quote:
Op maandag 11 mei 2015 11:49 schreef Vanzwam het volgende:Ja, ze sliepen in hun kamer en ik liet ze achter moet wel op dit moment gedacht hebben dat ze daar veilig waren. Ik dacht de psychose wordt erger en erger door mijn aanwezigheid en wordt misschien beter als ik weg ga.
Zo bang ben ik in mijn leven nog nooit geweest.
Dit klopt niet, omdat je op dat moment wel gedacht moet hebben dat ze daar veilig waren? Met andere woorden, je herinnert het je niet. In grote paniek ergens wel voorstelbaar. Echter is dat niet ok en onverantwoordelijk richting de kinderen.
quote:
Ja ik had de hulpdienst moeten bellen maar was niet op de hoogte dat ze reeds een doorverwijzing naar de kliniek bezat, Ik wist alleen dat ze die medikamenten moest nemen.
Gelul man, wat heeft die doorverwijzing er mee te maken op zo'n moment?!
Zeker als ze die medicatie niet of niet goed inneemt en er dus niet aan het probleem gewerkt wordt.
quote:
Om tien uur s'avonds zijn we zo rustig ingeslapen het is pas om middernacht dat het losbarste.
En het is ook pas s'morgens dat ze het mes genomen heeft.
Voor hetzelfde geld had ze dat mes gepakt nadat jij de deur uitging en dan had jij dat niet geweten, omdat je pas 's ochtends weer het huis binnen ging. Dit is niet om onaardig en verwijtend te doen, maar laten we vooral niet vergeten dat het ook anders af had kunnen lopen.
quote:
Nu pas besef ik dat ze zelfs tot in haar psyhose toe zich heeft zorgen gemaakt waar ik wel naar toe was!
Bij ons in de famile als mijn vrouw naar de huisarts gaat voor een vrouwenprobleem of iets persoonlijks dan blijf ik diskreet in de wachtzaal wachten, t'is enkel bij een bevalling of een kwetsuur of een kleine operatie dat ik bij haar ben.
Hoe kan het dat je vrouw eerder een psychose heeft gehad en jij je zo afzijdig hebt gehouden? Kunnen houden ook. Er zijn immers kinderen in het spel en zo'n spoedopname is ook niet voor niks, dus dit vind ik toch wel een beetje raar en onverantwoordelijk.
quote:
Woensdag heb Ik afspraak bij de psy, ik wil vooral weten wat er gebeurd is en hoe te reageren als het nog eens gebeurd hoe haar ziekte noemt en wat de voortekens zijn als iets mis loopt en waarom ik zo bangelijk en laf gereageerd heb en niet zoals de eerste keer met haar naar de spoeddienst gereden ben waardoor ze nu in een gewone vrijwillige opname zou zijn.
Dit is heel goed van je, de koe bij de horens vatten. Top!
quote:
Mij oudste zoon (16 jaar) heeft s'morgens nog wel meegekregen dat ze het mes ter hand nam, hij zei nog wel mama wat doe je nu wat heb je, hij is daarna naar school vertrokken, hij troost mij en houd zich bijna sterker als ikzelf ben en zegt je had geen andere keus papa.
Geen andere keuze dan opname inderdaad, maar verder had je toch wel enigszins een keuze.
Wel heel erg fijn zo'n begripvolle en lieve zoon! En oppassen dat je hem in je verdriet en angst niet de verzorgende rol over laat nemen. Bespreek ook met de psych hoe je kinderen ermee om gaan enzo hè.
quote:
Ik weet wel beter er zijn altijd keuzes, nu eerst haar daar weer uitkrijgen.
Ik heb tijdens mijn bezoeken gezien dat haar beide polsen vol met krassen staan, dat moet ik ook met de psy bespreken.
Ehm nee? Zij moet eerst weer een beetje op de rit komen, voor zij er weer uit kan komen. Ik mag hopen dat haar behandelaars daar een goed oordeel over kunnen vellen en ook bedacht zijn op het krassen.
De psy waar jij heen gaat is niet die van haar begrijp ik?
quote:
En waarom verloor ik de moed en waarom reageerde ik niet koelbloedig,
Ik liet haar in de steek en waarschijnlijk nog wel op het moment van haar leven waar ze mij het hardste nodig had.
Ik had moeten zeggen vooruit meid in de auto we gaan naar de spoed...of de hulpdienst bellen maar neen ik verstopte mij angstig in de auto!
Sterkte hebben we nodig en tijd en rust om dit weer te boven te komen
Omdat je in paniek raakte en je moeite hebt om je partner zo te zien veranderen en dat moeilijk te accepteren is? Het was denk ik een juiste beslissing om het huis uit te gaan, maar een volgende keer moet je niet je kinderen zo nietsvermoedend achter laten en absoluut de hulpdienst alarmeren. Better safe than sorry.
Shit happens, richt je op wat je wel kan doen nu. Door naar de psy te gaan, te praten over hoe je je voelt en te meer te weten te komen over de situatie en hoe te handelen, pak je dat prima op.
Nogmaals sterkte!