abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_152296493
quote:
15s.gif Op dinsdag 5 mei 2015 10:35 schreef Tchock het volgende:
Ik vind de Nationale Dodenherdenking een van de mooiste tradities die we hebben in dit land. Daar zo'n schijt aan hebben en dan ook nog gaan klagen dat andere mensen je niet toestaan daar schijt aan te hebben staat wat mij betreft op hetzelfde niveau als van die mensen die lollige foto's maken voor de poort van Auschwitz. Totaal respectloos.
  dinsdag 5 mei 2015 @ 14:15:34 #127
442308 De_Kaas
Maak me gek
pi_152296527
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 mei 2015 14:10 schreef Tchock het volgende:

[..]

Ik word misselijk van die stuitende arrogantie waarmee jij beweert te kunnen claimen dat je, in tegenstelling tot 99% van de bevolking, wél historisch besef hebt. En dat je dan moet schoppen tegen een herdenking waar het overgrote deel van Nederland veel waarde aan hecht om die valse verhevenheid te kunnen uiten. Triest.
Dat je erop reageert. Ik had na z'n eerste reactie wel door dat dat zinloos is. :P
pi_152296538
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 mei 2015 14:15 schreef De_Kaas het volgende:

[..]

Dat je erop reageert. Ik had na z'n eerste reactie wel door dat dat zinloos is. :P
Ja, je hebt helemaal gelijk.
  dinsdag 5 mei 2015 @ 14:21:44 #129
442308 De_Kaas
Maak me gek
pi_152296712
quote:
14s.gif Op dinsdag 5 mei 2015 14:16 schreef Tchock het volgende:

[..]

Ja, je hebt helemaal gelijk.
Rest ons het advies aan TS uit te brengen iets vaker het stofzuigen boven het FOK!ken te verkiezen.
pi_152296988
Bram, ik vraag me wel af waarom je na het gooien van je knuppel in het hoenderhok dat FOK! heet, niet meer reageert...

Als je hier werkelijk mee zit en niet trollt, moet dat toch respectvoller zijn naar de medemensch die je blijkbaar zo belangrijk acht?
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_152297716
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 mei 2015 14:10 schreef Tchock het volgende:

[..]

Ik word misselijk van die stuitende arrogantie waarmee jij beweert te kunnen claimen dat je, in tegenstelling tot 99% van de bevolking, wél historisch besef hebt. En dat je dan moet schoppen tegen een herdenking waar het overgrote deel van Nederland veel waarde aan hecht om die valse verhevenheid te kunnen uiten. Triest.
quote:
18s.gif Op dinsdag 5 mei 2015 13:53 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ah, jij "staat constant stil" (achteruitgang?), maar beweert dat ánderen (die je niet kent) niet over de 'verdorven' wereld nadenken?

Met welke autoriteit beweer je dat jij in 17 miljoen hoofden kan kijken??
Misschien als je poging doet tot lezen kun je inzien dat ik tot die conclusie kom omdat ik daadwerkelijk mensen ernaar vraag.

quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2015 13:28 schreef NobodyKers het volgende:

Maar als ik om me heen kijk en vragen stel, blijk het dat 99% zich niet bewust is van onze bedorven wereld in zowel de geschiedenis als het heden
Wat een kneuzenniveau toch altijd hier.

Daarbij heb ik me er gewoon op ingelezen hoeveel mensen daadwerkelijk weten hoe bijvoorbeeld de veeïndustrie werkt. Bijna niemand weet er wat van, en het staat ook nergens open en bloot. Vaak zijn het universitaire mensen en machthebbers die zich er wel bewust van zijn, en die doen een oogje dicht. Niemand wordt daarover ingelicht, dat is pas misselijkmakend. Narigheid speelt nog steeds af en KAN verholpen worden, maar we doen gewoon lekker een oogje dicht en gaan 2 min sil zijn per jaar omdat we zo bewust zijn. :') x100
pi_152298062
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2015 14:56 schreef NobodyKers het volgende:

[..]

[..]

Misschien als je poging doet tot lezen kun je inzien dat ik tot die conclusie kom omdat ik daadwerkelijk mensen ernaar vraag.

[..]

Wat een kneuzenniveau toch altijd hier.

Daarbij heb ik me er gewoon op ingelezen hoeveel mensen daadwerkelijk weten hoe bijvoorbeeld de veeïndustrie werkt. Bijna niemand weet er wat van, en het staat ook nergens open en bloot. Vaak zijn het universitaire mensen en machthebbers die zich er wel bewust van zijn, en die doen een oogje dicht. Niemand wordt daarover ingelicht, dat is pas misselijkmakend. Narigheid speelt nog steeds af en KAN verholpen worden, maar we doen gewoon lekker een oogje dicht en gaan 2 min sil zijn per jaar omdat we zo bewust zijn. :') x100
Weet je wat jouw probleem is?

Jij gaat er al vanuit dat je anderen kent alleen op basis van hun wél herdenken.

Daarbij; hoe vreselijk wij ook met onze huidige veedieren omgaan, dat valt toch even in het niet bij de doelbewuste vergassing van 6 miljoen+ mensen, of ben jij de krankzinninge overtuiging toegedaan dat mensen onder dieren staan?

Een uitgemergeld kindje van joodse of Roma-ouders dat minder waard is dan een broedkip? :')
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

pi_152298114
quote:
18s.gif Op dinsdag 5 mei 2015 15:06 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Weet je wat jouw probleem is?

Jij gaat er al vanuit dat je anderen kent alleen op basis van hun wél herdenken.

Daarbij; hoe vreselijk wij ook met onze huidige veedieren omgaan, dat valt toch even in het niet bij de doelbewuste vergassing van 6 miljoen+ mensen, of ben jij de krankzinninge overtuiging toegedaan dat mensen onder dieren staan?

Een uitgemergeld kindje van joodse of Roma-ouders dat minder waard is dan een broedkip? :')
Ik heb het niet over de veedieren, mijn god. _O-
pi_152298389
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2015 15:07 schreef NobodyKers het volgende:

[..]

Ik heb het niet over de veedieren, mijn god. _O-
Ben je minderbegaafd, of wat?

quote:
Daarbij heb ik me er gewoon op ingelezen hoeveel mensen daadwerkelijk weten hoe bijvoorbeeld de veeïndustrie werkt. Bijna niemand weet er wat van, en het staat ook nergens open en bloot.
:')

En zo'n andere dooddoener (pun intended) van je; "herdenken heeft geen zin."

Oud en Nieuw vieren of treuren om je overleden oma heeft ook "geen zin".

Nou fucking en?

pi_152298495
quote:
9s.gif Op dinsdag 5 mei 2015 15:14 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ben je minderbegaafd, of wat?

[..]

:')

En zo'n andere dooddoener (pun intended) van je; "herdenken heeft geen zin."

Oud en Nieuw vieren of treuren om je overleden oma heeft ook "geen zin".

Nou fucking en?
Geforceerd treuren om je overleden opa om een vast tijdstip per jaar i.p.v om ieder overleden familie lid omwille van eigen keuze is nutteloos ja.

Vooral als sommige narigheden nog steeds bezig zijn en verholpen kunnen worden.

e: Dat over de veeindustrie

Ik heb het niet over de veedieren, ik heb het over de manier waarop derdewereldlanden door bv de veeindustrie uitgebuit worden omdat in het rijke europa zoveel vraag naar vlees is.

Je hebt jezelf al bewezen dat je hier niks over wist. Je ging er automatisch vanuit dat ik het over veedieren had. Zo zie je maar weer hoe weinig kennis men heeft over dit soort zaken. Maar ga maar 2 minuten per jaar stil zijn, dan toon je hoeveel respect je hebt voor leed.

Ondertussen toon ik interesse in historie en heden.

[ Bericht 2% gewijzigd door NobodyKers op 05-05-2015 15:22:15 ]
pi_152298994
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2015 15:16 schreef NobodyKers het volgende:

[..]

Geforceerd treuren om je overleden opa om een vast tijdstip per jaar i.p.v om ieder overleden familie lid omwille van eigen keuze is nutteloos ja.
Welnee. Jij noemt dat nutteloos, volgens jouw idee. Maar jij hebt er geen flikker mee te maken hoe anderen nut zien en zo willen herdenken.

quote:
Vooral als sommige narigheden nog steeds bezig zijn en verholpen kunnen worden.
Oh ja, van die linkse Gutmensch-autisten; "neehee, jij mag niet treuren om je oma want weeheet je in Afrika..." :r

"Donder op met je Afrika en blijf met je poten van mijn treuren en mijn oma af"
_O_
quote:
e: Dat over de veeindustrie

Ik heb het niet over de veedieren, ik heb het over de manier waarop derdewereldlanden door bv de veeindustrie uitgebuit worden omdat in het rijke europa zoveel vraag naar vlees is.
Ik vrees toch dat jij degene bent die er niets van weet.

"Derdewereldlanden" (een zwaar verouderde term) worden helemaal niet uitgebuit.

Bepaalde groepen mensen in bepaalde landen hebben te lijden onder een wereldwijde vraag naar vlees.

Die is alleen niet langs landsgrenzen gedefinieerd; een Elitaire Nigeriaan vreet meer dan een bewuste Zweed.
quote:
Je hebt jezelf al bewezen dat je hier niks over wist. Je ging er automatisch vanuit dat ik het over veedieren had. Zo zie je maar weer hoe weinig kennis men heeft over dit soort zaken.
Nee vriend, jij legde niets uit. En dat mij gaan verwijten, clown. :')

quote:
Maarja ga maar 2 minuten per jaar stil zijn, dan toon je hoeveel respect je hebt voor leed.

Ondertussen toon ik interesse in historie en heden.
De selfrightiousness van "verschillige" "Gut"menschen;

"Maar ja, ga maar.... ondertussen doe ik...."

Ik duw je Prius in de sloot als ik de kans krijg, kansloze klapmongool.

pi_152299111
Geforceerd treuren :? Het gaat erom dat je collectief wordt herinnerd aan een inktzwarte periode in recente geschiedenis van Nederland. Er zijn nu al steeds meer mensen die zaken gaan bagatelliseren of eigenlijk het niet zo interessant meer vinden en we zijn nog niet eens 100 jaar verder.
Wanneer er niet meer collectief herdacht wordt loop je nog meer het gevaar dat er bevolkingsgroepen worden uitgesloten, als zondebok worden aangewezen en alle verschrikkelijk gevolgen van dien. Met herdenken van WOII gaat het dus niet alleen over het verleden maar ook juist om de toekomst.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 05-05-2015 15:34:36 ]
pi_152299147
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2015 15:34 schreef Tem het volgende:
Geforceerd treuren :? Het gaat erom dat je collectief wordt herinnerd aan een inktzwarte periode in recente geschiedenis van Nederland. Er zijn nu al steeds meer mensen die zaken gaan bagatelliseren of eigenlijk het niet zo interessant meer vinden en we zijn nog niet eens 100 jaar verder.
Wanneer er niet meer collectief herdacht wordt loop je nog meer het gevaar dat er bevolkingsgroepen worden uitgesloten, als zondebok worden aangewezen en alle verschrikkelijk gevolgen van dien. Met herdenken van WOII gaat het dus niet alleen over het verleden maar ook juist om de toekomst.
En over 500 jaar dan, vind je dat we dan nog steeds FOK op zwart moeten zetten?
U MAD?
pi_152299173
quote:
3s.gif Op dinsdag 5 mei 2015 15:35 schreef de_boswachter het volgende:

[..]

En over 500 jaar dan, vind je dat we dan nog steeds FOK op zwart moeten zetten?
Denk dat FOK! er dan niet meer is.
pi_152299255
quote:
15s.gif Op dinsdag 5 mei 2015 15:35 schreef Tem het volgende:

[..]

Denk dat FOK! er dan niet meer is.
Daar gaat het zich niet om, je snapt mijn punt.
U MAD?
pi_152299330
quote:
9s.gif Op dinsdag 5 mei 2015 15:31 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Welnee. Jij noemt dat nutteloos, volgens jouw idee. Maar jij hebt er geen flikker mee te maken hoe anderen nut zien en zo willen herdenken.

[..]

Oh ja, van die linkse Gutmensch-autisten; "neehee, jij mag niet treuren om je oma want weeheet je in Afrika..." :r

"Donder op met je Afrika en blijf met je poten van mijn treuren en mijn oma af"
_O_

[..]

Ik vrees toch dat jij degene bent die er niets van weet.

"Derdewereldlanden" (een zwaar verouderde term) worden helemaal niet uitgebuit.

Bepaalde groepen mensen in bepaalde landen hebben te lijden onder een wereldwijde vraag naar vlees.

Die is alleen niet langs landsgrenzen gedefinieerd; een Elitaire Nigeriaan vreet meer dan een bewuste Zweed.

[..]

Nee vriend, jij legde niets uit. En dat mij gaan verwijten, clown. :')

[..]

De selfrightiousness van "verschillige" "Gut"menschen;

"Maar ja, ga maar.... ondertussen doe ik...."

Ik duw je Prius in de sloot als ik de kans krijg, kansloze klapmongool.
Je zegt dat ik treuren op zich nutteloos vind, nergens zeg ik dat. ik zeg ook nergens dat je niet mag treuren omdat er leed in de wereld is.

Mijn oorspronkelijk stelling was dat geforceerd treuren één keer per jaar rond een bepaald tijdstip nutteloos is. Je kan treuren, maar doe dit niet puur vanwege een populair nationaal evenement, maar omdat je daadwerkelijk besef hebt. Verder gaf ik aan dat de mensen die mij aanvallen op mijn stelling zich weinig bewust zijn van wat er in de wereld gaande was EN is.

En naar mijn mening verdienen dingen die nog steeds gaande zijn meer aandacht dan dingen die in het verleden zijn gebeurd.

Dat over de veeindustrie heb je ook fout. Er is een wereldwijde vraag, maar de vraag van europa overstijgt dat wat werkelijk nuttig is. Wij hebben niet zoveel vlees nodig terwijl de mensen elders die landbouw grond wel goed kunnen gebruiken.

Je kan echt alleen maar aanvallen en stropopredeneringen gebruiken, maar ik verwacht niet anders van een random FOK-autist.
pi_152299342
quote:
3s.gif Op dinsdag 5 mei 2015 15:37 schreef de_boswachter het volgende:

[..]

Daar gaat het zich niet om, je snapt mijn punt.
Je punt slaat alleen nergens op. Als je het puur over FOK! wil hebben kan ik het zo net goed af doen met; FOK! is een particuliere site en Danny vindt het belangrijk dat de site op zwart gaat. Meer verantwoording is niet nodig.

Ik geef alleen aan dat ik van mening ben dat het belangrijk is om te herdenken, hoe men daar over 500 jaar tegenaan kijkt zal mij een worst zijn.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 05-05-2015 15:40:26 ]
pi_152299366
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2015 15:40 schreef Tem het volgende:

[..]

Je punt slaat alleen nergens op. Als je het puur over FOK! wil hebben kan ik het net goed af doen met; FOK! is een particuliere site en Danny vindt het belangrijk dat de site op zwart gaat. Meer verantwoording is niet nodig.

Ik geef alleen aan dat ik van mening ben dat het belangrijk is om te herdenken, hoe men daar over 500 jaar tegenaan kijkt zal mij een worst zijn.
Tuurlijk is het belangrijk om te herdenken, maar ik vind het net als vele anderen belachelijk dat een forum dan op zwart gaat.
U MAD?
pi_152299387
quote:
3s.gif Op dinsdag 5 mei 2015 15:40 schreef de_boswachter het volgende:

[..]

Tuurlijk is het belangrijk om te herdenken, maar ik vind het net als vele anderen belachelijk dat een forum dan op zwart gaat.
Dat kan, ik heb ook geen probleem met die mening om eerlijk te zijn.
pi_152299516
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2015 15:34 schreef Tem het volgende:
Volgens mij is het onmogelijk om met een model te komen waaruit blijkt dat de wereld achteruit zou gaan als men niet 2 min per jaar stil zou zijn.
pi_152299538
quote:

[..]

Prima, maar niemand gaat er wat aan doen.
pi_152299561
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2015 15:45 schreef sneakydesert het volgende:

[..]

Prima, maar niemand gaat er wat aan doen.
Ja, nou en?
U MAD?
pi_152299578
Ik heb weleens het idee dat veel jongeren denken dat WO2 een ver, ver verleden was terwijl het eigenlijk toch echt heel recent was.
pi_152299600
quote:

[..]

quote:
3s.gif Op dinsdag 5 mei 2015 15:46 schreef de_boswachter het volgende:

[..]

Ja, nou en?
Je zegt het zelf al.
  dinsdag 5 mei 2015 @ 15:49:36 #150
420375 Baconbus
Babuganesh.
pi_152299660
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2015 15:47 schreef Gewas het volgende:
Ik heb weleens het idee dat veel jongeren denken dat WO2 een ver, ver verleden was terwijl het eigenlijk toch echt heel recent was.
Alles is relatief.
wooblabalurg
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')