abonnement Unibet Coolblue
pi_156896811
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2015 13:18 schreef Xantra het volgende:
Ah de Griekse Belgen hebben afgelopen jaar het hoogst gesprongen van iedereen in de booth en zijn dus verdiend 1. Zilver en brons zijn voor de hoogspringers Hardwell en Garrix. Geen slecht resultaat voor ons landje.
Tja, als heel België maar een bekende DJ heeft om op te stemmen :P
pi_156896885
Ze laten ook mensen op Tomorrowland op hun stemmen bij de ingang stemmen via ipads.
  zaterdag 17 oktober 2015 @ 16:04:06 #203
18322 jackson
Jackson Claxon
pi_156899100
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2015 11:58 schreef Xantra het volgende:

[..]

Ben je beetje laat, veel al uitverkocht zo ook kompakt.
Geen zorgen, ik ben erbij vanavond! Dus tot vanavond 8-).

Ticketswap staat redelijk bol van de kaarten ;)
They always leave the best 'till last -- Have understanding, no questions asked -- You find yourself in what you see -- You found yourself in me....
-- YOU FOUND YOURSELF --
pi_156899208
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2015 14:09 schreef Dj_Day-V het volgende:
Ze laten ook mensen op Tomorrowland op hun stemmen bij de ingang stemmen via ipads.
http://www.youredm.com/20(...)-joke/#ixzz3omygn3yJ
  zaterdag 17 oktober 2015 @ 17:25:53 #205
105311 Xantra
Cinematographer
pi_156900720
quote:
7s.gif Op zaterdag 17 oktober 2015 16:04 schreef jackson het volgende:

[..]

Geen zorgen, ik ben erbij vanavond! Dus tot vanavond 8-).

Ticketswap staat redelijk bol van de kaarten ;)
Och nee he! ;)
Tot vanavond.
[b]BRING ME THE OSCARS[/b]
Y. Mulder: 'Ja, we gaan nu Huntelaar met Van Basten vergelijken, zo goed was Van Basten niet!'
pi_156933232
Steeds meer heerlijke tracks vanuit Noord-Afrika en het Midden-Oosten:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Daarnaast erg benieuwd wat er gaat gebeuren nu de Chinese markt langzaam maar zeker opwarmt voor elektronische muziek. Gigantische potenties liggen daar. Binnenkort wel een Chinese DJ op nummer 1 in de DJ Mag, met ruim een miljard stemmertjes daar.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog zondag 18 oktober 2015 @ 22:32:02 #207
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_156933305
quote:
17s.gif Op zondag 18 oktober 2015 22:30 schreef MAHL het volgende:
Steeds meer heerlijke tracks vanuit Noord-Afrika en het Midden-Oosten:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Daarnaast erg benieuwd wat er gaat gebeuren nu de Chinese markt langzaam maar zeker opwarmt voor elektronische muziek. Gigantische potenties liggen daar. Binnenkort wel een Chinese DJ op nummer 1 in de DJ Mag, met ruim een miljard stemmertjes daar.
ligt eraan of de stemsite door de censuur heen komt :P
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_156933751
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2015 22:32 schreef rubbereend het volgende:

[..]

ligt eraan of de stemsite door de censuur heen komt :P
In het kader van de handel en potentiële nieuwe export zullen ze het vast wel willen toch? :P
  Moderator / Redactie Sport / Weblog zondag 18 oktober 2015 @ 22:46:51 #209
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_156933889
quote:
14s.gif Op zondag 18 oktober 2015 22:43 schreef MAHL het volgende:

[..]

In het kader van de handel en potentiële nieuwe export zullen ze het vast wel willen toch? :P
Ze komen vast gewoon zelf met een eigen ranglijst
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  zondag 18 oktober 2015 @ 22:47:26 #210
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_156933914
quote:
9s.gif Op zaterdag 10 oktober 2015 15:13 schreef MAHL het volgende:
Luminosity uitverkocht zie ik.
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 oktober 2015 15:36 schreef needakill het volgende:
Als je ziet wat er komt, snap ik het wel


De setjes staan deels al online: https://soundcloud.com/lu(...)amsterdam-15-10-2015 8-)
Ben zelf even bij de set van Markus geweest en hoi&hai tegen wat mensen gezegd en toen afgetaaid, was knettermoe van een dag heel hard werken en ik vind de Panama echt mèh :')
Are we not savages, innately destined to maim and kill?
Blame it on the environment, heredity or evolution: we're still responsible
Our intelligence may progress at geometric rates
Yet socially we remain belligerent neonates
pi_156934247
quote:
14s.gif Op zondag 18 oktober 2015 22:47 schreef YuckFou het volgende:

[..]

[..]

De setjes staan deels al online: https://soundcloud.com/lu(...)amsterdam-15-10-2015 8-)
Ben zelf even bij de set van Markus geweest en hoi&hai tegen wat mensen gezegd en toen afgetaaid, was knettermoe van een dag heel hard werken en ik vind de Panama echt mèh :')
ITWT was top gelukkig :) Prima sets en geluid met godzijdank geen overheersende bass, en ook niet te massaal. OV was wel weer kut met die staking, taxis in Amsterdam :r
pi_156948505
Schijnt dat onze Grieks-Belgische vrinden ook een busje met lekkere wijven hebben ingehuurd om met iPads langs middelbare scholen te gaan en stemmen te ronselen bij de kindertjes.

Hmm, best een slim plan. Misschien dat ik dat ook maar ga doen volgend jaar, best leuk om een keertje in de DJMag Top 100 te staan toch? :)
pi_156948709
Ik heb het lang ontkend maar nu moet ik het toch concluderen voor mezelf: trance is dood.

Ik volg de trancewereld al sinds eind jaren '90 en was zo tussen 2003 en 2010 ook erg fanatiek. Vele waanzinnige feesten mogen meemaken, bijna alle grote en kleine jongens van toen live gezien en zelf ook nog eens een tranceplaatje mogen draaien hier en daar. Echter de laatste jaren kan het me steeds minder boeien. De innovatie lijkt compleet weg en nog maar zelden word ik geraakt door een nieuwe plaat. Veel DJ's en producers zijn gedeeltelijk of helemaal overgestapt op de big room house sounds en tegenwoordig is muziek op 138 bpm kennelijk zo bijzonder dat er labels en concepten naar vernoemd worden.

Sinds trance weer uit de mainstream is gezakt zijn de (club)feestjes in Nederland vaak ook op 1 hand te tellen. Mijn laatste trancefeestje was een gratis pre-party tijdens ADE 2013 (waar ik overigens ouderwets heb genoten van de sfeer bij Susana en Jorn van Deynhoven) en eerder dat jaar Luminosity in de Westerunie. Ironisch genoeg was het meebleren bij Satellite het grote hoogtepunt. Natuurlijk kies ik er ook zelf voor om niet meer te gaan maar dat komt omdat de nieuwe trance mij niet veel doet.

Voor vele anderen is trance springlevend; er worden nog net zo veel (zo niet meer) tracks uitgebracht en ASOT trekt volle zalen. Vinden de liefhebbers van nu de muziek dan echt net zo dik als 'vroeger'? De meeste veteranen stellen me met hun huidige producties teleur en zelfs Ferry lukte het niet met een nieuwe Gouryella. Er zijn genoeg platen die aardig zijn maar dat is het nou juist, het is bijna allemaal 'aardig'. De enige plaat die me écht heeft geraakt dit jaar is Craig Connelly feat. Cate Kanell - Shipwreck:


Dit is een mooi voorbeeld dat het dus nog wel kan, kippenvel en misschien zelfs waterige oogjes in 2015.

Paar honourable mentions:
A.R.D.I. & Cari - These Words
Dimension - Moments
Emre Yildiz - Pure Reflections
Hoyaa & Joakim Sjoberg - Stardust
Jorn Van Deynhoven - 101010 (The Perfect Ten)
Matt Bukovski - Sinfonia
Mhammed El Alami - To Be Remembered
Sonic Element - Vulnerable (Alan Morris Remix)
Super8 & Tab with 7 Skies - Rubicon (Yotto Remix)
Temple One & Sarah Lynn - Show Me The Stars


Snappen trancefanatiekelingen anno 2015 wat ik bedoel of ben ik gewoon een ouwe lul die niet zo moet janken dat vroeger alles beter was?

Ik praat nu overigens als iemand waar ik zelf 10 jaar geleden een hekel aan had, het zal de leeftijd wel zijn :P
"Kijk hem daar nu harken op z'n buitenblad met z'n mijnwerkersgezicht"
pi_156949119
quote:
9s.gif Op maandag 19 oktober 2015 17:38 schreef hp22 het volgende:
-knip-
Mooi geschreven en gedeeltelijk mee eens. Qua sfeer, feestjes en muziek is het toch wel een stuk minder geworden de afgelopen jaren... Ook al ben ik dan relatief jong en heb ik nooit aanwezig kunnen zijn bij de oude Sensations etc moet ik toch concluderen bij het zien en luisteren van die sets dat het in die tijd gewoon veel beter was.

Aan de andere kant, van vroeger herinner je je alleen de mooie nummers, de magische feestjes. De matige tracks ben je alweer vergeten. En de sound is ook weer geëvolueerd met nieuwe dingen, wellicht niet helemaal meer in het hokje 'trance' maar desalniettemin nog wel erg lekker.

Desalniettemin heb je zeker een punt... Of het de nagel in de doodskist wordt weet ik niet maar het mainstream worden van elektronische muziek en het openbreken van de Amerikaanse markt heeft de trance scene geen goed gedaan. Was elektronische (trance)muziek eerder nog een (relatief) niche voor en door liefhebbers, nu is er een veel grotere doelgroep beschikbaar. En dan moet je jezelf ook als producer afvragen: ga ik tijd en moeite steken in het maken van een tranceplaat die voornamelijk nog wordt geluisterd en gekocht door een paar 30+ers, of knutsel ik in een dag een clichematig bigroom EDM nummer in elkaar waar de 16-jarigen op festivals mee kunnen springen en die meuk massaal kopen omdat ze niet beter kennen?

Helaas wordt er steeds vaker voor het laatste gekozen. Gezien het financiële aspect neem ik het ze niet kwalijk, maar toch blijft het een jammere zaak.


(paar van je genoemde tracks ken ik trouwens niet, zal ze zo eens opzoeken ^O^ )

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 19-10-2015 17:58:51 ]
  dinsdag 20 oktober 2015 @ 10:02:35 #215
105311 Xantra
Cinematographer
pi_156962680
quote:
9s.gif Op maandag 19 oktober 2015 17:38 schreef hp22 het volgende:
Ik heb het lang ontkend maar nu moet ik het toch concluderen voor mezelf: trance is dood.
Nu pas? :P
Moet zeggen dat ik denk zo rond 2008 al redelijk klaar mee was en al verhuisd was naar het techhouse/techno hokje. Ik heb altijd al wel meer de progressive kant van trance gedraaid en dat werd steeds dieper, ben al tijdje gestopt met draaien, maar als ik bekijk wat de platen zijn die ik als laatste heb gekocht wat dat vooral prog house. Was gee bewuste keuze, is voor mij zo gegroeid al vind ik de techhouse echt een stuk muzikaler en ritmischer in elkaar steken dan trance.

(Zelfs die shipwreck doet me behoorlijk weinig)
[b]BRING ME THE OSCARS[/b]
Y. Mulder: 'Ja, we gaan nu Huntelaar met Van Basten vergelijken, zo goed was Van Basten niet!'
  dinsdag 20 oktober 2015 @ 13:09:52 #216
18322 jackson
Jackson Claxon
pi_156965792
Amen HP. Volledig mee eens, maar draaide zelf net als Jan destijds ook al wat dieper eigenlijk. Uiteraard kan ik wat classics van vinyl altijd wel hebben maar luister al jaren geen trance meer.
They always leave the best 'till last -- Have understanding, no questions asked -- You find yourself in what you see -- You found yourself in me....
-- YOU FOUND YOURSELF --
pi_156965863
Roep ik al jaren hoor :) Aantal goede platen per jaar zijn tegenwoordig op 1 hand te tellen.
pi_156966118
Wat voor tech platen luisteren jullie zoal, Xantra en jackson?
pi_156966252
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 oktober 2015 13:25 schreef MAHL het volgende:
Wat voor tech platen luisteren jullie zoal, Xantra en jackson?
Ik ben dan wel niet xantra of jackson maar ik luister vooral naar dit:
  dinsdag 20 oktober 2015 @ 13:49:40 #220
105311 Xantra
Cinematographer
pi_156966555
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 oktober 2015 13:25 schreef MAHL het volgende:
Wat voor tech platen luisteren jullie zoal, Xantra en jackson?
Ik luister heel breed hoor, soms, hard, soms soft, dan weer acid dan weer meer deephouse, maar dit zijn wat voorbeelden van platen die ik geliked heb op soundcloud of momenteel in me favo lijstje staan op youtube:

https://soundcloud.com/ausmusic/aus1585-b1-voks-mc-eq1-44-16
[b]BRING ME THE OSCARS[/b]
Y. Mulder: 'Ja, we gaan nu Huntelaar met Van Basten vergelijken, zo goed was Van Basten niet!'
  dinsdag 20 oktober 2015 @ 13:51:38 #221
105311 Xantra
Cinematographer
pi_156966589
quote:
7s.gif Op dinsdag 20 oktober 2015 13:09 schreef jackson het volgende:
Amen HP. Volledig mee eens, maar draaide zelf net als Jan destijds ook al wat dieper eigenlijk. Uiteraard kan ik wat classics van vinyl altijd wel hebben maar luister al jaren geen trance meer.
Wat vond je van Kompakt? Was jullie beetje uit het oog verloren dus iegenlijk te weinig gesproken.
[b]BRING ME THE OSCARS[/b]
Y. Mulder: 'Ja, we gaan nu Huntelaar met Van Basten vergelijken, zo goed was Van Basten niet!'
  dinsdag 20 oktober 2015 @ 14:13:46 #222
18322 jackson
Jackson Claxon
pi_156967045
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2015 13:51 schreef Xantra het volgende:

[..]

Wat vond je van Kompakt? Was jullie beetje uit het oog verloren dus iegenlijk te weinig gesproken.
Ik vond het geluid vrij slecht en een tweede keer Kölsch dit jaar leverder weinig spectaculairs maar wel gewoon een dikke set weer. Over-all kwam ik er vrij slecht in op één of andere manier, naar mijn smaak waren we ook veel te laat binnen. Wel weer mooie figuren gesproken en een gezellige avond gehad met elkaar.

Jij dan?
They always leave the best 'till last -- Have understanding, no questions asked -- You find yourself in what you see -- You found yourself in me....
-- YOU FOUND YOURSELF --
  dinsdag 20 oktober 2015 @ 14:51:14 #223
105311 Xantra
Cinematographer
pi_156967817
quote:
5s.gif Op dinsdag 20 oktober 2015 14:13 schreef jackson het volgende:

[..]

Ik vond het geluid vrij slecht en een tweede keer Kölsch dit jaar leverder weinig spectaculairs maar wel gewoon een dikke set weer. Over-all kwam ik er vrij slecht in op één of andere manier, naar mijn smaak waren we ook veel te laat binnen. Wel weer mooie figuren gesproken en een gezellige avond gehad met elkaar.

Jij dan?
Ja het geluid was vrij matig, vooral in het begin, ik wilde er op tijd zijn voor Weval omdat ik één van die gasten ken, maar het geluid bij hun was echt belabberd. Bij Kolsch werd het geluid al beter, maar ik ben niet zo'n fan van hem al was het wel even goed voor de sfeer. Hunter/Game was goed, maar ik vond Mayer wel het beste van de avond. Plex maar half uurtje van meegekregen.

Ik zat er eigenlijk wel lekker in, ineens zei onze bob dat ie het wel goed vond zo en toen was het al 5.30 terwijl ik het gevoel had dat ik er net was . :') Had nog wel doorgewild, maar helaas.
[b]BRING ME THE OSCARS[/b]
Y. Mulder: 'Ja, we gaan nu Huntelaar met Van Basten vergelijken, zo goed was Van Basten niet!'
pi_156971186
Best lekker, die plaat van Quintek :) Joris Voorn is ook zeer aardig. Die van Etienne vind ik dan weer wat minder.
  dinsdag 20 oktober 2015 @ 18:41:40 #225
105311 Xantra
Cinematographer
pi_156972305
quote:
14s.gif Op dinsdag 20 oktober 2015 17:34 schreef MAHL het volgende:
Best lekker, die plaat van Quintek :) Joris Voorn is ook zeer aardig. Die van Etienne vind ik dan weer wat minder.
Beatcrush is gekkenhuis live in een techhol! *O*
Die Quintek heeft behoorlijk trancy invloeden, drums ook vrij soft. Ieder z'n ding, maar niet zo mijn ding.
[b]BRING ME THE OSCARS[/b]
Y. Mulder: 'Ja, we gaan nu Huntelaar met Van Basten vergelijken, zo goed was Van Basten niet!'
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')