Dat hangt meestal van de markt/branche af.quote:Op dinsdag 19 mei 2015 16:45 schreef Coelho het volgende:
[..]
Maar is het bij bedrijfsovernames niet altijd zo dat je X keer de omzet betaalt? Dan zit er toch altijd lucht in een aankoopprijs?
Thanks voor het uitzoeken, en het delen!quote:Op dinsdag 19 mei 2015 10:26 schreef mo.money het volgende:
[..]
“Heb gechat. Met enige tijd bedoelen ze 2 a 3 weken vanaf nu. Ze gaven aan dat het er misschien wat ongelukkig stond en zouden dit middels een update nader toelichten. Doel was aan te geven dat de zekerheden juridisch goed geregeld moeten zijn alvorens de investeerder het risico aangaat. Wel ff een cursus begrijpelijk nederlands volgen heren! Ik denk dat dit mijn eerste project gaat worden"
Ik had van jou anders verwacht! Waar ga je dan met je overschat aan merkkleding naar toe?quote:Op dinsdag 19 mei 2015 18:25 schreef Piet__Piraat het volgende:
Ik vind 3 ton ook aardig fors ja, dus ik bedank ook zeker.
Ik wacht nog wel even en kijk kat verder uit de boomquote:http://www.aygodutch.com vraagt om een gebruikersnaam en wachtwoord. De website meldt: “Please login with: username: antagonist, password: antagonist. Information is available on https://status.antagonist.nl/”;
Die verkoop ik op de zwarte markt natuurlijkquote:Op dinsdag 19 mei 2015 19:10 schreef NaRegenDeZon het volgende:
[..]
Ik had van jou anders verwacht! Waar ga je dan met je overschat aan merkkleding naar toe?
De financiële basis is wankel (alles moet nog gekocht worden, en aandelen betekent natuurlijk geen hoofdelijke aansprakelijkheid), je moet echt in het product geloven wil je investeren. Maar op zich, 3D printen is wel een groeiende markt natuurlijk. Als alles voorspoedig gaat zou het wel eens kunnen dat er een mooie winst in zit. Maar het is echt een gok, je kan het geld ook zomaar kwijt zijn natuurlijk.quote:Op dinsdag 19 mei 2015 18:47 schreef Rottie99 het volgende:
Wat vinden jullie hiervan?
https://www.symbid.nl/ideas/6523-mundo-3d-printing
Ik vind deze persoonlijk erg goed klinken, ben benieuwd naar het oordeel van de FOK crowd!
Ik weet het eigenlijk ook niet, je hebt de aandelen wel en bezit en het zou fijn zijn als je ze nadat het bedrijf goed loopt gewoon via binck of een andere weg kunt verkopen. Maar als dit niet mogelijk is, dan is het enige voordeel wat je eventueel kunt krijgen, dividend. En anders zit je vast aan iets waardeloos dat je hopelijk ooit eens weer kwijt raakt.quote:Op dinsdag 19 mei 2015 20:34 schreef Piet__Piraat het volgende:
Maar als je zelf niets met aandelen doet, wat heb je dan aan Symbid? Is het investeren en wachten tot de organisatie je wil uitkopen?
Je zult dan wel een aanbiedingsplicht richting huidige aandeelhouders hebbenquote:Op dinsdag 19 mei 2015 20:51 schreef Piet__Piraat het volgende:
Als het slecht gaat zie je je geld dus niet terug, da's logisch.
Maar stel dat je uiteindelijk in je eentje overblijft, dan moet je dus een externe investeerder zien te vinden die de boel wil overnemen?
Stel het gaat goed met het bedrijf, dan krijg je jaarlijks dividend. Dan zou het logisch zijn om de aandelen van de andere investeerders, als deze de aandelen kwijt willen te kopen. Als het bedrijf besluit om op de beurs te gaan zou je de aandelen eventueel wel via een externe koper kunnen verkopen lijkt mij. Maar het bedrijf kan ze ook op kopen.quote:Op dinsdag 19 mei 2015 20:51 schreef Piet__Piraat het volgende:
Als het slecht gaat zie je je geld dus niet terug, da's logisch.
Maar stel dat je uiteindelijk in je eentje overblijft, dan moet je dus een externe investeerder zien te vinden die de boel wil overnemen?
En als het niet goed gaat? Sta je als aandeelhouder achteraan in de rijquote:Op dinsdag 19 mei 2015 20:56 schreef Borstenzijngeweldig het volgende:
[..]
Stel het gaat goed met het bedrijf, dan krijg je jaarlijks dividend. Dan zou het logisch zijn om de aandelen van de andere investeerders, als deze de aandelen kwijt willen te kopen. Als het bedrijf besluit om op de beurs te gaan zou je de aandelen eventueel wel via een externe koper kunnen verkopen lijkt mij. Maar het bedrijf kan ze ook op kopen.
Maar dit is iets waar weinig over geschreven word op symbid zelf.
Ja, dan sta je achteraan in de rij. Als je via gve een investering hebt gedaan zijn ze verplicht om je te betalen. Maar als je aandelen hebt, bezit je een gedeelte van het bedrijf. Als er winst is gemaakt deel je mee met de vreugd en krijg je dividend, als er geen winst is gemaakt maar schulden of faillissement dan is het helaas pindakaas voor jou en krijg jij niks meer terug.quote:Op dinsdag 19 mei 2015 21:00 schreef rockenfeller het volgende:
[..]
En als het niet goed gaat? Sta je als aandeelhouder achteraan in de rij
En dat spreekt me wel weer aan. Als het een klapper wordt, profiteer je mee. Waarschijnlijk zullen er wel een paar mislukken, maar daar hoeft maar een keer een grote tegenover te staan en je hebt een veel beter rendement dan bij een lening. Maar ook meer risico.quote:Op dinsdag 19 mei 2015 21:03 schreef Borstenzijngeweldig het volgende:
[..]
Ja, dan sta je achteraan in de rij. Als je via gve een investering hebt gedaan zijn ze verplicht om je te betalen. Maar als je aandelen hebt, bezit je een gedeelte van het bedrijf. Als er winst is gemaakt deel je mee met de vreugd en krijg je dividend, als er geen winst is gemaakt maar schulden of faillissement dan is het helaas pindakaas voor jou en krijg jij niks meer terug.
Op zich vind ik de organisatie wel een risico'tje waard. Ze zijn echter wel erg optimistisch qua omzet, terwijl ze nog niet echt over goede verkoop/marketing technieken beschikken. Ook verwacht ik weinig tot geen dividend gezien hun snelle uitkoopplannen. Als ze echt zo'n flinke omzetstijging zullen behalen komen er weer nieuwe investeringen. Hoogstwaarschijnlijk kopen ze daarna het liefst zo snel mogelijk af, voordat er dividend wordt uitgekeerd.quote:Op dinsdag 19 mei 2015 21:16 schreef Rottie99 het volgende:
[..]
En dat spreekt me wel weer aan. Als het een klapper wordt, profiteer je mee. Waarschijnlijk zullen er wel een paar mislukken, maar daar hoeft maar een keer een grote tegenover te staan en je hebt een veel beter rendement dan bij een lening. Maar ook meer risico.
De 3D printer schrijft zelf hierover:
De huidige waardering van Mundo bedraagt ruim ¤ 2 miljoen. Wij hebben de intentie om de Symbid aandeelhouders uit te kopen dan wel de symbid aandelen te verkopen in 2019. Op basis van de huidige prognoses verwachten we dat de waardering van Mundo kan groeien naar ruim ¤ 10 miljoen in 2019.
In dat geval is je aandeel van nu 20 euro dus 100 euro waard, en beur je waarschijnlijk onderweg ook nog een aardig dividend.....
Tip, denk eens aan Sinterklaas. Vanaf september moet het in de winkels liggen, terwijl de echte omzet pas in november/december valt....quote:Op dinsdag 19 mei 2015 12:22 schreef MSR het volgende:
[..]
Tja, dat is ook een beetje speculeren natuurlijk. Hebben ze een krappe cashflow? Hebben ze vaak leveringen waar iets fout mee is? Of zijn ze gewoon lui met betalen?
Je haalt me de woorden uit de mond Piger. Winst betekent niet automatisch dividend zeker niet bij snelle groei en in een kapitaal intensieve business. Suc6 ermee allen!quote:Op dinsdag 19 mei 2015 21:25 schreef Piger het volgende:
[..]
Op zich vind ik de organisatie wel een risico'tje waard. Ze zijn echter wel erg optimistisch qua omzet, terwijl ze nog niet echt over goede verkoop/marketing technieken beschikken. Ook verwacht ik weinig tot geen dividend gezien hun snelle uitkoopplannen. Als ze echt zo'n flinke omzetstijging zullen behalen komen er weer nieuwe investeringen. Hoogstwaarschijnlijk kopen ze daarna het liefst zo snel mogelijk af, voordat er dividend wordt uitgekeerd.
Ik kan me wel voorstellen dat ze overgaan tot dividentbetalingen als het bedrijf wat minder snel groeit, ze graag wat winst willen afromen maar geen middelen hebben om uit te kopen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |