Maar dit geldt alleen voor reizen op saldo. De vergoeding voor abonnementhouders wordt niet eens verdeeld over de vervoerder op basis van reisgedrag, maar via een vaste verdeelsleutel per verkocht abonnement.quote:"Een vervoersbewijs is pas geldig als ze in- en uitchecken, nodig om tussen de verschillende vervoerders vergoedingen te berekenen, maar ook om recht te hebben op compensatie bij vertraging. Anders kun je niet nagaan of iemand op die trein zat", aldus een NS woordvoerder.
Alleen het eerste gedeelte geldt alleen voor reizen op saldo. Ook met als abonnementhouder heb je recht op geld terug bij vertraging, maar dan moet je wel aan kunnen tonen dat je in de desbetreffende trein zat.quote:Op maandag 4 mei 2015 13:54 schreef Skv het volgende:
Joehoe.
Ik heb een OV-kaart van een ruime 4.500 Euro per jaar met gratis reizen in trein/tram/metro en bus. Nu vind ik het achterlijk dat ik steeds in en uit moet checken, terwijl alles toch is afgekocht. Sterker nog, als ik dat niet doe krijg ik een boete van 35 Euro en word ik het vervoersmiddel uitgeschopt.
Buiten dat ik dit bijzonder onklantvriendelijk vind (als bedrijf zou ik gebruiker met dure totaaloplossingen juist wat extra's bieden), vraag ik me af wat nou precies de winst is voor de vervoerder om hier zo strikt op te zijn. Ik heb een aflevering van Kassa gevonden over dit onderwerp, waar deze vraag ook aan de orde komt. Zowel HTM als NS ontwijken daar de vraag constant. Zie hier de aflevering.
Wat ik lees, is dit:
[..]
Maar dit geldt alleen voor reizen op saldo. De vergoeding voor abonnementhouders wordt niet eens verdeeld over de vervoerder op basis van reisgedrag, maar via een vaste verdeelsleutel per verkocht abonnement.
Verderstrekkend is het nog achterlijker dat bij overstap op andere vervoerder (streektreinen) je ook met een altijd vrij abonnement weer uit en in moet checken voor je overstapt. Dit slaat toch helemaal nergens op?
Ja, als je meer dan 30 minuten vertraging hebt dan krijg je 1 Euro terug ofzo. Dat hoeft voor mij allemaal niet. Het gaat mij om dat hondsvervelende in- en uitchecken en de bijbehorende boetes als je dat een keer vergeet of niet overcheckt op een andere vervoerder. Geef mij dat en dan zie ik wel af van die ene Euro vergoeding.quote:Op maandag 4 mei 2015 13:57 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Alleen het eerste gedeelte geldt alleen voor reizen op saldo. Ook met als abonnementhouder heb je recht op geld terug bij vertraging.
Neequote:
Is dat zo? Ik dacht dat de komst van de OV-chipkaart juist was ingegeven door de mogelijkheid deze verdeling op basis van daadwerkelijk gemaakte reizen te gaan doen.quote:Op maandag 4 mei 2015 13:54 schreef Skv het volgende:
De vergoeding voor abonnementhouders wordt niet eens verdeeld over de vervoerder op basis van reisgedrag, maar via een vaste verdeelsleutel per verkocht abonnement.
Het is uit dienstverleningsoogpunt toch belachelijk om allerhande onzinnige handelingen te verrichten als je je al scheef betaalt?quote:
Ik vind het niet te moeilijk, ik vind het onzinnig en extreem klantonvriendelijk dat er dan weer zo'n conducteur staat te miepen dat je een boete krijgt als je het een keer vergeet. Alsof er enige vorm van financieel voor- of nadeel is voor de NS als ik niet incheck met mijn abo. Het zijn echt nutteloze handelingen die voortkomen uit een of ander beperkt systeem.quote:Op maandag 4 mei 2015 14:16 schreef Wootism het volgende:
Tja, ik snap je ergernis en dat het allemaal onlogisch is.
Maar als je het te moeilijk vindt om je aan de regels van de NS te houden moet je er gewoon weg blijven.
Het is maar fucking een pasje langs een paaltje halen.
Volgens mij hebben ze daar ook de reizigersonderzoeken in de trein voor. Daar haal je zo het aantal abonnementreizigers uit. Bovendien heeft de NS hier blijkbaar voordeel bij en is het resultaat dat mij een boete ten dele valt.quote:Op maandag 4 mei 2015 14:20 schreef Gems het volgende:
Uit klantoogpunt is het onzinnig. Ik zou me wel voor kunnen stellen dat het voor vervoerders nuttig is om vervoersstromen in kaart te brengen. Dat ze weten hoeveel mensen er meereizen en daar bijv. het aantal in te zetten treinen/wagons op aan kunnen passen.
https://www.ns.nl/producten/vrij-reizen/p/ov-jaarabonnementquote:OV-Jaarabonnement - Vanaf ¤ 465,85 per maand
In- en uitchecken
U checkt met uw OV-Jaarabonnement alleen in en uit bij tram, bus en metro.
Gesloten poortjes
U hoeft met uw OV-Jaarabonnement niet in en uit te checken op treinstations, maar u kunt het abonnement wel gebruiken om poortjes te openen. Op sommige stations is dit nodig. Er wordt geen saldo afgeschreven.
Dit, de abonnement opbrengsten worden verdeeld nav het reisgedrag van de houders.quote:Op maandag 4 mei 2015 14:17 schreef Tochjo het volgende:
[..]
Is dat zo? Ik dacht dat de komst van de OV-chipkaart juist was ingegeven door de mogelijkheid deze verdeling op basis van daadwerkelijk gemaakte reizen te gaan doen.
quote:OV-chipkaart accepteren
[b]Artikel 47 lid 2 sub b van het Besluit personenvervoer
2000 bepaalt dat een electronisch
vervoerbewijs uitsluitend geldig is nadat u heeft
ingecheck[/b]t. Dit betekent dat u, als uw
Jaarabonnement geldig is bij een vervoerder die
uitsluitend de OV-chipkaart als vervoerbewijs
accepteert en u met deze vervoerder reist, moet
inchecken om in het bezit te zijn van een geldig
vervoerbewijs. In dat geval beschikt u zonder
check-in niet over een geldig vervoer-bewijs en
kan de vervoerder u de wettelijke verhoging
plus de ritprijs opleggen zoals bepaald in artikel
48 Besluit personenvervoer 2000.
Ietsje meer, 1/42e deel van het maandbedrag van het abonnement. Ik heb een Altijd Vrij Maandabonnement á ¤399/maand, en krijg bij >30 minuten vertraging dus ¤9,50 terug. Ik ben gemiddeld een keer in de week de sjaak, dus dat is best een redelijk bedrag wat zo gedurende de maand binnenkomt.quote:Op maandag 4 mei 2015 13:58 schreef Skv het volgende:
[..]
Ja, als je meer dan 30 minuten vertraging hebt dan krijg je 1 Euro terug ofzo.
Krijg je dat op je privérekening terug bij een zakelijk abonnement?quote:Op maandag 4 mei 2015 15:25 schreef freako het volgende:
[..]
Ietsje meer, 1/42e deel van het maandbedrag van het abonnement. Ik heb een Altijd Vrij Maandabonnement á ¤399/maand, en krijg bij >30 minuten vertraging dus ¤9,50 terug. Ik ben gemiddeld een keer in de week de sjaak, dus dat is best een redelijk bedrag wat zo gedurende de maand binnenkomt.
Ja, succes met die kermis. Dan moet je eerst betalen, dan een schriftelijk verzoek tot terugbetaling indienen, dan maanden wachten, dan aanvullende stukken opsturen en misschien heb je een halfjaar later je geld terug. Heb dat gezeik meegemaakt met NS, heeft meer dan 9 maanden geduurd en me uren aan tijd gekost. Op een gegeven moment werd het een principepuntje voor me.quote:Op maandag 4 mei 2015 15:32 schreef jatochneetoch het volgende:
De verdeelsleutel wordt bepaald aan de hand van hoeveel de reizigers gemiddeld op de verschillende trajecten reizen. Daarom moet je inchecken.
Overigens geven ze helemaal geen boete als je niet bent ingecheckt bij de NS.
Bij andere vervoerders wel soms, maar die boete kun je dan terug krijgen.
Als je werkgever betaalt, zou ik dat daar even navragen. Ik schaf dat ding ook aan om zakelijke redenen, maar betaal 'm zelf. Ik moet wel bij elke claim opnieuw mijn rekeningnummer opgeven.quote:Op maandag 4 mei 2015 15:37 schreef Skv het volgende:
[..]
Krijg je dat op je privérekening terug bij een zakelijk abonnement?
Even nagevraagd bij NS. Reactie:quote:Op maandag 4 mei 2015 14:33 schreef megamandy het volgende:
Op ns.nl staat anders dat je niet hoeft in te checken als je een abonnement hebt voor al het ov.
[..]
https://www.ns.nl/producten/vrij-reizen/p/ov-jaarabonnement
Wel als je alleen voor de trein een abonnement hebt.
Ja maar er is dus verschil tussen een altijd vrij en een ov jaarabonnement volgens hun eigen website. Terwijl het voor de NS eigenlijk precies hetzelfde betekendquote:Op maandag 4 mei 2015 16:01 schreef Skv het volgende:
[..]
Even nagevraagd bij NS. Reactie:
Volgens de voorwaarden van je abonnement dien je wel in- en uit te checken, ook met een Altijd Vrij abonnement. Met deze voorwaarden ben je akkoord gegaan bij het bestellen van je abonnement. Zonder een geldige check in/check uit kun je bijvoorbeeld ook geen geld terug bij vertraging aanvragen. Dus voor jezelf is het ook handig het toch wel te doen.
Euh ja, ik heb een OV-jaarabonnement. Dus alle modaliteiten.quote:Op maandag 4 mei 2015 16:50 schreef megamandy het volgende:
[..]
Ja maar er is dus verschil tussen een altijd vrij en een ov jaarabonnement volgens hun eigen website. Terwijl het voor de NS eigenlijk precies hetzelfde betekend
Zelf heb ik overigens nog 1,5 jaar een studenten ov-jaarkaart en moet officieel ook altijd inchecken. Maar ik moet sowieso saldo erop hebben omdat ik in het weekend ook met het ov reis om naar mijn werk te gaan.
Wacht even, je hoeft dus met een persoonlijke 'particuliere' OV-jaarkaart niet in te checken, maar net een zakelijke OV-jaarkaart of Altijd Vrij weer wel? Ik snap er nu helemaal geen donder meer van.quote:Op maandag 4 mei 2015 17:28 schreef Leandra het volgende:
Met een business-card moet je idd in- en uitchecken, met een gewone OV-jaarkaart hoeft dat bij de NS (nog) niet...
Edit: oh, hebben ze het al aangepast?
Ik wel in ieder geval die zeldzame keer dat ik het terugvraagquote:Op maandag 4 mei 2015 15:37 schreef Skv het volgende:
[..]
Krijg je dat op je privérekening terug bij een zakelijk abonnement?
Niet op een legale manier, dus op zulke stations zul je altijd moeten inchecken.quote:Op maandag 4 mei 2015 18:58 schreef karr-1 het volgende:
Maar los van het nut van het inchecken, hoe gaan de poortjes open als je niet wilt inchecken?
Precies en aangezien steeds meer stations gaan sluiten heb je op een gegeven moment geen keuze meer lijkt mij.quote:Op maandag 4 mei 2015 19:05 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Niet op een legale manier, dus op zulke stations zul je altijd moeten inchecken.
Kloptquote:Op maandag 4 mei 2015 19:26 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Precies en aangezien steeds meer stations gaan sluiten heb je op een gegeven moment geen keuze meer lijkt mij.
Het belang van de NS hierbij is idd zeer duidelijk.quote:Op maandag 4 mei 2015 18:47 schreef probeer het volgende:
Je kan geen enkele reden bedenken waarom de NS zou willen weten hoeveel mensen er op welke trajecten reizen op bepaalde tijden?
En ja, omdat ze daar waarschijnlijk graag een zo compleet mogelijk beeld van willen hebben, moeten alle mensen, met welk abonnement dan ook, in- en uitchecken.
Ik help je even ... bijvoorbeeld:
Inzet van personeel
Inzet van materieel
Servex
Reclame
... ehh ... hij mag met de trein mee?quote:Op maandag 4 mei 2015 20:19 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
Het belang van de NS hierbij is idd zeer duidelijk.
Het belang van de abonnementhouder daarentegen niet. Dus hoe ziet de abonnementhouder zich gecompenseerd voor het tegemoetkomen aan de wensen van de NS ?
Is dat verplicht dan, zo een compensatie?quote:Op maandag 4 mei 2015 20:19 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
Het belang van de NS hierbij is idd zeer duidelijk.
Het belang van de abonnementhouder daarentegen niet. Dus hoe ziet de abonnementhouder zich gecompenseerd voor het tegemoetkomen aan de wensen van de NS ?
Daar betaalt hij al abonnementsgeld voor. Dat is dus geen compensatie.quote:
Moreel gezien ? Ja.quote:Op maandag 4 mei 2015 20:30 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Is dat verplicht dan, zo een compensatie?
Dat soort voordelen zit standaard al in het abonnement. De vraag gaat over het inchecken.quote:Overigens is er qua reisgemak ook een hoop gecompenseerd voor mij, geen kaartjes meer hoeven kopen etc.
De reiziger heeft er baat bij wanneer de NS haar personeel en materieel zo efficiënt mogelijk in kan zetten en ziet dit waarschijnlijk terug in betere dienstverlening, hogere stiptheid en lagere prijzen.quote:Op maandag 4 mei 2015 20:30 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
Daar betaalt hij al abonnementsgeld voor. Dat is dus geen compensatie.
Hij mag van de dienst gebruik maken onder bepaalde voorwaarden, namelijk dat hij in- en uitcheckt.quote:Op maandag 4 mei 2015 20:30 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
Daar betaalt hij al abonnementsgeld voor. Dat is dus geen compensatie.
Niet als je buiten je traject reist. En wat jij moreel vindt heeft verder niemand iets mee te schaftenquote:Op maandag 4 mei 2015 20:30 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
Daar betaalt hij al abonnementsgeld voor. Dat is dus geen compensatie.
[..]
Moreel gezien ? Ja.
Abonnementstechnisch gezien ? Wellicht. Dat hangt van de voorwaarden van het abonnement af.
[..]
Dat soort voordelen zit standaard al in het abonnement. De vraag gaat over het inchecken.
Met een Altijd Vrij kaart heb je geen traject.quote:Op maandag 4 mei 2015 20:34 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Niet als je buiten je traject reist. En wat jij moreel vindt heeft verder niemand iets mee te schaften
Het ging hier om de abonnementhouder in het algemeen. Als AltijdVrij moet je nu inderdaad een handeling extra doen.quote:Op maandag 4 mei 2015 20:35 schreef Leandra het volgende:
[..]
Met een Altijd Vrij kaart heb je geen traject.
Fijn, nog minder controles in de trein, dat komt de veiligheid vast ten goede!quote:Op maandag 4 mei 2015 20:38 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Het ging hier om de abonnementhouder in het algemeen. Als AltijdVrij moet je nu inderdaad een handeling extra doen.
Wat tot gevolg heeft dat er dalijk minder controles in de trein zijn, dus dat scheelt weer. Daar moet je hem namelijk helemaal uit je portemonnee halen, bij inchecken niet.
Deels mee eens, alleen wordt binnenkort het controlemiddel van je abbo dus het poortje. Dan is het logisch dat je hem aan moet bieden, zoals je dat voorheen deed in de trein zelf bij een controle.quote:Op maandag 4 mei 2015 20:41 schreef Leandra het volgende:
[..]
Fijn, nog minder controles in de trein, dat komt de veiligheid vast ten goede!
En het is absurd dat je moet inchecken als je en reis maakt waarvoor je al betaald hebt, of dat nou met je abonnement is of met je papieren kaartje dat je uit de automaat krijgt als je een kaartje koopt.
Want ja, zelfs in die situatie ben je "fout" als je niet incheckt
Ik heb het over een OV jaarkaart of altijd vrij abonnement. Net als TS.quote:Op maandag 4 mei 2015 20:34 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Niet als je buiten je traject reist.
De NS welquote:En wat jij moreel vindt heeft verder niemand iets mee te schaften
Wat moeten ze de afgelopen decennia enorme problemen hebben gehad met de inschatting van het aantal reizigers...quote:Op maandag 4 mei 2015 20:55 schreef probeer het volgende:
Ruim 1 miljoen treinreizigers per dag, in ongeveer 5500 treinen. Nu heb ik geen flauw idee hoeveel van die miljoen reizigers een Altijd Vrij abonnement hebben, maar ik vind 1% wel een aardig conservatieve schatting.
Wanneer die 10.000 mensen niet in hoeven te checken, zit je dus met een aardige groep mensen waarvan je totaal geen zicht hebt waar of wanneer deze mensen reizen.
Dat maakt het inzetten van het materieel op de correcte locatie dus wat lastig, en als je die 1% door zou rekenen naar het aantal treinen dat op een dag rijdt, zouden er 55 treinen zijn die geen flauw idee hebben waar ze het beste rond kunnen rijden.
Nee, maar daar valt nog genoeg te verbeteren.quote:Op maandag 4 mei 2015 20:57 schreef Leandra het volgende:
[..]
Wat moeten ze de afgelopen decennia enorme problemen hebben gehad met de inschatting van het aantal reizigers...
Wat een flauwe reactie. Denk zelf alsjeblieft even na.quote:Op maandag 4 mei 2015 20:57 schreef Leandra het volgende:
[..]
Wat moeten ze de afgelopen decennia enorme problemen hebben gehad met de inschatting van het aantal reizigers...
Ik zou zeggen, laat het maar eens bij de rechter komen. Ik heb een vermoeden dat wanneer je je rug recht zal houden, men jouw boete op het laatste moment zal intrekken.quote:Op maandag 4 mei 2015 13:54 schreef Skv het volgende:
Joehoe.
Ik heb een OV-kaart van een ruime 4.500 Euro per jaar met reizen in trein/tram/metro en bus. Nu vind ik het achterlijk dat ik steeds in en uit moet checken, terwijl alles toch is afgekocht. Sterker nog, als ik dat niet doe krijg ik een boete van 35 Euro en word ik het vervoersmiddel uitgeschopt.
Buiten dat ik dit bijzonder onklantvriendelijk vind (als bedrijf zou ik gebruiker met dure totaaloplossingen juist wat extra's bieden), vraag ik me af wat nou precies de winst is voor de vervoerder om hier zo strikt op te zijn. Ik heb een aflevering van Kassa gevonden over dit onderwerp, waar deze vraag ook aan de orde komt. Zowel HTM als NS ontwijken daar de vraag constant. Zie hier de aflevering.
Wat ik lees, is dit:
[..]
Maar dit geldt alleen voor reizen op saldo. De vergoeding voor abonnementhouders wordt niet eens verdeeld over de vervoerder op basis van reisgedrag, maar via een vaste verdeelsleutel per verkocht abonnement.
Verderstrekkend is het nog achterlijker dat bij overstap op andere vervoerder (streektreinen) je ook met een altijd vrij abonnement weer uit en in moet checken voor je overstapt. Dit slaat toch helemaal nergens op?
Wat snap jij niet aan dienstverlening?quote:Op maandag 4 mei 2015 18:47 schreef probeer het volgende:
Je kan geen enkele reden bedenken waarom de NS zou willen weten hoeveel mensen er op welke trajecten reizen op bepaalde tijden?
En ja, omdat ze daar waarschijnlijk graag een zo compleet mogelijk beeld van willen hebben, moeten alle mensen, met welk abonnement dan ook, in- en uitchecken.
Ik help je even ... bijvoorbeeld:
Inzet van personeel
Inzet van materieel
Servex
Reclame
Ik ben het met je eens dat een boete belachelijk is. En ook dat een incentive me dan een betere manier lijkt om toch ook van die groep mensen, reizigersdata te verkrijgen middels in- en uitchecken.quote:Op dinsdag 5 mei 2015 00:06 schreef eight het volgende:
[..]
Wat snap jij niet aan dienstverlening?
Sowieso is het boetesysteem belachelijk. Geef de klant die de hoofdprijs betaald (4500 Wtf!) dan een incentive wanneer hij wel in- en uitcheckt.
Dat is dus ook niet waar. Een aantal poortjes kan ik mijn portemonnee gewoon langs halen, maar andere typen weer niet. En als ik incheck bij het GVB dan pakt 'ie m'n helemaal nooit, dus moet ie er sowieso weer uit.quote:Op maandag 4 mei 2015 20:38 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Het ging hier om de abonnementhouder in het algemeen. Als AltijdVrij moet je nu inderdaad een handeling extra doen.
Wat tot gevolg heeft dat er dalijk minder controles in de trein zijn, dus dat scheelt weer. Daar moet je hem namelijk helemaal uit je portemonnee halen, bij inchecken niet.
Wat een gelul. Onderweg word je toch gecontroleerd, dus je kan prima een inschatting maken van hoeveel abonnementhouders er wanneer in welke trein zitten. Buiten het feit dat je gewoon aan een trein kan zien dat hij regulier te vol zit. En voor de OV-chipkaart konden ze dit ook prima bepalen, en nu op basis van 1% van de reizigers niet?quote:Op maandag 4 mei 2015 20:55 schreef probeer het volgende:
Ruim 1 miljoen treinreizigers per dag, in ongeveer 5500 treinen. Nu heb ik geen flauw idee hoeveel van die miljoen reizigers een Altijd Vrij abonnement hebben, maar ik vind 1% wel een aardig conservatieve schatting.
Wanneer die 10.000 mensen niet in hoeven te checken, zit je dus met een aardige groep mensen waarvan je totaal geen zicht hebt waar of wanneer deze mensen reizen.
Dat maakt het inzetten van het materieel op de correcte locatie dus wat lastig (of iig lastiger dan het zou hoeven zijn), en als je die 1% door zou rekenen naar het aantal treinen dat op een dag rijdt, zouden er 55 treinen zijn die geen flauw idee hebben waar ze het beste rond kunnen rijden.
Daar heb ik geen tijd voor.quote:Op maandag 4 mei 2015 23:17 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Ik zou zeggen, laat het maar eens bij de rechter komen. Ik heb een vermoeden dat wanneer je je rug recht zal houden, men jouw boete op het laatste moment zal intrekken.
Dat is precies mijn punt. Reizen op saldo of zo nu en dan vrij reizen: prima. Maar als je de hoofdprijs betaalt voor zo'n kaart zodat je altijd vrij kan reizen dan zou de verplichting van in- en uitchecken op straffe van een boete voor zwartrijden (quote:Op dinsdag 5 mei 2015 00:09 schreef probeer het volgende:
[..]
Ik ben het met je eens dat een boete belachelijk is. En ook dat een incentive me dan een betere manier lijkt om toch ook van die groep mensen, reizigersdata te verkrijgen middels in- en uitchecken.
Maar het moge toch wel overduidelijk zijn waarom de NS zo graag wil dat iedereen, ook Altijd Vrij / OV-jaarkaart abonnementhouders, in- en uitchecken.
Dan weet je inderdaad in welke trein mensen zitten. Geeft echter geen compleet beeld van waar mensen in- of uitstappen.quote:Op dinsdag 5 mei 2015 00:33 schreef Skv het volgende:
[..]
Wat een gelul. Onderweg word je toch gecontroleerd, dus je kan prima een inschatting maken van hoeveel abonnementhouders er wanneer in welke trein zitten.
Dat konden ze toen inderdaad ook wel. Nu kunnen ze het beter.quote:Buiten het feit dat je gewoon aan een trein kan zien dat hij regulier te vol zit. En voor de OV-chipkaart konden ze dit ook prima bepalen, en nu op basis van 1% van de reizigers niet?
Ja, nu kunnen ze het beter, door iedereen te verplichten hun reisgegevens af te geven, op straffe van een boete.quote:Op dinsdag 5 mei 2015 00:35 schreef probeer het volgende:
[..]
Dan weet je inderdaad in welke trein mensen zitten. Geeft echter geen compleet beeld van waar mensen in- of uitstappen.
[..]
Dat konden ze toen inderdaad ook wel. Nu kunnen ze het beter.
1% is niets. Die data kunnen ze goed missen want de marges die ze hanteren om de reizigersstromen in te schatten zijn ruim. Het beleid zal met of zonder die 1% informatie niet wijzigen. Ik zie dan ook steeds geen reden waarom ze hun beste klanten hierin niet tegemoet kunnen komen.quote:Op dinsdag 5 mei 2015 00:35 schreef probeer het volgende:
[..]
Dan weet je inderdaad in welke trein mensen zitten. Geeft echter geen compleet beeld van waar mensen in- of uitstappen.
[..]
Dat konden ze toen inderdaad ook wel. Nu kunnen ze het beter.
1% is een totaal uit de lucht gegrepen getal. Kon geen info vinden van het aantal abonnement houders.quote:Op dinsdag 5 mei 2015 00:50 schreef eight het volgende:
[..]
1% is niets. Die data kunnen ze goed missen want de marges die ze hanteren om de reizigersstromen in te schatten zijn ruim. Het beleid zal met of zonder die 1% informatie niet wijzigen. Ik zie dan ook steeds geen reden waarom ze hun beste klanten hierin niet tegemoet kunnen komen.
Trouwens, wat een belachelijk hoog bedrag is dat vrij reizen.
Meid, wat moet jij een zwaar leven hebben zegquote:Op dinsdag 5 mei 2015 00:32 schreef Skv het volgende:
[..]
Dat is dus ook niet waar. Een aantal poortjes kan ik mijn portemonnee gewoon langs halen, maar andere typen weer niet. En als ik incheck bij het GVB dan pakt 'ie m'n helemaal nooit, dus moet ie er sowieso weer uit.
quote:Op dinsdag 5 mei 2015 10:41 schreef bombmannl het volgende:
[..]
Meid, wat moet jij een zwaar leven hebben zeg____
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |