Elvi... sorry. Die opmerking was niet rot bedoeld: Even kort. Het is een van mijn vele vage angsten. Het heeft niks met het gewicht van anderen te maken. Of dat ik anderen minder vind. Het is een angst die puur vanuit mezelf komt en die ik a.d.h.v. een vraag lomp heb uitgelegd. De verkeerde woorden gekozen. Zo bedoelde ik het niet en zo voel ik het niet naar zwaardere mensen en zie zwaarder zijn niet als negatief. Ik zocht naar woorden om iets uit te leggen wat ik niet goed kan uitleggen en heb een heel verkeerd woord gekozen. Dus echt oprecht sorryquote:Op donderdag 28 mei 2015 11:39 schreef Elvi het volgende:
[..]
Dat heeft niks te maken met je stoornis, als dat zo zou zijn zou 90% van de mensen dezelfde stoornis hebben
@dikgedrukte: Serieus? Lets not go there
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dat wilde ik vertellen.
quote:Op donderdag 28 mei 2015 18:43 schreef Luchtbel het volgende:
Weten jullie, soms tik ik hier iets en dan direct is het zo'n weer waarvan woorden en dingen die ik zelf niet begrijp dat ik het maar weer weghaal.
Childofthestars, ik zit in een ander soort maar wel ook onterechteovertuigingenschematraumaverwerkingsverfucktzelfbeelddepressiennogmeergedoegebeuren. En ik vind het zo ingewikkeld en pijnlijk. Bah. Ik ben ook blij als mijn groep is afgerond. Ik kan helemaal niet meer uit mijn woorden komen en angst me te bevinden in ruimtes met andere mensen en dat dan met nog meer mensen erbij moeten doen maakt me alleen maar nog meer in de war vaak.
En ik krijg een nieuwe behandelaar en dat is eng.Een nieuwe behandelaar krijgen is altijd eng (en terecht hoor).SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En hoe goed ze ook hun best doen, uiteindelijk moet je toch weer -weer- je hele verhaaltje gaan vertellenen vaak brengt het ook veranderingen in de behandeling mee, omdat elke behandelaar weer een ander idee heeft over de symptomen, de diagnose en de behandeling zelf.
Wat de samenwerking van GGZ instellingen betreft, das 1 van de redenen waarom je ook een portie geluk moet hebben, want er gaat nog genoeg mis daar tegenwoordig (wat gewoonlijk gewoon weggemoffeld wordt goh wat een verrassing).
En dat allerlaatste...damn..dat is gewoon echt kut idd en niet lekker voor je zelfbeeld...maar je kunt tenminste wel nog fokken(sorry
![]()
)
Tering...maar ECT wordt toch alleen maar gegeven als soort van laatste redmiddel? En ik snap wel dat het fout kan gaan, maar bij jou moet wel best wel veel fout gegaan zijn als je 3 van je 4 talen kwijtgeraakt bentquote:Op donderdag 28 mei 2015 19:11 schreef Luchtbel het volgende:
Ja. Dat zeker en mijn veters strik ik aan de hand van youtube
Maar niet in het Engelswant mijn talen zijn ook kwijt.
Serieus, ik snap niet wat er gebeurd is. Het is echt alsof er random gaten zijn geslagen in het geheugen. En dan vooral het werkgeheugen. Want qua tijd ben ik alleen de dagen van de shocks zelf kwijt en mijn korte termijngeheugen is hersteld.
Maar ik wist echt van niks meer hoe ik het moest koken, ook geen rijst zeg maar. De basis. Maar kon nog wel een fietsband plakken? Ik sprak vier talen, werkte als medewerker pr en communicatie en redacteur in het Nederlands en het Engels. Frans en Duits is helemaal weg, Engels versta ik als ik tv kijk maar daar houdt het mee op. En zo nog wel meer. Echt what the fuck?
Maar toen gingen mensen zeggen, je wil te snel, je raakt in paniek en daarom lukt het niet meer. Nu ga ik de dingen die niet meer gaan proberen uit te schrijven zonder druk. Als ik dan wel weet hoe het zit is het niet weg. Zo de dingen die ik tegenkom maar nalopen en kijken wat er weer geleerd kan worden.
En natuurlijk is de trauma gerelateerde shit niet weggeraakt. Het zou eens meezitten
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 28 mei 2015 19:46 schreef Luchtbel het volgende:
Thanks. Ik denk dat het soms wel eerder ingezet wordt dan als laatste redmiddel hoor maar daar durf ik geen uitspraken over te doen verder. Ik heb twee achtereenvolgende winters ECT gehad. Ik heb bij andere mensen ook wel nadelige gevolgen gezien, die niet zo goed begeleid werden zeg maar. Maar ik heb nooit lang genoeg contact gehad met die mensen o te zien hoe het op de lange termijn was.Aan het eind van je spoilertekst "Ik heb zelf ook niet hard genoeg geroepen", het is toch ook de taak van de hulpverlening om te -luisteren-? Het kan niet zo zijn dat jij iets vertelt en dat vervolgens gewoon genegeerd wordt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Edit: En dat er anderen waren die na hun ECT niet zo goed begeleid werden, stemt me toch wel een beetje truerig hoor, zeker voor zoiets heftigs
[ Bericht 3% gewijzigd door magnetronkoffie op 28-05-2015 20:07:42 ]
Sterker nog, toen ik (nog niet eens zo lang geleden) hoorde dat het nog steeds toegepast werd (ook in Nederland), kende ik ECT alleen nog maar van oude zwartwitfilms van voor de 2e wereldoorlog...quote:Op donderdag 28 mei 2015 20:07 schreef kuolema het volgende:
Oh mijn god, ECT, ik begrijp niet waarom dat nog steeds uitgevoerd wordt.
Ja weet ik niet. Misschien was ik wel zo murw dat ik het niet goed heb aangegeven. Dat is sowieso een probleem van mij en dat is toen natuurlijk alleen maar erger geweest. En ik kan een heleboel gevoelsdingen niet herkennen, door dissociatie. Dus ik denk echt dat het een combinatie is geweest.quote:Op donderdag 28 mei 2015 19:55 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Aan het eind van je spoilertekst "Ik heb zelf ook niet hard genoeg geroepen", het is toch ook de taak van de hulpverlening om te -luisteren-? Het kan niet zo zijn dat jij iets vertelt en dat vervolgens gewoon genegeerd wordt.
Edit: En dat er anderen waren die na hun ECT niet zo goed begeleid werden, stemt me toch wel een beetje truerig hoor, zeker voor zoiets heftigs
Naja, samenvatting: Terwijl ik met Elvi in Berlijn zat, heeft zij mijn oude bank vervangen met een nieuwe (de oude staat nog steeds in de tuin weg te rottenquote:Op vrijdag 29 mei 2015 22:56 schreef Murmeli het volgende:
MK en Elvi![]()
Wat ontzettend jammer dat het niet gelukt is samen, ik had jullie graag voor altijd happy together gezien
@MK: wat heeft je moeder uitgespookt in je huis? Verbouwd als in gesloopt?
Child en kuo: klinkt niet erg fijn bij jullie. Sterkte en knuffels
Hier aan t front weinig nieuws. Het gaat gewoon goed. Ik ben saai
Blijkbaar, maar er speelden nog wat andere dingen mee ben ik vanmiddag achter gekomen en dan nog, je gaat niet zonder toestemming van de bewoner (en zonder de bewoner zelf ook maar in te lichten) in het huis klussen en alles verplaatsen. Das voor een autist gewoon echt nastyquote:Op zaterdag 30 mei 2015 15:47 schreef Murmeli het volgende:
WTF MK! Waarom doen ze dat? Vonden ze je huis een zwijnenstal ofzo???
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat? Waarom?quote:Op dinsdag 2 juni 2015 14:14 schreef ChildoftheStars het volgende:
En te laat met mijn aanpak. Ik krijg straks te horen of er plek is in de kliniek en anders naar de deeltijd.
Omdat ik toch teveel weer was afgevallen (snap niet waarom ze dat gisteren niet tegen mij zeiden) en a.d.h.v. een dagboek dat ik bij moest houden. Ze vonden me te labiel. Ze vonden dat ik teveel eetgestoord gedrag vertoon en ze vinden me te suïcidaal (nee... dit is goed voor mijn stemming). Ik zit nu te duimen dat de kliniek vol zit en ik naar de deeltijd mag.quote:
Vond je het zelf wel goed gaan?quote:Op dinsdag 2 juni 2015 14:18 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Omdat ik toch teveel weer was afgevallen (snap niet waarom ze dat gisteren niet tegen mij zeiden) en a.d.h.v. een dagboek dat ik bij moest houden. Ze vonden me te labiel. Ze vonden dat ik teveel eetgestoord gedrag vertoon en ze vinden me te suïcidaal (nee... dit is goed voor mijn stemming). Ik zit nu te duimen dat de kliniek vol zit en ik naar de deeltijd mag.
Nee, maar ook niet zo slecht. Het komt nogal uit de lucht vallen.quote:
Dat laatste lijkt me goed om voor ogen te houden.quote:Op dinsdag 2 juni 2015 14:25 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Nee, maar ook niet zo slecht. Het komt nogal uit de lucht vallen.
Ik snap dat ze op den duur denken dat er meer nodig is, alleen ik had het niet nu verwacht. Ze vonden gewoon dat ik erg zorgwekkende dingen had opgeschreven, zeker gezien ik altijd alles bagatelliseer. Het voelt echt als een soort trap na aan. Ben je een keer open en eerlijk, dan krijg je dit. In de therapie ben ik altijd gematigd en houd ik me in. Uit je eens wat emoties word je weggestuurd. Maar goed... ze zullen het wel niet doen om me te pesten.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |