Dat zijn waarschijnlijk je banden. Ik heb het regelmatig. Vooral bij bepaalde bewegingen en als ik moet niezen.quote:Op vrijdag 15 mei 2015 17:00 schreef gestreeptestoel het volgende:
Hier enorme felle steken links rond mijn lies/links onderin de buik. Dit kan ik me niet herinneren van de vorige zwangerschap. Ik heb al n losse pyjamabroek aangedaan
Voorlopig: 26 januariquote:Op vrijdag 15 mei 2015 11:35 schreef Mariposas het volgende:
Zwangerschap en Geboorte
2015
28 mei: -ik86- (jongen)
3 juni: -Spring (meisje)
5 juni: Purebliss
7 juni: Lunapuella
9 juni: Quickie_Brat (meisje)
14 juni: Lijnloos (jongen)
Medio juni: Minarosa
1 juli: McLaura (jongen)
7 juli: Krisvc (meisje)
12 juli: kazy
13 juli: IsabellaMariaAnna
18 juli: Mariposas (jongen)
25 juli: Zomerzon01 (meisje)
30 juli: Fuente (meisje)
4 augustus: SaskiaR
6 augustus: Flying Fish
*** 7 augustus: LuDann & Black_Ninja***
11 augustus: Stippelrientje (jongen)
12 augustus: Ggirl (jongen)
23 augustus: Coccinelle (jongen)
24 augustus mousemicky (jongen)
*** 1 september: MissBliss en Re ***
10 september: Jagärtrut
12 september: Wizzy
14 september: gestreeptestoel
19 september: Malteser
29 september: J0ycie88 (meisje)
6 oktober: Limone (jongen)
8 oktober: Skoap (jongen)
14 oktober: Sara82 (jongen)
16 oktober: pinquit (jongen)
16 oktober: Estrys (jongen)
21 oktober: JantinaGr
23 oktober: *** Cassandra87 en Bartholomeus *** (jongen)
3 november: silliegirl
4 november: Daui (tweeling)
11 november: 1stGirl
14 november: ***Kuukske & JDude***
23 november: Bloesem
8 december: bloes85
***-----------------***vermeldingen zijn (as) officiële fokbaby's (een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door FOK)
Voor updates graag quoten of DM!
Klinkt echt als normale zenuwenquote:Op vrijdag 15 mei 2015 19:28 schreef Minarosa het volgende:
mt dichterbij en af en toe krijg ik een beetje koudwatervrees. Wat nou als ik helemaal niet meteen blij ben als hij er is,
Haha, inderdaad. Voelen ons opgelicht door de gyn van de GUO. Voor niks een dikke week in de zenuwenquote:Op vrijdag 15 mei 2015 17:41 schreef Skoap het volgende:
Fijn Malteser, wat een oplichting moet dat zijn!
Leuk dat je een jongetje krijgt! Wat vind je er zelf van? Of maakte het je niet uit?quote:Op vrijdag 15 mei 2015 18:44 schreef Cassandra87 het volgende:
Myrr wat klinkt dat ver, januari! Wat weinig december kindjes ook.
Ik voel vandaag regelmatig kriebelen, echt leuk. Echo was ook goed, alleen jammer dat hij zo stil is op echos is, hij beweegt hoogstens een handje of draait zich om. Schoonmoeder was welvond het zo leuk.
En nog steeds een jongen
Ah ja, nu je het zegt! Hopelijk vallen er gauw nog wat streepjes!quote:Op vrijdag 15 mei 2015 19:10 schreef Daui het volgende:
Malteser wat fijn!
JantinaGr lief van je ouders en alles voor jezelf![]()
Myrr wat leuk de eerste 2016 baby
Gestreeptestoel ik heb gisteren er een kruik tegen aangelegd. Uiteindelijk was ik zo moe dat ik in slaap viel. Misschien helpt een buikband als je nog op pad moet
ik ben zelf eind januari jarig en heb er werkelijk nooit bij stil gestaan dat het een minder seizoen zou zijn om in jarig te zijnquote:Op vrijdag 15 mei 2015 21:06 schreef Myrr het volgende:
[..]
Leuk dat je een jongetje krijgt! Wat vind je er zelf van? Of maakte het je niet uit?
Ik vind januari wel dichtbij eigenlijk… Dat is over acht maanden al.
Wel jammer dat het dan zo koud is (met het oog op de verjaardagen/partijtjes vieren… Maar daar denk ik dan weer aan).
[..]
Ah ja, nu je het zegt! Hopelijk vallen er gauw nog wat streepjes!
Oh ja in de vakantie inderdaad, dat is naar. Mijn 'probleem' was vlak na de vakantie jarig zijn. Als ik op een nieuwe school zat/veel te nieuwe klas had, ik niet echt genoeg mensen kende om een feestje te geven.quote:Op vrijdag 15 mei 2015 21:15 schreef mignonne het volgende:
[..]
ik ben zelf eind januari jarig en heb er werkelijk nooit bij stil gestaan dat het een minder seizoen zou zijn om in jarig te zijn![]()
![]()
we hadden feestjes thuis met spelletjes, bioscoopfeestjes, zwemfeestjes, bowlen en schaatsen enz. Haske leuk![]()
mijn dochters zijn begin feb en eind aug. jarig en het ziet er nu naar uit dat die van eind aug er het meest "last" van zal hebben. Bijna altijd in de vakantie nmlk
Ach, bij mij was het eerste wat mensen zeiden na 'gefeliciteerd met je zwangerschap' - 'da's ook zielig, is je kindje altijd in de zomervakantie jarig'. Zo is er altijd wel watquote:Op vrijdag 15 mei 2015 21:06 schreef Myrr het volgende:
Wel jammer dat het dan zo koud is (met het oog op de verjaardagen/partijtjes vieren… Maar daar denk ik dan weer aan).
Mijn kinderen zijn begin januari jarig. Genoeg dingen te bedenken om te doen in de winter!quote:Op vrijdag 15 mei 2015 21:15 schreef mignonne het volgende:
[..]
ik ben zelf eind januari jarig en heb er werkelijk nooit bij stil gestaan dat het een minder seizoen zou zijn om in jarig te zijn![]()
![]()
we hadden feestjes thuis met spelletjes, bioscoopfeestjes, zwemfeestjes, bowlen en schaatsen enz. Haske leuk![]()
mijn dochters zijn begin feb en eind aug. jarig en het ziet er nu naar uit dat die van eind aug er het meest "last" van zal hebben. Bijna altijd in de vakantie nmlk
quote:Op vrijdag 15 mei 2015 20:34 schreef Malteser het volgende:
Voelen ons opgelicht door de gyn van de GUO. Voor niks een dikke week in de zenuwen .
Sorry flauw .
Het hoeft toch allemaal niet op stel en sprong? Neem eens eerst even de tijd om aan het idee van zwanger zijn en een toekomstig kindje te wennen... Je bent net 4 weken, hebt nog geen verloskundige gezien of echo gehad, adem in adem uit, take your time...quote:Op vrijdag 15 mei 2015 21:59 schreef Myrr het volgende:
Dit gaat me allemaal veeeeeeeeel te snel ineens.
Ja, je hebt gelijk. Er komt alleen zoveel bij kijken ineens, waar je eerst nog nooit over na hebt gedacht (althans… wel, maar dan als in 'later' en niet volgend jaarquote:Op vrijdag 15 mei 2015 22:03 schreef mousemicky het volgende:
[..]
Het hoeft toch allemaal niet op stel en sprong? Neem eens eerst even de tijd om aan het idee van zwanger zijn en een toekomstig kindje te wennen... Je bent net 4 weken, hebt nog geen verloskundige gezien of echo gehad, adem in adem uit, take your time...
Als jij het te snel vindt, dan kan je dat toch gewoon aangeven? Jij moet ook 'ja' zeggen hoor.quote:Op vrijdag 15 mei 2015 21:59 schreef Myrr het volgende:
Bedenk me nu wel dat het vlak na mijn vriend zijn verjaardag is! Dat scheelt dan weer wel.
We (nou ja, hij) heeft overigens besloten om voor de gemeente te gaan trouwen, i.v.m. belasting voordelen enzo.
Dit gaat me allemaal veeeeeeeeel te snel ineens.
Wel afgesproken dat we dat gewoon tussen ons en de getuigen houdenPuur voor het papier, en we alsnog een grote bruiloft doen later ergens over x jaar. Met een prinsesje of kleine baas als ringdrager.
Hmmm, daar moeten we even naar kijken dan. Zwager en zijn vrouw hebben wel flink voordeel eruit, maar hij werkt en zij niet. Wij werken wel gewoon beiden en heel erg veel verschil zit er niet in onze inkomsten.quote:Op vrijdag 15 mei 2015 22:14 schreef Mariposas het volgende:
[..]
Als jij het te snel vindt, dan kan je dat toch gewoon aangeven? Jij moet ook 'ja' zeggen hoor.en die belastingsvoordelen vallen wel mee, alleen als je allerlei aftrekposten hebt en de 1 veel meer verdient dan de ander levert het je echt wat op. Het voordeel was bij ons geloof ik ¤6,- op de laatste aangifte IB.
Als ik jou was zou ik dan is verdiepen in geregistreerd partnerschap. Als je dan later trouwt, trouw je ook echt voor 't eerst.quote:Op vrijdag 15 mei 2015 22:16 schreef Myrr het volgende:
[..]
Hmmm, daar moeten we even naar kijken dan. Zwager en zijn vrouw hebben wel flink voordeel eruit, maar hij werkt en zij niet. Wij werken wel gewoon beiden en heel erg veel verschil zit er niet in onze inkomsten.
Natuurlijk zeg ik wel ja, en wil ik wel trouwen met hem, alleen niet bij de sfeerloze gemeente.Dus dit is een onderonsje (als het wat uitpakt), en later een echte.
En dit. Een samenlevingscontract via de notaris levert hetzelfde voordeel op.quote:Op vrijdag 15 mei 2015 22:23 schreef JantinaGr het volgende:
Ik snap niet waarom trouwen belastingvoordelen heeft?
Als je samenwoont ben je net zo goed fiscaal partner...
Dit.quote:Op vrijdag 15 mei 2015 22:23 schreef JantinaGr het volgende:
Ik snap niet waarom trouwen belastingvoordelen heeft?
Als je samenwoont ben je net zo goed fiscaal partner...
Volgens mij ben je ook fiscaal partner als je meer dan zes maanden samenwoont, ook zonder contract.quote:Op vrijdag 15 mei 2015 22:24 schreef silliegirl het volgende:
[..]
En dit. Een samenlevingscontract via de notaris levert hetzelfde voordeel op.
Alleen zit je dan weer met erkennen en gezag etc. Dat is wel iets om je in te verdiepen.
We wonen nu tien maanden samen, zal dat even bekijken.quote:Op vrijdag 15 mei 2015 22:25 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
[..]
Volgens mij ben je ook fiscaal partner als je meer dan zes maanden samenwoont, ook zonder contract.
En erkennen is 1 bezoekje aan de gemeente en gezag kan geloof ik online.
Nee, dat fiscaal partnerschap is niet meer zo met enkel samenwonen. Weer wel als je samenwoont en samen een kind hébt.quote:Op vrijdag 15 mei 2015 22:25 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
[..]
Volgens mij ben je ook fiscaal partner als je meer dan zes maanden samenwoont, ook zonder contract.
Bij vrienden heb ik gezien dat die 'latere, echt grote' bruiloft er nooit meer kwam.quote:Op vrijdag 15 mei 2015 22:16 schreef Myrr het volgende:
[..]
Hmmm, daar moeten we even naar kijken dan. Zwager en zijn vrouw hebben wel flink voordeel eruit, maar hij werkt en zij niet. Wij werken wel gewoon beiden en heel erg veel verschil zit er niet in onze inkomsten.
Natuurlijk zeg ik wel ja, en wil ik wel trouwen met hem, alleen niet bij de sfeerloze gemeente.Dus dit is een onderonsje (als het wat uitpakt), en later een echte.
True. Maar goed, ook naar elkaar toe ben je erfrechts-technisch enzo beter af met huwelijk/geregistreerd partnerschap dan gewoon alleen samenwonen. Magoed, dat is een keuze uiteraardquote:Op vrijdag 15 mei 2015 22:25 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
[..]
Zekers! Maar even om te relativerenquote:Op vrijdag 15 mei 2015 22:36 schreef silliegirl het volgende:
[..]
True. Maar goed, ook naar elkaar toe ben je erfrechts-technisch enzo beter af met huwelijk/geregistreerd partnerschap dan gewoon alleen samenwonen. Magoed, dat is een keuze uiteraard
Wij ook, en daarmee is alles gedekt, behalve dus het erkennen/gezag.quote:Op vrijdag 15 mei 2015 22:38 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
[..]
Zekers! Maar even om te relativeren
Wij hebben een samenlevingscontract + testament.
ik was enorm spuit elf, maar dit doen wij dus idd ook. samenlevingscontract nu ivm koop huis, erfrecht enzo volgend jaar. notaris is duur genoeg...quote:Op vrijdag 15 mei 2015 22:40 schreef mignonne het volgende:
hier ook fiscaal partners ivm kinderen.
Erkennen is kwestie van eenmalig langs gemeente. Gezag aanvragen is een kwestie van online met je digiD een formulier invullen (hier: https://loket.rechtspraak.nl/burgers/familiezaken/32 ).
Het valt allemaal heus mee. Het enige verschil met trouwen is dan nog je erfrecht etc. Dat kun je bij de notaris vast laten leggen en weet ik veel, of je neemt de gok en wacht ff tot je wel gaat trouwen.
vier op een rij (en veeeel spuit elf)quote:Op vrijdag 15 mei 2015 22:31 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Bij vrienden heb ik gezien dat die 'latere, echt grote' bruiloft er nooit meer kwam.Zo sip, want er was bij hun niemand bij en ze waren ook in hun gewone kloffie.
Ik zou t in 1 keer goed doen.
oh ik wil idd ook om die reden niet gratis trouwen en ik wil geen partnerschap want dat vind k mufquote:Op vrijdag 15 mei 2015 22:59 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
ik was enorm spuit elf, maar dit doen wij dus idd ook. samenlevingscontract nu ivm koop huis, erfrecht enzo volgend jaar. notaris is duur genoeg...(als je t goedkoop wilt doen door te trouwen ben je automatisch in gemeenschao van goederen getrouwd. dat willen wij niet dus dan moet je sowieso langs de notaris dus duur. doe mij dan meteen ook maar een feestje en een jurk
)
Dan moet je t zeker zo doen.quote:Op vrijdag 15 mei 2015 22:41 schreef mignonne het volgende:
En trouwen in je eigen kloffie en met zo min mogelijk mensen is voor mij de enige way to go wat mij betreft. Anders hoef ik niet te trouwenniks voor mij
Wij hebben gebbqed in de achtertuin op ons huwelijksfeestje met onze daggastenquote:Op vrijdag 15 mei 2015 23:06 schreef mignonne het volgende:
[..]
oh ik wil idd ook om die reden niet gratis trouwen en ik wil geen partnerschap want dat vind k mufmaar echt gedoe met jurk enzo brrrr. Ik doe wel een kleine bbq in de tuin daarna. misschien
Ik heb geen buikband..quote:Op vrijdag 15 mei 2015 19:10 schreef Daui het volgende:
Malteser wat fijn!
JantinaGr lief van je ouders en alles voor jezelf![]()
Myrr wat leuk de eerste 2016 baby
Gestreeptestoel ik heb gisteren er een kruik tegen aangelegd. Uiteindelijk was ik zo moe dat ik in slaap viel. Misschien helpt een buikband als je nog op pad moet
foto?quote:Op vrijdag 15 mei 2015 23:57 schreef Cassandra87 het volgende:
Ik ben zo verliefd op ons zoontjeheb de hele dag door kriebels gevoeld. Kan echt niet wachten tot dit duidelijker wordt.
Klopt het trouwens dat alle baby's wipneusjes hebben? Zijn profiel lijkt een wipneus te hebben, dus mijn man was al helemaal enthousiast, dat de kleine mijn neus zou hebben, maar mijn schoonmoeder zei dat alle echos er zo uitzien.
Misschien ziet ie ook wel iets wat hij wil zien hahaquote:Op zaterdag 16 mei 2015 00:01 schreef mignonne het volgende:
[..]
foto?
lastig te zeggen, aan de ene kant hebben baby's en peuters vaker kleine neusjes omdat dat neuskraakbeen nog helemaal vormt en doe, maar het is zeker niet zo dat alle babyneusjes er hetzelfde uit zien.
Ik dacht bij de 10 weken echo precies het profiel van m'n vriend te zien, inclusief wipneusje. In mijn geval klopte dat wel! Zag in die tijd ook andere echo's hier langskomen en zag dan toch wel verschil met de onze.quote:Op vrijdag 15 mei 2015 23:57 schreef Cassandra87 het volgende:
Ik ben zo verliefd op ons zoontjeheb de hele dag door kriebels gevoeld. Kan echt niet wachten tot dit duidelijker wordt.
Klopt het trouwens dat alle baby's wipneusjes hebben? Zijn profiel lijkt een wipneus te hebben, dus mijn man was al helemaal enthousiast, dat de kleine mijn neus zou hebben, maar mijn schoonmoeder zei dat alle echos er zo uitzien.
zo leukquote:Op zaterdag 16 mei 2015 00:05 schreef Gevalletje het volgende:
[..]
Ik dacht bij de 10 weken echo precies het profiel van m'n vriend te zien, inclusief wipneusje. In mijn geval klopte dat wel! Zag in die tijd ook andere echo's hier langskomen en zag dan toch wel verschil met de onze.
Jaquote:Op zaterdag 16 mei 2015 00:07 schreef Cassandra87 het volgende:
[..]
zo leuk
Ik zie er zelf niet zo zeer een wipneus in, maar mijn vriend heeft een vrij grote neus (iedereen van zijn vaders kant, daaraan herken ik de familieleden) en dit profiel was iets meer subtiel hihi
Ik hoop dat ik dit maandag ook kan zeggen..quote:Op vrijdag 15 mei 2015 20:34 schreef Malteser het volgende:
[..]
Haha, inderdaad. Voelen ons opgelicht door de gyn van de GUO. Voor niks een dikke week in de zenuwen.
Sorry flauw.
Dank voor alle reacties!
Mja. Herkenbaar gevoel, al een paar jaarquote:Op zaterdag 16 mei 2015 08:39 schreef Lijnloos het volgende:
Mèn, nu het over festivals gaat basl ik steeds meer dat we dit jaar niet kunnen Pinkpoppen... Goed excuus/alternatief natuurlijk maar wel jammer
Dat hoop ik ook voor jullie! Hoe laat is de echo maandag?quote:Op zaterdag 16 mei 2015 07:48 schreef J0ycie88 het volgende:
[..]
Ik hoop dat ik dit maandag ook kan zeggen..
Fijn malteser dat alles goed was!
Ik vond dit gemakkelijker worden zodra ik de baby voelde bewegen; in het begin is het nog allemaal zo abstract, ongrijpbaar en verrassend. Festival ze, Myrr!quote:Op zaterdag 16 mei 2015 09:59 schreef Cassandra87 het volgende:
Sowieso wat minder druk maken en wat meer genietenals ik dat zo lees. Die verdere acht maanden gaan snel maar ook weer niet zo snel
Ja dat is waar, iedereen maakt zich op een andere manier druk. Ik heb dat inderdaad ook heel sterk gehad, of t hartje wel bleef kloppen. Maar stressen over een huwelijk en dat eigenlijk te snel vinden gaan is (ook) onnodig. Denk ik dan.quote:Op zaterdag 16 mei 2015 10:09 schreef Minarosa het volgende:
[..]
Ik vond dit gemakkelijker worden zodra ik de baby voelde bewegen; in het begin is het nog allemaal zo abstract, ongrijpbaar en verrassend. Festival ze, Myrr!
Wat versta je onder vrjie geboorte?quote:Op zaterdag 16 mei 2015 10:15 schreef Bloesem. het volgende:
Hee mignonne, kom jij eigenlijk vaak vrouwen tegen die een 'vrije' geboorte willen doen?
Nou, geboortes die niet per se volgens protocol gaan. Handsoff of lotusbevallingen bijvoorbeeld (ja, ik ben me erin aan het verdiepenquote:Op zaterdag 16 mei 2015 10:16 schreef mignonne het volgende:
[..]
Wat versta je onder vrjie geboorte?
ik kom van alles tegen, alle soorten en maten
Alles goed!quote:Op zaterdag 16 mei 2015 10:09 schreef Minarosa het volgende:
[..]
Ik vond dit gemakkelijker worden zodra ik de baby voelde bewegen; in het begin is het nog allemaal zo abstract, ongrijpbaar en verrassend. Festival ze, Myrr!
Goed trouwens om te lezen dat anderen ook wat zenuwen hebbenIk ga vandaag gewoon lekker aan de babykamer prutsen (sinds gisteren verlof!) en zodra alles af is voel ik me vast zen. En nog een boek over baby's kopen want we hebben Oei ik groei en een heel oud (en ook ouderwets) boek, maar ik wil graag een wetenschappelijk onderbouwd, nuchter boek. Iemand tips?
Ik heb Jagär al een tijdje niet gezien, alles goed?
Google dan ook de lotusbevalling maar eensquote:Op zaterdag 16 mei 2015 10:24 schreef Cassandra87 het volgende:
Bij vrije geboorte moet ik denken aan dat filmpje van die vrouw die in een riviertje bevalt, met al die vliegjes op de baby
Kom er later op terugquote:Op zaterdag 16 mei 2015 10:21 schreef Bloesem. het volgende:
[..]
Nou, geboortes die niet per se volgens protocol gaan. Handsoff of lotusbevallingen bijvoorbeeld (ja, ik ben me erin aan het verdiepen)
Hoe ga jij om met een situatie waarin de wens/het gevoel van de bevallende vrouw haaks staat op medisch protocol?
het maatje van de babyquote:Op zaterdag 16 mei 2015 10:25 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Google dan ook de lotusbevalling maar eens
juist wel, zout conserveert prima. Soort coburger ham!quote:Op zaterdag 16 mei 2015 10:31 schreef Cassandra87 het volgende:
[..]
het maatje van de babyniet aan te raden om op te eten als die een paar dagen in t zout heeft gelegen.
Maar ik denk dat ik t maatje toch maar weggooi na de bevalling
Had er nooit van gehoord trouwens
ook even heel kort. nee want de 2 slagaders van baby's ns pompen het bloed vanaf het hart naar de placenta. De vene gaat vanaf placenta terug naar baby. Wanneer baby geboren wordt ontstaat er drukverschil en komt een omkering van bloedsomloop op gang. Het hart pompt dan door de grote lichaamsslagader en niet meer door die ns slagaders. Door kleppen in de ns slagaders waarop nu geen druk meer staat stroomt het bloed dus niet meer terug. De vene en de ductus venosus staan wel nog open en vervoeren wel nog bloed naar baby toe. In de eerste week na bevalling sluiten de ductus venosus en de ductus botalli zich. Die laatste meestal al binnen 24 u.quote:Op zaterdag 16 mei 2015 10:49 schreef pinquit het volgende:
Ik voel me even heel dom, maar bloedt je kind niet leeg dan, als je de navelstreng niet afbindt?![]()
![]()
persoonlijk vind ik alleen die van Grolsch erg lekker...quote:Op zaterdag 16 mei 2015 10:25 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
Alles goed!![]()
Ik ben in NL op vakantie met mijn familie, en hoewel we internet hebben is er niet veel tijd om te internetten...
Hier gaat alles hartstikke goed. Ik voel me prima, de baby beweegt goed, m'n zusjes hebben de baby allebei kunnen voelen...
Alleen die alcoholvrije radlers die je in NL kunt kopen, die zijn niet lekker...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 17% gewijzigd door twist02 op 17-05-2015 19:45:24 ]
Ik heb zoiets in de kast liggen, van een ander merk. Ik vond het vooral warm.quote:Op zaterdag 16 mei 2015 10:21 schreef gestreeptestoel het volgende:
Iemand ervaring met dit?
http://www.prenatal.nl/sh(...)prevVisit=&id=103476
Ik draag er één (van mendela) en ik vind het perfect. Draag hem voor wat stevigheid bij een navelbreuk.quote:Op zaterdag 16 mei 2015 10:21 schreef gestreeptestoel het volgende:
Iemand ervaring met dit?
http://www.prenatal.nl/sh(...)prevVisit=&id=103476
Ahja, dat dacht ik idd alquote:Op zaterdag 16 mei 2015 10:43 schreef Bloesem. het volgende:
Thanks mignonne! En succes met boodschappen doen op 't durrepVraagje voor straks: vind je het in zo'n situatie prettig als er een geboorteplan is waar je op terug kunt vallen? Ik ga eea ook voorleggen aan mn eigen verloskundige, maar ben 'vooronderzoek' aan het doen
Ik noemde het trouwens vrije geboorte vanwege het boek vrije geboorte en deze blog http://vrijegeboorte.blogspot.nl/ Kon zo snel even geen betere term bedenken, haha
Laat afnavelenquote:Op zaterdag 16 mei 2015 14:03 schreef LuDann het volgende:
Over de lotusbevalling; de placenta eraan laten zitten gaat me wat ver, maar als het even kan wil ik wel dat er gewacht wordt met het doorknippen van de navelstreng. Zogenoemde ''delayed cord clamping'' (weet niet wat de Nederlandse term ervoor is).
Heeft hier trouwens iemand ervaring met de technieken die op de website spinningbabies.com beschreven staan? Ik kan in het Nederlandstalig niet echt wat vinden over oefeningen en houdingen die je kunt doen om je baby een goede positie aan te laten nemen. Het lijkt dan alleen te gaan over moxatherapie (waar ik erg mijn twijfels bij heb) en externe versie (die pas met 36 weken gedaan wordt).
Hmm ik werk dan als huishoudelijk hulp bij de thuiszorg.. Al dat gesjouw met die stofzuigers etc.. Geen idee hoelang ik dat vol ga houden.quote:Op zaterdag 16 mei 2015 13:02 schreef Fuente het volgende:
De carriwell heb ik ook en die doet geen fluit qua ondersteuning. Ik heb ook een anita (?) bekkenbuikband die vind ik al wat beter. Nog beter is volgens mij via de fysio iets aanschaffen. Zelf werk ik ook in de zorg en zonder buikband hou ik het niet vol, met ook amper trouwens, daarom werk nu deels therapeutisch
Maar heb jij ook moeite met ontlasting/urine ophouden dan? En met lopen? Okay das wel erg privé om te beantwoordenquote:Op zaterdag 16 mei 2015 14:54 schreef LuDann het volgende:
Ik vond dat ook behoorlijk voorbarig hoor! Het zou kunnen dat ik van voor tot achter uitscheur, maar tja.Ik zal heus niet de enige of de eerste zijn bij wie zoiets zou gebeuren. Baarmoederruptuur is ook een (klein) risico. Wat daarnaast meespeelt is dat ik door een spina bifida occulta mogelijk minder goed kan persen. Maar goed, ik wil gewoon alles op alles zetten voor een ''gewone'' bevalling. Als het niet lukt kan die keizersnede altijd nog.
En over de ligging; ik weet dat er nog niet zoveel over of van te zeggen is, maar ik wil niet met het gevoel eindigen dat ik er niet alles aan gedaan heb wat ik kan. Dus dan is spinning babies een goede optie vind ik.
ah okay. Nee meer voor mijn beeld/idee erbijquote:Op zaterdag 16 mei 2015 15:15 schreef LuDann het volgende:
Er zijn wel redenen om aan te nemen dat persen mogelijk moeilijker zal zijn. Ik zal niet op de details ingaan, maar ik heb wat problemen met mijn blaas. Ik voel aandrang laat en ook pijnprikkels komen niet goed door. Heb door dit laatste ook een score van 4 nierbekkenontstekingen tot nu toe, een blaasontsteking voel ik namelijk niet.
En ach, we wachten het af inderdaad. Ik wil het sowieso gewoon proberen.
Wat is een proefbaring?quote:Op zaterdag 16 mei 2015 15:19 schreef mignonne het volgende:
[..]
ah okay. Nee meer voor mijn beeld/idee erbij![]()
![]()
Nouja wat je zegt, een proefbaring en eventueel desnoods laagdrempelig een keizersnede kan natuurlijk altijd.
Precies wat het zegt. Iemand die gaat aankijken of het lukt om vaginaal te baren en anders laagdrempelig een keizersnede krijgt. In het Engels is de term Trial of Labour (TOL).quote:
Maar dat doet toch eigenlijk iedereen? Als t niet lukt is de ks een noodoptie?quote:Op zaterdag 16 mei 2015 15:24 schreef mignonne het volgende:
[..]
Precies wat het zegt. Iemand die gaat aankijken of het lukt om vaginaal te baren en anders laagdrempelig een keizersnede krijgt. In het Engels is de term Trial of Labour (TOL).
Vindt 't nog erg lastig (gelukkig zijn we vroegquote:Op zaterdag 16 mei 2015 14:15 schreef mignonne het volgende:
[..]
Ahja, dat dacht ik idd al![]()
Er lijkt me niets mis mee om zelf de regie in handen te nemen en aan te geven wat je wel en niet wilt. Geboorteplannen of bevalplannen of hoe je het noemt zijn een vrij standaard iets tegenwoordig dus je verloskundige moet daar zeker mee bekend zijn.
Zet er gewoon in wat je wel en niet wilt en ga het gesprek er over aan. Geen idee in welke plaats je woont maar er zijn behoorlijke verschillen tussen hoe 'star' praktijken zijn of niet.
Wat had je zelf in gedachten?
Proberen ze eerst of de baby past en dan stoppen ze hem weer terugquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Voorspoedige zwangerschappen gewenst en snel ook jullie prachtbaby's ontmoeten!
Even kijken wat ik nog onthouden heb:
LuDann, gefeliciteerd met je huwelijk!
Klumsy, gefeliciteerd!Wat een heftige bevalling, maar met prachtig resultaat!
Ik zag een nieuwe zwangere en een opluchting voor Malteser!![]()
quote:Op zaterdag 16 mei 2015 16:26 schreef Estrys het volgende:
[..]
Proberen ze eerst of de baby past en dan stoppen ze hem weer terug
quote:Op zaterdag 16 mei 2015 16:26 schreef Estrys het volgende:
[..]
Proberen ze eerst of de baby past en dan stoppen ze hem weer terug
Of toevoegen :p ik heb toch ook de wieglakens nodig voor de wieg, haha!quote:Op zaterdag 16 mei 2015 17:57 schreef Stormqueen het volgende:
Klopt sillie, zijn wieglakens. Even bellen en om laten zetten
Wij waren vandaag ook bij baby-dump, puur om te kijken. Had je nog zo'n gratis pakketje meegenomen? Ik vond de inhoud wel leuk :-)quote:Op zaterdag 16 mei 2015 17:53 schreef silliegirl het volgende:
Vraag voor de ervaren moeders: ik ben met bij de babydump geweest en heb een kinderkamer
met ledikant besteld! Meteen beddengoed uitgezocht, maar nu zie ik dat de meebestelde lakentjes zijn opgegeven als 75x100 cm, net als de dekentjes. Klopt die maat wel? Even googlen geeft aan dat dat wiegdekens zijn, geen ledikantdekens.. 'T ledikant is 60 x 120, de afmeting van de hoeslakens klopt weer wel..
Wat zit er in? Ik moet er ook nog heen binnenkort. /hollanderquote:Op zaterdag 16 mei 2015 21:31 schreef JantinaGr het volgende:
[..]
Wij waren vandaag ook bij baby-dump, puur om te kijken. Had je nog zo'n gratis pakketje meegenomen? Ik vond de inhoud wel leuk :-)
Welk kamertje heb je genomen?
In ieder geval voor een keer geen alcoholvrij bier, zoals in al die andere blije dozen.quote:Op zaterdag 16 mei 2015 21:32 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
[..]
Wat zit er in? Ik moet er ook nog heen binnenkort. /hollander
LuDann had de meeste dingen al genoemd.quote:Op zaterdag 16 mei 2015 21:32 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
[..]
Wat zit er in? Ik moet er ook nog heen binnenkort. /hollander
De doos van babydump is de enige die ik gekregen heb (omdat we daar wat dingen bestelden).quote:Op zaterdag 16 mei 2015 21:44 schreef LuDann het volgende:
[..]
In ieder geval voor een keer geen alcoholvrij bier, zoals in al die andere blije dozen.Zo raar vind ik dat, alsof je als zwangere een enorme hang naar alcohol moet onderdrukken.
Er zit een zeehonden knuffel in, lepeltjes, bakjes met en zonder tuitje, drinkflesje dacht ik? Nog wel wat meer, was idd wel leuk pakket.
Er zijn er nog wel meer maar zo even uit mijn hoofd; die van de Kruidvat vond ik ook de moeite waard. Prenatal heeft er ook 1, wel veel reclamefolders krijg je daarbij maar goed, dat moet je voor lief nemen.quote:Op zaterdag 16 mei 2015 21:51 schreef Malteser het volgende:
[..]
De doos van babydump is de enige die ik gekregen heb (omdat we daar wat dingen bestelden).
Welke zijn er nog meer nuttig/leuk/de moeite waard? Of is het verder niet veel?
Ik ben inderdaad niet geinteresseerd in alcoholvrij bier, daar ik niet zwanger ook geen alcohol drink.
De blije doos van prenatal schijnt wel leuk te zijn?quote:Op zaterdag 16 mei 2015 21:51 schreef Malteser het volgende:
[..]
De doos van babydump is de enige die ik gekregen heb (omdat we daar wat dingen bestelden).
Welke zijn er nog meer nuttig/leuk/de moeite waard? Of is het verder niet veel?
Ik ben inderdaad niet geinteresseerd in alcoholvrij bier, daar ik niet zwanger ook geen alcohol drink.
Van wie was dat pakket dan?quote:Op zaterdag 16 mei 2015 21:58 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Dat klinkt nog wel nuttig.
Ik had in een pakket een pak pampers en een potje sudocreme. Vitaminedruppels geloof ik ook, dus ook wel nuttige dingen.
Hier wat last van m'n billen/bekken en wat harde buiken. Iets te enthousiast geklust in het huis denk ik. Morgen rustdag
Zal die van prenatal wel geweest zijn dan.quote:Op zaterdag 16 mei 2015 22:00 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
[..]
Ik weet niet meer wat in welk pakket zatMaar ik had die van de prenatal en de etos.
De blije doos van Prenatal heeft pampersquote:Op zaterdag 16 mei 2015 21:59 schreef JantinaGr het volgende:
[..]
Van wie was dat pakket dan?
Hier vandaag rustdag (lees: overal geweest om voor babydingen met name te kijken).
Morgen aan de klus.![]()
dik gedrukte niet bij ons in dat pakketje de rest welquote:Op zaterdag 16 mei 2015 21:48 schreef JantinaGr het volgende:
[..]
LuDann had de meeste dingen al genoemd.
- witte zeehonden knuffel
- speen van philips avent
- 3 drinkbekers met tuitje
- 3 kleine opbergbakjes met dekseltjes
- 3 lepeltjes voor vanaf 4 maanden
- rompertje 50/56 met "i look so cute" erop.
- groen shirtje met "baby on board, rij voorzichtig" met zuignapje, voor in de auto. (dat is het enige wat ze van mij weg hadden mogen laten.)
Aanvragen: https://www.kruidvat.nl/babymamavoordeelquote:Op zaterdag 16 mei 2015 22:04 schreef mousemicky het volgende:
[..]
De blije doos van Prenatal heeft pampers(en speen, fles en vitaminedruppels)
Die van Etos vond ik drie keer niks...
Kruidvat heb ik nog niet, hoe kom ik daar aan? Via de website aanvragen?
Overal kijken noem ik geen rustdag hoor, dan ben ik geslooptOf bedoel je online
?
Het is trouwens een tas met 4 dingen erin ^^,quote:Op zaterdag 16 mei 2015 22:16 schreef mousemicky het volgende:
Zwangerschapsdementie, I've got it...
Ik blijk de kruidvat doos al wel aangevraagd te hebben, krijg waarschijnlijk over een paar weken pas bericht ofzo
Ja die heb ik ook! Leuk pakketje wel inderdaad.quote:Op zaterdag 16 mei 2015 21:31 schreef JantinaGr het volgende:
[..]
Wij waren vandaag ook bij baby-dump, puur om te kijken. Had je nog zo'n gratis pakketje meegenomen? Ik vond de inhoud wel leuk :-)
Welk kamertje heb je genomen?
Babybadschuim!quote:Op zaterdag 16 mei 2015 22:18 schreef Stippelrientje het volgende:
[..]
Het is trouwens een tas met 4 dingen erin ^^,
Een bijtring, iets van shampoo, pakje luiers en het laatste ben ik even vergeten....
Lekker bezig! Ik mocht nog niet. Vriendlief vind dat ik aankopen moet spreiden, want anders valt er straks niets meer te kopen.quote:Op zaterdag 16 mei 2015 22:21 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Ja die heb ik ook! Leuk pakketje wel inderdaad.
We zijn gegaan voor de kamer "Dommel" van het merk Holland. Ik wilde die eigenlijk al, vriend moest eerst 3x de winkel rond om te vergelijken.
Toen we dat hadden gehad wilde vriend ook meteen een box (die we met korting kregen ivm aankoop kinderkamer) en toen ben ik maar gaan slepen met boxmatras, kleden en beddegoed. Kortom; we hebben een goed begin gemaakt.
Ik heb een zwarte Anita band te koop, mocht je voor tweedehands willen gaanquote:Op zaterdag 16 mei 2015 12:57 schreef gestreeptestoel het volgende:
Bedankt voor de reacties. Ik krijg echt last van mijn buik bij t lopen. En ik werk in de thuiszorg... Moet veel staan en lopen..
Misschien toch eens overwegen. Ik zie al hele prijsverschillen.
Ik heb er destijds maar 1 gehaald. Daar zat zoveel reclame en zo weinig goodies in, dat ik nergens meer een doos heb aangepakt/opgevraagd/ afgehaald.quote:Op zaterdag 16 mei 2015 22:42 schreef mignonne het volgende:
Ik haal geen blije doos, zoveel reclame en meuk en de inhoud geloof ik wel. Die Etosdoos helemaal niet brrr straks zit k met zo'n felicitas-dame thuisdie supermarkt dozen vind k wel aardig. Die van c1000 hadden we bjj mn oudste dat was aangenaam
iets van flessen wasmiddel of wasverzachter zaten erin, fles fris, snoepjes en chips, babyshampoo, badschuim en nog wat verzorgingspul, ik geloof iets van billendoekjes, en van die babypotjes en weet ik veel. Goed gevuld iig.
Mijn vriend vond het eigenlijk nog wel vroeg om te shoppen. Magoed, ik had gezegd dat ik graag een keer wilde gaan kijken dus hij zei na de lunch: "zullen we naar die babyzaak gaan?". Als hij er dan toch over begint; tuurlijk!quote:Op zaterdag 16 mei 2015 22:31 schreef JantinaGr het volgende:
[..]
Lekker bezig! Ik mocht nog niet. Vriendlief vind dat ik aankopen moet spreiden, want anders valt er straks niets meer te kopen.![]()
Dit komt voort uit het feit dat er in een paar dagen tijd een heleboel spullen in de woonkamer bij zijn gekomen.
Wat komen ze doen dan O.oquote:Op zaterdag 16 mei 2015 22:46 schreef mignonne het volgende:
Nee ze zijn wat selectief geloof ik maar ze zijn dr wel, de felicitas dames. Ik moet steeds aan die ervaring van dinges denken. Lily geloof ik?
*Tellsell stem opzet: En Mike je vergeet het belangrijkste! het belangrijkste? Jawel Mike! Bestel nu je blije doos en ontvang een leven lang gratis spam! Gratis? Wauw dat is amazing!quote:Op zaterdag 16 mei 2015 22:18 schreef Stippelrientje het volgende:
[..]
Het is trouwens een tas met 4 dingen erin ^^,
Een bijtring, iets van shampoo, pakje luiers en het laatste ben ik even vergeten....
Ach, na je eerste verhuizing ben je de troep over de post kwijtquote:Op zaterdag 16 mei 2015 23:34 schreef Estrys het volgende:
[..]
*Tellsell stem opzet: En Mike je vergeet het belangrijkste! het belangrijkste? Jawel Mike! Bestel nu je blije doos en ontvang een leven lang gratis spam! Gratis? Wauw dat is amazing!
Ik ben niet zo'n fan van blije dozen. Valt het op?
Ja die heb ik ook gehad! Denk dat het een nieuw record was hoe snel die weer buiten stond. Geen idee meer wat ze kwam laten zien eerlijk gezegd.quote:Op zaterdag 16 mei 2015 22:46 schreef mignonne het volgende:
Nee ze zijn wat selectief geloof ik maar ze zijn dr wel, de felicitas dames. Ik moet steeds aan die ervaring van dinges denken. Lily geloof ik?
Nee joh, die zijn er al jaren geleden uitbezuinigd. Ze bellen je nog wel, maar dat is in mijn ervaring maar 1x geweest.quote:Op zaterdag 16 mei 2015 22:46 schreef mignonne het volgende:
Ach, spam... Ik heb een emailadres speciaal voor dit soort dingen, mijn echte telefoonnummer geef ik zelden door en wat er door de brievenbus komt vind ik vaak wel handig.quote:Op zaterdag 16 mei 2015 23:34 schreef Estrys het volgende:
[..]
*Tellsell stem opzet: En Mike je vergeet het belangrijkste! het belangrijkste? Jawel Mike! Bestel nu je blije doos en ontvang een leven lang gratis spam! Gratis? Wauw dat is amazing!
Ik ben niet zo'n fan van blije dozen. Valt het op?
oh ok my badquote:Op zondag 17 mei 2015 00:33 schreef WupWup het volgende:
[..]
Nee joh, die zijn er al jaren geleden uitbezuinigd. Ze bellen je nog wel, maar dat is in mijn ervaring maar 1x geweest.
Werkt dat bel me niet-register bij jou wel? Bij ons totaal niet namelijkquote:Op zondag 17 mei 2015 07:46 schreef Mariposas het volgende:
Ik kreeg alleen van WIJ een telefoontje dat ik snel heb afgekapt, en idd e-mail, maar daar hebbik me direct voor uitgeschreven en account verwijderd. Van de rest niets. Ik had ook verwacht bedolven te worden onder reclame, maar nope. Ik heb geloof ik 3 van die dozen aangevraagd. Vond het wel de moeite waard.en ik ben echt allergisch voor spam, ik meld me echt altijd voor alles af in de mail, ik sta in het bel me niet register en ik heb een NEE-NEE sticker.
Na verloop van tijd verloopt je inschrijving.quote:Op zondag 17 mei 2015 10:52 schreef Kuukske het volgende:
[..]
Werkt dat bel me niet-register bij jou wel? Bij ons totaal niet namelijk.
Die heb ik dan weer nooit. Maar ik heb geen deurbel, dat scheeltquote:Op zondag 17 mei 2015 11:00 schreef Estrys het volgende:
Ik weet ons eigen thuisnummer niet eens uit mijn hoofd dus daar belt niemand op maar de verkopers/ donateurwervers aan de deur is om gek van te worden. Laatst 3 in een kwartier. Precies in de avond spits. Moeten echt zo'n sticker.
Alsof verkopers zich storen aan zo'n niet-aan-de-deur sticker.quote:Op zondag 17 mei 2015 11:00 schreef Estrys het volgende:
Ik weet ons eigen thuisnummer niet eens uit mijn hoofd dus daar belt niemand op maar de verkopers/ donateurwervers aan de deur is om gek van te worden. Laatst 3 in een kwartier. Precies in de avond spits. Moeten echt zo'n sticker.
Aha! Dat verklaart. Waarom zegt de energieboer waar we klant zijn dan tocht dat gedoe van dat register? Als het dan niet op gaat. Nouja.quote:Op zondag 17 mei 2015 10:59 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Na verloop van tijd verloopt je inschrijving.
En: je mag wel gebeld worden door bedrijven waar je klant bent. Ik kap dat soort gesprekken af en zeg dat ik niet meer gebeld wil worden. Helpt ook.
Ze willen je blijven bellen, natuurlijk.quote:Op zondag 17 mei 2015 11:01 schreef Kuukske het volgende:
[..]
Aha! Dat verklaart. Waarom zegt de energieboer waar we klant zijn dan tocht dat gedoe van dat register? Als het dan niet op gaat. Nouja.
O maar dan hebben ze aan mij een hele slechte. Dat hebben ze sowieso al trouwens.quote:Op zondag 17 mei 2015 11:01 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Alsof verkopers zich storen aan zo'n niet-aan-de-deur sticker.
/ervaringsdeskundige
Je stuurt de hond achter ze aan?quote:Op zondag 17 mei 2015 11:09 schreef Estrys het volgende:
[..]
O maar dan hebben ze aan mij een hele slechte. Dat hebben ze sowieso al trouwens.
Ook daarvoor kan je je inschrijven in een apart register, ik werd ook steeds gestalkt door Ziggo. Nu geen last meer van.quote:Op zondag 17 mei 2015 10:59 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Na verloop van tijd verloopt je inschrijving.
En: je mag wel gebeld worden door bedrijven waar je klant bent. Ik kap dat soort gesprekken af en zeg dat ik niet meer gebeld wil worden. Helpt ook.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Born to Lose, but Built to Win.
quote:Op zondag 17 mei 2015 12:51 schreef LadyTagliatelle het volgende:
WaarSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
26 weken! Half jaar zwanger!![]()
+1. M'n man is zon softie aan de deur. Of nou ja, was. Hij had een keer toegegeven aan iets, dat koste geld en toen was ik over de emmer. Sindsdien is hij een stuk minder toegeeflijk bij die pipos aan de deur.quote:Op zondag 17 mei 2015 11:09 schreef Estrys het volgende:
[..]
O maar dan hebben ze aan mij een hele slechte. Dat hebben ze sowieso al trouwens.
Dan de mijne: hier stond met de eerste jaarwisseling dat we hier woonden een folderjongentje aan de deur met de folders en een kaartje met "gelukkig nieuwjaar!" Wat de jongen in kwestie vriend ook nog heel netjes mondeling mededeelde. Dus vriend: "oh! Wat aardig dat je dat komt zeggen, jij ook een goed nieuwjaar, dank je wel hoor!" En doet zo de deur dicht.quote:Op zondag 17 mei 2015 16:15 schreef Kuukske het volgende:
[..]
+1. M'n man is zon softie aan de deur. Of nou ja, was. Hij had een keer toegegeven aan iets, dat koste geld en toen was ik over de emmer. Sindsdien is hij een stuk minder toegeeflijk bij die pipos aan de deur.
Waarom zou je er geen hoes overheen doen? Ik heb m onder mn molton. Dus er zitten nog twee lagen overheen.quote:Op zondag 17 mei 2015 21:21 schreef lunapuella het volgende:
Mijn man heeft vanavond het kraambed opgemaakt. Is het nou echt de bedoeling dat je op zo'n krakend celstof matje/kraammatras/dinges slaapt, zonder nog een hoes erover ofzo? Is de nachtrust van de gemiddelde zwangere vrouw nog niet vernacheld genoeg?
Ik legde die onder de hoes. Gewoon zo blijft hij nooit goed liggen. Het is voor de bescherming van je matras. Hoes en molton kan je wassen, matras niet.quote:Op zondag 17 mei 2015 21:21 schreef lunapuella het volgende:
Mijn man heeft vanavond het kraambed opgemaakt. Is het nou echt de bedoeling dat je op zo'n krakend celstof matje/kraammatras/dinges slaapt, zonder nog een hoes erover ofzo? Is de nachtrust van de gemiddelde zwangere vrouw nog niet vernacheld genoeg?
Dat is de instructie van mijn kraamzorgbureau. Maar vind het dus maar raar en heb er nu idd nog een hoes overheen. Molton, zeil, hoes, kraammatras, nog een hoes.quote:Op zondag 17 mei 2015 21:23 schreef -Spring het volgende:
[..]
Waarom zou je er geen hoes overheen doen? Ik heb m onder mn molton. Dus er zitten nog twee lagen overheen.
Op ons hoeslaken is vruchtwater gekomen bij de bevalling. Zie je niks meer van hoor.quote:Op zondag 17 mei 2015 21:24 schreef mousemicky het volgende:
Als je niet zo gehecht bent aan je hoeslaken kun je die er nog overheen doen natuurlijk. Zullen misschien (onuitwasbare) vlekken op komen, dus misschien paar hele goedkope halen (ikea?)...
Bij mij liep het bij het doorprikken van de vliezen zo omhoog mn nek en kussen in. Een onuitwasbaar kussen met boekweitdopjes. Dat bleef je wel zien.quote:Op zondag 17 mei 2015 21:25 schreef Estrys het volgende:
[..]
Op ons hoeslaken is vruchtwater gekomen bij de bevalling. Zie je niks meer van hoor.
Aah, dus daarom willen ze dat je een vuilniszak om je kussen doet! Vond dat ook al zo verwarrend.quote:Op zondag 17 mei 2015 21:28 schreef -Spring het volgende:
[..]
Bij mij liep het bij het doorprikken van de vliezen zo omhoog mn nek en kussen in. Een onuitwasbaar kussen met boekweitdopjes. Dat bleef je wel zien.Voordat ik het weggooide heeft het eerst nog een poos op het logeerbed gelegen.
Bloed nooit met lauw of warm water spoelen of weken of wassen. Gewoon in koud water leggen. Hoe kouder hoe beter. Dan gaan je vlekken er gewoon uitquote:Op zondag 17 mei 2015 21:27 schreef mousemicky het volgende:
Bloed is wat lastiger uit te wassen denk ik? (ik dacht aan een thuisbevalling, of de dagen erna, dat je kraamverband het niet houdt enzo)
Oh echt? Nooit gehoord.quote:Op zondag 17 mei 2015 21:28 schreef lunapuella het volgende:
[..]
Aah, dus daarom willen ze dat je een vuilniszak om je kussen doet! Vond dat ook al zo verwarrend.
Ik hoop maar dat de kraamhulp dat dan ook weet, want in mijn kraamweek ga ik natuurlijk niet zelf wassenquote:Op zondag 17 mei 2015 21:28 schreef Stippelrientje het volgende:
[..]
Bloed nooit met lauw of warm water spoelen of weken of wassen. Gewoon in koud water leggen. Hoe kouder hoe beter. Dan gaan je vlekken er gewoon uit![]()
De bloedcellen spatten dan uit elkaar (zo gezegd)
gewoon delegeren ^^,quote:Op zondag 17 mei 2015 21:32 schreef mousemicky het volgende:
[..]
Ik hoop maar dat de kraamhulp dat dan ook weet, want in mijn kraamweek ga ik natuurlijk niet zelf wassen
En de was meer dan een week laten liggen lijkt me zeker niet bevorderlijk...
daar heb ik ook nog nooit van gehoord. Dat ligt toch verschrikkelijk??quote:Op zondag 17 mei 2015 21:28 schreef lunapuella het volgende:
[..]
Aah, dus daarom willen ze dat je een vuilniszak om je kussen doet! Vond dat ook al zo verwarrend.
Mijn kraam heeft alles schoon gekregen zonder bijzondere maatregelenquote:Op zondag 17 mei 2015 21:27 schreef mousemicky het volgende:
Bloed is wat lastiger uit te wassen denk ik? (ik dacht aan een thuisbevalling, of de dagen erna, dat je kraamverband het niet houdt enzo)
Daar zijn ze ook een beetje voor toch? Ze hebben er ervaring meequote:Op zondag 17 mei 2015 21:38 schreef laziness het volgende:
[..]
Mijn kraam heeft alles schoon gekregen zonder bijzondere maatregelen
De mijne ook. Geen thuisbevalling, wel wat lekkage in de kraamweek. Mijn pyjama heeft dat ook overleefd, trouwens. Die draag ik nog steeds (vlekloos!).quote:Op zondag 17 mei 2015 21:38 schreef laziness het volgende:
[..]
Mijn kraam heeft alles schoon gekregen zonder bijzondere maatregelen
Lijkt mij ook, daarom hebben we dat (in elk geval nu nog) niet gedaan. Een kussen is ook nog zo vervangen, itt een matras van 90x220.quote:Op zondag 17 mei 2015 21:33 schreef Estrys het volgende:
[..]
daar heb ik ook nog nooit van gehoord. Dat ligt toch verschrikkelijk??
Bij de infoavond zij onze VK 'van mannen horen we vaak dat ze zeggen dat ze liever een ziekenhuisbevalling willen. Daar is alles bij de hand en het geeft niet zo'n rommel. Mannen: na een thuisbevalling heb je een emmer was en een emmer met een vuilniszak en een kraamverzorgster die dat voor je opruimt en schoonmaakt. Maak je niet druk.'quote:Op zondag 17 mei 2015 21:57 schreef Lijnloos het volgende:
Echt alle redenen waarom mijn man niet wil dat ik thuis beval.... Die ziet al sterretjes bij de gedachte dat ie alles moet opruimen en wassen![]()
Nou, mijn vliezen braken gewoon zomaar tijdens het slapen. Haha, zonder dat er vooraf iets gebeurde. Ik moest in het ziekenhuis bevallen, dus man moest alsnog alles wassen en opruimen. En dat heeft hij pas later gedaan en alle vlekken zijn er uit.quote:Op zondag 17 mei 2015 21:57 schreef Lijnloos het volgende:
Echt alle redenen waarom mijn man niet wil dat ik thuis beval.... Die ziet al sterretjes bij de gedachte dat ie alles moet opruimen en wassen![]()
Ik heb wel van de week zon matrasbeschermer bij Ikea meegenomen, kan na de geboorte mooi bij Minke op bed voor de nachtelijke zindelijkheids pogingen![]()
En natuurlijk met Minarosa weekwissel: 36
Maar het duurt vast nog minstens een maand allemaal... *steektkopinzand* ik heb nog veel te veel te doen
Ze zijn ook prima om je kindje warm te houdenquote:Op zondag 17 mei 2015 22:09 schreef mignonne het volgende:
dat grote 1 mtr breed en 1.5 lang ofzo ding doe je gewoon onder je hoeslaken of molton. is idd om je matras te beschermen.
die celstofmatjes daar hoef je niet op te slapen en die horen zeker niet onder je hoeslaken! die zijn juist om snel weg te kunnen halen bij een bevalling of bii onderzoeken
[ afbeelding ]
deze dus.
mocht je thuis gaan bevallen... een extra pakje van die dingen is echt geen luxe. te koop bij apotheek oa. en kruidvat heeft ze ook dacht ik.
Bij mij ook gebroken vliezen thuis, een ziekenhuisbevalling en vervolgens heeft de kraam het opgeruimd.quote:Op zondag 17 mei 2015 22:05 schreef Shopaholic1984 het volgende:
[..]
Nou, mijn vliezen braken gewoon zomaar tijdens het slapen. Haha, zonder dat er vooraf iets gebeurde. Ik moest in het ziekenhuis bevallen, dus man moest alsnog alles wassen en opruimen. En dat heeft hij pas later gedaan en alle vlekken zijn er uit.
jup.quote:Op zondag 17 mei 2015 22:13 schreef Rijstebuiltje het volgende:
[..]
Ze zijn ook prima om je kindje warm te houden![]()
Wij hebben ze in de kraamweek gebruikt om huid-op-huid te liggen met onze kleine dame, die kon maar moeizaam haar temperatuur vast houden. Het werkte wel heel goed
Maar in mijn kraampakket zitten 2 soorten celstofmatjes... Een grote (kraammatras oid?) en een stapel kleinere die dan neem ik aan voor die verschoningen is?quote:Op zondag 17 mei 2015 22:09 schreef mignonne het volgende:
dat grote 1 mtr breed en 1.5 lang ofzo ding doe je gewoon onder je hoeslaken of molton. is idd om je matras te beschermen.
die celstofmatjes daar hoef je niet op te slapen en die horen zeker niet onder je hoeslaken! die zijn juist om snel weg te kunnen halen bij een bevalling of bii onderzoeken
[ afbeelding ]
deze dus.
mocht je thuis gaan bevallen... een extra pakje van die dingen is echt geen luxe. te koop bij apotheek oa. en kruidvat heeft ze ook dacht ik.
Ik had er een shitload in mijn kraampakket zitten maar ondanks poliklinisch bevallen, zijn ze er allemaal doorheen gegaan. Bizar idd!quote:Op zondag 17 mei 2015 22:21 schreef mignonne het volgende:
[..]
jup.
maar dan moet je ze wel nog hebbenvandaar dat ik het zeg. Beval je klinisch of poliklinisch dan heb je wsl genoeg voor je kraamweek. maar ga je thuisbevallen dan kan het krap worden. Sommige kraampakketen zitten maar 5 van die matjes. Daar ga je vrij rap doorheen als er veel vruchtwater/ontlasting/bloed is.
Er worden er sowieso minimaal 2 gebruikt, maar vaak zat gaan ze er allemaal doorheen
ja die grote gaat onder je hoeslaken.quote:Op zondag 17 mei 2015 22:22 schreef lunapuella het volgende:
[..]
Maar in mijn kraampakket zitten 2 soorten celstofmatjes... Een grote (kraammatras oid?) en een stapel kleinere die dan neem ik aan voor die verschoningen is?
Ik vind het vooral zo irritant dat de benamingen en instructies overal zo verschillen, daar raak ik van in de stress. Ik wil gewoon weten of ik het goed doe.
Heeft een VK dan geen kofferbak vol matjes?quote:Op zondag 17 mei 2015 22:21 schreef mignonne het volgende:
[..]
jup.
maar dan moet je ze wel nog hebbenvandaar dat ik het zeg. Beval je klinisch of poliklinisch dan heb je wsl genoeg voor je kraamweek. maar ga je thuisbevallen dan kan het krap worden. Sommige kraampakketen zitten maar 5 van die matjes. Daar ga je vrij rap doorheen als er veel vruchtwater/ontlasting/bloed is.
Er worden er sowieso minimaal 2 gebruikt, maar vaak zat gaan ze er allemaal doorheen
dan had je een ruim kraampakket. ik kom steeds vaker tegen dat er maar 5 in het pakket zitten. 1 wordt tijdens ontsluiten gebruikt. na vliezrn breken verwisseld, daarop wordt dan ook geperst. direct na geboorte kind wordt matje weer verwisseld om eventueel bloedverlies te kunnen wegen.quote:Op zondag 17 mei 2015 22:23 schreef Rijstebuiltje het volgende:
[..]
Ik had er een shitload in mijn kraampakket zitten maar ondanks poliklinisch bevallen, zijn ze er allemaal doorheen gegaan. Bizar idd!
quote:Op zondag 17 mei 2015 22:26 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Heeft een VK dan geen kofferbak vol matjes?
Handeltje in beginnen.quote:Op zondag 17 mei 2015 22:29 schreef mignonne het volgende:
[..]![]()
ik heb er 1 bij me. En die is voor als ik iemand wel ns mee moet nemen in mn auto.
Worden die tijdens het persen nog vervangen dan? /bevalnoobquote:Op zondag 17 mei 2015 22:21 schreef mignonne het volgende:
[..]
jup.
Bij mij twee of drie keer, geloof ik.quote:Op zondag 17 mei 2015 22:33 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
[..]
Worden die tijdens het persen nog vervangen dan? /bevalnoob
+1quote:Op zondag 17 mei 2015 22:05 schreef Shopaholic1984 het volgende:
[..]
Nou, mijn vliezen braken gewoon zomaar tijdens het slapen. Haha, zonder dat er vooraf iets gebeurde. Ik moest in het ziekenhuis bevallen, dus man moest alsnog alles wassen en opruimen. En dat heeft hij pas later gedaan en alle vlekken zijn er uit.
Google zegt tien procent.quote:Op zondag 17 mei 2015 22:39 schreef Estrys het volgende:
Het is maar een klein percentage bevallingen wat echt begint met gebroken vliezen toch?
Volgens mij bedoelen ze dat 't begint met weeën en niet met de vruchtwater-plensquote:Op zondag 17 mei 2015 23:11 schreef MaJo het volgende:
Ik snap die opmerking niet, je vliezen moeten toch altijd breken voordat je kunt bevallen?Of worden ze in 90% van de gevallen voor je gebroken, dat zal toch niet?
Kindje kan ook ter wereld komen met het vlies intact ^^,quote:Op zondag 17 mei 2015 23:11 schreef MaJo het volgende:
Ik snap die opmerking niet, je vliezen moeten toch altijd breken voordat je kunt bevallen?Of worden ze in 90% van de gevallen voor je gebroken, dat zal toch niet?
90% begint met weeen en ergens in het proces (worden of gebeurd het) breken de vliezen daarna... 10% heeft gebroken vliezen en moet daarna wachten op de weeen. Vaak binnen 24 vanzelf, soms moeten ze gaan inleiden om infecties te voorkomen door langdurig gebroken vliezen... Toch?!quote:Op zondag 17 mei 2015 23:11 schreef MaJo het volgende:
Ja 36 en er moet nog zoveel gebeuren! Gelukkig heb ik vandaag de ordners op de babykamer opgeruimd (2 volle Ikeatassen met oud papierquote:Op zondag 17 mei 2015 21:57 schreef Lijnloos het volgende:
Ik heb wel van de week zon matrasbeschermer bij Ikea meegenomen, kan na de geboorte mooi bij Minke op bed voor de nachtelijke zindelijkheids pogingen![]()
En natuurlijk met Minarosa weekwissel: 36
Maar het duurt vast nog minstens een maand allemaal... *steektkopinzand* ik heb nog veel te veel te doen
Bevallingen uit films komen in 95% van de gevallen niet overeen met the real dealquote:Op zondag 17 mei 2015 23:15 schreef MaJo het volgende:
Ah zoDus eerst weeën en dan gebroken vliezen
Ik ken het inderdaad (uit films) dat die vliezen onverwacht breken en je dan begint met de bevalling. Zelf nog geen ervaring mee
omdat vrouwen meer tevreden zijn als ze ingeleid worden na 24 uur afwachtenquote:Op zondag 17 mei 2015 23:14 schreef Lijnloos het volgende:
[..]
90% begint met weeen en ergens in het proces (worden of gebeurd het) breken de vliezen daarna... 10% heeft gebroken vliezen en moet daarna wachten op de weeen. Vaak binnen 24 vanzelf, soms moeten ze gaan inleiden om infecties te voorkomen door langdurig gebroken vliezen... Toch?!
Net als die romantische mannen uit films die je veroveren met allemaal rozenblaadjes op bedquote:Op zondag 17 mei 2015 23:35 schreef loveli het volgende:
[..]
Bevallingen uit films komen in 95% van de gevallen niet overeen met the real deal
Gelukkig geen rozenblaadjes in mijn bedquote:Op zondag 17 mei 2015 23:53 schreef MaJo het volgende:
[..]
Net als die romantische mannen uit films die je veroveren met allemaal rozenblaadjes op bedwat is het leven toch hard eigenlijk
Ik zie je de laatste tijd steeds posten hier, heb je iets te vertellen misschien?
Tja, ik moest blijven. Keizersnee. En 2 maanden te vroeg. Dus geen kraam die het op kwam ruimen.quote:Op zondag 17 mei 2015 22:14 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Bij mij ook gebroken vliezen thuis, een ziekenhuisbevalling en vervolgens heeft de kraam het opgeruimd.
ah okquote:
ik lurk zoveel mee dat ik af en toe toch eens aan wil hakenquote:Op zondag 17 mei 2015 23:54 schreef Stippelrientje het volgende:
[..]
Gelukkig geen rozenblaadjes in mijn bed![]()
Wat een rommel om op te ruimen!
jij "zit" hier trouwens ook veel de laatste tijd.......
quote:Op zondag 17 mei 2015 23:57 schreef MaJo het volgende:
[..]
ah ok
[..]
ik lurk zoveel mee dat ik af en toe toch eens aan wil hakenmaar post bijna overal in oud nu wel
Tja, zo werd het me bij Minke voorgedragen toen we ons meldde in het ziekenhuis met gebroken vliezen maar zonder wee... Volgende dag melden als er nog niks was want dan inleiden! En laatst met de info-avond bij de vlos werd het ook niet veel anders gebracht. Vandaar dus mijn "stelling".quote:Op zondag 17 mei 2015 23:59 schreef _NIKKI_ het volgende:
Ik vind het heel jammer dat heel veel zwangeren niet beter weten dan >24 uur gebroken vliezen -> inleiding.Wordt er aan vrouwen die in dat schuitje zitten wel verteld dat doorlopen ook een optie is?
snap ik hoor! Het wordt, zoals heel veel dingen, over het algemeen niet als keuze gebracht. Net zoiets als inleiden bij 42 weken enzo.quote:Op maandag 18 mei 2015 00:23 schreef Lijnloos het volgende:
[..]
Tja, zo werd het me bij Minke voorgedragen toen we ons meldde in het ziekenhuis met gebroken vliezen maar zonder wee... Volgende dag melden als er nog niks was want dan inleiden! En laatst met de info-avond bij de vlos werd het ook niet veel anders gebracht. Vandaar dus mijn "stelling".
Hele reële kans dat dat door de ruggenprik kwam. Is het kind ook ziek geweest? Dus niet alleen behandeld met antibiotica maar echt ziekziek geweest? Want dat is wat je dan verwacht zeg maar.quote:Op maandag 18 mei 2015 05:27 schreef Philomijn het volgende:
/ontlurkt Een maand geleden is een familielid van me bevallen in de VS, ongeveer 48 uur na gebroken vliezen. Ze is tussendoor naar huis gegaan (weeën nog niet op gang), wat haar opleverde dat ze in het zkh het gesprek van de week was als "that crazy woman that went home". Haar gyn was ook not amused. Hij heeft zelf hele nare dingen tegen haar gezegd over dat ze toch niet wilde dat haar baby dood ter wereld kwam e.d.
Gyn die later bevalling begeleidde zei: "Zeg dit maar niet tegen dokter ...., maar ik denk dat je er goed aan hebt gedaan."
Uiteindelijk kreeg ze overigens wel koorts, maar of dat door de gebroken vliezen of de ruggeprik kwam is de vraag.
Dank je wel MaJo! Over 2 uurtjes mogen we...quote:
Succes!!quote:Op maandag 18 mei 2015 07:46 schreef J0ycie88 het volgende:
[..]
Dank je wel MaJo! Over 2 uurtjes mogen we...
Nee, niet ziek geweest. Beiden inderdaad wel behandeld met antibiotica. Tijdens haar zwangerschap heb ik ook regelmatig aan jou moeten denkenquote:Op maandag 18 mei 2015 06:26 schreef mignonne het volgende:
[..]
Hele reële kans dat dat door de ruggenprik kwam. Is het kind ook ziek geweest? Dus niet alleen behandeld met antibiotica maar echt ziekziek geweest? Want dat is wat je dan verwacht zeg maar.
Grappig dat die gyn dat zei maar jemig. Het zegt wel iets over de heersende opvatting dat dat zo onderhands gezegd wordt!
Kans op besmetting met een of andere lichaamsvreemde bacterie is thuis ook nog kleiner dan in ZH. Misschien als je er hele vreemde leefgewoonten op na houdt wellicht. Maar zelfs dan... Mrsa, die ziekenhuisbacterie, loop je doorgaans niet thuis op, maar wel in het ziekenhuis. Tenzij je een varkensboerderij hebt![]()
![]()
Fijn dat ze zich daarin gesterkt voelde en haar eigen keuzes met goed gevoel heeft kunnen maken!quote:Op maandag 18 mei 2015 08:01 schreef Philomijn het volgende:
[..]
Nee, niet ziek geweest. Beiden inderdaad wel behandeld met antibiotica. Tijdens haar zwangerschap heb ik ook regelmatig aan jou moeten denken(zelfbeschikkingsrecht!) als ze weer eens zei "dat is hier protocol". Ze wilden haar ook al met 38 wkn inleiden omdat ze 40 is. Terwijl haar zwangerschap echt als een zonnetje verliep. Dat heeft ze ook geweigerd (en daar werden ze ook heeeeeel zenuwachtig van. Alles om maar een rechtzaak te voorkomen hè..). Uiteindelijk zouden ze met 41 wkn in gaan leiden maar die nacht braken haar vliezen en is het kindje 2,5 dag later geboren.
Ze had zich goed ingelezen hoe het er in NL aan toe gaat en dat sterkte haar in haar keuzes.
Ik dacht dat de kraamzorg dan ook langs kwam? Als je kinderen nog in het ziekenhuis liggen maar jij bent alweer thuis?quote:Op zondag 17 mei 2015 23:56 schreef Shopaholic1984 het volgende:
[..]
Tja, ik moest blijven. Keizersnee. En 2 maanden te vroeg. Dus geen kraam die het op kwam ruimen.
Mijn vrouw komt toevallig uit Amerika en die begreep in eerste instantie inderdaad niet waarom ze me door gingen laten lopen en waarom ik überhaupt naar huis mocht. En toen ze iets op Facebook plaatste over mijn gebroken vliezen kreeg ze van al haar Amerikaanse vrienden verontwaardigde commentaren dat het echt niet kon dat ik niet binnen 24 uur ging bevallen en dat is toch levensgevaarlijk en foei enzo. Ik heb er smakelijk om gelachen.quote:Op maandag 18 mei 2015 05:27 schreef Philomijn het volgende:
/ontlurkt Een maand geleden is een familielid van me bevallen in de VS, ongeveer 48 uur na gebroken vliezen. Ze is tussendoor naar huis gegaan (weeën nog niet op gang), wat haar opleverde dat ze in het zkh het gesprek van de week was als "that crazy woman that went home". Haar gyn was ook not amused. Hij heeft zelf hele nare dingen tegen haar gezegd over dat ze toch niet wilde dat haar baby dood ter wereld kwam e.d.
Gyn die later bevalling begeleidde zei: "Zeg dit maar niet tegen dokter ...., maar ik denk dat je er goed aan hebt gedaan."
Uiteindelijk kreeg ze overigens wel koorts, maar of dat door de gebroken vliezen of de ruggeprik kwam is de vraag.
gelukkig maar dat je er om kon lachenquote:Op maandag 18 mei 2015 08:35 schreef MevrouwCactus het volgende:
[..]
Mijn vrouw komt toevallig uit Amerika en die begreep in eerste instantie inderdaad niet waarom ze me door gingen laten lopen en waarom ik überhaupt naar huis mocht. En toen ze iets op Facebook plaatste over mijn gebroken vliezen kreeg ze van al haar Amerikaanse vrienden verontwaardigde commentaren dat het echt niet kon dat ik niet binnen 24 uur ging bevallen en dat is toch levensgevaarlijk en foei enzo. Ik heb er smakelijk om gelachen.
Hoezo vervangend werk dan? Of ging het niet meer?quote:Op maandag 18 mei 2015 08:25 schreef Daui het volgende:
Tja, ik moest blijven. Keizersnee. En 2 maanden te vroeg. Dus geen kraam die het op kwam ruimen.
Ik dacht dat de kraamzorg dan ook langs kwam? Als je kinderen nog in het ziekenhuis liggen maar jij bent alweer thuis?
Een vriendin van mij had de laatste keer een kraamhulp die al ruim dertig weken zwanger was . Zo iemand krijgt toch vervangend werk zou je denken.
JOycie sterkte zo
De verloskundige is langs geweest. En na al dat hectische gedoe en zelf 6 dagen ziekenhuis heb ik de Kraamzorg niet eens gebeld. Dus geen idee of die langs komen.quote:Op maandag 18 mei 2015 08:25 schreef Daui het volgende:
[..]
Ik dacht dat de kraamzorg dan ook langs kwam? Als je kinderen nog in het ziekenhuis liggen maar jij bent alweer thuis?
Een vriendin van mij had de laatste keer een kraamhulp die al ruim dertig weken zwanger was. Zo iemand krijgt toch vervangend werk zou je denken.
JOyciesterkte zo
Vandaag 15 weken
dat idd dus. actie reactie...quote:Op maandag 18 mei 2015 08:50 schreef Lijnloos het volgende:
Succes zo Joyce!![]()
En ja, die amerikaanse praktijken.. heel bijzonder maar ik denk dat ze inderdaad ook om alles en niks aangeklaagd worden en dus zichzelf zoveel mogelijk in bescherming nemen met hun protocollen en zulks. Eigenlijk is dat al te zot voor woorden.
Nee, hier braken ook spontaan de vliezen. Di eind vd dag. Woe eind vd dag zei de vk dat ik me do ochtend moest melden voor n inleiding ivm langdurig gebroken vliezen. (gelukkig begon die nacht alles vanzelf)quote:Op zondag 17 mei 2015 23:59 schreef _NIKKI_ het volgende:
Ik vind het heel jammer dat heel veel zwangeren niet beter weten dan >24 uur gebroken vliezen -> inleiding.Wordt er aan vrouwen die in dat schuitje zitten wel verteld dat doorlopen ook een optie is?
Nou de baby lag nog in het ziekenhuis dus dan blijft er vooral veel huishoudelijke klussen over en dat ging niet meer met 33 weken.quote:Op maandag 18 mei 2015 09:05 schreef Fuente het volgende:
[..]
Hoezo vervangend werk dan? Of ging het niet meer?
De gyn had haar heel netjes uitgelegd waarom ik mocht blijven rondlopen en toen begreep ze het. Toen zag ze ook in dat de reacties van de Amerikanen heel erg overtrokken was en kon ze daar ook enorm om lachen. Ze heeft het ook aan hen geprobeerd uit te leggen maar het kwam niet goed binnen.quote:Op maandag 18 mei 2015 08:41 schreef mignonne het volgende:
[..]
gelukkig maar dat je er om kon lachenen je vrouw? hoe stond zij er uiteindelijk in?
Men denkt in de states al gauw dat je kind deaud gaat als je niet zus of zo. Zelfde verhaal met dat uitzuigen wat ze daar doen zodra hoofd geboren is en antibiotica in de oogjes voor ooginfecties enz. Doen we hier allemaal niet, uitzuigen gebeurd vrijwel nergens in Europa tenzij noodzakelijk (zeldzaam) en AB gebeurd wel in bv antibiotica-lievend Frankrijkmaar in NL en UK niet en wij hebben hier niet meer ooginfecties oid. Uitzuigen zonder aanleiding kan zelfs behoorlijk schadelijk zijn omdat het t kind een ademstop kan geven door prikkeling van zenuw achter in de keel. Waarom ze dat nog doen standaard is me echt een raadsel
als het werk niet meer gaat dan lijkt vervangend werk me logisch inderdaad. Maar ik werk zelf in de zorg en er zijn zat collega's die tot 34 of soms zelfs 36 weken vol doorwerken. Zelf werk ik alleen nog korte diensten (ongeveer 70 procent van wat ik normaal werk). Maar ik doe nog steeds (zwaar) verplegend werk, zo lang het gaat.quote:Op maandag 18 mei 2015 09:20 schreef Daui het volgende:
[..]
Nou de baby lag nog in het ziekenhuis dus dan blijft er vooral veel huishoudelijke klussen over en dat ging niet meer met 33 weken.
Het lijkt mij overigens normaal dat je op een gegeven moment vervangend werk krijgt of dat ze je ziek melden als je werkzaamheden op het fysieke vlak liggen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |