abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 3 mei 2015 @ 13:31:14 #151
66582 Monolith
geniaal
pi_152231613
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2015 13:19 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Nee, die behandelt ongelijke gevallen in ieder geval niet naar hun mate van ongelijkheid.
Hoezo niet?
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_152231935
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2015 13:31 schreef Monolith het volgende:

[..]

Hoezo niet?
Omdat huidpigmentering in deze geen relevant verschil is, terwijl het vermogen om je gezamenlijk voort te planten dat wel is.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  zondag 3 mei 2015 @ 13:48:51 #153
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_152231960
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2015 13:47 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Omdat huidpigmentering in deze geen relevant verschil is, terwijl het vermogen om je gezamenlijk voort te planten dat wel is.
Alsof dat vermogen een garantie is als het een hetero-stel is...
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_152232047
quote:
1s.gif Op zondag 3 mei 2015 13:48 schreef Leandra het volgende:

[..]

Alsof dat vermogen een garantie is als het een hetero-stel is...
Er is wel een reeele mogelijkheid, en daarop is het huwelijk al een paar duizend jaar gebaseerd.
  Moderator zondag 3 mei 2015 @ 13:54:33 #155
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_152232065
Homo's hebben natuurlijk ook gewoon het vermorgen om zich voort te planten ... de individuele onderdelen werken natuurlijk gewoon zoals het hoort

lijkt me een slecht argument
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  zondag 3 mei 2015 @ 14:00:27 #156
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_152232165
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2015 13:53 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Er is wel een reeele mogelijkheid, en daarop is het huwelijk al een paar duizend jaar gebaseerd.
Dat is nogal een aanname als beide echtelieden 45+ zijn...
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_152232186
Mensen moeten gewoon alles mogen zeggen en doen, als ik iemand wil discrimineren of vermoorden moet ik dat toch zeker zelf weten. Wie is de overheid om regels te stellen om zogenoemde maatschappelijke wantoestanden te voorkomen, het gaat er alleen om dat de burgers vrij zijn te doen en laten wat ze willen.
pi_152232228
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2015 13:54 schreef sp3c het volgende:
Homo's hebben natuurlijk ook gewoon het vermorgen om zich voort te planten ... de individuele onderdelen werken natuurlijk gewoon zoals het hoort

lijkt me een slecht argument
Niemand is dan ook tegen de mogelijkheid voor homo's om te trouwen met iemand met wie ze zichzelf wel voort zouden kunnen planten. Er wordt dan ook geen onderscheid gemaakt naar geaardheid, maar naar geslacht.
pi_152232363
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2015 14:03 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Niemand is dan ook tegen de mogelijkheid voor homo's om te trouwen met iemand met wie ze zichzelf wel voort zouden kunnen planten. Er wordt dan ook geen onderscheid gemaakt naar geaardheid, maar naar geslacht.
Je mag alleen trouwen als je je kunt voortplanten?
pi_152233259
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2015 14:09 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Klopt. Daarom is seks voor het huwelijk verplicht.
pi_152233288
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2015 07:55 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Ach, als het bedrijf gezegd had dat ze geen zaken deden met nikkers, joodse untermenschen of oorlogsveteranen zou het land te klein zijn. Terwijl die ook gewoon naar een ander bedrijf zouden kunnen en de beledigende termen van zich af zouden kunnen schudden.

Dus de ophef is wel lekker consequent ;)
Consistent?
And remember, respect is everything!
pi_152233365
quote:
1s.gif Op zondag 3 mei 2015 14:43 schreef killfrenzy het volgende:

[..]

Consistent?
Eehm ja. Dat zou idd iets beter Nederlands zijn. :o
  zondag 3 mei 2015 @ 16:00:45 #163
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_152235836
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2015 03:16 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Kortom: Juden nicht erwünscht.
Weet je echt niks beters meer te bedenken ???? Triest hoor.... Ik dacht dat je meer in je mars had.

Alsof je dood gaat als iemand weigert om een paar kaartjes voor je te drukken. Wat heeft dat nou met vervolging en marteling en moord te maken ? He-le-maal niks. Een of andere domme trut barst in tranen uit omdat * Boehoe, snik de man weigert mijn kaartjes te drukken hu hu hu snik snotter.... *
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  zondag 3 mei 2015 @ 16:04:54 #164
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_152235929
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2015 16:00 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Weet je echt niks beters meer te bedenken ???? Triest hoor.... Ik dacht dat je meer in je mars had.

Alsof je dood gaat als iemand weigert om een paar kaartjes voor je te drukken. Wat heeft dat nou met vervolging en marteling en moord te maken ? He-le-maal niks. Een of andere domme trut barst in tranen uit omdat * Boehoe, snik de man weigert mijn kaartjes te drukken hu hu hu snik snotter.... *
Hij weigert, zij maakt zijn weigering openbaar, het is haar vrijheid van meningsuiting daar over tekeer te gaan.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_152235965
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2015 16:00 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Volkomen mee eens.
  zondag 3 mei 2015 @ 16:08:31 #166
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_152236003
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2015 14:09 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Bij de katholieke kerk mag je enkel trouwen als je het huwelijk kunt consumeren. Is meer dan eens gebeurd dat iemand in een rolstoel het huwelijk geweigerd werd omdat ie toegaf dat ie niet kon "presteren".
are we infinite or am I alone
  zondag 3 mei 2015 @ 16:08:47 #167
78780 deedeetee
pi_152236008
quote:
1s.gif Op zondag 3 mei 2015 05:25 schreef hans1985 het volgende:

[..]

Dus discriminatie mag volgens jou gewoon?
Als je dit al als discriminatie wenst te betitelen, ja ik vind het heel normaal. Mensen zijn nu eenmaal individuen die er eigen denkbeelden, meningen en voorkeuren op na houden. En dat moet kunnen. Mensen hoeven niet voorgeprogrammeerd te worden en verschillen horen/mogen er zijn. Dat is gewoon menselijk.
  zondag 3 mei 2015 @ 16:15:37 #168
78780 deedeetee
pi_152236152
quote:
1s.gif Op zondag 3 mei 2015 16:04 schreef Leandra het volgende:

[..]

Hij weigert, zij maakt zijn weigering openbaar, het is haar vrijheid van meningsuiting daar over tekeer te gaan.
Yup dat is dan ook weer waar. Maar op mijn sympathie hoeft ze niet te rekenen.
  Moderator zondag 3 mei 2015 @ 16:25:26 #169
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_152236380
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2015 14:03 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

nou en?

dat argument maak ik toch helemaal niet?

dat maakt dat voortplantingsverhaal geen beter argument verder want dat kunnen homostellen ook gewoon ... ze hebben er alleen wat hulp bij nodig
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_152236476
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2015 13:47 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Homokoppels kunnen gewoon kinderen krijgen. Voor iemand die altijd autoriteit probeert uit te stralen en doet alsof andere users dom zijn, vind ik dat je hier wel een verdomd achterhaald, ouderwets standpunt zit te verdedigen.

Overigens is kinderen krijgen ook geen voorwaarde om te mogen trouwen. Niet jouw standaarden of opvattingen staan in de wet, maar datgene wat werkelijk de wet is. En in diverse Amerikaanse staten mogen mensen van hetzelfde geslacht trouwen. Wen er maar aan, er gaan alleen maar meer staten bijkomen.
  zondag 3 mei 2015 @ 16:29:53 #171
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_152236518
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2015 16:25 schreef sp3c het volgende:

[..]

nou en?

dat maakt dat voortplantingsverhaal geen beter argument verder want dat kunnen homostellen ook gewoon ... ze hebben er alleen wat hulp bij nodig
Inderdaad: dit weekend in Brussel:

quote:
Dit weekend strijken in Brussel een twintigtal Amerikaanse privéklinieken en bemiddelingsdiensten neer die commercieel draagmoederschap voor homostellen faciliteren. Belgische experts bekijken dit initiatief met argwaan. Dat meldt De Standaard.

Voorlopig is er in ons land nog geen wettelijk kader dat draagmoederschap voor homokoppels regelt. Daarom zien die laatsten zich soms verplicht om hun heil te zoeken in regelingen in het buitenland. In de Verenigde Staten, bijvoorbeeld. Daar zijn er sterke wettelijke garanties voor draagmoeders.

De organisaties die dit weekend postvatten in Brussel hebben dat gat in de markt gezien. De prijzen zijn dan ook exorbitant: 100.000 dollar (ca. 90.000 euro). Geld dat niet allemaal naar de draagmoeders zelf gaat, maar in eerste instantie naar de bemiddelingsdiensten die beloven dat ze voor dat bedrag alles regelen: een goede draagmoeder en indien nodig ook een eiceldonor, een medisch team dat aan reproductieve geneeskunde doet en een juridische equipe die ervoor zorgt dat de wensouders na de geboorte als wettige ouders worden erkend in de Verenigde Staten.
http://www.hln.be/hln/nl/(...)ereen-blij-mee.dhtml
are we infinite or am I alone
pi_152236594
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2015 10:49 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Hier ben ik het dus mee eens, maar dat maakt je in de ogen van sommigen meteen een racist.

Ik denk dat je het als busmaatschappij geen drie weken volhoudt namelijk, en het scheelt ons beslissen welke meningen je wel en niet kenbaar mag maken.
Ach joh, ik word ook zo vaak "racist" genoemd, terwijl ik dat niet ben. Weet je ook eens hoe dat voelt. Je hebt in dit topic in elk geval duidelijk het "recht" van de drukker zitten verdedigen om homo's te discrimineren.
pi_152236831
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2015 16:08 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Als je dit al als discriminatie wenst te betitelen, ja ik vind het heel normaal. Mensen zijn nu eenmaal individuen die er eigen denkbeelden, meningen en voorkeuren op na houden. En dat moet kunnen. Mensen hoeven niet voorgeprogrammeerd te worden en verschillen horen/mogen er zijn. Dat is gewoon menselijk.
Waarom blijf je er zo slapjes omheen draaien? Het is gewoon discriminatie, wat er gebeurt. Als je dat zo nodig wenst goed te keuren, sta er dan ook gewoon voor en zeg gewoon hardop: ik keur discriminatie goed. Wat dat is namelijk wat je dit hele topic al doet.

Het heeft geen fuck te maken met denkbeelden, meningen en voorkeuren. Dat is allemaal slap gelul. Het gaat gewoon om concreet gedrag, in dit geval het weigeren van dienstverlening. En daarbij wordt onderscheid gemaakt op basis van seksuele geaardheid van de klanten. Ongeoorloofd onderscheid en daarom noemen we dat discriminatie.

En je opmerking over verschillen die er mogen zijn, geldt die alleen voor de drukker en diens discriminerende gedrag, of geldt dat wellicht ook voor het koppel dat met elkaar wenst te trouwen? Erken je dat mensen rechten hebben - zeker als ze bij wet zijn vastgelegd - of wens je dat ook nog te ontkennen?
  zondag 3 mei 2015 @ 16:46:37 #174
287925 2Happy4U
Ecchi Shiyou
pi_152236976
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2015 16:08 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Euh, iemand uitsluiten op basis van bijvoorbeeld seksualiteit is inderdaad discriminatie.
Women with dicks and weak men with vaginas.
Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei.
pi_152237293
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2015 16:25 schreef sp3c het volgende:

[..]

nou en?

Ik dacht dat je in de veronderstelling was dat het niet toelaten van een homohuwelijk was gestoeld op de geaardheid, terwijl het onderscheid maakt naar geslacht, in die zin dat er twee verschillende moeten zijn.
quote:
En die eisen ze op, ze hebben immers ook 'recht op kinderen'.

quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2015 16:28 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Homokoppels kunnen gewoon kinderen krijgen. Voor iemand die altijd autoriteit probeert uit te stralen en doet alsof andere users dom zijn, vind ik dat je hier wel een verdomd achterhaald, ouderwets standpunt zit te verdedigen.
Ik ben inderdaad niet zo geschikt om met de laatste wind mee te waaien.

quote:
Overigens is kinderen krijgen ook geen voorwaarde om te mogen trouwen. Niet jouw standaarden of opvattingen staan in de wet, maar datgene wat werkelijk de wet is. En in diverse Amerikaanse staten mogen mensen van hetzelfde geslacht trouwen. Wen er maar aan, er gaan alleen maar meer staten bijkomen.
Ik zal er geen traan om laten. Ik snap ook wel dat homo's het als een mijlpaal zien, ik vind het alleen de verkeerde trofee in de juiste strijd en geen mijlpaal. Een toename van het aantal moeders wiens kind contractueel wordt onttrokken, mensen die een kind kopen en mensen die menen recht te hebben op kinderen lijkt mij in het geheel geen wenselijke ontwikkeling. Misschien is het modern om dat allemaal fantastisch te vinden, ik vermoed echter vooral veel onverschilligheid enerzijds en wensdenken in naam van de homo-emancipatie anderzijds. In naam althans dan, want ik zie het imiteren van hetero stelletjes niet als homo-emancipatie.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')