abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 6 mei 2015 @ 16:27:54 #1
67670 Skv
Cynist.
pi_152335338

archief
Klik op de topictitel

tot 100 euro
Vostok
Fossil
Lorus
Pulsar
Seiko
Swatch

100 - 200 euro
Orient
Casio
Breil
Bulova
Lorus
Luminox
Mondaine
Poljot
Pulsar
Sector
Seiko
Swiss Army Victorinox

200 - 400 euro
Candino
Certina
Festina
Tissot
Zeno

400 - 600 euro
Oris
Xemex

600 - 1000 euro
Mido
Epos
Fortis
lMido
Oris
Raymond Weil
Sinn

1000 euro en meer
A. Lange & Söhne
Breitling
Bulgari
Cartier
Chronoswiss
Christiaan van der Klaauw
Glashütte Original
IWC
Jaeger-LeCoultre
Longines
Nomos
Omega
Panerai
Patek Philippe
Rolex
Tag Heuer

handige linkjes
monsterwatches.nl
Horlogeforum NL
WatchUSeek
Omega Forums

En nog een aantal belangrijke begrippen:

quartz horloge
Loopt op batterij. Wijzer tikt en beweegt per seconde.

Voordelen: erg nauwkeurig (computergestuurd), uurwerk is klein en dun
Nadeel: geen nostalgische waarde, batterij gaat leeg

mechanisch horloge
Horloge met mechanisch uurwerk, dus "radertjes en tandwieltjes". Het aantal jewels staat voor het aantal synthetische robijnen in zo'n uurwerk. Meer hoeft niet altijd beter te betekenen. Wijzer tikt en beweegt meerdere malen per seconde. ("zwevende wijzer")

Voordelen: nostalgische waarde, oogt kostbaarder
Nadelen: alleen kwaliteitsuurwerken zijn nauwkeurig, onderhoud eens per 5/10 jaar

automatisch horloge
Een automatisch horloge wordt opgewonden of opgeladen d.m.v. bewegingen (Kinetische energie). Veel automatische horloges hebben mechanische uurwerken, maar o.a. Seiko (met Kinetic techniek) en Pulsar (met Eco drive) gebruiken quartz-uurwerken.

chrono, chronograph, chronograaf
Dit zijn termen om aan te geven dat het horloge als "stopwatch" te gebruiken is. Meestal met 3 aparte wijzertjes voor seconden, minuten en uren. Chronograaf horloges kunnen een quartz of mechanisch uurwerk bevatten. Mechanische chronographs zijn vaak erg duur, omdat het uurwerk erg compliceerd is.

Overigens niet te verwarren met een Chronometer. Een chronometer is een uurwerk waarvan de tijdsaanduiding voldoet aan de standaard van nauwkeurigheid zoals deze is opgesteld door het COSC

Complicaties
Complicaties zijn functies op een horloge anders dan de tijd of datum aangeven.
Voorbeelden van complicaties zijn:

• Automaat
• Chronograaf
• Rattrapante (Split second chronograaf)
• Dubbele chronograaf
• Maanfase
• Tourbillon
• Perpetual Kalender
• Minute Repeater

Imageshack toont een kikker omdat FOK! daar op de zwarte lijst staat, gelieve een andere uploader te gebruiken, bijvoorbeeld: tinypic.com of photobucket.com

Hop, en door!
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  woensdag 6 mei 2015 @ 16:28:19 #2
67670 Skv
Cynist.
pi_152335359
quote:
15s.gif Op woensdag 6 mei 2015 16:26 schreef Skv het volgende:

[..]

Nee, men zit zich collectief aan je domme gelul te storen.

Nogmaals het verzoek om je niet meer te ergeren aan de meningen van mensen hier over horloges of gewoon weg te blijven als je er niet mee om kan gaan.
Zo, en nu de TT volgen allemaal. :Z
  woensdag 6 mei 2015 @ 16:32:07 #3
202243 x3ro
Sprezzatura
pi_152335519
quote:
7s.gif Op woensdag 6 mei 2015 16:28 schreef Skv het volgende:

[..]

Zo, en nu de TT volgen allemaal. :Z
Eensch en anders mag de editende mod de andere kant ook wel even aanspreken dat het niet in lijn ligt met het topic, in plaats van het probleem alleen bij de reacties te leggen.

OT: Met het zomerse weer in aantocht maar weer eens geswitched van de originele stalen band naar een nato. Kan er weer lekker tegenaan :+

Eigen schuld, plat hoofd
De iene dea rent veur zien leave, den andere wandelt hiel rustig veurbij.
  woensdag 6 mei 2015 @ 19:31:19 #4
58560 Oksel
Gezellig.
pi_152341357
Overigens heb ik mijn Longines laten servicen, mede omdat hij per dag flink wat achterliep. Is nu dus niet opgelost, loopt per dag 1 minuut achter ofzo.. :{

Vandaag nog een Glashutte omgehad van 10k. Met gangreserve aanduiding, wel sjiek, maar geen 10k mooi imho. En nog Zenith's bekeken. Mooi hoor.
pi_152344132
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2015 19:31 schreef Oksel het volgende:
Overigens heb ik mijn Longines laten servicen, mede omdat hij per dag flink wat achterliep. Is nu dus niet opgelost, loopt per dag 1 minuut achter ofzo..
Had nu maar een quartz gepakt, die liep tenminste gelijk!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En nu? Ik bedoel, als een servicebeurt het niet opgelost heeft ga je hem dan nog verder laten nakijken?
  woensdag 6 mei 2015 @ 20:44:23 #6
58560 Oksel
Gezellig.
pi_152344233
Geen idee. Ze beloofden me bij de servicebeurt dat hij weer goed ging lopen. Moet er nog even langs.

Vind de Zenith El Primero ook nog steeds erg mooi.. :9
  woensdag 6 mei 2015 @ 20:54:06 #7
58560 Oksel
Gezellig.
pi_152344752
Dees heeft dus een wijzertje die aangeeft hoeveel gangreserve de klok nog heeft?

https://www.chrono24.nl/z(...)th=/search/index.htm
  woensdag 6 mei 2015 @ 21:05:02 #8
202243 x3ro
Sprezzatura
pi_152345411
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2015 20:44 schreef Oksel het volgende:
Geen idee. Ze beloofden me bij de servicebeurt dat hij weer goed ging lopen. Moet er nog even langs.

Vind de Zenith El Primero ook nog steeds erg mooi.. :9
Dan lijkt me normaliter dat ze alles weer in orde maken/nakijken/afregelen. Het horloge zou immers goed lopend terug komen volgens de verkopende partij.

Zenith heeft sowieso een aantal hele mooie El Primero modellen :D
Eigen schuld, plat hoofd
  woensdag 6 mei 2015 @ 22:43:28 #9
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_152350873
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2015 16:32 schreef x3ro het volgende:

[..]

Eensch en anders mag de editende mod de andere kant ook wel even aanspreken dat het niet in lijn ligt met het topic, in plaats van het probleem alleen bij de reacties te leggen.

OT: Met het zomerse weer in aantocht maar weer eens geswitched van de originele stalen band naar een nato. Kan er weer lekker tegenaan :+

[ afbeelding ]
Zo jij durft met je nato! Dat is hier not done he :D
Aftans werd dat zelfs genoemd :P ik kan het wel waarderen :)
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
  woensdag 6 mei 2015 @ 22:49:46 #10
202243 x3ro
Sprezzatura
pi_152351199
quote:
1s.gif Op woensdag 6 mei 2015 22:43 schreef ook_gek het volgende:

[..]

Zo jij durft met je nato! Dat is hier not done he :D
Aftans werd dat zelfs genoemd :P ik kan het wel waarderen :)
Het wordt nog erger, mijn horloges krijgen enorm veel polstijd en gaan mee op al mijn activiteiten (mountainbiken, urban exploren stappen, etc). Mijn huidige Speedy is het eerste horloge waar ik wat meer op let gezien ik op werk met een vacuümtester erachter ben gekomen dat 'ie zo waterdicht is als een rieten mand(cq ziet het zwembad niet). Ben het type wat totaal niks heeft met safe queens. Voor mij zijn en blijven het functionele gebruiksvoorwerpen waar ik veel plezier uit haal.
Eigen schuld, plat hoofd
  donderdag 7 mei 2015 @ 10:33:14 #11
137360 mrPanerai
Bekende Belg!
pi_152360462
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2015 19:31 schreef Oksel het volgende:
. Met gangreserve aanduiding, wel sjiek, maar geen 10k mooi imho. En nog Zenith's bekeken. Mooi hoor.
Ik snap niet zo goed waarom fabrikanten een gangreserveaanduiding op een automaat zetten.
  donderdag 7 mei 2015 @ 11:26:30 #12
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_152361930
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2015 22:49 schreef x3ro het volgende:

[..]

Het wordt nog erger, mijn horloges krijgen enorm veel polstijd en gaan mee op al mijn activiteiten (mountainbiken, urban exploren stappen, etc). Mijn huidige Speedy is het eerste horloge waar ik wat meer op let gezien ik op werk met een vacuümtester erachter ben gekomen dat 'ie zo waterdicht is als een rieten mand(cq ziet het zwembad niet). Ben het type wat totaal niks heeft met safe queens. Voor mij zijn en blijven het functionele gebruiksvoorwerpen waar ik veel plezier uit haal.
:D the horror :D

Maar gelijk heb je hoor. Ik heb ook de instelling dat er gebruiksvoorwerpen zijn. Maar ik ga er wel normaal mee om. Ik verwaarloos het bv niet.
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
  donderdag 7 mei 2015 @ 12:34:18 #13
202243 x3ro
Sprezzatura
pi_152364181
quote:
1s.gif Op donderdag 7 mei 2015 11:26 schreef ook_gek het volgende:

[..]

:D the horror :D

Maar gelijk heb je hoor. Ik heb ook de instelling dat er gebruiksvoorwerpen zijn. Maar ik ga er wel normaal mee om. Ik verwaarloos het bv niet.
Dat doe ik ook niet, gewoon (preventief) onderhoud wanneer nodig. Dan blijven je spullen allemaal juist functioneren, ook wanneer ze (veel) gebruikt worden. Zelfde geld voor bijvoorbeeld je auto. Niet verwaarlozen en onderhoud wanneer nodig en men heeft geen problemen. Gaat men besparen op onderhoud of andere intervallen aanhouden, gaat die betrouwbaarheid weer net zo hard 't raam uit, bij beide.
Eigen schuld, plat hoofd
  donderdag 7 mei 2015 @ 21:24:32 #14
58560 Oksel
Gezellig.
pi_152382827
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2015 10:33 schreef mrPanerai het volgende:

[..]

Ik snap niet zo goed waarom fabrikanten een gangreserveaanduiding op een automaat zetten.
Omdat het kan.
  donderdag 7 mei 2015 @ 21:40:52 #15
58560 Oksel
Gezellig.
pi_152383452
Net als een tourbillion. Nutteloos, maar leuk.
  vrijdag 8 mei 2015 @ 10:21:19 #16
137360 mrPanerai
Bekende Belg!
pi_152396806
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2015 21:40 schreef Oksel het volgende:
Net als een tourbillion. Nutteloos, maar leuk.
een power-reserve meter die op 100% blijft staan voegt weinig toe, een tourbillion draait tenminsten nog rond.
  vrijdag 8 mei 2015 @ 10:50:27 #17
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_152397444
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2015 10:21 schreef mrPanerai het volgende:

[..]

een power-reserve meter die op 100% blijft staan voegt weinig toe, een tourbillion draait tenminsten nog rond.
Nou ja, als je meerdere horloges draagt en geen automatische opwinder hebt is het wel handig. Maar ik blief sowieso niet al teveel rommel op mijn wijzerplaat. Erger me al vaak genoeg aan een datumaanduiding. Waaaaaarom zitten die bijna altijd aan de rechterkant, mijn symmetrie wat doe je :'(
pi_152400503
Ik ben op zoek naar een nieuw horloge. Ik vind het vooral belangrijk dat ie er mooi uitziet en daarnaast zijn extra wijzertjes/functies ook altijd wel leuk. Verder is het budget max. ong. 150-200 euro. Ik kwam 2 horloges van Tommy Hilfiger tegen die ik erg mooi vind:
http://nl.tommy.com/Tommy(...)sz%3D120%26size%3DOS

Wat ik hieraan mooi vind is de bruine band met klok met witte achtergrond en de relatief grote uurcijfers.

Mijn vragen:
- Tommy Hilfiger ken ik eigenlijk vnl. als kledingmerk. Zijn deze horloges wel goed?
- Weten jullie nog alternatieve horloges die gezien de wensen die ik aangeef ook in aanmerking kunnen komen?
pi_152400612
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2015 12:53 schreef Palomar het volgende:
Ik ben op zoek naar een nieuw horloge. Ik vind het vooral belangrijk dat ie er mooi uitziet en daarnaast zijn extra wijzertjes/functies ook altijd wel leuk. Verder is het budget max. ong. 150-200 euro. Ik kwam 2 horloges van Tommy Hilfiger tegen die ik erg mooi vind:

Wat ik hieraan mooi vind is de bruine band met klok met witte achtergrond en de relatief grote uurcijfers.

Mijn vragen:
- Tommy Hilfiger ken ik eigenlijk vnl. als kledingmerk. Zijn deze horloges wel goed?
- Weten jullie nog alternatieve horloges die gezien de wensen die ik aangeef ook in aanmerking kunnen komen?
Bij dergelijke horloges betaal je vooral voor de merknaam. De algemene opvatting is wel dat je beter kunt gaan voor een merknaam die zich puur op horloges richt, zodat je wat meer kwaliteit voor je geld krijgt.

Nu is 150-200 geen heel groot budget voor een horloge, maar misschien kun je een leuke Seiko vinden voor dat geld.

Maargoed, je kunt ook niet zoveel miskopen voor dat budget, dus als je die Tommy Hilfiger mooi vindt en verder niks leuks kunt vinden, dan moet je die gewoon nemen.
  vrijdag 8 mei 2015 @ 13:58:31 #20
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_152402726
quote:

Mijn vragen:
Ach, koop in die prijscategorie gewoon wat je mooi vindt. Heel lastig om dan een miskoop te doen. Je betaalt wel veel voor een simpele quartz maar dat is altijd zo bij die modemerken. Al zou ik persoonlijk eerder voor een Fossil gaan dan een TH.
pi_152403514
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2015 16:32 schreef x3ro het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Eeuwig zonde dat die wijzerplaat van nieuwe luminova is voorzien in plaats van het oude tritium behouden te hebben, helemaal met zulke mooie originele wijzers.
  vrijdag 8 mei 2015 @ 14:34:12 #22
58560 Oksel
Gezellig.
pi_152403845
Wat is er zo bijzonder aan een Zenith El Primero dat hij 9k nieuw moet kosten? En dit is een serieuze vraag.. :) :)
pi_152405699
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2015 14:34 schreef Oksel het volgende:
Wat is er zo bijzonder aan een Zenith El Primero dat hij 9k nieuw moet kosten? En dit is een serieuze vraag.. :) :)
Een stalen model? Moet je echt geen 9k voor betalen hoor.
  vrijdag 8 mei 2015 @ 16:34:33 #24
58560 Oksel
Gezellig.
pi_152406788
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 mei 2015 15:40 schreef Fisherman het volgende:

[..]

Een stalen model? Moet je echt geen 9k voor betalen hoor.
Dat is de nieuwprijs. Daar gaat t nu ff om. rolex sub kost 6..
pi_152406920
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 mei 2015 16:34 schreef Oksel het volgende:

[..]

Dat is de nieuwprijs. Daar gaat t nu ff om. rolex sub kost 6..
Ik weet niet welk model het is, maar de meesten kosten geen 9k nieuw volgens mij.
Ze schrijven in ieder geval heel snel af.
Een Rolex sub kost list trouwens 7k.
  zaterdag 9 mei 2015 @ 12:05:23 #26
202243 x3ro
Sprezzatura
pi_152427305
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2015 14:22 schreef F10F30 het volgende:

[..]

Eeuwig zonde dat die wijzerplaat van nieuwe luminova is voorzien in plaats van het oude tritium behouden te hebben, helemaal met zulke mooie originele wijzers.
Tell me something new ;( Ben ook nog steeds met een scheef oog opzoek naar een onbewerkte dial.
Eigen schuld, plat hoofd
pi_152431560
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2015 12:05 schreef x3ro het volgende:

[..]

Tell me something new ;( Ben ook nog steeds met een scheef oog opzoek naar een onbewerkte dial.
Ik neem aan dat je dit bij aankoop zelf ook wel hebt gezien toch?
  zaterdag 9 mei 2015 @ 19:48:56 #28
202243 x3ro
Sprezzatura
pi_152437921
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2015 15:30 schreef F10F30 het volgende:

[..]

Ik neem aan dat je dit bij aankoop zelf ook wel hebt gezien toch?
Ja, is niet iets waar ik naderhand pas achter kwam. Heb op dat moment bij inruil verhoudingsgewijs enorm veel terug gekregen voor mijn Breitling en deze ook aan een heel scherpe prijs kunnen kopen. Period correcte dial is gezien het een 71'er is redelijk makkelijk uit te halen via Ofrei bijvoorbeeld.
Eigen schuld, plat hoofd
pi_152452332
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2015 19:48 schreef x3ro het volgende:

[..]

Ja, is niet iets waar ik naderhand pas achter kwam. Heb op dat moment bij inruil verhoudingsgewijs enorm veel terug gekregen voor mijn Breitling en deze ook aan een heel scherpe prijs kunnen kopen. Period correcte dial is gezien het een 71'er is redelijk makkelijk uit te halen via Ofrei bijvoorbeeld.
Je kan hem wel heel "scherp" kopen maar de wijzerplaat is zoals bij veel vintage modellen het meest waardevolle onderdeel van het horloge, dus de vraag is of het dan nog scherp is... ;)

Persoonlijk zou ik het ding gewoon verkopen en een andere zoeken, de wijzerplaat vervangen voor een service-exemplaar wijzerplaat vind ik persoonlijk al helemaal geen optie.
  zondag 10 mei 2015 @ 09:54:35 #30
165633 eriksd
The grand facade...
pi_152452514
Een mooie dag voor de proleten navitimer op staal. Lekker bling.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  zondag 10 mei 2015 @ 10:43:47 #31
202243 x3ro
Sprezzatura
pi_152453278
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2015 09:38 schreef F10F30 het volgende:

[..]

Je kan hem wel heel "scherp" kopen maar de wijzerplaat is zoals bij veel vintage modellen het meest waardevolle onderdeel van het horloge, dus de vraag is of het dan nog scherp is... ;)

Persoonlijk zou ik het ding gewoon verkopen en een andere zoeken, de wijzerplaat vervangen voor een service-exemplaar wijzerplaat vind ik persoonlijk al helemaal geen optie.
Neem aan van mij dat was scherp, handelaar is namelijk een bekende. Ik ben het echter met je eens dat vaak bij vintage modellen de plaat heel belangrijk is, echter dit betreft geen pre moon plaat zonder professional of een tropic verkleurde dial. Zou gewoon een simpele stepped dial uit begin jaren 70 nodig hebben, welke makkelijk via bijvoorbeeld Ofrei te bemachtigen zijn. Zou dus ook niet gaan om een nieuw service exemplaar.
Eigen schuld, plat hoofd
pi_152462367
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2015 12:05 schreef x3ro het volgende:

[..]

Moet zeggen dat het niet eens echt opvalt. Kan ook aan m'n monitor instellingen liggen overigens.

Er zijn veel vintage speedmasters met veel patina (donkerbruin-achtig) op de wijzers en nauwelijks op de wijzerplaat, zonder dat deze relumed zijn.
  zondag 10 mei 2015 @ 17:00:17 #33
67670 Skv
Cynist.
pi_152463022
-edit: offtopic

[ Bericht 91% gewijzigd door Mylene op 10-05-2015 17:12:52 ]
pi_152464878
Breitling Superocean Heritage 46mm aangeschaft, uitgerust met uiterst comfortabele 'Ocean Classic' stalen band. Vintage, maar toch sportief.

[ Bericht 9% gewijzigd door Lokale_Notabele op 10-05-2015 18:23:57 ]
Op vrijdag 14 april 2023 07:00 schreef Lokale_Notabele het volgende:
"Orkun Kokcu is een dynamischere verbeterde versie van Andrea Pirlo".
  zondag 10 mei 2015 @ 20:32:06 #35
67670 Skv
Cynist.
pi_152468909
-edit: offtopic

quote:
6s.gif Op zondag 10 mei 2015 09:54 schreef eriksd het volgende:
Een mooie dag voor de proleten navitimer op staal. Lekker bling.
:7

[ Bericht 31% gewijzigd door Mylene op 10-05-2015 20:37:24 ]
  maandag 11 mei 2015 @ 09:19:59 #36
202243 x3ro
Sprezzatura
pi_152481739
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2015 16:38 schreef Drop_Dead_Danny het volgende:

[..]

Moet zeggen dat het niet eens echt opvalt. Kan ook aan m'n monitor instellingen liggen overigens.

Er zijn veel vintage speedmasters met veel patina (donkerbruin-achtig) op de wijzers en nauwelijks op de wijzerplaat, zonder dat deze relumed zijn.
Klopt dat dit met het dragen niet zo enorm opvalt(gelukkig). Echter is het, gezien ik 't zelf weet, gewoon een puntje waar ik mij aan stoor :+

quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2015 18:08 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Breitling Superocean Heritage 46mm aangeschaft, uitgerust met uiterst comfortabele 'Ocean Classic' stalen band. Vintage, maar toch sportief.

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Mooie navi! Veel draagplezier.

Verder wil ik nog even iets melden met de vraag of andere dit is opgevallen. Dat er pakweg de laatste week enorm veel ge-edit en verwijderd wordt door een niet nader te noemen mod (kijk maar naar wie Skv's posts edit :')) Gezien mij beperkte tijd meld ik dit nog wel in het feedback topic, echter vroeg ik mij af of mensen dit ook zo ervaren hebben? Overgrote deel bijvoorbeeld in de discussie van het vorige topic is verwijderd terwijl dit er allemaal behoorlijk netjes nog aan toe ging. In ieder geval geen reden om mensen te bannen of post te verwijderen zonder enige uitleg.. Wanneer je zo erg op je tenen moet gaan lopen dat je bang bent om ook maar nog de discussie aan te gaan, dan is men in mijn ogen niet goed bezig en ben ik, mocht dat zo blijven ook snel klaar met dit topic.
Eigen schuld, plat hoofd
pi_152494923
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2015 09:19 schreef x3ro het volgende:

[..]

Klopt dat dit met het dragen niet zo enorm opvalt(gelukkig). Echter is het, gezien ik 't zelf weet, gewoon een puntje waar ik mij aan stoor :+

Ja dat snap ik. Zou ik ook hebben.

Is het een 861?
  maandag 11 mei 2015 @ 17:32:22 #38
202243 x3ro
Sprezzatura
pi_152495466
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2015 17:17 schreef Drop_Dead_Danny het volgende:

[..]

Ja dat snap ik. Zou ik ook hebben.

Is het een 861?
Jup, op de opnieuw bewerkte uurmarkers na is het horloge helemaal origineel. Tot de 1171 band en hesalite crystal met Omega logo aan toe, zodoende heeft hij ook een behoorlijk verschoten bezel O+
Eigen schuld, plat hoofd
pi_152495654
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2015 17:32 schreef x3ro het volgende:

[..]

Jup, op de opnieuw bewerkte uurmarkers na is het horloge helemaal origineel. Tot de 1171 band en hesalite crystal met Omega logo aan toe, zodoende heeft hij ook een behoorlijk verschoten bezel O+
Top man. Ik heb ook een 861. Ook met een blauw/grijzige bezel. En een chocolate dial :)
pi_152538218
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2015 18:08 schreef Lokale_Notabele het volgende:

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Mooi!

Heeft iemand nog tips voor bepaalde merken waar ik naar moet kijken? Ik heb namelijk jaren geleden een goedkoop chinees automaat klokje gehaald (nep chrono :+ ). Deze heb ik al tijden niet meer gedragen omdat hij langzaam uit elkaar valt, maar ik mis het model soms nog wel. Tegenwoordig heb ik een baan dus ik zit te kijken naar een waardige vervanger :+ alleen kan ik nergens iets vinden wat er ook maar een beetje op lijkt.

het gaat om dit horloge, automaat met zichtbaar uurwerk

ik heb al wel deze gevonden maar ik vind het blauwe niet zo, en ik vind 470 euro wat veel voor een quartz. Voor een automaat die ik echt mooi vind, wil ik dat wel betalen.

voor dagelijks gebruik heb ik een Pulsar (ja, jammer van het merk, maar ik vond het model echt mooi) en ik kijk stiekem ook nog naar zoiets voor erbij
  dinsdag 12 mei 2015 @ 21:35:01 #41
202243 x3ro
Sprezzatura
pi_152540681
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2015 17:38 schreef Drop_Dead_Danny het volgende:

[..]

Top man. Ik heb ook een 861. Ook met een blauw/grijzige bezel. En een chocolate dial :)
Beter! :7 Mijn bezel heeft inderdaad ook zo'n blauwgrijze tint. Alleen heb ik niet zo'n prachtige chocolate dial. Daar zijn wel wat foto's welkom van :Y
Eigen schuld, plat hoofd
pi_152541286
quote:

Mijn vragen:
Er staat nu net een TW steel op MP, voldoet ook aan je beschrijving. TW Steel moet je wel liggen maar ik zou liever voor een tweedehands TW gaan dan een nieuwe TH :P

http://www.marktplaats.nl(...)klok-leren-band.html
  dinsdag 12 mei 2015 @ 21:54:25 #43
202243 x3ro
Sprezzatura
pi_152541658
quote:
14s.gif Op dinsdag 12 mei 2015 20:53 schreef Daantke het volgende:

[..]

Mooi!

Heeft iemand nog tips voor bepaalde merken waar ik naar moet kijken? Ik heb namelijk jaren geleden een goedkoop chinees automaat klokje gehaald (nep chrono :+ ). Deze heb ik al tijden niet meer gedragen omdat hij langzaam uit elkaar valt, maar ik mis het model soms nog wel. Tegenwoordig heb ik een baan dus ik zit te kijken naar een waardige vervanger :+ alleen kan ik nergens iets vinden wat er ook maar een beetje op lijkt.

het gaat om dit horloge, automaat met zichtbaar uurwerk

[ afbeelding ]

ik heb al wel deze gevonden maar ik vind het blauwe niet zo, en ik vind 470 euro wat veel voor een quartz. Voor een automaat die ik echt mooi vind, wil ik dat wel betalen.

voor dagelijks gebruik heb ik een Pulsar (ja, jammer van het merk, maar ik vond het model echt mooi) en ik kijk stiekem ook nog naar zoiets voor erbij
Je zou eens bij Tissot kunnen kijken.

Tissot Couturier. Quartz en <400 euro.

Tissot Carson. Automaat en ongeveer een 600 euro.
Eigen schuld, plat hoofd
pi_152544822
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2015 21:54 schreef x3ro het volgende:

[..]

Je zou eens bij Tissot kunnen kijken.

Tissot Couturier. Quartz en <400 euro.
[ afbeelding ]

Tissot Carson. Automaat en ongeveer een 600 euro.
[ afbeelding ]
Thanks! Tissot ken ik natuurlijk, de Carson ziet er aardig uit ^O^ Ik zie dat de gouden versie ook een vetrolletje minder heeft op de rand. Toch is ie het niet helemaal voor me, iets te veel rosegoud ofzo.

Vooralsnog vind ik de Chr. Ward erg mooi maar mis ik de automaat.
  dinsdag 12 mei 2015 @ 23:35:07 #45
67670 Skv
Cynist.
pi_152546961
quote:
14s.gif Op dinsdag 12 mei 2015 22:49 schreef Daantke het volgende:

[..]

Thanks! Tissot ken ik natuurlijk, de Carson ziet er aardig uit ^O^ Ik zie dat de gouden versie ook een vetrolletje minder heeft op de rand. Toch is ie het niet helemaal voor me, iets te veel rosegoud ofzo.

Vooralsnog vind ik de Chr. Ward erg mooi maar mis ik de automaat.
Hou er ook rekening mee dat chrono's met automaat behoorlijk dik zijn.
pi_152562212
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 mei 2015 23:35 schreef Skv het volgende:

[..]

Dat vind ik niet echt een probleem, zolang het een beetje in verhouding is.

Zoiets vind ik ook mooi, met date aanduiding in plaats van chrono, alleen is dit dan ook weer een quartz:

Voorlopig maar weer even meelezen dus, het ideale horloge komt vast een keer op mijn pad. :P
  woensdag 13 mei 2015 @ 17:07:06 #47
202243 x3ro
Sprezzatura
pi_152564239
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 mei 2015 23:35 schreef Skv het volgende:

[..]

Nog steeds hier? :+

Zit in zo'n Facebook groep waar wel eens wat neppers langs komen, maar wat net voorbij kwam slaat toch werkelijk alles. Datum en dagaanduiding op de subdials van een Daytona :')

Eigen schuld, plat hoofd
pi_152564751
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2015 17:07 schreef x3ro het volgende:

[..]

Nog steeds hier? :+

Zit in zo'n Facebook groep waar wel eens wat neppers langs komen, maar wat net voorbij kwam slaat toch werkelijk alles. Datum en dagaanduiding op de subdials van een Daytona :')

[ afbeelding ]
Handig dat is wel iets wat ik mis.
  woensdag 13 mei 2015 @ 17:26:17 #49
202243 x3ro
Sprezzatura
pi_152564837
quote:
1s.gif Op woensdag 13 mei 2015 17:23 schreef DarkerThanBlack het volgende:

[..]

Handig dat is wel iets wat ik mis.
Misschien maar eens linken naar Rolex als zijnde een tip. Wie heeft nou immers ook die minuten- en urenregistratie nodig van een chronograaf.
Eigen schuld, plat hoofd
  woensdag 13 mei 2015 @ 21:16:12 #50
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_152573181
Had ik eindelijk een horloge op het oog, is die verkocht :(
  woensdag 13 mei 2015 @ 22:06:48 #51
202243 x3ro
Sprezzatura
pi_152575769
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2015 21:16 schreef ook_gek het volgende:
Had ik eindelijk een horloge op het oog, is die verkocht :(
Zo'n Chopard Mille Miglia toch? Je kan ook altijd bij een paar handelaren een verzoek voor zo'n klok met een bepaald budget doen. Wat ik tot nog toe gezien heb, willen deze vaak wel een oogje open houden.
Eigen schuld, plat hoofd
  woensdag 13 mei 2015 @ 23:25:25 #52
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_152579582
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2015 22:06 schreef x3ro het volgende:

[..]

Zo'n Chopard Mille Miglia toch? Je kan ook altijd bij een paar handelaren een verzoek voor zo'n klok met een bepaald budget doen. Wat ik tot nog toe gezien heb, willen deze vaak wel een oogje open houden.
Klopt inderdaad. Heb vandaag contact gehad met een juwelier doe officieel dealer is van Chopard. Maar kreeg niet echt het idee dat ik serieus genomen werd. Volende maand wil ik nog een weekendje naar Maastricht. Ik den dat ik dan direct langs ga bij Burger om eens te kijken of ze mij kunnen helpen. Voor de rest weet ik geen betrouwbare handelaren.
  donderdag 14 mei 2015 @ 00:27:16 #53
202243 x3ro
Sprezzatura
pi_152581649
quote:
1s.gif Op woensdag 13 mei 2015 23:25 schreef ook_gek het volgende:

[..]

Klopt inderdaad. Heb vandaag contact gehad met een juwelier doe officieel dealer is van Chopard. Maar kreeg niet echt het idee dat ik serieus genomen werd. Volende maand wil ik nog een weekendje naar Maastricht. Ik den dat ik dan direct langs ga bij Burger om eens te kijken of ze mij kunnen helpen. Voor de rest weet ik geen betrouwbare handelaren.
Buiten Burger(welke mijn voorkeur heeft) zijn er uit mijn hoofd nog een drietal welke je kan bezoeken wanneer je in Maastricht bent.

http://scorpione.nl/
http://www.brocantique-watches.com/
http://www.filipucci.nl/

Je hebt nog een vijfde in Maastricht(allen op loopafstand van elkaar) maar die doet voornamelijk Rolex naar mijn weten en heeft daar behoorlijk mooie vintage stukken tussen zitten. http://steinermaastricht.nl/

Edit: Er is zoals ik in het vorige topic al had aangehaald ook een nieuwe horlogezaak geopend in Maastricht. Tevens mooie plek om een drankje of hapje te doen waar die zit. https://bulangandsons.com/

Op dat nieuwe adres na(puur omdat ik er nog niks over gehoord heb) zijn het wel stuk voor stuk bekende adressen in Maastricht welke allen qua horloges als goed en betrouwbaar ten boek staan in mijn omgeving. Er liggen nog meer juweliers (waaronder een met een behoorlijke collectie van Patek), maar dat betreffen dan allemaal nieuwe horloges.

[ Bericht 6% gewijzigd door x3ro op 14-05-2015 00:37:50 ]
Eigen schuld, plat hoofd
  donderdag 14 mei 2015 @ 10:25:36 #54
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_152585780
Bedankt! En bij de eerste link hebben ze heel wat moois! Die Breitling "spiegel ei" wat mooi en wat groot :D

En ik moet wat bekennen.....
Ik heb een mooie rolex gevonden :D
Oysterdate Precision 1964
pi_152588635
quote:
1s.gif Op donderdag 14 mei 2015 10:25 schreef ook_gek het volgende:
Bedankt! En bij de eerste link hebben ze heel wat moois! Die Breitling "spiegel ei" wat mooi en wat groot :D

En ik moet wat bekennen.....
Ik heb een mooie rolex gevonden :D
Oysterdate Precision 1964

Foto! :)
  donderdag 14 mei 2015 @ 14:34:02 #56
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_152591961
quote:
1s.gif Op donderdag 14 mei 2015 12:26 schreef Skv het volgende:

[..]

Foto! :)
Alleen vind ik een stale band minder mooi.
http://steinermaastricht.(...)sterdate-Precision_7
  donderdag 14 mei 2015 @ 14:48:39 #57
202243 x3ro
Sprezzatura
pi_152592315
Steiner heeft sowieso vaak heel aparte horloges. Heeft bijvoorbeeld een Rolex Explorer II Steve McQueen met doos en papieren en een ongedragen GMT Master II Sultanate of Oman O+

En nog een prachtige Speedy Apollo 11 om het af te leren :+

Eigen schuld, plat hoofd
  donderdag 14 mei 2015 @ 15:41:47 #58
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_152593379
Ik zit wat de browsen op die site van Steiner, wat zijn die Panerai horloges allemaal oerlelijk zeg, ik zie veel modellen die ik normaal gesproken op een watch2day zou verwachten.

[ Bericht 28% gewijzigd door Twiitch op 14-05-2015 15:49:31 ]
pi_152594295
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2015 21:35 schreef x3ro het volgende:

[..]

Beter! :7 Mijn bezel heeft inderdaad ook zo'n blauwgrijze tint. Alleen heb ik niet zo'n prachtige chocolate dial. Daar zijn wel wat foto's welkom van :Y
pi_152597780
quote:
11s.gif Op donderdag 14 mei 2015 15:41 schreef Twiitch het volgende:
Ik zit wat de browsen op die site van Steiner, wat zijn die Panerai horloges allemaal oerlelijk zeg, ik zie veel modellen die ik normaal gesproken op een watch2day zou verwachten.
Eens. Ik snap dat merk ook niet. Veel te lomp en groot bovendien.
pi_152597820
Ik snap steiner niet zo. Waarom zwart wit foto's? Bovendien lijkt de magnifier niet te werken zoals hoort, ogewoon ligt dat aan mij? Mijn eigen vergroot en stuk meer.

http://steinermaastricht.nl/en/shop/products/rolexDatejust_56
  donderdag 14 mei 2015 @ 19:47:24 #62
202243 x3ro
Sprezzatura
pi_152599799
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2015 16:26 schreef Drop_Dead_Danny het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Prachtig! Heb zelfs een zelfde type armband :+ Alleen zijn mijn kralen van japans rozenhout en draag ik 'm de laatste tijd bijna niet meer.

quote:
1s.gif Op donderdag 14 mei 2015 18:38 schreef Skv het volgende:
Ik snap steiner niet zo. Waarom zwart wit foto's? Bovendien lijkt de magnifier niet te werken zoals hoort, ogewoon ligt dat aan mij? Mijn eigen vergroot en stuk meer.

http://steinermaastricht.nl/en/shop/products/rolexDatejust_56
Foto's van die zijn gewoon in kleur, check de laatste maar eens waar het horloge een bruin lederen band heeft. Tevens lijkt de loupe ook gewoon te werken, wanneer ik het vergelijk met de foto's van de zalmplaat datejust welke ik een tijd gedragen heb
Eigen schuld, plat hoofd
pi_152600107
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2015 19:47 schreef x3ro het volgende:

[..]

Prachtig! Heb zelfs een zelfde type armband :+ Alleen zijn mijn kralen van japans rozenhout en draag ik 'm de laatste tijd bijna niet meer.

[..]

Foto's van die zijn gewoon in kleur, check de laatste maar eens waar het horloge een bruin lederen band heeft. Tevens lijkt de loupe ook gewoon te werken, wanneer ik het vergelijk met de foto's van de zalmplaat datejust welke ik een tijd gedragen heb
ja, is wel in kleur maar met een vaag high contrast filter oid. Twijfel nog steeds over die loep, maar zal wel aan mij liggen.

Wel echt ernstig aan de prijs overigens, wat ze bij Steiner vragen. Duur pandje ofzo?
  donderdag 14 mei 2015 @ 20:11:08 #64
202243 x3ro
Sprezzatura
pi_152600522
quote:
1s.gif Op donderdag 14 mei 2015 19:55 schreef Skv het volgende:

[..]

ja, is wel in kleur maar met een vaag high contrast filter oid. Twijfel nog steeds over die loep, maar zal wel aan mij liggen.

Wel echt ernstig aan de prijs overigens, wat ze bij Steiner vragen. Duur pandje ofzo?
Ligt aan het begin van het stokstraat kwartier en dat ff uit mijn hoofd de duurste winkelstraat in Maastricht. Als enige uitzondering hebben we dan nog een zaak van Hermes aan de andere kant van de maas :') (Welke overigens prachtige lederen straps leveren)

Maar zonder gekheid, ik denk dat door de ligging het pand van Fillipuci niet gek veel goedkoper is dan dat van Steiner.
Eigen schuld, plat hoofd
pi_152606479
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2015 14:48 schreef x3ro het volgende:
Steiner heeft sowieso vaak heel aparte horloges. Heeft bijvoorbeeld een Rolex Explorer II Steve McQueen met doos en papieren en een ongedragen GMT Master II Sultanate of Oman O+

[ afbeelding ]

En nog een prachtige Speedy Apollo 11 om het af te leren :+

[ afbeelding ]
Even die GMT opgezocht, maar ik vind er niks aan. Die inscriptie kan iedereen er op zetten. Zou er meer voor over hebben in originele mint conditie. Vraagprijs lijkt me nogal vergezocht.
  donderdag 14 mei 2015 @ 22:51:11 #66
202243 x3ro
Sprezzatura
pi_152606848
quote:
1s.gif Op donderdag 14 mei 2015 22:42 schreef Skv het volgende:

[..]

Even die GMT opgezocht, maar ik vind er niks aan. Die inscriptie kan iedereen er op zetten. Zou er meer voor over hebben in originele mint conditie. Vraagprijs lijkt me nogal vergezocht.
Steiner is sowieso redelijk aan de prijs wanneer je 'm met de rest vergelijkt. Burger heeft sinds afgelopen week mijn must have horloge. Staal gouden GMT met jubilee uit mijn geboortejaar voor notabene een redelijk scherpe prijs.

Helaas distributie, koppeling en remmen rondom moeten laten doen bij m'n gti dus budget :W Wordt eens tijd dat ik die verrekte studie afrond en kan gaan werken.
Eigen schuld, plat hoofd
  vrijdag 15 mei 2015 @ 14:40:36 #67
67670 Skv
Cynist.
pi_152621509
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2015 22:51 schreef x3ro het volgende:

[..]

Steiner is sowieso redelijk aan de prijs wanneer je 'm met de rest vergelijkt. Burger heeft sinds afgelopen week mijn must have horloge. Staal gouden GMT met jubilee uit mijn geboortejaar voor notabene een redelijk scherpe prijs.

[ afbeelding ]

Helaas distributie, koppeling en remmen rondom moeten laten doen bij m'n gti dus budget :W Wordt eens tijd dat ik die verrekte studie afrond en kan gaan werken.
Zie ook deze: http://www.horlogeforum.nl/t/tk-rolex-gmt-master-1675/42436
  vrijdag 15 mei 2015 @ 18:11:00 #68
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_152627772
Oh. mijn. god.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
62 mm ( :D )
Vandaag voor slechts 550¤.

Edit: Oh nee, het is ¤569,95 ;)
  vrijdag 15 mei 2015 @ 18:12:16 #69
67670 Skv
Cynist.
pi_152627796
_O-

Ik heb echt de hele trein ondergekotst na het zien van de foto en de prijs.
  vrijdag 15 mei 2015 @ 18:13:43 #70
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_152627822
Af en toe hebben ze echt wel leuke aanbiedingen. Maar dit is toch wel het grootste monster die ik ooit gezien heb.

Hij is er ook in het goud ;)

SPOILER
  vrijdag 15 mei 2015 @ 18:16:54 #71
67670 Skv
Cynist.
pi_152627907
Invicta. Wat een smakeloze bagger.
pi_152630764
Die zijn niet voor aan je pols, maar eerder voor aan je been of zo.
  vrijdag 15 mei 2015 @ 20:01:08 #73
137360 mrPanerai
Bekende Belg!
pi_152630910
Ik ben ook wel van de grote horloges maar 62mm x 20mm, wie kan dat aan. zelfs Arnold Schwartzeneggers' AP is "maar" 48mm.
  vrijdag 15 mei 2015 @ 20:41:17 #74
202243 x3ro
Sprezzatura
pi_152632143
quote:
Prioriteiten x3ro prioriteiten.. :+

Prachtig zijn die klokken :Y

quote:
9s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 18:11 schreef Twiitch het volgende:
Oh. mijn. god.

SPOILER
62 mm ( :D )
Vandaag voor slechts 550¤.

Edit: Oh nee, het is ¤569,95 ;)
Ik moest nog harder lachen toen ik de add van die wandklok ging lezen:

quote:
Als je nog op zoek bent naar een horloge waarmee je qua opvallendheid iedereen naar de kroon zult steken, en waarvan iedereen zich zal afvragen wat je in hemelsnaam om je pols hebt, dan moet je vooral even verder lezen
Eigen schuld, plat hoofd
  zondag 17 mei 2015 @ 12:57:02 #75
202243 x3ro
Sprezzatura
pi_152674043
Gezien ook_gek hier liefhebber van is, de nieuwe Chopard Mille Miglia;

[ Bericht 18% gewijzigd door Mylene op 17-05-2015 14:03:25 (offtopic) ]
Eigen schuld, plat hoofd
  zondag 17 mei 2015 @ 13:42:12 #76
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_152675213
Is dat nou een fiets- of autobandprofiel?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')