Die kinderen boffen maar idd.quote:Op maandag 11 mei 2015 11:56 schreef 2NutZ het volgende:
WOwje vrouw in psychose toestand met messen achterlaten bij je kinderen... echt wow
dat je dat kan... sick.
Dit klopt niet, omdat je op dat moment wel gedacht moet hebben dat ze daar veilig waren? Met andere woorden, je herinnert het je niet. In grote paniek ergens wel voorstelbaar. Echter is dat niet ok en onverantwoordelijk richting de kinderen.quote:Op maandag 11 mei 2015 11:49 schreef Vanzwam het volgende:
Ja, ze sliepen in hun kamer en ik liet ze achter moet wel op dit moment gedacht hebben dat ze daar veilig waren. Ik dacht de psychose wordt erger en erger door mijn aanwezigheid en wordt misschien beter als ik weg ga.
Zo bang ben ik in mijn leven nog nooit geweest.
Gelul man, wat heeft die doorverwijzing er mee te maken op zo'n moment?!quote:Ja ik had de hulpdienst moeten bellen maar was niet op de hoogte dat ze reeds een doorverwijzing naar de kliniek bezat, Ik wist alleen dat ze die medikamenten moest nemen.
Voor hetzelfde geld had ze dat mes gepakt nadat jij de deur uitging en dan had jij dat niet geweten, omdat je pas 's ochtends weer het huis binnen ging. Dit is niet om onaardig en verwijtend te doen, maar laten we vooral niet vergeten dat het ook anders af had kunnen lopen.quote:Om tien uur s'avonds zijn we zo rustig ingeslapen het is pas om middernacht dat het losbarste.
En het is ook pas s'morgens dat ze het mes genomen heeft.
Hoe kan het dat je vrouw eerder een psychose heeft gehad en jij je zo afzijdig hebt gehouden? Kunnen houden ook. Er zijn immers kinderen in het spel en zo'n spoedopname is ook niet voor niks, dus dit vind ik toch wel een beetje raar en onverantwoordelijk.quote:Nu pas besef ik dat ze zelfs tot in haar psyhose toe zich heeft zorgen gemaakt waar ik wel naar toe was!
Bij ons in de famile als mijn vrouw naar de huisarts gaat voor een vrouwenprobleem of iets persoonlijks dan blijf ik diskreet in de wachtzaal wachten, t'is enkel bij een bevalling of een kwetsuur of een kleine operatie dat ik bij haar ben.
Dit is heel goed van je, de koe bij de horens vatten. Top!quote:Woensdag heb Ik afspraak bij de psy, ik wil vooral weten wat er gebeurd is en hoe te reageren als het nog eens gebeurd hoe haar ziekte noemt en wat de voortekens zijn als iets mis loopt en waarom ik zo bangelijk en laf gereageerd heb en niet zoals de eerste keer met haar naar de spoeddienst gereden ben waardoor ze nu in een gewone vrijwillige opname zou zijn.
Geen andere keuze dan opname inderdaad, maar verder had je toch wel enigszins een keuze.quote:Mij oudste zoon (16 jaar) heeft s'morgens nog wel meegekregen dat ze het mes ter hand nam, hij zei nog wel mama wat doe je nu wat heb je, hij is daarna naar school vertrokken, hij troost mij en houd zich bijna sterker als ikzelf ben en zegt je had geen andere keus papa.
Ehm nee? Zij moet eerst weer een beetje op de rit komen, voor zij er weer uit kan komen. Ik mag hopen dat haar behandelaars daar een goed oordeel over kunnen vellen en ook bedacht zijn op het krassen.quote:Ik weet wel beter er zijn altijd keuzes, nu eerst haar daar weer uitkrijgen.
Ik heb tijdens mijn bezoeken gezien dat haar beide polsen vol met krassen staan, dat moet ik ook met de psy bespreken.
Omdat je in paniek raakte en je moeite hebt om je partner zo te zien veranderen en dat moeilijk te accepteren is? Het was denk ik een juiste beslissing om het huis uit te gaan, maar een volgende keer moet je niet je kinderen zo nietsvermoedend achter laten en absoluut de hulpdienst alarmeren. Better safe than sorry.quote:En waarom verloor ik de moed en waarom reageerde ik niet koelbloedig,
Ik liet haar in de steek en waarschijnlijk nog wel op het moment van haar leven waar ze mij het hardste nodig had.
Ik had moeten zeggen vooruit meid in de auto we gaan naar de spoed...of de hulpdienst bellen maar neen ik verstopte mij angstig in de auto!
Sterkte hebben we nodig en tijd en rust om dit weer te boven te komen
Dat dus!quote:Op maandag 11 mei 2015 11:56 schreef 2NutZ het volgende:
WOwje vrouw in psychose toestand met messen achterlaten bij je kinderen... echt wow
dat je dat kan... sick.
Mensen kunnen in dat soort situaties 2 dingen doen... vechten of vluchten... dat zit vaak in iemand. Dat verander je ook niet zo maar even.quote:Op maandag 11 mei 2015 12:18 schreef Vanzwam het volgende:
Ja niemand moet zich met kritiek inhouden duw er mij maar in
Ik heb eigenlijk het voorkomen van een grote sterke man maar was op dat moment zo bang maar zo bang zo ongeloofelijk bang,doodsbang eigenlijk om mijn vrouw in die toestand te zien dat ik gewoon weg laffelijk op de vlucht sloeg. Zoiets is mij nog nooit overkomen dit was zeker geen waardige reactie
Ik liet iedereen in de steek
Ik dacht op dat moment de psychose onstaat door mij en als ik weg ga dan gaat ze weer slapen wat dan ook hoogswaarschijnlijk is gebeurd.
Ze had ook haar mediamenten genomen en die zijn rustgevend en onderdrukken wanen
Hoewel het gelukkig al bij al nog goed afgelopen is, tenminste niemand is ernstig gekwetst kan ik mij dit nooit vergeven en vraag ik mezelf voortdurend af waarom ben je weggelopen, waarom.
Het analyseren van mijn reactie komt nog bovenop het te boven komen van de andere zorgen
Ik zal meer te weten komen hopelijk woensdag na het bezoek aan de psy.
Kijk eens de film turist daarin overkomt een man ook zoiets, alleen is het daar een lawine waar hij voor vlucht en zijn vrouw en kinderen achterlaat.quote:Op maandag 11 mei 2015 12:18 schreef Vanzwam het volgende:
Ik heb eigenlijk het voorkomen van een grote sterke man maar was op dat moment zo bang maar zo bang zo ongeloofelijk bang,doodsbang eigenlijk om mijn vrouw in die toestand te zien dat ik gewoon weg laffelijk op de vlucht sloeg. Zoiets is mij nog nooit overkomen dit was zeker geen waardige reactie
Die site is gemaakt door iemand met een psychose. Beter kan ze gaan beseffen dat haar wanen wanen zijn.quote:Op maandag 11 mei 2015 12:58 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
Als de vrouw gaat lezen zal ze zich beter voelen en alles beter begrijpen.
Quoten help je de mods niet mee.quote:Op maandag 11 mei 2015 13:12 schreef Woelwater het volgende:
[..]
Die site is gemaakt door iemand met een psychose. Beter kan ze gaan beseffen dat haar wanen wanen zijn.
Ik ben van mening dat als ze de site gaat lezen, ze zich beter gaat voelen.Sommige krachten willen dit niet.quote:Op maandag 11 mei 2015 13:12 schreef Woelwater het volgende:
[..]
Die site is gemaakt door iemand met een psychose. Beter kan ze gaan beseffen dat haar wanen wanen zijn.
Terugkoppeling van gesprekken die niemand kan weten.quote:men kon op haar werk horen wat thuis werd gezegd.
En dat is je ingefluisterd door de reincarnatie van wie precies?quote:Op maandag 11 mei 2015 13:23 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
[..]
Terugkoppeling van gesprekken die niemand kan weten.
Is dit wetenschappelijk te verklaren?
In het jaar 1820 misschien niet, maar anno 2015 zeer zeker weten wel.
Omdat ze geen derde psychose willen...quote:Op maandag 11 mei 2015 13:16 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
[..]
Ik ben van mening dat als ze de site gaat lezen, ze zich beter gaat voelen.Sommige krachten willen dit niet.
Dan is al hun gangstalk werk voor niets geweest.
Ik spreek uit ervaring, en wil haar helpen.
Daarom begrijp ik niet waarom mijn reacties verwijderd worden.
Denken dat het mogelijk is rationeel te reageren in zo'n situatie.quote:
Gelukkig maar dat er ook genoeg mensen blijken te zijn die dat wel gewoopn kunnen. Sterkte met je kennelijke onvermogen.quote:Op maandag 11 mei 2015 13:51 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Denken dat het mogelijk is rationeel te reageren in zo'n situatie.Je hebt nog een hoop te leren zie ik wel.
TS klasse gehandeld, opname was nodig en ze is daar in ieder geval veilig totdat de psychose weer voorbij is.
Dat van die andere rare mensen dat lijkt zo, maar die hebben ook een beetje hetzelfde waarschijnlijk. Uiteindelijk zijn het allemaal mensen.
Absoluut geen zorgen maken over of ze je nog wel gaat accepteren na deze actie, dit was het enige wat je kon doen. Mocht ze het je niet vergeven dan kun je nog terugkijken op iets dat je hebt gedaan dat het beste voor haar was.
Maar ik denk dat ze het je straks wel in dank af gaat nemen.
Het is in ieder geval wel raadzaam een crisisplan te gaan maken waarin je opneemt wat je de volgende keer gaat doen zodat je niet in emotie je kinderen hoeft achter te laten.
Maak een plan met een nummer van een hotel waar je du moment terecht kan.
Schrijf erbij dat je een verhaal vertelt aan je vrouw waarom jij en de kids er even tussenuit gaan. Puur zo nodig kun je dan vanuit dat lijstje werken en niet vanuit je gevoel.
Sterkte, en goed gedaan TS! Nu proberen je vrouw weer gezond te krijgen.
Ik denk dat TS zich daar nu wel van bewust isquote:Op maandag 11 mei 2015 13:58 schreef Gray het volgende:
Laat je kinderen nooit meer alleen met je vrouw, wanneer zij in een psychose zit. Voor hetzelfde geld zet ze dat mes in hen...
Wat kom jij doen dan? TS even een schop na geven? Er zit niets constructiefs in jou, lazer gewoon lekker op.quote:Op maandag 11 mei 2015 13:56 schreef NotYou het volgende:
[..]
Gelukkig maar dat er ook genoeg mensen blijken te zijn die dat wel gewoopn kunnen. Sterkte met je kennelijke onvermogen.
In jouw geval mag je alleen maar meepraten als je in een psychose zit net als jij, of niet?quote:Op maandag 11 mei 2015 14:34 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
[..]
Blijf zelf buiten!, tenzij je zelf een psychose hebt meegemaakt.
ja mosterd, maaltijd, potten vol vandaag geloof ikquote:Op maandag 11 mei 2015 16:58 schreef Mishu het volgende:
Jij bent zeker zelf geen hoogopgeleide he? Je kinderen alleen laten met iemand die met messen zwaait. Complete desinteresse in de ziekte van je vrouw (makkelijk op te zoeken op internet).
Als ze weer eens thuis een psychose heeft moet je gelijk de crisisdienst bellen. Laat je anders ook zelf begeleiden door de ggz hoe hier mee om te gaan, alarmeringsplan etc.
Inderaad 100% juist, de nagel op de kop! Toen mijn vrouw vier jaar geleden het hospitaal verliet was het feest. Ze werd thuis opgevangen met een familiefeest en bloemen, kussen en knuffels en er volgde en zeer fijne tijd. Samen fietsen en sporten, wandelen, taarten bakken, kortom genieten van het leven. Met de kinderen op reis en een nieuwe en betere baan gevonden ze was duizend man sterk. De boze droom was snel vergeten, dat was éénmalig, dit komt nooit meer terug. We moeten vooruit kijken in het leven. Mama was even moe geweest is naar het hospital gegaan om uit te rusten en is nu weer op en top in form! Dat vertelden we aan de kindern en ik denk dat ik hetzelf ook zo wilde geloven ook. Mama is weer thuis, ze straalt en is vol levenslust.quote:Op maandag 11 mei 2015 16:58 schreef Mishu het volgende:
Complete desinteresse in de ziekte van je vrouw (makkelijk op te zoeken op internet).
Als ze weer eens thuis een psychose heeft moet je gelijk de crisisdienst bellen. Laat je anders ook zelf begeleiden door de ggz hoe hier mee om te gaan, alarmeringsplan etc.
Het is niet alleen mosterd na de maaltijd aangezien het diner nog in volle gang is.quote:Op maandag 11 mei 2015 18:47 schreef Re het volgende:
[..]
ja mosterd, maaltijd, potten vol vandaag geloof ik
Goed dat je je nu inleest en laat informeren.quote:Op dinsdag 12 mei 2015 08:44 schreef Vanzwam het volgende:
[..]
Inderaad 100% juist, de nagel op de kop! Toen mijn vrouw vier jaar geleden het hospitaal verliet was het feest. Ze werd thuis opgevangen met een familiefeest en bloemen, kussen en knuffels en er volgde en zeer fijne tijd. Samen fietsen en sporten, wandelen, taarten bakken, kortom genieten van het leven. Met de kinderen op reis en een nieuwe en betere baan gevonden ze was duizend man sterk. De boze droom was snel vergeten, dat was éénmalig, dit komt nooit meer terug. We moeten vooruit kijken in het leven. Mama was even moe geweest is naar het hospital gegaan om uit te rusten en is nu weer op en top in form! Dat vertelden we aan de kindern en ik denk dat ik hetzelf ook zo wilde geloven ook. Mama is weer thuis, ze straalt en is vol levenslust.
Het is ook vier jaar lang goed gegaan wat zou ik dan snuffelen op internet naar ziektes waarvan ik niet eens de naam goed ken. Had ik het maar gedaan! Dan had ik misschien waakzamer kunnen zijn en de voortekenen kunnen herkennen toen de ziekte heel langzaam en onopgemerkt terug gekomen is.
Ik ben vrachtwagenmonteur ggz is een ver van mijn bed show daar ben ik echt nog nooit mee bezig geweest! Het is pas de vijfde dag dat ik intensief alles aan het opzoeken ben en met de dokters aan het overleggen, ik heb zoveel spijt en zoveel in te halen!
Maar niet opgeven, we moeten erdoorheen!
was meer dat het al 30 keer gezegd was, op een gegeven moment zal hij het wel doorhebben dat hij verkeerd was maar dat is dus water onder de brug en zo... hoe te voorkomen of hoe er mee om te gaan als de tweede psychose naar een derde gaat...quote:Op dinsdag 12 mei 2015 08:58 schreef Godtje het volgende:
[..]
Het is niet alleen mosterd na de maaltijd aangezien het diner nog in volle gang is.
Dat mag natuurlijk best benoemd worden gezien de herhaling die aan de gang is.
Lekker niks zeggen en straks een familiedrama in de krant waarbij iedereen roept: Waarom is er niks gedaan! daar hebben we ook geen zin in.
Je doet 't prima, lijkt me. Beterschap voor je vrouw en sterkte voor jou & de kinderen gewenst!quote:Op woensdag 13 mei 2015 20:02 schreef Vanzwam het volgende:
Er is veel gebeurd de laatste 48hr, een bezoekje aan mijn vrouw dinsdagnamiddag dat volgens mij eigenaardig verliep en dat ik nog niet zo goed kan plaatsen.
Woensdag morgen samen bij de dokter ruim een uur, veel informative, zeer veel praten maar weinig antwoorden feitelijk. Ik weet nog evenveel als tevoren.
Het begeleid bezoek met de kinderen woensdag namiddag was voorzien één uurtje van één tot twee maar kreeg plots een verrassende wending, de begeleidende persoon stond plots recht en zei gaan jullie maar samen de stad in ofzo of op wandeling ik zie jullie wel deze avond om 18.00hr.
Het werd een mooie prachtige namiddag, maar toch ook zeer rustig want mijn vrouw is nog wat bang maar de kinderen en ikzelf we zijn zo blij. Een wandeling en een terrasje gedaan, koffie gedronken en ijsje gegeten.
Morgen mag ze voor het eerst naar huis voor een volledige familiedag van acht tot acht, gelukkig heeft men mij voorzien met een telefoonnummer van het opvangcentrum om bij de minste problemen te bellen daardoor ben ik ook gerustgesteld en weet wat te doen als het fout moest gaan. Ze is wel enorm onder invloed van de medikamenten.
Als alles goed verloopt mag ze dit weekend zaterdag en zondag naar thuis.
Eerst moet ze weer beter worden en ze is op goede weg dat is prioriteit nummer één!
Deze keer gaan we door met de behandeling en de analyse van wat er gebeurd is tot op het einde zodat dit nooit of nimmer nog hoeft te gebeuren.
Meer nieuws van zodra ik meer weet.
Als iemand in een psychose zit word dit gedurende de avond en de nacht vaak nog heftiger. Iets om rekening mee te houden.quote:Op woensdag 13 mei 2015 20:02 schreef Vanzwam het volgende:
Er is veel gebeurd de laatste 48hr, een bezoekje aan mijn vrouw dinsdagnamiddag dat volgens mij eigenaardig verliep en dat ik nog niet zo goed kan plaatsen.
Woensdag morgen samen bij de dokter ruim een uur, veel informative, zeer veel praten maar weinig antwoorden feitelijk. Ik weet nog evenveel als tevoren.
Het begeleid bezoek met de kinderen woensdag namiddag was voorzien één uurtje van één tot twee maar kreeg plots een verrassende wending, de begeleidende persoon stond plots recht en zei gaan jullie maar samen de stad in ofzo of op wandeling ik zie jullie wel deze avond om 18.00hr.
Het werd een mooie prachtige namiddag, maar toch ook zeer rustig want mijn vrouw is nog wat bang maar de kinderen en ikzelf we zijn zo blij. Een wandeling en een terrasje gedaan, koffie gedronken en ijsje gegeten.
Morgen mag ze voor het eerst naar huis voor een volledige familiedag van acht tot acht, gelukkig heeft men mij voorzien met een telefoonnummer van het opvangcentrum om bij de minste problemen te bellen daardoor ben ik ook gerustgesteld en weet wat te doen als het fout moest gaan. Ze is wel enorm onder invloed van de medikamenten.
Als alles goed verloopt mag ze dit weekend zaterdag en zondag naar thuis.
Eerst moet ze weer beter worden en ze is op goede weg dat is prioriteit nummer één!
Deze keer gaan we door met de behandeling en de analyse van wat er gebeurd is tot op het einde zodat dit nooit of nimmer nog hoeft te gebeuren.
Meer nieuws van zodra ik meer weet.
Inderdaad tijdens de twee psychoses heb ik verkeerdelijk gedacht we gaan vroeg slapen en dan zal het morgen beter gaan. Nu weet ik zeker dat het s'nachts erger wordt en s'morgens onhoudbaar!quote:Op donderdag 14 mei 2015 08:53 schreef TimeJumper het volgende:
Als iemand in een psychose zit word dit gedurende de avond en de nacht vaak nog heftiger. Iets om rekening mee te houden
Wat ze precies heeft weet ik nog altijd niet, de dokter verwees me naar later voor op die vraag te antwoorden. Tijdens de gesprekken is het duidelijk geworden dat ze onder enorme stress leed op haar werk onder andere door een conflict met een medewerker en ze heeft meermaals om aandacht gevraagd maar dit is onopgemerkt gebleven zowel haar collega's als ikzelf en haar familie hebben gezien dat het bergaf ging maar niemand heeft gereageerd. De medikamenten die ze geregeld nam en neemt zijn Seroquel 200mg, de dag voor de psychose heeft ze er Spiralexa 10mg bijgekregen voor de eerste keer.quote:Op woensdag 13 mei 2015 23:30 schreef Symn het volgende:
Ik zou IETS meer aandacht aan je vrouw, en wat ze eigenlijk heeft, en wat ze aan 'medikamenten' neemt schenken als ik jou was
Inderdaad 100% juist, mijn vrouw is hoogopgeleid, ik ben eerder een handwerker, ik begrijp de dingen die ik zie. Ik zet de vuilbak buiten, onderhoud de tuin, doe de klussen, zet de auto klaar om op vakantie te gaan en draag de koffers. Hangt er een lijstje met things to do op de koelkast dan voer ik die welgemutst en fluitend van plezier uit.quote:
Dit lijkt me een mooi aanknopingspunt. Overleg en maak met de psych een lijstje van aandachtspunten. Wat zijn de triggers (zoals stress) die je in de gaten moet houden? Welke symptomen moet je alert op zijn? En dan is er het het checklijstje hoe te handelen in dat soort situaties. Zie het als een handvat om meer overzicht te krijgen en te houden, want je kan er altijd op terugvallen.quote:Op vrijdag 15 mei 2015 12:30 schreef Vanzwam het volgende:
Hangt er een lijstje met things to do op de koelkast dan voer ik die welgemutst en fluitend van plezier uit.
Ten eerste is je dokter daarvoor, ten tweede moet je ook jezelf niet voorbij gaan lopen alsof alles alleen om je vrouw draait. Jij moet ook voor je kinderen en jezelf zorgen, dus trek aan de bel als het gebrek aan nachtrust je op gaat breken.quote:De dokter zal aan mij ook nog veel werk hebben denk ik, Maar eerst mijn vrouw weer gezond dat heeft prioriteit. Gisteren was ze de de ganse dag thuis en dit weekend mag ze voor het eerst naar huis voor twee dagen.
Waarschijnlijk doe ik die nacht geen oog dicht maar dat is van geen belang.
Ze heeft talen en economie gestudeerd en heeft een stresserende baan met accreditieven en facturaties. Ze is altijd een pietje precies geweest en werkt met een enorm oog voor detail aan elk project op het einde is elke punt en komma van groot belang en achter elk woord kan er zich een valstrik verschuilen. Op den duur worden alle brieven alleen nog aangetekend verstuurd en aan iedereen emails ter bevestiging.quote:Op vrijdag 15 mei 2015 16:37 schreef Symn het volgende:
Wat doet je vrouw vor (hoogopgeleid) beroep als ik vragen mag?
Dat ze zich voor de tweede keer in een psychose bevind en ik niet meer met haar kan communiceren en alles rondom haar een bedreiging vormt.quote:Op vrijdag 15 mei 2015 17:15 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Waar heb je aangifte van gedaan?
Inderdaad dit kan niemand volgen ook ikzelf niet! Een niet goed te praten laffe paniekaanval lijkt de voor de hand liggende verklaring te zijn. Daarvoor moet ik zeker nog eens bij de dokter op de bank gaan liggen!quote:Op vrijdag 15 mei 2015 17:23 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Wat ik ook niet volg is dat je zo bang zou zijn geweest dat je naar buiten vluchtte en nb in de auto bent gaan slapen zonder je kinderen te wekken..
Ik heb een beetje hetzelfde meegemaakt en snap dat je er zelf ook bang van wordt. Maar wat denk ik wel belangrijk is om te beseffen is dat jij, als haar man, op dat soort momenten (en altijd eigenlijk) haar enige steun hierin kan zijn. Ze kent jou het beste, dus ondanks de psychose zal ze je ergens willen/kunnen vertrouwen. Zorg er dus in deze periode vooral voor dat ze ook altijd op je kan vertrouwen. Het vluchten was niet handig, je had haar juist tegen haarzelf moeten beschermen. Op die manier ben je zelf en zijn je kinderen ook veilig.quote:Op maandag 11 mei 2015 12:18 schreef Vanzwam het volgende:
Ja niemand moet zich met kritiek inhouden duw er mij maar in
Ik dacht op dat moment de psychose onstaat door mij en als ik weg ga dan gaat ze weer slapen wat dan ook hoogswaarschijnlijk is gebeurd.
Ze had ook haar mediamenten genomen en die zijn rustgevend en onderdrukken wanen
Hoewel het gelukkig al bij al nog goed afgelopen is, tenminste niemand is ernstig gekwetst kan ik mij dit nooit vergeven en vraag ik mezelf voortdurend af waarom ben je weggelopen, waarom.
Het analyseren van mijn reactie komt nog bovenop het te boven komen van de andere zorgen
Ik zal meer te weten komen hopelijk woensdag na het bezoek aan de psy.
Waarom zou je het risico op gezeur of erger dan lopen voor die ene avond? Bel dan in ieder geval even op om te overleggen.quote:Op zondag 31 mei 2015 17:42 schreef Vanzwam het volgende:
op haar verlofbriefje staat duidelijk 20.00hr deze avond.
Als je nu al meegaat in wat de pariënt (want dat is ze) denkt dat het beste voor haar is, dan zie ik het somber in.... Ik snap haar behoefte wel, maar waarom niet even opgebeld en overlegd of ze deze nacht thuis mag blijven? Hiermee beschadig je het vertrouwen dat jullie behandelaars in jullie stellen.quote:Op zondag 31 mei 2015 17:42 schreef Vanzwam het volgende:
Het gaat goed!
We zijn twee weekends en een week verlof verder,
De spy heeft ons gezegd dat hij de opname niet zal verlengen,
Ze moest alleen deze avond om 8 uur terug binnen voor nog één nacht en dan morgen samen met mij nog eens met de spy alles bespreken en dat was het dan.
Maar ze heeft mij zo even gezegd dat ze deze avond niet zal binnengaan eerst morgenvroeg om 8 uur als de dagkliniek opengaat, ze ziet het nut van deze ene nacht in de kliniek niet in.
Ik ook niet eigenlijk, maar hopelijk heeft dat geen negatieve gevolgen want op haar verlofbriefje staat duidelijk 20.00hr deze avond.
Nu we horen het wel!
De neveneffecten zoals een beetje suf en vermoeidheid door de medikamenen zijn helemaal weg,
ze is terug in goede form en met goed humeur en er is geen waan of fantasie te bespeuren volgens mij gaat het echt de goede weg op.
Goed dat je haar toch op tijd teruggebracht hebtquote:Op zondag 31 mei 2015 20:38 schreef Vanzwam het volgende:
Oef!
Ik heb op haar kunnen inpraten om ten minste te bellen en te vragen of ze die ene nacht nog kon thuisblijven.
Het antwoord stond haar echt niet aan, ze moest binnenkomen absoluut en op tijd anders werd ze opnieuw opgenomen.
Na een mini scheldpartij van ik vergeef je dit nooit, en ik zal me laten scheiden, we verhuizen naar een ander land en nog wat meer fraais maar zonder geweld en dat vond ik wel zeer positief heeft ze een warm bad genomen en zijn we naar de kliniek gereden.
Om precies één minuut voor acht waren we er.
Dus daar zit het weer goed!
Ze is inderdaad alreeds volop naar ander werk aan het zoeken en ik zie weer een enorme energie te voorschijn komen er is weer een periode van groot succes op komst denk ik dan.
Nu jeukt het in mijn vingers om eens in haar medicijnen doos te kijken of ze wel alles neemt wat voorgeschreven is, maar ik heb echt een heilig respect voor haar privacy en een blind vertrouwen dat het waar is als ze zegt dat ze haar medicijnen heeft genomen.
Wat doen?
Laat haar niet teveel hooi op de vork nemen, ze is nog niet stabiel! Groot succes moet niet je uitgangspunt zijn, dit is nu even gevaarlijk voor haar stabiliteit als tegenvallers. Houd het alsjeblieft realistisch. Eerst thuis tot rust komen, zorgen voor en genieten van de kinderen, het huishouden, de tuin, en dan pas kijken wat haalbaar is qua werk. Zorg dat ze contact blijft houden met de hulpverlening en hoewel het mooi is dat je haar vertrouwt met haar medicatie, verzin een manier om te controleren dat ze deze echt inneemt. Bespreek dit desnoods met de psychiater, in zo'n kliniek hebben ze veel ervaring met mensen die hun medicatie stiekem laten verdwijnen.quote:Op zondag 31 mei 2015 20:38 schreef Vanzwam het volgende:
Oef!
Ik heb op haar kunnen inpraten om ten minste te bellen en te vragen of ze die ene nacht nog kon thuisblijven.
Het antwoord stond haar echt niet aan, ze moest binnenkomen absoluut en op tijd anders werd ze opnieuw opgenomen.
Na een mini scheldpartij van ik vergeef je dit nooit, en ik zal me laten scheiden, we verhuizen naar een ander land en nog wat meer fraais maar zonder geweld en dat vond ik wel zeer positief heeft ze een warm bad genomen en zijn we naar de kliniek gereden.
Om precies één minuut voor acht waren we er.
Dus daar zit het weer goed!
Ze is inderdaad alreeds volop naar ander werk aan het zoeken en ik zie weer een enorme energie te voorschijn komen er is weer een periode van groot succes op komst denk ik dan.
Nu jeukt het in mijn vingers om eens in haar medicijnen doos te kijken of ze wel alles neemt wat voorgeschreven is, maar ik heb echt een heilig respect voor haar privacy en een blind vertrouwen dat het waar is als ze zegt dat ze haar medicijnen heeft genomen.
Wat doen?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |