die foto is dus duidelijk op slinkse wijze beïnvloedquote:Op vrijdag 1 mei 2015 15:56 schreef Perico het volgende:
[..]
Er bestaat een functie in Photoshop, waarbij het programma kan aangeven of een foto als 1 geheel is genomen, ook met een duidelijk onderwerp in focus en een iets vagere achtergrond bijvoorbeeld.. dat weet de software goed als 1 geheel te identificeren.
Of dat er 'gesoept' is met lagen die niet in het oorspronkelijke beeld lijken thuis te horen. Welnu, in foto 499 levert dat het volgende resultaat op:
[ afbeelding ]
Alleen, critici zeggen dan: ja, jij hebt de schuifregelaars teveel gemanipuleerd. Dat moet je dan maar aannemen, dat het niet zo is.
Er klopt gewoon iets niet. Volgens de metadata is er niet gezoomd, maar staat Lisanne er groot op, terwijl die rode struik wel erg naar voren is gehaald, maar in werkelijkheid verder weg is.
De iPhone foto van Kris op de top is wel goed qua verhouding. Van iets verder af, maar daar bevindt die struik zonder zoom zich wel op een normale grote afstand.
Als je merkwaardige plant, de Cyathea Albomarginata, even groot maakt in beide foto's, zoals al bijna het geval was sowieso, krijg je het volgende resultaat:
[ afbeelding ]
Je merkt dat de achtergrond bij Lisanne en Kris synchroon loopt en even groot is, maar dat er bij Lisanne geen ruimte zit tussen haar en de rode struik verder weg, terwijl je op foto 499 toch nog een heleboel van de omgeving ziet. De fotograaf staat op 0.47 meter van Lisanne.
Een simpele verwijzing naar het vissenoogperspectief van een iPhone 4, is daar geen afdoende verklaring voor. Ik signaleer dit alleen maar als opvallend iets, het resultaat is opmerkelijk.
[..]
Ja, meerdere smaken zijn er niet.
Je kunt nog een waarschijnlijkheidsanalyse maken van hoeveel ze van het toestel afwisten. Juiste datum lukte niet of werd niet belangrijk geacht, nergens is er 1x gezoomd (te moeilijk of niet belangrijk?) .. ga je dan wel nog een foto wissen, weet je hoe dat moet of zou je denken: laat gaan, er passen minstens 220 foto's op een kaart van 2 GB en nog veel meer op een groter formaat, dat zoeken we terug op onze kamer wel uit.
Ik vermoed dus dat ze zijn vastgehouden. In een van die hutten. Dat ze in de morgen geprobeerd hebben te bellen.quote:Op vrijdag 1 mei 2015 20:22 schreef matteo_111 het volgende:
[..]
Wel meteen de volgende ochtend weer gebeld. Maar niet teruggelopen?
Dat kon dus niet, maar waarom? Mogelijk konden ze wel in een andere verkeerde richting weg, maar moesten dan door de jungle, zonder pad. Elk contact met een pad zou tot het terugvinden hebben geleid. Toch denk ik niet dat ze de hele tijd op dezelfde plaats zijn gebleven.
Meest waarschijnlijk acht ik dat ze in of rond het gebied van de driehoek tussen Q2, Kabelbrug 1 en kabelbrug 2 hebben gezocht naar een uitweg.
Ik wil me niet beperken door iets te geloven en er niet van af te wijken.quote:Op vrijdag 1 mei 2015 20:40 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ik vermoed dus dat ze zijn vastgehouden. In een van die hutten. Dat ze in de morgen geprobeerd hebben te bellen.
of de oproepen zijn daarna door anderen gedaan
of de oproepen zijn gedaan omdat de anderen op dat moment niet aanwezig waren, zie de tijden en het strakke ritme hierin, door K&L zelf.
Ik geloof niet in verdwalen en een kloof/ongeluk.
Gewoon wissen is niet genoeg. Het NFI kon geen fotogegevens meer reconstrueren, en dan is de foto echt weg, overschreven. Een SD-kaart heeft één schrijflaag. Als je een foto wist worden de toegangscodes gewist. De foto zelf blijft gewoon staan en kan worden gereconstrueerd met software. Ook delen van een foto kunnen nog worden gereconstrueerd. Maar het NFI kon hier niets meer. Dan is er iets over de plek waar de foto stonden heen geschreven, volledig. Kunnen of moeten?) de nachtfoto's geweest zijn. Alleen wissen door een Panamees na de vondst is dan niet voldoende.quote:Op vrijdag 1 mei 2015 20:24 schreef bladwijzer het volgende:
[..]
Over dat laatste, ik denk niet dat ze in Panama eerder dom bezig zijn dan ergens anders.
Opzet sluit ik niet uit, niet zo zeer omdat het Panama is want zulke dingen gebeuren overal waar grote belangen op het spel staan.
Ben eigenlijk heel benieuwd naar je beroep, in mijn beroep zet ik anderen aan om van hun handicap een gave te maken.quote:Op vrijdag 1 mei 2015 20:43 schreef bladwijzer het volgende:
[..]
Ik wil me niet beperken door iets te geloven en er niet van af te wijken.
Ik probeer alle mogelijkheden naast elkaar te leggen en zo mogelijk dingen weg te strepen.
Hoe meer je weg kan strepen, hoe dichter je bij de waarheid kan komen.
Maar dan moet je wel objectief en onpartijdig denken, anders is je starre "geloof" je grootste handicap.
oei, goeie!quote:Op vrijdag 1 mei 2015 20:53 schreef ToniB het volgende:
Er zijn vanuit Panama foto's gelekt. Het zou kunnen dat er bij het downloaden iets is fout gegaan. B.v eerst vlug alle foto's bekijken en er dan maar een paar van downloaden. Echter bij foto 509 drukt hij nadat de foto is opgeslagen op delete. Ziet dat foto 508 dezelfde is en denkt zit wel goed. (oeps)
Hij lekt deze foto's (voor geld) naar de pers. Zou ook gelijk verklaren waarom er niet meer foto's zijn gelekt.
Foto waarvan wij de data hebben 509 (de gelekte, in mijn theorie )
Foto die ouders lieten zien in AFK 508
Zijn ze echter helemaal eender?
Ik twijfel want heb niet zo goed fotoprogramma om te bewerken. Toch lijkt er een klein verschil. Voornamelijk in de hoogte van dat gele op die steen links van Kris. Net alsof Lisanne 1 stapje dichterbij, iets lager is gekomen.
Wat denken jullie?
[ afbeelding ]
bovenste is AFK
Mooi, dank je voor de uitleg!quote:Op vrijdag 1 mei 2015 20:46 schreef matteo_111 het volgende:
[..]
Gewoon wissen is niet genoeg. Het NFI kon geen fotogegevens meer reconstrueren, en dan is de foto echt weg, overschreven. Een SD-kaart heeft één schrijflaag. Als je een foto wist worden de toegangscodes gewist. De foto zelf blijft gewoon staan en kan worden gereconstrueerd met software. Ook delen van een foto kunnen nog worden gereconstrueerd. Maar het NFI kon hier niets meer. Dan is er iets over de plek waar de foto stonden heen geschreven, volledig. Kunnen of moeten?) de nachtfoto's geweest zijn. Alleen wissen door een Panamees na de vondst is dan niet voldoende.
Het NMI kan m.i. ook kijken wat er concreet is gezet over de plaats waar foto 509 had moeten staan. Dat kan mede bepalend zijn voor de vraag of het vermissen van foto 509 als verdacht moet worden aangemerkt. Het feit dat direct met 510 is doorgenummerd betekent m.i. dat er na de vondst nooit meer dan 1 foto kan zijn gewist en de andere omstandigheden dat het wissen niet na de vondst is gebeurd.
Perico heeft aangegeven dat er sprake was van een fotoburst: op korte termijn worden snel meerdere foto's genomen. Dat zou blijken uit de registratie van 100sten van seconden bij foto 508. Als dat zo is dan is het wissen ook logischer: wat heb je aan een hele reeks foto's van hetzelfde?
Mijn beroep is iets met monitoren, analyseren en waar nodig bijsturen om alles weer volgens plan te laten gaanquote:Op vrijdag 1 mei 2015 20:49 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ben eigenlijk heel benieuwd naar je beroep, in mijn beroep zet ik anderen aan om van hun handicap een gave te maken.![]()
Dat is leuk en gaat super, dus vond je woordkeuze grappig.
Ik lees vanaf het begin mee, en ben er in eerste instantie ook vanuit gegaan dat ze verdwaald waren, voor mij zijn er sinds oktober teveel toevalligheden en rariteiten dat ik stellig de overtuiging hebt dat de feiten niet kunnen passen in een verdwaling/ongeluk of een variatie hierop.
Juist de misdaadkaart laat zien dat het niet een idyllisch oord is. En begrijp me niet verkeerd, ik vind de situatie in boquete erg schrijnend voor de lokale bevolking en de indianen.
Ik vind het een soort van bezet gebied.
http://www.answersforkris.com/videos/ op 12.03 laat pa de foto recht voor het beeld zien. Daaruit heb ik de still.quote:Op vrijdag 1 mei 2015 20:59 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
oei, goeie!
Op het eerste gezicht zeg ik das net anders, ook de struiken links van het gele. Gele heeft een ander vorm. Ook de planten rechtsboven lijken iets anders.
Maar is dat een vervorming of is de foto wat verbreed/versmalt?
ben benieuwd!
is moeilijk ,want en ze staan met de camera te trillen en H staat met die foto te schuddenquote:Op vrijdag 1 mei 2015 21:10 schreef ToniB het volgende:
[..]
http://www.answersforkris.com/videos/ op 12.03 laat pa de foto recht voor het beeld zien. Daaruit heb ik de still.
Maar misschien dat iemand een beter shot kan maken.
Amen!quote:Op vrijdag 1 mei 2015 20:43 schreef bladwijzer het volgende:
[..]
Maar dan moet je wel objectief en onpartijdig denken, anders is je starre "geloof" je grootste handicap.
Wat is het verschil? De achtergrond is vager maar niet anders. De houding van Kris is ook niet anders, in ieder geval niet zichtbaar op deze vage reproductie. Als ik me goed herinner hield men de foto in afdruk in beeld. Daarom staat hij ook wat schever en in iets andere verhouding. Als het om een fotoburst gaat is dit verklaarbaar als Kris toch stil stond. Anders zou er een beweging zichtbaar moeten zijn tussen de vermeende 508 en 509.quote:Op vrijdag 1 mei 2015 20:53 schreef ToniB het volgende:
Er zijn vanuit Panama foto's gelekt. Het zou kunnen dat er bij het downloaden iets is fout gegaan. B.v eerst vlug alle foto's bekijken en er dan maar een paar van downloaden. Echter bij foto 509 drukt hij nadat de foto is opgeslagen op delete. Ziet dat foto 508 dezelfde is en denkt zit wel goed. (oeps)
Hij lekt deze foto's (voor geld) naar de pers. Zou ook gelijk verklaren waarom er niet meer foto's zijn gelekt.
Ik twijfel want heb niet zo goed fotoprogramma om te bewerken. Toch lijkt er een klein verschil. Voornamelijk in de hoogte van dat gele op die steen links van Kris. Net alsof Lisanne 1 stapje dichterbij, iets lager is gekomen.
Wat denken jullie?
[ afbeelding ]
bovenste is AFK
Die gele bloemen of bladeren achter Kris, dat lijkt net uit een andere hoek genomen, dat kleine gele stukje zit op de 1e foto hogerquote:Op vrijdag 1 mei 2015 20:53 schreef ToniB het volgende:
Wat denken jullie?
[ afbeelding ]
bovenste is AFK
Is inderdaad raar. Ik vermoed ook geen kwaadaardige oorzaak, maar een steekhoudende verklaring is wel een stukje van de puzzel.quote:Op vrijdag 1 mei 2015 21:24 schreef MeloD het volgende:
[..]
Amen!
Over de verdwenen foto: waarom zou iemand zo veel moeite doen om die ene foto te doelbewust te wissen wanneer je die camera net zo goed in zijn geheel kan laten verdwijnen?
Vanwaar deze vreemde veronderstelling? Een groep personen (voldoende?) heeft het broekje ontdekt en bij Q2 neergelegd om te laten vinden?quote:Op donderdag 30 april 2015 20:39 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ook ik denk dat er voldoende personen zijn, die inderdaad het broekje gevonden hebben en deze nabij de oversteek van de q2 neergelegd hebben om de door jou genoemde reden
is trouwens wel een flinke lap van een fotoquote:Op vrijdag 1 mei 2015 21:10 schreef ToniB het volgende:
[..]
http://www.answersforkris.com/videos/ op 12.03 laat pa de foto recht voor het beeld zien. Daaruit heb ik de still.
Maar misschien dat iemand een beter shot kan maken.
Een soort symbolisch landkaart dus? Versleutelde boodschap?quote:Op donderdag 30 april 2015 20:49 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Dat is dan wel een hele cryptische omschrijving geworden, ik heb dan eens gepost dat die takken rivieren/beken moeten voorstellen en die zakjes de meiden. Een beter verklaring heb ik er niet voor.
Als je reconstrueert dan had Kris toen ze stierf waarschijnlijk geen shorts en geen BH aan en mogelijk ook geen schoenen, omdat een dichte schoen en sok nog lang delen van de voet vasthoudt. (zoals bij de schoen van Lisanne). Wat doe je dan, met alleen shirt en slip aan (if so)?quote:Op donderdag 30 april 2015 21:55 schreef StaceySinger het volgende:
Ik zit nog met dat broekje
Spullen als een korte broek, telefoons en bh's werden ook gevonden. Ook hierdoor twijfelt Kremers aan het verdwaalscenario. "Als jij verdwaalt bent, zou je dan je BH afdoen? Ik ben niemand tegengekomen die dat zou doen.
http://www.rtlnieuws.nl/n(...)n-verdwalingstheorie
stel >? dat ze idd naar beneden gevallen zijn - is mogelijk
dan breek je het een en ander en je komt om van de honger of kou
wat gebeurt er dan met zo'n lichaam ?
er komen dieren op af en die gaan ermee aan de gang
blijft er dan niks in dat broekje zitten ?
kunnen alle botten er dan zomaar uit ?
als een gedeelte van zo'n lichaam meegesleurd wordt door de rivier en er
zitten evt nog bepaalde botten in dan slaan die tegen de stenen/rotsen aan puin
en moeten er Bot splinters in de stof van dat broekje te vinden zijn
of bitemarks van dieren
is dat onderzocht ?
Ja, 500 was in orde.quote:Op vrijdag 1 mei 2015 17:00 schreef RapaNui het volgende:
Goed uitgelegd, Perico. Vraagje: heb je dezelfde test met bijvoorbeeld ook foto 500 uitgevoerd? Ter controle? Zijn daar geen laagjes die loslaten?
Wat Jackie al betoonde. 1Vandaag heeft het complete politiedossier en NFI rapport in handen en daar citeren ze uit in de uitzending. Dat staat los van de inhoud van de CD die de ouders uit Panama kregen.quote:Op vrijdag 1 mei 2015 18:58 schreef bladwijzer het volgende:
Als ik je goed begrijp zeg je dat het onmogelijk is dat foto 509 van een (kopie) cd verwijderd is voor het televisie interview,
b.v. omdat de ouders de betreffende foto niet in de publiciteit wilden hebben?
Kun je uitleggen waarom dat onmogelijk is?
Als er een beeld is, dat in aanmerking komt voor manipulatievermoedens, dan is het 499. En dat was het al sinds eind juni, toen die discussie uit het niets ontbrandde. Meerdere mensen voelden intuitief aan dat er iets niet strookte met de normale gang van zakenquote:Op vrijdag 1 mei 2015 20:35 schreef StaceySinger het volgende:
die foto is dus duidelijk op slinkse wijze beïnvloed
Maar als er dit minieme verschil is, heeft Hans dus wel alle foto's uit de burst. Dat zou opmerkelijk zijn, omdat het rapport hierover zwijgt.quote:Op vrijdag 1 mei 2015 21:48 schreef ToniB het volgende:
volgens Perico was het een "'fotoburst''. Dat zou het kunnen verklaren. Als Lisanne dan net een klein pasje naar voren maakt zijn de verschillen minimaal maar wel aanwezig. En Kris lijkt net iets meer haar schouders te laten hangen.
Theoretisch kan dat, praktisch eigenlijk niet. De telefoons zouden dan weer contact gemaakt hebben wanneer ze binnen een bepaalde cirkel van de CD waren gekomen. Daar zijn ze dus buiten gebleven op 1 april. En ze zijn dus ook niet terug over de CD gekomen. Om het anders te laten zijn moet je vreemde dingen uithalen met de telefoons. Bovendien is de kans dat je met de meiden gezien wordt natuurlijk levensgroot.quote:Op donderdag 30 april 2015 23:12 schreef gynaika het volgende:
[..]
Kan ook zeker wel dat K en L weer terug zijn gegaan/geleid na Q1 en dat daar aan de Boquete kant de nog niet duidelijke gebeurtenissen hebben plaatsgevonden.
Perico bedankt voor de uitlegquote:Op vrijdag 1 mei 2015 22:27 schreef Perico het volgende:
[..]
Ja, 500 was in orde.
Het eigenaardige met foto 499 is, dat ondanks dat Lisanne daar groot op 0.47 meter van de fotonemer op staat en niet te missen is.. volgens de metadata er multipoint autofocus is toegepast, alsof het alleen het homogene landschap betrof, zonder duidelijke dominante aandachtstrekkers.
Foto 500 is gewoon duidelijk, Facedetect Autofocus, 1 punt, en verder goed in relatie tot de achtergrond.
[..]
Wat Jackie al betoonde. 1Vandaag heeft het complete politiedossier en NFI rapport in handen en daar citeren ze uit in de uitzending. Dat staat los van de inhoud van de CD die de ouders uit Panama kregen.
[..]
Als er een beeld is, dat in aanmerking komt voor manipulatievermoedens, dan is het 499. En dat was het al sinds eind juni, toen die discussie uit het niets ontbrandde. Meerdere mensen voelden intuitief aan dat er iets niet strookte met de normale gang van zaken
[..]
Maar als er dit minieme verschil is, heeft Hans dus wel alle foto's uit de burst. Dat zou opmerkelijk zijn, omdat het rapport hierover zwijgt.
zoals ?quote:Op vrijdag 1 mei 2015 22:36 schreef MeloD het volgende:
Jongens nogmaals: waaaarom foto's manipuleren ipv hele fototoestel zoek maken? Wat ligt meer voor de hand? Zijn er geen andere sporen die meer aandacht verdienen dan deze foto's??
Als de foto 509 na de vondst gewist is, had het NFI deze kunnen reconstrueren. Dan stond hij nog gewoon in nullen en enen op de SDkaart.quote:Op vrijdag 1 mei 2015 22:40 schreef ToniB het volgende:
perico
''Maar als er dit minieme verschil is, heeft Hans dus wel alle foto's uit de burst. Dat zou opmerkelijk zijn, omdat het rapport hierover zwijgt''.
Nee niet als de ouders 508 in handen hebben en wij hebben de gelekte foto 509(in mijn theorie). Dan heeft degene per ongeluk 509 gewist en omdat die bijna identiek is aan 508 heeft hij bij foto die hij lekte i.p.v. 509- 508 ingevuld.....anders zou het helemaal opvallen.
Geen idee, denk dat alles wel gezegd is zolang er weinig/geen nieuwe info bij komt. Sommigen lijken zich steeds verder in te graven in hun tunneltje (misdrijf, ongeval, verdwaling, wat dan ook) wat de sfeer hier niet ten goede komtquote:
Ik neem aan dat de lek bij nfi panama ligt, iemand met verstand van dat soort zaken. Hij zal dan ook wel weten hoe je zo een foto ''onzichtbaar'' kunt maken.quote:Op vrijdag 1 mei 2015 22:42 schreef matteo_111 het volgende:
[..]
Als de foto 509 na de vondst gewist is, had het NFI deze kunnen reconstrueren. Dan stond hij nog gewoon in nullen en enen op de SDkaart.
onzin> dit is een open en vrij forumquote:Op vrijdag 1 mei 2015 22:44 schreef MeloD het volgende:
[..]
Geen idee, denk dat alles wel gezegd is zolang er weinig/geen nieuwe info bij komt. Sommigen lijken zich steeds verder in te graven in hun tunneltje (misdrijf, ongeval, verdwaling, wat dan ook) wat de sfeer hier niet ten goede komt
Mijn voorstel: concrete vragen voor expedities zodat er hopelijk op basis daarvan verder gepuzzeld kan worden
550 komt van de camera. Die doet niet aan selfies.quote:Op donderdag 30 april 2015 23:49 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Volgens mij is 550 een selfie. De lichtbron is de reflectie van de flitser in het wateroppervlak dat als spiegel dient. De fotograaf moet erop staan. Vraag is of er genoeg licht en weerspiegeling was om kenmerken vast te leggen.
Het kan nog alle kanten op.quote:Op vrijdag 1 mei 2015 22:44 schreef MeloD het volgende:
[..]
Geen idee, denk dat alles wel gezegd is zolang er weinig/geen nieuwe info bij komt. Sommigen lijken zich steeds verder in te graven in hun tunneltje (misdrijf, ongeval, verdwaling, wat dan ook) wat de sfeer hier niet ten goede komt
Mijn voorstel: concrete vragen voor expedities zodat er hopelijk op basis daarvan verder gepuzzeld kan worden
Wat is onzin? Mijn mening? Dankjequote:Op vrijdag 1 mei 2015 22:46 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
onzin> dit is een open en vrij forum
Eenschquote:
Die expeditie is jullie ding. Wij gaan hier niet zitten wachten tot jullie terug zijn.quote:Op vrijdag 1 mei 2015 22:44 schreef MeloD het volgende:
[..]
expeditie is de naamquote:Op vrijdag 1 mei 2015 22:55 schreef bladwijzer het volgende:
[..]
Die expeditie is jullie ding. Wij gaan hier niet zitten wachten tot jullie terug zijn.
Bovendien heb ik begrepen dat er geen verslag gedaan gaat worden dus waarom zouden we dan vragen stellen?
Omdat je op basis van de antwoorden op die vragen mogelijk weer verder kan puzzelen. En info wordt heus wel gedeeld, maar niet met mensen die een expeditie complete onzin vinden en het alleen maar afkrakenquote:Op vrijdag 1 mei 2015 22:55 schreef bladwijzer het volgende:
[..]
Bovendien heb ik begrepen dat er geen verslag gedaan gaat worden dus waarom zouden we dan vragen stellen?
Ach, of ze het nu al weten of binnen een dag nadat we er zijn, what's the differencequote:
Worden de bevindingen hier in het topic gedeeld?quote:Op vrijdag 1 mei 2015 22:57 schreef MeloD het volgende:
[..]
Omdat je op basis van de antwoorden op die vragen mogelijk weer verder kan puzzelen. En info wordt heus wel gedeeld, maar niet met mensen die een expeditie complete onzin vinden en het alleen maar afkraken
Dat ben ik niet van plan. We zijn hier voor van alles en nog wat uitgescholden omdat we naar Panama gaan en daar ben ik wel klaar mee. We hebben ook van een mod te horen gekregen dat FOK niet achter de expeditie staat.quote:Op vrijdag 1 mei 2015 22:58 schreef bladwijzer het volgende:
[..]
Worden de bevindingen hier in het topic gedeeld?
Ja, de sleutel tot het raadsel ligt in de ochtend van 1 april 2014, voordat zij aan de Pianista hike begonnen.quote:Op vrijdag 1 mei 2015 22:54 schreef jackie12 het volgende:
Ik denk dat er nog genoeg te onderzoeken is.
De meeste users hier beginnen met het verhaal op 1 april vanaf 13.54 uur.
Heel eerlijk? Vind ik niet het interessantst.
Ik zei het in augustus en ik zeg het in mei; Ik denk dat de waarheid in de ochtend van 1 april ligt en ik vind dat veel users hier daar de ogen voor sluiten en/of met onlogische verklaringen komen hoe en wat er die ochtend is gebeurd vanaf opstaan tot naar de Pianista toe.
In dat geval kun je ook beter vragen over wat jullie kunnen doen in Boquete, dus vragen die users hebben, via andere kanalen stellen. Aangezien het voor de discussie hier toch niet relevant is dan.quote:Op vrijdag 1 mei 2015 23:08 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Dat ben ik niet van plan. We zijn hier voor van alles en nog wat uitgescholden omdat we naar Panama gaan en daar ben ik wel klaar mee. We hebben ook van een mod te horen gekregen dat FOK niet achter de expeditie staat.
Dus ik deel mijn bevindingen met de users die wel achter ons staan.
Nee het is niet relevant voor de open discussie hier als informatie niet openlijk gedeeld wordt.quote:Op vrijdag 1 mei 2015 23:12 schreef MeloD het volgende:
Voordat het weer uit de hand loopt: ik hou op over het gevoelige onderwerp 'expeditie', het was niet mijn intentie die discussie weer op te rakelen. Wel blijf ik erbij dat ik denk dat dat is wat het topic op kan brengen: welke vragen moeten nog beantwoord worden en welke kunnen in Panama/Boquete beantwoord worden. Inmiddels blijken er meerdere 'expeditieplannen' te lopen dus lijkt me het alleen maar extra relevantLaten we uitgaan van elkaar helpen/ondersteunen ipv elkaar tegenwerken.
Als 509 zoals Perico constateerde, deel uitmaakt van een fotoburst die met 508 begint, dan was 509 vrijwel gelijk aan 508.quote:Op vrijdag 1 mei 2015 11:59 schreef bladwijzer het volgende:
[..]
Er kunnen andere foto's van Lisanne met haar telefoon gemaakt zijn.
De camera was van Kris dus misschien maakt Kris de meeste foto's van Lisanne met de telefoon van Lisanne.
Ja foto 509 is volgens mij een gewiste foto van Lisanne bij de 1e quebrada.
Als je telefoon dit kan:quote:Op vrijdag 1 mei 2015 22:34 schreef jackie12 het volgende:
Perico, kun je nog een keer in Jip en Janneke taal uitleggen wat een fotoburst is?
Ik weet dat ik het foto mannetje ben en voor eigen parochie preek. Maar de discussies hierover gaan eigenlijk wel altijd in goede harmonie, met Stacey, Matteo, RapaNui en andere geinteresseerden. En in het verleden user Stratotanker, die de grote expert was uit het vakgebied.quote:Op vrijdag 1 mei 2015 22:44 schreef MeloD het volgende:
Vind ik wat flauw Domnivoor.quote:Op vrijdag 1 mei 2015 23:08 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Dat ben ik niet van plan. We zijn hier voor van alles en nog wat uitgescholden omdat we naar Panama gaan en daar ben ik wel klaar mee. We hebben ook van een mod te horen gekregen dat FOK niet achter de expeditie staat.
Waarom moeten users achter jullie staan terwijl we niet eens weten wat jullie daar gaan doen ?quote:Op vrijdag 1 mei 2015 23:08 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Er gaan toch meer expedities?quote:Op vrijdag 1 mei 2015 22:58 schreef bladwijzer het volgende:
[..]
Worden de bevindingen hier in het topic gedeeld?
Nee dat mag ik hopen.quote:Op vrijdag 1 mei 2015 22:49 schreef MeloD het volgende:
[..]
EenschMaar dat lijkt niet iedereen hier te denken
We proberen aan waarheidsvinding te doen toch? Niet aan "wie is de winnaar van het spelletje 'raadt wat er met K&L gebeurd is'"
En ik stel mijn vragen here there and everywhere, want een goede vraag is nooit mis.quote:Op vrijdag 1 mei 2015 23:08 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Ik doel ook absoluut niet op jou, jij probeert de fotogegevens voor zover ik als fotoleek kan beoordelen objectief te benaderen en dat is alleen maar heel waardevol (hoewel ik me dus ook wel afvraagt hoe relevant het is, omdat ik - als "derde" denkende - dat fototoestel gewoon stukgeslagen zou hebben mocht er voor mij belastend materiaal op staan)quote:Op vrijdag 1 mei 2015 23:14 schreef Perico het volgende:
Ik weet dat ik het foto mannetje ben en voor eigen parochie preek. Maar de discussies hierover gaan eigenlijk wel altijd in goede harmonie, met Stacey, Matteo, RapaNui en andere geinteresseerden. En in het verleden user Stratotanker, die de grote expert was uit het vakgebied.
Ik denk dat je best een interessante discussie kan voeren over wat de relevante vragen zijn. Daarover zijn de meningen al sterk verdeeld.quote:Op vrijdag 1 mei 2015 23:11 schreef bladwijzer het volgende:
[..]
In dat geval kun je ook beter vragen over wat jullie kunnen doen in Boquete, dus vragen die users hebben, via andere kanalen stellen. Aangezien het voor de discussie hier toch niet relevant is dan.
Jij gaat toch ook (of heb ik het verkeerd begrepen?)? Wat is jouw onderzoeksdoel? Ga je alleen of met meerderen?quote:Op vrijdag 1 mei 2015 23:14 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Vind ik wat flauw Domnivoor.
Er werd door jullie een tijdje terug om sponsoring gevraagd. Prima.
Maar ook werd er door jullie vaak grappen en grollen gemaakt en kreeg ik zelfs het idee dat de nadruk meer lag op vakantie vieren dan onderzoek doen.
ik vraag me idd af hoe dat verzekerings/polis technisch werktquote:Op vrijdag 1 mei 2015 23:17 schreef ToniB het volgende:
[..]
Nee dat mag ik hopen.
Maar het moet gezegd worden dat zodra het woord misdrijf valt, hier alle stoppen doorslaan. Voor sommigen is dat ondenkbaar en zelfs onbespreekbaar. Ik stoor me hier zeer aan en daarom post ik soms dagen niet. Dat geruzie.....bah. Gewoon een fatsoenlijke discussie voeren is dan bijna onmogelijk zonder weggezet te worden als zot.
Zoals ik al zei; Het kan nog alle kanten op. Als ik een overtuiging had over 1 van de scenario's dan had ik hier zeker niet meer meegelezen, ...iedere post! Wat is er met die meiden gebeurd houdt mij bezig vanaf vorig jaar 3 april en laat me niet los. En met mij velen hier zoeken we nog steeds naar Answers. Hoeveel uren, dagen, maanden hebben we inmiddels inzicht kunnen krijgen in dat kleine stukje aarde. (Hoeveel tijd heeft FvdG hieraan kunnen besteden, zich erin kunnen verdiepen?)
Ik kan vanaf hier zijn scenario niet weerleggen maar trek, door de inmiddels de vergaarde kennis, zijn scenario in twijfel. Sterker nog ik geloof zelfs dat hij een scenario heeft gecreëerd omdat er een punt achter gezet moest worden.
Nuance: uit naam van FOK! dingen doen wordt niet op prijs gesteld.quote:Op vrijdag 1 mei 2015 23:08 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Tot nu toe zijn daarvoor geen concrete aanwijzingen. Wel hebben betrokkenen en getuigen niet goed opgelet en konden dus geen beeld geven van wat KenL deden en zouden gaan doen.quote:Op vrijdag 1 mei 2015 23:09 schreef gynaika het volgende:
[..]
Ja, de sleutel tot het raadsel ligt in de ochtend van 1 april 2014, voordat zij aan de Pianista hike begonnen.
dus de 1 zegt info wordt heus wel gedeeld en de ander zegt van nietquote:Op vrijdag 1 mei 2015 23:08 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Daar stoor ik me ook aan ja, maar ik moet zeggen dat mijn nekharen ook overeind gaan staan bij stelligheid ("ik weet absoluut zeker zonder twijfel bla bla" ten aanzien van om het even welk scenario) en narrow-mindednessquote:Op vrijdag 1 mei 2015 23:17 schreef ToniB het volgende:
[..]
Maar het moet gezegd worden dat zodra het woord misdrijf valt, hier alle stoppen doorslaan. Voor sommigen is dat ondenkbaar en zelfs onbespreekbaar. Ik stoor me hier zeer aan en daarom post ik soms dagen niet. Dat geruzie.....bah. Gewoon een fatsoenlijke discussie voeren is dan bijna onmogelijk zonder weggezet te worden als zot.
Als je niet bereid bent om alle bevindingen hier in het topic te delen, maar alleen met een door jullie geselecteerd groepje, stel de vragen dan ook alleen aan dat groepje. Een dergelijke insteek hoort niet op een open forum.quote:Op vrijdag 1 mei 2015 23:18 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Ik denk dat je best een interessante discussie kan voeren over wat de relevante vragen zijn. Daarover zijn de meningen al sterk verdeeld.
Informatie wordt wel gedeeld. Maar niet perse publiekelijk op fok.quote:Op vrijdag 1 mei 2015 23:23 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
dus de 1 zegt info wordt heus wel gedeeld en de ander zegt van niet
vergaderen jullie wel of zitten jullie nu al allemaal op een andere golflengte ?
Het is wat mij betreft ontzettend relevant en interessant. Het zou ook heel waardevol zijn als je iets met een gerust hart kunt afsluiten en uitsluiten.quote:Op vrijdag 1 mei 2015 23:18 schreef MeloD het volgende:
Ik doel ook absoluut niet op jou, jij probeert de fotogegevens voor zover ik als fotoleek kan beoordelen objectief te benaderen en dat is alleen maar heel waardevol (hoewel ik me dus ook wel afvraagt hoe relevant het is, omdat ik - als "derde" denkende - dat fototoestel gewoon stukgeslagen zou hebben mocht er voor mij belastend materiaal op staan)
hou dan ff op om het over die zogenaamde expeditie te hebbenquote:Op vrijdag 1 mei 2015 23:26 schreef agter het volgende:
[..]
Informatie wordt wel gedeeld. Maar niet perse publiekelijk op fok.
Duidelijk?
Ik ben nog niet helemaal bijgelezen, maar vraag me even af wat de toleranties zijn bij de gemeten afstanden voor de canon camera, in het geval van de 0.47 meter afstand. Kan dat ook nog 0,6 of 0,8 meter zijn?quote:Op vrijdag 1 mei 2015 23:14 schreef Perico het volgende:
[..]
Als je telefoon dit kan:
Hou maar eens de knop ingedrukt als je een foto wil nemen. Dan schiet hij een boel beelden achter elkaar, wat een photo burst heet. Je kunt hierna het beste beeld, of meerdere, uit de reeks kiezen. Dat zijn meerdere beelden per seconde.
Foto 508 zou de start van de photo burst kunnen zijn geweest. Daar zijn notaties aangetroffen van 0 honderdste seconde, wat altijd standaard is voor de eerste foto uit een burst.
[..]
Ik weet dat ik het foto mannetje ben en voor eigen parochie preek. Maar de discussies hierover gaan eigenlijk wel altijd in goede harmonie, met Stacey, Matteo, RapaNui en andere geinteresseerden. En in het verleden user Stratotanker, die de grote expert was uit het vakgebied.
We blijven met deze beelden bezig, omdat ze direct bewijsmateriaal zijn. Je wilt kunnen uitsluiten, dat ze gemanipuleerd zijn. En is er een greintje verdachtmaking, dan kun je nog eens vanuit afgeleide invalshoeken naar dingen kijken.
Als dat tegen het zere been is van anderen die dit onderwerp helemaal niets vinden: ik geloof in leven en laten leven. Over iets heen lezen dat je niet boeit. Maar als er nog steeds interesse voor is en we slaan elkaar de koppen niet in, vind ik het best.
Je hebt wel gelijk dat de stellingen misdrijf, ongeval en verdwalen duidelijk betrokken zijn. Ook al houdt iedereen alle opties open. Maar herhaling kan geen kwaad, de verwijzing "daar hebben we het al over gehad" is op zoveel van toepassing.
Welk gebedel om geld?quote:Op vrijdag 1 mei 2015 23:30 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
hou dan ff op om het over die zogenaamde expeditie te hebben
dit is het Fok forum en dat gebedel om geld mag hier gewoon niet
Wat maken de expedities van users hier anders dan de expedities van andere vrijwilligers? Waarom wordt daar toch steeds zo over gevallen terwijl eerdere expedities vol interesse gevolgd zijn? Ik baal daar nogal van, dat hele gedoe terwijl ik de beste bedoelingen heb.quote:Op vrijdag 1 mei 2015 23:30 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
hou dan ff op om het over die zogenaamde expeditie te hebben
dit is het Fok forum en dat gebedel om geld mag hier gewoon niet
Ik vraag me dan af hoe een discussie hier straks dan verder gaat. Een aantal mensen heeft informatie die andere users niet hebben. De bron wordt niet gedeeld, dus op die manier ga je dan bepaalde users aan de kant zetten.quote:Op vrijdag 1 mei 2015 23:26 schreef agter het volgende:
[..]
Informatie wordt wel gedeeld. Maar niet perse publiekelijk op fok.
Duidelijk?
Dat is helaas nu al zo.quote:Op vrijdag 1 mei 2015 23:34 schreef bladwijzer het volgende:
[..]
Ik vraag me dan af hoe een discussie hier straks dan verder gaat. Een aantal mensen heeft informatie die andere users niet hebben. De bron wordt niet gedeeld, dus op die manier ga je dan bepaalde users aan de kant zetten.
dit schreef Jackie 12 net :quote:Op vrijdag 1 mei 2015 23:33 schreef agter het volgende:
[..]
Welk gebedel om geld?
Is er al een rekeningnummer genoemd dan?
Gewoon mee doorgaan.quote:Op vrijdag 1 mei 2015 23:26 schreef Perico het volgende:
[..]
Het is wat mij betreft ontzettend relevant en interessant. Het zou ook heel waardevol zijn als je iets met een gerust hart kunt afsluiten en uitsluiten.
Maar dan zie je weer allemaal opvallende dingen die in "normale" series die je van heinde en verre al maandenlang vergelijkt niet zitten..
En dan wringt en schuurt het toch nog steeds een beetje. Die constatering van, een misdrijfpleger zou nooit dwaalsporen uitzetten, maar zou de camera kwijtspelen en het geld pakken en de rugzak laten verdwijnen etc... daar denk ik dan niet eens aan.
Ik wil gewoon dat er niets op die reeks is aan te merken. Maar dat blijkt niet zo eenvoudig. Ook is het het enige concrete bewijsmateriaal zowat. Alle andere info, van getuigenverklaringen tot handel en wandel van menigeen, is secundair.
Maar mocht het nu zo zijn, dat de meerderheid vindt dat het hier niet meer over moet gaan, omdat het doodgeslagen is, dan hoor ik dat graag.
"Sponsoring is zeker welkom."quote:Op vrijdag 1 mei 2015 23:36 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
dit schreef Jackie 12 net :
Vind ik wat flauw Domnivoor.
Er werd door jullie een tijdje terug om sponsoring gevraagd
dit schreef Fogel net :
Naar geld of andere dingen vragen om zo'n expeditie mogelijk te maken is een no-go hier.
jawel hoor de bevindingen van Perico zijn Heel waardevolquote:Op vrijdag 1 mei 2015 23:37 schreef gynaika het volgende:
[..]
Gewoon mee doorgaan.
De foto’s hebben veel te zeggen, het wordt alleen nog niet geheel goed verstaan.
JA > Caveatquote:Op vrijdag 1 mei 2015 23:38 schreef agter het volgende:
[..]
"Sponsoring is zeker welkom."
Als ik dat schrijf, is dat dan bedelen om geld?
Heel simpel: dan wordt de inhoudelijke discussie elders gevoerd en niet meer op Fok.quote:Op vrijdag 1 mei 2015 23:34 schreef bladwijzer het volgende:
[..]
Ik vraag me dan af hoe een discussie hier straks dan verder gaat. Een aantal mensen heeft informatie die andere users niet hebben. De bron wordt niet gedeeld, dus op die manier ga je dan bepaalde users aan de kant zetten.
Dat begrijp ik en dan kun je inhoudelijke vragen betreffende de expeditie nu ook beter elders stellen.quote:Op vrijdag 1 mei 2015 23:41 schreef MeloD het volgende:
[..]
Heel simpel: dan wordt de inhoudelijke discussie elders gevoerd en niet meer op Fok.
De echte inhoudelijke discussie wordt hier toch wel gevoerd hoorquote:
Waarom?quote:Op vrijdag 1 mei 2015 23:42 schreef bladwijzer het volgende:
[..]
Dat begrijp ik en dan kun je inhoudelijke vragen betreffende de expeditie nu ook beter elders stellen.
daarom...quote:Op vrijdag 1 mei 2015 22:08 schreef matteo_111 het volgende:
[..]
Een soort symbolisch landkaart dus? Versleutelde boodschap?
Lijkt me wat te ver gezocht. Wat we op de nachtfoto's zien (4 van de 80) zijn min of meer toevallige situaties en objecten. Het haar van de ander (Kris) een plateau met uitzicht waar je kunt verblijven, Een steen dicht bij en rivier met een tak en twee (signaal-)zakjes. De tak is langer dan we zien. Dat blijkt uit: het einde staat niet op de foto; de kleine takjes waar de zakjes aan zijn geknoopt staan omhoog en die rechtopstaande stand wordt niet op de plek zelf ondersteund door andere twijgen. Dat betekent dat het tegenwicht geboden moet worden door een (redelijk lang) deel van de tak buiten beeld.
Dan zouden we dus te maken hebben met een lange tak en twee zakjes eraan. Geschikt als signaal?! Die zet je uit op een zichtbare plek als je slaapt (vanwege koorts, verwonding, wakker zijn 's nachts, slangenbeet enz) en geen geluid maakt.
quote:Op vrijdag 1 mei 2015 23:17 schreef ToniB het volgende:
[..]
Nee dat mag ik hopen.
Zoals ik al zei; Het kan nog alle kanten op. Als ik een overtuiging had over 1 van de scenario's dan had ik hier zeker niet meer meegelezen, ...iedere post! Wat is er met die meiden gebeurd houdt mij bezig vanaf vorig jaar 3 april en laat me niet los. En met mij velen hier zoeken we nog steeds naar Answers. Hoeveel uren, dagen, maanden hebben we inmiddels inzicht kunnen krijgen in dat kleine stukje aarde. (Hoeveel tijd heeft FvdG hieraan kunnen besteden, zich erin kunnen verdiepen?)
Ik kan vanaf hier zijn scenario niet weerleggen maar trek, door de inmiddels vergaarde kennis, zijn scenario in twijfel. Sterker nog ik geloof zelfs dat hij een scenario heeft gecreëerd omdat er een punt achter gezet moest worden.
Het zijn 32 of 28 standaardinstellingen. Het kan zeer zeker wat meer of minder zijn, in de praktijk. De waarde 65.53 meter, betekent dan "oneindig".quote:Op vrijdag 1 mei 2015 23:32 schreef matteo_111 het volgende:
Ik ben nog niet helemaal bijgelezen, maar vraag me even af wat de toleranties zijn bij de gemeten afstanden voor de canon camera, in het geval van de 0.47 meter afstand. Kan dat ook nog 0,6 of 0,8 meter zijn?
Wel is deze camera erop gemaakt, gezichten te herkennen en automatisch hierop scherp te stellen. Zelfs Kris op 505 is herkend als zodanig. Dus als dan op 499 Lisanne levensgroot in beeld is, maar de camera niet Autodetect Face doet, is dat opmerkelijk.quote:Verder heb je het over meerdere scherpstellingen, Dat doen camera's soms en ze kunnen ook weleens te traag zijn met een nieuwe instelling en dan is de foto niet optimaal.
De kans is groot dat ik alleen ga. Maar ga nog proberen iemand mee te krijgen.quote:Op vrijdag 1 mei 2015 23:19 schreef agter het volgende:
[..]
Jij gaat toch ook (of heb ik het verkeerd begrepen?)? Wat is jouw onderzoeksdoel? Ga je alleen of met meerderen?
Oprechte vragen.
Hier ben ik het dus totaal niet met je eens.quote:Op vrijdag 1 mei 2015 23:23 schreef matteo_111 het volgende:
[..]
Tot nu toe zijn daarvoor geen concrete aanwijzingen.
dank voor je uitleg!quote:Op vrijdag 1 mei 2015 21:08 schreef bladwijzer het volgende:
[..]
Mijn beroep is iets met monitoren, analyseren en waar nodig bijsturen om alles weer volgens plan te laten gaan
Verder zijn er geen feiten die verdwalen of een ongeluk uitsluiten. Doe je dat toch, dan beperk je jezelf en is je kijk op zaken niet meer objectief.
Dat gaat natuurlijk ook op voor het uitsluiten van een misdrijf![]()
Ik vraag me af of jullie vergeten zijn wat een open forum is.quote:Op vrijdag 1 mei 2015 23:48 schreef agter het volgende:
[..]
Waarom?
Bijdragen (intellectueel bedoel ik dan) worden zeer zeker op prijs gesteld. En op een correcte manier beantwoord. Hoeft toch niet perse openbaar te zijn?
Bijdragen zijn zowel openbaar als via Pm/Dm tot ons gekomen. Het gaat tenslotte om de inhoud, niet om het medium.
Zeker als je van een misdrijf uitgaat, zou ik je willen adviseren om minimaal 1 iemand mee te nemen.quote:Op vrijdag 1 mei 2015 23:52 schreef jackie12 het volgende:
[..]
De kans is groot dat ik alleen ga. Maar ga nog proberen iemand mee te krijgen.
compleet mee eens!quote:Op vrijdag 1 mei 2015 22:55 schreef bladwijzer het volgende:
[..]
Die expeditie is jullie ding. Wij gaan hier niet zitten wachten tot jullie terug zijn.
Eigenlijk was de sfeer best goed, tot dat jij dat postte![]()
Ik deel graag alles.quote:Op vrijdag 1 mei 2015 23:54 schreef bladwijzer het volgende:
[..]
Ik vraag me af of jullie vergeten zijn wat een open forum is.
Je deelt meningen, inzichten en bronnen. Je gaat niet selecteren wie de bron wel en wie de bron niet mag weten.
Leuk of niet, zonder dit topic was er geen expeditie geweest.
Never bite the hand that feeds you
Het gaat niet om een enkele pm of zo. Maar om het structureel achterhouden van bronnen.quote:Op vrijdag 1 mei 2015 23:57 schreef agter het volgende:
[..]
Ik deel graag alles.
Maar als mensen aangeven dingen privé te behandelen (Pm), ga ik dat niet zo maar openbaar gooien. Sorry.
Lul toch niet, met degene die wilden betalen. Ik vroeg om een goed plan via PM, ik heb van jullie niets gehad. Je wilt gewoon op vakantie. Draai de boel hier nu niet om.quote:Op vrijdag 1 mei 2015 23:08 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
joh, je hebt de hele avond al helemaal gelijk!quote:Op vrijdag 1 mei 2015 23:13 schreef bladwijzer het volgende:
[..]
Nee het is niet relevant voor de open discussie hier als informatie niet openlijk gedeeld wordt.
Heb je het gevoel dat we dat doen dan?quote:Op zaterdag 2 mei 2015 00:01 schreef bladwijzer het volgende:
[..]
Het gaat niet om een enkele pm of zo. Maar om het structureel achterhouden van bronnen.
Is ook niet verboden natuurlijk, maar dit topic gebruiken als springplank en dan weggooien als oude schoenen, ik vind dat ook niet zo sympathiek hoor.
Het blijkt dat de expeditiegangers na terugkomst niets meer van Fok willen weten.quote:Op zaterdag 2 mei 2015 00:03 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
joh, je hebt de hele avond al helemaal gelijk!
Op maandag 19 januari 2015 01:54 schreef El_Matador het volgende:quote:Op zaterdag 2 mei 2015 00:02 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Lul toch niet, met degene die wilden betalen. Ik vroeg om een goed plan via PM, ik heb van jullie niets gehad. Je wilt gewoon op vakantie. Draai de boel hier nu niet om.
Er zijn 2 personen die jullie al geld gegeven hebben, stort dat ff terug, stoere jongen of zorg dat zij weten wat en hoe..
respectloos en zielig gedoe, niet fok waardig
en daar gaat het om, niet leuren om geld en zeker niet aannemen!
En al helemaal niet zo posten. Woord bij daad voegen.
Is dat zo? Of is dit nu juist jouw angst?quote:Op zaterdag 2 mei 2015 00:07 schreef bladwijzer het volgende:
[..]
Het blijkt dat de expeditiegangers na terugkomst niets meer van Fok willen weten.
Dat is prima, alleen stel dan ook geen vragen mbt de expeditie hier.
De discussie op Fok zal geen profijt hebben van de expeditie dus wat moeten we er nog mee dan.
God alle machtig, lees jij zo selectief? 10 kandidaten?quote:Op vrijdag 1 mei 2015 23:23 schreef matteo_111 het volgende:
[..]
Tot nu toe zijn daarvoor geen concrete aanwijzingen. Wel hebben betrokkenen en getuigen niet goed opgelet en konden dus geen beeld geven van wat KenL deden en zouden gaan doen.
Zit daar bij iemand een plan achter, en bij wie dan? Hier is bijna heel Boquete al besproken en er zijn vast mensen met een shortlist van 10 kandidaten. Maar wie invloed had, heeft geen zinnig motief en we kennen niemand die bewijsbaar een motief heeft om bewust foute informatie te verspreiden.
Er is geen angst.quote:Op zaterdag 2 mei 2015 00:07 schreef agter het volgende:
[..]
Heb je het gevoel dat we dat doen dan?
Ik denk vaak dat zeker Mata een open boek is voor sommigen hier.hij maakt van zijn hart geen moordkuil.
Ik begrijp je angst. Maar denk persoonlijk dat ie niet gegrond is.
Maken we een afspraak: heb jij het gevoel dat wij met dingen komen zonder bron, spreek ons daar dan op aan!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |