Dit en bovendien bood hij netjes zijn excuses aan, iets wat je van de meeste criminelen niet kunt zeggen.quote:Op vrijdag 19 juni 2015 14:30 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik vind het een hele hoge straf voor het naar binnen lopen bij de NOS met een neppistool. Er worden hele gezinnen door stomdronken figuren platgereden waar maar symbolische strafjes tegenover staan. Ik vind de vier maanden die hij nu gezeten heeft wel genoeg.
Wat denkt het OM te bereiken om deze jongen zo lang vast te zetten? Ik denk dat het alleen maar nadelig is voor de maatschappij en voor hem zelf. Het is geen crimineel die een lesje moet leren.
Ik kijk eerlijk gezegd ook naar de ophef die hij verder heeft veroorzaakt. Best bekeken testbeeld ooit, niemand wist wat er nou aan de hand was etc.quote:Op vrijdag 19 juni 2015 14:30 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik vind het een hele hoge straf voor het naar binnen lopen bij de NOS met een neppistool. Er worden hele gezinnen door stomdronken figuren platgereden waar maar symbolische strafjes tegenover staan. Ik vind de vier maanden die hij nu gezeten heeft wel genoeg.
Wat denkt het OM te bereiken om deze jongen zo lang vast te zetten? Ik denk dat het alleen maar nadelig is voor de maatschappij en voor hem zelf. Het is geen crimineel die een lesje moet leren.
Nee, maar hij hoort natuurlijk wel objectief te zijn. Maar goed, vooralsnog komen de aanwezige media niet verder dan letterlijke dezelfde tweets als hun collega's in de rechtszaal...quote:Op vrijdag 19 juni 2015 14:30 schreef jogy het volgende:
Mja, niet heel boeiend eerlijk gezegd. Het is maar media, geen rechter of advocaat verder. Misschien heeft hij er om gevraagd om erbij te kunnen zijn?
Het is ook geen crimineel, maar iemand die -vanuit zijn perspectief- het beste voorheeft met het Nederlandse volk en daarvoor bereid is geweest een persoonlijk risico te lopen. Een crimineel zou zoiets nooit doen. Ik vond het meteen al een aardige en nette jongen.quote:Op vrijdag 19 juni 2015 14:31 schreef ElviraKlapmuts het volgende:
[..]
Dit en bovendien bood hij netjes zijn excuses aan, iets wat je van de meeste criminelen niet kunt zeggen.
Daar ben ik het wel mee eens.quote:Op vrijdag 19 juni 2015 14:37 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het is ook geen crimineel, maar iemand die -vanuit zijn perspectief- het beste voorheeft met het Nederlandse volk en daarvoor bereid is geweest een persoonlijk risico te lopen. Een crimineel zou zoiets nooit doen. Ik vond het meteen al een aardige en nette jongen.
Reactie van Martijn zelf:quote:Op vrijdag 19 juni 2015 14:24 schreef Roel_Jewel het volgende:
Ben ik de enige die het vreemd vindt dat een journalist die destijds zeer direct betrokkene was (NOS-er Martijn Bink) nu zelf verslag van de zaak doet?
twitter:NOSBINK twitterde op vrijdag 19-06-2015 om 14:44:51@RoelJewel Ha Roel, mijn enige vorm van verslag is via Twitter. Zat op de tribune. En de rollen lopen inderdaad een beetje door elkaar. reageer retweet
Goed bezigquote:Op vrijdag 19 juni 2015 14:52 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Reactie van Martijn zelf:twitter:NOSBINK twitterde op vrijdag 19-06-2015 om 14:44:51@RoelJewel Ha Roel, mijn enige vorm van verslag is via Twitter. Zat op de tribune. En de rollen lopen inderdaad een beetje door elkaar. reageer retweet
Oh ja, zo'n sorry mag wel een fikse strafvermindering opleveren.quote:Op vrijdag 19 juni 2015 12:53 schreef ElviraKlapmuts het volgende:
Nee, maar de feiten achteraf gezien, hij heeft er ook nog sorry voor gezegd. Moeilijk.
Misschien een tip voor Holleeder.quote:Op vrijdag 19 juni 2015 14:56 schreef Copycat het volgende:
[..]
Oh ja, zo'n sorry mag wel een fikse strafvermindering opleveren.
Vind ik ook. Nooit meer een NOS-studio bedreigen, istie over een goed jaar vrij ongeveer.quote:Op vrijdag 19 juni 2015 14:22 schreef jogy het volgende:
4 jaar waarvan 1 voorwaardelijk vind ik een heel redelijke eis eigenlijk, valt me 100% mee.
Deze is wel leuk.quote:Op vrijdag 19 juni 2015 14:37 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het is ook geen crimineel, maar iemand die -vanuit zijn perspectief- het beste voorheeft met het Nederlandse volk en daarvoor bereid is geweest een persoonlijk risico te lopen. Een crimineel zou zoiets nooit doen. Ik vond het meteen al een aardige en nette jongen.
Nja, ongeacht wat hij daadwerkelijk gedaan heeft kwam hij inderdaad gewoon heel vriendelijk over.quote:
Dat zei men ook over Ted Bundy.quote:Op vrijdag 19 juni 2015 16:01 schreef jogy het volgende:
[..]
Nja, ongeacht wat hij daadwerkelijk gedaan heeft kwam hij inderdaad gewoon heel vriendelijk over.
Dat is fijn voor Ted en niet zo fijn voor zijn slachtoffers.quote:
Lekker verdraaien, dat zeg ik niet namelijk. Maar hij komt wel oprecht over, niet dan?quote:Op vrijdag 19 juni 2015 14:56 schreef Copycat het volgende:
[..]
Oh ja, zo'n sorry mag wel een fikse strafvermindering opleveren.
Sorry hoor!
En dat maakt uit?quote:Op vrijdag 19 juni 2015 16:26 schreef ElviraKlapmuts het volgende:
[..]
Lekker verdraaien, dat zeg ik niet namelijk. Maar hij komt wel oprecht over, niet dan?
Nee, je zegt dat hij ook nog sorry heeft gezegd. Dat scheelt een hoop.quote:Op vrijdag 19 juni 2015 16:26 schreef ElviraKlapmuts het volgende:
Lekker verdraaien, dat zeg ik niet namelijk. Maar hij komt wel oprecht over, niet dan?
Dat vind ik dan wel weer een onderwaardering van de feiten eigenlijk.quote:Op vrijdag 19 juni 2015 16:29 schreef Sigaartje het volgende:
De jongen heeft niets gedaan. Er zijn helemaal geen slachtoffers.
Ik heb de neiging te denken dat hij de gevolgen niet echt overzien heeft. Hij moet ook straf krijgen natuurlijk.quote:Op vrijdag 19 juni 2015 16:37 schreef jogy het volgende:
[..]
Dat vind ik dan wel weer een onderwaardering van de feiten eigenlijk.
Zware verstoring van de openbare orde en gijzeling (of het nou met een echt of een nep pistool is maakt voor de ervaring niet uit).
Nee, Tarik kwam niet kwaadwillend over als persoon maar de ophef die veroorzaakt is door zijn acties was aanzienlijk en daar mag best een straf tegenover staan. Gewoon even een hele zender een paar uur uit de lucht en een bewaker in principe gegijzeld.
Ja, ik kan dat ook niet ontkennen, hij hoort ook gestraft te worden voor dat laatste, maar toch.quote:Op vrijdag 19 juni 2015 16:34 schreef Copycat het volgende:
[..]
Nee, je zegt dat hij ook nog sorry heeft gezegd. Dat scheelt een hoop.
Tja, en oprecht overkomen, dat doen meer gestoorden. 'Het was zo'n vriendelijke man'.
Ondertussen heeft hij wel met een echt lijkend pistool mensen gegijzeld en voor hun leven doen vrezen. In al zijn oprechtheid.
Ik heb hetzelfde sentiment wat dat betreft. Hij kan er niet mee weg komen, maar toch.quote:Op vrijdag 19 juni 2015 16:43 schreef ElviraKlapmuts het volgende:
[..]
Ja, ik kan dat ook niet ontkennen, hij hoort ook gestraft te worden voor dat laatste, maar toch.
Nee, niks. Geen maar toch.quote:Op vrijdag 19 juni 2015 16:43 schreef ElviraKlapmuts het volgende:
[..]
Ja, ik kan dat ook niet ontkennen, hij hoort ook gestraft te worden voor dat laatste, maar toch.
Je begrijpt me dus.quote:Op vrijdag 19 juni 2015 17:00 schreef jogy het volgende:
[..]
Ik heb hetzelfde sentiment wat dat betreft. Hij kan er niet mee weg komen, maar toch.
Och, hij krijgt zijn gevangenisstraf heus wel.quote:Op vrijdag 19 juni 2015 17:12 schreef Downwards het volgende:
Gewoon straffen en geen gepiep en gemaar. Hij mag blij zijn dat hij dit in Ned. heeft geflikt en er goed mee wegkomt.
Jawel, een kleine straf zal er ook wel inzitten.quote:Op vrijdag 19 juni 2015 17:16 schreef ElviraKlapmuts het volgende:
[..]
Och, hij krijgt zijn gevangenisstraf heus wel.
Dat dus. Er wordt door heel veel mensen in allerlei onzin geloofd. Het is echt niet gek dat er eens een keer eentje doordraait en bedenkt dat hij koste wat kost de 'waarheid' wereldkundig moet maken.quote:Op vrijdag 19 juni 2015 15:11 schreef Poolhond39 het volgende:
Tja, wat is verward?... die jongen kan ook wel autistische trekjes hebben en dwangmatig bezig zijn met complottheorieėn... er zijn er wel meer... kijk maar eens op de website van driftkikker Alex Jones:
http://www.infowars.com/
of een website als deze:
http://www.godlikeproductions.com/
Het internet zit vol met dit soort 'aluhoedjes'. En helaas laten sommige ervan zich nogal meeslepen door die onzin.
Vergeet de hoge heren in Den Haag niet. En Big Oil.quote:Op vrijdag 19 juni 2015 19:42 schreef Izzy73 het volgende:
Hij heeft gewoon gelijk er zijn veel te veel gekkies die alle propaganda van de NOS geloven.
Wat wel opvalt is dat hij in januari meteen een gekkie en verward werd genoemd en nu de straf bepaald wordt is hij ineens niet meer verward. Terwijl alle beroepscriminelen tegenwoordig strafvermindering krijgen omdat ze geestelijk niet in orde zijn of ontoerekeningsvatbaar
Die maffiabazen krijgen sowieso geen straf. Alleen beloningen.quote:Op vrijdag 19 juni 2015 19:55 schreef Montov het volgende:
[..]
Vergeet de hoge heren in Den Haag niet. En Big Oil.
Die zorgen er zelf wel voor dat ze zo worden neergezet....quote:Op vrijdag 19 juni 2015 19:42 schreef Izzy73 het volgende:
Hij heeft gewoon gelijk er zijn veel te veel gekkies die alle propaganda van de NOS geloven.
Wat wel opvalt is dat hij in januari meteen een gekkie en verward werd genoemd en nu de straf bepaald wordt is hij ineens niet meer verward. Terwijl alle beroepscriminelen tegenwoordig strafvermindering krijgen omdat ze geestelijk niet in orde zijn of ontoerekeningsvatbaar
Daar kan je een juwelier voor doodschieten. Nederland Bananenrepubliek.quote:Op vrijdag 19 juni 2015 12:43 schreef ElviraKlapmuts het volgende:
4 jaar (1 voorwaardelijk)? wowwww.....
Dat is de conclusie van het OM, waarschijnlijk bewust omdat ze dan een zwaardere straf kunnen opleggen.quote:Op vrijdag 19 juni 2015 20:30 schreef penny-wise het volgende:
[..]
Die zorgen er zelf wel voor dat ze zo worden neergezet....
Tarik wil gewoon vol aangezien worden denk ik. Of heeft hijzelf anders gepleit?
Logisch,maar wat was het verweer van zijn advocaat?quote:Op vrijdag 19 juni 2015 20:47 schreef Izzy73 het volgende:
[..]
Dat is de conclusie van het OM, waarschijnlijk bewust omdat ze dan een zwaardere straf kunnen opleggen.
Geen idee, ik was er niet bij aanwezig.quote:Op vrijdag 19 juni 2015 21:02 schreef penny-wise het volgende:
[..]
Logisch,maar wat was het verweer van zijn advocaat?
Maar heb je het een beetje gevolgd, qua twitter verslagen bv van aanwezige mensen?quote:Op vrijdag 19 juni 2015 21:20 schreef Izzy73 het volgende:
[..]
Geen idee, ik was er niet bij aanwezig.
Nee ik heb het niet echt gevolgd, las idd wel ergens dat de advocaat dat zei ja.quote:Op vrijdag 19 juni 2015 21:23 schreef kalinhos het volgende:
[..]
Maar heb je het een beetje gevolgd, qua twitter verslagen bv van aanwezige mensen?
Zijn advocaat heeft ook namelijk altijd gezegd dat Tarik bij zijn volle verstand is.
Volkert van der G had ook - vanuit zijn perspectief- het beste voor met het Nederlandse volk.quote:Op vrijdag 19 juni 2015 14:37 schreef LXIV het volgende:
[..]
BNW / Black-out NOS-achtuurjournaal - 29-01-2015 #4quote:Op vrijdag 19 juni 2015 21:28 schreef Izzy73 het volgende:
[..]
Nee ik heb het niet echt gevolgd, las idd wel ergens dat de advocaat dat zei ja.
Ik heb ook niet het idee dat Tarik gek is, maar misschien wel wat onzeker.
Niet vergeten dat hij een amateur acteur is hč.
Ja dus? Ik heb het toch niet over complotten en samenzweringen, Tarik had gewoon ambities om acteur te worden dat is algemeen bekend.quote:Op vrijdag 19 juni 2015 21:47 schreef Specularium het volgende:
[..]
BNW / Black-out NOS-achtuurjournaal - 29-01-2015 #4
Ja, maar die heeft niemand vermoord.quote:Op vrijdag 19 juni 2015 21:30 schreef maartenducrot het volgende:
[..]
Volkert van der G had ook - vanuit zijn perspectief- het beste voor met het Nederlandse volk.
Ja, prima.quote:Op vrijdag 19 juni 2015 21:56 schreef Izzy73 het volgende:
[..]
Ja dus? Ik heb het toch niet over complotten en samenzweringen, Tarik had gewoon ambities om acteur te worden dat is algemeen bekend.
Ultieme anti-climax.quote:Op dinsdag 12 mei 2015 11:03 schreef Revolution-NL het volgende:
Ik snap niet waarom men Tarik niet zijn verhaal heeft laten doen in de offline studio en hem daarna pas overmeesterd heeft.
Eens.quote:Op vrijdag 19 juni 2015 14:30 schreef LXIV het volgende:
Als je bewust in Belgiė zo'n nep-pistool koopt en vervolgens daarmee mensen bedreigd getuigd dat mijnsinziens van weinig fatsoen. Dit soort complotgekken horen juist achter de tralies.quote:Op zaterdag 20 juni 2015 04:22 schreef Za het volgende:
[..]
Eens.
Deze Tarik is een fatsoenlijke vent die gewoon na de zomer zijn studie weer moet kunnen oppakken.
Hij zit vast sinds 29 januari 2015. Als hij 3 jaar onvoorwaardelijk krijgt, komt hij na twee derde daarvan in aanmerking voor voorwaardelijke vrijlating. Dus dat is dan op 29 januari 2017.quote:Op vrijdag 19 juni 2015 14:33 schreef jogy het volgende:
Maar hij krijgt dus (waarschijnlijk) 3 jaar +1 voorwaardelijk. Daar gaat ook weer een zooitje vanaf dus over 8 a 10 maanden loopt ie weer vrij rond oid?
"Verwarde man" is zo'n beetje een nieuwe cheatcode geworden. Noem een man verward en je hebt als overheid een joker in handen dat je iedere keer opnieuw kunt uitspelen.quote:Op vrijdag 19 juni 2015 12:41 schreef ElviraKlapmuts het volgende:
Herinneren jullie je nog al die krantenkoppen over die verwarde man die het journaal plat legde?
edit: verwarde moet eigenlijk in grote letters.
heeft die al verteld wat hij wou vertellen dan?quote:Op zaterdag 20 juni 2015 11:04 schreef Re het volgende:
voor een beetje roofoverval met mishandeling krijg je minder.
Maar zijn punt was dus de schade die het monetaire systeem aanricht en de MSM die dat in de doofpot stopt, arme jongen
je kunt beter iemand dronken dood rijden, wat vrouwen/kinderen verkrachten dan een bedreiging vormen voor de staatstelevisie. De belasting oplichten word nog zwaarder bestraft.quote:Op vrijdag 19 juni 2015 22:56 schreef MouzurX het volgende:
4 jaar is echt belachelijk.
Ook echt als argument dat hij onrust in de samenleving heeft veroorzaakt. Alleen tijdens de uitzending kan je daarover spreken, daarna had praktisch iedereen: " die kerel is echt flink in de war en moet hulp hebben"
Half jaar cel en daarna verplicht naar een psychiater zodat hij iemand heeft om mee te praten zou afdoende moeten zijn.
In de gevangenis raakt hij toch alleen maar dieper verstrikt in zijn ideeėn.
Voor 4 jaar kan je mensen dood rijden terwijl je dronken bentmisschien zelfs meerdere keren.
Jij vermoedt een andere reden?quote:Op zaterdag 20 juni 2015 12:10 schreef Ridocar het volgende:
[..]
"Verwarde man" is zo'n beetje een nieuwe cheatcode geworden. Noem een man verward en je hebt als overheid een joker in handen dat je iedere keer opnieuw kunt uitspelen.
"Man gijzelt NOS-personeel!" als kop is spannend, en iedereen wil dan weten wat er gaande is.
"Verwarde man gijzelt NOS-personeel!" Man=verward en daar is je reden. Nog vragen?
Zijn ideeen zijn prima dus dat is het probleem niet. De methode die hij heeft gebruikt wel.quote:Op vrijdag 19 juni 2015 22:56 schreef MouzurX het volgende:
4 jaar is echt belachelijk.
Ook echt als argument dat hij onrust in de samenleving heeft veroorzaakt. Alleen tijdens de uitzending kan je daarover spreken, daarna had praktisch iedereen: " die kerel is echt flink in de war en moet hulp hebben"
Half jaar cel en daarna verplicht naar een psychiater zodat hij iemand heeft om mee te praten zou afdoende moeten zijn.
In de gevangenis raakt hij toch alleen maar dieper verstrikt in zijn ideeėn.
Voor 4 jaar kan je mensen dood rijden terwijl je dronken bentmisschien zelfs meerdere keren.
Precies omdat hij de elite aanvalt willen ze een voorbeeld stellen.quote:Op zaterdag 20 juni 2015 11:04 schreef Re het volgende:
voor een beetje roofoverval met mishandeling krijg je minder.
Maar zijn punt was dus de schade die het monetaire systeem aanricht en de MSM die dat in de doofpot stopt, arme jongen
Dat het monetaire systeem totaal corrupt is oa.quote:Op zaterdag 20 juni 2015 12:30 schreef hans1985 het volgende:
[..]
heeft die al verteld wat hij wou vertellen dan?
vond het wel intrigerend.
Het OM stuurde er wel op aan enquote:Op zaterdag 20 juni 2015 13:13 schreef empa1010 het volgende:
Weet niet of het al genoemd is maar ik vind het opmerkelijk dat hij geen 'etiketje' opgeplakt heeft gekregen. Aangezien daar de afgelopen jaren rijkelijk mee gesmeten werd... veel daders hadden allemaal Asperger.. .om maar even iets te noemen. Breivik, die jongen in Den Haag in de Goudenregenstraat eeh er waren er nog meer, kan er even niet opkomen. Dit had ik bij Tarik ook verwacht... dat men er gelijk een stempel op zou drukken. Hopelijk is dat een beetje 'uit' aan het raken.
Ja want als je kritische ideeen hebt over de autoriteiten lijd je aan waanachtige ideeen....quote:Op zaterdag 20 juni 2015 19:52 schreef madam-april het volgende:
[..]
Het OM stuurde er wel op aan en
hij is onderzocht door het NIFP maar er zijn geen stoornissen bij hem vastgesteld. Hij lijdt aan 'waanachtige ideeėn' maar heeft geen stoornis volgens de twee deskundige die hem hebben onderzocht. http://nos.nl/artikel/204(...)ndeld-te-worden.html
Nou, als je het Journaal besluit te kapen dan gaat het inderdaad niet helemaal goed met je.quote:Op zaterdag 20 juni 2015 22:22 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Ja want als je kritische ideeen hebt over de autoriteiten lijd je aan waanachtige ideeen....
Ik keur zijn actie ook niet goed. Maar we hebben het nu over zijn ideeen. De corruptie van het monetaire stelsel als belangrijkste mijns inziens.quote:Op zaterdag 20 juni 2015 22:23 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Nou, als je het Journaal besluit te kapen dan gaat het inderdaad niet helemaal goed met je.
Wat weten we dan over z'n ideeėn?quote:Op zaterdag 20 juni 2015 22:26 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Ik keur zijn actie ook niet goed. Maar we hebben het nu over zijn ideeen. De corruptie van het monetaire stelsel als belangrijkste mijns inziens.
In de woorden van Tarik Z.: 'Ik heb nog even staan twijfelen'quote:
Wat weten we daar dan niet van? Het lijkt me dat iedereen die af en toe een fatsoenlijke krant leest wel weet wat er zoal aan 'rammelt', even eufemistisch uitgedrukt.quote:Op zaterdag 20 juni 2015 22:47 schreef Japie77 het volgende:
de gevolgen van de fundamenten van het huidige monetaire systeem. En met betrekking tot die fundamenten en de inhumane gevolgen ervan, die worden verzwegen en in de doofpot worden gestopt,
Er zit veel meer achter. Het is zo corrupt als maar kan. Het is feite gelegaliseerde fraude en de politiek doet er niks aan.quote:Op zaterdag 20 juni 2015 22:53 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Wat weten we daar dan niet van? Het lijkt me dat iedereen die af en toe een fatsoenlijke krant leest wel weet wat er zoal aan 'rammelt', even eufemistisch uitgedrukt.
Veel te weinig idd, kan alleen in Nederland dit.. in China was hij allang afgeschotenquote:Op vrijdag 19 juni 2015 22:08 schreef Revolution-NL het volgende:
4 jaar.. echt wtf
Onze rechtspraak deugt echt van geen kant. Bizar.
Ik moest lachen.quote:Op zondag 21 juni 2015 10:06 schreef BabeWatcher het volgende:
Tarik
Tarik is een held, hij is een van de weinigen die precies weet hoe het allemaal gaat.
Toen Hitler zijn eerste toespraak hield moesten de mensen ook lachen.quote:
Om Freek de Jonge moesten mensen vroeger ook lachen.quote:Op zondag 21 juni 2015 10:08 schreef BabeWatcher het volgende:
[..]
Toen Hitler zijn eerste toespraak hield moesten de mensen ook lachen.
Dat waren Sam, Moos en Abraham.quote:Op zondag 21 juni 2015 10:08 schreef BabeWatcher het volgende:
[..]
Toen Hitler zijn eerste toespraak hield moesten de mensen ook lachen.
Daarna verzuurde Nederland in zodanige mate dat zelfs Freek ze niet meer aan het lachen kreegquote:Op zondag 21 juni 2015 10:10 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Om Freek de Jonge moesten mensen vroeger ook lachen.
Eh... Zelfs Freek? Ik zal dan wel verzuurd geboren zijn, maar ik heb me nooit voor kunnen stellen hoe iemand zou kunnen lachen om Freek de Jonge.quote:Op zondag 21 juni 2015 10:53 schreef Ouwesok het volgende:
[..]
Daarna verzuurde Nederland in zodanige mate dat zelfs Freek ze niet meer aan het lachen kreeg
na het lezen van je antwoord moest ik eigenlijk meteen aan dit artikel denken.quote:Op vrijdag 19 juni 2015 12:57 schreef Confetti het volgende:
Fucking 3 jaar onvoorwaardelijk. Godverdomme zeg.
Hoe lang kreeg die zwemleraar? Of die andere pedo? Of die Marokkaanse taxi-chauffeur? Of die 2 Marokkanen op de scooter? Of de verdachte in de Valkenburgse zedenzaak?
Man man. Het OM moeten ze zo snel mogelijk opdoeken.
Dat iemand volgens sommigen niet genoeg straf krijgt, wil toch niet zeggen dat de rest dan ook maar te weinig moet krijgen?quote:Op dinsdag 23 juni 2015 06:56 schreef MakkieR het volgende:
[..]
na het lezen van je antwoord moest ik eigenlijk meteen aan dit artikel denken.
http://nos.nl/artikel/200(...)jden-dochtertje.html
zet het eens tegenover elkaar
het doodrijden van een dochter 2 jaar samen met opa en oma : 120 uur taakstraf
een beveiliger bedreigen met een nep pistool, niemand gewond geraakt eis: 3 jaar onvoorwaardelijk.
we leven maar in een vreemde wereld.
Nou nou wat opzienbarend allemaal, iedereen met een beetje verstand weet dat het monetaire systeem nogal dubieus is met z'n eindeloze geld creatie en gebakken lucht. Maar goed, in plaats van je daar heel druk om te maken kun je ook gewoon accepteren dat het zo is, altijd nog beter dan armoede zoals een eeuw geleden nog heel normaal was.quote:Op zaterdag 20 juni 2015 23:12 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Er zit veel meer achter. Het is zo corrupt als maar kan. Het is feite gelegaliseerde fraude en de politiek doet er niks aan.
Als we allemaal zo zouden denken zou er nooit iets veranderen he? Gewoon accepteren......quote:Op dinsdag 23 juni 2015 10:16 schreef Ronaldsen het volgende:
[..]
Nou nou wat opzienbarend allemaal, iedereen met een beetje verstand weet dat het monetaire systeem nogal dubieus is met z'n eindeloze geld creatie en gebakken lucht. Maar goed, in plaats van je daar heel druk om te maken kun je ook gewoon accepteren dat het zo is, altijd nog beter dan armoede zoals een eeuw geleden nog heel normaal was.
Laten we dus niet doen of de zogenaamde boodschap van Tarik zo bijzonder was, gewoon een figuur die iets te veel in BNW heeft gelezen.
Je gaat toch niet serieus menen dat jij dit een terechte straf vind? Er word een voorbeeld gesteld in het geval van Tarik. Dat snap je toch wel? Hetzelfde gebeurde ook met die waxinelichthoudergooier. Ook totaal belachelijke strafmaat. Of met de damschreeuwer.quote:Op dinsdag 23 juni 2015 09:58 schreef Alentejana het volgende:
[..]
Dat iemand volgens sommigen niet genoeg straf krijgt, wil toch niet zeggen dat de rest dan ook maar te weinig moet krijgen?
Overigens vind ik wel een verschil zitten. De "doodrijder" was de macht over het stuur verloren, er was geenzins sprake van opzet. Er was ook geen alcohol in het spel ofzo.
Of hij te hard gereden had kon niet bewezen worden. Een rechtbank kan dat dan niet meenemen. Zo werkt dat gewoon. Er is alleen bewezen dat hij niet genoeg controle had over de auto, met desastreuse gevolgen.
Had hij met opzet op ze ingereden, was er wel een hoge straf geweest....
Tarik heeft alles van te voren zitten bedenken en heeft met voorbedachte rade de boel verstoord, een kaping gedaan, mensen bedreigd. Alles is bewijsbaar en wordt niet ontkent en kan dus gewoon meegenomen door de rechter. Het zou raar zijn als hij weinig straf zou krijgen.,
Zou jij een vliegtuigkaper ook gewoon vrij willen zien als er geen dodelijke slachtoffers zijn?
(Echte vraag.)
hoe kom je daar bij? Aangezien dit nws is mag je er een bron voor hebben lijkt me.quote:Op dinsdag 23 juni 2015 10:59 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Als we allemaal zo zouden denken zou er nooit iets veranderen he? Gewoon accepteren......
En er zijn hordes mensen die hier niks vanaf weten trouwens. De meeste mensen denken dat als ze geld lenen bij een bank het het spaargeld van een of ander oud omaatje is.
Het lijkt mij dan in ieder geval niet zinvol een NOS studio te gijzelen om je wazige boodschap aan het volk te melden. Als je een discussie wil houden over het monetaire systeem kun je prima terecht op internet of zoek op andere manieren publiciteit, je kunt bijvoorbeeld de politiek in gaan.quote:Op dinsdag 23 juni 2015 10:59 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Als we allemaal zo zouden denken zou er nooit iets veranderen he? Gewoon accepteren......
En er zijn hordes mensen die hier niks vanaf weten trouwens. De meeste mensen denken dat als ze geld lenen bij een bank het het spaargeld van een of ander oud omaatje is.
Daar heb je gelijk in, het was geen slimme actie van hem. De politiek in misschien alleen moet je dan tegen heel veel corruptie opboksen.quote:Op dinsdag 23 juni 2015 11:32 schreef Ronaldsen het volgende:
[..]
Het lijkt mij dan in ieder geval niet zinvol een NOS studio te gijzelen om je wazige boodschap aan het volk te melden. Als je een discussie wil houden over het monetaire systeem kun je prima terecht op internet of zoek op andere manieren publiciteit, je kunt bijvoorbeeld de politiek in gaan.
Dat laatste wat je zegt lijkt mij erg sterk, mensen die zo simpel denken kun je beter ook niet lastig vallen met financiėle systemen.
Het gaat om het aantal strafbare feiten dat hij heeft gepleegd en het feit dat bijna heel TV kijkend Nederland er last van had, bv. En dat er mensen bedreigd zijn.quote:Op dinsdag 23 juni 2015 11:05 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Je gaat toch niet serieus menen dat jij dit een terechte straf vind? Er word een voorbeeld gesteld in het geval van Tarik. Dat snap je toch wel? Hetzelfde gebeurde ook met die waxinelichthoudergooier. Ook totaal belachelijke strafmaat. Of met de damschreeuwer.
Als je voor een roofoverval met echt wapen nog minder krijgt dan hier geeist word dan snap je toch wel dat er iets niet helemaal klopt.
Een terechte straf zou bv 1 jaar voorwaardelijk en een flink aantal uren taakstraf zijn.
Waarom ik in vredesnaam serieus op je reactie in ga, is mij een raadsel, maar laat ik het toch proberen. Met het verschil probeer ik uit te leggen, hoe belachelijk groot het verschil kan zijn. Als iemand drie mensen dood rijdt al, maakt het invloed van alcohol mij geen bal uit, je bent wel verantwoordelijk voor het doden van drie onschuldige mensen, waarvan een nog maar twee jaar is. Wie zegt dat deze persoon de controle van zijn auto kwijt was. Het idee beangstigt mij dat iemand bijna ongestraft een ander kan doodrijden onder het excuus ik was de controle van mijn auto kwijt.quote:Op dinsdag 23 juni 2015 09:58 schreef Alentejana het volgende:
[..]
Dat iemand volgens sommigen niet genoeg straf krijgt, wil toch niet zeggen dat de rest dan ook maar te weinig moet krijgen?
Overigens vind ik wel een verschil zitten. De "doodrijder" was de macht over het stuur verloren, er was geenzins sprake van opzet. Er was ook geen alcohol in het spel ofzo.
Of hij te hard gereden had kon niet bewezen worden. Een rechtbank kan dat dan niet meenemen. Zo werkt dat gewoon. Er is alleen bewezen dat hij niet genoeg controle had over de auto, met desastreuse gevolgen.
Had hij met opzet op ze ingereden, was er wel een hoge straf geweest....
Tarik heeft alles van te voren zitten bedenken en heeft met voorbedachte rade de boel verstoord, een kaping gedaan, mensen bedreigd. Alles is bewijsbaar en wordt niet ontkent en kan dus gewoon meegenomen door de rechter. Het zou raar zijn als hij weinig straf zou krijgen.,
Zou jij een vliegtuigkaper ook gewoon vrij willen zien als er geen dodelijke slachtoffers zijn?
(Echte vraag.)
Elke vergelijking is onzin. Gewoon een terechte straf.quote:Op dinsdag 23 juni 2015 13:50 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Waarom ik in vredesnaam serieus op je reactie in ga, is mij een raadsel, maar laat ik het toch proberen. Met het verschil probeer ik uit te leggen, hoe belachelijk groot het verschil kan zijn. Als iemand drie mensen dood rijdt al, maakt het invloed van alcohol mij geen bal uit, je bent wel verantwoordelijk voor het doden van drie onschuldige mensen, waarvan een nog maar twee jaar is. Wie zegt dat deze persoon de controle van zijn auto kwijt was. Het idee beangstigt mij dat iemand bijna ongestraft een ander kan doodrijden onder het excuus ik was de controle van mijn auto kwijt.
Dan heb je het geval Tarik, nou nou heel Nederland was in angst, dan ben je wel een dramaqueen zeg. Natuurlijk wat hij deed dat mag niet, maar als je nu alles overziet, dan gaat het prima met de NOS medewerkers geen centje pijn in tegenstelling tot de vader van drie verloren geliefden.
En dan het verschil; de een 120 uren taakstraf, drie weekjes gratis werken, de ander gaat voor jaren de bak in. Ik kan mij dan wel de verontwaardiging van veel Nederlanders voorstellen.
Overigens het voorbeeld van een vliegtuigkaping vind ik wel een hele slechte, als deze gekaapt wordt dan loopt het veelal niet goed af en is de trauma echt. Dit met Tarik vind ik allemaal maar overdreven.
wat een domme reactie zegquote:Op dinsdag 23 juni 2015 13:56 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Elke vergelijking is onzin. Gewoon een terechte straf.
Wat een dom gezeik zeg.
Hij is nog niet veroordeeld.quote:Op vrijdag 19 juni 2015 22:08 schreef Revolution-NL het volgende:
4 jaar.. echt wtf
Onze rechtspraak deugt echt van geen kant. Bizar.
Jij maakt de domme vergelijking. En dan mag een vliegtuigkaping niet? Terwijl dat er nog dichter bij zit dan een verkeersongeluk.quote:
Je leest slecht. Er staat toch duidelijk: "als een vliegtuigkaper of bankovervaller geen slachtoffers maakt en zich overgeeft"quote:Op dinsdag 23 juni 2015 13:50 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Waarom ik in vredesnaam serieus op je reactie in ga, is mij een raadsel, maar laat ik het toch proberen. Met het verschil probeer ik uit te leggen, hoe belachelijk groot het verschil kan zijn. Als iemand drie mensen dood rijdt al, maakt het invloed van alcohol mij geen bal uit, je bent wel verantwoordelijk voor het doden van drie onschuldige mensen, waarvan een nog maar twee jaar is. Wie zegt dat deze persoon de controle van zijn auto kwijt was. Het idee beangstigt mij dat iemand bijna ongestraft een ander kan doodrijden onder het excuus ik was de controle van mijn auto kwijt.
Dan heb je het geval Tarik, nou nou heel Nederland was in angst, dan ben je wel een dramaqueen zeg. Natuurlijk wat hij deed dat mag niet, maar als je nu alles overziet, dan gaat het prima met de NOS medewerkers geen centje pijn in tegenstelling tot de vader van drie verloren geliefden.
En dan het verschil; de een 120 uren taakstraf, drie weekjes gratis werken, de ander gaat voor jaren de bak in. Ik kan mij dan wel de verontwaardiging van veel Nederlanders voorstellen.
Overigens het voorbeeld van een vliegtuigkaping vind ik wel een hele slechte, als deze gekaapt wordt dan loopt het veelal niet goed af en is de trauma echt. Dit met Tarik vind ik allemaal maar overdreven.
Een vliegtuigkaping is natuurlijk compleet wat anders. Je moet ook kijken naar het motief. Deze jongen wou iets goeds doen voor de wereld. Hij deed het niet om te moorden of angst te veroorzaken maar puur omdat hij een boodschap (waarvan hij vond dat heel Nederland het moest horen) naar buiten te brengen.quote:Op dinsdag 23 juni 2015 14:11 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Jij maakt de domme vergelijking. En dan mag een vliegtuigkaping niet? Terwijl dat er nog dichter bij zit dan een verkeersongeluk.
Zal best. Dat doen zelfmoordterroristen ook. Als je iets goed wil doen voor de wereld kun je dat op miljoenen andere manieren doen zonder een wet te overtreden.quote:Op dinsdag 23 juni 2015 16:58 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Een vliegtuigkaping is natuurlijk compleet wat anders. Je moet ook kijken naar het motief. Deze jongen wou iets goeds doen voor de wereld. Hij deed het niet om te moorden of angst te veroorzaken maar puur omdat hij een boodschap (waarvan hij vond dat heel Nederland het moest horen) naar buiten te brengen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |