Tnx Burdie!quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 10:22 schreef Burdie het volgende:
Geld voor op zijn spaarrekening?
Of:
Ballenbak + ballen --> Js vindt de ballenbak niet leuk
Kaartje/abonnement voor een pretpark/dierentuin --> hebben we al
Boekjes --> staat er wel op, maar ik heb nu al 3 planken vol
Schoenen --> kan pas na z'n operatie (hij heeft een zesde teentje)
Badspeelgoed --> mand vol
Bromtol --> check! Staat erop!
Tekenspulletjes --> twee manden vol
Houten speelgoed van Janod of Grimm --> oja!alleen zo duur, heb al twee grimm puzzel, maar vond bij Janod nog wat leuke dingen
Muziekinstrumentjes --> hebben we
Magneetboekje --> 3 stuks
Auto's (kan je nooit genoeg hebben) --> een grote doos vol
Een konijn --> zal de kat leuk vinden
Zandbakspeelgoed --> hebben we genoeg
Dvd's van Lotte&Max/Zandkasteel/TikTak/etc --> m'n jongens kijken bijna geen tven heb er ook al een stuk of 5
Als je wat groters zoekt, Yaro heeft toen voor zijn 2de verjaardag een speelhuisje gekregen voor in de tuin en daar word nog steeds goed gebruik van gemaakt.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 09:59 schreef Loj het volgende:
Oké,
Het is al half augustus, dus over anderhalve maand voor Js alweer 1
(En anderhalve maand daarna is het Sint en daarna kerst)
Ik heb dus gewoon geen idee wat ik op Js z'n lijstje moet zetten. We hebben al zo belachelijk veel!
Hij krijgt een keukentje (tweedehands) dus voorlopig staat er op z'n lijstje: keukenspulletjes, houten blokken en kleding.
We hebben al 2 dozen duplo, 2 dozen toettoet, 1 doos met little people spul, puzzels, loopfietsje/karretjes etc, ballenboom, zandbak en heel veel klein spul...
Nou iemand nog een briljant idee? Hij vindt nu z'n houten speelgoed (Jeej!) en z'n vormenstoof het leukst
Lego past altijd op elkaar. Zelfs Duplo past op de gewone legoquote:Op zondag 16 augustus 2015 08:58 schreef Susie het volgende:
Help, mijnes wordt over 2 maanden 4 en zit te twijfelen over lego. Zal ik eerst naar juniors gaan of zou ze al uit de voeten kunnen met friends. Bij die laatste heb je zoveel meer keuze. De grote vraag is eigenlijk ook, past dat op elkaar juniors en friends? Bij mijn zus kan ze al uit de voeten met de lego van grote neef.
En mocht iemand nog andere leuke cadeautips hebben, roept u maar!
Volgens mij zit er niet zoveel verschil tussen junior en friends. Het zijn allebei soorten LEGO met grotere delen ipv allerlei kleine stukjes. De meisjesvariant van LEGO is niet echt geschikt om zelf te bouwen, meer om te spelen, net als de junior-variant.quote:Op zondag 16 augustus 2015 08:58 schreef Susie het volgende:
Help, mijnes wordt over 2 maanden 4 en zit te twijfelen over lego. Zal ik eerst naar juniors gaan of zou ze al uit de voeten kunnen met friends. Bij die laatste heb je zoveel meer keuze. De grote vraag is eigenlijk ook, past dat op elkaar juniors en friends? Bij mijn zus kan ze al uit de voeten met de lego van grote neef.
En mocht iemand nog andere leuke cadeautips hebben, roept u maar!
Thanks voor de reacties.quote:Op zondag 16 augustus 2015 13:29 schreef Lamb29 het volgende:
Lego past allemaal... Hier wordt veel met lego (junior en gewone) gespeeld. Daarnaast blijft playmobil favoriet.
Tiptoi kreeg ze net 4 jaar, maar met bijna 5 ging ze hem pas meer pakken.
De Globe heb ik wel eens naar gekeken, maar ik kwam veel slechte recensies tegen. Is het iets? Wat doet het, wat kun je er precies mee?quote:Op zondag 16 augustus 2015 18:34 schreef Deepfreeze het volgende:
Tiptoi pakken ze hier beide wel. Niet vaak, maar wel steeds weer. Chris(8) de globe en Daan(3,5) het boerderijboek. Zit te denken aan het rekenspel voor Sinterklaas.
Daan heeft zijn eerste lego ook al, een simpele auto. Chris begon daar ook rond 3,5 mee. Eerst samen bouwen en daarna al snel zelf alles in elkaar zetten. Nu bouwt hij vaak het boekje en pakt dan de andere lego om het aan te passen. We hebben in ieder geval genoeg lego om auto's te bouwen.
Hij heeft ook minecraft lego, maar daar bouw/varieer je minder mee. Net als lego friends. Daar speel je meer in fantasie mee (als een poppenhuis). Ligt maar net waar de interesse ligt. Chris is meer een creatief bouwer. Daan weten we niet
Lego kan je via shop@home van Lego zelf of via Bricklink missende stukjes bestellen.quote:Op zondag 16 augustus 2015 18:52 schreef laziness het volgende:
Tiptoi zit ik ook aan te denken voor mijn dan bijna 5 jarige met de Sint.
Playmobil en lego vindt hij erg leuk maar hij is zo onhandig lomp dat het ook snel weer uit elkaar ligt en ik vind het zo zonde dat er dan altijd kleine stukjes kwijt raken en het niet meer compleet is.
Tik van mij
Ze kunnen zelf met de pen op de globe tikken om dingen te weten te komen, zoals taal, hoofdsteden, aantal inwoners, aantal km2, dieren, geografie, wetenswaardigheden. Klein beetje als de bosatlas. Er zitten ook spellen op. In ieder geval dat je de 10 landen met de meeste inwoners/km2 moet vinden. Dan om de beurt met de pen eentje zoeken. Kies je een verkeerde, ben je af.quote:Op zondag 16 augustus 2015 18:45 schreef miss_sly het volgende:
[..]
De Globe heb ik wel eens naar gekeken, maar ik kwam veel slechte recensies tegen. Is het iets? Wat doet het, wat kun je er precies mee?
Ja zo'n kind was ik al nietquote:Op zondag 16 augustus 2015 20:15 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Lego kan je via shop@home van Lego zelf of via Bricklink missende stukjes bestellen.
Maar eigenlijk is het natuurlijk heiligschennis om van Lego het model intact te laten. 1 keer bouwen, dan afbreken en je fantasie z'n gang laten gaan. Dan zijn die paar stukjes die kwijt zijn ook geen issue meer.
Wat schattig!quote:Op zondag 16 augustus 2015 20:04 schreef Burdie het volgende:
Veel fantasie, zou ze dan dit leuk vinden? Of is 4 jaar daar te jong voor?
http://www.littlefairydoor.com/shop/
O ik heb dat ook hoorquote:Op zondag 16 augustus 2015 18:52 schreef laziness het volgende:
Playmobil en lego vindt hij erg leuk maar hij is zo onhandig lomp dat het ook snel weer uit elkaar ligt en ik vind het zo zonde dat er dan altijd kleine stukjes kwijt raken en het niet meer compleet is.
Tik van mij
Dat past prima. Onze zoon heeft ook IKEA rails met houten Thomas treintjes.quote:Op dinsdag 15 september 2015 09:25 schreef ymme het volgende:
Vraagje:
De houten treinen van Thomas de trein, passen deze op het gewone houten spoor?
(wij hebben een mix van Ikea en nog een ander merk waar ik zo niet op kom haha).
Ja hoor, alle houten rails past in principe. Wel gaan sommige wat stroever, maar het past allemaal. Wij hebben ook een mix van Ikea/Thomas/Chuggington/Brio/enzquote:Op dinsdag 15 september 2015 09:25 schreef ymme het volgende:
Vraagje:
De houten treinen van Thomas de trein, passen deze op het gewone houten spoor?
(wij hebben een mix van Ikea en nog een ander merk waar ik zo niet op kom haha).
Mij ouders hebben twee gekromde (weet even geen andere benaming) pinnen in de deurpost zitten van het schuurtje. Als je de schommel nodig hebt haak je de schommel aan de pinnen vast en schommelen maar.quote:Op woensdag 16 september 2015 11:25 schreef Razztwizzle het volgende:
In de categorie 'groot en lomp speelgoed' - wij zijn op zoek naar een schommel voor in de tuin. Wat is nou een beetje goed, gaat lang mee, en is ook nog handig met twee kinderen straks? Zit je dan automatisch vast aan iets dat je grond in moet slaan? Of zijn er ook schommels die je gewoon neerzet en dan zijn ze stevig?
Ik ben niet echt te spreken over de kant-en-klaar schommels die op de markt zijn momenteel. Vaak schreeuwende kleuren met dito prijzen, meestal ook nog ijzer (lekker die roesthandjes daarna) of plastic (gooi na 5 jaar maar weg want dat brokkelt af).quote:Op woensdag 16 september 2015 11:25 schreef Razztwizzle het volgende:
In de categorie 'groot en lomp speelgoed' - wij zijn op zoek naar een schommel voor in de tuin. Wat is nou een beetje goed, gaat lang mee, en is ook nog handig met twee kinderen straks? Zit je dan automatisch vast aan iets dat je grond in moet slaan? Of zijn er ook schommels die je gewoon neerzet en dan zijn ze stevig?
Wat Elleska zegt: tegel eruit, paal in de grond en eventueel de tegel op maat maken. Hoef je nooit met beton te knoeien. Bij ons zitten de palen ongeveer voor 1/3 in de grond en we hebben met 4 man (50, 75, en 2x 70kg ongeveer) aan de bovenliggende balk gehangen en de constructie geeft geen krimp.quote:Op donderdag 17 september 2015 14:52 schreef Razztwizzle het volgende:
Graag NTS! We hebben een vrij smal strookje gras dus het kan zijn dat twee van de vier palen niet de grond in kunnen maar op tegels staan. Zou dat kunnen? Of wordt het dan te wankel? Anders maar op zoek naar een smalle schommel, dan kunnen ze niet alletwee tegelijk schommelen. Maar ach.
Goed lijstje!quote:Op donderdag 1 oktober 2015 21:46 schreef _NIKKI_ het volgende:
Lazi is iets van Smartgames iets? Bijvoorbeeld Pinguïn panic of Op glad ijs? Of een ik leer lezen/ik leer schrijven/ik leer rekenen spel. De Tiptoi? Nieuwe broodrommel/drinkbeker? Mini Loco? Kinder Monopoly? Ezeltje strekje? Kinetisch zand? Klei? Rummikub?
Tiptoi hier voor de vierde verjaardag in januari gekregen en wordt sinds een aantal weken goed gebruikt.quote:Op donderdag 1 oktober 2015 22:03 schreef laziness het volgende:
De tiptoi twijfel ik over. Is het echt iets wat ze vaak pakken?
halli galli!quote:Op donderdag 1 oktober 2015 22:25 schreef Lamb29 het volgende:
tiptoi is hier heel wisselend.. soms 5x per week soms 5 weken niet.
Smartgames staan hier ook op het lijstje voor de Sint.
Mijn anti spelletjes kind is ineens om voor Uno. Ik wordt nu dus een beetje gek ervanDus graag tips gezocht in dezelfde categorie behalve kwartet...
Ik overweeg ook een simpel fototoestelletje of zo'n kinderfototoestel (is daar de kwaliteit beter van geworden?)
Lobbes.nl heeft hier ook wel leuke spullen in.quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 15:47 schreef Roomsnoes het volgende:
Mijn dochter houdt erg van rollenspel. Telefoneren, eten voeren aan haar poppen, dat soort dingen. Ik zoek dus leuk speelgoed hiervoor. Ik weet dat Ikea veel heeft,maar dat heeft ze in het kdv al, en ik wil iets anders dan dat
Waar kan ik zulk speelgoed kopen? Bart Smit heeft geen klap zag ik al. Liefst onlijn en geslachtsneutraal, geen prinsessen enzo.
Een smart games spel/puzzel?quote:Op zaterdag 12 december 2015 20:43 schreef laziness het volgende:
Ik zoek het ultieme cadeau voor een jongetje dat vijf () wordt.
We hebben een zolder die uitpuilt van het speelgoed dus bij voorkeur voeg ik niet weer een nieuw verzamel iets toe.
Ik dacht bijvoorbeeld aan een mooi spel. Iemand leuke tips?
Andere ideeën zijn ook welkom!
Een zolder volquote:Op zaterdag 12 december 2015 20:43 schreef laziness het volgende:
Ik zoek het ultieme cadeau voor een jongetje dat vijf () wordt.
We hebben een zolder die uitpuilt van het speelgoed dus bij voorkeur voeg ik niet weer een nieuw verzamel iets toe.
Ik dacht bijvoorbeeld aan een mooi spel. Iemand leuke tips?
Andere ideeën zijn ook welkom!
Wij hebben een Puky met 2 wielen en die bevalt erg goed.quote:Op donderdag 10 december 2015 17:27 schreef Burdie het volgende:
Wat voor (loop)fietsje is leuk voor een kind van 2? We hebben nu een puky pukylino, maar daar wordt kuiken nu eigenlijk wat te groot voor, dus zoeken voor zijn verjaardag wat anders. Is het handig over te stappen op een fietsje met 2 of 3 wielen ipv 4?
Deze hebben we nu:
[ afbeelding ]
Sterrenwacht staat hier ook op de lijst om deze winter een keer te doenquote:Op zaterdag 12 december 2015 21:47 schreef Lamb29 het volgende:
Microscoop staat idd sinds die post van Mignonne bij ons op de lijst al voor haar verjaardagLekker vroeg idd maar ze zou het zo tof vinden.
Telescoop vind ik ook super tof idee maar denk dat er hier te veel lichtvervuiling is daarvoor. We gaan wel binnenkort met haar naar de sterrenwacht hier.
Ze kreeg met pakjesavond ook zo'n onderzoeksdoos dat je zelf kristal kan maken. Gaan we komende vakantie eens voor zitten. Gezien het 8+ verhaal qua leeftijd wel iets om samen voor te gaan zitten maar het is zo in haar straatje dat we het wel aandurfde.
Kwam van Ses laatst een tornado experiment setje tegen.. Die gaat onder de boom.
(Ze zit altijd met smart te wachten op de draaikolk in het bad wanneer ze eruit is)
Die is echt zo leuk!quote:Op zondag 13 december 2015 09:44 schreef laziness het volgende:
Oh wie heeft het gedaan gaat op het lijstje Lijn!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |