Het gaat mij erom dat er weinig tot geen verschil zit in drugs en medicijnen. Het is raar dat er op de een heel slecht neer gekeken word (drugs) en bij de ander een halleluja word geroepen.quote:Op zaterdag 2 mei 2015 18:05 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dat je artsen toch niet verantwoordelijk kan houden voor politieke (abjecte/hypocriete) keuzes?
Hier in Portugal zijn trouwens alle drugs gedecriminaliseerd.
Heb ik vanmiddag al genoeg over uit gewijd maar okee: Ik vind dat er te snel pillen worden voorgeschreven zeker bij psychische klachten ook aan kinderen. Terwijl je misschien beter naar de oorzaak kan kijken en daar iets aan doen, door therapie, voeding andere bezigheden ipv er een pil in te gooien paar x p/d. Dit kun je beter recreatief doen. Verder ben ik het best wel met Japie eens.quote:Op zaterdag 2 mei 2015 18:03 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dus daarmee bloedt ook dit punt dood?
Die link interesseert me minder dan een uitleg; je eigen woorden, argumenten, onderbouwingen...
Dat is zo; in het Engels is het dan ook hetzelfde woord.quote:Op zaterdag 2 mei 2015 18:08 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Het gaat mij erom dat er weinig tot geen verschil zit in drugs en medicijnen. Het is raar dat er op de een heel slecht neer gekeken word (drugs) en bij de ander een halleluja word geroepen.
Wat is te snel en waarom is dat te snel?quote:Op zaterdag 2 mei 2015 18:11 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Heb ik vanmiddag al genoeg over uit gewijd maar okee: Ik vind dat er te snel pillen worden voorgeschreven zeker bij psychische klachten ook aan kinderen.
Dat wordt vrijwel altijd gedaan.quote:Terwijl je misschien beter naar de oorzaak kan kijken en daar iets aan doen, door therapie, voeding andere bezigheden ipv er een pil in te gooien paar x p/d.
Dat ben ik helemaal met je eens (en zeker bij kinderen), maar je bent daar als ouder toch zelf bij? Of je ze toedient is toch je eigen ouderlijke keuze?quote:Op zaterdag 2 mei 2015 18:11 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Heb ik vanmiddag al genoeg over uit gewijd maar okee: Ik vind dat er te snel pillen worden voorgeschreven zeker bij psychische klachten ook aan kinderen. Terwijl je misschien beter naar de oorzaak kan kijken en daar iets aan doen, door therapie, voeding andere bezigheden ipv er een pil in te gooien paar x p/d. Dit kun je beter recreatief doen. Verder ben ik het best wel met Japie eens.
Dat heb ik wel van meerdere mensen gehoord als je even klaagt over psychische klachten bij je ha en ook uit eigen ervaring. Er wordt wel even met je gepraat over hoe, wat en waarom en aan het eind loop je de deur uit met een recept voor diazepam. Ik vind dat snel. Er is zelfs handel in op i-net, kan je zo verkopen die rotzooi.quote:Op zaterdag 2 mei 2015 18:13 schreef ems. het volgende:
[..]
Wat is te snel en waarom is dat te snel?
[..]
Dat wordt vrijwel altijd gedaan.
Hordes mensen kijken neer op drugs. Het is strafbaar dus dan heb je al een heel groot gedeelte van de bevolking die het in en in slecht vinden. De regeltjes fanaten.quote:Op zaterdag 2 mei 2015 18:12 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dat is zo; in het Engels is het dan ook hetzelfde woord.
Maar wie kijkt er dan heel slecht op neer?
Bij een zeldzaam ziekenhuisbezoek vertelde ik de artsen dat ik blowde. Werd totaal niet vreemd en zeker niet op neergekeken...?
Ja, weet er alles van, maar hoe kan je die houding nu weer op artsen (daar ging het over) plakken?quote:Op zaterdag 2 mei 2015 18:16 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Hordes mensen kijken neer op drugs. Het is strafbaar dus dan heb je al een heel groot gedeelte van de bevolking die het in en in slecht vinden. De regeltjes fanaten.
Wat een onzin. Je kan zo naar de coffeeshop als je wilt blowen. Dat is je eigen keuze.quote:Op zaterdag 2 mei 2015 18:16 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Hordes mensen kijken neer op drugs. Het is strafbaar dus dan heb je al een heel groot gedeelte van de bevolking die het in en in slecht vinden. De regeltjes fanaten.
Sterker nog; de vraag 'gebruik je drugs?' is onderdeel van de standaard vragenlijst in het ziekenhuis, na de vraag of je medicijnen gebruikt. Zonder oordeel, puur voor de diagnose.quote:Op zaterdag 2 mei 2015 18:12 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Bij een zeldzaam ziekenhuisbezoek vertelde ik de artsen dat ik blowde. Werd totaal niet vreemd en zeker niet op neergekeken...?
Ik ken een aantal gevallen van mensen die antidepressiva hebben voorgeschreven gekregen van hun huisarts, maar dat is meer uitzondering dan regel. Dat hoort een HA niet te doen, maar je gewoon netjes door te verwijzen.quote:Op zaterdag 2 mei 2015 18:16 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Dat heb ik wel van meerdere mensen gehoord als je even klaagt over psychische klachten bij je ha en ook uit eigen ervaring. Er wordt wel even met je gepraat over hoe, wat en waarom en aan het eind loop je de deur uit met een recept voor diazepam. Ik vind dat snel. Er is zelfs handel in op i-net, kan je zo verkopen die rotzooi.
Jep, dat leerde ik zelfs bij EHBO.quote:Op zaterdag 2 mei 2015 18:25 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Sterker nog; de vraag 'gebruik je drugs?' is onderdeel van de standaard vragenlijst in het ziekenhuis, na de vraag of je medicijnen gebruikt. Zonder oordeel, puur voor de diagnose.
[..]
Ik ken een aantal gevallen van mensen die antidepressiva hebben voorgeschreven gekregen van hun huisarts, maar dat is meer uitzondering dan regel. Dat hoort een HA niet te doen, maar je gewoon netjes door te verwijzen.
Ik ga mezelf niet herhalen, je weigert erover na te denken.quote:Op zaterdag 2 mei 2015 17:59 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Dat doen ze met alcohol en wiet toch ook?
Punt is dat het belachelijk is om dat je voor hetzelfde middel in de gevangenis kan komen of voorgeschreven kan krijgen door een arts. Dat is gewoon hypocriet.
Er zijn ook hordes mensen verslaafd aan medicijnen. Dat zijn net zo goed junks. Precies hetzelfde als met andere drugs.
Hoe is dit een reactie op wat ik zei? Wat vond je nou precies onzin?quote:Op zaterdag 2 mei 2015 18:23 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Wat een onzin. Je kan zo naar de coffeeshop als je wilt blowen. Dat is je eigen keuze.
Bij ziekte ga je naar een arts die je na een grondig onderzoek en diagnose dan wel of geen medicijnen voorschrijft. Men is tegenwoordig uiterst terughoudend met het voorschrijven van oa antibiotica en kalmeringsmiddelen. Kinderen waarbij adhd vermoed wordt gaan een heel traject door vóór er wat voorgeschreven wordt.
Ik plak die houding niet op artsen perse maar mevrouw Puff is het niet met me eens en zij is arts. Misschien dat daar de verwarring vandaan komt?quote:Op zaterdag 2 mei 2015 18:18 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ja, weet er alles van, maar hoe kan je die houding nu weer op artsen (daar ging het over) plakken?
Dat je beweert dat er neergekeken wordt op mensen die recreatief drugs gebruiken.quote:Op zaterdag 2 mei 2015 19:17 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Hoe is dit een reactie op wat ik zei? Wat vond je nou precies onzin?
Ik ben het niet met je eens dat recreatief gebruik hetzelfde is als voorgeschreven gebruik. Ik schrijf absoluut niet dat ik neerkijk op mensen die drugs gebruiken. Er zijn echter wel dusdanig veel mensen die er (na een tijdje) hinder van ondervinden, dat ik het eens ben met een restrictief beleid tov harddrugs. Als mensen daarbij wel hun boeltje op orde kunnen houden is het prima, maar dat is maar een bepaalde groep gebruikers (en nee, een paar keer per jaar xtc vind ik niet hetzelfde als de mensen die erdoor in de schuld raken ed).quote:Op zaterdag 2 mei 2015 19:18 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Ik plak die houding niet op artsen perse maar mevrouw Puff is het niet met me eens en zij is arts. Misschien dat daar de verwarring vandaan komt?
Mensen kijken toch vreemd op als je zegt: ik ga vanavond een vette lijn nemen of ik ga spacen op de lsd.quote:Op zaterdag 2 mei 2015 19:21 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dat je beweert dat er neergekeken wordt op mensen die recreatief drugs gebruiken.
Iedereen moet dat maar voor zichzelf bepalen hoor.quote:Op zaterdag 2 mei 2015 19:27 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Mensen kijken toch vreemd op als je zegt: ik ga vanavond een vette lijn nemen of ik ga spacen op de lsd.Aan de baco is meer geaccepteerd.
Ooit naar hardstyle / hard core feestje geweest?quote:Op zaterdag 2 mei 2015 19:27 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Mensen kijken toch vreemd op als je zegt: ik ga vanavond een vette lijn nemen of ik ga spacen op de lsd.Aan de baco is meer geaccepteerd.
Dus jij denkt dat de meeste nederlanders het niet afkeuren als mensen speed, xtc, cocaine etc gebruiken? Buiten dan dat het gewoon strafbaar is?quote:Op zaterdag 2 mei 2015 19:21 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dat je beweert dat er neergekeken wordt op mensen die recreatief drugs gebruiken.
Ja maar ik heb het dus niet over een paar keer per jaar xtc. Je moet het vergelijken met hoe vaak mensen een antidepresivia slikken. Weet niet hoe vaak je zo'n pil moet slikken maar iedere dag gok ik zo? Dus dan moet je dat vergelijken met mensen die iedere dag xtc slikken.quote:Op zaterdag 2 mei 2015 19:24 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
Ik ben het niet met je eens dat recreatief gebruik hetzelfde is als voorgeschreven gebruik. Ik schrijf absoluut niet dat ik neerkijk op mensen die drugs gebruiken. Er zijn echter wel dusdanig veel mensen die er (na een tijdje) hinder van ondervinden, dat ik het eens ben met een restrictief beleid tov harddrugs. Als mensen daarbij wel hun boeltje op orde kunnen houden is het prima, maar dat is maar een bepaalde groep gebruikers (en nee, een paar keer per jaar xtc vind ik niet hetzelfde als de mensen die erdoor in de schuld raken ed).
Precies. Weet niet hoe het tegenwoordig is maar vroeger gebruikte toch zeker 80% van de mensen hard drugs op zulk soort feestjes.quote:Op zaterdag 2 mei 2015 19:53 schreef theguyver het volgende:
[..]
Ooit naar hardstyle / hard core feestje geweest?
Je zal je verbazen wat in het uitgaansleven word gebruikt.
Nee hoor dat verbaast me niet, ik ben ook wel wat gewend maar over het algemeen kun je daar niet mee aankomen op werk e.d. als ze je vragen wat heb je dit weekend gedaan. Maatschappelijk gezien is alcohol meer geaccepteerd.quote:Op zaterdag 2 mei 2015 19:53 schreef theguyver het volgende:
[..]
Ooit naar hardstyle / hard core feestje geweest?
Je zal je verbazen wat in het uitgaansleven word gebruikt.
Inderdaad. Alcohol is totaal geaccepteerd. De rest totaal niet. Alhoewel wiet de laatste jaren wel iets meer geaccepteerd word trouwens. Maar cocaine, speeds, xtc en al de troep echt niet. Maar medicijnen aan de andere kant zijn dan weer 100% geaccepteerd. Rare wereld....quote:Op zaterdag 2 mei 2015 20:05 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Nee hoor dat verbaast me niet, ik ben ook wel wat gewend maar over het algemeen kun je daar niet mee aankomen op werk e.d. als ze je vragen wat heb je dit weekend gedaan. Maatschappelijk gezien is alcohol meer geaccepteerd.
Dat is toch net wat Japie aangeeft in zijn laatste post?quote:Op zaterdag 2 mei 2015 20:14 schreef ems. het volgende:
Ik praat ook altijd op m'n werk over welke medicijnen voor welke kwaaltjes ik het weekend weer heb genomen.
Een antidepressiva krijg je als je zo depressief of angstig bent dan goed voor je. En ja, de farmacokinetiek vereist dat je een spiegel opbouwt. Dat is dus heel anders dan op eigen initiatief, voor je lol xtc nemen. Wat maakt precies dat je het verschil niet begrijpt tussen een middel nemen tegen een ziekte of voor de lol?quote:Op zaterdag 2 mei 2015 19:59 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Ja maar ik heb het dus niet over een paar keer per jaar xtc. Je moet het vergelijken met hoe vaak mensen een antidepresivia slikken. Weet niet hoe vaak je zo'n pil moet slikken maar iedere dag gok ik zo? Dus dan moet je dat vergelijken met mensen die iedere dag xtc slikken.
Dus wat je zegt is dat een antidepressivium een soort van xtc is zonder de dip die je daarna krijgt? Wat maakt precies dat jij niet snapt dat er in feite geen verschil is tussen drugs en medicijnen? Het effect verschilt per drug of medicijn maar verder zijn ze in feite hetzelfde. De een neemt drugs om zicht meer happy te voelen en de ander een antidepressivium.quote:Op zaterdag 2 mei 2015 20:29 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
Een antidepressiva krijg je als je zo depressief of angstig bent dan goed voor je. En ja, de farmacokinetiek vereist dat je een spiegel opbouwt. Dat is dus heel anders dan op eigen initiatief, voor je lol xtc nemen. Wat maakt precies dat je het verschil niet begrijpt tussen een middel nemen tegen een ziekte of voor de lol?
Daarnaast is het nadeel van vaak xtc nemen dat je zulke serotonine-explosies maakt, dat het niet meer bijgebeent kan worden en dan kan je alsnog depressief worden. Nee, niet bij iedereen, want elke roker heeft wel een opa van 90 die twee pakjes shag per dag wegpuft en nog marathons loopt, maar de statistiek wijst anders uit.
De bekende dinsdag-dip na xtc, na wat vitamine de komende dagen en goed slapen kom je daar wel overheen. Chronisch depressief word je bij frequent gebruik. Pillen voorgeschreven door artsen daar raken mensen sneller aan verslaafd en deze cijfers stijgen alleen maar. Maar goed dat dient een goed doel moeten we maar denken toch?quote:Op zaterdag 2 mei 2015 20:29 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
Een antidepressiva krijg je als je zo depressief of angstig bent dan goed voor je. En ja, de farmacokinetiek vereist dat je een spiegel opbouwt. Dat is dus heel anders dan op eigen initiatief, voor je lol xtc nemen. Wat maakt precies dat je het verschil niet begrijpt tussen een middel nemen tegen een ziekte of voor de lol?
Daarnaast is het nadeel van vaak xtc nemen dat je zulke serotonine-explosies maakt, dat het niet meer bijgebeent kan worden en dan kan je alsnog depressief worden. Nee, niet bij iedereen, want elke roker heeft wel een opa van 90 die twee pakjes shag per dag wegpuft en nog marathons loopt, maar de statistiek wijst anders uit.
Zucht, je kan echt niet begrijpend lezen. Chemisch is er weinig verschil, in idee geval met morfine of heroïne, daar heb ik je ook nergens ongelijk in gegeven. Het verschil zit hem in een sociaal fenomeen, namelijk recreatief gebruik vs noodzaak. Dat jij niet begrijpt dat er een verschil is tussen het intenser beleven van een feestje, of de deur niet uit durven of niet eten en slapen en nergens van genieten... Het gaat om het verschil tussen je high voelen of niet kortademig, niet kapot gaan van de pijn. Wat maakt dat je dat niet begrijpt?quote:Op zaterdag 2 mei 2015 20:37 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Dus wat je zegt is dat een antidepressivium een soort van xtc is zonder de dip die je daarna krijgt? Wat maakt precies dat jij niet snapt dat er in feite geen verschil is tussen drugs en medicijnen? Het effect verschilt per drug of medicijn maar verder zijn ze in feite hetzelfde. De een neemt drugs om zicht meer happy te voelen en de ander een antidepressivium.
Laat me raden, je zegt tegen iemand met depressieve klachten tobt dat ze "Gewoon een beetje vorlijker moeten doen." Je snapt duidelijk niets van hoe een depressie werkt.quote:Op zaterdag 2 mei 2015 20:37 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Dus wat je zegt is dat een antidepressivium een soort van xtc is zonder de dip die je daarna krijgt? Wat maakt precies dat jij niet snapt dat er in feite geen verschil is tussen drugs en medicijnen? Het effect verschilt per drug of medicijn maar verder zijn ze in feite hetzelfde. De een neemt drugs om zicht meer happy te voelen en de ander een antidepressivium.
O ik snap dat sociale fenomeen wel. Alleen snap jij de dunne lijn waar we het hier over hebben misschien niet. Als mensen drugs gebruiken doen ze het ook vaak omdat ze niet happy zijn. Misschien ook wel zo ongelukkig dat ze anders kapot gaan van de pijn. Het enige verschil is is dat er bij het gebruik van medicijnen er een labeltje op geplakt is. En ik wil niet zeggen dat dat voor iedereen geld maar iedereen die een of andere vorm van drugs gebruikt probeert deze belachelijke fucked up wereld voor eventjes te ontsnappen. Of dat dan gebeurt door een glaasje alcohol waar je je even lekkerder door voelt of antidepressiva waar je je lekkerder door voelt is wel een verschil maar het verschil is niet zo groot om aan de ene kant strafbaar (of vieze junks) te noemen en aan de andere kant prima en fijn dat die middelen er zijn.quote:Op zaterdag 2 mei 2015 20:46 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
Zucht, je kan echt niet begrijpend lezen. Chemisch is er weinig verschil, in idee geval met morfine of heroïne, daar heb ik je ook nergens ongelijk in gegeven. Het verschil zit hem in een sociaal fenomeen, namelijk recreatief gebruik vs noodzaak. Dat jij niet begrijpt dat er een verschil is tussen het intenser beleven van een feestje, of de deur niet uit durven of niet eten en slapen en nergens van genieten... Het gaat om het verschil tussen je high voelen of niet kortademig, niet kapot gaan van de pijn. Wat maakt dat je dat niet begrijpt?
Nu heb ik me toch herhaald, shit.
Qua werking, dynamiek en structuur is er uiteraard veel verschil tussen ritalin, mdma, ssri en andere hier bedoelde middelen. Voor het weer uit z'n verband gerukt wordt.
Ow ik weet er genoeg van. Trek het je niet zo persoonlijk aan. Wist je dat xtc bv eerst als afslankmiddel officieel werd voorgeschreven?quote:Op zondag 3 mei 2015 00:18 schreef Fixers het volgende:
Je snapt echt niet wat depressief zijn betekent hè?
Tegenwoordig gebeurd dat nog steeds en niet zo'n beetje ook, ik houd zelf niet van die muziek maar ga wel eens met mijn vriendin mee, en als je merkt hoe makkelijk overal aan te komen is.. je hoeft geen eens te zoeken..quote:Op zaterdag 2 mei 2015 20:00 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Precies. Weet niet hoe het tegenwoordig is maar vroeger gebruikte toch zeker 80% van de mensen hard drugs op zulk soort feestjes.
Alleen hebben we het hier maar over een extreem klein gedeelte van de bevolking. Ga maar eens in de vriendenkring van Opstelten vragen hoe daar over drugs gedacht word.
Precies als met medicijnen is het net hoe je jezelf opstelt. Ik ben open over mijn matige drugsgebruik, zelfs op het werk.quote:Op zaterdag 2 mei 2015 20:05 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Nee hoor dat verbaast me niet, ik ben ook wel wat gewend maar over het algemeen kun je daar niet mee aankomen op werk e.d. als ze je vragen wat heb je dit weekend gedaan. Maatschappelijk gezien is alcohol meer geaccepteerd.
Wat denk je zelf, we zijn het niet eens. Als het drugscircuit een alternatief moet kunnen zijn voor zieke mensen, doen we iets fout. Zieke mensen hebben recht op behandeling en/of middelen waardoor ze beter gaan functioneren, via een professional.quote:Op zondag 3 mei 2015 00:07 schreef Japie77 het volgende:
[..]
O ik snap dat sociale fenomeen wel. Alleen snap jij de dunne lijn waar we het hier over hebben misschien niet. Als mensen drugs gebruiken doen ze het ook vaak omdat ze niet happy zijn. Misschien ook wel zo ongelukkig dat ze anders kapot gaan van de pijn. Het enige verschil is is dat er bij het gebruik van medicijnen er een labeltje op geplakt is. En ik wil niet zeggen dat dat voor iedereen geld maar iedereen die een of andere vorm van drugs gebruikt probeert deze belachelijke fucked up wereld voor eventjes te ontsnappen. Of dat dan gebeurt door een glaasje alcohol waar je je even lekkerder door voelt of antidepressiva waar je je lekkerder door voelt is wel een verschil maar het verschil is niet zo groot om aan de ene kant strafbaar (of vieze junks) te noemen en aan de andere kant prima en fijn dat die middelen er zijn.
Zijn we het eens?
Xtc (mdma) werd in the 50s ook gebruikt door het Amerikaanse leger als waarheidsserum. Ik heb ook ergens gelezen dat LSD gebruikt werd door de CIA in MK Ultra experimenten.quote:Op zondag 3 mei 2015 00:34 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Ow ik weet er genoeg van. Trek het je niet zo persoonlijk aan. Wist je dat xtc bv eerst als afslankmiddel officieel werd voorgeschreven?
Het boeit niet waarvoor xtc allemaal wel niet voorgeschreven werd. Je vergelijkt mensen die antidepressiva gebruiken om nog enigszins te kunnen functioneren met partygangers die zaterdagnacht een lijntje coke snuiven of een pilletje xtc slikken. Waarmee je bewijst je niet snapt wat een (zware) depressie inhoudt.quote:Op zondag 3 mei 2015 00:34 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Ow ik weet er genoeg van. Trek het je niet zo persoonlijk aan. Wist je dat xtc bv eerst als afslankmiddel officieel werd voorgeschreven?
Om daar aan toe te voegen: zieke mensen krijgen via die professional middelen van conistente kwaliteit, in gecontroleerde doses, en met de juiste controle op bijwerkingen.quote:Op zondag 3 mei 2015 08:57 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
Wat denk je zelf, we zijn het niet eens. Als het drugscircuit een alternatief moet kunnen zijn voor zieke mensen, doen we iets fout. Zieke mensen hebben recht op behandeling en/of middelen waardoor ze beter gaan functioneren, via een professional.
Dat dus. Op maat en gecontroleerd.quote:Op zondag 3 mei 2015 10:22 schreef Fixers het volgende:
[..]
Het boeit niet waarvoor xtc allemaal wel niet voorgeschreven werd. Je vergelijkt mensen die antidepressiva gebruiken om nog enigszins te kunnen functioneren met partygangers die zaterdagnacht een lijntje coke snuiven of een pilletje xtc slikken. Waarmee je bewijst je niet snapt wat een (zware) depressie inhoudt.
[..]
Om daar aan toe te voegen: zieke mensen krijgen via die professional middelen van conistente kwaliteit, in gecontroleerde doses, en met de juiste controle op bijwerkingen.
Ik denk eerder, op naar de volgende hypequote:Op maandag 4 mei 2015 17:18 schreef oompaloompa het volgende:
Is pseudowetenschap aan het eind van zijn bestaan?
http://www.newrepublic.com/article/121704/decline-pseudoscience
(met een focus op voedselmythes)
Grappig dat je dit soort middelen gemaakt door criminelen geweldig vind, maar gecontroleerde medicamenten wantrouwt.quote:Op zondag 3 mei 2015 09:24 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Xtc (mdma) werd in the 50s ook gebruikt door het Amerikaanse leger als waarheidsserum. Ik heb ook ergens gelezen dat LSD gebruikt werd door de CIA in MK Ultra experimenten.
Daar verbaas ik me ook over.quote:Op dinsdag 5 mei 2015 16:39 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Grappig dat je dit soort middelen gemaakt door criminelen geweldig vind, maar gecontroleerde medicamenten wantrouwt.
Recreatief gebruik van middelen is blijkbaar belangrijker dan vaccinatie tegen ziektes of antibiotica tegen infecties.quote:
Ik heb nergens beweerd dat ik drugs gemaakt door criminelen geweldig vind of dit toejuich. Ik ben van mening dat de mensen die recreatief drugs gebruiken beter af zijn dan de mensen die gebruiken op voorschrift van een arts en elke dag paar pillen naar binnen gooien om te kunnen functioneren. Er zullen mensen zijn die het nodig hebben maar het wordt te snel voorgeschreven. De groep medicijnverslaafden stijgt niet voor niets schrikbarend. Weet nog ff geleden dat één of andere upper/downer niet meer vergoed werd, ik schrok hoeveel mensen illegaal gingen zoeken.quote:Op dinsdag 5 mei 2015 16:39 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Grappig dat je dit soort middelen gemaakt door criminelen geweldig vind, maar gecontroleerde medicamenten wantrouwt.
Ik denk dat je geen idee hebt waar je het over hebtquote:Op dinsdag 5 mei 2015 17:11 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Ik heb nergens beweerd dat ik drugs gemaakt door criminelen geweldig vind of dit toejuich. Ik ben van mening dat de mensen die recreatief drugs gebruiken beter af zijn dan de mensen die gebruiken op voorschrift van een arts en elke dag paar pillen naar binnen gooien om te kunnen functioneren. Er zullen mensen zijn die het nodig hebben maar het wordt te snel voorgeschreven. De groep medicijnverslaafden stijgt niet voor niets schrikbarend. Weet nog ff geleden dat één of andere upper/downer niet meer vergoed werd, ik schrok hoeveel mensen illegaal gingen zoeken.
Ik denk, weet zelfs zeker dat je daar sterk in vergist. Laten we het daar op houden. Ik wens je nog een fijne avondquote:Op dinsdag 5 mei 2015 17:15 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ik denk dat je geen idee hebt waar je het over hebt
Denk dat alcohol een veel groter probleem is btw, en ik ontken medicamentenmisbruik ook niet. Ik ben van mening dat de onschuld van de recreatief drugsgebruiker overschat wordt, en mensen met en chronische kwaal (suikerziekte bv) goed geholpen worden met medicatiequote:Op dinsdag 5 mei 2015 17:20 schreef Re het volgende:
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3328297/
Pijnbestrijding is zeker iets wat meer aandacht mag hebben in de ontwikkeling idd, als ik zie hoe vaak nog morfine in mijn omgeving wordt gebruikt door mensen met pijn.quote:Op dinsdag 5 mei 2015 17:34 schreef Re het volgende:
Verslaving is een steeds groter probleem wat niet onderkent mag worden ja. De ontwikkeling van niet verlavingsgevoelige pijnmedicaties is een speerpunt nu in de ontwikkeling.
En iemand die insuline nodig heeft is natuurlijk niet verslaafd
oxy is fijn ja, gelukkig nu alleen nog maar lyrica al begin ik wel te desensitiseren na 4 jaarquote:Op dinsdag 5 mei 2015 17:48 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Pijnbestrijding is zeker iets wat meer aandacht mag hebben in de ontwikkeling idd, als ik zie hoe vaak nog morfine in mijn omgeving wordt gebruikt door mensen met pijn.
Probleem met morfine cq opiumderivaten is niet alleen dat het vreselijk verslavend is, maar een giftige en een werkzame dosis erg dicht bij elkaar liggen. Bij digitalis is dit trouwens ook zo, nog los van de wisselwerking met andere medicamenten.quote:Op dinsdag 5 mei 2015 18:06 schreef Re het volgende:
[..]
oxy is fijn ja, gelukkig nu alleen nog maar lyrica al begin ik wel te desensitiseren na 4 jaar
Helemaal mee eens.quote:Op dinsdag 5 mei 2015 17:11 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Ik heb nergens beweerd dat ik drugs gemaakt door criminelen geweldig vind of dit toejuich. Ik ben van mening dat de mensen die recreatief drugs gebruiken beter af zijn dan de mensen die gebruiken op voorschrift van een arts en elke dag paar pillen naar binnen gooien om te kunnen functioneren. Er zullen mensen zijn die het nodig hebben maar het wordt te snel voorgeschreven. De groep medicijnverslaafden stijgt niet voor niets schrikbarend. Weet nog ff geleden dat één of andere upper/downer niet meer vergoed werd, ik schrok hoeveel mensen illegaal gingen zoeken.
Mijn god. Het is dus nog corrupter, fouter, doortrapter dan je voormogelijk houdt.quote:The Big Business Of Cancer: 100 BILLION Dollars Was Spent On Cancer Drugs Last Year Alone
[]
And the cost of some these drugs is absolutely absurd. According to NBC News, two of the latest cancer drugs to be developed “are priced at $12,500 a month“…
We live in a society that is highly toxic, and it is getting worse with each passing day.
And once you do develop cancer, doctors are not allowed to prescribe any “alternative treatments” for you. They are only permitted to offer you the treatments that the system tells them that they must offer.
[..]
One of these is chemotherapy. It is an absolutely nightmarish treatment that often kills the patient before it kills the cancer.
[..]
Our system is deeply corrupt and deeply broken.
http://endoftheamericandr(...)rugs-last-year-alone
Lol... iemand snapt het niet helemaal...quote:Op donderdag 7 mei 2015 17:13 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Mijn god. Het is dus nog corrupter, fouter, doortrapter dan je voormogelijk houdt.
WTF! 12500 dollar per maand. Wat denkt BadPharma wel niet.
man man man. artsen het zijn toch echt walgelijke bloeddorstige misdadigers.
Wat is de kankerindustrie toch FANTASTISCH!
Dat moet een fascistische arts geweest zijn. En ook nog eens corruptquote:Op donderdag 7 mei 2015 17:26 schreef Re het volgende:
toch apart dat ik dan bij mijn second opinion een flink goedkopere alternatief voor wat het originele ziekenhuis mij aanbood, kreeg, en het werkte ook nog
Je hebt NOG STEEDS geen antwoord op mijn vraag gegeven, droefmatige trol.quote:Op donderdag 7 mei 2015 17:13 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Mijn god. Het is dus nog corrupter, fouter, doortrapter dan je voormogelijk houdt.
hij kreeg er 450 euro voorquote:Op donderdag 7 mei 2015 18:31 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dat moet een fascistische arts geweest zijn. En ook nog eens corrupt
"we live in a society that is highly toxic"quote:Op donderdag 7 mei 2015 17:13 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
oa jijquote:Op donderdag 7 mei 2015 17:41 schreef nikao het volgende:
[..]
Lol... iemand snapt het niet helemaal...
met ons vaccins, medicijnen, antibiotica, supermartvoedsel, aspartaam, (en ja ook biologisch voedsel), magnetron, fluoride tandpasta, smeerbare plastic (uh margarine), wifi/DECT/UMTS, SmartMeter, Katalysators, Chemtrails, pesticide, herbicide, bronwater, x-ray, petscan, MRI,quote:Op donderdag 7 mei 2015 21:16 schreef El_Matador het volgende:
[..]
"we live in a society that is highly toxic"
Doodsoorzaak 1. Medicijn gebruik volgens voorschrift. Dus los van overdosis of onjuist of onrechtmachtig gebruik. Alles bij elkaar is het by far de grootste killer.quote:Op dinsdag 5 mei 2015 17:11 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
uhh ik denk jij geen idee hebt waarover je het hebt.quote:Op dinsdag 5 mei 2015 17:15 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ik denk dat je geen idee hebt waar je het over hebt
het verschil is dat de ene in achteraf steegje gedeald wordt door een Jesse-achtige snuiter en de ander door een afgestudeerde academici in een witte jas bij de apotheek.quote:Op zaterdag 2 mei 2015 18:08 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Het gaat mij erom dat er weinig tot geen verschil zit in drugs en medicijnen. Het is raar dat er op de een heel slecht neer gekeken word (drugs) en bij de ander een halleluja word geroepen.
Ik begrijp wel hoe men bij de term aluhoedje komt ja...quote:Op donderdag 7 mei 2015 22:45 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
met ons vaccins, medicijnen, antibiotica, supermartvoedsel, aspartaam, (en ja ook biologisch voedsel), magnetron, fluoride tandpasta, smeerbare plastic (uh margarine), wifi/DECT/UMTS, SmartMeter, Katalysators, Chemtrails, pesticide, herbicide, bronwater, x-ray, petscan, MRI,
En eigenlijk alles wat tot ons nemen zit nano-plastic.
... toch vreemd dat kanker steeds jonger optreed. Vaccins is hoofdschuldige.quote:Op donderdag 7 mei 2015 22:55 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ik begrijp wel hoe men bij de term aluhoedje komt ja...
Ik leef prima met al die dingen, drink, rook en gebruik af en toe een selectie aan drugs hier nog bij, en ben vrijwel nooit ziek.
Volgens mij is de grootste oorzaak van kanker juist dat we alle (kinder)ziektes overwonnen hebben en daarom door ons ouder worden meer kanker ontwikkelen.
Aangezien er kinderziektes zijn die de dood tot gevolg kunnen hebben. Kunnen we dit bestempelen als een doodsverwensing van Lambiekje (aan zichzelf)? Doodsverwensing zijn toch nog steeds tegen de regels en banwaardig hier?quote:Op donderdag 7 mei 2015 23:00 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
... toch vreemd dat kanker steeds jonger optreed. Vaccins is hoofdschuldige.
ik heb toch liever een ONSCHULDIG kinderziekte dan niet-functioneerde celdeling.
dus provaccin zijn mag niet!quote:Op donderdag 7 mei 2015 23:09 schreef Fixers het volgende:
[..]
Aangezien er kinderziektes zijn die de dood tot gevolg kunnen hebben. Kunnen we dit bestempelen als een doodsverwensing van Lambiekje (aan zichzelf)? Doodsverwensing zijn toch nog steeds tegen de regels en banwaardig hier?
Het begon eindelijk een beetje op een discussie te lijken. Maar nu staat biekje weer op zijn soapbox.
Ehhh bij kanker functioneerd de celdeling juist wel. Helaas iets te goed.quote:Op donderdag 7 mei 2015 23:00 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
ik heb toch liever een ONSCHULDIG kinderziekte dan niet-functioneerde celdeling.
Hoe verzin je deze flauwekul. Heb je op je zolderkamer een rad staan met random zinnen en draai je daar een paar keer per dag aan?quote:Op donderdag 7 mei 2015 22:48 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Doodsoorzaak 1. Medicijn gebruik volgens voorschrift. Dus los van overdosis of onjuist of onrechtmachtig gebruik. Alles bij elkaar is het by far de grootste killer.
Kanker blijft vooral een ouderdomsziekte lambiekje.quote:Op donderdag 7 mei 2015 23:00 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Waarom geef je mij geen antwoord?quote:Op donderdag 7 mei 2015 22:49 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
uhh ik denk jij geen idee hebt waarover je het hebt.
Jij en denken?quote:Op donderdag 7 mei 2015 22:49 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
uhh ik denk jij geen idee hebt waarover je het hebt.
Wist je dat in een appel ook Cyanide zit?quote:Op donderdag 7 mei 2015 22:45 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
met ons vaccins, medicijnen, antibiotica, supermartvoedsel, aspartaam, (en ja ook biologisch voedsel), magnetron, fluoride tandpasta, smeerbare plastic (uh margarine), wifi/DECT/UMTS, SmartMeter, Katalysators, Chemtrails, pesticide, herbicide, bronwater, x-ray, petscan, MRI,
En eigenlijk alles wat tot ons nemen zit nano-plastic.
Wat te denken van de Neurotoxines als Falcarinol dat in worteltjes en ginseng zit.quote:Op vrijdag 8 mei 2015 10:55 schreef theguyver het volgende:
[..]
Wist je dat in een appel ook Cyanide zit?
In appelpitjes, eet er maar eens 1 op als je dat niet al ooit eens gedaan hebt..
Word je er anders van? nee, om dat het een gigantisch kleine hoveelheid is, en je dus pas bij het opeten van 30 appels tegelijk waarschijnlijk pas wat voelt.
opeten is iets anders ander dan intraveneusquote:Op vrijdag 8 mei 2015 10:55 schreef theguyver het volgende:
[..]
Wist je dat in een appel ook Cyanide zit?
In appelpitjes, eet er maar eens 1 op als je dat niet al ooit eens gedaan hebt..
Word je er anders van? nee, om dat het een gigantisch kleine hoveelheid is, en je dus pas bij het opeten van 30 appels tegelijk waarschijnlijk pas wat voelt.
En wat gaat dan wel intraveneus?quote:Op vrijdag 8 mei 2015 12:06 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
opeten is iets anders ander dan intraveneus
maar waarom de sneue distractie
Nee het functioneert niet goed.quote:Op vrijdag 8 mei 2015 00:04 schreef WeerWachtwoordVergeten het volgende:
[..]
Ehhh bij kanker functioneerd de celdeling juist wel. Helaas iets te goed.
Kijk als je blieft verder.quote:Je hebt echt totaal geen kennis over de zaken waar je een trieste poging tot doet om over mee te praten. Je zet jezelf door je opmerkingen keer op keer buiten spel met je totale onkunde. Doe daar eerst iets aan voor je hier nog iets post. Zo'n beetje iedereen (behalve japie77 en controlaltdelete) lachen je hier uit om je totale domheid die je maar blijft ten toon spreiden.
Nee mevrouwtje. Dat was het misschien 50 jaar geleden nog.quote:Op vrijdag 8 mei 2015 06:33 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
Kanker blijft vooral een ouderdomsziekte lambiekje.
Ik heb die persoon nog nooit bezocht.quote:Moet je hier niet een keer met je huisarts over praten? Het neemt een groot deel van je leven in, lijkt het.
Hoe durft men anno nu nog steeds badpharma en ziekmaakhuizen te verdedigen.quote:Ik denk dat mbt doodsoorzaak lambiekje in de war is met voorkombare ziekenhuisopnames, dat is namelijk wel nr. 1. Vooral antistolling doet het goed. Het alternatief dat in zwang begint te komen (bv dabigatran) is echter ook niet bij iedereen bruikbaar (en duurder).
Dat men in het geval van jouw vader fouten gemaakt zou kunnen hebben, spijt me voor je, maar hoe kom je erbij dat het -dus- voor ALLE artsen en behandelingen geldt?quote:Op vrijdag 8 mei 2015 12:43 schreef Lambiekje het volgende:
Het is geen onkunde wat de oncologen en kankerindustrie doet is FOUT.
Dat schreef je niet. Je schreeft dat het niet functioneert.quote:Op vrijdag 8 mei 2015 12:43 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Nee het functioneert niet goed.
Te goed is ook niet goed.
edit:hersteldquote:[..]
Kijk als je blieft verder.
Het is geen onkunde wat de oncologen en kankerindustrie doet is FOUT.
Volgens die logica zijn alle oraal toegediende medicatie en vaccins voor jou dus wel acceptabel.quote:Op vrijdag 8 mei 2015 12:06 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
opeten is iets anders ander dan intraveneus
maar waarom de sneue distractie
Heeeeeeel misschien omdat zeggen dat het voornamelijk een ouderdomsziekte is, iets anders is dan ontkennen dat kinderen kanker kunnen krijgen?quote:
Voor iemand die je niet kent heb je er nogal een expliciete mening over. Waar komt dat toch vandaan?quote:Op vrijdag 8 mei 2015 12:47 schreef Lambiekje het volgende:
Ik heb die corrupte verrukt mongol nog nooit bezocht.
Heeeeeeel misschien omdat we bevoorrecht zijn in een land te wonen waar we het medisch gezien beter voor elkaar hebben dan ooit? Gezonder/ouder worden, minder kindersterfte hebben etc. ?quote:Op vrijdag 8 mei 2015 12:47 schreef Lambiekje het volgende:
Hoe durft men anno nu nog steeds badpharma en ziekmaakhuizen te verdedigen.
Wat had je pa nu precies?quote:Op vrijdag 8 mei 2015 12:47 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Nee mevrouwtje. Dat was het misschien 50 jaar geleden nog.
Waarom anders het Kika-kanker.
Think Again.
[..]
Ik heb die persoon nog nooit bezocht.
[..]
Ga er dan eens iets aan doen. Als je bewijs hebt dat een veld corrupt is heb je de morele plicht er iets aan te doen. Posten op Fok! hoe je het allemaal beter weet, maar verder niets doen zal de wereld niet verbeteren...quote:
Niet zo denigrerend.quote:Op vrijdag 8 mei 2015 12:47 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Nee mevrouwtje. Dat was het misschien 50 jaar geleden nog.
Waarom anders het Kika-kanker.
Think Again.
Ik heb die persoon nog nooit bezocht.
Makkelijker gezegd dan gedaan. De lui die het proberen te doen worden voor gek versleten en monddood gemaakt, zo gaat het met alle klokkenluiders. Een ongeluk zit in een klein hoekje enzo.quote:Op vrijdag 8 mei 2015 13:40 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Ga er dan eens iets aan doen. Als je bewijs hebt dat een veld corrupt is heb je de morele plicht er iets aan te doen. Posten op Fok! hoe je het allemaal beter weet, maar verder niets doen zal de wereld niet verbeteren...
Je post er al tien jaar over, wat heb je daadwerkelijk gedaan? Alsik bewijs zou hebben van een grove misstand zou ik actie ondernemen...
Dat houdt Wikileaks niet tegen, als er echt zo'n groot complot is met sluitend bewijs willen ze dat best wel publiceren voor je.quote:Op vrijdag 8 mei 2015 14:25 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Makkelijker gezegd dan gedaan. De lui die het proberen te doen worden voor gek versleten en monddood gemaakt, zo gaat het met alle klokkenluiders. Een ongeluk zit in een klein hoekje enzo.
Wikileaksquote:Op vrijdag 8 mei 2015 14:27 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Dat houdt Wikileaks niet tegen, als er echt zo'n groot complot is met sluitend bewijs willen ze dat best wel publiceren voor je.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |