he getverdemme! Hoop dat de pijnbestrijding vlot werken zalquote:Op woensdag 29 april 2015 10:19 schreef klumsy het volgende:
Ken je dat verhaal van iemand die met rugweeen in het zkh lag...? Nou dat blijken kolieken aanvallen (???) te zijn van/door nierstenen! Die triggeren ook weeen, maar zorgen vooral voor de pijn. Krijg nu een infuus met pijnbestrijding en verder geen idee.. Dat ging een beetje aan me voorbij tijdens een aanval
Ah, vanuit dag oogpunt wordt het weer wat anders.quote:Op woensdag 29 april 2015 11:18 schreef Stippelrientje het volgende:
[..]
Elke dag is een feestje![]()
ik doe niet aan moederdag, vaderdag, kerst, pasen en dat soort dingen ivm geloofsovertuigingen. Mijn meneer vindt dat prima en is het eens dat zomaar feestjes en zomaar verrassingen ook tof zijn
Zei je dat niet terug dan op moederdag... ?quote:Op woensdag 29 april 2015 11:22 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ah, vanuit dag oogpunt wordt het weer wat anders.
Mijn moeder wilde het vroeger ook nog wel eens zeggen: iedere dag is kinderdag, en dat vond ik echt heel erg vervelend. Want daar werd uiteraard niet mee bedoeld dat iedere dag een feestje is, maar dat kinderen niet moesten klagen omdat ze het al zo goed hadden.
Mijn moeder is overigens een enorme lieverd hoor, maar ze had ook een paar uitspraken waar ik niet zoveel mee kon
Zelf hecht ik weinig waarde aan moederdag en vaderdag, en ook niet aan mijn eigen verjaardag, dus dat vieren valt hier ook nogal mee
Nee, want in tegenstelling tot mijn eigen Moederdag, vind ik de Moederdag voor mijn moeder wel wat hebbenquote:Op woensdag 29 april 2015 11:25 schreef Stippelrientje het volgende:
[..]
Zei je dat niet terug dan op moederdag... ?
Ik vergeet het ook regelmatig. Mijn dochter duimt en ik wil wel eens in een reflex haar duim schoonmaken met mijn mond.quote:Op woensdag 29 april 2015 11:18 schreef Kuukske het volgende:
Hoe doen zwangere moeders met een peuter dit: Billie wil graag naar speeltuinen met zon zandbak eromheen.. Ineens realiseer ik me dat dat een hemel voor katten moet zijn en dus toxoplasmose. Ik voel me nu ineens oerstom dag ik daar niet over na heb gedacht.. Natuurlijk moest Billie znhandjes wassen als ie er van terug komt, maar ik denk dat we dat ook wel eens vergeten. Buh.
Laatst toen ik niet oplette en rood vlees had gegeten (met bijbehorend huizenhoog schuldgevoel) vroeg ik aan de vk of ik iets moest doen; zij reageerde niet verontrust en gaf aan dat de kans dat ik resistent zou zijn heel groot is (maar zonder bloedonderzoek weet je dat uiteraard niet zeker) en dat ik moest opletten of ik ziek werd, dat ben ik niet geworden. Ze zei ook dat het bij mijn termijn niet zo zorgelijk was. Een deel van wat ze zei was wel in tegenspraak met wat ik op de website van het RIVM las (daar was ik juist zo van geschrokken), maar ik geloofde liever wat de vk zeiquote:Op woensdag 29 april 2015 11:21 schreef Kuukske het volgende:
Klumsy heeft vervelende steentjes en had ook nog een vraag over openbare zandbakken, moeders die zwanger zijn en al een peuter hebben die dat ook zo tof vinden (die zandbakken) en zon gevoel van Oh help, dat is toxodinges-heaven.
Je kan altijd hinten op een zwamgerschapsfotoshootquote:Op woensdag 29 april 2015 11:37 schreef Cassandra87 het volgende:
Mijn ouders zeiden altijd, maar jij bent jarig, dat is jouw dag! Pas later realiseerde ik mij dat zij ook jarig zijn
Man wilde pas volgend jaar aan moederdag doen omdat ik nu nog geen moeder ben. Maar laatst zei ik, in oktober word ik mama! Waarop hij zei, je bent nú al mama! Mijn response was, dus dan hebben we dit jaar ook moederdag? Daar was ie niet zo van gecharmeerd![]()
Puur omdat ie in staat is om voor alle andere dagen (jubileum en verjaardag bijv) attent te zijn (ik ben 25 juli jarig, 24 juli had ie nog niets besteld, dat moest last minute)
Welnee, jij kan dat ook!quote:Op woensdag 29 april 2015 12:02 schreef Quickie_Brat het volgende:
Klumsy![]()
Net het bevallingspraatje gehad bij de verpleegkundige van het ziekenhuis. Ik mag geen ruggenprik tijdens de bevalling omdat ik bloedverdunners gebruik. Dat was even een vieze tegenvaller. Ik had voor ogen dat mocht het echt erg worden met de pijn ik altijd om een ruggenprik kan vragen. Maar dat kan dus niet
. Ik ga lijden
en dood
Beter opletten was inderdaad wel m'n eerste reactie. Bij Billie hoefde ik daar minder bij na te denken. Ik was toch 40 uur per week aan het werkquote:Op woensdag 29 april 2015 11:52 schreef Minarosa het volgende:
[..]
Laatst toen ik niet oplette en rood vlees had gegeten (met bijbehorend huizenhoog schuldgevoel) vroeg ik aan de vk of ik iets moest doen; zij reageerde niet verontrust en gaf aan dat de kans dat ik resistent zou zijn heel groot is (maar zonder bloedonderzoek weet je dat uiteraard niet zeker) en dat ik moest opletten of ik ziek werd, dat ben ik niet geworden. Ze zei ook dat het bij mijn termijn niet zo zorgelijk was. Een deel van wat ze zei was wel in tegenspraak met wat ik op de website van het RIVM las (daar was ik juist zo van geschrokken), maar ik geloofde liever wat de vk zei(lang leve cognitieve dissonantie
). Zandbak valt wellicht in dezelfde categorie? Ook toxoplasmose.
Edit: ik zou dus wel zeker voorzichtig zijn, maar bedoel meer dat het volgens mij geen zin heeft om je superveel zorgen te maken over dingen die gebeurd zijn. Ik let nu (nog/weer) beter op...
Remifentanilquote:Op woensdag 29 april 2015 12:02 schreef Quickie_Brat het volgende:
Klumsy![]()
Net het bevallingspraatje gehad bij de verpleegkundige van het ziekenhuis. Ik mag geen ruggenprik tijdens de bevalling omdat ik bloedverdunners gebruik. Dat was even een vieze tegenvaller. Ik had voor ogen dat mocht het echt erg worden met de pijn ik altijd om een ruggenprik kan vragen. Maar dat kan dus niet
. Ik ga lijden
en dood
Ik ga maar vast uit van 36 uur ontsluitingsweeen, 10 uur persweeen en een totaalruptuur. Dan kan het alleen maar meevallenquote:
Dat is dat morfinepompje he? Die mag ik wel gelukkig! En ik hoop op net zo'n bevalling als jij hebt gehad dan!quote:Op woensdag 29 april 2015 12:07 schreef ingee het volgende:
[..]
Remifentanil
O en ik ben normaal een pieperd hoor, maar het stuk zonder pijnstilling (0 - 10 cm ontsluiting + persfase) was ook prima te doen!
Ik zou gewoon nergens vanuit gaan. Zo blanco mogelijk. Anders ga je jezelf alleen maar bang lopen maken. En dat is echt nergens voor nodig. Vertrouw op jezelf! Je bent in goede handen.quote:Op woensdag 29 april 2015 12:10 schreef Quickie_Brat het volgende:
[..]
Ik ga maar vast uit van 36 uur ontsluitingsweeen, 10 uur persweeen en een totaalruptuur. Dan kan het alleen maar meevallen
Nou, van die 10 uur kun je 2 maken. Langer laten ze je niet persen.quote:Op woensdag 29 april 2015 12:10 schreef Quickie_Brat het volgende:
[..]
Ik ga maar vast uit van 36 uur ontsluitingsweeen, 10 uur persweeen en een totaalruptuur. Dan kan het alleen maar meevallen
Dan komt de tang he? of de vacuumpomp?quote:Op woensdag 29 april 2015 12:12 schreef Kuukske het volgende:
[..]
Nou, van die 10 uur kun je 2 maken. Langer laten ze je niet persen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |