abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_152482533
Vier jaar geleden kreeg mijn vrouw na een periode van drukte op het werk, stress, last van echte of ingebeelde wanen over vanalles en nog wat in verband met haar werk, angstaanvallen en een gevoel van bedreigingen. Beetje bij beetje kwamen de bedreigingen dichterbij, tot ze uiteindelijk ook thuis vanalles begon te zien en te voelen. Tot er uiteindelijk een psyhose uitbrak met angst en paranoide beelden en dank de huisarts en een opname via de spoeddienst werd ze in de psychiatrie opgenomen voor een periode van twee maanden.

Ik was verlicht om te zien hoe ze steeds maar beter werd, te veel bezig met mezelf en mijn werk en vervolgde haar herstel maar met halve aandacht want het ging zeer goed.
Ik weet niet wat ze precies had, iets gestoord of bipolairs ze had medikamenten te nemen en alles ging goed, ander en nog beter werk gevonden en een zeer fijne familietijd met onze twee kinderen.
Soms nam ze een half pilletje in plaats van een volledig en indien ze niet kon slapen stond ze op en nam er nog eentje.
Regelmatig een avondje pizza met flesje wijn, het leven is zo heerlijk.
Vier jaar lang ging alles reuzegoed.
Zonder ik het echt opmerkte waren ze erweer, een eigenaardige persoon verscheen op haar werk, wat waren ze van plan? Waarom vroeg men haar om van buro te verandern? Er waren overal Nazis, men kon op haar werk horen wat thuis werd gezegd. Voor wie werk ik dan wel voor een geheime dienst, ze zijn overal.
Ik dacht oei daar gaan we weer!

Ik wist het niet meer en belde naar de huisarts om hulp, zelf verliet ze die dag verward haar werk en ging naar de dokter, de dokter gaf haar Spiralexa 10mg en Seroquel 200mg.
Ze bezocht haar moeder die dag en zocht op internet naar psychiaters en klinieken maar dit kreeg ik maar half mee.
S'avonds werd ze rustig oef wat was ik blij, om tien uur gingen we slapen, ze sliep zo rustig en dan plotseling om middernacht, ik voelde dat ze wakker was, ik vroeg slaap je niet, wat is er aan de hand? Een totale psychose, angst voor alles en nog wat kijken uit het raam, angst voor buiten angst voor mij, Ze liep angstig rond de ontbijtafel en begon naar de messen te grijpen.
Toen deed ik iets wat ik mezelf nooit of nimmer zal vergeven, ik werd zo bang dat ik het huis uitvluchte en de nacht in de auto doorbracht.

S'morgens kwam ik met kloppend hart terug binnen, ze was mooi aangekleed en zag er goed uit maar was nog steeds in psychose ze kreeg zo angst was buiten haarzelf en nam uiteindelijk een mes en kraste in haar polsen.
Ik nam het mes af en radeloos sloeg ik weer op de vlucht direct naar haar dokter die vertelde mij dat ze op de consultatie de raad gekregen had om zich aan te melden bij de kliniek voor opname. Hij gaf mij de raad om aangifte te doen wat ik ook deed en nu is ze gedwongen opgenomen waarschijnlijk voor 40 dagen.
Met de bijkomende schok van zo een gedwongen opname. Zal ze mij ooit vergeven, komt dat ooit weer goed, ik bezoek haar elke dag nu is ze rustig maar nog steeds een beetje bang en vol met kalmerende medikamenten.
Woensdag zie ik haar dokter deze keer wil Ik wel precies weten welke haar ziekte is en hoe het verder gaat.

Mijn vrouw heeft gestudeerd en is hoog gediplomeerd, een schitterende moeder, de beste vrouw die men zich voorstellen kan en nu in die gedwongen opnamezit ze tussen zulke rare mensen.
Ik huil de ganse dag, ik ben een grote sterke man maar dit kan niet aan.
Men zegt mij denk aan de kinderen, hou je sterk, we komen erdoorheen.
Het is niet gemakkelijk!

Is er iemand die iets dergekijks meegemaakt heeft met raad of steun?

[ Bericht 0% gewijzigd door motorbloempje op 11-05-2015 10:25:58 ]
pi_152483093
Waren de kinderen ook in het huis, terwijl jij in de auto bivakkeerde? Waarom belde je geen hulpdienst?

Even afgezien van dat ik je wel een beetje slecht op de hoogte vindt van wat je vrouw nou voor diagnose en medicatie kreeg en krijgt, snap ik best dat dit heel moeilijk te behapstukken is. Waarom overleg je niet met de huisarts om zelf eens met een psych te gaan praten? Niet alleen om meer inzicht te krijgen in de situatie van je vrouw, maar ook om zelf handvaten te krijgen om hier beter mee om te gaan en jezelf te kunnen vergeven dat je niet hebt gedaan wat je achteraf had willen en moeten doen. En zeker met het oog op de kinderen die dit ook niet makkelijk zullen vinden en hard hun papa nodig zullen hebben nu.

Veel sterkte gewenst!
pi_152484244
Heb jij je kinderen alleen gelaten in huis met je op dat moment psychotische vrouw?

Ik denk dat je behalve de opname, je echt wat meer moet verdiepen in haar situatie (therapie ed) en praat!
S. 2014
J. 2016
pi_152485055
Ja, ze sliepen in hun kamer en ik liet ze achter moet wel op dit moment gedacht hebben dat ze daar veilig waren. Ik dacht de psychose wordt erger en erger door mijn aanwezigheid en wordt misschien beter als ik weg ga.
Zo bang ben ik in mijn leven nog nooit geweest.
Ja ik had de hulpdienst moeten bellen maar was niet op de hoogte dat ze reeds een doorverwijzing naar de kliniek bezat, Ik wist alleen dat ze die medikamenten moest nemen.
Om tien uur s'avonds zijn we zo rustig ingeslapen het is pas om middernacht dat het losbarste.
En het is ook pas s'morgens dat ze het mes genomen heeft.
Nu pas besef ik dat ze zelfs tot in haar psyhose toe zich heeft zorgen gemaakt waar ik wel naar toe was!
Bij ons in de famile als mijn vrouw naar de huisarts gaat voor een vrouwenprobleem of iets persoonlijks dan blijf ik diskreet in de wachtzaal wachten, t'is enkel bij een bevalling of een kwetsuur of een kleine operatie dat ik bij haar ben.
Woensdag heb Ik afspraak bij de psy, ik wil vooral weten wat er gebeurd is en hoe te reageren als het nog eens gebeurd hoe haar ziekte noemt en wat de voortekens zijn als iets mis loopt en waarom ik zo bangelijk en laf gereageerd heb en niet zoals de eerste keer met haar naar de spoeddienst gereden ben waardoor ze nu in een gewone vrijwillige opname zou zijn.
De vorige keer zat ze nog niet zo diep in de wanen dat ik nog van vertrouwen was en op haar kon inspreken nu behoorde ik echter ook tot wat ze bang maakte en het kwam op mij echt zo over dat ze mij iets wou aandoen.
Mij oudste zoon (16 jaar) heeft s'morgens nog wel meegekregen dat ze het mes ter hand nam, hij zei nog wel mama wat doe je nu wat heb je, hij is daarna naar school vertrokken, hij troost mij en houd zich bijna sterker als ikzelf ben en zegt je had geen andere keus papa.
Ik weet wel beter er zijn altijd keuzes, nu eerst haar daar weer uitkrijgen.
Ik heb tijdens mijn bezoeken gezien dat haar beide polsen vol met krassen staan, dat moet ik ook met de psy bespreken.
En waarom verloor ik de moed en waarom reageerde ik niet koelbloedig,
Ik liet haar in de steek en waarschijnlijk nog wel op het moment van haar leven waar ze mij het hardste nodig had.
Ik had moeten zeggen vooruit meid in de auto we gaan naar de spoed...of de hulpdienst bellen maar neen ik verstopte mij angstig in de auto!

Sterkte hebben we nodig en tijd en rust om dit weer te boven te komen
  maandag 11 mei 2015 @ 11:56:20 #5
64831 2NutZ
Non-profit paardenstylist.
pi_152485259
WOw :o je vrouw in psychose toestand met messen achterlaten bij je kinderen... echt wow :o dat je dat kan... sick.
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
  maandag 11 mei 2015 @ 12:03:15 #6
411401 imikethat
Supa Hot Fire; Get Rekt m8
pi_152485474
Probeer jezelf niet teveel te verwijten, het is nu eenmaal gebeurd en dat kan je niet terugdraaien. Door er inderdaad meer informatie over op te zoeken en te praten met een psycholoog kan je je beter inleven in de situatie. Probeer ook je kinderen niet te vergeten en met hen te praten over wat er gebeurd is en hoe zij zich voelen, anders kunnen zij er later misschien psychische problemen van ondervinden
First of all, I'm not your friend.
~ Gelukkig zijn we tegenwoordig ouder en wijzer en helpen we onze hersens op een verstandigere wijze naar de klote
pi_152485635
Wauw… Wat iedereen zegt hier, hoe heb je je kinderen daar achter kunnen laten?!
Instinctief had je naar boven moeten rennen, de kinderen moeten pakken, die naar opa en oma/tante, whatever moeten brengen en daarna de hulpdiensten in moeten schakelen.

Hoe kun je vluchten met de wetenschap dat je kinderen daar nog zijn… Wauw.

Maargoed, dat weet je inmiddels zelf ook wel. Volgende keer… Foei. En nu hop, hulp zoeken voor jezelf.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 11-05-2015 12:09:54 ]
  maandag 11 mei 2015 @ 12:12:17 #8
236046 NotYou
tigerblood
pi_152485718
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2015 11:56 schreef 2NutZ het volgende:
WOw :o je vrouw in psychose toestand met messen achterlaten bij je kinderen... echt wow :o dat je dat kan... sick.
Die kinderen boffen maar idd. :') 8)7
Je suis Charlie Sheen
pi_152485784
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2015 11:49 schreef Vanzwam het volgende:
Ja, ze sliepen in hun kamer en ik liet ze achter moet wel op dit moment gedacht hebben dat ze daar veilig waren. Ik dacht de psychose wordt erger en erger door mijn aanwezigheid en wordt misschien beter als ik weg ga.
Zo bang ben ik in mijn leven nog nooit geweest.
Dit klopt niet, omdat je op dat moment wel gedacht moet hebben dat ze daar veilig waren? Met andere woorden, je herinnert het je niet. In grote paniek ergens wel voorstelbaar. Echter is dat niet ok en onverantwoordelijk richting de kinderen.

quote:
Ja ik had de hulpdienst moeten bellen maar was niet op de hoogte dat ze reeds een doorverwijzing naar de kliniek bezat, Ik wist alleen dat ze die medikamenten moest nemen.
Gelul man, wat heeft die doorverwijzing er mee te maken op zo'n moment?!
Zeker als ze die medicatie niet of niet goed inneemt en er dus niet aan het probleem gewerkt wordt.

quote:
Om tien uur s'avonds zijn we zo rustig ingeslapen het is pas om middernacht dat het losbarste.
En het is ook pas s'morgens dat ze het mes genomen heeft.
Voor hetzelfde geld had ze dat mes gepakt nadat jij de deur uitging en dan had jij dat niet geweten, omdat je pas 's ochtends weer het huis binnen ging. Dit is niet om onaardig en verwijtend te doen, maar laten we vooral niet vergeten dat het ook anders af had kunnen lopen.

quote:
Nu pas besef ik dat ze zelfs tot in haar psyhose toe zich heeft zorgen gemaakt waar ik wel naar toe was!
Bij ons in de famile als mijn vrouw naar de huisarts gaat voor een vrouwenprobleem of iets persoonlijks dan blijf ik diskreet in de wachtzaal wachten, t'is enkel bij een bevalling of een kwetsuur of een kleine operatie dat ik bij haar ben.
Hoe kan het dat je vrouw eerder een psychose heeft gehad en jij je zo afzijdig hebt gehouden? Kunnen houden ook. Er zijn immers kinderen in het spel en zo'n spoedopname is ook niet voor niks, dus dit vind ik toch wel een beetje raar en onverantwoordelijk.

quote:
Woensdag heb Ik afspraak bij de psy, ik wil vooral weten wat er gebeurd is en hoe te reageren als het nog eens gebeurd hoe haar ziekte noemt en wat de voortekens zijn als iets mis loopt en waarom ik zo bangelijk en laf gereageerd heb en niet zoals de eerste keer met haar naar de spoeddienst gereden ben waardoor ze nu in een gewone vrijwillige opname zou zijn.
Dit is heel goed van je, de koe bij de horens vatten. Top!

quote:
Mij oudste zoon (16 jaar) heeft s'morgens nog wel meegekregen dat ze het mes ter hand nam, hij zei nog wel mama wat doe je nu wat heb je, hij is daarna naar school vertrokken, hij troost mij en houd zich bijna sterker als ikzelf ben en zegt je had geen andere keus papa.
Geen andere keuze dan opname inderdaad, maar verder had je toch wel enigszins een keuze.
Wel heel erg fijn zo'n begripvolle en lieve zoon! En oppassen dat je hem in je verdriet en angst niet de verzorgende rol over laat nemen. Bespreek ook met de psych hoe je kinderen ermee om gaan enzo hè.

quote:
Ik weet wel beter er zijn altijd keuzes, nu eerst haar daar weer uitkrijgen.
Ik heb tijdens mijn bezoeken gezien dat haar beide polsen vol met krassen staan, dat moet ik ook met de psy bespreken.
Ehm nee? Zij moet eerst weer een beetje op de rit komen, voor zij er weer uit kan komen. Ik mag hopen dat haar behandelaars daar een goed oordeel over kunnen vellen en ook bedacht zijn op het krassen.
De psy waar jij heen gaat is niet die van haar begrijp ik?

quote:
En waarom verloor ik de moed en waarom reageerde ik niet koelbloedig,
Ik liet haar in de steek en waarschijnlijk nog wel op het moment van haar leven waar ze mij het hardste nodig had.
Ik had moeten zeggen vooruit meid in de auto we gaan naar de spoed...of de hulpdienst bellen maar neen ik verstopte mij angstig in de auto!

Sterkte hebben we nodig en tijd en rust om dit weer te boven te komen
Omdat je in paniek raakte en je moeite hebt om je partner zo te zien veranderen en dat moeilijk te accepteren is? Het was denk ik een juiste beslissing om het huis uit te gaan, maar een volgende keer moet je niet je kinderen zo nietsvermoedend achter laten en absoluut de hulpdienst alarmeren. Better safe than sorry.

Shit happens, richt je op wat je wel kan doen nu. Door naar de psy te gaan, te praten over hoe je je voelt en te meer te weten te komen over de situatie en hoe te handelen, pak je dat prima op.

Nogmaals sterkte!
pi_152485902
Ja niemand moet zich met kritiek inhouden duw er mij maar in

Ik heb eigenlijk het voorkomen van een grote sterke man maar was op dat moment zo bang maar zo bang zo ongeloofelijk bang,doodsbang eigenlijk om mijn vrouw in die toestand te zien dat ik gewoon weg laffelijk op de vlucht sloeg. Zoiets is mij nog nooit overkomen dit was zeker geen waardige reactie
Ik liet iedereen in de steek
Ik dacht op dat moment de psychose onstaat door mij en als ik weg ga dan gaat ze weer slapen wat dan ook hoogswaarschijnlijk is gebeurd.
Ze had ook haar mediamenten genomen en die zijn rustgevend en onderdrukken wanen
Hoewel het gelukkig al bij al nog goed afgelopen is, tenminste niemand is ernstig gekwetst kan ik mij dit nooit vergeven en vraag ik mezelf voortdurend af waarom ben je weggelopen, waarom.
Het analyseren van mijn reactie komt nog bovenop het te boven komen van de andere zorgen
Ik zal meer te weten komen hopelijk woensdag na het bezoek aan de psy.
pi_152485975
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2015 11:56 schreef 2NutZ het volgende:
Dat dus!
  maandag 11 mei 2015 @ 12:24:23 #12
64831 2NutZ
Non-profit paardenstylist.
pi_152486064
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2015 12:18 schreef Vanzwam het volgende:

Ik heb eigenlijk het voorkomen van een grote sterke man maar was op dat moment zo bang maar zo bang zo ongeloofelijk bang,doodsbang eigenlijk om mijn vrouw in die toestand te zien dat ik gewoon weg laffelijk op de vlucht sloeg. Zoiets is mij nog nooit overkomen dit was zeker geen waardige reactie
Ik dacht op dat moment de psychose onstaat door mij en als ik weg ga dan gaat ze weer slapen wat dan ook hoogswaarschijnlijk is gebeurd.
Ze had ook haar mediamenten genomen en die zijn rustgevend en onderdrukken wanen
Hoewel het gelukkig al bij al nog goed afgelopen is, tenminste niemand is ernstig gekwetst kan ik mij dit nooit vergeven en vraag ik mezelf voortdurend af waarom ben je weggelopen, waarom.
Het analyseren van mijn reactie komt nog bovenop het te boven komen van de andere zorgen
Mensen kunnen in dat soort situaties 2 dingen doen... vechten of vluchten... dat zit vaak in iemand. Dat verander je ook niet zo maar even.
Enige wat je als advies mee kan krijgen is proberen kalmte te bewaren en proberen normaal te blijven nadenken in die situaties.
Sowieso je eigen leven willen geven voor je kinderen... zoals het hoort.
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
  maandag 11 mei 2015 @ 12:30:10 #13
262 Re
Kiss & Swallow
pi_152486238
ja wat gebeurd is is gebeurd, lijkt me dat je daar nu niets meer aan kunt doen en het is op dat gebied goed afgelopen. Nu hopen dat je vrouw zodanig stabiliseert dat ze haar gewone leventje weer kan leven. Zelf zou ik inderdaad eerst eens wat antwoorden willen weten van diagnose en behandelplan en je daarna goed laten informeren via steunpunten en andere hulpinstanties om je vrouw en kinderen (ook belangrijk) bij te staan in deze moeilijke situatie.
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_152486827
flikker op kneus

[ Bericht 58% gewijzigd door Re op 11-05-2015 12:52:16 ]
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
I stand with (the) Netherlands. w/
pi_152487028
quote:
Kijk eens de film turist daarin overkomt een man ook zoiets, alleen is het daar een lawine waar hij voor vlucht en zijn vrouw en kinderen achterlaat.

Succes er verder mee.
pi_152487078
-doe maar gewoon niet op deze manier helpen-

Kritiek op moderatie mag in R&P / R&P Feedback - Ik hou me in

[ Bericht 16% gewijzigd door motorbloempje op 11-05-2015 13:12:37 ]
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
  maandag 11 mei 2015 @ 13:12:43 #17
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_152487456
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2015 12:58 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
Als de vrouw gaat lezen zal ze zich beter voelen en alles beter begrijpen.
Die site is gemaakt door iemand met een psychose. Beter kan ze gaan beseffen dat haar wanen wanen zijn.

[ Bericht 5% gewijzigd door motorbloempje op 11-05-2015 13:13:13 ]
pi_152487478
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2015 13:12 schreef Woelwater het volgende:

[..]

Die site is gemaakt door iemand met een psychose. Beter kan ze gaan beseffen dat haar wanen wanen zijn.
Quoten help je de mods niet mee.
pi_152487561
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2015 13:12 schreef Woelwater het volgende:

[..]

Ik ben van mening dat als ze de site gaat lezen, ze zich beter gaat voelen.Sommige krachten willen dit niet.
Dan is al hun gangstalk werk voor niets geweest.
Ik spreek uit ervaring, en wil haar helpen.
Daarom begrijp ik niet waarom mijn reacties verwijderd worden.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
pi_152487581
Jezelf nu verwijten maken wb het handelen is nutteloos, je kunt het niet terugdraaien, doe het de volgende keer alleen wel anders.. zeker wb de kinderen.

En voor nu is t tijd dat jij je gaat mengen in de behandeling! Wat moet er gebeuren en wat kan jij daaraan bijdragen, aan een man die afzijdig blijft heeft je vrouw nu niets.

Succes!
S. 2014
J. 2016
pi_152487587
TS.

Zulke momenten/gebeurtenissen zijn zo onwerkelijk, acuut en heftig, ik kan me best voorstellen dat je in een vlaag van verstandsverbijstering op zulke momenten verkeerde beslissingen neemt.
Je weet zelf niet hoe je hiermee moet dealen en t is goed dat je je daarvoor gaat laten informeren zodat herhaling van dit soort gevaarlijke situaties in de toekomst voorkomen kunnen worden.

Succes!

Edit: Ik keur je acties daarmee ook niet gelijk goed, maar ik keur ze ook niet af.
Soms heb je gewoon gebeurtenissen in je leven waar je totaal niet op voorbereid kunt zijn. Fouten maakt iedereen en soms kan dat verkeerd aflopen ja.
Gelukkig is dat nu niet gebeurd en gelukkig ga je er wat mee doen :)
pi_152487716
quote:
men kon op haar werk horen wat thuis werd gezegd.
Terugkoppeling van gesprekken die niemand kan weten.

Is dit wetenschappelijk te verklaren?
In het jaar 1820 misschien niet, maar anno 2015 zeer zeker weten wel.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
  maandag 11 mei 2015 @ 13:27:53 #23
411401 imikethat
Supa Hot Fire; Get Rekt m8
pi_152487855
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2015 13:23 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:

[..]

Terugkoppeling van gesprekken die niemand kan weten.

Is dit wetenschappelijk te verklaren?
In het jaar 1820 misschien niet, maar anno 2015 zeer zeker weten wel.
En dat is je ingefluisterd door de reincarnatie van wie precies?
First of all, I'm not your friend.
~ Gelukkig zijn we tegenwoordig ouder en wijzer en helpen we onze hersens op een verstandigere wijze naar de klote
pi_152487865
Doe eens niet dit topic zo vollullen met onzin. Dank.
Ja doei.
pi_152488267
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2015 13:16 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:

[..]

Ik ben van mening dat als ze de site gaat lezen, ze zich beter gaat voelen.Sommige krachten willen dit niet.
Dan is al hun gangstalk werk voor niets geweest.
Ik spreek uit ervaring, en wil haar helpen.
Daarom begrijp ik niet waarom mijn reacties verwijderd worden.
Omdat ze geen derde psychose willen...
  maandag 11 mei 2015 @ 13:51:06 #26
440653 BarryOSeven
Fiat justitia ruat caelum
pi_152488405
quote:
13s.gif Op maandag 11 mei 2015 12:12 schreef NotYou het volgende:

[..]

Die kinderen boffen maar idd. :') 8)7
Denken dat het mogelijk is rationeel te reageren in zo'n situatie. :') Je hebt nog een hoop te leren zie ik wel.

TS klasse gehandeld, opname was nodig en ze is daar in ieder geval veilig totdat de psychose weer voorbij is.

Dat van die andere rare mensen dat lijkt zo, maar die hebben ook een beetje hetzelfde waarschijnlijk. Uiteindelijk zijn het allemaal mensen.

Absoluut geen zorgen maken over of ze je nog wel gaat accepteren na deze actie, dit was het enige wat je kon doen. Mocht ze het je niet vergeven dan kun je nog terugkijken op iets dat je hebt gedaan dat het beste voor haar was.

Maar ik denk dat ze het je straks wel in dank af gaat nemen.

Het is in ieder geval wel raadzaam een crisisplan te gaan maken waarin je opneemt wat je de volgende keer gaat doen zodat je niet in emotie je kinderen hoeft achter te laten.

Maak een plan met een nummer van een hotel waar je du moment terecht kan.

Schrijf erbij dat je een verhaal vertelt aan je vrouw waarom jij en de kids er even tussenuit gaan. Puur zo nodig kun je dan vanuit dat lijstje werken en niet vanuit je gevoel.

Sterkte, en goed gedaan TS! Nu proberen je vrouw weer gezond te krijgen.
  maandag 11 mei 2015 @ 13:52:18 #27
441440 aquawoman
Bitch please
pi_152488438
Wat een heftig verhaal. Dat je reactie op het moment niet de juiste is geweest weet je zelf ook al wel en is op dit moment ook niet het belangrijkste.

Ik zou je een paar dingen willen aanraden:
- verdiep je in je vrouw en haar ziekte. Wat voelt zij precies, wat kan er gebeuren en hoe kan jij het beste reageren. Je wilt natuurlijk voorkomen dat je weer zo machteloos bent in deze situatie.
- Focus je op positiviteit en oplossingen. De situatie wordt niet beter door je in alle negativiteit te storten, eerder slechter. Zeker voor je kinderen.
- Zoek hulp. Jij en je kinderen hebben ook een optater gekregen van deze situatie. Laat je doorverwijzen door de dokter naar een therapeut die je helpt met je gevoelens om te gaan en misschien is het ook wel goed voor je kinderen om met iemand te praten (afhankelijk van hoeveel ze mee hebben gekregen en hoe oud ze zijn -en van wat ze zelf wel of niet willen).

Heel veel sterkte en ik hoop dat het snel beter gaat.
Frankly, my dear, I don't give a damn.
pi_152488488
-nope nope nope-

[ Bericht 97% gewijzigd door motorbloempje op 11-05-2015 14:01:51 ]
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
  maandag 11 mei 2015 @ 13:56:38 #29
236046 NotYou
tigerblood
pi_152488579
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2015 13:51 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Denken dat het mogelijk is rationeel te reageren in zo'n situatie. :') Je hebt nog een hoop te leren zie ik wel.

TS klasse gehandeld, opname was nodig en ze is daar in ieder geval veilig totdat de psychose weer voorbij is.

Dat van die andere rare mensen dat lijkt zo, maar die hebben ook een beetje hetzelfde waarschijnlijk. Uiteindelijk zijn het allemaal mensen.

Absoluut geen zorgen maken over of ze je nog wel gaat accepteren na deze actie, dit was het enige wat je kon doen. Mocht ze het je niet vergeven dan kun je nog terugkijken op iets dat je hebt gedaan dat het beste voor haar was.

Maar ik denk dat ze het je straks wel in dank af gaat nemen.

Het is in ieder geval wel raadzaam een crisisplan te gaan maken waarin je opneemt wat je de volgende keer gaat doen zodat je niet in emotie je kinderen hoeft achter te laten.

Maak een plan met een nummer van een hotel waar je du moment terecht kan.

Schrijf erbij dat je een verhaal vertelt aan je vrouw waarom jij en de kids er even tussenuit gaan. Puur zo nodig kun je dan vanuit dat lijstje werken en niet vanuit je gevoel.

Sterkte, en goed gedaan TS! Nu proberen je vrouw weer gezond te krijgen.
Gelukkig maar dat er ook genoeg mensen blijken te zijn die dat wel gewoopn kunnen. Sterkte met je kennelijke onvermogen.
Je suis Charlie Sheen
pi_152488647
Laat je kinderen nooit meer alleen met je vrouw, wanneer zij in een psychose zit. Voor hetzelfde geld zet ze dat mes in hen...
pi_152488656
quote:
4s.gif Op maandag 11 mei 2015 13:58 schreef Gray het volgende:
Laat je kinderen nooit meer alleen met je vrouw, wanneer zij in een psychose zit. Voor hetzelfde geld zet ze dat mes in hen...
Ik denk dat TS zich daar nu wel van bewust is :P
  maandag 11 mei 2015 @ 14:09:12 #32
440653 BarryOSeven
pi_152488984
quote:
14s.gif Op maandag 11 mei 2015 13:56 schreef NotYou het volgende:

[..]

Gelukkig maar dat er ook genoeg mensen blijken te zijn die dat wel gewoopn kunnen. Sterkte met je kennelijke onvermogen.
Wat kom jij doen dan? TS even een schop na geven? Er zit niets constructiefs in jou, lazer gewoon lekker op.

TS heeft op dat moment gehandeld zoals hij de situatie inschatte, kom gewoon met een oplossing of accepteer dat TS uit emotie handelde.

Aan situatieschetsen dat de oom van je moeder ergens gehoord heeft dat iemand volledig rationeel handelde in een noodsituatie heeft niemand wat aan. Lafbek.
pi_152489276
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2015 14:16 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
-ga weg-
> Brave New World
  maandag 11 mei 2015 @ 14:42:15 #34
440653 BarryOSeven
pi_152489816
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2015 14:34 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:

[..]

Blijf zelf buiten!, tenzij je zelf een psychose hebt meegemaakt.
In jouw geval mag je alleen maar meepraten als je in een psychose zit net als jij, of niet?

Wat jij doet is gevaarlijk voor iemand met een psychose. Dat jij stelt dat iemand de psychose maar moet onderzoeken en zoeken naar betekenis in die gedachten is gewoon gevaarlijk en laat het herstel langer duren of uitblijven als je er maar hard genoeg in gaat geloven.

Als iemand kritisch wil zijn op wat er gebeurt op het wereldtoneel is dat verstandig even na de psychose te doen, niet er middenin.
pi_152489860
Kritiek op moderatie mag in R&P / R&P Feedback - Ik hou me in
Ja doei.
pi_152490328
Bedankt voor alle reacties
Nu moet ik eerst even alles op een rijtje zetten en de kinderen opvangen na de school
Woensdag morgen afspraak met de psychiater die haar nu op dit moment behandelt.
Die is psychiater maar ook gespecialiseerd in psychotische storingen en eveneens familietherapeut
dat lees ik tenminste op de site van het hospitaal.
Woensdag namiddag afspraak voor een begeleid bezoek samen met de kinderen.
Vandaag een dagje zonder bezoek op haar verzoek en rust voor iedereen.
Bedankt voor het bestaan en modereren van dit forum
Anders zit ik hier maar alleen thuis te suffen en mezelf gek te maken
Het doet goed het even van zich af te kunnen schrijven
Tot woensdag
  maandag 11 mei 2015 @ 16:58:12 #37
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_152494280
Jij bent zeker zelf geen hoogopgeleide he? Je kinderen alleen laten met iemand die met messen zwaait. Complete desinteresse in de ziekte van je vrouw (makkelijk op te zoeken op internet).

Als ze weer eens thuis een psychose heeft moet je gelijk de crisisdienst bellen. Laat je anders ook zelf begeleiden door de ggz hoe hier mee om te gaan, alarmeringsplan etc.
  maandag 11 mei 2015 @ 18:47:57 #38
262 Re
Kiss & Swallow
pi_152497671
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2015 16:58 schreef Mishu het volgende:
Jij bent zeker zelf geen hoogopgeleide he? Je kinderen alleen laten met iemand die met messen zwaait. Complete desinteresse in de ziekte van je vrouw (makkelijk op te zoeken op internet).

Als ze weer eens thuis een psychose heeft moet je gelijk de crisisdienst bellen. Laat je anders ook zelf begeleiden door de ggz hoe hier mee om te gaan, alarmeringsplan etc.
ja mosterd, maaltijd, potten vol vandaag geloof ik
pi_152514563
quote:
Complete desinteresse in de ziekte van je vrouw (makkelijk op te zoeken op internet).

Inderaad 100% juist, de nagel op de kop! Toen mijn vrouw vier jaar geleden het hospitaal verliet was het feest. Ze werd thuis opgevangen met een familiefeest en bloemen, kussen en knuffels en er volgde en zeer fijne tijd. Samen fietsen en sporten, wandelen, taarten bakken, kortom genieten van het leven. Met de kinderen op reis en een nieuwe en betere baan gevonden ze was duizend man sterk. De boze droom was snel vergeten, dat was éénmalig, dit komt nooit meer terug. We moeten vooruit kijken in het leven. Mama was even moe geweest is naar het hospital gegaan om uit te rusten en is nu weer op en top in form! Dat vertelden we aan de kindern en ik denk dat ik hetzelf ook zo wilde geloven ook. Mama is weer thuis, ze straalt en is vol levenslust.
Het is ook vier jaar lang goed gegaan wat zou ik dan snuffelen op internet naar ziektes waarvan ik niet eens de naam goed ken. Had ik het maar gedaan! Dan had ik misschien waakzamer kunnen zijn en de voortekenen kunnen herkennen toen de ziekte heel langzaam en onopgemerkt terug gekomen is.
Ik ben vrachtwagenmonteur ggz is een ver van mijn bed show daar ben ik echt nog nooit mee bezig geweest! Het is pas de vijfde dag dat ik intensief alles aan het opzoeken ben en met de dokters aan het overleggen, ik heb zoveel spijt en zoveel in te halen!
Maar niet opgeven, we moeten erdoorheen!
pi_152514757
quote:
3s.gif Op maandag 11 mei 2015 18:47 schreef Re het volgende:

[..]

ja mosterd, maaltijd, potten vol vandaag geloof ik
Het is niet alleen mosterd na de maaltijd aangezien het diner nog in volle gang is.
Dat mag natuurlijk best benoemd worden gezien de herhaling die aan de gang is.
Lekker niks zeggen en straks een familiedrama in de krant waarbij iedereen roept: Waarom is er niks gedaan! daar hebben we ook geen zin in.
pi_152516257
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2015 08:44 schreef Vanzwam het volgende:

[..]

Inderaad 100% juist, de nagel op de kop! Toen mijn vrouw vier jaar geleden het hospitaal verliet was het feest. Ze werd thuis opgevangen met een familiefeest en bloemen, kussen en knuffels en er volgde en zeer fijne tijd. Samen fietsen en sporten, wandelen, taarten bakken, kortom genieten van het leven. Met de kinderen op reis en een nieuwe en betere baan gevonden ze was duizend man sterk. De boze droom was snel vergeten, dat was éénmalig, dit komt nooit meer terug. We moeten vooruit kijken in het leven. Mama was even moe geweest is naar het hospital gegaan om uit te rusten en is nu weer op en top in form! Dat vertelden we aan de kindern en ik denk dat ik hetzelf ook zo wilde geloven ook. Mama is weer thuis, ze straalt en is vol levenslust.
Het is ook vier jaar lang goed gegaan wat zou ik dan snuffelen op internet naar ziektes waarvan ik niet eens de naam goed ken. Had ik het maar gedaan! Dan had ik misschien waakzamer kunnen zijn en de voortekenen kunnen herkennen toen de ziekte heel langzaam en onopgemerkt terug gekomen is.
Ik ben vrachtwagenmonteur ggz is een ver van mijn bed show daar ben ik echt nog nooit mee bezig geweest! Het is pas de vijfde dag dat ik intensief alles aan het opzoeken ben en met de dokters aan het overleggen, ik heb zoveel spijt en zoveel in te halen!
Maar niet opgeven, we moeten erdoorheen!
Goed dat je je nu inleest en laat informeren. ^O^
In jouw verhaal lees ik niet wat artsen hebben verteld toen ze de eerste keer een psychose doormaakte. Goede infomatie en voorlichting is zo ontzettend belangrijk, zij hebben veel kennis, je hoeft echt niet alles zelf op te zoeken! Kreeg je destijds geen informatie of sloot je jezelf ervoor af?

Sterkte ermee. Hoe is het met jou en met je kinderen?
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  dinsdag 12 mei 2015 @ 10:58:56 #42
262 Re
Kiss & Swallow
pi_152517267
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2015 08:58 schreef Godtje het volgende:

[..]

Het is niet alleen mosterd na de maaltijd aangezien het diner nog in volle gang is.
Dat mag natuurlijk best benoemd worden gezien de herhaling die aan de gang is.
Lekker niks zeggen en straks een familiedrama in de krant waarbij iedereen roept: Waarom is er niks gedaan! daar hebben we ook geen zin in.
was meer dat het al 30 keer gezegd was, op een gegeven moment zal hij het wel doorhebben dat hij verkeerd was maar dat is dus water onder de brug en zo... hoe te voorkomen of hoe er mee om te gaan als de tweede psychose naar een derde gaat...
pi_152569940
Er is veel gebeurd de laatste 48hr, een bezoekje aan mijn vrouw dinsdagnamiddag dat volgens mij eigenaardig verliep en dat ik nog niet zo goed kan plaatsen.
Woensdag morgen samen bij de dokter ruim een uur, veel informative, zeer veel praten maar weinig antwoorden feitelijk. Ik weet nog evenveel als tevoren.
Het begeleid bezoek met de kinderen woensdag namiddag was voorzien één uurtje van één tot twee maar kreeg plots een verrassende wending, de begeleidende persoon stond plots recht en zei gaan jullie maar samen de stad in ofzo of op wandeling ik zie jullie wel deze avond om 18.00hr.
Het werd een mooie prachtige namiddag, maar toch ook zeer rustig want mijn vrouw is nog wat bang maar de kinderen en ikzelf we zijn zo blij. Een wandeling en een terrasje gedaan, koffie gedronken en ijsje gegeten.
Morgen mag ze voor het eerst naar huis voor een volledige familiedag van acht tot acht, gelukkig heeft men mij voorzien met een telefoonnummer van het opvangcentrum om bij de minste problemen te bellen daardoor ben ik ook gerustgesteld en weet wat te doen als het fout moest gaan. Ze is wel enorm onder invloed van de medikamenten.
Als alles goed verloopt mag ze dit weekend zaterdag en zondag naar thuis.

Eerst moet ze weer beter worden en ze is op goede weg dat is prioriteit nummer één!

Deze keer gaan we door met de behandeling en de analyse van wat er gebeurd is tot op het einde zodat dit nooit of nimmer nog hoeft te gebeuren.

Meer nieuws van zodra ik meer weet.
pi_152570285
Fijn dat jullie tijd als gezin konden doorbrengen. ^O^ Dat is ook wel de insteek tegenwoordig: zodra het kan terug naar de vertrouwde situatie. Maar wel als dat kan .

Er komt heel veel op je af en zo tussen de regels door lees ik dat je niet alle info kunt opnemen. Wees niet bang om te vragen! Schrijf je vragen op, laat zaken op papier zetten, of folders meegeven. Zeker als ze zo snel weer thuis komt moet jij er vertrouwen in hebben en hulp kunnen inschakelen als dat nodig is. Je vrouw zal het niet zelf kunnen, of misschien niet willen, mocht ze een terugval krijgen.

En, als jij het nog niet ziet zitten dat ze naar huis komt: maak het bespreekbaar. Het is geen schande angstig te zijn, en je hebt ook je kinderen om aan te denken. Je kunt het dan beter met je vrouw en een arts in de kliniek bespreken dan het thuis uit de hand laten lopen.

Hoe goed je je nu ook inleest, haar begeleidt en zij zich houdt aan de voorschrijften, na een tweede psychose is het terugvalgevaar groter. Mocht het nog een keer gebeuren, dan kun je nu winst boeken door sneller actie te ondernemen. Maar voel je niet schuldig als het nog een keer gebeurt, ook al houden jullie je aan leefregels en medicijnen.
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_152572385
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2015 20:02 schreef Vanzwam het volgende:
Er is veel gebeurd de laatste 48hr, een bezoekje aan mijn vrouw dinsdagnamiddag dat volgens mij eigenaardig verliep en dat ik nog niet zo goed kan plaatsen.
Woensdag morgen samen bij de dokter ruim een uur, veel informative, zeer veel praten maar weinig antwoorden feitelijk. Ik weet nog evenveel als tevoren.
Het begeleid bezoek met de kinderen woensdag namiddag was voorzien één uurtje van één tot twee maar kreeg plots een verrassende wending, de begeleidende persoon stond plots recht en zei gaan jullie maar samen de stad in ofzo of op wandeling ik zie jullie wel deze avond om 18.00hr.
Het werd een mooie prachtige namiddag, maar toch ook zeer rustig want mijn vrouw is nog wat bang maar de kinderen en ikzelf we zijn zo blij. Een wandeling en een terrasje gedaan, koffie gedronken en ijsje gegeten.
Morgen mag ze voor het eerst naar huis voor een volledige familiedag van acht tot acht, gelukkig heeft men mij voorzien met een telefoonnummer van het opvangcentrum om bij de minste problemen te bellen daardoor ben ik ook gerustgesteld en weet wat te doen als het fout moest gaan. Ze is wel enorm onder invloed van de medikamenten.

Eerst moet ze weer beter worden en ze is op goede weg dat is prioriteit nummer één!

Deze keer gaan we door met de behandeling en de analyse van wat er gebeurd is tot op het einde zodat dit nooit of nimmer nog hoeft te gebeuren.

Je doet 't prima, lijkt me. Beterschap voor je vrouw en sterkte voor jou & de kinderen gewenst!
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_152578761
Ook een paar keer van dichtbij een psychose meegemaakt en ja, dat is zeer heftig.

TS, ik vind dat je het op dit moment heel goed aanpakt. Heel veel sterkte voor jullie allemaal (jij, je vrouw en de kinderen) gewenst!
Tails tell tales
pi_152579786
Ik zou IETS meer aandacht aan je vrouw, en wat ze eigenlijk heeft, en wat ze aan 'medikamenten' neemt schenken als ik jou was. En leer de tekens herkennen voordat ze in een psychose raakt, allebei. Dit kan natuurlijk alleen als je daar al bent geweest..
  donderdag 14 mei 2015 @ 08:53:11 #48
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_152584444
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2015 20:02 schreef Vanzwam het volgende:

Als iemand in een psychose zit word dit gedurende de avond en de nacht vaak nog heftiger. Iets om rekening mee te houden.
Als je 's middags nog denkt het is nog te behappen kan het 's avonds of 's nachts ineens een stuk verergeren.

Het is positief van je dat je zegt dat dit nooit of te nimmer nog hoeft te gebeuren. Maar vaak heb je dit niet in de hand. Ook al volg je alle medicijnen en regeltjes op.
Voor jezelf lijkt het me beter als je denkt ik hoop dat het zo lang mogelijk wegblijft. Mocht je de eerste verschijnselen weer waarnemen dan kan je sneller aan de bel trekken.
Rayen 2½ jaar!
pi_152618418
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2015 08:53 schreef TimeJumper het volgende:
Als iemand in een psychose zit word dit gedurende de avond en de nacht vaak nog heftiger. Iets om rekening mee te houden
Inderdaad tijdens de twee psychoses heb ik verkeerdelijk gedacht we gaan vroeg slapen en dan zal het morgen beter gaan. Nu weet ik zeker dat het s'nachts erger wordt en s'morgens onhoudbaar!
Een misstap om nooit meer te vergeten.

quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2015 23:30 schreef Symn het volgende:
Ik zou IETS meer aandacht aan je vrouw, en wat ze eigenlijk heeft, en wat ze aan 'medikamenten' neemt schenken als ik jou was
Wat ze precies heeft weet ik nog altijd niet, de dokter verwees me naar later voor op die vraag te antwoorden. Tijdens de gesprekken is het duidelijk geworden dat ze onder enorme stress leed op haar werk onder andere door een conflict met een medewerker en ze heeft meermaals om aandacht gevraagd maar dit is onopgemerkt gebleven zowel haar collega's als ikzelf en haar familie hebben gezien dat het bergaf ging maar niemand heeft gereageerd. De medikamenten die ze geregeld nam en neemt zijn Seroquel 200mg, de dag voor de psychose heeft ze er Spiralexa 10mg bijgekregen voor de eerste keer.

quote:
Jij bent zeker zelf geen hoogopgeleide he?
Inderdaad 100% juist, mijn vrouw is hoogopgeleid, ik ben eerder een handwerker, ik begrijp de dingen die ik zie. Ik zet de vuilbak buiten, onderhoud de tuin, doe de klussen, zet de auto klaar om op vakantie te gaan en draag de koffers. Hangt er een lijstje met things to do op de koelkast dan voer ik die welgemutst en fluitend van plezier uit.
Thuis ben ik zacht in de omgang help met het huiswerk en de huishoudelijke taken.
Als monteur leef ik in een wereld waarin ik mij zo goed voel als een vis, alles is open en duidelijk, af en toe een por en een brandende schouderklop of een goeie grap. Soms met oude legerkameraden herrineringen ophalen en uit de bol gaan. Ik heb geen schrik om door een groep potige bikers te gaan of doorheen een groep dolgedraaide voetbalhooligans. Ik heb een zelfzekere blik, een ontwapende glimlach en knipoog klaar en doe veel aan sport.
Tja maar als ik op de hoek van de straat een schriel oud vrouwtje zie met een verwarde blik dan krijg ik kippevel.
Als ik in de kliniek van ggz de andere patienten zie dan denk ik wat is me dat hier allemaal.
Na meerdere bezoeken gaat dat wat beter maar de eerste keer was effe heel diep ademen.
En als mijn vrouw in de Psychose zat en ik haar opengesperde ogen zag en die angstwekkende blik sloeg ik op de vlucht.
Blijkbaar heb ik een probleem als de communicatie met iemand niet lukt via direkt oogkontact.
Niet dat ik de mensen loop aan te staren begrijp me niet verkeerd maar een moment van verstandhouding zoek ik toch wel altijd. In de winkel bijvoorbeeld om te weten te komen of ik het met een eerlijke verkoper te doen heb.
Nu ik er dieper over nadenk ik hou niet zo van mensen die geniepig hun blik wegdraaien.

De dokter zal aan mij ook nog veel werk hebben denk ik, Maar eerst mijn vrouw weer gezond dat heeft prioriteit. Gisteren was ze de de ganse dag thuis en dit weekend mag ze voor het eerst naar huis voor twee dagen.
Waarschijnlijk doe ik die nacht geen oog dicht maar dat is van geen belang.

Stap voor stap gaan we vooruit!
Wat is er gebeurd, wat was de oorzaak, hoe moeten we dit in de toekomst vermijden, duizend miljoen onbeantwoorde vragen
  vrijdag 15 mei 2015 @ 12:35:45 #50
92409 Twinky
Little star.
pi_152618510
Je vrouw is niet beter/gezond. Ze is gevoelig voor psychoses en het gaat waarschijnlijk nog een keer gebeuren.

De psychose is nu over, maar de dreiging blijft en zal onderdeel van jullie leven zijn.

Ik denk dat jij hulp nodig hebt om haar te helpen - signalen te herkennen en wat mensen eerder zeiden: een plan mocht het weer gebeuren.
Volgens mij, als jij een duidelijk plan (to do lijst) hebt, is dit iets wat je prima aankunt. Je komt over als een sterke man, die veel om zijn vrouw en kinderen geeft.
pi_152625006
Wat doet je vrouw vor (hoogopgeleid) beroep als ik vragen mag?
pi_152626084
Waar heb je aangifte van gedaan?
pi_152626317
Wat ik ook niet volg is dat je zo bang zou zijn geweest dat je naar buiten vluchtte en nb in de auto bent gaan slapen zonder je kinderen te wekken..
pi_152633441
Het is niet goed dat topicstarter gevlucht is, maar wel te verklaren. Diep in ons brein zit de vecht-of-vluchtreactie. Door de stress is normaal denken moeilijk.

Topicstarter is gevlucht, maar gelukkig zijn er geen ongelukken gebeurt. Het is nu belangrijk dat zijn vrouw herstelt en dat hij dit vluchten in de toekomst voorkomt en een plan heeft. Dus TS maak een plan en neem je kinderen mee naar een tante, goede kennis, hotel etc.
pi_152634254
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 12:30 schreef Vanzwam het volgende:
Hangt er een lijstje met things to do op de koelkast dan voer ik die welgemutst en fluitend van plezier uit.
Dit lijkt me een mooi aanknopingspunt. Overleg en maak met de psych een lijstje van aandachtspunten. Wat zijn de triggers (zoals stress) die je in de gaten moet houden? Welke symptomen moet je alert op zijn? En dan is er het het checklijstje hoe te handelen in dat soort situaties. Zie het als een handvat om meer overzicht te krijgen en te houden, want je kan er altijd op terugvallen.
Overigens zou ik wel even overleggen of je zoiets op de koelkast zou moeten hangen en in hoeverre je kinderen er ook in betrokken moeten worden. Je oudste is 16, maar die daaronder? Zijn ze straks alleen met haar thuis soms?
Gewoon aankaarten.

quote:
De dokter zal aan mij ook nog veel werk hebben denk ik, Maar eerst mijn vrouw weer gezond dat heeft prioriteit. Gisteren was ze de de ganse dag thuis en dit weekend mag ze voor het eerst naar huis voor twee dagen.
Waarschijnlijk doe ik die nacht geen oog dicht maar dat is van geen belang.
Ten eerste is je dokter daarvoor, ten tweede moet je ook jezelf niet voorbij gaan lopen alsof alles alleen om je vrouw draait. Jij moet ook voor je kinderen en jezelf zorgen, dus trek aan de bel als het gebrek aan nachtrust je op gaat breken.

Nogmaals sterkte!
pi_152744140
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 16:37 schreef Symn het volgende:
Wat doet je vrouw vor (hoogopgeleid) beroep als ik vragen mag?
Ze heeft talen en economie gestudeerd en heeft een stresserende baan met accreditieven en facturaties. Ze is altijd een pietje precies geweest en werkt met een enorm oog voor detail aan elk project op het einde is elke punt en komma van groot belang en achter elk woord kan er zich een valstrik verschuilen. Op den duur worden alle brieven alleen nog aangetekend verstuurd en aan iedereen emails ter bevestiging.

quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 17:15 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Waar heb je aangifte van gedaan?
Dat ze zich voor de tweede keer in een psychose bevind en ik niet meer met haar kan communiceren en alles rondom haar een bedreiging vormt.
Dat de raad van de huisarts voor een vrijwillige opname niet werd opgevolgd.
Dat ze zich met een mes in de armen heeft geprikt maar dat ik echter geen bloed heb gezien.
Dat de psychose en angstaanvallen lijken te verminderen als ik afstand van haar neem en ze alleen is.
Dat ik de messen heb weggedaan
Dat de kinderen veilig op school zijn
Dat ze nu alleen thuis is en ik deze aangifte doe op aanraden van de huisarts die dit als enige uitweg ziet.
Dat ik ten einde raad ben, schrik heb voor haar veiligheid en geen uitweg meer zie en dus hulp nodig heb.

quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 17:23 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Wat ik ook niet volg is dat je zo bang zou zijn geweest dat je naar buiten vluchtte en nb in de auto bent gaan slapen zonder je kinderen te wekken..
Inderdaad dit kan niemand volgen ook ikzelf niet! Een niet goed te praten laffe paniekaanval lijkt de voor de hand liggende verklaring te zijn. Daarvoor moet ik zeker nog eens bij de dokter op de bank gaan liggen!

Nieuws:
Dit weekend waren we samen van vrijdag tot zondagavond.
Ze is nog wat bang en kwetsbaar maar in de huiselijke kring kwam ze toch tot rust.
We hebben een zeer mooi weekend mogen beleven.
Wat werken in de tuin en de bloemen verzorgen deed haar enorm opbloeien
Emails nazien op de computer maakte haar enorm nerveus dus snel weer uit die computer.
S'nachts worden we beiden af en toe wakker onze slaap is veel lichter geworden, ik ben voortdurend op mijn hoede en bij het minste wakker en zij slaapt niet zo goed door nochtans neemt ze haar serroquel xr.
Ze is wat ongerust wat betreft wat de buren, vrienden en collega's wel zouden denken.
Nu is ze ook wat bang om terug naar de kliniek te gaan ze voelt zich beter thuis.
Vandaag onder de scanner wie weet waarom en naar de psychiater.
Hopelijk is deze nare droom snel voorbij.
Wat mij opviel is dat dit weekend als we met haar praatten dat ze deze keer echt luisterde, in de weken voordien leek het wel of ze niet meer kon luisteren of zich concentreren op een gesprek na een paar woorden draaide haar hoofd weg en steeds was ze bezig met andere dingen in haar hoofd. Ik zei nog zo dikwijls, schat deze vrouw of meneer spreekt met U luister toch eens. Dit was iedereen in de familie al opgevallen.

Dus het gaat vooruit!
:)
  dinsdag 19 mei 2015 @ 12:36:55 #57
320538 All-out
super, man
pi_152744702
quote:

Ik heb een beetje hetzelfde meegemaakt en snap dat je er zelf ook bang van wordt. Maar wat denk ik wel belangrijk is om te beseffen is dat jij, als haar man, op dat soort momenten (en altijd eigenlijk) haar enige steun hierin kan zijn. Ze kent jou het beste, dus ondanks de psychose zal ze je ergens willen/kunnen vertrouwen. Zorg er dus in deze periode vooral voor dat ze ook altijd op je kan vertrouwen. Het vluchten was niet handig, je had haar juist tegen haarzelf moeten beschermen. Op die manier ben je zelf en zijn je kinderen ook veilig.

Dat je haar in gedwongen opname hebt gedaan is waarschijnlijk wel een goede beslissing geweest, maar besef ook dat ze daarmee haar veilige omgeving kwijt is, dus probeer er zoveel mogelijk voor haar te zijn en laat haar "in contact blijven" met haar oude leven.

Daarnaast lijkt het me verstandig dat je zoveel mogelijk mee gaat naar psychiaters en andere artsen. Hoe meer je weet over de aandoening van je vrouw, hoe beter. Nogmaals, jij bent in principe haar enige veiligheid, dus zorg dat ze bij je terecht kan.

Heel veel sterkte, ik weet dat het ontzettend belastend is, maar bedenk je dat het voor haar nog altijd zwaarder is.

Op www.mijnmedicijn.nl staan veel informatie, zowel over de medicatie die ze gebruikt als over psychosen en dergelijke aandoeningen. Lees je in, dan weet je beter waar je mee te maken hebt en kun je haar gedrag beter begrijpen

[ Bericht 5% gewijzigd door All-out op 19-05-2015 12:47:30 ]
"Mendoza's been hit! Mendoza's been fucking hit!"
pi_152749864
Weet dat in veel gevallen een psychose op zich best goed voorkomen kan worden. Met (de juiste) medicijnen, maar ook op andere manieren. Een dierbare van mij heeft in zijn/haar leven (tot nu toe) 2x een psychose gehad (beide keren met een gedwongen opname tot gevolg), maar tussen die twee keer zat echt heel veel tijd. Bovendien, was hij/zij -tegen waarschuwingen in :') - vòòraf aan die tweede keer met de antipsychotica gestopt en ontstond die tweede psychose alsnog pas in een (door allerlei verschillende omstandigheden) uiterst stressvolle periode. Al met al niet "zomaar" dus.

Ieder persoon en/of elke situatie is natuurlijk anders, maar wil hiermee alleen maar duidelijk maken dat je de toekomst nu echt niet per se heel zwart hoeft te zien (mocht je dat doen). :*
Tails tell tales
pi_152757575
Je vrouw zal, als ze straks weer hersteld is, medicatie moeten blijven gebruiken. Om te voorkomen dat ze weer in een psychose raakt in de toekomst.
pi_152786770
Ze mag nu dagelijks elke namiddag de kliniek verlaten.
En ze slaapt vanaf gisteravond op de gang met de niet afgesloten kamers die blijven normaliter s'nachts open.

Een zeer prettige namiddag gisteren.
Nog een lieve sms rond zeven uur
Maar dan om 2200hr een zeer zorgwekkend telefoontje, angsten omdat de deur niet afgesloten werd,alles moet veranderen in ons leven, t'is mijn schuld dat ze daar zit,we gaan verhuizen naar een andere stad, naar een ver land, een nieuw leven opbouwen, een geitenboerderij...???

dat gaat toch allemaal mijn petje te boven hoor maar ik heb aandachtig en geduldig geluisterd en ze gekalmeerd uiteindelijk heeft de nachtzuster de deur afgesloten en kwam ze tot rust.

Vandaag een rustig telefoontje op een normale toon oef!
Blijkbaar heeft ze wat angst op de lange gang met de deur los voor de medepatienten.

Kan het zowaar begrijpen ook!

Deze namiddag gaat het hopelijk weer beter, hoop doet leven
pi_152978168
Het gaat rustig aan maar goed

Een voorzichtige diagnose van de psy komt grotendeels overeen met wat de eerste psy ook al had vastgesteld.
Een bi-polaire storing met fases van hypomanie maar met het ontbreken van depressieve fases.
Ze moet Abilify nemen en seroquel xr.
Hopelijk zijn er niet te veel bijwerkingen

Voor de ogenblik zijn we samen aan het tuinieren en het huis een grote onderhoudsbeurt aan het geven want stilzitten kan ze echt niet :-)
Ik sta er echter op om geregeld een koffiepause in te lassen of een ontspannen wandeling.
Praten over wat er is gebeurd ligt nog een beetje moeilijk.
Misschien moeten we ons wel een huisdier aanschaffen om meer "Zen" en rust te krijgen wie weet?
pi_152979521
Heel goed, lekker samen bezig en buiten in de tuin enzo. Top ook dat je die koffiepauzes inlast!

Misschien is een nieuwe toevoeging aan het gezin, met alle verantwoordelijkheden van dien nog een beetje te vroeg om nu te beslissen. Zo'n beestje is niet niets natuurlijk.
Als het een tijdje goed gaat straks, is het misschien wel handig om dit met een behandelaar te bespreken?
pi_153132427
Het gaat goed!
We zijn twee weekends en een week verlof verder,
De spy heeft ons gezegd dat hij de opname niet zal verlengen,
Ze moest alleen deze avond om 8 uur terug binnen voor nog één nacht en dan morgen samen met mij nog eens met de spy alles bespreken en dat was het dan.
Maar ze heeft mij zo even gezegd dat ze deze avond niet zal binnengaan eerst morgenvroeg om 8 uur als de dagkliniek opengaat, ze ziet het nut van deze ene nacht in de kliniek niet in.
Ik ook niet eigenlijk, maar hopelijk heeft dat geen negatieve gevolgen want op haar verlofbriefje staat duidelijk 20.00hr deze avond.
Nu we horen het wel!
De neveneffecten zoals een beetje suf en vermoeidheid door de medikamenen zijn helemaal weg,
ze is terug in goede form en met goed humeur en er is geen waan of fantasie te bespeuren volgens mij gaat het echt de goede weg op.
  zondag 31 mei 2015 @ 18:17:21 #64
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_153133481
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2015 17:42 schreef Vanzwam het volgende:
op haar verlofbriefje staat duidelijk 20.00hr deze avond.
Waarom zou je het risico op gezeur of erger dan lopen voor die ene avond? Bel dan in ieder geval even op om te overleggen.
pi_153134920
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2015 17:42 schreef Vanzwam het volgende:
Het gaat goed!
We zijn twee weekends en een week verlof verder,
De spy heeft ons gezegd dat hij de opname niet zal verlengen,
Ze moest alleen deze avond om 8 uur terug binnen voor nog één nacht en dan morgen samen met mij nog eens met de spy alles bespreken en dat was het dan.
Maar ze heeft mij zo even gezegd dat ze deze avond niet zal binnengaan eerst morgenvroeg om 8 uur als de dagkliniek opengaat, ze ziet het nut van deze ene nacht in de kliniek niet in.
Ik ook niet eigenlijk, maar hopelijk heeft dat geen negatieve gevolgen want op haar verlofbriefje staat duidelijk 20.00hr deze avond.
Nu we horen het wel!
De neveneffecten zoals een beetje suf en vermoeidheid door de medikamenen zijn helemaal weg,
ze is terug in goede form en met goed humeur en er is geen waan of fantasie te bespeuren volgens mij gaat het echt de goede weg op.
Als je nu al meegaat in wat de pariënt (want dat is ze) denkt dat het beste voor haar is, dan zie ik het somber in.... Ik snap haar behoefte wel, maar waarom niet even opgebeld en overlegd of ze deze nacht thuis mag blijven? Hiermee beschadig je het vertrouwen dat jullie behandelaars in jullie stellen.

Nu gaat het ogenschijnlijk goed, omdat jullie een flinke schrik hebben gehad, zij haar medicijnen netjes slikt en ze een vangnet had in de kliniek. De kliniek verdwijnt naar de achtergrond, het leven gaat steeds meer van van vragen, ze zal op termijn ook weer starten met werken. Allemaal stressoren die een psychose kunnen uitlokken.

Hoe ga je ermee om als zij jou gaat melden dat ze haar medicatie niet meer nodig vindt en ze ze niet meer gaat slikken? Ga ja dan ook ja-knikken en wachten tot een afspraak met de psychiater om dit te melden?
Dan loop je echt het risico dat ze sneller weer in opname zit dan bij die geplande afspraak.
pi_153138298
Oef!
Ik heb op haar kunnen inpraten om ten minste te bellen en te vragen of ze die ene nacht nog kon thuisblijven.
Het antwoord stond haar echt niet aan, ze moest binnenkomen absoluut en op tijd anders werd ze opnieuw opgenomen.
Na een mini scheldpartij van ik vergeef je dit nooit, en ik zal me laten scheiden, we verhuizen naar een ander land en nog wat meer fraais maar zonder geweld en dat vond ik wel zeer positief heeft ze een warm bad genomen en zijn we naar de kliniek gereden.
Om precies één minuut voor acht waren we er.
Dus daar zit het weer goed!
Ze is inderdaad alreeds volop naar ander werk aan het zoeken en ik zie weer een enorme energie te voorschijn komen er is weer een periode van groot succes op komst denk ik dan.
Nu jeukt het in mijn vingers om eens in haar medicijnen doos te kijken of ze wel alles neemt wat voorgeschreven is, maar ik heb echt een heilig respect voor haar privacy en een blind vertrouwen dat het waar is als ze zegt dat ze haar medicijnen heeft genomen.
Wat doen?
pi_153138747
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2015 20:38 schreef Vanzwam het volgende:
Oef!
Ik heb op haar kunnen inpraten om ten minste te bellen en te vragen of ze die ene nacht nog kon thuisblijven.
Het antwoord stond haar echt niet aan, ze moest binnenkomen absoluut en op tijd anders werd ze opnieuw opgenomen.
Na een mini scheldpartij van ik vergeef je dit nooit, en ik zal me laten scheiden, we verhuizen naar een ander land en nog wat meer fraais maar zonder geweld en dat vond ik wel zeer positief heeft ze een warm bad genomen en zijn we naar de kliniek gereden.
Ze is inderdaad alreeds volop naar ander werk aan het zoeken en ik zie weer een enorme energie te voorschijn komen er is weer een periode van groot succes op komst denk ik dan.
Nu jeukt het in mijn vingers om eens in haar medicijnen doos te kijken of ze wel alles neemt wat voorgeschreven is, maar ik heb echt een heilig respect voor haar privacy en een blind vertrouwen dat het waar is als ze zegt dat ze haar medicijnen heeft genomen.
Wat doen?
Goed dat je haar toch op tijd teruggebracht hebt ^O^
En dat vetgedrukte.... ik vind het geen normale reactie, het getuigt niet echt van ziekte-inzicht. Heeft zij wel door hoe instabiel ze nu is?

Wat doen, vraag je: deze post uitprinten en morgen meenemen naar het afsluitgesprek in de kliniek.
Dan kun je samen met haar en met de psychiater bespreken hoe jullie het beste om kunnen gaan met (toezicht op) medicijngebruik, omgaan met weerstand, het juiste moment om te zoeken naar ander werk enzovoort.

Hoe graag jullie ook willen dat alles weer normaal is, het zit nog niet goed. Al heeft ze wel mooie stappen gemaakt, maar het echte genezen begint als ze thuis is. En dat zal met pieken en dalen gaan, en daarvoor moet jij heel stevig in je schoenen staan. Voor haar, voor jezelf en zeker voor je kinderen.
pi_153140005
Ik heb dit met mijn moeder helaas 4 maal mee moeten maken. Toen ik nog jong was heeft ze een ongeluk gehad. Hierdoor ontstond haar eerste psychose. 6 weken opgenomen geweest. Ik sliep toen bij oma en opa. Ook mij vertelden ze dat mama even uit moest rusten.

Hierna ging het jaren goed. Ze hoefde ook geen medicijnen te slikken. Op mijn 13e ging ze vreemd doen na het overlijden van een oom. Zeer laat opblijven. Uren muziek luisteren en dergelijke. Ook toen van de ene op de andere nacht een zware psychose. Naar school bellen dat we naar huis moesten komen omdat er iets zou gebeuren bijvoorbeeld. Weer werd zij zes weken opgenomen. Ik was toen zo kwaad dat mij niet was verteld dat ze dit al eerder had gehad. Maar goed, alles kwam weer goed en ze mocht weer naar huis. Wederom zonder medicijnen. Ik geloof wel dat men op dit moment al aangaf dat iedere psychose het in principe makkelijker maakt voor een volgende psychose om te ontstaan.

6 maanden later was het weer feest. Het begon toen meer een 'gewoonte' te worden. We wisten inmiddels allemaal hoe het ging en ook zij zelf besefte al direct dat ze opgenomen moest worden. Ook dit herstel duurde weer lang (8 weken ofzo). Hierna moest zijn wel verplicht medicijnen blijven slikken. 800mg Seroquel.

Hierna ging het een tijd goed. De medicijnen geven wel behoorlijke bijwerkingen. Snel moe, lastige stoelgang en dergelijke. Ze mocht langzaam afbouwen van de psychiater. Helaas vond ze zelf dat het wel iets sneller mocht. Ze nam veel minder, of zelfs niets. Een aantal weken later was het voor de laatste maal raak. Pas hierna besefte ze dat het een ziekte voor het leven was en dat ze die medicijnen wel moest slikken om normaal te blijven functioneren.

Dit is inmiddels 11 jaar geleden. Na de laatste opname is zij de medicijnen blijven slikken en 'gezond' gebleven. De medicijnen blijven echter wel hun tol eisen. Ze moet 's middags bijvoorbeeld naar bed om het einde van de dag te halen.

Zelf denk ik dat ik er beter van geworden ben. Ik heb op jonge leeftijd moeten leren om zelfstandig te zijn en dit heeft me later veel opgeleverd. Als ik er op terugkijk denk ik dat mijn vader er nog het meeste last van gehad heeft. Tijdens een psychose ben je in zo'n staat dat je er later weinig meer van weet. Je naasten maken echter alles bewust mee. Uitspraken als: "Als je nu naar buiten gaat ga je dood" van iemand die normaal het dichtste bij je staat komen heel hard aan. 11 jaar na dato kijkt mijn pa nog steeds bezorgd als mijn moeder vermoeid is of slecht slaapt. Ook slaapt hij nog steeds heel licht omdat hij bang is dat er iets gebeurd (ook bij ons werd het 's nachts altijd erger). Ik heb daarom enig begrip voor TS. Psychoses zijn gewoon heel erg eng.

Overigens zorgde mijn vader wel eerst voor ons. Hij zorgde dan dat we bij familie waren onder gebracht.

Wat ik nog wel mee wil geven; laat je niet om de tuin leiden door je vrouw. Ook bij ons gaf mijn moeder aan netjes haar medicijnen te nemen terwijl ze stiekem aan het afbouwen was. Het kost veel tijd voordat iemand met een psychose zich erbij neerlegt dat ze ziek is en dat ze altijd moet blijven opletten. Blijf het dus zeker in de gaten houden en wees soms streng. Uiteindelijk lijdt het gezin minstens net zoveel onder deze ziekte. Hoewel een psychose natuurlijk heel erg is, kan de patient 'bijkomen' in de kliniek terwijl de achterblijvers het gedrag van de patient moeten verwerken en tegelijkertijd het hele leven in de lucht moeten houden.

Wat mij betreft dus net zoveel medelijden met de patiënt als met het gezin.
pi_153148791
Leuk dat ze weer naar huis mag.
Neem aan dat ze ook nog een aantal maanden naar de Poli moet.
Of laten ze haar nu al helemaal los?

P.S het lijkt me niet handig om nu al naar werk te gaan zoek.
Ze is nu goed genoeg om naar huis te mogen, maar nog lang niet volledig hersteld
  maandag 1 juni 2015 @ 11:10:14 #70
285174 Evienne
never odd or even
pi_153150431
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2015 20:38 schreef Vanzwam het volgende:
Oef!
Wat doen?
Laat haar niet teveel hooi op de vork nemen, ze is nog niet stabiel! Groot succes moet niet je uitgangspunt zijn, dit is nu even gevaarlijk voor haar stabiliteit als tegenvallers. Houd het alsjeblieft realistisch. Eerst thuis tot rust komen, zorgen voor en genieten van de kinderen, het huishouden, de tuin, en dan pas kijken wat haalbaar is qua werk. Zorg dat ze contact blijft houden met de hulpverlening en hoewel het mooi is dat je haar vertrouwt met haar medicatie, verzin een manier om te controleren dat ze deze echt inneemt. Bespreek dit desnoods met de psychiater, in zo'n kliniek hebben ze veel ervaring met mensen die hun medicatie stiekem laten verdwijnen.

What goes up, must come down. Probeer hoge pieken en diepe dalen te vermijden, dit kunnen beide voorbodes zijn van een nieuwe psychose.
think for yourself, question authority
while it is always possible to wake a person who's sleeping, no amount of noise will wake a person who is pretending to be asleep
pi_153155589
O.k... nadat ik eerder geschreven had, dat ik vond dat je het goed aanpakte en dat je de toekomst niet zo zwart hoeft te zien, ben ik van mening dat je NU absoluut NIET goed bezig bent en één en ander juist WEL zwartgalliger moet bekijken dan je NU doet :D

Ik lees echt hele zorgelijke dingen in je laatste posts. Zowel aan jouw kant als aan die van jouw vrouw... Dat zij binnenkort alweer aan het werk wil gaan en dat jij daarop reageert met "er is weer een periode van groot succes op komst denk ik dan" is (gezien de situatie) echt van de zotte. Echt! Verder geen zin om ál het zorgelijke te gaan benoemen, het meeste is hierboven ook al door anderen gezegd.

Lees a.u.b. goed wat die mensen schrijven en handel daarnaar en bovenal: PRAAT veel met en VRAAG veel aan jullie HULPVERLENERS, LUISTER goed naar hen en VOLG hun "regels" en adviezen op! Ik ben hier vooral zo gebrand op, omdat ik het idee krijg dat jij (nog steeds) geen enkel inzicht in de problematiek van je vrouw hebt en jouw vrouw -in ieder geval op dit moment- weinig tot geen zelf-inzicht. (Dat is geenszins als verwijt bedoeld, maar wel iets waarvan ik vind dat je je er goed bewust van moet zijn).

Hoe jij en je vrouw op dit moment bezig zijn is vragen om een herhaling van het gebeurde of zelfs erger. Zeker met kinderen in het spel, iets wat je echt moet proberen te voorkomen!

[ Bericht 1% gewijzigd door Forbry op 02-06-2015 00:04:00 ]
Tails tell tales
pi_153245778
Ik doe niet anders dan luisteren!
Maar dat is niet gemakkelijk hoor.
Mijn vrouw is al 25 jaar de baas in huis en ze heeft een zeer sterk karakter en weet duidelijk wat ze wil, ik ben eerder een volgzame man.
Nu zou dat allemaal op slag moeten veranderen dat gaat toch tegen onze natuur in niet gemakkelijk maar ik probeer het wel!

Ziekteinzicht zie ik als een eerste groot probleem.
Eigenwijs gedrag met medikamenten ook, ze zou liever iets homeopatisch hebben of iets natuurlijks op basis van planten ofzo.

Toen ze tegen de psy sprak over de nevenwerkingen van haar medikamenten, stelde hij haar voor om met alles te stoppen en in plaats daarvan Solian 200mg te nemen elke avond één tablet en dat is alles.

Thuis gekomen las ze de bijsluiter en ze werd groen! Ik ben toch niet chizofreen zegt ze, dit neem ik niet.
Vandaag opnieuw afspraak met de psy eens horen wat hij zegt, hij zal wel merken dat mijn vrouw gene gemakkelijke is, allemaal geen probleem als ze gemotiveerd is maar ze is echt wel mentaal sterk hoor!
Hopelijk vinden die twee een compromis over welke medikamenten er nu moeten genomen worden want ik geraak uit er niet meer aan uit.

En met dit mooie weer is ze weer fantastisch in form, we gaan samen naar de sport en maken fietstochtjes, genieten van de zon.
In vergelijking met vroeger slaag ik er wel goed in om te zien dat ze niet overdrijft en we lassen veel rustpauses in en we doen het veel rustiger aan als ze wel zou willen, ik slaag er wonderwel in om mij daarin door te zetten.
Samen met de kinderen in de tuin proberen we van rustige en gezellige familiemomenten te genieten.
Maar diep in haar borrelt er toch nog een geweldige energie, ik zeg "no more multitasking" rustig het één na het andere niet meer aan duizend dingen tegelijkertijd denken! En het lijkt te lukken.

Dat ze gedwogen werd opgenomen zal ze me uiteindelijk toch nooit van haar leven vergeven, ze voelt zich zo ongeloofelijk diep vernedert daardoor,
Ik ben echter maar al te blij dat het haar weer beter gaat.
  dinsdag 23 juni 2015 @ 17:49:45 #73
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_153780927
Hoe gaat het nu?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')