Vanochtend waren er drie onbekende meiden aan het praten over de taalkeuze van een liedje.quote:Op donderdag 14 mei 2015 21:44 schreef aarontje112 het volgende:
De aflevering van 60 jaar songfestival van vandaag is ook weer exemplarisch hoorYes-R en Veronica (??) geven hun visie op het songfestival
Ik zit het net te kijken ja.quote:Op donderdag 14 mei 2015 21:44 schreef aarontje112 het volgende:
De aflevering van 60 jaar songfestival van vandaag is ook weer exemplarisch hoorYes-R en Veronica (??) geven hun visie op het songfestival
Hole1989quote:Op donderdag 14 mei 2015 21:38 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Wie kwam er toen ook alweer met die link aan?
Kan die dit jaar niet ook gecontacteerd worden?
Of zijn ze er wat strenger in om dat soort dingen te voorkomen?
En waarom heb ik ineens zo veel vragen?
En waarom stel ik die allemaal aan jou?
en...En....EN...sorry![]()
Ja! Mooi was dat, toen wisten we tenminste ook een beetje waar de jury zijn stemmen op baseerde.quote:Op donderdag 14 mei 2015 22:01 schreef Greys het volgende:
Kijk, dit was het.
Wat was dat een zalige topicreeks
ESF / [Live] Niet de finale! #1
On stage 11:35 - 11:55quote:Op donderdag 14 mei 2015 22:49 schreef ijs_beer het volgende:
Weet iemand hoe laat Trijn morgen weer moet?
Dinsdagavond, als 4equote:Op donderdag 14 mei 2015 22:55 schreef tralalala het volgende:
Wanneer moet ze eigenlijk? Woensdagavond?
dat word weer teruglezen.quote:Op donderdag 14 mei 2015 22:55 schreef luchtverkeersleider het volgende:
[..]
On stage 11:35 - 11:55
Press Conference 12:35 - 12:55
Leuke theorie en hopelijk een grote verrassing, maar het lijkt mij niet dat de staging zo veel verschil kan maken.quote:Ron H
May 14, 2015 at 10:00 pm · Reply
Hi Daniel,
Thank you very much for your comments on the first round of rehearsals for the two semi finals. Do you perhaps know if during the second round of rehearsals starting tomorrow we will be allowed to see how the acts will appear on screen? If so I believe Trijntjes Walk Along will be the act to look out for tomorrow morning. Not for the (too much discussed) dress but the visuals of the act itself. I’m not a video expert and therefore could be wrong, but do think there is reason to expect the Dutch (as has already been rumoured on this site) are using ‘augmented reality’ to create a completely different, yet unknown environment for the song.
The Dutch team mentioned on several occasions they were planning to bring a ‘dynamic video clip’ instead of a stage performance to the screen and explicitly told they would not focus on how the act will look like on the stage.
On the physical stage only one primary backlit colour is used most of the time, while the singers are dressed in black and white. It seems the entire stage could easily serve as a giant Chroma Key screen.
Revealing Trijntjes dress (especially this dress) in the first run instead of the dress rehearsals also indicates a more complex visual plan that needed testing. In an interview earlier this year Trijntje confirmed the visuals of the act would need testing on stage ‘to see if the plan works’ and added to this she ‘never knew all this was possible’.
The present physical staging doesn’t seem to have enough meaning and looks static for this song. Given the fact Hans Pannecoucke is engaged, makes it very hard to believe there isn’t a hidden concept. He would simply loose too much credibility if he doesn’t come up with something remotely close to the job he did for TLC.
Finally Trijntje (repeatedly) sings ‘Walk Along’ but sticks to one place on the huge stage. The only logical reason I can think of is she will indeed be edited into a different environment.
Unless I’m wrong, we literally ‘ain’t seen nothing yet’ off the Dutch performance. Even Trijntjes ‘widow veil’ (or her decolleté for that matter) could suddenly ‘fall in place’ once we learn where she will be wearing it next Tuesday. Can’t wait to see if this makes any sense or turns out to be the well known ESC trap of wishful thinking.
Hm. Spannendquote:Op donderdag 14 mei 2015 23:33 schreef APK het volgende:
On the physical stage only one primary backlit colour is used most of the time, while the singers are dressed in black and white. It seems the entire stage could easily serve as a giant Chroma Key screen.
Is toch niet helemaal waar, we zagen toch al flink wat gedoe met poppetjes al, van die groene figuren die zoenden enzo? Zou dát niet gewoon het Pannecouckegedeelte zijn?quote:On the physical stage only one primary backlit colour is used most of the time, while the singers are dressed in black and white. It seems the entire stage could easily serve as a giant Chroma Key screen.
Heeft ff geduurd maar eind-de-lijkquote:Op donderdag 14 mei 2015 21:27 schreef Greys het volgende:
[..]
Nou, 'niet meer misgaan' zal je van mij niet horen nu, maar....
IK KRIJG NU GOFTEDOMME NOG HOOP OOK
Gewoon doen, kun je lekker doorschelden omdat ze je ook nog geld heeft gekostquote:Op donderdag 14 mei 2015 23:39 schreef Greys het volgende:
Godverju nu twijfel ik of ik niet toch even een tientje op Netherlands to qualify zal zetten
Gewoon voor de leuk omdat het dan spannender is om te kijken.
quote:Op donderdag 14 mei 2015 21:27 schreef Greys het volgende:
[..]
Nou, 'niet meer misgaan' zal je van mij niet horen nu, maar....
IK KRIJG NU GOFTEDOMME NOG HOOP OOK
Schaduwen van digitale projecties?quote:Op donderdag 14 mei 2015 23:38 schreef Greys het volgende:
[..]
Hm. Spannend
Toch, dit...:
[..]
Is toch niet helemaal waar, we zagen toch al flink wat gedoe met poppetjes al, van die groene figuren die zoenden enzo? Zou dát niet gewoon het Pannecouckegedeelte zijn?
Kan kloppen. Iemand op songfestivalweblog heeft eerder vandaag het volgende gepost:quote:Op donderdag 14 mei 2015 23:33 schreef APK het volgende:
Op Sofabet heeft iemand nog wel vertrouwen dat Pannecoucke iets uit de hoge hoed tovert:
[..]
Leuke theorie en hopelijk een grote verrassing, maar het lijkt mij niet dat de staging zo veel verschil kan maken.
Je weet het nooit, though. [ afbeelding ]
quote:Ik zit niet in Wenen, maar ik vang gewoon heel veel op. En dan niet op basis van wat sommigen zeggen, maar op basis van wat er daadwerkelijk gebeurt. Zo heb ik bijv. de hele act gezien die werd gefilmd via periscope door een lid van de delegatie in de arena. Trijntje zong daar werkelijk waar fantastisch. Bedenk de studioversie, maar dan vol subtiele veranderingen en vooral met heel veel emotie. Ik kreeg er echt tranen in mijn ogen van, zo mooi was dat. Zó heb ik haar nog nooit horen zingen.
De animatie is trouwens de achtergrond die je ziet. Op beelden anders dan de officiële camera-registratie lijken dat hele vage beelden, maar door de echte camera is dat een soort 3D Hologram (kan het niet anders uitleggen). In het begin zie je alleen Trijntje heel close, en dan bij de “I wish you were waiting roses at sunset” komt er echt een zon op en zoomt de camera ietsje uit. Daarna zie je ook een man lopen en tijdens de bridge wordt dat even een soort “droom” die uitkomt, waar je dan de man een vrouw (Trijntje) ziet vasthouden en zoenen. Daarna komt de emotionele climax met uithalen en adlibs en verdwijnt de droom en zie je weer enkel de man lopen. Waar de stage tot dan toe vrij zwart/wit/grijs (heel afstekend tegenover kleurenpatroon van alle andere acts) is, wordt hij op het eind kleuriger. Die kleuren op het eind zullen ongetwijfeld aangepast gaan worden, dit was een beetje enthousiast met dat felgroen. Dat rood was wel heel mooi. Het is dus iets wat je echt dinsdag zelf moet zien om het te snappen (want als je alleen nu de graphics ziet, zie je dat effect niet). De camera is de man tegen wie ze dit zingt en dat spel zal heel prominent een rol gaan spelen in de act. Daar was ze maandag nog niet zozeer mee bezig, dus dat viel niet op z’n plek natuurlijk. Erg benieuwd naar morgen voor wat dat betreft. De camera zoomt constant in en weer uit, maar dat was maandag nog een beetje vreemd soms, want Trijntje deed daar nog niet veel mee én ze zingt het nummer ook behoorlijk anders (mooier!) dan de studioversie. Dus die cameraman ging nog op cues van de studioversie, terwijl dat nu dus ook wordt aangepast naar de daadwerkelijke live versie.
Waar zou jij dat doen? Ik heb het deze week ook overwogen, maar uiteindelijk niet gedaan..quote:Op donderdag 14 mei 2015 23:39 schreef Greys het volgende:
Godverju nu twijfel ik of ik niet toch even een tientje op Netherlands to qualify zal zetten
Gewoon voor de leuk omdat het dan spannender is om te kijken.
Join the clubquote:
Man, nou zit je me weer opnieuw nerveus te maken. Ik moet nog kunnen slapen straks.quote:Op donderdag 14 mei 2015 23:46 schreef grazz het volgende:
[..]
Kan kloppen. Iemand op songfestivalweblog heeft eerder vandaag het volgende gepost:
[..]
Heb hetzelfde gevoel en ik moet over 6 a 7 uur opquote:Op donderdag 14 mei 2015 23:52 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Man, nou zit je me weer opnieuw nerveus te maken. Ik moet nog kunnen slapen straks.
Blij dat ik morgen niet werk.
Dat had ik vorig jaar heel erg. Kwamen in de loop van de avond steeds meer beelden vrij van hoe de staging eruit zou gaan zien, raakte steeds meer opgewonden, maar m'n wekker stond wel lekker op 3:30 om naar werk te gaan. Lekker was dat.quote:Op donderdag 14 mei 2015 23:53 schreef grazz het volgende:
[..]
Heb hetzelfde gevoel en ik moet over 6 a 7 uur opBlij dat ik voor volgende week een week verlof heb opgenomen
![]()
Haha heerlijk! En de volgende dag ben je moe en denk je 'wat ben ik toch aan het doen?', maar het is het allemaal waard, tochquote:Op donderdag 14 mei 2015 23:56 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Dat had ik vorig jaar heel erg. Kwamen in de loop van de avond steeds meer beelden vrij van hoe de staging eruit zou gaan zien, raakte steeds meer opgewonden, maar m'n wekker stond wel lekker op 3:30 om naar werk te gaan. Lekker was dat.
Wauw, als dit echt waar blijkt te zijnquote:Op donderdag 14 mei 2015 23:46 schreef grazz het volgende:
[..]
Kan kloppen. Iemand op songfestivalweblog heeft eerder vandaag het volgende gepost:
[..]
Zeker! En dat was vorig jaar absoluut zo!quote:Op vrijdag 15 mei 2015 00:02 schreef grazz het volgende:
[..]
Haha heerlijk! En de volgende dag ben je moe en denk je 'wat ben ik toch aan het doen?', maar het is het allemaal waard, tochZeker als het positief uit pakt.
Ze kregen maandag niet de tv-opname te zien, maar de podiumbeelden vanuit de zaal.quote:Op vrijdag 15 mei 2015 00:05 schreef aarontje112 het volgende:
Maar wat ik me dan wel afvraag, zou het morgen dan ook nog niet te zien zijn? Want maandag was het blijkbaar ook niet te zien voor de pers, terwijl die wel de 'tv-opname' zien
Ja die waren prima, maar in retroperspectief hebben ze er wel het maximale uitgesleeptquote:Op donderdag 14 mei 2015 17:54 schreef Greys het volgende:
[..]
Franklin en Maxine gingen toch ook prima?
Veel buitenlanders op youtube vinden dat nog steeds een van de leukste Nederlandse inzendingen qua liedje, van 'OJ Simpson en Ruby Wax'En zijn best aardig hoog geëindigd.
Ik ga er even vanuit dat er bepaalde software gebruikt wordt om het beeld te maken zoals het moet zijn. Als die software maandag nog niet draaide, dan heeft de pers wel de juiste camerabeelden gezien, maar nog niet hoe het er uiteindelijk uit komt te zien.quote:Op vrijdag 15 mei 2015 00:05 schreef aarontje112 het volgende:
Maar wat ik me dan wel afvraag, zou het morgen dan ook nog niet te zien zijn? Want maandag was het blijkbaar ook niet te zien voor de pers, terwijl die wel de 'tv-opname' zien
Volgens mij wel gewoon de camerabeelden hoorquote:Op vrijdag 15 mei 2015 00:10 schreef Jif het volgende:
[..]
Ze kregen maandag niet de tv-opname te zien, maar de podiumbeelden vanuit de zaal.
Ik geloof wel dat ze al beelden van de steadicam kregen.quote:Op vrijdag 15 mei 2015 00:10 schreef Jif het volgende:
[..]
Ze kregen maandag niet de tv-opname te zien, maar de podiumbeelden vanuit de zaal.
Ik heb nog geen seconde getwijfeldquote:Op vrijdag 15 mei 2015 00:11 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Ik ga er even vanuit dat er bepaalde software gebruikt wordt om het beeld te maken zoals het moet zijn. Als die software maandag nog niet draaide, dan heeft de pers wel de juiste camerabeelden gezien, maar nog niet hoe het er uiteindelijk uit komt te zien.
Daarbij zeiden ze dat het wat rommelig was en dat Trijntje daar maar stond, dat kan komen doordat ze zelf nog niet zo met die camera bezig was.
Zo denk ik![]()
Je gaat nou niet de hoop verliezen, he? We hebben onze handen al vol om Greys overeind te halen, moet jij niet ook ineens gaan twijfelen.
Mooi, houden zo!quote:Op vrijdag 15 mei 2015 00:14 schreef aarontje112 het volgende:
[..]
Ik heb nog geen seconde getwijfeld
Inderdaad, iemand is op tijd wakker gewordenquote:Op donderdag 14 mei 2015 19:17 schreef Pepermuntje94 het volgende:
[..]
Echt??! Hallelujah! Nouja, wat betreft de achtergrondzangeressen dan. Dat kon ECHT niet.
Zo tofquote:Op donderdag 14 mei 2015 21:13 schreef Greys het volgende:
Het ging zo grappig. Rene tweette vanmorgen dat hij weer naar de persruimte ging. Ik vroeg of Cyprus vandaag ook moest omdat dat mijn favorietje is. En hij zei 'oh wat leuk, de mijne ook, ik ga een videoboodschap voor je laten maken'En voila. Gaaf he. Ik zit te grinniken als een kleuter.
Zaal meepakken is leuk natuurlijk, vooral voor de zaal, maar niet zo belangrijk.quote:Op vrijdag 15 mei 2015 00:35 schreef Unites het volgende:
Ben benieuwd of ze die techniek ook echt daadwerkelijk gaan toepassen. Je hoort er eigenlijk niemand meer over, behalve deze vage bron dan. Zou wel tof zijn, als het ook mooi wordt gebruikt en niet te nep lijkt. Ben wel benieuwd hoe ze er dan toch voor kan zorgen dat ze de zaal ook een beetje inpakt
Hopelijk zien we morgen wat meer! Alhoewel, misschien toch ook ergens weer niet. Zou tof zijn als dit de verrassing van de dinsdagavond wordt! :-)
Denk jij dat ze het niet haalt?quote:Op donderdag 14 mei 2015 23:43 schreef APK het volgende:
[..]
Gewoon doen, kun je lekker doorschelden omdat ze je ook nog geld heeft gekost
Goed.quote:Op donderdag 14 mei 2015 23:46 schreef grazz het volgende:
[..]
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |