Dat vroeg ik mij ook al af trouwens. Ik denk dat het verschil zakelijk/prive is, of kan dat niet als het een eenmanszaak is?quote:Op woensdag 6 mei 2015 16:54 schreef bleyenburg het volgende:
uit de pitch:
Het liquide deel van het privé vermogen in box 3 overtreft de aanstaande lening bij Geldvoorelkaar ruimschoots, waarmee de persoonlijke borgstelling ook een harde zekerheid is.
en dan rating 4/BBB
HOE KAN DAT NOU????
Dat is de persoonlijke borgstellingquote:Op woensdag 6 mei 2015 16:57 schreef bleyenburg het volgende:
en de hoofdelijke aansprakelijkheid dan????
Niet helemaal kloppend, maar ik denk ook niet dat dit de enige inkomsten zijn in het gezin.quote:Op woensdag 6 mei 2015 16:48 schreef komrad het volgende:
[..]
ik pak hem ook mee vanwege de gunfactor voor een klein bedrag. Hoe zie jij de omzet irt het aantal fte? Zie ik het verkeerd of is hier iets vreemd in de cijfers ?
Hij kan het prive geld natuurlijk gewoon opmaken. Dan heb je nog niets. "Kan"..........quote:Op woensdag 6 mei 2015 16:59 schreef MSR het volgende:
Daarnaast, waarom loopt dat project dan niet als een trein vol? Als hij in prive meer dan genoeg borg staat is dat een solide project, lijkt me zo.
Omdat iedereen wat meer sceptisch met inleggen is geworden?quote:Op woensdag 6 mei 2015 16:59 schreef MSR het volgende:
Daarnaast, waarom loopt dat project dan niet als een trein vol? Als hij in prive meer dan genoeg borg staat is dat een solide project, lijkt me zo.
Ik snapte er ook niets van. Je zou bijna denken dat overal een nulletje mist, vooral omdat er natuurlijk ook nog in- en verkoop moet zijn. En andere bedrijfskosten.quote:Op woensdag 6 mei 2015 16:51 schreef MSR het volgende:
[..]
67000 ex omzet bij 2,5fte lijkt mij ook wat raar ja. Dan blijft er niets meer over zou je zeggen.
Ik weet niet zoveel van belastingen enzo, maar is het dan niet aantrekkelijker om het privévermogen uit te lenen aan het bedrijf? Scheelt vermogensrendementheffing en de hoofdelijke aansprakelijkheid blijft.quote:Op woensdag 6 mei 2015 16:54 schreef bleyenburg het volgende:
uit de pitch:
Het liquide deel van het privé vermogen in box 3 overtreft de aanstaande lening bij Geldvoorelkaar ruimschoots, waarmee de persoonlijke borgstelling ook een harde zekerheid is.
en dan rating 4/BBB
HOE KAN DAT NOU????
Dat kan omdat de rating afhankelijk is van de cashflow die gegenereerd wordt. Dit heeft dus niet te maken met de gestelde zekerheden.quote:Op woensdag 6 mei 2015 16:54 schreef bleyenburg het volgende:
uit de pitch:
en dan rating 4/BBB
HOE KAN DAT NOU????
quote:Op woensdag 6 mei 2015 17:01 schreef NB1908 het volgende:
[..]
Dat kan omdat de rating afhankelijk is van de cashflow die gegenereerd wordt. Dit heeft dus niet te maken met de gestelde zekerheden.
Een 4 betekend dat de annuïteit van de lening maximaal 85% van de vrije cashflow uit bedrijfsactiviteiten bedraagt.
Je hoeft niet 10 keer te investeren. Een keer 15.000 is ook goed voor de korting.quote:Die zie ik mezelf nog niet snel halen bij Collin. 10*500 = 5000 euro investeren voordat je de eerste korting haalt.
Lijkt mij een markt waar de spontane inloop minimaal is.quote:Op woensdag 6 mei 2015 17:13 schreef Piet__Piraat het volgende:
Plus dat die toko nu verplaatst naar net buiten het centrum. Zal in huurlasten per m² vast schelen, maar wat betekent het voor de 'spontane inloop'?
Precies wat ik ook denk.quote:Op woensdag 6 mei 2015 17:18 schreef CaLeX het volgende:
Lijkt mij een markt waar de spontane inloop minimaal is.
Dat valt me ook op! Ook andere projecten (Dimarco, ondanks de 9% en Jongen BV) lopen minder hard. Misschien door het aanbod bij KoM enzo? Je zou toch denken dat er deze maand (mei) extra geld in de markt beschikbaar komtquote:Op woensdag 6 mei 2015 16:59 schreef MSR het volgende:
Nu al ruim 350K binnen voor FreelanceFactoring. Mijn 6e project alweer bij Collin (al is mijn bijdrage bescheidenquote:Op woensdag 6 mei 2015 14:03 schreef MSR het volgende:
[..]
Blijkbaar willen ze 250k minstens ophalen tot een max van 500k met alles boven 250k mooi meegenomen.
Inmiddels is hij vol.quote:Op woensdag 6 mei 2015 16:59 schreef MSR het volgende:
quote:Momenteel wordt er een verbeterde versie van het Collin Crowdfund platform online geplaatst. Over enkele minuten zal het platform weer beschikbaar zijn voor gebruik. Excuses voor het ongemak!
Ben ikde enige die, zeker bij een eenmanszaak, ook verwacht dat er wat informatie wordt verstrekt over de persoon die de eenmanzaak vormt? En dan bedoel ik iets meer info dan het standaard lijstje wat al bovenin staat met leeftijd, gezinssituatie en opleiding. Als ik zie dat er geld gevraagd wordt voor een eenmanszaak, en er wordt niet eens het minimale als een naam vermeld, dan haak ik meestal al af.quote:Op woensdag 6 mei 2015 10:04 schreef MSR het volgende:
https://www.geldvoorelkaa(...)project.aspx?id=9905
Nieuwe GvE
5/B/60mnd 8%
Met deze ratings voor mij zonder te lezen eigenlijk al een pas.
Dat is zeker waar, al vind ik de fee bij collin wel aan de hoge kant en vooral het hoge instapbedrag bij collin heeft me vooralsnog tegengehouden daar te investeren. Ik wil momenteel gewoon genoeg kunnen spreiden en dat lukt bij 500,- minimum niet goed helaas.quote:Op woensdag 6 mei 2015 20:30 schreef obligataire het volgende:
[..]
Nu al ruim 350K binnen voor FreelanceFactoring. Mijn 6e project alweer bij Collin (al is mijn bijdrage bescheiden
Mooi die concurrentie door KoM en Collin. Keuze nu uit 3 goede platforms, en daar de krenten uit de pap halen.
Wat mij betreft is ook de fee wat te hoog. Dat het over de looptijd is uitgesmeerd is wel een goede zaak, ook voor de continuïteit van het platform denk ik. Dat minimale inleg bedrag heb ik geen moeite mee maar waar ik wel moeite mee heb is dat er geen standaard hoofdelijke aansprakelijkheid is. De meeste projecten hebben nu geen enkel borgstelling. Ik begrijp ook wel dat het niet zalig makend is maar het geeft voor mij wel het commitment van de lener aan.quote:Op donderdag 7 mei 2015 08:35 schreef MSR het volgende:
[..]
Dat is zeker waar, al vind ik de fee bij collin wel aan de hoge kant en vooral het hoge instapbedrag bij collin heeft me vooralsnog tegengehouden daar te investeren. Ik wil momenteel gewoon genoeg kunnen spreiden en dat lukt bij 500,- minimum niet goed helaas.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |