abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_152336515
Heel simpel, het liquide deel is prive, niet zakelijk
pi_152336559
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2015 16:54 schreef bleyenburg het volgende:
uit de pitch:
Het liquide deel van het privé vermogen in box 3 overtreft de aanstaande lening bij Geldvoorelkaar ruimschoots, waarmee de persoonlijke borgstelling ook een harde zekerheid is.

en dan rating 4/BBB

HOE KAN DAT NOU????
Dat vroeg ik mij ook al af trouwens. Ik denk dat het verschil zakelijk/prive is, of kan dat niet als het een eenmanszaak is?
pi_152336582
en de hoofdelijke aansprakelijkheid dan????
pi_152336620
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2015 16:57 schreef bleyenburg het volgende:
en de hoofdelijke aansprakelijkheid dan????
Dat is de persoonlijke borgstelling
pi_152336644
Daarnaast, waarom loopt dat project dan niet als een trein vol? Als hij in prive meer dan genoeg borg staat is dat een solide project, lijkt me zo.
pi_152336666
quote:
1s.gif Op woensdag 6 mei 2015 16:48 schreef komrad het volgende:

[..]

ik pak hem ook mee vanwege de gunfactor voor een klein bedrag. Hoe zie jij de omzet irt het aantal fte? Zie ik het verkeerd of is hier iets vreemd in de cijfers ?
Niet helemaal kloppend, maar ik denk ook niet dat dit de enige inkomsten zijn in het gezin.
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
pi_152336673
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2015 16:59 schreef MSR het volgende:
Daarnaast, waarom loopt dat project dan niet als een trein vol? Als hij in prive meer dan genoeg borg staat is dat een solide project, lijkt me zo.
Hij kan het prive geld natuurlijk gewoon opmaken. Dan heb je nog niets. "Kan"..........
pi_152336693
quote:
Omdat iedereen wat meer sceptisch met inleggen is geworden?
pi_152336713
Ik pak hem mee
pi_152336722
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2015 16:51 schreef MSR het volgende:

[..]

67000 ex omzet bij 2,5fte lijkt mij ook wat raar ja. Dan blijft er niets meer over zou je zeggen.
Ik snapte er ook niets van. Je zou bijna denken dat overal een nulletje mist, vooral omdat er natuurlijk ook nog in- en verkoop moet zijn. En andere bedrijfskosten.

quote:
uit de pitch:
Het liquide deel van het privé vermogen in box 3 overtreft de aanstaande lening bij Geldvoorelkaar ruimschoots, waarmee de persoonlijke borgstelling ook een harde zekerheid is.

en dan rating 4/BBB

HOE KAN DAT NOU????
Ik weet niet zoveel van belastingen enzo, maar is het dan niet aantrekkelijker om het privévermogen uit te lenen aan het bedrijf? Scheelt vermogensrendementheffing en de hoofdelijke aansprakelijkheid blijft.
Schip ahoy!
pi_152336725
quote:
uit de pitch:

en dan rating 4/BBB

HOE KAN DAT NOU????
Dat kan omdat de rating afhankelijk is van de cashflow die gegenereerd wordt. Dit heeft dus niet te maken met de gestelde zekerheden.

Een 4 betekend dat de annuïteit van de lening maximaal 85% van de vrije cashflow uit bedrijfsactiviteiten bedraagt.
pi_152336814
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2015 17:01 schreef NB1908 het volgende:

[..]

Dat kan omdat de rating afhankelijk is van de cashflow die gegenereerd wordt. Dit heeft dus niet te maken met de gestelde zekerheden.

Een 4 betekend dat de annuïteit van de lening maximaal 85% van de vrije cashflow uit bedrijfsactiviteiten bedraagt.
^O^
pi_152336957
Ik pak de vinylstore toch niet mee, naar mijn idee klopt het niet helemaal, vooral wat betreft de omzet irt de 2,5 fte.
pi_152337091
Plus dat die toko nu verplaatst naar net buiten het centrum. Zal in huurlasten per m² vast schelen, maar wat betekent het voor de 'spontane inloop'?
Schip ahoy!
pi_152337239
quote:
Die zie ik mezelf nog niet snel halen bij Collin. 10*500 = 5000 euro investeren voordat je de eerste korting haalt.
Je hoeft niet 10 keer te investeren. Een keer 15.000 is ook goed voor de korting. _O-
pi_152337265
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2015 17:13 schreef Piet__Piraat het volgende:
Plus dat die toko nu verplaatst naar net buiten het centrum. Zal in huurlasten per m² vast schelen, maar wat betekent het voor de 'spontane inloop'?
Lijkt mij een markt waar de spontane inloop minimaal is.

Voor een goede bierspeciaalzaak rij ik ook kilometers om ipv de lokale super/G&G in te duiken. En mensen die niet van bier houden zie je daar niet. In mijn ogen is dit eenzelfde soort markt.
pi_152337409
quote:
99s.gif Op woensdag 6 mei 2015 17:18 schreef CaLeX het volgende:
Lijkt mij een markt waar de spontane inloop minimaal is.

Precies wat ik ook denk.
pi_152337725
Mja, grotendeels wel. Maar toch zal de spontane inloop van dagjesmensen ook nog wel wat opleveren denk ik.

Al heb je met die bierspeciaalzaak ook wel gelijk. Daar kan ik prima 100km voor rijden zodat ik voldoende keus heb.
Schip ahoy!
pi_152342572
quote:
Dat valt me ook op! Ook andere projecten (Dimarco, ondanks de 9% en Jongen BV) lopen minder hard. Misschien door het aanbod bij KoM enzo? Je zou toch denken dat er deze maand (mei) extra geld in de markt beschikbaar komt :)

Maar ontopic, klein bedragje in de Lp's.
pi_152343530
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2015 14:03 schreef MSR het volgende:

[..]

Blijkbaar willen ze 250k minstens ophalen tot een max van 500k met alles boven 250k mooi meegenomen.
Nu al ruim 350K binnen voor FreelanceFactoring. Mijn 6e project alweer bij Collin (al is mijn bijdrage bescheiden :)

Mooi die concurrentie door KoM en Collin. Keuze nu uit 3 goede platforms, en daar de krenten uit de pap halen.
Pecunia non olet
pi_152350317
quote:
Inmiddels is hij vol.
  woensdag 6 mei 2015 @ 23:26:05 #72
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_152352898
quote:
Momenteel wordt er een verbeterde versie van het Collin Crowdfund platform online geplaatst. Over enkele minuten zal het platform weer beschikbaar zijn voor gebruik. Excuses voor het ongemak!
pi_152355775
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2015 10:04 schreef MSR het volgende:
https://www.geldvoorelkaa(...)project.aspx?id=9905

Nieuwe GvE

5/B/60mnd 8%

Met deze ratings voor mij zonder te lezen eigenlijk al een pas.
Ben ikde enige die, zeker bij een eenmanszaak, ook verwacht dat er wat informatie wordt verstrekt over de persoon die de eenmanzaak vormt? En dan bedoel ik iets meer info dan het standaard lijstje wat al bovenin staat met leeftijd, gezinssituatie en opleiding. Als ik zie dat er geld gevraagd wordt voor een eenmanszaak, en er wordt niet eens het minimale als een naam vermeld, dan haak ik meestal al af.
pi_152358257
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2015 20:30 schreef obligataire het volgende:

[..]

Nu al ruim 350K binnen voor FreelanceFactoring. Mijn 6e project alweer bij Collin (al is mijn bijdrage bescheiden :)

Mooi die concurrentie door KoM en Collin. Keuze nu uit 3 goede platforms, en daar de krenten uit de pap halen.
Dat is zeker waar, al vind ik de fee bij collin wel aan de hoge kant en vooral het hoge instapbedrag bij collin heeft me vooralsnog tegengehouden daar te investeren. Ik wil momenteel gewoon genoeg kunnen spreiden en dat lukt bij 500,- minimum niet goed helaas.
pi_152358982
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2015 08:35 schreef MSR het volgende:

[..]

Dat is zeker waar, al vind ik de fee bij collin wel aan de hoge kant en vooral het hoge instapbedrag bij collin heeft me vooralsnog tegengehouden daar te investeren. Ik wil momenteel gewoon genoeg kunnen spreiden en dat lukt bij 500,- minimum niet goed helaas.
Wat mij betreft is ook de fee wat te hoog. Dat het over de looptijd is uitgesmeerd is wel een goede zaak, ook voor de continuïteit van het platform denk ik. Dat minimale inleg bedrag heb ik geen moeite mee maar waar ik wel moeite mee heb is dat er geen standaard hoofdelijke aansprakelijkheid is. De meeste projecten hebben nu geen enkel borgstelling. Ik begrijp ook wel dat het niet zalig makend is maar het geeft voor mij wel het commitment van de lener aan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')