Vond het zonder tijdrit juist wel mooi, dan hebben de sprinters kans om een keer een AK te winnen. Misschien een proloog dan, aangezien de verschillen dan klein blijven.quote:Op maandag 4 mei 2015 11:33 schreef Sjoerd102 het volgende:
Weet niet of onderstaande al gepost was.
[..]
bron: ad.nl
Zou zonde zijn als deze wedstrijd niet meer doorgaat.
Al zou ik persoonlijk er een driedaagse van maken door er op vrijdagavond nog een tijdrit aan vast te koppelen.
waarom niet een proloog voor de 1e rit in de ochtend. Voor de rest is het moeilijk om als nieuwe koers een plek te vinden in wieleragenda. Alles valt of staat bij de ASO en of de er genoeg sponsors zijn. Ik verwacht met de havenbedrijven in Antwerpen en Rotterdam eigenlijk daar weinig problemen, en anders is er nog wel wat Chinees geld te vinden in die 2 havens aangezien die havens al voor de grootste gedeelte in de handen van de Chinezen liggen.quote:Op maandag 4 mei 2015 11:33 schreef Sjoerd102 het volgende:
Weet niet of onderstaande al gepost was.
[..]
bron: ad.nl
Zou zonde zijn als deze wedstrijd niet meer doorgaat.
Al zou ik persoonlijk er een driedaagse van maken door er op vrijdagavond nog een tijdrit aan vast te koppelen.
Zie het ook wel zitten om bv proloog in haven van Terneuzen of Vlissingen te doen.quote:Op maandag 4 mei 2015 14:51 schreef Evertjan het volgende:
en of de er genoeg sponsors zijn. Ik verwacht met de havenbedrijven in Antwerpen en Rotterdam eigenlijk daar weinig problemen, en
quote:Dennis van Winden gaat definitief opnieuw aan de slag bij zijn oud-werkgever LottoNL-Jumbo. Zijn huidige ploeg, de pro-continentale formatie Synergy Baku Cycling Project, maakt de overstap bekend. Van Winden moest na het afgelopen seizoen nog vertrekken bij Belkin, de voorloper van LottoNL-Jumbo.
De Nederlandse ploeg kampt met de nodige personele problemen, waardoor de 27-jarige Zuid-Hollander toch weer welkom is. "Door enkele blessures bij onze renners moeten we ons team weer op sterkte brengen", legt ploegbaas Richard Plugge uit. "We zijn Dennis blijven volgen na zijn vertrek en zagen dat hij zich goed ontwikkelde. We hebben contact opgenomen met Synergy Baku om te zien of we hem terug konden krijgen. Gelukkig wilden ze meewerken."
"In mijn vier maanden bij Synergy Baku heb ik een hoop geleerd", zegt Van Winden. "Ik wil iedereen bedanken voor wat ze voor me hebben gedaan. Terugkeren in de WorldTour is altijd mijn droom geweest." Teammanager David McQuaid van Synergy Baku Cycling Project legt zich neer bij het vertrek van Van Winden. "Voor ons is dit slecht nieuws, maar voor Dennis is dit een mooie stap. Als een renner een kans krijgt in de WorldTour, wil ik dat niet dwarsbomen."
Giro heeft al een apart topic.quote:Op maandag 4 mei 2015 09:40 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Niet dat ik mij kan herinneren inderdaad nee. Hopelijk straks voor de Giro en de Tour wel.
Je kan het je van iedereen afvragen, maar van de 3 die ik noemde is het iig 99.999% zekerquote:Op zondag 3 mei 2015 18:46 schreef OProg het volgende:
[..]
Eerlijk is eerlijk, dat kan je je van wel veel meer toppers afvragen dan alleen die 3.
twitter:DanMartin86 twitterde op dinsdag 05-05-2015 om 20:13:16Turns out I rode Romandie with 2 broken ribs from my LBL crash. I thought it was painful #alessoninsuffering reageer retweet
Vraag me toch regelmatig af waar die ploegdokters mee bezig zijn.quote:Op dinsdag 5 mei 2015 20:20 schreef Marcoss het volgende:
twitter:DanMartin86 twitterde op dinsdag 05-05-2015 om 20:13:16Turns out I rode Romandie with 2 broken ribs from my LBL crash. I thought it was painful #alessoninsuffering reageer retweet
dat vroeg ik me al direct af toen ik al die aankopen zag.quote:Op dinsdag 5 mei 2015 21:52 schreef bruinebeer het volgende:
Haha, MTN Qhubeka met Én Bos en Farrar en Ciolek en Goss, er kan echt nog steeds maar één iemand per etappe winnen.
Nou ja, een ploeg als Sky heeft ook een heel leger aan goede klassementsmannen, maar door een beetje te spreiden heb je er niet ineens 4 in één wedstrijd. En zelfs bij hun ging het al bijna mis.quote:Op dinsdag 5 mei 2015 22:00 schreef Sjoerd102 het volgende:
[..]
dat vroeg ik me al direct af toen ik al die aankopen zag.
En Ahlstrand ook nog.quote:Op dinsdag 5 mei 2015 22:13 schreef I.R.Baboon het volgende:
T kan best, Giant won vorig jaar sprints met Degenkolb, Kittel, Mezgec, Sinkeldam en Arndt, maar dan moet je ze inderdaad niet allemaal in dezelfde wedstrijd laten starten.
Gees favoriet voor winst met Talansky en Kennaugh/Henao.quote:Op dinsdag 5 mei 2015 21:46 schreef Marcoss het volgende:
http://www.amgentourofcal(...)_TeamRosters_Men.pdf
Voorlopige startlijst Cali
Brown gaat ze er allemaal opleggen.quote:Op dinsdag 5 mei 2015 21:52 schreef bruinebeer het volgende:
Haha, MTN Qhubeka met Én Bos en Farrar en Ciolek en Goss, er kan echt nog steeds maar één iemand per etappe winnen.
Geschke een sprinter?quote:Op woensdag 6 mei 2015 06:58 schreef Sjoerd102 het volgende:
Denk dat het bij Giant niet allemaal pure sprinters zijn. Kittel/Degenkolb. Geschke misschien
maar de rest meer aantrekker of kunnen in elk geval redelijk aankomen.
Met Sockeloenquote:Op woensdag 6 mei 2015 10:30 schreef heywoodu het volgende:
Vandaag begint trouwens ook de Ronde van Azerbeidzjan, met de goden van onder meer Parkhotel Valkenburg en de Minsk Cycling Club tegen Chris Horner
Horner is trouwens niet de oudste, dat is Lex Nedergod.
http://www.procyclingstats.com/rider/Lex_nederlof
http://www.procyclingstat(...)idjan_2015-startlist
quote:Op woensdag 6 mei 2015 10:30 schreef heywoodu het volgende:
Vandaag begint trouwens ook de Ronde van Azerbeidzjan, met de goden van onder meer Parkhotel Valkenburg en de Minsk Cycling Club tegen Chris Horner
Parkhotel Bakuquote:Op woensdag 6 mei 2015 11:07 schreef TargaFlorio het volgende:
Deelname wordt volledig betaald door Azerbeidzjan?
Vergeet geen doping opmerking te maken voordat je meer ontwenningsverschijnselen krijgt.quote:Op woensdag 6 mei 2015 15:50 schreef Mani89 het volgende:
Ah gelukkig wielrennen, ik kreeg al last van rillingen en trillende handjes.
Jose Been zit duidelijk aan de amfetamines.quote:Op woensdag 6 mei 2015 16:37 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Vergeet geen doping opmerking te maken voordat je meer ontwenningsverschijnselen krijgt.
quote:Op woensdag 6 mei 2015 10:30 schreef heywoodu het volgende:
quote:Achter de schermen van de Ronde van Azerbeidzjan
Terwijl de grote sterren van het wielerpeloton zich opmaken voor de start van de Giro, wordt er ook volop gekoerst in Oost-Europa. Van 6 tot 10 mei vindt immers ook de Ronde van Azerbeidzjan plaats. Onze reporter Bram Vandecapelle trok naar de hoofdstad Baku en gunt u elke dag een exclusieve blik achter de schermen van deze exotische wielerronde.
Dag 1: Baku - Sumqayiy: 154 kilometer
Vandaag startte in Baku - aan de oevers van de Kaspische Zee - en vlakbij de Crystal Arena, waar in 2012 het Eurosongfestival plaats vond, de vierde editie van de Ronde van Azerbeidzjan. Aan de start van de vijfdaagse geen WorldTour-ploegen of bekende landgenoten. Xandro Meurisse (An Post - Chain Reaction) en Brent Luyckx (Leopard) zijn de enige aanwezige Belgische renners. Toch is deze wielerronde de moeite om volgen. Zo wordt er binnen een maand in Baku de Europese Spelen georganiseerd en loont het de moeite om na te gaan op welk parcours Tom Boonen, Tiesj Benoot en co onze nationale driekleur zullen verdedigen.
Critici hebben vragen bij de Ronde van Azerbeidzjan, die er alleen maar kan zijn dankzij de financiering van de lokale overheden - rijk geworden door de aanwezige gas en aardolie - als doel hun land te promoten naar de rest van de wereld. Dat lukt aardig. Met ploegen uit Australiė, Griekenland, Roemeniė, Turkije, Indonesiė en zowat alle Oost-Europese landen is er zelden een grotere diversiteit aan nationaliteiten aanwezig dan hier. Ook zij die kritisch staan tegenover de kwaliteit van de de wedstrijd in contrast met het koerswalhalla Belgiė, moeten hun mening herzien. Bij de eerste editie durfden lokale magistraten op de persconferentie nog vragen of ze tijdens de bevoorradingszone samen konden tafelen met de renners, in de gedachte dat de renners echt een half uur pauze zouden nemen in plaats van te eten op de fiets. En ook tijdens de eerste editie stonden de fotografen op de finishlijn de renners op te wachten, denkende dat de renners één voor één - zoals op de marathon - zouden aankomen. Terwijl er in werkelijkheid een op hol geslagen peloton van 150 renners naar de meet stormde. Deze verhalen zijn niet verzonnen, maar echt gebeurd.
Dan staat de organisatie dit jaar wel op punt. Elke ploeg krijgt een luxueuze Mercedes-bestelwagen ter beschikking, de wedstrijd wordt voor het eerst live uitgezonden op televisie en na elke vijfhonderd meter langs het parcours staat er een politieagent om de orde te handhaven. Vanmorgen bij de start reden de renners in colonne vanuit het hotel naar de startzone - dwars door de miljoenenstad Baku, die voor de gelegenheid helemaal autovrij was gemaakt.
Ook het publiek is massaal aanwezig. Drie uur voor de renners zouden binnen razen, stonden al duizenden mensen en vooral kinderen te zwaaien met vlaggetjes aan de aankomst. Taferelen die je zelfs in veel Vlaamse koersen niet ziet. Denk nu niet dat de Azeri's zo wielergek zijn. Hun nationale sport blijft Grieks-Romeins worstelen. De reden voor deze massale opkomst ligt bij de overheid. Om hun koers de nodige waarde te geven, moeten alle omliggende scholen verplicht aanwezig zijn om te supporteren. De leraars zijn zelfs zodanig gebrainwasht dat kinderen die even niet met het vlaggetje zwaaien of achterom kijken, meteen op de vingers worden getikt. Ondanks de kinderen werkelijk niet begrijpen wat al die meneren met spannende korte broekjes en rijdend op twee wielen in hun stad komen doen, amuseren ze zich kostelijk. Al zal dat misschien ook te wijten zijn aan de vele petjes die de organisatie uitdeelt bij wijze van entertaining.
Help, Horner in mijn bed
Toch zijn er nog steeds wat kinderfoutjes wat de organisatie betreft. De eerste twee dagen verbleven alle ploegen, UCI-leden, de verzamelde media en de organisatie in hetzelfde megahotel. Over de faciliteiten van het vijfsterren Kempinski Hotel geen bezwaar. Maar over de kamerverdeling werd niet echt nagedacht. Ondanks het hotel meer dan duizend kamers telt, bleken er plots onvoldoende bedden vrij. Daardoor werden allerhande kamertoegangen door elkaar gewisseld. Zo kwam het dat ondergetekende dinsdagavond 22 uur zijn kamer 422 binnenwandelde, maar plots renner en ex-Vueltawinnaar Chris Horner in zijn bed zag liggen.
De organisatie had zowel aan Horner als aan mezelf dezelfde kamer toegewezen. Horner die zondag nog actief was in de Ronde van Gila in de Verenigde Staten en bekomend van een fikse jetlag, kon er gelukkig mee lachen. 'Kom je om dit uur een handtekening vragen? Morgen past me beter', waarna hij zich omdraaide en verder sliep. Het zijn gebeurtenissen die we in de Ronde van Belgiė niet snel zien gebeuren. Oh ja. De openingsrit werd gewonnen door de Sloveen Marko Kump voor de Italiaan Francesco Chicchi en thuisrijder Maksym Averin.
Dat dacht ik eerst ook, maar was dat niet de ronde van Kazachstan?quote:Op woensdag 6 mei 2015 19:18 schreef heywoodu het volgende:
"Voor het eerst live op tv", dat klopt toch niet? Meen me te herinneren dat ik het op Eurosport wel eerder heb gezien
Met zo'n etappe die door het oude stadscentrum ging? Op zo'n kasseienweggetje. Zag er wel leuk uit.quote:Op woensdag 6 mei 2015 19:55 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Dat dacht ik eerst ook, maar was dat niet de ronde van Kazachstan?
quote:
Dat heb ik vorig jaar inderdaad ook ergens gelezen.quote:Bij de eerste editie durfden lokale magistraten op de persconferentie nog vragen of ze tijdens de bevoorradingszone samen konden tafelen met de renners, in de gedachte dat de renners echt een half uur pauze zouden nemen in plaats van te eten op de fiets.
Was dat niet het reclamespotje dat ze 300.000 keer hebben laten zien?quote:Op woensdag 6 mei 2015 19:18 schreef heywoodu het volgende:
"Voor het eerst live op tv", dat klopt toch niet? Meen me te herinneren dat ik het op Eurosport wel eerder heb gezien
quote:Op woensdag 6 mei 2015 21:32 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]
Was dat niet het reclamespotje dat ze 300.000 keer hebben laten zien?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |