abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 29 april 2015 @ 15:51:48 #51
62687 Ajaxfan
Look out for me
pi_152126698
Met Pinksteren Harwich <> London met overstap in Manningtree:

"

Lekker Brits. :P

En:

London <> High Wycombe:


Dat is toch iets anders dan Amsterdam CS of Sloterdijk. *O*
* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *
  woensdag 29 april 2015 @ 16:15:17 #52
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_152127388
quote:
Serieus, moeten dara nu echt nog baanschuivers onder..... 8)7
pi_152127621
Dat wordt gewoon enkeltje dijksgracht.
pi_152128021
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2015 16:24 schreef b2py het volgende:
Dat wordt gewoon enkeltje dijksgracht.
Ja. Maar wel pas als de verlengde opgerekte uitgestelde blessuretijd minstens vijf jaar verlopen is :Y
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_152128214
Ik ben inmiddels overigens terug uit Canada en ik heb zowaar een paar keer de trein genomen met de nationale treinenboer, Via Rail. De locomotieven van deze club zijn nogal monotoon, ik heb drie keer een trein genomen (en nog andere gezien) en alle locs waren hetzelfde. De foto's die ik geschoten had waren in de stations van Quebec en Montreal (beiden tunnels) en van Toronto (verbouwing en regen). Derhalve heb ik maar gewoon een plaatje (met veel mooier landschap) van internet geplukt:



Ik heb de trein gepakt van Montreal naar Quebec en terug, en van Montreal naar Toronto. De treinen zijn overigens prima; comfortabel, goed werkende wifi, stopcontacten en een catering met best acceptabele prijzen. De trein is niet bijster snel, maar het verschil met de bus is klein of gelijk.

Na me in het oosten van Canada te hebben begeven ben ik, na een dagje de Niagara Watervallen en vier dagen New York (beiden bus), via laatstgenoemde stad naar Seattle gevlogen waar de Amtrak Cascades naar Vancouver op het King Street Sation op me stond te wachten. Ook in dit geval een prima trein; comfortabel, goed werkende wifi (tot de Canadese grens), stopcontacten en een restaurantwagon. Het traject is gedurende het eerste uur adembenemend mooi, de trein rijdt pal naast de zee en het landschap is schitterend; het uitzicht derhalve ook. Bij vertrek in Seattle regende het pijpestelen, dus ook in dit geval heb ik foto's van google geleend.

Een dergelijke locomotief stond voorop bij vertrek in Seattle:


En zo een locomotief stond achterop (op een deel van het mooie stuk van de route):


Tevens stond een dergelijke locomotief nog bij een ander perron:


Mijn, weinig verrassende, conclusie is dat treinen in Europa toch een stuk fijner zijn. Over het algemeen is de frequentie een stuk hoger (de trein tussen Seattle en Vancouver reed maar liefst twee keer per dag), zijn ze een stuk sneller, hoeven ze niet te wachten op goederentreinen en zijn ze goedkoper. Het comfort in Canada en de VS is beter maar het zijn gewoon geen landen om veel met het OV te reizen, auto is veel gebruiksvriendelijker. Het was desalniettemin een fantastische ervaring en mocht je ooit de kans hebben om eens een trein te nemen raad ik het zeker aan om te doen, vooral op het traject tussen Seattle en Vancouver.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 29-04-2015 16:43:05 ]
  woensdag 29 april 2015 @ 16:47:12 #56
418719 Prins_Pils
Lekkere pauper.
pi_152128407
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2015 16:41 schreef J.B. het volgende:
De foto's die ik geschoten had waren in de stations van Quebec en Montreal (beiden tunnels) en van Toronto (verbouwing en regen).
Nou en :P Gewoon posten, laat eens zien dan :s)

Brute loc wel in Seattle, gewoon twee keer zo hoog als een rijtuig _O_
doei
pi_152128617
Net een soort fop-TGV :P
pi_152128711
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2015 16:54 schreef b2py het volgende:
Net een soort fop-TGV :P
Trein met Geile Vormen :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Moderator woensdag 29 april 2015 @ 16:59:31 #59
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_152128762
quote:
Tja, gas d'r bij met de indienststelling van het DDM1 dan maar? Hoewel dat natuurlijk een stuk minder flexibeler is qua 'verdeling'. 10 stammen vs 43 treinstellen.

12,5 minuten per uur is al best veel vind ik. Dat betekend dat om de 5 minuten de spoorboom een minuut dicht is.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_152128831


Militaire precisie
Een paar centimeter spelling. Dat is alles. Deze Boxer veilig op de trein te krijgen, vereist dan ook een hele goede coördinatie tussen chauffeur en belader.
Foto: Evert-Jan Daniels

Bron

Heeft iemand als bonus de locatie?
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 29 april 2015 @ 17:05:41 #61
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_152128941
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2015 16:54 schreef b2py het volgende:
Net een soort fop-TGV :P
Het is de TGB die Darkwing wil nemen :P
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Sport woensdag 29 april 2015 @ 17:09:10 #62
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_152129039
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2015 17:02 schreef b2py het volgende:
Heeft iemand als bonus de locatie?
Ik zou zeggen Acht
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 29 april 2015 @ 17:12:52 #63
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_152129159
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2015 17:09 schreef dennistd het volgende:

[..]

Ik zou zeggen Acht
Jup. Nabij knooppunt Ekkersrijt
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 29 april 2015 @ 17:21:17 #64
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_152129399
quote:
10s.gif Op woensdag 29 april 2015 17:05 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Het is de TGB die Darkwing wil nemen :P
Het werd een Enkeltje Chessy ->Val D'europe vandaag .... 3 Minuten en 2.2 kilometer zuivere treintijd... ;(
pi_152130330
Provincie verscheurt vervoerscontract met Abellio

De provincie Limburg verscheurt het contract met de in opspraak geraakte vervoerder Abellio. Die kan dus fluiten naar het Limburgse openbaar vervoer 2016-2031. Dat bleek woensdagavond tijdens een vergadering van Provinciale Staten, waarin gedeputeerde Patrick van der Broeck aangaf dat er voor de provincie nog maar twee mogelijke varianten over zijn.

Arriva
De eerste variant is dat de provincie de opdracht gunt aan de nummer twee in de aanbesteding, Arriva. De andere variant is dat de volledige aanbesteding opnieuw wordt gedaan. Doorgaan met Abellio valt daarmee af als optie. NS-dochter Abellio werd in februari na een aanbestedingsprocedure door de provincie gepresenteerd als nieuwe Limburgse streekvervoerder, die vanaf eind 2016 als opvolger van Veolia verantwoordelijk zou worden voor bijna al het openbaar vervoer per trein en bus.

Spionage
Dinsdag werd echter duidelijk dat Abellio zware integriteitsschendingen heeft begaan bij het binnenhalen van de concessie. Zo deed de vervoerder aan bedrijfsspionage bij concurrent Veolia, via oud-directeur René de Beer.
  woensdag 29 april 2015 @ 18:05:31 #66
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_152130358
En de 2e variant?
pi_152130363
Hup Arriva Hup *O*
pi_152130371
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2015 18:05 schreef Darkwing_Duck het volgende:
En de 2e variant?
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2015 18:03 schreef b2py het volgende:
De andere variant is dat de volledige aanbesteding opnieuw wordt gedaan.
pi_152130375
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2015 18:05 schreef Ireyon het volgende:
Hup Arriva Hup *O*
Top, mindere bediening voor meer geld. :')
pi_152130447
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2015 18:06 schreef b2py het volgende:

[..]

Top, mindere bediening voor meer geld. :')
En de reiziger kan de tering krijgen in 3... 2.... 1...

Of wacht nee, dat was niet het nieuwe motto geloof ik.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_152130484
quote:
1s.gif Op woensdag 29 april 2015 18:10 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

En de reiziger kan de tering krijgen in 3... 2.... 1...

Of wacht nee, dat was niet het nieuwe motto geloof ik.
Eigenlijk is het ook wel pauper. Qbuzz doet een prima bieding met info die niet op een hele nette manier is verkregen. De reiziger krijgt daardoor een fantastisch aanbod tegen een prima prijs. Maja, dan is er Europa en regels en Veolia ( :r ) en dan staat de reiziger in de kou. De Limburgse belastingbetaler is weer een stukje genaaid.
pi_152130534
Ja. Voor zover ze dat nog niet door hun eigen provincialen gedaan waren is het nu dubbel. Lastig allemaal.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 29 april 2015 @ 18:16:07 #73
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_152130579
quote:
1s.gif Op woensdag 29 april 2015 18:10 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

En de reiziger kan de tering krijgen in 3... 2.... 1...

Of wacht nee, dat was niet het nieuwe motto geloof ik.
Ik hoop dat ze wel aan de reiziger gedacht hebben, maar ik heb mijn twijfels
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 29 april 2015 @ 18:16:19 #74
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_152130588
Wat de neuk is dit trouwens voor tievesbende wat vertrekt...






8)7
pi_152130590
En zo draait de belastingbetaler op voor een veel duurder en uitgedund slechter aanbod als Arriva de aanbesteding krijgt. Olé

Al denk ik wel dat de laatste woorden er nog niet over gesproken zijn. Abellio zal ook nog wel wat doen denk ik.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')