abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator vrijdag 4 september 2015 @ 10:07:04 #101
5428 crew  miss_sly
pi_155810026
Ik zag van Tiptoi nu ook dieren, losse beetje Schleich-achtige dieren met een stip waar je dus informatie door kunt laten vertellen. Zitten ook 'spellen' bij, zodat het over Afrikaanse dieren of boerderijdieren gaat. Ik vond het er wel tof uitzien, dus denk dat wij met Sinterklaas ook eens wat van Tiptoi gaan doen.

https://www.ravensburger.(...)elfiguren/index.html
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_156100293
Vraagje:

De houten treinen van Thomas de trein, passen deze op het gewone houten spoor?
(wij hebben een mix van Ikea en nog een ander merk waar ik zo niet op kom haha).

:)
pi_156106173
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2015 09:25 schreef ymme het volgende:
Vraagje:

(wij hebben een mix van Ikea en nog een ander merk waar ik zo niet op kom haha).

Dat past prima. Onze zoon heeft ook IKEA rails met houten Thomas treintjes.
pi_156106750
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2015 09:25 schreef ymme het volgende:
Vraagje:

Ja hoor, alle houten rails past in principe. Wel gaan sommige wat stroever, maar het past allemaal. Wij hebben ook een mix van Ikea/Thomas/Chuggington/Brio/enz
pi_156107418
Alleen past de Thomas niet onder de tunnel van de ikea door ;)
Dat zorgde hier voor vliegende treintjes en treinbanen ;)
pi_156109467
Passen de Ikea rails idd op Brio?
pi_156109587
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2015 15:41 schreef Dot. het volgende:
Passen de Ikea rails idd op Brio?
Ja hoor, alles past :)
pi_156109983
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2015 15:46 schreef L-E het volgende:

[..]

Ja hoor, alles past :)
Oh mooi ^O^
pi_156136809
In de categorie 'groot en lomp speelgoed' - wij zijn op zoek naar een schommel voor in de tuin. Wat is nou een beetje goed, gaat lang mee, en is ook nog handig met twee kinderen straks? Zit je dan automatisch vast aan iets dat je grond in moet slaan? Of zijn er ook schommels die je gewoon neerzet en dan zijn ze stevig?
  woensdag 16 september 2015 @ 20:04:45 #110
389984 zeefje
Allesvergetend
pi_156150795
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2015 11:25 schreef Razztwizzle het volgende:
In de categorie 'groot en lomp speelgoed' - wij zijn op zoek naar een schommel voor in de tuin. Wat is nou een beetje goed, gaat lang mee, en is ook nog handig met twee kinderen straks? Zit je dan automatisch vast aan iets dat je grond in moet slaan? Of zijn er ook schommels die je gewoon neerzet en dan zijn ze stevig?
Mij ouders hebben twee gekromde (weet even geen andere benaming) pinnen in de deurpost zitten van het schuurtje. Als je de schommel nodig hebt haak je de schommel aan de pinnen vast en schommelen maar.

Nadeel is dat je niet in/uit het schuurtje kan en je moet wel een diepe schuur ervoor hebben.

Voordeel: Makkelijk de schommel uit het zicht omdat hij makkelijk te bevestigen en weer aan te haken is.

Ik weet alleen niet of zoiets nog bestaat. Mijn ouders hebben het 25 jaar geleden erin laten zetten. Duurzaam is wel want het is nog steeds niet kapot :).

De bevestiging lijkt op zoiets.
I like the way you look at me with those beautiful eyes
  donderdag 17 september 2015 @ 10:51:35 #111
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_156164834
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2015 11:25 schreef Razztwizzle het volgende:
Ik ben niet echt te spreken over de kant-en-klaar schommels die op de markt zijn momenteel. Vaak schreeuwende kleuren met dito prijzen, meestal ook nog ijzer (lekker die roesthandjes daarna) of plastic (gooi na 5 jaar maar weg want dat brokkelt af).

Wij hebben 6 geïmpregneerde palen van 5 meter laten brengen, diameter 10cm. Rvs draadeinden en slotbouten erbij en schommelhaken. Met 2 personen, grondboor, zaag en een goede boormachine heb je zo'n ding in een half dagje staan. Veel steviger en duurzamer dan die meuk uit se winkel. Dan rest alleen nog de schommelzitjes, maar die kun je veel op internet vinden. Wij hebben bijvoorbeeld een vogelnest en een plankje.
Ik zal straks even een foto uploaden eventueel?
pi_156170586
Graag NTS! We hebben een vrij smal strookje gras dus het kan zijn dat twee van de vier palen niet de grond in kunnen maar op tegels staan. Zou dat kunnen? Of wordt het dan te wankel? Anders maar op zoek naar een smalle schommel, dan kunnen ze niet alletwee tegelijk schommelen. Maar ach.
pi_156170633
tegel wippen, paal erin, tegel pas slijpen en terugplaatsen?
pi_156170667
Onze achterburen hebben deze staan en zijn er erg over te spreken: http://www.skelter.nl/sch(...)-schommel-vario.html

Alleen vind ik hout wel mooier :')
pi_156170701
mijn ouders hebben zoiets, misschien past dat beter?

echt goede dikke palen en een eind de grond in, dan staat het ook als een huis.

smalle versie
  donderdag 17 september 2015 @ 15:21:24 #116
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_156171323
quote:
1s.gif Op donderdag 17 september 2015 14:52 schreef Razztwizzle het volgende:
Graag NTS! We hebben een vrij smal strookje gras dus het kan zijn dat twee van de vier palen niet de grond in kunnen maar op tegels staan. Zou dat kunnen? Of wordt het dan te wankel? Anders maar op zoek naar een smalle schommel, dan kunnen ze niet alletwee tegelijk schommelen. Maar ach.
Wat Elleska zegt: tegel eruit, paal in de grond en eventueel de tegel op maat maken. Hoef je nooit met beton te knoeien. Bij ons zitten de palen ongeveer voor 1/3 in de grond en we hebben met 4 man (50, 75, en 2x 70kg ongeveer) aan de bovenliggende balk gehangen en de constructie geeft geen krimp.

De schommel van je buren ziet er nogal fragiel uit eerlijk gezegt :@. 50kg draagkracht is eigenlijk niet veel. En die prijs, daar hebben wij de onze voor staan :@.

Ik krijg de foto even niet online gezet, ik gooi de laptop vanavond wel even aan.
  donderdag 1 oktober 2015 @ 21:40:37 #117
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_156533375
Het is weer tijd voor de 30% korting op duplo overal *O*

Tevens zoek ik Sint tips voor een 5jarige. Moeilijk!
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_156533596
Lazi is iets van Smartgames iets? Bijvoorbeeld Pinguïn panic of Op glad ijs? Of een ik leer lezen/ik leer schrijven/ik leer rekenen spel. De Tiptoi? Nieuwe broodrommel/drinkbeker? Mini Loco? Kinder Monopoly? Ezeltje strekje? Kinetisch zand? Klei? Rummikub?
pi_156533896
quote:
1s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 21:46 schreef _NIKKI_ het volgende:
Lazi is iets van Smartgames iets? Bijvoorbeeld Pinguïn panic of Op glad ijs? Of een ik leer lezen/ik leer schrijven/ik leer rekenen spel. De Tiptoi? Nieuwe broodrommel/drinkbeker? Mini Loco? Kinder Monopoly? Ezeltje strekje? Kinetisch zand? Klei? Rummikub?
Goed lijstje!
Puzzels, discolamp, skates.
Met een meidenkwartet
  donderdag 1 oktober 2015 @ 22:03:20 #120
244125 laziness
pi_156534120
De tiptoi twijfel ik over. Is het echt iets wat ze vaak pakken?
Voor de rest heb ik een verwend mormel want heeft hij zo goed als allemaal al :@
Misschien moet ik gewoon de houten treinbaan uitbreiden of zo.
pi_156534360
quote:
1s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 22:03 schreef laziness het volgende:
De tiptoi twijfel ik over. Is het echt iets wat ze vaak pakken?

Tiptoi hier voor de vierde verjaardag in januari gekregen en wordt sinds een aantal weken goed gebruikt.
Je kunt het nu uitbreiden met dieren waar een verhaaltje over verteld word en met een aantal vragen.
HIer is het eerste dino dier van tiptoi binnen en een hit.
pi_156534989
tiptoi is hier heel wisselend.. soms 5x per week soms 5 weken niet.

Smartgames staan hier ook op het lijstje voor de Sint.
Mijn anti spelletjes kind is ineens om voor Uno. Ik wordt nu dus een beetje gek ervan ;) Dus graag tips gezocht in dezelfde categorie behalve kwartet...

Ik overweeg ook een simpel fototoestelletje of zo'n kinderfototoestel (is daar de kwaliteit beter van geworden?)
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
pi_156542299
Smart games hebben wij een paar van. Zijn op zoek naar wat moeilijkere. Welke zijn dan leuk?
Tiptoi is hier ook een succes. Onze dochter wil graag het lichaam spel en de globe ervan erbij hebben. Hebben het dierenasiel ervan wat erg leuk is. De boekjes kan ze leuk zelf.
Onze dochter is een spelletjes fanaat! Weet iemand super leuke spelletjes voor een zesjarige ?
Spelletjes al, wie is het, rummikub, doolhof, scrabble enz hebben we.
Uno en skib bo zijn hier als kaartspel een groot succes!
Locoboekjes zijn de ene week helemaal hot en de andere week pakt ze ze niet.
Voor Sinterklaas zijn wij nog aan het denken. Vindt het nu wel lastiger worden met zes jaar.
LEGO en playmobile kunnen we wel altijd uitbreiden, maar verder best lastig.
Weten jullie leuke dingen voor een meisje van zes? Het is geen poppenkind, behalve Barbie.
Veder houdt ze dus van spelletjes, buitenspelen en freubelen .
  vrijdag 2 oktober 2015 @ 09:37:42 #124
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_156543174
Voor de mensen met IKEA speeltentje... Welke is leuker/langer leuk, de beboelig:

Of de busa met tunnel:

KuikenGuppy
  Moderator vrijdag 2 oktober 2015 @ 09:45:44 #125
5428 crew  miss_sly
pi_156543294
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 22:25 schreef Lamb29 het volgende:
tiptoi is hier heel wisselend.. soms 5x per week soms 5 weken niet.

Smartgames staan hier ook op het lijstje voor de Sint.
Mijn anti spelletjes kind is ineens om voor Uno. Ik wordt nu dus een beetje gek ervan ;) Dus graag tips gezocht in dezelfde categorie behalve kwartet...

Ik overweeg ook een simpel fototoestelletje of zo'n kinderfototoestel (is daar de kwaliteit beter van geworden?)
halli galli!

Wij hebben sinds kort Kolonisten van Catan junior en dat is een hit!
pi_156544020
Kolonisten van catan junior heel leuk! Zijn wij op zoek naar. Heeft ze bij vriendje gespeeld! Waar kan ik dat vinden?
pi_156549970
Mijn dochter houdt erg van rollenspel. Telefoneren, eten voeren aan haar poppen, dat soort dingen. Ik zoek dus leuk speelgoed hiervoor. Ik weet dat Ikea veel heeft,maar dat heeft ze in het kdv al, en ik wil iets anders dan dat :P
Waar kan ik zulk speelgoed kopen? Bart Smit heeft geen klap zag ik al. Liefst onlijn en geslachtsneutraal, geen prinsessen enzo.
pi_156555366
Ik vind Dille&Kamille vaak wel leuke/mooie spullen hebben, Room. Ze hebben ook een webshop.

http://www.dille-kamille.nl/nl/shop/c/7/speelgoed/

Ze hebben bijvoorbeeld een mini picknickmandje. Erg leuk om mee te spelen.

"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  vrijdag 2 oktober 2015 @ 20:07:09 #129
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_156555536
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 15:47 schreef Roomsnoes het volgende:
Mijn dochter houdt erg van rollenspel. Telefoneren, eten voeren aan haar poppen, dat soort dingen. Ik zoek dus leuk speelgoed hiervoor. Ik weet dat Ikea veel heeft,maar dat heeft ze in het kdv al, en ik wil iets anders dan dat :P
Waar kan ik zulk speelgoed kopen? Bart Smit heeft geen klap zag ik al. Liefst onlijn en geslachtsneutraal, geen prinsessen enzo.
Lobbes.nl heeft hier ook wel leuke spullen in.
Mijn dochter hield ook heel erg van dat soort dingen toen ze jonger was :) .

Koffiezet-apparaat,, houten snij-fruit, kassa, wasmachine :D.
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
pi_156558507
Halli Galli en Skip Bo op t lijstje bij deze :D
Kolonisten en Catan zijn wel meer bordspellen toch? Daar is ze nog geen fan van.

Burdie wij hebben de groene met buis.. Nog regelmatig een groot succes.
En zo'n andere tentje heeft ze bij opa en oma waar hij ook vaak gebruikt wordt.
Maar die buis is wel echt tof
We'll have love aplenty
You and Me
pi_156647155
Goede tips! Dille en Kamille sowieso! Vergeet altijd dat ze daar ook speelgoed hebben :D Zag al een heel leuk fornuisje. En lobbes heeft ook veel. Habe is een leuk merk, zie ik!
  dinsdag 6 oktober 2015 @ 20:10:38 #132
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_156648309
Dille en Kamille is zo leuk! O+ Wij hebben dat picknickmandje ook, wordt door beide jongens veel mee gespeeld. En we hebben ook een mini fietsmandje dat ook op de loopfiets past O+
Oude (on)bekende.
  donderdag 10 december 2015 @ 17:27:51 #133
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_158154087
Wat voor (loop)fietsje is leuk voor een kind van 2? We hebben nu een puky pukylino, maar daar wordt kuiken nu eigenlijk wat te groot voor, dus zoeken voor zijn verjaardag wat anders. Is het handig over te stappen op een fietsje met 2 of 3 wielen ipv 4?

Deze hebben we nu:
KuikenGuppy
pi_158155666
Stip heeft nu een driewieler en hij krijgt voor zijn verjaardag deze:

Zijn nichtje had er ook een gekregen voor haar tweede verjaardag en dat ging al heel snel goed en ze heeft nu een heel goed evenwicht op wielen. Ze is nu net 3 geworden en fietst al heel goed op een gewone fiets (wel met zijwieltjes voor het opstarten)
pi_158156641
Wishbone bike! Eva durft alleen nog niet op de tweewieler :D

[ Bericht 4% gewijzigd door .Sparkling. op 10-12-2015 19:25:16 (Duh..) ]
E.
  zaterdag 12 december 2015 @ 20:43:56 #136
244125 laziness
pi_158201125
Ik zoek het ultieme cadeau voor een jongetje dat vijf ( :o ) wordt.
We hebben een zolder die uitpuilt van het speelgoed dus bij voorkeur voeg ik niet weer een nieuw verzamel iets toe.

Ik dacht bijvoorbeeld aan een mooi spel. Iemand leuke tips?
Andere ideeën zijn ook welkom!
pi_158201161
Ik lees even mee ;)
J wordt bijna 5, speelt nog heel graag met Duplo en is gek van tractoren en voertuigen ;)
pi_158201247
Earthgames.nl heeft iig toffe spellen.
(Ook bij bv houtspeelgoed winkels te vinden)
Max de kat is bv een aanrader.

Sowieso wordt het erg lastig idd nu :o O gaat ws met haar verjaardag een nieuw bed krijgen. Express haar nu in haar peuterbed gehouden met de overgang naar haar nieuwe kamer.

Onderzoek/experimenteer dozen oid?
We'll have love aplenty
You and Me
pi_158201248
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 december 2015 20:43 schreef laziness het volgende:
We hebben een zolder die uitpuilt van het speelgoed dus bij voorkeur voeg ik niet weer een nieuw verzamel iets toe.

Een smart games spel/puzzel?
Een wereldbol. Dambord.
Met een meidenkwartet
pi_158201525
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 december 2015 20:43 schreef laziness het volgende:

Een zolder vol :o (hoe tof dat je dat kan zeggen!)

Floris krijgt voor zijn verjaardag (je kan er maar op tijd bij zijn :+) een telescoop.
Voor kerst heb ik monopoly junior liggen.

Verder is lego hier altijd goed.
  zaterdag 12 december 2015 @ 21:02:34 #141
244125 laziness
pi_158201641
Ja die zolder 8-) is zijn domein. Vol duplo, lego, treinbanen en auto's.

Smartgames hebben we al best veel van. Ik zoek eerder een wat duurder kwalitatief goed en voor ouders ook leuk ;) gezelschapsspel. Om spelletjesavond uit te breiden beyond kwartet, domino en memory.

Dat onderzoeken brengt me op de microscoop die ik bij mignonne zag. Dat is ook erg tof!
pi_158202814
Microscoop staat idd sinds die post van Mignonne bij ons op de lijst al voor haar verjaardag ;) Lekker vroeg idd maar ze zou het zo tof vinden.
Telescoop vind ik ook super tof idee maar denk dat er hier te veel lichtvervuiling is daarvoor. We gaan wel binnenkort met haar naar de sterrenwacht hier.

Ze kreeg met pakjesavond ook zo'n onderzoeksdoos dat je zelf kristal kan maken. Gaan we komende vakantie eens voor zitten. Gezien het 8+ verhaal qua leeftijd wel iets om samen voor te gaan zitten maar het is zo in haar straatje dat we het wel aandurfde.

Kwam van Ses laatst een tornado experiment setje tegen.. Die gaat onder de boom.
(Ze zit altijd met smart te wachten op de draaikolk in het bad wanneer ze eruit is ;) )
We'll have love aplenty
You and Me
pi_158203284
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2015 17:27 schreef Burdie het volgende:
Wat voor (loop)fietsje is leuk voor een kind van 2? We hebben nu een puky pukylino, maar daar wordt kuiken nu eigenlijk wat te groot voor, dus zoeken voor zijn verjaardag wat anders. Is het handig over te stappen op een fietsje met 2 of 3 wielen ipv 4?

Deze hebben we nu:
[ afbeelding ]
Wij hebben een Puky met 2 wielen en die bevalt erg goed.
pi_158204268
Yaro heeft met de Sint tip toi gekregen, vond ik ook erg leuk en makkelijk uit te breiden naar de interesses van ieder kind. Zo heeft Yaro nu de wereldbol gekregen.
pi_158204479
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2015 21:47 schreef Lamb29 het volgende:
Microscoop staat idd sinds die post van Mignonne bij ons op de lijst al voor haar verjaardag ;) Lekker vroeg idd maar ze zou het zo tof vinden.
Telescoop vind ik ook super tof idee maar denk dat er hier te veel lichtvervuiling is daarvoor. We gaan wel binnenkort met haar naar de sterrenwacht hier.

Ze kreeg met pakjesavond ook zo'n onderzoeksdoos dat je zelf kristal kan maken. Gaan we komende vakantie eens voor zitten. Gezien het 8+ verhaal qua leeftijd wel iets om samen voor te gaan zitten maar het is zo in haar straatje dat we het wel aandurfde.

Kwam van Ses laatst een tornado experiment setje tegen.. Die gaat onder de boom.
(Ze zit altijd met smart te wachten op de draaikolk in het bad wanneer ze eruit is ;) )
Sterrenwacht staat hier ook op de lijst om deze winter een keer te doen :D

Microscoop heeft ie pas ook gekregen, ook erg leuk idd.

We willen ook nog snapcircuits (http://www.snapcircuits.net/) voor hem gaan kopen. Dat is ook wel wat voor hem. Hij kreeg pasgeleden zoiets van mijn schoonouders (alleen wat simpeler) en vond ie helemaal leuk al. En daar kan je dus nog meer mee.
Kind van zijn vader qua techniek :D
pi_158210242
Lazi: wij hebben een aantal spelletjes die we graag met Minke doen (soms met wat hulp of iets aangepast regels):
-meerdere vormen mens-erger-je-niet
-carcassonne
-wie heeft het gedaan
-quirkle kaart variant
-animal party
  zondag 13 december 2015 @ 09:44:18 #147
244125 laziness
pi_158210352
Oh wie heeft het gedaan gaat op het lijstje Lijn! O+
  Moderator zondag 13 december 2015 @ 09:59:46 #148
5428 crew  miss_sly
pi_158210430
S blijkt ook een fan van spelletjes. We hebben
- beppo de bock
- Kolonisten van Catan junior
- Baobab
- Monopoly junior
- dr bibber

Ik wil ook nog een mooi spel onder de boom leggen!
pi_158210545
quote:
1s.gif Op zondag 13 december 2015 09:44 schreef laziness het volgende:
Oh wie heeft het gedaan gaat op het lijstje Lijn! O+
Die is echt zo leuk! :Y zeker omdat je het samen doet, er is geen 1 winnaar maar met samenwerken kun je vaak met zijn allen winnen! O+
pi_158364943
Oh ik ben gek op spellen, ik ga ze opslaan voor de komende jaren. Wie heeft het gedaan, nog nooit van gehoord maar klinkt super. coöperatief spel dus, te gek!
Carcassonne Junior kom ik ook tegen, lijkt me ook leuk! Of doen jullie de gewone versie al vanaf een bepaalde leeftijd? Ik wil dat spel ook voor mezelf ooit nog kopen namelijk.
pi_158366743
Wij doen de gewone carcassonne en helpen Minke dan een beetje maar inmiddels kan ze het al prima! (Bijna 6 jaar, 2 jaar geleden voor het eerst gespeeld) ik ken eigenlijk de junior niet eens... Minke wilde gewoon graag mee doen met de vierkantjes leggen.
  zondag 20 december 2015 @ 08:18:24 #152
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_158373727
Skip-bo is leuk
pi_159111115
Weet iemand toevallig of de big jigs treinen op de Ikea rails passen?
  donderdag 14 januari 2016 @ 23:39:47 #154
244125 laziness
pi_159113654
quote:
2s.gif Op donderdag 14 januari 2016 22:29 schreef Kyara het volgende:
Weet iemand toevallig of de big jigs treinen op de Ikea rails passen?
Ja past allemaal op elkaar :Y
  donderdag 14 januari 2016 @ 23:46:41 #155
244125 laziness
pi_159113815
Nu ik hier toch ben...
Iemand nog tips voor 10-15 euro cadeautjes voor mijn bijna 5 jarige?
Ik heb puzzels en wat goedkopere spelletjes op het lijstje staan maar voor de rest kom ik niet verder dan weer lego.
Ik wil wel eens wat anders op geven voor visite :+
Hij tekent vooral graag maar potloden, stiften etc hebben we al dus ik kan op dat gebied ook niks meer verzinnen.

Inspiratie I needz it o|O
  vrijdag 15 januari 2016 @ 00:07:23 #156
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_159114296
Thanks!

Euhm, boeken? Iets om buiten mee te spelen?

Ik heb geen verstand van 5 jarigen geloof ik :')
pi_159115551
Verkleed spul?
We'll have love aplenty
You and Me
pi_159117166
Stoepkrijt? Of van dat krijt voor in bad? Een kinderkookboek? Of van die SES knutselpakketten als deze: http://m.intertoys.nl/m20/merk/ses/ses-gips-gieten-triceratops.

De Ikea heeft ook leuk nieuw speelgoed, verkleedspullen idd, maar ook spelletjes, puzzels en muziekinstrumenten.

Maar bij mijn laatste 5-jarigenverjaardag werden Intertoys cadeaukaarten gevraagd zodat hij een groot LEGO pakket kon kopen.
pi_159124864
Wij hebben een mandala voor stoepkrijt met de sint gegeven.

Een bouw pakket van het zonnenstelsel. Alleen wel via ebay/aliexpress.

Een spel (uno/hali gali/enz)

Vergrootglas, potjes, verrekijker. Kortom setje om dieren en de natuur te ontdekken.
Wij hadden zo'n potje met vergrootglas bv.

Verkleur auto's van cars zijn hier ook een hit.

Strijkkralen/klei/zand/ministek/vriendenboekje
pi_159124876
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2016 08:23 schreef Dot. het volgende:
Stoepkrijt? Of van dat krijt voor in bad? Een kinderkookboek? Of van die SES knutselpakketten als deze: http://m.intertoys.nl/m20/merk/ses/ses-gips-gieten-triceratops.

De Ikea heeft ook leuk nieuw speelgoed, verkleedspullen idd, maar ook spelletjes, puzzels en muziekinstrumenten.

Maar bij mijn laatste 5-jarigenverjaardag werden Intertoys cadeaukaarten gevraagd zodat hij een groot LEGO pakket kon kopen.
Ik vind dat echt zo niet leuk cadeaukaarten.
Ik zorg dan inderdaad voor een lijstje met kleinere cadeautjes.
  woensdag 10 februari 2016 @ 13:16:20 #161
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_159803554
Loopfiets. Iemand advies?

Kuiken heeft nu de pukylino, maar die is maar 23cm hoog en daar is hij echt te groot voor intussen.

Nu twijfel ik tussen deze twee fietsjes:

http://www.loopfietsen.nl(...)in1-groen-p-529.html

http://www.loopfietsen.nl(...)ndit-2in1-p-527.html

De driewieler heeft een verstelbare zadelhoogte van 23-30cm, de tweewieler van 30-40cm. Ik heb een lichte voorkeur voor de tweewieler, maar vraag me af of kuiken daar wel al op zou passen? Iemand die iets zinnigs daarover kan zeggen?
KuikenGuppy
pi_159820050
Ik heb geen idee, misschien beter even passen anders? Het lijkt me te kunnen, als 23cm te klein is, dan klinkt 30 cm niet gek veel groter, maar dat is misschien onzin.

Maar loopfiets, omg de Veloretti mini O+ O+ O+

Maar die is sowieso te groot dus nm :')
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_159820097
Kan je niet zn beenlengte meten?
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_159828673
Ons dochtertje is redelijk gemiddeld en heeft het 2 in 1 loopfietsje met Sinterklaas gekregen, ze is eind januari 2 geworden. Ze reed er vrij snel op weg! Dus denk dat het wel moet lukken! Wij hadden ook getwijfeld voor de drie wieler maar nog geen seconde spijt gehad, in tegendeel!
Ons zoontje heeft hem ook, maar inmiddels met het frame omgedraaid, wij vinden ze echt ideaal!!! Je hebt er super lang plezier van!
pi_159830390
Oh, dit is wel goed om te volgen voor mij. I is ook net twee geworden, maar ze is redelijk klein voor haar leeftijd en is daarnaast ook niet zo'n held met dit soort dingen. Ik denk dat zij nog niet toe is aan die tweewieler, maar tegen de zomer lijkt het me wel wat. Het is op zich wel fijn als je direct op die tweewieler kunt overstappen natuurlijk.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  donderdag 11 februari 2016 @ 11:33:24 #166
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_159831072
quote:
2s.gif Op donderdag 11 februari 2016 10:59 schreef Franny_G het volgende:
Oh, dit is wel goed om te volgen voor mij. I is ook net twee geworden, maar ze is redelijk klein voor haar leeftijd en is daarnaast ook niet zo'n held met dit soort dingen. Ik denk dat zij nog niet toe is aan die tweewieler, maar tegen de zomer lijkt het me wel wat. Het is op zich wel fijn als je direct op die tweewieler kunt overstappen natuurlijk.
Deze driewieler kan je ombouwen tot tweewieler :).
KuikenGuppy
pi_159831668
quote:
1s.gif Op woensdag 10 februari 2016 13:16 schreef Burdie het volgende:
Loopfiets. Iemand advies?

Kuiken heeft nu de pukylino, maar die is maar 23cm hoog en daar is hij echt te groot voor intussen.

Nu twijfel ik tussen deze twee fietsjes:

[ afbeelding ]
http://www.loopfietsen.nl(...)in1-groen-p-529.html

[ afbeelding ]
http://www.loopfietsen.nl(...)ndit-2in1-p-527.html

De driewieler heeft een verstelbare zadelhoogte van 23-30cm, de tweewieler van 30-40cm. Ik heb een lichte voorkeur voor de tweewieler, maar vraag me af of kuiken daar wel al op zou passen? Iemand die iets zinnigs daarover kan zeggen?
Stip zat laatst op de tweewieler met het frame naar boven gebogen en hij kon net niet aan de grond met z'n voeten. Hij krijgt dus die voor z'n verjaardag met de hoop dat het wel past met het frame in de chopper stand.
pi_159835057
quote:
1s.gif Op donderdag 11 februari 2016 11:33 schreef Burdie het volgende:

[..]

Deze driewieler kan je ombouwen tot tweewieler :).
Ah, dat is perfect voor I denk ik. Maar je groeit er inderdaad wel weer sneller uit. Maar als het zover is, is jouw kuiken wellicht klaar voor een gewone fiets? Mijn buurmeisje fietst al vanaf dat ze net drie was op een gewoon fietsje, en dan de kleinste maat (12 inch, is dat dan toch?)

http://www.fietsuniek.nl/jongensfiets/12-inch
  donderdag 11 februari 2016 @ 14:34:11 #169
244125 laziness
pi_159835387
quote:
2s.gif Op donderdag 11 februari 2016 14:21 schreef Franny_G het volgende:

[..]

Ah, dat is perfect voor I denk ik. Maar je groeit er inderdaad wel weer sneller uit. Maar als het zover is, is jouw kuiken wellicht klaar voor een gewone fiets? Mijn buurmeisje fietst al vanaf dat ze net drie was op een gewoon fietsje, en dan de kleinste maat (12 inch, is dat dan toch?)

Waarom groei je er sneller uit?
Ook die driewieler kan je het frame nog van omkeren.
Mijn vijfjarige gebruikt de wishbonebike ook nog steeds.
pi_159835580
Ah, oke. Het is maar ingewikkeld allemaal. :') .
  donderdag 11 februari 2016 @ 15:14:26 #171
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_159836399
quote:
1s.gif Op donderdag 11 februari 2016 14:34 schreef laziness het volgende:
Waarom groei je er sneller uit?
Deze driewieler kan tot 30cm, de tweewieler tot 43cm.
KuikenGuppy
  donderdag 11 februari 2016 @ 16:00:14 #172
244125 laziness
pi_159837492
De wishbonebike heeft en driewieler en tweewieler stand en kan van 26-46cm.
Alleen daar hangt een prijskaartje aan.

Ik zou even testen of het past op die hogere en hoe het balanceren gaat. Niet alle kindjes zijn ook even handig nog met balans van een tweewieler en dan belandt ie ook in een hoek.
pi_159838880
quote:
2s.gif Op donderdag 11 februari 2016 14:21 schreef Franny_G het volgende:

[..]

Deze 3-2 wieler hebben wij voor W! Hij is nu 80 cm lang met relatief korte pootjes, en het frame staat al in de hogere stand, en het zadel dan ook niet meer op zn laagst. Just sayin', ik weet niet hoe klein I is. Overigens kan W het nog niet zo goed :') hij loopt er meer mee dan dat hij ook gaat zitten zoals de bedoeling is. Je mag m altijd even komen bekijken! Maar ik kan me zo voorstellen dat W er te groot voor is als hij 2.5 is ofzo.
  vrijdag 12 februari 2016 @ 15:41:57 #174
454047 anne35
Sociale ontwikkeling
pi_159861689
Een een wieler?
  woensdag 17 februari 2016 @ 12:32:46 #175
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_159988620
Heeft iemand hier ervaring met dit loopfietsje?

http://www.wehkamp.nl/Zoe(...)Grid#extraInformatie
KuikenGuppy
pi_159996891
quote:
1s.gif Op donderdag 11 februari 2016 16:00 schreef laziness het volgende:
De wishbonebike heeft en driewieler en tweewieler stand en kan van 26-46cm.
Alleen daar hangt een prijskaartje aan.

Ik zou even testen of het past op die hogere en hoe het balanceren gaat. Niet alle kindjes zijn ook even handig nog met balans van een tweewieler en dan belandt ie ook in een hoek.
Zoals hier -O- wishbonebike als driewieler was een groot succes, sinds we hem als tweewieler hadden werd het huilen. En nu ligt hij werkeloos in de schuur.
E.
pi_159999153
Daan heeft deze gekregen toen hij 2jr3mnd was. Daan is een kleintje, maar dit ging net. Hij had het snel door. Alleen staat hij werkeloos in de garage sinds hij op zijn gewone fiets zonder zijwieltjes kan met 3,5..

https://www.bol.com/nl/p/(...)381-1004004013408666

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zaterdag 16 april 2016 @ 10:25:55 #178
244125 laziness
pi_161464379
Wat is voor een 5 jarige leuk buitenspeelgoed? De tuin is bijna klaar en het mooie weer begint te komen dus ik wil hem verrassen met iets nieuws.
In de flat kon hij alleen onder onze begeleiding naar buiten en gingen we meestal op pad.
Ik wil hem stimuleren zelf buiten te spelen alleen of met vriendjes.
Ik twijfel een beetje wat leuk is voor zijn leeftijd. Gaat hij bijvoorbeeld echt nog wat doen met een zandbak?
Is hij al te groot voor een tractor om op rond te rijden? Want die lijkt me erg leuk.
Kortom tips zijn welkom :P
pi_161464438
Ligt ook wel een beetje aan het kind.

Mijn dochter van 6,5 speelt heel veel in de zandbak. Met water, bakjes...kliederen. Mijn zoons hebben dat nooit gedaan.
Een schommel is ook altijd fijn. Of een waterbaan in de zomer.
pi_161464505
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 april 2016 10:25 schreef laziness het volgende:
Wat is voor een 5 jarige leuk buitenspeelgoed? De tuin is bijna klaar en het mooie weer begint te komen dus ik wil hem verrassen met iets nieuws.
In de flat kon hij alleen onder onze begeleiding naar buiten en gingen we meestal op pad.
Ik wil hem stimuleren zelf buiten te spelen alleen of met vriendjes.
Ik twijfel een beetje wat leuk is voor zijn leeftijd. Gaat hij bijvoorbeeld echt nog wat doen met een zandbak?
Is hij al te groot voor een tractor om op rond te rijden? Want die lijkt me erg leuk.
Kortom tips zijn welkom :P
Schommel en rekstok doen het nog goed hier. Een step is ook leuk. Wij hebben met luchtbanden en zo'n inklap model. Wordt allebei veel gebruikt. Wat heerlijk, het voorjaar in jullie eigen tuin.
Met een meidenkwartet
  zaterdag 16 april 2016 @ 11:32:44 #181
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_161465212
Ik zie de jongens bij ons in de straat allemaal de grootste lol hebben met skelters of zo'n traktor waar je op kunt fietsen. En met een voetbal ;).
KuikenGuppy
pi_161465398
Een skelter idd, dat lijkt mij ook tof.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  zaterdag 16 april 2016 @ 11:47:00 #183
244125 laziness
pi_161465411
Een skelter kan ik echt niet kwijt helaas.
pi_161465437
Skelter, rollerskates, ballen en een doel, schommel, fiets, stoepkrijt, step...
Waar houdt ie binnen van?
  zaterdag 16 april 2016 @ 11:55:38 #185
244125 laziness
pi_161465534
Houten treinbaan en duplo trein zijn favoriet binnen.

Hij heeft ook best wel al wat hoor. We laten een schommel maken en een waterbaan en voetbal en fiets ed zijn aanwezig maar ik zocht iets nieuws uitdagends.
Ik kreeg op fb de tip voor een losse basket en die ga ik serieus overwegen.
Een doel is ook een goed idee!
pi_161465663
De losse basket is een goed idee ja :)
pi_161465675
Een basket is ook leuk ja! En vrij goedkoop en simpel, neemt ook niet teveel plek in. En zo'n doel idd neemt ook geen plek in, eigenlijk.
pi_161465911
Lisa word over 2 weken 4. Ieder haar heb ik wel wat kunnen verzinnen... Nu heb ik enorme moeite met cadeautjes verzinnen die net wat duurder mogen zijn voor peet oom,peet tante oma en opa. Ik zit zelf in een laag budget net als mijn vrienden dus knutselspul enzo dat is al gevraagd aan de rest want lekker goedkoop en altijd handig. Echter weet ik echt niets te vragen aan opa oma tante en oom ook weet ik niet wat ik haar moet geven vanuit ons. Wil haar niet iets lullig geven maar zoals vorig jaar een baby kraamkliniek a 50 euro zit er helaas ook niet in. Wie heeft iedeeen?
2 liefdes 1 leven(L), 2 levens 1 liefde(L)
pi_161466173
Sorry. Een baby kraamkliniek? Que?
  zaterdag 16 april 2016 @ 12:43:50 #190
244125 laziness
pi_161466338
quote:
5s.gif Op zaterdag 16 april 2016 12:33 schreef Limone het volgende:
Dit schijnbaar...

Voor 20/25 euro heb je hele leuke gezelschapsspellen voor 4 jaar. Mooie investering die wel een paar jaar mee gaat.
pi_161466536
quote:
5s.gif Op zaterdag 16 april 2016 12:33 schreef Limone het volgende:
Die wat laziness post inderdaad. Kostte vorig jaar 55 euro ofzo dat gaat me dot jaar niet lukken.

Spelletjeskast heb ik echt al zo vol zitten dat het er niet meer in past. Memorie kwartet mens erger je niet van frozen ezeltje strekje enzo. Waar zou ik wat betreft spelletjes nog meer aan kunnen denken?
2 liefdes 1 leven(L), 2 levens 1 liefde(L)
pi_161466789
Ik denk dat de definitie van lullig voor een 4-jarige niet het prijskaartje is wat ergens aan hangt. Het is maar net waar ze veel van houden. Waar houdt ze van?

Poppenkleertjes, spellen inderdaad, boeken, dokterssetje, poppenhuis van peetoom en tante en jij koopt popjes en weer een ander meubeltjes, rolschaatsen, springtouw, step, strijkkralen, skateboard, poppenzitje voor op haar fiets, stoepkrijt, fietsmandje, verkleedkleren, schmink...

[ Bericht 2% gewijzigd door Roomsnoes op 16-04-2016 13:22:05 ]
pi_161467047
Het mooie van kinderen is dat ze soms blijer zijn met iets van 2 euro dan iets van 60 euro, wij volwassenen hangen de waarde en prijskaartjes eraan.

Dus wat vind ze leuk? Een buitenspeelpakketje met een springtouw, een doos stoepkrijt, een bal, loopblikken of een knutselpakket met nieuwe spullen.
Je kunt vast wel iets bedenken met het budget wat je hebt.
Je hoeft vorig jaar niet te overtreffen of evenaren.
S. 2014
J. 2016
pi_161467184
Een baksetje zodat je samen kunt bakken?

Deze van de Ikea is bijv 10 euro: http://m.ikea.com/nl/nl/catalog/products/art/20130166/

Ik zie nu dat ze ook een ander keukentje hebben voor maar 25 euro: http://m.ikea.com/nl/nl/catalog/products/art/70306021/

Of deze winkelwagen bij de Hema voor nu maar 5 euro: http://m.hema.nl/winkel/b(...)9bcc-f116d6a15cb4%2C. Bij de Ikea heb je een kartonnen marktkraam voor 10 euro: http://m.ikea.com/nl/nl/catalog/products/art/30245727/. Dan kun je aan overig bezoek 'boodschappen' vragen en dat kunnen dan natuurlijk ook gewoon schone lege verpakkingen zijn :)
pi_161467229
Een school pakketje. Rugzak, bekers, bakjes. Evt gepersonaliseerd met d'r naam erop. En mij kleuter kan je niet blijer maken dan met knutsel spullen. Hoe meer hoe beter.
*poef* nu is het weg
pi_161468083
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 april 2016 12:57 schreef Sam1993 het volgende:

[..]

Die wat laziness post inderdaad. Kostte vorig jaar 55 euro ofzo dat gaat me dot jaar niet lukken.

Spelletjeskast heb ik echt al zo vol zitten dat het er niet meer in past. Memorie kwartet mens erger je niet van frozen ezeltje strekje enzo. Waar zou ik wat betreft spelletjes nog meer aan kunnen denken?
Ah. Mijn fantasie sloeg een beetje op hol..

Heb je al bij een kringloop gekeken? Je zou daar een theeserviesje kunnen samenstellen met kleine koffiekopjes en schoteltjes en dan samen met de knuffels en poppen thee en taart in het bos doen. Of een mooi sprookjesboek kopen, een verhaaltje kiezen en dat dan samen naspelen. Sowieso vind ik een 'beleving' een mooi verjaardagscadeau: grote kans dat ze daar haar hele leven fijne herinneringen aan heeft en je kan het zo duur maken als je zelf wil. ^O^
  dinsdag 26 april 2016 @ 22:05:49 #197
73386 Fazz
onderweg
pi_161738820
Misschien dat we voor F's 2e verjaardag een loopfietsje gaan geven :) Die veloretti hierboven is echt tof O+

Burd & Franny, hebben jullie uiteindelijk een fietsje gekocht voor kuiken en I? Ik ben benieuwd of het bevalt :)
  dinsdag 26 april 2016 @ 22:12:21 #198
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_161739073
quote:
7s.gif Op dinsdag 26 april 2016 22:05 schreef Fazzoletti het volgende:
Misschien dat we voor F's 2e verjaardag een loopfietsje gaan geven :) Die veloretti hierboven is echt tof O+

Burd & Franny, hebben jullie uiteindelijk een fietsje gekocht voor kuiken en I? Ik ben benieuwd of het bevalt :)
Yup, de tweewieler heeft hij gekregen. Hij vindt het een gaaf ding, maar kan er nog niet zonder begeleiding op. Begeleiden vindt mijn rug niet leuk, dus hij staat vooral nog in de schuur :+. Ik denk dat er komende zomer wel vaker geoefend gaat worden.
KuikenGuppy
pi_161739228
quote:
7s.gif Op dinsdag 26 april 2016 22:05 schreef Fazzoletti het volgende:

I zit nog steeds met veel plezier op de pukylino. Ze begint er wel een beetje te groot voor te worden, maar daar heeft ze geen last van. We hebben wel een stepje gekocht, omdat ik zag dat ze daar op het kdv veel plezier mee had en dat kan ze goed. Ik was eigenlijk van plan om morgen op de vrijmarkt te kijken voor een fietsje.
  dinsdag 26 april 2016 @ 22:49:50 #200
73386 Fazz
onderweg
pi_161740630
Ah dat klinkt veel belovend! Dank :)

Morgen even bespreken met vriend :s)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')