Zo, daar issie weer

Het begon dus allemaal bij dat stopcontact naast de lichtschakelaar bij de deur. Inmiddels ben ik iets verder. Overal zitten hier namelijk van die lelijke ouderwetse halfopbouw stopcontacten zonder aarde. Maar raar genoeg zit de groep van de bovenverdieping wel op de aardlek schakelaar. Dus moest er ergens een aardedraad te vinden zijn in de centraaldozen van de slaapkamers. En inderdaad, in de slaapkamer het dichtst bij de standleidingen was het raak. Nou, dan maken we toch van die enkele doosjes even dubbele, zodat we er ook meteen geaarde stopcontacten van kunnen maken?

Enig minpuntje aan het idee: die dozen zitten in de dragende muren. Lees: knikkerhard gewapend beton. Nou, dus ik heb even een boormachientje geleend van het werk

![vhgwh3.jpg]()
En ja, dan breek je dus het bestaande enkele doosje uit...
![bjejkg.jpg]()
Om er twee naast elkaar terug in te zetten...
![200emi0.jpg]()
En dit wordt de babykamer, onze eigen slaapkamer ligt aan de andere kant van de gipswand. Daar was de situatie hetzelfde, en bovendien zaten de stopcontacten erg ver van waar het bed komt te staan en aan de linker kant ook nog eens achter de kast. Daarom gisteren maar een nieuwe aflevering van eigen huis in puin opgenomen

![6rq06h.jpg]()
Van links naar rechts:
Links onder de oude telefoon aansluiting, hier trek ik 2 netwerk kabels in, 1 daarvan leg ik door naar de derde slaapkamer.
Links boven het originele stopcontact, deze vervang ik voor een nieuw doosje zodat ik een doorvoer kan realiseren naar het bed, grote gat aan de linker kant. In dat enkele doosje zet ik dan 1 stopcontact t.b.v. verlichting in/op de kast.
Dan dus de grote gaten, waar het bed tussen komt te staan. Links 1x netwerk en 2x stopcontact, rechts 3x stopcontact.
Rechts boven het originele stopcontact, deze vervalt.
Nu nog even sleuven slijpen met het diamant blad van de zaak, en dan kan ik leidingen leggen en de doosjes erin prakken

Als ik klaar ben met de stopcontacten en de gipswandjes weer dicht zijn, jaag ik een stucadoor door de hut. Het hoeft rondom de stopcontacten dus niet perfect glad te zijn
[b]Op
maandag 28 mei 2012 19:03 schreef
freshy98 het volgende:[/b]
Vrouwen en hints geven. Dat moeten ze echt eens afleren.