abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 8 mei 2015 @ 23:12:33 #1
419487 Wertha
Te midden van het moeras
pi_152418784
150415_134184_header_spanje.jpg

Komend weekend verhuist de Formule 1 naar Europa om de vijfde ronde van het wereldkampioenschap te verrijden. De teams zullen arriveren in Barcelona om de zich op te maken voor de Grand Prix van Spanje. De Formule 1 wordt voor de 25e keer gehouden op dit circuit. De Spaanse Grand Prix werd het vaakst gewonnen door Michael Schumacher, in totaal zes keer. Vorig jaar eindigde Lewis Hamilton als eerste.

Drie weken geleden was het Formule 1-circus nog in Bahrein. Lewis Hamilton wist zijn poleposition om te zetten in een overwinning en kon Kimi Räikkönen van zich afhouden. Max Verstappen kende een slechte race en viel na 34 ronden uit met elektronicaproblemen. Ook zijn teamgenoot wist de finish niet te halen door een losgekomen wielmoer.

Hoe zullen de teams zich verhouden na een onderbreking van drie weken? Welk team heeft de meeste vooruitgang geboekt? Houdt de Toro Rosso van Max Verstappen het dit keer wel een hele race vol? Gaat Mercedes er wederom met de winst vandoor in Spanje? Zondag 10 mei om 14.00 uur start de race en rond de klok van 15.30 uur zullen we de antwoorden op deze vragen weten.

150415_134184_kopje_circuit.jpg

150506_176766_circuitbarcelona.jpg

FIA informatie

150415_134184_kopje_kalender_spanje.jpg

150507_134184_kalender_forum.jpg

150415_134184_kopje_stand_spanje.jpg

150507_134184_stand_coureurs_forum.jpg

150507_134184_stand_teams_forum.jpg

150415_134184_kopje_tijdschema_spanje.jpg

150507_134184_tijdschema_forum.jpg

150415_134184_kopje_televisie_spanje.jpg

150507_134184_tv_forum.jpg

* Sport1 gratis op kanaal 999 ziggo.

150415_134184_kopje_hetweer_spanje.jpg

150506_176766_gp_spanje_weer.jpg

actueel weer
  Redactie Sport vrijdag 8 mei 2015 @ 23:28:56 #2
274204 crew  Mexicanobakker
pi_152419341
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2015 23:12 schreef Vriezzer het volgende:

[..]

Ik denk dat Grosjean zijn carrière al teveel schade heeft opgelopen door deze magere Lotus jaren.
Probleem van Grosjean is 3 dingen:

- 2009 vernietigde zijn carriere bijna
- 2012 was extreem wisselvallig door al die debiele crashes
- Hij was in sommige delen van zijn carriere beter dan Raikkonen, maar Raikkonen leverde als het er echt om ging.

Maar die jongen kan echt wel wat en ik denk dat de teams dat ook wel hebben gezien. Als je kijkt naar alle rijders die je nu hebt dan heb je 3 groepen:

1. Ervaren toprijders (WDC of bijna WDC): Raikkonen, Alonso, Hamilton, Vettel, Button, Massa (Mogelijk Ricciardo)

2. Bewezen subtoppers: Rosberg, Grosjean, Bottas, Maldonado, Hulkenberg, Perez

3. Kort in de sport of weinig gepresteerd: Kvyat, Ericsson, Nasr, Verstappen, Sainz, Mehri, Stevens

Van de eerste groep zie ik Ricciardo, Hamilton en Alonso niet naar Ferrari willen gaan, Button ipv Raikkonen lijkt me onzin en Massa gaan ze natuurlijk niet terughalen. Ricciardo lijkt me nog de grootste kanshebber, maar opnieuw Vettel+Ricciardo, lijkt me toch wel sterk hoor...

De derde groep gaat niet naar Ferrari tenzij ze iets bijzonders hebben laten zien. En dat zie ik niet gebeuren. Verstappen zou dan eerder naar RB gaan en Kvyat zal daar dan blijven. Ericsson, Sainz, Mehri en Stevens zie ik geen gekke dingen uithalen. Nasr zou nog kunnen, maar ook dat moet heel gek lopen.

De tweede groep, daar zitten de mogelijke vervangers. Maldonado neem je alleen als je heel erg desperate voor geld bent. Perez heeft toch zijn carriere teveel verneukt door naar McLaren te gaan in 2013, desastreuze keuze geweest. Heeft nog mazzel dat ie nog rondrijdt. Rosberg zie ik niet van 2e rijder Merc naar 2e rijder Ferrari gaan, dan wordt ie liever terug teamleider bij Williams denk ik.

Houd je gewoon Bottas, Hulkenberg en Grosjean over. Alle drie hebben hun voor en nadelen:

Bottas:
- Blijkt niet al te veel sneller dan Massa
- Heeft het minste ervaring
- Heeft, buiten die 3e plaats in de Q in Canada 2013 (was het toch?), nooit echt iets bijzonders laten zien.

Maar hij bewijst zich op dit moment consistent in een topauto en kan er denk ik het meest op salaris vooruit

Hulkenberg:
- Consistent, maar zodra de druk erop komt lijkt het toch mis te gaan.
- Rijdt dit jaar in een kutauto, maar doet daar ook weinig bijzonders mee
- Al vijf jaar roepen we dat hij het wel heel leuk doet, maar al vijf jaar rijdt hij nog steeds bij middelmatige teams
- Is te lang

Wel de meeste ervaring en heeft met Sauber in 2013 toch wel hele bijzondere dingen gedaan

Grosjean:

- Erkend crasher, meer dan de andere 2
- Deed het minder goed in junior series
- Heeft in 2009 en 2014 niet echt gelukkige jaren gehad, al bracht ie die pauperlotus vorig jaar een heel eind

Daarentegen, meeste ervaring in de top (2 jaar in een auto gereden die een race kon winnen met wat geluk), wist Raikkonen op pure snelheid toch een aantal keer de baas (behalve begin 2013, toen hij zichzelf een nettere stijl aanleerde. Aan het eind was hij beter, al was Raikkonen toen misschien gedemotiveerd door salarisproblemen?), lijkt steeds meer een consistente en degelijke, maar onverminderd snelle rijder geworden

Het is echt een beetje om het even. Misschien moet je Raikkonen gewoon houden alsik het zo zie.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  Trouwste user 2022 vrijdag 8 mei 2015 @ 23:33:06 #3
7889 tong80
Spleenheup
pi_152419476
Lekkere tijd op zondagmiddag.

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_152420120
quote:
2s.gif Op vrijdag 8 mei 2015 21:02 schreef Fopje het volgende:
Kwalificatie is alleen te zien met een sport1go abonnement... wtf? Dat kost dan weer 10 euro.

Kan je voor die 10 euro dan ook gelijk de race zien zondag? Weet iemand dat toevallig? :P
Die 10 euro is voor een hele maand. Dus ja, daarmee kun je ook de race zien (en de race in Monaco en alle andere Sport1 uitzendingen). De race alleen kost 4 euro.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  vrijdag 8 mei 2015 @ 23:59:06 #5
356028 Fopje
Het Stokbrood
pi_152420223
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2015 23:55 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Die 10 euro is voor een hele maand. Dus ja, daarmee kun je ook de race zien (en de race in Monaco en alle andere Sport1 uitzendingen). De race alleen kost 4 euro.
Dan zit er niks anders op :P

Heb er zin aan *O*
"I tried to believe that there is a God, who created each of us in His own image and likeness, loves us very much, and keeps a close eye on things. I really tried to believe that, but I gotta tell you, the longer you live, the more you look around, the more you realize, something is fucked up." - George Carlin.
pi_152425218
Lees net dat vandaag de nieuwe motor er pas in gaat bij Max en hij gisteren met een oude reed. Toch stelt ie al:

quote:
Ik heb me nog nooit zo goed gevoeld in de Toro Rosso. Het ging heel lekker. Bij de vorige Grand Prix in Bahrein moest ik steeds vechten met de auto. Heel vervelend. Hier is het genieten. De updates die het team samen met Renault heeft gedaan lijken te werken.
Motorblok zelf is maar een deel van wat Renault kan updaten ofzo?
  zaterdag 9 mei 2015 @ 09:44:06 #7
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_152425264
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2015 23:33 schreef tong80 het volgende:
Lekkere tijd op zondagmiddag.

:P
Als je geen ruk te doen hebt wel. Ik heb hem liever 's ochtends of 's avonds.
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
  zaterdag 9 mei 2015 @ 10:03:32 #8
55835 ZaZoe
The spice of life
pi_152425488
Een pond moed is meer waard dan een ton geluk
pi_152425502
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2015 23:28 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Probleem van Grosjean is 3 dingen:

- 2009 vernietigde zijn carriere bijna
- 2012 was extreem wisselvallig door al die debiele crashes
- Hij was in sommige delen van zijn carriere beter dan Raikkonen, maar Raikkonen leverde als het er echt om ging.

Maar die jongen kan echt wel wat en ik denk dat de teams dat ook wel hebben gezien. Als je kijkt naar alle rijders die je nu hebt dan heb je 3 groepen:

1. Ervaren toprijders (WDC of bijna WDC): Raikkonen, Alonso, Hamilton, Vettel, Button, Massa (Mogelijk Ricciardo)

2. Bewezen subtoppers: Rosberg, Grosjean, Bottas, Maldonado, Hulkenberg, Perez

3. Kort in de sport of weinig gepresteerd: Kvyat, Ericsson, Nasr, Verstappen, Sainz, Mehri, Stevens

Van de eerste groep zie ik Ricciardo, Hamilton en Alonso niet naar Ferrari willen gaan, Button ipv Raikkonen lijkt me onzin en Massa gaan ze natuurlijk niet terughalen. Ricciardo lijkt me nog de grootste kanshebber, maar opnieuw Vettel+Ricciardo, lijkt me toch wel sterk hoor...

De derde groep gaat niet naar Ferrari tenzij ze iets bijzonders hebben laten zien. En dat zie ik niet gebeuren. Verstappen zou dan eerder naar RB gaan en Kvyat zal daar dan blijven. Ericsson, Sainz, Mehri en Stevens zie ik geen gekke dingen uithalen. Nasr zou nog kunnen, maar ook dat moet heel gek lopen.

De tweede groep, daar zitten de mogelijke vervangers. Maldonado neem je alleen als je heel erg desperate voor geld bent. Perez heeft toch zijn carriere teveel verneukt door naar McLaren te gaan in 2013, desastreuze keuze geweest. Heeft nog mazzel dat ie nog rondrijdt. Rosberg zie ik niet van 2e rijder Merc naar 2e rijder Ferrari gaan, dan wordt ie liever terug teamleider bij Williams denk ik.

Houd je gewoon Bottas, Hulkenberg en Grosjean over. Alle drie hebben hun voor en nadelen:

Bottas:
- Blijkt niet al te veel sneller dan Massa
- Heeft het minste ervaring
- Heeft, buiten die 3e plaats in de Q in Canada 2013 (was het toch?), nooit echt iets bijzonders laten zien.

Maar hij bewijst zich op dit moment consistent in een topauto en kan er denk ik het meest op salaris vooruit

Hulkenberg:
- Consistent, maar zodra de druk erop komt lijkt het toch mis te gaan.
- Rijdt dit jaar in een kutauto, maar doet daar ook weinig bijzonders mee
- Al vijf jaar roepen we dat hij het wel heel leuk doet, maar al vijf jaar rijdt hij nog steeds bij middelmatige teams
- Is te lang

Wel de meeste ervaring en heeft met Sauber in 2013 toch wel hele bijzondere dingen gedaan

Grosjean:

- Erkend crasher, meer dan de andere 2
- Deed het minder goed in junior series
- Heeft in 2009 en 2014 niet echt gelukkige jaren gehad, al bracht ie die pauperlotus vorig jaar een heel eind

Daarentegen, meeste ervaring in de top (2 jaar in een auto gereden die een race kon winnen met wat geluk), wist Raikkonen op pure snelheid toch een aantal keer de baas (behalve begin 2013, toen hij zichzelf een nettere stijl aanleerde. Aan het eind was hij beter, al was Raikkonen toen misschien gedemotiveerd door salarisproblemen?), lijkt steeds meer een consistente en degelijke, maar onverminderd snelle rijder geworden

Het is echt een beetje om het even. Misschien moet je Raikkonen gewoon houden alsik het zo zie.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zaterdag 9 mei 2015 @ 10:06:10 #10
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_152425518
quote:
Wordt de motor van Sainz ook geknepen, die was namelijk sneller dan Verstappen...
  zaterdag 9 mei 2015 @ 10:12:09 #11
194695 franklop
Fran knock
pi_152425596
quote:
wat ze vergeten is dat de Renault motor sowieso een stuk trager is dan de anderen. Het verschil is dus niet alleen te verklaren door het mogelijke knijpen van de motor
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_152425755
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 mei 2015 10:06 schreef tja77 het volgende:

[..]

Wordt de motor van Sainz ook geknepen, die was namelijk sneller dan Verstappen...
Ik denk het wel. In de tweede training was Verstappen sneller.

Maar pas vanaf vandaag rijden ze met de nieuwe Renault motoren, die betrouwbaarder moeten zijn.
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  zaterdag 9 mei 2015 @ 11:03:05 #13
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_152426253
3e VT is begonnen, om 14.00 de kwalificatie *O*
pi_152426283
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 mei 2015 10:26 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Ik denk het wel. In de tweede training was Verstappen sneller.

Maar pas vanaf vandaag rijden ze met de nieuwe Renault motoren, die betrouwbaarder moeten zijn.
Die niet geknepen is? Dan zou Verstappen vandaag wel eens heel, heel hard kunnen gaan...
pi_152426364
Ben benieuwd of Max ook sneller is dan gisteren met een nieuwe motor.
  zaterdag 9 mei 2015 @ 11:09:24 #16
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_152426369
Manor P3 en P4 nu _O_

4 seconden sneller dan Rosberg _O_
Please sir. When moon? When Mustang?
  zaterdag 9 mei 2015 @ 11:10:51 #17
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_152426401
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 mei 2015 11:09 schreef Rossdale het volgende:
Manor P3 en P4 nu _O_

4 seconden sneller dan Rosberg _O_
Champagne mag ontkurkt worden!!
pi_152426417
En de STR's rijden.
pi_152426453
Druk vandaag. FP3 nu, daarna de kwalificatierace in de Blancpain Sprint Series, dan de kwalificatie, GP2, Formule E, GP3 en IndyCar.

Morgen weer GP3, GP2, Porsche Supercup, F1 race en hoofdrace in de Blancpain Sprint Series.
pi_152426486
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2015 09:40 schreef VacaLoca het volgende:
Lees net dat vandaag de nieuwe motor er pas in gaat bij Max en hij gisteren met een oude reed. Toch stelt ie al:

[..]

Motorblok zelf is maar een deel van wat Renault kan updaten ofzo?
Waar las je dat vandaag pas de nieuwe motor erin komt?
  zaterdag 9 mei 2015 @ 11:16:31 #21
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_152426493
Max een tiende langzamer dan sainz nu.
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
  zaterdag 9 mei 2015 @ 11:16:35 #22
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_152426494
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2015 11:14 schreef sasquatsch het volgende:
Druk vandaag. FP3 nu, daarna de kwalificatierace in de Blancpain Sprint Series, dan de kwalificatie, GP2, Formule E, GP3 en IndyCar.

Morgen weer GP3, GP2, Porsche Supercup, F1 race en hoofdrace in de Blancpain Sprint Series.
Formule E en GP2 zijn nagenoeg gelijk, kutzooi :(
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
  zaterdag 9 mei 2015 @ 11:17:21 #23
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_152426508
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2015 11:16 schreef Max23 het volgende:

[..]

Algemeen bekend trouwens dat vrij wel alle teams op vrijdag met oudere motor rijden.
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
pi_152426509
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 mei 2015 11:16 schreef Sinister-D- het volgende:

[..]

Formule E en GP2 zijn nagenoeg gelijk, kutzooi :(
Twee schermen. GP2 op tv en Formule E op de computer.
pi_152426517
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2015 11:16 schreef Max23 het volgende:

[..]

Werd gisteren gezegd op Sport1.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')