SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 96% gewijzigd door SQ op 11-05-2015 07:28:41 ]Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
Hydrofiel tussen jouw borst en haar hoofd leggenquote:Op maandag 11 mei 2015 00:49 schreef faptist het volgende:
Soesa,
Whuuuuuut? Wat is ze snel!
En wat is ze staand opeens groot!
Ik lig (in bed mét melkvlekken op m'n shirt) met verbazing te kijken hoe hard het allemaal gaat.
Blue,
Hoe gaat het met de pokjes?
Gewoonmezelf,
Wat lief dat je man je zo verwend heeft. Echt een prachtige ring en hij heeft natuurlijk ook gelijk; je bent ook een superlieve mama.
Snoenk
Mwaaahhhh wat een lief armbandje!
Dat wordt super voorzichtig zijn met alles wat je doet om hem maar niet kwijt te raken.
Alle mama's met zelfgemaakte knutsels (autocorrect maakte er keutels van huhu)
Wat een kostbare bloempot, tekening, hartje en eh wat was er nou nog meer gemaakt.. Priceless gewoon!
Eh en toen was ik alles alweer kwijt..
Hier is de dag heerlijk verlopen. Broer eindelijk weer gezien en hij had een jurkje voor R. Meegenomen uit China.
Ik bedoelde zo'n fluwelen jasje/jurkje/iets, maar hij dacht een katoenen pakje..
Wel Chinese kwaliteit (losse draadjes en drukfoutjes) en in chinese verpakking dus bewaard wordt het toch wel
En ik heb dus eindelijk een draagdoek.
Wat fijn!
Nu nog iets bedenken waardoor haar hoofd niet helemaal vuurrood en plakkerig wordt door de lichaamswarmte.
en lekker genoten van de echte strontmeur?quote:Op maandag 11 mei 2015 08:10 schreef Stormqueen het volgende:
Wat heerlijk Skittleslekker spelen!
Ik had net een twijfelachtige mijlpaal: dr eerste dikke poepluier![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 11 mei 2015 12:51 schreef NotTheSame het volgende:
Moooh alsof het hier allemaal niet erger kan... Sorry dat ik weer begin te zeuren...
Ik gooi het even onder een spoiler want niet baby-gerelateerd.Wat een rotsituatie zeg... En zeuren mag hier heSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Wij gaan vanmiddag voor de eerste prikjes. In het ziekenhuis deed Sjaak het goed met alle prikjes/infusen etc dus ik hoop dat hij vanmiddag ook goed reageert.
Hier is het ook goed warm (ook het zonnige zuiden) en ik ga straks te voet naar het CB. Heb alleen geen passende korte broek (want heb nog wat extra vetjes op m'n bovenbenen en billen) en ik had heel veel moeite met het vinden van een passende rok. Gelukkig toch gevonden dus ik kan lekker luchtig naar buiten. /firstworldproblems
Ja, heerlijk zonnetje!quote:Op maandag 11 mei 2015 12:10 schreef Gevalletje het volgende:
Oh, dan ga ik misschien zo ook nog even kijken daar! Als ik nog wegkom, Q zit voor het eerst in de draagdoek en ik vind het zodat ik em nog niet los wil maken
. Hij slaapt nu ook zo lekker (zo nu en dan een piepje als ie een beetje wakker wordt "waar ben ik??" En dan weer verder slapen)
A. 3 maanden en W. 5! Als het goed is heb je nu ook een zonnetje PhaidraAl trekt ie soms wel een beetje weg.. Ik heb dinsdag om 10.35 uur m'n afspraak bij het cb! Ben er dan dus wel wat eerder, misschien zie ik jullie dan nog!
He, jakkes, wat vervelend.quote:Op maandag 11 mei 2015 14:38 schreef Razztwizzle het volgende:
Verder lees ik mee maar lukt reageren niet zo. Wat tegenslagen hier en daar, in de familie en financieel. Teveel gedoe om op een forum over uit te weiden, maar ik ben er een beetje verdrietig van. Dus nu even een middag niksen in de tuin met de baby op een kleedje. Hopenlijk helpt het.
Geitenwollenmoestuinboksquote:Op maandag 11 mei 2015 15:34 schreef ingee het volgende:
NTS, Razz.
Ik zit in de tuin die eindelijk af is te zonnen/zennen. De Babykleertjes kunnen voor het eerst aan de droogmolen en R kan over een paar maanden Rapleyen uit eigen tuin, want ik heb o.a. appelbomen, courgettes, een frambozenstruik en aardbeienplantjes.
Nou voel ik me heul verantwoord.
Dot had destijds leuke recepten!quote:Op maandag 11 mei 2015 15:51 schreef Fazzoletti het volgende:
Sterkte NTS![]()
Razz, niet fijnLekker even genieten in de zon met je vrolijkerd
![]()
Ingee wat leuk, groente & fruit uit eigen tuin![]()
Ik ben receptjes aan het zoeken voor verjaardagstaart/cake voor F. Nog best lastig om iets te vinden wat en makkelijk te maken is en (enigzins) gezond is. Ik denk dat het muffins gaan worden met banaan ipv suiker
Hij is wel gek op pannenkoeken & op blauwe bessenquote:Op maandag 11 mei 2015 16:03 schreef JufMariska het volgende:
Bananenpannenkoekjes met blauwe bessen? Kun je een taart van stapelen![]()
http://www.greenkitchenst(...)-blueberry-pancakes/
http://www.greenkitchenstories.com/happy-birthday-elsa/
Edit: nu heb ik deze in m'n hoofd![]()
Razz, bah..!!
Ik heb net op terras gezeten met mijn smurf-met-zonnehoedje, zo gezellig
Oeh, ik ga even kijken of ik wat kan terug vindenquote:
Kan het zijn dat je haar 'te laat' in bed legt?quote:Op maandag 11 mei 2015 17:37 schreef LadyTagliatelle het volgende:
Nou, ik weet niet wat het is hoor. Maar Elin wil overdag gewoon niet slapen ( gisteren en vandaag ). Snachts slaapt ze wel door. Ze is nu 5,5 maand... Lijkt me behoorlijk te vroeg om maar een uurtje of 2 te slapen overdagMisschien is het gewoon te warm,... Het is hier 25,5 graden binnen
!!!
hoe bedoel je te laat?quote:Op maandag 11 mei 2015 17:47 schreef AwayTL het volgende:
[..]
Kan het zijn dat je haar 'te laat' in bed legt?
Het verschil tussen krijsen en lekker gaan slapen is hier ongeveer 5 minuten. En hij is echt na 2 uur wakker wel weer echt moe.
Mnoh cho wat een schatje is frits! Die gaat geel echt wel rocken. Leuk pakje ook!
Met te laat bedoel ik net het moe moment missen. Voordat Frans in zn ogen wrijft zit hij of te mopperen op zn speelgoed of in het luchtledige te staren. Dat is voor hem het moment.quote:Op maandag 11 mei 2015 17:50 schreef LadyTagliatelle het volgende:
[..]
hoe bedoel je te laat?
Ik leg haar sowieso na een fles in bed. En tussendoor nog ( gapen ogenwrijven etc )En eigenlijk rond de zelfde tijden elke dag.. behalve als we ergens anders zijn... Maar ze is ook niet vervelend, geen gekrijs of zo.. maar ze slaapt gewoon niet. Dan ligt ze wat te rollen, te duimen of met een hydroluier te spelen...
ah zoquote:Op maandag 11 mei 2015 17:58 schreef AwayTL het volgende:
[..]
Met te laat bedoel ik net het moe moment missen. Voordat Frans in zn ogen wrijft zit hij of te mopperen op zn speelgoed of in het luchtledige te staren. Dat is voor hem het moment.
Als hij in zn ogen gaat wrijven ben ik te laat en wordt het in slaap huilen.
Bepanthen smeert wat fijner, maar persoonlijk ben ik fan van uiercreme ( niet te verwarren met uierzalf) hydrateert goed en trekt snel in.quote:Op maandag 11 mei 2015 19:32 schreef krijgerrtje het volgende:
Pff NTSsterkte ermee.
Ik ben vandaag ongesteld geworden![]()
voor het eerst in 4 jaar dat ik natuurlijk ongesteld ben
Verklaart mijn kuthumeur van de afgelopen dagen wel, mijn god. Was zo in staat een moord te plegen ofzo.
En even een vraagje tussendoor; volgens mij heeft S wat last van eczeem in haar knieholtes. Rode droge plekjes en ze lijken steeds meer te worden. Doe ik er goed aan om dat in te smeren met sudocreme (het enige wat ik momenteel in huis heb) of kan ik toch beter iets anders halen?
Gefeliciteerd met je sollicitatiegesprek!quote:Op maandag 11 mei 2015 21:02 schreef Cholula het volgende:
Ik zou niet eens weten wat de symptomen van hersenvliesontsteking zijn.![]()
Ik moet morgen op sollicitatiegesprek en ik pas niet zo goed in mijn broek, als in hij wil niet dicht en hij kruipt tussen mijn billen. Lekker op tijd met passenen de pumps die bij de rok horen zijn op mysterieuze wijze verdwenen.
Nu maak ik me niet alleen druk om Frits die niet uit de fles wil drinken, maar ook om mijn uiterlijke voorkomen.
Ik moet in uniform, maar ik hoop morgen nog te kunnen regelen dat ik mijn nette pak niet aan hoef en dan gewoon mijn baggy pants aan kan.quote:Op maandag 11 mei 2015 21:14 schreef pessie het volgende:
[..]
Gefeliciteerd met je sollicitatiegesprek!
Anders jurkje-legging-laarzen?
(ik leef momenteel in jurkjes met leggings,droeg ik bijna nooit eerder maar echt)
Ingee, eerste keer niet lekker is wel eng ja. Heeft ze prikjes gehad? en bij 38 graden bellen inderdaad
Dat vind ik ook echt zo matig aan mijn jurkjes. Je moet onderhand naakt als je wil voedenquote:Op maandag 11 mei 2015 21:32 schreef Roomsnoes het volgende:
Hoera voor sollicitatiegesprekken en ander goed werknieuws! Wat voor werk is het Cho, dat je een uniform aan moet?
Envoor Razz en NTS. Hopelijk snel roze wolken boven jullie huizen.
Ingee, bellen kan altijd he? Ze hebben een lage drempel policy bij baby's, of kinderen in het algemeen. Al is het maar om ouders gerust te stellen.
En jurkjesMaar de meeste voeden zo lastig, dat ik ze nog niet echt aan doe.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik draag op het moment alleen jurken waar ik makkelijk mijn borsten uit kan halen. De andere dertig blijven in de kast.
zeg je gewoon dat ze 38 heeft joh, temp is savonds ook hoger dan sochtends zeggen ze.quote:Op maandag 11 mei 2015 21:22 schreef ingee het volgende:
Ja maar mijn trollbaby doet dan weer 37.9.
Ik temperatuur haar wel even elk uur tot het zakt of ik de hap moet bellen.
Cholula, fijn he, ik pas mijn nette kleding ook niet meer. Heb je nog een vrij nette zwangerschapsbroek anders?
Edit - O uniform, daar is vast geen zwangerschapseditie van.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
quote:Op maandag 11 mei 2015 22:07 schreef JufMariska het volgende:
Er ligt hier iemand een beetje te trollen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.!
ik moet M. tegenwoordig ook minstens 8 keer terug rollen voor ze gaat slapen
disclaimer
quote:Op maandag 11 mei 2015 22:53 schreef Kimpossible het volgende:
Sorry![]()
Het lijkt wel alsof ik alleen kom posten altijd als er iets aan de hand is haha (kom er maar in blue hehe) maar permamobile (iPad) en gewoon te lui om te typen enzo
quote:Op maandag 11 mei 2015 21:38 schreef Cholula het volgende:
Haha, precies hetzelfde hier. En helaas zijn dit er niet zo veel en kan ik mezelf er ook echt niet toe zetten om nieuwe te kopen in de stad.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik draag op het moment alleen jurken waar ik makkelijk mijn borsten uit kan halen. De andere dertig blijven in de kast.
En succes met je sollicitatiegesprek! De man zou wel een enorme hork zijn wanneer hij daar over gaat vallen zeg... je hebt er net een baby in laten opgroeien!
Mijn beeb had het trouwens veel te warm vandaag. Ze had een rompertje+onesie aan, maar morgen wordt het toch maar een rompertje met legging ofzo.
Of wordt het morgen toch weer but weer?
Het is trouwens hema baby zonnecreme geworden
Apotheek probeerde me een smeerseltje van 50 euro aan te smeren.![]()
Bij de Kruidvat wilden ze dat ik er 2 nam, want dan had ik er eentje gratis.. Pleur op... wat moet ik in godsnaam met 2 grote sprays zonnebrand?
Hema had als enige winkel kleine tubetjes dus de keuze was gauw gemaakt
hema
hoeveel geef je normaal dan?quote:Op maandag 11 mei 2015 23:03 schreef NotTheSame het volgende:
Even kort tussendoor:
Mijn vader is weer thuis. Nierkolieken door nierstenen waren de oorzaak.
Opa is stabiel. Voor 95% rechtszijdig verlamd, waarschijnlijk permanent.
Had de oppas mijn kind kv gegeven. Flessen van 180. Het was hij vanavond dus een kotsfestijn van hebikjoudaar, kind zat veel te vol.
Ik lees vannacht wel weer ff bij.
Nietquote:
O dat wist ik niet! CB zei zelfs koelen na de prikjesquote:Op maandag 11 mei 2015 22:49 schreef Kimpossible het volgende:
Ho stop wacht.
Een baby met (spier)pijn en een Coldpack? Doe dat aub niet!
Kleine kindjes raken ontzettend gemakkelijk onderkoeld en bovendien is een Coldpack wel het laatste wat prettig is als je spierpijn hebt.
Massage en/of badje zijn daarentegen wel goede ideeën
Zo da's wel een heel beetje veel boelquote:Op maandag 11 mei 2015 23:25 schreef NotTheSame het volgende:
[..]
Nu had hij in krap 6 uur 3x 180 gehad.
dat is wel heul veel jaquote:Op maandag 11 mei 2015 23:25 schreef NotTheSame het volgende:
[..]
Niet, ik geef bv en de flessen die hij ooit gedronken heeft was nooit meer dan 120/130 en dat was bv.
Nu had hij in krap 6 uur 3x 180 gehad.
Ach, het is eruit en hij slaapt nu rustig. Ik neem haar ook niks kwalijk, ik had haar gewoon te weinig info gegeven door tijdgebrek.
quote:Op maandag 11 mei 2015 23:26 schreef ingee het volgende:
[..]
O dat wist ik niet! CB zei zelfs koelen na de prikjes.
Temp is weer gedaald hier en ze oogt verder ook niet ziek gelukkig.
Ach, dat kan je ook niet voorzien toch, dat het net even te veel is?quote:Op maandag 11 mei 2015 22:47 schreef krijgerrtje het volgende:
TrolbabyHij voelt zich wel trots, of niet?
![]()
Cholula, veel succes morgen! Zal hij vast begrijpen toch, dat je pas bent bevallen![]()
Ingee, wat naar die koortsal helemaal als d'r geen duidelijk oorzaak is. Misschien inderdaad gewoon een verkoudheid, maar als je je niet prettig voelt kun je altijd de hap even bellen he? Gedraagt ze zich ook ziek, of valt het mee?
Ik heb mijn baby vanavond veel te vol geproptOp onze eigen weegschaal weegt ze nu al 2 maanden 6.1 kilo (kom ik weer aan met dat gewicht hoor
) dus begon me af te vragen of ze dan niet gewoon structureel te weinig krijgt
Ze heeft nog nooit voedsel geweigerd, dus ik dacht dat ze Misschien wel iets meer nodig had. Bakje bloemkool gehad en daarna een iets grotere fles dan anders (180/6) en 2 uur later had ze haar hele bed (en vloer) ondergespuugd
arm kind.. Lekker even geknuffeld en aan de borst gehad, want toen was haar maag weer leeg immers
maar man, voelde ik me schuldig..
Ik ben pas een (winter)slaapzak gaan gebruiken toen E onder het lakentje en dekentje uit kwam.. Ze sliep ook altijd in een luier, romper, onesie. Nu met deze temperaturen is het 25 graden in huis en ligt ze alleen nog maar in dr (zomer)slaapzak en luier. Onder het dekentje ( maar daar rolt ze toch weer onderuit )quote:Op dinsdag 12 mei 2015 00:00 schreef faptist het volgende:
NTS,
Wat heftig zeg. En dat allemaal op 1 dag!
Gelukkig heb jij je kindje weer thuis en heb je daar nu weer fijn je eigen regie over. Knap om te lezen dat je het haar niet kwalijk nam. Op zo'n dag als die jij gehad hebt zou ik om zoiets dus evht uit m'n vel springen. Ik heb nog een hoop te leren
Beterschap voor je paps en ik hoop dat het met je opa beter zal gaan. Hopelijk is het niet blijvend!
Pfoejoee
Het is warm op de kamer. 24 graden volgens de babyfoon en nu hoor ik steeds zo'n cb vrouw zeggen 'de ideale temperatuur voor de babykamer ligt tussen de 16 en 20 graden'.
Wordt nog wat als het zomer is!
Ohja.. Reminds me.. Ik heb zo'n leuke slaapzak (noem je dat zo?) met armgaten gekocht bij de Hema![]()
Met appeltjes.. Ik ben helemaal verliefd.
Alleen.. Hoe gebruik je dat?
R ligt nu in een luier + romper + onesie.
Onder een lakentje met katoenen dekentje + gebreid katoenen dekentje van oma.
Is die slaapzak dan als vervanger of ligt ze daar alleen met luier en rompertje in ofzo?
fixedquote:Op maandag 11 mei 2015 23:42 schreef Kimpossible het volgende:
[..]cbs zijn soms een beetje dom. Warmte doen die kleintjes bij spierpijn het echt beter op! Denk maar aan al die maffe verwarmende spulletjes die je voor volwassenen kunt kopen om op spieren te smeren.
Lekker in bad en nadien masseren met een scheutje olie
quote:Op dinsdag 12 mei 2015 06:51 schreef LadyTagliatelle het volgende:
Ik heb een "doe het zelf" baby.[ afbeelding ]
weken in koud water alvorens te wassen!quote:Op dinsdag 12 mei 2015 07:24 schreef krijgerrtje het volgende:
Jeuzes, ik heb vannacht net zoveel gebloed als in de eerste 24 uur na de bevallingiemand die weet hoe je bloed eruit wast? Alles zit eronder
van de arts niet, van de assistente een auto-reply dat ze afwezig was .. maar ik moet maandag om prikjes en kaart het dan nog eens aan (ook omdat ik de arts-afspraken ga skippen op het CB)quote:Op dinsdag 12 mei 2015 07:32 schreef Amsel het volgende:
Heb je ooit een reactie gehad op je mail aan het cb DJMO?
vast spuit elf maar: koud water, spoelen tot t zoveel migelijk eriit is. daarna wassen evt met biotex of ossegal en dan evt nableken in de zon.quote:Op dinsdag 12 mei 2015 07:24 schreef krijgerrtje het volgende:
Jeuzes, ik heb vannacht net zoveel gebloed als in de eerste 24 uur na de bevallingiemand die weet hoe je bloed eruit wast? Alles zit eronder
Oh wat lief! Wat doet ze dat goedquote:Op dinsdag 12 mei 2015 06:51 schreef LadyTagliatelle het volgende:
Ik heb een "doe het zelf" baby.[ afbeelding ]
Mevrouw was ineens om half 6 gaan gillen omdat ze dacht dat ze niet meer van d'r buik naar rug kon in d'r slaapzak...nu ben ik dus wakker en ze ligt maar te rommelen... Maar alvast een fles erin.
Elke keer als ik moet gapen ligt ze breed naar me te grijnzen tijdens de fles.fijn dit.
quote:Op dinsdag 12 mei 2015 09:08 schreef Stormqueen het volgende:
Is F donderdag alweer jarig?
Cactus en jaleesa, sterkte met de prikjesbaby's
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Verder heeft ze gister het hielprikje gehad en geen kik gegeven. Had net gedronken, dus geen centje pijn in een melkcoma. Oren waren ook prima in orde, dus daar kunnen we over een paar jaar met weemoed naar terugkijken
Nachten zijn even wennen, maar ze doet het bizar goed. Ik zit gewoon redelijk fit te werken![]()
quote:Op dinsdag 12 mei 2015 10:00 schreef Nikooos het volgende:
Mag ik dan ook bij de hotmomsclub?
Maar dan post ik deze plaatjes ook nog even hier. Ik kan zelf geen genoeg krijgen van die foto dat ze zo lekker scheel kijktIk las homo'sclubSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Verder heeft ze gister het hielprikje gehad en geen kik gegeven. Had net gedronken, dus geen centje pijn in een melkcoma. Oren waren ook prima in orde, dus daar kunnen we over een paar jaar met weemoed naar terugkijken
Nachten zijn even wennen, maar ze doet het bizar goed. Ik zit gewoon redelijk fit te werken![]()
Welkom! Leuk een meepostende man!
quote:Op dinsdag 12 mei 2015 10:00 schreef Nikooos het volgende:
Mag ik dan ook bij de hotmomsclub?
Maar dan post ik deze plaatjes ook nog even hier. Ik kan zelf geen genoeg krijgen van die foto dat ze zo lekker scheel kijktWelkom met je mooie meisje!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Verder heeft ze gister het hielprikje gehad en geen kik gegeven. Had net gedronken, dus geen centje pijn in een melkcoma. Oren waren ook prima in orde, dus daar kunnen we over een paar jaar met weemoed naar terugkijken
Nachten zijn even wennen, maar ze doet het bizar goed. Ik zit gewoon redelijk fit te werkenS. 2014
J. 2016
+1quote:
als je wordt ingeleid, vraag dan of ze eerst je vliezen doorprikken voordat ze met weeënopwekkers beginnen. Zeker omdat je al ontsluiting hebt. Die opwekkers zijn dan vaak niet eens nodig, kunnen zelfs een vervelende weeenstorm veroorzaken.quote:Op dinsdag 12 mei 2015 10:46 schreef twist02 het volgende:
Even een -voorlopig nog- illegale post (omdat hier waarschijnlijk meer ervaringsdeskundigen zitten dan in Z&G):
Vandaag 41+3, dus vanmiddag naar het ziekenhuis voor CTG + bespreken inleiding. Heeft er hier iemand misschien nog tips om te vragen / bespreken (buiten de info die ik van de gyn krijg)?
Ik heb echt geen idee waar ik verder op moet letten / om moet vragen namelijk... (al zal een en ander uiteraard ook afhangen van de CTG natuurlijk)
Bedenk zelf ook even goed wat je wilt qua wel/niet inleiden. Het is nog altijd jouw lichaam, jou keuze (en die van je partner)quote:Op dinsdag 12 mei 2015 10:46 schreef twist02 het volgende:
Even een -voorlopig nog- illegale post (omdat hier waarschijnlijk meer ervaringsdeskundigen zitten dan in Z&G):
Vandaag 41+3, dus vanmiddag naar het ziekenhuis voor CTG + bespreken inleiding. Heeft er hier iemand misschien nog tips om te vragen / bespreken (buiten de info die ik van de gyn krijg)?
Ik heb echt geen idee waar ik verder op moet letten / om moet vragen namelijk... (al zal een en ander uiteraard ook afhangen van de CTG natuurlijk)
Edit: hmm, is het slim om voor alle zekerheid alvast m'n vluchttas mee te nemen? Verwacht eigenlijk niet dat er reden is om meteen te blijven, maar toch..
Goeie inderdaad!quote:Op dinsdag 12 mei 2015 11:07 schreef Roosje84 het volgende:
[..]
Bedenk zelf ook even goed wat je wilt qua wel/niet inleiden. Het is nog altijd jouw lichaam, jou keuze (en die van je partner)
Bij mijn middelste kwam ik met 41+2 bij de gyn en die had zoiets van nou we kunnen je ook meteen hier houden. (hij was net nieuw en het ziekenhuis waar hij vandaan kwam was inleiden met 41 wk standaard) Zelf wilde ik pas op z'n vroegst na het weekend met 41+5/41+6 ingeleid worden omdat ik er heel erg tegenop zag medisch te worden.
Ik voelde mij door de opmerking dat ik ook wel mocht blijven erg overrompeld. In overleg toen afgesproken de dag erna de vliezen te laten breken door de verloskundige als 'compromis'.
Uiteindelijk bleek het niet nodig want is hij nog geen vier uur later geboren onder leiding van fijn favoriete vk.
Ik hoop voor jou dat je kleintje vandaag of morgen zelf besluit dat het de hoogste tijd is.
En niemand die je buik wel groot vond voor een tweelingquote:Op dinsdag 12 mei 2015 11:22 schreef ingee het volgende:
Vannacht heb ik gedroomd dat ik een achtling kreeg, terwijl er maar twee gezien waren op de echo. Wat een gedoe zeg! We wisten geen namen meer, dus de laatste heet nu Hassan.
En welkom Nikoos!
Mwah ik vind het maar niks hoor zo'n toekomstige top 10 naamquote:
Jonge, beter een early adopter dan een kuddedierquote:Op dinsdag 12 mei 2015 11:45 schreef geppie het volgende:
[..]
Mwah ik vind het maar niks hoor zo'n toekomstige top 10 naam
+1 het luisteren dan naar de hartslag danquote:Op dinsdag 12 mei 2015 11:47 schreef BlueEyes het volgende:
Geluidsopnames van de CTG![]()
Ik luister er nog graag even naar, even de serene hartslag ipv dat gilmonster die het huis terroriseert as we speak
Ben je onderweg naar huis of op weg naar je solliitatie?quote:Op dinsdag 12 mei 2015 12:19 schreef Cholula het volgende:
Wat stom van de hoeveelheid bloed krijgertje! Zo klote wakker worden is dat!
Welkom Nikoos!
Ik vind melba zo leuk!! Ik hoop stiekem dat Frits straks ook een beetje zijn uitstraling heeft.
Crap dat je weer rust moet houden Pessie!
Ondertussen zit ik op een parkeerplaats langs de snelweg te kolven en kolf ik uit 1 borst 150 ml in 10 minuten. Ik heb maar één flesje mee en de andere staat ook op knappen
wat lief om zo te zeggenquote:Op dinsdag 12 mei 2015 12:19 schreef Cholula het volgende:
Wat stom van de hoeveelheid bloed krijgertje! Zo klote wakker worden is dat!
Welkom Nikoos!
Ik vind melba zo leuk!! Ik hoop stiekem dat Frits straks ook een beetje zijn uitstraling heeft.
Crap dat je weer rust moet houden Pessie!
Ondertussen zit ik op een parkeerplaats langs de snelweg te kolven en kolf ik uit 1 borst 150 ml in 10 minuten. Ik heb maar één flesje mee en de andere staat ook op knappen
ik had een visualquote:Op dinsdag 12 mei 2015 12:23 schreef Stormqueen het volgende:
ja, of... de melk weggieten. Zonde, maar beter dat dan een gescheurde tet
Jaaaa Nikooos!! Gezellig!quote:Op dinsdag 12 mei 2015 09:51 schreef Nikooos het volgende:
Ik moet me eigenlijk hier gaan melden, maar ik ben bang dat ik jullie niet bij kan houden. En dan ook nog eens een man in dit topic.
quote:Op dinsdag 12 mei 2015 12:25 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
wat lief om zo te zeggen
ik weet zeker dat Frits een baas wordt en een cutie! sterker nog, dat is hij toch al?
Hier een glitterananas omdat de baan hebt!quote:Op dinsdag 12 mei 2015 13:49 schreef Cholula het volgende:
Wat schattig LT!
ik heb de baan!! Ze vonden mij het leukst! (En ik heb mezelf het beste verkocht)
quote:Op dinsdag 12 mei 2015 13:49 schreef Cholula het volgende:
Wat schattig LT!
ik heb de baan!! Ze vonden mij het leukst! (En ik heb mezelf het beste verkocht)
Gefeliciteerd!!!! Dat is tof nieuws! En nu taart!quote:Op dinsdag 12 mei 2015 13:49 schreef Cholula het volgende:
Wat schattig LT!
Ik ben zo blij dat je hier nu ook zitquote:Op dinsdag 12 mei 2015 13:51 schreef Nikooos het volgende:
[..]
Hier een glitterananas omdat de baan hebt!
[ afbeelding ]
Hierrrrrquote:Op dinsdag 12 mei 2015 14:05 schreef Stormqueen het volgende:
En nikoosglittersheb je ook glitterbroccoli?
haha ja hoorquote:Op dinsdag 12 mei 2015 14:05 schreef Fannetje het volgende:
Gefeliciteerd, Cholula! Top gedaan!
LT wat een toffe staartjes! Ik ben echt zo niet handig met het haar van mijn dochter... daar blijft het eigenlijk altijd bij twee staartjes. Kan ik op cursus komen bij jou?
Als ik het zo lees dan is ze er nog niet aan toe Helio. Komt vanzelf. Over een week kan het al heel anders zijn!quote:Op dinsdag 12 mei 2015 15:50 schreef Heliotrope het volgende:
Cholula (mijn telefoon maakt er Chilluh van) gefeliciteerd!![]()
F van Fazz al bijna 1!
En wat is M ineens groot zo kwakzor, wat een leukerd!
Ik kom even binnenvallen met een bijvoedings-noob-vraagje. We zijn nu een week of 2 wat aan het proberen, ze is nu 5.5 maand. Banaan, peer, wortel (allemaal vers) en pastinaak (uit een potje) geprobeerd. Banaan vond ze vies, en bij de rest heeft ze elk keer s avonds kramp gehad. De ene keer erger dan de andere keer (van even tot de hele avond) maar ze heeft er iig last van. Probeer ik de verkeerde dingen, is ze er nog niet aan toe, of hoort dit er een beetje bij? Ik heb geen haast, maar heb het gevoel dat ik met wachten het probleem alleen maar uitstel. Daarbij lijkt ze er wel aan toe.
Nikooooos! Je bent er! Welkom welkom.quote:Op dinsdag 12 mei 2015 10:20 schreef Nikooos het volgende:
En dan bericht krijgen van thuis dat ze de kraamhulp ondergepoept heeft, tot de muur aan toe
TROTS!
Het is Liv en ze is supergoed bezig. Bevalling ging wat sneller dan gepland en door poep in het vruchtwater in het ziekenhuis in plaats van thuis, maar het herstel gaat allemaal erg snel en de kleine meid heeft er helemaal geen last van gehad. We kunnen zelfs al redelijk wat uren slapen 's nachts.quote:Op dinsdag 12 mei 2015 17:02 schreef faptist het volgende:
Nikooooos! Je bent er! Welkom welkom.
Ik ben ook super trots!
Ik hoop dat er een foto of beter nog een filmpje van gemaakt is. *ev0l*
Hoe heet ze? Alles goed en wel? Ook met moeders?
Ik heb vandaag zo'n heerlijk daagje.
R heerlijk gedragen in de draagdoek. Naar het park en de stad geweest. Bij thuiskomst in de wandelwagen gelegd en daar slaapt ze nu nog steeds. Ik hoop dat ze zo lekker een uurtje blijft doorslapen want dan kan ik alvast aan het eten beginnen.
En m'n man heeft weer een baan! Whoehaaaaaaaaaa
Wel een proefperiode van 6 weken via een uitzendbureau (kutzooi) maar er is toegezegd dat hij dan hoogstwaarschijnlijk wel kan blijven tot november. en wie weet voor langer
ik ga er dus vanuit dat dit niet gaat gebeuren want er zijn zoveel schilders die een baan zoeken in de regio en mijn man is 'duur'.
Maar de zon schijnt en ik heb nu dus tijd om m'n katten te aaien!
je moest toch koken? ... Fok it![]()
Als je echt geheel op verzoek blijft voeden dan wordt het vanzelf minderquote:Op dinsdag 12 mei 2015 17:05 schreef Hilmo het volgende:
Cholula, gefeliciteerd, wat tof!!
Nikoos ook gefeliciteerd met je dochter.
Blij dat ik met R geen Staartjes hoef te doen.
R liet vandaag ineens 6 uur tussen voedingen dus ik knapte![]()
Moet toch wat minder op mijn plof verzoek gaan voeden, nog maar 2 maanden kolfrecht en hij komt uit zichzelf veel minder dam mijn borsten
quote:Op dinsdag 12 mei 2015 16:36 schreef MevrouwCactus het volgende:
Cho, gefeliciteerd!
Ik had net pech met Sjaak:
Hij werd wakker met volle plasluier dus ik verschoon hem. Tijdens het aandoen van de schone luier plast hij die ook vol. Dus weer een schone luier.
Halverwege zijn flesje zit heel zijn luier weer vol, nu met poep. Dus ik weer verschoond en besluit een wasbare luier te passen (helaas nog te groot). Ondertussen spuugt Sjaak, dus ruim ik dat op. Ik maak de wasbare luier open en die zit ook vol met poep. Weer een nieuwe luier dus, maar terwijl ik die pak plast Sjaak over het aankleedkussen, de bank (want daar was ik bezig met hem) en de vloer. Nieuwe luier aan en de rest schoongemaakt. Sjaak spuugt weer over tshirt, rompertje en aankleedkussen. Dus nieuwe hoes erom en nieuwe kleertjes aan, en een slabbetje. Hij spuugt nog eens over de nieuwe hoes en het slabbetje. Nu heb ik alles maar laten liggen en heb hem eerst goed rechtop gehouden. Manmanman...
zacht masseren helpt ook goed. Verhoging is vrij normaal, hangerig en alleen bij mama willen zijn ook. Als ze echt koorts krijgt uiteraard wel bellenquote:Op dinsdag 12 mei 2015 19:26 schreef Risu het volgende:
De prik zelf ging best goed. Even een harde krijs en wat gehuil maar verder vrij snel voorbij. Nu dus verhoging en zit ik me weer druk te maken terwijl het volgens mij normaal is.
Ik dep al met een nat washandje..
fles nutrilon weglatenquote:Op dinsdag 12 mei 2015 19:37 schreef Gevalletje het volgende:
Ohja, Q was wel weer goed gegroeid, bijna een kilo erbij, 4680 gram nu!(begon 8 weken terug met 2660) Ook weer 3cm gegroeid. Inmiddels zit m'n kleintje op de middellijn! Hoewel mw van het cb nu wel vond dat ik moet opletten met voeden. Geef paar flesjes Nutrilon per dag, rest kolf ik. Maar als je kolft krijgen ze snel te veel een worden (te?) dik volgens haar. Moest toch weer proberen 3 uur tussen voedingen te laten en zonodig weer rekken met een speentje. Ik geef em nu als ie honger heeft, soms zit er 3 uur tussen, vaak ook 2. Q doet het goed en als ie genoeg heeft drinkt ie gewoon niet z'n hele fles. Vind het eigenlijk wel goed zo..
En opnieuw gegeven?quote:Op dinsdag 12 mei 2015 19:55 schreef Hilmo het volgende:
Heerlijk die adviezen van cb en rekken met speentje?watnou als je geen speen gebruikt. Hier nog nooit nuttig geweest. Goed hoor gevalletje, gewoon zo doen zoals jij wilt.
Hihi net appel in de luier gevonden![]()
Nu even nergens.. Morgen maar HA bellen om te vragen wat er gebeurd is met die afspraak. Ben bang dat ze em op morgen heeft gezet ofzo, dan kan ik dus niet. auto moet in APK dus kan zelf niet rijden, ouders wonen vlakbij maar aangezien m'n vader naar de oogarts moet en zelf niet kan rijden valt dat ook af. Om te lopen is het nog best een stuk. Heb er nog zo opgelet de afspraak niet op woensdag te zetten, maar zou niet weten waar ze em anders neergezet zou kunnen hebben.. Als deze afspraak dan helemaal vervalt moet ik vast een nieuwe maken. Bij hun betekent dan dus dat ik weer een week moet wachten, want de arts die het per se zelf wil doen zit er niet alle dagen. Dan kijkt hij ook zelf nog eerst of hij het wel nodig vindt, dus gaat het misschien nog niet door. En ik weet van 2x waarbij hij er flink naast zat met z'n diagnoses, dus ik vertrouw hem niet. (Dat m'n vader mee wil komt doordat het bij hem dus fout is gegaan en hij het in de gaten wil houden)quote:Op dinsdag 12 mei 2015 19:35 schreef DJMO het volgende:
lief van je vader gevalletje! Maar wat nu dan? Wanneer kan je dan terecht?
Nope, volgens haar zag je dat baby's die alleen gekolfde melk kregen het dikste werden..quote:Op dinsdag 12 mei 2015 19:48 schreef Cholula het volgende:
Misschien zit het verschil in het geven van nutrilon?
ik zit me hier plaatsvervangend boos te maken ... maar goed dat het niet mijn cb is, ik zou compleet uit m'n stekker gegaan zijnquote:Op dinsdag 12 mei 2015 20:26 schreef Gevalletje het volgende:
Nope, volgens haar zag je dat baby's die alleen gekolfde melk kregen het dikste werden..
wat je nog kunt proberen is morgen de zorgcoach van zilveren kruis bellen en je probleem voorleggen. Zij kunnen bemiddelen tussen jullie zodat je alsnog naar het rkz kunt.quote:Op dinsdag 12 mei 2015 20:20 schreef Gevalletje het volgende:
[..]
Nu even nergens.. Morgen maar HA bellen om te vragen wat er gebeurd is met die afspraak. Ben bang dat ze em op morgen heeft gezet ofzo, dan kan ik dus niet. auto moet in APK dus kan zelf niet rijden, ouders wonen vlakbij maar aangezien m'n vader naar de oogarts moet en zelf niet kan rijden valt dat ook af. Om te lopen is het nog best een stuk. Heb er nog zo opgelet de afspraak niet op woensdag te zetten, maar zou niet weten waar ze em anders neergezet zou kunnen hebben.. Als deze afspraak dan helemaal vervalt moet ik vast een nieuwe maken. Bij hun betekent dan dus dat ik weer een week moet wachten, want de arts die het per se zelf wil doen zit er niet alle dagen. Dan kijkt hij ook zelf nog eerst of hij het wel nodig vindt, dus gaat het misschien nog niet door. En ik weet van 2x waarbij hij er flink naast zat met z'n diagnoses, dus ik vertrouw hem niet. (Dat m'n vader mee wil komt doordat het bij hem dus fout is gegaan en hij het in de gaten wil houden)
Lactatiekundige kan morgen nog HA bellen voor overleg zei ze. Meer valt er nu niet te doen. En dan op internet lezen dat het het beste is zo snel mogelijk na de diagnose te laten knippen.. Het is al laat bij hem gezien en hoe langer hij niet (goed) aanhapt, hoe banger ik word dat het em binnenkort niet meer lukt. Ben gewoon even pissig nu..
soms zou ik willen dat ik iets van m'n grote bek kon delen met anderenquote:Op dinsdag 12 mei 2015 21:07 schreef faptist het volgende:
zelf ben ik daar wel te schijterig voor.. Ik zou in tranen uitbarsten denk ik
Is daar ook een bron/onderzoek bij gegeven?quote:Op dinsdag 12 mei 2015 20:26 schreef Gevalletje het volgende:
[..]
Nope, volgens haar zag je dat baby's die alleen gekolfde melk kregen het dikste werden..
En flesjes Nutrilon weglaten lukt helaas niet, ik probeer ze al alleen te geven als ik geen borstmelk meer heb staan..
je hebt juist kans dat ze door het lauwe badje ontspant en relaxed, waardoor ze sneller in slaap valt. sterktequote:Op dinsdag 12 mei 2015 21:11 schreef Risu het volgende:
38,4 dus hap gebeld. Maar die zeggen dat als ze verder alert blijft en drinkt dan geen zorgen. Verder alleen rompertje aan en een lakentje in bed, meer niet. Mag een lauw badje doen, maar ik heb liever dat ze eerst even slaap. Ze is zo moe. Dan doe ik desnoods midden in de nacht wel een badje. Slapen doe ik toch niet. Heb een natte washand voor haar.
Ik hou haar handje vast terwijl ze piepend in slaap valt. Zo doet ze anders nooit
Wat een onzin. Mijn kind kreeg alleen maar gekolfde melk en zat/zit altijd op de onderlijnquote:Op dinsdag 12 mei 2015 20:26 schreef Gevalletje het volgende:
[..]
Doe maar wel lekker even in bad, daar kan ze ontspannen en misschien kun je de beentjes even masseren! Daarna lekker bij je leggen/ aanleggen dan dan zal ze vast lekker in slaap vallen.quote:Op dinsdag 12 mei 2015 21:11 schreef Risu het volgende:
38,4 dus hap gebeld. Maar die zeggen dat als ze verder alert blijft en drinkt dan geen zorgen. Verder alleen rompertje aan en een lakentje in bed, meer niet. Mag een lauw badje doen, maar ik heb liever dat ze eerst even slaap. Ze is zo moe. Dan doe ik desnoods midden in de nacht wel een badje. Slapen doe ik toch niet. Heb een natte washand voor haar.
Ik hou haar handje vast terwijl ze piepend in slaap valt. Zo doet ze anders nooit
De eerste keer verhoging/koorts is ook eng... maar klinkt alsof je t prima door hebt. Heb je eventueel pcm in huis als de koorts oploopt of de pijn toeneemt?quote:Op dinsdag 12 mei 2015 21:18 schreef Risu het volgende:
5seconden nadat ik op invoeren had gedrukt viel ze al in slaap. Als ze nog wakker wordt doe ik alsnog een badje.
Ik heb er arniflor opgesmeerd, dat zou ook moeten helpenquote:
meer beweging lijkt me een slecht plan. daarmee kweken ze spiermassa en dat weegt zwaarder dan vet, hoewel het minder volume inneemtquote:Op dinsdag 12 mei 2015 21:32 schreef Skittles het volgende:
Dikzakken die baby's. Allemaal aan een vet- en koolhydraatarm dieet en meer beweging voor die luiwammesen.
Met cardio zoveel spiermassa kweken? Nah dan zullen ze eerder met gewichtbanken aan de slag moeten om al dat overgewicht te evenaren lijkt me?quote:Op dinsdag 12 mei 2015 21:34 schreef DJMO het volgende:
[..]
meer beweging lijkt me een slecht plan. daarmee kweken ze spiermassa en dat weegt zwaarder dan vet, hoewel het minder volume inneemt
Pak n hydrofiel voor t plakken en neem dr lekker bij je, zij voelt zich niet fijn dus dan is mama alleen maar heerlijk! Voor jullie allebeiquote:Op dinsdag 12 mei 2015 21:32 schreef Risu het volgende:
Ik heb geen baby pcm, als het erger wordt bel ik weer naar de hap. Morgen haal ik het hoe dan ook in huis, voor de volgende keer. Ik denk dat het morgen al minder zal zijn. En als het weer normaal is, ga ik de hele dag knuffelen. Dat doe ik nou niet omdat ze het al warm zat heeft, maar ik heb juist nu enorm die behoefte.
En een kind wat ver boven de +2,5 lijn zit in zowel gewicht als lengte ookquote:Op dinsdag 12 mei 2015 21:17 schreef Crumpette het volgende:
Ohja, een kindje op de middellijn dik noemen is natuurlijk uberhaupt van de zotten. Gewoon je moedergevoel volgen hoor!
Dan vloek ik vrolijk mee hoorquote:Op dinsdag 12 mei 2015 21:50 schreef kwakz0r het volgende:
oh en t zal wel vloeken in de kerk zijn maar als M pijn heeft van de prikjes dan krijgt hij gewoon een zetpilletje hoor...
NIET!!!!!quote:Op dinsdag 12 mei 2015 22:04 schreef BlueEyes het volgende:
een telefooncrash en dan al je foto's en filmpjes kwijt zijn.
A L L E S
En had nog niet van de laatste maand alles op de laptop gezet.
Natte sokjes werkte hier superquote:Op dinsdag 12 mei 2015 19:26 schreef Risu het volgende:
De prik zelf ging best goed. Even een harde krijs en wat gehuil maar verder vrij snel voorbij. Nu dus verhoging en zit ik me weer druk te maken terwijl het volgens mij normaal is.
Ik dep al met een nat washandje..
voor koorts koel ik.quote:Op dinsdag 12 mei 2015 22:18 schreef AwayTL het volgende:
Blue, is ook klote!
Fijn dat je wa nog wat bewaard!
Arme poep W. Kan hij nu wel goed slapen! (Alsof dat een issue is maar toch) lekker uitslapen voor speels!
Pcm doe ik ook nooit, ze zijn niet zo koortsig. M heeft nog nooit verhoging gehad en V toen hij 2 was voor het eerst. Wel als gevolg dat hij geen zetpil wil.
Voor ik verder ga lezen... dropbox.. is een app die slaat je foto's en video's op. Dus als t dan crasht ben je t niet kwijtquote:Op dinsdag 12 mei 2015 22:12 schreef BlueEyes het volgende:
Ben er goed chagrijnig van. Gelukkig deel ik veel op whatsapp dus er is nog veel wel her en der.
Normaal gesproken zou alles op een sdkaart staan, alleen die errort steeds dus daar stond niks opgeslagen.
Ben er stiekem even ziek van en he hard gehuild net
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |