Oh dit heb ik gemist. Dat krijg je als je steeds drie posts bijleest. Wat fijn SQ!quote:Op vrijdag 1 mei 2015 15:58 schreef JufMariska het volgende: Oh SQ, wat fijn dat er een lichtpuntje lijkt te zijn!
![]()
Gister had ik toevallig foto's dat ze samen aan het spelen waren op facebook (ze zijn echt zo schattig samenquote:Op vrijdag 1 mei 2015 16:26 schreef Chanty het volgende:
Twinkle wat een reusHeeft ie zijn zusje al ingehaald?
Even je fb gechecktquote:Op vrijdag 1 mei 2015 16:36 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Gister had ik toevallig foto's dat ze samen aan het spelen waren op facebook (ze zijn echt zo schattig samen). Daar kun je zien dat het echt geen kop meer scheelt
![]()
Dus ik neem ze over 1,5 week samen mee naar cb ... ben echt heel benieuwd wat het nog scheelt.
quote:Op vrijdag 1 mei 2015 16:47 schreef kwakz0r het volgende:
Oh over geluidjes gesproken. J stuurde dit filmpje toen ik aan t werk was. ik knal uit mekaar man!!
verhaaltje vertellen:
jajajajaja zo spannend is t niet! in de auto voor de deur met rooie wangen van t in de zon zitten op het dakterras van de personeelskamer (we moesten drie uur wachten op de bbq want de syunt liep uit de hand dus de leerlingen zijn om half twaalf preventief naar huis gestuurdquote:
Ik heb m zeker gehad ja en het boek zit ook al in een envelopquote:Op vrijdag 1 mei 2015 16:26 schreef Chanty het volgende:
Soesa wat hip met die brilhad je mijn dm trouwens gehad of is er iets mis gegaan?
SQ fijn dat ze de kwaliteit van leven zo nog iets kunnen verbeteren. Ik hoop echt dat ze nog een hele poos onder jullie blijft
Twinkle wat een reusHeeft ie zijn zusje al ingehaald?
En afstandsbediening en telefoon zijn hier ook de meest gewilde objecten in huis inclusief het koffiekopje van mijn man. De reden dat ze die dingen zo graag willen hebben, is eigenlijk vrij logisch. Ze zien ons er namelijk heeeeel vaak mee rondlopen/ zitten dus dan moet het wel awesome zijn!
Dat lijstje… nou misschien is Lucas extreem traag maar die doet ook nog niet alles wat daar staat met zijn ruim 10 maanden...
- gaat op handen en voeten staan als ze op haar buik ligt: Sinds een week ja
- gaat zelf rechtop zitten als ze schuin tegen je aan ligt: Ja dat doet hij al wel een hele poos
- zit stevig rechtop in kinderstoel: Ja.
- pakt met iedere hand ook iets als ze er niet naar kijkt maar als het haar aanraakt: Niet op gelet eigenlijk
- pakt speeltjes over van de linker naar de rechterhand en andersom: Ja.
- doet het zelfde met een speeltje in de rechterhand als ze dat gedaan heeft met de linker: ja
- als een stukje van een speeltje bedekt is weet ze toch welk welke het is: Weet ik veel? Hoe moet ik weten of mijn kind WEET welk speeltje ze bekijkt? Ze kan het nog niet zeggen<-- +1 wat een domme vraag
- slaat met speeltje op het tafelblad: Ja.
- probeert dingen te pakken die buiten bereik zijn: Ja.
-reageert op kiekeboe: Ja
- probeert allerlei dingen met een activity center: mwa
- kijkt naar plaatjes in een boekje: Ja.
- begrijpt een of meer woorden. Bijvoorbeeld; kijkt naar het beertje als je vraagt; waar is je beertje? Nee.
- reageert correct op een goedkeurende of verbiedende stem: Nee betekent toch dat ik het nog een keer moet doen?![]()
- gebruikt medeklinkers: Gggnnnnnnnnhhhh! Kkkaaa… Ja denk het dan wel
- brabbelt eerste woordjes: Nee
- steekt armpjes uit om opgepakt te worden: Nee.
- doet mond open en reikt naar je eten of drinken: Was het maar waar,… nee
- smakt als ze honger heeft: Nee.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Still a little bit of your face I haven't kissed.
Zeker tof! Alleen M is jaloers, die oefent nu al een tijdje met 'r op GROTE ZUSquote:
Hier ookquote:Op vrijdag 1 mei 2015 18:19 schreef Zoë23 het volgende:
SQ
Leuk om te lezen wat jullie kindjes wel/niet kunnen.mijn babys eten brood alsof het niets is. Best wennen..baby's die niet kokhalzen of overgeven na het eten. E kauwt al echt en werkt zo plukjes brood weg.
+1quote:Op vrijdag 1 mei 2015 17:54 schreef ingee het volgende:
Mag ik dan ook even?
R is morgen 9 weken, en ik kan met trots verkondigen dat ze nog niks kan van de hele lijst
Wat ze wel kan: Slapen, drinken, ergens tegen aan meppen, tong uit steken, lachen, gefrustreerd gillen, geluidjes (klinkers) maken en urre, naar haar handjes kijken en al best lang haar hoofd omhoog houden op de buik.
Ik zag dat kwak mijn naam noemde toen het over slapen ging. Ik heb Dreumes in dromenland gelezen, ook van Stephanie Lampe. Ik vond het een prettig boek, al heb ik echt niet alles toegepast (en geen gebruik gemaakt van het meegeleverde schema).quote:Op vrijdag 1 mei 2015 17:39 schreef Kursor het volgende:
[..]
Zeker tof! Alleen M is jaloers, die oefent nu al een tijdje met 'r op GROTE ZUS. Denk dat ze sneller M.arit kan zeggen
.
En sorry, filmpjes kijken doe ik mobiel niet. Kwak, tof dat je zo naar school gast.
Nog bedankt ook voor de lieve woorden vanmorgen. Heb 'wat' last van een verknipt beeld.
J heeft nu kleertjes aan van M van toen die net d'r eerste echte schoenen had en in de zandbak heel geconcentreerd zand in een emmertje zat te scheppen. Zo'n ander beeld nu met J, beetje op d'r kont schuiven.
En wat is B groot Twinkle!
SQ, hopelijk kunnen ze palliatief nog een flinke tijd de kwaliteit van leven goed/draagbaar houden voor je moeder
Ja dat weet ik nogquote:Op vrijdag 1 mei 2015 18:41 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Hier ook![]()
Herinner je je nog dat Djenna niet goed kauwt/slikt en haar eten naar binnen propt (doet ze nog steeds trouwens .. echt oppassen geblazen).
Boaz is daarin zoooo 180 graden andeRs. Echt raar.. steeds die angst idd.
Bevestigt het voor jou dan ook niet dat je het goed had aangevoeld dat er iets niet in de haak was? Dat je het echt wel bij het rechte eind had ondanks die eigenwijze dokter?
ik snap denk ik wel wat je bedoelt, maar ik denk ook dat alle kindjes andrrs zijn. om nou meteen alle kindjes die mogelijk refluxsymptomen vertonen aan de medicatie te zettenquote:Op vrijdag 1 mei 2015 19:33 schreef Zoë23 het volgende:
[..]
Ja dat weet ik nogwas ook echt niet tof.
B.oaz ziet er goed uit in ieder gevallekkere bolle toet.
Zeker, ik luister nu echt naar mijn gevoel. Ik doe dat nu ook meer in mijn werk en privé (met vrienden en familie enzo).
Zoals ik het in jou posts lees doe jij ook zo met school&thuis/vrienden. Wat leer je toch veel van je 1e kindje hèje groeit zelf ook.
Als ik heel eerlijk bendoet het me soms wel pijn om hier verhalen te lezen van situaties die ik ook met peuter heb doorgemaakt. Geef ik adviezen die worden afgeketst. Kreeg ik die adviezen destijds maar, had me een hoop ellende gescheeld. Maargoed ik weet ook dat moeders een proces doormaken en leren van de situatie. Je kunt pas iets veranderen als je er zelf klaar voor bent.
Bedoel niet het reflux verhaal maar meer slapen/eten/bv verhalen.quote:Op vrijdag 1 mei 2015 19:39 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
ik snap denk ik wel wat je bedoelt, maar ik denk ook dat alle kindjes andrrs zijn. om nou meteen alle kindjes die mogelijk refluxsymptomen vertonen aan de medicatie te zettenlijkt me ook wat overdreven.... ik snao echt dat je niet gehoord worden met peuter erin hakt, maar soms moeten mensen dingen zelf uitvinden.
ik herinner me soortgelijke frustraties toen jij in t begin bijvoorveeld veel postte over de slaaptekorten en ook sommige adviezen die mij goed in de oren klonken in de wind sloeg, maar dan wel de volgende ochtend weer hetzelfde verhaal![]()
nou ja, dat klinkt vast lulliger dan ik t bedoel maar ik denk dat elke moeder haar eigen proces doormoet. bedoel ik.
Weet niet of je op mij doelt? Maar ik heb je advies zeker ter harte genomen laatstquote:Op vrijdag 1 mei 2015 19:43 schreef Zoë23 het volgende:
[..]
Bedoel niet het reflux verhaal maar meer slapen/eten/bv verhalen.
Wat voor adviezen had je dan bijv?
Herhalen van verhalen &adviezen toch afwijzen herken ik ook wel bij jou. Misschien vermoeide-moeder eigenen idd ieder moet dat proces door.
Dat bedoel ik ook. Dat ik het soms jammer vind omdat ik het gevoel zo herken. Dat ik het een ander gun om wat meer rust/plezier/geluk te hebben. Maar als de ander het op een forum leest kun je het gevoel nooit meegeven in een post met simpele tekst..zegmaar.
Dus die moeder pakt het anders op.. Gaat in gesprek toch makkelijker ( ik ben iig beter in IRL gesprekken )
oh had het niet over adviezen van mij per se. weet het al niet meer. en t gaat nu zo goed met je meiden! voor mijn gevoel was dat echt een hele plotselinge omslag op de een of andere manier.quote:Op vrijdag 1 mei 2015 19:43 schreef Zoë23 het volgende:
[..]
Bedoel niet het reflux verhaal maar meer slapen/eten/bv verhalen.
Wat voor adviezen had je dan bijv?
Herhalen van verhalen &adviezen toch afwijzen herken ik ook wel bij jou. Misschien vermoeide-moeder eigenen idd ieder moet dat proces door.
Dat bedoel ik ook. Dat ik het soms jammer vind omdat ik het gevoel zo herken. Dat ik het een ander gun om wat meer rust/plezier/geluk te hebben. Maar als de ander het op een forum leest kun je het gevoel nooit meegeven in een post met simpele tekst..zegmaar.
Dus die moeder pakt het anders op.. Gaat in gesprek toch makkelijker ( ik ben iig beter in IRL gesprekken )
een kleed op de grond met bogen oid.. Waar ze dus tegen kunnen slaan of trappen.. En spelen op dat kleed.quote:Op vrijdag 1 mei 2015 20:24 schreef AwayTL het volgende:
Jongens, wtf is eigenlijk een activity center en waarom weten jullie dat allemaal
quote:Op vrijdag 1 mei 2015 20:24 schreef AwayTL het volgende:
Jongens, wtf is eigenlijk een activity center en waarom weten jullie dat allemaal
ik had die vroeger 1quote:Op vrijdag 1 mei 2015 20:24 schreef AwayTL het volgende:
Zo'n boog/ding met speeltjes eraan.quote:Op vrijdag 1 mei 2015 20:24 schreef AwayTL het volgende:
quote:Op vrijdag 1 mei 2015 20:26 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Zo'n boog/ding met speeltjes eraan.
vtech?quote:Op vrijdag 1 mei 2015 20:30 schreef AwayTL het volgende:
Oe.. Zo'n gevaarte zit aan de loopwagen..
Die gaat voorlopig niet naar beneden, ik krijg nog kippenvel van dat -pieplied- over die koe
Ik ben zo blij met jou hèquote:Op vrijdag 1 mei 2015 20:24 schreef AwayTL het volgende:
Wat zou je toch zonder mij moeten hequote:Op vrijdag 1 mei 2015 20:31 schreef Skittles het volgende:
[..]
Ik ben zo blij met jou hèik heb ook geen idee
Ja zo'n ding hebben wij ookquote:
lolol. Ik ben blij dat ik die niet heb.quote:Op vrijdag 1 mei 2015 20:34 schreef Skittles het volgende:
Lou heeft ook zoveel zooi van Vtech.
"1,2,3.. DRUK OP DE STER! SCHUDDEN SCHUDDEN SCHUDDEN!"![]()
Oh. Die heeft Riley ook. Was echt een van haar meest favoriete speeltjes ook nog. Zelfs nu vindt ze hem nog mooi als ze hem tegenkomt, onderin de kistquote:Op vrijdag 1 mei 2015 20:34 schreef Skittles het volgende:
Schudden met de Tamboerijn.....quote:Op vrijdag 1 mei 2015 20:34 schreef Skittles het volgende:
quote:Op vrijdag 1 mei 2015 20:41 schreef Spees_Eend het volgende:
- gaat op handen en voeten staan als op buik: Ja, als begin van de radslag
- gaat zelf rechtop zitten als ze schuin tegen je aan ligt: ja en ze zet mij ook rechtop als ik hang
- zit stevig rechtop in kinderstoel: ja nadat ze m zelf klaar heeft gezet
- pakt met iedere hand ook iets als zij er niet naar kijkt maar als het dr aanraakt: Ja, jonglerend.
- pakt speeltjes over van de linker naar de rechterhand en andersom: Ja, jonglerend dus.
- doet het zelfde met een speeltje in de rechterhand als zij dat gedaan heeft met de linker: ja, leert ze bij synchroonzwemmen
- als een stukje van een speeltje bedekt is weet zij toch welk welke het is: ja en ook waar ik het gekocht heb
- slaat met speeltje op het tafelblad: Nee. Slaat met tafelblad op speeltje
- probeert dingen te pakken die buiten bereik zijn: telekinese is haar niet vreemd
-reageert op kiekeboe: ja, met een uiteenzetting over de politieke toestand in t middenoosten
- probeert allerlei dingen met een activity center: uit elkaar schroeven en opnieuw opbouwen ja
- kijkt naar plaatjes in een boekje: die maakt ze zelf in photoshop
- begrijpt een of meer woorden. Bijvoorbeeld; kijkt naar het beertje als je vraagt; waar is je beertje? Dan zegt ze flikker op met je kutbeer
- reageert correct op een goedkeurende of verbiedende stem: heel correct ja. Met twee woorden en de blik teneergeslagen.
- gebruikt medeklinkers: in kalligrafie
- brabbelt eerste woordjes: na afsluiting van het kraambed
- steekt armpjes uit om opgepakt te worden: loopt zelf uit de maxi cosi
- doet mond open en reikt naar je eten of drinken: kookt zelf
- smakt als ze honger heeft: ze weet dat je niet hoort te smakken.
Ja en dat dan elke dag om 7 uur 's ochtends als wakker worden ritueel. Bohh.quote:Op vrijdag 1 mei 2015 20:42 schreef BlueEyes het volgende:
[..]
Schudden met de Tamboerijn.....
Speel het ritme mee...
Alle handjes groot en klein...
Schudden Jippie Jeej
quote:Op vrijdag 1 mei 2015 20:41 schreef Spees_Eend het volgende:
- gaat op handen en voeten staan als op buik: Ja, als begin van de radslag
- gaat zelf rechtop zitten als ze schuin tegen je aan ligt: ja en ze zet mij ook rechtop als ik hang
- zit stevig rechtop in kinderstoel: ja nadat ze m zelf klaar heeft gezet
- pakt met iedere hand ook iets als zij er niet naar kijkt maar als het dr aanraakt: Ja, jonglerend.
- pakt speeltjes over van de linker naar de rechterhand en andersom: Ja, jonglerend dus.
- doet het zelfde met een speeltje in de rechterhand als zij dat gedaan heeft met de linker: ja, leert ze bij synchroonzwemmen
- als een stukje van een speeltje bedekt is weet zij toch welk welke het is: ja en ook waar ik het gekocht heb
- slaat met speeltje op het tafelblad: Nee. Slaat met tafelblad op speeltje
- probeert dingen te pakken die buiten bereik zijn: telekinese is haar niet vreemd
-reageert op kiekeboe: ja, met een uiteenzetting over de politieke toestand in t middenoosten
- probeert allerlei dingen met een activity center: uit elkaar schroeven en opnieuw opbouwen ja
- kijkt naar plaatjes in een boekje: die maakt ze zelf in photoshop
- begrijpt een of meer woorden. Bijvoorbeeld; kijkt naar het beertje als je vraagt; waar is je beertje? Dan zegt ze flikker op met je kutbeer
- reageert correct op een goedkeurende of verbiedende stem: heel correct ja. Met twee woorden en de blik teneergeslagen.
- gebruikt medeklinkers: in kalligrafie
- brabbelt eerste woordjes: na afsluiting van het kraambed
- steekt armpjes uit om opgepakt te worden: loopt zelf uit de maxi cosi
- doet mond open en reikt naar je eten of drinken: kookt zelf
- smakt als ze honger heeft: ze weet dat je niet hoort te smakken.
Ooh ja die rups hebben wij ook...quote:Op vrijdag 1 mei 2015 20:59 schreef Stormqueen het volgende:
ik heb die kutbeer ook. En rollie de rups enMargot de toet toet auto
en Margot auto!quote:Op vrijdag 1 mei 2015 21:02 schreef Skittles het volgende:
Die beer hebben we gelukkig niet. Wel die nemo vis met zijn 1 spetter 2 spetter 3 spetters water 4 spetter 5 spetter 6 spetters water 7 spetter 8 spetter 9 spetter spat.. 10 spetters alles is nat!
Vriend wil nu dat autobaanding met Ans Ambulance
ze lijkt zelf ook wat verbaasd te zijn door dat ding in dr mond...quote:Op vrijdag 1 mei 2015 21:05 schreef Stormqueen het volgende:
Even mijn labrador crossposten:
[ afbeelding ]
Ik versta onder een activity center dat wat SQ post. Waar I onder lag noem ik een speelkleed.quote:Op vrijdag 1 mei 2015 20:27 schreef AwayTL het volgende:
Ja jonguh, dat heet een speelkleed.
En Dad, dat rolfilmpje van I was toch onder zo'n ding.. Of maak ik je nu ten onrechte uit voor liegbeest.
quote:
Je wilt niet weten hoe fout ik deze in eerste opvattequote:Op vrijdag 1 mei 2015 22:04 schreef Razztwizzle het volgende:
Sophie's piep is niet vaatwasserbestendig.
Maar goed, giraffen piepen ook niet natuurlijk.
Dank! Ik ook dus. Tot ik me besefte dat A niet Sophie heetquote:Op vrijdag 1 mei 2015 22:08 schreef BlueEyes het volgende:
[..]
Je wilt niet weten hoe fout ik deze in eerste opvatte![]()
Tot ik besefte dat Sophie piepbeest is
ik heb dan dus de frits van houten met de tv in bad scene voor ogen...quote:Op vrijdag 1 mei 2015 21:29 schreef Fazzoletti het volgende:
Spees![]()
![]()
![]()
Hier een vtech-vrij-huisAls je van het geluid af wil schijnt aanmoedigen om het speeltje mee te nemen in bad/onder de douche te helpen
![]()
MauwtjeGa je haar ook leren de krant te halen en je pantoffels klaar te zetten
![]()
En nog eenvoor je, fijn dat ze nog iets voor je mams kunnen betekenen.
S aan de selfie
ah ja, logisch!quote:Op vrijdag 1 mei 2015 22:15 schreef Razztwizzle het volgende:
Neh ik was bijna nooit wat en kook ook maar weinig uit. Ben niet zo'n cleanfreak. Maar Sophie was vakkundig gejat en afgelebberd door een collega-baby die net een week aan de buikgriep was geweest en daarvoor zelfs was opgenomen
. Dus toen mocht Sophie eventjes de binnenkant van de AEG bewonderen. En kwam ze er dus sprakeloos weer uit.
quote:Op vrijdag 1 mei 2015 22:15 schreef Razztwizzle het volgende:
Dus toen mocht Sophie eventjes de binnenkant van de AEG bewonderen. En kwam ze er dus sprakeloos weer uit.
Bijna niets. Hij ademt alleen nog steeds iets sneller dan een gemiddelde baby. Maar ook dat gaat steeds rustiger. Het was een heftige start maar hij houdt er als het goed is gewoon niks aan over. Zoals de arts het inschatte toen hij naar huis mocht zou hij met 2 maanden dezelfde longinhoud moeten hebben als een baby zonder IRDS.quote:Op vrijdag 1 mei 2015 22:15 schreef Stormqueen het volgende:
Fijn nieuws fannetje! Merk je nog iets van zijn moeilijke start nu?
Wat fijn om weer even man en vrouw te kunnen zijn ipv papa en mamaquote:Op vrijdag 1 mei 2015 22:55 schreef ingee het volgende:
Hoera voor Tim!
Wij zijn uit eten geweest, voor het eerst weer buiten met z'n 2en zonder kind!
En mijn vader heeft R in bad gedaan vanmiddag, die is ook echt nog niks verkeerd van zijn eigen drie kinderen.
dat maakt herriequote:Op vrijdag 1 mei 2015 23:12 schreef Twinkle20 het volgende:
Muwahha Spees en Razz![]()
![]()
Hier flikker ik eens in de zoveel tijd het speegoed in de wasmachine. Ik had een tijdje terug de duplo uit mijn ouderlijk huis geconfisqeerd. 5 wasmachines vol zeg ik je! Maar nu ruikt het weer naar Robijntje... in plaats van heul veul stinksigaretten
Loj wij zijn ons aan het orienteren voor de vakanrie. Mag ik vragen waaf je bent geweest want hrt klinkt wel leuk!quote:Op vrijdag 1 mei 2015 23:14 schreef Loj het volgende:
Hoi!
Jullie hebben me vast niet gemist, maar ik was er een week niet. Wij hebben heerlijk genoten van onze eerste echte vakantie met z'n viertjes. moet je die tamboerijn (volgens Ow mandarijn) eens in het Duits horen, dat is pas interessant![]()
Js heeft het top gedaan! Heerlijk gespeeld (geoefend met vooruitkomen) in de indoorspeeltuin, zwemmen was het helemaal (met een zwemtrainer in het peuterbad kom je zelf vooruit), veel ontdekt (mensen in dierenpakjes zijn tof), veel gelachen (nee, de filmpjes zijn privé) en met ons gebabbeld (
)
Verder houdt Js van de draagdoek/zak en dat is zo fijn. Ow vond/vindt het verschrikkelijk.
Een minpuntje, z'n dag begon altijd om 5 uur.... Maarja, hij werd verder 's nachts meestal niet wakker, dus mag niet zeuren he!
Wat heb ik verder hier gemist? (Ben te lui om een paar topics terug te lezen)
Piet politie kan ik ook dromenquote:Op vrijdag 1 mei 2015 23:24 schreef Chanty het volgende:
Spees![]()
En goed nieuws fannetje
Wij hebben benny bus en piet politie en ik vind ze tofen als ik ze niet meer leuk vind kan de batterij eruit
Zo.. dat verklaart even een hoop voor mij! danku!quote:Op vrijdag 1 mei 2015 11:35 schreef Crumpette het volgende:
Oh die van mij huilt elke cyclus even in zijn slaap als hij veel indrukken heeft opgedaan Razzheel herkenbaar. Zelfs als je er niet heen hoeft doe je nog geen oog dicht.
LEUKE DAG ZEG!!![]()
Door een luier aan te doenquote:Op zaterdag 2 mei 2015 09:04 schreef DJMO het volgende:
even op de weegschaal gehad zonet.
Zonder luier voor de voeding .. 3860
Met luier na de voeding: 3900
Hij heeft ontdekt hoe je moet groeien![]()
een maatje 2 weegt geen 40 gramquote:
Ik laat S overdag ook kletsen maar snachts kletst ze iedereen wakker. Behalve E..die slaapt er doorheen en die ligt er ook nog naastquote:Op zaterdag 2 mei 2015 09:34 schreef Razztwizzle het volgende:
A doet dat ook. Vannacht ook weer, rond 3:00, "BAH.. BAH.. IEEEE..". Eigenlijk ook wel schattig. Ik negeer het, tenzij ze gaat huilen. Dan knuffelen en weer terugleggen. Maar meestal valt ze vanzelf weer in slaap.
en toen verslikte ik me in mijn koffie, en bedankt hequote:Op zaterdag 2 mei 2015 09:49 schreef Razztwizzle het volgende:
Ja.. Je kan proberen haar uit te leggen dat ze iedereen wakker maakt. Volgens Oei Ik Groei zou ze dat al moeten begrijpen en er correct op moeten reageren
lolwhut? Mensenquote:Op zaterdag 2 mei 2015 12:35 schreef JufMariska het volgende:
Dit is toch *censuur* weer het andere uiterste?!?! Ik loop met uk in wandelwagen in de stad, kijken er 2 dames van middelbare leeftijd in de wagen en zeggen vervolgens tegen elkaar 'je moet toch niet goed wijs zijn om een kind van die leeftijd in een wándelwagen te leggen??' 'Dat is ook niks, heel slecht voor z'n hersentjes'![]()
![]()
Loop je dan met je goede gedrag
Wat willen ze er dan mee? Ik had ze gemeptquote:Op zaterdag 2 mei 2015 12:35 schreef JufMariska het volgende:
Dit is toch *censuur* weer het andere uiterste?!?! Ik loop met uk in wandelwagen in de stad, kijken er 2 dames van middelbare leeftijd in de wagen en zeggen vervolgens tegen elkaar 'je moet toch niet goed wijs zijn om een kind van die leeftijd in een wándelwagen te leggen??' 'Dat is ook niks, heel slecht voor z'n hersentjes'![]()
![]()
Loop je dan met je goede gedrag
heerlijkquote:Op zaterdag 2 mei 2015 12:55 schreef DevilsAndDust het volgende:
Wij zijn net gezwicht en hebben I voor het eerst in de kinderstoel gezet en broccoli gegeven. Op een stronkje. Alleen vastpakken zorgde al voor rillen, dus we hebben nog een lange weg te gaan, denk ik..
Haha jaquote:Op zaterdag 2 mei 2015 13:22 schreef Stormqueen het volgende:
De beste tweelingvraag blijft nog wel de "zijn ze eeneiig of twee-eiig?" bij een j/m tweeling
Haha ik waardeer het ook hoor. Zijn vaak leuke spontane reacties.quote:Op zaterdag 2 mei 2015 13:40 schreef faptist het volgende:
Zoë,
Sorry. Ik kijk er ook altijd weer van op wanneer ik tweelingen zie.
moet dan ook altijd iets zeggen.
Wat lief/wat leuk/wat zijn ze mooi..
Eigenlijk doe ik dat bij elke baby.
In m'n hoofd dan.
In de realiteit knik ik lief naar moeder. Kijk naar de baby. Lach lief en kijk weer naar mijn kindje. Trots en vertederd.
Ja, ik vond dat dus ook. Durfde hem niet te laten staan, staat dus achterin mijn auto. Parkeerplaatsbeheer is op de hoogte, kaartje met mijn nummer en verzoek mij te bellen op de auto.quote:Op zaterdag 2 mei 2015 16:55 schreef Franny_G het volgende:
Ah, wat sneu... hopelijk gaat dit lukken zo!
+2, het resultaat: een vrolijk en tevreden kindjequote:Op zaterdag 2 mei 2015 15:08 schreef DevilsAndDust het volgende:
Ik zou haar zo veel mogelijk proberen te volgen in haar behoeften, faptist.
Ik loop nu naar politiebureau. Kan ook niet weg met de auto. Woon jij op loopafstand?quote:Op zaterdag 2 mei 2015 17:09 schreef Stormqueen het volgende:
Troel, moet je m hier stallen?? Zet ik wel een oproep op Facebook!
dat wordt misschien lastig iddquote:Op zaterdag 2 mei 2015 17:33 schreef Troel het volgende:
Neem tenminste aan dat je na elf uur geen behoefte hebt aan iemand die zon ding langsbrengt?
Nee gemeente moet dat doen, maar dicht op zaterdag.quote:Op zaterdag 2 mei 2015 17:42 schreef ingee het volgende:
Politiebureau heeft toch ook opslag voor gevonden voorwerpen?
quote:Op zaterdag 2 mei 2015 17:55 schreef ingee het volgende:
en dan heel verschrikt kijkend omdraaien en wegrennen, terwijl je roept 'nee m'n kind!'
quote:Op zaterdag 2 mei 2015 16:08 schreef Cholula het volgende:
Inderdaad wat DAD zegt. Lekker hangen en relaxen met je baby. Ik probeer echt te genieten van dit soort dagen, je kind wat zo ontzettend graag bij je wil zijn!
helpt jouw kat niet mee met de opvoeding dan?quote:Op zaterdag 2 mei 2015 18:00 schreef ingee het volgende:
Mijn staartmans is de kat, dus ik moest even 2x lezen.
Maar inderdaad, meeveren.
Nou ja, hij vindt dat hij hard genoeg werkt en dus zorg ik dat het eten op tijd op tafel staat en het toilet schoon is.quote:Op zaterdag 2 mei 2015 18:09 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
helpt jouw kat niet mee met de opvoeding dan?raar, dat lijkt me geen wenselijke taakverdeling zo.
quote:Op zaterdag 2 mei 2015 16:59 schreef Troel het volgende:
(...) kaartje met mijn nummer en verzoek mij te bellen op de auto.(...)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.S. 2014
J. 2016
Jij hebt ook echt wel heeul andere dingen aan je hoofd dus no stressquote:Op zaterdag 2 mei 2015 19:37 schreef Stormqueen het volgende:
ohja kut, ik stuur dat behang morgen op!
Ben het helemaal vergeten.
Ja lieverd zat! Ik ga t eerst eens helemaal strippen maar met jouw stukken kan ik met gemak een hele kamer doen.quote:Op zaterdag 2 mei 2015 19:41 schreef Dyre het volgende:
Tof! Is inderdaad flink uitgeleefd dat huis![]()
Maar wel superleuk als Saar daar later mee kan spelen
hij ziet er groter uit dan ik dacht, heb je wel genoeg aan wat ik gestuurd heb voor een hele kamer?
en toen heb je wat melk uit je tiet geknepen en aan je moeders mond afgeveegd?quote:Op zaterdag 2 mei 2015 20:05 schreef Skittles het volgende:
Wat een tof poppenhuis GM!
Ongewenst aanraken gebeurt hier niet. Blijkbaar ben ik zo chagrijnig en angstaanjagend dat ze niet in de kinderwagen/draagzak durven kijken
Wij zijn vandaag naar m'n ouders geweest. Opeens steekt mijn moeder haar vinger in mijn chocomel (net na het roken. Chagvingers) en smeert het aan Lou's mond.
"Ja maar het is toch vloeibaar?"
quote:Op zaterdag 2 mei 2015 20:20 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
en toen heb je wat melk uit je tiet geknepen en aan je moeders mond afgeveegd?
quote:Op zaterdag 2 mei 2015 20:20 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
en toen heb je wat melk uit je tiet geknepen en aan je moeders mond afgeveegd?
Wel een goede reminder, morgen verjaardag van de vriend van mijn zus. Die moeder zie ik er ook wel voor aan met haar zware shag vingers.quote:Op zaterdag 2 mei 2015 20:20 schreef Risu het volgende:
Ik vrees ook voor de verjaardagen. Draagdoek en hup geen taart in mijn babe.
Puistjes heeft Y ook een beetje. En als ze huilt krijgt ze vlekjes. Hele kleintjes. Volgens mij hoort het er gewoon bij.
Het in bedje slapen is vandaag gefaald. Ze wordt rustig als ik haar knuffel, maar zodra ze het matras raakt.. Hoop dat ze vanavond wel weer gewoon slaapt. Nu ligt ze aan de borst vastgezogen half te slapen. Ik laat het voor nu even zo, dan heeft ze iig een beetje rust. Morgen nieuwe poging.
Heb trouwens het speelkleed tevoorschijn gehaald en het lijkt een succes. Ze kijkt er heel gebiologeerd naar en af en toe slaat ze per ongeluk tegen een beestje.
quote:Op zaterdag 2 mei 2015 19:53 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Ja lieverd zat! Ik ga t eerst eens helemaal strippen maar met jouw stukken kan ik met gemak een hele kamer doen.
away, als je stukjes hebt die je op wilt sturen dan graag, ik verzin er wel iets mee. Maar geen haast oid, moet eerst alles eruit halen.
Heb wel n tapijthandel gevonden waar ik tapijtresten mag ophalen. Heb er echt zin in.
ftfy.quote:Op zaterdag 2 mei 2015 20:28 schreef Skittles het volgende:
[..]![]()
lidwoorden is zijn niet mijn ding blijkbaar.
Zoals ze ook de borst kunnen aanvallenquote:Op zaterdag 2 mei 2015 20:29 schreef Risu het volgende:
Dem milk. Nomnom.
Zoals ze dat met veel gekreun gretig binnenslokt, moet haast wel lekker zijn.
Dat doet die van mij vooral bij de flesquote:Op zaterdag 2 mei 2015 20:35 schreef Skittles het volgende:
[..]
Zoals ze ook de borst kunnen aanvallenalsof ze nooit wat te drinken krijgen.
Dat is dan wel weer jammerquote:Op zaterdag 2 mei 2015 20:36 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Dat doet die van mij vooral bij de fles. Aan de borst is vooral een goeie houding om je beenspieroefeningen te doen
Tof!quote:Op zaterdag 2 mei 2015 20:29 schreef AwayTL het volgende:
[..]
[ afbeelding ] een stapeltje van dit.. Stoer en meisjesachtig was zn opdracht
quote:Op zaterdag 2 mei 2015 20:35 schreef Skittles het volgende:
[..]
Zoals ze ook de borst kunnen aanvallenalsof ze nooit wat te drinken krijgen.
Zo herkenbaar.quote:Op zaterdag 2 mei 2015 20:39 schreef Risu het volgende:
Ik zou het eens moeten filmen. Net als die leuke geluidjes als ze zo half aan het huilen is met speen in de mond.. Hmumnumnum
Mooie omschrijvingquote:Op zaterdag 2 mei 2015 22:09 schreef faptist het volgende:
[..]
[..]
Zo herkenbaar.
Komt er nooit van. Zit ik klaar met m'n camera dan drinkt ze heerlijk rustig. Ligt m'n telefoon buiten m'n bereik gaat ze tekeer als een kruising tussen een specht en een speenvarken.
Encore!!!quote:Op zaterdag 2 mei 2015 22:08 schreef kwakz0r het volgende:
ik heb een liedje (ik durf te zeggen een unaniem belachelijk groot succes, en enig in zijn soort) geschreven over Melba's bedtijdritueel vanavond. Komt ie.
Oh Mellie
lekker met je papa
een pyjamaatje aandoen
dag mama
dag poes
wawawaaaaawaaaaltrusten
(bridge)
maar wat hooor ik daaaar
door de baaaabyfoooon
het is het geluid van eeen anti-peristaltische beweeeegiiiiiing
is het de poes? nee!jaaa heeet issss erwtjeskots erwtjeskots
erwtjes in je haaar
erwtjeskots erwtjeskots erwtjes in je ooooor. doowopdoowop.
zure meur,
papapaniek,
mama gaat zelf
over haar nek (nek nek nek)
en wat doe je daaaaaaan?
(ad lib)
in baaad doebiedoewop doebiedoewaaa
sjalalaaaaa
![]()
het is helaas niet gelukt alles te laten rijmen
ja hij is meteen gaan slapen. ook moe van t badje misschien, kunnen we ook wel vaker doen (maar niet te vaak want droge huid). hij rook alleen alsnog naar kots aan zijn hoofdje ondanks poetsen en wassen en haren wassenquote:Op zaterdag 2 mei 2015 22:14 schreef Tante_Soesa het volgende:
Kwakis Mellie daarna wel lekker gaan slapen?
Mijn man geeft nu as we speak een droomvoeding. Experimentje omdat ze de laatste nachten steeds rond 12 wilde drinken en verder de nacht doorslaapt. Hopelijk helpt dit en kunnen we nu de nacht helemaal doorhalen!
+1quote:Op zaterdag 2 mei 2015 22:25 schreef kwakz0r het volgende:
slechte moeder alert...
ik heb er dus af en toe wel in geknpeen/aan gepulkt. een heel klein beetje maar
ik heb een uitknijkpticvriendje moet er meestal aan geloven, en ik heb me echt echt echt ingehouden bij M maar hij lag uren op een dag met die vieze pukkelwangetjes voor t grijpen aan mn tiet
dus hier en daar heb ik een mee-etertje uitgeknepen
Ik moest lachenquote:Op zaterdag 2 mei 2015 22:25 schreef kwakz0r het volgende:
slechte moeder alert...
ik heb er dus af en toe wel in geknpeen/aan gepulkt. een heel klein beetje maar
ik heb een uitknijkpticvriendje moet er meestal aan geloven, en ik heb me echt echt echt ingehouden bij M maar hij lag uren op een dag met die vieze pukkelwangetjes voor t grijpen aan mn tiet
dus hier en daar heb ik een mee-etertje uitgeknepen
quote:Op zaterdag 2 mei 2015 22:08 schreef kwakz0r het volgende:
ik heb een liedje (ik durf te zeggen een unaniem belachelijk groot succes, en enig in zijn soort) geschreven over Melba's bedtijdritueel vanavond. Komt ie.
***lied***
op mijn auto, die op haar plekje stond. Ik kwam aantijden en toen stond dat ding danig in de wegquote:Op zaterdag 2 mei 2015 19:23 schreef Dyre het volgende:
Omgwtfbbq ik keek even de andere kant op en mijn buikliggende/tijgerende baby zat ineens op haar billen
Troel, wat lief! (en zou ook typisch iets voor mij zijn om weg te rijden zonder het onderstel)
Maar lees ik het nou verkeerd of stond haar auto nog op de parkeerplaats?
[..]
+1quote:Op zondag 3 mei 2015 04:03 schreef faptist het volgende:
Haha cactus,
Ik gnorf zo vaak om dit topic dat m'n man bijna zou weten wie iedereen is :-O
Haha dat doet mijn vrouw ook. Die vindt de vraagbaak hier ook wel tof.quote:Op zondag 3 mei 2015 05:15 schreef Amsel het volgende:
Mijn man slingert heen en weer tussen "Zit je nou alweer op je forum??" en "Kun je anders niet even op je forum vragen of ze dat weten..?
"
je hebt zomaar de melodie van het refrein goed geraden!quote:Op zaterdag 2 mei 2015 23:54 schreef faptist het volgende:
Oh Chanty,
Wat klote! Ik heb sowieso een hekel aan knalvuurwerk, maar het is verdorie mei!
En bijna nacht.. Je zou die mensen toch ...
Uitknijpen? Nee waarom bekennen jullie allemaal! Waarom!
Ik kan nooit van korstjes/pukkeltjes afblijven. Als kind al niet. Heb er zelfs een paar vreemde littekens aan over gehouden. Genoeg daarover..anders ga ik weer op zoek naar een verhard stukje huid. ;-)
Oh en kwakz0r ik zong een gedeelte van je liedje op het refrein van kusjesdag *faal*
drinkt ie?quote:Op zondag 3 mei 2015 06:50 schreef MevrouwCactus het volgende:
[..]
Haha dat doet mijn vrouw ook. Die vindt de vraagbaak hier ook wel tof.
Vraag: Sjaak heeft al twee luiers minimaal geplast. Wel heel diep geslapen op vrouw en daarbij gezweet. Ik snap dat ik het in de gaten moet houden maar hoe lang voordat ik actie moet ondernemen?
De helft van mijn verhalen beginnen met 'die ene van Fok, weet je wel..., die *insert wazig verhaal*'. En dan knikt Baard altijd heel serieus.quote:Op zondag 3 mei 2015 04:18 schreef JufMariska het volgende:
[..]
+1![]()
Dat is ...! Die laatst ... had weet je nog?! *glazige blik*
quote:Op zondag 3 mei 2015 02:26 schreef Amsel het volgende:
Jullie hadden het over Vtech. Dat is toch dat speelgoed dat je midden in de nacht laat weten dat er een kat in de box is gaan liggen? "ROOD GEEL GROEN EN BLAUW OH IK SPEEL ZO GRAAG MET JOU"![]()
![]()
Ooooh, een dinges!quote:Op zondag 3 mei 2015 06:59 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
je hebt zomaar de melodie van het refrein goed geraden!de rest is uiteraard modernistische semi-improvisatie. dodecafonisch, ingeeee.
![]()
Herkenbaar! Hier is het vaak: de moeder van A, je-weet-wel, die 1 dag eerder geboren is dan Suus? Of Away, je-weet-wel, die de Bumbo van ons heeft gekocht?quote:Op zondag 3 mei 2015 08:05 schreef Chanty het volgende:
[..]
Ik lees met name wel eens een anekdote van Razz voorMaar altijd zonder nickvermelding.
jquote:
Ook al hebben wij niet zo'n heftige ervaring als jullie, daar heb ik ook nog steeds moeite mee. Als hij even niet in z'n hum is, als hij (nog) meer huilt, als hij ineens weer meer wil drinken, als hij warmer aanvoelt dan normaal, dan gaan toch weer de alarmbellen rinkelen. Het word wel minder met de tijd, maar het blijft moeilijkquote:Op zondag 3 mei 2015 10:00 schreef MevrouwCactus het volgende:
Sjaak wil juist meer drinken dan hij mag, wat ook erg lastig is (want krijsen als hij niet snel drinken krijgt dan). Normaal plast hij supergoed, iedere vier uur een luier goed zwaar. Ondertussen heeft hij alweer goed geplast (ook over vrouw heen), dus geen zorgen meer
![]()
Ik hoef het allemaal niet in de gaten te houden, maar vind dat nog een beetje lastig loslaten.
Sowieso, dat eten O-ver-al Aardappels in haar oren, pasta in de vouwen onder haar kin, tomatensaus achter in mijn nek, en appel tussen haar tenen. Ik kan dat kind wel 3x per dag in bad doen!quote:
Ik ben al over op de SillyBilly (geloof dat ze zo heten) slabben met fleece aan de voorkantquote:Op zondag 3 mei 2015 10:23 schreef Roomsnoes het volgende:
[..]
Sowieso, dat eten O-ver-al Aardappels in haar oren, pasta in de vouwen onder haar kin, tomatensaus achter in mijn nek, en appel tussen haar tenen. Ik kan dat kind wel 3x per dag in bad doen!
End ie ikea schortjes he? Das een dikke hoax. De aardbeiensap druipt volijk de moutjes in, en ook bij de nek is de boel niet hermetisch afgesloten.
En ik kan niet tegen kinderen met etensresten op hun kleding, dus het is maar goed dat we een grote garderobe hebben voor madame.
Idem!quote:Op zondag 3 mei 2015 10:13 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Hier grijpt meneer altijd gelijk naar zijn pielie en ballies als de luier uit gaat. Ook heel fijn als ie gescheten heeft![]()
Herkenbaar! Maar appelstroop en idd smeerkaas zijn the worstquote:Op zondag 3 mei 2015 10:23 schreef Roomsnoes het volgende:
[..]
Sowieso, dat eten O-ver-al Aardappels in haar oren, pasta in de vouwen onder haar kin, tomatensaus achter in mijn nek, en appel tussen haar tenen. Ik kan dat kind wel 3x per dag in bad doen!
End ie ikea schortjes he? Das een dikke hoax. De aardbeiensap druipt volijk de moutjes in, en ook bij de nek is de boel niet hermetisch afgesloten.
En ik kan niet tegen kinderen met etensresten op hun kleding, dus het is maar goed dat we een grote garderobe hebben voor madame.
Dank je voor je hart onder de riemquote:Op zondag 3 mei 2015 10:45 schreef NotTheSame het volgende:
Kennen jullie het verhaal van die moeder die graag om 11.00uur ergens moest zijn?
Piranha slaapt al dik een uur, waar hij het normaal binnen 20 minuten wel gezien heeft.
Dus, afspraak afgebeld...
Sjaak slaapt overdag gemiddeld 3 uur (tussen 9.00u en 23.00uquote:Op zondag 3 mei 2015 12:43 schreef ingee het volgende:
Ik leg R gewoon over in de kinderwagen / maxi cosi als ze slaapt en ik wil de deur uit.
Doen jullie dat niet ivm oververmoeide baby drama daarna of kan ik haar echt beter laten liggen?
O en MC, R wil ook wel eens meer drinken, dan geef ik gewoon nog een keertje 30 cc na. Dan volgt meestal wel een enorm lange slaap.
Oh dat is hier ook heel herkenbaar. En schijnt ook heel normaal te zijn na een ziekenhuisopname.quote:Op zondag 3 mei 2015 10:23 schreef NotTheSame het volgende:
[..]
Ook al hebben wij niet zo'n heftige ervaring als jullie, daar heb ik ook nog steeds moeite mee. Als hij even niet in z'n hum is, als hij (nog) meer huilt, als hij ineens weer meer wil drinken, als hij warmer aanvoelt dan normaal, dan gaan toch weer de alarmbellen rinkelen. Het word wel minder met de tijd, maar het blijft moeilijk.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zondag 3 mei 2015 14:55 schreef Razztwizzle het volgende:
SQ! Mauwtje heeft A tot het labradorbestaan geïnspireerdSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
En Ingee bedankt he!Nu heb ik dat nummer ook in mijn hoofd.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
quote:Op zondag 3 mei 2015 14:53 schreef Razztwizzle het volgende:
Poep is OK als: pindakaas, pesto, satésaus, mosterd, kipkerriesalade, lepelrechtopzodikkebruinebonensoep, chocoladepasta
Poep is niet OK als: kokindjes, kiezels, groentesoep
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |