Dat heb ik zelf nog niet meegemaakt, in dit geval klopte de doorzendservice gewoon. Bezorgers zien het gewoon regelmatig over het hoofdquote:Op zondag 10 mei 2015 23:36 schreef blijevis het volgende:
[..]
Soms wordt post ten onrechte doorgestuurd.
Zo kom ik wel eens doorgezonden post tegen die oorspronkelijk was gericht aan "de bewoner(s) van [oud adres]", die via de doorzendservice is doorgestuurd naar [nieuw adres]. Zulke post gaat bij mij met een herstelsticker terug naar [oud adres], niet omdat ik de doorzendcode niet had gezien, maar omdat "de bewoner(s) van [oud adres]" nu eenmaal per definitie op [oud adres] wonen, en niet op [nieuw adres].
Je verhaal is ook een beetje warrig. Wat heb je nu precies gedaan, en wat is er volgens jou mis gegaan? En welke site verkeert er in een "veranderingssituatie?"quote:Op maandag 11 mei 2015 00:57 schreef Teslynd het volgende:
[..]
Nee, ik heb het over pakketjes die je bestelt en dus laat bezorgen, zonder dat je daarvoor vrij moet nemen om een paar uur op de pakketbezorger te wachten. Na de eerste bestelpoging met de bezorgcode direct laten weten dat het op het postkantoor moet blijven, waar ik het dus ophaal. Er is/was nog de mogelijkheid om voor alles het postkantoor als bezorgadres op te geven, maar dat gaat/ging via het account en het is mij niet gelukt om het zo in te stellen. Ik weet niet of dat nu nog kan. Tussen 2 bezorgpogingen in het afhaalpunt als adres opgeven is tijdelijk? uitgeschakeld.
Kan je het zien als iemand onder OVO werkt? Het is natuurlijk een vuile regeling om mensen wel te laten rijden, maar er niet voor te betalen. In principe wil ik het dus gewoon afhalen en dan komt zo iemand voor niets en krijgt niets betaald.
Gelukkig zijn er nu ophaaladressen die voor mij goed bereikbaar zijn (zoals AH die door de week tot 21:00 uur open is) en daarmee omzeil ik de pakketbezorger. Als die gunstige ophaaladressen er niet geweest waren, zou ik wegens OVO stoppen met online kopen. Vandaar dat ik er hier even naar vroeg.
Ik kijk bij online-winkels altijd of het wel via PostNL gaat. Heb te veel slechte ervaringen met de diverse DHL-dochters. De overige bezorgbedrijven die ik tegenkom, hebben geen gunstig ophaaladres. Bij hun bestel ik dan ook niet.
Ik heb het vaak genoeg meegemaakt dat sterretje 21 niet goed werkt. Niet alleen post "aan de bewoners van", maar ook post voor de nieuwe bewoners wordt soms doorgestuurd. Heb het zelf meegemaakt toen ik verhuisd was, dat mijn post werd doorgestuurd naar het nieuwe adres van de oude bewoners.quote:Op maandag 11 mei 2015 08:39 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Dat heb ik zelf nog niet meegemaakt, in dit geval klopte de doorzendservice gewoon. Bezorgers zien het gewoon regelmatig over het hoofd
Bij mijn verhuizing werd mijn post ook doorgestuurd naar het nieuwe adres van de oude bewoners. Vervolgens werd de machinale door sturing uitgezet en moest alles met de hand.quote:Op maandag 11 mei 2015 09:13 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Ik heb het vaak genoeg meegemaakt dat sterretje 21 niet goed werkt. Niet alleen post "aan de bewoners van", maar ook post voor de nieuwe bewoners wordt soms doorgestuurd. Heb het zelf meegemaakt toen ik verhuisd was, dat mijn post werd doorgestuurd naar het nieuwe adres van de oude bewoners.
Soms zien bezorgers *21 ook over het hoofd, vooral op donkere enveloppen (bijv. van de belastingdienst) is de printregel nagenoeg onleesbaar.
Had ik hier ook. En wat ik ook schreef, op sticker of envelop, plus mailtjes aan teamcoach, het bleef doorgestuurd worden.quote:Op maandag 11 mei 2015 09:13 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Ik heb het vaak genoeg meegemaakt dat sterretje 21 niet goed werkt. Niet alleen post "aan de bewoners van", maar ook post voor de nieuwe bewoners wordt soms doorgestuurd. Heb het zelf meegemaakt toen ik verhuisd was, dat mijn post werd doorgestuurd naar het nieuwe adres van de oude bewoners.
De websites zijn nu in verandering, ze worden samengevoegd. Voorlopig kan je niets wijzigen tussen 2 bezorgpogingen in.quote:Op maandag 11 mei 2015 09:10 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Je verhaal is ook een beetje warrig. Wat heb je nu precies gedaan, en wat is er volgens jou mis gegaan? En welke site verkeert er in een "veranderingssituatie?"
Als jij na de eerste mislukte bezorgpoging aangeeft dat het pakje meteen naar het afhaalpunt kan, dan zal een pakketchauffeur (OVO of niet) daar gewoon gehoor aan moeten geven.
OVO-chauffeurs zijn vaak te herkennen doordat het PostNL-logo op hun bus wat kleiner is en wordt voorafgegaan door de woorden "wij rijden in opdracht van".
Overigens werken heel veel koeriersbedrijven met deze constructie, DHL en UPS doen het ook. Op die UPS-busjes staat ook vaak "onafhankelijk onderaannemer van UPS". Een grote leugen, want die bezorgers moeten aan zoveel regels voldoen en maken zulke lange dagen voor het bedrijf dat ze volledig afhankelijk zijn van het bedrijf.
Welke websites?quote:Op maandag 11 mei 2015 22:10 schreef Teslynd het volgende:
[..]
De websites zijn nu in verandering, ze worden samengevoegd. Voorlopig kan je niets wijzigen tussen 2 bezorgpogingen in.
Nou, dit zie je wel hoor. Het is aanmerkelijk kleiner. De bus van een subcontractor is grotendeels wit, bij een bezorger in dienst van PostNL is deze wit/oranje.quote:Op maandag 11 mei 2015 22:10 schreef Teslynd het volgende:
[..]
Wat kleiner merk ik niet gauw, maar de tekst ervoor is natuurlijk wel te zien als ik voldoende dichtbij sta en het busje niet wegzoeft.
Bezorgers hebben inderdaad veel contact met degenen die post ontvangen, maar de eigenlijke (betalende) klanten zijn niet de ontvangers maar de afzenders van de post. En met die afzenders heb je als bezorger meestal niet zoveel contact.quote:Op dinsdag 12 mei 2015 06:32 schreef Pietertje71 het volgende:
Management en luisteren naar werknemers die het meest klantcontact hebben om zo de klant een betere service te geven...tegen zo hoog mogelijke prijs naar de klant en in eigen portemonnee toe en zo min vergoeding/investering in vooral tijd en service naar de werkvloer natuurlijk![]()
Overigens zijn dit soort sessies naar mijn mening een beetje veel overbodig, want als er al werd geluisterd ipv tegengas geven en alleen voor eigen hachje zorgen, werd het contact en de service al veel beterMinder managers die op een blauwe maandag woensdag een keer met een ervaren postbode/bezorger in ene hele mooie wijk op een mooie zomerdag hebben meegelopen. Dit vooral op camera hebben vastgelegd ipv daadwerkelijk de functie van postbode/bezorger uit te voeren en meer mensen van de werkvloer in beslissende en uitvoerende rollen zetten
![]()
https://mijnpostnl.mijnpo(...)metklantcontact.aspx
Klopt, maar ik doelde eigenlijk ook (meer) op dat management eens met de (betalende) klant contact moet hebben (middels vloer-medewerkers) ipv achter een bureau meer te regelen zonder daadwerkelijk (betalende)klantenkennis ,als in face-to-face, te hebben. Ook horen hier pakketbezorgers en vervoerschauffeurs bij.quote:Op dinsdag 12 mei 2015 08:40 schreef blijevis het volgende:
[..]
Bezorgers hebben inderdaad veel contact met degenen die post ontvangen, maar de eigenlijke (betalende) klanten zijn niet de ontvangers maar de afzenders van de post. En met die afzenders heb je als bezorger meestal niet zoveel contact.
Ik opende mijnpakket en kreeg te zien dat alle diensten samengevoegd zullen worden, te beginnen met mijnpakket en postnl.quote:
Dan komt er hier een subcontractor. Als je aan de verkeerde kant staat, zie je geen logo. Bij de goede kant moet ik (bijziend) vrij dichtbij zijn om met zekerheid te zien dat het de pakketbezorger is. Ik begrijp nu, dat OVO de hoofdcontractor is.quote:Op dinsdag 12 mei 2015 08:12 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Nou, dit zie je wel hoor. Het is aanmerkelijk kleiner. De bus van een subcontractor is grotendeels wit, bij een bezorger in dienst van PostNL is deze wit/oranje.
Dat is al sinds december vorig jaar zo. De nieuwe site heet jouw.postnl.nl/ Sommige dingen zijn er wel handiger op geworden. Niet alles.quote:¨Ik opende mijnpakket en kreeg te zien dat alle diensten samengevoegd zullen worden, te beginnen met mijnpakket en postnl.
quote:Vooraankondiging adviesaanvraag over wijziging huis-aan-huisverspreiding
We hebben het voornemen om per 1 januari 2016 de verspreiding van huis-aan-huisfolders te concentreren op de zaterdag. De dinsdag komt daarmee te vervallen als vaste bezorgdag van huis-aan-huis. Deze wijziging heeft gevolgen voor diverse medewerkers. Daarom dienen wij voor de zomer 2015 een adviesaanvraag in bij de OR Productie. In dit bericht lees je alvast meer over de achtergrond van deze adviesaanvraag.
Een vaste bezorgdag van huis-aan-huis minder
Met ingang van 1 januari 2016 concentreren we de bezorging van huis-aan-huisfolders op zaterdag. Dit betekent dat we geen huis-aan-huisfolders meer op dinsdag verspreiden. Op dinsdag blijven we alleen nog de geadresseerde briefpost bezorgen. De specials, speciale huis-aan-huis uitgaven van bijvoorbeeld de overheid en gemeenten, blijven wij op donderdag bezorgen. Dit verandert niet.
Waarom deze wijziging?
Al jaren daalt het geadresseerde postvolume vanwege toenemende digitalisering en concurrentie. Daarnaast kiest de klant ook steeds vaker voor online aanbiedingen of radio en televisie. Het aantal te bezorgen folders zal daardoor in 2016 sterk dalen. Tegelijkertijd moeten wij onze dienstverlening betaalbaar, bereikbaar en betrouwbaar houden. Dit noodzaakt ons om onze organisatie aan te passen.
Huis-aan-huis is en blijft een krachtig medium dat consumenten in beweging brengt. De bezorging van huis-aan-huisfolders op zaterdag sluit aan bij de wensen van de klant. 54% van de consumenten geeft aan de huis-aan-huisfolder bij voorkeur in het weekend te willen ontvangen. Op basis van deze argumenten concentreren we de bezorging van huis-aan-huis op de zaterdag.
Wat betekent dit voor jou?
We kunnen ons voorstellen dat dit voornemen bij medewerkers vragen oproept. Voor de zomer 2015 dienen we de adviesaanvraag bij de OR Productie hierover in. Op dat moment kunnen we meer duidelijkheid geven over de gevolgen van het concentreren van huis-aan-huis op zaterdag.
Nou, het lijkt me wel duidelijk wat het gevolg daarvan zal zijn, veel tijd eraf op de dinsdag en geen of nauwelijks tijd erbij op zaterdagquote:
Sterke afname van het hah? Tot nu toe niks van gemerkt. Het hangt er heel erg af van waar je loopt, in de kleine dorpjes waar in geen velden of wegen een supermarkt te vinden is, daar heb je inderdaad weinig hah. Maar waar ik loop zitten volop bouw- en supermarkten, dus heb ik sowieso Gamma, Karwei, Ah, C1000 en Jumbo. En dan ga ik nog voorbij aan de geregelde ongeadresseerde mailings van bijv. NS, Schoonenberg en div. pizzatoko's.quote:Op dinsdag 12 mei 2015 13:40 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Nou, het lijkt me wel duidelijk wat het gevolg daarvan zal zijn, veel tijd eraf op de dinsdag en geen of nauwelijks tijd erbij op zaterdag
Hier ook meestal veel HAH hoor. Alleen zitten er nu zaterdagen bij met maar 1 folder, omdat de C1000 weg is. Maar over het algemeen nog steeds een boel HAH.quote:Op dinsdag 12 mei 2015 16:35 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Sterke afname van het hah? Tot nu toe niks van gemerkt. Het hangt er heel erg af van waar je loopt, in de kleine dorpjes waar in geen velden of wegen een supermarkt te vinden is, daar heb je inderdaad weinig hah. Maar waar ik loop zitten volop bouw- en supermarkten, dus heb ik sowieso Gamma, Karwei, Ah, C1000 en Jumbo. En dan ga ik nog voorbij aan de geregelde ongeadresseerde mailings van bijv. NS, Schoonenberg en div. pizzatoko's.
Nu heb ik al geregeld 4 soorten hah op 1 dag, dat worden er straks dus 7. Heb je straks op zaterdag voor een ochtendwijk 2 tassen post en 4 tot 5 tassen hah.
Wij hebben hier zaterdag sowieso standaard de AH en de C1000. Er zaten hier twee C1000's in de buurt, maar eentje is nu een Jumbo. En die heeft ook wekelijks een folder.quote:Op dinsdag 12 mei 2015 17:40 schreef VixenFromHell het volgende:
[..]
Hier ook meestal veel HAH hoor. Alleen zitten er nu zaterdagen bij met maar 1 folder, omdat de C1000 weg is. Maar over het algemeen nog steeds een boel HAH.
quote:Op dinsdag 12 mei 2015 16:35 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Sterke afname van het hah? Tot nu toe niks van gemerkt. Het hangt er heel erg af van waar je loopt, in de kleine dorpjes waar in geen velden of wegen een supermarkt te vinden is, daar heb je inderdaad weinig hah. Maar waar ik loop zitten volop bouw- en supermarkten, dus heb ik sowieso Gamma, Karwei, Ah, C1000 en Jumbo. En dan ga ik nog voorbij aan de geregelde ongeadresseerde mailings van bijv. NS, Schoonenberg en div. pizzatoko's.
Nu heb ik al geregeld 4 soorten hah op 1 dag, dat worden er straks dus 7. Heb je straks op zaterdag voor een ochtendwijk 2 tassen post en 4 tot 5 tassen hah.
Veel tijd eraf halen op dinsdag lijkt me niet redelijk, aangezien je nu ook maar heel weinig extra tijd krijgt voor het hah. Het verschilt per wijk, maar je krijgt hooguit 5 tot 15 min. extra per wijk. Dus dat mogen ze er af halen, meer niet.
Van mij mogen ze het hah helemaal afschaffen. De extra tijd die je er voor krijgt staat in geen verhouding tot de extra tijd die het je werkelijk kost.
Ben trouwens benieuwd wanneer we extra tijd krijgen ivm de sterke toename van buspakjes. Ik denk dat ik het antwoord al weet, waarschijnlijk op de naamdag van een fictieve heilige.....
quote:Op dinsdag 12 mei 2015 16:37 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Die sterke afname zou natuurlijk wel kunnen slaan op het gerucht dat Gamma en Karwei volgend naar naar het pakket van VSP gaan.
quote:Op dinsdag 12 mei 2015 17:34 schreef V__L_N het volgende:
Bij Sandd hebben ze een interessante manier van post werven. Even uit de google catch gehaald, de tekst op de site is vervangen voor een tekst zonder uitleg. http://webcache.googleuse(...)&hl=nl&ct=clnk&gl=nl
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |