abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_152481368
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2015 01:09 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ik zou willen dat integratie-eisen voor iedereen gelden. Ook voor mensen uit de EU of Turkije. En ik wil stringente taaleisen, waarbij de voortgang door middel van examens wordt getoetst. Binnen maximaal 5 jaar moet de migrant op een acceptabel niveau Nederlands kunnen spreken. Zakken voor het examen betekent onherroepelijk vertrekken uit Nederland.
Zo'n taaleis vind ik nergens voor nodig. Als een immigrant werk heeft en z'n eigen broek op kan houden, dan is dat voor mij voldoende. Of hij/zij zich dan alleen verstaanbaar kan maken in het Engels of Duits, doet wat mij betreft niet ter zake.

Verder op zich prima om beheersing van de Nederlandse taal te stimuleren, maar ik zou er geen examen aan verbinden.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  maandag 11 mei 2015 @ 08:59:48 #252
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_152481442
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2015 08:55 schreef KoosVogels het volgende:
Zo'n taaleis vind ik nergens voor nodig. Als een immigrant werk heeft en z'n eigen broek op kan houden, dan is dat voor mij voldoende.
En dat kunnen de meeste dus niet.

quote:
Of hij/zij zich dan alleen verstaanbaar kan maken in het Engels of Duits, doet wat mij betreft niet ter zake.
Engels is dan ook prima, Swahili niet.

quote:
Verder op zich prima om beheersing van de Nederlandse taal te stimuleren, maar ik zou er geen examen aan verbinden.
Zonder dwang wordt het niet gedaan. En pas sinds heel kort worden er minieme consequenties verbonden aan het niet halen van inburgeringsexamens. Na vele malen uitstel volgt een boete die een fractie is van de ontvangen uitkering...
censuur :O
pi_152481485
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2015 08:59 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

En dat kunnen de meeste dus niet.

[..]

Engels is dan ook prima, Swahili niet.

[..]

Zonder dwang wordt het niet gedaan. En pas sinds heel kort worden er minieme consequenties verbonden aan het niet halen van inburgeringsexamens. Na vele malen uitstel volgt een boete die een fractie is van de ontvangen uitkering...
Ik laat deze discussie voor wat die is. Jullie hebben wel een punt, maar immigratie boeit mij eerlijk gezegd vrij weinig. Heb persoonlijk weinig last van, bijvoorbeeld, de tienduizenden Oost-Europeanen die in mijn regio zijn neergestreken en de taal nauwelijks spreken. Ze werken in de polder, doen hun ding en ik heb verder geen last van ze. Prima.
pi_152482439
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2015 16:57 schreef Igen het volgende:

[..]

Ja, ik verdien 2 ton per jaar daarmee. En hoeveel krijg jij van Poetin?
Ik zit nu op 375.000 (belastingvrij uiteraard), champions league kaartjes, toegang tot saunaclubs en een dasha natuurlijk.
pi_152482772
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2015 08:26 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Volgens mij niet. Toch kunnen bijvoorbeeld oude Grieken en Italianen met behoud van levenslange uitkering gesubsidieerd terug naar eigen land!

Verwar inburgering trouwens niet met taal. Het Australier zal minder cultuurproblemen hebben dan een Somalier. En Engels spreken is in principe genoeg, sterker nog, in het grootste deel van Nederland heb je daar meer aan dan de officiele taal Fries!
Klopt, in de Bijlmer spreken al die Nigerianen en Ghanezen Engels. :Y
  maandag 11 mei 2015 @ 10:47:04 #256
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_152483516
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2015 09:02 schreef KoosVogels het volgende:
Ik laat deze discussie voor wat die is. Jullie hebben wel een punt, maar immigratie boeit mij eerlijk gezegd vrij weinig. Heb persoonlijk weinig last van, bijvoorbeeld, de tienduizenden Oost-Europeanen die in mijn regio zijn neergestreken en de taal nauwelijks spreken. Ze werken in de polder, doen hun ding en ik heb verder geen last van ze. Prima.
Tot blijkt dat hele wijken geen Nederlands spreken op straat. In Rotterdam hebben ze het geprobeerd met de verkiezingen, en er werd gereageerd alsof dat iets heel raars is...
pi_152483569
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2015 11:51 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ik vind dat geld niet eens het belangrijkste. Het is eerder dat die mensen niet meer weggaan, allerlei rechten krijgen / opeisen, met voorrang een woning krijgen terwijl autochtone Nederlanders al jaren op de wachtlijst staan voor een sociale huurwoning, enzovoort.

En dan krijgen we die leuke religie van ze er ook nog gratis bij. We falen er al decennia in om eisen te stellen aan de integratie van nieuwkomers. En in plaats van die problemen met terugwerkende kracht op te lossen, blijven we dweilen met de kraan open.

Geld is maar een bijzaak in deze discussie. Het dreigt onze samenleving te ontwrichten; dat is vele malen erger.
Mee eens.

En natuurlijk zijn er altijd weer mensen die dat wel mee vinden vallen.

Door dat soort "begrijpende" en "alles is welkom" mensen gaat dit land op den duur naar de klote.

Als ik zie hoe hier in Den Haag hele wijken bevolkt worden door veelal kansloze onderlagen en de invloed veelal negatief is op de omgeving dan vind ik dat problematisch.

Dan denk ik echt met weemoed terug aan hoe het vroeger was.

Een tijd zonder alle kansloze shit van bedenkelijk niveau die nu dit land binnenkomt.

En grotendeels nooit meer weg zal gaan.
pi_152484399
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2015 10:50 schreef DrMabuse het volgende:
Als ik zie hoe hier in Den Haag hele wijken bevolkt worden door veelal kansloze onderlagen en de invloed veelal negatief is op de omgeving dan vind ik dat problematisch..
Net alsof dat ooit anders is geweest.
pi_152486769
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2015 11:25 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Net alsof dat ooit anders is geweest.
Net alsof iets dat nooit anders is geweest niet hoeft te veranderen...
pi_152486817
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2015 08:55 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Zo'n taaleis vind ik nergens voor nodig. Als een immigrant werk heeft en z'n eigen broek op kan houden, dan is dat voor mij voldoende. Of hij/zij zich dan alleen verstaanbaar kan maken in het Engels of Duits, doet wat mij betreft niet ter zake.

Arbeidsmigranten die niet aan de taaleis voldoen, mogen van mij geen Nederlanderschap krijgen. Hooguit een verblijfsvergunning voor bepaalde tijd.

Beheersing van de taal stimuleren is niet genoeg. Er is toetsing nodig in de vorm van examens; bij voorkeur zowel mondeling als schriftelijk. Wie hier wil wonen, doet maar wat moeite. Zo niet, dan ga je maar weer terug naar waar je vandaan kwam. De échte vluchtelingen zullen alles op alles zetten om de taal te leren.
pi_152486848
quote:

[..]

Schrijf je hier nu echt zelf dat je blikveld ophoudt bij de grenzen van de Veluwe? :?
pi_152486890
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2015 12:49 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Schrijf je hier nu echt zelf dat je blikveld ophoudt bij de grenzen van de Veluwe? :?
Jaja vent, jij hebt gelijk, ik niet. Ik leid aan tunnelvisie en ben ongeschikt.

Hebben we dat ook weer gehad.
pi_152486924
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2015 12:50 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Jaja vent, jij hebt gelijk, ik niet. Ik leid aan tunnelvisie en ben ongeschikt.

Hebben we dat ook weer gehad.
Je schrijft het toch echt zelf. Iets waar jij in jouw regio geen last van hebt, is verder geen probleem in Nederland... - In elk geval fijn dat je het toegeeft. ^O^
pi_152486989
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2015 12:52 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Je schrijft het toch echt zelf. Iets waar jij in jouw regio geen last van hebt, is verder geen probleem in Nederland... - In elk geval fijn dat je het toegeeft. ^O^
Neuh.

En mijn visie behelst ook wel wat meer dan 'gooi de grenzen maar open'. Ik beweer ook niet dat iedereen zomaar moet worden binnengelaten.

Maar iedereen die jouw mening niet tot in detail deelt, is toch gek.
pi_152487052
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2015 12:54 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Neuh.

En mijn visie behelst ook wel wat meer dan 'gooi de grenzen maar open'. Ik beweer ook niet dat iedereen zomaar moet worden binnengelaten.

Maar iedereen die jouw mening niet tot in detail deelt, is toch gek.
Je schrijft toch echt zelf dat immigratie je niet boeit, omdat je er geen last van hebt. Als je wél een duidelijke mening blijkt te hebben, is het misschien handiger om die voortaan meteen op te schrijven. Dat voorkomt misverstanden.
pi_152487064
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2015 11:35 schreef hottentot het volgende:
Beter zouden de Somaliers wat restaurantjes beginnen.

[ afbeelding ]

Ik zou daar klant worden.
:') Hun eten wil je niet
pi_152487177
quote:
14s.gif Op maandag 11 mei 2015 12:57 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Je schrijft toch echt zelf dat immigratie je niet boeit, omdat je er geen last van hebt. Als je wél een duidelijke mening blijkt te hebben, is het misschien handiger om die voortaan meteen op te schrijven. Dat voorkomt misverstanden.
Punt is dat een discussie weinig zin heeft. Ik koester niet de illusie dat jij ook maar een beetje in mijn richting verschuift.
pi_152487358
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2015 13:02 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Punt is dat een discussie weinig zin heeft. Ik koester niet de illusie dat jij ook maar een beetje in mijn richting verschuift.
Ik sta in principe altijd open voor nieuwe inzichten, maar "Ik heb er geen last van, dus is het geen probleem" valt daar niet onder, sorry.
pi_152487818
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2015 11:59 schreef MaGNeT het volgende:
- woningen: er is al decennia een woningschaarste voor goedkope huurwoningen terwijl dat feitelijk nergens op slaat
Ja logisch, wie wil er nu niet een goedkope woning op een mooie locatie in de Randstad. 8)7
Dat hele systeem van sociale huurwoningen moet een keer op de schop, bijna nergens in de westerse wereld woont de "gewone" man in sociale huurwoningen.
Dat is daar meer voor de onderkant van de samenleving, en dan al helemaal niet met mooie huisjes met een tuintje erbij.
Nee, dan kom je in een flatje.

quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2015 12:28 schreef MaGNeT het volgende:
Als ik in Syrie woonde met mijn gezin, wat bezittingen had die ik kon verkopen en dan moest kiezen tussen een tentenkamp in een buurland of de kans op een nieuwe start in een veilig land dan zou ik ook die stap zetten en proberen asiel aan te vragen.

Is dat "gelukszoeken"? Of is het gewoon heel menselijk om het beste voor je gezin en jezelf te willen in het leven? Zijn hun dromen anders dan die van ons?
Op zich heel begrijpelijk als Syrier zijnde, maar je zadelt wel een ander met jou problemen en de kosten daarvan op.
En ze zijn wel zo slim dat ze Nederland of Duitsland uitkiezen en niet Hongarije of Roemenie.
pi_152487970
quote:

[..]

Ze helpen mee aan de economie van Nederland door arbeid te verrichten en dat is prima.

Je hoort ze niet zeuren, klagen of constant in de slachtofferrol zitten, ook hoeven er niet honderden links clubjes worden opgericht die miljarden opstrijken om het voor ze op te nemen.

Er is natuurlijk ook een groep die hier komt en niet bijdraagt, klaagt over Nederland, de democratie ondergeschikt vinden aan het geloof etc.

Die groep mag wat mij betreft lekker in het land van herkomst blijven.
  maandag 11 mei 2015 @ 15:46:45 #271
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_152491748
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2015 12:48 schreef Elfletterig het volgende:
Arbeidsmigranten die niet aan de taaleis voldoen, mogen van mij geen Nederlanderschap krijgen. Hooguit een verblijfsvergunning voor bepaalde tijd.
Dat is al zo.

quote:
Beheersing van de taal stimuleren is niet genoeg. Er is toetsing nodig in de vorm van examens; bij voorkeur zowel mondeling als schriftelijk. Wie hier wil wonen, doet maar wat moeite. Zo niet, dan ga je maar weer terug naar waar je vandaan kwam.
Enig idee wat er aan exameneisen gesteld worden voor inburgeren? Verdiep je daar eens in!
Maar de overheid/IND/DUO is te beroerd om even een mens met een immigrant te laten spreken! Examens moeten op de computer, zelfs spreekvaardigheid moest als papegaaitest door een computer "beoordeeld" worden. De examens kosten in totaal honderden euro's, je zou zeggen dat een kwartiertje met iemand praten genoeg is om te beoordelen of diegene fatsoenlijk Nederlands spreekt. Dat zou je zelfs in 30 seconden al kunnen beoordelen!
Maar de 3000 ambtenaren die IND heeft zitten liever achter een computer... Er werken daar bar weinig mensen met kennis van zaken. Ze hebben het zelf dusdanig ingewikkeld gemaakt dat ze op de website, aan de balie, en aan de telefoon andere antwoorden geven! En degenen die het wel snappen, krijg je niet te spreken... De baliemedewerker loopt daar af en toe heen "om het te vragen"... Wat een prutorganisatie!
Ik zou zeggen: reduceer de IND met 90%! Stop ook met maken van dossiers in het formaat van een doos A4. Als het met 2 kantjes niet duidelijk is: retour!

quote:
De échte vluchtelingen zullen alles op alles zetten om de taal te leren.
Verwar je nou arbeidsmigranten met vluchtelingen?
  maandag 11 mei 2015 @ 16:13:15 #272
104871 remlof
Europees federalist
pi_152492542
Nederland laat dus relatief veel te weinig asielzoekers toe. Gelukkig gaat daar verandering in komen: Brussel wil asielzoekers spreiden over lidstaten
pi_152495014
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2015 12:45 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Net alsof iets dat nooit anders is geweest niet hoeft te veranderen...
Koos schaamt zich er bijna voor om Nederlander te zijn lijkt het.

Een ieder die zorgen heeft (en die ook uit) over de negatieve veranderingen in dit land door de komst van buitenlanders is in zijn ogen meteen een Tokkie en PVV stroman.

Echt , de man is de reële weg kwijt en zit zo diep in het policor-toilet weggekropen dat het droevig is.
pi_152495638
quote:
7s.gif Op maandag 11 mei 2015 16:13 schreef remlof het volgende:
Nederland laat dus relatief veel te weinig asielzoekers toe. Gelukkig gaat daar verandering in komen: Brussel wil asielzoekers spreiden over lidstaten
"Gelukkig" gaat daar verandering in komen. Laten we de vlag uithangen. :N
  maandag 11 mei 2015 @ 17:49:19 #275
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_152495938
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2015 17:20 schreef DrMabuse het volgende:

[..]

Koos schaamt zich er bijna voor om Nederlander te zijn lijkt het.

Een ieder die zorgen heeft (en die ook uit) over de negatieve veranderingen in dit land door de komst van buitenlanders is in zijn ogen meteen een Tokkie en PVV stroman.

Echt , de man is de reële weg kwijt en zit zo diep in het policor-toilet weggekropen dat het droevig is.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')