SPOILER: Kampioen afbeeldingen 2010/2011, 2011/2012, 2012/2013 en 2013/2014Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Transferbeleid 2012/2013Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Transferbeleid 2013/2014Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Transferbeleid 2014/2015Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Gifjes enzulksOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Van der Vaart komt niet
Die gaat liever bij een degradatiekandidaat in Engeland ballen dan hier strijden om de titelOh.![]()
Heeft zich ook nooit willen aanpassen aan de club waar hij speeldequote:Op maandag 11 mei 2015 23:49 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
1 WK en 1 seizoen was hij echt goed bij Ajax.
Voor de rest was het ook maar heel erg matig, en dat heeft hij voortgezet in het buitenland.RED ONS HENNIEGOD![]()
als jood zijnde zou ik mijn handjes dichtknijpen als die neus niet zou komenquote:Op maandag 11 mei 2015 23:55 schreef JR-Style-93 het volgende:
Van der Vaart komt niet
Die gaat liever bij een degradatiekandidaat in Engeland ballen dan hier strijden om de titel
Al zou een nieuwe hoer van amsterdam welkom zijn![]()
Bij Ajax op 10 kan hij nog wel leuke dingen doen gok ik. Maar hij heeft er duidelijk geen zin.quote:Op maandag 11 mei 2015 23:57 schreef PowerLoungen het volgende:
[..]
Heeft zich ook nooit willen aanpassen aan de club waar hij speeldeFeyenoord was goed hè HMFquote:Op maandag 11 mei 2015 23:57 schreef Overrun het volgende:
[..]
als jood zijnde zou ik mijn handjes dichtknijpen als die neus niet zou komen
Al zou een nieuwe hoer van amsterdam welkom zijnOh.![]()
Sabia niet lekker genoeg?quote:Op maandag 11 mei 2015 23:57 schreef Overrun het volgende:
[..]
Al zou een nieuwe hoer van amsterdam welkom zijnRED ONS HENNIEGOD![]()
Volstouwen met knoflooksaus en vervolgens slachtenquote:Op dinsdag 12 mei 2015 00:03 schreef Overrun het volgende:
[..]
die bedoel ik als nieuwe hoer van ams
God wat een lelijk vet varken is dat zegRED ONS HENNIEGOD![]()
Moeder van Kishnaquote:Op dinsdag 12 mei 2015 00:03 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Van der Vaart kan toch wel wat lekkerders oppikken mag ik zo hopenRED ONS HENNIEGOD![]()
Jij bent een puisterige tiener van 't VMBO?quote:Op maandag 11 mei 2015 23:57 schreef Overrun het volgende:
[..]
Al zou een nieuwe hoer van amsterdam welkom zijn![]()
Eerder iemand die de 1 - 4 niet kan verwerkenquote:Op dinsdag 12 mei 2015 00:32 schreef FritzWepper het volgende:
[..]
Jij bent een puisterige tiener van 't VMBO?
Toepasselijk weer![]()
![]()
quote:Op dinsdag 12 mei 2015 00:39 schreef Class het volgende:
[..]
Eerder iemand die de 1 - 4 niet kan verwerken
[ afbeelding ]
Toepasselijk weer![]()
What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?![]()
Showkeepertje, onbetrouwbaar en kan hij een enorme zenuwpees zijn.quote:Op dinsdag 12 mei 2015 01:00 schreef Class het volgende:
[..]
En wat was Vermeer weer heerlijk slecht, 2 onnodige goals weggevenDie Lebenslust bringt dich um.![]()
PSV'ers vinden deze tegelwijsheid leuk, want dit betekent dat het in Amsterdam ook niet loopt.quote:Op dinsdag 12 mei 2015 00:39 schreef Class het volgende:
[..]
Eerder iemand die de 1 - 4 niet kan verwerken
[ afbeelding ]
Toepasselijk weer![]()
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]![]()
Het is pas echt leuk als het overal loopt en je toch de beste bentquote:Op dinsdag 12 mei 2015 09:03 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
PSV'ers vinden deze tegelwijsheid leuk, want dit betekent dat het in Amsterdam ook niet loopt.![]()
Dat is ook leuk, maar hoe groot is die kans tegenwoordig nog in Nederland?quote:Op dinsdag 12 mei 2015 09:11 schreef Tarado het volgende:
[..]
Het is pas echt leuk als het overal loopt en je toch de beste bent
Sowieso vinden we allemaal dat het niet loopt als we een keer niet winnen.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Ik bedoel meer dat het niveau omhoog moet, dus wat betreft ben ik ook blij dat PSV er weer bij zit maar dat is voor volgend seizoen weer een groot vraagteken.quote:Op dinsdag 12 mei 2015 09:12 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Dat is ook leuk, maar hoe groot is die kans tegenwoordig nog in Nederland?
Sowieso vinden we allemaal dat het niet loopt als we een keer niet winnen.
Je hebt goeie concurrentie nodig om zelf beter te worden![]()
Als PSV Larsson en Berghuis haalt voor de flanken zijn ze volgend jaar wel sterk. Tenzij ze de Jong moeten laten gaan.quote:Op dinsdag 12 mei 2015 09:17 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik bedoel meer dat het niveau omhoog moet, dus wat betreft ben ik ook blij dat PSV er weer bij zit maar dat is voor volgend seizoen weer een groot vraagteken.
Je hebt goeie concurrentie nodig om zelf beter te wordenHeel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?![]()
Die gaan het niveau van dit jaar echt niet halen hoor.quote:Op dinsdag 12 mei 2015 09:20 schreef Catch22- het volgende:
[..]
Als PSV Larsson en Berghuis haalt voor de flanken zijn ze volgend jaar wel sterk. Tenzij ze de Jong moeten laten gaan.![]()
Afhankelijk van welke flank hij speelt natuurlijk. Voorzet buitenkantje-links zit er niet in, dan schiet hij liever zelf denk ik. Leuke gozer, hoop dat hij niet het eeuwige tienertalent blijft zoals bojan.quote:Op dinsdag 12 mei 2015 09:23 schreef Frozen-assassin het volgende:
Luuk is wel een ideale spits voor Berghuis, voorzetten en hij kopt hem er wel in.![]()
Die gaat alleen maar kaarten pakken in Nederland, en kan voetballend niet mee. Tikkie breed / terug is laatste wat we nodig hebben.quote:Op dinsdag 12 mei 2015 10:42 schreef WhateverWhatever het volgende:
Nigel de Jong moet weer terugkomen![]()
Haha, nou die kan voetballend best mee hoor als hij 1 van de belangrijkste man op het middenveld bij Milaan is lukt het hem ook wel bij Ajax.quote:Op dinsdag 12 mei 2015 10:47 schreef radyo het volgende:
[..]
Die gaat alleen maar kaarten pakken in Nederland, en kan voetballend niet mee. Tikkie breed / terug is laatste wat we nodig hebben.![]()
Milan is een absolute topploeg inderdaad.quote:Op dinsdag 12 mei 2015 10:48 schreef WhateverWhatever het volgende:
[..]
Haha, nou die kan voetballend best mee hoor als hij 1 van de belangrijkste man op het middenveld bij Milaan is lukt het hem ook wel bij Ajax.Die Lebenslust bringt dich um.![]()
Zeg ik dat het een topploeg is dan?quote:Op dinsdag 12 mei 2015 10:58 schreef Morendo het volgende:
[..]
Milan is een absolute topploeg inderdaad.![]()
Nee, maar je zei 'oh, het grote Milaan'. Letterlijke lezing van je quote hoe ik hem uitleg.quote:Op dinsdag 12 mei 2015 11:00 schreef WhateverWhatever het volgende:
[..]
Zeg ik dat het een topploeg is dan?
Enfin, als centrale verdediger zou ik De Jong wel interessant vinden. Onze eigen Mascherano!Die Lebenslust bringt dich um.![]()
Ehm, zei ik ook niet..quote:Op dinsdag 12 mei 2015 11:02 schreef Morendo het volgende:
[..]
Nee, maar je zei 'oh, het grote Milaan'. Letterlijke lezing van je quote hoe ik hem uitleg.
Enfin, als centrale verdediger zou ik De Jong wel interessant vinden. Onze eigen Mascherano!
Maar verdedigend op het middenveld![]()
![]()
Zou ik ook wel willen ja, maar ook niet haalbaarquote:Op dinsdag 12 mei 2015 11:05 schreef WhateverWhatever het volgende:
[..]
Ehm, zei ik ook niet..
Maar verdedigend op het middenveld![]()
http://www.voetbalprimeur(...)n-mijn-spelers-.htmlquote:Frank de Boer is niet blij met de manier waarop zijn spelers zondag reageerden op een handsbal van Daniël de Ridder. De speler van SC Cambuur had zijn tweede gele kaart moeten krijgen, maar werd gespaard. ... Ik was ook niet blij met de reactie van mijn spelers. ... Het was een impulsieve actie en ik kon zeker leven met een vermaning"
Goed van de Boer. Ik hoop wel dat hij dat ook in de kleedkamer duidelijk maakt, en niet alleen in de pers.![]()
![]()
Ik vind het onzin, regels zijn regels, zo'n scheids moet niet zelfstandig gaan nadenken en maar beslissen dat het zielig is ofzo.quote:Op dinsdag 12 mei 2015 12:05 schreef radyo het volgende:
[..]
http://www.voetbalprimeur(...)n-mijn-spelers-.html
Goed van de Boer. Ik hoop wel dat hij dat ook in de kleedkamer duidelijk maakt, en niet alleen in de pers.
Ik word de laatste tijd sowieso doodmoe van die gasten, zelfde wedstrijd, gast geeft iemand van Ajax een doodschop bij de achterlijn, scheids grijpt naar zijn borstzak en bedenkt zich godverdomme omdat ie al geel heeft, flikker toch op met me, was echt een aanslag, direct rood had ook gekund.
sA gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!![]()
Hoe knullig ook, het was ook tweede geel. Maar dat massale belagen van de scheids vond ik ook beschamend.quote:Op dinsdag 12 mei 2015 12:05 schreef radyo het volgende:
[..]
http://www.voetbalprimeur(...)n-mijn-spelers-.html
Goed van de Boer. Ik hoop wel dat hij dat ook in de kleedkamer duidelijk maakt, en niet alleen in de pers.
Ik blijf erbij dat alleen het slachtoffer van een overtreding en de aanvoerder zich tot de scheidsrechter moeten mogen wenden, de rest moet wegblijven op straffe van geel.![]()
Zoontje van Siggy die linkse (voor de kijkers rechts) ?quote:Op dinsdag 12 mei 2015 16:14 schreef WhateverWhatever het volgende:
In Turkije verkopen zij het ''echte'' uitshirt al:
[ afbeelding ]Als je geen kop hebt kan je niet uit het raam kijken.![]()
spuit11quote:Op dinsdag 12 mei 2015 16:14 schreef WhateverWhatever het volgende:
In Turkije verkopen zij het ''echte'' uitshirt al:
[ afbeelding ]![]()
Was duarte alweer vergeten, wist niet eens dat die was verhuurd![]()
Hoeveel hebben we voor hem betaald?hhhhh![]()
Duarte slijten gaat nog een nachtmerrie worden met zijn salaris. Ongelofelijk stomme aankoop van toen Ajax nog in zijn 'zuinige periode' zat.Die Lebenslust bringt dich um.![]()
2,5 miljoen dacht ikquote:Op woensdag 13 mei 2015 11:35 schreef DaveDave09 het volgende:
Hoeveel hebben we voor hem betaald?hardcoholic![]()
Toch jammer van Duarte, leek opzich wel een leuke 12/13e man, maar viel toch behoorlijk door de mand.A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!![]()
2,5-3 miljoen ongeveerquote:Op woensdag 13 mei 2015 11:35 schreef DaveDave09 het volgende:
Hoeveel hebben we voor hem betaald?![]()
Wat wil je met zijn gewicht?quote:Op woensdag 13 mei 2015 11:37 schreef HeatWave het volgende:
Toch jammer van Duarte, leek opzich wel een leuke 12/13e man, maar viel toch behoorlijk door de mand.Die Lebenslust bringt dich um.![]()
Goedkoop is duurkoopquote:Op woensdag 13 mei 2015 11:36 schreef Morendo het volgende:
Duarte slijten gaat nog een nachtmerrie worden met zijn salaris. Ongelofelijk stomme aankoop van toen Ajax nog in zijn 'zuinige periode' zat.![]()
We hoefden niet perse iemand te halen voor die positie tochquote:Op woensdag 13 mei 2015 12:11 schreef wieisboos het volgende:
[..]
Het alternatief was Maher dus deze gaat niet op![]()
Eriksen ging weg en toen heeft Serero veel te lang mogen aankloten omdat hij geen concurrentie hadquote:Op woensdag 13 mei 2015 12:13 schreef Gruisman het volgende:
[..]
We hoefden niet perse iemand te halen voor die positie toch![]()
Hoelang contract heeft die gast nog?quote:Op woensdag 13 mei 2015 11:36 schreef Morendo het volgende:
Duarte slijten gaat nog een nachtmerrie worden met zijn salaris. Ongelofelijk stomme aankoop van toen Ajax nog in zijn 'zuinige periode' zat.
hardcoholic![]()
Was een vrij technische speler toen hij debuteerde, pas later een harde bikkel geworden op het middenveld, kortom: je praat poep.quote:Op dinsdag 12 mei 2015 10:47 schreef radyo het volgende:
[..]
Die gaat alleen maar kaarten pakken in Nederland, en kan voetballend niet mee. Tikkie breed / terug is laatste wat we nodig hebben.![]()
Sterker nog, ik had een seizoens kaart in de eerste jaren van zijn carriere. Ook aantal keer ontmoet, aardige gast. Helemaal eens dat hij vrij technisch was, later hard is geworden. Dat verandert alleen niets aan het feit dat hij trager is geworden in zijn handelen de laatste jaren. Zowel bij Oranje als Milan vind ik hem zeer beperkt aan de bal.quote:Op woensdag 13 mei 2015 16:09 schreef Donnis het volgende:
[..]
Was een vrij technische speler toen hij debuteerde, pas later een harde bikkel geworden op het middenveld, kortom: je praat poep.![]()
![]()
De enige die viesdik mag zijn daar is Jantje Smitquote:Op woensdag 13 mei 2015 16:36 schreef hafcfan het volgende:
[..]
Zo erg al? Hij is wel viesdik geworden.RED ONS HENNIEGOD![]()
Prima verdedigerquote:Op woensdag 13 mei 2015 16:33 schreef radyo het volgende:
[..]
Sterker nog, ik had een seizoens kaart in de eerste jaren van zijn carriere. Ook aantal keer ontmoet, aardige gast. Helemaal eens dat hij vrij technisch was, later hard is geworden. Dat verandert alleen niets aan het feit dat hij trager is geworden in zijn handelen de laatste jaren. Zowel bij Oranje als Milan vind ik hem zeer beperkt aan de bal.AFCA
Qui audet adipiscitur![]()
Telgenkamp ookquote:Op woensdag 13 mei 2015 16:37 schreef PowerLoungen het volgende:
[..]
De enige die viesdik mag zijn daar is Jantje Smit![]()
![]()
Het mooiste was het moment toen iedereen in hem ging geloven en sindsdien blundert hij nog meer dan Frank Grandel. Hopelijk blundert hij zondag weer.quote:Op woensdag 13 mei 2015 16:41 schreef PowerLoungen het volgende:
[..]
Lekker toch z,on kutkeeper voor Feyenoord , mooi man![]()
Beste keeper man. Veel beter dan klapjosti cil.quote:Op woensdag 13 mei 2015 16:41 schreef PowerLoungen het volgende:
[..]
Lekker toch z,on kutkeeper voor Feyenoord , mooi manAFCA
Victor Kros was een beterequote:Op woensdag 13 mei 2015 16:42 schreef hafcfan het volgende:
[..]
Het mooiste was het moment toen iedereen in hem ging geloven en sindsdien blundert hij nog meer dan Frank Grandel. Hopelijk blundert hij zondag weer.RED ONS HENNIEGOD![]()
Minste tegengoals , en dat is niet door onze kutverdedigingquote:Op woensdag 13 mei 2015 16:48 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Beste keeper man. Veel beter dan klapjosti cil.RED ONS HENNIEGOD![]()
Vermeer is veel beter. Echt de beste nederlandse keeper. Cil bakt er niets van. Ook al vond ik vermeer wel eerst super kut bij Ajax.quote:Op woensdag 13 mei 2015 16:49 schreef PowerLoungen het volgende:
[..]
Minste tegengoals , en dat is niet door onze kutverdediging
Ik zit in mijn feyenoord modus he.AFCA
quote:Op woensdag 13 mei 2015 16:50 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Vermeer is veel beter. Echt de beste nederlandse keeper. Cil bakt er niets van. Ook al vond ik vermeer wel eerst super kut bij Ajax.
Ik zit in mijn feyenoord modus he.![]()
![]()
Boetius > Depaaaiquote:Op woensdag 13 mei 2015 16:50 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Vermeer is veel beter. Echt de beste nederlandse keeper. Cil bakt er niets van. Ook al vond ik vermeer wel eerst super kut bij Ajax.
Ik zit in mijn feyenoord modus he.
Volgend jaar op de CoolsingelRED ONS HENNIEGOD![]()
Sinds zijn beugel weg is bakt hij er niets meer van.quote:Op woensdag 13 mei 2015 16:52 schreef PowerLoungen het volgende:
[..]
Boetius > Depaaai
Volgend jaar op de CoolsingelAFCA
Smoofie meent het ook nogquote:Op woensdag 13 mei 2015 16:52 schreef PowerLoungen het volgende:
[..]
Boetius > Depaaai
Volgend jaar op de Coolsingel![]()
De VI cover van deze week''Ajax zoekt ervaring'' en daarnaast wat plaatjes van een zooitje spelers zoals Appelvlaai , Maduro , Kallstrom , Vlaar, Lugano, Alex , Palacio , Cambiasso en Douglas
RED ONS HENNIEGOD![]()
Gelukkig maarquote:Op woensdag 13 mei 2015 17:11 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Nee. Tijdens de tijd (goede) van Vermeer wilde ik hem al weghebben.![]()
Ik was klaar met Vermeer na de 6-4 bij Utrecht.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!![]()
Bij feyenoord-vit stond hij weer zo ver uit zn koolquote:Op woensdag 13 mei 2015 17:13 schreef HeatWave het volgende:
Ik was klaar met Vermeer na de 6-4 bij Utrecht.
AFCA
Slaat inderdaad nergens op en is nog fout ookquote:Op woensdag 13 mei 2015 17:09 schreef PowerLoungen het volgende:
De VI cover van deze week''Ajax zoekt ervaring'' en daarnaast wat plaatjes van een zooitje spelers zoals Appelvlaai , Maduro , Kallstrom , Vlaar, Lugano, Alex , Palacio , Cambiasso en Douglas
Die gast heet Palacios, niet Palacio.
Smile like you mean it
www.wefut.com![]()
wat was er eigenlijk mis met Duarte? de wedstrijden die ik herinner waren best redelijk.
Zelfde met hoesen, die kwam voor mij ook ineens op een zijspoor. Zijn die twee zoveel slechter dan wat er nu rondloopt?When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.![]()
Hoesen bewijst nu wel dat ie er gewoon geen klote van kanquote:Op woensdag 13 mei 2015 17:27 schreef MouzurX het volgende:
wat was er eigenlijk mis met Duarte? de wedstrijden die ik herinner waren best redelijk.
Zelfde met hoesen, die kwam voor mij ook ineens op een zijspoor. Zijn die twee zoveel slechter dan wat er nu rondloopt?RED ONS HENNIEGOD![]()
Ik hou ervan als ik mijn gelijk kan halenquote:Op woensdag 13 mei 2015 17:28 schreef PowerLoungen het volgende:
[..]
Hoesen bewijst nu wel dat ie er gewoon geen klote van kan
AFCA
Speelt goed bij Leicester . Rustpunt tussen al die wildebrassenquote:Op woensdag 13 mei 2015 18:22 schreef Gruisman het volgende:
Cambiasso mag wel komen, al weet ik niet of die er nu nog wat van kan
RED ONS HENNIEGOD![]()
Batistuta dan? Zochten toch nog ervaren spits.quote:Op woensdag 13 mei 2015 18:22 schreef Gruisman het volgende:
Cambiasso mag wel komen, al weet ik niet of die er nu nog wat van kan
![]()
Claudio Lopez voor de vleugelsquote:Op woensdag 13 mei 2015 18:55 schreef Vjenne12345 het volgende:
[..]
Batistuta dan? Zochten toch nog ervaren spits.RED ONS HENNIEGOD![]()
Vlaar zou trouwens wel baas zijn.quote:Op woensdag 13 mei 2015 17:09 schreef PowerLoungen het volgende:
![]()
Neequote:Op woensdag 13 mei 2015 19:12 schreef Vjenne12345 het volgende:
[..]
Vlaar zou trouwens wel baas zijn.![]()
![]()
Douglas en Maduroquote:Op woensdag 13 mei 2015 17:09 schreef PowerLoungen het volgende:
Kunnen er echt geen kut vanOh.![]()
Lugano wel dan ?:')quote:Op woensdag 13 mei 2015 19:37 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Douglas en Maduro
Kunnen er echt geen kut vanRED ONS HENNIEGOD![]()
Klik linkje voor ondersteunende afbeeldingen en tabellen http://www.catenaccio.nl/tactische-analyse-a1-de-hoop-van-ajax/quote:De onvrede over het spel van Ajax neemt met de week toe. De Amsterdammers voetballen volgens veel fans saai en plichtmatig. Nu er dit seizoen in de hoofdstad ook geen huldiging komt, wordt de roep om attractief voetbal alsmaar sterker. Het is misschien wel mede daarom dat de A1 zo hoog wordt aangeslagen.
Wie dit seizoen attractief voetbal wilde zien bij Ajax, moest zich wenden tot de onder-19. Waar bij het eerste elftal spektakel uitbleef, ontpopte het hoogste jeugdelftal zich tot troetelkind van de club. Clubicoon Johan Cruijff gebruikte de A1 zelfs als ijkpunt voor waar de club naartoe moet. In de Amsterdam Arena moet meer gevoetbald worden als op De Toekomst.
Controle
De grootste verschillen in speelwijze tussen het eerste elftal en de jeugdopleiding zijn terug te zien in de opbouw. Frank de Boer gruwelt van balverlies in de as en heeft zijn speelwijze hierop aangepast. De Ajax-trainer laat de bal van links naar rechts rondgaan in zijn defensie, totdat ruimte ontstaat om risicoloos het middenveld in te spelen. Pas als Ajax rond het strafschopgebied van de tegenstander belandt, doet De Boer een beroep op de creativiteit van zijn elftal. Hij heeft dan namelijk voldoende spelers achter de bal om bij balverlies direct weer druk te kunnen zetten en het balbezit terug te winnen.
Eerste_tactiek
Met die speelwijze zijn de mannen van De Boer in staat om veel controle over wedstrijden te hebben. Het is in feite defensief balbezit: de bal laten circuleren met als primaire doel het voorkomen van tegendoelpunten. Dat heeft Ajax in de afgelopen vijf jaar geen windeieren gelegd. Sinds De Boer in december 2010 werd aangesteld hebben de Amsterdammers met afstand het minste aantal tegendoelpunten in de Eredivisie gekregen. Zelfs dit seizoen heeft Ajax – ondanks alle kritiek – opnieuw de beste defensie van Nederland. Het tastbare resultaat van het controlerende positiespel.
Tabel
De sterke verdediging was de solide basis waarop Ajax vier keer op rij landskampioen kon worden. Dit accent op de verdediging heeft inmiddels negatieve gevolgen voor de aanvallende kracht van de Amsterdammers. Waar De Boer zijn elftal in het eerste volledige seizoen onder zijn leiding nog 93 doelpunten zag maken in de Eredivisie lijkt Ajax nu op weg naar het tweede seizoen op rij waarin nog geen zeventig keer (vorige jaargang 69, nu 68) gescoord wordt. Sinds de winterstop creëerden bovendien slechts vier teams minder kansen dan Ajax.
Het eerste elftal heeft dus duidelijk gekozen voor defensieve stabiliteit ten koste van creativiteit en aanvalskracht. Het is in principe de Ajax-filosofie geïnterpreteerd als resultaatvoetbal. Deze visie is uiteraard volkomen legitiem, maar wordt steeds minder geaccepteerd, zeker nu Ajax dit seizoen zonder prijzen blijft. Zelfs Frank de Boer erkende afgelopen weekend dat zijn team de supporters dit jaar niet had verwend.
De accenten liggen op De Toekomst volledig anders. Ook omdat het doel vooral is spelers op te leiden, krijgen de jeugdelftallen veel meer vrijheid. En dit is aan de speelwijze af te zien.
U-vorm
Op het eerste oog lijkt de A1 hetzelfde te spelen als het eerste elftal (4-3-3 met de punt naar achteren), maar wie verder kijkt ziet grote verschillen. Dat kan misschien wel het beste geïllustreerd worden met de casus Jairo Riedewald. De achttienjarige linkspoot speelde in het begin van het seizoen namelijk nog mee als centrumverdediger in de A1 en is nu op diezelfde positie in het eerste elftal beland.
Jairo Riedewald zoekt in de uitwedstrijd van het eerste elftal tegen PEC Zwolle (1-1) vooral de veilige passes naar linksback Nick Viergever, centrumverdediger Joël Veltman en de ingezakte linksbuitens Lasse Schöne en Lucas Andersen. Bij de A1 verdedigde hij tegen Paris Saint-Germain juist uit door de as van het veld. Bij de junioren speelde hij negentien keer de linksmid aan in negentig minuten tijd, in het eerste elftal deed hij dat slechts vier maal. Een treffende illustratie van de verschillen in speelwijze.
Jairo Riedewald zoekt in de uitwedstrijd van het eerste elftal tegen PEC Zwolle (links) vooral de veilige passes naar linksback Nick Viergever, centrumverdediger Joël Veltman en de ingezakte linksbuitens Lasse Schöne en Lucas Andersen. Bij de A1 verdedigde hij tegen Paris Saint-Germain (rechts) juist uit door de as van het veld. Bij de junioren speelde hij negentien keer de linksmid aan in negentig minuten tijd, in het eerste elftal deed hij dat slechts vier maal. Een treffende illustratie van de verschillen in speelwijze.
Bij wedstrijden van het eerste elftal komt het patroon dat de backs de opbouw moeten verzorgen steevast terug. Zelden wordt van achteruit met een splijtende pass een linie van de tegenstander doorbroken. De bal gaat van links naar rechts en weer terug zonder progressie te maken. Dat is wat Bayern München-trainer Pep Guardiola de grote U-vorm noemt. ‘Ik haat al dat passen om het passen, dat tiki-taka. […] Je moet de bal passen met een bedoeling, namelijk het bereiken van de goal van de tegenstander.’
Die speelwijze brengt daarnaast nog een ander belangrijk nadeel met zich mee. Wanneer de backs zich bemoeien met de opbouw wordt het voor tegenstanders namelijk makkelijker om met pressing de bal te veroveren. Een vleugelverdediger is namelijk in zijn bewegingsvrijheid beperkt door de zijlijn en de achterlijn. Bovendien kan hij slechts een beperkt deel van het speelveld bereiken met een pass, waardoor het relatief eenvoudig is om alle afspeelmogelijkheden af te schermen. Een back wordt daardoor vaak gedwongen tot een pass terug (zie Van Rhijn, Ricardo) of een kansloze dribbel (zie Boilesen, Nicolai). Wordt de bal wél vooruit gespeeld, dan heeft de ontvangende speler vaak een tegenstander in zijn nek.
De positionering van Ajax 1 in de opbouw.
De positionering van Ajax 1 in de opbouw.
Diepte voor breedte
Hoewel de formatie weliswaar dezelfde is als bij het eerste (4-3-3 met de punt naar achteren), is de invulling die de A1 hieraan geeft radicaal anders.
De risicomijdende opbouw van het eerste elftal is nergens te bekennen bij de junioren. De opbouw via de flanken wordt waar mogelijk vermeden en de focus ligt dus overduidelijk op het centrum. Van de centrale verdedigers wordt verwacht dat ze met een verticale pass de middenvelders of zelfs direct de spits aanspelen. Wanneer de tegenstander compact staat en de ruimtes op het middenveld klein maakt, behoort ook een crossbal op een buitenspeler tot de mogelijkheden.
Ajax A1 in de eerste fase van de opbouw.
Ajax A1 in de eerste fase van de opbouw.
De middenvelders – waarvan de meest noemenswaardige Abdelhak Nouri en Donny van de Beek zijn – zijn vervolgens in staat om met één beweging hun directe tegenstander uit te spelen. Vooral Nouri probeert daarna vaak meteen de diepte te zoeken met een steekbal richting de buitenspelers of de spits. Cruciaal aspect hierbij is dat de aanvallende middenvelders zich vaak positioneren in de ruimte achter hun tegenstander, waardoor ze als ze bereikt worden direct de optie naar voren kunnen zoeken.
In een ideale situatie doorbreekt Ajax A1 in vier stappen alle linies van de tegenstanders, iets dat bij het eerste elftal pas na een eindeloze herhaling van zetten gebeurt. Zoals Johan Cruijff het zei nadat Ajax van Red Bull Salzburg verloor: ‘Als je wilt domineren gaat diep altijd voor breed en dan bedoel ik niet meteen de lange bal. Met diep spelen bedoel ik het inspelen van de eerste of tweede linie voor je.’
De opbouw van Ajax A1 in de thuiswedstrijd tegen Barcelona. De centrale verdedigers slagen er uiteindelijk in om via een pass op de spits het vijfmansmiddenveld van Barcelona te doorbreken.
De opbouw van Ajax A1 in de thuiswedstrijd tegen Barcelona. De centrale verdedigers slagen er uiteindelijk in om via een pass op de spits het vijfmansmiddenveld van Barcelona te doorbreken.
Dat diepte voor breedte gaat in de jeugdopleiding blijkt bijvoorbeeld als de verdedigers van de A1 worden vastgezet in de opbouw. Met Indy Groothuizen en Stan van Bladeren heeft het elftal dan twee keepers die niet schromen om een middenvelder of buitenspeler aan te spelen die door de pressing van de tegenstander bereikbaar wordt. De zorgvuldige opbouw van achteruit is een middel om het middenveld te bereiken en geen doel op zich.
Positiespel
Het positiespel van de A1 is waarschijnlijk het best ontwikkelde aspect van dit elftal. Ajax probeert continu overtalsituaties rond de bal te creëren om hiermee de verdedigende organisatie van de tegenstander te ontregelen. Om dit te bewerkstelligen staan de spelers ook balbezit relatief dicht op elkaar. Dit vereist logischerwijs een mate van bekwaamheid in de kleine ruimte, maar stimuleert dit aspect ook.
Als de verdediging van de opponent hierdoor uit elkaar wordt gespeeld, dan kan vaak binnen twee stappen de bal naar de buitenspeler aan de andere flank worden gebracht. De buitenspeler zijn gespecialiseerd in één-tegen-éénsituaties en dit soort scenario’s zie je bij de A1 de hele tijd. Het positiespel maakt het mogelijk voor de vleugelspelers om te excelleren.
Om overtalsituaties te creëren wordt ook de defensie optimaal benut. Als de A1 balbezit heeft in de as van het veld, schromen de centrale verdedigers niet om in te schuiven naar het middenveld en zo een extra afspeelmogelijkheid te creëren. De vleugelverdedigers knijpen dan om bij balverlies het centrum af te dekken.
A1_tactiek
Op allerlei mogelijke manieren wordt dus geprobeerd de verdediging te ontregelen, zij het door numerieke superioriteit of door individuele kwaliteit. Het is dan een feest om bij de A1 in de spits te staan. De centrale aanvaller krijgt in veel gevallen de opdracht om weg te bewegen van de bal, omdat een inzakkende spits vaak een verdediger met zich meetrekt en het zo zijn medespelers moeilijker maakt in plaats van makkelijker.
Dat bood tegelijkertijd Adham El Idrissi en Zakaria El Azzouzi de mogelijkheid om veel de diepte te zoeken. Zo konden ze optimaal te profiteren van de steekpasses uit het middenveld en de voorzetten van de vleugel. Samen tekende het duo dit seizoen voor 36 treffers. Ook Van de Beek komt bij ballen van de flanken vaak voor het doel, terwijl Nouri en de verdedigende middenvelder zich ontfermen over de afvallende bal.
Kamikaze
Ook uit balbezit is de A1 niet bang om risico’s te nemen. Het juniorenteam verdedigt bij voorkeur niet het eigen doel, maar de middellijn. Bij voorkeur wordt de tegenstander vastgezet in de hoek van het veld, waar de A1 ook zonder bal regelmatig een overtalsituatie creëert. Ook de centrale verdedigers doen mee aan de massale pressing door middenvelders van de tegenstander te dekken.
De rol van de nummer zes is bij het druk zetten cruciaal. In balbezit is hij namelijk vaak te vrije man, waardoor de verdedigende middenvelder bij uitstek geschikt is om de balans te bewaken en aan te geven wanneer het elftal pressing moet geven. Deze rol bleek op het lijf geschreven van de tweedejaars B-junior Carel Eiting. Hij blijkt als geen ander in staat om na een collectieve actie de bal te veroveren.
Toch heeft de pressing van Ajax A1 soms wat weg van een kamikazetactiek. Als een paar details niet kloppen, dan kan de tegenstander namelijk aan de druk ontsnappen en ligt opeens het hele veld open. Het laatste wapen waar de junioren dan naar grijpen is de buitenspelval, maar als ook die niet op het juiste moment dichtklapt dan kan een tegentreffer bijna niet uitblijven. De is dan ook geen wonder dat de A1 dit seizoen in 36 officiële duels maar liefst 46 doelpunten incasseerde.
Als er bovendien niet direct pressing kan worden uitgevoerd bij balverlies, dan wordt het jeugdige elftal geslacht op de counter. Dat bleek bijvoorbeeld eerrder deze maand tegen de A1 van PSV, dat genadeloos toesloeg op de tegenaanval.
Copa Amsterdam
Zaterdag kreeg Ajax A1 een beloning voor het attractieve spel door als eerste te eindigen in de kampioenspoule en daarmee voor het tweede jaar op rij de landstitel te grijpen. Toch wacht het succeselftal nog een mooi toetje van het seizoen. Tussen 23 en 25 mei staat met de Aegon Copa Amsterdam namelijk een internationaal jeugdtoernooi op het programma met een mooie bezetting. Onder meer Anderlecht, Arsenal en Lazio behoren tot de tegenstanders.
Dat is de ideale gelegenheid om wraak te nemen voor de uitschakeling in de Youth League. Na knappe overwinningen op Paris Saint-Germain (6-1 en 3-6) en Barcelona (1-0) werd openlijk de ambitie uitgesproken om dat jeugdtoernooi te winnen, maar de Amsterdamse talenten strandden al in de achtste finale tegen AS Roma dat de strafschoppen beter nam. Het winnen van de Copa Amsterdam kan een pleister worden op deze wond."Plausibel zeg ik gewoon. Ik zeg gewoon eerlijk, plausibel"![]()
Ijzersterk stukje als je het mij vraagt.quote:Op woensdag 13 mei 2015 21:50 schreef gniffie het volgende:
Klik linkje voor ondersteunende afbeeldingen en tabellen http://www.catenaccio.nl/tactische-analyse-a1-de-hoop-van-ajax/
[..]When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.![]()
goed stuk wel ja, normaal niet altijd fan van catenaccioquote:Op woensdag 13 mei 2015 22:55 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Ijzersterk stukje als je het mij vraagt.![]()
Is Ajax nu trouwens geplaatst of niet bij de voorronde? Of nog niet zeker?When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.![]()
3e voorronde sowieso, eventuele 4e voorronde zeer waarschijnlijk ook, mits Napoli niet als 3e eindigtin Italië.quote:Op woensdag 13 mei 2015 23:05 schreef MouzurX het volgende:
Is Ajax nu trouwens geplaatst of niet bij de voorronde? Of nog niet zeker?![]()
Ligt aan de spelers volgens iedereenquote:Op woensdag 13 mei 2015 22:55 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Ijzersterk stukje als je het mij vraagt.
Gewoon opdrachten van FrankOh.![]()
Wat als Napoli de EL wint?quote:Op woensdag 13 mei 2015 23:11 schreef Dale__Cooper het volgende:
[..]
3e voorronde sowieso, eventuele 4e voorronde zeer waarschijnlijk ook, mits Napoli niet als 3e eindigtin Italië.Oh.![]()
klinkt leuk maar het blijft moeilijk te vergelijken gewoon omdat de A1 wel mag verliezen en Ajax 1 niet en er in verhouding betere spelers in de A1 spelen.quote:Op woensdag 13 mei 2015 21:50 schreef gniffie het volgende:
Klik linkje voor ondersteunende afbeeldingen en tabellen http://www.catenaccio.nl/tactische-analyse-a1-de-hoop-van-ajax/
[..]
Volgens mij waren ook niet alle 4 de jaren onder de Boer zo, de laatste 2 jaar wel maar dat heeft dan ook met het (gebrek aan) niveau van je spelers te maken.![]()
laatste wedstrijdquote:Op woensdag 13 mei 2015 23:11 schreef Dale__Cooper het volgende:
[..]
3e voorronde sowieso, eventuele 4e voorronde zeer waarschijnlijk ook, mits Napoli niet als 3e eindigtin Italië.
napoli - lazio![]()
Ik wil die debiel nog ff uitlachenquote:Op donderdag 14 mei 2015 00:23 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Sinds Boerrigter weg is bij Ajax zie ik LitmanenAFCA sowieso maar weinig hier![]()
Tsja het is waarschijnlijk een combinatie van beiden.quote:Op woensdag 13 mei 2015 23:52 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Ligt aan de spelers volgens iedereen
Gewoon opdrachten van Frank
Als je spelersmateriaal slecht is dan kan je niet zoals de A1 spelen.
Maar als je de spelers zo defensief laten spelen dan ontwikkelen ze zich ook niet goed.When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.![]()
Frank denkt gewoon heel controleren en behoudend, en weet blijkbaar niet hoe het aanvallend echt goed moet.quote:Op donderdag 14 mei 2015 00:29 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Tsja het is waarschijnlijk een combinatie van beiden.
Als je spelersmateriaal slecht is dan kan je niet zoals de A1 spelen.
Maar als je de spelers zo defensief laten spelen dan ontwikkelen ze zich ook niet goed.Oh.![]()
Hij maakte mij en PL wijs dat de kans dat Juve of Ajax europees wat zou presteren even groot was namelijk 0.quote:Op donderdag 14 mei 2015 00:25 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Wat heeft hij nu weer verkeerd voorspeld?![]()
Yes Ajax volgend jaar in de CL finalequote:Op donderdag 14 mei 2015 00:32 schreef hafcfan het volgende:
[..]
Hij maakte mij en PL wijs dat de kans dat Juve of Ajax europees wat zou presteren even groot was namelijk 0.
Oh.![]()
PSV in pot 1quote:Op donderdag 14 mei 2015 00:33 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Yes Ajax volgend jaar in de CL finale
die maken kans[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Dan ga ik met je mee erheenquote:Op donderdag 14 mei 2015 00:33 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Yes Ajax volgend jaar in de CL finale![]()
Ajax gaat geen moer presteren zo , daar heeft die stumperd wel gelijk inquote:Op donderdag 14 mei 2015 00:32 schreef hafcfan het volgende:
[..]
Hij maakte mij en PL wijs dat de kans dat Juve of Ajax europees wat zou presteren even groot was namelijk 0.RED ONS HENNIEGOD![]()
die Lyon loting konden jullie hebben maatquote:Op donderdag 14 mei 2015 00:36 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Nederlandse clubs hebben altijd schijtloting
jammer dat dat net niet goed ging. Zat net wat tegen die laatste avond[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
godverquote:Op donderdag 14 mei 2015 00:36 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
jammer dat dat net niet goed ging. Zat net wat tegen die laatste avond![]()
![]()
Uhm we kopen allemaal wereldtalenten die toevallig 30 km van Amsterdam vandaan spelen? Hoe gaan wij die CL dan laten lopen?quote:Op donderdag 14 mei 2015 00:36 schreef PowerLoungen het volgende:
[..]
Ajax gaat geen moer presteren zo , daar heeft die stumperd wel gelijk inOh.![]()
als ajacied moet dat wel een dramatische avond zijn geweest zegquote:
al had je gewoon in Frankrijk moeten scoren, had je dit gezeik niet gehad[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Ja die grensrechter was zijn hond vergeten mee te nemen toenquote:Op donderdag 14 mei 2015 00:36 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
die Lyon loting konden jullie hebben maat
jammer dat dat net niet goed ging. Zat net wat tegen die laatste avondOh.![]()
Ik keek toen bij een kameraad die voor Ajax was en kon het niet geloven. Je zag die kop rooier en rooier worden.quote:Op donderdag 14 mei 2015 00:38 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
als ajacied moet dat wel een dramatische avond zijn geweest zeg
al had je gewoon in Frankrijk moeten scoren, had je dit gezeik niet gehad![]()
![]()
Daar was ik nog wel een flinke tijd ziek vanquote:Op donderdag 14 mei 2015 00:38 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
als ajacied moet dat wel een dramatische avond zijn geweest zeg
al had je gewoon in Frankrijk moeten scoren, had je dit gezeik niet gehad
En toen ook nog Lyon dat APOEL lootte in de achtste finales en wij Man Utd in de EL
Oh.![]()
Even iets anders: als volgend jaar inderdaad het laatste jaar van FdB wordt, wie gaat hem dan opvolgen?
Mijn droomopvolger zou Jürgen Klopp zijn, maar die is totaal niet haalbaar en zal tegen die tijd al wel weer een nieuwe club hebben.
Wim Jonk dan? Jaap stam? Beiden kan natuurlijk eventueel, maar hebben eigenlijk geen ervaring als hoofdcoach. Nu had De Boer dat ook niet, maar ik vraag me af of Ajax weer die gok zou nemen.
Voor de rest kan ik eigenlijk alleen een Ron Jans verzinnen (doe maar liever niet...), of misschien dat ze Frank Rijkaard zover krijgen.
Ik weet dat het nog even duurt voordat dit vraagstuk daadwerkelijk relevant is, maar had het hier gister met wat vrienden over en ik ben toch benieuwd. Zien we mensen over het hoofd?![]()
Guardiola zijn contract loopt volgend jaar afquote:Op donderdag 14 mei 2015 00:51 schreef NeuNeu het volgende:
Even iets anders: als volgend jaar inderdaad het laatste jaar van FdB wordt, wie gaat hem dan opvolgen?
Mijn droomopvolger zou Jürgen Klopp zijn, maar die is totaal niet haalbaar en zal tegen die tijd al wel weer een nieuwe club hebben.
Wim Jonk dan? Jaap stam? Beiden kan natuurlijk eventueel, maar hebben eigenlijk geen ervaring als hoofdcoach. Nu had De Boer dat ook niet, maar ik vraag me af of Ajax weer die gok zou nemen.
Voor de rest kan ik eigenlijk alleen een Ron Jans verzinnen (doe maar liever niet...), of misschien dat ze Frank Rijkaard zover krijgen.
Ik weet dat het nog even duurt voordat dit vraagstuk daadwerkelijk relevant is, maar had het hier gister met wat vrienden over en ik ben toch benieuwd. Zien we mensen over het hoofd?Oh.![]()
Guardiola kan het waarschijnlijk niet met minder spelersmateriaalquote:Op donderdag 14 mei 2015 00:53 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Guardiola zijn contract loopt volgend jaar afRED ONS HENNIEGOD![]()
Moet hij Messi maar hierheen halenquote:Op donderdag 14 mei 2015 00:54 schreef PowerLoungen het volgende:
[..]
Guardiola kan het waarschijnlijk niet met minder spelersmateriaalOh.![]()
Thiago Alcantara schijnt sowieso met Guardiola mee te gaan naar zijn nieuwe club, aldus de commentator gister. Nou, die zie ik graag komen.![]()
Met een beetje mazzel krijg je ook Xabi Alonso en Bernat erbijquote:Op donderdag 14 mei 2015 01:05 schreef NeuNeu het volgende:
Thiago Alcantara schijnt sowieso met Guardiola mee te gaan naar zijn nieuwe club, aldus de commentator gister. Nou, die zie ik graag komen.![]()
Jonk vanuit Ajax of Henkie de Jong, Streppel en misschien zelfs Langeler. Henk de Jong en Langeler hebben niet echt een top club uitstraling maar alle 4 willen ze Ajax voetbal spelen.quote:Op donderdag 14 mei 2015 00:51 schreef NeuNeu het volgende:
Ik weet dat het nog even duurt voordat dit vraagstuk daadwerkelijk relevant is, maar had het hier gister met wat vrienden over en ik ben toch benieuwd. Zien we mensen over het hoofd?"Plausibel zeg ik gewoon. Ik zeg gewoon eerlijk, plausibel"![]()
Die moeten gewoon volgende ronde halen dan. Hoop ook dat het gebeurd, Nederlandse voetbal kan het gebruiken.quote:I got two dudes that turned into raspberry slushy and flushed down my toilet. I can't even take a proper dump in there.![]()
quote:Op donderdag 14 mei 2015 07:07 schreef gniffie het volgende:
[..]
Jonk vanuit Ajax of Henkie de Jong, Streppel en misschien zelfs Langeler. Henk de Jong en Langeler hebben niet echt een top club uitstraling maar alle 4 willen ze Ajax voetbal spelen.
Als je geen kop hebt kan je niet uit het raam kijken.![]()
het is wat gunstiger, toch eerst maar even de loting afwachtenquote:Op donderdag 14 mei 2015 08:19 schreef Donnie-Brasco het volgende:
[..]
Die moeten gewoon volgende ronde halen dan. Hoop ook dat het gebeurd, Nederlandse voetbal kan het gebruiken.![]()
Wat een heerlijke analyse van de A1 tov Ajax 1
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!![]()
Ik las net dat Bosz naar een topclub wil. Ik moet eerlijk zeggen dat ik hem niet erg zou vinden voor 2 jaar.![]()
![]()
nou neequote:Op donderdag 14 mei 2015 09:13 schreef radyo het volgende:
Ik las net dat Bosz naar een topclub wil. Ik moet eerlijk zeggen dat ik hem niet erg zou vinden voor 2 jaar.![]()
Lekker 2 op 3 spelen achterin, mooi man.quote:Op donderdag 14 mei 2015 09:13 schreef radyo het volgende:
Ik las net dat Bosz naar een topclub wil. Ik moet eerlijk zeggen dat ik hem niet erg zou vinden voor 2 jaar.Even a broken clock is right twice a day.![]()
Zou ik ook wel lachen vinden. Maar kampioen word je er niet mee. Het gaat echter om het attractieve voetbal toch?quote:Op donderdag 14 mei 2015 09:13 schreef radyo het volgende:
![]()
"ik zeg altijd tegen de jongens.... als je elke week zo goed speelt, domineert met aanvallend spel... dan komen de punten vanzelf wel een keer. Dat kan niet anders"quote:Op donderdag 14 mei 2015 09:52 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Zou ik ook wel lachen vinden. Maar kampioen word je er niet mee. Het gaat echter om het attractieve voetbal toch?![]()
met dat team had hij om het kampioenschap mee moeten doen of iig 2e wordenquote:Op donderdag 14 mei 2015 09:52 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Zou ik ook wel lachen vinden. Maar kampioen word je er niet mee. Het gaat echter om het attractieve voetbal toch?![]()
Dit inderdaad, de selectie van Vitesse is echt niet veel minder dan die van Ajaxquote:Op donderdag 14 mei 2015 11:04 schreef Tarado het volgende:
[..]
met dat team had hij om het kampioenschap mee moeten doen of iig 2e worden![]()
Een Nederlander is sowieso vereist vind ikquote:. Ten Cate/Rijkaard zou ook nog kunnen
"Plausibel zeg ik gewoon. Ik zeg gewoon eerlijk, plausibel"![]()
Streppelquote:Op donderdag 14 mei 2015 07:07 schreef gniffie het volgende:
[..]
Jonk vanuit Ajax of Henkie de Jong, Streppel en misschien zelfs Langeler. Henk de Jong en Langeler hebben niet echt een top club uitstraling maar alle 4 willen ze Ajax voetbal spelen.![]()
![]()
ja we moeten gwn aanvallend voetballen kut frank de boer moet eens naar a1 kijken veel aanvallender moeten we ook met frank doen, ja misschien zijn we vorig jaar kampioen geworden omdat we juist in dat systeem speelde maar we willen gwn aanvallend voetbal ook al worden we zesdequote:Op donderdag 14 mei 2015 09:36 schreef danos het volgende:
[..]
Lekker 2 op 3 spelen achterin, mooi man.![]()
Waarom eigenlijk? Gaat uiteindelijk toch om hetzelfde als bij spelers toch? Kwaliteit.quote:Op donderdag 14 mei 2015 11:27 schreef gniffie het volgende:
[..]
Een Nederlander is sowieso vereist vind ik.
Langeler is niet op zoek naar een trainersbaan in ieder gevalquote:Op donderdag 14 mei 2015 07:07 schreef gniffie het volgende:
[..]
Jonk vanuit Ajax of Henkie de Jong, Streppel en misschien zelfs Langeler. Henk de Jong en Langeler hebben niet echt een top club uitstraling maar alle 4 willen ze Ajax voetbal spelen.If you're absent during my struggle, don't expect to be present during my succes. - Will Smith![]()
Jij schat Ajax erg laag in als je met dit niveau trainers gaat aankomen (De Jonge, Langerer, Streppel).quote:Op donderdag 14 mei 2015 11:27 schreef gniffie het volgende:
[..]
Een Nederlander is sowieso vereist vind ik. Ten Cate/Rijkaard zou ook nog kunnen
Als je geen kop hebt kan je niet uit het raam kijken.![]()
Kent de Ajax cultuur en die hele rits aan cliche argmunenten wssquote:Op donderdag 14 mei 2015 14:15 schreef LosBuenosMuchachos het volgende:
[..]
Waarom eigenlijk? Gaat uiteindelijk toch om hetzelfde als bij spelers toch? Kwaliteit.
[..]
Langeler is niet op zoek naar een trainersbaan in ieder geval. Niet echt een reden voor, meer een gevoel. Artje Langeler heeft na volgend jaar nog maar een 1-jarig contract, je kan het altijd proberen
.
Waarom zijn dit geen goede trainers, alleen omdat ze bij kleine clubs hebben getraind? Langeler heeft de basis gelegd van het goede voetbal van PEC die Jans nu langzaam aan het verneuken is, Henk de Jong speelt Ajax voor een half uur helemaal weg en Streppel heeft zijn speelstijl helemaal omgegooid nadat vernederende seizoen een paar jaar terug en staat nu 8ste met Willem 2.quote:Op donderdag 14 mei 2015 14:48 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Jij schat Ajax erg laag in als je met dit niveau trainers gaat aankomen (De Jonge, Langerer, Streppel).
Spelen ook alle 3 aanvallend voetbal."Plausibel zeg ik gewoon. Ik zeg gewoon eerlijk, plausibel"![]()
Omdat met de druk van een topclub omgaan heel anders is en ze dan waarschijnlijk niet lekker onbevangen aanvallend voetbal gaan spelen. Dan worden ze bevangen door stress en gaan ze rare dingen doen.quote:Op donderdag 14 mei 2015 14:57 schreef gniffie het volgende:
[..]
Waarom zijn dit geen goede trainers, alleen omdat ze bij kleine clubs hebben getraind? Langeler heeft de basis gelegd van het goede voetbal van PEC die Jans nu langzaam aan het verneuken is, Henk de Jong speelt Ajax voor een half uur helemaal weg en Streppel heeft zijn speelstijl helemaal omgegooid nadat vernederende seizoen een paar jaar terug en staat nu 8ste met Willem 2.
Spelen ook alle 3 aanvallend voetbal.
Ron Jans kreeg al stress bij Heerenveen...Oh.![]()
Tja dat kan je nou eenmaal lastig beoordelen. Dan blijven er bijna alleen maar gearriveerde toptrainers over, zelfs het spelen bij PSV en Feyenoord levert niet zoveel druk als bij Ajaxquote:Op donderdag 14 mei 2015 15:08 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Omdat met de druk van een topclub omgaan heel anders is en ze dan waarschijnlijk niet lekker onbevangen aanvallend voetbal gaan spelen. Dan worden ze bevangen door stress en gaan ze rare dingen doen.
Ron Jans kreeg al stress bij Heerenveen..."Plausibel zeg ik gewoon. Ik zeg gewoon eerlijk, plausibel"![]()
Mwah de druk om kampioen te worden was bij PSV de afgelopen jaren wel een stuk hoger hoorquote:Op donderdag 14 mei 2015 15:15 schreef gniffie het volgende:
[..]
Tja dat kan je nou eenmaal lastig beoordelen. Dan blijven er bijna alleen maar gearriveerde toptrainers over, zelfs het spelen bij PSV en Feyenoord levert niet zoveel druk als bij Ajax![]()
Valt ook wel weer mee, maar Ajax is een moeilijke club, de mensen die jij noemt kunnen daar helemaal niet tegen en voetbalstijl bij een club die hoeft te winnen is een beetje hetzelfde als bij die geweldige A1, het ligt nu eenmaal andersquote:Op donderdag 14 mei 2015 15:15 schreef gniffie het volgende:
[..]
Tja dat kan je nou eenmaal lastig beoordelen. Dan blijven er bijna alleen maar gearriveerde toptrainers over, zelfs het spelen bij PSV en Feyenoord levert niet zoveel druk als bij Ajax![]()
Toen er vorig jaar kritiek werd geleverd op het spel, wist Cocu niet hoe snel die verdedigender moest gaan spelen. Bij Ajax zou die toen helemaal afgemaakt worden, zie Jol.quote:Op donderdag 14 mei 2015 16:16 schreef Gruisman het volgende:
[..]
Mwah de druk om kampioen te worden was bij PSV de afgelopen jaren wel een stuk hoger hoorHoe weet je dat ze daar niet tegen kunnen? Frank de Boer kan blijkbaar ook niet tegen de druk om kampioen te worden EN aanvallend voetbal te spelen.quote:Op donderdag 14 mei 2015 16:25 schreef Tarado het volgende:
[..]
Valt ook wel weer mee, maar Ajax is een moeilijke club, de mensen die jij noemt kunnen daar helemaal niet tegen en voetbalstijl bij een club die hoeft te winnen is een beetje hetzelfde als bij die geweldige A1, het ligt nu eenmaal anders"Plausibel zeg ik gewoon. Ik zeg gewoon eerlijk, plausibel"![]()
Danny Blind , Jan Wouters , Marco van Bastenquote:Op donderdag 14 mei 2015 16:43 schreef gniffie het volgende:
[..]
[..]
Hoe weet je dat ze daar niet tegen kunnen? Frank de Boer kan blijkbaar ook niet tegen de druk om kampioen te worden EN aanvallend voetbal te spelen.RED ONS HENNIEGOD![]()
Die hebben zich nooit bewezen als trainer voordat ze bij Ajax kwamenquote:Op donderdag 14 mei 2015 16:55 schreef PowerLoungen het volgende:
[..]
Danny Blind , Jan Wouters , Marco van Basten
De Boer ook nietquote:Op donderdag 14 mei 2015 17:12 schreef gniffie het volgende:
[..]
Die hebben zich nooit bewezen als trainer voordat ze bij Ajax kwamenRED ONS HENNIEGOD![]()
Ja klopt. Betekent toch niet dat Streppel etc ook niet tegen de druk kunnen terwijl die wel wat gepresteerd hebbenquote:
Het wordt gewoon Bergkamp of Stam denk ik
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!![]()
Bergkamp is idd ineens af van zijn vliegangstquote:Op donderdag 14 mei 2015 17:23 schreef TheVulture het volgende:
Het wordt gewoon Bergkamp of Stam denk ikRED ONS HENNIEGOD![]()
Ik hoop toch echt niet op Stam. Dan krijg je weer geen Ajax voetbal te zien, zal ook puur verdedigend denkenquote:Op donderdag 14 mei 2015 17:23 schreef TheVulture het volgende:
Het wordt gewoon Bergkamp of Stam denk ikOh.![]()
Alleen omdat hij verdediger was?quote:Op donderdag 14 mei 2015 17:26 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Ik hoop toch echt niet op Stam. Dan krijg je weer geen Ajax voetbal te zien, zal ook puur verdedigend denken![]()
![]()
Ja.quote:
En wat weet hij nou helemaal van het echte Ajax voetbal? Heeft hier alleen gespeeld in zijn nadagen. Ook lijkt hij me niet echt een peoplemanager, maar daar heb ik minder zicht op natuurlijk.Oh.![]()
Stam of Jonk maken beiden de indruk niet al te snuggere autisten te zijn. Ik zeg: Peter Bosz.Die Lebenslust bringt dich um.![]()
als je met deze selectie aan het begin van het seizoen "lekker aanvallend" voetbal had gespeeld was je zevende gewordenquote:Op donderdag 14 mei 2015 16:43 schreef gniffie het volgende:
[..]
Toen er vorig jaar kritiek werd geleverd op het spel, wist Cocu niet hoe snel die verdedigender moest gaan spelen. Bij Ajax zou die toen helemaal afgemaakt worden, zie Jol.
[..]
Hoe weet je dat ze daar niet tegen kunnen? Frank de Boer kan blijkbaar ook niet tegen de druk om kampioen te worden EN aanvallend voetbal te spelen.![]()
Frank blijft zelf tevreden met middelmaat in zijn team, om daarna te zeggen dat je met deze selectie alleen zaadvoetbal moet spelen.quote:Op donderdag 14 mei 2015 18:02 schreef Tyron het volgende:
[..]
als je met deze selectie aan het begin van het seizoen "lekker aanvallend" voetbal had gespeeld was je zevende geworden
Daarbij zit er aanvallend echt wel genoeg in om tot beter voetbal te komen hoor. En dan was je ook 2e geworden maar met meer doelpunten gemaakt en meer spektakelOh.![]()
Het hoeft toch niet 'alle remmen los aanvallend' maar wel een stuk minder risicoloos wat je zelfs met de selecties van Willem 2 en Cambuur al kan bereiken.quote:Op donderdag 14 mei 2015 18:02 schreef Tyron het volgende:
[..]
als je met deze selectie aan het begin van het seizoen "lekker aanvallend" voetbal had gespeeld was je zevende geworden
We zijn toch geen mietjes"Plausibel zeg ik gewoon. Ik zeg gewoon eerlijk, plausibel"![]()
Seedorf is een nog grotere ouwehoer dan Cruijff. Zou fantastisch zijn.quote:Die Lebenslust bringt dich um.![]()
Dat klopt. Frank heeft een verschrikkelijk slecht oog voor talent.quote:Op donderdag 14 mei 2015 18:15 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Frank blijft zelf tevreden met middelmaat in zijn team, om daarna te zeggen dat je met deze selectie alleen zaadvoetbal moet spelen.
Daarbij zit er aanvallend echt wel genoeg in om tot beter voetbal te komen hoor. En dan was je ook 2e geworden maar met meer doelpunten gemaakt en meer spektakelDie Lebenslust bringt dich um.![]()
Dat zie je wel weer aan het feit dat van der Hoorn mag blijven en hij in Viergever de LCV van Ajax zietquote:Op donderdag 14 mei 2015 18:28 schreef Morendo het volgende:
[..]
Dat klopt. Frank heeft een verschrikkelijk slecht oog voor talent.
Oh.![]()
Eerst nog verdedigende middenvelder wat al helemaal triest wasquote:Op donderdag 14 mei 2015 18:29 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Dat zie je wel weer aan het feit dat van der Hoorn mag blijven en hij in Viergever de LCV van Ajax zietRED ONS HENNIEGOD![]()
En dat eeuwige gesleur met Siggie. Overigens ziet Marc talent ook heel slecht. En Jonk wil van Ajax een stichting Martijn maken.quote:Op donderdag 14 mei 2015 18:29 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Dat zie je wel weer aan het feit dat van der Hoorn mag blijven en hij in Viergever de LCV van Ajax ziet
Allemaal kut.
Die Lebenslust bringt dich um.![]()
Daar wil hij volgend seizoen Klaassen neer gaan zetten. Maar Gudelj moet niet op VM want dan haal je zijn scorend vermogen wegquote:Op donderdag 14 mei 2015 18:30 schreef PowerLoungen het volgende:
[..]
Eerst nog verdedigende middenvelder wat al helemaal triest was. Snap jij het nog ?
Oh.![]()
Marc denkt dat we binnen een paar jaar de CL kan winnen maar doet vervolgens volstrekt ambitieloze aankopen.quote:Op donderdag 14 mei 2015 18:30 schreef Morendo het volgende:
[..]
En dat eeuwige gesleur met Siggie. Overigens ziet Marc talent ook heel slecht. En Jonk wil van Ajax een stichting Martijn maken.
Allemaal kut.
Ik heb nog liever Beenhakker als TD, die heeft tenminste een netwerk en haalde toen bij Ajax nog grote talenten binnen. Bij Feyenoord deed hij het slecht, maar had hij ook geen geld.Oh.![]()
Klaassen en Gudelj met z,n 2en . Dat kanquote:Op donderdag 14 mei 2015 18:31 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Daar wil hij volgend seizoen Klaassen neer gaan zetten. Maar Gudelj moet niet op VM want dan haal je zijn scorend vermogen weg. Snap jij het nog ?
RED ONS HENNIEGOD![]()
Ze hadden beter een goede VM kunnen halen met strijd en Klaassen dan gewoon rechtshalf. Benut je iedereen echt op zijn kwaliteitenquote:Op donderdag 14 mei 2015 18:33 schreef PowerLoungen het volgende:
[..]
Klaassen en Gudelj met z,n 2en . Dat kanOh.![]()
Punt naar voren. Nieuwe goede lcv kopen en Veltman in balbezit laten doorschuiven naar vm. Het zou kunnen.quote:Op donderdag 14 mei 2015 18:33 schreef PowerLoungen het volgende:
[..]
Klaassen en Gudelj met z,n 2en . Dat kanDie Lebenslust bringt dich um.![]()
Ik zie ze niet in staat om een goede lcv te kopenquote:Op donderdag 14 mei 2015 18:35 schreef Morendo het volgende:
[..]
Punt naar voren. Nieuwe goede lcv kopen en Veltman in balbezit laten doorschuiven naar vm. Het zou kunnen.RED ONS HENNIEGOD![]()
Zimling heeft ook strijdquote:Op donderdag 14 mei 2015 18:34 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Ze hadden beter een goede VM kunnen halen met strijd en Klaassen dan gewoon rechtshalf. Benut je iedereen echt op zijn kwaliteitenRED ONS HENNIEGOD![]()
Meer dat ze nu Gudelj halen voor die energie en strijd, terwijl je beter een VM had kunnen halen die die kwaliteiten bezit dan. Naast dat die VM goed moet kunnen voetballen natuurlijkquote:Oh.![]()
Gewoon Eder Balanta halenquote:Op donderdag 14 mei 2015 18:35 schreef PowerLoungen het volgende:
[..]
Ik zie ze niet in staat om een goede lcv te kopenOh.![]()
Vond Klaassen best goed presteren als VM, zeker beter dan Serero, Schone en Viergever. Zijn sterkste punt is zijn gevoel voor ruimte, de belangrijkste eigenschap voor die positie terwijl hij geen passeerbeweging heeft, een groot nadeel als halfspeler.
Maar gaat je wel een aantal goals kosten."Plausibel zeg ik gewoon. Ik zeg gewoon eerlijk, plausibel"![]()
Hij deed het ook goed daar, maar hij is zelf gewoon beter als half vind ik. Dan is het jammer dat hij daar niet staat.quote:Op donderdag 14 mei 2015 18:39 schreef gniffie het volgende:
Vond Klaassen best goed presteren als VM, zeker beter dan Serero, Schone en Viergever. Zijn sterkste punt is zijn gevoel voor ruimte, de belangrijkste eigenschap voor die positie terwijl hij geen passeerbeweging heeft, een groot nadeel als halfspeler.
Maar gaat je wel een aantal goals kosten.Oh.![]()
Vitesse is het daar niet mee eens.quote:Op donderdag 14 mei 2015 18:15 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Frank blijft zelf tevreden met middelmaat in zijn team, om daarna te zeggen dat je met deze selectie alleen zaadvoetbal moet spelen.
Daarbij zit er aanvallend echt wel genoeg in om tot beter voetbal te komen hoor. En dan was je ook 2e geworden maar met meer doelpunten gemaakt en meer spektakel![]()
Jep, vertrouwen geven aan Eriksen, Klaassen, Blind en nu ook Bazoer. Hoe durft hij.quote:Op donderdag 14 mei 2015 18:28 schreef Morendo het volgende:
[..]
Dat klopt. Frank heeft een verschrikkelijk slecht oog voor talent.![]()
Vitesse laat zien dat je met aanvallend en mooi voetbal het ook nog prima kan redden inderdaadquote:Oh.![]()
En vertrouwen blijven geven aan Boilesen, Sigthorsson, van der Hoorn, Viergever, Moisander, Schöne...quote:Op donderdag 14 mei 2015 19:03 schreef Tyron het volgende:
[..]
Jep, vertrouwen geven aan Eriksen, Klaassen, Blind en nu ook Bazoer. Hoe durft hij.Oh.![]()
Die waren allemaal al tot zijn beschikking gesteld. Kijk liever eens naar de door hem gewenste en ook gedane aankopen.quote:Op donderdag 14 mei 2015 19:03 schreef Tyron het volgende:
[..]
Jep, vertrouwen geven aan Eriksen, Klaassen, Blind en nu ook Bazoer. Hoe durft hij.Die Lebenslust bringt dich um.![]()
4 van de 6 zijn bankzitters. Wat moet hij dan, ze publiekelijk afbranden?quote:Op donderdag 14 mei 2015 19:05 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
En vertrouwen blijven geven aan Boilesen, Sigthorsson, van der Hoorn, Viergever, Moisander, Schöne...![]()
Zeggen dat er geen toekomst meer voor ze is en ze een andere club mogen zoeken.quote:Op donderdag 14 mei 2015 19:06 schreef wieisboos het volgende:
[..]
4 van de 6 zijn bankzitters. Wat moet hij dan, ze publiekelijk afbranden?Oh.![]()
Zo werkt het in FM misschien maar in het echt spelen er andere belangenquote:Op donderdag 14 mei 2015 19:07 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Zeggen dat er geen toekomst meer voor ze is en ze een andere club mogen zoeken.![]()
Ja, net zoals wanneer we een wedstrijd verloren hebben zeggen dat ze er allemaal niets van kunnen want dat werkt motiverend. En dat soort gedrag nemen je spelers ook in dank af. JR-Style-93 en co hebben FM ervaring, dus die weten het wel.quote:Op donderdag 14 mei 2015 19:06 schreef wieisboos het volgende:
[..]
4 van de 6 zijn bankzitters. Wat moet hij dan, ze publiekelijk afbranden?![]()
Dan moet je wel vervangers beschikbaar hebben. Vanuit de jeugd was er de laatste tijd nog niks beschikbaar en ook aankopen zijn moeilijk (getuige het feit dat niemand hier echt een fikse lijst kan opnoemen met "zekerheidjes"quote:Op donderdag 14 mei 2015 19:07 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Zeggen dat er geen toekomst meer voor ze is en ze een andere club mogen zoeken.When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.![]()
Dan kan je het technisch hart wel helemaal opdoeken. No way dat Seedorf naar anderen gaat luisteren, die weet het zelf allemaal nét even te goed.quote:![]()
Als je ambitie hebt met je team moet je durven door te selecteren.quote:Op donderdag 14 mei 2015 19:09 schreef wieisboos het volgende:
[..]
Zo werkt het in FM misschien maar in het echt spelen er andere belangenOh.![]()
Ja die Marc moet ook gewoon oprotten met zijn miskopen elke keerquote:Op donderdag 14 mei 2015 19:10 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Dan moet je wel vervangers beschikbaar hebben. Vanuit de jeugd was er de laatste tijd nog niks beschikbaar en ook aankopen zijn moeilijk (getuige het feit dat niemand hier echt een fikse lijst kan opnoemen met "zekerheidjes"Oh.![]()
Cillessen, Moisander (dit seizoen slecht, maar voorgaande seizoenen niets mis mee), Schone, Fischer, Bazoer, El Ghazi en Milik.quote:Op donderdag 14 mei 2015 19:05 schreef Morendo het volgende:
[..]
Die waren allemaal al tot zijn beschikking gesteld. Kijk liever eens naar de door hem gewenste en ook gedane aankopen.
Tegenover:
Van den Hoorn, Duarte en Siggy?
Viergever vind ik goed voor de bank dus tel ik niet echt mee.![]()
Boerrigter, Theo Janssen ook nogquote:Op donderdag 14 mei 2015 19:12 schreef Tyron het volgende:
[..]
Cillessen, Moisander (dit seizoen slecht, maar voorgaande seizoenen niets mis mee), Schone, Fischer, Bazoer, El Ghazi en Milik.
Tegenover:
Viergever vind ik goed voor de bank dus tel ik niet echt mee.
Zal er nog wel wat vergeten zijn. Bazoer, El Ghazi en Fischer waren jeugdaankopen trouwens en had de Boer dus niet veel mee te makenOh.![]()
Wat heeft De Boer te maken met de aankopen van Cillessen, Fischer, Bazoer, El Ghazi en Milik?quote:Op donderdag 14 mei 2015 19:12 schreef Tyron het volgende:
[..]
Cillessen, Moisander (dit seizoen slecht, maar voorgaande seizoenen niets mis mee), Schone, Fischer, Bazoer, El Ghazi en Milik.
Tegenover:
Viergever vind ik goed voor de bank dus tel ik niet echt mee.Die Lebenslust bringt dich um.![]()
Cillessen heeft hij wel gehaald.quote:Op donderdag 14 mei 2015 19:16 schreef Morendo het volgende:
[..]
Wat heeft De Boer te maken met de aankopen van Cillessen, Fischer, Bazoer, El Ghazi en Milik?
Zijn enige goede aankoopOh.![]()
Boerrigter deed het voor zijn blessure prima maar was na zijn blessure tergend slecht, Janssen deed het uiteindelijk ook niet echt slecht.quote:Op donderdag 14 mei 2015 19:15 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Boerrigter, Theo Janssen ook nog
Zal er nog wel wat vergeten zijn. Bazoer, El Ghazi en Fischer waren jeugdaankopen trouwens en had de Boer dus niet veel mee te maken![]()
Sorry, ik was even vergeten dat we alle slechte aankopen op de conto van de Boer schuiven en de rest danken aan..quote:Op donderdag 14 mei 2015 19:16 schreef Morendo het volgende:
[..]
Wat heeft De Boer te maken met de aankopen van Cillessen, Fischer, Bazoer, El Ghazi en Milik?
Eh.![]()
De Boer ging Janssen halen voor VM, terwijl we daar al een prima Anita hadden. Waardoor die uiteindelijk ook weggejaagd werd.quote:Op donderdag 14 mei 2015 19:17 schreef Tyron het volgende:
[..]
Boerrigter deed het voor zijn blessure prima maar was na zijn blessure tergend slecht, Janssen deed het uiteindelijk ook niet echt slecht.
Janssen als linkshalf kon nog wel, al was hij nooit zo goed als bij TwenteOh.![]()
Het wordt algemeen aangenomen dat Van der Hoorn, Zimling, Siggie op aandringen van De Boer zijn gehaald. En sorry, maar dan begrijp je er geen kut van.quote:Op donderdag 14 mei 2015 19:18 schreef Tyron het volgende:
[..]
Sorry, ik was even vergeten dat we alle slechte aankopen op de conto van de Boer schuiven en de rest danken aan..
Eh.
En het Janssen-debacle inderdaad.Die Lebenslust bringt dich um.![]()
Toen was Blind toch nog TD? Heb je daar een bron voor?quote:Op donderdag 14 mei 2015 19:16 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Cillessen heeft hij wel gehaald.
Zijn enige goede aankoopDie Lebenslust bringt dich um.![]()
Het erge is dat die spelers ook nog mochten blijven en keer op keer kansen krijgen. Terwijl iedereen ziet dat Hoorn en Siggy er geen kut van kunnen. Alleen met Zimling was de Boer wel vrij snel klaarquote:Op donderdag 14 mei 2015 19:19 schreef Morendo het volgende:
[..]
Het wordt algemeen aangenomen dat Van der Hoorn, Zimling, Siggie op aandringen van De Boer zijn gehaald. En sorry, maar dan begrijp je er geen kut van.
En het Janssen-debacle inderdaad.Oh.![]()
Blind was technisch manager en geen directeur in de tijd. En in die zomer was er nog geen echt bestuur of TH dus de aankopen kwamen toen wel van de Boer. Dus je mag hem wel credits geven voor Cillessen dan.quote:Op donderdag 14 mei 2015 19:20 schreef Morendo het volgende:
[..]
Toen was Blind toch nog TD? Heb je daar een bron voor?Oh.![]()
Nee, waarschijnlijk kwam hij van Blind. Blind haalde eerder ook Chivu. Die geef ik dan het voordeel van de twijfel.quote:Op donderdag 14 mei 2015 19:21 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Blind was technisch manager en geen directeur in de tijd. En in die zomer was er nog geen echt bestuur of TH dus de aankopen kwamen toen wel van de Boer. Dus je mag hem wel credits geven voor Cillessen dan.Die Lebenslust bringt dich um.![]()
Muah Cillessen was toen wel een hype al bij NEC, dus zo moeilijk was het ook niet om te scouten.quote:Op donderdag 14 mei 2015 19:25 schreef Morendo het volgende:
[..]
Nee, waarschijnlijk kwam hij van Blind. Blind haalde eerder ook Chivu. Die geef ik dan het voordeel van de twijfel.
Eerder kut dat de Boer zolang nog het vertrouwen gaf aan die Vermeer ClownOh.![]()
Zo onlogisch was dat nou ook weer niet. Moest er natuurlijk wel uit na die debiele wedstrijd tegen Utrecht.quote:Op donderdag 14 mei 2015 19:28 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Muah Cillessen was toen wel een hype al bij NEC, dus zo moeilijk was het ook niet om te scouten.
Eerder kut dat de Boer zolang nog het vertrouwen gaf aan die Vermeer Clown![]()
Duurde nog vrij lang inderdaad.quote:Op donderdag 14 mei 2015 19:30 schreef Vjenne12345 het volgende:
[..]
Zo onlogisch was dat nou ook weer niet. Moest er natuurlijk wel uit na die debiele wedstrijd tegen Utrecht.
Gelukkig dat Cillessen alsnog de kans kreegOh.![]()
Je moet een keeper vertrouwen blijven geven, tot een zekere hoogte, en in mijn ogen was hoe het nu gebeurde wel goedquote:Op donderdag 14 mei 2015 19:28 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Muah Cillessen was toen wel een hype al bij NEC, dus zo moeilijk was het ook niet om te scouten.
Eerder kut dat de Boer zolang nog het vertrouwen gaf aan die Vermeer ClownWhen I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.![]()
Net als Siggy en Boil.quote:Op donderdag 14 mei 2015 19:31 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Je moet een keeper vertrouwen blijven geven, tot een zekere hoogte, en in mijn ogen was hoe het nu gebeurde wel goed![]()
Waarom worden keepers altijd als een beschermde diersoort beschouwd? Voor rechtsbuitens geldt zo'n beleid toch ook niet?quote:Op donderdag 14 mei 2015 19:31 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Je moet een keeper vertrouwen blijven geven, tot een zekere hoogte, en in mijn ogen was hoe het nu gebeurde wel goedDie Lebenslust bringt dich um.![]()
Wie wil je dan op de plek van Boil neerzetten?quote:When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.![]()
Een zak zand zal het niet minder doenquote:Op donderdag 14 mei 2015 19:37 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Wie wil je dan op de plek van Boil neerzetten?Oh.![]()
Als je als rechtsbuiten niet scoort is dat minder erg dan een keeper (kuche ten rouwelaar kuche) die er niks van bakt.quote:Op donderdag 14 mei 2015 19:37 schreef Morendo het volgende:
[..]
Waarom worden keepers altijd als een beschermde diersoort beschouwd? Voor rechtsbuitens geldt zo'n beleid toch ook niet?When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.![]()
Dus keepers zouden eerder gewisseld moeten worden dan een rechtsbuiten?quote:Op donderdag 14 mei 2015 19:38 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Als je als rechtsbuiten niet scoort is dat minder erg dan een keeper (kuche ten rouwelaar kuche) die er niks van bakt.Die Lebenslust bringt dich um.![]()
Boilesen heeft echt wel talent. Hij presteert inderdaad voor geen meter bij Ajax, maar voor Denemarken schijnt hij het weer goed te doen.quote:Op donderdag 14 mei 2015 19:38 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Een zak zand zal het niet minder doenDie Lebenslust bringt dich um.![]()
Nee juist meer vertrouwen geven want als je als keeper druk/onzekerheid hebt en daardoor minder presteert dan is dat erger voor je team dan bij een rechtsbuiten.quote:Op donderdag 14 mei 2015 19:40 schreef Morendo het volgende:
[..]
Dus keepers zouden eerder gewisseld moeten worden dan een rechtsbuiten?
Hier zijn toch regelmatig voorbeelden van?When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.![]()
Ik hoop dat hij zich weet te herpakken komend seizoen.quote:Op donderdag 14 mei 2015 19:40 schreef Morendo het volgende:
[..]
Boilesen heeft echt wel talent. Hij presteert inderdaad voor geen meter bij Ajax, maar voor Denemarken schijnt hij het weer goed te doen.
Al moet hij wel een concurrent krijgen, zodat hij echt moet knokken om zijn plek te behouden. Zelfde voor van Rhijn, maar die moet er gewoon uitgespeeld worden door TeteOh.![]()
Tete zie ik niet echt als een groot talent.quote:Op donderdag 14 mei 2015 19:44 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Ik hoop dat hij zich weet te herpakken komend seizoen.
Al moet hij wel een concurrent krijgen, zodat hij echt moet knokken om zijn plek te behouden. Zelfde voor van Rhijn, maar die moet er gewoon uitgespeeld worden door TeteWhen I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.![]()
Sommige keepers komen stelselmatig tekort en worden toch de hand boven het hoofd gehouden, juist vanwege wat jij schrijft. Zo'n Mulder of Ten Rouwelaar of Casillas hadden toch al veel eerder geslachtofferd moeten worden?quote:Op donderdag 14 mei 2015 19:42 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Nee juist meer vertrouwen geven want als je als keeper druk/onzekerheid hebt en daardoor minder presteert dan is dat erger voor je team dan bij een rechtsbuiten.
Hier zijn toch regelmatig voorbeelden van?
En natuurlijk mag je als keeper soms een blunder maken zonder gelijk gewisseld te worden.Die Lebenslust bringt dich um.![]()
Het probleem van de backs wordt ook veroorzaakt door de speelwijze. Frank verwacht dat ze halve spelmakers zijn. Niemand in de wereld speelt zo.quote:Op donderdag 14 mei 2015 19:44 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Ik hoop dat hij zich weet te herpakken komend seizoen.
Al moet hij wel een concurrent krijgen, zodat hij echt moet knokken om zijn plek te behouden. Zelfde voor van Rhijn, maar die moet er gewoon uitgespeeld worden door TeteDie Lebenslust bringt dich um.![]()
Ten Rouwelaar voor wie dan?quote:Op donderdag 14 mei 2015 19:45 schreef Morendo het volgende:
[..]
Sommige keepers komen stelselmatig tekort en worden toch de hand boven het hoofd gehouden, juist vanwege wat jij schrijft. Zo'n Mulder of Ten Rouwelaar of Casillas hadden toch al veel eerder geslachtofferd moeten worden?
En natuurlijk mag je als keeper soms een blunder maken zonder gelijk gewisseld te worden.
Mulder voor wie?When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.![]()
Maar dan eigenlijk ook alleen spelmaken aan de zijkant met beperkte afspeelmogelijkheden zoals in die analyse in een vorig topic al werd aangegeven. Dat maakt het nog moeilijker.quote:Op donderdag 14 mei 2015 19:46 schreef Morendo het volgende:
[..]
Het probleem van de backs wordt ook veroorzaakt door de speelwijze. Frank verwacht dat ze halve spelmakers zijn. Niemand in de wereld speelt zo.When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.![]()
Je had als leidinggevende van die clubs al veel eerder kunnen inzien dat ze stelselmatig tekort kwamen. Doorselecteren dus.quote:Op donderdag 14 mei 2015 19:46 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Ten Rouwelaar voor wie dan?
Mulder voor wie?Die Lebenslust bringt dich um.![]()
Tete zie ik als groter talent dan van Rhijnquote:Op donderdag 14 mei 2015 19:45 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Tete zie ik niet echt als een groot talent.Oh.![]()
Analyse van wie? Lezenswaardig?quote:Op donderdag 14 mei 2015 19:47 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Maar dan eigenlijk ook alleen spelmaken aan de zijkant met beperkte afspeelmogelijkheden zoals in die analyse in een vorig topic al werd aangegeven. Dat maakt het nog moeilijker.Die Lebenslust bringt dich um.![]()
Klopt. Wat me ook altijd opvalt is dat onze halven altijd tegen de zijlijn zitten.quote:Op donderdag 14 mei 2015 19:46 schreef Morendo het volgende:
[..]
Het probleem van de backs wordt ook veroorzaakt door de speelwijze. Frank verwacht dat ze halve spelmakers zijn. Niemand in de wereld speelt zo.Oh.![]()
Nac heeft het geld niet (naar mijn mening moet het eerste geld wat je uitgeeft aan spelers naar een goede keeper gaan maar dat terzijde) en Feyenoord destijds toch ook niet echt?quote:Op donderdag 14 mei 2015 19:47 schreef Morendo het volgende:
[..]
Je had als leidinggevende van die clubs al veel eerder kunnen inzien dat ze stelselmatig tekort kwamen. Doorselecteren dus.Deze analyse bedoelde ikquote:Op woensdag 13 mei 2015 21:50 schreef gniffie het volgende:
[..]When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.![]()
Ik kijk hier niet eens meer regelmatig door die jankzakkenquote:Op donderdag 14 mei 2015 20:34 schreef Tyron het volgende:
[..]
Het zijn voornamelijk dezelfde users die elke dag hetzelfde zeggenPak je de titel een keer niet dan is ineens alles klote blijft hilarisch. Koop er een degelijke verdediger bij voor de basis en je word kampioen volgend seizoen. Middenveld en aanval zijn met Gudelj erbij sowieso beste van Nederland met afstand.
![]()
Er was vorig jaar ook al genoeg kritiek, dus daar ligt het niet aan.quote:Op donderdag 14 mei 2015 20:39 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Ik kijk hier niet eens meer regelmatig door die jankzakkenPak je de titel een keer niet dan is ineens alles klote blijft hilarisch. Koop er een degelijke verdediger bij voor de basis en je word kampioen volgend seizoen. Middenveld en aanval zijn met Gudelj erbij sowieso beste van Nederland met afstand.
Oh.![]()
Gelukkig kan de almachtige FM god JR in de toekomst kijken hoe Sinkgraven,Ghazi,Milik,Kishna het in hun tweede seizoen die posities invullen.quote:Op donderdag 14 mei 2015 20:39 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Heeft niks met paniek te maken, maar alles met het zaadvoetbal van Ajax zat zijn![]()
Ik zie nog steeds potentie in die talenten, maar moet je dan een grote hosanna show opzetten omdat we wat potentie hebben? Na de vorige twee seizoenen verwacht ik niet opeens structureel veel beter voetbal van Ajax.quote:Op donderdag 14 mei 2015 20:44 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Gelukkig kan de almachtige FM god JR in de toekomst kijken hoe Sinkgraven,Ghazi,Milik,Kishna het in hun tweede seizoen die posities invullen.Oh.![]()
Boerrigter . einde discussiequote:Op donderdag 14 mei 2015 20:46 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Ik zie nog steeds potentie in die talenten, maar moet je dan een grote hosanna show opzetten omdat we wat potentie hebben? Na de vorige twee seizoenen verwacht ik niet opeens structureel veel beter voetbal van Ajax.RED ONS HENNIEGOD![]()
Kijk eens naar het verschil tussen het PSV van vorig seizoen en het PSV van dit seizoen. Een jaartje ontwikkeling voor de talenten plus wat gerichte aankopen kan wonderen doen.quote:Op donderdag 14 mei 2015 20:46 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Ik zie nog steeds potentie in die talenten, maar moet je dan een grote hosanna show opzetten omdat we wat potentie hebben? Na de vorige twee seizoenen verwacht ik niet opeens structureel veel beter voetbal van Ajax.![]()
Zou inderdaad een goede zijn, dacht er toevallig vanmorgen aan.quote:
Ben alleen wel heel bang dat het met de pers giga fout loopt...Narf!![]()
Ik hoop maar dat een Kishna of El Ghazi zich ontwikkelt tot een Depayquote:Op donderdag 14 mei 2015 21:21 schreef Kopsterk het volgende:
[..]
Kijk eens naar het verschil tussen het PSV van vorig seizoen en het PSV van dit seizoen. Een jaartje ontwikkeling voor de talenten plus wat gerichte aankopen kan wonderen doen.Oh.![]()
Kishna, stinkjongquote:Op donderdag 14 mei 2015 22:09 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Ik hoop maar dat een Kishna of El Ghazi zich ontwikkelt tot een DepayOprotten.
![]()
En daar moeten we ons voor schamen. Heel diep.quote:Op donderdag 14 mei 2015 22:37 schreef Gruisman het volgende:
Nou we kunnen iig zeggen dat we door de latere finalist zijn uitgeschakeld in de EL...
![]()
![]()
![]()
Niet te gelovenquote:Op donderdag 14 mei 2015 22:37 schreef Gruisman het volgende:
Nou we kunnen iig zeggen dat we door de latere finalist zijn uitgeschakeld in de EL...![]()
![]()
En de ploeg die ons in de groepsfase heeft uitgeschakeld (mede) gaat de CL winnen.quote:Op donderdag 14 mei 2015 22:37 schreef Gruisman het volgende:
Nou we kunnen iig zeggen dat we door de latere finalist zijn uitgeschakeld in de EL...Als je geen kop hebt kan je niet uit het raam kijken.![]()
Met een beetje geluk kun je als Nederlandse topclub best nog wel eens de EL finale halen.Als je geen kop hebt kan je niet uit het raam kijken.![]()
Het had dit jaar eigenlijk gekundquote:Op donderdag 14 mei 2015 22:49 schreef Pedroso het volgende:
Met een beetje geluk kun je als Nederlandse topclub best nog wel eens de EL finale halen.![]()
Je moet niet van geluk afhankelijk willen zijn.quote:Op donderdag 14 mei 2015 22:49 schreef Pedroso het volgende:
Met een beetje geluk kun je als Nederlandse topclub best nog wel eens de EL finale halen.
Je moet zorgen dat je de betere voetballers in het veld heb staan.Wie dit leest is gek![]()
Tja dit jaar waren alle kansenquote:Op donderdag 14 mei 2015 22:49 schreef Pedroso het volgende:
Met een beetje geluk kun je als Nederlandse topclub best nog wel eens de EL finale halen.Oh.![]()
Laat hem z'n schoenen weer aan doen, blinkt bij dit Ajax echt nog uit denk ik hoorquote:
Ik zat laatst zo'n benefiet wedstrijd te kijken waar Frank Ronald vd Sar en Seedorf aan meededen, en Trezeguet en Seedorf waren echt nog zo fit en goed, die zouden makkelijk meekunnen bij Ajax ben ik bang..
Trezeguet zou een mooi aanspeelpunt zijn haha
![]()
quote:Bayern, Chelsea en Atletico bekijken El Ghazi
Anwar El Ghazi (20) blijkt bijzonder goed in de markt te liggen. Bayern München, Chelsea en Atletico Madrid gaan de aanvaller van Ajax met bijzondere aandacht bekijken tijdens het Festival International Espoirs in Toulon, waaraan El Ghazi vanaf 27 mei met Jong Oranje deelneemt.
Alle drie de Europese topclubs struinen de velden af naar buitenspelers. Dat zij bij het Talent van het Jaar van Ajax uitkwamen, is geen toeval. In zijn eerste jaar in Ajax 1 speelde de aanvaller 42 duels, scoorde hij negen keer en verzorgde hij acht assists. „Anwar is een op en top prof die elke dag beter wil worden”, prees Frank de Boer El Ghazi, die het met Jong Oranje in Toulon opneemt tegen Costa Rica, Verenigde Staten, Qatar en Frankrijk.![]()
Wijshedenquote:Op donderdag 14 mei 2015 20:39 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Ik kijk hier niet eens meer regelmatig door die jankzakkenPak je de titel een keer niet dan is ineens alles klote blijft hilarisch. Koop er een degelijke verdediger bij voor de basis en je word kampioen volgend seizoen. Middenveld en aanval zijn met Gudelj erbij sowieso beste van Nederland met afstand.
![]()
Terecht! In een kut spelend team 1 goal en 1 assist in naar verhouding per 2.5 potjes is geweldig voor je eerste seizoen Eredivisie.quote:"Plausibel zeg ik gewoon. Ik zeg gewoon eerlijk, plausibel"![]()
geweldig? Niet onverdienstelijk maar we moeten niet overdrijven, potentie heeft hij welquote:Op vrijdag 15 mei 2015 02:21 schreef gniffie het volgende:
[..]
Terecht! In een kut spelend team 1 goal en 1 assist in naar verhouding per 2.5 potjes is geweldig voor je eerste seizoen Eredivisie.![]()
Nja Feyenoord heeft inmiddels wel ervaring met het halen van Ajacieden die niet goed genoeg zijn.quote:Op vrijdag 15 mei 2015 11:33 schreef GwaiLow het volgende:
Wat denken jullie? Gaat Dijks naar Feyenoord?
Al is Dijks wel beter dan Boilesen vrees ik![]()
zal AZ worden denk ikquote:Op vrijdag 15 mei 2015 11:33 schreef GwaiLow het volgende:
Wat denken jullie? Gaat Dijks naar Feyenoord?![]()
Dijks heeft ooit in een interview gezegd dat hij nooit naar Feyenoord zal gaan. Maar wat zegt dat..quote:Op vrijdag 15 mei 2015 11:35 schreef Gruisman het volgende:
[..]
Nja Feyenoord heeft inmiddels wel ervaring met het halen van Ajacieden die niet goed genoeg zijn.
Al is Dijks wel beter dan Boilesen vrees ik![]()
Half jaartje geleden zei die juist dat hij ''geen nee zou zeggen'' als Feyenoord hem een aanbieding zou doen.quote:Op vrijdag 15 mei 2015 11:43 schreef GwaiLow het volgende:
[..]
Dijks heeft ooit in een interview gezegd dat hij nooit naar Feyenoord zal gaan. Maar wat zegt dat..![]()
Haha voetbal wereld is vreemd.quote:Op vrijdag 15 mei 2015 11:46 schreef Gruisman het volgende:
[..]
Half jaartje geleden zei die juist dat hij ''geen nee zou zeggen'' als Feyenoord hem een aanbieding zou doen.![]()
Als je zijn stats extrapoleert naar een volledig seizoen (wat uiteraard totaal niet geldig isquote:Op vrijdag 15 mei 2015 11:32 schreef Tarado het volgende:
[..]
geweldig? Niet onverdienstelijk maar we moeten niet overdrijven, potentie heeft hij wel) kom je op ongeveer 13 goals en 12 assist uit. Dan ziet het er qua rendement toch geweldig uit?
Zo gek is het toch niet dat je van gedachten verandert? Als het niet lukt bij je 'liefde', en je kunt na twee mindere clubs opeens toch naar een "topclub", dan ben je toch dolblij met elke kans om hogerop te komen. Gun het hem wel.![]()
Ik vind het zeker een leuke speler hoor en lijkt ook de mentaliteit te hebben en dat is al heel watquote:Op vrijdag 15 mei 2015 11:53 schreef gniffie het volgende:
[..]
Als je zijn stats extrapoleert naar een volledig seizoen (wat uiteraard totaal niet geldig is) kom je op ongeveer 13 goals en 12 assist uit. Dan ziet het er qua rendement toch geweldig uit?
![]()
Behoorlijk lastig jongetje als je de media mag geloven. Kerel kan goed voetballen, maar die totaal idioot Mino Raiola wil gewoon vroeg cashen met die jongen. Mino zo hem al vast verteld hebben dat hij de nieuwe Ronaldo is.quote:I got two dudes that turned into raspberry slushy and flushed down my toilet. I can't even take a proper dump in there.![]()
Donny van de Beek en Mauro Savastano, Jaïro Riedewald en Riechedly Bazoer gaan sowieso niet mee naar het EK met Oranje U19.
'Je hebt twintig mensen om voluit te trainen. We hebben een middenvelder en een linksback nodig. Savastano en Van de Beek gekozen.'![]()
Overigenssssss
Cillessen speelt niet, geen blessures ofzo, ook geen transferjostinieuwtjes
Tete speelt weer.![]()
De Boer over de nummer 10: 'Het was wat onwennig, maar bij voorzetten stonden er nu wel 3 spelers in de zestien.'
De Boer wil graag 2 systemen gaan gebruiken. Eentje met een 10 en eentje met een 6. 'Willen spelers triggeren, moeten in de 16 komen.'
'Op één of andere manier lukt het in de zestien komen toch een stuk minder met 2 aanvallende middenvelders. Heeft met instelling te maken.'
'Het wordt vooral voor de spits ook een stuk makkelijker als je iemand achter je hebt. In de opbouw speelt het makkelijker.'![]()
Hé het ligt aan de instelling.quote:Op vrijdag 15 mei 2015 13:26 schreef Ajacied422 het volgende:
De Boer over de nummer 10: 'Het was wat onwennig, maar bij voorzetten stonden er nu wel 3 spelers in de zestien.'
De Boer wil graag 2 systemen gaan gebruiken. Eentje met een 10 en eentje met een 6. 'Willen spelers triggeren, moeten in de 16 komen.'
'Op één of andere manier lukt het in de zestien komen toch een stuk minder met 2 aanvallende middenvelders. Heeft met instelling te maken.'
'Het wordt vooral voor de spits ook een stuk makkelijker als je iemand achter je hebt. In de opbouw speelt het makkelijker.'
Volgens mij kan je de tactiek ook best aanpassen zodat die twee aanvallende middenvelders sneller in de 16 komenOh.
Forum Opties Forumhop: Hop naar: