abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_101626487
Zoals gewoonlijk zit ik met mijn week-ov (vrij reizen van maandag t/m vrijdag) in de trein voor me uit te gluren. Waar normaal mijn kaartcontrole altijd goed is, kreeg ik nu ineens gezanik van de conducteur: volgens hem zou ik vanaf 1 september moeten inchecken als ik reis, ook al heb ik 'vrij reizen'.

Ik heb hier nog nooit eerder van gehoord, iemand die hier meer vanaf weet? Voor mij is het alleen maar een bijzonder onhandige extra handeling, met kans op financieel verlies op het moment dat ik wel incheck, maar vergeet uit te checken.

NS. :r
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  dinsdag 6 september 2011 @ 11:31:08 #2
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_101626535
Iedereen die een OV chip ding heeft moet inchecken en daar zal de studenten OV ook ondervallen. En welk financieel verlies aangezien er geen geld op staat en je gewoon gratis mag reizen?
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  dinsdag 6 september 2011 @ 11:33:42 #3
120139 freiss
Hertog Jan :9~
pi_101626610
http://www.oogtv.nl/2011/(...)verplicht-inchecken/
quote:
Studenten met een studentenreisproduct op hun OV-chipkaart moeten vanaf 1 september verplicht inchecken in de treinen van vervoersbedrijf Arriva.

In de treinen van Arriva kan vanaf januari met de ov-chipkaart gereisd worden. Vanaf dat moment was inchecken voor studenten al mogelijk, maar niet verplicht. Met het verplicht inchecken is het voor studenten niet meer mogelijk om zwart te rijden omdat in perioden wanneer hun reisproduct niet geldig is, er op saldo gereisd wordt. Studenten die vanaf 1 september niet inchecken riskeren een boete voor zwartrijden.

De OV-chipkaart is de nieuwe manier van betalen in het openbaar vervoer. Sinds 2005 wordt de kaart stapsgewijs in Nederland ingevoerd. Inmiddels kan er bijna overal in Nederland met de kaart gereisd worden.
Voor Arriva geldt het iig.
HJ 14-punt-gift.
Lijst met rukmateriaal!
pi_101626662
Hoe kun je nou zwartrijden als je een geldig vervoersbewijs bij je hebt. Inchecken heeft dan geen enkel ander nut dan controleren waar je naartoe reist.
  dinsdag 6 september 2011 @ 11:36:20 #5
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_101626689
Big Brother! Uiteraard zullen ze dit elke keer gebruiken om te dreigen de kaart af te schaffen, waarna-ie weer duurder wordt.... Dat concept is al jaren beproefd...
censuur :O
pi_101626695
quote:
Klopt, de conducteur zei het ook al tegen mij. M'n vriend heeft het voor de grap eens na gevraagd bij een conducteur van de NS en ik geloof dat het antwoord hier wel op neer kwam: binnenkort wordt het bij de NS ook verplicht, nu nog niet maar het is wel goed om jezelf alvast aan te wennen om in en uit te checken. Ik meen dat binnenkort januari is, maar pin me daar niet op vast.
I reject reality and substitute my own
  dinsdag 6 september 2011 @ 11:38:31 #7
152789 karr-1
pi_101626749
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2011 11:35 schreef Slacentrifuge het volgende:
Hoe kun je nou zwartrijden als je een geldig vervoersbewijs bij je hebt. Inchecken heeft dan geen enkel ander nut dan controleren waar je naartoe reist.
Omdat het pas geldig is als je ingecheckt bent. Ik heb een normale OV chipkaart en die is ook niet geldig als ik niet incheck, ondanks dat er voldoende saldo e.d. opstaat.
pi_101626793
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2011 11:38 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Omdat het pas geldig is als je ingecheckt bent. Ik heb een normale OV chipkaart en die is ook niet geldig als ik niet incheck, ondanks dat er voldoende saldo e.d. opstaat.
Dat saldo wordt natuurlijk niet afgeschreven, oftewel, je hebt niet betaald voor de reis. Dat geldt niet voor studenten die gratis reizen. Ik zie het punt ook niet.
I reject reality and substitute my own
  dinsdag 6 september 2011 @ 11:41:22 #9
152789 karr-1
pi_101626829
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2011 11:40 schreef CindieY het volgende:

[..]

Dat saldo wordt natuurlijk niet afgeschreven, oftewel, je hebt niet betaald voor de reis. Dat geldt niet voor studenten die gratis reizen. Ik zie het punt ook niet.
Studenten reizen misschien "gratis" maar hebben nog steeds een geldig vervoersbewijs nodig. En dat word dus pas geldig op het moment van inchecken.
pi_101626879
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2011 11:38 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Mijn OV is geldig van maandag 4:00 t/m zaterdag 4:00. Staat niks op of bij over inchecken. Dus het inchecken dient geen enkel ander doel dan kunnen controleren waar ik wanneer ben.
  dinsdag 6 september 2011 @ 11:45:33 #11
120139 freiss
Hertog Jan :9~
  dinsdag 6 september 2011 @ 11:47:49 #12
351717 Compoantje
Elke 2 weken een pizza Inferno
pi_101627003
Je meot bij Arriva verplicht inchecken, waarom weet ik niet, maar je kunt er een boete voor krijgen geloof ik.
Dikke onzin allemaal maargoed. Als je incheck moet je ook uitchekken, anders wordt je geblokkerd op den duur.
  dinsdag 6 september 2011 @ 11:51:26 #13
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_101627107
Natuurlijk moet je inchecken. Volgens mij wordt dat ook al ruim een jaar verkondigd, dus dat had je gewoon kunnen weten.

Ook al is die kaart voor jou gratis, dat betekent natuurlijk niet dat er niet voor jouw reizen betaald hoeft te worden. Om die verdeelsleutel eerlijk te houden hebben vervoersbedrijven informatie nodig over hoe vaak er 'gratis' wordt gereisd.
  dinsdag 6 september 2011 @ 11:52:21 #14
152789 karr-1
pi_101627134
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2011 11:43 schreef Slacentrifuge het volgende:

[..]

Mijn OV is geldig van maandag 4:00 t/m zaterdag 4:00. Staat niks op of bij over inchecken. Dus het inchecken dient geen enkel ander doel dan kunnen controleren waar ik wanneer ben.
Het inchecken maakt het geldig, meer niet. Dat je er niet voor hoeft te betalen, maakt het nog niet gratis zoals Hephaistos ook al zegt.

En dan weten ze waar je bent, so what?
pi_101627580
Lekkere fucking 'vooruitgang' dan. Eerst kon ik gewoon lekker met mijn plastic kaart met mijn foto in de trein gaan zitten, liet dat ding zien en klaar. Nu werd het een pasje, maar het principe bleef hetzelfde. Kan ik verdomme nu ook nog in- en uit gaan checken terwijl ik sowieso gratis reis. De conducteur ziet zelfs op zijn scanner dat ik week-OV heb. Wat is dan in godsnaam de toegevoegde waarde van mij in te laten checken? Het is voor mij alleen maar weer een extra handeling en het brengt allerhande mogelijke strafmaatregelen met zich mee. Fuck zeg, wat ben ik blij dat ik bijna afstudeer.
pi_101627599
quote:
Ik zit nu in de internationale van Berlijn naar Schiphol, dat is toch NS? De conducteur zei het net tegen mij en daarna ging hij het omroepen. Of ik heb een enorm enthousiaste te pakken, dat kan natuurlijk ook.
  dinsdag 6 september 2011 @ 12:13:48 #17
152789 karr-1
pi_101627702
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2011 12:09 schreef Skv het volgende:
Lekkere fucking 'vooruitgang' dan. Eerst kon ik gewoon lekker met mijn plastic kaart met mijn foto in de trein gaan zitten, liet dat ding zien en klaar. Nu werd het een pasje, maar het principe bleef hetzelfde. Kan ik verdomme nu ook nog in- en uit gaan checken terwijl ik sowieso gratis reis. De conducteur ziet zelfs op zijn scanner dat ik week-OV heb. Wat is dan in godsnaam de toegevoegde waarde van mij in te laten checken? Het is voor mij alleen maar weer een extra handeling en het brengt allerhande mogelijke strafmaatregelen met zich mee. Fuck zeg, wat ben ik blij dat ik bijna afstudeer.
Nee zeg, je zal ook eens moeite doen voor je gratis reizen
pi_101627731
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2011 11:52 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Het inchecken maakt het geldig, meer niet. Dat je er niet voor hoeft te betalen, maakt het nog niet gratis zoals Hephaistos ook al zegt.

En dan weten ze waar je bent, so what?
Nee hoor, op de websites staat ook dat de kaart zelf het vervoersbewijs is. Er staat niks over geldigheid pas na het inchecken.

Het maakt me niet uit dat ze weten waar ik ben, maar dat is wel de enige reden dat ik verplicht moet inchecken. Als ze dat nou gewoon eens zouden toegeven :')
pi_101627747
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2011 12:13 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Nee zeg, je zal ook eens moeite doen voor je gratis reizen
Dit is toch volledige onzin? Ik mag gratis reizen, dat is deel van mijn studiebeurs. Mijn kaartje (die uitgelezen wordt door de conducteur) bevestigt tijdens mijn reis dat ik gratis mag reizen. Waarom moet ik dat dan in Godsnaam aan- en uitzetten? Het is vast niet mogelijk om op 1 september 's ochtends in te checken en vervolgens nooit meer uit te checken? Dat vervalt zeker weer na een dag ofzo.
pi_101627762
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2011 12:09 schreef Skv het volgende:
\Wat is dan in godsnaam de toegevoegde waarde van mij in te laten checken?
Kunnen zien waar je geweest bent ;)
pi_101627794
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2011 12:15 schreef Skv het volgende:

[..]

Dit is toch volledige onzin? Ik mag gratis reizen, dat is deel van mijn studiebeurs.
't Is niet eens gratis, je betaalt iets van ¤3000 per jaar voor dat malle ding, via de IBG dan. En als je boven je 10 jaar studeren uitkomt mag je dat dus ook echt gaan betalen.
pi_101627810
quote:
8s.gif Op dinsdag 6 september 2011 12:10 schreef Skv het volgende:

[..]

Ik zit nu in de internationale van Berlijn naar Schiphol, dat is toch NS? De conducteur zei het net tegen mij en daarna ging hij het omroepen. Of ik heb een enorm enthousiaste te pakken, dat kan natuurlijk ook.
In de Berlijntrein hoeft het natuurlijk sowieso nog niet. Denk maar aan de situatie dat je uit Duitsland komt en een papieren kaartje tot de grens hebt gekocht. Dan kun je helemaal niet inchecken met een abonnement.

Ja, of het moet wel, maar dan is NS dus echt compleet achterlijk bezig.
  dinsdag 6 september 2011 @ 12:18:15 #23
152789 karr-1
pi_101627824
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2011 12:15 schreef Skv het volgende:

[..]

Dit is toch volledige onzin? Ik mag gratis reizen, dat is deel van mijn studiebeurs. Mijn kaartje (die uitgelezen wordt door de conducteur) bevestigt tijdens mijn reis dat ik gratis mag reizen. Waarom moet ik dat dan in Godsnaam aan- en uitzetten? Het is vast niet mogelijk om op 1 september 's ochtends in te checken en vervolgens nooit meer uit te checken? Dat vervalt zeker weer na een dag ofzo.
Nee het is geen onzin. Die gratis reizen worden wel degelijk betaald, alleen niet op een voor jou zichtbare manier. Vervoersbedrijven moeten het geld verdelen en hebben daarvoor een verdeelsleutel nodig en daar dienen die gegevens voor.

En nee nooit meer uitchecken gaat niet werken, dan word je kaart op een bepaald moment helemaal geblokkeerd en kun je niets meer.
  dinsdag 6 september 2011 @ 12:18:44 #24
152789 karr-1
pi_101627843
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2011 12:14 schreef Slacentrifuge het volgende:

[..]

Nee hoor, op de websites staat ook dat de kaart zelf het vervoersbewijs is. Er staat niks over geldigheid pas na het inchecken.

Het maakt me niet uit dat ze weten waar ik ben, maar dat is wel de enige reden dat ik verplicht moet inchecken. Als ze dat nou gewoon eens zouden toegeven :')
Als het al zo zou zijn, zie ik niet in waarom dat voor jou belangrijk is om te weten
  dinsdag 6 september 2011 @ 12:18:59 #25
152789 karr-1
pi_101627852
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2011 12:15 schreef Slacentrifuge het volgende:

[..]

Kunnen zien waar je geweest bent ;)
Ja en dan?