abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_152390020
Edit:onnodig

[ Bericht 98% gewijzigd door jogy op 08-05-2015 00:25:33 ]
Make my day!
pi_152390023
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2015 20:10 schreef ootjekatootje het volgende:
Zojuist dus de belgegevens bekeken van de samsung. Ik heb hier een maand geleden dus oproepen gedaan op tijden in de "toekomst". En hiervan de gegevens opgevraagd, nu dus binnen en ja hoor de tijden staan gewoon in de "toekomst".
Klopt dus niet met de werkelijkheid.
Kun je je acties wat preciezer beschrijven? Wat heb je precies gedaan? had je bereik? Heb je de tijd van het toestel veranderd en/of andere streken uitgehaald? Zijn dezelfde gegevens via de provider teruggekomen? Hadden die acties iets van doen met een hoger of lager tarief voor de gesprekken / apps / smssen?
  donderdag 7 mei 2015 @ 23:53:52 #178
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_152390044
Chill

[ Bericht 36% gewijzigd door jogy op 08-05-2015 00:27:52 ]
pi_152390148
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2015 19:58 schreef doorgaan het volgende:

[..]

Ik zei dit 2 april 2014 tegen mijn zoon, en word zo boos ....het kan allemaal en Panama is geen
ontwikkelingsland...pfff Martinelli erbij...maar een dergelijke oplossing en alles uit de kast halen op dit vlak ho maar.
Eh, we zijn op zoek naar die mogelijkheden, nadat dit bij Pauw is gezegd, n.a.v. een heel ander verhaal.
  vrijdag 8 mei 2015 @ 00:00:06 #180
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_152390292
quote:
1s.gif Op donderdag 7 mei 2015 23:46 schreef agter het volgende:

[..]

Haha! broodje aap verhaal?
Kannibalisme in die regio is een hardnekkig broodje aap verhaal. Die indianen eten geen mensen.

Ze eten wel apen :')
Op woensdag 10 september 2025 schreef ChocoFan het volgende:
Jij en domni nog een setje? volgens mij wel *;
  vrijdag 8 mei 2015 @ 00:12:04 #181
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_152390722
edit: dat boodje aap verhaal wordt daar door Indianen verteld aan hun kinderen zodat ze niet te ver de bossen in lopen, dat is dus een "sprookje" zoals wij hier de boze wolf kennen.

[ Bericht 40% gewijzigd door jogy op 08-05-2015 00:30:35 ]
pi_152390984
Wat was de exacte datum dat het Nederlandse NFI de telefoons en de fotocamera overhandigd kreeg van Panama?
pi_152391154
quote:
1s.gif Op donderdag 7 mei 2015 20:30 schreef Physsic het volgende:

[..]

Volgens mij is dat in dit geval ook vrij zinloos, omdat ie daarmee alleen kan zien of die telefoon eventueel contact heeft met jouw fopnetwerk. Daarmee heb je nog geen locatie.
Bovendien stonden deze telefoon het grootste deel van de tijd uit.
Volkomen juist. Toch moet in principe elk zendsignaal opgepikt kunnen worden, ook een mobile. e kunt dan met 1 ontvanger 1 richting peilen. Is meer dan niks. Als het goed is kun je ook een bericht verzenden dat klaar staat / al verzonden is. Bv SMS met: bel nr x.
Vraag me af of die techniek (handzaam in een koffertje) beschikbaar is.

[ Bericht 0% gewijzigd door matteo_111 op 08-05-2015 01:01:37 ]
pi_152391994
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2015 20:30 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Gewoon blijven praten, ik heb hier een post geplaatst in het vorige topic, dat het op de noordzijde van de cd onmogelijk is om vanuit dat perspectief de sinaprocers te zien:
geen open plekken
dichte bomendek
bewolking/nevel
en nog een aantal redenen.

Dat kan dus niet

en daarbij kritisch blijven kijken, ook al zijn het experts, is altijd goed. (experts waarin? Jungle-expedities of onderzoek op een tafel?)
M.i. wordt dit pas relevant wanneer KenL ook op of bij de CD waren op het moment dat Sinaproc in het terrein was.
Ik heb het ernstige vermoeden dat dit niet zo was en ze al redelijk snel veel lager in het gebied zaten (verder noord), mogelijk al op 1 april zelf.

Bewijsbaar is dat niet, maar op basis van de nu bekende feiten kan dat moeilijk anders.
- Temperatuur 's nachts. Hoe lager in het terrein, hoe meer overlevingskansen.
- De rivier van Q1 en Q2 komt pas via een wijde boog bij KB3 uit, niet bij KB2. dat maakt de vindlocatie van het broekje problematisch als ze via de rivier van Q2 zijn afgedaald en/of gespoeld.
- De ongevalslocatie kan heel goed voorbij de paddock liggen. Ik ben met name getriggerd door de opmerking van Perico, die zei dat hij vaker had meegemaakt dat mensen die per ongeluk een fotoburst veroorzaakten, dachten dat het toestel kapot was, èn dat de verwerking van een fotoburst een snellere dan goedkope SD-kaart vraagt. Het toestel kan ook nog zijn geblokkeerd. Dan vervalt het argument: ze zouden daar en daar ook foto's hebben gemaakt!
- De aard van stenen en de rivier op de nachtfoto's duidt meer op een locatie in de buurt van KB 2 dan aan een van de Quebrada's of diezelfde rivier al wat lager. Er is al een forse stoom water nodig om foto 550 er zo uit te laten zien m.i.
- Alle 'wegen' leiden naar de 2e kabelbrug, gerekend vanaf het pad richting 1e kabelbrug. Ook als je afdaalt langs hellingen en rivieren zonder pad kom je daar uit.
- In de hoger gelegen gebieden is niets concreets gevonden. FvdG heeft niet meer de tijd gehad om ook de lager gelegen gebieden te 'visiteren', helaas.
  vrijdag 8 mei 2015 @ 00:53:08 #185
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_152392080
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2015 00:49 schreef matteo_111 het volgende:

[..]

M.i. wordt dit pas relevant wanneer KenL ook op of bij de CD waren op het moment dat Sinaproc in het terrein was.
Ik heb het ernstige vermoeden dat dit niet zo was en ze al redelijk snel veel lager in het gebied zaten (verder noord), mogelijk al op 1 april zelf.

Bewijsbaar is dat niet, maar op basis van de nu bekende feiten kan dat moeilijk anders.
- De rivier van Q1 en Q2 komt pas via een wijde boog bij KB3 uit, niet bij KB2. dat maakt de vindlocatie van het broekje problematisch als ze via de rivier van Q2 zijn afgedaald en/of gespoeld.
- De ongevalslocatie kan heel goed voorbij de paddock liggen. Ik ben met name getriggerd door de opmerking van Perico, die zei dat hij vaker had meegemaakt dat mensen die per ongeluk een fotoburst veroorzaakten, dachten dat het toestel kapot was, èn dat de verwerking van een fotoburst een snellere dan goedkope SD-kaart vraagt. Het toestel kan ook nog zijn geblokkeerd. Dan vervalt het argument: ze zouden daar en daar ook foto's hebben gemaakt!
- De aard van stenen en de rivier op de nachtfoto's duidt meer op een locatie in de buurt van KB 2 dan aan een van de Quebrada's of diezelfde rivier al wat lager. Er is al een forse stoom water nodig om foto 550 er zo uit te laten zien m.i.
- Alle 'wegen' leiden naar de 2e kabelbrug, gerekend vanaf het pad richting 1e kabelbrug. Ook als je afdaalt langs hellingen en rivieren zonder pad kom je daar uit.
- In de hoger gelegen gebieden is niets concreets gevonden. FvdG heeft niet meer de tijd gehad om ook de lager gelegen gebieden te 'visiteren', helaas.
Ik ben dit compleet met je eens en heb Mata's/Frank's visie over de eerste dagen op de CD nog eens bekeken. Als ze in leven waren op 8 april dat inderdaad in een lager gelegen gebied.

Dat is wat ik ook begreep uit de laatste zoektocht:
ze hebben het pianistapad vanuit Boquete naar q1 gelopen en terug en verder niets door het slechte weer, terwijl de bedoeling was om met een helikopter van achteren naar voren te werken

edit: sterkpunt over de KB3 en het spijkerbroekje
pi_152392195
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2015 22:26 schreef A_Fortiori het volgende:
Is deze kaart al eerder gepost?

http://janeritz.com/trave(...)014/12/Bocas-map.jpg
Niet eerder gezien. bedankt!. Geeft helaas niet veel toegevoegde waarde aan de huidige discussie.
pi_152392243
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2015 00:58 schreef matteo_111 het volgende:

[..]

Niet eerder gezien. bedankt!. Geeft helaas niet veel toegevoegde waarde aan de huidige discussie.
Er zijn gewoon geen wandelkaarten met paden te vinden van dat gebied online. Heel jammer.
Make my day!
pi_152392314
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 mei 2015 01:00 schreef agter het volgende:

[..]

Er zijn gewoon geen wandelkaarten met paden te vinden van dat gebied online. Heel jammer.
Komend weekeinde weer thuis, probeer ik een nieuwe kaart te maken met alle verbindingen die imho bestaan of reëel gesproken zouden kunnen bestaan.
  vrijdag 8 mei 2015 @ 01:05:40 #189
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_152392332
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2015 00:18 schreef jackie12 het volgende:
Wat was de exacte datum dat het Nederlandse NFI de telefoons en de fotocamera overhandigd kreeg van Panama?
ik kan hem ook niet terugvinden.
  vrijdag 8 mei 2015 @ 01:06:15 #190
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_152392345
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2015 01:04 schreef matteo_111 het volgende:

[..]

Komend weekeinde weer thuis, probeer ik een nieuwe kaart te maken met alle verbindingen die imho bestaan of reëel gesproken zouden kunnen bestaan.
Mooi!
pi_152392382
Matteo als de val-plek niet tussen de top en de 1e beek is dan klopt het niet wat Frank zegt.
En als ze de paddock voorbij zijn gegaan dan waren ze gewoon verdwaald terwijl in de taalschoolmap er heel duidelijk stond dat je op ieder moment om kunt keren. (en we missen foto's)
Met Lisanne aan je zijde keer je ook om rond 1430 om voor het donker terug te zijn.
  vrijdag 8 mei 2015 @ 01:09:54 #192
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_152392407
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2015 01:08 schreef jackie12 het volgende:
Matteo als de val-plek niet tussen de top en de 1e beek is dan klopt het niet wat Frank zegt.
En als ze de paddock voorbij zijn gegaan dan waren ze gewoon verdwaald terwijl in de taalschoolmap er heel duidelijk stond dat je op ieder moment om kunt keren. (en we missen foto's)
Met Lisanne aan je zijde keer je ook om rond 1430 om voor het donker terug te zijn.
lol, duidelijk.
Mochten ze verdwaald zijn of op de vlucht, dan zit IMO matteo er het dichtste bij.
pi_152392862
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2015 01:04 schreef matteo_111 het volgende:

[..]

Zit je in Panama? ;)
pi_152392930
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2015 01:08 schreef jackie12 het volgende:
Frank weet ook dat zij woord niet waarheid is. Daar was hij voor de goede verstaander heel duidelijk over. alleen een betere uitleg valt niet meer te verzamelen op basis van feiten, terwijl zijn uitleg mogelijk is, maar daardoor niet per se ook waar. dat is hier al lang geleden uitgediscussieerd.

De missende foto's zijn een probleem, waar Perico een m.i nieuw en mogelijk beslissend licht over heeft laten schijnen.
Dan kunnen ze ook de paddock voorbij gegaan zijn.

Ik gaf eerder mijn definitie van verdwaald: je doel niet kunnen vinden en de weg terug niet meer weten.
Het kan zijn dat ze verdwaald waren, maar dat hoeft niet per se op 1 april al zo te zijn.
In ieder geval waren ze verhinderd door een onbekende oorzaak, en de poging om daaruit te komen kan tot verdwaling hebben geleid.
Die verdwaling-in-tweede-instntie kan vervolgens tot een nieuwe strategie hebben geleid: niet meer terug naar de CD, maar verder naar de bewoonde wereld volgens de beproefde methode: volg de rivier naar beneden.

Die methode leidt in dat terrein tot succes bij het bereiken van de 2e kabelbrug. Het broekje is daar gevonden (voor zover we weten) en m.i. zijn de nachtfoto's in soortgelijk terrein gemaakt (als ze niet al @ KB2 zelf zijn gemaakt).

Ga je de 2e kabelbrug voorbij dan kom je in een levensgevaarlijk stuk van de Rio Culebra. De stroming wordt twee keer zo sterk doordat de zijrivier van Q1 en Q2 erbij komt en de oevers zijn veel steiler. Er woont niemand en er is geen bereikbaar pad, voor zover bekend. Vanaf daar zijn ook de fysieke resten van hen verder stroomafwaarts aangespoeld.

Het kan zijn dat ze een fout hebben gemaakt en de kabelbrug hebben genegeerd. Het kan ook zijn dat een van hen (Kris?) verzwakt door de stroom is gegrepen (tijdens het wassen?) en de ander (Lisanne) achter haar aan gegaan is in dat extreem gevaarlijke stuk rivier.
Dramatisch, mogelijk zo dicht bij redding.

[ Bericht 0% gewijzigd door matteo_111 op 08-05-2015 01:58:19 ]
  vrijdag 8 mei 2015 @ 01:42:48 #195
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_152392936
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2015 00:49 schreef matteo_111 het volgende:

[..]

even terugkomend op deze post:
er zijn dus 2 rare momenten:
1 de middag van 1 april tussen 13:50 en 16:39
2 de nacht van 8 april tussen 01:00 en 04:00

gerommel en verstoring, verder een rustig en schematisch ritme
pi_152392937
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2015 01:35 schreef jackie12 het volgende:

[..]

Zit je in Panama? ;)
Nee, in de buurt van Perico: Z-Limburg
pi_152393076
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2015 00:23 schreef matteo_111 het volgende:

[..]

Volkomen juist. Toch moet in principe elk zendsignaal opgepikt kunnen worden, ook een mobile. e kunt dan met 1 ontvanger 1 richting peilen. Is meer dan niks. Als het goed is kun je ook een bericht verzenden dat klaar staat / al verzonden is. Bv SMS met: bel nr x.
Vraag me af of die techniek (handzaam in een koffertje) beschikbaar is.
Zou wel mooi zijn. Ik zat gisteren ook al te denken; je zou op die manier misschien wel iemand kunnen vinden, door de richtingen in te lopen waarbij het signaal sterker wordt. (Als je al enigsinds in de buurt bent natuurlijk)
Als de vermiste telefoon op dat moment GPS aan heeft staan kan het al helemaal makkelijk worden.
pi_152393078
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2015 01:42 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

even terugkomend op deze post:
er zijn dus 2 rare momenten:
1 de middag van 1 april tussen 13:50 en 16:39
2 de nacht van 8 april tussen 01:00 en 04:00

gerommel en verstoring, verder een rustig en schematisch ritme
Het eerste moment is zeker waar.

Het tweede is niet precies te bepalen.
De nachtfoto's laten vele duidingen toe en de locatie is niet bekend.
Er is een fotograaf en er is rossig blond haar. Dat haar is droog, en niet kletsnat van een lichaam dat net uit het water is gevist.
Mijn primaire vermoeden: ze zijn bij elkaar @ KB2 en worden de volgende ochtend daar aangetroffen door de eerste passant.
Dit is zo niet gebeurd, maar wat dan wel, en wanneer. Waar ze ook waren, het moment dat Kris haar broekje achterliet acht ik het moment waarop kort erna een nieuw incident plaatsvond. Anders stop je het in je rugzak: je wordt immers gered! Ook als het niet meer om je heupen blijft hangen.
En omdat Kris er de 8e om 4 uur 's ochtends nog was denk ik dat het broekje de 9e of misschien nog later pas is achtergelaten enz.
E.e.a. als ze bij de 2e KB waren, want daar zouden ze in principe snel opgemerkt worden.
pi_152393092
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2015 01:42 schreef matteo_111 het volgende:

[..]

Frank weet ook dat zij woord niet waarheid is. daar was hij voor de oede verstaander heel duidelijk oer. alleen een betere uitleg valt niet meer te verzamelen op basis van feiten, terwijl zijn uitleg mogelijk is, maar daardoor niet per se ook waar. dat is hoer al lang geleden uitgediscussieerd.

De missende foto's zijn een probleem, waar Perico een m.i nieuw en mogelijk beslissend licht over heeft laten schijnen.
Dan kunnen ze ook de paddock voorbij gegaan zijn.

Ik gaf eerder mijn definitie van verdwaald: je doel niet kunnen vinden en de weg terug niet meer weten.
Het kan zijn dat ze verdwaald waren, maar dat hoeft niet per se op 1 april al zo te zijn.
In ieder geval waren ze verhinderd door een onbekende oorzaak, en de poging om daaruit te komen kan tot verdwaling hebben geleid.
Die verdwaling-in-tweede-instntie kan vervolgens tot een nieuwe strategie hebben geleid: niet meer terug naar de CD, maar verder naar de bewoonde wereld volgens de beproefde methode: volg de rivier naar beneden.

Die methode leidt in dat terrein tot succes bij het bereiken van de 2e kabelbrug. Het broekje is daar gevonden (voor zover we weten) en m.i. zijn de nachtfoto's in soortgelijk terrein gemaakt (als ze niet al @ KB2 zelf zijn gemaakt).

Ga je de 2e kabelbrug voorbij dan kom je in een levensgevaarlijk stuk van de Rio Culebra. De stroming wordt twee keer zo sterk doordat de zijrivier van Q1 en Q2 erbij komt en de oevers zijn veel steiler. Er woont niemand en er is geen bereikbaar pad, voor zover bekend. Vanaf daar zijn ook de fysieke resten van hen verder stroomafwaarts aangespoeld.

Het kan zijn dat ze een fout hebben gemaakt en de kabelbrug hebben genegeerd. Het kan ook zijn dat een van hen (Kris?) verzwakt door de stroom is gegrepen (tijdens het wassen?) en de ander (Lisanne) achter haar aan gegaan is in dat extreem gevaarlijke stuk rivier.
Dramatisch, mogelijk zo dicht bij redding.
Het gaat er bij mij dan niet in dat als ze mobiel waren ze zo weinig hun telefoons gechecked hebben op bereik maar vooral dat ze niet gevonden zijn of zelf de weg niet terug hebben weten te vinden.

Als Frank het niet zeker weet dan had ie niet op de dag dat Grijzemassa ontdekte over Leonardo met zn gezicht op tv moeten gaan en zijn vooringenomen conclusie wereldkundig moeten maken
pi_152393191
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2015 01:57 schreef jackie12 het volgende:

[..]

Het gaat er bij mij dan niet in dat als ze mobiel waren ze zo weinig hun telefoons gechecked hebben op bereik maar vooral dat ze niet gevonden zijn of zelf de weg niet terug hebben weten te vinden.

Als Frank het niet zeker weet dan had ie niet op de dag dat Grijzemassa ontdekte over Leonardo met zn gezicht op tv moeten gaan en zijn vooringenomen conclusie wereldkundig moeten maken
De zaak met Leonardo was waarschijnlijk die dag puur toeval. Dat verzin je niet. En op welke tijd zei hij KenL-ACHTIGE meiden te hebben vervoerd?

Qua vinden: mogelijk waren ze niet lang genoeg op de geschikte plek, wie zal het zeggen?

Ik kan me best voorstellen dat ze elkaar bij de les hebben gehouden en niet steeds hun telefoons hebben willen checken. Ze konden die immers hard nodig hebben als ze weer bereik hadden ergens. Lijkt me heel verstandig. Lisanne lijkt de hare overigens een nacht vergeten te zijn om uit te doen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')