ja, want een menigte die in de weg staat is geen excuus voor onprofessioneel of asociaal gedrag.quote:Op woensdag 29 april 2015 19:40 schreef Tocadisco het volgende:
Ok, dus even samenvattend: Die menigte staat midden op de weg stil en weigert aan de kant te gaan en op het moment dat die agent daar (terecht) boos om wordt is de politie ineens de bad guy?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt...///
quote:Op woensdag 29 april 2015 19:55 schreef wipes66 het volgende:
[..]
ja, want een menigte die in de weg staat is geen excuus voor onprofessioneel of asociaal gedrag.Gier valt geen touw aan vast te breiden.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
Je moet ook geen touw aan een gier vast willen knopen.quote:Op woensdag 29 april 2015 20:11 schreef tong80 het volgende:
[..]
Gier valt geen touw aan vast te breiden.
Gut, wat een dramaqueen, de taal die hij hanteert alleen alquote:Al die waardering voor al die politiemannen en vrouwen wordt teniet gedaan door asociaal gedrag van een enkeling.
Nee hoor, dat doet de tweede kamer voor jou. Zo hebben wij het hier met zijn allen ingericht.quote:Op woensdag 29 april 2015 19:39 schreef Viajero het volgende:
[..]
Als je agent wel ja. Agenten werken voor mij, en daarin moet ik ze kunnen controleren.
Misbruik door ze aan te zetten? Dat is je argument ja?quote:Op woensdag 29 april 2015 13:00 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Gaat het zich niet om. Hij misbruikt zijn lampjes en autoriteit als politieagent. Misbruik van macht dus. Dat kun jij niet doen als pijpfitter zijnde.
Er werkt helemaal niemand voor je vriend.quote:Op woensdag 29 april 2015 19:39 schreef Viajero het volgende:
[..]
Als je agent wel ja. Agenten werken voor mij, en daarin moet ik ze kunnen controleren.
Vermaning hoeft niet eens 'was er idd een van ons, hij herkent zich niet in uw verhaaltje, mvg de joduh' is zat lijkt mij, past nog in 1 tweeter ookquote:Op woensdag 29 april 2015 13:18 schreef IntensiveGary het volgende:
[..]
Glashard liegen over zoiets kleins vind ik heel wat. Als hier al over gelogen wordt, waar dan nog meer over?
Deze storm in een glas water had als volgt kunnen worden voorkomen: "Ja, was inderdaad een politieauto. Agent in kwestie heeft een vermaning gehad en daarmee is de kous af."
Nu staat men landelijk voor lul over een volstrekt onzinnig iets. Misschien moet de Politie Groningen maar eens naar hun PR-beleid gaankijken
De kranten in Nederland zijn veel te afhankelijk van de advertentiebudgetten van de overheid, die branden niet snel hun vingers.quote:Op woensdag 29 april 2015 20:17 schreef Pietverdriet het volgende:
Jammer dat er in NL geen boulevardkrant is die hier een sappig schandaal over trapt.
Dan vinden ze heus wel een manier om die beelden 'per ongeluk' kwijt te raken. De politie in Nederland is niet zo gesteld op openheid.quote:Op vrijdag 1 mei 2015 21:41 schreef CafeRoker het volgende:
Wordt het niet hoog tijd dat agenten gewoon permanent een gopro achtig ding op hun pet hebben?
quote:Op woensdag 29 april 2015 12:53 schreef de_boswachter het volgende:
En dan afvragen waarom je als politie geen respect krijgt van burgers.
Een vreemde interpretatie van zijn tekst als je het mij vraagt. Hij geeft aan dat je het uniform besmet als je als politie-agent die het uniform draagt je slecht gedraagt, je niet aan de wet houdt of iets dergelijks. Zo werkt het nu eenmaal met uniforms, je draagt het uniform omwille van de herkenbaarheid, om met niet te missen visuele aanwijzingen duidelijk te maken dat je een bepaalde functie hebt en in dit geval om hiermee aan te geven dat je bepaalde rechten en plichten (die laatste vergeten ze graagquote:Op woensdag 29 april 2015 15:25 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Dus omdat een collega zich als een debiel gedraagt, geeft dat jou de logische reden om je dan als een respectloze debiel te gedragen tegen elke collega?
Het is handiger als je spreekt over een bodycam, lichaamscamera of iets dergelijks dan dat je een merknaam noemt.quote:Op vrijdag 1 mei 2015 21:41 schreef CafeRoker het volgende:
Dit gezeik steekt periodiek de kop op, samen met gevallen waarin het de schijn heeft dat de ambsteed niet helemaal zoals die bedoeld is gebruikt wordt. Het is 2015. Wordt het niet hoog tijd dat agenten gewoon permanent een gopro achtig ding op hun pet hebben? Ze hebben ruime bevoegdheden en dat is ook nodig. Maar het blijven mensen met hun zwakheden.
Als er middelen voor zijn om tot een beter evenwicht te komen is het een morele verplichting van de staat om die ook te gebruiken om bevoegdheden en controle op misbruik daarvan in evenwicht te brengen.
Dan zijn agenten zelf ook direct wat beter beschermd als ze zelf in de knel komen omdat vuurwapengebruik onderzocht wordt.
Is het een plaats waar je mag fietsen en rijden en waarbij die plaats waar de voetgangers stonden de logische doorgang is voor de fietsers en automobilisten?quote:Op dinsdag 5 mei 2015 06:21 schreef Tommeke het volgende:
De plek waar dat voorval zich plaatsvond heeft geen specifieke rijbaan, het is een soort plein.
De kosten heb je er zo uit, wat denk je dat al die zaken kosten waarbij grote onderzoeken moeten plaatsvinden? Overigens valt het wel mee, voor rond de 500 euro heb je een fatsoenlijke camera met opslag.quote:Op dinsdag 5 mei 2015 06:25 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Het is handiger als je spreekt over een bodycam, lichaamscamera of iets dergelijks dan dat je een merknaam noemt.
Het lijkt me inderdaad handig als elke politie-agent een camera draagt en dat de beelden op een dusdanige manier worden opgeslagen dat de agent zelf of zijn directe collega's erbij kunnen, dit om te voorkomen dat ze selectief beelden kunnen wissen. Het beschermt zowel burgers als agenten. Het enige motief om het niet te doen is de kosten.
Verder lijkt het mij wel handig als elke agent net als bij de ME in grote letters en/of cijfers een voor die regio unieke identificatiecode draagt zodat de burgers altijd gemakkelijk kunnen aangeven om welke politie-agent het gaat als er iets aan de hand is.
De camera moet aan een aantal extra voorwaarden voldoen:quote:Op dinsdag 5 mei 2015 06:40 schreef raptorix het volgende:
[..]
De kosten heb je er zo uit, wat denk je dat al die zaken kosten waarbij grote onderzoeken moeten plaatsvinden? Overigens valt het wel mee, voor rond de 500 euro heb je een fatsoenlijke camera met opslag.
Dat wil men terecht niet. Zie je het voor je bij rellen "kom, nummer 16, pak met z'n allen nummer 16, sla hem dood!!"quote:Op dinsdag 5 mei 2015 06:25 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Verder lijkt het mij wel handig als elke agent net als bij de ME in grote letters en/of cijfers een voor die regio unieke identificatiecode draagt zodat de burgers altijd gemakkelijk kunnen aangeven om welke politie-agent het gaat als er iets aan de hand is.
Dat zegt hij helemaal niet.quote:Op dinsdag 5 mei 2015 06:19 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
[..]
Een vreemde interpretatie van zijn tekst als je het mij vraagt. Hij geeft aan dat je het uniform besmet als je als politie-agent die het uniform draagt je slecht gedraagt, je niet aan de wet houdt of iets dergelijks. Zo werkt het nu eenmaal met uniforms, je draagt het uniform omwille van de herkenbaarheid, om met niet te missen visuele aanwijzingen duidelijk te maken dat je een bepaalde functie hebt en in dit geval om hiermee aan te geven dat je bepaalde rechten en plichten (die laatste vergeten ze graag) hebt die bij het beoefenen van die functie horen. De keerzijde is dat als je iets doet wat niet mag of hoort dat je dan de reputatie van datgeen wat bij het uniform behoort besmet.
Dus ja, juist als je een politieagent bent dan zou je heel erg kwaad moeten worden op een collega die zich als een eikel gedraagt, nog meer als hij de wet overtreedt terwijl hij een uniform draagt. Deze politie-agent reed duidelijk niet prioritair (geen geluidssignalen, uitgebreid de discussie aangaan). We hoeven er niet over te twijfelen dat hij de lichtsignalen misbruikte, om wat voor reden dan ook, want het was niet om prioritair te rijden.
My two cents: de voetgangers die aan het wachten waren horen niet op de rijbaan te staan, zij kunnen de rij ook op de stoep vormen en dusdanig dat andere voetgangers niet via de weg hoeven over te steken. Kwestie van hoffelijkheid en verkeersveiligheid. Als deze politie-agent deze mensen hierop had aangesproken dan zou ik het van harte steunen. Wat hij deed was in ieder geval niet een oplossing.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |