Dat zou ze waarschijnlijk, want er is daar geen kwaad in.quote:Op dinsdag 5 mei 2015 00:07 schreef Grunge. het volgende:
[..]
Nee nee, zoals mijn moeder bevriend is met homoseksuele mannen is het 'niet veroordelen' wat jij bedoelt, net zoals Jezus dat deed, dat niet veroordelen en vriendschappelijk met in principe iedereen omgaan (behalve die nare Farizeeërs dan natuurlijk, ha). De drukker wilde niet faciliteren in een homohuwelijk. Ik ben nu ineens heel benieuwd waar mijn moeder de grens zou trekken, ik zal het haar eens vragen. Zou ze naar een bruiloft van haar vrienden gaan? Zou ze iets willen maken voor de gasten, dus net zoiets als die kaartjes? Waar ligt haar grens?
Nou ja, ik vind dat als er bv maar 1 drukkerij zou zijn je niet kunt zeggen om dit soort uitnodigingen te gaan weigeren. Dan kunnen ze helemaal nergens naar toe en zou hun recht geschonden worden, belemmerd.quote:Op maandag 4 mei 2015 21:11 schreef Wespensteek het volgende:
Dus als die er niet zijn mag het niet, de vrijheid van meningsuiting is afhankelijk van de beschikbaarheid van alternatieve leveranciers?
Verder zit je gewoon fout, een dergelijk uitsluiting is in Nederland wettelijk verboden.
Hij hoeft niet mee te werken. Hij is geen ambtenaar van de burgerlijke stand, hij is iemand die kaartjes drukt.quote:Op dinsdag 5 mei 2015 23:54 schreef sp3c het volgende:
ik ben een voorstander van het homohuwelijk maar ik vind niet dat je deze drukker kan dwingen er aan mee te werken als hij het daar niet mee eens is
Hij hoeft niet mee te werken, dus hij hoeft die kaartjes niet te drukken. Of is het nu mijn beurt om het niet te snappen?quote:Op woensdag 6 mei 2015 00:22 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Hij hoeft niet mee te werken. Hij is geen ambtenaar van de burgerlijke stand, hij is iemand die kaartjes drukt.
quote:Op woensdag 6 mei 2015 00:24 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Hij hoeft niet mee te werken, dus hij hoeft die kaartjes niet te drukken. Of is het nu mijn beurt om het niet te snappen?
Ik herhaal slechts letterlijk wat je zelf post, hoor.quote:
Je herhaalt niet letterlijk wat ik post. Je geeft er een eigen draai aan. En die is ook nog eens bijzonder kortzichtig. Vandaar het bovenstaande plaatje als antwoord. Want er is geen enkel moreel verschil tussen Duitsers in de jaren 30 en 40 die geen Joden wilden bedienen en een Amerikaanse drukker anno 2015 die geen lesbo's wil bedienen.quote:Op woensdag 6 mei 2015 00:29 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik herhaal slechts letterlijk wat je zelf post, hoor.
En dan mag jij drie keer raden van wie ik dat heb geleerd.quote:Op woensdag 6 mei 2015 00:35 schreef Elfletterig het volgende:
Je herhaalt niet letterlijk wat ik post. Je geeft er een eigen draai aan.
Geen idee. Boeit me eigenlijk ook niet. Ik kan probleemloos de links geven naar de posts waarin je je opmerkingen maakt.quote:Op woensdag 6 mei 2015 00:36 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
En dan mag jij drie keer raden van wie ik dat heb geleerd.
quote:Straf voor bakker die homotaart weigerde
BELFAST -
Een christelijke bakkerij in Noord-Ierland is schuldig bevonden aan discriminatie omdat het bedrijf weigerde een taart te bakken met daarop een pro-homohuwelijkslogan. Dat meldden Britse media dinsdag.
De rechter in Belfast noemde de daad „directe discriminatie waarvoor geen rechtvaardiging is”. Ashers Baking Company verklaarde dat de firma door het maken van de taart tegen de religieuze opvattingen steun zou tonen aan het homohuwelijk. De rechter wees het argument af.
De klant, een homoactivist, wilde op de taart de tekst 'steun het homohuwelijk' met daaronder afbeeldingen van Bert en Ernie uit Sesamstraat. Hij maakte de zaak aanhangig toen de bakker weigerde de taart te leveren.
In buurland Ierland is vrijdag een referendum over de vraag of het huwelijk moet worden opengesteld voor mensen van hetzelfde geslacht.
Triest.... wat denken ze met dit afstraffen nu te bereiken ? Dat die bakker nu helemaal een pesthekel aan homo's krijgt mss ? Ik vind het maar kinderachtig. Gun mensen toch gewoon hun eigen mening. Mja een activist kun je zoiets van verwachten. Zou er niet van opkijken als de bakker zorgvuldig was uitgezocht om dit gedoe uit te dagen en lekker in de krant te komen.quote:Op dinsdag 19 mei 2015 13:44 schreef Wespensteek het volgende:
Kick vanwege een vergelijkbaar geval in Noord-Ierland waarbij de bakker wel is veroordeeld:
http://www.telegraaf.nl/b(...)mofobe_bakker__.html
[..]
Zorgen dat mensen niet meer discrimineren en gewoon de wet handhaven denk ik.quote:Op dinsdag 19 mei 2015 16:17 schreef deedeetee het volgende:
wat denken ze met dit afstraffen nu te bereiken ?
Ik vind dit ook discrimineren. De wet is vaker krom. Die bakker doet IMO niemand kwaad, die activist doet dat wél.quote:Op dinsdag 19 mei 2015 16:18 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Zorgen dat mensen niet meer discrimineren en gewoon de wet handhaven denk ik.
Nee die is alleen maar dom geweest en heeft niemand kwaad gedaan, alleen iemand kwaad gemááktquote:
Och ik vind iemand uitsluiten op basis van seksualiteit toch wel kwalijk, het lijkt mij weinig relevant aan wie je een taart verkoopt.quote:Op dinsdag 19 mei 2015 16:25 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Ik vind dit ook discrimineren. De wet is vaker krom. Die bakker doet IMO niemand kwaad, die activist doet dat wél.
Ik vind dit helemaal geen uitsluiten. Men hoort toch vrij te zijn in wat men wel en wat men niet wil doen ? Een ander die vrijheid niet gunnen vind ik niet deugen.quote:Op dinsdag 19 mei 2015 17:22 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Och ik vind iemand uitsluiten op basis van seksualiteit toch wel kwalijk, het lijkt mij weinig relevant aan wie je een taart verkoopt.
Dat is larie, kijk eens in het wetboek van strafrecht.quote:Op dinsdag 19 mei 2015 17:41 schreef deedeetee het volgende:
Men hoort toch vrij te zijn in wat men wel en wat men niet wil doen ?
Dat is helemaal ik mag er toch mijn eigen mening op na houden ? Dat heeft met de wet niks te maken hoor. Er zijn wel meer kromme wetten. Ik ben nu eenmaal een voorstander van verdraagzaamheid.quote:Op dinsdag 19 mei 2015 17:42 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Dat is larie, kijk eens in het wetboek van strafrecht.
Dus als ik jou wil slaan en onverdraagzaam ben moet jij verdraagzaam zijn want ik hoor vrij te zijn in wat ik wil doen.quote:Op dinsdag 19 mei 2015 17:51 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Dat is helemaal ik mag er toch mijn eigen mening op na houden ? Dat heeft met de wet niks te maken hoor. Er zijn wel meer kromme wetten. Ik ben nu eenmaal een voorstander van verdraagzaamheid.
Niet alleen homo's hebben daar recht op.
Er zit een subtiel verschil tussen iemand slaan en geen zaken willen doen met iemand, maar dat wist je zelf natuurlijk ook wel.quote:Op dinsdag 19 mei 2015 17:54 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Dus als ik jou wil slaan en onverdraagzaam ben moet jij verdraagzaam zijn want ik hoor vrij te zijn in wat ik wil doen.
Natuurlijk discriminatie is veel ernstiger, een klap kom je zo overheen. Discriminatie is een maatschappij ontwrichtend fenomeen gebleken.quote:Op dinsdag 19 mei 2015 17:56 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Er zit een subtiel verschil tussen iemand slaan en geen zaken willen doen met iemand, maar dat wist je zelf natuurlijk ook wel.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |