Mexicanobakker | zondag 10 mei 2015 @ 21:25 |
![]() Ronde 6 van het wereldkampioenschap Formule 1 brengt het circus naar het Prinsdom van Monaco. De smalle straten van Monte Carlo staan sinds de oprichting van het Formule 1-wereldkampioenschap in 1950 op de kalender. De races van 1951, 1953 en 1954 werden niet gehouden. In 1952 werd er wel gereden, maar de race telde niet mee voor het wereldkampioenschap. Vanaf 1955 stond de Grand Prix van Monaco op de Formule 1-kalender. Ayrton Senna is nog altijd recordhouder met de meeste overwinningen in het Prinsdom. De Braziliaan kwam tussen 1987 en 1993 in totaal 6 keer als overwinnaar over de streep. Alleen in 1988 moest hij de overwinning laten aan Alain Prost. De Grand Prix van Monaco in 1996 was er ook één om niet te vergeten. Voor de start had het geregend en het asfalt was nat. Dat zorgde gelijk al voor problemen bij de start. Jos Verstappen crashte al in de eerste bocht terwijl ook Michael Schumacher vroeg in de race zou uitvallen. Uiteindelijk kwamen er drie auto's rijdend over de finish, waaronder de Fransman Olivier Panis, die daarmee zijn enige Grand Prix-overwinning heeft behaald. De laatste twee edities van de Grand Prix van Monaco waren voor Nico Rosberg. De Duitser won vorig jaar voor zijn teamgenoot Lewis Hamilton. In Spanje pakte Rosberg twee weken geleden zijn eerste overwinning in 2015. Kan hij voor de derde opeenvolgende keer winnen in Monaco? En wat kan Max Verstappen in Monaco? In Spanje haalde hij weer eens de finish. Maar in Monaco gelden andere wetten. Eén klein foutje wordt hier hard afgestraft. Rond de klok van 16.00 uur weten wie de beste in Monaco is en wat Max Verstappen gedaan heeft. ![]() ![]() FIA Grand Prix van Monaco informatie ![]() ![]() ![]() Coureurs: ![]() Constructeurs: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Actueel Weer [ Bericht 50% gewijzigd door WEST op 19-05-2015 13:31:24 ] | |
hmmmz | zondag 10 mei 2015 @ 21:35 |
Op Monza ( ![]() | |
Coelho | zondag 10 mei 2015 @ 21:42 |
Wat is tegenwoordig de regel bij blauwe vlaggen? Het lijkt erop alsof die dingen soms al bij een gat van nog 150 meter gezwaaid worden. Vroeger moest je ronden aan een stuk in iemands achterkant zitten voordat er gezwaaid werd... | |
sasquatsch | zondag 10 mei 2015 @ 21:43 |
Red Bull ook niet. | |
#ANONIEM | zondag 10 mei 2015 @ 21:44 |
En alles erachter ook niet, blijft er weinig over. | |
Geralt | zondag 10 mei 2015 @ 21:46 |
Sainz en Kvyat doen ze verder niks mee qua eventuele straf of iets lees ik. | |
#ANONIEM | zondag 10 mei 2015 @ 21:48 |
Was gewoon racen toch, binnen de lijntjes blijven als je duw krijgt telt dan niet. | |
Geralt | zondag 10 mei 2015 @ 21:55 |
Nouja ik vond het discutabel. Sainz was er niet voorbij want hij zat aan de buitenkant. Dat Kvyat dan een remfoutje maakt en daarbij Sainz naar buiten de baan dwingt doet er imo niet zo heel veel toe; hij ging er (al dan niet buiten zijn schuld om) buiten de baan voorbij. En dat mag niet. | |
Nattekat | zondag 10 mei 2015 @ 21:58 |
Als er grind had gelegen lag Sainz eruit, zo simpel is het.![]() Volgas het rechte stuk op ![]() | |
#ANONIEM | zondag 10 mei 2015 @ 22:25 |
Al die regeltjes is niet mijn ding, gewoon racen en dan de grintbak maar weer terug als het niet mag. Dat banden en motoren gezeur snapt toch niemand nog wat van? Het lijkt wel schaken. | |
klaasweetalles | zondag 10 mei 2015 @ 22:25 |
Die MAxi Verstappen moet zo langzamerhand zijn grote muil gaan houden zeg Ik lees weer allerlei gekke dingen wat hij allemaal roept over de motoren enzovoort en dat hij daar gek van wordt....wat een flikker zeg Hij mag blij zijn dat hij op zijn leeftijd al mee mag rijden met de top van de autosport, gaat hij lekker bijdehand doen over zijn auto en nog van alles. Eigenlijk is het grote kritiek op zijn ploeg en de mensen die vertrouwen in hem hebben... Als dat kutventje zo door blijf gaan pleuren ze hem er zo uit.... wie denkt hij wel dat hij niet is met zijn 3 races .....idioot ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Geralt | zondag 10 mei 2015 @ 22:25 |
Dat was stukken beter ja ![]() ![]() | |
Geralt | zondag 10 mei 2015 @ 22:26 |
En grindbakken mogen van mij per direct weer terug. De F1 is veilig zat ![]() | |
WEST | zondag 10 mei 2015 @ 22:30 |
Dat wordt allemaal aangestuurd door racecontrol. De officials hebben daar niet zoveel over te zeggen. | |
#ANONIEM | zondag 10 mei 2015 @ 22:33 |
Gelapt worden is opzij gaan, om dat met zo min mogelijk verlies te doen is ook een kunst. | |
Sinister-D- | zondag 10 mei 2015 @ 22:37 |
er valt wel wat van te zeggen wat coelho zegt. "Vroegah" moest je letterlijk vast zitten achter een achterligger, tegenwoordig beginnen die gasten al te miepen als ze nog 1,5s erachter rijden omdat ze dan merken dat ze last hebben van dirty air. Vandaag was de onboard radio van Vettel weer een mooi voorbeeld van met zijn "come on, blue flags, get them out of the way...." en die broadcast was al later dan het effectieve gesprek en zo kort zat Vettel nog steeds niet erachter weet even niet meer achter wie het eigenlijk was ![]() | |
Rossdale | zondag 10 mei 2015 @ 22:37 |
Ik zou bijna willen dat Max nog geen F1 reed, want ik ben al die josti's die ineens lollig moeten komen doen hier nu wel weer beu ![]() | |
Sinister-D- | zondag 10 mei 2015 @ 22:40 |
en dit is ook een ![]() | |
kepler | zondag 10 mei 2015 @ 22:42 |
Gewoon negeren, gaan ze vanzelf weg ![]() | |
WEST | zondag 10 mei 2015 @ 22:42 |
Ik zeg ook niet dat ik hem niet gelijk geef. Ik geef alleen aan dat Racecontrol of te wel Charlie Whiting en zijn mannen de beslissing nemen. Ik weet wel toen ik nog official was op CPZ dat de afstand van blauwe vlag dichterbij ligt maar daar mag je ook zelf beslissen. | |
Geralt | zondag 10 mei 2015 @ 22:59 |
Ik stel voor dat niemand hier op gaat reageren: KLB / Max Verstappen ![]() | |
hmmmz | zondag 10 mei 2015 @ 23:02 |
![]() ![]() ![]() | |
hmmmz | zondag 10 mei 2015 @ 23:02 |
Grindbak terug! Helemaal mee eens! | |
Breaker.Faker | zondag 10 mei 2015 @ 23:10 |
Ik kwam op youtube deze flimpje tegen van de gp van San Marino 2004 met alleen onboard camera's van de hele race. Dat was nog in de tijd met de v10 motoren zonder al die achterlijk besparing regels. Toen werdt er echt nog geracet dat is nu heel erg anders. | |
Marks | zondag 10 mei 2015 @ 23:20 |
Not that story again ![]() Kijk bijvoorbeeld eens de hele race van Maleisie terug uit 2004. Misschien dat je dan bijtrekt, dat het toen echt niet per se beter was? Anders is het wel, sommigen dingen waren toen beter, andere dingen zijn nu beter. Wel ben ik het eens dat men niet verder door moet ontwikkelen in de richting van nu (NOG veiliger, strengere milieueisen/geldbesparingen) en gezien plannen van 1000pk motoren en terugkeer RedBull ring, schrappen India en Korea, lijkt er inderdaad kentering te zijn. Vond het wel inderdaad een saaie race, maarja dat heb je soms. Er zijn zoveel factoren die elkaar beinvloeden, soms gaat het netjes langs elkaar heen en soms niet, vandaag dus wel. Laat morgen de race nog eens rijden bijvoorbeeld en wie weet dat er dan opeens wel spektakel zou zijn, dat is de willekeur die soms uitpakt in een saaie race en zegt niet per se iets over de F1 van nu. Wel vind ik over het algemeen de races minder dan een jaar of 4 geleden. Vanaf 2004 heb ik alle races gezien en voor zover ik het kan herinneren waren de eerste races van seizoen 2011 de mooisten qua entertainment, vermaak en spanning. | |
Fer | zondag 10 mei 2015 @ 23:54 |
Enige wat ze nog moeten bedenken is dat ze nog dichter achter elkaar kunnen rijden, zonder banden oproken. En dat de man op pole niet automatisch wint, door het rijden in schone lucht. | |
johannes_vermeer | zondag 10 mei 2015 @ 23:57 |
Zei de man op het journaal nou Jos Verstappen terwijl hij Max bedoelde? | |
Nattekat | maandag 11 mei 2015 @ 00:07 |
Spanje is door zijn natuur (Hoge bochtsnelheid) nou eenmaal een baan waar coureurs niet dicht achter elkaar kunnen rijden. Dit viel eigenlijk al te verwachten van tevoren. Monaco heeft dit totaal niet, in Canada is er minder aero nodig en speelt dit probleem dus ook niet, Oostenrijk gaat leuk worden, Silverstone heeft genoeg afwisseling, en dan de Hungaroring... dat zal vast ook niet geweldig zijn. Dus voorlopig gaat het weer goed ![]() | |
Peterselieman | maandag 11 mei 2015 @ 00:19 |
die chicane vlak voor start/finish draagt er aan bij dat er weinig ingehaald kan worden. waren de laatste bochten vloeiender geweest dan had je vaker gezien dat coureurs dichter bij elkaar zaten bij het oprijden van het rechte stuk. | |
Fer | maandag 11 mei 2015 @ 00:27 |
Dat waren ze ooit, toen dit nog een gaaf circuit was. | |
Nattekat | maandag 11 mei 2015 @ 00:32 |
Dan had je alsnog het probleem op de rest van het circuit gehad. | |
M.Melandri | maandag 11 mei 2015 @ 00:33 |
http://www.auto-motor-und(...)chfluss-9518483.html Interessant stuk over Ferrari.
| |
wimderon | maandag 11 mei 2015 @ 01:42 |
Ja. | |
johannes_vermeer | maandag 11 mei 2015 @ 01:46 |
Dat was een beetje dom. | |
wimderon | maandag 11 mei 2015 @ 01:47 |
Jan Lammers is al een boze column aan het schrijven denk ik. | |
#ANONIEM | maandag 11 mei 2015 @ 01:51 |
Het begint steeds meer op schaken te lijken ipv racen. | |
Patrice_Consigny | maandag 11 mei 2015 @ 08:12 |
![]() | |
Tarado | maandag 11 mei 2015 @ 08:15 |
Gisteren wel ja | |
Patrice_Consigny | maandag 11 mei 2015 @ 08:16 |
Continue, altijd en overal. | |
FritzWepper | maandag 11 mei 2015 @ 08:17 |
Oh no not this fag again. | |
Tarado | maandag 11 mei 2015 @ 08:20 |
Nee, zijn aardig aan elkaar gewaagd hoor | |
Tarado | maandag 11 mei 2015 @ 08:21 |
![]() Dat heb je altijd met een hype dan heb je ook mensen die anti worden | |
#ANONIEM | maandag 11 mei 2015 @ 08:31 |
Monaco is meestal de saaiste race van het seizoen, inhalen is daar zo goed als onmogelijk. | |
Tarado | maandag 11 mei 2015 @ 08:34 |
Dat is inderdaad 1 van de races waar Q leuker is, maar wie weet regent het | |
sasquatsch | maandag 11 mei 2015 @ 08:35 |
Dat hadden ze ook bedacht. Het was de bedoeling van de FIA om met de nieuwe motoren ook ground-effect te introduceren. Alleen is dit door de teams tegen gehouden, want die wilden verder met de huidige aero regels. | |
Patrice_Consigny | maandag 11 mei 2015 @ 09:18 |
Ben nooit anti geweest, eerder onverschillig, wel pro Sainz. | |
motorbloempje | maandag 11 mei 2015 @ 09:23 |
Ach meid toch. | |
Tarado | maandag 11 mei 2015 @ 09:24 |
Is prima hoor, ik heb niets tegen Sainz al was het alleen al vanwege zijn legendarische vader, maar om te verkondigen dat die continue altijd en overal de betere is slaat nergens op want de feiten liggen anders. | |
Rossdale | maandag 11 mei 2015 @ 09:45 |
Don't feed the... nou ja je kent het wel. Gewoon weer een zielig figuur wat het leuk vindt om mensen te stangen. | |
Mexicanobakker | maandag 11 mei 2015 @ 09:58 |
Jammer. | |
twiFight | maandag 11 mei 2015 @ 10:03 |
Op welke termijn vraag ik me dan af. Ik snap dat teams er niet op zitten te wachten over 2 jaar dat al te moeten doen. Dan wordt er vrij snel weer een investering weggegooid. Maar kijken ze er over, ik noem maar wat, 5 jaar nog steeds zo tegenaan? Het ontbreekt de FIA wat aan een visie waar ze met de F1 heenwillen denk ik. Dat lijkt me voor de teams erg frustrerend. | |
Rossdale | maandag 11 mei 2015 @ 10:10 |
Ik vind het zo gaar dat nu het gesjoemel met de brandstofdruk wordt aangepakt... Juist dit soort slimmigheden maakt de F1 toch interessant? Ik vind het juist fascinerend hoe teams binnen de regeltjes zo creatief mogelijk loopholes vinden voor net die ene tiende tijdswinst. Om die reden ben ik ook een fan van Newey die altijd wel weer iets slims wist te vinden in zijn design. Dat maakt het technisch zo boeiend en volgens mij ook juist voor fabrikanten interessant om mee te blijven rijden. Creativiteit wordt beloont en dat moet gestimuleerd worden. Als ze het veld gelijk willen trekken moeten ze dingen niet ineens halverwege gaan verbieden, maar bijvoorbeeld aan het einde van het seizoen openlijk bekend laten maken zodat hetzelfde trucje het jaar daarop niet nogmaals werkt, waardoor nieuwe trucjes bedacht moeten worden. | |
Patrice_Consigny | maandag 11 mei 2015 @ 10:13 |
Die feiten spreken tot nu toe voor Sainz. | |
motorbloempje | maandag 11 mei 2015 @ 10:15 |
De 'Torro Rosso Boys' (c) BBC zijn gewoon beide lekker bezig. | |
Nattekat | maandag 11 mei 2015 @ 10:20 |
Omdat Sainz niet 3x zijn motor heeft opgeblazen vanuit kansrijke positie? | |
Weltschmerz | maandag 11 mei 2015 @ 10:27 |
Ground effect is nog een stuk kwetsbaarder dan gewone downforce. Het beste lijkt mij om een flinke stap terug te doen in de verhouding mechanische/aerodynamische grip. Bredere sloffen, kleinere vleugels en meer motorvermogen. | |
lasters | maandag 11 mei 2015 @ 10:29 |
Het blijven wel de feiten, hoe verkapt ze op dit moment ook lijken! | |
Nattekat | maandag 11 mei 2015 @ 10:30 |
Gelukkig is dat niet hoe top teams daar naar kijken ![]() | |
lasters | maandag 11 mei 2015 @ 10:33 |
Dat is ook waar ![]() Het seizoen is nog lang, hopen dat de problemen niet eenzijdig blijven. Daarbij had in 2005 Raikkonen statistisch gezien ook meer pech met zijn McLaren dan Montoya en toch stond hij aan het einde van het jaar qua punten ver boven Montoya. Zelfs als je rekening houdt met het feit dat Montoya twee races niet heeft gereden vanwege een "tennis blessure". Als de motor problemen niet 10 keer bij Verstappen voorkomen en nooit bij Carlos dan zal aan het einde van het seizoen de betere coureur er qua feiten ook bovenuit stijgen! | |
DS4 | maandag 11 mei 2015 @ 11:03 |
Nee, omdat hij volwassener rijdt. Hij is momenteel verder. Aan Max is het dus om zich te verbeteren en wel meer dan Sainz. Het is nl niet erg om op je 17e minder ver te zijn, maar je moet wel laten zien dat je jezelf goed ontwikkelt. | |
twiFight | maandag 11 mei 2015 @ 11:21 |
Ik zou liever in Sainz zijn positie zitten om eerlijk te zijn. Wat meer ervaring 'under the belt', wat je mentale zelfverzekerdheid kan geven, en je hebt de media een stuk minder op je dak. Als je als Sainz een rookie mistake maakt dan maak je gewoon een rookie mistake. Doet Max dat dan zijn de reacties wat extremer. | |
Tarado | maandag 11 mei 2015 @ 11:22 |
ietsjes wel ja en dat is wat anders dan altijd en overal, maar ik vind het nog wat te vroeg voor een oordeel. | |
Tarado | maandag 11 mei 2015 @ 11:23 |
we moeten het ook niet gaan overdrijven en ik vind dat ervaringsverhaal ook onzin. | |
Peterselieman | maandag 11 mei 2015 @ 11:43 |
Ik vind het ook jammer dat deze loophole gesloten is. Het kost Ferrari ongeveer 0,4 seconden per ronde. Dat is een flinke veer die ze hebben moeten laten ... | |
sasquatsch | maandag 11 mei 2015 @ 16:19 |
Niet mee eens. Het staat 1 - 1 in de races die ze beiden gefinisht zijn. Verstappen is drie keer buiten zijn schuld uitgevallen door problemen met de Renault motor. In Maleisië was Verstappen beter, nu Sainz. | |
#ANONIEM | maandag 11 mei 2015 @ 17:24 |
Er is een verschil tussen profiteren van een loophole en profiteren van iets dat al verboden was, maar niet strikt werd gecontroleerd. En volgens mij gaat het hier om het laatste. | |
Fer | maandag 11 mei 2015 @ 17:57 |
Dat hebben ze in 2009 al gedaan. Sindsdien horen we de hele race save tyres en zodra je binnen 2 seconden komt slijten ze 3x zo snel. Zo zal de polezitter altijd blijven winnen. Als ze in 2017 meer power willen, zullen ze de downforce ook moeten verhogen en het liefst op een manier waarbij ze dicht achter elkaar kunnen rijden. | |
Coelho | maandag 11 mei 2015 @ 18:02 |
Misschien eens al die opstaande randjes verbieden over de hele wagen. Gewoon een taartschep voor en achter. Geen curling winds, alleen maar een vleugel die de boel naar beneden drukt. En dus ook kans op slipstreamen. | |
Weltschmerz | maandag 11 mei 2015 @ 18:11 |
Nee, ze hebben nauwelijks wat veranderd. Ik bedoel een drastische verandering. Waarom zou de downforce verhoogd moeten worden? Gewoon hele kleine vleugeltjes zodat ze op het rechte stuk niet over de kop waaien, en verder mechanische grip. Dan kun je gewoon slipstreamen en zonder DRS er voorbij. Lagere bochtsnelheden, hogere topsnelheid, auto's kunnen zwaarder worden, en er is minder winst te behalen met al die dure aerodynamische simulaties, dus wordt het ook nog eens goedkoper. Je krijgt waarschijnlijk ook een bredere marge waarin slippen geen of weinig tijd kost zodat er meer te zien is aan de rijstijl. | |
Beach | maandag 11 mei 2015 @ 18:15 |
Laten we ze meteen op ovals racen en hey je hebt Indycar. | |
Fer | maandag 11 mei 2015 @ 18:23 |
Of formule Ford![]() Uhm, sinds 2009 rijden we met een fractie van de downforce, iedereen schrok van die rare smalle achtervleugel. Het zou juist leuker als de ene rijder een goede aero heeft, de ander de beste motor. Nu heeft degenen met de beste motor ook de beste aero. | |
Peterselieman | maandag 11 mei 2015 @ 19:25 |
Wat ik begrepen heb gaat het om het eerste. De stroomsnelheid van de brandstof is op de voorgeschreven meetpunten nog steeds volgens de regels, maar drukverschillen toe te passen en hier en daar belletjes brandstof te creëren konden ze op cruciale momenten meer vermogen genereren. | |
aesop | maandag 11 mei 2015 @ 20:09 |
Belangrijker vind ik dat Verstappen in Maleisie en China heeft laten zien dat ie bijzonder is, door in te halen op plaatsen waar anderen het niet doen, niet 1 keer maar meerdere keren. Dat is een eigenschap die hem ver gaat brengen. Dat ie in de kwalificatie nu achter staat kan zo zijn, maar dat is denk ik echt een kwestie van ervaring. Hij zit nog iets te vaak te worstelen met de afstelling. Sainz lijkt daar idd wat volwassener en dat is niet zo gek. Overigens doet Sainz het ook gewoon goed, die zal nog jaren meegaan als ie zo doorgaat. Het is wat mij betreft nog te vroeg om te speculeren wie als eerste de overstap naar Red Bull maakt. Wat mij betreft rijdt Max straks gewoon nog een jaar STR, dat lijkt mij voor hem het beste. | |
tja77 | maandag 11 mei 2015 @ 20:13 |
Precies dit, Verstappen heeft dingen laten zien die Sainz niet heeft laten zien. Die inhaalacties van Verstappen waren gewoon goud. Het bijzondere talent van die gozer spatte er gewoon van af. | |
Nieuwschierig | maandag 11 mei 2015 @ 20:47 |
Dat is zo maar dat is ook al best weer lang geleden. Mensen gaan zich toch afvragen of het geen toeval was | |
alwaysonhold | maandag 11 mei 2015 @ 20:58 |
Klopt. En als die motor heel was gebleven was hij nu qua punten verder dan Sainz. Verstappen heeft nu 1 mindere race achter de rug waarin hij gewoon minder was, en dat was afgelopen race. De rest van de races was Verstappen gelijkwaardig of beter dan Sainz. | |
tja77 | maandag 11 mei 2015 @ 21:03 |
Best lang geleden? Toeval? Sorry, maar dit slaat echt nergens op. | |
#ANONIEM | maandag 11 mei 2015 @ 21:03 |
Ja en kom op zeg... Sainz is gewoon echt een uitstekende coureur... Echt geen schande om daar eens een keer achter te finishen. STR heeft dit jaar echt een topduo geregeld. | |
DS4 | maandag 11 mei 2015 @ 21:24 |
De eerste was een onbezonnen actie die niet in tranen is geëindigd doordat de ander voor hem aan de kant ging. Het lijkt een beetje op alles of niets zo... Te vroeg om daar over te oordelen, maar ik ben dus wat kritischer. | |
Fer | maandag 11 mei 2015 @ 21:33 |
Hoe erg is het voor Max als Carlos volgend jaar Kvyat's plekje overneemt? Nog een jaartje Torro Rosso is ook geen straf. Beter dan Kevin Magnussen nu op de zijlijn, wachten tot Button opstapt. | |
twiFight | dinsdag 12 mei 2015 @ 09:19 |
Het is nog maar de vraag of RBR volgend jaar nog wel een topteam is. Het middenveld klopt het hele seizoen al bij ze aan. Wil RBR een topteam blijven dan moeten ze ophouden met huilie huilie doen en eens aan het werk gaan. Ja, de Renault is bagger en daar wordt aan gewerkt. Maar met de RBR is nog veel meer mis, maar i.p.v. alle schouders eronder gaan ze huilen dat ze de sport uit willen stappen. Ik weet niet of RBR het team is waar Max groot moet willen worden, maar aan de andere kant is RBR de hele reden dat hij in de F1 zit nu. Max zou een Hamiiltontje kunnen proberen en kampioen proberen te worden bij 'zijn team' en daarna naar een ander team gaan om zich opnieuw te bewijzen, maar Hamilton had in de McLaren een winnende auto omdat te doen. Ik zie de RBR de komende jaren nog niet terugkomen met hun huidige houding. | |
zoem | dinsdag 12 mei 2015 @ 09:29 |
RBR zou beter Helmut Marko lozen met zijn negatieve mediapraatjes. Het komt absoluut niet professioneel over. | |
Tarado | dinsdag 12 mei 2015 @ 09:40 |
Je weet toch helemaal niet wat ze aan het doen zijn qua ontwikkeling, ze hebben niemand ontslagen dus ik neem aan dat ze op dat gebied volop bezig zijn. De manier waarop Marko klaagt en dreigt verdient de schoonheidsprijs niet maar Renault verdient natuurlijk wel harde kritiek. | |
WEST | dinsdag 12 mei 2015 @ 10:02 |
Tuurlijk jongen. Dat waren gewoon goedgeplaatste inhaal acties. | |
DS4 | dinsdag 12 mei 2015 @ 10:06 |
Jouw mening. Mag ook. | |
Mexicanobakker | dinsdag 12 mei 2015 @ 10:06 |
Ik word hier zo moe van. Die ene actie op die Sauber was risicovol ja. | |
twiFight | dinsdag 12 mei 2015 @ 10:07 |
Tuurlijk, maar RBR wil doen geloven dat ze niks presteren omdat de motor zo beroerd is, maar los daarvan hebben ze ook geen goede auto. Niet zo goed als Mercedes/Ferrari in ieder geval en ze mogen blij zijn dat Williams ook problemen heeft dit jaar. Ze presteren amper beter dan STR en die hebben toch echt dezelfde motor. Daarom ben ik er niet (meer) van overtuigd dat een stap naar RBR voor Max een stap naar een topteam zou zijn. Dat kan RBR wel weer worden, maar niet zoals ze nu met de sport omgaan. Ik ben het toch echt 100% met DS4 eens. Hij heeft mooie dingen laten zien maar die eerste inhaalactie was alleen maar mooi omdat de coureur die hij inhaalde genoeg oplette en een crash voor kwam. Onder het motto "de geschiedenis wordt geschreven door de overwinnaars" staat het nu te boek als een mooie actie, maar als er een crash was geweest denk ik dat als onbezonnen actie van een rookie te boek was gegaan. | |
Frozen-assassin | dinsdag 12 mei 2015 @ 10:07 |
Moeten we serieus na 4 races al de carriere van Max Verstappen gaan voorspellen? Laat die jongen toch lekker 2 jaar rijden, hij is pas 17.. Laat hem maar wennen aan de F1, de wagens, de banen, de hele scene eromheen. Als hij goed genoeg is, komt hij wel bovendrijven. | |
Mexicanobakker | dinsdag 12 mei 2015 @ 10:09 |
Wij Nederlanders vinden dat hij er niets van kan want hij staat nooit op het podium en verliest een race van zijn teamgenoot. Daarnaast sloopt hij motoren eb staat hij altijd in de grindbak. ![]() ![]() ![]() | |
Frozen-assassin | dinsdag 12 mei 2015 @ 10:10 |
Schandalig is het, niet vanaf 1e race gewoon altijd pole pakken en iedereen op 3 rondes zetten ![]() Wat een prutser | |
Mexicanobakker | dinsdag 12 mei 2015 @ 10:13 |
Echt he Als hij over twee jaar een race wint bij Ferrari staat iedereen met zijn rooie vlag door de straat te juichen en roepen we allemaal dat ie wereldkampioen wordt. | |
WEST | dinsdag 12 mei 2015 @ 10:14 |
Ook andere coureurs moeten opletten dat is hun werk. Max wist echt wel wat hij deed toen hij die inhaalactie deed. Hij keek in de rondes daarvoor al steeds dus de sauber boys wisten dat er een aanval aan zat te komen. m.a.w. ze verwachten hem wel. | |
Mexicanobakker | dinsdag 12 mei 2015 @ 10:15 |
Mwah was gewoon risicovol vond ik | |
DS4 | dinsdag 12 mei 2015 @ 10:40 |
Toch wel vreemd dat het minste geringste kritiek ten aanzien van Verstappen meteen zoveel wind van voren krijgt. Verstappen presteert momenteel gewoon naar behoren. Als ik zeg dat die eerste actie onbezonnen was naar mijn mening zeg ik daarmee niet dat hij er helemaal geen reet van kan, het is meer dat mensen die roepen dat Verstappen alles op 100% heeft gedaan van wat er in die auto zit en alles wat mis is gegaan aan de auto ligt onder de streep roepen dat Verstappen nu al de beste coureur is van het veld. Nou, dat lijkt mij niet, wel? | |
DS4 | dinsdag 12 mei 2015 @ 10:42 |
Als je naast de baan staat maakt het voor de puntentelling niet zo uit of je gelijk had of niet. Kamikaze vind ik te sterk, maar onbezonnen was het wel. Het voordeel nu het goed gegaan is, is wel dat andere coureurs in het veld weten dat Max er staat. | |
twiFight | dinsdag 12 mei 2015 @ 10:50 |
Er zit een heeeele hoop ruimte tussen kamikaze en perfect ![]() Maar ik vraag me af hoe de reacties waren geweest als bv. Maldonado die actie had gedaan. Volgens mij waren de meningen dan heel anders ![]() | |
sasquatsch | dinsdag 12 mei 2015 @ 10:53 |
Mooi, maar risicovol. Onbezonnen vind ik te zwaar. En Verstappen hoeft nog niet perfect te zijn. Dit jaar doet hij het gewoon goed. Zoals ik al eerder zei, dit jaar is een leerjaar. Pas vanaf volgend jaar moet hij laten zien beter te zijn dan zijn teamgenoot. | |
Beach | dinsdag 12 mei 2015 @ 11:03 |
Typisch Nederlands. Zodra je boven het maaiveld komt krijg je kritiek van iedereen. | |
DS4 | dinsdag 12 mei 2015 @ 11:10 |
Dat is werkelijk onzin. Hij wordt juist in zijn algemeenheid heel positief benaderd. | |
Bluurgh | dinsdag 12 mei 2015 @ 11:34 |
Er zijn kampioenen geweest die heel wat stommere dingen hebben gedaan met veel meer ervaring. Neem een Schumacher die 'm in 1996 in Monaco z'n auto gewoon in de eerste ronde de muur in stuurt, Hakkinen die in Monza '99 een stomme fout maakt en moet uithuilen in het gras of bijvoorbeeld Alonso die in Brazilie gewoon gas blijft geven op een plek waar een gele vlag hangt en er keihard afgaat. En daarbij was Alonso degene die het minst ervaring had, een seizoen Minardi en een testjaar + twee races Renault. En dan lees je hier dingen dat Max nog niet perfect is of teveel risico neemt. Laat Max lekker z'n fouten maken, hij heeft een seizoen GP3 en 5 races F1 gehad. Zolang hij geen fouten maakt waarvoor hij zich moet schamen, maar fouten maakt waar hij van kan leren is er niks aan de hand. | |
TagForce | dinsdag 12 mei 2015 @ 11:36 |
Verstappen is wel degelijk de beste 'coureur' van het veld. Net zoals zijn Pa in zijn tijd ook wel degelijk de beste 'coureur' van het veld was. Of de Formule 1 de juiste plek is om een goed 'coureur' te zijn durf ik te betwijfelen. Formule 1 gaat al heel lang meer om hard rijden dan om racen, en dan boeit het niet zoveel of je een goed 'coureur' bent of niet, maar of je dat barrel van je sneller dan de rest over het circuit kan krijgen. Op dit moment is Max zeker niet de snelste, maar het meest race-technisch van alle rijders in het veld. Eerlijk gezegt hoop ik dat zijn Formule 1 carriere precies lang genoeg is om 1 of 2 keer wereldkampioen te worden, en daarna wordt omgezet naar een andere raceklassen om daar ook kampioen te worden. Als je te lang in de Formule 1 blijft hangen wordt je wel sneller, maar niet beter. De laatste coureur bij wie ik het gevoel had dat hij echt de beste 'coureur' was, was Nigel Mansell, en in mindere mate JP. Dat hebben ze bewezen door in een andere klasse ook direct races te winnen. Ik hoop dan ook dat Max Verstappen's race hart zich laat verleiden om in de toekomst, na WK te zijn geweest in de F1 ook nog een poging doet om de Indy 500 te winnen, de Daytona 500 te winnen, en de Bathurst 1000 te winnen, met als toetje natuurlijk de winst tijdens de 24 uur van Le Mans. Met zijn talent acht ik dat zeker mogelijk. | |
Weltschmerz | dinsdag 12 mei 2015 @ 11:38 |
Indycar is dan ook formule 1 voor mensen die niet zo goed kunnen sturen en daarom maar op ovals rijden. Hij verraste die ander met zijn inhaalactie. Dat is een extra kwaliteit voor een inhaalactie, maar het houdt ook een risico in. Dat neemt niet weg dat als die ander had ingestuurd omdat hij niet door had dat er een auto aan de binnenkant zat, hij fout was geweest en straf had gekregen. Het was een beetje een Button-achtige manouevre, hij is al zijn snelheid kwijt maar de ander kan daar niet van profiteren omdat zijn auto in de weg staat. | |
Tarado | dinsdag 12 mei 2015 @ 11:39 |
Ben ik niet met je eens, natuurlijk is het een leerjaar maar dat geldt net zo goed voor zijn teamgenoot, die wil/moet je altijd verslaan. | |
twiFight | dinsdag 12 mei 2015 @ 11:51 |
Tsja, semantiek. Wat is de beste coureur? Zijn baas zal zonder twijfel de beste coureur de coureur vinden die de meeste punten haalt voor het team. Een ander zal de beste coureur de coureur vinden die boven de prestaties van zijn wagen kan presteren. Ik persoonlijk hou er weer andere criteria op na. Met andere woorden dat wordt dan een bijzonder subjectieve discussie. Ik kan je volgen en de regels stellen ook dat je niet in mag sturen als daar zich een auto bevind. Toch zit er ook een limiet aan wat je van de andere coureur kan verwachten. Die zal toch vroeger of later naar de bocht moeten kijken en insturen. Het is geen vrijbrief voor de achterligger om maar mijlenver van achteren te komen en 'm er tussen te bonjouren. Anders zou iedereen gewoon niet kunnen remmen en 'm er vol in de binnenkant van de ander zijn wagen kunnen jassen (los van het feit dat je dan je eigen race eindigt). Dan 'zat je er ook naast'. Bij de beoordeling wordt gelukkig ook meegenomen of de actie uberhaupt kans van slagen had. Soms zie je coureurs inhalen en crashen waarbij iedereen zegt "hij had nooit van zijn leven op tijd kunnen remmen". Deze keer lukte het en twijfelt niemand er over dat Max op tijd kon remmen, maar ik denk dat de discussie heel anders loopt op het moment dat er een crash plaatsvind. | |
hmmmz | dinsdag 12 mei 2015 @ 12:19 |
Kritiek op Max is hier niet gewenst. | |
Mexicanobakker | dinsdag 12 mei 2015 @ 12:23 |
DS4 levert kritiek, jij loopt alleen maar te bashen. | |
hmmmz | dinsdag 12 mei 2015 @ 12:30 |
En hij krijgt meteen de wind van voren. | |
Mexicanobakker | dinsdag 12 mei 2015 @ 12:30 |
Mwah, allebei. In de media heerst er altijd een hosannastemming als je je product dient te verkopen ja. Maar ik zie op fok mensen bij wie Spanje de schuld van allerlei andere factoren was dan Max zelf die gewoon een matige race had, maar ook mensen die vinden dat hij podia moet rijden en anders gefaald heeft ![]() | |
Weltschmerz | dinsdag 12 mei 2015 @ 12:31 |
Uiteindelijk zal een coureur gewoon snel moeten zijn. Leuk die extra kwaliteiten, maar over een heel seizoen heb je het meest aan een coureur die er 3 tienden extra uitperst. Of dat nou is met specifieke eigenschappen van een auto of met elk instabiel kreng, het gaat verschil maken. Dat Verstappen jong al behoorlijk snel is wil niet zeggen dat hij in de toekomst bijzonder snel gaat zijn. Als hij zich als supertalent wil laten zien zal hij op een gegeven moment een gaatje qua snelheid moeten slaan. Anderzijds is Sainz op dit moment de enige maat der dingen, en misschien is die ook wel heel snel. Dat soort discussies worden dan ook nogal eens gevoerd zonder daar de geldende regels bij te betrekken. Die ander, ik weet niet meer wie ht was, moet gewoon in zijn spiegels kijken en met Verstappen zo dich achter zich rekening houden dat die een poging gaat wagen. Als Button en Raikkonen zoiets bij elkaar uithalen, dan ontbreekt waarschijnlijk de eerste instuurbeweging en krijgen ze complimenten over hoe ervaren coureurs leven en laten leven. Zonder die kleine instuurbeweging is er helemaal geen discussie namelijk. Dat is op zich ook wel op zijn plek, maar de norm is ook voor anderen dat je oplet, dat een verrassende inhaalmanoeuvre er ook mag zijn en dat je niet zomaar zonder kijken mag insturen als je je plek aan het verdedigen bent. | |
Mexicanobakker | dinsdag 12 mei 2015 @ 12:31 |
Van 1 user ja. Boehoe. | |
Fer | dinsdag 12 mei 2015 @ 13:23 |
Het was die domme Erickson en als die goed had gekeken, had ie het op tijd gezien. Maar inderdaad heeft een snelle coureur op latere leeftijd in de snelste auto het niet altijd de snelste te blijven. Rosberg was ook altijd snel, Webber ook, maar in de beste wagen blijken ze 0,4s te missen. Bedenk dat Max en Kevin een geweldige coaching hebben gehad van ervaren F1 rijders. Dus misschien hebben ze gewoon een voorsprong op de rest. Max en Sainz doen het nu vergelijkbaar met Kvyat vorig jaar, die lijkt nu pas door het ijs te zakken. Riciardo leek ook niet beter dan Vergne in de STR, zijn talent zie je nu pas echt in de RB. | |
Mani89 | dinsdag 12 mei 2015 @ 13:29 |
We moeten blij zijn dat we weer een Nederlandse coureur hebben die überhaupt de finish haalt met zijn auto. Ik denk dat Jos ongeveer de laatste is die dat is gelukt ergens in de jaren 90. | |
alwaysonhold | dinsdag 12 mei 2015 @ 13:37 |
Offtopic, maar dit lijkt me toch echt een verhitte discussie tussen Tost en Verstappen senior. Jos moet zijn hoofd wat meer cool houden. Vanaf 2 minuut 40. | |
Rossdale | dinsdag 12 mei 2015 @ 13:42 |
Nou nou... als dat al als een verhitte discussie gezien wordt... Jos leunt op het gemakje en Tost staat met zijn handen wat gebaren te maken om zijn punt duidelijk te maken. | |
Rossdale | dinsdag 12 mei 2015 @ 13:42 |
Jij weet duidelijk heel veel van de Formule 1 ![]() | |
Mani89 | dinsdag 12 mei 2015 @ 13:43 |
Dankjewel, ik doe mijn best. ![]() | |
alwaysonhold | dinsdag 12 mei 2015 @ 13:45 |
Na 1 keer kijken had ik ook die conclusie, maar kijk hoe Jos zijn lichaamstaal eens is..... | |
Rossdale | dinsdag 12 mei 2015 @ 13:45 |
Daar was ik al bang voor ja, dat er niet meer dan dit uit komt | |
Mani89 | dinsdag 12 mei 2015 @ 13:48 |
Wat bedoel je? | |
Nober | dinsdag 12 mei 2015 @ 13:50 |
Alonso knalde tegen een band van Webber's Jaguar aan, wel podium voor Alonso die race. GP3 is geen Europese F3 waar Max in reed. | |
Beach | dinsdag 12 mei 2015 @ 13:53 |
3 seconden zelf zoeken in plaats van 'ik denk' Hier kan je duidelijk zien dat Giedo van der Garde gefinished is http://en.wikipedia.org/wiki/2013_Brazilian_Grand_Prix 2013 is heel wat anders dan dat domme geblaat over Jos Verstappen in de jaren 90 En nu weer optyfen | |
DS4 | dinsdag 12 mei 2015 @ 13:54 |
En dan constateer je toch ook dat ze een stomme fout begaan hebben. Of niet dan? Waar zeg ik precies dat hij geen fouten mag maken? Ik reageer alleen op de stelling dat die drie inhaalacties in de wedstrijd waar hij punten heeft gepakt alle drie "gewoon goud" waren. Nou, dat vind ik niet, althans, ik vind dat de eerste van die drie een onbezonnen actie was. | |
DS4 | dinsdag 12 mei 2015 @ 13:55 |
Kijkt dat nou lekker, F1 met een roze bril? | |
Mani89 | dinsdag 12 mei 2015 @ 13:56 |
Ok sorry toen keek ik niet, ik ken die racers niet. | |
DS4 | dinsdag 12 mei 2015 @ 13:59 |
Er zijn altijd azijnzeikers en op internet vind je die meningen natuurlijk terug, maar er werd gesuggereerd dat de oud-Hollandse mentaliteit van iedereen die boven het maaiveld uitsteekt af te zeiken bij Max wordt toegepast. Ik zou eerder denken aan het wat overdreven positief zijn wat je ook vaak rondom het Nederlands elftal ziet, maar hoe dan ook is het niet zo dat Max vooral heel negatief wordt benaderd. | |
Mexicanobakker | dinsdag 12 mei 2015 @ 14:00 |
De media heeft er nooit belang bij om inkomsten te verlagen door sporters af te zeiken. | |
DS4 | dinsdag 12 mei 2015 @ 14:05 |
Het is niet alleen de media die heel positief is, toch? En bij Jos Verstappen was de F1 ook ineens heel populair. Kortom: ik herken de stelling dat Hollanders hun sporters alleen maar afzeiken niet zo. Wellicht wel als de resultaten tegenvallen. Vraag Clarence maar eens. ![]() | |
Mexicanobakker | dinsdag 12 mei 2015 @ 14:07 |
Ik ken (bijna) niemand die heel positief is over de carriere van Jos Verstappen. Het was vooral RTL GP die het enorm uitmolken hoor. Op RTL 7 zijn ze ook een stuk kritischer dan op de NOS over het Nederlands elftal. | |
DS4 | dinsdag 12 mei 2015 @ 14:18 |
Achteraf bezien ja. Maar goed, hij heeft dan ook de torenhoge verwachting die uitgesproken werd nimmer waargemaakt. Dat hoort ook bij torenhoge verwachtingen natuurlijk. Daarnaast heeft Jos ook erg veel krediet verloren door een aantal incidenten. En terecht, want het is gewoon een naar ventje. Dat is voor de beoordeling van hem als coureur misschien niet enorm relevant, maar je verliest zo wel de gunfactor bij het publiek. Daar kan de fam. Saunders inmiddels ook over meepraten (al lijken mij dat nog vervelender figuren en ze zijn ook voor zover ik het kan beoordelen een stuk minder getalenteerd dan Jos dat was...). | |
Rossdale | dinsdag 12 mei 2015 @ 14:19 |
Volgens mij zijn de rare agressieve uitspattingen van Jos vooral van na zijn F1-carrière, maar ik kan het mis hebben. | |
twiFight | dinsdag 12 mei 2015 @ 14:26 |
Dat hangt er ook maar net vanaf wat je onder "media" verstaat. Genoeg media die 'klanten' (lees: kijkcijfers, clicks) trekken door zeikartikelen. Ik bedoel, Fok zelf doet daar ook graag aan mee. En de tabloids leven daar half op (alhoewel die dan weer niet zo snel sporters in hun blad hebben). De echte F1 journalistiek zeikt geen rijder af, maar schrijft gewoon niet over ze. | |
DS4 | dinsdag 12 mei 2015 @ 14:27 |
Dat bedoelde ik ook met achteraf... Ik weet niet beter dan dat het instappen van Jos in de F1 met veel positieve geluiden omgeven was. Velen wisten te melden dat hij de eerste Nederlandse wereldkampioen zou worden (klinkt bekend, nietwaar?). Als je dan blijft steken op twee derde plekken terwijl jouw teamgenoot wereldkampioen wordt, dan lijkt het er wel op dat dat er toch achteraf bezien niet helemaal in zat. | |
Beach | dinsdag 12 mei 2015 @ 14:47 |
![]() | |
DS4 | dinsdag 12 mei 2015 @ 14:50 |
Kennelijk is het voor jou te hoog gegrepen om er argumenten tegenover te zetten. | |
Schunckelstar | dinsdag 12 mei 2015 @ 15:20 |
Op hem reageren is sowieso al niet slim ![]() 1 weltschmerz in dit topic is wel genoeg | |
DS4 | dinsdag 12 mei 2015 @ 15:34 |
Heeft WS jou in de discussie te vaak een draai om de oren gegeven? | |
twiFight | dinsdag 12 mei 2015 @ 15:41 |
Pfff moet je eens roepen dat Raikkonen beter is dan Vettel. Dan kun je 'lachen' met WS ![]() | |
hmmmz | dinsdag 12 mei 2015 @ 15:47 |
Pfff Voor je het weet vang je een paar klappen. | |
Weltschmerz | dinsdag 12 mei 2015 @ 15:47 |
Wie waren ook alweer die kenners die claimden dat Raikkonen Alonso wel eventjes partij zou geven en Vettel om de oren zou rijden? | |
DS4 | dinsdag 12 mei 2015 @ 15:57 |
Nou lijkt mij dat ook een vrij lastig te onderbouwen stelling. Dat WS het daar niet mee eens is snap ik vrij goed. | |
TagForce | dinsdag 12 mei 2015 @ 16:09 |
Nee, niks roze bril. Feit is dat Max 1 van de beste all-round racers is op dit moment. Hij kan niet alleen hard rijden, maar kan ook gewoon gevechten aan en inhalen, iets wat een aantal (voormalig) wereldkampioenen simpelweg niet kunnen. Of dat een kwaliteit is die in de Formule 1 van belang is is een tweede. Maar ik gun het Max wel, en ik hoop dat het hem lukt. Maar ik hoop dat het ook niet al te lang duurt, en dat ie niet vervalt tot een tweede Schumacher of Vettel... Namelijk alleen maar hard kunnen rijden, maar niet kunnen vechten. Dus ik hoop dat ie na een aantal WKs (als ie dat ooit wordt) naar een andere klasse verhuist zodat het altijd de racer kan blijven die hij nu is (en zoals Montoya nog steeds is, en zoals Nigel Mansell was). Dat heeft weinig met roze bril te maken... Gewoon de hoop dat deze jongen niet voor z'n leven verpest wordt door de wondere wereld die F1 heet. | |
DS4 | dinsdag 12 mei 2015 @ 16:12 |
Als je in het middenveld rijdt lijkt het misschien alsof je een betere "coureur" (als bedoeld door TagForce) bent, maar het slaat verder eigenlijk nergens op. Messi is overigens niet echt een vechter. Volgens jouw norm is het wel een betere voetballer dan eender welke lompe harrie die voorop gaat in de strijd. Zullen we het erop houden dat jouw norm niet echt breed gedragen wordt? | |
TagForce | dinsdag 12 mei 2015 @ 16:27 |
Voetballen doe ik niet aan... Nee, als je in het middenveld rijdt, en in staat bent om anderen voorbij te gaan omdat je je auto goed onder controle hebt, en door je rijden anderen op het verkeerde been kan zetten of in een foutje dwingen, dan ben je een goed coureur. Alonso vind ik maar een middelmatige coureur. Schumacher ook in z'n latere jaren. Beiden onnoemelijk snel, maar het kost ze teveel moeite om vanuit het middenveld naar voren te komen als de auto niet heel veel sneller is dan die om hen heen. En als het ze te lang duurt gaan ze gaten zien die er niet zijn. Max voert zijn inhaal acties goed doordacht uit, en het zal ongetwijfeld wel eens voor gaan komen dat ie iemand er af rost. Dat is allemaal prima, hoort er bij. Feit is nog steeds dat Max zijn acties niet onbezonnen of roekeloos zijn, maar berekend en rustig. Maar we zullen het nooit eens gaan worden, denk ik. Misschien pas wanneer Max naar de Indycars vertrekt omdat ie "formule 1 nu wel gezien heeft". | |
twiFight | dinsdag 12 mei 2015 @ 16:32 |
Geen idee, wie dan? | |
alwaysonhold | dinsdag 12 mei 2015 @ 16:36 |
Amen to that. Die inhaal actie in China die van ver kwam heeft hij zo vaak gedaan vorig seizoen in de gp3 races. Die zijn wel berekend. | |
Weltschmerz | dinsdag 12 mei 2015 @ 17:28 |
Dit is geen roze bril, dit is een ernstig beslagen bril. Schumacher en Vettel hebben natuurlijk allebei een periode gehad dat ze vaak van pole vertrokken, en dat is voor de fanclub van hun tegenstanders dan meteen reden om enthousiast een zwak punt te claimen, maar zodra ze dat niet meer kunnen laten ze weer de mooiste inhaalacties zien. Het zou sneu zijn voor Verstappen wanneer hij naar een lagere klasse moet zoals JPM omdat hij op snelheid en mentale weerbaarheid niet mee kan komen met de toppers. Ik weet niet meer precies, Nattekat denk ik, Sinister D waarschijnlijk ook, ik kan onzinspuiers nooit zo goed uit elkaar houden. | |
M.Melandri | dinsdag 12 mei 2015 @ 19:38 |
Hakkinen ![]() http://www.grandprix247.c(...)lonso-says-hakkinen/ http://www.gpupdate.net/e(...)ominating-raikkonen/ | |
DS4 | dinsdag 12 mei 2015 @ 19:54 |
Maar je bent toch bekend met het feit dat dat spelletje bestaat en dat een van de spelers Messi heet en dat die best aardig kan ballen? Nee, we worden het alleen eens als jij meer realistisch gaat worden. | |
DS4 | dinsdag 12 mei 2015 @ 19:55 |
Precies. | |
Fer | dinsdag 12 mei 2015 @ 20:33 |
Misschien hadden ze het over de Champions League | |
Sinister-D- | dinsdag 12 mei 2015 @ 21:02 |
ouderwets stampen jeweets! | |
Donderkonijn | dinsdag 12 mei 2015 @ 21:27 |
Dit. Als beiden zo door gaan, worden ze beiden echt volgend jaar wel opgepikt, er zijn meer renstallen dan RB. | |
Nattekat | dinsdag 12 mei 2015 @ 21:28 |
Wie? | |
M.Melandri | dinsdag 12 mei 2015 @ 23:57 |
Alleen Ferrari en Mercedes zijn beter opties. | |
M.Melandri | dinsdag 12 mei 2015 @ 23:59 |
![]() | |
Atreidez | woensdag 13 mei 2015 @ 10:16 |
Ik had de race van Monaco dit weekend al verwacht... Is toch altijd in het weekend na hemelvaartsdag ![]() | |
Peterselieman | woensdag 13 mei 2015 @ 10:39 |
Altijd eind mei. Het laatste of voorlaatste weekend. | |
sasquatsch | woensdag 13 mei 2015 @ 11:07 |
Tegelijk met de Indy 500. De zondag voor de laatste maandag in mei. | |
Peterselieman | woensdag 13 mei 2015 @ 13:01 |
enkele jaren geleden waren ze een keer niet op dezelfde dag | |
sasquatsch | woensdag 13 mei 2015 @ 14:39 |
2010 was de enige keer in de afgelopen 10 jaar. Edit: Toen was de GP van Turkije gelijk met de Indy 500. [ Bericht 5% gewijzigd door sasquatsch op 13-05-2015 14:51:35 ] | |
Nattekat | woensdag 13 mei 2015 @ 14:45 |
Was wel een geweldige zondag toen, de hele dag autosport op RTL7 (RIP ![]() | |
BeamofLight | woensdag 13 mei 2015 @ 16:01 |
Iig na Hemelvaartsdag | |
Fir3fly | woensdag 13 mei 2015 @ 16:03 |
Ik mis dat circuit wel. Die eerste sector is echt fantastisch. | |
Djoetma | woensdag 13 mei 2015 @ 20:50 |
Best een opvallende uitspraak. En van iemand waar je geen rare onzinnige pr-praat van zou verwachten. | |
Funzel | donderdag 14 mei 2015 @ 13:57 |
Zo slecht vind ik Stevens niet eens. Doet het naar behoren in die knakenbak en verslaat z'n teammaat altijd. | |
Meike26 | donderdag 14 mei 2015 @ 14:46 |
Ik denk dat ik waarschijnlijk de enige ben in deze reeks die hier wel in gelooft? En als dat een weerspiegeling is van de gehele wereld die F1 volgt, misschien toch maar eens een betje plaatsen op 1 van de vele sites? | |
Mexicanobakker | donderdag 14 mei 2015 @ 14:47 |
Punten geloof ik wel in, een overwinning zeker niet | |
Beach | donderdag 14 mei 2015 @ 14:48 |
Ik geloof het niet echt maar hoop het van harte. | |
bloodymary1 | donderdag 14 mei 2015 @ 14:50 |
Vroeger was Monaco altijd met Hemelvaart. Dan was de vrije training ook op donderdag. Maar sinds een jaar of tien is dat niet meer. | |
Meike26 | donderdag 14 mei 2015 @ 14:50 |
Nee, als ik een bet zou plaatsen, dan ga ik ook eerder voor de weddenschap dat ze dit jaar nog podiums pakken dan ovewinningen, maar ook dat is slechts 33% van het overige podium, 1 slechte tactiek van de ander of een goede tactiek van het McLaren kamp kan ook de overwinning betekenen =ook podium = ook weddenschapje gewonnen. | |
Djoetma | donderdag 14 mei 2015 @ 15:18 |
Ik vind het lastig om te geloven als ik kijk naar waar ze nu staan. Maar ik wil het wel graag geloven. En zoals gezegd, Arai is niet de eerste de beste, en hij zal het niet voor niets zeggen. Dus ik ben het eigenlijk wel met je eens, zeker nu Arai deze uitspraak gedaan heeft. | |
opreis | donderdag 14 mei 2015 @ 18:05 |
Punten moet wel lukken maar een podium lijkt me niet, daarvoor zijn de mercs/ferarri te goed/constant. Dan heb je ook nog de williams ervoor, ik denk dat een 5de~7de plek voor Mclaren het hoogst haalbare gaat worden. | |
Fer | donderdag 14 mei 2015 @ 18:09 |
Ik vind het ook maar lastig in te schatten of er nog groei in zit. Redbull heeft ook geld zat, maar komt ook niet vooruit. Ferrari had al een goede basis, met een efficiënte koeling en goed chassis. Het vervangen van de kleine turbo was de sleutel om bijna gelijk aan Mercedes te komen. Ik weet niet of Honda nog dit soort foutjes heeft om te herstellen. [ Bericht 1% gewijzigd door Fer op 14-05-2015 18:26:08 ] | |
Automatic_Rock | donderdag 14 mei 2015 @ 18:54 |
Punten zal sowieso wel lukken. De huidige auto kan met wat geluk al in de punten komen. Van een podium ben ik niet zo zeker.., en al helemaal puur op eigen snelheid op het podium komen lijkt me dit jaar nog niet mogelijk. | |
twiFight | donderdag 14 mei 2015 @ 19:04 |
Podiumplaatsen lijkt me ook onwaarschijnlijk, maar ik zou ook weer niet superverbaasd zijn. Bovendien is de concurrentie slap. FI zijn ze met de eerste de beste verbetering definitief voorbij. Lotus kan soms sterk zijn maar lijkt het in de race niet vaak waar te kunnen maken. Sauber ook, ze hebben goede momenten maar zijn in de race regelmatig ook weer een zwakke partij. STR en RBR hebben een matige power train en hun auto's blinken ook niet uit (bij STR verwacht, RBR zou beter moeten kunnen). McLaren hoeft niet een zo veel te verbeteren om die teams gewoon op merit te kunnen verslaan. Daarnaast hebben ze twee coureurs in dienst die allebei in staat zijn te winnen en die druk aankunnen. Dan moeten ze voor de top 6 nog geluk hebben, ofwel met DNFs, ofwel met strategie, ofwel met regen, ofwel met (veel) mindere bandenslijtage. Maar er zijn raardere dingen gebeurd in de F1. | |
Wertha | donderdag 14 mei 2015 @ 22:41 |
Dat is het lastige. Hij rijdt die Mehri echt het snot voor de ogen, maar die auto is zo niet competitief dat je Stevens' prestaties niet met andere coureurs kunt vergelijken. Daar zullen we de telemetrie voor nodig hebben. | |
Atreidez | vrijdag 15 mei 2015 @ 08:51 |
De vrije training is nog wel op donderdag ![]() | |
LWD-Godius | vrijdag 15 mei 2015 @ 11:23 |
Regen op donderdag en op zondag, zou wel leuk zijn om Max in deze condities te zien rijden in Monaco:![]() | |
nils7 | vrijdag 15 mei 2015 @ 11:29 |
Hebben jullie ook alle circuit standaard in die weerapp staan?![]() | |
Atreidez | vrijdag 15 mei 2015 @ 11:30 |
De meeste wel ja ![]() | |
Sinister-D- | vrijdag 15 mei 2015 @ 11:31 |
Voorheen werd er op vrijdag ook helemaal niet gereden, en was Monte Carlo gewoon toegankelijk. Tegenwoordig is dat ook in de voormiddag afgesloten en rijdt de GP2 hun eerste race, en nog wat sessies van de Porsche en FR3.5. | |
Atreidez | vrijdag 15 mei 2015 @ 11:33 |
Oh idd, t was iets met bevoorrading van het centrum wat nu alleen op vrijdagochtend wordt gedaan. GP2 race op vrijdag idd, hebben we toch 4 dagen actie ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 15 mei 2015 @ 11:34 |
Markt toch? | |
Geralt | vrijdag 15 mei 2015 @ 11:37 |
Allemaal leuk en aardig, maar hoge heren van Toyota riepen ook van alles en hebben er enorme bergen met milljoenen ingepompt, maar daar kwam nooit echt iets uit. Ik verwacht wel dat Honda richting de top kan kruipen dit jaar, maar veel verder dan een P4 zie ik ze echt niet komen dit seizoen. Overwinningen acht ik al helemaal uitgesloten als je kijkt waar ze nu staan. Mocht dat wel lukken dan is dat een prestatie van formaat te noemen uiteraard, maar zomaar geloven dat het ze lukt omdat een bepaalde meneer dat zegt lijkt mij onzin. ![]() | |
Geralt | vrijdag 15 mei 2015 @ 11:39 |
Ja dat zou leuk zijn ja. Als achteraf blijkt dat ie het geweldig gedaan heeft. Het zou minder leuk zijn als hij daar onder die lastige/listige omstandigheden zijn eerste echte rookiefout maakt en snoeihard de muur in vliegt ![]() Doe eerst maar een paar "gewone" regen GP's voor onze Max zou ik zeggen. Beetje op safe spelen zegmaar ![]() | |
nils7 | vrijdag 15 mei 2015 @ 11:40 |
zn qually ging goed in de regen ![]() | |
Mexicanobakker | vrijdag 15 mei 2015 @ 11:46 |
Ik denk dat het beter is, heeft ie kans om zich te bewijzen. Geen regen = geen kans | |
aesop | vrijdag 15 mei 2015 @ 11:51 |
Heeft Max uberhaupt wel eens in Monaco gereden? | |
Peterselieman | vrijdag 15 mei 2015 @ 11:52 |
Nee. Wel in de straten van Pau en Macau | |
twiFight | vrijdag 15 mei 2015 @ 11:53 |
Kans hier, kans daar. Of ze sturen 'm op het verkeerde moment naar buiten in de qualy en staat hij 18e en wordt hij in de race in bocht 1 eruit gekegeld door Maldonado. Die scenario's zijn vooralsnog net zo waarschijnlijk. Laat het eerst uberhaupt maar regenen, want het is vaak genoeg voorspeld maar blijkt het toch geen factor te zijn in de qualy/race. | |
nils7 | vrijdag 15 mei 2015 @ 11:53 |
Is dat nodig na Macau? | |
Geralt | vrijdag 15 mei 2015 @ 13:05 |
Geen kans? Waarom niet? Een P6 kwalificatie staat (zonder fouten) bijna garant voor een mooie puntenfinish en een P6 kunnen zowel Max als Sainz wel. Die auto gaat het ook goed doen op Monaco is mijn verwachting. ![]() | |
sasquatsch | vrijdag 15 mei 2015 @ 13:28 |
Roberto Mehri stapt ook in Monaco in de Manor en laat hiervoor de FR 3.5 race aan zich voorbij gaan. | |
twiFight | vrijdag 15 mei 2015 @ 13:33 |
"bijna garant", pardon? De STR is geen P6 auto en dat bleek in Spanje ook wel weer. Leuk dat ze de auto opgesteld hadden voor quali pace, maar dat heeft ze in de race veel tijd gekost. Ze stonden allebei onderaan de speed traps (ja, ook de Manors gingen sneller). Verdedigen had niet eens zin. Ze kunnen leuk kwalificeren als de rest aan hun race pace denkt, maar in Monaco zal elk team voor de quali positie gaan en heeft STR dus geen enkel voordeel. | |
Djoetma | vrijdag 15 mei 2015 @ 14:04 |
Ze waren niet zo concreet als dat ze op zo'n korte termijn klaar zouden zijn om te winnen. Want als iemand de baas van de motorsportsafdeling van Honda is zegt dat niet zoveel? | |
nils7 | vrijdag 15 mei 2015 @ 14:06 |
Voor wie nog wel eens twijfelde of Ferrari nog Marlboro poen krijgt:
| |
Fir3fly | vrijdag 15 mei 2015 @ 14:08 |
Ik heb een grondige hekel aan roken maar het verbod op tabaksreclame heb ik altijd al onzin gevonden. | |
nils7 | vrijdag 15 mei 2015 @ 14:10 |
Inderdaad, heb nog nooit een pakje gerookt en kijk al bijna 20 jaar! Het zou de sport gezonder maken door 't weer toe te staan. Zat landen waar ze nu racen waar het erop mag. | |
#ANONIEM | vrijdag 15 mei 2015 @ 14:16 |
Duh. Marlboro zit toch ook nog steeds in hun naam? Iig een jaar of 2 geleden nog wel. | |
twiFight | vrijdag 15 mei 2015 @ 14:22 |
Mwuah. F1 is een familiesport, er kijken ook veel kinderen naar. Nu kun je zeggen "ik raak er niet door beinvloed" en dat kan waar zijn, over mijzelf zou ik hetzelfde zeggen, maar er zijn ontelbare onderzoeken gedaan die aantonen dat reclame werkt. Sterker nog, kinderen zijn meestal vatbaarder. Reclame hoeft natuurlijk niet 100% van de mensen te beinvloeden om schadelijk te zijn. | |
#ANONIEM | vrijdag 15 mei 2015 @ 14:25 |
Sowieso is het een misvatting om te denken dat het doel van reclame is dat je acuut naar de winkel rent om het product te kopen. Belangrijkste doelen van reclame zijn naamsbekendheid en imago. Een product dat je kent van naam, koop je eerder dan een product dat je niet kent. Het zelfde geldt voor ene product dat bij jou een positief imago heeft. Bij roken is het imago van de Marlboro-man dat 'ie cool is. Roken is dus cool. Dus je gaat sneller roken om bij de cool kids te horen. Iemand die je op die leeftijd overhaalt om te roken is een klant (van de tabaksindustrie) voor zijn leven. Maar goed, da's allemaal nogal off-topic. | |
sasquatsch | vrijdag 15 mei 2015 @ 14:26 |
In de kwalificatie waren ze een van de langzaamsten ja, , maar waren hiermee wel in staat een 5de en 6de tijd neer te zetten. In de race waren ze nog een stuk sneller dan in de kwalificatie in de speedtraps. Verstappen 12de en Sainz 14de. Daarmee waren ze sneller dan beide Red Bulls, McLarens, Honda's en Manors. Verstappen was zelfs sneller dan Rosberg. Maar goed, een snel rondje in de kwalificatie is wat anders dan een snel rondje in de race. Al denk ik wel dat ze in staat zijn tot een goede tijd in Monaco en daarvan in de race kunnen profiteren. Heeft imho niets met afstelling voor kwalificatie of race te maken. Eerder met wel of geen DRS op het rechte stuk in de race. | |
sasquatsch | vrijdag 15 mei 2015 @ 14:27 |
Niet meer sinds 2011. | |
#ANONIEM | vrijdag 15 mei 2015 @ 14:28 |
Ok, iets langer dus. Ik word oud ![]() | |
nils7 | vrijdag 15 mei 2015 @ 14:29 |
Als ik kan kiezen tussen een producten van 2 bedrijven/merken en 1 daarvan sponsort een F1 team dan kies ik wel die meestal ![]() | |
LWD-Godius | vrijdag 15 mei 2015 @ 14:36 |
Het Marlboro-logo komt nog steeds subtiel terug in het huidige logo van Scuderia Ferrari, het is niet meer zo extreem zoals voorheen toen ze nog een extra barcode overheen plakte. Wat mij stoort is dat drankfabrikanten geen enkele restrictie van FIA krijgt terwijl drank en autorijden toch een ergere combinatie is dan tabak en autorijden. | |
Fir3fly | vrijdag 15 mei 2015 @ 14:38 |
Dat eerste klopt helemaal. Dat is ook de reden dat Red Bull nog steeds zoveel adverteert. Niet om mensen die nooit energiedrank drinken dat te laten doen maar er voor te zorgen dat als mensen energiedrank drinken dat ze Red Bull drinken. Datzelfde geldt voor sigaretten. Om te gaan roken moet je al denken dat het enig voordeel biedt op wat voor gebied dan ook. Welk merk je dan gaat roken hangt dan bijna volledig van het imago van het merk af. | |
twiFight | vrijdag 15 mei 2015 @ 14:47 |
Helaas is het imago - 'ik ben stoer als ik rook' - voor veel pubers al genoeg voordeel ![]() Maar goed, historisch horen drank én tabak natuurlijk heel erg bij de F1. Het was een rijeluisport voor levensgenieters, om het maar even kort door de bocht samen te vatten. Dat imago was net zo'n groot deel van de sport als het racen zelf. Maar tijden veranderen. Toch ben ik het er wel mee eens dat sponsoring van drankmerken net zo fout is (al zou ik het jammer vinden als de Martini livery verdwijnt). | |
nils7 | vrijdag 15 mei 2015 @ 15:17 |
Vind ik zelfs nog fouter: alcohol reclame op een auto. Maar goed om het af te schaffen, nee? Ik vind dit soort dingen net zo erg, qua slecht voorbeeld: ![]() En ja hij maakt zo ook video's al rijdend na een race. | |
Sinister-D- | vrijdag 15 mei 2015 @ 16:31 |
Ineens een hoop ideale schoonzonen hier in dit topic ![]() | |
WEST | vrijdag 15 mei 2015 @ 16:40 |
Heineken wil zijn naam sowieso niet verbinden aan de autosport. | |
nils7 | vrijdag 15 mei 2015 @ 18:28 |
Giedo, waar zit je! | |
Max23 | vrijdag 15 mei 2015 @ 18:33 |
Was deze hier al geplaatst? http://nos.nl/artikel/203(...)culairder-maken.html
| |
nils7 | vrijdag 15 mei 2015 @ 18:44 |
wel in het nieuwtjes gedeelte en op f1.fok.nl | |
zoem | vrijdag 15 mei 2015 @ 19:00 |
Ik ben wel voorstander van tanken. Dat levert meer alternatieve strategieën op. | |
sasquatsch | vrijdag 15 mei 2015 @ 19:09 |
En minder inhaalacties op de baan, zoals het verleden heeft laten zien. De vrije keuze van banden levert in principe al meer alternatieve strategieën op. Tanken gaat daar geen extra strategie aan toevoegen omdat ze de banden op rijden en dan tijdens het wisselen gaan tanken. | |
Boarderzip | vrijdag 15 mei 2015 @ 19:50 |
Moet er dan niet gewoon voor gezorgd worden dat circuits niet van die exorbitante bedragen hoeven te betalen aan de financiële uitbater van de F1? In plaats van dit soort symptoom bestrijdende regels in re voeren? | |
WEST | vrijdag 15 mei 2015 @ 19:53 |
Alleen jammer dan die fuel limit er nog steeds op zit. Nu moeten ze alsnog wel zien te sparen. | |
wimderon | vrijdag 15 mei 2015 @ 20:02 |
In het verleden waren er andere banden en geen drs, totaal niet vergelijkbaar. De alternatieve strategieën die vrije bandenkeuze oplevert zullen vooral suboptimale strategieën zijn, maar in combinatie met bijtanken werkt het misschien wel. Zonder bijtanken gaat dat sowieso niet werken in de huidige F1. | |
sasquatsch | vrijdag 15 mei 2015 @ 20:14 |
Met bijtanken ook niet! DRS inhaalacties zullen wel blijven, maar die zijn niet spannend. En misschien wel neit uitvoerbaar met een zwaardere auto, dus blijf je erachter totdat je voorganger de pits in gaat. Overige inhaalacties zul je nauwelijks meer zien. | |
zoem | vrijdag 15 mei 2015 @ 20:21 |
Met tanken zag je dat coureurs vaker asynchroon liepen met pitstops. Daardoor ontstonden er snelheidsverschillen op de baan door verschil in gewicht en bandenslijtage. Een coureur met meer pitstops (minder brandstof en verse bandjes) moest daarmee proberen om zijn voorliggers met minder stops in te halen. Magny-Cours 2004 (4 stops van MS) is een mooi voorbeeld. | |
nils7 | vrijdag 15 mei 2015 @ 20:22 |
Mn nieuwe aanwinst (1:18)![]() | |
Kanjer | vrijdag 15 mei 2015 @ 20:49 |
Mooi! | |
wimderon | vrijdag 15 mei 2015 @ 21:16 |
Hoe je kunt verwachten dat je met auto's met verschillende hoeveelheid brandstof en (potentieel enorm) verschillende banden minder inhaalacties krijgt dan bij auto's met dezelfde hoeveelheid brandstof en gelijkaardige strategieën/banden is mij een raadsel. Maar goed, dat is mijn mening. Nog afgezien van het feit dat je tegenwoordig nauwelijks meer banden kunt sparen als in: er op z'n Schumachers even een paar fastest laps uitpersen voordat je gaat stoppen. Degene die in de pits nieuwe bandjes gaat halen is altijd sneller dan degene met oude banden, hoe goed ze ook gespaard zijn. | |
#ANONIEM | vrijdag 15 mei 2015 @ 21:37 |
Omdat de geschiedenis heeft geleerd dat tijdens de jaren met tankstop het aantal inhaalacties is blijven dalen tot een dieptepunt bereikt was rond 1995 en daarna stabiel is gebleven, en het nadat refueling is afgeschaft in 2010 meteen weer flink is gestegen. En dat was nog met de Bridgestones die totaal niet sleten, maar je wel verplicht was om op beide compounds te rijden. Als je mag bijtanken is het meestal slimmer om achter de tegenstander te blijven hangen en te wachten tot die tankt, er dan een aantal snelle rondjes uit te persen en er op die manier langs te gaan. | |
Fir3fly | vrijdag 15 mei 2015 @ 21:51 |
Mensen vergeten dat het aantal inhaalacties per race geen indicatie is van de kwaliteit van de race. | |
#ANONIEM | vrijdag 15 mei 2015 @ 21:55 |
Nou, de meeste races in de periode 1995 tot 2002 waren best saai. Daarna ben ik een tijd gestopt met kijken, omdat het wel erg saai werd. Pas eind 2009 weer structureel begonnen met kijken. | |
Fir3fly | vrijdag 15 mei 2015 @ 22:00 |
Tja dan heb je net het beste gemist. Bovendien zijn veruit de meeste races sinds 2009 ook saai. | |
#ANONIEM | vrijdag 15 mei 2015 @ 22:04 |
Nee, 2011b.v. was wel saai voor het kampioenschap, maar de races waren allemaal best spannend. Afgelopen jaar was saai, maar Mercedes heeft ook een gigantische voorsprong tov de rest. | |
wimderon | vrijdag 15 mei 2015 @ 22:25 |
In 2010 was er een stijging in het aantal inhaalacties ja, dat was echter vooral toe te schrijven aan het toetreden van HRT, Virgin en Lotus. Het aantal inhaalacties is vooral explosief gestegen in 2011, met de introductie van DRS en dat gaat niet verdwijnen zolang de banden blijven zoals ze nu zijn. En dat gaat met de huidige banden dus niet meer, dat zei ik al in m'n vorige post. | |
Fir3fly | vrijdag 15 mei 2015 @ 22:36 |
Nee hoor. | |
#ANONIEM | vrijdag 15 mei 2015 @ 22:36 |
Ik vond van wel ![]() | |
alwaysonhold | vrijdag 15 mei 2015 @ 23:29 |
Dit geeft de burger moed. Volgens mercedes baas Toto Wolff wordt de nieuwe F1 vanaf 2017 het snelste ooit. http://m.autosport.com/news/report.php/id/119002 | |
alwaysonhold | vrijdag 15 mei 2015 @ 23:30 |
Hele goede opmerking hier. Een GP zoals de GP van Maleisie was echt heel top, dit heeft ook gewoon met de baan layout te maken. | |
Marks | zaterdag 16 mei 2015 @ 00:11 |
Ja, maar dan zullen circuits ook nog wel veiliger moeten worden zeker... Lees: saaier. En wat ik van het bijtanken moet vinden, weet ik niet. Had liever gezien dat ze DRS gingen afschaffen. Maar al met al laat het wel zien dat men godzijdank doet waarvoor ik hier ook al had gewaarschuwd: de beleidsbepalers moeten de trend van de laatste 10 jaar NIET doorzetten. Tot 2004 was het in mijn optiek de oude F1, daarna werd opeens het milieu te belangrijk gevonden en kwamen echte gridpenaltys bij opgeblazen motoren enzo en banen als China en Bahrein (dieptepunten qua circuit ontwerp) De zoektocht naar sneller stopte daar, vandaar ook veel ronderecords nog uit 2004 die altijd nog staan. De trend die vanaf 2004 werd ingezet was niet direct slecht, maar dreigde door te slaan. De huidige motor is het minimale waar de F1 nog mee weg komt en dat zien ze dus op tijd in. | |
Kleffe_Dop | zaterdag 16 mei 2015 @ 01:19 |
Het lijkt wel alsof er iedere 4/5 jaar een radicaal ander plan klaar ligt om Formule 1 beter en leuker te maken voor ons als toeschouwers. Die vergen een hoop investeringen -> die plannen blijken vervolgens niet uit te pakken zoals beloofd -> 4/5 jaar later ligt er weer een nieuw ultiem plan om de sport beter en leuker te maken -> en de hele cyclus herhaalt zich weer. Ik volg Formule 1 nu sinds '96 en zie iedere aantal jaar weer hetzelfde patroon... Pak een topic van pakweg tien jaar geleden en je zult zien dat de discussie omtrent regelgeving bijna 1 op 1 op elkaar kunt leggen met nu. | |
Mexicanobakker | zaterdag 16 mei 2015 @ 10:45 |
Die zijn toch al bijna overbodig. En ik vond het tactische spel altijd wel interessant. Maar ik ben een van de weinigen die meer charme ziet in een gevecht waarbij een foutje bij de voorganger fataal kan zijn dan in een inhaalactie. | |
Mexicanobakker | zaterdag 16 mei 2015 @ 10:47 |
Dat is echt gekomen met de grooved tyres ipv de slicks. 98-04 was inderdaad een erg saaie tijd qua F1 - vaak waren alleen de regenraces leuk. Alleen 2003 was wel oke en misschien 1999. Maar dat had andere redenen. | |
Beach | zaterdag 16 mei 2015 @ 10:48 |
Mag ook wel eens. 14 jaar sinds 2004 is het dan en dan gaan ze (hopelijk) sneller dan tot nu toe het snelste ooit. | |
Mexicanobakker | zaterdag 16 mei 2015 @ 10:49 |
Overigens was 2011 wel echt een baggerseizoen met weinig spanning. Alleen Monaco, Canada en Japan waren echt leuk. | |
Mani89 | zaterdag 16 mei 2015 @ 10:57 |
Ik snap sowieso de lol niet van F1 op dit moment, vanaf de start rijdt die Tiger Woods weg van de rest en daarachter zijn kleurloze teamgenoot en dat was het dan. Curling is nog spannender. | |
Beach | zaterdag 16 mei 2015 @ 11:00 |
| |
sasquatsch | zaterdag 16 mei 2015 @ 11:04 |
Het gaat niet alleen om de eerste plaats. | |
WEST | zaterdag 16 mei 2015 @ 11:07 |
Het draait om meer dan de eerste plaats. | |
Mexicanobakker | zaterdag 16 mei 2015 @ 11:31 |
Jammer dat het pas spannend wordt vanaf plaats 7. Die rooie rakkers en die Martini-autootje kun je ook wel opschrijven voor elke top zes. | |
Fer | zaterdag 16 mei 2015 @ 12:05 |
Mani heeft wel een punt, hoe vaak wordt de polestarter nog bedreigd, nadat ie als eerste de hoek om is. Polesitter rijdt clean air en de volger heeft al een achterstand kwa bandenslijtage. | |
Mexicanobakker | zaterdag 16 mei 2015 @ 12:07 |
Het aeropakket is echt vreselijk ja. | |
Beach | zaterdag 16 mei 2015 @ 12:09 |
Gewoon morgen de MotoGP aanzetten. Daar telt aero niet bij het achter elkaar rijden (of alleen in positief opzicht door de slipstream). | |
Fer | zaterdag 16 mei 2015 @ 12:13 |
Die opbouwende spanning van MotoGP is echt geweldig. Je weet dat er iemand banden zit te sparen voor de laatste fase. | |
Beach | zaterdag 16 mei 2015 @ 12:42 |
Hier trouwens de SkyF1 show van gisteren | |
Marks | zaterdag 16 mei 2015 @ 14:00 |
Laatste MotoGP race was ook geen succes... ![]() Onderdeel van de spanning tijdens een race is dat je weet dat er van alles kan gebeuren. Een crash, spin, mooie inhaalactie, daar kijk je voor. Achteraf besef je dan soms dat het er niet in zat, maar TIJDENS een race KAN het ieder moment gebeuren. Daarom blijft het voor mij altijd spannend een race te kijken... | |
Fer | zaterdag 16 mei 2015 @ 14:22 |
Ja, dat is ook wel minder geworden. Vroeger ging de motor 1 race mee en vaak minder dan 1 race, degene op P1 kon zomaar wegvallen met een grote rookwolk, bakken waren vroeger ook minder degelijk. Veel minder in de simulator, rijders maakten sneller een fout en kwamen in de grindbak terecht. | |
alwaysonhold | zaterdag 16 mei 2015 @ 18:25 |
werkt niet? | |
twiFight | zaterdag 16 mei 2015 @ 19:51 |
Ja, maar er zit een tiran op de troon en die is niet van plan om minder miljoenen binnen te harken. En hoe graag ik ook wil dat hij het loodje legt, ik twijfel er niet aan dat hij al 10+ jaar er mee bezig is te zorgen dat zijn opvolger van hetzelfde laken een pak is.
Ik zie daar de spanning niet van in. Iemand met een lichte auto en verse banden die een ander voorbij sjeest omdat de strategien totaal anders zijn. Dat zijn niet de inhaalacties die het publiek wil zien. Vergelijk het met back markers op een ronde zetten. Ja, er wordt ingehaald, maar boeit het iemand? Je wilt juist inhaalacties van twee coureurs/wagens die aan elkaar gewaagd zijn. Gelukkig blijven alle mooie banen onderdeel van het seizoen.. O WACHT ![]() Eens. Des te grappiger ook wanneer mensen zeggen dat 'al die regeltjes van nu' de sport verpesten. Regeltjes zijn er altijd geweest, dat is de definitie van een formule sport. Toch ben ik blij dat ze iets doen, want lafjes bij een oude formule blijven zou ik nog veel erger vinden. Zo'n pitgevecht is alleen spannend wanneer er een pitstop is. Daarna zit je weer 20 ronden uit je neus te vreten omdat wat op de baan gebeurt compleet niets met elkaar te maken heeft. Hear hear. Mijns inziens nog steeds hét onderwerp dat aangepakt moet worden. Maak dicht op elkaar racen mogelijk en zorg dat de banden er niet van stuk gaan. Dan is minimaal de helft van alle andere voorgestelde aanpassingen al gelijk niet meer nodig. | |
#ANONIEM | zaterdag 16 mei 2015 @ 19:57 |
Dat idd. | |
WEST | dinsdag 19 mei 2015 @ 13:31 |
![]() Ronde 6 van het wereldkampioenschap Formule 1 brengt het circus naar het Prinsdom van Monaco. De smalle straten van Monte Carlo staan sinds de oprichting van het Formule 1-wereldkampioenschap in 1950 op de kalender. De races van 1951, 1953 en 1954 werden niet gehouden. In 1952 werd er wel gereden, maar de race telde niet mee voor het wereldkampioenschap. Vanaf 1955 stond de Grand Prix van Monaco op de Formule 1-kalender. Ayrton Senna is nog altijd recordhouder met de meeste overwinningen in het Prinsdom. De Braziliaan kwam tussen 1987 en 1993 in totaal 6 keer als overwinnaar over de streep. Alleen in 1988 moest hij de overwinning laten aan Alain Prost. De Grand Prix van Monaco in 1996 was er ook één om niet te vergeten. Voor de start had het geregend en het asfalt was nat. Dat zorgde gelijk al voor problemen bij de start. Jos Verstappen crashte al in de eerste bocht terwijl ook Michael Schumacher vroeg in de race zou uitvallen. Uiteindelijk kwamen er drie auto's rijdend over de finish, waaronder de Fransman Olivier Panis, die daarmee zijn enige Grand Prix-overwinning heeft behaald. De laatste twee edities van de Grand Prix van Monaco waren voor Nico Rosberg. De Duitser won vorig jaar voor zijn teamgenoot Lewis Hamilton. In Spanje pakte Rosberg twee weken geleden zijn eerste overwinning in 2015. Kan hij voor de derde opeenvolgende keer winnen in Monaco? En wat kan Max Verstappen in Monaco? In Spanje haalde hij weer eens de finish. Maar in Monaco gelden andere wetten. Eén klein foutje wordt hier hard afgestraft. Rond de klok van 16.00 uur weten wie de beste in Monaco is en wat Max Verstappen gedaan heeft. ![]() ![]() FIA Grand Prix van Monaco informatie ![]() ![]() ![]() Coureurs: ![]() Constructeurs: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Actueel Weer | |
Patrice_Consigny | dinsdag 19 mei 2015 @ 13:45 |
Zonder Bernie bestond de F1 al lang niet meer. En hij zal iedereen hier overleven. | |
Nattekat | dinsdag 19 mei 2015 @ 13:50 |
Regen ![]() ![]() ![]() Gewoon op 6 juni ingeroosterd, ipv de gebruikelijke zondag ![]() | |
motorbloempje | dinsdag 19 mei 2015 @ 13:51 |
Wh00p! Nog maar 'n paar daagjes. Zin in in weer! Helaas ook regen hier in Barnsley, dus de gehoopte F1barbecueparty gaat wrsch niet door. Ach, curry halen kan ook ![]() | |
twiFight | dinsdag 19 mei 2015 @ 13:52 |
Tsja, Adolf heeft vast ook wel iets moois gedaan. Betekent niet dat je daarna zonder consequentie alles kunt vernielen. Dat laatste ben ik ook bang voor ja :| | |
Nattekat | dinsdag 19 mei 2015 @ 13:52 |
Niet eens je FOK!Vrienden uitnodigen ![]() | |
Patrice_Consigny | dinsdag 19 mei 2015 @ 13:59 |
Bernie heeft wel hart voor de sport maar is bovenal zakenman en het circus moet wel blijven draaien. Als iemand op zijn positie zat met een stijve voor traditie was het echt allemaal allang kopje onder, hij is het noodzakelijke kwaad dat het voortbestaan garandeerd, hij maakt beslissing waar ik het qua traditie en nostalgie niet mee eens ben maar het is wel van belang voor het behoud van de F1. Kunnen we zeggen wat blijft er dan nog over van de F1? Tja, we kijken nogsteeds dus toch genoeg blijkbaar. ![]() | |
Rossdale | dinsdag 19 mei 2015 @ 17:48 |
Gezorgd voor fantastische wegen! Om de tanks snel aan het front te krijgen... Maar toch ![]() | |
twiFight | dinsdag 19 mei 2015 @ 18:44 |
Toch wel tanks met een 1.6 V6 met turbo en ERS he ![]() | |
Beach | dinsdag 19 mei 2015 @ 20:01 |
alleen liepen die op gas | |
franklop | dinsdag 19 mei 2015 @ 21:39 |
Ziet er nu alweer droog uit voor zondag | |
KingRadler | dinsdag 19 mei 2015 @ 21:53 |
hoop dat het regent gunstig voor Verstappen | |
WEST | dinsdag 19 mei 2015 @ 22:07 |
zo'n weersverwachting veranderd per uur. Gewoon zondag afwachten. | |
King_Merc | dinsdag 19 mei 2015 @ 22:22 |
Morgen ochtend naar monaco ![]() | |
Meike26 | dinsdag 19 mei 2015 @ 23:22 |
Veel plezier, je gaat je zeker vermaken, ook de vrijdag is er genoeg te doen op en langs de baan. Coureurs lopen en rijden om je heen. Ik liep bijna tegen Rubens Barrichello op die op een scootertje zat te wachten op iemand anders ![]() | |
Rossdale | woensdag 20 mei 2015 @ 08:59 |
Vet! Veel plezier ![]() | |
Beach | woensdag 20 mei 2015 @ 17:41 |
Patrice_Consigny | woensdag 20 mei 2015 @ 19:37 |
Ben er morgen ook, op uitnodiging van een klant. Vlucht, bootparty's, diners en hotel allemaal op zijn kosten. Ik stelde nog voor dat ik ook wel in de pied-à-terre van mijn pa kon verblijven (lees bezemkast), maar nee hij stond erop dat ik in het Hermitage zal slapen. Zijn familie pist Krug en poept Rolexen en ik ben er nu erg blij mee. Nu wel even twintig+ afspraken afzeggen... ![]() | |
VacaLoca | woensdag 20 mei 2015 @ 21:06 |
Als ik had geweten dat je zo over ons spreekt had ik je nooit uitgenodigd. Je hoeft niet meer te komen. | |
Nattekat | woensdag 20 mei 2015 @ 21:46 |
Ik ken te weinig rijke mensen ![]() ![]() | |
WEST | woensdag 20 mei 2015 @ 21:53 |
ik jammer genoeg ook ![]() | |
Fopje | woensdag 20 mei 2015 @ 22:51 |
Ghehe, graag gedaan! Tot morgen ![]() | |
Nieuwschierig | woensdag 20 mei 2015 @ 23:52 |
En wat wil die klant de rest van het jaar terug van jou? | |
King_Merc | donderdag 21 mei 2015 @ 07:58 |
Zo over een paar minuten op naar Monaco, zit nu in Nice , en het heeft al wat geregend ![]() | |
Max23 | donderdag 21 mei 2015 @ 08:32 |
Over anderhalf uur begint de eerste training | |
Rossdale | donderdag 21 mei 2015 @ 09:54 |
![]() Ik hoop wel op een paar spatjes regen komende zondag. Dan ben ik benieuwd of de rookies de race ongehavend doorkomen ![]() | |
Fiorano | donderdag 21 mei 2015 @ 10:00 |
En los! Beide Torro Rosso's gelijk de baan op | |
Max23 | donderdag 21 mei 2015 @ 10:05 |
Uh nee, tenminste hij heeft liever van niet op een stratencircuit http://www.formule1.nl/ni(...)hoopt-op-droge-race/
| |
Fiorano | donderdag 21 mei 2015 @ 10:08 |
Iedereen nu naar buiten op Inters. Paar natte plekjes, en natuurlijk nog een hoop straatvuil. | |
Frozen-assassin | donderdag 21 mei 2015 @ 10:10 |
Button gaat weer lekker | |
Fiorano | donderdag 21 mei 2015 @ 10:12 |
Lewis op de gele Pirelli's nu | |
Beach | donderdag 21 mei 2015 @ 10:16 |
Is Max al gecrasht ![]() | |
Frozen-assassin | donderdag 21 mei 2015 @ 10:16 |
Pirelli heeft ook rode supersoft meegebracht, die zullen wel pas in VT3 en Q komen | |
Fiorano | donderdag 21 mei 2015 @ 10:25 |
Sainz bijna ![]() | |
Frozen-assassin | donderdag 21 mei 2015 @ 10:25 |
Wordt heel wat geslipt | |
Mothzor | donderdag 21 mei 2015 @ 10:26 |
De regie is nu al een drama! | |
Fiorano | donderdag 21 mei 2015 @ 10:27 |
![]() | |
Max23 | donderdag 21 mei 2015 @ 10:33 |
Hahaha Alonso | |
Fiorano | donderdag 21 mei 2015 @ 10:35 |
Felipe met een strakke spin in st. Devot. Ook Stevens heeft inmiddels een volledige ronde afgelegd. Alleen Button nog niet, over hem is ook nog geen nieuws. | |
Peterselieman | donderdag 21 mei 2015 @ 10:35 |
hoort erbij. Wordt vanzelf beter | |
Max23 | donderdag 21 mei 2015 @ 10:45 |
Ricciardo doet een Alonsotje | |
Frozen-assassin | donderdag 21 mei 2015 @ 10:45 |
Hamilton en Rosberg zijn al oorlog aan het voeren | |
Fiorano | donderdag 21 mei 2015 @ 10:45 |
En Verstappen zet hem op de 4e plek neer, zegt niks maar voorlopig boven Sainz. | |
Peterselieman | donderdag 21 mei 2015 @ 10:46 |
het gat is nog gigantisch met de Mercedessen |