Omdat hij vaak in slaap valt tijdens de voeding of het boeren en ik hem dan weer wakker maak met het verschonen.quote:Op vrijdag 1 mei 2015 22:28 schreef ingee het volgende:
[..]
Maar waarom verschoon je voor de voeding dan?
Omdat Sjaak na de voeding een half uur rechtop gehouden moet worden ivm spugen. Zelfs na dat half uur komt er nog wat uit als ik hem vervolgens verschoon. Vind ik zielig. Ik denk dat ik minimaal een uur moet wachten na de voeding met verschonen.quote:Op vrijdag 1 mei 2015 22:28 schreef ingee het volgende:
[..]
Maar waarom verschoon je voor de voeding dan?
Ik wil je nog wat vragen, maar ik kan je geen berichtjes sturen. Waarschijnlijk door je ä in de naam. Ik kan alleen reageren als ik op mijn pc, rechts onderin een dm zie staan van je. Dan gaat het via beantwoorden. Anders niet.quote:Op vrijdag 1 mei 2015 14:50 schreef Jagärtrut het volgende:
als ingee geen interesse heeft in dat tentje danic, dan heb ik dat wellicht wel! Wat wil je ervoor hebben?
ik vind van wel, maar dat schijnt heel persoonlijk te zijnquote:Op zondag 3 mei 2015 12:34 schreef Jagärtrut het volgende:
Een luiertas, is dat iets wat je echt nodig hebt? En zo ja, wat zijn handige features aan een luiertas?
soms legt men nog een deken over het slaapzakje als het erg koud is. Een hydrofiel onder het hoofdje is ook prettig, als kwijldoekquote:Op zondag 3 mei 2015 12:38 schreef Jagärtrut het volgende:
En wat leg je in het ledikantje, qua beddegoed? matras - molton - hoeslaken - hopenlijk slapende baby - laken - deken?
En als baby een slaapzakje aan heeft verder niets meer?
/babynoob!
Ik had een linnen tasje. Ik wist niet dat er luiertassen bestonden.quote:Op zondag 3 mei 2015 12:34 schreef Jagärtrut het volgende:
Een luiertas, is dat iets wat je echt nodig hebt? En zo ja, wat zijn handige features aan een luiertas?
En een schoon shirt voor mij, want ik gok dat dat ook wel eens nodig zal zijn.quote:Op zondag 3 mei 2015 12:42 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Ik had een linnen tasje. Ik wist niet dat er luiertassen bestonden.
Werkte prima, wat luiers en doekjes, een handdoek en wat kleertjes.
De luiertas die ik heb hoort bij de kinderwagen. Is handig, want ik kan 'm dus aan de wagen bevestigen, scheelt weer gesjouw. Veel vakjes is indd handig voor losse troepjes zoals een speen, tubetje billenzalf, luierzakjes, enz. Mijn dochter is inmiddels ruim 1.5 dus vaak gooi ik een luier en een tuitbeker in mijn handtas, maar toen ze baby was vond ik een luiertas wel erg handig. Had er standaard extra luiers, doekjes, een hydrofiel, setje kleding en een speen in zitten, dus ik graaide 'm ook zo mee bij het weggaan.quote:Op zondag 3 mei 2015 12:40 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
ik vind van wel, maar dat schijnt heel persoonlijk te zijngaat je kind straks naar de opvang, dan heb je zeker een tas nodig.
Wat ik zelf handig vind:
Ruimte
Veel vakjes
Een ritssluiting
schouderband.
Als je veel wil dragen kan een rugzak ook handig zijn!
Ik had een hydrofiele luier bij mij, bedenk ik mij nu. Die gebruikte ik bij het voeden onderweg.quote:Op zondag 3 mei 2015 12:44 schreef MevrouwCactus het volgende:
[..]
En een schoon shirt voor mij, want ik gok dat dat ook wel eens nodig zal zijn.
En nog wat kruiken erbij in de kraamweek. Ik vind minstens 3 sets wel handig qua uitzet: Wieg, kinderwagen, ledikant. Kan je je kind altijd makkelijk even in de buurt wegleggen.quote:Op zondag 3 mei 2015 12:38 schreef Jagärtrut het volgende:
En wat leg je in het ledikantje, qua beddegoed? matras - molton - hoeslaken - hopenlijk slapende baby - laken - deken?
En als baby een slaapzakje aan heeft verder niets meer?
/babynoob!
Dat doe ik ook, maar als 'naast hydrofiel spugen' een olypmische sport was, zou Sjaak goud winnen.quote:Op zondag 3 mei 2015 12:47 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Ik had een hydrofiele luier bij mij, bedenk ik mij nu. Die gebruikte ik bij het voeden onderweg.
Dan is een shirt wel handig ja.quote:Op zondag 3 mei 2015 12:48 schreef MevrouwCactus het volgende:
[..]
Dat doe ik ook, maar als 'naast hydrofiel spugen' een olypmische sport was, zou Sjaak goud winnen.
Oh das hendig! Ik heb een Stokke met zo'n raar handvat, dus daar glijdt een luiertas steeds vanaf.. Maar zoals het er bij jou uitziet, kun je er ook makkelijker bij.quote:Op zondag 3 mei 2015 12:46 schreef Stormqueen het volgende:
Met een schouderband kun je sowieso de tas over de duwstang hangen
[ afbeelding ]
Ik leg kuiken altijd met slaapzak aan onder laken + deken, hoogzomer onder alleen een laken.quote:Op zondag 3 mei 2015 12:42 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
soms legt men nog een deken over het slaapzakje als het erg koud is. Een hydrofiel onder het hoofdje is ook prettig, als kwijldoekverder wel ja, zo
Hoe groter de tas, hoe meer zooi je meesleept ook. Bij ons zitten er twee nieuwe kledingsetjes in, vier luiers, doekjes, hydrofielen, spuugdoekjes, sudocreme, flesje, poedermelk, water, schoon shirt voor mij, schoon shirt voor vrouw, speentje, verschoonmatje... Volgens mij is dat hetquote:Op zondag 3 mei 2015 12:58 schreef Kyara het volgende:
Ik krijg mijn schoudertas ook gewoon om de duwstang van mijn duo heen
Het enige handige aan een luiertas vind ik het verschoonmatje. Maar daarvoor bestaan ook van die setjes met matje en vakjes en weet ik veel wat die je gewoon in je eigen tas kunt gooien. Een grote (schouder)tas vind ik dan wel weer handig voor alles wat je meesleept.
wij moeten melk en luiers zelf meenemen, dat maakt denk ik het verschilquote:Op zondag 3 mei 2015 13:08 schreef laziness het volgende:
Ik heb nooit een speciale babytas gehad voor de opvang.
Hij had gewoon een mandje daar met alles er in.
Luiertas was ik wel fan van. Portemonnee en telefoon er in en je eigen tas thuis laten.
Melk zette ik in de koelkast en luiers waren inclusief. Dat maakt wel een verschil!quote:Op zondag 3 mei 2015 13:10 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
wij moeten melk en luiers zelf meenemen, dat maakt denk ik het verschil
Daarom hadden wij ook n hydrofiel over dat matje.quote:Op zondag 3 mei 2015 13:30 schreef Buurpoes het volgende:
Ik vind die matjes niet fijn aanvoelen. Plakkerig, koud plastic. Ik had een handdoek.
Ik moest zelf ook luiers meenemen, maar nam gewoon een pak mee en dat ging in zijn bakje. Zo deden zr dat allemaal. Ook reserve kleren gingen in het bakje, die deed ik in zijn rugzak (was 2 toen hij naar kdv ging).quote:Op zondag 3 mei 2015 13:10 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
wij moeten melk en luiers zelf meenemen, dat maakt denk ik het verschil
Huh? Hoe werkt dat dan? Geef je dr aan door een luikje?quote:Op zondag 3 mei 2015 13:40 schreef Stormqueen het volgende:
Ik mag de groep niet op op ons kdvmaar goed, ze kakt toch bijna dagelijks dr kleren vol, dus reservepakje past altijd
Wait whut?! Waarom niet?quote:Op zondag 3 mei 2015 13:40 schreef Stormqueen het volgende:
Ik mag de groep niet op op ons kdvmaar goed, ze kakt toch bijna dagelijks dr kleren vol, dus reservepakje past altijd
vanwege de rust voor de andere kinderen. Ik geef kind + tas gewoon bij de deur naar de groep afquote:
Whut? Je moet je dochter bij de deur afgeven?quote:Op zondag 3 mei 2015 13:40 schreef Stormqueen het volgende:
Oke danquote:Op zondag 3 mei 2015 13:43 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
vanwege de rust voor de andere kinderen. Ik geef kind + tas gewoon bij de deur naar de groep af
die ruimte is er ook gewoon hoor, het is niet zo dat ze je je kind teruggeven en zeggen "doei, tot morgen!"quote:Op zondag 3 mei 2015 13:55 schreef mousemicky het volgende:
SQ, ik geloof meteen dat er lieve leidsters zijn hoor. Ik vond het alleen in het begin zeker fijn even te zien wat en hoe, en rustig even te kunnen praten met de leidster over hoe het gegaan is. Bij de deur gaat dat hier niet, dan ziet ze de andere kinderen niet...
Ps. Hier ook ruim (oude kleuterschool, dus grote 'klaslokalen') en lieve leidsters hoor
Naja ik vond het gewoon apart omdat ik het nog nooit eerder heb gehoord/gezien, werk zelf in de kinderopvang (als ik een baan hebquote:Op zondag 3 mei 2015 13:49 schreef Stormqueen het volgende:
Ik heb er echt totaal geen moeite mee hoor. Gek dat het als zo ridicuul wordt gezien. Het is een heerlijk ruim, rustig kdv met ontzettend lieve leiding en veel aandacht voor het individu. Zou mijn dochter nergens anders willen onderbrengen.
dat hangt dan weer van de opvang af, ik breng hem juist met niks daarheen. hij krijgt luiers, flesvoeding en eten van daar, of soms geef ik los een bakje eten mee.quote:Op zondag 3 mei 2015 12:40 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
ik vind van wel, maar dat schijnt heel persoonlijk te zijngaat je kind straks naar de opvang, dan heb je zeker een tas nodig.
Wat ik zelf handig vind:
Ruimte
Veel vakjes
Een ritssluiting
schouderband.
Als je veel wil dragen kan een rugzak ook handig zijn!
Ja herkenning. Sticker is dus echt maanden niet in bad geweest, we hebben hem al die tijd gepoedeld bij de wasbak. Duurde een maand of vier geloof ik, en toen ineens was het weer leuk. Wat het was weten we nog steeds niet, maar ik ben geneigd te zeggen dat het wel goed komtquote:Op zondag 3 mei 2015 19:54 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ja sorry, maar ff ego want ik word hier langzamerhand gestoord van. Het badje.
Zodra ze het badje ziet is het al huilen, maar dat is nog niets vergeleken de strot die ze openzet als ze het water voelt. Temperatuur is goed, er zit geen badschuim of iets in het water dus er kan niks bijten... Dit is nu sinds een maand aan de gang.
Herkent iemand dit? Zie ik misschien toch iets over het hoofd wat de rede zou kunnen zijn?
Misschien was t water n x te heet of heeft ze zich pijn gedaan, Of ze vind t bad gewoon niet leuk meer...quote:Op zondag 3 mei 2015 19:54 schreef Sunshine1982 het volgende:
Zodra ze het badje ziet is het al huilen, maar dat is nog niets vergeleken de strot die ze openzet als ze het water voelt. Temperatuur is goed, er zit geen badschuim of iets in het water dus er kan niks bijten... Dit is nu sinds een maand aan de gang.
Herkent iemand dit? Zie ik misschien toch iets over het hoofd wat de rede zou kunnen zijn?
Dat heeft buurkitten ook een tijdje gedaan. Ging hier vanzelf over, geen idee hoe lang het duurde. Ik weet niet hoe oud ze is, maar anders zittend in een teiltje badderen? Dan zit ze veel steviger, voelt overal de rand en heeft meer overzicht. Of in zo'n tummytub -als dat past.quote:Op zondag 3 mei 2015 19:54 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik zette hem op de wasmachine en maakte een sopje in de wasbak, en dan goed schrobben met een washandje. Voor mijn gevoel lang niet zo lekker schoon als wanneer hij in bad zou gaan, maar hem in bad dwingen was voor ons onbespreekbaar.quote:Op zondag 3 mei 2015 20:03 schreef Sunshine1982 het volgende:
Pff ik hoop het. Ik doe haar nu uit narigheid maar 2 x per week in bad. Voor haar zodat ze niet over de rooie hoeft te gaan, maar ook voor mij.
Misschien heeft babydump wel iets als alternatief voor een badje. Zal eens kijken
LE, jij deed Sticker dan in de wasbak? Of hoe moet ik me dat voorstellen?
GM, eerlijk gezegd doe ik dat nooit... Vind ik toch nog steeds engig. Bang dat ze uit mijn armen glibbert ofzoquote:Op zondag 3 mei 2015 20:01 schreef Vanyel het volgende:
Of de temperatuur is toch niet naar wens. Mijn oudste heeft de thermostaatkraan t liefst op 35 of 36 staan en gaat gillen als de douchekop warmer te dichtbij komt, jongste wordt blij van 39.
Ja dat heb ik ook gedaan, maar dat is dus ook huilenquote:Op zondag 3 mei 2015 20:04 schreef Moppert het volgende:
En anders niet in bad? Maar gewoon wassen met een washandje enzo?
oh, hier is het hysterisch krijsenquote:Op zondag 3 mei 2015 20:14 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Ja dat heb ik ook gedaan, maar dat is dus ook huilenWel minder dat wel.
Aankleden is trouwens ook drama. Zodra ze op het aankleedkussen ligt (ik doe dan nog niks) is het al huilen. Voor de rest is ze wel heel vrolijk..
Faaaaaaase... hoop ik
T shirt/hemdje aandoen, dan glibbert het veeeel minder.quote:Op zondag 3 mei 2015 20:08 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
GM, eerlijk gezegd doe ik dat nooit... Vind ik toch nog steeds engig. Bang dat ze uit mijn armen glibbert ofzoMuts dat ik ben.
En ik dacht dat 38 graden gewoon goed was voor n baby? Zal het badje de volgende keer wat kouder maken, kijken of dat iets helpt.
Pittig! Vooral omdat het elke dag terugkomt. Badje kan je vervangen door washand, maar je kan moeilijk je kind een week in dezelfde kleren laten banjerenquote:
38? Probeer eens 36-37.quote:Op zondag 3 mei 2015 20:08 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
GM, eerlijk gezegd doe ik dat nooit... Vind ik toch nog steeds engig. Bang dat ze uit mijn armen glibbert ofzoMuts dat ik ben.
En ik dacht dat 38 graden gewoon goed was voor n baby? Zal het badje de volgende keer wat kouder maken, kijken of dat iets helpt.
Mijn koters gaan al sinds ze kunnen zitten in deze Action-wasmanden als bad. Werkt geweldig.quote:Op zondag 3 mei 2015 20:08 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
ik gebruik dat ding nooit ( of ik moet Elin ergens laten.. Maar dan is het meer een speel/logeer tas ...quote:Op zondag 3 mei 2015 12:34 schreef Jagärtrut het volgende:
je kunt ook zittend douchen.. Dat doe ik altijd. Zelf in kleermakerszit gaan zitten en je beeb daarin zetten/late liggen. Douche op de laagste stand (stang hoogte dus) en gewoon aangenaam warm. Probeer diverse temperaturen.. En het water direct op de beeb laten stromen of via je hand.quote:Op zondag 3 mei 2015 20:08 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
bij ons was 38 juist te koudquote:
Tot hoeveel maanden passen ze eigenlijk in de tummytub? (ongeveerquote:Op woensdag 6 mei 2015 09:08 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
bij ons was 38 juist te koudhij vindt warmer water lekkerder. onder de douche gewoon aangenaam warm maar niet heet en in tummytub 39 minimaal (koelt snel af ook nog)...
maar M gaat sowieso maar twee keer per week ongeveer. anders krijgt hij eczeem (zeker omdat hij kouder water niet pikt, wat beter is voor zijn huid).
m is idd zes maanden, van eind oktober, weegt 8,5 kilo en is 70 cm, groot voor zijn leeftijd en die gaat pas sinds kort in de tub.quote:Op woensdag 6 mei 2015 09:11 schreef Minarosa het volgende:
[..]
Tot hoeveel maanden passen ze eigenlijk in de tummytub? (ongeveer) M is van oktober toch?
mijn jongste gaat nog steeds met veel plezier in de tubquote:Op woensdag 6 mei 2015 09:11 schreef Minarosa het volgende:
[..]
Tot hoeveel maanden passen ze eigenlijk in de tummytub? (ongeveer) M is van oktober toch?
handtas?quote:Op woensdag 6 mei 2015 02:33 schreef LadyTagliatelle het volgende:
[..]
ik gebruik dat ding nooit ( of ik moet Elin ergens laten.. Maar dan is het meer een speel/logeer tas ...
Ik gebruik eigenlijk altijd m'n eigen handtas waar ik 2 setjes kleding in doe, wat speelgoed, een fles met voeding, luierzakjes, luierdoekjes en 5 luiers.
Wow, das een geweldige tip! Die ga ik morgen halen!quote:Op dinsdag 5 mei 2015 23:40 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Mijn koters gaan al sinds ze kunnen zitten in deze Action-wasmanden als bad. Werkt geweldig.
[ afbeelding ]
Wat een goede tip! Ik heb het vanmorgen eens geprobeerd met m'n baby die pas net enigszins zelf kan zitten, en ze vond het super!quote:Op dinsdag 5 mei 2015 23:40 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Mijn koters gaan al sinds ze kunnen zitten in deze Action-wasmanden als bad. Werkt geweldig.
[ afbeelding ]
11 maanden moet wel kunnen. Ik zou eens op Marktplaats kijken. In principe zitten die kleintjes wel voorop. Kan dat niet op een mountainbike? De stoeltjes voor achter zijn vaak te groot voor 11 maanden.quote:Op donderdag 7 mei 2015 19:08 schreef Roomsnoes het volgende:
Hoi dummies <3
Fietsstoeltjes, enzo. We komen een weekje naar NL en willen fietsen. Ik zoek een simpele, voordelige voor mn beeb van dan 10/11maanden. Ik heb hier een mountainbike, waar beeb dus achterop moet. Vanaf welke leeftijd is dat ok? Zijn er stoeltjes die zowel voor- als achterop kunnen? We
De meeste 'echte' kindersporten beginnen bij een jaar of vijf. Daarvoor: buitenspelen!quote:Op maandag 11 mei 2015 11:45 schreef Burdie het volgende:
Vraagje, vanaf welke leeftijd kan je met je kind gaan sporten? We doen baby zwemmen en ik weet dat ze hier in de buurt dreumesgym hebben vanaf 2 jaar. Is dat ongeveer wat er bestaat qua aanbod?
Ooh dat klinkt leuk! Is hier vanaf 1,5 jaar zie ik. Kuikens favoriete liedje momenteel is 'energie' van kinderen voor kinderen, hij gaat dan fanatiek mee dansenquote:Op maandag 11 mei 2015 11:50 schreef Sylver_ het volgende:
Hier zag ik laatst ook nog iets van peuterdans vanaf 2 jaar.
Ik heb daar ook eens naar gezocht en bij ons is het idd peuterdans en peutergym. Peuterdans lijkt me de horror dus wij gaan over een paar weken starten met peutergym. Overigens niet omdat ik vind dat hij moet sporten maar hij is een nogal energiek en fysiek kind dus kan ie lekker zn energie kwijtquote:Op maandag 11 mei 2015 11:45 schreef Burdie het volgende:
Vraagje, vanaf welke leeftijd kan je met je kind gaan sporten? We doen baby zwemmen en ik weet dat ze hier in de buurt dreumesgym hebben vanaf 2 jaar. Is dat ongeveer wat er bestaat qua aanbod?
He, hier ook!quote:Op maandag 11 mei 2015 11:52 schreef Burdie het volgende:
[..]
Ooh dat klinkt leuk! Is hier vanaf 1,5 jaar zie ik. Kuikens favoriete liedje momenteel is 'energie' van kinderen voor kinderen, hij gaat dan fanatiek mee dansen.
Ik hoor veel over de geur dat Activite Fit, ze stinken meer.quote:Op zondag 17 mei 2015 15:53 schreef Razztwizzle het volgende:
Is er veel verschil tussen Pampers Baby Dry en Pampers Active Fit? Die laatste is namelijk nu bij de AH in de Bonus (2+1 gratis) en die Baby Dry kan ik de laatste tijd echt nergens meer enigszins goedkoop vinden.
Vaseline of misschien beter aan de lucht latenquote:Op maandag 18 mei 2015 07:36 schreef Dot. het volgende:
Heeft iemand de tip voor een gescheurd oorlelletje? Het is altijd erg droog achter z'n oor en nu is het zeg maar op de grens ook open. Ik dacht dat ik ooit heb gelezen dat je beter geen bepanthen of sudocrem op open huid kan smeren, maar wat dan wel?
Vaseline sluit toch juist af?quote:Op maandag 18 mei 2015 07:46 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Vaseline of misschien beter aan de lucht laten
wij hebben ongeveer 120 luiers maatje 1 opgebruikt en ons kind woog 4 kilo. 120 luiers is ongeveer 15 dagen bij zo'n miniquote:Op maandag 18 mei 2015 08:33 schreef Minarosa het volgende:
Over de luiers; is 117 luiers new baby sensitive maat 1 (2 tot 5 kg) een relatief veilige koop (baby komt in juni) of kan ik beter beginnen met één pak? Ik wil geen 100 luiers overhouden in een maat die niet past maar tegelijkertijd is 2-5 kg wel een ruime marge en mij lijkt dat de baby niet zuinig met luiers gaat zijn
Haha oké ik had ingeschat dat hij daar langer mee zou doen. Little did I know...quote:Op maandag 18 mei 2015 08:51 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
wij hebben ongeveer 120 luiers maatje 1 opgebruikt en ons kind woog 4 kilo. 120 luiers is ongeveer 15 dagen bij zo'n minilijkt me dus een veilige koop!
En als aanvulling op de omslagdoek: neem een mutsje mee.quote:Op maandag 18 mei 2015 10:54 schreef hilliebillie het volgende:
Zwemmen zou ik pas aanraden vanaf na de tweede inenting dus bij 12 weken ongeveer. Maar eerder dan 10 weken zou ik zeker niet doen. Heeft te maken met weerstand maar ook met het op temperatuur houden van de baby. Een zwembad (ook de extra warme) zijn toch nog kouder dan lichaamstemperatuur. En voor die hele kleintjes is het dan echt al heel snel te koud.
En wat je beter kunt doen ipv een peuterbadje is een bad waar ze zelf kunt staan en wat extra verwarmd is, daar kun je veel makkelijker het lichaam van de baby helemaal onder water houden en variëren van houding. (Lekker in je handen op z'n rug laten drijven, maar ook lekker knuffelend tegen je aan houden).
en wat ik ook nog veel mensen zie vergeten is om een omslagdoek bij het zwembad te leggen zodat je de baby meteen kunt inpakken als ie uit het water komt
Waarschijnlijk ten overvloede, maar echt veel mensen die dat vergeten
Oh en dat een baby het koud heeft in het zwembad is niet alleen te herkennen aan een blauw of trillend lipje, maar kan ook zijn dat ie wat 'slomer' wordt.
Ik zou dus even wachten nog met zwemmen en dan na je verlof een keer een weekendje gaan genieten![]()
goed idee van dat flesje, moet nog wel even wachten tot ze het zelf kan vasthoudenquote:Op vrijdag 22 mei 2015 13:40 schreef Buurpoes het volgende:
Lange stukken probeerde we niet midden op de dag te doen, kleine man in alleen een luier en een romper, raampje open op een kiertje.
Auto zonder airco.We zijn ook wel eens gestopt omdat ie het echt niet meer trok. Toen hij wat ouder werd (bijna een jaar) kreeg hij ook een flesje water. Laat maar knoeien, koelt ie ook goed van af. Wat er in zijn mond terecht komt was mooi meegenomen.
mn zus zei dat, dus vandaar de twijfels.quote:Op vrijdag 22 mei 2015 13:41 schreef Stormqueen het volgende:
Euh, worden kinderen ziek van airco ja?
De mijne zijn er nog nooit ziek van geworden . En in veel auto's tegenwoordig is het meer climate control. Dat is toch anders dan 'vroeger' met de ouderwetse aircoquote:Op vrijdag 22 mei 2015 13:41 schreef Stormqueen het volgende:
Dat ligt eraan hoe vaak je het filter verschoont. En of je dat ding inderdaad vijf minuten voor aankomst uitzet.quote:Op vrijdag 22 mei 2015 13:41 schreef Stormqueen het volgende:
Viesnekjequote:Op vrijdag 22 mei 2015 13:49 schreef Stormqueen het volgende:
Helder. Gelukkig leven wij toch al zo onsteriel dat ik dat wel aandurf
quote:Op vrijdag 22 mei 2015 13:49 schreef Stormqueen het volgende:
o...quote:Op vrijdag 22 mei 2015 13:46 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Dat ligt eraan hoe vaak je het filter verschoont. En of je dat ding inderdaad vijf minuten voor aankomst uitzet.
Doe je dat niet, dan gaan er schimmels groeien in je filter, die lekker de auto ingeblazen worden.
Dochterlief kwam laatst bij het spelen 's avonds een stuk brood tegen. Mmmmm hap. Ik hoop dat ie van 's ochtends was, maar heel zeker weten doe ik het nietquote:Op vrijdag 22 mei 2015 13:49 schreef Stormqueen het volgende:
nee maar serieus, het is niet eens in me opgekomen om geen airco aan te zetten wegens schimmels. Ik woon verdorie in een huis uit 1935 met condensgootjes in de kozijnenquote:
mijn broertje heeft het ongeveer 20 jaar gedaan en die zit op de universiteit, dus ik zou me geen zorgen maken. Hij schudt zichzelf gewoon in slaapquote:Op vrijdag 22 mei 2015 13:51 schreef LadyTagliatelle het volgende:
[..]
o...
Even aan m'n ouders vragen of ze dat überhaupt doengoed om te weten!
Nog een vraag (ja echt)
Ik heb zo'n baby die als een bezetenen nee schud met haar hoofd voor ze gaat slapen. En dan niet helemaal van links maar rechts maar de helft. Rechts midden rechts midden etc. En dat komt echt met een klap neer elke keer. Als het kon draaide d'r hoofd rondjes en steeg ze op. for sure.
Eerst vond ik het nog grappig maar het word steeds erger en harder lijkt wel. Ze doet het niet alleen in bed maar ook in de box. Is dit normaal, kan dit kwaad? Gaat dit over? Dinsdag naar het cb... Dan vraag ik het sowieso. Maar begin me een beetje zorgen temaken. Heb dit nooit bij een van de kleintjes van m'n zussen gezien. (8stuks). En ook nooit vriendinnen over zoiets gehoord.
Jouw kind(eren) worden dus vlug genoeg immuun.quote:Op vrijdag 22 mei 2015 13:58 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
nee maar serieus, het is niet eens in me opgekomen om geen airco aan te zetten wegens schimmels. Ik woon verdorie in een huis uit 1935 met condensgootjes in de kozijnen
Dit.quote:Op vrijdag 22 mei 2015 13:39 schreef Estrys het volgende:
Als je geen raampje open kan zetten en geen airco aan dan zou ik niet met de auto gaan als het echt zomer is.
Mijn vriend doet dit nog steedsquote:Op vrijdag 22 mei 2015 13:51 schreef LadyTagliatelle het volgende:
[..]
o...
Nog een vraag (ja echt)
Ik heb zo'n baby die als een bezetenen nee schud met haar hoofd voor ze gaat slapen. En dan niet helemaal van links maar rechts maar de helft. Rechts midden rechts midden etc. En dat komt echt met een klap neer elke keer. Als het kon draaide d'r hoofd rondjes en steeg ze op. for sure.
Eerst vond ik het nog grappig maar het word steeds erger en harder lijkt wel. Ze doet het niet alleen in bed maar ook in de box. Is dit normaal, kan dit kwaad? Gaat dit over? Dinsdag naar het cb... Dan vraag ik het sowieso. Maar begin me een beetje zorgen temaken. Heb dit nooit bij een van de kleintjes van m'n zussen gezien. (8stuks). En ook nooit vriendinnen over zoiets gehoord.
Ons neefje van nu 5 jr doet dat ook,hij doet dat om hemzelf in slaap te laten vallen.quote:Op vrijdag 22 mei 2015 13:51 schreef LadyTagliatelle het volgende:
[..]
o...
Nog een vraag (ja echt)
Er zijn ook spenen te koop die je op n normaal flesje kan draaien. Hadden wij toen meegenomen vd Babypark.quote:Op vrijdag 22 mei 2015 13:40 schreef Buurpoes het volgende:
Lange stukken probeerde we niet midden op de dag te doen, kleine man in alleen een luier en een romper, raampje open op een kiertje.
Auto zonder airco.We zijn ook wel eens gestopt omdat ie het echt niet meer trok. Toen hij wat ouder werd (bijna een jaar) kreeg hij ook een flesje water. Laat maar knoeien, koelt ie ook goed van af. Wat er in zijn mond terecht komt was mooi meegenomen.
Goeie tip!!quote:Op zaterdag 23 mei 2015 16:49 schreef gestreeptestoel het volgende:
Op n gewoon spa of AA flesje bedoel ik dan.
Is vrij regelmatig bulk 10 daagse, of de wehkamp heeft maandboxen... dus zolang je pampers gebruikt kun je die 2 in de gaten houden.quote:Op zaterdag 23 mei 2015 21:45 schreef twist02 het volgende:
Ja, dat zei mijn zus inderdaad ook aldaar hebben we ook al een flinke luiertaart in maat 3 van gehad, omdat ze anders bang was dat we teveel maat 1 of 2 zouden hebben.
Maar dan houden we het gewoon goed in de gaten voor een volgende keer.
Ik ben echt fan van de AH luiers... maar de kakjepakjetotopderug heeft saar niet heel veel gehad.quote:Op zaterdag 23 mei 2015 22:09 schreef Risu het volgende:
Wij doen wel airco aan in de auto, maar sowieso nooit hoog. Gewoon net wat verkoelender dat het uit te houden is. Als het verschil met buiten te hoog is, kan je daar ook last van krijgen. We hebben ook achterin van die donkere beschermdingen... Euh, soort van zonnebril effect op de ramen. Beschermd ook tegen uv en scheelt enorm in de warmte. Zo krijgt ze geen zon direct in haar gezichtje en is ze lekker beschermd. We zitten anderhalf uur in de auto naar mijn ouders toe, dus ik vond het geen overbodige luxe.
Qua luiers. Y zat 6 weken in maat 1 geloof ik. Daarna toch maar eens overgestapt op maat 2 al paste ze nog in 1. Ze zit nu met 10,5 week nog in maat 2. Vorige meting was ze bijna 4,8 kilo.. Week of 2 geleden dacht ik. Zal dus nu wel de 5 kilo aangetikt hebben ongeveer. Ben ondertussen wel op kruidvat over. Kakjepakje krijgt ze toch wel, dus dan kan ik netzogoed goedkopere luiers nemen. Tenzij iemand ervaring heeft met een rugpoep kindje en een beter merk weet.
Er is een website (google op goedkope luiers) waar ze netjes bijhouden waar welk merk in de aanbieding is.quote:Op zaterdag 23 mei 2015 22:10 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Is vrij regelmatig bulk 10 daagse, of de wehkamp heeft maandboxen... dus zolang je pampers gebruikt kun je die 2 in de gaten houden.
Dasty vlekkenspray van de Wibra. Tip van mijn kraamhulp. Ik kreeg alle poep vlekken overal prima uit!quote:Op zaterdag 23 mei 2015 22:14 schreef Risu het volgende:
Ligt aan haar billen denk ik. Ze heeft zo'n extra lange bilspleet wat geen kwaad kan, maar wel de poep extra hoog in de luier deponeert. Ik ga misschien eens testen met een inlegkruisje bovenin. Dat heb ik eens gelezen ergens.
En anders maar snel zindelijk maken. Ze heeft geen pakje in de kast wat geen poep heeft gezien.
Gelukkig gaat het er redelijk uit..
Ossengalzeep doet wonderen hier met gore vlekken.quote:Op zaterdag 23 mei 2015 22:14 schreef Risu het volgende:
Ligt aan haar billen denk ik. Ze heeft zo'n extra lange bilspleet wat geen kwaad kan, maar wel de poep extra hoog in de luier deponeert. Ik ga misschien eens testen met een inlegkruisje bovenin. Dat heb ik eens gelezen ergens.
En anders maar snel zindelijk maken. Ze heeft geen pakje in de kast wat geen poep heeft gezien.
nee, dat ligt aan de hoeveelheid lucht die met de stront mee komt. Die lucht kan in zon plastic broek maar 1 kant op, en neemt de poopz meequote:Op zaterdag 23 mei 2015 22:14 schreef Risu het volgende:
Dit.quote:Op zaterdag 23 mei 2015 23:26 schreef ingee het volgende:
Werkt een maatje groter niet Risu? Wij zijn wel overgestapt voordat het max aantal kilo's voor die maat bereikt was ivm kakjepakjes, nu geen last meer met 5 kilo in maat 3.
Dat ja idd. Er zit wat overlap tussen de maten en kilo's. We stapten meestal over bij de min. aantal kilo's van de nieuwe maat. Of tot er lekluiers waren.quote:Op zondag 24 mei 2015 11:13 schreef kwakz0r het volgende:
M is bijna altijd met de minimum kilo's al zo ongeveer naar de volgende maat gegaan. zit nu in kruidvat maat 4 en pampers 4plus... 8,5/9 kilo...
Helemaal mee eensquote:Op zondag 24 mei 2015 14:13 schreef mousemicky het volgende:
Ik vond de dookie erg handig. Veel gebruikt als schaduwscherm/ gordijn tegen wagengluurders/ anti-prikkelscherm. Tegen benauwdheid kun je een dookie ook schuin afspannen (zitten touwtjes aan de onderkant). Kan er voldoende lucht in de wagen, maar geen zon
Goedkoop alternatief is de hydrofiel + wasknijpers, maar die knijpers gingen hier steeds kapot, en ook bleef het net niet lekker zitten (maar misschien lag het aan onze wagen, of ben ik onhandig...)
Parasol vind ik dan weer een enorm onding. Elke keer draaien als je een bocht om gaat, en hij bleef ook niet lekker zitten (zakt steeds scheef)![]()
Bij warm weer adviseren ze de kap van de bak omlaag te doen voor de frisse lucht.quote:Op zondag 24 mei 2015 14:13 schreef mousemicky het volgende:Tegen benauwdheid kun je een dookie ook schuin afspannen (zitten touwtjes aan de onderkant). Kan er voldoende lucht in de wagen, maar geen zon
In de kap van onze wagen zit een 'ventilatierooster'/ gaas ding. En als t echt heel erg warm is ga je toch niet met je baby in de volle zon wandelen? Had ik al gezegd dat ik een hekel heb aan die parasol?quote:Op zondag 24 mei 2015 14:22 schreef Burdie het volgende:
[..]
Bij warm weer adviseren ze de kap van de bak omlaag te doen voor de frisse lucht.
Haha, da's niet helemaal waarquote:
quote:Op zondag 24 mei 2015 14:30 schreef Stormqueen het volgende:
Ik vond dookies altijd erg stom, tot ik ontdekte dat altijd de hele weg naar de stad de zon recht op mn kind schijnt. Nu ben ik fan
het is ook een luifeltje, geen gordijntjequote:Op zondag 24 mei 2015 16:51 schreef Burdie het volgende:
Ik vond de parasol heerlijk juist, kap naar beneden, parasolletje open, lekker wandelen... maar ik zou zelf ook liever onder een parasolletje liggen dan onder een kap met gordijntje. Ben ik misschien raar in.
op heel veel iig. ben er nog geen 1 tegengekomen waarop het niet pastquote:Op zondag 24 mei 2015 18:39 schreef LadyTagliatelle het volgende:
Past zo'n dooky ding op elke kinderwagen?
Luiers, rompers en de kleertjes van de eerste maanden had ik direct binnen handbereik. Dat is allemaal zo klein, volgens mij past dat makkelijk in de commode.quote:Op maandag 25 mei 2015 21:50 schreef Sekhmet het volgende:
HELP! Wie heeft er tips over het handig indelen van de kasten op de babykamer? Ik ben nu continu alles heen en weer aan het verplaatsen...wordt helemaal gek van mezelf![]()
We hebben een commode met 3 grote lades en een grote kast met lade eronder (legplanken en hanggedeelte). Ik heb echt geen idee wat nou handig is. Rompertjes in de commode zodat je ze bij de hand hebt, of alle kleding de kast in?
Ook heb ik een tas vol kleding gekregen van vriendinnen in allemaal verschillende maten. Is het handiger om kleding op maat te leggen of op type kledingstuk?
Aanpassen doen je zo'n uk geen plezier mee...quote:Op maandag 25 mei 2015 22:02 schreef Sekhmet het volgende:
De commode is huge! De kast ook trouwens![]()
Dank jullie wel!
L-E, hoe weet je in welke maat het valt? Heb een aantal kledingstukken waar ik geen maat in kan vinden, komt dan met breedte wel met iets overeen, maar dan bijv weer niet in de lengte. En er zitten ook veel dubbele maten tussen. Kwestie van eerst aanpassen?
quote:Op dinsdag 26 mei 2015 09:28 schreef Spees_Eend het volgende:
Oh. En jumpsuits zien er vaak op het oog veel te groot uit. Dit past écht nog niet hooren dan blijkt het al bij het kruis te trekken.
Checkquote:Op dinsdag 26 mei 2015 09:28 schreef Spees_Eend het volgende:
Oh. En jumpsuits zien er vaak op het oog veel te groot uit. Dit past écht nog niet hooren dan blijkt het al bij het kruis te trekken.
Vooral franse maten vallen klein. Hier was hij krapaan 3 maanden en had een 9 maanden pak al aanquote:Op dinsdag 26 mei 2015 09:53 schreef Minarosa het volgende:
[..]Dan stop ik toch m'n favoriete jumpsuit als eerste pakje in de ziekenhuistas. Hij lijkt zo groot... (maatindicatie 0-3 maanden)
Haha, geluid erbij maken ga ik vanavond eens proberen. Wie weet trapt ze er inquote:Op dinsdag 26 mei 2015 09:25 schreef mousemicky het volgende:
Wij poetsen nep-electrisch bij peuter. Dwz, gewone tandenborstel, maar ik maak er het geluid van de elktrische tandenborstel bijWorks like a charm
. Echte elektirische borstel zou ik hier nog niet doen, ik heb zelf al snel bloedend tandvlees (zwanger enzo), dus weet niet wat t bij zo'n kleintje in zo'n klein mondje doet...
Al geprobeerd om eerst zelluf te laten doen? Als J. eerst 2 minuten alleen mag poetsen, mag ik daarna ook nog even napoetsen van m![]()
Ik zou niets kopen kleiner dan maat 50 en afwachten wat je verloskundige verwacht qua grootte als je tegen de 37 weken bent. Heb je in je evt verlof ook nog wat te kopenquote:Op dinsdag 26 mei 2015 13:05 schreef Malteser het volgende:
Ik lees iets over maten en wat er mee gaat in de tas. Nu ben ik pas 23w 3d maar toch een vraag:
Kind wordt nu klein geschat (P10-P30) maar groeit vooralsnog wel op eigen lijntje. Is maat 50 dan oké of moet ik voor de zekerheid ook iets in 44 aanschaffen?
quote:Op dinsdag 26 mei 2015 09:25 schreef mousemicky het volgende:
Wij poetsen nep-electrisch bij peuter. Dwz, gewone tandenborstel, maar ik maak er het geluid van de elktrische tandenborstel bijWorks like a charm
. Echte elektirische borstel zou ik hier nog niet doen, ik heb zelf al snel bloedend tandvlees (zwanger enzo), dus weet niet wat t bij zo'n kleintje in zo'n klein mondje doet...
Al geprobeerd om eerst zelluf te laten doen? Als J. eerst 2 minuten alleen mag poetsen, mag ik daarna ook nog even napoetsen van m![]()
Mijn P5-kind zat prima in maat 44, 50 was echt te groot. Maar wacht idd even af of je kind niet nog een groeispurt gaat makenquote:Op dinsdag 26 mei 2015 13:05 schreef Malteser het volgende:
Ik lees iets over maten en wat er mee gaat in de tas. Nu ben ik pas 23w 3d maar toch een vraag:
Kind wordt nu klein geschat (P10-P30) maar groeit vooralsnog wel op eigen lijntje. Is maat 50 dan oké of moet ik voor de zekerheid ook iets in 44 aanschaffen?
Wij hebben een (IP?) camera. Vanaf tel en tablet te besturen en bekijken. Staat er 1 in de Aldi folder zag ik.quote:Op dinsdag 26 mei 2015 19:57 schreef Krisvc het volgende:
Wie heeft de tip voor een babyfoon met camera? Of is dat überhaupt een overbodige luxe?
Wil er geen fortuin aan uitgeven (150 is echt wel de max, vind ik zelfs aan de dure kant).
waarom wil je een babyfoon met camera?quote:Op dinsdag 26 mei 2015 19:57 schreef Krisvc het volgende:
Wie heeft de tip voor een babyfoon met camera? Of is dat überhaupt een overbodige luxe?
Wil er geen fortuin aan uitgeven (150 is echt wel de max, vind ik zelfs aan de dure kant).
Ja, vind ik ook wel een beetje. Maar je moet doen waar je je het beste bij voeltquote:Op dinsdag 26 mei 2015 20:01 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
waarom wil je een babyfoon met camera?
Ik ben daar zelf niet zo'n voorstander van. Voor mijn gevoel staat het het vertrouwen in de signalen van je kind krijgen een beetje in de weg.
Hoe werkt dat 's nachts. Heb je dan je telefoon de hele nacht als luidspreker bij je bed? (Zodra je kind niet meer bij je op de kamer ligt uiteraard) Gaat dat aan wanneer er geluid waargenomen wordt?quote:Op dinsdag 26 mei 2015 19:59 schreef Cathmar het volgende:
[..]
Wij hebben een (IP?) camera. Vanaf tel en tablet te besturen en bekijken. Staat er 1 in de Aldi folder zag ik.
Wij hebben een Foscam 18910W. Een witte, hangt aan de muur in de babykamer. En ja, dat vond ik ooit enorm overdreven, maar gebruik het iedere dag.
Ik weet zelf niet of ik het per se nodig vind. Volgens mij sla ik ook door en wil ik alles in de gaten houden.quote:Op dinsdag 26 mei 2015 20:01 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Ik ben daar zelf niet zo'n voorstander van. Voor mijn gevoel staat het het vertrouwen in de signalen van je kind krijgen een beetje in de weg.
Eens. Heb bij kind 1 en 2 nooit een babyfoon gebruikt. Maar met 3&4, samen op 1 kamer, vind ik het erg fijn.quote:Op dinsdag 26 mei 2015 20:04 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Ja, vind ik ook wel een beetje. Maar je moet doen waar je je het beste bij voelt
Ik zag t bij vrienden. Babykijkenquote:Op dinsdag 26 mei 2015 20:01 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Dank voor alle tips. Ik wacht het nog eventjes af. Wellicht maakt 'ie nog een groeispurtquote:Op dinsdag 26 mei 2015 19:58 schreef L-E het volgende:
[..]
Mijn P5-kind zat prima in maat 44, 50 was echt te groot. Maar wacht idd even af of je kind niet nog een groeispurt gaat maken
ik gebruik m ook alleen als huilverificatie. Want soms hoor ik fantoomhuiltjes. En dan pak ik de babyfoon om te kijken of de lampjes uitslaanquote:Op dinsdag 26 mei 2015 20:06 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Ik zag t bij vrienden. Babykijken![]()
![]()
Zelf hebben we een babyfoon zonder camera gehad en zetten we t geluid ook nog uit. Dat ding piepte als de kleine echt wakker werd, dat was genoeg.
En anders hoorden we hem ook wel door t plafond heen.
1 met lampjesquote:Op dinsdag 26 mei 2015 20:13 schreef Krisvc het volgende:
En wat zijn de tips voor babyfoons zonder camera?
quote:
Ik heb dat ook wel eens gehad dat ze gespuugd had in de nacht en ik er pas de volgende morgen achter kwam. En ik heb een babyfoon met camera.quote:Op dinsdag 26 mei 2015 20:09 schreef Sunshine1982 het volgende:
Toen kind savonds laat voor het eerst overgegeven had, had ik wel gewild dat ik een babyfoon met camera had voor de nacht. Maar voor de rest er eigenlijk nooit behoefte ernaar gehad. Ik kijk sws altijd voordat ik naar bed ga eventjes naar der en vriend die meestal wat later gaat doet het nog eens.
quote:Op dinsdag 26 mei 2015 20:15 schreef Krisvc het volgende:
[..]
Ik ga man verder op snufjeszoektocht sturen. Ultieme mannenklusje toch.
Gebruik je de camera vaak? Daar ben ik dan wel benieuwd naarquote:Op dinsdag 26 mei 2015 20:16 schreef Omentielvo het volgende:
[..]
Ik heb dat ook wel eens gehad dat ze gespuugd had in de nacht en ik er pas de volgende morgen achter kwam. En ik heb een babyfoon met camera.![]()
Maar wij sliepen allebei en zij was er niet wakker van geworden
Ik heb een camera gekocht toen Luc ouder was (1.5 jaar oud ofzo) hoorde steeds allerlei geluiden van boven komen en vroeg mij af wat hij aan het doen wasquote:Op dinsdag 26 mei 2015 20:01 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
tegenwoordig kunnen ze door drie complete flatgebouwen heen, dat loopt wel losquote:Op dinsdag 26 mei 2015 20:21 schreef Risu het volgende:
Ik moet ook aan de babyfoon binnenkort. Nu slaapt ze nog bij ons op de kamer, daar kan ik haar horen overdag. Straks ligt ze een verdieping hoger, toch wat lastiger dan.
Moet wel door beton heen
Dat zalquote:Op dinsdag 26 mei 2015 20:23 schreef Skoap het volgende:
[..]
Ik heb een camera gekocht toen Luc ouder was (1.5 jaar oud ofzo) hoorde steeds allerlei geluiden van boven komen en vroeg mij af wat hij aan het doen washet is wel heel leuk om te zien wat ze zoal allemaal uithalen in bed.
Ja. hij staat naast me op de bank en zolang ze nog niet slaapt kijk ik wat vaker.quote:Op dinsdag 26 mei 2015 20:22 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Gebruik je de camera vaak? Daar ben ik dan wel benieuwd naar
Ik had alleen deze post nog gelezen en dacht echt.... WHAT THE FUCK dit gaat te verquote:Op dinsdag 26 mei 2015 20:36 schreef Skoap het volgende:
Ik vind de camera ook heel handig als we een oppas hebben. Vooral de eerste paar keer.
Kon ik stiekem gluren of alles nog wel goed ging
quote:Op dinsdag 26 mei 2015 20:52 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Ik had alleen deze post nog gelezen en dacht echt.... WHAT THE FUCK dit gaat te ver. En toen bedacht ik dat er camerababyfoons bestaan en dat je dus niet stiekem de oppas filmt
de teddycamquote:Op dinsdag 26 mei 2015 20:52 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Ik had alleen deze post nog gelezen en dacht echt.... WHAT THE FUCK dit gaat te ver. En toen bedacht ik dat er camerababyfoons bestaan en dat je dus niet stiekem de oppas filmt
hahaha, nee het is gewoon een IP camera (op Luc zijn kamer) en ik kan, als ik wil tijdelijk even mee kijken met het beeldquote:Op dinsdag 26 mei 2015 20:52 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Kan je dan ook terugpraten?quote:Op dinsdag 26 mei 2015 20:53 schreef Skoap het volgende:
[..]
hahaha, nee het is gewoon een IP camera (op Luc zijn kamer) en ik kan, als ik wil tijdelijk even mee kijken met het beeld
Zou wat zijn zeg, stiekem de oppas de hele tijd filmen
quote:Op dinsdag 26 mei 2015 21:21 schreef Kyara het volgende:
Ik vind de camera nu vooral handig om te checken of M nog in zijn bed ligt of dat hij "elders" is (in mijn bed, op de grond, op zolder of in de la onder zijn bed (ja echt)). Geluid staat altijd uit, teveel geouwehoer uit die kamertjes....
Mquote:Op dinsdag 26 mei 2015 21:21 schreef Kyara het volgende:
Ik vind de camera nu vooral handig om te checken of M nog in zijn bed ligt of dat hij "elders" is (in mijn bed, op de grond, op zolder of in de la onder zijn bed (ja echt)). Geluid staat altijd uit, teveel geouwehoer uit die kamertjes....
Luc vindt het sinds hij 2,5 is wel een handige functie. Daarvoor vond hij het maar eng en raar.quote:Op dinsdag 26 mei 2015 22:26 schreef Lijnloos het volgende:
Wel weer met terugpraat maar Minke raakte daarvan altijd volledig over de zeik als we dat deden.
quote:Op dinsdag 26 mei 2015 21:51 schreef Kyara het volgende:
Hij had de la ook weer onder zijn bed geschoven terwijl hij er in lag en kon er niet meer uit. Toen heeft ie ons geroepen. Mijn man ging kijken. Geen M. Toen ineens een handje uit die la met een wijzend vingertje en een heel zielig stemmetje "papa, ik wil daar slapen"![]()
![]()
En het uithaal ding niet kwijtraken...quote:Op woensdag 27 mei 2015 19:07 schreef gestreeptestoel het volgende:
http://m.ikea.com/nl/nl/catalog/products/art/20098963/
Dit? Dit hadden wij op t dagverblijf, maar vond ik niet echt handig. Je moet er dus elke keer eerst iets uithalen.
Die hebben wij ook. Heb al geregeld vloekend gedacht het niet meer eruit te krijgen. Wat een kracht moet je zetten johquote:Op woensdag 27 mei 2015 19:07 schreef gestreeptestoel het volgende:
http://m.ikea.com/nl/nl/catalog/products/art/20098963/
Dit? Dit hadden wij op t dagverblijf, maar vond ik niet echt handig. Je moet er dus elke keer eerst iets uithalen.
Ow. Zat er een uithaalding bij?quote:Op woensdag 27 mei 2015 19:25 schreef Cathmar het volgende:
[..]
En het uithaal ding niet kwijtraken...
Hahaha!! Jij pulkt die dingen er uit?quote:
Ook dat iddquote:Op woensdag 27 mei 2015 19:25 schreef Cathmar het volgende:
[..]
En het uithaal ding niet kwijtraken...
Thuis hebben we die ook ja, maar het is voor op vakantiequote:Op woensdag 27 mei 2015 19:30 schreef Cathmar het volgende:
[..]
Hahaha!! Jij pulkt die dingen er uit?
Ik ga voor die plak dingen. Zitten er hier al 5 jaar op en die tape komt er vast wel af tzt.
Top, ik ga er eens kijkenquote:Op woensdag 27 mei 2015 20:06 schreef Dot. het volgende:
Volgens mij zijn de onze zonder plakspul en die komen gewoon van de Gamma.
Dat is nog niet nodig geweest, maar er komt een moment dat ik mijzelf vervloek dat rare rode ding te hebben weggegooid.quote:Op woensdag 27 mei 2015 19:30 schreef Cathmar het volgende:
[..]
Hahaha!! Jij pulkt die dingen er uit?
Ik ga voor die plak dingen. Zitten er hier al 5 jaar op en die tape komt er vast wel af tzt.
true true. Al die overbodige troep maar bewaren.quote:Op woensdag 27 mei 2015 20:55 schreef Stormqueen het volgende:
Dan koop je toch gewoon een nieuwe voor een euro
nog niks eigenlijk. Alleen een hoekje op 1 scherp puntje. De rest komt wel als ze loopt en deuren open krijgtquote:Op woensdag 27 mei 2015 22:15 schreef ingee het volgende:
Wat hebben jullie eigenlijk verder nog aan veiligheidsmaatregelen genomen naast stopcontactbeschermers, hoekbeschermers en een traphekje? Wij mogen het huis ook wel eens childproof gaan maken.
Alleen stopcontactbeschermers. De stopcontacten hadden een aantrekkingskracht en ze bleef er maar heen tijgeren.quote:Op woensdag 27 mei 2015 22:15 schreef ingee het volgende:
Wat hebben jullie eigenlijk verder nog aan veiligheidsmaatregelen genomen naast stopcontactbeschermers, hoekbeschermers en een traphekje? Wij mogen het huis ook wel eens childproof gaan maken.
De kast met de snoepjes zit bij mij een slotje opquote:Op woensdag 27 mei 2015 22:24 schreef ingee het volgende:
Die hoekbeschermers zaten in het kraampakket trouwens, dus die ga ik plakken ook!
Kastdeurtjessluitdingen (?) zitten er ook bij zie ik. Maar eens een kast zoeken om af te sluiten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |