Omdat hij vaak in slaap valt tijdens de voeding of het boeren en ik hem dan weer wakker maak met het verschonen.quote:Op vrijdag 1 mei 2015 22:28 schreef ingee het volgende:
[..]
Maar waarom verschoon je voor de voeding dan?
Omdat Sjaak na de voeding een half uur rechtop gehouden moet worden ivm spugen. Zelfs na dat half uur komt er nog wat uit als ik hem vervolgens verschoon. Vind ik zielig. Ik denk dat ik minimaal een uur moet wachten na de voeding met verschonen.quote:Op vrijdag 1 mei 2015 22:28 schreef ingee het volgende:
[..]
Maar waarom verschoon je voor de voeding dan?
Ik wil je nog wat vragen, maar ik kan je geen berichtjes sturen. Waarschijnlijk door je ä in de naam. Ik kan alleen reageren als ik op mijn pc, rechts onderin een dm zie staan van je. Dan gaat het via beantwoorden. Anders niet.quote:Op vrijdag 1 mei 2015 14:50 schreef Jagärtrut het volgende:
als ingee geen interesse heeft in dat tentje danic, dan heb ik dat wellicht wel! Wat wil je ervoor hebben?
ik vind van wel, maar dat schijnt heel persoonlijk te zijnquote:Op zondag 3 mei 2015 12:34 schreef Jagärtrut het volgende:
Een luiertas, is dat iets wat je echt nodig hebt? En zo ja, wat zijn handige features aan een luiertas?
soms legt men nog een deken over het slaapzakje als het erg koud is. Een hydrofiel onder het hoofdje is ook prettig, als kwijldoekquote:Op zondag 3 mei 2015 12:38 schreef Jagärtrut het volgende:
En wat leg je in het ledikantje, qua beddegoed? matras - molton - hoeslaken - hopenlijk slapende baby - laken - deken?
En als baby een slaapzakje aan heeft verder niets meer?
/babynoob!
Ik had een linnen tasje. Ik wist niet dat er luiertassen bestonden.quote:Op zondag 3 mei 2015 12:34 schreef Jagärtrut het volgende:
Een luiertas, is dat iets wat je echt nodig hebt? En zo ja, wat zijn handige features aan een luiertas?
En een schoon shirt voor mij, want ik gok dat dat ook wel eens nodig zal zijn.quote:Op zondag 3 mei 2015 12:42 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Ik had een linnen tasje. Ik wist niet dat er luiertassen bestonden.
Werkte prima, wat luiers en doekjes, een handdoek en wat kleertjes.
De luiertas die ik heb hoort bij de kinderwagen. Is handig, want ik kan 'm dus aan de wagen bevestigen, scheelt weer gesjouw. Veel vakjes is indd handig voor losse troepjes zoals een speen, tubetje billenzalf, luierzakjes, enz. Mijn dochter is inmiddels ruim 1.5 dus vaak gooi ik een luier en een tuitbeker in mijn handtas, maar toen ze baby was vond ik een luiertas wel erg handig. Had er standaard extra luiers, doekjes, een hydrofiel, setje kleding en een speen in zitten, dus ik graaide 'm ook zo mee bij het weggaan.quote:Op zondag 3 mei 2015 12:40 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
ik vind van wel, maar dat schijnt heel persoonlijk te zijngaat je kind straks naar de opvang, dan heb je zeker een tas nodig.
Wat ik zelf handig vind:
Ruimte
Veel vakjes
Een ritssluiting
schouderband.
Als je veel wil dragen kan een rugzak ook handig zijn!
Ik had een hydrofiele luier bij mij, bedenk ik mij nu. Die gebruikte ik bij het voeden onderweg.quote:Op zondag 3 mei 2015 12:44 schreef MevrouwCactus het volgende:
[..]
En een schoon shirt voor mij, want ik gok dat dat ook wel eens nodig zal zijn.
En nog wat kruiken erbij in de kraamweek. Ik vind minstens 3 sets wel handig qua uitzet: Wieg, kinderwagen, ledikant. Kan je je kind altijd makkelijk even in de buurt wegleggen.quote:Op zondag 3 mei 2015 12:38 schreef Jagärtrut het volgende:
En wat leg je in het ledikantje, qua beddegoed? matras - molton - hoeslaken - hopenlijk slapende baby - laken - deken?
En als baby een slaapzakje aan heeft verder niets meer?
/babynoob!
Dat doe ik ook, maar als 'naast hydrofiel spugen' een olypmische sport was, zou Sjaak goud winnen.quote:Op zondag 3 mei 2015 12:47 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Ik had een hydrofiele luier bij mij, bedenk ik mij nu. Die gebruikte ik bij het voeden onderweg.
Dan is een shirt wel handig ja.quote:Op zondag 3 mei 2015 12:48 schreef MevrouwCactus het volgende:
[..]
Dat doe ik ook, maar als 'naast hydrofiel spugen' een olypmische sport was, zou Sjaak goud winnen.
Oh das hendig! Ik heb een Stokke met zo'n raar handvat, dus daar glijdt een luiertas steeds vanaf.. Maar zoals het er bij jou uitziet, kun je er ook makkelijker bij.quote:Op zondag 3 mei 2015 12:46 schreef Stormqueen het volgende:
Met een schouderband kun je sowieso de tas over de duwstang hangen
[ afbeelding ]
Ik leg kuiken altijd met slaapzak aan onder laken + deken, hoogzomer onder alleen een laken.quote:Op zondag 3 mei 2015 12:42 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
soms legt men nog een deken over het slaapzakje als het erg koud is. Een hydrofiel onder het hoofdje is ook prettig, als kwijldoekverder wel ja, zo
Hoe groter de tas, hoe meer zooi je meesleept ook. Bij ons zitten er twee nieuwe kledingsetjes in, vier luiers, doekjes, hydrofielen, spuugdoekjes, sudocreme, flesje, poedermelk, water, schoon shirt voor mij, schoon shirt voor vrouw, speentje, verschoonmatje... Volgens mij is dat hetquote:Op zondag 3 mei 2015 12:58 schreef Kyara het volgende:
Ik krijg mijn schoudertas ook gewoon om de duwstang van mijn duo heen
Het enige handige aan een luiertas vind ik het verschoonmatje. Maar daarvoor bestaan ook van die setjes met matje en vakjes en weet ik veel wat die je gewoon in je eigen tas kunt gooien. Een grote (schouder)tas vind ik dan wel weer handig voor alles wat je meesleept.
wij moeten melk en luiers zelf meenemen, dat maakt denk ik het verschilquote:Op zondag 3 mei 2015 13:08 schreef laziness het volgende:
Ik heb nooit een speciale babytas gehad voor de opvang.
Hij had gewoon een mandje daar met alles er in.
Luiertas was ik wel fan van. Portemonnee en telefoon er in en je eigen tas thuis laten.
Melk zette ik in de koelkast en luiers waren inclusief. Dat maakt wel een verschil!quote:Op zondag 3 mei 2015 13:10 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
wij moeten melk en luiers zelf meenemen, dat maakt denk ik het verschil
Daarom hadden wij ook n hydrofiel over dat matje.quote:Op zondag 3 mei 2015 13:30 schreef Buurpoes het volgende:
Ik vind die matjes niet fijn aanvoelen. Plakkerig, koud plastic. Ik had een handdoek.
Ik moest zelf ook luiers meenemen, maar nam gewoon een pak mee en dat ging in zijn bakje. Zo deden zr dat allemaal. Ook reserve kleren gingen in het bakje, die deed ik in zijn rugzak (was 2 toen hij naar kdv ging).quote:Op zondag 3 mei 2015 13:10 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
wij moeten melk en luiers zelf meenemen, dat maakt denk ik het verschil
Huh? Hoe werkt dat dan? Geef je dr aan door een luikje?quote:Op zondag 3 mei 2015 13:40 schreef Stormqueen het volgende:
Ik mag de groep niet op op ons kdvmaar goed, ze kakt toch bijna dagelijks dr kleren vol, dus reservepakje past altijd
Wait whut?! Waarom niet?quote:Op zondag 3 mei 2015 13:40 schreef Stormqueen het volgende:
Ik mag de groep niet op op ons kdvmaar goed, ze kakt toch bijna dagelijks dr kleren vol, dus reservepakje past altijd
vanwege de rust voor de andere kinderen. Ik geef kind + tas gewoon bij de deur naar de groep afquote:
Whut? Je moet je dochter bij de deur afgeven?quote:Op zondag 3 mei 2015 13:40 schreef Stormqueen het volgende:
Oke danquote:Op zondag 3 mei 2015 13:43 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
vanwege de rust voor de andere kinderen. Ik geef kind + tas gewoon bij de deur naar de groep af
die ruimte is er ook gewoon hoor, het is niet zo dat ze je je kind teruggeven en zeggen "doei, tot morgen!"quote:Op zondag 3 mei 2015 13:55 schreef mousemicky het volgende:
SQ, ik geloof meteen dat er lieve leidsters zijn hoor. Ik vond het alleen in het begin zeker fijn even te zien wat en hoe, en rustig even te kunnen praten met de leidster over hoe het gegaan is. Bij de deur gaat dat hier niet, dan ziet ze de andere kinderen niet...
Ps. Hier ook ruim (oude kleuterschool, dus grote 'klaslokalen') en lieve leidsters hoor
Naja ik vond het gewoon apart omdat ik het nog nooit eerder heb gehoord/gezien, werk zelf in de kinderopvang (als ik een baan hebquote:Op zondag 3 mei 2015 13:49 schreef Stormqueen het volgende:
Ik heb er echt totaal geen moeite mee hoor. Gek dat het als zo ridicuul wordt gezien. Het is een heerlijk ruim, rustig kdv met ontzettend lieve leiding en veel aandacht voor het individu. Zou mijn dochter nergens anders willen onderbrengen.
dat hangt dan weer van de opvang af, ik breng hem juist met niks daarheen. hij krijgt luiers, flesvoeding en eten van daar, of soms geef ik los een bakje eten mee.quote:Op zondag 3 mei 2015 12:40 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
ik vind van wel, maar dat schijnt heel persoonlijk te zijngaat je kind straks naar de opvang, dan heb je zeker een tas nodig.
Wat ik zelf handig vind:
Ruimte
Veel vakjes
Een ritssluiting
schouderband.
Als je veel wil dragen kan een rugzak ook handig zijn!
Ja herkenning. Sticker is dus echt maanden niet in bad geweest, we hebben hem al die tijd gepoedeld bij de wasbak. Duurde een maand of vier geloof ik, en toen ineens was het weer leuk. Wat het was weten we nog steeds niet, maar ik ben geneigd te zeggen dat het wel goed komtquote:Op zondag 3 mei 2015 19:54 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ja sorry, maar ff ego want ik word hier langzamerhand gestoord van. Het badje.
Zodra ze het badje ziet is het al huilen, maar dat is nog niets vergeleken de strot die ze openzet als ze het water voelt. Temperatuur is goed, er zit geen badschuim of iets in het water dus er kan niks bijten... Dit is nu sinds een maand aan de gang.
Herkent iemand dit? Zie ik misschien toch iets over het hoofd wat de rede zou kunnen zijn?
Misschien was t water n x te heet of heeft ze zich pijn gedaan, Of ze vind t bad gewoon niet leuk meer...quote:Op zondag 3 mei 2015 19:54 schreef Sunshine1982 het volgende:
Zodra ze het badje ziet is het al huilen, maar dat is nog niets vergeleken de strot die ze openzet als ze het water voelt. Temperatuur is goed, er zit geen badschuim of iets in het water dus er kan niks bijten... Dit is nu sinds een maand aan de gang.
Herkent iemand dit? Zie ik misschien toch iets over het hoofd wat de rede zou kunnen zijn?
Dat heeft buurkitten ook een tijdje gedaan. Ging hier vanzelf over, geen idee hoe lang het duurde. Ik weet niet hoe oud ze is, maar anders zittend in een teiltje badderen? Dan zit ze veel steviger, voelt overal de rand en heeft meer overzicht. Of in zo'n tummytub -als dat past.quote:Op zondag 3 mei 2015 19:54 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik zette hem op de wasmachine en maakte een sopje in de wasbak, en dan goed schrobben met een washandje. Voor mijn gevoel lang niet zo lekker schoon als wanneer hij in bad zou gaan, maar hem in bad dwingen was voor ons onbespreekbaar.quote:Op zondag 3 mei 2015 20:03 schreef Sunshine1982 het volgende:
Pff ik hoop het. Ik doe haar nu uit narigheid maar 2 x per week in bad. Voor haar zodat ze niet over de rooie hoeft te gaan, maar ook voor mij.
Misschien heeft babydump wel iets als alternatief voor een badje. Zal eens kijken
LE, jij deed Sticker dan in de wasbak? Of hoe moet ik me dat voorstellen?
GM, eerlijk gezegd doe ik dat nooit... Vind ik toch nog steeds engig. Bang dat ze uit mijn armen glibbert ofzoquote:Op zondag 3 mei 2015 20:01 schreef Vanyel het volgende:
Of de temperatuur is toch niet naar wens. Mijn oudste heeft de thermostaatkraan t liefst op 35 of 36 staan en gaat gillen als de douchekop warmer te dichtbij komt, jongste wordt blij van 39.
Ja dat heb ik ook gedaan, maar dat is dus ook huilenquote:Op zondag 3 mei 2015 20:04 schreef Moppert het volgende:
En anders niet in bad? Maar gewoon wassen met een washandje enzo?
oh, hier is het hysterisch krijsenquote:Op zondag 3 mei 2015 20:14 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Ja dat heb ik ook gedaan, maar dat is dus ook huilenWel minder dat wel.
Aankleden is trouwens ook drama. Zodra ze op het aankleedkussen ligt (ik doe dan nog niks) is het al huilen. Voor de rest is ze wel heel vrolijk..
Faaaaaaase... hoop ik
T shirt/hemdje aandoen, dan glibbert het veeeel minder.quote:Op zondag 3 mei 2015 20:08 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
GM, eerlijk gezegd doe ik dat nooit... Vind ik toch nog steeds engig. Bang dat ze uit mijn armen glibbert ofzoMuts dat ik ben.
En ik dacht dat 38 graden gewoon goed was voor n baby? Zal het badje de volgende keer wat kouder maken, kijken of dat iets helpt.
Pittig! Vooral omdat het elke dag terugkomt. Badje kan je vervangen door washand, maar je kan moeilijk je kind een week in dezelfde kleren laten banjerenquote:
38? Probeer eens 36-37.quote:Op zondag 3 mei 2015 20:08 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
GM, eerlijk gezegd doe ik dat nooit... Vind ik toch nog steeds engig. Bang dat ze uit mijn armen glibbert ofzoMuts dat ik ben.
En ik dacht dat 38 graden gewoon goed was voor n baby? Zal het badje de volgende keer wat kouder maken, kijken of dat iets helpt.
Mijn koters gaan al sinds ze kunnen zitten in deze Action-wasmanden als bad. Werkt geweldig.quote:Op zondag 3 mei 2015 20:08 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
ik gebruik dat ding nooit ( of ik moet Elin ergens laten.. Maar dan is het meer een speel/logeer tas ...quote:Op zondag 3 mei 2015 12:34 schreef Jagärtrut het volgende:
je kunt ook zittend douchen.. Dat doe ik altijd. Zelf in kleermakerszit gaan zitten en je beeb daarin zetten/late liggen. Douche op de laagste stand (stang hoogte dus) en gewoon aangenaam warm. Probeer diverse temperaturen.. En het water direct op de beeb laten stromen of via je hand.quote:Op zondag 3 mei 2015 20:08 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
bij ons was 38 juist te koudquote:
Tot hoeveel maanden passen ze eigenlijk in de tummytub? (ongeveerquote:Op woensdag 6 mei 2015 09:08 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
bij ons was 38 juist te koudhij vindt warmer water lekkerder. onder de douche gewoon aangenaam warm maar niet heet en in tummytub 39 minimaal (koelt snel af ook nog)...
maar M gaat sowieso maar twee keer per week ongeveer. anders krijgt hij eczeem (zeker omdat hij kouder water niet pikt, wat beter is voor zijn huid).
m is idd zes maanden, van eind oktober, weegt 8,5 kilo en is 70 cm, groot voor zijn leeftijd en die gaat pas sinds kort in de tub.quote:Op woensdag 6 mei 2015 09:11 schreef Minarosa het volgende:
[..]
Tot hoeveel maanden passen ze eigenlijk in de tummytub? (ongeveer) M is van oktober toch?
mijn jongste gaat nog steeds met veel plezier in de tubquote:Op woensdag 6 mei 2015 09:11 schreef Minarosa het volgende:
[..]
Tot hoeveel maanden passen ze eigenlijk in de tummytub? (ongeveer) M is van oktober toch?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |