he getverdemme! Hoop dat de pijnbestrijding vlot werken zalquote:Op woensdag 29 april 2015 10:19 schreef klumsy het volgende:
Ken je dat verhaal van iemand die met rugweeen in het zkh lag...? Nou dat blijken kolieken aanvallen (???) te zijn van/door nierstenen! Die triggeren ook weeen, maar zorgen vooral voor de pijn. Krijg nu een infuus met pijnbestrijding en verder geen idee.. Dat ging een beetje aan me voorbij tijdens een aanval
Ah, vanuit dag oogpunt wordt het weer wat anders.quote:Op woensdag 29 april 2015 11:18 schreef Stippelrientje het volgende:
[..]
Elke dag is een feestje![]()
ik doe niet aan moederdag, vaderdag, kerst, pasen en dat soort dingen ivm geloofsovertuigingen. Mijn meneer vindt dat prima en is het eens dat zomaar feestjes en zomaar verrassingen ook tof zijn
Zei je dat niet terug dan op moederdag... ?quote:Op woensdag 29 april 2015 11:22 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ah, vanuit dag oogpunt wordt het weer wat anders.
Mijn moeder wilde het vroeger ook nog wel eens zeggen: iedere dag is kinderdag, en dat vond ik echt heel erg vervelend. Want daar werd uiteraard niet mee bedoeld dat iedere dag een feestje is, maar dat kinderen niet moesten klagen omdat ze het al zo goed hadden.
Mijn moeder is overigens een enorme lieverd hoor, maar ze had ook een paar uitspraken waar ik niet zoveel mee kon
Zelf hecht ik weinig waarde aan moederdag en vaderdag, en ook niet aan mijn eigen verjaardag, dus dat vieren valt hier ook nogal mee
Nee, want in tegenstelling tot mijn eigen Moederdag, vind ik de Moederdag voor mijn moeder wel wat hebbenquote:Op woensdag 29 april 2015 11:25 schreef Stippelrientje het volgende:
[..]
Zei je dat niet terug dan op moederdag... ?
Ik vergeet het ook regelmatig. Mijn dochter duimt en ik wil wel eens in een reflex haar duim schoonmaken met mijn mond.quote:Op woensdag 29 april 2015 11:18 schreef Kuukske het volgende:
Hoe doen zwangere moeders met een peuter dit: Billie wil graag naar speeltuinen met zon zandbak eromheen.. Ineens realiseer ik me dat dat een hemel voor katten moet zijn en dus toxoplasmose. Ik voel me nu ineens oerstom dag ik daar niet over na heb gedacht.. Natuurlijk moest Billie znhandjes wassen als ie er van terug komt, maar ik denk dat we dat ook wel eens vergeten. Buh.
Laatst toen ik niet oplette en rood vlees had gegeten (met bijbehorend huizenhoog schuldgevoel) vroeg ik aan de vk of ik iets moest doen; zij reageerde niet verontrust en gaf aan dat de kans dat ik resistent zou zijn heel groot is (maar zonder bloedonderzoek weet je dat uiteraard niet zeker) en dat ik moest opletten of ik ziek werd, dat ben ik niet geworden. Ze zei ook dat het bij mijn termijn niet zo zorgelijk was. Een deel van wat ze zei was wel in tegenspraak met wat ik op de website van het RIVM las (daar was ik juist zo van geschrokken), maar ik geloofde liever wat de vk zeiquote:Op woensdag 29 april 2015 11:21 schreef Kuukske het volgende:
Klumsy heeft vervelende steentjes en had ook nog een vraag over openbare zandbakken, moeders die zwanger zijn en al een peuter hebben die dat ook zo tof vinden (die zandbakken) en zon gevoel van Oh help, dat is toxodinges-heaven.
Je kan altijd hinten op een zwamgerschapsfotoshootquote:Op woensdag 29 april 2015 11:37 schreef Cassandra87 het volgende:
Mijn ouders zeiden altijd, maar jij bent jarig, dat is jouw dag! Pas later realiseerde ik mij dat zij ook jarig zijn
Man wilde pas volgend jaar aan moederdag doen omdat ik nu nog geen moeder ben. Maar laatst zei ik, in oktober word ik mama! Waarop hij zei, je bent nú al mama! Mijn response was, dus dan hebben we dit jaar ook moederdag? Daar was ie niet zo van gecharmeerd![]()
Puur omdat ie in staat is om voor alle andere dagen (jubileum en verjaardag bijv) attent te zijn (ik ben 25 juli jarig, 24 juli had ie nog niets besteld, dat moest last minute)
Welnee, jij kan dat ook!quote:Op woensdag 29 april 2015 12:02 schreef Quickie_Brat het volgende:
Klumsy![]()
Net het bevallingspraatje gehad bij de verpleegkundige van het ziekenhuis. Ik mag geen ruggenprik tijdens de bevalling omdat ik bloedverdunners gebruik. Dat was even een vieze tegenvaller. Ik had voor ogen dat mocht het echt erg worden met de pijn ik altijd om een ruggenprik kan vragen. Maar dat kan dus niet
. Ik ga lijden
en dood
Beter opletten was inderdaad wel m'n eerste reactie. Bij Billie hoefde ik daar minder bij na te denken. Ik was toch 40 uur per week aan het werkquote:Op woensdag 29 april 2015 11:52 schreef Minarosa het volgende:
[..]
Laatst toen ik niet oplette en rood vlees had gegeten (met bijbehorend huizenhoog schuldgevoel) vroeg ik aan de vk of ik iets moest doen; zij reageerde niet verontrust en gaf aan dat de kans dat ik resistent zou zijn heel groot is (maar zonder bloedonderzoek weet je dat uiteraard niet zeker) en dat ik moest opletten of ik ziek werd, dat ben ik niet geworden. Ze zei ook dat het bij mijn termijn niet zo zorgelijk was. Een deel van wat ze zei was wel in tegenspraak met wat ik op de website van het RIVM las (daar was ik juist zo van geschrokken), maar ik geloofde liever wat de vk zei(lang leve cognitieve dissonantie
). Zandbak valt wellicht in dezelfde categorie? Ook toxoplasmose.
Edit: ik zou dus wel zeker voorzichtig zijn, maar bedoel meer dat het volgens mij geen zin heeft om je superveel zorgen te maken over dingen die gebeurd zijn. Ik let nu (nog/weer) beter op...
Remifentanilquote:Op woensdag 29 april 2015 12:02 schreef Quickie_Brat het volgende:
Klumsy![]()
Net het bevallingspraatje gehad bij de verpleegkundige van het ziekenhuis. Ik mag geen ruggenprik tijdens de bevalling omdat ik bloedverdunners gebruik. Dat was even een vieze tegenvaller. Ik had voor ogen dat mocht het echt erg worden met de pijn ik altijd om een ruggenprik kan vragen. Maar dat kan dus niet
. Ik ga lijden
en dood
Ik ga maar vast uit van 36 uur ontsluitingsweeen, 10 uur persweeen en een totaalruptuur. Dan kan het alleen maar meevallenquote:
Dat is dat morfinepompje he? Die mag ik wel gelukkig! En ik hoop op net zo'n bevalling als jij hebt gehad dan!quote:Op woensdag 29 april 2015 12:07 schreef ingee het volgende:
[..]
Remifentanil
O en ik ben normaal een pieperd hoor, maar het stuk zonder pijnstilling (0 - 10 cm ontsluiting + persfase) was ook prima te doen!
Ik zou gewoon nergens vanuit gaan. Zo blanco mogelijk. Anders ga je jezelf alleen maar bang lopen maken. En dat is echt nergens voor nodig. Vertrouw op jezelf! Je bent in goede handen.quote:Op woensdag 29 april 2015 12:10 schreef Quickie_Brat het volgende:
[..]
Ik ga maar vast uit van 36 uur ontsluitingsweeen, 10 uur persweeen en een totaalruptuur. Dan kan het alleen maar meevallen
Nou, van die 10 uur kun je 2 maken. Langer laten ze je niet persen.quote:Op woensdag 29 april 2015 12:10 schreef Quickie_Brat het volgende:
[..]
Ik ga maar vast uit van 36 uur ontsluitingsweeen, 10 uur persweeen en een totaalruptuur. Dan kan het alleen maar meevallen
Dan komt de tang he? of de vacuumpomp?quote:Op woensdag 29 april 2015 12:12 schreef Kuukske het volgende:
[..]
Nou, van die 10 uur kun je 2 maken. Langer laten ze je niet persen.
Ok ik overdrijf ook wel rijkelijkquote:Op woensdag 29 april 2015 12:12 schreef Estrys het volgende:
[..]
Ik zou gewoon nergens vanuit gaan. Zo blanco mogelijk. Anders ga je jezelf alleen maar bang lopen maken. En dat is echt nergens voor nodig. Vertrouw op jezelf! Je bent in goede handen.
Uhhh.. Bij mij wel ja. Maar laat het nog even los. Misschien nies je je beeb er zo uit.quote:Op woensdag 29 april 2015 12:15 schreef Quickie_Brat het volgende:
[..]
Dan komt de tang he? of de vacuumpomp?
quote:Op woensdag 29 april 2015 12:17 schreef Kuukske het volgende:
[..]
Misschien nies je je beeb er zo uit.
quote:Op woensdag 29 april 2015 12:17 schreef Kuukske het volgende:
[..]
Uhhh.. Bij mij wel ja. Maar laat het nog even los. Misschien nies je je beeb er zo uit.
Mijn moeder had net zo'n bevalling toen ik geboren werdquote:Op woensdag 29 april 2015 12:22 schreef Bloesem. het volgende:
[..]![]()
Ik lach wel heel hard, maar dit is bij mijn moeder gebeurd. Die moest HEEL SNEL gaan liggen en mocht NIKS meer doen, want m'n broertje gleed zo naar buitenTwee uur nadat ze dacht "hee ik heb wel een beetje een zere rug joh" was 'ie al geboren
Dus Quickie, zo kan het ook (doe je naam eer aan
)
Zou dat erfelijk zijn?quote:Op woensdag 29 april 2015 12:26 schreef Quickie_Brat het volgende:
[..]
Mijn moeder had net zo'n bevalling toen ik geboren werd. De weeen wilden eerst totaal niet op gang komen, ook niet na eindeloze weeenopwekkers. En toen ze dacht van "hm ik voel volgens mij wel wat nu" had ze al 10 cm ontsluiting en was er niet eens meer tijd om naar de verloskamers te gaan. Ik ben op de gang geboren!
Zou mooi zijn, maar ik denk het niet. Wat wel erfelijk kan zijn is de vorm van je bekken waardoor de baby er wel of niet makkelijk doorheen past.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.disclaimer
quote:Op woensdag 29 april 2015 13:04 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Zou mooi zijn, maar ik denk het niet. Wat wel erfelijk kan zijn is de vorm van je bekken waardoor de baby er wel of niet makkelijk doorheen past.Hopen dan dat ik de vorm van de bekken geërfd heb van mijn moeder, want haar 3 bevallingen gingen moeiteloos!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja dat moet dus ook niet in haar salade hè. Ananascondoom!quote:Op woensdag 29 april 2015 13:14 schreef Nikooos het volgende:
Oei Klumsy wat zuur!
Hier nog niets gebeurd. Wel weer een prima-sticker gehad, maar nog niets gestript. Dat doen ze pas volgende week, na de UD. Want voor de 40 weken had het schijnbaar weinig nut.
Dus we wachten weer af. En ik had gister nog wel stiekem ananas in de salade gestopt
Oh ja, dat was hetquote:Op woensdag 29 april 2015 13:15 schreef Skittles het volgende:
[..]
Ja dat moet dus ook niet in haar salade hè. Ananascondoom!
Hazelnotenquote:Op woensdag 29 april 2015 13:33 schreef Zomerzon01 het volgende:
Ludann, kan je je telefoon niet verhalen op je inboedel verzekering?
Een vriendin van mij zag haar telefoon in de WC verdwijnen nadat haar oudste zoon deze te pakken had gekregen. Daar kunnen Iphones blijkbaar niet tegen.Die heeft via haar inboedel verzekering wel een nieuwe gekregen.
Heeft nog iemand deze link op FB voorbij zien komen?: http://mynameismama.nl/kraamvisite/
Doen mensen dat allemaal echt bij kraamvisite? Ik zie mijn schoonmoeder wel alles fout doen wat er in de link staat![]()
, maar normale mensen hebben toch wel het normale fatsoen om deze regels aan te houden? Dan vind ik opmerkingen over het uiterlijk nog het minst erg eigenlijk
.
Nog iemand tips om het ijzergehalte in het bloed omhoog te krijgen? Dat was net op het randje blijkbaar. Maar gelukkig geen zwangerschapssuiker.![]()
Over twee weken goeiecho. Dan kan ik gaan kijken welke maat kleertjes er in de tas ingepakt moeten worden voor naar het ziekenhuis.![]()
En Klumsy veel beterschap met je nierstenen! Hopelijk heb je er niet al te veel last van.
Ik hoop ook dat bevallen erfelijk is. Mijn moeder is redelijk vlot bevallen zonder uit te scheuren of knippen. Daar teken ik wel voor.
Ik heb het zelf nog niet meegemaakt, maar van sommige tips sta ik niet te kijken als ik afga op verhalen uit m'n omgevingquote:Op woensdag 29 april 2015 13:33 schreef Zomerzon01 het volgende:
Heeft nog iemand deze link op FB voorbij zien komen?: http://mynameismama.nl/kraamvisite/
Doen mensen dat allemaal echt bij kraamvisite? Ik zie mijn schoonmoeder wel alles fout doen wat er in de link staat![]()
, maar normale mensen hebben toch wel het normale fatsoen om deze regels aan te houden? Dan vind ik opmerkingen over het uiterlijk nog het minst erg eigenlijk
.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Roosvicee Ferroquote:Nog iemand tips om het ijzergehalte in het bloed omhoog te krijgen? Dat was net op het randje blijkbaar.smaak is soms een beetje wennen, maar ik vond het altijd goed te doen (ik nam het vaak als extra 'boost' als ik bloed doneerde)
Sommige mensen.quote:Op woensdag 29 april 2015 13:33 schreef Zomerzon01 het volgende:
.
Ik heb 'm wel gedeeld op mijn FB. Kreeg meteen een opmerking van een vriend dat het toch allemaal gewoon goed fatsoen was? Maar in mijn ervaring is de combinatie goed fatsoen en baby's voor sommigen toch nog een moeilijke combinatie, zeker als je omgeving relatief onervaren is met baby's en zwangerschappen (zo had ik een collega die me gewoon ronduit vroeg of het gepland was). Dus tja, baat het niet dan schaadt het niet...quote:Op woensdag 29 april 2015 13:33 schreef Zomerzon01 het volgende:
.
Dat laatste is inderdaad wel zo. Vooral dat punt dat je niet te lang moet blijven hangen, daarvan kan ik me voorstellen dat niet iedereen doorheeft hoe vermoeiend dat kan zijn.quote:Op woensdag 29 april 2015 13:56 schreef lunapuella het volgende:
[..]
Ik heb 'm wel gedeeld op mijn FB. Kreeg meteen een opmerking van een vriend dat het toch allemaal gewoon goed fatsoen was? Maar in mijn ervaring is de combinatie goed fatsoen en baby's voor sommigen toch nog een moeilijke combinatie, zeker als je omgeving relatief onervaren is met baby's en zwangerschappen
Fixedquote:zo had heb ik een collega schoonmoeder die me gewoon ronduit vroeg of het gepland was
quote:Op woensdag 29 april 2015 13:46 schreef twist02 het volgende:
[..]
Ik heb het zelf nog niet meegemaakt, maar van sommige tips sta ik niet te kijken als ik afga op verhalen uit m'n omgevingOMG die spoiler... Ik hoop niet dat ze dat bij mij ook gaan doen. Ik ben iemand die er dan wel wat van zegt en mensen dus ook gewoon weg stuurt als ze ongevraagd op visite komen. Maar dit zorgt dan bijSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[..]
Roosvicee Ferrosmaak is soms een beetje wennen, maar ik vond het altijd goed te doen (ik nam het vaak als extra 'boost' als ik bloed doneerde)
weer voor irritatie omdat die dan vind dat je dat niet kunt maken.
Roosvicee Ferro ga ik zeker proberen! Stippel ook bedankt voor de tips! Vanavond nootjes om te knabbelen.
Oost west, mij best.
Ja ik wilde het een beetje onopvallend doen dus heb alleen wat mensen getagd die net bevallen zijn met de vraag of ze het herkenden... Ik wilde er eerst bij zetten dat de kraamvisite op moest letten als ze langs kwamen. Maar daar zou ikquote:Op woensdag 29 april 2015 14:02 schreef pinquit het volgende:
Ik heb t bericht ook even gedeeld via fbsommige mensen kunnen best even heropgevoed worden wat kraambezoek betreft..
Ik weet ook niet of ik het met mijn hormonen kan hebben tegen die tijd. Maar ikquote:
Pfffquote:Op woensdag 29 april 2015 14:09 schreef Stormqueen het volgende:
Oh god ja, je sz die met zevenjarig kind-met-koortslip op kraambezoek komt.
"Maar ze weet dat ze niet aan de baby mag komen hoor!"
ik doe niet aan FB, maar ik vind het wel een prima lijstje idd!quote:Op woensdag 29 april 2015 13:56 schreef lunapuella het volgende:
[..]
Ik heb 'm wel gedeeld op mijn FB. Kreeg meteen een opmerking van een vriend dat het toch allemaal gewoon goed fatsoen was? Maar in mijn ervaring is de combinatie goed fatsoen en baby's voor sommigen toch nog een moeilijke combinatie, zeker als je omgeving relatief onervaren is met baby's en zwangerschappen (zo had ik een collega die me gewoon ronduit vroeg of het gepland was). Dus tja, baat het niet dan schaadt het niet...
Wat zei je, en tact is een talent?!quote:Op woensdag 29 april 2015 14:15 schreef Estrys het volgende:
Ik sprak net iemand na een meeting op m'n werk het ging over zwangerschap en zij zei en ik quote 'dat misselijkheid tijdens de zwangerschap vooral psychisch is.'![]()
Dat ZEG je toch niet.
Wtf? Dit was een andere tactvolle collega die over het uitdijen begon?quote:Op woensdag 29 april 2015 14:15 schreef Estrys het volgende:
Ik sprak net iemand na een meeting op m'n werk het ging over zwangerschap en zij zei en ik quote 'dat misselijkheid tijdens de zwangerschap vooral psychisch is.'![]()
Dat ZEG je toch niet.
Ja, en dan krijg je een reactie in de trant van "Oei oei, heeft er iemand last van d'r hormonen?!"quote:Op woensdag 29 april 2015 14:17 schreef Mineola het volgende:
[..]
Wat zei je, en tact is een talent?!
Dit was geen collega. Godzijdank.quote:Op woensdag 29 april 2015 14:20 schreef Krisvc het volgende:
[..]
Wtf? Dit was een andere tactvolle collega die over het uitdijen begon?
"Zooooo dan! Je hormonen slaan wel op hol he?quote:Op woensdag 29 april 2015 14:20 schreef twist02 het volgende:
[..]
Ja, en dan krijg je een reactie in de trant van "Oei oei, heeft er iemand last van d'r hormonen?!"
![]()
Heb zelf weinig van zulke opmerkingen gehad, maar daar erger ik me ook altijd aan! Al sinds de middelbare school eigenlijk; van die 13-jarige puberjongetjes met hun "Ojee, moet je ongesteldheid worden ofzo?!"
Nee, jij bent gewoon een irritant figuur en dat mag best eens gezegd worden!![]()
Je kunt jezelf natuurlijk ziek en misselijk denken..... maar ik denk dat in de meeste gevallen misselijkheid in je zwangerschap gewoon door aanmaak hormonen, maagzuur, nare luchtjes, (gehakt) en lompe opmerkingen komtquote:Op woensdag 29 april 2015 14:22 schreef Estrys het volgende:
[..]
Dit was geen collega. Godzijdank.mijn collega's zijn op dat punt heel begripvol gelukkig.
Ik heb het werkelijk nog nooit gehoord dat het psyschische oorzaak heeft.
Meestal krijgen ze dan van mij nog een opmerking er achteraan in de trant van "Als ik echt zou hebben gezegd wat ik dacht dan zou ik wel..... gezegd hebben. Dus ik heb mijn hormonen juist heeeel goed onder controle.quote:Op woensdag 29 april 2015 14:24 schreef Stippelrientje het volgende:
[..]
"Zooooo dan! Je hormonen slaan wel op hol he?"
Is een van de meest irritante opmerkingen die een dame geregeld maakt tegen mij.
Maar dat is vaak het gevolg van een of andere k*topmerking, waar ik dan (nog netjes) een weerwoord op geef en zij dus niets anders meer weet te zeggen.....
Daar gaan mijn hormonen pas van op hol slaan
quote:Op woensdag 29 april 2015 14:26 schreef Zomerzon01 het volgende:
[..]
Meestal krijgen ze dan van mij nog een opmerking er achteraan in de trant van "Als ik echt zou hebben gezegd wat ik dacht dan zou ik wel..... gezegd hebben. Dus ik heb mijn hormonen juist heeeel goed onder controle.'
quote:Op woensdag 29 april 2015 14:15 schreef Estrys het volgende:
Dat ZEG je toch niet.
Ligt er uiteraard aan wie het is. Op mijn werk bijt ik ook op mijn tanden. Maar tegen 'vrienden' die geen begrip hebben voor zwangere vrouwen durf ik dit zeker wel te zeggen.quote:Op woensdag 29 april 2015 14:29 schreef Stippelrientje het volgende:
[..]![]()
Iets in mij wil toch altijd nog een beetje vriendelijk blijven.
Maar ik kan mij het erg goed voorstellen ^^,
Ik wist dus niet eens dat dat zo gevaarlijk kon zijn! Ook een van de redenen dat ik het gedeeld heb idd.quote:Op woensdag 29 april 2015 14:09 schreef Stormqueen het volgende:
Oh god ja, je sz die met zevenjarig kind-met-koortslip op kraambezoek komt.
"Maar ze weet dat ze niet aan de baby mag komen hoor!"
Bij twijfel altijd laten knippen. Wijze woorden van mijn moederquote:Op woensdag 29 april 2015 12:10 schreef Quickie_Brat het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 29 april 2015 14:45 schreef Bloesem. het volgende:
egopost: 10 weken echo gehad net. 3.5 centimeter al!! Armpjes, beentjes, alles zat eraanMijn baarmoeder werd enthousiast als trampoline en turn-mat gebruikt en het hartje klopte zo hard als een heipaal
![]()
![]()
Zo gek om te zien.. Ben helemaal een soort van slag
Dit. Ik ben nog elke keer verbaasd als er inderdaad wat te zien is op de echo en ik heb er nu toch al 3 gehad.quote:Op woensdag 29 april 2015 14:51 schreef Selvaria het volgende:
Speciaal moment is dat hè Bloesem?![]()
Ik was helemaal van slag toen de echoscopiste binnen een seconde baby in beeld had. Ik had me er helemaal op ingesteld dat we wel eens slecht nieuws zouden kunnen krijgen dus ik zat echt ademloos te kijken toen ik dat ieniemieniemensje zag.
quote:Op woensdag 29 april 2015 14:53 schreef Leonietje83 het volgende:
Wat fijn Bloesem! Gefeliciteerd!
(komhierstiekemvasteenkijkjenemen, hoor ook niet meer in wachten op het tweede streepje thuis)
Het gaat hier over van alles en nog watquote:Op woensdag 29 april 2015 15:04 schreef Leonietje83 het volgende:
Het gaat hier al over bevallingen enzo terwijl ik pas 5wk 2 dagen ben... dus voelt een beetje voorbarig.
Een tussentopic voor 4 - 10 weken zou fijn zijn.Tot je zoals Bloesem een realiteit op een beeldscherm voorgeschoteld krijgt en met hoofd in de wolken zit omdat het ECHT is. En het vanaf dan ook kan gaan delen...
Ik denk er echt elke minuut aan maar alleenen mijn ouders weten het nu. Maar zou het van de daken willen schreeuwen! Gisteren bij m'n moeder gegeten met m'n beste vriendin. Heel pact met m'n moeder, appelsap met water in oude wijnfles gedaan dus 'gewoon' 2 wijntjes gedronken bij het eten. (Vriendin weet dat we bezig zijn, dus anders zou ze het meteen weten...)
Was wel grappig maar kan toch niet wachten het haar ook echt te vertellen!
27 mei eerste keer naar verloskundige en in de week erna de echo... KANNIEWACHTEN!
Ik hoop t. Ik heb nog nooit zulks een streep gehad.quote:Op woensdag 29 april 2015 15:35 schreef Leonietje83 het volgende:
Haha Nikooos, hoe hou je het vol?![]()
En Cygne, ik lees al een tijd je berichten mee in 2e streepje topic en duim voor je! (Hoewel het duimen met die knalstreep niet nodig lijkt? Die roept gewoon plakker!)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik ben op mn werk teruggezet naar parttime. We zijn allemaal freelancer en er is weinig werk dus iedereen werkt nu parttime. Nouja, beter dan dat ze ons eruit gooien.
Ik deel übergave supergoudenglitterbabystickers uit. Daarom zijn ze best lief voor me hierquote:Op woensdag 29 april 2015 15:35 schreef Leonietje83 het volgende:
Haha Nikooos, hoe hou je het vol?![]()
En Cygne, ik lees al een tijd je berichten mee in 2e streepje topic en duim voor je! (Hoewel het duimen met die knalstreep niet nodig lijkt? Die roept gewoon plakker!)
Sleep is overrated!quote:Op woensdag 29 april 2015 15:28 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Fijn Bloesem!!
Welkom Leonie, en maak je geen zorgen, zoals je in de OP kunt zien zitten hier genoeg dames die ook nog lang niet gaan bevallen ;-)
En die baby van mij beweegt in z'n slaap of krijgt vandaag echt geen 20 uur slaap. Als ik bij m'n bureau zit (iets voorover) dan wiebelt er contstant wat tegen mijn ribben
Zo ga ik ook worden na de bevalling. Kom ik hier alle verse zwangeren bang makenquote:Op woensdag 29 april 2015 15:16 schreef Stippelrientje het volgende:
[..]
Het gaat hier over van alles en nog wat![]()
Sommige die al een bevalling hebben gehad houden nogal van schockeren over poep en scheermesjes plassen, hechtingen, klontjes en bonkjes.. Gewoon doorscrollen en dromen over regenbogen![]()
27 mei is het zo!
Klopt. 8 weken als ik reken volgens eisprong datum. Als ik tot 16 weken kom dan een vruchtwaterpunctie. Kans op gehandicapt kindje is 1 op 10.quote:Op woensdag 29 april 2015 15:42 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Heb je nu aanstaande zaterdag een echo Cygne? Hoe ver ben je dan? Zal hoe dan ook nog lang onzeker voor je blijven
Zag er sexy uit he, dat kraamverband?quote:Op woensdag 29 april 2015 16:01 schreef coccinelle het volgende:
Gefeliciteerd Leonietjeen een goede echo van bloesem
en ik hoop zo dat dit eindelijk een plakker is cygne!
![]()
Ik heb mijn kraampakket al binnen en spontaan een stuk minder zin om te gaan bevallen! Nog wel ontzettend zin in de eerste ontmoeting met mijn zoon
veel suiker gegeten? Ik had gister echt een ongezonde vreetdag, en ik merkte dat de baby heeeel erg actief was.quote:Op woensdag 29 april 2015 15:28 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Fijn Bloesem!!
Welkom Leonie, en maak je geen zorgen, zoals je in de OP kunt zien zitten hier genoeg dames die ook nog lang niet gaan bevallen ;-)
En die baby van mij beweegt in z'n slaap of krijgt vandaag echt geen 20 uur slaap. Als ik bij m'n bureau zit (iets voorover) dan wiebelt er contstant wat tegen mijn ribben
Blijf je die uitdelen? Of ga ik er nooit een krijgen met mijn bevalling in november?quote:Op woensdag 29 april 2015 15:43 schreef Nikooos het volgende:
[..]
Ik deel übergave supergoudenglitterbabystickers uit. Daarom zijn ze best lief voor me hier
Nou, niet anders dan anders volgens mij. Misschien ben ik zelf ook rustiger vandaag, zit veel bij m'n bureau te werken. Dat is ook wel eens anders.quote:Op woensdag 29 april 2015 16:07 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
veel suiker gegeten? Ik had gister echt een ongezonde vreetdag, en ik merkte dat de baby heeeel erg actief was.
Vandaag maar gezond eten.
Welkom, Leonietje! We zijn allemaal ooit begonnen, en herkennen het onzekere heel erg!
Ah, dan ben je de verwachte paniekperiode van Nikooos al voorbij, dus dan maak je nog een kansquote:Op woensdag 29 april 2015 16:13 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Blijf je die uitdelen? Of ga ik er nooit een krijgen met mijn bevalling in november?
Ik schrok meer van het netbroekjequote:Op woensdag 29 april 2015 16:05 schreef Quickie_Brat het volgende:
[..]
Zag er sexy uit he, dat kraamverband?
Werk is echt de meest favoriete (of minst, weet nooit hoe ik al die bewegingen moet opvattenquote:Op woensdag 29 april 2015 15:28 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Ik ga het proberen bij te houden, of iemand moet zich geroepen voelen tegen die tijd om mij te vervangenquote:Op woensdag 29 april 2015 16:13 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Blijf je die uitdelen? Of ga ik er nooit een krijgen met mijn bevalling in november?
Die zitten na de bevalling goddelijk, geloof mequote:Op woensdag 29 april 2015 16:31 schreef coccinelle het volgende:
[..]
Ik schrok meer van het netbroekje
Dit inderdaad!quote:Op woensdag 29 april 2015 16:34 schreef mousemicky het volgende:
[..]
Die zitten na de bevalling goddelijk, geloof me
Ik was blij dat het ziekenhuis een onuitputtelijke voorraad had
Echt?quote:Op woensdag 29 april 2015 16:34 schreef mousemicky het volgende:
[..]
Die zitten na de bevalling goddelijk, geloof me
Ik was blij dat het ziekenhuis een onuitputtelijke voorraad had
Ik geloof dat mijn zwangerschapsmisselijkheid wel enigszins te maken had met in hoeverre ik spanning voelde (zo heb ik vlak voordat we de 20weken echo hadden nog even een tijdje boven de wc gehangenquote:Op woensdag 29 april 2015 14:15 schreef Estrys het volgende:
Dat ZEG je toch niet.
Haha, inderdaad!quote:Op woensdag 29 april 2015 17:01 schreef Franny_G het volgende:
[..]
Ik geloof dat mijn zwangerschapsmisselijkheid wel enigszins te maken had met in hoeverre ik spanning voelde (zo heb ik vlak voordat we de 20weken echo hadden nog even een tijdje boven de wc gehangen), maar verder ben je inderdaad meer dan geneigd zo iemand een stomp op de neus te geven en dan te zeggen: als je nu pijn voelt, is dat gewoon psychisch, hoor.
.
* Silliegirl geeft buskruit met muisjes door aan Saraquote:Op woensdag 29 april 2015 17:46 schreef Sara82 het volgende:
Sjeutje Klums, dat meen je niet......Beterschap..!
Wat fijn he Bloesem... Die opluchting als ze zeggen: "Jaaa, ik zie al wat stuiteren hoor", terwijl je zelf met een hartslag van 180 bpm en bijna jankend van de stress op die bank ligt, blijft ook voor mij een episch moment.... Ben blij voor je dat alles goed is!![]()
En welkom hier, Leonietje! Ben het met je eens, een "Z&G, De Brugklas Editie" zou fijn zijn, haha! Als je hier enthousiast binnen komt vallen met je dubbel gestreepte pisstokje nog bijna nat, schrik je je vierkant! Dat geleuter over hydrofielen, kinderwagens, isofixaansluitingendingen: ik snapte er helemaal niks van!
En ik loop nog steeds gruwelijk achter geloof ik.... Als ik al die rommelmarktfoto's zie krijg ik het spaansbenauwd. Mijn totale score staat vooralsnog op 1 rompertje.En ik weet nog steeds niet wat isofix is, en ik weet dat je 3 cuub hydrofielen moet hebben, maar God knows wat ik ermee moet, ik heb geen kinderwagen op het oog. Oooh echt, ik wist dat ik geen geboren moederfiguur ben, maar ik val nu wel heel erg door de mand......
quote:Op woensdag 29 april 2015 18:00 schreef L-E het volgende:
(Ik breek even in, omdat ik denk dat hier de meeste lurkers zitten.. wij hebben echt een enorme load aan fantastisch lieve kaartjes van fokkers gekregenHet voert te ver om iedereen persoonlijk te bedanken, maar: you know who you are, duizendmaal dank
)
Fijn dat alles in orde is nu en dat ze het hoofdje goed in de gaten houden! Jullie houden het geslacht voor jullie zelf toch?quote:Op woensdag 29 april 2015 18:23 schreef gestreeptestoel het volgende:
Hier vanmorgen de SEO gehad. Alles leek in orde, alleen t hoofdje is iets aan de kleine kant. Niks zorgelijks nog, maar moet met de groeiecho nog eens goed worden bekeken. Het geslacht is nu ook bekend
quote:Op woensdag 29 april 2015 18:00 schreef L-E het volgende:
(Ik breek even in, omdat ik denk dat hier de meeste lurkers zitten.. wij hebben echt een enorme load aan fantastisch lieve kaartjes van fokkers gekregenHet voert te ver om iedereen persoonlijk te bedanken, maar: you know who you are, duizendmaal dank
)
Huh? Hoezo?quote:Op woensdag 29 april 2015 19:45 schreef Bloesem. het volgende:
Spring![]()
Stippel, helemaal eens! Toch bizar dat je je kindje al kunt 'zien' terwijl je het helemaal nog niet kunt zien! En dat je er dan al zoveel persoonlijke trekken uit kunt halen.
Ik ben inmiddels door de verloskundige van roze wolk gegooid.Ik vond haar echt niet zo... Nog even een nachtje over slapen dus.
?! Huh? Wat heeft ze gedaan/gezegd dan?quote:Op woensdag 29 april 2015 19:45 schreef Bloesem. het volgende:
Ik ben inmiddels door de verloskundige van roze wolk gegooid.Ik vond haar echt niet zo... Nog even een nachtje over slapen dus.
watskeburt dan?quote:Op woensdag 29 april 2015 19:45 schreef Bloesem. het volgende:
Spring![]()
Stippel, helemaal eens! Toch bizar dat je je kindje al kunt 'zien' terwijl je het helemaal nog niet kunt zien! En dat je er dan al zoveel persoonlijke trekken uit kunt halen.
Jupquote:Op woensdag 29 april 2015 18:57 schreef Malteser het volgende:
[..]
Fijn dat alles in orde is nu en dat ze het hoofdje goed in de gaten houden! Jullie houden het geslacht voor jullie zelf toch?
Hoe dat zo?quote:Op woensdag 29 april 2015 19:45 schreef Bloesem. het volgende:
Spring![]()
Mag ik dan ook niet roepen dat het een jongen is!?quote:
Dat mag jij best roepen!quote:Op woensdag 29 april 2015 20:03 schreef Stippelrientje het volgende:
[..]
Mag ik dan ook niet roepen dat het een jongen is!?![]()
Gaan jullie mensen ermee verrassen tussendoor of net na de bevalling?
quote:Op woensdag 29 april 2015 20:14 schreef gestreeptestoel het volgende:
[..]
Dat mag jij best roepen!![]()
Iedereen krijgt t pas te weten zodra de baby geboren is. Net als de vorige keer
Ja ik voelde erg weinig klik. Ook had ze heel erg haast, het mocht ABSOLUUT NIET UITLOPEN (terwijl wij pas 30 min later naar binnen mochten, ja hoor eens dat is lekker mijn probleem dat jij uitloopt) Ze vroeg heel veel maar luisterde bijna niet.quote:
hè jemig wat een rotervaring zo voor jequote:Op woensdag 29 april 2015 20:23 schreef Bloesem. het volgende:
[..]
Ja ik voelde erg weinig klik. Ook had ze heel erg haast, het mocht ABSOLUUT NIET UITLOPEN (terwijl wij pas 30 min later naar binnen mochten, ja hoor eens dat is lekker mijn probleem dat jij uitloopt) Ze vroeg heel veel maar luisterde bijna niet.
Verder heel veel verhaal over BMI van 32 (lang verhaal, veel aangekomen door medicijnen, nu weer op goede weg met afvallen en allang geen medicijnen meer) terwijl mijn waardes echt ontzettend prima waren (100/75links, 110/80rechts, 88bpm en 99% zuurstof in het bloed) Ze begon eigenlijk gelijk over een risicobevalling in het ziekenhuis en extra echo's, zonder verder te informeren hoe of wat en zonder te vragen naar hoe voel je je erbij en hoe eet je en hoe is je levenspatroon. Ook of ik naar de dietiste wilde. Nou nee. Waarom niet? Nou jezus daarom nietIk was toen al op het punt van LAAT ME MET RUST.
Ook:
Heb je geloofsovertuigingen?
Nee, maar wel een belangrijke levensovertuiging die hierbij erg belangrijk is..
Oh maar dit is voor bloedtransfusie dus levensovertuiging doet er niet toe..
Ehh nou wel eigenlijk maar..
OK HEB JE DIABETES?
Ook over psychologische aandoeningen maakte ze grapjes......... Ik noem een "dat heb jij toch niet, je ziet er zo gezond uit!" En (over ADHD) "ik heb dat ook joh ik ben zo druk!"![]()
Later heb ik toch nog gevraagd naar levensovertuiging en hoe ze daarmee omgaan. Wist ze niets over, maar ik kon erop vertrouwen dat zij het ook zo doen als genoemde levensovertuiging.
Ik voel me gewoon rot erover omdat alles prima in orde is met mini, alles prima in orde is met mij en zij doet alsof ik een ENORM RISICO LOOP MET MIJN ENORME OMVANG EN PSYCHISCHE STOORNISSEN. En en enIk ben er toch gewoon een beetje verdrietig om. Ik voel me zo omver gelopen eigenlijk en helemaal niet gehoord. Ik wil helemaal niet deze energie hier zo negatief aan opmaken.
Sorry voor spuien
Jij moet je veilig en gehoord voelen bij je vk. Nu en in de komende maanden. 'geen/weinig klik' is een prima reden om elders te kijken. Sowieso, eerst een half uur uitlopen en dan ineens haast bij een eerste gesprek? Dan heb je je prioriteiten niet op orde.quote:Op woensdag 29 april 2015 20:34 schreef Bloesem. het volgende:
Ja ik overweeg een kennismakingsgesprek bij een praktijk in de buurt die is aangeraden door een arts die wel ervaring heeft met levensovertuiging. Maar twijfel of het niet gek is om alleen een kennismakingsgesprek te hebben om te kijken hoe het voelt..
En zo is het!quote:Op woensdag 29 april 2015 20:52 schreef Bloesem. het volgende:
Ik heb net even gehuild bij man en nu ga ik twee flinke boterhammen eten, het filmpje van mijntrappende mini
kijken en mediteren, want dikke doei met je negatieve energie.
Weet je wat voor knappe baby ik hier heb joh
Piercer zal het beter weten dan ik. Kan me herinneren dat een zwangere haar piercing verving door visdraad om dichtgroeien te voorkomen.quote:Op woensdag 29 april 2015 16:26 schreef silliegirl het volgende:
Vraag van andere orde:
Ik draag sinds 15 jaar () een navelpiercing, maar hij gaat er op termijn toch uit moeten, want zwanger-buik met navelpiercing vind ik echt een no-go.
Ik ben dus niet van plan om met zo'n zwangerschapspiercing te gaan lopen.
Iemand een idee tot wanneer je doorgaans een navelpiercing door kan dragen? Of ist qua littekenvorming verstandig om 'm zo vroeg mogelijk voor al het oprekken maar te verwijderen?
Ik geef eigenlijk niet zo om dichtgroeien, maar ik begreep van de piercer waar ik vanmiddag binnenliep dat een navelpiercing vrijwel nooit dichtgroeit als je 'm al lang hebt. Kortom; ik heb m er nu uit en om m goed open te houden doen ik er af en toe wel ff 1 in. .quote:Op woensdag 29 april 2015 21:14 schreef loveli het volgende:
[..]
Piercer zal het beter weten dan ik. Kan me herinneren dat een zwangere haar piercing verving door visdraad om dichtgroeien te voorkomen.
Wat betreft een eerste consult en uitlopen, het handigst is om.dat aan het eind van het spreekuur te plannen, juist vanwege uitloop en geen tijdsdruk. Vind ik ten minste
ik heb vaak 10 intakes achter elkaarquote:Op woensdag 29 april 2015 21:14 schreef loveli het volgende:
[..]
Piercer zal het beter weten dan ik. Kan me herinneren dat een zwangere haar piercing verving door visdraad om dichtgroeien te voorkomen.
Wat betreft een eerste consult en uitlopen, het handigst is om.dat aan het eind van het spreekuur te plannen, juist vanwege uitloop en geen tijdsdruk. Vind ik ten minste
10???!quote:Op woensdag 29 april 2015 21:24 schreef mignonne het volgende:
[..]
ik heb vaak 10 intakes achter elkaarworden op 1 dag geplanned vanwege echo en zulks. Ik kan me zomaar zo voorstellen dat dat voor meer praktijken opgaat.
3 kwartier bij ons. Das inclusief echo en counseling voor combinatietest. Ik heb liever een uur per intake maja... ik maak de regels niet.quote:Op woensdag 29 april 2015 21:29 schreef silliegirl het volgende:
[..]
10???!
Hoe lang duurt een intake dan?
Als ik een dag moet vullen met intakes kom ik met 4 al tijd tekort.
Referentiekader zonder echo-apparaatquote:Op woensdag 29 april 2015 21:24 schreef mignonne het volgende:
[..]
ik heb vaak 10 intakes achter elkaarworden op 1 dag geplanned vanwege echo en zulks. Ik kan me zomaar zo voorstellen dat dat voor meer praktijken opgaat.
Alles valt groot daar, is mijn ervaring. Bovenkleding vooral, broeken vallen meer op maat. En hun eigen tip om boor positiekleding een maat groter dan normaal te nemen zou ik niet opvolgenquote:Op woensdag 29 april 2015 21:41 schreef MissBliss het volgende:
Heeft er iemand ervaring met zwangerschapsbroeken van de H&M? Vallen die groot of klein? Bovenkleding valt klein merkte ik maar geldt dat ook voor broeken? (Niet perse jeans)
Ok; en wanneer moet je dan verslagen maken etc?quote:Op woensdag 29 april 2015 21:32 schreef mignonne het volgende:
[..]
3 kwartier bij ons. Das inclusief echo en counseling voor combinatietest. Ik heb liever een uur per intake maja... ik maak de regels niet.
Moet wel zeggen dat het bij veel mensen goed te doen is, 3 kwartier. Maar als er iets is wat extra aandacht nodig heeft dan moet je wel aanpoten om het zo handig mogelijk in kaart te brengen.
Oh oké!quote:Op woensdag 29 april 2015 21:46 schreef Mineola het volgende:
[..]
Alles valt groot daar, is mijn ervaring. Bovenkleding vooral, broeken vallen meer op maat. En hun eigen tip om boor positiekleding een maat groter dan normaal te nemen zou ik niet opvolgen
De ene broek die ik gehaald heb, valt eigenlijk wel goed op maat. (Hemelsch ding trouwens, spijkerbroek met megastretch) Buikband sla ik nog wel om, die is bedoeld voor mevrouwen met een voetbal ipv een tennisbal...quote:Op woensdag 29 april 2015 21:41 schreef MissBliss het volgende:
Heeft er iemand ervaring met zwangerschapsbroeken van de H&M? Vallen die groot of klein? Bovenkleding valt klein merkte ik maar geldt dat ook voor broeken? (Niet perse jeans)
ben je verloskundige?quote:Op woensdag 29 april 2015 21:41 schreef loveli het volgende:
[..]
Referentiekader zonder echo-apparaat
Jaquote:Op woensdag 29 april 2015 21:41 schreef MissBliss het volgende:
Jij zegt klein en Mineola zegt grootquote:
quote:Op woensdag 29 april 2015 22:10 schreef MissBliss het volgende:
[..]
Jij zegt klein en Mineola zegt grootik bestel wel 2 maten dan
Jij bent lekker lang van stof vandaag.quote:
Mja, dat is normaal met H&M ook trouwens, bij gewone kleding. Ene keer heel klein, dan weer heel groot. Ik ben te lui om naar de stad te gaan, dus ik bestel er wel een zooiquote:Op woensdag 29 april 2015 22:14 schreef mignonne het volgende:
[..]ik weet niet hoe het nu is, vijf jaar geleden vielen ze gewoon gek. De ene broek moet k groter hebben, de andere kleiner. Lekker handig met bestellen maar niet eens
Inboedelverzekering dekt voor zover ik weet alleen schade die opgelopen is terwijl je in je huis bent. Maar bedankt voor het meedenken, lief! Ik heb mijn telefoon inmiddels ingeleverd bij de Mediamarkt voor reparatie. Ik heb hem daar gekocht en via hun mijn verzekering lopen. Gaat minimaal 3 weken duren voor ik iets hoor.quote:Op woensdag 29 april 2015 13:33 schreef Zomerzon01 het volgende:
Ludann, kan je je telefoon niet verhalen op je inboedel verzekering?
Een vriendin van mij zag haar telefoon in de WC verdwijnen nadat haar oudste zoon deze te pakken had gekregen. Daar kunnen Iphones blijkbaar niet tegen.Die heeft via haar inboedel verzekering wel een nieuwe gekregen.
quote:Op woensdag 29 april 2015 22:40 schreef LuDann het volgende:
Nee, mijn baby komt niet al bijna!![]()
Ja, grote buik ik weet het, hihaho.![]()
''Ja, je moet wel voor 2 eten he!'' How about no.![]()
[ afbeelding ]
Ik heb ze van H&M en van C&A. Moet zeggen dat ik ze van die laatste lekkerder vond zitten. De band zakte bij die van H&M altijd wel wat naar beneden ook.quote:Op woensdag 29 april 2015 21:41 schreef MissBliss het volgende:
Sorry, ik was doodop na n dagje slenteren door tig winkels. Ik vind Hm wel heel klein vallen. Ik heb daarvan (net als C&a) een maat groter nodig aan broeken.quote:Op woensdag 29 april 2015 22:16 schreef Mariposas het volgende:
[..]
Jij bent lekker lang van stof vandaag.![]()
Op welke vraag is 'ja' eigenlijk een antwoord?![]()
![]()
Ik vind h&m over het algemeen normaal uitvallen, eigenlijk. De jeans koop ik wel echt strak ivm uitlopen en afzakken.
Elk moment kan lang durenquote:Op donderdag 30 april 2015 08:23 schreef Selvaria het volgende:
Meld!![]()
38 weken alweer vandaag, de tijd vliegt nog steeds.Ochtend 3 van lichte menstruatiekrampen inmiddels, er gebeurt van alles in m'n lichaam. Ik ben benieuwd wanneer baby zich aandient, in ieder geval tussen nu en 4 weken.
![]()
Hoe laat mag je?quote:Op woensdag 29 april 2015 23:30 schreef pinquit het volgende:
Ik wil ook weer lekker voor 6 eten! Maar ben na die koningsdag alweer twee dagen gevloerd door koppijn en misselijk![]()
Ik weet best dat ik niet teveel moet doen als ik energie heb, maar hoe is even door de stad sjokken en door t bos wandelen nou teveel doen?![]()
Zin in morgen
quote:Op woensdag 29 april 2015 22:10 schreef MissBliss het volgende:
[..]
Jij zegt klein en Mineola zegt grootik bestel wel 2 maten dan
Dat is wel een goede samenvatting jaquote:Op woensdag 29 april 2015 22:14 schreef mignonne het volgende:
[..]ik weet niet hoe het nu is, vijf jaar geleden vielen ze gewoon gek. De ene broek moet k groter hebben, de andere kleiner. Lekker handig met bestellen maar niet eens
Oh ja, jouw verloskundige ... Niet tof nee, als je er met zo'n kater vandaan komt. Ik zou zeker even informeren bij die andere praktijk, kennismaken kan altijd! Je moet hopelijk nog dertig weken voort met je vk, wel prettig als je je op je gemak voelt bij ze en niet dat je opziet tegen afspraken.quote:Op woensdag 29 april 2015 20:34 schreef Bloesem. het volgende:
Ja ik overweeg een kennismakingsgesprek bij een praktijk in de buurt die is aangeraden door een arts die wel ervaring heeft met levensovertuiging. Maar twijfel of het niet gek is om alleen een kennismakingsgesprek te hebben om te kijken hoe het voelt..
Spannend!! Ik ben zo benieuwd wat we krijgen!quote:
Mijn taille passen goed in 38, mijn bovenbenen nietquote:Op donderdag 30 april 2015 09:33 schreef Malteser het volgende:
Iets met mosterd en spuit 11...
Ik draag wat H&M positiebroeken betreft maat 38.
Niet-zwanger heb ik maat 29 van broek dus het klopt bij mij wel qua maat.
Ik heb normaal maat S en heb nu positietruien in maat Mquote:Op donderdag 30 april 2015 09:21 schreef Mineola het volgende:
[..]
[..]
Dat is wel een goede samenvatting jaOok bij de normale kleding vind ik dat trouwens.
Drie jaar geleden moest ik positieshirts iig niet groter dan S kopen. Postieitruien draag ik nu ook in S. Normaal varieert mijn bovenkleding van S tot L dus ik ben geneigd te zeggen dat bovenkleding groter valt.
Broeken pas ik normaal nooit van H&M, maar nu dus wel, mijn twee fijnste positiebroeken (een skinny en een normale rechte) komen van H&M. Die zijn in mijn normale maat.
Ik zou gaan passen dus
haha, erg persoonlijk dus denk ikquote:Op donderdag 30 april 2015 10:00 schreef MissBliss het volgende:
[..]
Ik heb normaal maat S en heb nu positietruien in maat MDie van mamalicious vallen trouwens wel enorm groot, ik heb maat S gekocht maar die kan ik pas aan met week 38 ofzo denk ik
Ik ga die broek toch in maat S bestellen denk ik, naar de stad is zo'n enorme onderneming en heb ik geen zin in. Ik laat wel weten of hij past of niet
Sowieso! Het is deze zomer echt not done om in een broek te lopen. Rokjes en jurkjes it is!quote:Op donderdag 30 april 2015 09:36 schreef Estrys het volgende:
[..]
Mijn taille passen goed in 38, mijn bovenbenen nietEn groter passen mjijn bovenbenen wel maar is het aan de taille veel te wijd. Het moet zomer worden
Jurkjes, rokjes is de mode
Oh, fijn om te lezen!quote:Op donderdag 30 april 2015 10:55 schreef klumsy het volgende:
Pijnstillers![]()
Een goede nacht gehad, en vanmorgen ook weer voor het eerst goed kunnen eten zonder het uit te spugenow en kunnen douchen! Wat voel je je dan ineens weer goed zeg...
Ctg vanmorgen was ook prima, bloed is inmiddels afgenomen en de arts zo zo wel langs komen, dus ben benieuwd wat we te horen gaan krijgen
Ja, hebben 2 foto's meegekregen. Eentje van het gezicht en een van het onderbeen met voetje. Gezicht vind ik wat 'engig' doordat het meer een soort alien lijkt. Voetje is wel leuk! Super duidelijk ook, die echo. Wow.quote:Op donderdag 30 april 2015 11:03 schreef LuDann het volgende:
Malteser, super! Ik kan me de opluchting goed voorstellen! Heb je nog een foto ofzo meegekregen?
Leuk.quote:Op donderdag 30 april 2015 11:12 schreef Malteser het volgende:
[..]
Ja, hebben 2 foto's meegekregen. Eentje van het gezicht en een van het onderbeen met voetje. Gezicht vind ik wat 'engig' doordat het meer een soort alien lijkt. Voetje is wel leuk! Super duidelijk ook, die echo. Wow.
Hij/zij lag steeds op twee vingers te sabbelen dus duurde nog even voor het gezicht goed in beeld kwam en de gyn de mond en kaak kon controleren. Maar zo mooi om te zien allemaal
Lijkt me inderdaad het beste! Heb de mijne al heel lang, ook nadat ik em er al een aantal weken uit had, was ie nog totaal niet dichtgegroeid. Heb wel even een zwangerschapsnavelpiercing geprobeerd. Maar bij mij begon m'n navel al vrij snel te ploppen, heb em nog tijdens het ploppen ingehouden, maar werd ineens pijnlijk. Toen eruit gehaald, huid leek ook wat dunner te worden. Helaas ging het ploppen van m'n navel nog flink door en is het nu een dun, donkerder velletje boven m'n navel geworden. Die piercing kan ik er denk ik beter niet meer in doen, bang dat het kan gaan scheuren.. Ach ja, was toch al duidelijk dat mn navel niet meer terug zou gaan naar hoe het wasquote:Op woensdag 29 april 2015 21:22 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Ik geef eigenlijk niet zo om dichtgroeien, maar ik begreep van de piercer waar ik vanmiddag binnenliep dat een navelpiercing vrijwel nooit dichtgroeit als je 'm al lang hebt. Kortom; ik heb m er nu uit en om m goed open te houden doen ik er af en toe wel ff 1 in. .
De gewone rokken van Sissy-Boyquote:Op donderdag 30 april 2015 11:17 schreef Daui het volgende:
Malteser![]()
LuDann verstandig lekker thuis na een paar kut dagen!
Ik zie alleen van die stomme strakke rokken![]()
Ik wil met een elastische band en lekker wijduitlopend
Haha, dat zat ik ook nog te denken afgelopen week! Dat ik Koningsdag niet zo leuk zou vinden, maar 'oude' Koninginnedag eigenlijk juist wel!quote:Op donderdag 30 april 2015 11:51 schreef Nikooos het volgende:
Het moet inderdaad raar lopen als het vandaag nog gebeurd, dus dat verwacht ik niet. Mei is ook eigenlijk veel leuker, hoewel ik het oude koninginnedag wel leuk had gevonden voor onze prinses.
Inderdaad. Haar generatie kent het niet, maar al onze vrienden enzo kan je gewoon uitnodigen voor Koninginnedagquote:Op donderdag 30 april 2015 11:55 schreef twist02 het volgende:
[..]
Haha, dat zat ik ook nog te denken afgelopen week! Dat ik Koningsdag niet zo leuk zou vinden, maar 'oude' Koninginnedag eigenlijk juist wel!
Idd vanwege vroeggeboorte J, en bijbehorende zwarte wolk (in mijn geval dan hequote:Op donderdag 30 april 2015 11:57 schreef Malteser het volgende:
Fijn MM dat je een gyn trof die goed naar je luisterde! En nog een keer extra spieken volgende week. De afspraak op de pop-poli, is dat vanwege J's vroeggeboorte?
Kan natuurlijk ook om iets heel anders zijn waar ik niks van weet en mee te maken heb dus negeer de vraag vooral als je er liever geen antwoord op geeft.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door Leonietje83 op 30-04-2015 12:16:01 (Nieuwe post, nieuwe term... Meteen maar toegevoegd) ]
Oeps, sorryquote:Op donderdag 30 april 2015 12:14 schreef Leonietje83 het volgende:
Fuente, wat een nachtmerrie! Fijn dat er niets ergs aan de hand is. Wil toch niet weten hoe het ook af had kunnen lopen....![]()
En ik was zo blij dat ik eindelijk wist wat NOD, KV2v5 en klussen betekende... Nieuw topic, nieuwe afkortingen. Iemand die kan uitleggen wat SEO, GUO, VSD is? Durf niet goed te Googlen, ben sinds gisteren ook bang voor buitenbaarmoederlijke zwangerschap sinds Google sessie.
Erfelijk belast, historie, niet leuk. Dat zou ik zeker aankaarten bij je veroskundige tzt, dan kun je vast zo'n intake bij de POP poli plannen als je dat prettig vindt.quote:Op donderdag 30 april 2015 12:23 schreef Leonietje83 het volgende:
Dankjewel! En die postnatale depressie ga ik hoogstwaarschijnlijk ook krijgen. Erfelijk mee belast en zelf ook historie... PPD is dus een afkorting waar ik nog mee te maken ga krijgen...
KV2v5 is zwangerschapstest. Kruidvat 2 voor 5 euro...
Heb over 4 weken de eerste afspraak. Dan kwak ik meteen alles op tafel.quote:Erfelijk belast, historie, niet leuk. Dat zou ik zeker aankaarten bij je veroskundige tzt, dan kun je vast zo'n intake bij de POP poli plannen als je dat prettig vindt.
Dodenherdenkingquote:Op donderdag 30 april 2015 12:06 schreef Nikooos het volgende:
[..]
Inderdaad. Haar generatie kent het niet, maar al onze vrienden enzo kan je gewoon uitnodigen voor Koninginnedag
Maar dat wordt m ook niet. We hebben nog wel bevrijdingsdag of eventueel de dag dat mijn vrouw en ik officieel verkering kregen op 9 mei
Bevallen rond die tijd lijkt me ook nogal ongemakkelijkquote:Op donderdag 30 april 2015 12:29 schreef ingee het volgende:
[..]
Dodenherdenking
(vriend is 4 mei jarig, altijd ongemakkelijk met visite rond 8u)
Eentje welquote:Op donderdag 30 april 2015 12:29 schreef Kyara het volgende:
MM, en die andere 2 testen bleven blanco?
quote:Op donderdag 30 april 2015 12:33 schreef LuDann het volgende:
Ik lees op een Amerikaans geboorteforum erg veel verhalen van vrouwen die dromen dat ze van dieren bevallen. Echt hilarisch, dat heb ik nog niet gedroomd tot nu toe.
Ik vind het een beetje een gekke smiley bij Dodenherdenkingquote:Op donderdag 30 april 2015 12:29 schreef ingee het volgende:
[..]
Dodenherdenking
Ongemakkelijk inderdaad. Daarom pikte ik ook alleen de leuke data eruitquote:Op donderdag 30 april 2015 12:29 schreef ingee het volgende:
[..]
Dodenherdenking
Ja wij doen daar dus niet aan. Echt enorm vervelende dag om jarig te zijnquote:Op donderdag 30 april 2015 13:00 schreef Estrys het volgende:
[..]
Ik vind het een beetje een gekke smiley bij Dodenherdenking![]()
Oef Fuente, gelukkig alles ok. Rustig aan met je spierpijn dan maar.
Mijn man droomde vannacht dat ik een drieling kuikentjes kreegquote:Op donderdag 30 april 2015 12:33 schreef LuDann het volgende:
Ik lees op een Amerikaans geboorteforum erg veel verhalen van vrouwen die dromen dat ze van dieren bevallen. Echt hilarisch, dat heb ik nog niet gedroomd tot nu toe.
Nog een jongen, leuk!quote:Op donderdag 30 april 2015 14:04 schreef pinquit het volgende:
Ik ga mee met de oktober ploeg! It's a BOY
Een jongetje, wat tof!quote:Op donderdag 30 april 2015 14:04 schreef pinquit het volgende:
quote:Op donderdag 30 april 2015 14:04 schreef pinquit het volgende:
Welkom.quote:Op donderdag 30 april 2015 14:04 schreef SaskiaR het volgende:
[..]
Mijn man droomde vannacht dat ik een drieling kuikentjes kreegwaarschijnlijk omdat we net een webcam van een vogelnest met drie net uit het ei gekomen vogeltjes hadden bekeken.
Gelukkig zit er in mijn buik echt maar ééntje!
Overigens heb ik hier nog niet eerder gepost; wel veel gelurkt... maar nu ik steeds verder kom (ben nu 26+2) wordt het steeds echter. Ik heb eigenlijk nu pas een beetje behoefte om met anderen te praten over zwanger zijn enzo. Eerst was het nog zo onwerkelijk! Heb nooit echt een kinderwens gehad, en kleine baby's geef ik het liefst zo snel mogelijk terug aan de eigenaarDus dat dat in mij zit... wat een raar idee!
Maar de baby schopt nu lekker veel, dan voelt het veel echter - al vanaf 20 weken, en hard ook! Wat nou vlindertje in je buik... NOT!
Als iemand me in de OP wil zetten, ik ben 4 augustus uitgerekend van een verrassing (we willen het geslacht niet weten).
ja joh, als ze zes zijn is papa cool!quote:Op donderdag 30 april 2015 14:15 schreef mousemicky het volgende:
Gefeliciteerd Saskia, en welkom! Ik ben ook niet zo'n babymoeder eigenlijk, kon nooit zo veel met die kleintjes van vriendinnen (bang dat ik ze pijn zou doen...). Zoon heeft t allemaal overleefd hoorEn nu weet ik: peuters, die zijn pas tof! Moet je wel ff 2 jaar op wachten, maar dan
![]()
![]()
![]()
En nog een oktoberjongetje voor Pinq![]()
Ijongetjes
die van mij is tot nu toe een echt mama'skindje, tot grote frustratie van vriendHij hoopt dat de tweede papa toch ook wel heel stoer gaat vinden
![]()
Dat zeg ik ook tegen vriend! Dan zijn de hobby's van papa opeens kei vet, wat is er nu leuker dan in een tent slapen, survivalen, in bomen klimmen, in sloten springen en vies worden als zesjarigequote:Op donderdag 30 april 2015 14:18 schreef Estrys het volgende:
[..]
ja joh, als ze zes zijn is papa cool!Bij ons tenminste
De mijne vind het vooral vet om met papa te minecraftenquote:Op donderdag 30 april 2015 14:21 schreef mousemicky het volgende:
[..]
Dat zeg ik ook tegen vriend! Dan zijn de hobby's van papa opeens kei vet, wat is er nu leuker dan in een tent slapen, survivalen, in bomen klimmen, in sloten springen en vies worden als zesjarige. Mijn kind mag dat later allemaal (krijg je met scoutingouders...)
quote:Op donderdag 30 april 2015 14:23 schreef LuDann het volgende:
Mij lijken wat oudere kindjes ook het leukst. Ik heb bijzonder weinig ervaring met kinderen en echt 0 met baby's maar ik ben een tijdje met iemand omgegaan die een dochtertje van 4 had. Dat vond ik een erg leuk kindje. Ik geloof dat ik nog nooit een pasgeboren baby in real life gezien heb, en het zal 10 tot 15 jaar geleden zijn dat ik een kind onder de 1 jaar heb vastgehouden.
Piemols!quote:Op donderdag 30 april 2015 14:04 schreef pinquit het volgende:
Ik ga mee met de oktoberploeg! It's a BOY
Haha japquote:Op donderdag 30 april 2015 14:23 schreef Estrys het volgende:
[..]
De mijne vind het vooral vet om met papa te minecraften
Dat is supercoolquote:Op donderdag 30 april 2015 14:21 schreef mousemicky het volgende:
[..]
Dat zeg ik ook tegen vriend! Dan zijn de hobby's van papa opeens kei vet, wat is er nu leuker dan in een tent slapen, survivalen, in bomen klimmen, in sloten springen en vies worden als zesjarige. Mijn kind mag dat later allemaal (krijg je met scoutingouders...).
Kunnen ze samen vader-zoon weekenden houden, kan mama lekker gaan winkelen en naar de kapper
Ik heb wel een kennis die over 2 weken uitgerekend is, ik hoop bij haar te gaan kijken dan ja.quote:Op donderdag 30 april 2015 14:25 schreef mousemicky het volgende:
[..]![]()
Succes dan maar! Geen mede-zwangere in je buurt die eerder gaat bevallen zodat je alvast even kunt spieken?
Mijn kind mag dat waarschijnlijk alleen als papa er niet bij isquote:Op donderdag 30 april 2015 14:21 schreef mousemicky het volgende:
[..]
Dat zeg ik ook tegen vriend! Dan zijn de hobby's van papa opeens kei vet, wat is er nu leuker dan in een tent slapen, survivalen, in bomen klimmen, in sloten springen en vies worden als zesjarige. Mijn kind mag dat later allemaal (krijg je met scoutingouders...).
Kunnen ze samen vader-zoon weekenden houden, kan mama lekker gaan winkelen en naar de kapper
Hier is de mama is veel beter in die dingen dan de papaquote:Op donderdag 30 april 2015 14:21 schreef mousemicky het volgende:
[..]
jongens mama boksquote:Op donderdag 30 april 2015 14:04 schreef pinquit het volgende:
GETVDERDEMME!quote:Op donderdag 30 april 2015 11:54 schreef Fuente het volgende:
MalteserWat fijm!
En ook fijn voor een pijnloze Klumsy
Hier gisteren een stomme dag gehad. Ik werd aangereden op de fiets. Ben geland op m'n voeten maar kreeg erna dus flink harde buiken. Daardoor uiteindelijk richting ziekenhuis waar ze voor de zekerheid (geen buiktrauma) alle doorbloedingen hebben nagemeten en vervolgens nog een uur aan het ctg. Wel wat harde buiken zichtbaar, maar met rust werd het al een stuk minder. Vandaag beurs en spierpijn, maar harde buiken zijn gelukkig veel minder.
Hoera! *o*quote:Op donderdag 30 april 2015 10:57 schreef Malteser het volgende:
Net de GUO gehad en die was goed! De afwijkingen waar specifiek naar gekeken werd, zijn niet geconstateerd en alle andere dingen die ze controleren, zagen er goed uit!![]()
Opluchting
![]()
Welkomquote:Op donderdag 30 april 2015 14:04 schreef SaskiaR het volgende:
[..]
Mijn man droomde vannacht dat ik een drieling kuikentjes kreegwaarschijnlijk omdat we net een webcam van een vogelnest met drie net uit het ei gekomen vogeltjes hadden bekeken.
Gelukkig zit er in mijn buik echt maar ééntje!
Overigens heb ik hier nog niet eerder gepost; wel veel gelurkt... maar nu ik steeds verder kom (ben nu 26+2) wordt het steeds echter. Ik heb eigenlijk nu pas een beetje behoefte om met anderen te praten over zwanger zijn enzo. Eerst was het nog zo onwerkelijk! Heb nooit echt een kinderwens gehad, en kleine baby's geef ik het liefst zo snel mogelijk terug aan de eigenaarDus dat dat in mij zit... wat een raar idee!
Maar de baby schopt nu lekker veel, dan voelt het veel echter - al vanaf 20 weken, en hard ook! Wat nou vlindertje in je buik... NOT!
Als iemand me in de OP wil zetten, ik ben 4 augustus uitgerekend van een verrassing (we willen het geslacht niet weten).
Nice!!quote:Op donderdag 30 april 2015 14:04 schreef pinquit het volgende:
Niet heel uitgebreid bekeken, maar voor zover te zien zag alles er goed uitquote:Op donderdag 30 april 2015 14:30 schreef Zomerzon01 het volgende:
Gefeliciteerd Pinquit met jullie jongetje!!! Verder ook alles goed bij de echo?
En welkom Saskia!
Over nice gesproken! Heb je deze al gezien!quote:
Nice indeed! Volgend jaar zomer kan hij er nog wel in.quote:Op donderdag 30 april 2015 14:41 schreef Mariposas het volgende:
pinquit, wat leuk! Een kleine broer voor je grote!
[..]
Over nice gesproken! Heb je deze al gezien!
[ [url=http://lp.hm.com/hmprod?set=key[source],value[/model/2015/A00%200287237%20001%2055%201341.jpg]&set=key[rotate],value[]&set=key[width],value[]&set=key[height],value[]&set=key[x],value[]&set=key[y],value[]&set=key[type],value[STILL_LIFE_FRONT]&hmver=4&call=url[file:/product/large]]afbeelding[/url] ]
http://www.hm.com/nl/product/84907?article=84907-A
Het is niet zo mannelijk alleen.
edit: deze kan wel! http://www.hm.com/nl/product/85520?article=85520-B
Misschien valt ie wel op jongetjesquote:Op donderdag 30 april 2015 15:09 schreef Cassandra87 het volgende:
Pinq een jongetje![]()
Ik zei van de week tegen mijn man, ons zoontje blijft eeuwig vrijgezel. Ooh hoezo dan. Bijna al zijn leeftijdsgenootjes zijn jongetjes.![]()
(uiteraard niet serieus bedoeld maar t is een heuse jongetjes boom!)
Haha, nee hoor ik sta vanaf het begin al op 2 mei!quote:Op donderdag 30 april 2015 15:10 schreef Cassandra87 het volgende:
Heeft twist altijd al op twee mei gestaan?ik dacht de eerste
Ah, duidelijk (en eerlijk) antwoord. Dank je. Ik vroeg er naar, omdat ik bij de psych loop en de pop-poli dus ook al genoemd werd.quote:Op donderdag 30 april 2015 12:14 schreef mousemicky het volgende:
[..]
Idd vanwege vroeggeboorte J, en bijbehorende zwarte wolk (in mijn geval dan he). We doen voor de zekerheid een intake vooraf, dat mocht ik weer richting PPD gaan, de drempel om te bellen een stuk lager is na de geboorte...
Hoeraaaaaaa! Een jongen ♡ gefeliciteerd!quote:Op donderdag 30 april 2015 14:04 schreef pinquit het volgende:
Lol, ja, helaas wel.quote:Op donderdag 30 april 2015 17:06 schreef J0ycie88 het volgende:
Jongetje voor Pinq!
Ik word zo gek van mezelf op het moment. Mijn hormonen rijzen de pan uit. Ben zo snel geirriteerd en kan maar heel weinig hebben. Ik kan op het moment wel aan een stuk door janken. En waarom geen idee.
Heb ook echt medelijden met mijn vriend op het moment. Ik vind mezelf helemaal niet leuk zo!
Is dit herkenbaar?
Lekke-tieten-boks.quote:Op donderdag 30 april 2015 18:13 schreef -Spring het volgende:
Ik zit as we speak door mn bh, door een hemd en een shirt heen op mn mouw te lekken.Mn borsten hebben er zin in.
Woohoo!quote:
Als ze een meisje krijgt heeft die de mannen straks voor het kiezen!quote:Op donderdag 30 april 2015 19:17 schreef Cassandra87 het volgende:
Nog een jochie
Ben nou heeeel benieuwd wat Jantina krijgt haha
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |