Wat moeten ze de afgelopen decennia enorme problemen hebben gehad met de inschatting van het aantal reizigers...quote:Op maandag 4 mei 2015 20:55 schreef probeer het volgende:
Ruim 1 miljoen treinreizigers per dag, in ongeveer 5500 treinen. Nu heb ik geen flauw idee hoeveel van die miljoen reizigers een Altijd Vrij abonnement hebben, maar ik vind 1% wel een aardig conservatieve schatting.
Wanneer die 10.000 mensen niet in hoeven te checken, zit je dus met een aardige groep mensen waarvan je totaal geen zicht hebt waar of wanneer deze mensen reizen.
Dat maakt het inzetten van het materieel op de correcte locatie dus wat lastig, en als je die 1% door zou rekenen naar het aantal treinen dat op een dag rijdt, zouden er 55 treinen zijn die geen flauw idee hebben waar ze het beste rond kunnen rijden.
Nee, maar daar valt nog genoeg te verbeteren.quote:Op maandag 4 mei 2015 20:57 schreef Leandra het volgende:
[..]
Wat moeten ze de afgelopen decennia enorme problemen hebben gehad met de inschatting van het aantal reizigers...
Wat een flauwe reactie. Denk zelf alsjeblieft even na.quote:Op maandag 4 mei 2015 20:57 schreef Leandra het volgende:
[..]
Wat moeten ze de afgelopen decennia enorme problemen hebben gehad met de inschatting van het aantal reizigers...
Ik zou zeggen, laat het maar eens bij de rechter komen. Ik heb een vermoeden dat wanneer je je rug recht zal houden, men jouw boete op het laatste moment zal intrekken.quote:Op maandag 4 mei 2015 13:54 schreef Skv het volgende:
Joehoe.
Ik heb een OV-kaart van een ruime 4.500 Euro per jaar met reizen in trein/tram/metro en bus. Nu vind ik het achterlijk dat ik steeds in en uit moet checken, terwijl alles toch is afgekocht. Sterker nog, als ik dat niet doe krijg ik een boete van 35 Euro en word ik het vervoersmiddel uitgeschopt.
Buiten dat ik dit bijzonder onklantvriendelijk vind (als bedrijf zou ik gebruiker met dure totaaloplossingen juist wat extra's bieden), vraag ik me af wat nou precies de winst is voor de vervoerder om hier zo strikt op te zijn. Ik heb een aflevering van Kassa gevonden over dit onderwerp, waar deze vraag ook aan de orde komt. Zowel HTM als NS ontwijken daar de vraag constant. Zie hier de aflevering.
Wat ik lees, is dit:
[..]
Maar dit geldt alleen voor reizen op saldo. De vergoeding voor abonnementhouders wordt niet eens verdeeld over de vervoerder op basis van reisgedrag, maar via een vaste verdeelsleutel per verkocht abonnement.
Verderstrekkend is het nog achterlijker dat bij overstap op andere vervoerder (streektreinen) je ook met een altijd vrij abonnement weer uit en in moet checken voor je overstapt. Dit slaat toch helemaal nergens op?
Wat snap jij niet aan dienstverlening?quote:Op maandag 4 mei 2015 18:47 schreef probeer het volgende:
Je kan geen enkele reden bedenken waarom de NS zou willen weten hoeveel mensen er op welke trajecten reizen op bepaalde tijden?
En ja, omdat ze daar waarschijnlijk graag een zo compleet mogelijk beeld van willen hebben, moeten alle mensen, met welk abonnement dan ook, in- en uitchecken.
Ik help je even ... bijvoorbeeld:
Inzet van personeel
Inzet van materieel
Servex
Reclame
Ik ben het met je eens dat een boete belachelijk is. En ook dat een incentive me dan een betere manier lijkt om toch ook van die groep mensen, reizigersdata te verkrijgen middels in- en uitchecken.quote:Op dinsdag 5 mei 2015 00:06 schreef eight het volgende:
[..]
Wat snap jij niet aan dienstverlening?
Sowieso is het boetesysteem belachelijk. Geef de klant die de hoofdprijs betaald (4500 Wtf!) dan een incentive wanneer hij wel in- en uitcheckt.
Dat is dus ook niet waar. Een aantal poortjes kan ik mijn portemonnee gewoon langs halen, maar andere typen weer niet. En als ik incheck bij het GVB dan pakt 'ie m'n helemaal nooit, dus moet ie er sowieso weer uit.quote:Op maandag 4 mei 2015 20:38 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Het ging hier om de abonnementhouder in het algemeen. Als AltijdVrij moet je nu inderdaad een handeling extra doen.
Wat tot gevolg heeft dat er dalijk minder controles in de trein zijn, dus dat scheelt weer. Daar moet je hem namelijk helemaal uit je portemonnee halen, bij inchecken niet.
Wat een gelul. Onderweg word je toch gecontroleerd, dus je kan prima een inschatting maken van hoeveel abonnementhouders er wanneer in welke trein zitten. Buiten het feit dat je gewoon aan een trein kan zien dat hij regulier te vol zit. En voor de OV-chipkaart konden ze dit ook prima bepalen, en nu op basis van 1% van de reizigers niet?quote:Op maandag 4 mei 2015 20:55 schreef probeer het volgende:
Ruim 1 miljoen treinreizigers per dag, in ongeveer 5500 treinen. Nu heb ik geen flauw idee hoeveel van die miljoen reizigers een Altijd Vrij abonnement hebben, maar ik vind 1% wel een aardig conservatieve schatting.
Wanneer die 10.000 mensen niet in hoeven te checken, zit je dus met een aardige groep mensen waarvan je totaal geen zicht hebt waar of wanneer deze mensen reizen.
Dat maakt het inzetten van het materieel op de correcte locatie dus wat lastig (of iig lastiger dan het zou hoeven zijn), en als je die 1% door zou rekenen naar het aantal treinen dat op een dag rijdt, zouden er 55 treinen zijn die geen flauw idee hebben waar ze het beste rond kunnen rijden.
Daar heb ik geen tijd voor.quote:Op maandag 4 mei 2015 23:17 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Ik zou zeggen, laat het maar eens bij de rechter komen. Ik heb een vermoeden dat wanneer je je rug recht zal houden, men jouw boete op het laatste moment zal intrekken.
Dat is precies mijn punt. Reizen op saldo of zo nu en dan vrij reizen: prima. Maar als je de hoofdprijs betaalt voor zo'n kaart zodat je altijd vrij kan reizen dan zou de verplichting van in- en uitchecken op straffe van een boete voor zwartrijden (quote:Op dinsdag 5 mei 2015 00:09 schreef probeer het volgende:
[..]
Ik ben het met je eens dat een boete belachelijk is. En ook dat een incentive me dan een betere manier lijkt om toch ook van die groep mensen, reizigersdata te verkrijgen middels in- en uitchecken.
Maar het moge toch wel overduidelijk zijn waarom de NS zo graag wil dat iedereen, ook Altijd Vrij / OV-jaarkaart abonnementhouders, in- en uitchecken.
Dan weet je inderdaad in welke trein mensen zitten. Geeft echter geen compleet beeld van waar mensen in- of uitstappen.quote:Op dinsdag 5 mei 2015 00:33 schreef Skv het volgende:
[..]
Wat een gelul. Onderweg word je toch gecontroleerd, dus je kan prima een inschatting maken van hoeveel abonnementhouders er wanneer in welke trein zitten.
Dat konden ze toen inderdaad ook wel. Nu kunnen ze het beter.quote:Buiten het feit dat je gewoon aan een trein kan zien dat hij regulier te vol zit. En voor de OV-chipkaart konden ze dit ook prima bepalen, en nu op basis van 1% van de reizigers niet?
Ja, nu kunnen ze het beter, door iedereen te verplichten hun reisgegevens af te geven, op straffe van een boete.quote:Op dinsdag 5 mei 2015 00:35 schreef probeer het volgende:
[..]
Dan weet je inderdaad in welke trein mensen zitten. Geeft echter geen compleet beeld van waar mensen in- of uitstappen.
[..]
Dat konden ze toen inderdaad ook wel. Nu kunnen ze het beter.
1% is niets. Die data kunnen ze goed missen want de marges die ze hanteren om de reizigersstromen in te schatten zijn ruim. Het beleid zal met of zonder die 1% informatie niet wijzigen. Ik zie dan ook steeds geen reden waarom ze hun beste klanten hierin niet tegemoet kunnen komen.quote:Op dinsdag 5 mei 2015 00:35 schreef probeer het volgende:
[..]
Dan weet je inderdaad in welke trein mensen zitten. Geeft echter geen compleet beeld van waar mensen in- of uitstappen.
[..]
Dat konden ze toen inderdaad ook wel. Nu kunnen ze het beter.
1% is een totaal uit de lucht gegrepen getal. Kon geen info vinden van het aantal abonnement houders.quote:Op dinsdag 5 mei 2015 00:50 schreef eight het volgende:
[..]
1% is niets. Die data kunnen ze goed missen want de marges die ze hanteren om de reizigersstromen in te schatten zijn ruim. Het beleid zal met of zonder die 1% informatie niet wijzigen. Ik zie dan ook steeds geen reden waarom ze hun beste klanten hierin niet tegemoet kunnen komen.
Trouwens, wat een belachelijk hoog bedrag is dat vrij reizen.
Meid, wat moet jij een zwaar leven hebben zegquote:Op dinsdag 5 mei 2015 00:32 schreef Skv het volgende:
[..]
Dat is dus ook niet waar. Een aantal poortjes kan ik mijn portemonnee gewoon langs halen, maar andere typen weer niet. En als ik incheck bij het GVB dan pakt 'ie m'n helemaal nooit, dus moet ie er sowieso weer uit.
quote:Op dinsdag 5 mei 2015 10:41 schreef bombmannl het volgende:
[..]
Meid, wat moet jij een zwaar leven hebben zeg____
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |