abonnement Unibet Coolblue
  zondag 3 mei 2015 @ 13:57:05 #51
149959 SQ
snelle trees
pi_152232099
quote:
1s.gif Op zondag 3 mei 2015 13:55 schreef mousemicky het volgende:
SQ, ik geloof meteen dat er lieve leidsters zijn hoor :D . Ik vond het alleen in het begin zeker fijn even te zien wat en hoe, en rustig even te kunnen praten met de leidster over hoe het gegaan is. Bij de deur gaat dat hier niet, dan ziet ze de andere kinderen niet...

Ps. Hier ook ruim (oude kleuterschool, dus grote 'klaslokalen') en lieve leidsters hoor ;)
die ruimte is er ook gewoon hoor, het is niet zo dat ze je je kind teruggeven en zeggen "doei, tot morgen!" ;)

En ik gaf het even als aanvulling nav je "daar zou ik mijn kind nóóit heen brengen" :P

[ Bericht 7% gewijzigd door SQ op 03-05-2015 14:02:06 ]
disclaimer
pi_152234599
quote:
1s.gif Op zondag 3 mei 2015 13:49 schreef Stormqueen het volgende:
Ik heb er echt totaal geen moeite mee hoor. Gek dat het als zo ridicuul wordt gezien. Het is een heerlijk ruim, rustig kdv met ontzettend lieve leiding en veel aandacht voor het individu. Zou mijn dochter nergens anders willen onderbrengen.
Naja ik vond het gewoon apart omdat ik het nog nooit eerder heb gehoord/gezien, werk zelf in de kinderopvang (als ik een baan heb :') ) maar betekent niet dat het niet goed is, en daarbij jullie hebben er een goed gevoel bij en aangezien het om jullie dochter gaat is dat het allerbelangrijkst.
S. 2014
J. 2016
  zondag 3 mei 2015 @ 16:11:13 #53
327807 Mariposas
יה&#14
pi_152236052
Ik ken ook wel kdv's waarbij de overdracht niet binnen is (wel in de gang), dat zijn kleinschalige en duurzame kdv's, wellicht dat daar het verschil ligt. Vind het ook helemaal geen vreemde gang van zaken, i.v.m. wat SQ al zei over verstoring in de groep. Eerlijk gezegd weet ik niet precies hoe het bij onze toekomstige kdv er aan toe gaat :@ (want de duurzame en kleinschalige zaten vol tot en met 2020, dus daar kan 'ie niet heen :'( )
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
  zondag 3 mei 2015 @ 19:23:52 #54
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_152240985
quote:
1s.gif Op zondag 3 mei 2015 12:40 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

ik vind van wel, maar dat schijnt heel persoonlijk te zijn ;) gaat je kind straks naar de opvang, dan heb je zeker een tas nodig.
Wat ik zelf handig vind:
Ruimte
Veel vakjes
Een ritssluiting
schouderband.

Als je veel wil dragen kan een rugzak ook handig zijn!
dat hangt dan weer van de opvang af, ik breng hem juist met niks daarheen. hij krijgt luiers, flesvoeding en eten van daar, of soms geef ik los een bakje eten mee.

speen
slaapzak
fles
knuffeltje
extra kledingset
jasje voor naar buiten

dat ligt allemaal in zijn mandje/luizenzak daar :+

wij gebruiken de luiertas wel veel voor naar familie en op pad. :Y
Kwak
  zondag 3 mei 2015 @ 19:29:58 #55
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_152241207
oh, M zit op een flexibel kdv, dus daar worden de hele dag kindjes gebracht en gehaald, ik breng zelf meestal om 7.30 meteen en haal tussen vier en half zes op.

groepen worde. ook gedurende de dag gesplitst en samengevoegd.

ik heb er dan weer nooit bij stilgestaan dat dat evt niet goed/onrustig is. :@ :')
Kwak
pi_152242109
Ja sorry, maar ff ego want ik word hier langzamerhand gestoord van. Het badje.

Zodra ze het badje ziet is het al huilen, maar dat is nog niets vergeleken de strot die ze openzet als ze het water voelt. Temperatuur is goed, er zit geen badschuim of iets in het water dus er kan niks bijten... Dit is nu sinds een maand aan de gang.

Herkent iemand dit? Zie ik misschien toch iets over het hoofd wat de rede zou kunnen zijn?
pi_152242210
Heeft ze iets tegen water of echt tegen het badje? Probeer haar anders op het vloertje vd douche te zetten/leggen en af te sproeien?
pi_152242213
quote:
1s.gif Op zondag 3 mei 2015 19:54 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ja sorry, maar ff ego want ik word hier langzamerhand gestoord van. Het badje.

Zodra ze het badje ziet is het al huilen, maar dat is nog niets vergeleken de strot die ze openzet als ze het water voelt. Temperatuur is goed, er zit geen badschuim of iets in het water dus er kan niks bijten... Dit is nu sinds een maand aan de gang.

Herkent iemand dit? Zie ik misschien toch iets over het hoofd wat de rede zou kunnen zijn?
Ja herkenning. Sticker is dus echt maanden niet in bad geweest, we hebben hem al die tijd gepoedeld bij de wasbak. Duurde een maand of vier geloof ik, en toen ineens was het weer leuk. Wat het was weten we nog steeds niet, maar ik ben geneigd te zeggen dat het wel goed komt ;)
pi_152242231
quote:
1s.gif Op zondag 3 mei 2015 19:54 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ja sorry, maar ff ego want ik word hier langzamerhand gestoord van. Het badje.

Zodra ze het badje ziet is het al huilen, maar dat is nog niets vergeleken de strot die ze openzet als ze het water voelt. Temperatuur is goed, er zit geen badschuim of iets in het water dus er kan niks bijten... Dit is nu sinds een maand aan de gang.

Herkent iemand dit? Zie ik misschien toch iets over het hoofd wat de rede zou kunnen zijn?
Misschien was t water n x te heet of heeft ze zich pijn gedaan, Of ze vind t bad gewoon niet leuk meer...
En hoe vind ze samen douchen?
S. 2014
J. 2016
pi_152242365
Of de temperatuur is toch niet naar wens. Mijn oudste heeft de thermostaatkraan t liefst op 35 of 36 staan en gaat gillen als de douchekop warmer te dichtbij komt, jongste wordt blij van 39.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_152242455
Pff ik hoop het. Ik doe haar nu uit narigheid maar 2 x per week in bad. Voor haar zodat ze niet over de rooie hoeft te gaan, maar ook voor mij.

Misschien heeft babydump wel iets als alternatief voor een badje. Zal eens kijken :)

LE, jij deed Sticker dan in de wasbak? Of hoe moet ik me dat voorstellen?
pi_152242464
Hier hebben beide een aversie gehad tegen bad. Nu is bad wel oké bij oudste en *O* bij jongste zolang we ze maar niet wassen en of de haren wassen.

Geen tips dus hier want geen idee wat er nu precies is.
  zondag 3 mei 2015 @ 20:04:45 #63
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_152242503
En anders niet in bad? Maar gewoon wassen met een washandje enzo?
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_152242537
quote:
1s.gif Op zondag 3 mei 2015 19:54 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ja sorry, maar ff ego want ik word hier langzamerhand gestoord van. Het badje.

Zodra ze het badje ziet is het al huilen, maar dat is nog niets vergeleken de strot die ze openzet als ze het water voelt. Temperatuur is goed, er zit geen badschuim of iets in het water dus er kan niks bijten... Dit is nu sinds een maand aan de gang.

Herkent iemand dit? Zie ik misschien toch iets over het hoofd wat de rede zou kunnen zijn?
Dat heeft buurkitten ook een tijdje gedaan. Ging hier vanzelf over, geen idee hoe lang het duurde. Ik weet niet hoe oud ze is, maar anders zittend in een teiltje badderen? Dan zit ze veel steviger, voelt overal de rand en heeft meer overzicht. Of in zo'n tummytub -als dat past.
Of zoals hierboven geschreven is, mee onder de douche (dat vond buurkitten helemaaaal niks).
Professioneel gifmenger.
pi_152242552
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2015 20:03 schreef Sunshine1982 het volgende:
Pff ik hoop het. Ik doe haar nu uit narigheid maar 2 x per week in bad. Voor haar zodat ze niet over de rooie hoeft te gaan, maar ook voor mij.

Misschien heeft babydump wel iets als alternatief voor een badje. Zal eens kijken :)

LE, jij deed Sticker dan in de wasbak? Of hoe moet ik me dat voorstellen?
Ik zette hem op de wasmachine en maakte een sopje in de wasbak, en dan goed schrobben met een washandje. Voor mijn gevoel lang niet zo lekker schoon als wanneer hij in bad zou gaan, maar hem in bad dwingen was voor ons onbespreekbaar.
pi_152242625
quote:
1s.gif Op zondag 3 mei 2015 20:01 schreef Vanyel het volgende:
Of de temperatuur is toch niet naar wens. Mijn oudste heeft de thermostaatkraan t liefst op 35 of 36 staan en gaat gillen als de douchekop warmer te dichtbij komt, jongste wordt blij van 39.
GM, eerlijk gezegd doe ik dat nooit... Vind ik toch nog steeds engig. Bang dat ze uit mijn armen glibbert ofzo :') Muts dat ik ben.

En ik dacht dat 38 graden gewoon goed was voor n baby? Zal het badje de volgende keer wat kouder maken, kijken of dat iets helpt.
pi_152242865
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2015 20:04 schreef Moppert het volgende:
En anders niet in bad? Maar gewoon wassen met een washandje enzo?
Ja dat heb ik ook gedaan, maar dat is dus ook huilen :') Wel minder dat wel.

Aankleden is trouwens ook drama. Zodra ze op het aankleedkussen ligt (ik doe dan nog niks) is het al huilen. Voor de rest is ze wel heel vrolijk..

Faaaaaaase... hoop ik :')
  zondag 3 mei 2015 @ 20:15:48 #68
149959 SQ
snelle trees
pi_152242879
quote:
1s.gif Op zondag 3 mei 2015 20:14 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Ja dat heb ik ook gedaan, maar dat is dus ook huilen :') Wel minder dat wel.

Aankleden is trouwens ook drama. Zodra ze op het aankleedkussen ligt (ik doe dan nog niks) is het al huilen. Voor de rest is ze wel heel vrolijk..

Faaaaaaase... hoop ik :')
oh, hier is het hysterisch krijsen :')
disclaimer
pi_152242926
quote:
1s.gif Op zondag 3 mei 2015 20:08 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

GM, eerlijk gezegd doe ik dat nooit... Vind ik toch nog steeds engig. Bang dat ze uit mijn armen glibbert ofzo :') Muts dat ik ben.

En ik dacht dat 38 graden gewoon goed was voor n baby? Zal het badje de volgende keer wat kouder maken, kijken of dat iets helpt.
T shirt/hemdje aandoen, dan glibbert het veeeel minder.

Hopenlijk is het gewoon een faaaaase
S. 2014
J. 2016
pi_152243029
quote:
1s.gif Op zondag 3 mei 2015 20:15 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

oh, hier is het hysterisch krijsen :')
Pittig! Vooral omdat het elke dag terugkomt. Badje kan je vervangen door washand, maar je kan moeilijk je kind een week in dezelfde kleren laten banjeren :')
pi_152243044
quote:
1s.gif Op zondag 3 mei 2015 20:08 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

GM, eerlijk gezegd doe ik dat nooit... Vind ik toch nog steeds engig. Bang dat ze uit mijn armen glibbert ofzo :') Muts dat ik ben.

En ik dacht dat 38 graden gewoon goed was voor n baby? Zal het badje de volgende keer wat kouder maken, kijken of dat iets helpt.
38? Probeer eens 36-37.
Professioneel gifmenger.
pi_152243218
quote:
1s.gif Op zondag 3 mei 2015 20:20 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

38? Probeer eens 36-37.
Ja idd. Dat is voorlopig het laatste wat ik probeer.
  dinsdag 5 mei 2015 @ 23:40:05 #73
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_152317601
quote:
1s.gif Op zondag 3 mei 2015 20:08 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

GM, eerlijk gezegd doe ik dat nooit... Vind ik toch nog steeds engig. Bang dat ze uit mijn armen glibbert ofzo :') Muts dat ik ben.

En ik dacht dat 38 graden gewoon goed was voor n baby? Zal het badje de volgende keer wat kouder maken, kijken of dat iets helpt.
Mijn koters gaan al sinds ze kunnen zitten in deze Action-wasmanden als bad. Werkt geweldig.


Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
<a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >regenrace of niet?</a>
pi_152317766
Ik ga altijd samen met baby en peuter in bad (of onder de douche). Ik krijg altijd een hoofd op m'n schouder en de kids (en ik) zijn blij :)
pi_152320227
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2015 12:34 schreef Jagärtrut het volgende:
Een luiertas, is dat iets wat je echt nodig hebt? En zo ja, wat zijn handige features aan een luiertas?
ik gebruik dat ding nooit ( of ik moet Elin ergens laten.. Maar dan is het meer een speel/logeer tas ...
Ik gebruik eigenlijk altijd m'n eigen handtas waar ik 2 setjes kleding in doe, wat speelgoed, een fles met voeding, luierzakjes, luierdoekjes en 5 luiers.
Born to Lose, but Built to Win.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')