Oh dit heb ik gemist. Dat krijg je als je steeds drie posts bijleest. Wat fijn SQ!quote:Op vrijdag 1 mei 2015 15:58 schreef JufMariska het volgende: Oh SQ, wat fijn dat er een lichtpuntje lijkt te zijn!
![]()
Gister had ik toevallig foto's dat ze samen aan het spelen waren op facebook (ze zijn echt zo schattig samenquote:Op vrijdag 1 mei 2015 16:26 schreef Chanty het volgende:
Twinkle wat een reusHeeft ie zijn zusje al ingehaald?
Even je fb gechecktquote:Op vrijdag 1 mei 2015 16:36 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Gister had ik toevallig foto's dat ze samen aan het spelen waren op facebook (ze zijn echt zo schattig samen). Daar kun je zien dat het echt geen kop meer scheelt
![]()
Dus ik neem ze over 1,5 week samen mee naar cb ... ben echt heel benieuwd wat het nog scheelt.
quote:Op vrijdag 1 mei 2015 16:47 schreef kwakz0r het volgende:
Oh over geluidjes gesproken. J stuurde dit filmpje toen ik aan t werk was. ik knal uit mekaar man!!
verhaaltje vertellen:
jajajajaja zo spannend is t niet! in de auto voor de deur met rooie wangen van t in de zon zitten op het dakterras van de personeelskamer (we moesten drie uur wachten op de bbq want de syunt liep uit de hand dus de leerlingen zijn om half twaalf preventief naar huis gestuurdquote:
Ik heb m zeker gehad ja en het boek zit ook al in een envelopquote:Op vrijdag 1 mei 2015 16:26 schreef Chanty het volgende:
Soesa wat hip met die brilhad je mijn dm trouwens gehad of is er iets mis gegaan?
SQ fijn dat ze de kwaliteit van leven zo nog iets kunnen verbeteren. Ik hoop echt dat ze nog een hele poos onder jullie blijft
Twinkle wat een reusHeeft ie zijn zusje al ingehaald?
En afstandsbediening en telefoon zijn hier ook de meest gewilde objecten in huis inclusief het koffiekopje van mijn man. De reden dat ze die dingen zo graag willen hebben, is eigenlijk vrij logisch. Ze zien ons er namelijk heeeeel vaak mee rondlopen/ zitten dus dan moet het wel awesome zijn!
Dat lijstje… nou misschien is Lucas extreem traag maar die doet ook nog niet alles wat daar staat met zijn ruim 10 maanden...
- gaat op handen en voeten staan als ze op haar buik ligt: Sinds een week ja
- gaat zelf rechtop zitten als ze schuin tegen je aan ligt: Ja dat doet hij al wel een hele poos
- zit stevig rechtop in kinderstoel: Ja.
- pakt met iedere hand ook iets als ze er niet naar kijkt maar als het haar aanraakt: Niet op gelet eigenlijk
- pakt speeltjes over van de linker naar de rechterhand en andersom: Ja.
- doet het zelfde met een speeltje in de rechterhand als ze dat gedaan heeft met de linker: ja
- als een stukje van een speeltje bedekt is weet ze toch welk welke het is: Weet ik veel? Hoe moet ik weten of mijn kind WEET welk speeltje ze bekijkt? Ze kan het nog niet zeggen<-- +1 wat een domme vraag
- slaat met speeltje op het tafelblad: Ja.
- probeert dingen te pakken die buiten bereik zijn: Ja.
-reageert op kiekeboe: Ja
- probeert allerlei dingen met een activity center: mwa
- kijkt naar plaatjes in een boekje: Ja.
- begrijpt een of meer woorden. Bijvoorbeeld; kijkt naar het beertje als je vraagt; waar is je beertje? Nee.
- reageert correct op een goedkeurende of verbiedende stem: Nee betekent toch dat ik het nog een keer moet doen?![]()
- gebruikt medeklinkers: Gggnnnnnnnnhhhh! Kkkaaa… Ja denk het dan wel
- brabbelt eerste woordjes: Nee
- steekt armpjes uit om opgepakt te worden: Nee.
- doet mond open en reikt naar je eten of drinken: Was het maar waar,… nee
- smakt als ze honger heeft: Nee.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Still a little bit of your face I haven't kissed.
Zeker tof! Alleen M is jaloers, die oefent nu al een tijdje met 'r op GROTE ZUSquote:
Hier ookquote:Op vrijdag 1 mei 2015 18:19 schreef Zoë23 het volgende:
SQ
Leuk om te lezen wat jullie kindjes wel/niet kunnen.mijn babys eten brood alsof het niets is. Best wennen..baby's die niet kokhalzen of overgeven na het eten. E kauwt al echt en werkt zo plukjes brood weg.
+1quote:Op vrijdag 1 mei 2015 17:54 schreef ingee het volgende:
Mag ik dan ook even?
R is morgen 9 weken, en ik kan met trots verkondigen dat ze nog niks kan van de hele lijst
Wat ze wel kan: Slapen, drinken, ergens tegen aan meppen, tong uit steken, lachen, gefrustreerd gillen, geluidjes (klinkers) maken en urre, naar haar handjes kijken en al best lang haar hoofd omhoog houden op de buik.
Ik zag dat kwak mijn naam noemde toen het over slapen ging. Ik heb Dreumes in dromenland gelezen, ook van Stephanie Lampe. Ik vond het een prettig boek, al heb ik echt niet alles toegepast (en geen gebruik gemaakt van het meegeleverde schema).quote:Op vrijdag 1 mei 2015 17:39 schreef Kursor het volgende:
[..]
Zeker tof! Alleen M is jaloers, die oefent nu al een tijdje met 'r op GROTE ZUS. Denk dat ze sneller M.arit kan zeggen
.
En sorry, filmpjes kijken doe ik mobiel niet. Kwak, tof dat je zo naar school gast.
Nog bedankt ook voor de lieve woorden vanmorgen. Heb 'wat' last van een verknipt beeld.
J heeft nu kleertjes aan van M van toen die net d'r eerste echte schoenen had en in de zandbak heel geconcentreerd zand in een emmertje zat te scheppen. Zo'n ander beeld nu met J, beetje op d'r kont schuiven.
En wat is B groot Twinkle!
SQ, hopelijk kunnen ze palliatief nog een flinke tijd de kwaliteit van leven goed/draagbaar houden voor je moeder
Ja dat weet ik nogquote:Op vrijdag 1 mei 2015 18:41 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Hier ook![]()
Herinner je je nog dat Djenna niet goed kauwt/slikt en haar eten naar binnen propt (doet ze nog steeds trouwens .. echt oppassen geblazen).
Boaz is daarin zoooo 180 graden andeRs. Echt raar.. steeds die angst idd.
Bevestigt het voor jou dan ook niet dat je het goed had aangevoeld dat er iets niet in de haak was? Dat je het echt wel bij het rechte eind had ondanks die eigenwijze dokter?
ik snap denk ik wel wat je bedoelt, maar ik denk ook dat alle kindjes andrrs zijn. om nou meteen alle kindjes die mogelijk refluxsymptomen vertonen aan de medicatie te zettenquote:Op vrijdag 1 mei 2015 19:33 schreef Zoë23 het volgende:
[..]
Ja dat weet ik nogwas ook echt niet tof.
B.oaz ziet er goed uit in ieder gevallekkere bolle toet.
Zeker, ik luister nu echt naar mijn gevoel. Ik doe dat nu ook meer in mijn werk en privé (met vrienden en familie enzo).
Zoals ik het in jou posts lees doe jij ook zo met school&thuis/vrienden. Wat leer je toch veel van je 1e kindje hèje groeit zelf ook.
Als ik heel eerlijk bendoet het me soms wel pijn om hier verhalen te lezen van situaties die ik ook met peuter heb doorgemaakt. Geef ik adviezen die worden afgeketst. Kreeg ik die adviezen destijds maar, had me een hoop ellende gescheeld. Maargoed ik weet ook dat moeders een proces doormaken en leren van de situatie. Je kunt pas iets veranderen als je er zelf klaar voor bent.
Bedoel niet het reflux verhaal maar meer slapen/eten/bv verhalen.quote:Op vrijdag 1 mei 2015 19:39 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
ik snap denk ik wel wat je bedoelt, maar ik denk ook dat alle kindjes andrrs zijn. om nou meteen alle kindjes die mogelijk refluxsymptomen vertonen aan de medicatie te zettenlijkt me ook wat overdreven.... ik snao echt dat je niet gehoord worden met peuter erin hakt, maar soms moeten mensen dingen zelf uitvinden.
ik herinner me soortgelijke frustraties toen jij in t begin bijvoorveeld veel postte over de slaaptekorten en ook sommige adviezen die mij goed in de oren klonken in de wind sloeg, maar dan wel de volgende ochtend weer hetzelfde verhaal![]()
nou ja, dat klinkt vast lulliger dan ik t bedoel maar ik denk dat elke moeder haar eigen proces doormoet. bedoel ik.
Weet niet of je op mij doelt? Maar ik heb je advies zeker ter harte genomen laatstquote:Op vrijdag 1 mei 2015 19:43 schreef Zoë23 het volgende:
[..]
Bedoel niet het reflux verhaal maar meer slapen/eten/bv verhalen.
Wat voor adviezen had je dan bijv?
Herhalen van verhalen &adviezen toch afwijzen herken ik ook wel bij jou. Misschien vermoeide-moeder eigenen idd ieder moet dat proces door.
Dat bedoel ik ook. Dat ik het soms jammer vind omdat ik het gevoel zo herken. Dat ik het een ander gun om wat meer rust/plezier/geluk te hebben. Maar als de ander het op een forum leest kun je het gevoel nooit meegeven in een post met simpele tekst..zegmaar.
Dus die moeder pakt het anders op.. Gaat in gesprek toch makkelijker ( ik ben iig beter in IRL gesprekken )
oh had het niet over adviezen van mij per se. weet het al niet meer. en t gaat nu zo goed met je meiden! voor mijn gevoel was dat echt een hele plotselinge omslag op de een of andere manier.quote:Op vrijdag 1 mei 2015 19:43 schreef Zoë23 het volgende:
[..]
Bedoel niet het reflux verhaal maar meer slapen/eten/bv verhalen.
Wat voor adviezen had je dan bijv?
Herhalen van verhalen &adviezen toch afwijzen herken ik ook wel bij jou. Misschien vermoeide-moeder eigenen idd ieder moet dat proces door.
Dat bedoel ik ook. Dat ik het soms jammer vind omdat ik het gevoel zo herken. Dat ik het een ander gun om wat meer rust/plezier/geluk te hebben. Maar als de ander het op een forum leest kun je het gevoel nooit meegeven in een post met simpele tekst..zegmaar.
Dus die moeder pakt het anders op.. Gaat in gesprek toch makkelijker ( ik ben iig beter in IRL gesprekken )
een kleed op de grond met bogen oid.. Waar ze dus tegen kunnen slaan of trappen.. En spelen op dat kleed.quote:Op vrijdag 1 mei 2015 20:24 schreef AwayTL het volgende:
Jongens, wtf is eigenlijk een activity center en waarom weten jullie dat allemaal
quote:Op vrijdag 1 mei 2015 20:24 schreef AwayTL het volgende:
Jongens, wtf is eigenlijk een activity center en waarom weten jullie dat allemaal
ik had die vroeger 1quote:Op vrijdag 1 mei 2015 20:24 schreef AwayTL het volgende:
Zo'n boog/ding met speeltjes eraan.quote:Op vrijdag 1 mei 2015 20:24 schreef AwayTL het volgende:
quote:Op vrijdag 1 mei 2015 20:26 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Zo'n boog/ding met speeltjes eraan.
vtech?quote:Op vrijdag 1 mei 2015 20:30 schreef AwayTL het volgende:
Oe.. Zo'n gevaarte zit aan de loopwagen..
Die gaat voorlopig niet naar beneden, ik krijg nog kippenvel van dat -pieplied- over die koe
Ik ben zo blij met jou hèquote:Op vrijdag 1 mei 2015 20:24 schreef AwayTL het volgende:
Wat zou je toch zonder mij moeten hequote:Op vrijdag 1 mei 2015 20:31 schreef Skittles het volgende:
[..]
Ik ben zo blij met jou hèik heb ook geen idee
Ja zo'n ding hebben wij ookquote:
lolol. Ik ben blij dat ik die niet heb.quote:Op vrijdag 1 mei 2015 20:34 schreef Skittles het volgende:
Lou heeft ook zoveel zooi van Vtech.
"1,2,3.. DRUK OP DE STER! SCHUDDEN SCHUDDEN SCHUDDEN!"![]()
Oh. Die heeft Riley ook. Was echt een van haar meest favoriete speeltjes ook nog. Zelfs nu vindt ze hem nog mooi als ze hem tegenkomt, onderin de kistquote:Op vrijdag 1 mei 2015 20:34 schreef Skittles het volgende:
Schudden met de Tamboerijn.....quote:Op vrijdag 1 mei 2015 20:34 schreef Skittles het volgende:
quote:Op vrijdag 1 mei 2015 20:41 schreef Spees_Eend het volgende:
- gaat op handen en voeten staan als op buik: Ja, als begin van de radslag
- gaat zelf rechtop zitten als ze schuin tegen je aan ligt: ja en ze zet mij ook rechtop als ik hang
- zit stevig rechtop in kinderstoel: ja nadat ze m zelf klaar heeft gezet
- pakt met iedere hand ook iets als zij er niet naar kijkt maar als het dr aanraakt: Ja, jonglerend.
- pakt speeltjes over van de linker naar de rechterhand en andersom: Ja, jonglerend dus.
- doet het zelfde met een speeltje in de rechterhand als zij dat gedaan heeft met de linker: ja, leert ze bij synchroonzwemmen
- als een stukje van een speeltje bedekt is weet zij toch welk welke het is: ja en ook waar ik het gekocht heb
- slaat met speeltje op het tafelblad: Nee. Slaat met tafelblad op speeltje
- probeert dingen te pakken die buiten bereik zijn: telekinese is haar niet vreemd
-reageert op kiekeboe: ja, met een uiteenzetting over de politieke toestand in t middenoosten
- probeert allerlei dingen met een activity center: uit elkaar schroeven en opnieuw opbouwen ja
- kijkt naar plaatjes in een boekje: die maakt ze zelf in photoshop
- begrijpt een of meer woorden. Bijvoorbeeld; kijkt naar het beertje als je vraagt; waar is je beertje? Dan zegt ze flikker op met je kutbeer
- reageert correct op een goedkeurende of verbiedende stem: heel correct ja. Met twee woorden en de blik teneergeslagen.
- gebruikt medeklinkers: in kalligrafie
- brabbelt eerste woordjes: na afsluiting van het kraambed
- steekt armpjes uit om opgepakt te worden: loopt zelf uit de maxi cosi
- doet mond open en reikt naar je eten of drinken: kookt zelf
- smakt als ze honger heeft: ze weet dat je niet hoort te smakken.
Ja en dat dan elke dag om 7 uur 's ochtends als wakker worden ritueel. Bohh.quote:Op vrijdag 1 mei 2015 20:42 schreef BlueEyes het volgende:
[..]
Schudden met de Tamboerijn.....
Speel het ritme mee...
Alle handjes groot en klein...
Schudden Jippie Jeej
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |