Fixed, kinderen zijn hinderenquote:Op zaterdag 9 mei 2015 08:41 schreef Megumi het volgende:
Dit zou wettelijk verboden moeten worden 19 kinderen.0 kinderen max en dan geen fok/neuk premie meer.
Die wil niet verbannen worden en heeft zijn alblasserdamse nog niet gevonden in de kerk. Je gaat natuurlijk niet op kamers als je ook uit huis kan trouwen. Daarnaast heb ik niet het idee dat pa en ma veel om intellectuele groei geven, dus ik weet niet of studeren überhaupt aan de hand is.quote:Op zaterdag 9 mei 2015 08:47 schreef IkStampOpTacos het volgende:
21:30 uiterlijk op je kamer zitten. Hoe woont die 20-jarige nog steeds thuis.
Dat lijkt me een van de oudste kinderen, in die rolstoel, zeker geen "kindje" meer.quote:Op zaterdag 9 mei 2015 09:28 schreef Njosnavelin het volgende:
Een kindje zit in een rolstoel
51 en 46 lijken me overigens wel mooie leeftijden om op te houden met voortplanten.
Nederland schafte de slavernij af op 1 juli 1863. Heel Nederland? Nee... Één dorpje bleef moedig weerstand bieden...quote:Op zaterdag 9 mei 2015 09:16 schreef CafeRoker het volgende:
Volgens mij hebben ze het helemaal niet zo slecht geregeld, met dingen als een deel van de taken structureel bij de kinderen leggen en toch wel voldoende tijd voor zichzelf inruimen.
Want?quote:Op zaterdag 9 mei 2015 09:33 schreef DJKoster het volgende:
Zulke gezinnen zouden ze extra moeten belasten in plaats van kinderbijslag te geven..
Alblasserdam, SGP de grootste partij, bijbelgordel dus.quote:Op zaterdag 9 mei 2015 09:34 schreef Quiche_lorraine het volgende:
[..]
Nederland schafte de slavernij af op 1 juli 1863. Heel Nederland? Nee... Één dorpje bleef moedig weerstand bieden...
Alblasserdam is het nieuwe Galliëquote:Op zaterdag 9 mei 2015 09:34 schreef Quiche_lorraine het volgende:
[..]
Nederland schafte de slavernij af op 1 juli 1863. Heel Nederland? Nee... Één dorpje bleef moedig weerstand bieden...
Als ze samen al 9 kinderen hadden uit eerdere relaties, waarvan er nog maar 3 thuiswonend zijn, dan hadden ze ieder al geen klein gezin toen hun vorige partner wegviel en kan ik me voorstellen dat er wel enige noodzaak gevoeld werd rap een nieuwe partner te vinden, en dat dat vanuit de kerk ook wel toegejuicht werd.quote:Op zaterdag 9 mei 2015 09:41 schreef MevrouwPuff het volgende:
Die man gaat om 16:30 al friet bakken trouwens, werken ze allebei niet? En is er wel een legitieme reden voor die 9 kinders uit een eerder gezin? Anders zijn ze dus niet zo heeeel streng in de leer, toch?
Citroen gegeten?quote:Op zaterdag 9 mei 2015 09:32 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat lijkt me een van de oudste kinderen, in die rolstoel, zeker geen "kindje" meer.
Heb je de OP wel gelezen? Die man werkt gewoon is te lezenquote:Op zaterdag 9 mei 2015 09:41 schreef MevrouwPuff het volgende:
Die man gaat om 16:30 al friet bakken trouwens, werken ze allebei niet? En is er wel een legitieme reden voor die 9 kinders uit een eerder gezin? Anders zijn ze dus niet zo heeeel streng in de leer, toch?
Zou jij van een trambestuurdersinkomen een gezin met 13 kinderen kunnen onderhouden trouwens?quote:Op zaterdag 9 mei 2015 10:18 schreef admiraal_anaal het volgende:
[..]
Heb je de OP wel gelezen? Die man werkt gewoon is te lezen
Die andere 9 komen uit 'eerdere relaties'.. Misschien heeft hij zich daarna bekeerd.quote:Op zaterdag 9 mei 2015 09:41 schreef MevrouwPuff het volgende:
Ohja, op de tram. Collega van je? Het is knap dat ze het rooien, dat wel.quote:Op zaterdag 9 mei 2015 10:18 schreef admiraal_anaal het volgende:
[..]
Heb je de OP wel gelezen? Die man werkt gewoon is te lezen
Of een van beide (of allebei) was weduwe/weduwnaar, of een van beide (of allebei) was verlaten door de ex-partner.quote:Op zaterdag 9 mei 2015 10:22 schreef Njosnavelin het volgende:
[..]
Die andere 9 komen uit 'eerdere relaties'.. Misschien heeft hij zich daarna bekeerd.
Nee van 2300,- gaat mij dat niet lukken denk ikquote:Op zaterdag 9 mei 2015 10:22 schreef Leandra het volgende:
[..]
Zou jij van een trambestuurdersinkomen een gezin met 13 kinderen kunnen onderhouden trouwens?
Zelfs als de 16-plussers (een stuk of 3 a 4 waarschijnlijk) kostgeld zouden betalen?
Wat is er zo gek aan kostgeld ALS ze werken? Ik zie het werkelijk niet waarom dat zo erg zou zijn.quote:Op zaterdag 9 mei 2015 10:26 schreef ulq het volgende:
Vanaf je 16'de kostgeld betalen
Ik snap wel dat ze niet kunnen rondkomen met een man als trambestuurder en 19 kostenposten, maar dan hadden ze zich misschien moeten inlezen in het idee van 'anticonceptie'. Alhoewel dat waarschijnlijk van God niet mag.
Dan verdien je 3,5 euro per uur bij de lokale buurtsupermarkt om in het weekend een paar biertjes te kopen en dan willen paps en mams het gaan opeisenquote:Op zaterdag 9 mei 2015 10:29 schreef admiraal_anaal het volgende:
[..]
Wat is er zo gek aan kostgeld ALS ze werken? Ik zie het werkelijk niet waarom dat zo erg zou zijn.
Van een bijbaantje op hun 16e vind ik dat wel matig. Afgestudeerden/fulltime werkenden: logisch. Een 16 jarige heeft geen alternatief.quote:Op zaterdag 9 mei 2015 10:29 schreef admiraal_anaal het volgende:
[..]
Wat is er zo gek aan kostgeld ALS ze werken? Ik zie het werkelijk niet waarom dat zo erg zou zijn.
Dit.quote:Op zaterdag 9 mei 2015 10:29 schreef admiraal_anaal het volgende:
[..]
Echt he, fokwide staan ze op hun achterste poten als het over kostgeld gaatquote:Op zaterdag 9 mei 2015 10:33 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dit.
Ik snap ook niet waarom het raar zou zijn dat ze kostgeld betalen als ze een bijbaantje hebben.
Maar goed, met die opmerkingen over slavernij ook al... Gut wat een schande als een kind wat in huis moet doen, tafel dekken, vaatwasser inruimen.
Ik ga met terugwerkende kracht m'n ouders aanklagen, wij hadden niet eens een vaatwasser
Nou dit idd, onze generatie is daar standaard mee opgegroeid.quote:Op zaterdag 9 mei 2015 10:33 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dit.
Ik snap ook niet waarom het raar zou zijn dat ze kostgeld betalen als ze een bijbaantje hebben.
Maar goed, met die opmerkingen over slavernij ook al... Gut wat een schande als een kind wat in huis moet doen, tafel dekken, vaatwasser inruimen.
Ik ga met terugwerkende kracht m'n ouders aanklagen, wij hadden niet eens een vaatwasser
Dus omdat het in kleine gezinnen, waar men als het goed is wat makkelijker kan rondkomen "niet meer van deze tijd" is om kostgeld te betalen (waarom denk je dat dat "niet meer van deze tijd" zou zijn? Omdat de gezinnen kleiner zijn misschien?), moet men zich in een groot gezin ook maar aanpassen aan "wat niet meer van deze tijd" is?quote:Op zaterdag 9 mei 2015 10:40 schreef Carlos93 het volgende:
Kostgeld betalen van een bijbaantje dat je slechts een paar euro per uur oplevert is gewoon belachelijk en niet meer van deze tijd.
Als het nou gebeurde bij een thuiswonende die al afgestudeerd is en een fulltime baan heeft; oke. Maar niet bij een bijbaan.
Dit dus. Totaal van de zotte.quote:Op zaterdag 9 mei 2015 10:40 schreef Carlos93 het volgende:
Kostgeld betalen van een bijbaantje dat je slechts een paar euro per uur oplevert is gewoon belachelijk en niet meer van deze tijd.
Als het nou gebeurde bij een thuiswonende die al afgestudeerd is en een fulltime baan heeft; oke. Maar niet bij een bijbaan.
Ze kiezen toch zelf voor een groot gezin? Die keuze zou geen effect op de kinderen mogen hebben aangezien zij daar niet voor hebben kunnen kiezen.quote:Op zaterdag 9 mei 2015 10:56 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dus omdat het in kleine gezinnen, waar men als het goed is wat makkelijker kan rondkomen "niet meer van deze tijd" is om kostgeld te betalen (waarom denk je dat dat "niet meer van deze tijd" zou zijn? Omdat de gezinnen kleiner zijn misschien?), moet men zich in een groot gezin ook maar aanpassen aan "wat niet meer van deze tijd" is?
Of je denkt even na voor je iets roept over niet meer van deze tijd, en waarom het niet meer van deze tijd is...
Voldoende tijd voor zichzelf inruimen, yeah right. Als je 1 koopzondag middag per maand voldoende eigentijd vindquote:Op zaterdag 9 mei 2015 09:16 schreef CafeRoker het volgende:
Volgens mij hebben ze het helemaal niet zo slecht geregeld, met dingen als een deel van de taken structureel bij de kinderen leggen en toch wel voldoende tijd voor zichzelf inruimen.
Denken dat deze mensen naar koopzondag gaanquote:Op zaterdag 9 mei 2015 11:07 schreef Apekoek het volgende:
[..]
Voldoende tijd voor zichzelf inruimen, yeah right. Als je 1 koopzondag middag per maand voldoende eigentijd vind
Moet er niet aan denken, de horror.
Is kostgeld niet juist een vrij modern verschijnsel? Vanuit de christelijke traditie vind ik het juist compleet van de pot gerukt.quote:Op zaterdag 9 mei 2015 10:40 schreef Carlos93 het volgende:
Waarom doe jij alsof kostgeld en meehelpen in het huishouden hand in hand gaan?quote:Op zaterdag 9 mei 2015 10:39 schreef admiraal_anaal het volgende:
[..]
Echt he, fokwide staan ze op hun achterste poten als het over kostgeld gaatof als er verwacht wordt dat ze huishoudelijke klussen moeten doen want hun ouders hebben toch zelf de keus gemaakt voor kinderen dus waarom zouden de prinsjes iets moeten bijdragen
Er staat 1 avond per week, en elke avond vanaf 21.30. Menig gezin met 2 kinderen haalt dat niet.quote:Op zaterdag 9 mei 2015 11:07 schreef Apekoek het volgende:
[..]
Voldoende tijd voor zichzelf inruimen, yeah right. Als je 1 koopzondag middag per maand voldoende eigentijd vind
Moet er niet aan denken, de horror.
Moet er niet aan denken, altijd 19 kids om je heen en rekening mee houden, hoe dan ook.quote:Op zaterdag 9 mei 2015 11:26 schreef CafeRoker het volgende:
[..]
Er staat 1 avond per week, en elke avond vanaf 21.30. Menig gezin met 2 kinderen haalt dat niet.
Kinderarbeidquote:Op zaterdag 9 mei 2015 09:16 schreef CafeRoker het volgende:
Dit dus, waarschijnlijk hebben de ouders ook geen benul dat het voor de kinderen waarschijnlijk ook niet leuk is om in een gezin van 19 te leven, nee alleen de kerk is heiligquote:Op zaterdag 9 mei 2015 11:03 schreef Carlos93 het volgende:
[..]
Ze kiezen toch zelf voor een groot gezin? Die keuze zou geen effect op de kinderen mogen hebben aangezien zij daar niet voor hebben kunnen kiezen.
Verder ken ik niemand in mijn omgeving die ooit van zijn bijbaantje kostgeld heeft moeten betalen, en anders zou het toch niet geaccepteerd worden.
Dat deden ze in 1970, niet in 2015.
Er zijn er al 6 het huis uit.quote:Op zaterdag 9 mei 2015 12:30 schreef Apekoek het volgende:
[..]
Moet er niet aan denken, altijd 19 kids om je heen en rekening mee houden, hoe dan ook.Het zal je hoe dan ook meer bezig houden dan 2 kids bijvoorbeeld.
Inderdaad. Echt bizar om dat van je eigen kinderen te vragen terwijl ze nog gewoon naar school gaan en nog niet eens volwassen zijn. Als je het geld niet hebt om voor zoveel kinderen te zorgen moet je er ook niet aan beginnen.quote:Op zaterdag 9 mei 2015 10:40 schreef Carlos93 het volgende:
Ik bij het pijpen op Jezus.quote:Op zaterdag 9 mei 2015 14:35 schreef El_Matador het volgende:
Ik vertrouw ook altijd op God als ik zonder condoom neuk.
Schandalig hè ? Dat mensen dat goed kunnen praten.quote:Op zaterdag 9 mei 2015 14:39 schreef Njosnavelin het volgende:
[..]
Inderdaad. Echt bizar om dat van je eigen kinderen te vragen terwijl ze nog gewoon naar school gaan en nog niet eens volwassen zijn. Als je het geld niet hebt om voor zoveel kinderen te zorgen moet je er ook niet aan beginnen.
Het zal hier eerder gaan zoals in Moskou; mensen belonen die kinderen krijgen. We krijgen hier in Nederland te weinig kinderen op het moment.quote:Op zaterdag 9 mei 2015 13:59 schreef Blosje het volgende:
Erg voor die kinderen.
En dan nog maar te zwijgen over hun GIGA ecologische voetafdruk.
Als ze over een jaar of dertig hier ook verpicht aan geboorteberking gaan doen zoals in China en India mogen ze hun ouders daar persoonlijk voor bedanken...
Met meer kinderen krijgen verplaats je het probleem gewoon naar de volgende generaties.quote:Op zaterdag 9 mei 2015 14:49 schreef LuDann het volgende:
[..]
Het zal hier eerder gaan zoals in Moskou; mensen belonen die kinderen krijgen. We krijgen hier in Nederland te weinig kinderen op het moment.
Ja dat zeg ik. Je lost dus niks op door nu meer kinderen te krijgen, dan zou dat ook weer moeten gelden voor alle toekomste generaties.quote:Op zaterdag 9 mei 2015 15:09 schreef LuDann het volgende:
Maar dat is het dus; het ''probleem'' is in Nederland niet een overschot aan kinderen. We hebben een tekort aan kinderen de aankomende generaties.
Het stikt hier dan ook van de Chinezen met hun één-kindbeleidquote:Op zaterdag 9 mei 2015 15:09 schreef LuDann het volgende:
Maar dat is het dus; het ''probleem'' is in Nederland niet een overschot aan kinderen. We hebben een tekort aan kinderen de aankomende generaties.
Oh oke, dan begreep ik je verkeerd. Ja, je hebt gelijk. Als we alleen in deze generatie meer kinderen zouden krijgen en in de toekomstige generaties nog gewoon te weinig dan schuif je het probleem voor je uit ja.quote:Op zaterdag 9 mei 2015 15:26 schreef Njosnavelin het volgende:
[..]
Ja dat zeg ik. Je lost dus niks op door nu meer kinderen te krijgen, dan zou dat ook weer moeten gelden voor alle toekomste generaties.
Kunnen ze mooi een embryo in bewaren.quote:Op zaterdag 9 mei 2015 15:29 schreef LuDann het volgende:
Zo kregen ouders van kinderen die vorig jaar precies 9 maanden na Valentijnsdag geboren werden een koelkast.
Dat beleid geldt in de praktijk alleen voor de middenklasse in China. De rijksten kunnen de boete wel betalen en bij boeren op het platteland wordt het vaak niet gehandhaafd omdat hun voortbestaan ervan af hangt.quote:Op zaterdag 9 mei 2015 15:28 schreef tong80 het volgende:
[..]
Het stikt hier dan ook van de Chinezen met hun één-kindbeleid
De meeste fokkers ban die leeftijd zitten dan toch op hun (zolder)kamer ipv naast hun ouders op de bank RTL te gluren?quote:Op zaterdag 9 mei 2015 08:47 schreef IkStampOpTacos het volgende:
21:30 uiterlijk op je kamer zitten. Hoe woont die 20-jarige nog steeds thuis.
Het zullen geen wasjes zijn en je kunt niet alles zomaar bij elkaar gooien.quote:Op zaterdag 9 mei 2015 16:01 schreef WammesWaggel het volgende:
Waarom vijf wasjes per dag draaien? is het niet logischer om een grotere wasmachine te kopen zoals die ook bij de wasserette staan? dat lijkt mij een efficiëntere besteding van tijd en geld.
Ik zou ze op één hoop pleuren en de tuinslang erover.quote:Op zaterdag 9 mei 2015 18:24 schreef Leandra het volgende:
[..]
Het zullen geen wasjes zijn en je kunt niet alles zomaar bij elkaar gooien.
Sommige enige kinderen zullen dat vast ook niet leuk vinden, of een meisje met drie boers wil misschien ook graag een zusje hebben. Sneu dat ze dat niet gegund is, omdat ze bij een stel gehersenspoelde geboren zijn die niet van grote gezinnen houden.quote:Op zondag 10 mei 2015 16:15 schreef Moira. het volgende:
,,Op zoveel kinderen vallen die extra drie niet op.''
Hij zegt het zelf al. Zo sneu voor die kinderen, die kiezen er niet voor om bij een stel gehersenspoelde gristenen geboren te worden in een gezin van 21 waar je pech hebt als je wat ouder bent omdat je dan leuk de hele dag voor je broertjes en zusjes kan zorgen omdat je ouders nooit oog kunnen hebben voor 19 fucking kinderen tegelijk.
Omwille van de maatschappij verplicht knoopjes leggen, graag.
Ja, die 21.30-regel klinkt op die manier niet zo erg, maar als je dit dan leest dan zie je dat de 21.30 regel dus eigenlijk inhoudt dat je om 21.30 op bed ligt, want ze kunnen er alleen maar slapen. In dat licht vind ik het voor de oudere tieners wel een zware regel.quote:Op zaterdag 9 mei 2015 15:59 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
De meeste fokkers ban die leeftijd zitten dan toch op hun (zolder)kamer ipv naast hun ouders op de bank RTL te gluren?
quote:Een andere regel is dat alle kinderen na 21.30 uur op hun kamer zijn. Carl: ,,Dan is het papa-en-mama-tijd.'' Op die kamers is het bijna letterlijk stapelen. Er zijn twee jongenskamers en één meisjeskamer, waar vanwege de stapelbedden nauwelijks ruimte is. Marjolein: ,,Daar slapen ze alleen maar.
Ze kiezen er niet voor he? God blijft hen maar 'wondertjes' toezenden..quote:Op zondag 10 mei 2015 22:12 schreef Pap89 het volgende:
Nu al 3 jaar, 1 kind.
We moeten nog niet eens aan een 2de denken op het moment, laat staan een stuk of 4+.
Maar 19![]()
![]()
Ze helpen God vast wel een handje mee, er is niet voor niks een 21.30-regel ingesteld.quote:Op maandag 11 mei 2015 01:08 schreef Moira. het volgende:
[..]
Ze kiezen er niet voor he? God blijft hen maar 'wondertjes' toezenden..
Hier hebben we een lijstje op de koelkast hangen met bepaalde huishoudelijke taken, als ze een huishoudelijke taak doen krijgen ze daar een klein bedrag voor.quote:Op zaterdag 9 mei 2015 10:54 schreef BrandX het volgende:
[..]
Nou dit idd, onze generatie is daar standaard mee opgegroeid.
Mijn broertje en ik moesten ook elke dag afwassen, dat deden mijn ouders nooit meer toen we dat konden. Zo nu en dan stofzuigen, helpen met was ophangen, strijken, etc. en zodra je oud genoeg was leerde je langzaamaan ook koken.
zo leerde je normaal het huishouden voor wanneer je uit huis ging.
vwb het kostgeld. och. ik verwacht niet dat ze meteen de helft van hun geld moeten inleveren als ik het verhaal zo lees, en het kind leert direct goed omgaan met zijn geld en dat het in het leven nou eenmaal zo werkt. En het is pas vanaf 16, dus alles daarvoor (14-15) mogen ze sowieso gewoon houden.
Mijn overgrootouders hadden 21 kinderen( 1 net overleden na geboorte, 1 verdronken met 3 jaar), zo'n 5 leven er nu nog, maar met familiereunies kwam toch altijd wel naar voren dat ze allen een geweldige jeugd hebben gehad.quote:Op zaterdag 9 mei 2015 13:35 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Dit dus, waarschijnlijk hebben de ouders ook geen benul dat het voor de kinderen waarschijnlijk ook niet leuk is om in een gezin van 19 te leven, nee alleen de kerk is heilig![]()
Droom rustig verder.....quote:Op maandag 11 mei 2015 21:55 schreef Timeschanger het volgende:
Die krijgen maandelijks ¤10.000 aan kinderbijslag?
*edit*quote:Op maandag 11 mei 2015 22:14 schreef Leandra het volgende:
[..]
Droom rustig verder.....
Als er van de 13 die nog thuis wonen 10 onder de 18 zijn, en we verdelen dat een beetje gelijkmatig over de 3 leeftijdscategorieën voor de kinderbijslag, dan doen we zeg maar
3 van 0 tm 5 = ¤ 574,95 per kwartaal = ¤ 191,65 per maand
4 van 6 tm 11 = ¤ 930,84 per kwartaal = ¤ 310,28 per maand
3 van 12 tm 17 = ¤ 821,34 per kwartaal = ¤ 273,78 per maand
Totaal aan kinderbijslag per maand ¤ 775,71
Afhankelijk van de werkelijke leeftijden kan dat wat meer of minder zijn, maar ik vermoed dat het voor zo'n groot gezin amper een week boodschappen is.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |