Dit lijkt me een mooi aanknopingspunt. Overleg en maak met de psych een lijstje van aandachtspunten. Wat zijn de triggers (zoals stress) die je in de gaten moet houden? Welke symptomen moet je alert op zijn? En dan is er het het checklijstje hoe te handelen in dat soort situaties. Zie het als een handvat om meer overzicht te krijgen en te houden, want je kan er altijd op terugvallen.quote:Op vrijdag 15 mei 2015 12:30 schreef Vanzwam het volgende:
Hangt er een lijstje met things to do op de koelkast dan voer ik die welgemutst en fluitend van plezier uit.
Ten eerste is je dokter daarvoor, ten tweede moet je ook jezelf niet voorbij gaan lopen alsof alles alleen om je vrouw draait. Jij moet ook voor je kinderen en jezelf zorgen, dus trek aan de bel als het gebrek aan nachtrust je op gaat breken.quote:De dokter zal aan mij ook nog veel werk hebben denk ik, Maar eerst mijn vrouw weer gezond dat heeft prioriteit. Gisteren was ze de de ganse dag thuis en dit weekend mag ze voor het eerst naar huis voor twee dagen.
Waarschijnlijk doe ik die nacht geen oog dicht maar dat is van geen belang.
Ze heeft talen en economie gestudeerd en heeft een stresserende baan met accreditieven en facturaties. Ze is altijd een pietje precies geweest en werkt met een enorm oog voor detail aan elk project op het einde is elke punt en komma van groot belang en achter elk woord kan er zich een valstrik verschuilen. Op den duur worden alle brieven alleen nog aangetekend verstuurd en aan iedereen emails ter bevestiging.quote:Op vrijdag 15 mei 2015 16:37 schreef Symn het volgende:
Wat doet je vrouw vor (hoogopgeleid) beroep als ik vragen mag?
Dat ze zich voor de tweede keer in een psychose bevind en ik niet meer met haar kan communiceren en alles rondom haar een bedreiging vormt.quote:Op vrijdag 15 mei 2015 17:15 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Waar heb je aangifte van gedaan?
Inderdaad dit kan niemand volgen ook ikzelf niet! Een niet goed te praten laffe paniekaanval lijkt de voor de hand liggende verklaring te zijn. Daarvoor moet ik zeker nog eens bij de dokter op de bank gaan liggen!quote:Op vrijdag 15 mei 2015 17:23 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Wat ik ook niet volg is dat je zo bang zou zijn geweest dat je naar buiten vluchtte en nb in de auto bent gaan slapen zonder je kinderen te wekken..
Ik heb een beetje hetzelfde meegemaakt en snap dat je er zelf ook bang van wordt. Maar wat denk ik wel belangrijk is om te beseffen is dat jij, als haar man, op dat soort momenten (en altijd eigenlijk) haar enige steun hierin kan zijn. Ze kent jou het beste, dus ondanks de psychose zal ze je ergens willen/kunnen vertrouwen. Zorg er dus in deze periode vooral voor dat ze ook altijd op je kan vertrouwen. Het vluchten was niet handig, je had haar juist tegen haarzelf moeten beschermen. Op die manier ben je zelf en zijn je kinderen ook veilig.quote:Op maandag 11 mei 2015 12:18 schreef Vanzwam het volgende:
Ja niemand moet zich met kritiek inhouden duw er mij maar in
Ik heb eigenlijk het voorkomen van een grote sterke man maar was op dat moment zo bang maar zo bang zo ongeloofelijk bang,doodsbang eigenlijk om mijn vrouw in die toestand te zien dat ik gewoon weg laffelijk op de vlucht sloeg. Zoiets is mij nog nooit overkomen dit was zeker geen waardige reactie
Ik liet iedereen in de steek
Ik dacht op dat moment de psychose onstaat door mij en als ik weg ga dan gaat ze weer slapen wat dan ook hoogswaarschijnlijk is gebeurd.
Ze had ook haar mediamenten genomen en die zijn rustgevend en onderdrukken wanen
Hoewel het gelukkig al bij al nog goed afgelopen is, tenminste niemand is ernstig gekwetst kan ik mij dit nooit vergeven en vraag ik mezelf voortdurend af waarom ben je weggelopen, waarom.
Het analyseren van mijn reactie komt nog bovenop het te boven komen van de andere zorgen
Ik zal meer te weten komen hopelijk woensdag na het bezoek aan de psy.
Waarom zou je het risico op gezeur of erger dan lopen voor die ene avond? Bel dan in ieder geval even op om te overleggen.quote:Op zondag 31 mei 2015 17:42 schreef Vanzwam het volgende:
op haar verlofbriefje staat duidelijk 20.00hr deze avond.
Als je nu al meegaat in wat de pariënt (want dat is ze) denkt dat het beste voor haar is, dan zie ik het somber in.... Ik snap haar behoefte wel, maar waarom niet even opgebeld en overlegd of ze deze nacht thuis mag blijven? Hiermee beschadig je het vertrouwen dat jullie behandelaars in jullie stellen.quote:Op zondag 31 mei 2015 17:42 schreef Vanzwam het volgende:
Het gaat goed!
We zijn twee weekends en een week verlof verder,
De spy heeft ons gezegd dat hij de opname niet zal verlengen,
Ze moest alleen deze avond om 8 uur terug binnen voor nog één nacht en dan morgen samen met mij nog eens met de spy alles bespreken en dat was het dan.
Maar ze heeft mij zo even gezegd dat ze deze avond niet zal binnengaan eerst morgenvroeg om 8 uur als de dagkliniek opengaat, ze ziet het nut van deze ene nacht in de kliniek niet in.
Ik ook niet eigenlijk, maar hopelijk heeft dat geen negatieve gevolgen want op haar verlofbriefje staat duidelijk 20.00hr deze avond.
Nu we horen het wel!
De neveneffecten zoals een beetje suf en vermoeidheid door de medikamenen zijn helemaal weg,
ze is terug in goede form en met goed humeur en er is geen waan of fantasie te bespeuren volgens mij gaat het echt de goede weg op.
Goed dat je haar toch op tijd teruggebracht hebtquote:Op zondag 31 mei 2015 20:38 schreef Vanzwam het volgende:
Oef!
Ik heb op haar kunnen inpraten om ten minste te bellen en te vragen of ze die ene nacht nog kon thuisblijven.
Het antwoord stond haar echt niet aan, ze moest binnenkomen absoluut en op tijd anders werd ze opnieuw opgenomen.
Na een mini scheldpartij van ik vergeef je dit nooit, en ik zal me laten scheiden, we verhuizen naar een ander land en nog wat meer fraais maar zonder geweld en dat vond ik wel zeer positief heeft ze een warm bad genomen en zijn we naar de kliniek gereden.
Om precies één minuut voor acht waren we er.
Dus daar zit het weer goed!
Ze is inderdaad alreeds volop naar ander werk aan het zoeken en ik zie weer een enorme energie te voorschijn komen er is weer een periode van groot succes op komst denk ik dan.
Nu jeukt het in mijn vingers om eens in haar medicijnen doos te kijken of ze wel alles neemt wat voorgeschreven is, maar ik heb echt een heilig respect voor haar privacy en een blind vertrouwen dat het waar is als ze zegt dat ze haar medicijnen heeft genomen.
Wat doen?
Laat haar niet teveel hooi op de vork nemen, ze is nog niet stabiel! Groot succes moet niet je uitgangspunt zijn, dit is nu even gevaarlijk voor haar stabiliteit als tegenvallers. Houd het alsjeblieft realistisch. Eerst thuis tot rust komen, zorgen voor en genieten van de kinderen, het huishouden, de tuin, en dan pas kijken wat haalbaar is qua werk. Zorg dat ze contact blijft houden met de hulpverlening en hoewel het mooi is dat je haar vertrouwt met haar medicatie, verzin een manier om te controleren dat ze deze echt inneemt. Bespreek dit desnoods met de psychiater, in zo'n kliniek hebben ze veel ervaring met mensen die hun medicatie stiekem laten verdwijnen.quote:Op zondag 31 mei 2015 20:38 schreef Vanzwam het volgende:
Oef!
Ik heb op haar kunnen inpraten om ten minste te bellen en te vragen of ze die ene nacht nog kon thuisblijven.
Het antwoord stond haar echt niet aan, ze moest binnenkomen absoluut en op tijd anders werd ze opnieuw opgenomen.
Na een mini scheldpartij van ik vergeef je dit nooit, en ik zal me laten scheiden, we verhuizen naar een ander land en nog wat meer fraais maar zonder geweld en dat vond ik wel zeer positief heeft ze een warm bad genomen en zijn we naar de kliniek gereden.
Om precies één minuut voor acht waren we er.
Dus daar zit het weer goed!
Ze is inderdaad alreeds volop naar ander werk aan het zoeken en ik zie weer een enorme energie te voorschijn komen er is weer een periode van groot succes op komst denk ik dan.
Nu jeukt het in mijn vingers om eens in haar medicijnen doos te kijken of ze wel alles neemt wat voorgeschreven is, maar ik heb echt een heilig respect voor haar privacy en een blind vertrouwen dat het waar is als ze zegt dat ze haar medicijnen heeft genomen.
Wat doen?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |