abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_152616148
quote:
6s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 09:19 schreef k_man het volgende:
Fishpoint heeft nu een project op Symbid dus? Gaan ze van platform naar platform? Ze hadden eerder namelijk al een project op GvE.
Ja, klopt. Dat is hier een paar weken geleden ook besproken.
  vrijdag 15 mei 2015 @ 11:55:37 #102
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_152617497
Balen van de boot. Ik krijg komende weken weer geld vrij (waaronder de boot, en hopelijk HIN), dus hoop wel op wat mooie projecten!
pi_152617815
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 11:55 schreef leolinedance het volgende:
Balen van de boot. Ik krijg komende weken weer geld vrij (waaronder de boot, en hopelijk HIN), dus hoop wel op wat mooie projecten!
Dat is zeker balen ja, dat is zo'n beetje het enige degelijke project van de laatste tijd. :'(
pi_152618075
Volgens mij zat er bij die boot toch echt een probleem in de berekeningen van Agium: de noodzakelijke aflossing was niet goed berekend en daarmee was de financiële status wankel. Zie de discusie bij de aanvraag.
Hin: zucht. Duurt nog wel een week of wat (max een week of 10 nog). Ik moet nog zien of dat voor de vakantie is afgerond.
  vrijdag 15 mei 2015 @ 12:50:03 #105
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_152618813
4-6 komt de eerste uitbetaling van Sjenkels Partners (KoM) binnen volgens de site. Vind het allemaal wat lang duren bij KoM.
  vrijdag 15 mei 2015 @ 13:03:56 #106
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_152619109
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 12:50 schreef leolinedance het volgende:
4-6 komt de eerste uitbetaling van Sjenkels Partners (KoM) binnen volgens de site. Vind het allemaal wat lang duren bij KoM.
Niet langer dan bij GVE is mijn indruk. Volgens hun eigen uitleg zou het korter moeten zijn. Blijkbaar werkt dat toch niet. Sjenkels partners: op 21 april is die volgeschreven. Daarna moest blijkbaar de overeenkomst nog opgemaakt worden. Dat duurt kennelijk net zo lang als bij GVE. Je zit dan al in mei. Niet gek dus dat pas in juni de eerste uitbetaling volgt. Zelfs al zou de overeenkomst al klaar liggen, dan kun je nóg niet verwachten dat op 6 mei de eerste betaling al zou zijn.
De heropening van Luehof was op 10 april volgeschreven. 30 april contract getekend. 7 mei betaalverzoek fee. Eerste betaling volgt ook pas op 4 juni.

[ Bericht 4% gewijzigd door crowd-fundi op 15-05-2015 13:25:40 ]
  vrijdag 15 mei 2015 @ 13:18:58 #107
332574 µ
alt-m
pi_152619422
Rustige dagen in crowdfundland...
జ్ఞ‌ా
pi_152620441
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 13:03 schreef crowd-fundi het volgende:
Niet langer dan bij GVE is mijn indruk. Volgens hun eigen uitleg zou het korter moeten zijn. Blijkbaar werkt dat toch niet. Sjenkels partners: op 21 april is die volgeschreven. Daarna moest blijkbaar de overeenkomst nog opgemaakt worden. Dat duurt kennelijk net zo lang als bij GVE.
Alleen bij geld voor elkaar heb je dan je geld nog niet over moeten maken en minstens zo belangrijk, daar kun je voor dat je overmaakt de overeenkomst nog controleren.
  vrijdag 15 mei 2015 @ 14:02:29 #109
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_152620596
quote:
14s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 13:56 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Alleen bij geld voor elkaar heb je dan je geld nog niet over moeten maken en minstens zo belangrijk, daar kun je voor dat je overmaakt de overeenkomst nog controleren.
Dat dus :)
  vrijdag 15 mei 2015 @ 14:14:33 #110
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_152620897
quote:
14s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 13:56 schreef Horsemen het volgende:
Eens. Zijn twee irritatiepunten bij KoM in het voordeel van GVE. Bij GVE vind ik het ook wel prettig dat je ongeveer een maand na de totstandkoming je eerste betaling ontvangt. KoM spaart het voor je op en betaalt slechts eens per maand. Zo kan er zomaar nog een extra maand overheen gaan voordat je begint te incasseren.
  vrijdag 15 mei 2015 @ 14:20:23 #111
444461 mo.money
mo.money, less problems
pi_152621020
Hi, kinda nieuw met crowdfunding. Wat is jullie ervaring met het beschermen van de investeerder. Goede tips welk (van de vele) platform daar beste in is? Ik zie namelijk nogal veel commentaar omtrent dit onderwerp. Ik vraag me ook serieus af wat je hebt aan een persoonlijke borgstelling als de betreffende ondernemer niks heeft.
geld is nooit te zwaar in je zakken
pi_152621170
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 14:14 schreef crowd-fundi het volgende:

[..]

Eens. Zijn twee irritatiepunten bij KoM in het voordeel van GVE. Bij GVE vind ik het ook wel prettig dat je ongeveer een maand na de totstandkoming je eerste betaling ontvangt. KoM spaart het voor je op en betaalt slechts eens per maand. Zo kan er zomaar nog een extra maand overheen gaan voordat je begint te incasseren.
Mee eens.
  vrijdag 15 mei 2015 @ 14:50:08 #113
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_152621783
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 14:20 schreef mo.money het volgende:
Hi, kinda nieuw met crowdfunding. Wat is jullie ervaring met het beschermen van de investeerder. Goede tips welk (van de vele) platform daar beste in is? Ik zie namelijk nogal veel commentaar omtrent dit onderwerp. Ik vraag me ook serieus af wat je hebt aan een persoonlijke borgstelling als de betreffende ondernemer niks heeft.
Van een kale kip kun je niet plukken, maar het is in ieder geval iets. Veel ondernemers hebben meerdere B.V's, kans zit er dus dik in dat er nog wel wat te halen valt als er één omvalt.
  vrijdag 15 mei 2015 @ 15:23:58 #114
444461 mo.money
mo.money, less problems
pi_152622767
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 14:50 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Van een kale kip kun je niet plukken, maar het is in ieder geval iets. Veel ondernemers hebben meerdere B.V's, kans zit er dus dik in dat er nog wel wat te halen valt als er één omvalt.
Hi leolindance. Als er 1 bv omvalt, dan valt de rest meestal ook om en kun je als concurrente crediteur achteraan in het rijtje aansluiten. Ik overweeg om mn spaarcenten via crowdfunding te bellegen (bank levert ook niks meer op) maar kijk wel welk platform mijn belangen het best beschermt. Ik lees dat Colincrowdfund in ieder geval met een coach werkt, maar zo te zien niks doet met zekerheden. GVE persoonlijke borgstelling en bij KOM zie ik helemaal niets staan. Verder zijn er nog een setje andere platforms die ik nog moet bekijken. Maar dat is voor als het weer gaat regenen :P , nu schijnt het zonnetje. Iemand daar al naar gekeken toevallig?
  vrijdag 15 mei 2015 @ 15:30:56 #115
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_152623034
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 15:23 schreef mo.money het volgende:Maar dat is voor als het weer gaat regenen :P , nu schijnt het zonnetje. Iemand daar al naar gekeken toevallig?
Ik heb het even voor je opgezocht op buienradar. Dit stond er: Het ietwat wisselvallige weer lijkt aan te houden. De temperatuur blijft waarschijnlijk beneden de normale waarden voor deze tijd van het jaar. :)
pi_152623195
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 15:30 schreef crowd-fundi het volgende:

[..]

Ik heb het even voor je opgezocht op buienradar. Dit stond er: Het ietwat wisselvallige weer lijkt aan te houden. De temperatuur blijft waarschijnlijk beneden de normale waarden voor deze tijd van het jaar. :)
Ik had het ook al gezien ja. Het weer doet het ook al rustig aan deze tijd van het jaar.
  vrijdag 15 mei 2015 @ 15:36:24 #117
444461 mo.money
mo.money, less problems
pi_152623221
quote:

[..]

hahahaha kijk daar kan ik nou om lachen :-))
pi_152623256
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 15:36 schreef mo.money het volgende:

[..]

hahahaha kijk daar kan ik nou om lachen :-))
Ik moest ook lachen ja. ^O^
pi_152623617
quote:

[..]

_O-
pi_152627049
Even een vraagje over symbid. Ik volg symbid niet heel goed maar kan wel herinneren dat er vorig jaar nog maar 5 miljoen was opgehaald. Nu staat er prominent op de home page dat er 127 miljoen is geïnvesteerd in 256 proposities. Dat zou dus gemiddeld 500k per propositie zijn wat echt niet waar is. Hebben jullie enig idee hoe dit zit?

Of zou die 127 miljoen de totale waarde zijn van alle bedrijven die geld opgehaald hebben via symbid?
  vrijdag 15 mei 2015 @ 18:18:29 #121
332574 µ
alt-m
pi_152627944
Er zijn inmiddels 159 verschillende mensen ingeschreven op de maillijsten *G*.

[ Bericht 12% gewijzigd door µ op 15-05-2015 18:36:00 ]
జ్ఞ‌ా
pi_152629936
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 08:56 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Wat ik gezien heb van FishPoint spreekt me erg aan, een leuk concept en een goede toevoeging op de Nederlandse stations. Ik ben zelf niet heel bekend met Symbid, dus mijn vraag is hoe de nieuwe aandeelhouders rendement kunnen krijgen in jullie geval? Is FishPoint van plan in de toekomst dividend uit te keren (zo ja, hoeveel?) en/of kunnen aandelen later verkocht worden (hoe en waar)?
Fishpoint spreekt mij ook erg aan, ik had al een investering via Geld voor Elkaar in dit bedrijf en ben hierdoor ook via Symbid gaan investeren.

Inderdaad zal Fishpoint in de toekomst dividend uitkeren naar rato van de aandelen die je gekocht hebt. Tevens verwacht het bedrijf een enorme waardestijging door de concrete plannen die er liggen om op meerdere stations uit te gaan breiden. Hierdoor zullen de aandelen flink kunnen stijgen.

Deze kun je later verkopen aan andere aandeelhouders, aan Fishpoint zelf of aan derden. Of wellicht wordt er een goed bod gedaan door een ander bedrijf die Fishpoint weer wil overnemen als het zo goed gaat lopen. Ik heb hier zelf nog geen ervaring mee, maar dat is het idee.

Ik geloof er absoluut in!
pi_152632914
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 00:38 schreef athlonkmf het volgende:
'oh, het gaat wel heel goed met crowdfunding.. Laten we daar even meesnoepen'
http://www.telegraaf.nl/d(...)ing_belasten___.html
Met verbazing gelezen. Crowdfunding is een alternatieve manier van financieren. Als een ondernemer een lening bij een bank afsluit, dan hoeft daar toch ook geen BTW over te worden betaald? Het zou een hypotheek imho voor veel Nederlanders onbetaalbaar maken. Bovendien betalen wij al belasting over het geld waarmee wij crowdfundingprojecten financieren. Het voorbeeld dat in het artikel wordt genoemd gaat echter vooral over crowdfunding in de zin van donaties in ruil voor iets anders. Laat ons hopen dat ze crowdfinancing met rust laten.
pi_152633089
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 21:00 schreef Groepfunder het volgende:

[..]

Met verbazing gelezen. Crowdfunding is een alternatieve manier van financieren. Als een ondernemer een lening bij een bank afsluit, dan hoeft daar toch ook geen BTW over te worden betaald? Het zou een hypotheek imho voor veel Nederlanders onbetaalbaar maken. Bovendien betalen wij al belasting over het geld waarmee wij crowdfundingprojecten financieren. Het voorbeeld dat in het artikel wordt genoemd gaat echter vooral over crowdfunding in de zin van donaties in ruil voor iets anders. Laat ons hopen dat ze crowdfinancing met rust laten.
Volgens mij gaat het alleen om crowdfunding waar een product tegenover staat, denk aan kickstarter. Daar koop je in principe ook een product dus zo gek is het dan ook niet. Over leningen betaal je nooit btw
pi_152635741
Iemand nog geïnvesteerd in Hypotheek Visie Dordrecht via Collin Crowdfund? Ik had deze nog niet gezien. Nog geen projecten lopen via Collin trouwens maar ben deze site wel een beetje in de gaten aan 't houden. Mogelijk ga ik hier ook wel een paar projecten doen indien er interessante voorbijkomen natuurlijk.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')