abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_152118368
Zwangerschap en Geboorte
2015

1 mei: Nikooos (papa) (meisje)
2 mei: twist02 (meisje)
4 mei: Melliemuis (jongen)
10 mei: Klumsy (jongen)
14 mei: Selvaria
15 mei: Luuksor (meisje)
28 mei: -ik86- (jongen)

3 juni: -Spring (meisje)
5 juni: Purebliss
7 juni: Lunapuella
9 juni: Quickie_Brat (meisje)
14 juni: Lijnloos (jongen)
Medio juni: Minarosa

1 juli: McLaura (jongen)
7 juli: Krisvc (meisje)
12 juli: kazy
13 juli: IsabellaMariaAnna
18 juli: Mariposas (jongen)
25 juli: Zomerzon01 (meisje)
30 juli: Fuente (meisje)

6 augustus: Flying Fish
*** 7 augustus: LuDann & Black_Ninja***
11 augustus: Stippelrientje (jongen)
12 augustus: Ggirl (jongen)
23 augustus: Coccinelle (jongen)
24 augustus mousemicky (jongen)

*** 1 september: MissBliss en Re ***
10 september: Jagärtrut
12 september: Wizzy
14 september: gestreeptestoel
19 september: Malteser
29 september: J0ycie88 (meisje)

6 oktober: Limone (jongen)
8 oktober: Skoap (jongen)
14 oktober: Sara82 (jongen)
16 oktober: pinquit
16 oktober: Estrys
21 oktober: JantinaGr
23 oktober: *** Cassandra87 en bartholomeus *** (jongen)

3 november: silliegirl
4 november: Daui (tweeling)
23 november: Bloesem

8 december: bloes85

***-----------------***vermeldingen zijn (as) officiële fokbaby's (een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door FOK!)
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_152118427
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2015 10:19 schreef klumsy het volgende:
Ken je dat verhaal van iemand die met rugweeen in het zkh lag...? Nou dat blijken kolieken aanvallen (???) te zijn van/door nierstenen! Die triggeren ook weeen, maar zorgen vooral voor de pijn. Krijg nu een infuus met pijnbestrijding en verder geen idee.. Dat ging een beetje aan me voorbij tijdens een aanval
he getverdemme! Hoop dat de pijnbestrijding vlot werken zal :*
Schudden voor gebruik
pi_152118445
Klumsy heeft vervelende steentjes en had ook nog een vraag over openbare zandbakken, moeders die zwanger zijn en al een peuter hebben die dat ook zo tof vinden (die zandbakken) en zon gevoel van Oh help, dat is toxodinges-heaven.
pi_152118462
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2015 11:18 schreef Stippelrientje het volgende:

[..]

Elke dag is een feestje ;)

ik doe niet aan moederdag, vaderdag, kerst, pasen en dat soort dingen ivm geloofsovertuigingen. Mijn meneer vindt dat prima en is het eens dat zomaar feestjes en zomaar verrassingen ook tof zijn O+
Ah, vanuit dag oogpunt wordt het weer wat anders.
Mijn moeder wilde het vroeger ook nog wel eens zeggen: iedere dag is kinderdag, en dat vond ik echt heel erg vervelend. Want daar werd uiteraard niet mee bedoeld dat iedere dag een feestje is, maar dat kinderen niet moesten klagen omdat ze het al zo goed hadden.

Mijn moeder is overigens een enorme lieverd hoor, maar ze had ook een paar uitspraken waar ik niet zoveel mee kon ;)

Zelf hecht ik weinig waarde aan moederdag en vaderdag, en ook niet aan mijn eigen verjaardag, dus dat vieren valt hier ook nogal mee :)
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_152118467
Och jemig Klums, wat een teleurstelling :o
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_152118560
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2015 11:22 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ah, vanuit dag oogpunt wordt het weer wat anders.
Mijn moeder wilde het vroeger ook nog wel eens zeggen: iedere dag is kinderdag, en dat vond ik echt heel erg vervelend. Want daar werd uiteraard niet mee bedoeld dat iedere dag een feestje is, maar dat kinderen niet moesten klagen omdat ze het al zo goed hadden.

Mijn moeder is overigens een enorme lieverd hoor, maar ze had ook een paar uitspraken waar ik niet zoveel mee kon ;)

Zelf hecht ik weinig waarde aan moederdag en vaderdag, en ook niet aan mijn eigen verjaardag, dus dat vieren valt hier ook nogal mee :)
Zei je dat niet terug dan op moederdag... ? :D

Mijn moeder vond het nooit erg dat ik nergens aan mee doe, maar toen ik op 25 jarige leeftijd een macaroniketting voor haar had gemaakt uit het niets :9 heeft ze die heel de dag aan gehad :D
De bosjes bloemen of dat ik haar help in de tuin of lekker meeneem dan zegt ze altijd: "Ooooh O+ zomaar feestjesdag! O+
Schudden voor gebruik
pi_152118583
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2015 11:25 schreef Stippelrientje het volgende:

[..]

Zei je dat niet terug dan op moederdag... ? :D
Nee, want in tegenstelling tot mijn eigen Moederdag, vind ik de Moederdag voor mijn moeder wel wat hebben :D
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_152118925
quote:
5s.gif Op woensdag 29 april 2015 11:18 schreef Kuukske het volgende:
Hoe doen zwangere moeders met een peuter dit: Billie wil graag naar speeltuinen met zon zandbak eromheen.. Ineens realiseer ik me dat dat een hemel voor katten moet zijn en dus toxoplasmose. Ik voel me nu ineens oerstom dag ik daar niet over na heb gedacht.. Natuurlijk moest Billie znhandjes wassen als ie er van terug komt, maar ik denk dat we dat ook wel eens vergeten ;(. Buh.
Ik vergeet het ook regelmatig. Mijn dochter duimt en ik wil wel eens in een reflex haar duim schoonmaken met mijn mond. :@ Ik neem nu doekjes mee (of laat het mijn man doen >:) ). Maar dat is wel een stuk dommer dan het handenwassen vergeten.. ;)
pi_152118943
klumsy, neeee! Jeetje, lig je al uren weëen weg te puffen, blijken die gewoon een andere oorzaak te hebben. Hopelijk slaat de medicatie snel aan en is de pijn te handelen. Sterkte!

Moederdag voor m'n eigen moeder vind ik niet zo bijzonder (sorry ma...), maar voor mezelf sinds ik een kind heb des te meer. Hoe meer zelfgemaakts hoe leuker. O+

Ik had nog niet ontzettend over die zandbakken nagedacht in relatie tot toxoplasmose, maar wel een puntje ja. Ik laat zoonlief sowieso handen wassen daarna en ik ga idd vanaf nu ook even uitkijken met zelf graven. Ik ontweek al wel de schapen/lammetjes/stallen op de kinderboerderij.
pi_152118944
Mijn ouders zeiden altijd, maar jij bent jarig, dat is jouw dag! Pas later realiseerde ik mij dat zij ook jarig zijn :+

Man wilde pas volgend jaar aan moederdag doen omdat ik nu nog geen moeder ben. Maar laatst zei ik, in oktober word ik mama! Waarop hij zei, je bent nú al mama! Mijn response was, dus dan hebben we dit jaar ook moederdag? Daar was ie niet zo van gecharmeerd :')
Puur omdat ie in staat is om voor alle andere dagen (jubileum en verjaardag bijv) attent te zijn (ik ben 25 juli jarig, 24 juli had ie nog niets besteld, dat moest last minute)
pi_152118973
En klumsy! Al die weeën pijn voor niets ;( Hopelijk zet de echte bevalling snel door en zorgt karma voor een pijnloze bevalling! O+
pi_152119165
Limone, Mineola, bedankt voor jullie reactie :).

De kinderboerderij.. Ja.. Daar waren we ook laatst :'). Ik heb het hele rondje met handen in m'n zakken gelopen.
  woensdag 29 april 2015 @ 11:50:20 #13
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_152119311
Ik denk niet dat ik iets voor moederdag krijg :') Nou ja, dan krijgt hij ook niks voor vaderdag, dat komt volgend jaar wel :)

Gisteren heeft Re trouwens voor het eerst de baby gevoeld O+ Zo leuk!
Ziggy played guitar
Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
pi_152119367
quote:
14s.gif Op woensdag 29 april 2015 11:21 schreef Kuukske het volgende:
Klumsy heeft vervelende steentjes en had ook nog een vraag over openbare zandbakken, moeders die zwanger zijn en al een peuter hebben die dat ook zo tof vinden (die zandbakken) en zon gevoel van Oh help, dat is toxodinges-heaven.
Laatst toen ik niet oplette en rood vlees had gegeten (met bijbehorend huizenhoog schuldgevoel) vroeg ik aan de vk of ik iets moest doen; zij reageerde niet verontrust en gaf aan dat de kans dat ik resistent zou zijn heel groot is (maar zonder bloedonderzoek weet je dat uiteraard niet zeker) en dat ik moest opletten of ik ziek werd, dat ben ik niet geworden. Ze zei ook dat het bij mijn termijn niet zo zorgelijk was. Een deel van wat ze zei was wel in tegenspraak met wat ik op de website van het RIVM las (daar was ik juist zo van geschrokken), maar ik geloofde liever wat de vk zei :P (lang leve cognitieve dissonantie :@). Zandbak valt wellicht in dezelfde categorie? Ook toxoplasmose.

Edit: ik zou dus wel zeker voorzichtig zijn, maar bedoel meer dat het volgens mij geen zin heeft om je superveel zorgen te maken over dingen die gebeurd zijn. Ik let nu (nog/weer) beter op...
pi_152119438
Oh nee klumsy, ik lees nu terug, wat vervelend zeg! Wat gaat er nu gebeuren? Sterkte!
pi_152119585
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2015 11:37 schreef Cassandra87 het volgende:
Mijn ouders zeiden altijd, maar jij bent jarig, dat is jouw dag! Pas later realiseerde ik mij dat zij ook jarig zijn :+

Man wilde pas volgend jaar aan moederdag doen omdat ik nu nog geen moeder ben. Maar laatst zei ik, in oktober word ik mama! Waarop hij zei, je bent nú al mama! Mijn response was, dus dan hebben we dit jaar ook moederdag? Daar was ie niet zo van gecharmeerd :')
Puur omdat ie in staat is om voor alle andere dagen (jubileum en verjaardag bijv) attent te zijn (ik ben 25 juli jarig, 24 juli had ie nog niets besteld, dat moest last minute)
Je kan altijd hinten op een zwamgerschapsfotoshoot >:) .

Klumsy sterkte! :o Dat je zeker weet dat je kind er binnen 24 uur wel is en dan is het gewoon niet zo :( .
pi_152119609
Klumsy :*

Net het bevallingspraatje gehad bij de verpleegkundige van het ziekenhuis. Ik mag geen ruggenprik tijdens de bevalling omdat ik bloedverdunners gebruik -O- . Dat was even een vieze tegenvaller. Ik had voor ogen dat mocht het echt erg worden met de pijn ik altijd om een ruggenprik kan vragen. Maar dat kan dus niet :'( . Ik ga lijden :'( en dood :'(
pi_152119677
quote:
99s.gif Op woensdag 29 april 2015 12:02 schreef Quickie_Brat het volgende:

Net het bevallingspraatje gehad bij de verpleegkundige van het ziekenhuis. Ik mag geen ruggenprik tijdens de bevalling omdat ik bloedverdunners gebruik -O- . Dat was even een vieze tegenvaller. Ik had voor ogen dat mocht het echt erg worden met de pijn ik altijd om een ruggenprik kan vragen. Maar dat kan dus niet :'( . Ik ga lijden :'( en dood :'(
Welnee, jij kan dat ook!
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_152119685
quote:
1s.gif Op woensdag 29 april 2015 11:52 schreef Minarosa het volgende:

[..]

Laatst toen ik niet oplette en rood vlees had gegeten (met bijbehorend huizenhoog schuldgevoel) vroeg ik aan de vk of ik iets moest doen; zij reageerde niet verontrust en gaf aan dat de kans dat ik resistent zou zijn heel groot is (maar zonder bloedonderzoek weet je dat uiteraard niet zeker) en dat ik moest opletten of ik ziek werd, dat ben ik niet geworden. Ze zei ook dat het bij mijn termijn niet zo zorgelijk was. Een deel van wat ze zei was wel in tegenspraak met wat ik op de website van het RIVM las (daar was ik juist zo van geschrokken), maar ik geloofde liever wat de vk zei :P (lang leve cognitieve dissonantie :@). Zandbak valt wellicht in dezelfde categorie? Ook toxoplasmose.

Edit: ik zou dus wel zeker voorzichtig zijn, maar bedoel meer dat het volgens mij geen zin heeft om je superveel zorgen te maken over dingen die gebeurd zijn. Ik let nu (nog/weer) beter op...
Beter opletten was inderdaad wel m'n eerste reactie. Bij Billie hoefde ik daar minder bij na te denken. Ik was toch 40 uur per week aan het werk :+. Los van opletten bij eten natuurlijk dan!
pi_152119748
quote:
99s.gif Op woensdag 29 april 2015 12:02 schreef Quickie_Brat het volgende:

Remifentanil O+

O en ik ben normaal een pieperd hoor, maar het stuk zonder pijnstilling (0 - 10 cm ontsluiting + persfase) was ook prima te doen!
pi_152119818
quote:
1s.gif Op woensdag 29 april 2015 12:05 schreef Estrys het volgende:

[..]

Welnee, jij kan dat ook!
Ik ga maar vast uit van 36 uur ontsluitingsweeen, 10 uur persweeen en een totaalruptuur. Dan kan het alleen maar meevallen :'(
pi_152119845
quote:
1s.gif Op woensdag 29 april 2015 12:07 schreef ingee het volgende:

[..]

Remifentanil O+

O en ik ben normaal een pieperd hoor, maar het stuk zonder pijnstilling (0 - 10 cm ontsluiting + persfase) was ook prima te doen!
Dat is dat morfinepompje he? Die mag ik wel gelukkig! En ik hoop op net zo'n bevalling als jij hebt gehad dan! :D
pi_152119875
quote:
99s.gif Op woensdag 29 april 2015 12:10 schreef Quickie_Brat het volgende:

[..]

Ik ga maar vast uit van 36 uur ontsluitingsweeen, 10 uur persweeen en een totaalruptuur. Dan kan het alleen maar meevallen :'(
Ik zou gewoon nergens vanuit gaan. Zo blanco mogelijk. Anders ga je jezelf alleen maar bang lopen maken. En dat is echt nergens voor nodig. Vertrouw op jezelf! Je bent in goede handen.
pi_152119877
quote:

[..]

Nou, van die 10 uur kun je 2 maken. Langer laten ze je niet persen. :D
pi_152119983
quote:
10s.gif Op woensdag 29 april 2015 12:12 schreef Kuukske het volgende:

[..]

Nou, van die 10 uur kun je 2 maken. Langer laten ze je niet persen. :D
Dan komt de tang he? of de vacuumpomp?
pi_152120005
quote:
1s.gif Op woensdag 29 april 2015 12:12 schreef Estrys het volgende:

[..]

Ik zou gewoon nergens vanuit gaan. Zo blanco mogelijk. Anders ga je jezelf alleen maar bang lopen maken. En dat is echt nergens voor nodig. Vertrouw op jezelf! Je bent in goede handen.
Ok ik overdrijf ook wel rijkelijk :D :D misschien valt het allemaal wel reuze mee. We zien het wel *O*
pi_152120017
quote:
99s.gif Op woensdag 29 april 2015 12:15 schreef Quickie_Brat het volgende:

[..]

Dan komt de tang he? of de vacuumpomp?
Uhhh.. Bij mij wel ja. Maar laat het nog even los. Misschien nies je je beeb er zo uit. ;)
pi_152120056
quote:
1s.gif Op woensdag 29 april 2015 12:17 schreef Kuukske het volgende:

[..]

Misschien nies je je beeb er zo uit. ;)
_O- _O- _O-
pi_152120074
Hij komt eruit, dat is zeker. :+
pi_152120158
quote:
1s.gif Op woensdag 29 april 2015 12:17 schreef Kuukske het volgende:

[..]

Uhhh.. Bij mij wel ja. Maar laat het nog even los. Misschien nies je je beeb er zo uit. ;)
_O-

Ik lach wel heel hard, maar dit is bij mijn moeder gebeurd. Die moest HEEL SNEL gaan liggen en mocht NIKS meer doen, want m'n broertje gleed zo naar buiten :o Twee uur nadat ze dacht "hee ik heb wel een beetje een zere rug joh" was 'ie al geboren :D Dus Quickie, zo kan het ook (doe je naam eer aan ;))
pi_152120235
Gaan jullie nog ieder jaar met moederdag naar jullie eigen moeder / schoonmoeder?
Hier willen we dat nog wel overslaan. :+

Al denk ik dat het er weer inkomt zodra we een kleine hebben. Wij gingen vroeger ook altijd naar oma...
pi_152120257
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2015 12:22 schreef Bloesem. het volgende:

[..]

_O-

Ik lach wel heel hard, maar dit is bij mijn moeder gebeurd. Die moest HEEL SNEL gaan liggen en mocht NIKS meer doen, want m'n broertje gleed zo naar buiten :o Twee uur nadat ze dacht "hee ik heb wel een beetje een zere rug joh" was 'ie al geboren :D Dus Quickie, zo kan het ook (doe je naam eer aan ;))
Mijn moeder had net zo'n bevalling toen ik geboren werd :D . De weeen wilden eerst totaal niet op gang komen, ook niet na eindeloze weeenopwekkers. En toen ze dacht van "hm ik voel volgens mij wel wat nu" had ze al 10 cm ontsluiting en was er niet eens meer tijd om naar de verloskamers te gaan. Ik ben op de gang geboren! :D
pi_152120972
quote:
99s.gif Op woensdag 29 april 2015 12:26 schreef Quickie_Brat het volgende:

[..]

Mijn moeder had net zo'n bevalling toen ik geboren werd :D . De weeen wilden eerst totaal niet op gang komen, ook niet na eindeloze weeenopwekkers. En toen ze dacht van "hm ik voel volgens mij wel wat nu" had ze al 10 cm ontsluiting en was er niet eens meer tijd om naar de verloskamers te gaan. Ik ben op de gang geboren! :D
Zou dat erfelijk zijn? :)
  woensdag 29 april 2015 @ 13:04:27 #34
149959 SQ
snelle trees
pi_152121225
quote:
1s.gif Op woensdag 29 april 2015 12:54 schreef ingee het volgende:

[..]

Zou dat erfelijk zijn? :)
Zou mooi zijn, maar ik denk het niet. Wat wel erfelijk kan zijn is de vorm van je bekken waardoor de baby er wel of niet makkelijk doorheen past.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
disclaimer
  woensdag 29 april 2015 @ 13:06:09 #35
149959 SQ
snelle trees
pi_152121268
Klumsy, wat een tegenvaller zeg :o kan me voorstellen dat je daar niet op rekende!
disclaimer
pi_152121489
quote:
1s.gif Op woensdag 29 april 2015 13:04 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Zou mooi zijn, maar ik denk het niet. Wat wel erfelijk kan zijn is de vorm van je bekken waardoor de baby er wel of niet makkelijk doorheen past.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hopen dan dat ik de vorm van de bekken geërfd heb van mijn moeder, want haar 3 bevallingen gingen moeiteloos!
  woensdag 29 april 2015 @ 13:14:15 #37
396469 Nikooos
huizenlol.nl
pi_152121510
Oei Klumsy wat zuur!

Hier nog niets gebeurd. Wel weer een prima-sticker gehad, maar nog niets gestript. Dat doen ze pas volgende week, na de UD. Want voor de 40 weken had het schijnbaar weinig nut.

Dus we wachten weer af. En ik had gister nog wel stiekem ananas in de salade gestopt :+
pi_152121556
quote:
99s.gif Op woensdag 29 april 2015 13:14 schreef Nikooos het volgende:
Oei Klumsy wat zuur!

Hier nog niets gebeurd. Wel weer een prima-sticker gehad, maar nog niets gestript. Dat doen ze pas volgende week, na de UD. Want voor de 40 weken had het schijnbaar weinig nut.

Dus we wachten weer af. En ik had gister nog wel stiekem ananas in de salade gestopt :+
Ja dat moet dus ook niet in haar salade hè. Ananascondoom!
pi_152122117
Ludann, kan je je telefoon niet verhalen op je inboedel verzekering?
Een vriendin van mij zag haar telefoon in de WC verdwijnen nadat haar oudste zoon deze te pakken had gekregen. Daar kunnen Iphones blijkbaar niet tegen. |:( Die heeft via haar inboedel verzekering wel een nieuwe gekregen.

Heeft nog iemand deze link op FB voorbij zien komen?: http://mynameismama.nl/kraamvisite/
Doen mensen dat allemaal echt bij kraamvisite? Ik zie mijn schoonmoeder wel alles fout doen wat er in de link staat }:| :{w , maar normale mensen hebben toch wel het normale fatsoen om deze regels aan te houden? Dan vind ik opmerkingen over het uiterlijk nog het minst erg eigenlijk :@ .

Nog iemand tips om het ijzergehalte in het bloed omhoog te krijgen? Dat was net op het randje blijkbaar. Maar gelukkig geen zwangerschapssuiker. :s)
Over twee weken goeiecho. Dan kan ik gaan kijken welke maat kleertjes er in de tas ingepakt moeten worden voor naar het ziekenhuis. 8-)

En Klumsy veel beterschap met je nierstenen! Hopelijk heb je er niet al te veel last van.
Ik hoop ook dat bevallen erfelijk is. Mijn moeder is redelijk vlot bevallen zonder uit te scheuren of knippen. Daar teken ik wel voor. :Y
Oost west, mij best.
  woensdag 29 april 2015 @ 13:39:56 #40
396469 Nikooos
huizenlol.nl
pi_152122345
quote:
1s.gif Op woensdag 29 april 2015 13:15 schreef Skittles het volgende:

[..]

Ja dat moet dus ook niet in haar salade hè. Ananascondoom!
Oh ja, dat was het :D
pi_152122437
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2015 13:33 schreef Zomerzon01 het volgende:
Een vriendin van mij zag haar telefoon in de WC verdwijnen nadat haar oudste zoon deze te pakken had gekregen. Daar kunnen Iphones blijkbaar niet tegen. |:( Die heeft via haar inboedel verzekering wel een nieuwe gekregen.

Heeft nog iemand deze link op FB voorbij zien komen?: http://mynameismama.nl/kraamvisite/
Doen mensen dat allemaal echt bij kraamvisite? Ik zie mijn schoonmoeder wel alles fout doen wat er in de link staat }:| :{w , maar normale mensen hebben toch wel het normale fatsoen om deze regels aan te houden? Dan vind ik opmerkingen over het uiterlijk nog het minst erg eigenlijk :@ .

Nog iemand tips om het ijzergehalte in het bloed omhoog te krijgen? Dat was net op het randje blijkbaar. Maar gelukkig geen zwangerschapssuiker. :s)
Over twee weken goeiecho. Dan kan ik gaan kijken welke maat kleertjes er in de tas ingepakt moeten worden voor naar het ziekenhuis. 8-)

En Klumsy veel beterschap met je nierstenen! Hopelijk heb je er niet al te veel last van.
Ik hoop ook dat bevallen erfelijk is. Mijn moeder is redelijk vlot bevallen zonder uit te scheuren of knippen. Daar teken ik wel voor. :Y
Hazelnoten
Eigeel
Donker volkoren brood
Bonen en Peultjes, kikkererwten en zulks
Spinazie, brocolli
en ik geloof van die tutti frutti (gedroogde abrikozen en dergelijke meestal in een zakjes bij de rozijnen in de buurt te vinden van de super)
Schudden voor gebruik
pi_152122460
quote:
99s.gif Op woensdag 29 april 2015 13:39 schreef Nikooos het volgende:

[..]

Oh ja, dat was het :D
Nee, Ananasstaaf was het :9
Schudden voor gebruik
pi_152122561
quote:
Ik heb het zelf nog niet meegemaakt, maar van sommige tips sta ik niet te kijken als ik afga op verhalen uit m'n omgeving :N

SPOILER
quote:
Nog iemand tips om het ijzergehalte in het bloed omhoog te krijgen? Dat was net op het randje blijkbaar.
Roosvicee Ferro :Y smaak is soms een beetje wennen, maar ik vond het altijd goed te doen (ik nam het vaak als extra 'boost' als ik bloed doneerde)
  woensdag 29 april 2015 @ 13:52:38 #44
396469 Nikooos
huizenlol.nl
pi_152122783
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2015 13:43 schreef Stippelrientje het volgende:

[..]

Nee, Ananasstaaf was het :9
Nog specifieke afmetingen? :')
pi_152122828
quote:
Sommige mensen. :|W Tijdens mijn zwangerschap heb ik tot nu toe niks raars meegemaakt van familie en / of vrienden dus ik denk dat wij gewoon veel geluk met onze omgeving hebben. Ik hoop dat dit in de kraamweek zo blijft en ik m'n baby niet als havik in de gaten hoef te houden. :X Of zorgen hormonen ervoor dat je dat sowieso doet? :')
pi_152122850
quote:
99s.gif Op woensdag 29 april 2015 13:52 schreef Nikooos het volgende:

[..]

Nog specifieke afmetingen? :')
_O-

:D
Schudden voor gebruik
pi_152122897
quote:
Ik heb 'm wel gedeeld op mijn FB. Kreeg meteen een opmerking van een vriend dat het toch allemaal gewoon goed fatsoen was? Maar in mijn ervaring is de combinatie goed fatsoen en baby's voor sommigen toch nog een moeilijke combinatie, zeker als je omgeving relatief onervaren is met baby's en zwangerschappen (zo had ik een collega die me gewoon ronduit vroeg of het gepland was). Dus tja, baat het niet dan schaadt het niet...
pi_152122923
Ik drink mijn thee nooit gloeiend heet( eerder ijsthee :') ) , maar ik drink liever mijn thee met een super rustig kind dan een wat ouder wiebelend kind op schoot die elk moment je kopje uit je handen kan kletteren.....

Maar dat ligt er trouwens ook aan waar ik zit of waaraan ik zit. Onderuit gezakt in een onhandige bank waar je nooit zelfstandig uitkomt.. of aan de keukentafel..
Schudden voor gebruik
pi_152123033
quote:
1s.gif Op woensdag 29 april 2015 13:56 schreef lunapuella het volgende:

[..]

Ik heb 'm wel gedeeld op mijn FB. Kreeg meteen een opmerking van een vriend dat het toch allemaal gewoon goed fatsoen was? Maar in mijn ervaring is de combinatie goed fatsoen en baby's voor sommigen toch nog een moeilijke combinatie, zeker als je omgeving relatief onervaren is met baby's en zwangerschappen
Dat laatste is inderdaad wel zo. Vooral dat punt dat je niet te lang moet blijven hangen, daarvan kan ik me voorstellen dat niet iedereen doorheeft hoe vermoeiend dat kan zijn.

quote:
zo had heb ik een collega schoonmoeder die me gewoon ronduit vroeg of het gepland was
Fixed :')
Ter info: 26 en 31 jaar, 8 jaar samen, waarvan 6 samenwonend
  woensdag 29 april 2015 @ 14:02:33 #50
56471 pinquit
oh my lama!
pi_152123121
Ik heb t bericht ook even gedeeld via fb :P sommige mensen kunnen best even heropgevoed worden wat kraambezoek betreft.. :')
  woensdag 29 april 2015 @ 14:03:33 #51
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_152123155
Ik haat kraamvisite :D
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_152123210
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2015 13:46 schreef twist02 het volgende:

[..]

Ik heb het zelf nog niet meegemaakt, maar van sommige tips sta ik niet te kijken als ik afga op verhalen uit m'n omgeving :N

SPOILER
[..]

Roosvicee Ferro :Y smaak is soms een beetje wennen, maar ik vond het altijd goed te doen (ik nam het vaak als extra 'boost' als ik bloed doneerde)
OMG die spoiler... Ik hoop niet dat ze dat bij mij ook gaan doen. Ik ben iemand die er dan wel wat van zegt en mensen dus ook gewoon weg stuurt als ze ongevraagd op visite komen. Maar dit zorgt dan bij (8> weer voor irritatie omdat die dan vind dat je dat niet kunt maken.

Roosvicee Ferro ga ik zeker proberen! Stippel ook bedankt voor de tips! Vanavond nootjes om te knabbelen. :Y)
Oost west, mij best.
pi_152123323
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2015 14:02 schreef pinquit het volgende:
Ik heb t bericht ook even gedeeld via fb :P sommige mensen kunnen best even heropgevoed worden wat kraambezoek betreft.. :')
Ja ik wilde het een beetje onopvallend doen dus heb alleen wat mensen getagd die net bevallen zijn met de vraag of ze het herkenden... Ik wilde er eerst bij zetten dat de kraamvisite op moest letten als ze langs kwamen. Maar daar zou ik (8> dus geen plezier mee doen. Haha.
Oost west, mij best.
pi_152123366
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2015 14:03 schreef Moppert het volgende:
Ik haat kraamvisite :D
Ik weet ook niet of ik het met mijn hormonen kan hebben tegen die tijd. Maar ik O+ wel kadootjes. B-) ;)
Oost west, mij best.
  woensdag 29 april 2015 @ 14:09:08 #55
149959 SQ
snelle trees
pi_152123368
Oh god ja, je sz die met zevenjarig kind-met-koortslip op kraambezoek komt.
"Maar ze weet dat ze niet aan de baby mag komen hoor!"

:'(
disclaimer
pi_152123454
Ik krijg gewoon de neiging om het artikel uit te printen en bij de geboortekaartjes te doen nu... :X :X :X
Zijn mensen echt zo? Zijn wij dan zo goed of is de rest zo erg? :') |:(
Oost west, mij best.
pi_152123457
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_152123498
quote:
1s.gif Op woensdag 29 april 2015 14:09 schreef Stormqueen het volgende:

Pfff :X
Daar zou ik denk ik toch echt de grens trekken en ze vragen om te gaan (zeg ik nu, op zo'n moment is het misschien makkelijk gezegd), omdat dat gewoon écht gevaarlijk is :N
pi_152123620
Ik sprak net iemand na een meeting op m'n werk het ging over zwangerschap en zij zei en ik quote 'dat misselijkheid tijdens de zwangerschap vooral psychisch is.'

:o :(
Dat ZEG je toch niet.
pi_152123632
quote:
1s.gif Op woensdag 29 april 2015 13:56 schreef lunapuella het volgende:

[..]

Ik heb 'm wel gedeeld op mijn FB. Kreeg meteen een opmerking van een vriend dat het toch allemaal gewoon goed fatsoen was? Maar in mijn ervaring is de combinatie goed fatsoen en baby's voor sommigen toch nog een moeilijke combinatie, zeker als je omgeving relatief onervaren is met baby's en zwangerschappen (zo had ik een collega die me gewoon ronduit vroeg of het gepland was). Dus tja, baat het niet dan schaadt het niet...
ik doe niet aan FB, maar ik vind het wel een prima lijstje idd!

Je zou het kunnen zien als goed fatsoen, maar het is ook echt een deel onwetendheid. Ik heb inmiddels zoveel verhalen gelezen hier over onverwachte bezoekjes, lang blijven hangen, beledigde mensen die de baby niet mochten vasthouden, etc. En dan heb je de echte horrortypes als die spoiler van twist nog niet eens genoemd. Of het bij zulke mensen overigens zin heeft dit lijstje subtiel onder de neus te schuiven is ook maar de vraag natuurlijk :+

Ik had in het geen-kind-tijdperk in elk geval nooit kunnen bedenken dat het superfijn is als iemand wat te eten voor je meebrengt in de kraamweek en dat een halfuurtje kraamvisite al meer dan genoeg kan zijn voor nieuwe ouders. Of idd die koortslip-ziektehoestsnotgevallen }:| :X GA WEG BIJ MIJN BABY!!!!
pi_152123694
quote:
1s.gif Op woensdag 29 april 2015 14:15 schreef Estrys het volgende:
Ik sprak net iemand na een meeting op m'n werk het ging over zwangerschap en zij zei en ik quote 'dat misselijkheid tijdens de zwangerschap vooral psychisch is.'

Dat ZEG je toch niet.
Wat zei je, en tact is een talent?!
pi_152123797
quote:

Dat ZEG je toch niet.
Wtf? Dit was een andere tactvolle collega die over het uitdijen begon?
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_152123820
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2015 14:17 schreef Mineola het volgende:

[..]

Wat zei je, en tact is een talent?!
Ja, en dan krijg je een reactie in de trant van "Oei oei, heeft er iemand last van d'r hormonen?!"
o|O

Heb zelf weinig van zulke opmerkingen gehad, maar daar erger ik me ook altijd aan! Al sinds de middelbare school eigenlijk; van die 13-jarige puberjongetjes met hun "Ojee, moet je ongesteldheid worden ofzo?!"
Nee, jij bent gewoon een irritant figuur en dat mag best eens gezegd worden! o|O
pi_152123849
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2015 14:20 schreef Krisvc het volgende:

[..]

Wtf? Dit was een andere tactvolle collega die over het uitdijen begon?
Dit was geen collega. Godzijdank. :) mijn collega's zijn op dat punt heel begripvol gelukkig.

Ik heb het werkelijk nog nooit gehoord dat het psyschische oorzaak heeft.
pi_152123933
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2015 14:20 schreef twist02 het volgende:

[..]

Ja, en dan krijg je een reactie in de trant van "Oei oei, heeft er iemand last van d'r hormonen?!"
o|O

Heb zelf weinig van zulke opmerkingen gehad, maar daar erger ik me ook altijd aan! Al sinds de middelbare school eigenlijk; van die 13-jarige puberjongetjes met hun "Ojee, moet je ongesteldheid worden ofzo?!"
Nee, jij bent gewoon een irritant figuur en dat mag best eens gezegd worden! o|O

"Zooooo dan! Je hormonen slaan wel op hol he? :') "

Is een van de meest irritante opmerkingen die een dame geregeld maakt tegen mij.
Maar dat is vaak het gevolg van een of andere k*topmerking, waar ik dan (nog netjes) een weerwoord op geef en zij dus niets anders meer weet te zeggen.....

Daar gaan mijn hormonen pas van op hol slaan :9
Schudden voor gebruik
pi_152123975
quote:
1s.gif Op woensdag 29 april 2015 14:22 schreef Estrys het volgende:

[..]

Dit was geen collega. Godzijdank. :) mijn collega's zijn op dat punt heel begripvol gelukkig.

Ik heb het werkelijk nog nooit gehoord dat het psyschische oorzaak heeft.
Je kunt jezelf natuurlijk ziek en misselijk denken..... maar ik denk dat in de meeste gevallen misselijkheid in je zwangerschap gewoon door aanmaak hormonen, maagzuur, nare luchtjes, (gehakt) en lompe opmerkingen komt :D
Schudden voor gebruik
pi_152123999
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2015 14:24 schreef Stippelrientje het volgende:

[..]

"Zooooo dan! Je hormonen slaan wel op hol he? :') "

Is een van de meest irritante opmerkingen die een dame geregeld maakt tegen mij.
Maar dat is vaak het gevolg van een of andere k*topmerking, waar ik dan (nog netjes) een weerwoord op geef en zij dus niets anders meer weet te zeggen.....

Daar gaan mijn hormonen pas van op hol slaan :9
Meestal krijgen ze dan van mij nog een opmerking er achteraan in de trant van "Als ik echt zou hebben gezegd wat ik dacht dan zou ik wel..... gezegd hebben. Dus ik heb mijn hormonen juist heeeel goed onder controle. :6 '
Oost west, mij best.
pi_152124087
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2015 14:26 schreef Zomerzon01 het volgende:

[..]

Meestal krijgen ze dan van mij nog een opmerking er achteraan in de trant van "Als ik echt zou hebben gezegd wat ik dacht dan zou ik wel..... gezegd hebben. Dus ik heb mijn hormonen juist heeeel goed onder controle. :6 '

Iets in mij wil toch altijd nog een beetje vriendelijk blijven.
Maar ik kan mij het erg goed voorstellen ^^,
Schudden voor gebruik
  woensdag 29 april 2015 @ 14:31:33 #69
56471 pinquit
oh my lama!
pi_152124152
quote:

Dat ZEG je toch niet.
:') goddomme zeg. Zo iemand wens je toch een zwangerschap met alle mogelijke kwaaltjes bijwerkingen toe. Trut.
pi_152124378
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2015 14:29 schreef Stippelrientje het volgende:

[..]

Iets in mij wil toch altijd nog een beetje vriendelijk blijven.
Maar ik kan mij het erg goed voorstellen ^^,
Ligt er uiteraard aan wie het is. Op mijn werk bijt ik ook op mijn tanden. Maar tegen 'vrienden' die geen begrip hebben voor zwangere vrouwen durf ik dit zeker wel te zeggen. o|O
Oost west, mij best.
pi_152124451
quote:
1s.gif Op woensdag 29 april 2015 14:09 schreef Stormqueen het volgende:

Ik wist dus niet eens dat dat zo gevaarlijk kon zijn! Ook een van de redenen dat ik het gedeeld heb idd.
pi_152124650
egopost: 10 weken echo gehad net. 3.5 centimeter al!! Armpjes, beentjes, alles zat eraan :o Mijn baarmoeder werd enthousiast als trampoline en turn-mat gebruikt en het hartje klopte zo hard als een heipaal O+ O+ O+ Zo gek om te zien.. Ben helemaal een soort van slag O+
pi_152124786
quote:

[..]

Bij twijfel altijd laten knippen. Wijze woorden van mijn moeder ;). Eerste is ze geknipt, nergens last van (in een wee, dus van de knip voel je niks :P ). Bij de tweede vacuumpomp en gescheurd, voelt ze nu nog steeds.
pi_152124820
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2015 14:45 schreef Bloesem. het volgende:
egopost: 10 weken echo gehad net. 3.5 centimeter al!! Armpjes, beentjes, alles zat eraan :o Mijn baarmoeder werd enthousiast als trampoline en turn-mat gebruikt en het hartje klopte zo hard als een heipaal O+ O+ O+ Zo gek om te zien.. Ben helemaal een soort van slag O+
*O* voor de fijne echo
Schudden voor gebruik
pi_152124838
Speciaal moment is dat hè Bloesem? O+

Ik was helemaal van slag toen de echoscopiste binnen een seconde baby in beeld had. Ik had me er helemaal op ingesteld dat we wel eens slecht nieuws zouden kunnen krijgen dus ik zat echt ademloos te kijken toen ik dat ieniemieniemensje zag. O+
pi_152124897
Wat fijn Bloesem! Gefeliciteerd!

(komhierstiekemvasteenkijkjenemen, hoor ook niet meer in wachten op het tweede streepje thuis)
pi_152124918
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2015 14:51 schreef Selvaria het volgende:
Speciaal moment is dat hè Bloesem? O+

Ik was helemaal van slag toen de echoscopiste binnen een seconde baby in beeld had. Ik had me er helemaal op ingesteld dat we wel eens slecht nieuws zouden kunnen krijgen dus ik zat echt ademloos te kijken toen ik dat ieniemieniemensje zag. O+
Dit. Ik ben nog elke keer verbaasd als er inderdaad wat te zien is op de echo en ik heb er nu toch al 3 gehad. -O-

Dat bouncing-baby ding herken ik niet hoor. Bij de 10 weken echo was er geen beweging in Puk te krijgen. Met 12 weken was de baby wel aan het draaien en met armen en benen aan het bewegen, maar niet zo extreem als ik jullie soms hoor vertellen.
Heeft die rust voorspellende waarde voor na de geboorte? Ah toe? please?

Fijn Bloesem van de mooie echo! :) *O*
pi_152124942
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2015 14:53 schreef Leonietje83 het volgende:
Wat fijn Bloesem! Gefeliciteerd!

(komhierstiekemvasteenkijkjenemen, hoor ook niet meer in wachten op het tweede streepje thuis)
:Y kom maar lekker hier kletsen :D
Schudden voor gebruik
pi_152124993
Bloesem wat klink je heerlijk verliefd! O+ Bijzonder is dat he? :Y

Leonietje alvaststiekemgefeliciteerd dan maar? ;)
pi_152125276
Het gaat hier al over bevallingen enzo terwijl ik pas 5wk 2 dagen ben... dus voelt een beetje voorbarig.
Een tussentopic voor 4 - 10 weken zou fijn zijn. :) Tot je zoals Bloesem een realiteit op een beeldscherm voorgeschoteld krijgt en met hoofd in de wolken zit omdat het ECHT is. En het vanaf dan ook kan gaan delen...

Ik denk er echt elke minuut aan maar alleen O+ en mijn ouders weten het nu. Maar zou het van de daken willen schreeuwen! Gisteren bij m'n moeder gegeten met m'n beste vriendin. Heel pact met m'n moeder, appelsap met water in oude wijnfles gedaan dus 'gewoon' 2 wijntjes gedronken bij het eten. (Vriendin weet dat we bezig zijn, dus anders zou ze het meteen weten...)
Was wel grappig maar kan toch niet wachten het haar ook echt te vertellen!
27 mei eerste keer naar verloskundige en in de week erna de echo... KANNIEWACHTEN!
pi_152125404
Ook over die spannende eerste weken kan je hier meekletsen hoor Leonietje, ik denk dat iedereen je gevoelens van het wachten op die eerste echo wel herkent. Wel vooral doen wat voor jezelf goed voelt trouwens!

Stiekemookwelkomhier. :s)
pi_152125467
Wat Selvaria zegt :Y gewoon lekker delen wat je wilt hier hoor! We zijn allemaal begonnen met die spannende eerste weken en ik weet echt nog wel hoe slopend die soms waren. En dan zit je hier inderdaad tussen de dames met allerlei klachten/vragen/ervaringen die nog heel-ver-van-je-bed lijken, omdat het 'bij jou heus nog niet echt is', maar dat komt vanzelf! ;)
  woensdag 29 april 2015 @ 15:13:19 #83
327807 Mariposas
יה&#14
pi_152125534
Welkom Leonietje!
En je kan maar beter voorbereid zijn met de bevallingsverhalen. ;) Over een paar maanden zwaai jij ook weer naar de nieuwe zwangeren die in spanning zitten te wachten op de 1e echo!
En de appelsap met water combi heb ik ook gedaan op een feestje. :D

Fijn dat de echo goed was, Bloesem! Wat een opluchting! *O*
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_152125625
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2015 15:04 schreef Leonietje83 het volgende:
Het gaat hier al over bevallingen enzo terwijl ik pas 5wk 2 dagen ben... dus voelt een beetje voorbarig.
Een tussentopic voor 4 - 10 weken zou fijn zijn. :) Tot je zoals Bloesem een realiteit op een beeldscherm voorgeschoteld krijgt en met hoofd in de wolken zit omdat het ECHT is. En het vanaf dan ook kan gaan delen...

Ik denk er echt elke minuut aan maar alleen O+ en mijn ouders weten het nu. Maar zou het van de daken willen schreeuwen! Gisteren bij m'n moeder gegeten met m'n beste vriendin. Heel pact met m'n moeder, appelsap met water in oude wijnfles gedaan dus 'gewoon' 2 wijntjes gedronken bij het eten. (Vriendin weet dat we bezig zijn, dus anders zou ze het meteen weten...)
Was wel grappig maar kan toch niet wachten het haar ook echt te vertellen!
27 mei eerste keer naar verloskundige en in de week erna de echo... KANNIEWACHTEN!
Het gaat hier over van alles en nog wat :D
Sommige die al een bevalling hebben gehad houden nogal van schockeren over poep en scheermesjes plassen, hechtingen, klontjes en bonkjes.. Gewoon doorscrollen en dromen over regenbogen ;)

27 mei is het zo!
Schudden voor gebruik
pi_152125676
Fijn Bloesem *O*

Welkom Leonietje!
  woensdag 29 april 2015 @ 15:18:34 #86
396469 Nikooos
huizenlol.nl
pi_152125687
Welkom Leonietje. Ik hou het hier als man ook al bijna 40 weken vol :+
  woensdag 29 april 2015 @ 15:27:40 #87
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_152125964
Welkom en gefeliciteerd Leonietje!
Ziggy played guitar
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
pi_152125983
Fijn Bloesem!!

Welkom Leonie, en maak je geen zorgen, zoals je in de OP kunt zien zitten hier genoeg dames die ook nog lang niet gaan bevallen ;-)

En die baby van mij beweegt in z'n slaap of krijgt vandaag echt geen 20 uur slaap. Als ik bij m'n bureau zit (iets voorover) dan wiebelt er contstant wat tegen mijn ribben :+
pi_152125987
Bloesem wat fijn!! *O*

Welkom Leonietje! *O*

*O*
pi_152126052
Leonietje! *O*
Ik heb t zelfde hoor. Ik hoor niet in t tweede streepjes topic meer, maar hier eigenlijk ook nog niet.
pi_152126164
Haha Nikooos, hoe hou je het vol? :)
En Cygne, ik lees al een tijd je berichten mee in 2e streepje topic en duim voor je! (Hoewel het duimen met die knalstreep niet nodig lijkt? Die roept gewoon plakker!)
pi_152126310
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2015 15:35 schreef Leonietje83 het volgende:
En Cygne, ik lees al een tijd je berichten mee in 2e streepje topic en duim voor je! (Hoewel het duimen met die knalstreep niet nodig lijkt? Die roept gewoon plakker!)
Ik hoop t. Ik heb nog nooit zulks een streep gehad.

SPOILER
Ik ben op mn werk teruggezet naar parttime. We zijn allemaal freelancer en er is weinig werk dus iedereen werkt nu parttime. Nouja, beter dan dat ze ons eruit gooien.
pi_152126396
Heb je nu aanstaande zaterdag een echo Cygne? Hoe ver ben je dan? Zal hoe dan ook nog lang onzeker voor je blijven :*
  woensdag 29 april 2015 @ 15:43:48 #94
396469 Nikooos
huizenlol.nl
pi_152126441
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2015 15:35 schreef Leonietje83 het volgende:
Ik deel übergave supergoudenglitterbabystickers uit. Daarom zijn ze best lief voor me hier :+
pi_152126452
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2015 15:28 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Fijn Bloesem!!

Welkom Leonie, en maak je geen zorgen, zoals je in de OP kunt zien zitten hier genoeg dames die ook nog lang niet gaan bevallen ;-)

En die baby van mij beweegt in z'n slaap of krijgt vandaag echt geen 20 uur slaap. Als ik bij m'n bureau zit (iets voorover) dan wiebelt er contstant wat tegen mijn ribben :+
Sleep is overrated! *O*
Hoop wel dat je beeb na de geboorte wel slaapt...
Professioneel gifmenger.
pi_152126600
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2015 15:16 schreef Stippelrientje het volgende:

[..]

Het gaat hier over van alles en nog wat :D
Sommige die al een bevalling hebben gehad houden nogal van schockeren over poep en scheermesjes plassen, hechtingen, klontjes en bonkjes.. Gewoon doorscrollen en dromen over regenbogen ;)

27 mei is het zo!
Zo ga ik ook worden na de bevalling. Kom ik hier alle verse zwangeren bang maken >:) .

Nee hoor O+

En welkom Leonietje! En gefeliciteerd! ^O^
pi_152126733
Gefeliciteerd Leonietje! *O*
En cygne, :*. Hopelijk blijf je ook plakken!
pi_152126994
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2015 15:42 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Heb je nu aanstaande zaterdag een echo Cygne? Hoe ver ben je dan? Zal hoe dan ook nog lang onzeker voor je blijven :*
Klopt. 8 weken als ik reken volgens eisprong datum. Als ik tot 16 weken kom dan een vruchtwaterpunctie. Kans op gehandicapt kindje is 1 op 10.
pi_152127039
Gefeliciteerd Leonietje *O* en een goede echo van bloesem *O* en ik hoop zo dat dit eindelijk een plakker is cygne! :*

Ik heb mijn kraampakket al binnen en spontaan een stuk minder zin om te gaan bevallen! Nog wel ontzettend zin in de eerste ontmoeting met mijn zoon O+
pi_152127132
quote:
1s.gif Op woensdag 29 april 2015 16:01 schreef coccinelle het volgende:
Gefeliciteerd Leonietje *O* en een goede echo van bloesem *O* en ik hoop zo dat dit eindelijk een plakker is cygne! :*

Ik heb mijn kraampakket al binnen en spontaan een stuk minder zin om te gaan bevallen! Nog wel ontzettend zin in de eerste ontmoeting met mijn zoon O+
Zag er sexy uit he, dat kraamverband? :')
pi_152127205
quote:
Fijn Bloesem!!

veel suiker gegeten? Ik had gister echt een ongezonde vreetdag, en ik merkte dat de baby heeeel erg actief was.

Vandaag maar gezond eten.

Welkom, Leonietje! We zijn allemaal ooit begonnen, en herkennen het onzekere heel erg!
pi_152127335
quote:
99s.gif Op woensdag 29 april 2015 15:43 schreef Nikooos het volgende:

[..]

Ik deel übergave supergoudenglitterbabystickers uit. Daarom zijn ze best lief voor me hier :+
Blijf je die uitdelen? Of ga ik er nooit een krijgen met mijn bevalling in november? :'(
pi_152127667
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2015 16:07 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

veel suiker gegeten? Ik had gister echt een ongezonde vreetdag, en ik merkte dat de baby heeeel erg actief was.

Vandaag maar gezond eten.

Welkom, Leonietje! We zijn allemaal ooit begonnen, en herkennen het onzekere heel erg!
Nou, niet anders dan anders volgens mij. Misschien ben ik zelf ook rustiger vandaag, zit veel bij m'n bureau te werken. Dat is ook wel eens anders.
pi_152127713
Vraag van andere orde:

Ik draag sinds 15 jaar ( 8)7 ) een navelpiercing, maar hij gaat er op termijn toch uit moeten, want zwanger-buik met navelpiercing vind ik echt een no-go. :') Ik ben dus niet van plan om met zo'n zwangerschapspiercing te gaan lopen.

Iemand een idee tot wanneer je doorgaans een navelpiercing door kan dragen? Of ist qua littekenvorming verstandig om 'm zo vroeg mogelijk voor al het oprekken maar te verwijderen?
  woensdag 29 april 2015 @ 16:28:32 #105
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_152127777
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2015 16:13 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Blijf je die uitdelen? Of ga ik er nooit een krijgen met mijn bevalling in november? :'(
Ah, dan ben je de verwachte paniekperiode van Nikooos al voorbij, dus dan maak je nog een kans ;) .
Als je twijfelt aan bovenstaande tekst, neem dan contact op met je medisch specialist.
pi_152127870
quote:
99s.gif Op woensdag 29 april 2015 16:05 schreef Quickie_Brat het volgende:

[..]

Zag er sexy uit he, dat kraamverband? :')
Ik schrok meer van het netbroekje ;(
  woensdag 29 april 2015 @ 16:32:36 #107
327807 Mariposas
יה&#14
pi_152127906
quote:

Werk is echt de meest favoriete (of minst, weet nooit hoe ik al die bewegingen moet opvatten :') ) van mijn baby. Hij gaat echt de hele dag door zowat als ik achter m'n bureau op kantoor zit.
  woensdag 29 april 2015 @ 16:33:31 #108
396469 Nikooos
huizenlol.nl
pi_152127945
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2015 16:13 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Ik ga het proberen bij te houden, of iemand moet zich geroepen voelen tegen die tijd om mij te vervangen :)
  woensdag 29 april 2015 @ 16:34:06 #109
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_152127967
quote:
1s.gif Op woensdag 29 april 2015 16:31 schreef coccinelle het volgende:

[..]

Ik schrok meer van het netbroekje ;(
Die zitten na de bevalling goddelijk, geloof me ;)
Ik was blij dat het ziekenhuis een onuitputtelijke voorraad had _O_
pi_152128091
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2015 16:34 schreef mousemicky het volgende:

[..]

Dit inderdaad!
pi_152128192
Bedankt allemaal O+ Ik zit echt op een enorme roze wolk O+ O+ O+ Echt zo bizar, een heel babytje gewoon in mijn buik en ik voel er niks van terwijl ie echt hard lijkt te trappen. Ik heb een filmpje mee gekregen O+

Leonie, welkom! Je bent zwanger, dus je hoort er gewoon bij hoor. 4 of 40 weken! Iedereen hier is ooit 4 weken zwanger geweest (ok behalve Nikooos dan....) en iedereen weet precies hoe je je voelt!
pi_152128788
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2015 16:34 schreef mousemicky het volgende:

[..]

Echt? :{ ok.... :D
pi_152128801
quote:

Dat ZEG je toch niet.
Ik geloof dat mijn zwangerschapsmisselijkheid wel enigszins te maken had met in hoeverre ik spanning voelde (zo heb ik vlak voordat we de 20weken echo hadden nog even een tijdje boven de wc gehangen }:| ), maar verder ben je inderdaad meer dan geneigd zo iemand een stomp op de neus te geven en dan te zeggen: als je nu pijn voelt, is dat gewoon psychisch, hoor. *O* .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_152129126
quote:
2s.gif Op woensdag 29 april 2015 17:01 schreef Franny_G het volgende:

[..]

Ik geloof dat mijn zwangerschapsmisselijkheid wel enigszins te maken had met in hoeverre ik spanning voelde (zo heb ik vlak voordat we de 20weken echo hadden nog even een tijdje boven de wc gehangen }:| ), maar verder ben je inderdaad meer dan geneigd zo iemand een stomp op de neus te geven en dan te zeggen: als je nu pijn voelt, is dat gewoon psychisch, hoor. *O* .
Haha, inderdaad! :D

"Zit allemaal tussen je oren, die pijn!" o|O
pi_152129379
Mensen hebben gewoon geen idee hoe vervelend en kwetsend dat soort opmerkingen zijn. Alsof je er zelf iets aan kan doen. het zit niet tussen mijn oren. En als je niet oplet kots ik je onder :(
pi_152129937
Sjeutje Klums, dat meen je niet...... -O- Beterschap..!

Wat fijn he Bloesem... Die opluchting als ze zeggen: "Jaaa, ik zie al wat stuiteren hoor", terwijl je zelf met een hartslag van 180 bpm en bijna jankend van de stress op die bank ligt, blijft ook voor mij een episch moment.... Ben blij voor je dat alles goed is! *O*

En welkom hier, Leonietje! Ben het met je eens, een "Z&G, De Brugklas Editie" zou fijn zijn, haha! Als je hier enthousiast binnen komt vallen met je dubbel gestreepte pisstokje nog bijna nat, schrik je je vierkant! Dat geleuter over hydrofielen, kinderwagens, isofixaansluitingendingen: ik snapte er helemaal niks van!

En ik loop nog steeds gruwelijk achter geloof ik.... Als ik al die rommelmarktfoto's zie krijg ik het spaansbenauwd. Mijn totale score staat vooralsnog op 1 rompertje. :@ En ik weet nog steeds niet wat isofix is, en ik weet dat je 3 cuub hydrofielen moet hebben, maar God knows wat ik ermee moet, ik heb geen kinderwagen op het oog. Oooh echt, ik wist dat ik geen geboren moederfiguur ben, maar ik val nu wel heel erg door de mand...... :')
pi_152130000
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2015 17:46 schreef Sara82 het volgende:
Sjeutje Klums, dat meen je niet...... -O- Beterschap..!

Wat fijn he Bloesem... Die opluchting als ze zeggen: "Jaaa, ik zie al wat stuiteren hoor", terwijl je zelf met een hartslag van 180 bpm en bijna jankend van de stress op die bank ligt, blijft ook voor mij een episch moment.... Ben blij voor je dat alles goed is! *O*

En welkom hier, Leonietje! Ben het met je eens, een "Z&G, De Brugklas Editie" zou fijn zijn, haha! Als je hier enthousiast binnen komt vallen met je dubbel gestreepte pisstokje nog bijna nat, schrik je je vierkant! Dat geleuter over hydrofielen, kinderwagens, isofixaansluitingendingen: ik snapte er helemaal niks van!

En ik loop nog steeds gruwelijk achter geloof ik.... Als ik al die rommelmarktfoto's zie krijg ik het spaansbenauwd. Mijn totale score staat vooralsnog op 1 rompertje. :@ En ik weet nog steeds niet wat isofix is, en ik weet dat je 3 cuub hydrofielen moet hebben, maar God knows wat ik ermee moet, ik heb geen kinderwagen op het oog. Oooh echt, ik wist dat ik geen geboren moederfiguur ben, maar ik val nu wel heel erg door de mand...... :')
* Silliegirl geeft buskruit met muisjes door aan Sara

Echt, lees dat en je weet van alles :)
pi_152130266
(Ik breek even in, omdat ik denk dat hier de meeste lurkers zitten.. wij hebben echt een enorme load aan fantastisch lieve kaartjes van fokkers gekregen O+ Het voert te ver om iedereen persoonlijk te bedanken, maar: you know who you are, duizendmaal dank :* )
pi_152130724
Klumsy, wat balen! Hopen dat de pijnstilling werkt.

Heb nog niet alles gelezen..

Hier vanmorgen de SEO gehad. Alles leek in orde, alleen t hoofdje is iets aan de kleine kant. Niks zorgelijks nog, maar moet met de groeiecho nog eens goed worden bekeken. Het geslacht is nu ook bekend :)
pi_152131091
Fijn Stoel! En ik las nog een goeie echo bij.. Bloesem? :D
pi_152131404
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2015 18:00 schreef L-E het volgende:
(Ik breek even in, omdat ik denk dat hier de meeste lurkers zitten.. wij hebben echt een enorme load aan fantastisch lieve kaartjes van fokkers gekregen O+ Het voert te ver om iedereen persoonlijk te bedanken, maar: you know who you are, duizendmaal dank :* )
O+
pi_152131472
quote:
1s.gif Op woensdag 29 april 2015 18:23 schreef gestreeptestoel het volgende:

Hier vanmorgen de SEO gehad. Alles leek in orde, alleen t hoofdje is iets aan de kleine kant. Niks zorgelijks nog, maar moet met de groeiecho nog eens goed worden bekeken. Het geslacht is nu ook bekend :)
Fijn dat alles in orde is nu en dat ze het hoofdje goed in de gaten houden! Jullie houden het geslacht voor jullie zelf toch?
pi_152131816
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2015 18:00 schreef L-E het volgende:
O+

[ Bericht 4% gewijzigd door Stippelrientje op 29-04-2015 20:07:29 ]
Schudden voor gebruik
pi_152131896
Kijk wat ik nog vond. ♡ (Ik was even vergeten dat ik er ook een usb-stick bij kreeg :') )

pi_152131956
Zo nu is ook het beddengoed en de hydrofielen en en en gestreken en netjes in de kast.

O+

Mijn meneer grapte al, toen hij kwam "inspecteren" wat ik toch allemaal op de babykamer aan het doen was, om het een en ander te verplaatsen en te verleggen met zo'n gezicht erbij => >:)
Ik kon mij nog net bedwingen niet te gaan pruillippen en waterige oogjes te krijgen.... :')
Hij pakte een shirtje die ik verdorie net had gestreken uit de kast vouwde die half half terug op nadat hij O+ ernaar had gekeken en gooide hem weer op de stapel..

Ik heb geleerd dat ik daar dus niet tegen kan en even voelde ik mij Sheldon van de BBT :')
Waarschijnlijk als alles in gebruik is dat het echt wel rommelige stapeltjes en zulks zullen worden hoor! Maar nu effe niet :9
Schudden voor gebruik
pi_152131978
Spring die wangetjes O+

Ik vind zulke echo's altijd een beetje bizar. Niet eng of zo, maar meer van jeetje dat ze dat kunnen! O.o
Schudden voor gebruik
pi_152132846
Spring O+ O+
Stippel, helemaal eens! Toch bizar dat je je kindje al kunt 'zien' terwijl je het helemaal nog niet kunt zien! En dat je er dan al zoveel persoonlijke trekken uit kunt halen.

Ik ben inmiddels door de verloskundige van roze wolk gegooid. }:| Ik vond haar echt niet zo... Nog even een nachtje over slapen dus.
pi_152132923
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2015 19:45 schreef Bloesem. het volgende:
Spring O+ O+
Stippel, helemaal eens! Toch bizar dat je je kindje al kunt 'zien' terwijl je het helemaal nog niet kunt zien! En dat je er dan al zoveel persoonlijke trekken uit kunt halen.

Ik ben inmiddels door de verloskundige van roze wolk gegooid. }:| Ik vond haar echt niet zo... Nog even een nachtje over slapen dus.
Huh? Hoezo? :o
pi_152132956
quote:

?! Huh? Wat heeft ze gedaan/gezegd dan?
pi_152133071
quote:
Spring O+ O+

watskeburt dan?
:)
pi_152133105
Bloesem whut?

Spring! O+ Ergens een beetje freaky, maar toch ook prachtig. O+ Wonderlijk dat zoiets kan tegenwoordig. /oma-modus

Hema kattenpakje gescoord vandaag. *O* Ik hou niet eens van katten, maar deze moest ik! Truitje, broekje & boxpakje. O+
pi_152133208
Spring! :o ze lijkt op L.! O+ O+ O+
pi_152133254
oh, ik vind die 3d echo's zo creepy!
pi_152133334
quote:
1s.gif Op woensdag 29 april 2015 18:57 schreef Malteser het volgende:

[..]

Fijn dat alles in orde is nu en dat ze het hoofdje goed in de gaten houden! Jullie houden het geslacht voor jullie zelf toch?
Jup
pi_152133362
quote:
Spring O+ O+

Hoe dat zo?
Schudden voor gebruik
pi_152133403
quote:
1s.gif Op woensdag 29 april 2015 20:00 schreef gestreeptestoel het volgende:

[..]

Jup
Mag ik dan ook niet roepen dat het een jongen is!? :D

Gaan jullie mensen ermee verrassen tussendoor of net na de bevalling?
Schudden voor gebruik
pi_152133671
Welkom Leonietje!

Ik doe nooit aan moederdag voor mijn moeder.
pi_152133740
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2015 20:03 schreef Stippelrientje het volgende:

[..]

Mag ik dan ook niet roepen dat het een jongen is!? :D

Gaan jullie mensen ermee verrassen tussendoor of net na de bevalling?
Dat mag jij best roepen! :6

Iedereen krijgt t pas te weten zodra de baby geboren is. Net als de vorige keer :)
pi_152133847
quote:
1s.gif Op woensdag 29 april 2015 20:14 schreef gestreeptestoel het volgende:

[..]

Dat mag jij best roepen! :6

Iedereen krijgt t pas te weten zodra de baby geboren is. Net als de vorige keer :)
*O* HET IS EEN JONGEUhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhtje O+ *O*

:9

Nou nog maar effe geduld om te kijken of ik ook een beetje een orakel ben :P
Schudden voor gebruik
pi_152134035
quote:
1s.gif Op woensdag 29 april 2015 19:51 schreef mignonne het volgende:

[..]

watskeburt dan?
Ja ik voelde erg weinig klik. Ook had ze heel erg haast, het mocht ABSOLUUT NIET UITLOPEN (terwijl wij pas 30 min later naar binnen mochten, ja hoor eens dat is lekker mijn probleem dat jij uitloopt) Ze vroeg heel veel maar luisterde bijna niet.

Verder heel veel verhaal over BMI van 32 (lang verhaal, veel aangekomen door medicijnen, nu weer op goede weg met afvallen en allang geen medicijnen meer) terwijl mijn waardes echt ontzettend prima waren (100/75links, 110/80rechts, 88bpm en 99% zuurstof in het bloed) Ze begon eigenlijk gelijk over een risicobevalling in het ziekenhuis en extra echo's, zonder verder te informeren hoe of wat en zonder te vragen naar hoe voel je je erbij en hoe eet je en hoe is je levenspatroon. Ook of ik naar de dietiste wilde. Nou nee. Waarom niet? Nou jezus daarom niet :') Ik was toen al op het punt van LAAT ME MET RUST.

Ook:
Heb je geloofsovertuigingen?
Nee, maar wel een belangrijke levensovertuiging die hierbij erg belangrijk is..
Oh maar dit is voor bloedtransfusie dus levensovertuiging doet er niet toe..
Ehh nou wel eigenlijk maar..
OK HEB JE DIABETES?

Ook over psychologische aandoeningen maakte ze grapjes......... Ik noem een "dat heb jij toch niet, je ziet er zo gezond uit!" En (over ADHD) "ik heb dat ook joh ik ben zo druk!" }:|

Later heb ik toch nog gevraagd naar levensovertuiging en hoe ze daarmee omgaan. Wist ze niets over, maar ik kon erop vertrouwen dat zij het ook zo doen als genoemde levensovertuiging.

Ik voel me gewoon rot erover omdat alles prima in orde is met mini, alles prima in orde is met mij en zij doet alsof ik een ENORM RISICO LOOP MET MIJN ENORME OMVANG EN PSYCHISCHE STOORNISSEN. En en en ;( Ik ben er toch gewoon een beetje verdrietig om. Ik voel me zo omver gelopen eigenlijk en helemaal niet gehoord. Ik wil helemaal niet deze energie hier zo negatief aan opmaken.

Sorry voor spuien ;(
pi_152134320
Bloesem, dat klinkt echt niet fijn! Een verloskundige hoort je juist gerust te stellen en goed naar je te luisteren.

Kun je niet overstappen naar een andere praktijk?
pi_152134418
Ja ik overweeg een kennismakingsgesprek bij een praktijk in de buurt die is aangeraden door een arts die wel ervaring heeft met levensovertuiging. Maar twijfel of het niet gek is om alleen een kennismakingsgesprek te hebben om te kijken hoe het voelt..
pi_152134428
Ik zeg ook: Weg bij die muts, die verdient t niet de eerste te zijn die straks weet welk geslacht het heeft/als eerste het kruintje te zien!!!
pi_152134479
Klinkt niet fijn bloesem. :{
Wat is je levensovertuiging? Je hoeft natuurlijk niet te antwoorden als je dat niet prettig vindt.
pi_152134486
Lijkt mij niets mis mee hoor! Gewoon doen.
pi_152134725
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2015 20:23 schreef Bloesem. het volgende:

[..]

Ja ik voelde erg weinig klik. Ook had ze heel erg haast, het mocht ABSOLUUT NIET UITLOPEN (terwijl wij pas 30 min later naar binnen mochten, ja hoor eens dat is lekker mijn probleem dat jij uitloopt) Ze vroeg heel veel maar luisterde bijna niet.

Verder heel veel verhaal over BMI van 32 (lang verhaal, veel aangekomen door medicijnen, nu weer op goede weg met afvallen en allang geen medicijnen meer) terwijl mijn waardes echt ontzettend prima waren (100/75links, 110/80rechts, 88bpm en 99% zuurstof in het bloed) Ze begon eigenlijk gelijk over een risicobevalling in het ziekenhuis en extra echo's, zonder verder te informeren hoe of wat en zonder te vragen naar hoe voel je je erbij en hoe eet je en hoe is je levenspatroon. Ook of ik naar de dietiste wilde. Nou nee. Waarom niet? Nou jezus daarom niet :') Ik was toen al op het punt van LAAT ME MET RUST.

Ook:
Heb je geloofsovertuigingen?
Nee, maar wel een belangrijke levensovertuiging die hierbij erg belangrijk is..
Oh maar dit is voor bloedtransfusie dus levensovertuiging doet er niet toe..
Ehh nou wel eigenlijk maar..
OK HEB JE DIABETES?

Ook over psychologische aandoeningen maakte ze grapjes......... Ik noem een "dat heb jij toch niet, je ziet er zo gezond uit!" En (over ADHD) "ik heb dat ook joh ik ben zo druk!" }:|

Later heb ik toch nog gevraagd naar levensovertuiging en hoe ze daarmee omgaan. Wist ze niets over, maar ik kon erop vertrouwen dat zij het ook zo doen als genoemde levensovertuiging.

Ik voel me gewoon rot erover omdat alles prima in orde is met mini, alles prima in orde is met mij en zij doet alsof ik een ENORM RISICO LOOP MET MIJN ENORME OMVANG EN PSYCHISCHE STOORNISSEN. En en en ;( Ik ben er toch gewoon een beetje verdrietig om. Ik voel me zo omver gelopen eigenlijk en helemaal niet gehoord. Ik wil helemaal niet deze energie hier zo negatief aan opmaken.

Sorry voor spuien ;(
hè jemig wat een rotervaring zo voor je :{ dat is idd niet leuk.

Dat zij uitloopt is idd niet jouw probleem. Nieuwe cliënt nieuwe kansen, verontschuldigen voor het wachten en met nieuwe energie verder gaan met alle tijd en aaandacht (ik verontschuldig me eerlijk gezegd nooit voor het feit dat ik uitloop als dat zo is. Iedereen verdient tijd en aandacht als dat zo uitkomt en soms heb je gewoon zo'n dag waarop je 7 spoedconsulten achter elkaar naar het ziekenhuis moet sturen, daar doe je niet zoveel aan. Je verontschuldigt je uiteraard wel voor t feit dat mensen hebben moeten wachten, dat is vervelend, maar ik vind er persoonlijk een nuanceverschil inzitten. Magoe, ik ben een zeikerd in zulke dingen ;) :P )

Wettelijk gezien mag er niet gevraagd worden naar geloofsovertuiging, iets met WO2 enzo ;) maar de reden waarom het wel relevant is om te weten voor je vk is voor als je een wilsverklaring hebt waarom je bepaalde behandeling of idd dingen als bloedproducten weigert te ontvangen. Dan is dit wel goed om het later nog es te benoemen als dat voor jou geldt.

Qua bevalling, ik neem aan dat ze daarmee een plaatsindicatie bedoelde? Een poliklinische bevalling met eigen verloskundige evt met waakinfuusje enzo. Tsja, what can I say. De wetenschappelijke onderbouwing daarvoor is flinterdun. In bepaalde regio's is die afspraak puur ontstaan vanwege de arbo van ambulances. Logisch vanuit hen gezien, volstrekte onzin vanuit ons gezien. Ik sprak toevallig een ambulancebroeder vandaag die grappend aangaf dat hij het liefst iedereen gelijkvloers ziet wonen in brancard-toegankelijke woningen :D :') but ofcourse. Hij zou t ook fijn vinden als mensen voortaan in de buurt van een AED een hartaanval kunnen krijgen :+

Nouja goed, het klinkt als een onplezier gesprek. However, kruip ajb terug op je roze wolk, laat je door zo'n stom gesprek er niet onder krijgen dat is echt niet nodig. Tijd genoeg om eea ter discussie te stellen of een andere vk te vinden waar je wel mee klikt :)
pi_152134781
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2015 20:34 schreef Bloesem. het volgende:
Ja ik overweeg een kennismakingsgesprek bij een praktijk in de buurt die is aangeraden door een arts die wel ervaring heeft met levensovertuiging. Maar twijfel of het niet gek is om alleen een kennismakingsgesprek te hebben om te kijken hoe het voelt..
Jij moet je veilig en gehoord voelen bij je vk. Nu en in de komende maanden. 'geen/weinig klik' is een prima reden om elders te kijken. Sowieso, eerst een half uur uitlopen en dan ineens haast bij een eerste gesprek? Dan heb je je prioriteiten niet op orde.
Als een vk zegt dat ze uitloopt omdat iemand extra zorg nodig had, klinkt dat alleen maar fijn. Zo van: zorg is belangrijker dan de klok. tenzij ze elke keer uitloopt, dan kan ze niet klokkijken
Professioneel gifmenger.
pi_152134882
Naar een andere praktijk zoeken als je geen klik krijgt. Je kan het natuurlijk nog een kans geven maarja
pi_152135103
Bedankt voor de support :* En mignonne, bedankt voor je uitgebreide antwoord. Ik vind het prettig om van iemand te horen die met dezelfde ogen kijkt, om 't zo maar even te zeggen.

Ik heb net even gehuild bij man en nu ga ik twee flinke boterhammen eten, het filmpje van mijn O+ trappende mini O+ kijken en mediteren, want dikke doei met je negatieve energie. :W Weet je wat voor knappe baby ik hier heb joh O+
pi_152135841
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2015 20:52 schreef Bloesem. het volgende:

Ik heb net even gehuild bij man en nu ga ik twee flinke boterhammen eten, het filmpje van mijn O+ trappende mini O+ kijken en mediteren, want dikke doei met je negatieve energie. :W Weet je wat voor knappe baby ik hier heb joh O+
En zo is het! O+
  Vis een optie? woensdag 29 april 2015 @ 21:14:47 #151
70532 loveli
N
pi_152136035
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2015 16:26 schreef silliegirl het volgende:
Vraag van andere orde:

Ik draag sinds 15 jaar ( 8)7 ) een navelpiercing, maar hij gaat er op termijn toch uit moeten, want zwanger-buik met navelpiercing vind ik echt een no-go. :') Ik ben dus niet van plan om met zo'n zwangerschapspiercing te gaan lopen.

Iemand een idee tot wanneer je doorgaans een navelpiercing door kan dragen? Of ist qua littekenvorming verstandig om 'm zo vroeg mogelijk voor al het oprekken maar te verwijderen?
Piercer zal het beter weten dan ik. Kan me herinneren dat een zwangere haar piercing verving door visdraad om dichtgroeien te voorkomen.

Wat betreft een eerste consult en uitlopen, het handigst is om.dat aan het eind van het spreekuur te plannen, juist vanwege uitloop en geen tijdsdruk. Vind ik ten minste ;)
crap in = crap out
pi_152136375
quote:
1s.gif Op woensdag 29 april 2015 21:14 schreef loveli het volgende:

[..]

Piercer zal het beter weten dan ik. Kan me herinneren dat een zwangere haar piercing verving door visdraad om dichtgroeien te voorkomen.

Wat betreft een eerste consult en uitlopen, het handigst is om.dat aan het eind van het spreekuur te plannen, juist vanwege uitloop en geen tijdsdruk. Vind ik ten minste ;)
Ik geef eigenlijk niet zo om dichtgroeien, maar ik begreep van de piercer waar ik vanmiddag binnenliep dat een navelpiercing vrijwel nooit dichtgroeit als je 'm al lang hebt. Kortom; ik heb m er nu uit en om m goed open te houden doen ik er af en toe wel ff 1 in. .
pi_152136446
quote:
1s.gif Op woensdag 29 april 2015 21:14 schreef loveli het volgende:

[..]

ik heb vaak 10 intakes achter elkaar :D worden op 1 dag geplanned vanwege echo en zulks. Ik kan me zomaar zo voorstellen dat dat voor meer praktijken opgaat.
pi_152136650
quote:
1s.gif Op woensdag 29 april 2015 21:24 schreef mignonne het volgende:

[..]

ik heb vaak 10 intakes achter elkaar :D worden op 1 dag geplanned vanwege echo en zulks. Ik kan me zomaar zo voorstellen dat dat voor meer praktijken opgaat.
10???!
Hoe lang duurt een intake dan?

Als ik een dag moet vullen met intakes kom ik met 4 al tijd tekort.
pi_152136754
quote:
1s.gif Op woensdag 29 april 2015 21:29 schreef silliegirl het volgende:

[..]

10???!
Hoe lang duurt een intake dan?

Als ik een dag moet vullen met intakes kom ik met 4 al tijd tekort.
3 kwartier bij ons. Das inclusief echo en counseling voor combinatietest. Ik heb liever een uur per intake maja... ik maak de regels niet.
Moet wel zeggen dat het bij veel mensen goed te doen is, 3 kwartier. Maar als er iets is wat extra aandacht nodig heeft dan moet je wel aanpoten om het zo handig mogelijk in kaart te brengen.
  woensdag 29 april 2015 @ 21:41:33 #156
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_152137092
Heeft er iemand ervaring met zwangerschapsbroeken van de H&M? Vallen die groot of klein? Bovenkleding valt klein merkte ik maar geldt dat ook voor broeken? (Niet perse jeans)
Ziggy played guitar
  Vis een optie? woensdag 29 april 2015 @ 21:41:38 #157
70532 loveli
N
pi_152137095
quote:
1s.gif Op woensdag 29 april 2015 21:24 schreef mignonne het volgende:

[..]

Referentiekader zonder echo-apparaat :+
crap in = crap out
pi_152137249
quote:
11s.gif Op woensdag 29 april 2015 21:41 schreef MissBliss het volgende:
Heeft er iemand ervaring met zwangerschapsbroeken van de H&M? Vallen die groot of klein? Bovenkleding valt klein merkte ik maar geldt dat ook voor broeken? (Niet perse jeans)
Alles valt groot daar, is mijn ervaring. Bovenkleding vooral, broeken vallen meer op maat. En hun eigen tip om boor positiekleding een maat groter dan normaal te nemen zou ik niet opvolgen :+
pi_152137563
quote:
1s.gif Op woensdag 29 april 2015 21:32 schreef mignonne het volgende:

[..]

3 kwartier bij ons. Das inclusief echo en counseling voor combinatietest. Ik heb liever een uur per intake maja... ik maak de regels niet.
Moet wel zeggen dat het bij veel mensen goed te doen is, 3 kwartier. Maar als er iets is wat extra aandacht nodig heeft dan moet je wel aanpoten om het zo handig mogelijk in kaart te brengen.
Ok; en wanneer moet je dan verslagen maken etc? -O-

Ik krijg 150 minuten voor een intake moment (ok, ik moet ook nog een hulpvraag helder krijgen, dies bij een zwangere dan duidelijker), maar daar zit ook een hoop verslaglegging in..
  woensdag 29 april 2015 @ 21:59:34 #160
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_152137679
quote:
1s.gif Op woensdag 29 april 2015 21:46 schreef Mineola het volgende:

[..]

Alles valt groot daar, is mijn ervaring. Bovenkleding vooral, broeken vallen meer op maat. En hun eigen tip om boor positiekleding een maat groter dan normaal te nemen zou ik niet opvolgen :+
Oh oké! :D
Dank je :)
Ziggy played guitar
pi_152137836
quote:
De ene broek die ik gehaald heb, valt eigenlijk wel goed op maat. (Hemelsch ding trouwens, spijkerbroek met megastretch) Buikband sla ik nog wel om, die is bedoeld voor mevrouwen met een voetbal ipv een tennisbal...
pi_152137969
quote:
1s.gif Op woensdag 29 april 2015 21:41 schreef loveli het volgende:

[..]

Referentiekader zonder echo-apparaat :+
ben je verloskundige?

@sillie, ik vul direct de zwangerschapskaart in in de pc. Mensen die bij mij komen zijn in principe gezond. Hoewel het wel belangrijk is om goed in kaart te brengen of er toch ziekten zijn of andere risicofactoren. Maar goed, het soort verslaglegging wat ik doe is absoluut niet vergelijkbaar met wat jij doet. In de verste verte niet :D
pi_152138082
quote:
Ja
  woensdag 29 april 2015 @ 22:10:45 #164
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_152138113
quote:
1s.gif Op woensdag 29 april 2015 22:09 schreef gestreeptestoel het volgende:

[..]

Ja
Jij zegt klein en Mineola zegt groot :P ik bestel wel 2 maten dan :+
Ziggy played guitar
pi_152138239
quote:
11s.gif Op woensdag 29 april 2015 22:10 schreef MissBliss het volgende:

[..]

:D ik weet niet hoe het nu is, vijf jaar geleden vielen ze gewoon gek. De ene broek moet k groter hebben, de andere kleiner. Lekker handig met bestellen maar niet eens :')
  woensdag 29 april 2015 @ 22:16:14 #166
327807 Mariposas
יה&#14
pi_152138343
quote:
1s.gif Op woensdag 29 april 2015 22:09 schreef gestreeptestoel het volgende:

[..]

Ja
Jij bent lekker lang van stof vandaag. :+
Op welke vraag is 'ja' eigenlijk een antwoord? :D :')

Ik vind h&m over het algemeen normaal uitvallen, eigenlijk. De jeans koop ik wel echt strak ivm uitlopen en afzakken.
  woensdag 29 april 2015 @ 22:19:22 #167
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_152138449
quote:
1s.gif Op woensdag 29 april 2015 22:14 schreef mignonne het volgende:

[..]

:D ik weet niet hoe het nu is, vijf jaar geleden vielen ze gewoon gek. De ene broek moet k groter hebben, de andere kleiner. Lekker handig met bestellen maar niet eens :')
Mja, dat is normaal met H&M ook trouwens, bij gewone kleding. Ene keer heel klein, dan weer heel groot. Ik ben te lui om naar de stad te gaan, dus ik bestel er wel een zooi :P

Het gaat om een gewone broek die een beetje wijd valt, dus dan luistert het vast niet zo nauw.
Ziggy played guitar
pi_152139047
Nee dan zou ik de gok wel nemen op mn gewone maat denk ik. Of wellicht 2 bestellen idd.

Men ik had vandaag voor t eerst last van banden :o hele dag bezig geweest met reanimatietraining. Enig hoor, maar best intensief zeg maar :X morgen moet k weer :')
  woensdag 29 april 2015 @ 22:40:55 #169
409579 LuDann
All the way
pi_152139182
Jeetje Klumsy, wat rot! :o Veel sterkte.

quote:
Inboedelverzekering dekt voor zover ik weet alleen schade die opgelopen is terwijl je in je huis bent. Maar bedankt voor het meedenken, lief! Ik heb mijn telefoon inmiddels ingeleverd bij de Mediamarkt voor reparatie. Ik heb hem daar gekocht en via hun mijn verzekering lopen. Gaat minimaal 3 weken duren voor ik iets hoor. ;( Heb nu een heel klein toestelletje. :+

Ik heb echt een klotedag achter de rug. Lang moeten wachten in winkels op ongemotiveerd personeel, in de verkeerde rij gestapt bij de kassa, jonge mensen die niet voor je willen opstaan bij de bushalte... Blegh, merk dat ik toch echt wel hormonaal chagrijnig wordt dan... Gewoon opbokken allemaal! :( :D

Nee, mijn baby komt niet al bijna! :(

Ja, grote buik ik weet het, hihaho. :(

''Ja, je moet wel voor 2 eten he!'' How about no. :(

pi_152139342
Oh! Ik heb vandaag gewoon nog een krentenbol gepakt onder het motto, ik at altijd al voor 2 nu eet ik voor 3 :+ :Y)
  woensdag 29 april 2015 @ 23:30:58 #171
56471 pinquit
oh my lama!
pi_152140742
Ik wil ook weer lekker voor 6 eten! Maar ben na die koningsdag alweer twee dagen gevloerd door koppijn en misselijk :')
Ik weet best dat ik niet teveel moet doen als ik energie heb, maar hoe is even door de stad sjokken en door t bos wandelen nou teveel doen? ;(

Zin in morgen *O*
pi_152141454
Hoofdpijn o|O
pi_152141572
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2015 22:40 schreef LuDann het volgende:

Nee, mijn baby komt niet al bijna! :(

Ja, grote buik ik weet het, hihaho. :(

''Ja, je moet wel voor 2 eten he!'' How about no. :(

[ afbeelding ]
_O-
pi_152143660
Oeee, geslachtsecho's vandaag. Spannend dames. *O*
pi_152143662
quote:
Ik heb ze van H&M en van C&A. Moet zeggen dat ik ze van die laatste lekkerder vond zitten. De band zakte bij die van H&M altijd wel wat naar beneden ook.
pi_152143790
quote:
1s.gif Op woensdag 29 april 2015 22:16 schreef Mariposas het volgende:

[..]

Jij bent lekker lang van stof vandaag. :+
Op welke vraag is 'ja' eigenlijk een antwoord? :D :')

Ik vind h&m over het algemeen normaal uitvallen, eigenlijk. De jeans koop ik wel echt strak ivm uitlopen en afzakken.
Sorry, ik was doodop na n dagje slenteren door tig winkels. Ik vind Hm wel heel klein vallen. Ik heb daarvan (net als C&a) een maat groter nodig aan broeken.
pi_152143885
Goedemorgen :)

36 weken vandaag *O* *O* *O* en zometeen de laatste groeiecho en afspraak bij de verloskundige. Voor de laatste keer uitgebreid baby spieken tot hij geboren wordt!
pi_152144003
Meld! :7

38 weken alweer vandaag, de tijd vliegt nog steeds. :o Ochtend 3 van lichte menstruatiekrampen inmiddels, er gebeurt van alles in m'n lichaam. Ik ben benieuwd wanneer baby zich aandient, in ieder geval tussen nu en 4 weken. :D *O*
pi_152144005
O ja en nog even *O* voor alle andere wisseldagen op donderdag!
  donderdag 30 april 2015 @ 08:39:18 #180
396469 Nikooos
huizenlol.nl
pi_152144133
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2015 08:23 schreef Selvaria het volgende:
Meld! :7

38 weken alweer vandaag, de tijd vliegt nog steeds. :o Ochtend 3 van lichte menstruatiekrampen inmiddels, er gebeurt van alles in m'n lichaam. Ik ben benieuwd wanneer baby zich aandient, in ieder geval tussen nu en 4 weken. :D *O*
Elk moment kan lang duren :+
pi_152144377
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2015 23:30 schreef pinquit het volgende:
Ik wil ook weer lekker voor 6 eten! Maar ben na die koningsdag alweer twee dagen gevloerd door koppijn en misselijk :')
Ik weet best dat ik niet teveel moet doen als ik energie heb, maar hoe is even door de stad sjokken en door t bos wandelen nou teveel doen? ;(

Zin in morgen *O*
Hoe laat mag je? *O*
pi_152144664
quote:
11s.gif Op woensdag 29 april 2015 22:10 schreef MissBliss het volgende:

[..]

quote:
1s.gif Op woensdag 29 april 2015 22:14 schreef mignonne het volgende:

[..]

Dat is wel een goede samenvatting ja :D Ook bij de normale kleding vind ik dat trouwens.

Drie jaar geleden moest ik positieshirts iig niet groter dan S kopen. Postieitruien draag ik nu ook in S. Normaal varieert mijn bovenkleding van S tot L dus ik ben geneigd te zeggen dat bovenkleding groter valt.
Broeken pas ik normaal nooit van H&M, maar nu dus wel, mijn twee fijnste positiebroeken (een skinny en een normale rechte) komen van H&M. Die zijn in mijn normale maat.

Ik zou gaan passen dus :D
pi_152144690
Ik ben eerlijk gezegd gillend weggerend toen ik die wortelbroeken met megasmalle broekspijpen bij de H&M alleen al zag :D Ik ben nogal gaan uitdijen op de heupjes etc. dus een positieskinnybroek leek mij niet zo tof. Een ander model soort spijkerbroeken kon ik daar niet zo snel vinden. Misschien had ik wat langer moeten zoeken (en passen). Die van de C&A zitten overigens goddelijk, vind ik dan.

Ik vond het trouwens sowieso wel moeilijk om in een winkel nog positiekleding te vinden. Het lijkt wel alsof je alles online moet kopen, terwijl ik toch graag in een winkel de kleding pas.

Gisteren trouwens nog bij de Hema geweest, maar ik kon geen poezenpakjes meer vinden }:|

@Bloesem: wat een domper zeg die verloskundige.. Ik zou ook even kijken of je een andere kunt krijgen. Wel fijn dat je een mooie echo had.

@Klumsy: hoe is het met je?

En ik doe nog even een *O* voor de wisselweken, de goede echo's en nieuwe dame(/s?) hier.
  donderdag 30 april 2015 @ 09:29:47 #184
56471 pinquit
oh my lama!
pi_152144809
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2015 09:02 schreef Estrys het volgende:

[..]

Hoe laat mag je? *O*
Kwart voor 2 *O*
pi_152144854
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2015 20:34 schreef Bloesem. het volgende:
Oh ja, jouw verloskundige ... Niet tof nee, als je er met zo'n kater vandaan komt. Ik zou zeker even informeren bij die andere praktijk, kennismaken kan altijd! Je moet hopelijk nog dertig weken voort met je vk, wel prettig als je je op je gemak voelt bij ze en niet dat je opziet tegen afspraken.
En als je idd vertrekt bij deze, dan zou ik ook even de reden daarvan terugkoppelen. Kunnen ze alleen maar van leren.

Yay voor hartje trouwens! *O*
pi_152144874
Iets met mosterd en spuit 11...

Ik draag wat H&M positiebroeken betreft maat 38.
Niet-zwanger heb ik maat 29 van broek dus het klopt bij mij wel qua maat.
pi_152144913
quote:
1s.gif Op donderdag 30 april 2015 09:29 schreef pinquit het volgende:

[..]

Kwart voor 2 *O*
Spannend!! Ik ben zo benieuwd wat we krijgen!
ik moet nog wachten tot 19 uur -O-
pi_152144959
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2015 09:33 schreef Malteser het volgende:
Iets met mosterd en spuit 11...

Ik draag wat H&M positiebroeken betreft maat 38.
Niet-zwanger heb ik maat 29 van broek dus het klopt bij mij wel qua maat.
Mijn taille passen goed in 38, mijn bovenbenen niet :'( En groter passen mjijn bovenbenen wel maar is het aan de taille veel te wijd. Het moet zomer worden 8-) Jurkjes, rokjes is de mode O-)
  donderdag 30 april 2015 @ 10:00:39 #189
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_152145388
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2015 09:21 schreef Mineola het volgende:

[..]

[..]

Dat is wel een goede samenvatting ja :D Ook bij de normale kleding vind ik dat trouwens.

Drie jaar geleden moest ik positieshirts iig niet groter dan S kopen. Postieitruien draag ik nu ook in S. Normaal varieert mijn bovenkleding van S tot L dus ik ben geneigd te zeggen dat bovenkleding groter valt.
Broeken pas ik normaal nooit van H&M, maar nu dus wel, mijn twee fijnste positiebroeken (een skinny en een normale rechte) komen van H&M. Die zijn in mijn normale maat.

Ik zou gaan passen dus :D
Ik heb normaal maat S en heb nu positietruien in maat M :P Die van mamalicious vallen trouwens wel enorm groot, ik heb maat S gekocht maar die kan ik pas aan met week 38 ofzo denk ik :')
Ik ga die broek toch in maat S bestellen denk ik, naar de stad is zo'n enorme onderneming en heb ik geen zin in. Ik laat wel weten of hij past of niet :D
Ziggy played guitar
pi_152145814
quote:
11s.gif Op donderdag 30 april 2015 10:00 schreef MissBliss het volgende:

[..]

Ik heb normaal maat S en heb nu positietruien in maat M :P Die van mamalicious vallen trouwens wel enorm groot, ik heb maat S gekocht maar die kan ik pas aan met week 38 ofzo denk ik :')
Ik ga die broek toch in maat S bestellen denk ik, naar de stad is zo'n enorme onderneming en heb ik geen zin in. Ik laat wel weten of hij past of niet :D
haha, erg persoonlijk dus denk ik :D Jij bent ongeveer drie keer zo slank als ik, dus ik concludeer hieruit gewoon dat de maatvoering nergens over gaat :D al had ik zelf denk ik ook M gekocht als ik de keuze had gehad, net ietsje losser, maar deze truien heb ik gekregen
pi_152145944
Ik heb kleding overgekocht, maar dat was ook allerlei verschillende maten. Valt weinig logica in te ontdekken, het verschilt gewoon enorm per merk (en dan ook nog per kledingstuk lijkt het). En ook dan verschilt het nog hoe ver je bent, het shirt wat ik nu aan heb was in eerste instantie veel te ruim.

Klumsy, hoe is het met je? Hebben ze iets aan de weeën en andere pijn kunnen doen?
pi_152146332
Ik heb gewone t shirts van H&M, meeste shirts zijn nu ook wat langer dit seizoen merk ik.
Ze passen denk ik best nog wel even, tot maatje kamerolifant maar dan is het toch weer herfst. :+
pi_152146433
Vraag me ook af hoe het nu met Klumsy is inderdaad!
Hopelijk hebben ze in elk geval iets aan de pijn kunnen doen :* en wie weet is de kleine man er al O+ (of inmiddels onderweg)
pi_152146615
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2015 09:36 schreef Estrys het volgende:

[..]

Mijn taille passen goed in 38, mijn bovenbenen niet :'( En groter passen mjijn bovenbenen wel maar is het aan de taille veel te wijd. Het moet zomer worden 8-) Jurkjes, rokjes is de mode O-)
Sowieso! Het is deze zomer echt not done om in een broek te lopen. Rokjes en jurkjes it is! :Y
pi_152146628
Pijnstillers O+
Een goede nacht gehad, en vanmorgen ook weer voor het eerst goed kunnen eten zonder het uit te spugen O+ ow en kunnen douchen! Wat voel je je dan ineens weer goed zeg...
Ctg vanmorgen was ook prima, bloed is inmiddels afgenomen en de arts zo zo wel langs komen, dus ben benieuwd wat we te horen gaan krijgen :)
Geboren om voor altijd lief te hebben... O+ Roan & Senna O+
pi_152146643
Ik heb een shirtje bij de h&m gekocht in mijn eigen maat (s) en daar paste ik twee weken geleden al niet meer in, terwijl mijn buik best bescheiden is. Hij rekte ook niet mee, de voorkant was alleen langer, maar dat zag er op het eind echt niet meer uit. |:(

Broeken heb ik geen ervaring mee verder. Ik heb er twee van mamalicious (1 valt normaal en zit heerlijk, andere is veel te wijd na een uurtje dragen) en een van Prenatal. Van die laatste is de maat goed, maar de buikband zakt wat af na een dag dragen.

Ik paste laatst trouwens een van mijn eigen broeken van voor de zwangerschap aan en die paste nog! *O* De knoop wilde natuurlijk niet dicht ( :+ ) maar ik vond het toch fijn!
pi_152146662
Net de GUO gehad en die was goed! De afwijkingen waar specifiek naar gekeken werd, zijn niet geconstateerd en alle andere dingen die ze controleren, zagen er goed uit!
*G* *O* Opluchting *O* *G*
pi_152146664
Fijn klumsy! Gelukkig voel je je wat beter en kan je hopelijk alsnog snel babyknuffelen. :*
pi_152146673
Malteser! *O* *O* *O* ook al zulk fijn nieuws!
pi_152146680
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2015 10:55 schreef klumsy het volgende:
Pijnstillers O+
Een goede nacht gehad, en vanmorgen ook weer voor het eerst goed kunnen eten zonder het uit te spugen O+ ow en kunnen douchen! Wat voel je je dan ineens weer goed zeg...
Ctg vanmorgen was ook prima, bloed is inmiddels afgenomen en de arts zo zo wel langs komen, dus ben benieuwd wat we te horen gaan krijgen :)
Oh, fijn om te lezen!
pi_152146682
ja je moet wel stretch kopen :P

Goed dat het beter gaat Klumsy! *O*

Fijn Malteser! *O*
pi_152146711
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2015 10:58 schreef Estrys het volgende:
ja je moet wel stretch kopen :P
*Noteert in wijze-lessen-voor-een-evt-tweede-zwangerschapsboekje* :P
  donderdag 30 april 2015 @ 11:03:48 #203
409579 LuDann
All the way
pi_152146790
Bloesem, ik zou ook een andere vk zoeken. Denk dat ze je anders alleen maar meer zal gaan tegenstaan.

Fijn Klumsy, dat je een goede nacht hebt gehad. :Y

Malteser, super! Ik kan me de opluchting goed voorstellen! Heb je nog een foto ofzo meegekregen?
  donderdag 30 april 2015 @ 11:04:00 #204
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_152146795
Klumsy, yay voor pijnstillers O+

Goed nieuws Malteser! *O*
Ziggy played guitar
  donderdag 30 april 2015 @ 11:09:59 #205
409579 LuDann
All the way
pi_152146898
Ik blijf thuis vandaag, ik heb de afgelopen dagen echt teveel gedaan. Mijn hele lijf doet zeer, heb harde buiken, ben moe... En als ik opsta voelt het alsof mijn baby eruit gaat vallen. :P

Lekker bankhangen dus.

Ik had vannacht weer eens een rare droom. Vriend werd 's avonds voor zijn werk opgebeld, moest op afstand wat problemen op een jacht oplossen. Ik droomde daar vervolgens over. In mijn droom was Clippy (die van Windows ja) evil geworden en die had het schip overgenomen. :')

pi_152146940
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2015 11:03 schreef LuDann het volgende:

Malteser, super! Ik kan me de opluchting goed voorstellen! Heb je nog een foto ofzo meegekregen?
Ja, hebben 2 foto's meegekregen. Eentje van het gezicht en een van het onderbeen met voetje. Gezicht vind ik wat 'engig' doordat het meer een soort alien lijkt. Voetje is wel leuk! Super duidelijk ook, die echo. Wow.
Hij/zij lag steeds op twee vingers te sabbelen dus duurde nog even voor het gezicht goed in beeld kwam en de gyn de mond en kaak kon controleren. Maar zo mooi om te zien allemaal O+
pi_152146962
LuDann, pak je rust maar vandaag! Goed dat je dat doet. En die droom, hahaha.
  donderdag 30 april 2015 @ 11:16:24 #208
409579 LuDann
All the way
pi_152147023
quote:
1s.gif Op donderdag 30 april 2015 11:12 schreef Malteser het volgende:

[..]

Ja, hebben 2 foto's meegekregen. Eentje van het gezicht en een van het onderbeen met voetje. Gezicht vind ik wat 'engig' doordat het meer een soort alien lijkt. Voetje is wel leuk! Super duidelijk ook, die echo. Wow.
Hij/zij lag steeds op twee vingers te sabbelen dus duurde nog even voor het gezicht goed in beeld kwam en de gyn de mond en kaak kon controleren. Maar zo mooi om te zien allemaal O+
Leuk. :Y Wat lief, dat sabbelen. O+ ! Bij ons duurde het ook een tijdje voordat duidelijk was of er een gespleten lip was of niet. Inderdaad super duidelijk beeld, erg mooi. Ik lag alleen bij elk onderdeel wat ze afging gespannen mijn adem in te houden.
pi_152147047
Malteser *O*

LuDann verstandig lekker thuis na een paar kut dagen!

Ik zie alleen van die stomme strakke rokken :(
Ik wil met een elastische band en lekker wijduitlopend
  donderdag 30 april 2015 @ 11:19:13 #210
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_152147086
*O* voor goede echo's

/lief dagboek

Ik had vandaag een korte afspraak bij de gynaecoloog, dacht ik. Het werd: assistent (bloeddruk en urine in orde), verpleegkundige (alles ok, wel afspraak ingepland voor intake POP poli) en toen 3 kwartier wachten op de gynaecoloog. Die had blijkbaar al een niet zo fijne ochtend achter de rug met spoedgevallen die tussendoor kwamen.

Maar: fijne gynaecoloog, die echt luisterde, en niet deed alsof ik domme nietswetende muts was :) (itt tot de man die ik trof bij de nabespreking van J's geboorte 2 jaar terug :r ). Uitslag SEO besproken, waarbij ze aangaf dat ik in principe recht had op een GUO1, omdat J. een VSD had bij geboorte. Dus, volgende week nog een keer uitgebreid babykijken. Kon nog net, ben dan 24 weken. Leuk moederdagkadootje voor mijn moeder, mag ze mee, want vriend heeft werkafspraken die dan echt niet af te zeggen zijn...

Zo, bijna 2 uur in het ziekenhuis geweest, maar wel bij de gynaecoloog nog even snel gebabyspiekt. De had geen doppler, maar wel een echoapparaat, goh wat vervelend O-) . Hij ligt op schema qua groei, en bewoog nog lekker veel, en z'n hart klopte nog steeds prima O+

/einde dagboekpost
pi_152147247
Goed om te horen klumsy! Maar nog wel even wachten op jullie kleine man dus!

Malteser fijn dat de GUO goed was! *O*

LuDann, ik was al benieuwd naar het idee achter dat plaatje ja! :D Lekker rustig aan doen vandaag! :*

MM zo, dat was de moeite, zo'n lang bezoek! Maar fijn dat je je gehoord voelde en extra spieken is natuurlijk nooit weg! O+
pi_152147315
quote:
1s.gif Op woensdag 29 april 2015 21:22 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Ik geef eigenlijk niet zo om dichtgroeien, maar ik begreep van de piercer waar ik vanmiddag binnenliep dat een navelpiercing vrijwel nooit dichtgroeit als je 'm al lang hebt. Kortom; ik heb m er nu uit en om m goed open te houden doen ik er af en toe wel ff 1 in. .
Lijkt me inderdaad het beste! Heb de mijne al heel lang, ook nadat ik em er al een aantal weken uit had, was ie nog totaal niet dichtgegroeid. Heb wel even een zwangerschapsnavelpiercing geprobeerd. Maar bij mij begon m'n navel al vrij snel te ploppen, heb em nog tijdens het ploppen ingehouden, maar werd ineens pijnlijk. Toen eruit gehaald, huid leek ook wat dunner te worden. Helaas ging het ploppen van m'n navel nog flink door en is het nu een dun, donkerder velletje boven m'n navel geworden. Die piercing kan ik er denk ik beter niet meer in doen, bang dat het kan gaan scheuren.. Ach ja, was toch al duidelijk dat mn navel niet meer terug zou gaan naar hoe het was :P.
Dus nu eruit halen klinkt het beste voor het resultaat erna. Maar mijn navel plopte volgens mij ook veel eerder en wat erger dan normaal ;)
  donderdag 30 april 2015 @ 11:33:30 #213
56471 pinquit
oh my lama!
pi_152147440
Malteser wat goed *O*
  donderdag 30 april 2015 @ 11:38:08 #214
396469 Nikooos
huizenlol.nl
pi_152147563
Malteser & Klumsy *O*

Hier alles nog rustig...
pi_152147690
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2015 11:17 schreef Daui het volgende:
Malteser *O*

LuDann verstandig lekker thuis na een paar kut dagen!

Ik zie alleen van die stomme strakke rokken :(
Ik wil met een elastische band en lekker wijduitlopend
De gewone rokken van Sissy-Boy ^O^ Ik zoek even een linkje.
Deze bijvoorbeeld. Ze hebben ze niet in de webshop zie ik, maar dit is een lelijk plaatje ervan:

Je kunt die band omhoog vouwen over je buik O+

[ Bericht 9% gewijzigd door Suikertante op 30-04-2015 11:49:33 ]
  donderdag 30 april 2015 @ 11:42:34 #216
327807 Mariposas
יה&#14
pi_152147696
Fijn dat alles goed is, Malteser!

En O+ Voor de pijnstillers van klumsy!

Ik droomde vannacht dat Dennis en Valerio mij na de bevalling moesten hechten, en ik vond het echt niet tof. :') ik probeerde de hele tijd te vluchten met mijn baby.
pi_152147769
Nikooos, bij jullie wordt het ook een mei-baby dus? Of ze moet opeens haast krijgen natuurlijk ;)

Tot nu toe gaat het wachten me nog wel goed af; om een of andere reden heb ik vanaf het begin gedacht dat ze 'pas' in mei zou komen. Maar het lijkt me zo vreemd als die UD straks voorbij gaat zonder baby...
Hoop ergens dat ze dit weekend komt, op de officiële UD (zaterdag) of op de datum die ik oorspronkelijk zelf uitgerekend had (zondag) :)

En als er maandag nog geen baby is, hebben we een uitvaart, da's ook nogal dubbel nu... :{
Oom van man is gisteren overleden. En ook al heb ik de goede man misschien maar 2-3x gezien, het is toch altijd vreemd als leven en dood zo dicht bij elkaar liggen..
pi_152147840
Dat kan ik me voorstellen Mariposas. Die twee komen niet met een naald bij mijn doos in de buurt. Zonder naald trouwens ook niet. :{w

LuDann ook al van die mooie dromen. :')

Ik droomde vannacht dat mijn kind haar benen strekte en ik ineens twee voetjes in het vlies door m'n doos naar buiten zag komen. Ze wiebelde met haar tenen en ik was bang dat ze het vlies zou breken. Wel liep ik helemaal trots aan man haar voeten te laten zien.
  donderdag 30 april 2015 @ 11:51:27 #219
396469 Nikooos
huizenlol.nl
pi_152147923
Het moet inderdaad raar lopen als het vandaag nog gebeurd, dus dat verwacht ik niet. Mei is ook eigenlijk veel leuker, hoewel ik het oude koninginnedag wel leuk had gevonden voor onze prinses. :D
pi_152148023
Malteser *O* Wat fijm!

En ook fijn voor een pijnloze Klumsy *O*

Hier gisteren een stomme dag gehad. Ik werd aangereden op de fiets. Ben geland op m'n voeten maar kreeg erna dus flink harde buiken. Daardoor uiteindelijk richting ziekenhuis waar ze voor de zekerheid (geen buiktrauma) alle doorbloedingen hebben nagemeten en vervolgens nog een uur aan het ctg. Wel wat harde buiken zichtbaar, maar met rust werd het al een stuk minder. Vandaag beurs en spierpijn, maar harde buiken zijn gelukkig veel minder.
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_152148028
quote:
99s.gif Op donderdag 30 april 2015 11:51 schreef Nikooos het volgende:
Het moet inderdaad raar lopen als het vandaag nog gebeurd, dus dat verwacht ik niet. Mei is ook eigenlijk veel leuker, hoewel ik het oude koninginnedag wel leuk had gevonden voor onze prinses. :D
Haha, dat zat ik ook nog te denken afgelopen week! Dat ik Koningsdag niet zo leuk zou vinden, maar 'oude' Koninginnedag eigenlijk juist wel! :D
pi_152148092
Oei, da's schrikken Fuente! :o
Gelukkig kwam je goed terecht en was alles goed! Lekker rustig aan doen :*
pi_152148101
Fijn MM dat je een gyn trof die goed naar je luisterde! En nog een keer extra spieken volgende week :). De afspraak op de pop-poli, is dat vanwege J's vroeggeboorte?
Kan natuurlijk ook om iets heel anders zijn waar ik niks van weet en mee te maken heb dus negeer de vraag vooral als je er liever geen antwoord op geeft.

Mariposas en Kris: die dromen van jullie, hahahaha!

Twist: gecondoleerd. Is inderdaad dubbel, een uitvaart terwijl jij nieuw leven in je buik hebt. Sterkte.
pi_152148132
Oef, Fuente: dat is schrikken! Fijn dat alles oké is!
  donderdag 30 april 2015 @ 12:06:19 #225
396469 Nikooos
huizenlol.nl
pi_152148349
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2015 11:55 schreef twist02 het volgende:

[..]

Haha, dat zat ik ook nog te denken afgelopen week! Dat ik Koningsdag niet zo leuk zou vinden, maar 'oude' Koninginnedag eigenlijk juist wel! :D
Inderdaad. Haar generatie kent het niet, maar al onze vrienden enzo kan je gewoon uitnodigen voor Koninginnedag :P

Maar dat wordt m ook niet. We hebben nog wel bevrijdingsdag of eventueel de dag dat mijn vrouw en ik officieel verkering kregen op 9 mei :P
  donderdag 30 april 2015 @ 12:14:41 #226
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_152148545
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2015 11:57 schreef Malteser het volgende:
Fijn MM dat je een gyn trof die goed naar je luisterde! En nog een keer extra spieken volgende week :). De afspraak op de pop-poli, is dat vanwege J's vroeggeboorte?
Kan natuurlijk ook om iets heel anders zijn waar ik niks van weet en mee te maken heb dus negeer de vraag vooral als je er liever geen antwoord op geeft.
Idd vanwege vroeggeboorte J, en bijbehorende zwarte wolk (in mijn geval dan he ;)). We doen voor de zekerheid een intake vooraf, dat mocht ik weer richting PPD gaan, de drempel om te bellen een stuk lager is na de geboorte...

Koninginnedag baby's O+ Vriend's broer is vandaag jarig, die vond het altijd wel leuk, altijd vrij op zn verjaardag, en heel het land viert feest :P Nu we Koningsdag hebben heeft broer 2 het stokje overgenomen, die is dan jarig :D ... Maar mei-baby's zijn ook leuk. Mei, dat klinkt bijna als zomer joh! O+
pi_152148546
Fuente, wat een nachtmerrie! Fijn dat er niets ergs aan de hand is. Wil toch niet weten hoe het ook af had kunnen lopen.... :X

En ik was zo blij dat ik eindelijk wist wat NOD, KV2v5 en klussen betekende... Nieuw topic, nieuwe afkortingen. Iemand die kan uitleggen wat SEO, GUO, VSD, PPD is? Durf niet goed te Googlen, ben sinds gisteren ook bang voor buitenbaarmoederlijke zwangerschap sinds Google sessie.

SPOILER

[ Bericht 0% gewijzigd door Leonietje83 op 30-04-2015 12:16:01 (Nieuwe post, nieuwe term... Meteen maar toegevoegd) ]
  donderdag 30 april 2015 @ 12:17:35 #228
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_152148632
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2015 12:14 schreef Leonietje83 het volgende:
Fuente, wat een nachtmerrie! Fijn dat er niets ergs aan de hand is. Wil toch niet weten hoe het ook af had kunnen lopen.... :X

En ik was zo blij dat ik eindelijk wist wat NOD, KV2v5 en klussen betekende... Nieuw topic, nieuwe afkortingen. Iemand die kan uitleggen wat SEO, GUO, VSD is? Durf niet goed te Googlen, ben sinds gisteren ook bang voor buitenbaarmoederlijke zwangerschap sinds Google sessie.
Oeps, sorry ;)

SEO = structureel echoscopisch onderzoek = de reguliere 20 weken echo
GUO = is de uitgebreide variant van de SEO, als er indicaties zijn om op speciale dingen te letten geloof ik...
VSD = ventrikel septum defect, een gaatje in een tussenschot in het hart (bij J. heel klein en binnen een jaar dichtgegroeid). Da's niet standaard hoor, maar dus wel een indicatie voor een GUO bij een volgend kind blijkbaar.
PPD = post partum depressie, ok, die is niet leuk, maar komt helaas wel voor, en is ook gewoon te behandelen...

Dusss, maak je geen zorgen, dit zijn heel veilige afkortingen, ze bijten niet :P :*

Ik heb dan weer geen idee wat KV2v5 is...
pi_152148759
Dankjewel! En die postnatale depressie ga ik hoogstwaarschijnlijk ook krijgen. Erfelijk mee belast en zelf ook historie... PPD is dus een afkorting waar ik nog mee te maken ga krijgen...

KV2v5 is zwangerschapstest. Kruidvat 2 voor 5 euro... :)
  donderdag 30 april 2015 @ 12:26:03 #230
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_152148830
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2015 12:23 schreef Leonietje83 het volgende:
Dankjewel! En die postnatale depressie ga ik hoogstwaarschijnlijk ook krijgen. Erfelijk mee belast en zelf ook historie... PPD is dus een afkorting waar ik nog mee te maken ga krijgen...

KV2v5 is zwangerschapstest. Kruidvat 2 voor 5 euro... :)
Erfelijk belast, historie, niet leuk. Dat zou ik zeker aankaarten bij je veroskundige tzt, dan kun je vast zo'n intake bij de POP poli plannen als je dat prettig vindt.

En die KV2v5, daar ben ik fan van. 2 keer gekocht, 2 keer knalstrepen O+ *O*
  donderdag 30 april 2015 @ 12:28:06 #231
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_152148880
Kv2x5 zijn de kruidvat zwangerschapstesten. 2 voor 5 euro :D
pi_152148903
quote:
Erfelijk belast, historie, niet leuk. Dat zou ik zeker aankaarten bij je veroskundige tzt, dan kun je vast zo'n intake bij de POP poli plannen als je dat prettig vindt.
Heb over 4 weken de eerste afspraak. Dan kwak ik meteen alles op tafel. :)
  donderdag 30 april 2015 @ 12:29:16 #233
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_152148907
MM, en die andere 2 testen bleven blanco? ;)
pi_152148912
quote:
99s.gif Op donderdag 30 april 2015 12:06 schreef Nikooos het volgende:

[..]

Inderdaad. Haar generatie kent het niet, maar al onze vrienden enzo kan je gewoon uitnodigen voor Koninginnedag :P

Maar dat wordt m ook niet. We hebben nog wel bevrijdingsdag of eventueel de dag dat mijn vrouw en ik officieel verkering kregen op 9 mei :P
Dodenherdenking *O*

(vriend is 4 mei jarig, altijd ongemakkelijk met visite rond 8u)
pi_152148955
quote:
1s.gif Op donderdag 30 april 2015 12:29 schreef ingee het volgende:

[..]

Dodenherdenking *O*

Bevallen rond die tijd lijkt me ook nogal ongemakkelijk ;)
Al is dat waarschijnlijk het laatste waar je je op dat moment druk om maakt... :{
  donderdag 30 april 2015 @ 12:31:46 #236
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_152148964
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2015 12:29 schreef Kyara het volgende:
MM, en die andere 2 testen bleven blanco? ;)
Eentje wel ;), de andere ligt nog op de badkamer volgens mij... Meer heb ik niet hoeven testen, voorspelbare cyclus enzo...
  donderdag 30 april 2015 @ 12:33:04 #237
409579 LuDann
All the way
pi_152148991
Mariposas en Krisc: rare-dromen-boks. 8-)

Ik lees op een Amerikaans geboorteforum erg veel verhalen van vrouwen die dromen dat ze van dieren bevallen. Echt hilarisch, dat heb ik nog niet gedroomd tot nu toe.

Jeetje, Fuente, wat rot! Das schrikken he. Blij dat alles goed is maar rot dat het gebeurde zeg.
pi_152149561
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2015 12:33 schreef LuDann het volgende:

Ik lees op een Amerikaans geboorteforum erg veel verhalen van vrouwen die dromen dat ze van dieren bevallen. Echt hilarisch, dat heb ik nog niet gedroomd tot nu toe.
O+ een klein biggetje of nijlpaardje. O+

Maar eh.. toch maar niet. :')

Fuente, wat schrikken! Gelukkig is alles goed.
pi_152149782
quote:

[..]

Dodenherdenking *O*

Ik vind het een beetje een gekke smiley bij Dodenherdenking ;)

Oef Fuente, gelukkig alles ok. Rustig aan met je spierpijn dan maar.
  donderdag 30 april 2015 @ 13:32:04 #240
396469 Nikooos
huizenlol.nl
pi_152150632
quote:

[..]

Dodenherdenking *O*

Ongemakkelijk inderdaad. Daarom pikte ik ook alleen de leuke data eruit :P
pi_152150953
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2015 13:00 schreef Estrys het volgende:

[..]

Ik vind het een beetje een gekke smiley bij Dodenherdenking ;)

Oef Fuente, gelukkig alles ok. Rustig aan met je spierpijn dan maar.
Ja wij doen daar dus niet aan. Echt enorm vervelende dag om jarig te zijn -O-
  donderdag 30 april 2015 @ 14:04:07 #242
56471 pinquit
oh my lama!
pi_152151485
Ik ga mee met de oktoberploeg! It's a BOY :D
pi_152151506
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2015 12:33 schreef LuDann het volgende:

Mijn man droomde vannacht dat ik een drieling kuikentjes kreeg :D waarschijnlijk omdat we net een webcam van een vogelnest met drie net uit het ei gekomen vogeltjes hadden bekeken.
Gelukkig zit er in mijn buik echt maar ééntje!

Overigens heb ik hier nog niet eerder gepost; wel veel gelurkt... maar nu ik steeds verder kom (ben nu 26+2) wordt het steeds echter. Ik heb eigenlijk nu pas een beetje behoefte om met anderen te praten over zwanger zijn enzo. Eerst was het nog zo onwerkelijk! Heb nooit echt een kinderwens gehad, en kleine baby's geef ik het liefst zo snel mogelijk terug aan de eigenaar ;) Dus dat dat in mij zit... wat een raar idee!
Maar de baby schopt nu lekker veel, dan voelt het veel echter - al vanaf 20 weken, en hard ook! Wat nou vlindertje in je buik... NOT!
Als iemand me in de OP wil zetten, ik ben 4 augustus uitgerekend van een verrassing (we willen het geslacht niet weten).
Carpe diem, quam minimum credula postero.
  donderdag 30 april 2015 @ 14:07:16 #244
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_152151566
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2015 14:04 schreef pinquit het volgende:
Ik ga mee met de oktober ploeg! It's a BOY :D
Nog een jongen, leuk! *G*
Ziggy played guitar
  donderdag 30 april 2015 @ 14:07:17 #245
409579 LuDann
All the way
pi_152151568
quote:
Een jongetje, wat tof! *G*
pi_152151597
quote:
:D Wat leuk, een broertje voor je zoon O+

Het zal mij benieuwen, of ik ook mee ga of ik het buitenbeentje ben ;)
  donderdag 30 april 2015 @ 14:08:38 #247
409579 LuDann
All the way
pi_152151605
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2015 14:04 schreef SaskiaR het volgende:

[..]

Mijn man droomde vannacht dat ik een drieling kuikentjes kreeg :D waarschijnlijk omdat we net een webcam van een vogelnest met drie net uit het ei gekomen vogeltjes hadden bekeken.

Overigens heb ik hier nog niet eerder gepost; wel veel gelurkt... maar nu ik steeds verder kom (ben nu 26+2) wordt het steeds echter. Ik heb eigenlijk nu pas een beetje behoefte om met anderen te praten over zwanger zijn enzo. Eerst was het nog zo onwerkelijk! Heb nooit echt een kinderwens gehad, en kleine baby's geef ik het liefst zo snel mogelijk terug aan de eigenaar ;) Dus dat dat in mij zit... wat een raar idee!
Maar de baby schopt nu lekker veel, dan voelt het veel echter - al vanaf 20 weken, en hard ook! Wat nou vlindertje in je buik... NOT!
Als iemand me in de OP wil zetten, ik ben 4 augustus uitgerekend van een verrassing (we willen het geslacht niet weten).
Welkom. :Y

Grappig dat het je man is die raar droomt. :D
pi_152151657
Nouja... hij was altijd al degene die het liefst van ons tweeën kinderen wilde, en die nu ook het vaakst tegen mijn buik zit te praten :) Bij mij komt de binding wat langzamer denk ik, maar het wordt nu toch echt steeds leuker!
  donderdag 30 april 2015 @ 14:15:05 #249
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_152151762
Gefeliciteerd Saskia, en welkom! Ik ben ook niet zo'n babymoeder eigenlijk, kon nooit zo veel met die kleintjes van vriendinnen (bang dat ik ze pijn zou doen...). Zoon heeft t allemaal overleefd hoor ;) En nu weet ik: peuters, die zijn pas tof! Moet je wel ff 2 jaar op wachten, maar dan O+ O+ O+

En nog een oktoberjongetje voor Pinq *G*

I O+ jongetjes
die van mij is tot nu toe een echt mama'skindje, tot grote frustratie van vriend :P Hij hoopt dat de tweede papa toch ook wel heel stoer gaat vinden ;)
pi_152151855
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2015 14:15 schreef mousemicky het volgende:
Gefeliciteerd Saskia, en welkom! Ik ben ook niet zo'n babymoeder eigenlijk, kon nooit zo veel met die kleintjes van vriendinnen (bang dat ik ze pijn zou doen...). Zoon heeft t allemaal overleefd hoor ;) En nu weet ik: peuters, die zijn pas tof! Moet je wel ff 2 jaar op wachten, maar dan O+ O+ O+

En nog een oktoberjongetje voor Pinq *G*

I O+ jongetjes
die van mij is tot nu toe een echt mama'skindje, tot grote frustratie van vriend :P Hij hoopt dat de tweede papa toch ook wel heel stoer gaat vinden ;)
ja joh, als ze zes zijn is papa cool! 8-) Bij ons tenminste
pi_152151859
Ja precies, vanaf een jaar of één vind ik het meestal leuker, bij kinderen van vriendinnen dan. Maar als het je eigen kind is, is het vast anders - dan ben je trots op elk dingetje dat ie leert.
  donderdag 30 april 2015 @ 14:21:56 #252
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_152151988
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2015 14:18 schreef Estrys het volgende:

[..]

ja joh, als ze zes zijn is papa cool! 8-) Bij ons tenminste
Dat zeg ik ook tegen vriend! Dan zijn de hobby's van papa opeens kei vet, wat is er nu leuker dan in een tent slapen, survivalen, in bomen klimmen, in sloten springen en vies worden als zesjarige ;). Mijn kind mag dat later allemaal (krijg je met scoutingouders...).

Kunnen ze samen vader-zoon weekenden houden, kan mama lekker gaan winkelen en naar de kapper ;)
pi_152152039
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2015 14:21 schreef mousemicky het volgende:

[..]

Dat zeg ik ook tegen vriend! Dan zijn de hobby's van papa opeens kei vet, wat is er nu leuker dan in een tent slapen, survivalen, in bomen klimmen, in sloten springen en vies worden als zesjarige ;). Mijn kind mag dat later allemaal (krijg je met scoutingouders...)
De mijne vind het vooral vet om met papa te minecraften :{w
  donderdag 30 april 2015 @ 14:23:42 #254
409579 LuDann
All the way
pi_152152050
Mij lijken wat oudere kindjes ook het leukst. Ik heb bijzonder weinig ervaring met kinderen en echt 0 met baby's maar ik ben een tijdje met iemand omgegaan die een dochtertje van 4 had. Dat vond ik een erg leuk kindje. Ik geloof dat ik nog nooit een pasgeboren baby in real life gezien heb, en het zal 10 tot 15 jaar geleden zijn dat ik een kind onder de 1 jaar heb vastgehouden. :P
  donderdag 30 april 2015 @ 14:25:00 #255
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_152152083
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2015 14:23 schreef LuDann het volgende:
Mij lijken wat oudere kindjes ook het leukst. Ik heb bijzonder weinig ervaring met kinderen en echt 0 met baby's maar ik ben een tijdje met iemand omgegaan die een dochtertje van 4 had. Dat vond ik een erg leuk kindje. Ik geloof dat ik nog nooit een pasgeboren baby in real life gezien heb, en het zal 10 tot 15 jaar geleden zijn dat ik een kind onder de 1 jaar heb vastgehouden. :P
:o

Succes dan maar! Geen mede-zwangere in je buurt die eerder gaat bevallen zodat je alvast even kunt spieken ;)?
  donderdag 30 april 2015 @ 14:25:07 #256
396469 Nikooos
huizenlol.nl
pi_152152085
quote:
1s.gif Op donderdag 30 april 2015 14:04 schreef pinquit het volgende:
Piemols!
  donderdag 30 april 2015 @ 14:25:21 #257
56471 pinquit
oh my lama!
pi_152152092
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2015 14:23 schreef Estrys het volgende:

[..]

De mijne vind het vooral vet om met papa te minecraften :{w
Haha jap :')
  donderdag 30 april 2015 @ 14:25:38 #258
56471 pinquit
oh my lama!
pi_152152100
quote:
99s.gif Op donderdag 30 april 2015 14:25 schreef Nikooos het volgende:

[..]

Piemols!
*O*
pi_152152117
Haha, ik heb de laatste tijd wel eens een baby vastgehouden, maar dan gaan ze altijd gelijk huilen... Mijn eigen kind daarentegen wordt natuurlijk erg rustig en lief, dat spreekt vanzelf.
pi_152152126
Pinq *O* *O* *O* wat leuk!
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  donderdag 30 april 2015 @ 14:27:59 #261
56471 pinquit
oh my lama!
pi_152152152
quote:

[..]

Dat zeg ik ook tegen vriend! Dan zijn de hobby's van papa opeens kei vet, wat is er nu leuker dan in een tent slapen, survivalen, in bomen klimmen, in sloten springen en vies worden als zesjarige ;). Mijn kind mag dat later allemaal (krijg je met scoutingouders...).

Kunnen ze samen vader-zoon weekenden houden, kan mama lekker gaan winkelen en naar de kapper ;)
Dat is supercool O+ mijn zoon is een hele lieve bange mietige schattige bioloog in spé die lichtelijk verslaafd is aan minecraft :') O+
  donderdag 30 april 2015 @ 14:28:24 #262
409579 LuDann
All the way
pi_152152161
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2015 14:25 schreef mousemicky het volgende:

[..]

:o

Succes dan maar! Geen mede-zwangere in je buurt die eerder gaat bevallen zodat je alvast even kunt spieken ;)?
Ik heb wel een kennis die over 2 weken uitgerekend is, ik hoop bij haar te gaan kijken dan ja. :D
pi_152152217
Gefeliciteerd Pinquit met jullie jongetje!!! Verder ook alles goed bij de echo?

En welkom Saskia!
Oost west, mij best.
pi_152152218
quote:

[..]

Mijn kind mag dat waarschijnlijk alleen als papa er niet bij is :D mijn vriend zat al te mekkeren toen ik (in niet zwangere toestand) een rots bij het strand op klom en kamperen vindt hij de hel, laat staan backpacken. Worden hier dus moeder-zoon/dochter weekenden :D
pi_152152256
quote:

[..]

Hier is de mama is veel beter in die dingen dan de papa :9
Ik houd niet van dat gefrut en getut :D

quote:
jongens mama boks *O* O+
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2015 11:54 schreef Fuente het volgende:
Malteser *O* Wat fijm!

En ook fijn voor een pijnloze Klumsy *O*

Hier gisteren een stomme dag gehad. Ik werd aangereden op de fiets. Ben geland op m'n voeten maar kreeg erna dus flink harde buiken. Daardoor uiteindelijk richting ziekenhuis waar ze voor de zekerheid (geen buiktrauma) alle doorbloedingen hebben nagemeten en vervolgens nog een uur aan het ctg. Wel wat harde buiken zichtbaar, maar met rust werd het al een stuk minder. Vandaag beurs en spierpijn, maar harde buiken zijn gelukkig veel minder.
GETVDERDEMME!
Gelukkig is het daarbij gebleven, wat moet je geschrokken zijn!

quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2015 10:57 schreef Malteser het volgende:
Net de GUO gehad en die was goed! De afwijkingen waar specifiek naar gekeken werd, zijn niet geconstateerd en alle andere dingen die ze controleren, zagen er goed uit!
*G* *O* Opluchting *O* *G*
Hoera! *o*
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2015 14:04 schreef SaskiaR het volgende:

[..]

Welkom :D als mee kletser dan :D
Schudden voor gebruik
pi_152152278
quote:
Nice!! *G*
  donderdag 30 april 2015 @ 14:32:45 #267
56471 pinquit
oh my lama!
pi_152152288
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2015 14:30 schreef Zomerzon01 het volgende:
Gefeliciteerd Pinquit met jullie jongetje!!! Verder ook alles goed bij de echo?

En welkom Saskia!
Niet heel uitgebreid bekeken, maar voor zover te zien zag alles er goed uit :) (was echt een geslachtsecho)
pi_152152384
Ik vrees dat zoonlief vanavond heel hard gaat huilen als het een meisje blijkt.... Ik heb al vanalles geprobeerd om hem voor te bereiden. (dan heb je minder last van je zus en zo ;-) Maar toen ik vroeg of hij dan ging huilen als het geen broertje is zei hij. Nee hoor, en zacht erachteraan: misschien een klein beetje. :D

En ik kan alleen aan dat ene filmpje denken: girls girls girls it's all girls

donderdag 30 april 2015 @ 14:38:56 #269
56471 pinquit
oh my lama!
pi_152152434
Aaah dat zou sneu zijn!
  donderdag 30 april 2015 @ 14:41:19 #270
327807 Mariposas
יה&#14
pi_152152486
pinquit, wat leuk! Een kleine broer voor je grote!

quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2015 14:32 schreef Limone het volgende:

[..]

Nice!! *G*
Over nice gesproken! Heb je deze al gezien!

http://www.hm.com/nl/product/84907?article=84907-A
Het is niet zo mannelijk alleen. :P

edit: deze kan wel! http://www.hm.com/nl/product/85520?article=85520-B
pi_152152527
Ik had tot vorig jaar ook nog nooit een pasgeboren baby gezien, maar gelukkig beviel mijn vriendin toen. :P Ik weet nog dat ik me echt verwonderde over hoe enorm klein hun meisje was. Ik ben wel blij dat ik dat weet en ik me straks geen hoedje schrok als ons kind eruit komt. :D
pi_152152557
Jongetje voor pinq! *O* *O* *O*
pi_152152569
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2015 14:41 schreef Mariposas het volgende:
pinquit, wat leuk! Een kleine broer voor je grote!

[..]

Over nice gesproken! Heb je deze al gezien!
[ [url=http://lp.hm.com/hmprod?set=key[source],value[/model/2015/A00%200287237%20001%2055%201341.jpg]&set=key[rotate],value[]&set=key[width],value[]&set=key[height],value[]&set=key[x],value[]&set=key[y],value[]&set=key[type],value[STILL_LIFE_FRONT]&hmver=4&call=url[file:/product/large]]afbeelding[/url] ]
http://www.hm.com/nl/product/84907?article=84907-A
Het is niet zo mannelijk alleen. :P

edit: deze kan wel! http://www.hm.com/nl/product/85520?article=85520-B
Nice indeed! Volgend jaar zomer kan hij er nog wel in. O+

Voor mijn dochter heb ik een citroenlegging. O+ En de muur in hun kamer is geel. Ik ben een citroen geworden! :') :D
pi_152152899
Leuk Pinq! *G*!

Boh ik ben 's morgens niet meer zo misselijk als vorige week.. Daar word ik wel gespannen van merk ik. En ik ben doodop.. slecht geslapen. Man is tot middernacht werken ;(. Poeh.
pi_152153100
Pinq een jongetje *G* *G*

Ik zei van de week tegen mijn man, ons zoontje blijft eeuwig vrijgezel. Ooh hoezo dan. Bijna al zijn leeftijdsgenootjes zijn jongetjes. :')
(uiteraard niet serieus bedoeld maar t is een heuse jongetjes boom!)
pi_152153122
Heeft twist altijd al op twee mei gestaan? :o ik dacht de eerste
pi_152153214
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2015 15:09 schreef Cassandra87 het volgende:
Pinq een jongetje *G* *G*

Ik zei van de week tegen mijn man, ons zoontje blijft eeuwig vrijgezel. Ooh hoezo dan. Bijna al zijn leeftijdsgenootjes zijn jongetjes. :')
(uiteraard niet serieus bedoeld maar t is een heuse jongetjes boom!)
Misschien valt ie wel op jongetjes O-)
pi_152153670
Jongetje voor pinq! *G*

En welkom SaskiaR :)

quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2015 15:10 schreef Cassandra87 het volgende:
Heeft twist altijd al op twee mei gestaan? :o ik dacht de eerste
Haha, nee hoor ik sta vanaf het begin al op 2 mei! ;)
Edit: net even teruggezocht :P heb in het hele begin ook nog op 4 mei gestaan, maar sinds de termijnecho sta ik al op 2 mei ;)

Ben weer goedgekeurd bij de vk! *O* Ze was benieuwd of ik de volgende afspraak ging halen; ik ook! :D

[ Bericht 11% gewijzigd door twist02 op 30-04-2015 15:52:15 ]
  donderdag 30 april 2015 @ 16:27:49 #279
396469 Nikooos
huizenlol.nl
pi_152154969
Volgens mij is de UD bij ons toen nog van 2 naar 1 mei gegaan?
pi_152155537
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2015 15:14 schreef Estrys het volgende:

[..]

Misschien valt ie wel op jongetjes O-)
_O- _O_
pi_152155989
Jongetje voor Pinq! *G*

Ik word zo gek van mezelf op het moment. Mijn hormonen rijzen de pan uit. Ben zo snel geirriteerd en kan maar heel weinig hebben. Ik kan op het moment wel aan een stuk door janken. En waarom geen idee.
Heb ook echt medelijden met mijn vriend op het moment. Ik vind mezelf helemaal niet leuk zo!

Is dit herkenbaar?
Je kunt tegenwoordig zoveel worden, dat ik maar gewoon blijf wie ik ben.
pi_152156036
Welkom Saskia!

Een piem0l voor Pinq!

Wel blij om te lezen dat ik niet de enige zonder echte babyervaring ben. Wat opgepast op m'n 14e, verder vorig jaar 1 keer een fles gegeven en een baby in bad gedaan. Dan houdt het wel weer een beetje op. :P

Ik dacht dat het vandaag vrijdag was. ;(
pi_152156121
Een Otje voor Pinq <3 *O*
pi_152156157
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2015 12:14 schreef mousemicky het volgende:

[..]

Idd vanwege vroeggeboorte J, en bijbehorende zwarte wolk (in mijn geval dan he ;)). We doen voor de zekerheid een intake vooraf, dat mocht ik weer richting PPD gaan, de drempel om te bellen een stuk lager is na de geboorte...

Ah, duidelijk (en eerlijk) antwoord. Dank je. Ik vroeg er naar, omdat ik bij de psych loop en de pop-poli dus ook al genoemd werd.
pi_152156235
Pinq: een jongen *G*
pi_152156945
Pinquit... een jongen! Had je het trouwens verwacht? Nog 2 potentiële meisjes voor oktober mogelijk...
Estrys veel plezier straks!
pi_152157209
quote:
Hoeraaaaaaa! Een jongen ♡ gefeliciteerd! *G*
pi_152157224
Ik zit as we speak door mn bh, door een hemd en een shirt heen op mn mouw te lekken. :') Mn borsten hebben er zin in. :o
pi_152158753
Ik hoor erbij! :D It's a BOY!
pi_152158817
:D Jongetjes-boom in oktober! *O*
  donderdag 30 april 2015 @ 19:15:17 #291
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_152158826
quote:
1s.gif Op donderdag 30 april 2015 19:12 schreef Estrys het volgende:
Gefeliciteerd! Geen huilende oudste voor jou dus :P
pi_152158841
Ooooo, wat zal S. blij zijn met zijn broertje! *O*
pi_152158862
Het maakte hem niks uit zegt hij. Maar hij ging wel verdacht blij de deur uit daar :D
pi_152158898
Nog een jochie *G*
Ben nou heeeel benieuwd wat Jantina krijgt haha
  donderdag 30 april 2015 @ 19:20:05 #295
409579 LuDann
All the way
pi_152158978
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2015 17:06 schreef J0ycie88 het volgende:
Jongetje voor Pinq! *G*

Ik word zo gek van mezelf op het moment. Mijn hormonen rijzen de pan uit. Ben zo snel geirriteerd en kan maar heel weinig hebben. Ik kan op het moment wel aan een stuk door janken. En waarom geen idee.
Heb ook echt medelijden met mijn vriend op het moment. Ik vind mezelf helemaal niet leuk zo!

Is dit herkenbaar?
Lol, ja, helaas wel. :') Niet zozeer van het huilen, maar ik ga nogal snel op mijn strepen staan zeg maar, en ben licht ontvlambaar.
quote:
1s.gif Op donderdag 30 april 2015 18:13 schreef -Spring het volgende:
Ik zit as we speak door mn bh, door een hemd en een shirt heen op mn mouw te lekken. :') Mn borsten hebben er zin in. :o
Lekke-tieten-boks. :7 Ik heb Lilipadz gekocht uiteindelijk, die werken op zich wel.
quote:
Woohoo! *G*
pi_152159056
quote:
woaaah!! :D *O* en pinq ook al O+ O+ superleuk
  donderdag 30 april 2015 @ 19:25:41 #297
409579 LuDann