abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 15 mei 2015 @ 11:35:05 #1
327807 Mariposas
יה&#14
pi_152616842
Zwangerschap en Geboorte

2015

28 mei: -ik86- (jongen)

3 juni: -Spring (meisje)
5 juni: Purebliss
7 juni: Lunapuella
9 juni: Quickie_Brat (meisje)
14 juni: Lijnloos (jongen)
Medio juni: Minarosa

1 juli: McLaura (jongen)
7 juli: Krisvc (meisje)
12 juli: kazy
13 juli: IsabellaMariaAnna
18 juli: Mariposas (jongen)
25 juli: Zomerzon01 (meisje)
30 juli: Fuente (meisje)

4 augustus: SaskiaR
6 augustus: Flying Fish
*** 7 augustus: LuDann & Black_Ninja***
11 augustus: Stippelrientje (jongen)
12 augustus: Ggirl (jongen)
23 augustus: Coccinelle (jongen)
24 augustus mousemicky (jongen)

*** 1 september: MissBliss en Re ***
10 september: Jagärtrut
12 september: Wizzy
14 september: gestreeptestoel
19 september: Malteser
29 september: J0ycie88 (meisje)

6 oktober: Limone (jongen)
8 oktober: Skoap (jongen)
14 oktober: Sara82 (jongen)
16 oktober: pinquit (jongen)
16 oktober: Estrys (jongen)
21 oktober: JantinaGr
23 oktober: *** Cassandra87 en Bartholomeus *** (jongen)

3 november: silliegirl
4 november: Daui (tweeling)
11 november: 1stGirl
14 november: ***Kuukske & JDude***
23 november: Bloesem

8 december: bloes85

2016

26 januari: Myrr

***-----------------***vermeldingen zijn (as) officiële fokbaby's (een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door FOK)

Voor updates graag quoten of DM!

[ Bericht 2% gewijzigd door Mariposas op 15-05-2015 18:33:42 ]
No hay mal que dure cien aņos ni cuerpo que lo aguante
pi_152616935
Gefeliciteerd Klumsy! En wat een prachtige kijkers heeft hij O+ O+ O+
pi_152616973
Klumsy, gefeliciteerd met je prachtige zoon.
En sterkte met herstellen. :*
Professioneel gifmenger.
pi_152617198
Gefeliciteerd Klumsy! Het klinkt heel heftig, neem goed de tijd voor het herstel.
En wat een mooi kindje O+ .
pi_152618199
Ohh wat een schatje Klumsy, die ogen! O+ Oeh klinkt naar zeg! En inderdaad een flinkerd, qua formaat niet veel kleiner dan m'n zoon van 8 weken en als ik naar hem kijk moet ik er niet aan denken dat ik hem er nu uit zou moeten persen :P

Over harde buiken, ik twijfelde soms als m'n buik ineens wat ongemakkelijk aanvoelde en ik links een bult kreeg, maar waarschijnlijk ging Q dan even anders liggen en stak z'n ruggetje (ofzo) uit. Verder niks anders gevoeld, vraag me af of ik ooit wel een harde buik heb gehad!
pi_152618225
Oh en nog gefeliciteerd met je huwelijk LuDann!
pi_152619169
Klumsy, gefeliciteerd met de geboorte van jullie mooie zoontje! Klinkt als een pittige bevalling, sterkte met je herstel!
Je kunt tegenwoordig zoveel worden, dat ik maar gewoon blijf wie ik ben.
pi_152620787
Klumsy gefeliciteerd met jullie zoon!

Wat heftig een gescheurde baarmoeder O.o

Wat een prachtige kijkers heeft hij O+
Schudden voor gebruik
pi_152620792
En toen stond je ineens 18de! Hoe kan dat zo snel! O.o
Schudden voor gebruik
pi_152622188
Klumsy gefeliciteerd met jullie mooie zoon! *O*

Nu lekker bijkomen en herstellen. Geniet van jullie mooie mannetje. :*
pi_152624277
Zo, "even" bijgelezen!
Gefeliciteerd voor alle Mei-Baby's! Wat een mooie namen en een mooie baby's!! Maar ook heftige verhalen...

Ik heb net met een oud collega gesproken aan de telefoon en nu ben ik toe gruwelijk toe aan een borrel :( Ik heb me stellig voorgenomen om alle negatieve-energie mensen uit mijn leven te bannen, maar het valt niet mee.
Anarchistisch Avondvermaak
Magisch theater
Toegang is niet voor iedereen, enkel voor gekken
De toegansprijs is je verstand
pi_152625696
Hier enorme felle steken links rond mijn lies/links onderin de buik. Dit kan ik me niet herinneren van de vorige zwangerschap. Ik heb al n losse pyjamabroek aangedaan
pi_152625732
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 17:00 schreef gestreeptestoel het volgende:
Hier enorme felle steken links rond mijn lies/links onderin de buik. Dit kan ik me niet herinneren van de vorige zwangerschap. Ik heb al n losse pyjamabroek aangedaan
Dat zijn waarschijnlijk je banden. Ik heb het regelmatig. Vooral bij bepaalde bewegingen en als ik moet niezen.
ti amo pių di ieri ma meno di domani
pi_152625773
Het schiet erin en dan lijkt t weer weg te gaan.. Lig nu languit op de bank.. Het doet ook meer zeer als ik zit of draai. Hopelijk gaat t zo weg.. Moet straks nog autorijden..
  vrijdag 15 mei 2015 @ 17:38:01 #16
105850 Fuente
mamamuts
pi_152626785
Oh ja niezen :X en soms ook bij andere onverwachte bewegingen, of als ik verkeerd gelegen heb. Wat kan dat pijn doen.
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_152626786
Oh Stoel, niet fijn! Hopelijk trekt het dadelijk wat weg.

Hier net de groeiecho gehad. Frummel is niet veel te klein :). Metingen kwamen nu uit tussen P30 (hoofd en buik) en P10 (been). Bewoog goed, doorstroming vanuit de navelstreng was ook goed. Ze willen de groei wel blijven volgen maar mag nog bij de VK blijven voorlopig.
Over 3 weken wel weer een groeiecho bij de gynaecoloog.
Nu opgelucht!
  vrijdag 15 mei 2015 @ 17:39:05 #18
105850 Fuente
mamamuts
pi_152626817
Fijn Malteser :) Kan me indenken dat je opgelucht bent!
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_152626899
Fijn Malteser, wat een oplichting moet dat zijn!
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_152626986
Fijn Malteser!

En na mijn vraag over harde buiken, had ik er vanmiddag een paar. Vaatwasser uit en inruimen, heen en weer naar t dorp fietsen, boodschappen doen, was ophangen en een tafeltje beitsen vond mijn buik het genoeg :D
pi_152627426
Malteser, wat fijn!
pi_152627836
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 11:35 schreef Mariposas het volgende:
Zwangerschap en Geboorte
2015

28 mei: -ik86- (jongen)

3 juni: -Spring (meisje)
5 juni: Purebliss
7 juni: Lunapuella
9 juni: Quickie_Brat (meisje)
14 juni: Lijnloos (jongen)
Medio juni: Minarosa

1 juli: McLaura (jongen)
7 juli: Krisvc (meisje)
12 juli: kazy
13 juli: IsabellaMariaAnna
18 juli: Mariposas (jongen)
25 juli: Zomerzon01 (meisje)
30 juli: Fuente (meisje)

4 augustus: SaskiaR
6 augustus: Flying Fish
*** 7 augustus: LuDann & Black_Ninja***
11 augustus: Stippelrientje (jongen)
12 augustus: Ggirl (jongen)
23 augustus: Coccinelle (jongen)
24 augustus mousemicky (jongen)

*** 1 september: MissBliss en Re ***
10 september: Jagärtrut
12 september: Wizzy
14 september: gestreeptestoel
19 september: Malteser
29 september: J0ycie88 (meisje)

6 oktober: Limone (jongen)
8 oktober: Skoap (jongen)
14 oktober: Sara82 (jongen)
16 oktober: pinquit (jongen)
16 oktober: Estrys (jongen)
21 oktober: JantinaGr
23 oktober: *** Cassandra87 en Bartholomeus *** (jongen)

3 november: silliegirl
4 november: Daui (tweeling)
11 november: 1stGirl
14 november: ***Kuukske & JDude***
23 november: Bloesem

8 december: bloes85

***-----------------***vermeldingen zijn (as) officiële fokbaby's (een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door FOK)

Voor updates graag quoten of DM!

Voorlopig: 26 januari *O*
pi_152627877
Wat klinkt dat nog ver weg zeg. Gewoon al t nieuwe jaar! :o

En hoi trouwens! Had ik nog niet gezegd volgens mij :+
pi_152627900
Malteser, wat een opluchting moet dat zijn! En de groei blijven volgen is dikke prima toch, beter te veel controles dan te weinig :)

Hier vanmorgen controle bij de vk gehad. Hartje was weer mooi constant te horen.
Over iets minder dan 3 weken SEO en dan dus ook eindelijk weten wat het is. Ik wordt nu langzaam aan toch wel wat ongeduldiger.

Vandaag kreeg ik van mijn moeder allemaal spullen. Ze had met koningsdag voor weinig een houten loopfiets en houten loopfiets met bak op de kop getikt. Hartstikke leuk.
Ze heef voor de box ook nog een mooi boxkleed gekocht én kreeg daar nog wat speelgoed bij.
En zegt ze vanmorgen tegen mij dat we een babykamer mogen uitzoeken op hun kosten.

Het kan niet gek genoeg bij haar. Eerste kleinkind. :D
pi_152628620
Malteser wat een opluchting!
Myrr wat klinkt dat ver, januari! Wat weinig december kindjes ook.

Ik voel vandaag regelmatig kriebelen, echt leuk. Echo was ook goed, alleen jammer dat hij zo stil is op echos is, hij beweegt hoogstens een handje of draait zich om. Schoonmoeder was wel O+ vond het zo leuk.
En nog steeds een jongen
:s)
pi_152629370
Malteser wat fijn!
JantinaGr lief van je ouders en alles voor jezelf *O*
Myrr wat leuk de eerste 2016 baby

Gestreeptestoel ik heb gisteren er een kruik tegen aangelegd. Uiteindelijk was ik zo moe dat ik in slaap viel. Misschien helpt een buikband als je nog op pad moet
pi_152629927
Wat een opluchting Malteser!

Veel sterkte maandag J0ycie met het vervolg van de twintigwekenecho :*

Net met mijn moeder de (bijna) laatste babyspullen gekocht, leuk zo samen, hebben jullie ook dat je band met je moeder verandert door de baby(to be)? Ik heb het gevoel dat we echt closer worden door mijn aankomend mamazijn O+ En mijn ouders zijn ook nu al zo blij met de baby, dat had ik helemaal niet in deze mate verwacht.

Gek vraagje... Mijn UD komt dichterbij en af en toe krijg ik een beetje koudwatervrees. Wat nou als ik helemaal niet meteen blij ben als hij er is, zou ik wel direct van hem houden? Zou ik geen spijt hebben? :@ Ik heb er de hele zwangerschap geen last van gehad en ons kindje is super gewenst, maar ik voel me al bijna schuldig voor hij er is, alsof ik bang ben dat ik niet genoeg van hem houd :{ Normale zenuwen denk ik?
pi_152630475
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 19:28 schreef Minarosa het volgende:
mt dichterbij en af en toe krijg ik een beetje koudwatervrees. Wat nou als ik helemaal niet meteen blij ben als hij er is,
Klinkt echt als normale zenuwen :*

Hier houd ik de UD nog als een ver van mijn bed show. Stop vingers in mijn oren als mijn meneer de dagen opsomt die we nog voor ons hebben en laatst moest ik bijna huilen toen hij een worsteling maakte met een te krappe coltrui :')

Valt denk ik ook een beetje onder koudwatervrees :')

Wel enorm veel zin om ons kindje te ontmoeten, maar ik maak mij natuurlijk ook de bijbehorende zorgen of alles wel goed gaat. Het is ook behoorlijk wat en dan lijkt het me logisch dat je je zorgen maakt ;) Als het maar niet de overhand krijgt en je normaal kan blijven redeneren met je zelf en je partner.

Praat je er ook over met je partner?
Schudden voor gebruik
pi_152630780
Hier ook hoor, en mijn man ook wel. Juist omdat ik hou van orde, rust, regelmaat en veel tijd voor mezelf... daar past een baby niet echt in, zegmaar ;) maargoed, als ie er eenmaal is dan maakt dat niks meer uit (hoop ik dan, maar ik ben er toch ook wel bang voor dat het zal tegenvallen).
Mijn man is meer bang voor praktische dingen, zoals geldzaken, genoeg tijd maken, het huis veilig maken enzo. Maar ik denk dat iedereen dit wel heeft.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_152631950
quote:
17s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 17:41 schreef Skoap het volgende:
Fijn Malteser, wat een oplichting moet dat zijn!
Haha, inderdaad. Voelen ons opgelicht door de gyn van de GUO. Voor niks een dikke week in de zenuwen ;).
Sorry flauw ;).

Dank voor alle reacties!
pi_152632315
Fijn Malteser dat het "gewoon" een kleintje is en niet té klein.

Minarosa, ik heb zelfs nu met een tweede wel eens twijfel of we dit wel hadden moeten willen :') ben je verdorie 4 jaar bezig en puntje bij paaltje twijfel.... Leuk man hormonen :+ maar uiteindelijk weet ik ook dat het zo leuk gaat zijn! Ik struisvogel wel gezellig mee hoor want ondanks dat ie met iets meer dan een week al gewoon klaar is om te komen vind ik dat het echt nog wel een maand gaat duren dus tijd zaaaaaaaaaaaaat :@
pi_152632590
Hier net zo goed spanning en zenuwen. En het is ook nog laaaaaaaaaang geen tijd om te bevallen. Als t aan mij had gelegen was m'n ziekenhuis koffer ook echt nog niet ingepakt want ik heb m voorlopig toch niet nodig. Maar daar denkt de wereld om mij heen anders over. Krijg van meerdere mensen subtiele appjes hoe het gaat of de boodschap, nou ik denk dat je dan en dan gaat bevallen. Ik denk dan alleen nee joh, het duurt nog 4 weken :D
Maar stiekem mag hij van mij ook wel komen want ben ik ook wel heel erg benieuwd!
pi_152632644
Hier vandaag de liggingsecho gehad. Baby ligt al netjes vibi (vast in bekken, voor wie net als ik eerst heel verward was door al die afkortingen in het begin ;) ). Mijn ouders en schoonmoeder waren ook mee, konden ze toch nog eens een echo meemaken. Het paste wel maar amper in de spreekkamer. :')
pi_152633033
* Stippelrientje is in gevecht met de gordijnen }:|

OP MAAT ZULLEN ZE! :(

oh dit had eigenlijk in het kinderkamertopic gemoeten geloof ik, maar ik laat hem lekker hier staan :9
Schudden voor gebruik
pi_152633042
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 18:44 schreef Cassandra87 het volgende:

Myrr wat klinkt dat ver, januari! Wat weinig december kindjes ook.

Ik voel vandaag regelmatig kriebelen, echt leuk. Echo was ook goed, alleen jammer dat hij zo stil is op echos is, hij beweegt hoogstens een handje of draait zich om. Schoonmoeder was wel O+ vond het zo leuk.
En nog steeds een jongen
:s)
Leuk dat je een jongetje krijgt! Wat vind je er zelf van? Of maakte het je niet uit?

Ik vind januari wel dichtbij eigenlijk… Dat is over acht maanden al. :o

Wel jammer dat het dan zo koud is (met het oog op de verjaardagen/partijtjes vieren… Maar daar denk ik dan weer aan :') ).

quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 19:10 schreef Daui het volgende:
Malteser wat fijn!
JantinaGr lief van je ouders en alles voor jezelf *O*
Myrr wat leuk de eerste 2016 baby

Gestreeptestoel ik heb gisteren er een kruik tegen aangelegd. Uiteindelijk was ik zo moe dat ik in slaap viel. Misschien helpt een buikband als je nog op pad moet
Ah ja, nu je het zegt! Hopelijk vallen er gauw nog wat streepjes!
pi_152633210
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 21:06 schreef Myrr het volgende:

[..]

Leuk dat je een jongetje krijgt! Wat vind je er zelf van? Of maakte het je niet uit?

Ik vind januari wel dichtbij eigenlijk… Dat is over acht maanden al. :o

Wel jammer dat het dan zo koud is (met het oog op de verjaardagen/partijtjes vieren… Maar daar denk ik dan weer aan :') ).

[..]

Ah ja, nu je het zegt! Hopelijk vallen er gauw nog wat streepjes!
ik ben zelf eind januari jarig en heb er werkelijk nooit bij stil gestaan dat het een minder seizoen zou zijn om in jarig te zijn :o :D
we hadden feestjes thuis met spelletjes, bioscoopfeestjes, zwemfeestjes, bowlen en schaatsen enz. Haske leuk :)

mijn dochters zijn begin feb en eind aug. jarig en het ziet er nu naar uit dat die van eind aug er het meest "last" van zal hebben. Bijna altijd in de vakantie nmlk :)
:)
pi_152633485
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 21:15 schreef mignonne het volgende:

[..]

ik ben zelf eind januari jarig en heb er werkelijk nooit bij stil gestaan dat het een minder seizoen zou zijn om in jarig te zijn :o :D
we hadden feestjes thuis met spelletjes, bioscoopfeestjes, zwemfeestjes, bowlen en schaatsen enz. Haske leuk :)

mijn dochters zijn begin feb en eind aug. jarig en het ziet er nu naar uit dat die van eind aug er het meest "last" van zal hebben. Bijna altijd in de vakantie nmlk :)
Oh ja in de vakantie inderdaad, dat is naar. Mijn 'probleem' was vlak na de vakantie jarig zijn. Als ik op een nieuwe school zat/veel te nieuwe klas had, ik niet echt genoeg mensen kende om een feestje te geven. ;(

Zeg, nog meer acuut-gestopt-met-roken'den hier? Het is toch niet heel erg dat ik er voldoening uit haal om rook te ruiken he? :P Af en toe ontsnapt er een vleug naar binnen toe en die vind ik heerlijk. :') Ik heb het echt heel erg zwaar met niet-roken. :') Wil mee-roken. ;(
Tevens wel even een hulde aan mezelf voor het stoppen met roken en het werkelijk volhouden ook al heb ik geen keus_O_

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 15-05-2015 21:27:16 ]
pi_152633599
Welkom, myrr! En gefeliciteerd!

Ik schijt ook peuken, hoor. L is net lekker zelfstandig en ben ik wel het type voor twee kinderen en wat haal ik mezelf op de hals en vind ik r wel net zo leuk als L en hoe ga ik me in hemelsnaam voelen na de bevalling en wat als ik straks weer moet gaan werken en aaaargh!
pi_152633708
gevoelens over een tweede klinken me trouwens heel bekend, kwam helemaal goed :Y en nu bij nr 3 gewoon weer hetzelfde liedje :') het hoort er een beetje bij I guess.
:)
pi_152634591
Bevallingsvrees enzo valt hier nog meer. Ik denk dat dat komt zodra ik verlof heb en niks meer te doen overdag :') Zag net wel dat ik al in de top 10 sta, omg!

quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 21:06 schreef Myrr het volgende:

Ach, bij mij was het eerste wat mensen zeiden na 'gefeliciteerd met je zwangerschap' - 'da's ook zielig, is je kindje altijd in de zomervakantie jarig'. Zo is er altijd wel wat :P Ik maak me er overigens geen druk om. Welkom trouwens! (Als ik dat nog niet had gezegd..)
pi_152634606
Foutje

[ Bericht 99% gewijzigd door kazy op 15-05-2015 21:48:45 (Oeps ging iets fout op mobiel) ]
pi_152634712
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 21:15 schreef mignonne het volgende:

[..]

Mijn kinderen zijn begin januari jarig. Genoeg dingen te bedenken om te doen in de winter!
ti amo pių di ieri ma meno di domani
pi_152635268
Bedenk me nu wel dat het vlak na mijn vriend zijn verjaardag is! Dat scheelt dan weer wel.
We (nou ja, hij) heeft overigens besloten om voor de gemeente te gaan trouwen, i.v.m. belasting voordelen enzo.

Dit gaat me allemaal veeeeeeeeel te snel ineens. -O-

Wel afgesproken dat we dat gewoon tussen ons en de getuigen houden :P Puur voor het papier, en we alsnog een grote bruiloft doen later ergens over x jaar. Met een prinsesje of kleine baas als ringdrager. O+

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 15-05-2015 22:01:32 ]
pi_152635269
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 20:34 schreef Malteser het volgende:
Voelen ons opgelicht door de gyn van de GUO. Voor niks een dikke week in de zenuwen .
Sorry flauw .
:D :D dat soort grapjes zou ik nu ook maken
Life is what happens while you are busy making other plans...
  vrijdag 15 mei 2015 @ 22:03:59 #45
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_152635433
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 21:59 schreef Myrr het volgende:
Het hoeft toch allemaal niet op stel en sprong? Neem eens eerst even de tijd om aan het idee van zwanger zijn en een toekomstig kindje te wennen... Je bent net 4 weken, hebt nog geen verloskundige gezien of echo gehad, adem in adem uit, take your time...
pi_152635549
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 22:03 schreef mousemicky het volgende:

[..]

Het hoeft toch allemaal niet op stel en sprong? Neem eens eerst even de tijd om aan het idee van zwanger zijn en een toekomstig kindje te wennen... Je bent net 4 weken, hebt nog geen verloskundige gezien of echo gehad, adem in adem uit, take your time...
Ja, je hebt gelijk. Er komt alleen zoveel bij kijken ineens, waar je eerst nog nooit over na hebt gedacht (althans… wel, maar dan als in 'later' en niet volgend jaar :')).

Ja, eerst maar de eerste echo's afwachten (heb over vier weken een 8 wk echo uit eigen buidel om te kijken of het juist zit, en over zes weken een intake) en hopen dat het überhaupt een plakker is. Daarna verder stressen. :s)

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 15-05-2015 22:07:51 ]
  vrijdag 15 mei 2015 @ 22:14:51 #47
327807 Mariposas
יה&#14
pi_152635859
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 21:59 schreef Myrr het volgende:
Bedenk me nu wel dat het vlak na mijn vriend zijn verjaardag is! Dat scheelt dan weer wel.
We (nou ja, hij) heeft overigens besloten om voor de gemeente te gaan trouwen, i.v.m. belasting voordelen enzo.

Wel afgesproken dat we dat gewoon tussen ons en de getuigen houden :P Puur voor het papier, en we alsnog een grote bruiloft doen later ergens over x jaar. Met een prinsesje of kleine baas als ringdrager. O+
Als jij het te snel vindt, dan kan je dat toch gewoon aangeven? Jij moet ook 'ja' zeggen hoor. ;) en die belastingsvoordelen vallen wel mee, alleen als je allerlei aftrekposten hebt en de 1 veel meer verdient dan de ander levert het je echt wat op. Het voordeel was bij ons geloof ik ¤6,- op de laatste aangifte IB.
No hay mal que dure cien aņos ni cuerpo que lo aguante
pi_152635942
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 22:14 schreef Mariposas het volgende:

[..]

Als jij het te snel vindt, dan kan je dat toch gewoon aangeven? Jij moet ook 'ja' zeggen hoor. ;) en die belastingsvoordelen vallen wel mee, alleen als je allerlei aftrekposten hebt en de 1 veel meer verdient dan de ander levert het je echt wat op. Het voordeel was bij ons geloof ik ¤6,- op de laatste aangifte IB.
Hmmm, daar moeten we even naar kijken dan. Zwager en zijn vrouw hebben wel flink voordeel eruit, maar hij werkt en zij niet. Wij werken wel gewoon beiden en heel erg veel verschil zit er niet in onze inkomsten.

Natuurlijk zeg ik wel ja, en wil ik wel trouwen met hem, alleen niet bij de sfeerloze gemeente. :P Dus dit is een onderonsje (als het wat uitpakt), en later een echte.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 15-05-2015 22:17:57 ]
pi_152636198
Ik snap niet waarom trouwen belastingvoordelen heeft?
Als je samenwoont ben je net zo goed fiscaal partner...
pi_152636214
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 22:16 schreef Myrr het volgende:

[..]

Hmmm, daar moeten we even naar kijken dan. Zwager en zijn vrouw hebben wel flink voordeel eruit, maar hij werkt en zij niet. Wij werken wel gewoon beiden en heel erg veel verschil zit er niet in onze inkomsten.

Natuurlijk zeg ik wel ja, en wil ik wel trouwen met hem, alleen niet bij de sfeerloze gemeente. :P Dus dit is een onderonsje (als het wat uitpakt), en later een echte.
Als ik jou was zou ik dan is verdiepen in geregistreerd partnerschap. Als je dan later trouwt, trouw je ook echt voor 't eerst.
Verder geeft een geregistreerd partnerschap alle rechten en plichten van een huwelijk.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')