abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_152753423
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 16:45 schreef Coelho het volgende:

[..]

Maar is het bij bedrijfsovernames niet altijd zo dat je X keer de omzet betaalt? Dan zit er toch altijd lucht in een aankoopprijs?
Dat hangt meestal van de markt/branche af.
pi_152755404
Dus al met al denk ik dat mijn conclusie juist is en dat mevrouw zo'n 100K te veel betaald.
Niet doen dus. Ik investeer niet. Ik denk er pas weer over na als deze terug komt met een koopprijs van 200K en een lening van 100K. Op dat moment krijg je voor iedereen een gezond plaatje. Zelfs de verkoper steekt dan nog 70.000 euro goodwill in zijn zak.
pi_152756440
Ik vind 3 ton ook aardig fors ja, dus ik bedank ook zeker.
Schip ahoy!
pi_152756613
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 10:26 schreef mo.money het volgende:

[..]

“Heb gechat. Met enige tijd bedoelen ze 2 a 3 weken vanaf nu. Ze gaven aan dat het er misschien wat ongelukkig stond en zouden dit middels een update nader toelichten. Doel was aan te geven dat de zekerheden juridisch goed geregeld moeten zijn alvorens de investeerder het risico aangaat. Wel ff een cursus begrijpelijk nederlands volgen heren! Ik denk dat dit mijn eerste project gaat worden"
Thanks voor het uitzoeken, en het delen!
pi_152757372
Wat vinden jullie hiervan?

https://www.symbid.nl/ideas/6523-mundo-3d-printing

Ik vind deze persoonlijk erg goed klinken, ben benieuwd naar het oordeel van de FOK crowd!
pi_152758405
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 18:25 schreef Piet__Piraat het volgende:
Ik vind 3 ton ook aardig fors ja, dus ik bedank ook zeker.
Ik had van jou anders verwacht! Waar ga je dan met je overschat aan merkkleding naar toe? :)
pi_152758925
Right. Geregistreerd op AygoDutch.
Geprobeerd in te loggen op mobiele telefoon; niet gelukt vanwege verkeerd wachtwoord (?) en toen IP-blokkade
Thuis geprobeerd in te loggen via PC, vreemde pop-up met melding "authenticatie vereist" en navolgende melding:

quote:
http://www.aygodutch.com vraagt om een gebruikersnaam en wachtwoord. De website meldt: “Please login with: username: antagonist, password: antagonist. Information is available on https://status.antagonist.nl/”;
Ik wacht nog wel even en kijk kat verder uit de boom
Ceterum censeo Teevum et Opsteltus esse delendam
pi_152760803
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 19:10 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Ik had van jou anders verwacht! Waar ga je dan met je overschat aan merkkleding naar toe? :)
Die verkoop ik op de zwarte markt natuurlijk B-).
Schip ahoy!
pi_152761768
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 18:47 schreef Rottie99 het volgende:
Wat vinden jullie hiervan?

https://www.symbid.nl/ideas/6523-mundo-3d-printing

Ik vind deze persoonlijk erg goed klinken, ben benieuwd naar het oordeel van de FOK crowd!
De financiële basis is wankel (alles moet nog gekocht worden, en aandelen betekent natuurlijk geen hoofdelijke aansprakelijkheid), je moet echt in het product geloven wil je investeren. Maar op zich, 3D printen is wel een groeiende markt natuurlijk. Als alles voorspoedig gaat zou het wel eens kunnen dat er een mooie winst in zit. Maar het is echt een gok, je kan het geld ook zomaar kwijt zijn natuurlijk.
Schip ahoy!
pi_152762132
Heb eerste project op symbid, de 3d printer, ben benieuwd.
pi_152762198
Maar als je zelf niets met aandelen doet, wat heb je dan aan Symbid? Is het investeren en wachten tot de organisatie je wil uitkopen? Of kunnen je mede-aandeelhouders ook nog iets betekenen voor je?
Schip ahoy!
pi_152762499
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 20:34 schreef Piet__Piraat het volgende:
Maar als je zelf niets met aandelen doet, wat heb je dan aan Symbid? Is het investeren en wachten tot de organisatie je wil uitkopen?
Ik weet het eigenlijk ook niet, je hebt de aandelen wel en bezit en het zou fijn zijn als je ze nadat het bedrijf goed loopt gewoon via binck of een andere weg kunt verkopen. Maar als dit niet mogelijk is, dan is het enige voordeel wat je eventueel kunt krijgen, dividend. En anders zit je vast aan iets waardeloos dat je hopelijk ooit eens weer kwijt raakt.
pi_152762955
Van symbid zelf

De lidmaatschappen in de coöperatie zijn beperkt verhandelbaar, hoe werkt dat precies?
De aangekochte lidmaatschappen in de coöperatie zijn in beperkte mate overdraagbaar onder voorwaarde dat het bestuur van de coöperatie toestemming geeft voor deze overdracht. De liquiditeit van de lidmaatschappen is dus beperkt.
De lidmaatschappen worden altijd aangekocht voor EUR 20,- en kunnen worden aangeboden tegen elke prijs die je als investeerder wilt. De lidmaatschappen dienen eerst binnen de investeringscoöperatie te worden aangeboden aan de overige leden. De transactie verloopt verder als een peer-to-peer transactie waarbij de ene partij direct afrekent met de andere partij.

Dus als er 100 investeerders zijn en 1 hiervan wil eruit dan moeten de 99 anderen deze kopen. En als er geen een deze willen kopen zit je er aan vast en krijg je je investering niet terug.
pi_152763188
Als het slecht gaat zie je je geld dus niet terug, da's logisch.
Maar stel dat je uiteindelijk in je eentje overblijft, dan moet je dus een externe investeerder zien te vinden die de boel wil overnemen?
Schip ahoy!
pi_152763405
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 20:51 schreef Piet__Piraat het volgende:
Maar stel dat je uiteindelijk in je eentje overblijft, dan moet je dus een externe investeerder zien te vinden die de boel wil overnemen?
Je zult dan wel een aanbiedingsplicht richting huidige aandeelhouders hebben
pi_152763449
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 20:51 schreef Piet__Piraat het volgende:
Stel het gaat goed met het bedrijf, dan krijg je jaarlijks dividend. Dan zou het logisch zijn om de aandelen van de andere investeerders, als deze de aandelen kwijt willen te kopen. Als het bedrijf besluit om op de beurs te gaan zou je de aandelen eventueel wel via een externe koper kunnen verkopen lijkt mij. Maar het bedrijf kan ze ook op kopen.

Maar dit is iets waar weinig over geschreven word op symbid zelf.
pi_152763568
er staat eerst, dus er zijn evt. andere verkoop mogelijkheden.
Daarnaast maak je dus kans op dividenduitkeringen, als het goed gaat met de organisatie. De eigenaren zullen zelf namelijk ook geld willen zien.
Grootste risico naast faillissement is dat ze vaker op deze manier gaan financieren en de waarde van je aandeel daalt.
Eerst denken, dan typen
pi_152763653
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 20:56 schreef Borstenzijngeweldig het volgende:

[..]

Stel het gaat goed met het bedrijf, dan krijg je jaarlijks dividend. Dan zou het logisch zijn om de aandelen van de andere investeerders, als deze de aandelen kwijt willen te kopen. Als het bedrijf besluit om op de beurs te gaan zou je de aandelen eventueel wel via een externe koper kunnen verkopen lijkt mij. Maar het bedrijf kan ze ook op kopen.

Maar dit is iets waar weinig over geschreven word op symbid zelf.
En als het niet goed gaat? Sta je als aandeelhouder achteraan in de rij
pi_152763934
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 21:00 schreef rockenfeller het volgende:

[..]

En als het niet goed gaat? Sta je als aandeelhouder achteraan in de rij
Ja, dan sta je achteraan in de rij. Als je via gve een investering hebt gedaan zijn ze verplicht om je te betalen. Maar als je aandelen hebt, bezit je een gedeelte van het bedrijf. Als er winst is gemaakt deel je mee met de vreugd en krijg je dividend, als er geen winst is gemaakt maar schulden of faillissement dan is het helaas pindakaas voor jou en krijg jij niks meer terug.
pi_152765106
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 21:03 schreef Borstenzijngeweldig het volgende:

[..]

Ja, dan sta je achteraan in de rij. Als je via gve een investering hebt gedaan zijn ze verplicht om je te betalen. Maar als je aandelen hebt, bezit je een gedeelte van het bedrijf. Als er winst is gemaakt deel je mee met de vreugd en krijg je dividend, als er geen winst is gemaakt maar schulden of faillissement dan is het helaas pindakaas voor jou en krijg jij niks meer terug.
En dat spreekt me wel weer aan. Als het een klapper wordt, profiteer je mee. Waarschijnlijk zullen er wel een paar mislukken, maar daar hoeft maar een keer een grote tegenover te staan en je hebt een veel beter rendement dan bij een lening. Maar ook meer risico.

De 3D printer schrijft zelf hierover:
De huidige waardering van Mundo bedraagt ruim ¤ 2 miljoen. Wij hebben de intentie om de Symbid aandeelhouders uit te kopen dan wel de symbid aandelen te verkopen in 2019. Op basis van de huidige prognoses verwachten we dat de waardering van Mundo kan groeien naar ruim ¤ 10 miljoen in 2019.

In dat geval is je aandeel van nu 20 euro dus 100 euro waard, en beur je waarschijnlijk onderweg ook nog een aardig dividend.....
pi_152765963
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 21:16 schreef Rottie99 het volgende:

[..]

En dat spreekt me wel weer aan. Als het een klapper wordt, profiteer je mee. Waarschijnlijk zullen er wel een paar mislukken, maar daar hoeft maar een keer een grote tegenover te staan en je hebt een veel beter rendement dan bij een lening. Maar ook meer risico.

De 3D printer schrijft zelf hierover:
De huidige waardering van Mundo bedraagt ruim ¤ 2 miljoen. Wij hebben de intentie om de Symbid aandeelhouders uit te kopen dan wel de symbid aandelen te verkopen in 2019. Op basis van de huidige prognoses verwachten we dat de waardering van Mundo kan groeien naar ruim ¤ 10 miljoen in 2019.

In dat geval is je aandeel van nu 20 euro dus 100 euro waard, en beur je waarschijnlijk onderweg ook nog een aardig dividend.....
Op zich vind ik de organisatie wel een risico'tje waard. Ze zijn echter wel erg optimistisch qua omzet, terwijl ze nog niet echt over goede verkoop/marketing technieken beschikken. Ook verwacht ik weinig tot geen dividend gezien hun snelle uitkoopplannen. Als ze echt zo'n flinke omzetstijging zullen behalen komen er weer nieuwe investeringen. Hoogstwaarschijnlijk kopen ze daarna het liefst zo snel mogelijk af, voordat er dividend wordt uitgekeerd.
Ik kan me wel voorstellen dat ze overgaan tot dividentbetalingen als het bedrijf wat minder snel groeit, ze graag wat winst willen afromen maar geen middelen hebben om uit te kopen.
Eerst denken, dan typen
pi_152766157
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 12:22 schreef MSR het volgende:

[..]

Tja, dat is ook een beetje speculeren natuurlijk. Hebben ze een krappe cashflow? Hebben ze vaak leveringen waar iets fout mee is? Of zijn ze gewoon lui met betalen?
Tip, denk eens aan Sinterklaas. Vanaf september moet het in de winkels liggen, terwijl de echte omzet pas in november/december valt....
pi_152766391
quote:
7s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 21:25 schreef Piger het volgende:

[..]

Op zich vind ik de organisatie wel een risico'tje waard. Ze zijn echter wel erg optimistisch qua omzet, terwijl ze nog niet echt over goede verkoop/marketing technieken beschikken. Ook verwacht ik weinig tot geen dividend gezien hun snelle uitkoopplannen. Als ze echt zo'n flinke omzetstijging zullen behalen komen er weer nieuwe investeringen. Hoogstwaarschijnlijk kopen ze daarna het liefst zo snel mogelijk af, voordat er dividend wordt uitgekeerd.
Ik kan me wel voorstellen dat ze overgaan tot dividentbetalingen als het bedrijf wat minder snel groeit, ze graag wat winst willen afromen maar geen middelen hebben om uit te kopen.
Je haalt me de woorden uit de mond Piger. Winst betekent niet automatisch dividend zeker niet bij snelle groei en in een kapitaal intensieve business. Suc6 ermee allen!
pi_152766912
Ik denk dat Ilona nog maar eens wat verder moet kijken in de bedrijven databank :)

Als de verkoopster haar 3 ton belegt via GvE haalt ze moeiteloos 17K aan opbrengst en hoeft ze weinig anders te doen dan hier af en toe te komen mee mopperen met ons.
Pecunia non olet
pi_152766994
Nieuwe investeringen betekenen groei en dus waarschijnlijk een waardestijging van je aandeel, da's niet zo'n probleem. Pas als dat aandeel devalueert doordat er extra aandelen worden uitgegeven (net zoals nu), dan wordt het vervelend.
Schip ahoy!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')