abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 15 mei 2015 @ 15:14:19 #176
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_152622450
quote:
2s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 15:13 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Will likely ja. Dus het is nog lang niet zover. Sterker nog, als je het statement van de FIA leest staat er niets over in, behalve meer toeren en luider maken.
Meer toeren is meer fuel da's heel simpel of ze moeten er een vliegwiel aankoppelen.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 15 mei 2015 @ 15:19:58 #177
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_152622627
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 15:14 schreef nils7 het volgende:

[..]

Meer toeren is meer fuel da's heel simpel of ze moeten er een vliegwiel aankoppelen.
Niet direct. Als ze meer toeren toestaan, maar niets doen aan de max brandstof per race en de maximale stroomsnelheid van de brandstof heb je niets aan meer toeren.

Sterker nog, ze halen nu nog steeds het maximum toegestane toerenaantal van 15.000 nog niet eens. Ze zitten al wel boven de 13.000 toeren, maar de toerenlimiet hebben ze nog niet behaald.
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 15 mei 2015 @ 15:20:52 #178
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_152622661
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 15:19 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Niet direct. Als ze meer toeren toestaan, maar niets doen aan de max brandstof per race en de maximale stroomsnelheid van de brandstof heb je niets aan meer toeren.

Sterker nog, ze halen nu nog steeds het maximum toegestane toerenaantal van 15.000 nog niet eens. Ze zitten al wel boven de 13.000 toeren, maar de toerenlimiet hebben ze nog niet behaald.
Komt ook omdat de banden zo crap zijn dat ze niet meer aankunnen.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_152622796
Gaat gelukkig weer om pure snelheid ^O^
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 15 mei 2015 @ 15:25:03 #180
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_152622800
quote:
14s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 15:20 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Komt ook omdat de banden zo crap zijn dat ze niet meer aankunnen.
Niet alleen de banden, ook de aerodynamica, waardoor je met meer snelheid en hogere toerenaantallen aan de rechte stukken kunt beginnen. Toch zie ik ze ook dan de 15.000 nog niet aantikken door de beperking in de stroomsnelheid van de brandstof.

Zolang ze niet meer peut toestaan en de stroomsnelheid iets verhogen zullen dat nog steeds de beperkende factoren zijn.
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 15 mei 2015 @ 15:25:25 #181
22930 Wolve000
Het loopt wel los
pi_152622815
quote:
14s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 15:03 schreef Fir3fly het volgende:
Daar heb je geen halfbakken Pirelli's voor nodig.
Dat is overigens niet de 'schuld' van Pirelli. Die maken precies de banden die de FIA van ze eist met snelle achteruitgang in kwaliteit en de korte levensduur.
NT650V - XJR1300 - R1100GS - GTR1000 - XL600R - ZZR600
  vrijdag 15 mei 2015 @ 15:31:36 #182
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_152623065
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 15:25 schreef Wolve000 het volgende:

[..]

Dat is overigens niet de 'schuld' van Pirelli. Die maken precies de banden die de FIA van ze eist met snelle achteruitgang in kwaliteit en de korte levensduur.
Dat weten we al sinds 2011.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_152623538
Denk dat bijtanken niet veel verandert aan de actie op de baan. Je hebt nu eenmaal de hulpmiddelen om in te halen, die blijven ook wel gebruikt worden. Achter iemand blijven hangen en dan even een paar rondjes stampen gaat niet (als je niet gigantisch veel sneller bent dan je voorganger) als de banden zo blijven. Als inhalen bijna niet mogelijk is worden er nu ook banden en benzine gespaard. Met bijtanken is er wel meer mogelijk op tactisch vlak.

Vrije bandenkeuze verwacht ik niet veel van. Per circuit zal er een optimale band zijn en elke andere keuze zal een mindere zijn. Wellicht dat er teams gaan zijn die een zachtere band kiezen om hoger te kwalificeren ofzo.
pi_152623609
quote:
14s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 15:20 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Komt ook omdat de banden zo crap zijn dat ze niet meer aankunnen.
Nee, dat komt omdat ze anders boven de fuel flow limiet komen.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_152623773
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 15:24 schreef M.Melandri het volgende:
Gaat gelukkig weer om pure snelheid ^O^
Niet zolang de banden blijven zoals ze zijn. Dan kunnen zo nog steeds maar een paar rondjes pushen en daarna zijn de banden op, dus zal er banden gespaard moeten worden. Dat verandert niet met de nieuwe regels. En zolang er in totaal niet meer brandstof gebruikt kan worden blijft het benzine sparen om onder die 100 kg per race te blijven.

Effectief verandert dus niet veel. Ja, de wagens worden sneller omdat ze door het bijtanken lichter zijn en de fuel flow limiet verhoogd wordt, maar dat is alleen maar voor korte bursts omdat er voor de rest nog steeds brandstof en banden gespaard gaat worden.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_152624298
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 15:48 schreef wimderon het volgende:
Denk dat bijtanken niet veel verandert aan de actie op de baan. Je hebt nu eenmaal de hulpmiddelen om in te halen, die blijven ook wel gebruikt worden. Achter iemand blijven hangen en dan even een paar rondjes stampen gaat niet (als je niet gigantisch veel sneller bent dan je voorganger) als de banden zo blijven. Als inhalen bijna niet mogelijk is worden er nu ook banden en benzine gespaard. Met bijtanken is er wel meer mogelijk op tactisch vlak.

Vrije bandenkeuze verwacht ik niet veel van. Per circuit zal er een optimale band zijn en elke andere keuze zal een mindere zijn. Wellicht dat er teams gaan zijn die een zachtere band kiezen om hoger te kwalificeren ofzo.
Die banden is best interessant idd, aangezien je ook een zachtere compound kunt kiezen en een stop extra bijv.
  vrijdag 15 mei 2015 @ 16:15:40 #187
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_152624376
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 15:56 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Niet zolang de banden blijven zoals ze zijn. Dan kunnen zo nog steeds maar een paar rondjes pushen en daarna zijn de banden op, dus zal er banden gespaard moeten worden. Dat verandert niet met de nieuwe regels. En zolang er in totaal niet meer brandstof gebruikt kan worden blijft het benzine sparen om onder die 100 kg per race te blijven.

Effectief verandert dus niet veel. Ja, de wagens worden sneller omdat ze door het bijtanken lichter zijn en de fuel flow limiet verhoogd wordt, maar dat is alleen maar voor korte bursts omdat er voor de rest nog steeds brandstof en banden gespaard gaat worden.
We zijn er nog niet inderdaad. Betere banden is een absolute noodzaak maar dat roep ik al drie jaar.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_152624463
quote:
14s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 16:15 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

We zijn er nog niet inderdaad. Betere banden is een absolute noodzaak maar dat roep ik al drie jaar.
Vind het wel prima op deze manier dat de teams zelf compounds mogen kiezen. Bandenoorlog was ook niet alles en de knetterharde compounds van Bridgestone maakte het er ook niet leuker op.
pi_152640356
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 16:18 schreef M.Melandri het volgende:

[..]

Vind het wel prima op deze manier dat de teams zelf compounds mogen kiezen. Bandenoorlog was ook niet alles en de knetterharde compounds van Bridgestone maakte het er ook niet leuker op.
Inderdaad, dat was verschrikkelijk. Vooraf wist je al vanwege de layout of het Bridgestone (ferrari) werd of Michelin (renault, honda) dat was in 2004 ... Pirelli deed het uitmuntend, tot Silverstone 2013 met de klapbanden waarna ze de boel onnodig aangepast hebben.

Maar ik vraag me wel een beetje af waarom de races dit seizoen toch duidelijk minder spektakel bieden dan vorig jaar? Ik denk twee tellen en ik zie Bahrein, Oostenrijk en Canada voor me. Misschien geef ik ook zelf het antwoord al: Canada en Oostenrijk moeten we dit seizoen nog aandoen :P
Wellicht dat iedereen ook iets te snel aan het roepen is dat de F1 saai is. Tot nu toe valt dit seizoen wel tegen inderdaad, maar dat is niets nieuws...
  zaterdag 16 mei 2015 @ 00:58:20 #190
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_152641153
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2015 00:19 schreef Marks het volgende:

[..]

Inderdaad, dat was verschrikkelijk. Vooraf wist je al vanwege de layout of het Bridgestone (ferrari) werd of Michelin (renault, honda) dat was in 2004 ... Pirelli deed het uitmuntend, tot Silverstone 2013 met de klapbanden waarna ze de boel onnodig aangepast hebben.

Maar ik vraag me wel een beetje af waarom de races dit seizoen toch duidelijk minder spektakel bieden dan vorig jaar? Ik denk twee tellen en ik zie Bahrein, Oostenrijk en Canada voor me. Misschien geef ik ook zelf het antwoord al: Canada en Oostenrijk moeten we dit seizoen nog aandoen :P
Wellicht dat iedereen ook iets te snel aan het roepen is dat de F1 saai is. Tot nu toe valt dit seizoen wel tegen inderdaad, maar dat is niets nieuws...
F1 is saai.
Op vrijdag 12 juni 2015 21:03 schreef Danny het volgende:
Jup. Ben dan ook apetrots op je ;)
pi_152647023
Vorig jaar waren Ferrari en Renault gelijkwaardig en vochten Williams/Ferrari/Redbull voor P3. Rosberg kwalificeerde voor Hamilton, die in de race sneller was. McLaren zat nog in de middenmoot, net als Force India.
.
pi_152715997
Audi heeft voor de zoveelste keer gezegd geen plannen te hebben om in de F1 te stappen
quote:
May 18 Germany's Audi has no plans to enter Formula One, the company said on Monday, seeking to end speculation that the sportscar maker was tempted to broaden its commitment to motor racing.

"This is not a topic for us," a spokesman for the premium brand, which is owned by Volkswagen, said.

German daily Handelsblatt on Monday reported that Audi Chief Executive Rupert Stadler had ruled out an entry into Formula One after speculation of a partnership with former champions Red Bull.

"Formula One needs to solve its problems on its own," Handelsblatt quoted Stadler as saying in its Monday edition. The sport, in which Ferrari and Mercedes race, is seeking to make cars faster and louder again to maintain its allure.

Last week Stadler was quoted as saying Formula One remained an option for Audi. He told Britain's Auto Express magazine website that "in life you must keep things open", in response to a question about the sport.

There has long been speculation about whether Audi might be tempted into Formula One, and it increased after Volkswagen's Chairman Ferdinand Piech quit last month.

Piech was seen as being strongly opposed to Formula One where top teams have annual budgets of over $200 million.
ADVERTISING

Audi competes in the Le Mans annual endurance race, the German Touring Car series and the fledgling Formula E competition for electric powered cars.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  maandag 18 mei 2015 @ 16:18:55 #193
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_152716216
quote:
Audi competes in the Le Mans annual endurance race
Nee, ze doen mee aan het WEC waar Le Mans een onderdeel van is. Bah, pers.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 20 mei 2015 @ 13:06:36 #194
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_152787057
Letterlijk vers van de pers: Hamilton heeft zijn contract bij Mercedes met 3 jaar verlengd
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_152787386
Lol, wie vervangt dan Kimi straks.

Moeten zij bij die vrije bandenkeus nog wel starten op de qualificatieband?
.
pi_152787468
quote:
1s.gif Op woensdag 20 mei 2015 13:17 schreef Fer het volgende:
Lol, wie vervangt dan Kimi straks.
Zal ik het maar gewoon zeggen?
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 20 mei 2015 @ 13:21:22 #197
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_152787489
quote:
1s.gif Op woensdag 20 mei 2015 13:17 schreef Fer het volgende:
Lol, wie vervangt dan Kimi straks.

Max natuurlijk
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_152787681
Ja, Max zou leuk zijn, maar ik denk dat kans het grootst is dat het Bottas wordt.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 20 mei 2015 @ 13:28:38 #199
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_152787705
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2015 13:27 schreef Jigzoz het volgende:
Ja, Max zou leuk zijn, maar ik denk dat kans het grootst is dat het Bottas wordt.
al ontkent Bottas op dit moment natuurlijk
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_152787738
quote:
14s.gif Op woensdag 20 mei 2015 13:28 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

al ontkent Bottas op dit moment natuurlijk
Uiteraard.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')