Kwam op 2 plekken wel in een holle ruimte ofzo terechtquote:Op zondag 7 juni 2015 21:58 schreef Barrah het volgende:
[..]
Er vanuit gaande dat die vloerverwarming in een cementdekvloer zit, dus nog boven de verdiepingsvloer, ga je die echt niet tegenkomen.
Je komt waarschijnlijk nog isolatie tegen en misschien een spouw (ruimte tussen de bakstenen gevel en de kalkzandsteen muur).quote:Op dinsdag 9 juni 2015 10:22 schreef Atmoz het volgende:
Hoe kan ik het beste een 40mm gat van buiten het huis naar binnen boren/maken?
Er moet uiteindelijk een 40mm PVC buis doorheen.
Het is een nieuwbouwhuis met buiten "gewoon" bakstenen, en binnen kalkzandsteen.
Wat daartussen zit weet ik niet... (anyone?)
Met welke boor kan ik dit (gemakkelijk) doen? Moet ik daarvoor iets huren?
[edit]
Ik heb zoiets thuis:
[ afbeelding ]
Maar das wel een prul van ¤ 5,- ofzo, dus weet niet of het daar makkelijk mee gaat.
Is ook al een aantal keer gebruikt...
Dan heb je een kanaalplaat vloer. Zijn voor dit soort toepassingen ook sterke pluggen te koop. Die zijn ook te gebruiken bij houtskeletbouw en metal stud wanden. Neem aan dat het verder is gelukt?quote:Op maandag 8 juni 2015 21:48 schreef Klaphark het volgende:
[..]
Kwam op 2 plekken wel in een holle ruimte ofzo terechtschrok me wild. Was echt niet meer dan 5 cm.
Dan vergaat de wereld.quote:Op woensdag 10 juni 2015 00:03 schreef DarkE het volgende:
Vraagje: Calduran lijmmortel is (volgens hun eigen opgave) 9 maanden houdbaar na productiedatum - die staat op de zak. Wat als je het na die datum gebruikt???
goeds vraag! Ik heb hier nog een zak fix-finish staan van een jaar oud, hoe zit het daarmee?quote:Op woensdag 10 juni 2015 00:03 schreef DarkE het volgende:
Vraagje: Calduran lijmmortel is (volgens hun eigen opgave) 9 maanden houdbaar na productiedatum - die staat op de zak. Wat als je het na die datum gebruikt???
Niets bijzonders, stopcontacten en verlichting van de slaapkamers, stopcontacten en verlichting keuken (niet de apparaten) en verlichting in de hal/buiten. Daar zou m.i. best het glasvezelkastje bij kunnen. Zou wel goed nieuws zijn want dan hoeft in ieder geval niet de hele meterkast weer open.quote:Op dinsdag 9 juni 2015 23:19 schreef Barrah het volgende:
Wat zit er op die eerste groep? Die lasdoos kan wellicht zo een stopcontact op.
Volgens mij is dat een ABB lasdoos.quote:Op dinsdag 9 juni 2015 22:10 schreef _NIKKI_ het volgende:
Ik vraag me af of we gebruik zouden kunnen maken van de lasdoos, dat is een stuk eenvoudiger dan een hele nieuwe groep voor dit doeleinde aanleggen lijkt me.
Hier zat ik ook aan te denken. Wel even aansluiten voor je hem plaatstquote:Op woensdag 10 juni 2015 08:05 schreef bluemoon23 het volgende:
[..]
Volgens mij is dat een ABB lasdoos.
Als het goed is dan zou deze er op passen http://www.elektroshop.nl(...)611-kleur-creme.html Het dekseltje kan eraf en dan kan deze erop ipv het dekseltje.
[ afbeelding ]
Ik ook van jouquote:Op woensdag 10 juni 2015 12:09 schreef DarkE het volgende:
[..]
"... Van zij die niets te zeggen hebben zijn zij die zwijgen het aangenaamst".
Top!quote:Op woensdag 10 juni 2015 08:05 schreef bluemoon23 het volgende:
[..]
Volgens mij is dat een ABB lasdoos.
Als het goed is dan zou deze er op passen http://www.elektroshop.nl(...)611-kleur-creme.html Het dekseltje kan eraf en dan kan deze erop ipv het dekseltje.
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 10 juni 2015 08:15 schreef Barrah het volgende:
[..]
Hier zat ik ook aan te denken. Wel even aansluiten voor je hem plaatst
Wat voor ondervloer en wat voor plinten?quote:Op zaterdag 13 juni 2015 20:31 schreef Amsel het volgende:
Ik heb ook een vraag:
We gaan binnenkort verhuizen, en in het nieuwe huis willen we de wanden schilderen en komt nieuw laminaat. Het huidige laminaat moet er dus uit, maar we willen de ondervloer graag hergebruiken. Het nieuwe laminaat wordt pas gelegd als het verven klaar is. Wat is logischer: eerst laminaat eruit (met risico de ondervloer te beschadigen tijdens het schilderen) of eerst schilderen (met risico dat het bij de rand van het laminaat niet mooi wordt)?
Als er nu plakplintjes zijn gebruikt zou ik voor optie 3 gaan: plintjes er vast afslopen maar vloer laten liggen. Doordat je dan wel de hele muur kunt schilderen zit de vloer niet in de weg en blijft de ondervloer heel.quote:Op zaterdag 13 juni 2015 20:31 schreef Amsel het volgende:
Ik heb ook een vraag:
We gaan binnenkort verhuizen, en in het nieuwe huis willen we de wanden schilderen en komt nieuw laminaat. Het huidige laminaat moet er dus uit, maar we willen de ondervloer graag hergebruiken. Het nieuwe laminaat wordt pas gelegd als het verven klaar is. Wat is logischer: eerst laminaat eruit (met risico de ondervloer te beschadigen tijdens het schilderen) of eerst schilderen (met risico dat het bij de rand van het laminaat niet mooi wordt)?
We weten pas wat voor ondervloer er ligt als we het huidige laminaat kunnen weghalen. Maar we hopen in ieder geval dat er iets ligt dat we kunnen hergebruikenquote:Op zaterdag 13 juni 2015 20:51 schreef bbtb77 het volgende:
[..]
Wat voor ondervloer en wat voor plinten?
Waarom heb ik dat zelf nou niet bedacht??quote:Op zaterdag 13 juni 2015 21:03 schreef Barrah het volgende:
[..]
Als er nu plakplintjes zijn gebruikt zou ik voor optie 3 gaan: pleintjes er vast aflopen maar vloer laten liggen. Doordat je dan wel de hele muur kunt schilderen zit de vloer niet in de weg en blijft de ondervloer heel.
Kruipolie/siliconenspray erin spuiten?quote:Op donderdag 18 juni 2015 10:41 schreef Gwywen het volgende:
Hoe krijg ik een slot open dat met de sleutel niet meer rond gaat?
Ik kan de schuur niet meer in.![]()
Muurvast, ik ben bang dat als ik meer kracht zet, de sleutel afbreekt.
Heb het al volgespoten met WD40, maar doet niets.quote:Op donderdag 18 juni 2015 10:49 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Kruipolie/siliconenspray erin spuiten?
Het vervelende is dat dat meestal in de schuur staatquote:Op donderdag 18 juni 2015 10:49 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Kruipolie/siliconenspray erin spuiten?
Haha, ik heb gelukkig ook een busje in de bijkeuken staan.quote:Op donderdag 18 juni 2015 11:03 schreef Vinniiee het volgende:
[..]
Het vervelende is dat dat meestal in de schuur staat.
quote:WD40 is overigens geen smeermiddel, dus zal even een nieuw busje kruipolie halen.
Wordt het overigens wel voor gebruikt hoor, maar kruipolie werkt gewoon wat beterquote:Op donderdag 18 juni 2015 15:43 schreef Gwywen het volgende:
[..]
Haha, ik heb gelukkig ook een busje in de bijkeuken staan.
[..]![]()
Weer wat geleerd.
Kruipolie staat waarschijnlijk wel in de schuur
Sikkens Rubbol XDquote:Op donderdag 18 juni 2015 23:40 schreef jochem8 het volgende:
Vraag: eigenlijk had vorig jaar het houtwerk aan de buitenkant
van ons huis geschilderd moeten worden (nieuwbouw, nu 5.5 jaar oud). Nu moet dat wel écht gebeuren want de verf begint te barsten en wil graag de beste verf halen zodat ik er weer minimaal 6 jaar tegen kan. De verf is donker van kleur, tuinkant ligt op het zuiden dus in de zomer wordt het snoeiheet. Welke verf is het beste?
Thanks. Ik ben totaal geen verfkenner maar las dat ook Sigma Allure S2S erg goed is. Welke verfkenner vertelt mij het verschil?quote:
Dat je schilderwerk nu dof uitslaat is omdat bij nieuwbouw bijna altijd een bouwverf wordt gebruikt. Dit is aflak en grondverf in één pot. Deze verven slaan altijd dof na een aantal jaar, ongeacht het merk.quote:Op vrijdag 19 juni 2015 10:50 schreef jochem8 het volgende:
Thx! Onze aannemer was vanochtend hier (die dus géén schilder is) en zei dat Sigma wat hem betreft beter is omdat er in Sikkens krijt verwerkt zit (of dit zo is weet ik niet). Dat zou volgens hem ook de reden zijn dat ons houtwerk zo dof uitslaat, met een witte waas er over.
Opmerkelijk, mijn (vak)schilder zei juist precies het tegenovergestelde over die merken. Sikkens vloeit meer en wordt ook harder, vandaar dat hij hier liever mee werkt. De meeste projectschilders werken liever met goedkoper spul omdat ze dan makkelijker op prijs kunnen concurreren én na minder jaren terug kunnen komen.quote:Op vrijdag 19 juni 2015 10:50 schreef jochem8 het volgende:
Thx! Onze aannemer was vanochtend hier (die dus géén schilder is) en zei dat Sigma wat hem betreft beter is omdat er in Sikkens krijt verwerkt zit (of dit zo is weet ik niet). Dat zou volgens hem ook de reden zijn dat ons houtwerk zo dof uitslaat, met een witte waas er over.
Hmm, zeker weten? Stel de jij koopt goede verf en de schilder brengt dit verkeerd aan. Vervolgens zegt de schilder dat het aan de verf ligt.quote:Op zaterdag 20 juni 2015 15:02 schreef jochem8 het volgende:
En dan kunnen we achteraf ook geen gezeur over de kwaliteit van de verf krijgen.
Ik bedoelde meer: stel de schilder zweert bij merk X en vind het merk Y dat jij koopt maar niets. Als het schilderwerk na een jaar los laat, zegt de schilder misschien dat het aan de verf ligt terwijl hij prutswerk heeft geleverd. Dit is misschien te hypothetisch gedacht, maar ik zou in elk geval met hem in overeenstemming verf kopenquote:Op zaterdag 20 juni 2015 15:44 schreef jochem8 het volgende:
Als je Sigma (o.i.d.) koopt dan weet je toch dat het goede kwaliteit is? Als het er niet uit ziet dan heeft de schilder het niet goed aangebracht.
Wegens herstelwerkzaamheden van de oorspronkelijke bouwer van het project staat de hele buurt in de steigers. Ik wilde van de nood een deugd maken en meteen mijn houtwerk laten schilderen. Dat scheelt voor de schilder weer zijn eigen steiger opbouwen of op ladders staan. Voordeel is dat er overal plastic om de steigers staat dus de schilder kan ook tijdens regen bij ons buiten schilderen. Ik heb zelf behoorlijk twee linkerhanden dus het schilderen wil ik me eigenlijk niet aan wagen, maar ik wil wel zoveel mogelijk het voorwerk doen (schuren, schoonmaken, etc.), zodat de schilder alleen maar hoeft te schilderen (en grondverven, vermoed ik?).
Welke lengte heb je nodig? Als het minder dan 4m is, telescoop, anders uitschuif. Oh, en telescoop moet je altijd ergens tegenaan zetten. Ik vind het wel fijn dat mijn reform ladder de A stand heeft. Is wel een paar keer de redding geweestquote:Op donderdag 25 juni 2015 09:53 schreef Erasmo het volgende:
Ik ben op zoek naar een ladder, maar vanwege de ruimte in ongebruikte toestand heeft een telescoopladder de voorkeur. Heeft iemand hier nog argumenten waarom ik toch een uitschuif zou moeten kopen?
Pakweg vier meter ja, zodat ik makkelijk bij een boom of de bovenkant van een raam kan. Gewoon voor huishoudelijke klusjes.quote:Op donderdag 25 juni 2015 10:04 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Welke lengte heb je nodig? Als het minder dan 4m is, telescoop, anders uitschuif. Oh, en telescoop moet je altijd ergens tegenaan zetten. Ik vind het wel fijn dat mijn reform ladder de A stand heeft. Is wel een paar keer de redding geweest
Kans is groot dat die schilder het materiaal zelf goedkoper in kan kopen dan jij. En je dus geld weggooit. Als de schilder geen kleine marge kan maken op de verf kan dit betekenen dat je meer arbeid betaalt. Sowieso komt het altijd weer naar je toe als je iemand iets gunt.quote:Op zaterdag 20 juni 2015 16:11 schreef jochem8 het volgende:
Das ook weer waar, ik zal inderdaad zeggen dat ik merk X koop en of ie het daar mee eens is
Ja er zit al verf op, maar begint op een paar plekjes te barsten, maar die paar plekjes zijn maar een fractie van een procent van het totale oppervlak, dus het lijkt me dan inderdaad niet dat er gegrond hoeft te worden.
oke, ik verwacht sws niet dat die kabel smelt, signaal wordt er ook niet slechter op?quote:Op donderdag 25 juni 2015 23:44 schreef Geerd het volgende:
De buis zal niet warmer worden dan dat de Cv geeft.
De aarde draad was niet aangesloten op het stopcontact.quote:Op zondag 28 juni 2015 08:56 schreef Gieliovd het volgende:
Ik kan me niet voorstellen hoe die draad los hangt als dat gewoon via een buisje aankomt.
Misschien zit die aarde draad wel heel ergens anders aan vast.
En klapt de zekering of de aardlek?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dit lijkt verdacht veel op de radiator:
http://www.sanitairwinkel(...)ge-output-antraciet/SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Iemand die mij kan helpen?
┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐ ┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐
Ga het opzoekenquote:Op vrijdag 26 juni 2015 23:02 schreef derLudolf het volgende:
Capalac TriMaxxx Satin RAL 1001 hier in huis. Ziet er moi uit en ik zit weinig krassen in de deurposten en deuren.
Het is uiteindelijk zo'n vouwladder geworden:quote:Op donderdag 25 juni 2015 10:04 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Welke lengte heb je nodig? Als het minder dan 4m is, telescoop, anders uitschuif. Oh, en telescoop moet je altijd ergens tegenaan zetten. Ik vind het wel fijn dat mijn reform ladder de A stand heeft. Is wel een paar keer de redding geweest
Waar vandaan precies? Ergens in de grens streek? En wat zijn de specs/kwaliteit?quote:Op woensdag 1 juli 2015 16:00 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Het is uiteindelijk zo'n vouwladder geworden:
[ afbeelding ]
¤80 bij de oosterburen
Beide zijn erg goed. De ene schilder heeft voorkeur voor Sigma, de andere voor Sikkens, maar dat meer persoonlijke keuze (hoe lekker het verwerkt) dan kwaliteitsverschil.quote:Op vrijdag 19 juni 2015 00:12 schreef jochem8 het volgende:
[..]
Thanks. Ik ben totaal geen verfkenner maar las dat ook Sigma Allure S2S erg goed is. Welke verfkenner vertelt mij het verschil?
250/300 euries max moet dat wel lukken.quote:Op vrijdag 3 juli 2015 12:41 schreef Erasmo het volgende:
Ik heb een klusje staan op werkspot, het vervangen van een eindvorst en een stuk of 20 eindpannen die opnieuw vastgezet moeten worden. Dit alles op 6-7 meter hoogt.
Wat is een redelijke prijs voor zoiets?
Thx voor je reactie. Volgens mij mogen we geen andere kleur kiezen op het houtwerk. De hele buurt heeft dezelfde kleur en iedereen schildert het weer in dezelfde kleur. Geen idee of dat gemakzucht is of dat er een regel is die dat bepaalt.quote:Op donderdag 2 juli 2015 09:45 schreef mister_white het volgende:
[..]
Beide zijn erg goed. De ene schilder heeft voorkeur voor Sigma, de andere voor Sikkens, maar dat meer persoonlijke keuze (hoe lekker het verwerkt) dan kwaliteitsverschil.
Ik zou wel een keuze maken tussen deze 2. Sigma/Sikkens is wel beter/duurzamer dan andere merken zoals bijv. Wijzonol en SPS.
Overweeg trouwens om de donkere kleur te vervangen voor een lichte. Donkere verf brandt op buitenoppervlaktes die zon vangen erg snel 'op'.
Verder raad ik je sterk aan om op internet verf te bestellen, zeker als je meer dan 1 liter verf nodig hebt. Verfmenger.com (geen binding mee) verkoopt Sigma/Sikkens voor zover ik het kan zien het goedkoopst en gratis verzending vanaf 50 euro. Maar er zijn meer sites hoor.
Ik krijg 25% korting bij een sigma center hier in de buurt maar ik bestel het liever op internet, is echt goedkoper.
Dat ben je alleen al kwijt aan de pannen. Eindvorst een euro of 30, en die pannen zijn een euro of 8 per stuk.quote:oOp vrijdag 3 juli 2015 12:48 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
250/300 euries max moet dat wel lukken.
reken maar van niet.quote:Op woensdag 8 juli 2015 11:23 schreef MacorgaZ het volgende:
Ik zal dus sowieso aangeven dat dat ding vervangen moet worden, hopelijk dat de woningcorporatie dat gewoon kosteloos gaat doen ook al is die nog 'technisch werkend'...
quote:
Een geiser voor een nieuwe geiser is geen vooruitgang. Ik zou zelf naar elektrisch of compleet naar een cv-ketel gaan.quote:Op woensdag 8 juli 2015 11:38 schreef MacorgaZ het volgende:
[..]
Toevallig werd mij precies dat van 'technisch werkend' gisteren door iemand van de woningcorporatie gezegd, en tjah, die geiser werkt vast wel.... net zoals die in 1980 deed.
De woning is in ieder geval na iets van 30+ jaar verhuur vrijgekomen, laatste controle van de geiser was nét geen jaar geleden, en je kan bij onze woningcorporatie eventueel de restwaarde van de apparatuur betalen om alles nieuw te krijgen....
Eens afwachten.
Ja, het is voor mij een aangeboden huurwoning waar ik nog meer specifieke informatie van krijg, het kan ook zijn dat er nog allemaal renovatie moet plaatsvinden en er een cv-ketel wordt geplaatst. De buren die ik sprak hadden volgensmij ook geen geiser meer. Het is sowieso wat raar omdat zo'n open haard/gashaard is dichtgemaakt maar er geen radiatoren zijn geplaatst voor verwarming.quote:Op woensdag 8 juli 2015 11:40 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
Een geiser voor een nieuwe geiser is geen vooruitgang. Ik zou zelf naar elektrisch of compleet naar een cv-ketel gaan.
Oh nou ja het was maar een idee. Jammerquote:Op donderdag 9 juli 2015 20:22 schreef Gieliovd het volgende:
Nee. Je kunt je water laten circuleren door je pomp te activeren maar je circuleert in een gesloten systeem en dat warmt zeer snel op.
Dat is E-Torx. Doppen worden aangegeven door een E gevolgd door een nummer.quote:Op zondag 12 juli 2015 00:20 schreef xaban06 het volgende:
Ik moet een onderdeel aan mijn auto vervangen, deze zit vast met:
[ afbeelding ]
Volgens de specificaties gaat het om: ASA M8X22
Welke dop/bit moet ik hebben? Een vrouwelijke torx ofzo? Hoe heet zoietsEn waar los te bestellen? Geen zin om een heel doppenset te kopen om maar 1 schroef los te draaien.
Proberen kun je het altijd; dan zit je wel het kortst bij de bronquote:Op donderdag 9 juli 2015 20:52 schreef hans1985 het volgende:
Zijn nieuwe nefit ketels met auto ontluchter (dacht ik). Maar zou een ontluchter insert in de laatste rad helpen om borrel geluid weg te halen?
Hier misschien?quote:Op zondag 12 juli 2015 14:38 schreef MrSubtle het volgende:
Ik wil een randje frezen met mijn bovenfrees, maar op het freesbitje zit niet de juiste geleide lager waardoor het randje niet de juiste vorm krijgt. Weet iemand of je zo'n lagers los kunt kopen?
Het is een bitje van Bosch en het gaat om het tweede bitje van links, onderste rij:
[ afbeelding ]
Het is uiteindelijk ¤415 geworden. Wat meer dan verwacht maar ik laat al het oude beton weghalen en vervangen door flexim.quote:Op vrijdag 3 juli 2015 12:48 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
250/300 euries max moet dat wel lukken.
Dan heb je nog steeds een zeer nette prijsquote:Op dinsdag 14 juli 2015 13:53 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Het is uiteindelijk ¤415 geworden. Wat meer dan verwacht maar ik laat al het oude beton weghalen en vervangen door flexim.
Wat voor stroomdraad?quote:Op woensdag 15 juli 2015 18:52 schreef derLudolf het volgende:
Hoe krijg je stroomdraad weer netjes aan elkaar? Graag een nettere oplossing dan kroonsteen of tape.
Je hebt toch van die plastic buisjes waar je kabel in steek en dan in elkaar drukt met een tang? Hoe het dat?
Samengestelde draad. Is aan van een accu heggenschaar met speciale (gegoten) aansluitingen, dus een nieuwe kabel gaat niet. Hmmm ja wordt krimpen dan, hij zit nu met tape aan elkaar maar maakt slecht contact.quote:Op woensdag 15 juli 2015 19:07 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Wat voor stroomdraad?
Massieve kabel of draad?
Die koppelbusjes blijven overigens ook een rommeloplossing. Als het draad is, kan je solderen en krimpkousje eromheen. Dat is het netste. Of anders een nieuwe draad trekken.
Levensgevaarlijk!quote:Op woensdag 15 juli 2015 19:18 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Samengestelde draad. Is aan van een accu heggenschaar met speciale (gegoten) aansluitingen, dus een nieuwe kabel gaat niet. Hmmm ja wordt krimpen dan, hij zit nu met tape aan elkaar maar maakt slecht contact.
Nee, want het is een kabel die je los van de machine kan halen.quote:Op woensdag 15 juli 2015 19:55 schreef mien-moeke het volgende:
[..]
Levensgevaarlijk!
Een snoer met aangegoten stekker is wel te vervangen. Alleen moet daarvoor de machine zelf open.
Dit kan je beter over laten aan iemand met wat meer verstand er van.
Die tangen zijn inderdaad vrij prijzig zag ik. ¤100+quote:Wat jij bedoeld zijn kabel-verbinders (van bijvoorbeeld AMP) [ klik hier ]
Gebruik goed gereedschap om dezen aan te knijpen. Die gammelle praxis/gamma/benzinestationdingen vallen hier niet onder!
Nja een prima noodoplossing, als je een heggenschaar+accu combi hebt van ¤1000+quote:Ook dezen kun je beter voorzien van een krimpkousje.
Tape is nooit(!) de oplossing.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |