abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_152431302
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2015 15:11 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Fijn dat linksen altijd zo'n beledigende namen hebben voor mensen die wel hun eigen cultuur, normen en waarden willen beschermen tegen mensen die daar totaal niets mee van doen hebben.

Ik ken genoeg mensen die in Zwitserland werken, het daar prima naar hun zin hebben, en echt geen "xenofobe" problemen hebben. Maar dat zijn dan ook geen low-life tokkies uit een woestijn o.i.d.
GSbrder is verre van links, toch? Althans het zou mij verbazen. ;)
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  zaterdag 9 mei 2015 @ 15:23:12 #152
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_152431418
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2015 15:15 schreef Bart2002 het volgende:
Daar ging ik vanuit op het moment dat-ie met xenofobie begon te gooien. Zwitsers een xenofoob bergvolkje noemen omdat ze een echte democratie met goede economie en zeer rijke wisselkoers hebben is nogal wat!
censuur :O
pi_152431446
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2015 15:23 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Daar ging ik vanuit op het moment dat-ie met xenofobie begon te gooien. Zwitsers een xenofoob bergvolkje noemen omdat ze een echte democratie met goede economie en zeer rijke wisselkoers hebben is nogal wat!
Mee eens (zoals gewoonlijk). Ik heb gister al mijn bewondering uitgesproken voor dit slimme land.
pi_152434745
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 mei 2015 10:06 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

En voor 4 vraag ik je dit hard te maken en vervolgens ga je draaien en met poppen gooien. Je case loopt mank.
Die heeft Klopkoek gegeven. Zie ook #101.
Het is wel een beetje doorzichtig wat je doet Piet, dat brongeroep. Ad infinitum.
Maar wat ik beweerde komt overeen met de posts van Kk.

Wat mij betreft ben jij nu aan de beurt om aan te tonen dat het pensioenvermogen de scheve verhouding2 corrigeert.
  zaterdag 9 mei 2015 @ 18:35:23 #155
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_152436199
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2015 15:15 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Ach, in Nederland is iedereen links.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
  zaterdag 9 mei 2015 @ 18:41:15 #156
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_152436335
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2015 09:58 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Natuurlijk zijn de mensen dan beter af. Voor Nederland gelden andere getallen van voor de USA maar ter illustratie, voor de USA was berekend dat als de 0,1% een paar procent meer belasting zou betalen dat je dan tientallen procentpunten meer geld kan besteden aan de armste 30%.
Hetzelfde principe geldt voor Nederland: doordat het vermogen zo extreem geconcentreerd is bij zo weinig mensen en de arme mensen zo verschrikkelijk weinig hebben kan een beetje daarvan pakken heel erg veel effect hebben op de mensen die een laag inkomen hebben. Een beetje van gigantisch veel is veel.

[..]

Richhard Wilkinson heeft die vraag uitgebreid beantwoord.
Wat je vergeet is dat je vermogen maar een keer kan belasten, terwijl dat geld bij de armste 30% blijvend nodig is. Daarnaast zal een arme het geld uitgeven, wat weer voor inflatie zal zorgen. Je brengt immers meer geld in de economie, althans, dat is waarom een hoop linkse partijen vooral de lasten voor armen willen verlagen.
pi_152439892
quote:
15s.gif Op zaterdag 9 mei 2015 18:41 schreef GSbrder het volgende:
Daarnaast zal een arme het geld uitgeven
Ik zie niet hoe dit slecht kan zijn, behalve dat als ze verstandig zouden zijn het op de spaarbank zouden zetten :).
En dat, als ze het wel uitgeven, dit slecht zou zijn, want inflatie, zoals je beweert.
Met alle respect, het klinkt mij nogal vergezocht in de oren.

Extreem geconcentreerd, zoals Bram zegt, dat blijkt gewoon te kloppen.
En ik zie er niets verkeerds in dat de 1% in plaats van 25% van alles ze bijvoorbeeld nog "maar" 15% van alles zouden bezitten. Mits we er dan zeker van kunnen zijn dat ze daar geen boterham per dag minder door kunnen eten. Dat zou ook weer niet de bedoeling zijn.

Maar m.i. merken ze daar helemaal niets van, hooguit een banksaldo met 6 nullen in plaats van 7.
Daar zouden de meesten van ons mee kunnen leven.

M.a.w. er is niets onrechtvaardigs aan wegens de minuscule pijn die dit doet bij de betrokkenen en je kunt de wereld hiermee veranderen voor velen.
  zaterdag 9 mei 2015 @ 20:53:12 #158
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_152440023
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2015 20:49 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Ik zie niet hoe dit slecht kan zijn, behalve dat als ze verstandig zouden zijn het op de spaarbank zouden zetten :) . En dat, als ze het wel uitgeven, dit slecht zou zijn, want inflatie, zoals je beweert.
Met alle respect, het klinkt mij nogal vergezocht in de oren.

Extreem geconcentreerd, zoals Bram zegt, dat blijkt gewoon te kloppen.
En ik zie er niets verkeerds in dat de 1% in plaats van 25% van alles ze bijvoorbeeld nog "maar" 15% van alles zouden bezitten. Mits we er dan zeker van kunnen zijn dat ze daar geen boterham per dag minder door kunnen eten. Dat zou ook weer niet de bedoeling zijn.

Maar m.i. merken ze daar helemaal niets van, hooguit een banksaldo met 6 nullen in plaats van 7.
Daar zouden de meesten van ons mee kunnen leven.
Waar de meesten van ons mee zouden kunnen leven doet er niet toe, of wel? De meesten zouden ook kunnen leven met een negatief vermogen, zolang we nog maar gewoon een positief inkomen hebben.

Het zijn best terechte opmerkingen dat geld van die 1% de economie in pompen inflatie tot gevolg heeft en ten koste gaat van aandelen, huizen, investeringen en leningen. Of denk je dat het "vermogen" allemaal in een kluis zit?
pi_152440137
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 mei 2015 20:53 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Waar de meesten van ons mee zouden kunnen leven doet er niet toe, of wel? De meesten zouden ook kunnen leven met een negatief vermogen, zolang we nog maar gewoon een positief inkomen hebben.

Het zijn best terechte opmerkingen dat geld van die 1% de economie in pompen inflatie tot gevolg heeft en ten koste gaat van aandelen, huizen, investeringen en leningen. Of denk je dat het "vermogen" allemaal in een kluis zit?
Tja. weet je, een ideaal, een toekomstvisie, een betere, rechtvaardiger wereld. Dat is mijn streven.
Jij vindt het blijkbaar uitsluitend problematisch (of zielig) voor de doelgroep waar het opgehaald gaat worden. Terwijl dit nauwelijks pijn doet.

En "waar" het inzit dat maakt me niet uit. Deze 1% heeft een kwart in handen. Elk mens met het hart op de goede plaats ziet in dat dit niet klopt. Het is gewoon pervers om dit te verdedigen m.i.

[ Bericht 8% gewijzigd door Bart2002 op 09-05-2015 21:02:06 ]
pi_152440247
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2015 20:56 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Tja. weet je, een ideaal, een toekomstvisie, een betere, rechtvaardiger wereld. Dat is mijn streven.
Jij vindt het blijkbaar uitsluitend problematisch (of zielig) voor de doelgroep waar het opgehaald gaat worden. Terwijl dit nauwelijks pijn doet.
Dan neem ik aan dat je geen probleem hebt om 95% van je welvaart in te leveren voor de rest van de wereld? ;) Als een betere, rechtvaardigere wereld je doel is?
so long and thanks for all the fish
pi_152440291
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2015 17:39 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Die heeft Klopkoek gegeven. Zie ook #101.
Het is wel een beetje doorzichtig wat je doet Piet, dat brongeroep. Ad infinitum.
Maar wat ik beweerde komt overeen met de posts van Kk.

Wat mij betreft ben jij nu aan de beurt om aan te tonen dat het pensioenvermogen de scheve verhouding2 corrigeert.
Kun je ook aangeven waar Klopkoek die gegeven zou hebben? Want in de post staat dat je dat niet weet.
pi_152440396
Ik heb het zo ingesteld dat ik jouw onnozele reacties niet meer zie. Ik kan daar dus helaas niet op reageren.
pi_152440516
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2015 21:04 schreef Bart2002 het volgende:
Ik heb het zo ingesteld dat ik jouw onnozele reacties niet meer zie. Ik kan daar dus helaas niet op reageren.
Ja, dat is wel je stijl om niet te reageren op inhoudelijke vragen, zeker als die je huichelachtigheid ten toon stellen.
  zaterdag 9 mei 2015 @ 21:08:50 #164
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_152440536
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2015 20:56 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

En "waar" het inzit dat maakt me niet uit. Deze 1% heeft een kwart in handen. Elk mens met het hart op de goede plaats ziet in dat dit niet klopt. Het is gewoon pervers om dit te verdedigen m.i.
Ik vind het vooral onrechtvaardig om geld af te pakken omdat mensen meer vermogen hebben opgebouwd.

Overigens kan ik je geruststellen, want met de vergrijzing op komst wordt, na overlijden, een hoop van het vermogen afgeroomd voordat het de erfgenamen bereikt. Niet alles, want een deel zit natuurlijk in stamrechtbv's e.d.

Dat het "waar" zo'n relevante vraag is blijkt uit het vermogen van Quote 500-leden, waar je toch wat van wil weghalen (misschien zelfs 1/3e). Wil je de armste 10% dan aandelen Heineken geven? Moeten die aandelen Heineken op de beurs gebracht worden, zodat er een koersval volgt? Moet John de Mol stoppen met het maken van nieuwe televisieformats of toneelshows en van dat geld sloffen shag kopen?
pi_152440563
quote:
15s.gif Op zaterdag 9 mei 2015 21:08 schreef GSbrder het volgende:
Moet John de Mol stoppen
Heel graag. Per direct.

En wat betreft de rest wat je schrijft: je stelt het voor als een drama wat de ondergang van de mensheid gaat betekenen. Wat niet zo is m.i. Maar daar gaan we niet uitkomen.
Ik ga even een potje online schaken. Tot zo maar weer.
pi_152440608
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2015 21:09 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Heel graag. Per direct.
En al die medewerkers die dan per direct op straat staan? Colleteral damage voor symboolpolitiek? Omdat een aantal mensen klaarkomen als ze iemand een kopje kleiner kunnen maken ook als ze daar zelf eerder slechter dan beter van worden?
  zaterdag 9 mei 2015 @ 21:12:09 #167
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_152440625
quote:

[..]

Heel graag. Per direct.
Ik weet niet of de armste 10% daar ook zo over denkt. Meer geld maar minder op tv, dat is ook niet in hun voordeel.
pi_152440663
quote:
15s.gif Op zaterdag 9 mei 2015 21:12 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Ik weet niet of de armste 10% daar ook zo over denkt. Meer geld maar minder op tv, dat is ook niet in hun voordeel.
Minder geld. Minder belastinginkomsten, meer uitkeringen. Maar wel stoer.
  zaterdag 9 mei 2015 @ 21:14:24 #169
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_152440688
quote:

[..]

Heel graag. Per direct.

En wat betreft de rest wat je schrijft: je stelt het voor als een drama wat de ondergang van de mensheid gaat betekenen. Wat niet zo is m.i. Maar daar gaan we niet uitkomen.
Ik ga even een potje online schaken. Tot zo maar weer.
Het is geen ondergang voor de mensheid, maar mensen 30/40% van hun vermogen afpakken gaat niet zonder slag of stoot. Het is gewoon op een heleboel punten aan te vechten en dat zal dan ook gebeuren.

Me dunkt dat we daar best over mogen discussiëren. Je kan gemakkelijker inkomen dan vermogen ombuigen, want vermogen zit vast in spulletjes.
pi_152440832
quote:
15s.gif Op zaterdag 9 mei 2015 21:14 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Het is geen ondergang voor de mensheid, maar mensen 30/40% van hun vermogen afpakken gaat niet zonder slag of stoot. Het is gewoon op een heleboel punten aan te vechten en dat zal dan ook gebeuren.

Me dunkt dat we daar best over mogen discussiëren. Je kan gemakkelijker inkomen dan vermogen ombuigen, want vermogen zit vast in spulletjes.
Nee hoor, juist het omgekeerde is waar.

Als iets vloeibaar is in internationaal verband is het juist vermogen, en niet inkomen. Inkomen is brongerelateerd, terwijl vermogen met twee drukken op de knop en een akte in het buitenland staat.

Kijk maar naar onze Nederbelgen van pre 2001, een situatie waar we weer naartoe willen.
Hun niet vermogens gerelateerde inkomen werd nog steeds in Nederland belast, want werk,bedrijf etc.

Juist alle vermogens vertrokken over de grens en kwamen duurzaam buiten de Nederlandse belastingheffing terecht. En voor zover vermogen binnen Nederland was (tweede woning bijvoorbeeld), kan dat prima met een schuld belast worden, aangezien binnenlandsvermogen het saldo van bezittingen en schulden is :)
  zaterdag 9 mei 2015 @ 21:36:00 #171
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_152441411
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2015 21:18 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

Nee hoor, juist het omgekeerde is waar.

Als iets vloeibaar is in internationaal verband is het juist vermogen, en niet inkomen. Inkomen is brongerelateerd, terwijl vermogen met twee drukken op de knop en een akte in het buitenland staat.

Kijk maar naar onze Nederbelgen van pre 2001, een situatie waar we weer naartoe willen.
Hun niet vermogens gerelateerde inkomen werd nog steeds in Nederland belast, want werk,bedrijf etc.

Juist alle vermogens vertrokken over de grens en kwamen duurzaam buiten de Nederlandse belastingheffing terecht. En voor zover vermogen binnen Nederland was (tweede woning bijvoorbeeld), kan dat prima met een schuld belast worden, aangezien binnenlandsvermogen het saldo van bezittingen en schulden is :)
Je hebt een verschil tussen fysiek gebonden en opgeslagen in spulletjes. Aandelen noemde ik zojuist ook "spulletjes", maar of je die aandelen bezit in Nederland of via een buitenlandse holding is voor het spul zelf niet relevant.
pi_152441516
quote:
3s.gif Op zaterdag 9 mei 2015 21:36 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Je hebt een verschil tussen fysiek gebonden en opgeslagen in spulletjes. Aandelen noemde ik zojuist ook "spulletjes", maar of je die aandelen bezit in Nederland of via een buitenlandse holding is voor het spul zelf niet relevant.
Maar relevant voor de slagingskans van annexatie, of begrijp ik je punt niet goed?
pi_152441518
quote:
3s.gif Op zaterdag 9 mei 2015 21:36 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Een buitenlandse holding met de bedoeling om geen belasting te betalen, daar waar het geld verdiend wordt en daar waar je wel de vruchten plukt van het belastinggeld wat anderen wel betalen?
Of is het een andere uitgekookte constructie?
Ik wacht het antwoord even af, maar dit is puur parasitair. M.a.w. het zijn parasieten die dit zo doen.
pi_152441644
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2015 21:38 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Een buitenlandse holding met de bedoeling om geen belasting te betalen, daar waar het geld verdiend wordt en daar waar je wel de vruchten plukt van het belastinggeld wat anderen wel betalen?
Of is het een andere uitgekookte constructie?
Daar is toch niet veel constructie aan, je verhuist (of je trust, stichting, rechtspersoon, oid) naar het buitenland en neemt de aandelen mee. En dan betaal je in dat andere land belasting.
Over de centjes die je daar op de aandelen verdient.

Honderdduizenden hebben het gedaan in de jaren pre 2001 hoor. Kip met de gouderen eieren slachten is dat.
  zaterdag 9 mei 2015 @ 21:44:46 #175
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_152441779
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2015 21:38 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

Maar relevant voor de slagingskans van annexatie, of begrijp ik je punt niet goed?
Wél relevant voor de kans dergelijk bezit te onteigenen en het effect van zo'n onteigening voor meer dan alleen de financiële waarde die zulk bezit vertegenwoordigd.

Een aandeel kan een aandeel zijn, dus flitskapitaal/emotieloos waardepapier, of het is iets met naast financiële waarde ook een hoge mate van emotionele en bedrijfswaarde. Een familiebedrijf uit handen geven omdat de overheid je te rijk noemt en daardoor zo'n bedrijf moeten afstaan aan een buitenlandse investeerder, dat is nogal wat.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')