worden die tijdens het persen nog vervangen dan? /bevalnoob

Oh, ik las je latere post niet :+
pi_152696832
quote:
1s.gif Op zondag 17 mei 2015 22:33 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:

[..]

Worden die tijdens het persen nog vervangen dan? /bevalnoob
Bij mij twee of drie keer, geloof ik. :@ Niet meegekregen waarom.
Professioneel gifmenger.
  zondag 17 mei 2015 @ 22:38:34 #253
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_152697010
quote:
1s.gif Op zondag 17 mei 2015 22:05 schreef Shopaholic1984 het volgende:

[..]

+1

Hoewel ik wel heel rap mijn bed uit gesprongen ben :D
pi_152697048
Het is maar een klein percentage bevallingen wat echt begint met gebroken vliezen toch?
pi_152697402
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2015 22:39 schreef Estrys het volgende:
Het is maar een klein percentage bevallingen wat echt begint met gebroken vliezen toch?
Google zegt tien procent.
Professioneel gifmenger.
pi_152698234
Hier wel begonnen met gebroken vliezen bij Minke maar dat was tijdens het koken en geen stortvloed dus gewoon snel kraamverbandje in onderboek gemikt en door... Hier heeft alleen tijdens de nacontroles een matjes op het bed gelegen.
Ik doe gewoon nog een keer zoiets, vond het wel hndig zo.
  Moderator zondag 17 mei 2015 @ 23:11:24 #257
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_152698316
Ik snap die opmerking niet, je vliezen moeten toch altijd breken voordat je kunt bevallen? :D Of worden ze in 90% van de gevallen voor je gebroken, dat zal toch niet? :o
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_152698411
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2015 23:11 schreef MaJo het volgende:
Ik snap die opmerking niet, je vliezen moeten toch altijd breken voordat je kunt bevallen? :D Of worden ze in 90% van de gevallen voor je gebroken, dat zal toch niet? :o
Volgens mij bedoelen ze dat 't begint met weeën en niet met de vruchtwater-plens ;)
pi_152698419
quote:
Kindje kan ook ter wereld komen met het vlies intact ^^,
Schudden voor gebruik
pi_152698447
quote:
90% begint met weeen en ergens in het proces (worden of gebeurd het) breken de vliezen daarna... 10% heeft gebroken vliezen en moet daarna wachten op de weeen. Vaak binnen 24 vanzelf, soms moeten ze gaan inleiden om infecties te voorkomen door langdurig gebroken vliezen... Toch?!
  Moderator zondag 17 mei 2015 @ 23:15:42 #261
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_152698484
Ah zo :D Dus eerst weeën en dan gebroken vliezen :D Ik ken het inderdaad (uit films) dat die vliezen onverwacht breken en je dan begint met de bevalling. Zelf nog geen ervaring mee :P
pi_152698580
quote:

Ja 36 en er moet nog zoveel gebeuren! Gelukkig heb ik vandaag de ordners op de babykamer opgeruimd (2 volle Ikeatassen met oud papier :o), dat is natuurlijk zwaar noodzakelijk om te doen voordat de baby komt... Hallo nesteldrang :7 En gisteren ook al de keukenmuur geverfd met reinigbare verf. En net adressenlijst voor de geboortekaartjes gemaakt. Productief zeg, verlof.

Goede reminder voor de bedspullen trouwens, ik ga morgen kijken wat er ook alweer in mijn kraampakket zat.
  Vis een optie? zondag 17 mei 2015 @ 23:35:41 #263
70532 loveli
N
pi_152699213
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2015 23:15 schreef MaJo het volgende:
Ah zo :D Dus eerst weeën en dan gebroken vliezen :D Ik ken het inderdaad (uit films) dat die vliezen onverwacht breken en je dan begint met de bevalling. Zelf nog geen ervaring mee :P
Bevallingen uit films komen in 95% van de gevallen niet overeen met the real deal :+
crap in = crap out
  zondag 17 mei 2015 @ 23:37:06 #264
298849 mignonne
mignonne
pi_152699273
quote:
1s.gif Op zondag 17 mei 2015 23:14 schreef Lijnloos het volgende:

[..]

90% begint met weeen en ergens in het proces (worden of gebeurd het) breken de vliezen daarna... 10% heeft gebroken vliezen en moet daarna wachten op de weeen. Vaak binnen 24 vanzelf, soms moeten ze gaan inleiden om infecties te voorkomen door langdurig gebroken vliezen... Toch?!
omdat vrouwen meer tevreden zijn als ze ingeleid worden na 24 uur afwachten ;) uit een of andere grote randomised controlled trial.

maar in a nutshell idd :Y

Zolang er niet getoucheerd wordt, geen seks en geen tampons dan is er geen reden om van infectie uit te gaan. Eventueel temperatuur in de gaten houden na die 24 uur kan vroegtijdige indicatie van infectie geven.

Als je vliezen breken bij 35 weken maar nog geen weeën dan wachten ze rustig tot 37 weken voor ze iets gaan doen :)
  zondag 17 mei 2015 @ 23:38:14 #265
298849 mignonne
mignonne
pi_152699319
Bij mij zijn 2 keer de vliezen eerst gebroken en binnen 5 min daarna regelmatige weeën a 2-3 minuten. Ik ben heel benieuwd hoe dat dit keer gaat!
  zondag 17 mei 2015 @ 23:41:49 #266
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_152699463
Ik heb nog nooit spontaan gebroken vliezen gehad :o ik vind dat wel jammer
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_152699878
Wij willen samen wel eens "het grapje" maken als we ergens zijn wat we een beetje een saai feestje vinden. Een glas water om te kletteren en dan keihard Oh nee!! en naar je buik te grijpen terwijl je boven die plas water staat :')
Schudden voor gebruik
  Moderator zondag 17 mei 2015 @ 23:53:13 #268
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_152699939
quote:
1s.gif Op zondag 17 mei 2015 23:35 schreef loveli het volgende:

[..]

Bevallingen uit films komen in 95% van de gevallen niet overeen met the real deal :+
Net als die romantische mannen uit films die je veroveren met allemaal rozenblaadjes op bed O+ wat is het leven toch hard eigenlijk :'(

Ik zie je de laatste tijd steeds posten hier, heb je iets te vertellen misschien? O-)
  Vis een optie? zondag 17 mei 2015 @ 23:54:03 #269
70532 loveli
N
pi_152699984
Neu, niks aan de hand.
crap in = crap out
pi_152699991
quote:
1s.gif Op zondag 17 mei 2015 23:53 schreef MaJo het volgende:

[..]

Net als die romantische mannen uit films die je veroveren met allemaal rozenblaadjes op bed O+ wat is het leven toch hard eigenlijk :'(

Ik zie je de laatste tijd steeds posten hier, heb je iets te vertellen misschien? O-)
Gelukkig geen rozenblaadjes in mijn bed O+

Wat een rommel om op te ruimen! }:|

jij "zit" hier trouwens ook veel de laatste tijd ;) .......
Schudden voor gebruik
  zondag 17 mei 2015 @ 23:56:07 #271
360012 Shopaholic1984
pi_152700069
quote:
1s.gif Op zondag 17 mei 2015 22:14 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

Bij mij ook gebroken vliezen thuis, een ziekenhuisbevalling en vervolgens heeft de kraam het opgeruimd. O+
Tja, ik moest blijven. Keizersnee. En 2 maanden te vroeg. Dus geen kraam die het op kwam ruimen.
  Moderator zondag 17 mei 2015 @ 23:57:57 #272
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_152700154
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2015 23:54 schreef loveli het volgende:
Neu, niks aan de hand.
ah ok :)

quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2015 23:54 schreef Stippelrientje het volgende:

[..]

Gelukkig geen rozenblaadjes in mijn bed O+

Wat een rommel om op te ruimen! }:|

jij "zit" hier trouwens ook veel de laatste tijd ;) .......
ik lurk zoveel mee dat ik af en toe toch eens aan wil haken :@ maar post bijna overal in oud nu wel _O-
pi_152700198
quote:
1s.gif Op zondag 17 mei 2015 23:57 schreef MaJo het volgende:

[..]

ah ok :)

[..]

ik lurk zoveel mee dat ik af en toe toch eens aan wil haken :@ maar post bijna overal in oud nu wel _O-
^O^
Ik hoop dat je ook binnenkort echt mee kan posten hier :*
Schudden voor gebruik
pi_152700199
Ik vind het heel jammer dat heel veel zwangeren niet beter weten dan >24 uur gebroken vliezen -> inleiding. -O- Wordt er aan vrouwen die in dat schuitje zitten wel verteld dat doorlopen ook een optie is?
pi_152700988
quote:
1s.gif Op zondag 17 mei 2015 23:59 schreef _NIKKI_ het volgende:
Ik vind het heel jammer dat heel veel zwangeren niet beter weten dan >24 uur gebroken vliezen -> inleiding. -O- Wordt er aan vrouwen die in dat schuitje zitten wel verteld dat doorlopen ook een optie is?
Tja, zo werd het me bij Minke voorgedragen toen we ons meldde in het ziekenhuis met gebroken vliezen maar zonder wee... Volgende dag melden als er nog niks was want dan inleiden! En laatst met de info-avond bij de vlos werd het ook niet veel anders gebracht. Vandaar dus mijn "stelling".
pi_152701388
quote:
1s.gif Op maandag 18 mei 2015 00:23 schreef Lijnloos het volgende:

[..]

Tja, zo werd het me bij Minke voorgedragen toen we ons meldde in het ziekenhuis met gebroken vliezen maar zonder wee... Volgende dag melden als er nog niks was want dan inleiden! En laatst met de info-avond bij de vlos werd het ook niet veel anders gebracht. Vandaar dus mijn "stelling".
snap ik hoor! Het wordt, zoals heel veel dingen, over het algemeen niet als keuze gebracht. Net zoiets als inleiden bij 42 weken enzo.
Maar als je de richtlijn van de vakgroep gyn er op naleest dan zie je dus dat er niet meer infecties zijn zolang je er af blijft, maar dat vrouwen doorgaans meer tevreden zijn als ze sneller worden ingeleid.

Het is idd wel onderdeel van de hele riedel dat ie vk je na 24 uur overdraagt aan de gyn, ongeacht of je dan direct wordt ingeleid of dat de gyn nog 4 dagen wacht. Uiteraard vrije keuze blabla, maar normaalgesproken zal eennreguliere vk je bevalling niet meer begeleiden.
pi_152701783
Check voor gebroken vliezen bij 35+4. Ze gingen me laten doorlopen tot 37 weken, maar dat zag Sjaak toch niet zitten. Die kwam met 36+2.
pi_152702832
/ontlurkt Een maand geleden is een familielid van me bevallen in de VS, ongeveer 48 uur na gebroken vliezen. Ze is tussendoor naar huis gegaan (weeën nog niet op gang), wat haar opleverde dat ze in het zkh het gesprek van de week was als "that crazy woman that went home". Haar gyn was ook not amused. Hij heeft zelf hele nare dingen tegen haar gezegd over dat ze toch niet wilde dat haar baby dood ter wereld kwam e.d. :X
Gyn die later bevalling begeleidde zei: "Zeg dit maar niet tegen dokter ...., maar ik denk dat je er goed aan hebt gedaan."

Uiteindelijk kreeg ze overigens wel koorts, maar of dat door de gebroken vliezen of de ruggeprik kwam is de vraag.
Dit, dat, alles.
pi_152702890
quote:
1s.gif Op maandag 18 mei 2015 05:27 schreef Philomijn het volgende:
/ontlurkt Een maand geleden is een familielid van me bevallen in de VS, ongeveer 48 uur na gebroken vliezen. Ze is tussendoor naar huis gegaan (weeën nog niet op gang), wat haar opleverde dat ze in het zkh het gesprek van de week was als "that crazy woman that went home". Haar gyn was ook not amused. Hij heeft zelf hele nare dingen tegen haar gezegd over dat ze toch niet wilde dat haar baby dood ter wereld kwam e.d. :X
Gyn die later bevalling begeleidde zei: "Zeg dit maar niet tegen dokter ...., maar ik denk dat je er goed aan hebt gedaan."

Uiteindelijk kreeg ze overigens wel koorts, maar of dat door de gebroken vliezen of de ruggeprik kwam is de vraag.
Hele reële kans dat dat door de ruggenprik kwam. Is het kind ook ziek geweest? Dus niet alleen behandeld met antibiotica maar echt ziekziek geweest? Want dat is wat je dan verwacht zeg maar.

Grappig dat die gyn dat zei maar jemig. Het zegt wel iets over de heersende opvatting dat dat zo onderhands gezegd wordt!
Kans op besmetting met een of andere lichaamsvreemde bacterie is thuis ook nog kleiner dan in ZH. Misschien als je er hele vreemde leefgewoonten op na houdt wellicht. Maar zelfs dan... Mrsa, die ziekenhuisbacterie, loop je doorgaans niet thuis op, maar wel in het ziekenhuis. Tenzij je een varkensboerderij hebt :') :+
pi_152703329
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2015 22:33 schreef MaJo het volgende:
Sterkte morgen Joycie! :*
Dank je wel MaJo! Over 2 uurtjes mogen we...
pi_152703381
quote:
1s.gif Op maandag 18 mei 2015 07:46 schreef J0ycie88 het volgende:

[..]

Dank je wel MaJo! Over 2 uurtjes mogen we...
Succes!!
pi_152703445
Succes zo Joyce!

Ik ben echt helemaal klaar met werken. Nog 14 werkdagen tot verlof. Het kan me niet snel genoeg gaan op het moment. ;(

Ik hou in m'n handen ineens ook vocht vast, voeten en gezicht niet. Dan is er toch geen reden om je druk te maken?
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_152703465
succes joycie!

@vocht... nee hoor :)
pi_152703475
quote:
1s.gif Op maandag 18 mei 2015 06:26 schreef mignonne het volgende:

[..]

Hele reële kans dat dat door de ruggenprik kwam. Is het kind ook ziek geweest? Dus niet alleen behandeld met antibiotica maar echt ziekziek geweest? Want dat is wat je dan verwacht zeg maar.

Grappig dat die gyn dat zei maar jemig. Het zegt wel iets over de heersende opvatting dat dat zo onderhands gezegd wordt!
Kans op besmetting met een of andere lichaamsvreemde bacterie is thuis ook nog kleiner dan in ZH. Misschien als je er hele vreemde leefgewoonten op na houdt wellicht. Maar zelfs dan... Mrsa, die ziekenhuisbacterie, loop je doorgaans niet thuis op, maar wel in het ziekenhuis. Tenzij je een varkensboerderij hebt :') :+
Nee, niet ziek geweest. Beiden inderdaad wel behandeld met antibiotica. Tijdens haar zwangerschap heb ik ook regelmatig aan jou moeten denken :@ (zelfbeschikkingsrecht!) als ze weer eens zei "dat is hier protocol". Ze wilden haar ook al met 38 wkn inleiden omdat ze 40 is. Terwijl haar zwangerschap echt als een zonnetje verliep. Dat heeft ze ook geweigerd (en daar werden ze ook heeeeeel zenuwachtig van. Alles om maar een rechtzaak te voorkomen hè..). Uiteindelijk zouden ze met 41 wkn in gaan leiden maar die nacht braken haar vliezen en is het kindje 2,5 dag later geboren.

Ze had zich goed ingelezen hoe het er in NL aan toe gaat en dat sterkte haar in haar keuzes.
Dit, dat, alles.
pi_152703612
Yeah, hoe fijn is dit, op maandagochtend blijven liggen terwijl vriend naar zijn werk gaat, ik buiten ochtendspitsgeluiden van andere mensen hoor, op de klok zie dat het 8 uur is en niets hoef te doen behalve me nog eens om te draaien ^O^ *O*. Hij mag nog lang blijven zitten van mij :7 Vakantiegevoel! Of misschien ebt dit wel weg als ik gewend ben aan mijn verlof.

J0ycie heel veel succes en sterkte straks! :*
pi_152703655
quote:
1s.gif Op maandag 18 mei 2015 08:01 schreef Philomijn het volgende:

[..]

Nee, niet ziek geweest. Beiden inderdaad wel behandeld met antibiotica. Tijdens haar zwangerschap heb ik ook regelmatig aan jou moeten denken :@ (zelfbeschikkingsrecht!) als ze weer eens zei "dat is hier protocol". Ze wilden haar ook al met 38 wkn inleiden omdat ze 40 is. Terwijl haar zwangerschap echt als een zonnetje verliep. Dat heeft ze ook geweigerd (en daar werden ze ook heeeeeel zenuwachtig van. Alles om maar een rechtzaak te voorkomen hè..). Uiteindelijk zouden ze met 41 wkn in gaan leiden maar die nacht braken haar vliezen en is het kindje 2,5 dag later geboren.

Ze had zich goed ingelezen hoe het er in NL aan toe gaat en dat sterkte haar in haar keuzes.
Fijn dat ze zich daarin gesterkt voelde en haar eigen keuzes met goed gevoel heeft kunnen maken!

Recht op zelfbeschikking en autonomie is in principe een mensenrecht en zou wereldwijd moeten gelden, ik moet alleen wel eerlijk toegeven dat de States juridisch gezien wel andere koek is dan Europa. Bij ons is door het Europese Hof vastgelegd dat een vrouw het recht heeft te kiezen waar en met wie zij wil bevallen en in onze wetgeving (WGBO) zijn alle mitsen en maren vastgelegd omtrent die autonomie. In de VS (en AUS) is thuisbevallen in sommige staten strafbaar en kan afwijken van de wens van de zorgverleners wel op een rechtzaak uitdraaien. Hoe het precies in elkaar steekt daar weet ik ook niet, de wetgeving verschilt ook nog eens per staat. :') maar ik prijs mezelf qua gezondheidszorg op veel vlakken heel gelukkig dat ik in Europa woon.

Ik denk wel dat het voor de gyns daar goed is eens een ander geluid te horen, de groep Amerikaanse vrouwen die hun stem laten horen wordt steeds groter.
pi_152703735
quote:
1s.gif Op zondag 17 mei 2015 23:56 schreef Shopaholic1984 het volgende:

[..]

Tja, ik moest blijven. Keizersnee. En 2 maanden te vroeg. Dus geen kraam die het op kwam ruimen.
Ik dacht dat de kraamzorg dan ook langs kwam? Als je kinderen nog in het ziekenhuis liggen maar jij bent alweer thuis?

Een vriendin van mij had de laatste keer een kraamhulp die al ruim dertig weken zwanger was :?. Zo iemand krijgt toch vervangend werk zou je denken.

JOycie :* sterkte zo

Vandaag 15 weken
  Vis een optie? maandag 18 mei 2015 @ 08:27:41 #288
70532 loveli
N
pi_152703768
Weet ook van een Amerikaanse dat ze vooraf haar datum kreeg. Als er dan nog niks spontaan was ingezet, zou ze op die dag haar keizersnede krijgen. Barbaarse praktijken eigenlijk.
crap in = crap out
pi_152703867
quote:
1s.gif Op maandag 18 mei 2015 05:27 schreef Philomijn het volgende:

Mijn vrouw komt toevallig uit Amerika en die begreep in eerste instantie inderdaad niet waarom ze me door gingen laten lopen en waarom ik überhaupt naar huis mocht. En toen ze iets op Facebook plaatste over mijn gebroken vliezen kreeg ze van al haar Amerikaanse vrienden verontwaardigde commentaren dat het echt niet kon dat ik niet binnen 24 uur ging bevallen en dat is toch levensgevaarlijk en foei enzo. Ik heb er smakelijk om gelachen.
pi_152703894
Joycie, ik denk aan jullie vanmorgen :*. Succes.
pi_152703994
quote:
1s.gif Op maandag 18 mei 2015 08:35 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]

Mijn vrouw komt toevallig uit Amerika en die begreep in eerste instantie inderdaad niet waarom ze me door gingen laten lopen en waarom ik überhaupt naar huis mocht. En toen ze iets op Facebook plaatste over mijn gebroken vliezen kreeg ze van al haar Amerikaanse vrienden verontwaardigde commentaren dat het echt niet kon dat ik niet binnen 24 uur ging bevallen en dat is toch levensgevaarlijk en foei enzo. Ik heb er smakelijk om gelachen.
gelukkig maar dat je er om kon lachen :D en je vrouw? hoe stond zij er uiteindelijk in?

Men denkt in de states al gauw dat je kind deaud gaat als je niet zus of zo. Zelfde verhaal met dat uitzuigen wat ze daar doen zodra hoofd geboren is en antibiotica in de oogjes voor ooginfecties enz. Doen we hier allemaal niet, uitzuigen gebeurd vrijwel nergens in Europa tenzij noodzakelijk (zeldzaam) en AB gebeurd wel in bv antibiotica-lievend Frankrijk :') maar in NL en UK niet en wij hebben hier niet meer ooginfecties oid. Uitzuigen zonder aanleiding kan zelfs behoorlijk schadelijk zijn omdat het t kind een ademstop kan geven door prikkeling van zenuw achter in de keel. Waarom ze dat nog doen standaard is me echt een raadsel :?
pi_152704131
Succes zo Joyce! :*

En ja, die amerikaanse praktijken.. heel bijzonder maar ik denk dat ze inderdaad ook om alles en niks aangeklaagd worden en dus zichzelf zoveel mogelijk in bescherming nemen met hun protocollen en zulks. Eigenlijk is dat al te zot voor woorden.
  maandag 18 mei 2015 @ 08:58:46 #293
56471 pinquit
oh my lama!
pi_152704299
Ik zat pas op TLC Outrageous Births te kijken.

:') ;( :D :'( :D :o :') :')

Americans :')
  maandag 18 mei 2015 @ 09:05:42 #294
105850 Fuente
mamamuts
pi_152704413
quote:
1s.gif Op maandag 18 mei 2015 08:25 schreef Daui het volgende:

Ik dacht dat de kraamzorg dan ook langs kwam? Als je kinderen nog in het ziekenhuis liggen maar jij bent alweer thuis?

Een vriendin van mij had de laatste keer een kraamhulp die al ruim dertig weken zwanger was . Zo iemand krijgt toch vervangend werk zou je denken.

JOycie sterkte zo
Hoezo vervangend werk dan? Of ging het niet meer?
Sara
Merel
Ukje
  maandag 18 mei 2015 @ 09:07:17 #295
360012 Shopaholic1984
pi_152704436
quote:
1s.gif Op maandag 18 mei 2015 08:25 schreef Daui het volgende:

[..]

Een vriendin van mij had de laatste keer een kraamhulp die al ruim dertig weken zwanger was :?. Zo iemand krijgt toch vervangend werk zou je denken.

JOycie :* sterkte zo

Vandaag 15 weken
De verloskundige is langs geweest. En na al dat hectische gedoe en zelf 6 dagen ziekenhuis heb ik de Kraamzorg niet eens gebeld. Dus geen idee of die langs komen.
pi_152704491
quote:
17s.gif Op maandag 18 mei 2015 08:50 schreef Lijnloos het volgende:
Succes zo Joyce! :*

En ja, die amerikaanse praktijken.. heel bijzonder maar ik denk dat ze inderdaad ook om alles en niks aangeklaagd worden en dus zichzelf zoveel mogelijk in bescherming nemen met hun protocollen en zulks. Eigenlijk is dat al te zot voor woorden.
dat idd dus. actie reactie...
pi_152704598
quote:
1s.gif Op zondag 17 mei 2015 23:59 schreef _NIKKI_ het volgende:
Nee, hier braken ook spontaan de vliezen. Di eind vd dag. Woe eind vd dag zei de vk dat ik me do ochtend moest melden voor n inleiding ivm langdurig gebroken vliezen. (gelukkig begon die nacht alles vanzelf)
pi_152704636
Interessant, dat van strafbaar wanneer thuis bevallen in sommige staten wist ik niet.

"Mag" (wat wordt er geadviseerd) je in NL wel thuis blijven na 24 uur gebroken vliezen? Zij was dus wel in het zkh maar de weeën stopten daar (voelde zich ook niet prettig in de omgeving, had het koud etc. Daarom voor gekozen om weer naar huis te gaan zodat het daar weer op gang kon komen. Overigens ging alles goed met haar en de baby. Als dit niet zo was geweest had ze mss wat anders besloten.)

En nu ik hier toch ben... J0ycie succes en sterkte!
Dit, dat, alles.
pi_152704671
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2015 09:05 schreef Fuente het volgende:

[..]

Hoezo vervangend werk dan? Of ging het niet meer?
Nou de baby lag nog in het ziekenhuis dus dan blijft er vooral veel huishoudelijke klussen over en dat ging niet meer met 33 weken.

Het lijkt mij overigens normaal dat je op een gegeven moment vervangend werk krijgt of dat ze je ziek melden als je werkzaamheden op het fysieke vlak liggen
pi_152704702
quote:
1s.gif Op maandag 18 mei 2015 08:41 schreef mignonne het volgende:

[..]

gelukkig maar dat je er om kon lachen :D en je vrouw? hoe stond zij er uiteindelijk in?

Men denkt in de states al gauw dat je kind deaud gaat als je niet zus of zo. Zelfde verhaal met dat uitzuigen wat ze daar doen zodra hoofd geboren is en antibiotica in de oogjes voor ooginfecties enz. Doen we hier allemaal niet, uitzuigen gebeurd vrijwel nergens in Europa tenzij noodzakelijk (zeldzaam) en AB gebeurd wel in bv antibiotica-lievend Frankrijk :') maar in NL en UK niet en wij hebben hier niet meer ooginfecties oid. Uitzuigen zonder aanleiding kan zelfs behoorlijk schadelijk zijn omdat het t kind een ademstop kan geven door prikkeling van zenuw achter in de keel. Waarom ze dat nog doen standaard is me echt een raadsel :?
De gyn had haar heel netjes uitgelegd waarom ik mocht blijven rondlopen en toen begreep ze het. Toen zag ze ook in dat de reacties van de Amerikanen heel erg overtrokken was en kon ze daar ook enorm om lachen. Ze heeft het ook aan hen geprobeerd uit te leggen maar het kwam niet goed binnen.
  maandag 18 mei 2015 @ 09:24:07 #301
105850 Fuente
mamamuts
pi_152704743
quote:
1s.gif Op maandag 18 mei 2015 09:20 schreef Daui het volgende:

[..]

Nou de baby lag nog in het ziekenhuis dus dan blijft er vooral veel huishoudelijke klussen over en dat ging niet meer met 33 weken.

Het lijkt mij overigens normaal dat je op een gegeven moment vervangend werk krijgt of dat ze je ziek melden als je werkzaamheden op het fysieke vlak liggen
als het werk niet meer gaat dan lijkt vervangend werk me logisch inderdaad. Maar ik werk zelf in de zorg en er zijn zat collega's die tot 34 of soms zelfs 36 weken vol doorwerken. Zelf werk ik alleen nog korte diensten (ongeveer 70 procent van wat ik normaal werk). Maar ik doe nog steeds (zwaar) verplegend werk, zo lang het gaat.
Sara
Merel
Ukje
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')