Kaarten van het conflictgebiedquote:Op maandag 21 juli 2014 19:43 schreef timmmmm het volgende:
Basisschoolniveau hier, met je 'uitgeluld'. Vanaf nu gaan we hier strenger modden. Ik wil weer échte discussies kunnen houden, zonder users die persoonlijk worden of je aanvallen. De regels zijn zo simpel: ga fatsoenlijk met elkaar om, doe normaal
Toch schijnt dat niet zo simpel te zijn, dus ik zal het specificeren:
1 - Het moment dat je iets over een user zegt, in plaats van (inhoudelijk!) over wat hij zegt, zit je fout
2 - Niet schelden
3 - Val andere users niet persoonlijk aan. Diploma niet gehaald, andere jijbakken, nergens voor nodig. Niet alleen zet je jezelf voor lul, je maakt de discussie onmogelijk
4 - Ook al ben je het niet met elkaar eens: aan de andere kant van de computer zitten ook mensen. Als je het 'in het echt' niet tegen iemand zou zeggen, dan hier ook niet.
Er gaan hier meer posts verdwijnen als ze niet aan het bovenstaande voldoen. Kinderachtig zo, ik weet het, maar ik wil graag weer enig niveau terugbrengen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Westelijke Jordaanoever:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Gazastrook:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Officiële VN-kaarten van het gebied zijn hier te vinden.
Nederzettingen op de Westelijke Jordaanoever (2012)
Bevolkingsdichtheid:
Onderzoek naar de publieke opinie
In Israël
http://en.idi.org.il/tool(...)-the-guttman-center/
In de Palestijnse gebieden
http://www.pcpo.ps/
http://www.pcpsr.org
(Laatstgenoemde doet ook samen met het Israelische Joint Israeli Palestinian Poll)
[ Bericht 96% gewijzigd door Specularium op 13-05-2015 16:11:29 ]![]()
Wat ik bedoel te zeggen (sorry voor mijn slecht Neederlandsch) is dat ik het niet erg vind dat mensen tegen een Joodse staat zijn, dat ze tegen Israel zijn. Er zijn mensen die Israel walgelijk vinden. En er zijn mensen die spruitjes walgelijk vinden.
Neem als voorbeeld aantal user hier (geen aanval) die zijn systematisch tegen Israel. Met mischien ook klein vleugje tegen Joden. Kan
Dat vind ik geen antisemitisme. Ik begrijp hun haat / afgunst niet maar respecteer dat. Alleen vind ik het niet handig in een discussie. Dat is het enige
Maar wat ik merk bij sommige personen ( onder ander de Nederlandse vrouwen Gretta Duisenberg en Anja Meulenbelt) is dat zij wel beweren op te komen voor de Palestijnen
Kees22 (sorry man dat ik even noem) zegt zelf niet te pleiten voor de Palestijnen in zijn posten tegen Israel. Kijk dat is teminste eerlijk. Maar deze Gretta en Anja. Die BSD movement. Het oproepen tot boycotten van Israel en alles hieraan gerelateert, claimen dat wel
En dat vind ik misbruik maken van. Ze maken misbruik van het Palestijnse leed om hun eigen doeleinden te realiseren. En dat doel is het demoniseren van de staat Israel. Van zijn democratie en de inwoners.
En dat vind ik antisemitisme
Kees vind ik geen antisemiet omdat hij het Palestijnse leed niet misbruikt. Hij vergelijkt de Joden (algemeen) niet met de nazi's.
Hij vergelijkt de situatie van de Palestijnen niet met de slachtoffers van de holocaust ( ah , shit dat heeft ie in het verleden wel gedaan)
Hij roept niet op tot boycotten (ah toch wel) maar hij is gewoon heel resoluut tegen destaat Israel en zijn inwoners.
Deze staat steevast al jaren op zijn agenda. Dat kan. Is bij mij ook. Ik heb (verre) familie leden wonen in Israel. Ben als kind aantal keren geweest (heb er zelfs als 18 jarige gewoond in 2001) dus voel meer connectie met Israel dan met bijvoorbeeld Nigeria. En heb twee neven (Israeli soldaten) verloren door Arabisch terreur
Maar om terug te komen. Ik heb niet gezegd dat Israel alles is. Dat Israel alles goed doet. Ik ben niet tegen Palestijnen of andere Arabieren. Verre van. Al ben ik wel tegen een Palestijnse staat. En ik walg van bijvoorbeeld Hamas. Ik zie Arafat als een terrorist , geen held.
Ik vind dat de Palestijnen slachtoffer zijn van Hamas en de machthebbers daar. Ik geloof (nou weet zeker) dat aantal Israelis wraak hebben jegen Arabieren. Dat ontken ik helemaal niet.
Maar ik ga niet omdat Hamas de leiding heeft daar of welk gek dan ook alle Palestijnen generaliseren. Of oproepen tot vernietiging van Palestijnen omdat ik 'geleden' heb onder ze.
Sterker nog ik voel wat zij voelen.
Mijn bijdrage aan deze topic is vooral bedoeld om mensen wakker te maken. Bewust te maken van ideologie van Hamas en al die andere mafkezen. Dat zal (in mijn ogen) de Arabische Palestijnen echt helpen. Dat zij verlost worden van deze krankzinnigheid. Dat ze niet meer gevoed worden met haat. Met een achterlijke ideologie om te sterven.
Mensen zouden werkelijk de Palestijnen kunnen helpen. In situaties like vorig jaar om geen kant te kiezen want Hamas zit altijd fout. Hoe kun je als Nederlander opgevoed met het Westen gedachtengoed nou tegen Israel keren dus voor Hamas zijn?
Vergelijking: toen Theo van Gogh vermoord werd zei heel Nederland : " dit is het einde van onze democratie"
Welke democratie? Waar staan jullie voor? Welke waarden?
De aanslagen in Frankrijk op de Hebdo riep iedereen je suis Charlie
Is dat zo?
De waarden waar jullie voor staan staat Israel ook. Het vecht tegen groepen die tegen JULLIE democratie zijn. Israel vecht tegen groepen die tegen de JULLIE ideologie zijn.
Je moet altijd als westers land bij Israel staan. Ongeacht wat je over hun politiek denkt. Ongeacht hoe het land gesticht is in het verleden. Het gaat erom dat je als westerling (zoals Yousef ook zei) niet onderhandeld met terreur als westers democratie.
Laat staan een bemiddelaar gaat spelen.
Hamas zal niet stoppen als Israel vernietigd is. Hamas gebruikt Palestijnen om maar 1 doel: sympatie te krijgen. Dat is hun methode. Hoe meer bloed hoe beter. Zij lachen om elke dode Palestijn
Waarom? Omdat ze sympatie krijgen op deze manier voor hun ideologie. En sympatie betekent geld. Geld hebben ze keihard nodig. Maar sympatie betekent ook dat ze door kunnen gaan. Vandaar Pallywood. De honderden wellicht duizenden valse foto's die men laat zien. Die niet van Palestijnse slachtoffers zijn maar van Syriers. Of de honderden foto's van de Nakba die niet van de Palestijnse slachtoffers zijn maar van de Libanon slachting door de Palestijnen op de Libaneze christenen in 1979
En zoveel meer dat speelt.
In 2009 werd een Joods Israelisch kindje met een hakbijl gedood door een Palestijn. De reacties hier op FOK door anti Israel aanhangers waren schrikbarend. Het werd gewoon goedgepraat en sommigen snappen het doden van een kind met een hakbijl wel. Ze begrepen zelfs de moord daad. En dat ze die zelf ook zouden hebben
Hoe ver wil je gaan om Israel te blijven bashen is mijn vraa? Zo ver?
Dan is de moord op Theo van Gogh en Pim Fortuyn ook goed te praten. Waarom schreeuwt Nederland dan zo hard? Theo heeft het toch zelf afgeroepen? Inclusief Pim. Hadden ze maar niet moeten moeten uitkomen voor hun mening
Met het verschil dat het klein kindje niets gezegd of gedaan heeft
Als er in Nederland een hond of kat op brute wijze wordt vermoord staat half Nederland op zijn kop. Maar het uitmoorden van gezinnen in Israel is normaal en wordt gewoon goedgepraat
En dan nog beweren dat Israel aan een angstoornis lijdt.
De Fogel family. Of die familie in 2001 die afgeslacht werd. Zij werden vermoord omdat ze daar leefden. En dat valt nooit goed te praten.
Ja ja maar Israel doodt ook Palestijnse kinderen. Ja dat klopt. En dat is heel vreselijk. Mij zul je dat niet ontkennen. Mij zal je niet horen zeggen "oh maar kan de Israelis begrijpen"
Het veschil is dat de Palestijnse kinderen slachtoffer zijn van oorlogsdoelen en van hun eigen regering en niet van doelbewuste acties van Israelis om burgers zomaar te doden. Zoals die ene Palestijn die zomaar een gezin die daar liep omver red. Waarbij een baby plat gereden wordt
Is dit strijden voor vrijheid?
Het boycotten van Israel zal de Palestijnen niet helpen. Sterker nog het zal ze nog meer raken. Daarom vind ik het oproepen van boycotten anti Joods en anti Palestijns.
Heeft het westen echt een so called 'hart' voor de Palestijnen stop dan met het verdedigen van Hamas. En hoop dat ze verlost raken van die terreur bewind. Er kan echt pas vrede komen als dat soort terreurgroepen verdwijnen. Nog geen 2 jaar geleden heeft Gaza 900 miljoen dollar gekregen van Vs
900 miljoen! Voor de wederopbouw. Elke keer weer opnieuw. Dikke vette cash. Geen land dat zoveel geld heeft gekregen. En wat gebeurd er met dat geld? Komt dat bij de Gazanen? Nope
Daar moet je voor strijden ook als Anti Israel aanhanger als je een hart hebt voor de Palestijnen. En de Palestijnen zelf ook. Zoals gezegd een regering die opstaat kan je ook afbreken. Kijk maar naar Tunisie
De Palestijnen moeten dat doen. Niet Israel.
Palestijnen hebben de keuze:
of ze kiezen voor hun naasten en eigen geluk.
Of ze blijven kiezen voor hun haat tegen hun vijand : het Westen en Israel
Zoals Boedha schreef : Haat wordt niet door haat overwonnen haat wordt door liefde overwonnen
Dit zeg ik als mens. Niet als pro Palestijn of pro Israeli![]()
Kees is sowieso geen antisemiet, gewoon iemand die ooit nog Israël moet bezoeken.The problem is not the occupation, but how people deal with it.![]()
Ik zal hem een retourtje Israel geven als cadeauquote:Op woensdag 13 mei 2015 16:49 schreef waht het volgende:
Kees is sowieso geen antisemiet, gewoon iemand die ooit nog Israël moet bezoeken.![]()
![]()
En er zijn Israëli's die dan meteen gaan gillen dat Joden gehaat worden en daarom betekend het woord anti-semiet niets meer.quote:Op woensdag 13 mei 2015 16:41 schreef Szikha het volgende:
Wat ik bedoel te zeggen (sorry voor mijn slecht Neederlandsch) is dat ik het niet erg vind dat mensen tegen een Joodse staat zijn, dat ze tegen Israel zijn. Er zijn mensen die Israel walgelijk vinden. En er zijn mensen die spruitjes walgelijk vinden.
Dries van Agt was ooit eens premier van Nederland.Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia![]()
Ik weet niet of Israelis meteen gillen over Jodenhaat want mijn ervaring met Israelis is dat ze geen ruk geven om wat anderen denken.quote:Op woensdag 13 mei 2015 17:25 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
En er zijn Israëli's die dan meteen gaan gillen dat Joden gehaat worden en daarom betekend het woord anti-semiet niets meer.
Dries van Agt was ooit eens premier van Nederland.
Ze leven hun leven. Werken wonen pissen slapen en klagen net zoals jij en ik.
Als ik jou zo hoor zijn Israelis de hele dag bezig met Jodenhaat. Je hebt een wrange beeld van de samenleving van Israel.
Verder denk ik ook niet dat maar 1 inwoner uit Israel deze meneer Dries van Agt kent of zich druk maken over hoe deze meneer van Agt denkt over hen.
Ik denk dat er hier op het forum meer en harder gegild wordt dan in Israel![]()
![]()
Gestoord dit. Van Colombia tot Afrika probeert men met man en macht Israel de demoniseren. Met leugens en discriminatie. En de kudde schapen wordt steeds groter. Met domme toneelstukjes , verwijzingen naar de holocaust, het boycotten van leraren die pro Israel zijn, het uitschelden van Joodse leerlingen
Had niet verwacht dat dit zou gebeuren in Canada en Amerika![]()
![]()
Misschien moet je eens uit die fantasie van je gaan dat israel een leuk en lief land is. Dat ze een apartheidsregime hebben opgezet is o.a. 1 van de vele kwalen.quote:Op woensdag 13 mei 2015 22:07 schreef Szikha het volgende:
Gestoord dit. Van Colombia tot Afrika probeert men met man en macht Israel de demoniseren. Met leugens en discriminatie. En de kudde schapen wordt steeds groter. Met domme toneelstukjes , verwijzingen naar de holocaust, het boycotten van leraren die pro Israel zijn, het uitschelden van Joodse leerlingen
Had niet verwacht dat dit zou gebeuren in Canada en Amerika![]()
![]()
Daar gaat het helemaal niet om. Dit is hypocriet. Double standards. Het gaat hier niet om of Israel lief leuk land is. Iedereen zijn eigen mening. Het gaat erom dat het conflict gegrepen wordt om bepaalde studenten buiten te sluiten ( Joden dus) En zij zijn geen Israëlis.quote:Op woensdag 13 mei 2015 22:30 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
Misschien moet je eens uit die fantasie van je gaan dat israel een leuk en lief land is. Dat ze een apartheidsregime hebben opgezet is o.a. 1 van de vele kwalen.
En Israël is geen Apartheid regime. Er leven meer dan 2 miljoen Arabieren in Israël
Wees geen schaap
=
(Novum/AP) - VN-secretaris-generaal Kofi Annan heeft de VN-Mensenrechtenraad woensdag opgeroepen een onpartijdige houding aan te nemen in het conflict tussen Israël en de Palestijnen en gezegd dat het hoog tijd wordt aandacht te besteden aan 'ernstiger' conflicten zoals Darfur.
Annan kapittelt Mensenrechtenraad
Dinsdag weigerde de raad, waar 47 landen zitting in hebben, de regering van Sudan verantwoordelijk te stellen voor wreedheden die worden begaan in de westelijke regio Darfur, waar sinds 2003 meer dan 200 duizend mensen zijn omgekomen en 2,5 miljoen op de vlucht gedreven.
Met 22 tegen 20 stemmen verwierp de raad, die in de zes maanden van zijn bestaan alleen Israël verschillende malen op de vingers heeft getikt, een door de Europese Unie en Canada ingediende resolutie waarin de Sudanese regering werd opgeroepen de personen te vervolgen die verantwoordelijk zijn voor de moorden, martelingen en verkrachtingen in Darfur. In plaats daarvan werd met steun van de moslimlanden een Afrikaans voorstel aangenomen waarin alle partijen in het conflict worden opgeroepen zich te onthouden van mensenrechtenschendingen.
"Er zijn beslist andere situaties, naast die in het Midden-Oosten, die het verdienen op een speciale zitting van deze raad te worden besproken", zei Annan in een verklaring die werd voorgelezen door de Hoge Commissaris voor de Mensenrechten Louise Arbour. "Ik zou denken dat Darfur een flagrant voorbeeld is."
De stemming in de Mensenrechtenraad, die in juni in de plaats is gekomen van de in diskrediet geraakte Mensenrechtencommissie, volgde na maanden gesteggel tussen de westerse landen en de door Algerije aangevoerde 'Afrikaanse' groep over een stellingname met betrekking tot Darfur. In de Afrikaanse resolutie blijft de regering van president Omar al-Bashir, die de zogenaamde Janjaweed-milities op Darfur heeft afgestuurd, buiten schot. De Janjaweed hebben volgens ooggetuigen honderden dorpen met de grond gelijk gemaakt, de inwoners vermoord en hun vee gestolen.
De Sudanese afgevaardigde naar de raad, Ibrahim Mirghani, zei dat de situatie in Darfur is verbeterd. En de ambassadeur van Jordanië, Mousa Burayzat, zei dat de internationale nieuwsmedia de werkelijkheid vertekenen. Maar Arbour zei dat de wreedheden in Darfur onverminderd doorgaan en dat de Sudanese regering en de met haar verbonden en deels actief door haar gesteunde milities verantwoordelijk blijven voor de ernstigste schendingen.
Ook de coördinator humanitaire zaken van de VN, Jan Egeland, oefende kritiek op 'Darfur-ontkenners'. "Het is heel vreemd dat de leden van de raad zo lang over Darfur hebben gezwegen", zei hij. ,,Het is duidelijk dat zij de verkrachte vrouwen en mishandelde burgers niet hebben ontmoet, dat zij het werkelijke beeld niet onder ogen hebben gehad."
Voor de Amerikaanse VN-ambassadeur John Bolton was de uitslag van de stemming typerend voor het slechte functioneren van de mensenrechtenraad en een 'zware last' voor degenen die ervoor hebben gepleit het met de raad te proberen.
Meer dan een derde van de landen in de raad behoren tot de 57 landen tellende Organisatie van de Islamitische Conferentie. Met steun van China, Rusland, India, Cuba, Afrikaanse landen en - soms - Latijns-Amerikaanse landen kunnen zij het beleid bepalen.
Wil de raad zich een plaats verwerven als een van de toporganen van de VN, waarschuwde Annan in zijn verklaring, dan zullen de leden coalities moeten vormen op basis van principes en de wil om overal in de wereld de mensenrechten hoog te houden, en zich niet laten opdelen langs de lijn noord-zuid of ontwikkeld-onontwikkeld. "Alleen door zulke moed en standvastigheid te tonen kunt u vermijden de vele mensen teleur te stellen die in hun strijd voor de mensenrechten naar de VN kijken."
(buitenlands nieuws.nl)
[ Bericht 2% gewijzigd door paddy op 16-05-2015 05:16:02 ]![]()
Except they dind't.quote:Op woensdag 13 mei 2015 22:30 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
Misschien moet je eens uit die fantasie van je gaan dat israel een leuk en lief land is. Dat ze een apartheidsregime hebben opgezet is o.a. 1 van de vele kwalen.Is definitief vertrokken na een ban voor het opstaan tegen slechteriken![]()
quote:![]()
Muren om de Palestijnse gebieden, gescheiden wegen, nederzettingen waar alleen joden in mogen wonen, de trouwwetten (alleen met joden), plekken in de westbank waar alleen joden mogen komen, Palestijnen arresteren en vasthouden zonder aanleiding etc. etc.
Word je niet een keer moe worden van al dat ontkennen?![]()
Word je niet een keer moe van al die idiote beschuldigingen de hele tijd?quote:Op woensdag 13 mei 2015 23:45 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]![]()
Muren om de Palestijnse gebieden, gescheiden wegen, nederzettingen waar alleen joden in mogen wonen, de trouwwetten (alleen met joden), plekken in de westbank waar alleen joden mogen komen, Palestijnen arresteren en vasthouden zonder aanleiding etc. etc.
Word je niet een keer moe worden van al dat ontkennen?
We weten allebei dondersgoed waar dat vandaan komt.
Apartheidsstaat![]()
Is definitief vertrokken na een ban voor het opstaan tegen slechteriken![]()
"Idiote beschuldigingen"quote:Op donderdag 14 mei 2015 00:47 schreef Karrs het volgende:
[..]
Word je niet een keer moe van al die idiote beschuldigingen de hele tijd?
We weten allebei dondersgoed waar dat vandaan komt.
Apartheidsstaat![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
en gras is zeker ook niet groen?![]()
Het Vaticaan erkent de Palestijnse Staat.
http://www.aljazeera.com/(...)150513171949183.htmlquote:The Vatican has concluded its first treaty that formally recognises the State of Palestine, with an agreement on Catholic Church activities in areas controlled by the Palestinian Authority, according to the Holy See.
A joint statement released by the Vatican said on Wednesday said the text of the treaty had been concluded and would be officially signed by the respective authorities "in the near future".
The agreement "aims to enhance the life and activities of the Catholic Church and its recognition at the judicial level", said Monsignor Antoine Camilleri, the Vatican's deputy foreign minister who led its delegation in the talks.
Vatican officials stressed that although the agreement was significant, it certainly did not constitute the Holy See's first recognition of the State of Palestine.
"We have recognised the State of Palestine ever since it was given recognition by the United Nations and it is already listed as the State of Palestine in our official yearbook," Father Federico Lombardi, Vatican spokesperson, said.
On November 29, 2012, the UN General Assembly adopted a resolution recognising Palestine as an observer non-member state.
This was welcomed at the time by the Vatican, which has the same observer non-member status at the UN.
During a three-day visit to the Middle East a year ago, Pope Francis delighted his Palestinian hosts by referring to the "state of Palestine", giving support for their bid for full statehood recognition.
The Palestinian delegation was led by Ambassador Rawan Sulaiman, the assistant minister for foreign affairs.![]()
Grappig om een palestijnse staat te erkennen terwijl de palestijn niet eens bestaat.![]()
Maar ja, lekker boeiend wat de paus zegt.
BARUJ SHEM KEVOD MALJUTO LE´OLAM VA´ED![]()
Hou maar op, joh.quote:Op donderdag 14 mei 2015 00:49 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
"Idiote beschuldigingen"![]()
![]()
![]()
![]()
en gras is zeker ook niet groen?Is definitief vertrokken na een ban voor het opstaan tegen slechteriken![]()
twitter:RanaHarbi twitterde op zondag 10-05-2015 om 15:49:52Putting aside their racism against Palestinians, look how Israelis treat African Jews. Disgusting. http://t.co/OXgo43EKc7 reageer retweet
![]()
![]()
Wat grappig. Nederland schreeuwt vol is vol en heeft genoeg van bootvluchtelingen. Heel Europa
Maar Israel heeft te maken met meer dan 60.000 illegale vluchtelingen
Ter vergelijking : Nederland nodigd (let op nodigd he) per jaar maximaal 500 vluchtelingen.
Nederland houdt zijn grenzen potdicht
Maar er ontstaat een probleem voor Europa. Want het aantal bootvluchtelingen , mensen die vluchten uit conflictlanden, groeit gigantisch. En heel Europa staat op zijn kop!
En wat zegt EUZo zo , dat zijn vrij drastische maatregelen!quote:De EU wil een VN-mandaat waarmee in Libische wateren militaire actie kan worden ondernomen om boten van smokkelaars tegen te houden of te vernietigen. Het voorstel maakt deel uit van bredere EU-plannen om de vluchtelingenstroom over de Middellandse Zee in te dammen
En tja K Annan zei het toen alSorry Annan, dat gaat helaas niet door. Toen niet en nu nietquote:VN-secretaris-generaal Kofi Annan heeft de VN-Mensenrechtenraad woensdag opgeroepen een onpartijdige houding aan te nemen in het conflict tussen Israël en de Palestijnen en gezegd dat het hoog tijd wordt aandacht te besteden aan 'ernstiger' conflicten zoals Darfurquote:Dinsdag weigerde de raad, waar 47 landen zitting in hebben, de regering van Sudan verantwoordelijk te stellen voor wreedheden die worden begaan in de westelijke regio Darfur, waar sinds 2003 meer dan 200 duizend mensen zijn omgekomen en 2,5 miljoen op de vlucht gedrevenWhuahwhahahah alleen maar bezig met Israel. En als het om andere landen/conflicten gaat kijkt men de andere kant op.quote:Met 22 tegen 20 stemmen verwierp de raad, die in de zes maanden van zijn bestaan alleen Israël verschillende malen op de vingers heeft getikt, een door de Europese Unie en Canada ingediende resolutie waarin de Sudanese regering werd opgeroepen de personen te vervolgen die verantwoordelijk zijn voor de moorden, martelingen en verkrachtingen in Darfur. In plaats daarvan werd met steun van de moslimlanden een Afrikaans voorstel aangenomen waarin alle partijen in het conflict worden opgeroepen zich te onthouden van mensenrechtenschendingen.
Fail!quote:"Er zijn beslist andere situaties, naast die in het Midden-Oosten, die het verdienen op een speciale zitting van deze raad te worden besproken", zei Annan in een verklaring die werd voorgelezen door de Hoge Commissaris voor de Mensenrechten Louise Arbour. "Ik zou denken dat Darfur een flagrant voorbeeld is.
Maar dit is een vertekent beeld zei Jordanie:quote:In de Afrikaanse resolutie blijft de regering van president Omar al-Bashir, die de zogenaamde Janjaweed-milities op Darfur heeft afgestuurd, buiten schot. De Janjaweed hebben volgens ooggetuigen honderden dorpen met de grond gelijk gemaakt, de inwoners vermoord en hun vee gestolenJa het is een westers complotquote:de ambassadeur van Jordanië, Mousa Burayzat, zei dat de internationale nieuwsmedia de werkelijkheid vertekenen.Helaas niet..quote:Maar Arbour zei dat de wreedheden in Darfur onverminderd doorgaan en dat de Sudanese regering en de met haar verbonden en deels actief door haar gesteunde milities verantwoordelijk blijven voor de ernstigste schendingen.
Ook de coördinator humanitaire zaken van de VN, Jan Egeland, oefende kritiek op 'Darfur-ontkenners'. "Het is heel vreemd dat de leden van de raad zo lang over Darfur hebben gezwegen", zei hij. ,,Het is duidelijk dat zij de verkrachte vrouwen en mishandelde burgers niet hebben ontmoet, dat zij het werkelijke beeld niet onder ogen hebben gehad."quote:Voor de Amerikaanse VN-ambassadeur John Bolton was de uitslag van de stemming typerend voor het slechte functioneren van de mensenrechtenraad en een 'zware last' voor degenen die ervoor hebben gepleit het met de raad te proberen.
Meer dan een derde van de landen in de raad behoren tot de 57 landen tellende Organisatie van de Islamitische Conferentie. Met steun van China, Rusland, India, Cuba, Afrikaanse landen en - soms - Latijns-Amerikaanse landen kunnen zij het beleid bepalen.
Wil de raad zich een plaats verwerven als een van de toporganen van de VN, waarschuwde Annan in zijn verklaring, dan zullen de leden coalities moeten vormen op basis van principes en de wil om overal in de wereld de mensenrechten hoog te houden, en zich niet laten opdelen langs de lijn noord-zuid of ontwikkeld-onontwikkeld. "Alleen door zulke moed en standvastigheid te tonen kunt u vermijden de vele mensen teleur te stellen die in hun strijd voor de mensenrechten naar de VN kijken."mooie woorden maar helaas nog niets van gekomen.
Ongestraft gaat de ellende door. En de vluchtelingen blijven binnenkomen.
En maar zeuren.
Mensenraad is een lachertje geworden. Evenals de UN
Dik gefaald
Tja vraag me werkelijk af wie hier racistisch is
[ Bericht 0% gewijzigd door Szikha op 14-05-2015 09:14:30 ]![]()
Allemaal...?quote:Op donderdag 14 mei 2015 07:15 schreef reza1 het volgende:
[ afbeelding ]twitter:RanaHarbi twitterde op zondag 10-05-2015 om 15:49:52Putting aside their racism against Palestinians, look how Israelis treat African Jews. Disgusting. http://t.co/OXgo43EKc7 reageer retweet
Jullie haters zullen toch eens moeten leren dat het gewoon mensen zijn, met dit soort domme idioten er dus ook tussen.
Als je een voorbeeld wil van een echt racistisch volk: kijk eens hoe de Palestijnen met joden omgaan
[ Bericht 5% gewijzigd door Karrs op 14-05-2015 13:26:01 ]Is definitief vertrokken na een ban voor het opstaan tegen slechteriken![]()
Die man doet het in opdracht van Teheran.quote:Op donderdag 14 mei 2015 07:15 schreef reza1 het volgende:
[ afbeelding ]twitter:RanaHarbi twitterde op zondag 10-05-2015 om 15:49:52Putting aside their racism against Palestinians, look how Israelis treat African Jews. Disgusting. http://t.co/OXgo43EKc7 reageer retweet
The problem is not the occupation, but how people deal with it.![]()
edit: kleuter eens op
[ Bericht 95% gewijzigd door Frutsel op 14-05-2015 11:09:19 ]The problem is not the occupation, but how people deal with it.![]()
The Saturday Profile – Ayelet Shaked, Israel’s New Justice Minister, Shrugs Off Critics in Her Path
JERUSALEM — She has been called the Michele Bachmann of Israeli politics, a nod to their shared far-right ideology and striking appearance. She was assigned a bodyguard after a social media post was made to show her wearing a Nazi uniform and accused her of promoting Palestinian genocide. She was belittled by a former minister as the most prominent politician “who could star in a calendar hanging in garages,” prompting even ardent critics to rush to her defense.
All that, in less than a week, garnered a this-too-shall-pass shrug from Ayelet Shaked, who was sworn in on Thursday as Israel's justice minister -- the most contentious appointment in a much-criticized new government. (New York Times).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |