Eeuwig zonde dat die wijzerplaat van nieuwe luminova is voorzien in plaats van het oude tritium behouden te hebben, helemaal met zulke mooie originele wijzers.quote:Op woensdag 6 mei 2015 16:32 schreef x3ro het volgende:
[..]
Eensch en anders mag de editende mod de andere kant ook wel even aanspreken dat het niet in lijn ligt met het topic, in plaats van het probleem alleen bij de reacties te leggen.
OT: Met het zomerse weer in aantocht maar weer eens geswitched van de originele stalen band naar een nato. Kan er weer lekker tegenaan![]()
[ afbeelding ]
Een stalen model? Moet je echt geen 9k voor betalen hoor.quote:Op vrijdag 8 mei 2015 14:34 schreef Oksel het volgende:
Wat is er zo bijzonder aan een Zenith El Primero dat hij 9k nieuw moet kosten? En dit is een serieuze vraag..![]()
Dat is de nieuwprijs. Daar gaat t nu ff om. rolex sub kost 6..quote:Op vrijdag 8 mei 2015 15:40 schreef Fisherman het volgende:
[..]
Een stalen model? Moet je echt geen 9k voor betalen hoor.
Ik weet niet welk model het is, maar de meesten kosten geen 9k nieuw volgens mij.quote:Op vrijdag 8 mei 2015 16:34 schreef Oksel het volgende:
[..]
Dat is de nieuwprijs. Daar gaat t nu ff om. rolex sub kost 6..
Tell me something newquote:Op vrijdag 8 mei 2015 14:22 schreef F10F30 het volgende:
[..]
Eeuwig zonde dat die wijzerplaat van nieuwe luminova is voorzien in plaats van het oude tritium behouden te hebben, helemaal met zulke mooie originele wijzers.
Ik neem aan dat je dit bij aankoop zelf ook wel hebt gezien toch?quote:Op zaterdag 9 mei 2015 12:05 schreef x3ro het volgende:
[..]
Tell me something newBen ook nog steeds met een scheef oog opzoek naar een onbewerkte dial.
Ja, is niet iets waar ik naderhand pas achter kwam. Heb op dat moment bij inruil verhoudingsgewijs enorm veel terug gekregen voor mijn Breitling en deze ook aan een heel scherpe prijs kunnen kopen. Period correcte dial is gezien het een 71'er is redelijk makkelijk uit te halen via Ofrei bijvoorbeeld.quote:Op zaterdag 9 mei 2015 15:30 schreef F10F30 het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je dit bij aankoop zelf ook wel hebt gezien toch?
Je kan hem wel heel "scherp" kopen maar de wijzerplaat is zoals bij veel vintage modellen het meest waardevolle onderdeel van het horloge, dus de vraag is of het dan nog scherp is...quote:Op zaterdag 9 mei 2015 19:48 schreef x3ro het volgende:
[..]
Ja, is niet iets waar ik naderhand pas achter kwam. Heb op dat moment bij inruil verhoudingsgewijs enorm veel terug gekregen voor mijn Breitling en deze ook aan een heel scherpe prijs kunnen kopen. Period correcte dial is gezien het een 71'er is redelijk makkelijk uit te halen via Ofrei bijvoorbeeld.
Neem aan van mij dat was scherp, handelaar is namelijk een bekende. Ik ben het echter met je eens dat vaak bij vintage modellen de plaat heel belangrijk is, echter dit betreft geen pre moon plaat zonder professional of een tropic verkleurde dial. Zou gewoon een simpele stepped dial uit begin jaren 70 nodig hebben, welke makkelijk via bijvoorbeeld Ofrei te bemachtigen zijn. Zou dus ook niet gaan om een nieuw service exemplaar.quote:Op zondag 10 mei 2015 09:38 schreef F10F30 het volgende:
[..]
Je kan hem wel heel "scherp" kopen maar de wijzerplaat is zoals bij veel vintage modellen het meest waardevolle onderdeel van het horloge, dus de vraag is of het dan nog scherp is...
Persoonlijk zou ik het ding gewoon verkopen en een andere zoeken, de wijzerplaat vervangen voor een service-exemplaar wijzerplaat vind ik persoonlijk al helemaal geen optie.
Moet zeggen dat het niet eens echt opvalt. Kan ook aan m'n monitor instellingen liggen overigens.quote:Op zaterdag 9 mei 2015 12:05 schreef x3ro het volgende:
[..]
Tell me something newBen ook nog steeds met een scheef oog opzoek naar een onbewerkte dial.
quote:Op zondag 10 mei 2015 09:54 schreef eriksd het volgende:
Een mooie dag voor de proleten navitimer op staal. Lekker bling.
Klopt dat dit met het dragen niet zo enorm opvalt(gelukkig). Echter is het, gezien ik 't zelf weet, gewoon een puntje waar ik mij aan stoorquote:Op zondag 10 mei 2015 16:38 schreef Drop_Dead_Danny het volgende:
[..]
Moet zeggen dat het niet eens echt opvalt. Kan ook aan m'n monitor instellingen liggen overigens.
Er zijn veel vintage speedmasters met veel patina (donkerbruin-achtig) op de wijzers en nauwelijks op de wijzerplaat, zonder dat deze relumed zijn.
Mooie navi! Veel draagplezier.quote:Op zondag 10 mei 2015 18:08 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Breitling Superocean Heritage 46mm aangeschaft, uitgerust met uiterst comfortabele 'Ocean Classic' stalen band. Vintage, maar toch sportief.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ja dat snap ik. Zou ik ook hebben.quote:Op maandag 11 mei 2015 09:19 schreef x3ro het volgende:
[..]
Klopt dat dit met het dragen niet zo enorm opvalt(gelukkig). Echter is het, gezien ik 't zelf weet, gewoon een puntje waar ik mij aan stoor
Jup, op de opnieuw bewerkte uurmarkers na is het horloge helemaal origineel. Tot de 1171 band en hesalite crystal met Omega logo aan toe, zodoende heeft hij ook een behoorlijk verschoten bezelquote:Op maandag 11 mei 2015 17:17 schreef Drop_Dead_Danny het volgende:
[..]
Ja dat snap ik. Zou ik ook hebben.
Is het een 861?
Top man. Ik heb ook een 861. Ook met een blauw/grijzige bezel. En een chocolate dialquote:Op maandag 11 mei 2015 17:32 schreef x3ro het volgende:
[..]
Jup, op de opnieuw bewerkte uurmarkers na is het horloge helemaal origineel. Tot de 1171 band en hesalite crystal met Omega logo aan toe, zodoende heeft hij ook een behoorlijk verschoten bezel
Mooi!quote:Op zondag 10 mei 2015 18:08 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Breitling Superocean Heritage 46mm aangeschaft, uitgerust met uiterst comfortabele 'Ocean Classic' stalen band. Vintage, maar toch sportief.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |