abonnement Unibet Coolblue
pi_152397068
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 mei 2015 10:21 schreef Dot. het volgende:

Wij gaan deze week naar Zeeland met de family en mijn broer droeg ook alleen met een Babyborn, maar omdat ze het maar af en toe deden kon het wel. Inmiddels is nmr 2 dr, maar volgens mij hebben ze alleen nog die BB. Ik denk dat ik de Bondo maar meeneem als reservedrager voor ons O-)
Lijkt me moeilijk om het 'aan te zien'. Ik zie de laatste tijd in de stad veel ouders dragen. En het is echt beetje 50%, als in: de helft heeft een goede draagzak of doek, maar de andere helft heeft een BB of iets wat daarop lijkt. Dan zit zo'n drager ook nog eens vaak heel erg laag.. En als ik zie hoe die kindjes daar dan zo in hangen, dan word ik er helemaal ongemakkelijk van. Ik snap echt niet zo goed dat je dat zelf niet ziet, als ouder. :@ .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  vrijdag 8 mei 2015 @ 10:34:20 #27
73386 Fazz
onderweg
pi_152397092
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2015 10:32 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Zo'n babyborn is wel lekker licht :Y

Op ons kdv zie ik wel een aantal draagpapa's maar die hebben dan of een Stokke, of een Chicco carrier. Zelfs de leidsters waren helemaal gefascineerd door mijn draagdoek. Ik zou op een kdv vol eco-hippies juist verwachten dat het dragen wat bekender was :')
Ja inderdaad, dat is toch wel de doelgroep :7

Ik was 5 mei op de vrijmarkt hier in't durp en daar zag ik ook veel dragers! Geen enkele bb maar wel veel ergobaby's, een tula, doeken en een paar manduca's. Toch fijn om te zien :)
pi_152397115
Mijn nichtje wilde ook wel dragen, ze had een draagdoek. Maar volgens haar waren de beentjes van haar baby daar 'te dik' voor. Ik begreep er helemaal niets van. Maar zij is heel stellig in hoe ze dit soort dingen zegt (dat je hoort dat ze niet zit te wachten op commentaar of advies) dus ik ben er maar niet op ingegaan.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  vrijdag 8 mei 2015 @ 10:40:18 #29
149959 SQ
snelle trees
pi_152397230
quote:
11s.gif Op vrijdag 8 mei 2015 10:35 schreef Franny_G het volgende:
Mijn nichtje wilde ook wel dragen, ze had een draagdoek. Maar volgens haar waren de beentjes van haar baby daar 'te dik' voor. Ik begreep er helemaal niets van. Maar zij is heel stellig in hoe ze dit soort dingen zegt (dat je hoort dat ze niet zit te wachten op commentaar of advies) dus ik ben er maar niet op ingegaan.
Hier op straat laatst:
"Oh, je draagt nog steeds?"
- Ja, zoals je ziet. Heerlijk!
"Ja, die-en-die van nummer zoveel zijn er mee gestopt"
- Oh, ja, ieder zijn keus natuurlijk :)
"Ja, de baby paste niet meer in de doek namelijk"
(de baby is een week ouder dan M....)
Ik ben er maar niet tegenin gegaan verder. _O-

Overigens zie ik die-en-die van nummer zoveel nu alleen nog maar met de MC op het kinderwagenframe lopen. Ook als ze vanuit thuis lopend een boodschap gaan doen bij de jumbo 200 meter verderop.
disclaimer
pi_152397298
Paar weken geleden stond er een interview in de Volkskrant met de vrouwelijke hoogleraar die veel kritiek heeft gehad op 'oei ik groei'; dat het niet wetenschappelijk was e.d. Nu had ze zelf de stelling dat kinderen tot 1 jaar niet naar een opvang moeten gaan, omdat ze daar teveel stresshormonen aanmaken. Ze vertelde vervolgens hoe ze dat zelf had gedaan. Ze had het 'geluk' dat ze haar baby destijds wel makkelijk mee kon nemen naar haar werk, dan stond de baby onder haar bureau. In een MC..

Toen moest ik wel even gniffelen.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_152397313
Ik wissel het dragen af, en zie hem overal op een andere manier van genieten en ik geniet zo ontzettend mee.
Op mijn buik kletst hij me de oren van mijn hoofd en hebben we steeds oogcontact, op mijn rug kriebelhandjes in mijn zij.
In de wagen chill met de benen omhoog tegen de duwstang sjansen met de mensen ommzich heen, tot anderen zich ongemakkelijk voelen
:')
  vrijdag 8 mei 2015 @ 11:10:20 #32
73386 Fazz
onderweg
pi_152397799
quote:
2s.gif Op vrijdag 8 mei 2015 10:43 schreef Franny_G het volgende:
Paar weken geleden stond er een interview in de Volkskrant met de vrouwelijke hoogleraar die veel kritiek heeft gehad op 'oei ik groei'; dat het niet wetenschappelijk was e.d. Nu had ze zelf de stelling dat kinderen tot 1 jaar niet naar een opvang moeten gaan, omdat ze daar teveel stresshormonen aanmaken. Ze vertelde vervolgens hoe ze dat zelf had gedaan. Ze had het 'geluk' dat ze haar baby destijds wel makkelijk mee kon nemen naar haar werk, dan stond de baby onder haar bureau. In een MC..

Toen moest ik wel even gniffelen.
:D dat had ik dus ook ja!
Maar toen las ik dat het wel iets van 15-20 jaar geleden was, toen wisten ze vast nog niet dat dat zo slecht was :+ toch??
  vrijdag 8 mei 2015 @ 11:11:53 #33
149959 SQ
snelle trees
pi_152397825
Los daarvan lijkt het me niet per definitie beter voor een kind om de hele dag onder een bureau geparkeerd te worden. Dan is een crèche toch een leukere omgeving :')
disclaimer
pi_152397967
Ik denk dat de stress ONDER een bureau in een MC hoger is dan op het KDV.
En toch trek ik me dan zo'n zinnetje wel aan over eerste jaar en blabla :@
pi_152399069
Ja, logisch Blue, we willen het allemaal zo graag goed doen. Daarom vind ik het ook nogal wat om het zo algemeen te stellen. De ene opvang is ook de andere niet, de ene baby is de andere niet.. Als ik zie hoe het op ons kdv gaat in de babygroep: veel aandacht voor de baby's, veel rust en regelmaat, veel zorg en liefde.

Ik ben het er op zich wel mee eens dat ouders in Nederland het eerste jaar langer en gemakkelijker verlof zouden moeten kunnen nemen. Maar zo'n stelling kun je ook best poneren zonder mensen massaal een schuldgevoel aan te praten. En ze had in dat interview bijvoorbeeld ook best kunnen uitleggen wat wel goede opvang voor baby's is, hoe dat verbeterd kan worden waardoor de stress vermindert. Nu was het: opvang bezorgt baby's stress, punt.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  vrijdag 8 mei 2015 @ 12:28:25 #36
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_152399734
Ik ben het er helemaal mee eens dat een kind het eerste jaar beter af is thuis.
Dat lijkt mij duidelijk gezien de belangrijkste hechtingsperiode...
Ik vind een kinderopvang niet per definitie een slecht iets maar ik denk wel dat het thuis zijn beter is.
Maar dat is makkelijker om te roepen dan aan te voldoen.
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
  vrijdag 8 mei 2015 @ 12:57:35 #37
149959 SQ
snelle trees
pi_152400633
Volgens mij kan dat ook in Nederland, als zowel papa als mama hun ouderschapsverlof volledig opnemen na de geboorte. Echter, dat kost je wel een volledig jaarsalaris in 1 jaar. Wil je dat kunnen ophoesten, zul je daar toch jaren van te voren voor moeten gaan sparen.
Maar dit is allemaal behoorlijk offtopic, dit hoort hier verder niet.
disclaimer
  vrijdag 8 mei 2015 @ 20:11:54 #38
335643 faptist
Maakt fouten
pi_152412574
Mijn draagprobleem wordt opgelost!
Aanstaande zondag ga ik bij iemand langs die een mooie doek te koop heeft staan. ze gaat me leren knopen en als de doek niet past dan weet ik dat ik een 7 nodig heb.

Yaro black emerald in maat 6.
Wie wilde hem hier nou nog meer hebben?
Als hij mij niet past zet ik hem weer te koop dusse... ;)
  vrijdag 8 mei 2015 @ 20:14:23 #39
335643 faptist
Maakt fouten
pi_152412659
Btw:
Bedankt voor alle lieve tips en aanbiedingen om me te helpen. Door jullie reacties besefte ik me dat ik daar echt eens wat aan moest gaan doen.
Goed gesprek met man gehad en voel me nu stukken beter.
Hormonen, onzeker zijn en een pasgeboren kindje hebben.. Wie verzint zoiets ? ;)
pi_152412840
Stippel was op zoek naar de Turtle, denk dat jij de la vita bedoeld? Stippel heeft een zeven nodig
(la vita/Turtle foutje maakte ik van de week ook haha)

Fijn dat je een oplossing hebt faptist! En hormonen en onzeker zijn heb je nog niet eens een kindje voor nodig :') :*
  zaterdag 9 mei 2015 @ 02:27:26 #41
335643 faptist
Maakt fouten
pi_152423873
De grap ontgaat me. Ik ben hier nog veel te n00b voor.
What the heck is turtle nou weer? :-D

En stip, je hebt Pm!
pi_152424458
Dat is geen grap haha
Dat is een type ;)
  zaterdag 9 mei 2015 @ 10:14:10 #43
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_152425617
quote:
7s.gif Op vrijdag 8 mei 2015 11:10 schreef Fazzoletti het volgende:

[..]

:D dat had ik dus ook ja!
Maar toen las ik dat het wel iets van 15-20 jaar geleden was, toen wisten ze vast nog niet dat dat zo slecht was :+ toch??
Mijn jongste broertje is de enige bij ons thuis die in een MC heeft gezeten, hij is 21 en toen kwam al naar voren dat kinderen die hele dagen in een mc liggen een vergroeide rug kunnen krijgen. Mijn broertje zat best veel in de mc (immers, mijn moeder moest vaak met de auto kinderen wegbrengen en ophalen) maar dat werd afgewisseld met in de box liggen, in bed liggen en op de arm zitten van 6 oudere broers en zussen.
  zaterdag 9 mei 2015 @ 10:15:27 #44
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_152425631
Oh ja, sinds gisteren hoor ik hier weer! Gisteren heb ik M. voor het eerst in de draagdoek gehad O+ Het was heerlijk en hij lag lekker te slapen.
  zaterdag 9 mei 2015 @ 11:26:08 #45
335643 faptist
Maakt fouten
pi_152426629
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2015 07:36 schreef Cassandra87 het volgende:
Dat is geen grap haha
Dat is een type ;)
Doh!
  zaterdag 9 mei 2015 @ 17:09:29 #46
344469 Amsel
zonder t
pi_152434059
Krijg net een foto doorgestuurd van familie uit het buitenland met baby in dit ding:



En nu moet ik natuurlijk iets als "goh wat leuk!" terugsturen dus ik weet niet wat ik moet zeggen :')
pi_152434098
Wat een raar ding
pi_152434553
Gewoon zeggen dat het fijn is om te dragen en je kindje zo dicht bij je te hebben O+
pi_152438678
quote:
2s.gif Op vrijdag 8 mei 2015 10:32 schreef Franny_G het volgende:

[..]

Lijkt me moeilijk om het 'aan te zien'. Ik zie de laatste tijd in de stad veel ouders dragen. En het is echt beetje 50%, als in: de helft heeft een goede draagzak of doek, maar de andere helft heeft een BB of iets wat daarop lijkt. Dan zit zo'n drager ook nog eens vaak heel erg laag.. En als ik zie hoe die kindjes daar dan zo in hangen, dan word ik er helemaal ongemakkelijk van. Ik snap echt niet zo goed dat je dat zelf niet ziet, als ouder. :@ .
Op het kdv zag ik een moeder (oudste zoon op groep bij I., dus ik ken haar wel een beetje) met baby die ernstige heupdysplasie heeft met een bb lopen. Nu nog niet zo'n probleem, want ze zit nog in het gips vanaf haar middel. Maar hoop toch dat ze het niet meer doet zonder gips :X. Het is nooit het goede moment om er wat van te zeggen (en dat vind ik ook heel lastig), maar kinderartsen zullen toch ook weten dat een bb niet geschikt is bij heupdysplasie?
Venus in pocketformaat
© loveli
  zaterdag 9 mei 2015 @ 20:46:42 #50
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_152439806
Helaas weten ze daar toch weinig van. Ik heb de orthopeed ook echt moeten vertellen over het hoe en wat toen D. een pavlik moest.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')