abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_152106215
Een topic waar we verder kunnen kletsen over het opvoeden van 1-jarigen.. voor zover opvoeden mogelijk is :P

[ Bericht 21% gewijzigd door _NIKKI_ op 28-04-2015 21:10:52 ]
pi_152106521
Ik bedenk me net: dit is dezelfde leidinggevende die toen ik veel last had van zwangerschapsmisselijkheid tegen me zei: ja maar, je bent ook te dun, je lichaam kan het niet aan!
Dus ik denk dat het haar eigen obsessie is. :P . Ik zou dat misschien ter sprake kunnen brengen, maar ja, geen zin in zo'n confrontatie, denk ik.

Het is verder een heel leuke en aardige vrouw waar ik wat werk betreft veel aan heb, dus als zij dat wil, ga ik wel naar de bedrijfsarts en ik heb zo'n idee dat de conclusie zal zijn dat hij hier ook niet veel mee kan. ;) .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_152110571
Wat raar. Als je niet ziek bent en/of niet ziek gemeld dan heb je toch niks bij de bedrijfsarts te zoeken? Zonde van je tijd.

Het spijt me dat ik hier zo weinig post :@ Ben superdruk met mijn werk en mijn vader ligt nu al ruim een week in het ziekenhuis. Hij ging voor een relatief eenvoudige ingreep maar dat is behoorlijk uit de hand gelopen helaas (om nog maar te zwijgen over het opnieuw hechten van zijn urinebuis aan zijn blaas omdat die sufferd op zijn katheter was gaan staan :X ). Anyways, heftige periode dus, maar ik wil wel nog even delen dat Isa echt helemaal O+ is. Ze wordt zaterdag 2, niet normaal! Ze zingt de hele tijd "jaaaahug, hoea, hoea, jaaaaahug hoea, etc" En ze heeft ontdekt dat op je rug gekriebeld worden erg lekker is en krult zich dan als een bolletje op haar buik op op het aankleedkussen O+ Ze praat ook echt niet normaal veel. Ze brabbelde al veel, maar het neemt nu helemaal een enorme sprong. Ze zegt ook alles na, wat niet altijd zo heel handig is. Het nieuwe woord van de dag is "tepel" om daarna de hele tijd met opgetrokken schouders en handjes vragend "is tepel nou??" te zeggen en te proberen hem te vinden :') Ik hoop maar dat ze dat morgen niet op het kdv in de praktijk gaat brengen :')
Sarcasme. Herken het.
pi_152111999
Spirit O+ Wat praat je mooi over je meisje O+ Ik kan niet wachten tot mijn dames wat meer kunnen uitbrengen als dadadadada tatatata mamamam atta atta bah prrrrrt :) Dat verhaal van die tepel :D

Franny wat jammer dat ze je naar de bedrijfsarts wil sturen omdat je er "breekbaar"uitziet. Dan maakt ze van haar obsessie wel iets groots... Maargoed als je het verder goed met haar kan vinden en goed met haar kan werken is het misschien het beste de discussie niet aan te gaan. Hopelijk wordt er wel iets gevonden mbt je maagklachten.

Nikki wat een leuk fout karretje heb je gescoord! En naar de dreumesgroep, wat goed ^O^ De mijne zitten nog bij de baby'tjes.

Verder zag ik nog wat jarige ex-dreumesen voorbij komen die nu peutertjes zijn. Gefeliciteerd *O*

Hier in Frankrijk uiteraard niets meegekregen van koningsdag, sterker nog, ik heb gisteren voor het eerst in 15 maanden weer gewerkt *O* Na mijn zwangerschaps- en ouderschapsverlof was het de hoooooogste tijd om weer aan het werk te gaan, en wat was dat fijn! Ik wilde al eerder weer aan de slag, maar er was een enorme wachtlijst voor de crèche dus ik was genoodzaakt om een paar maanden ouderschapsverlof op te nemen na mijn 8 maanden zwangerschapsverlof. Het is hier wel goed geregeld hoor, want dat ouderschapsverlof wordt gewoon betaald door de overheid. Voor een deel tenminste. Ik werk het komende jaar 50%, dat is 17,5 uur per week. De kindjes zijn dan op de crèche. In combinatie met de B&B die we ook nog hebben, is dat precies goed te doen. We hebben deze week een leuk stel uit Antwerpen in huis, ik word daar blij van. De lange grauwe grijze winter is eindelijk voorbij, alles is weer groen en in bloei, en de toeristen weten Autun weer te vinden *O*
pi_152115239
Aaaw Spirit! Wat een leuke verhalen (ja ook de 'tepel' ja) O+ Ik krabde M. vanochtend nog op haar rug, maar oprollen als een balletje, ho maar! :N

Fijn weer werken, Musique! Maar ook heel waardevol dat je zo lang bij je meisjes hebt kunnen zijn, lijkt mij?

Ik weet verder niets van verzuim en p&o en zulks, maar wel dat werkgevers een beetje zenuwachtig worden als een werknemer meer dan drie keer per jaar kort ziek is.
pi_152115257
Nou, ik ben ook wel vaak ziek geweest dit schooljaar. Dat is de aanleiding + dat ze zich zorgen maakt omdat ze ook vind dat ik nogal mager ben.

Spirit, wat ellendig voor je vader zeg. Sterkte daarmee. Maar wat heerlijk dat je zo kunt genieten van Isa. Ze zullen op het kdv vast ook erg moeten lachen als ze dat daar ook doet. :D .

Musique, wat fijn dat je weer aan het werk kan! En dat is inderdaad wel een goede regeling. En ook weer voorjaar en mensen in B&B. Klinkt leuk allemaal. O+ . Ik krijg helemaal zin om eens naar jullie te komen, en dan onze drie meiden van ongeveer dezelfde leeftijd bij elkaar. *; .

Nikki, wat leuk van het wennen bij de dreumesen. Hopelijk gaat het met S. ook goed, maar dat zal wel lukken. I zit af en toe een dag bij de dreumesgroep, als ze op die dag weinig baby's hebben (meestal op vrijdag). Die vermaakt zich er ook altijd wel goed! Gelukkig hebben ze bij de babygroep ook boekjes en tafeltjes/stoeltjes. Ze zit er nog tot 31 mei. Vanochtend bracht mijn vriend haar weg en die zei ook: tja, liggen daar drie kleine babytjes een beetje naar hun mobiel te staren en als je I daar tussen zet dan zie je ook dat het niet meer helemaal klopt! :D .

Ik voel me gelukkig weer beter, dus aan het werk. *O* . Met m'n breekbaarheid. :+ .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_152115459
Ohja, Spirit, je pa! Dat is een minder leuk verhaal. Van dat katheterverhaal werd ik even licht in mijn hoofd. Sterkte :*
pi_152116191
Naar van je vader Spirit! Begrijpelijk dat je minder tijd hebt!
Fijn dat je weer aan het werk kan Musique.
Wat raar Franny! Bedrijfsarts is inderdaad voor verzuim en mensen die hun werk door gezondheid niet meer zo goed doen. Mijn vrouw krijgt ook vaak opmerkingen over haar gewicht. Als we stress hebben, vreet ik me rond en zij valt juist af. Aan mij vraagt niemand wat, aan haar 'Eet je wel?' etc etc

Ons jochie is gelukkig vanochtend wakker geworden zonder koorts en vrolijk. Hopelijk was het een 1dagsvirus of zo.

Morgen onze vouwwagen ophalen!! (en mijn moeder komt vanavond al naar ons toe en past morgen op terwijl wij de vouwwagen halen etc)
pi_152139125
Bij ons is dat ook Franny, liggen er allemaal van die minibaby's en daar scharrelen dan een paar dreumessen tussendoor. Arme baby's. :o

Spirit beterschap voor je vader. :*

Musique fijn dat je weer aan het werk bent. Ik kan me goed voorstellen dat je daar op een gegeven moment echt wel weer aan toe bent. :Y

Ik gooi er even een T en S spam in. Ze hebben zich vandaag urenlang vermaakt in de tuin. Het was niet echt warm, maar met schoenen en jas aan vonden ze het prima en ze zijn echt liever buiten dan binnen.

T plaagt zijn broertje op de trampoline.

pi_152148941
Die foto's O+

Isa is vandaag met haar mandje met traktaties naar het kdv gegaan. Daar kreeg ze meteen een mooie muts op en ze wilde beide niet meer loslaten, zo trots was ze O+ Ik heb veel foto's gemaakt maar mijn camera daar achtergelaten, met angst en beven want ik heb hem net en hij was erg duur dus ik hoop maar dat ze hem niet beschadigen... Al die kindergrijphandjes ;)

Dank voor het meeleven :* M'n pa heeft er ook nog bloedarmoede en een infectie bij opgelopen hoorden we gisteren, maar met nu de juiste ab (eerst kreeg hij blijkbaar verkeerde) en 2 zakken bloed knapt hij zienderogen op.
Sarcasme. Herken het.
  donderdag 30 april 2015 @ 13:55:00 #11
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_152151224
Wanneer is ze jarig, spirit?

Iemand een tip om wat geduld te oefenen? Kuiken wordt boos als hij iets niet meteen open krijgt en was vanmorgen dus ook heel boos op een sambabal-achtig plingelding die helemaal niet open kan :'). Hij wordt dan helemaal driftig en verdrietig, zo sneu ;(.
KuikenGuppy
pi_152154443
Wel herkenbaar helaas geen tips. Ik doe heel erg mijm best om het haar uit te leggen en dan samen open te maken maar omdat zij dan dus al zo aan het gillen is krijgt ze dat gedeelte niet mee..

Vorige week toen ik haar ophaalde van het kdv: goh wat is kaylee toch een rustig meisje, zit lekker te spelen en kijkt wat rond. Heb me hardop afgevraagd of we het wel over dezelfde kaylee hadden want thuis is ze zo druk! En nu ik geveld ben met een zware keelontsteking kan ik dat niet echt hebben nu...
pi_152155281
Ook herkenbaar, Burdie. Exacte dezelfde situaties doen zich hier voor. En met een beetje pech gaat ze in haar frustratie op de grond liggen en probeert ze met haar hoofd op de grond te bonken. :') .

Ik snap het wel; ze doen zo hun best om het allemaal te begrijpen en nieuwe vaardigheden te ontwikkelen en uit te voeren en dan lukt het niet en snappen ze het niet. Ik vergelijk het maar met als ik zelf mot heb met mijn computer, omdat de boel vastloopt of als een programma niet doet wat ik wil. Dan ga ik weliswaar niet op de grond liggen en gillen, maar het scheelt niet zo veel. :+ .

Ik pas bij haar driftbuien nu de methode van how2talk2kids toe: ik probeer haar gevoel voor haar simpel te verwoorden. Meestal dan zoiets: "I is boos, I is boos he, omdat dat 'ding' niet open wil'. Ik herhaal dat net zo lang tot ze rustig wordt. Ik heb gemerkt dat als ik dit doe, ze daadwerkelijk sneller rustiger is. Als ze dan weer een beetje bij is, pak ik dat voorwerp en zeg: kijk, mama krijgt het ook niet open, het gaat niet.

Dan zijn er twee reacties mogelijk: of ze wordt opnieuw boos (ik stel me voor dat ze dan denkt: wat, mijn supermama die alles kan, krijgt dit ook niet voor elkaar, in wat voor wereld ben ik terechtgekomen??), of ze kijkt me met grote ogen en open mond aan (en dan denkt ze zoiets als: "wow, als zelfs mijn supermama dit niet kan, dan moet het wel onmogelijk zijn en dan ben ik dus niet gek"). Voor die laatste reactie doe ik het natuurlijk. Dan zeg ik: 'zullen we nu iets pakken dat wel open kan?" En dan zoek ik iets op waarvan ik zeker weet dat het wel lukt. Ik doe het voor: kijk, dit kan wel open! En dan geef ik het aan haar en kan zij het openmaken, waardoor ze hopelijk ervaart: he, ik kan dit wel!

Tja, dit is dus hoe ik het meestal doe. Maar ik heb me ook voorgenomen om haar soms in haar frustratie te laten en niet altijd in te springen en iets op te willen lossen. Frustratie hoort er nu eenmaal bij, hoe sneu ook. Deze week ging een hele Zembla aflevering over hoe ouders van nu er alles aan doen om dat soort gevoelens bij hun kinderen weg te nemen, maar daar hebben kinderen op lange termijn weinig aan. Ik wil daarin een beetje een middenweg zoeken.
pi_152155340
Oh geduld is Sac ook vreemd. Heel vermoeiend af en toe.
  donderdag 30 april 2015 @ 16:44:09 #15
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_152155423
Idem hier hoor. Als iets niet binnen 5 seconden gaat zoals zij het wil, wordt het weggesmeten en alles wat in de directe omgeving ligt volgt :').
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_152155505
Sac zit op dit moment in de aarde van het afgegraven gras te spelen. Ze is dol op de zandbak maar die is momenteel buiten gebruik.
pi_152155746
Ik probeer het idd ook zo aan te pakken als Franny. Stip kan zich soms echt al boos op de grond laten vallen als we bijvoorbeeld het hekje naar de keuken dichtdoen. Hij slaat graag met het hekje en dat gaat met zo'n geweld dat de buren het horen en wij elkaar niet meer kunnen verstaan. Sja, dat kan gewoon soms niet, dus dan zorg ik dat hij zichzelf geen pijn doet met het laten vallen en benoem ik dat het niet leuk is dat het hekje nu dicht is, maar dat er ook andere dingen zijn om mee te spelen en als hij rustiger is zoeken we dan iets anders uit om te doen.

Ik vind dat 'verbieden' wel lastig hoor, want hij doet soms gewoon iets wat echt niet kan (met een stuk speelgoed op de tv slaan bijv.), maar om hem te laten stoppen moeten we hem echt weghalen en afleiden en dat leidt dan weer tot het oorzaak-gevolg van ik-doe-iets-wat-ze-niet-leuk-vinden naar dan-komen-ze-leuk-met-me-spelen.
pi_152171844
Hier ook de uitleg-methode zoals Franny beschrijft. We hebben het nu aan de hand met slapen: ze wil niet gaan slapen en ze wil alleen op mij in de stoel slapen. Ik ben na 4 weken wel gebroken en we moeten nog op vakantie in de zeer nabije toekomst ;(, dus er moet een oplossing komen.
Ik leg haar nu steeds uit dat mama eerst gaat douchen en tandenpoetsen en dat ik dan nog een nachtkus kom geven. Dat ze daar best verdrietig om mag zijn, maar dat ze ook lekker kan gaan slapen. Ze sliep voor ik m'n tanden gepoetst had... In de nacht werkt het nog niet zo lekker. Ik heb geen idee wat ik nog meer kan doen daaraan.

Zembla moet ik echt even terugkijken! Bedankt, Franny!

Spirit, heel veel beterschap voor je vader! En Isa al bijna jarig O+

AA, gek hè, dat ze dan ergens anders zo rustig kunnen zijn? Is hier ook, zelfs al verschil of ze met mij is of met mijn man. Beterschap trouwens!
Home is where the O+ is...
pi_152185148
Morgen! Niet normaal toch? Ik ben een taart aan het bakken met Nijntje. Ze krijgt een loopfiets, die heeft man net in elkaar gezet. Als ze in bed ligt gaan we de woonkamer helemaal versieren en ballonnen opblazen en wat al niet meer. Het wordt zo'n leuke dag morgen O+
Sarcasme. Herken het.
  zaterdag 2 mei 2015 @ 05:37:23 #20
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_152201239
Van harte gefeliciteerd met je peuter, Spirit! *O*
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
  zaterdag 2 mei 2015 @ 05:44:12 #21
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_152201245
Oh Cwen, hier precies hetzelfde. En om 04.30 weer klaarwakker (of 04.15 zoals vanochtend).

Ik moet ook echt een andere aanpak verzinnen, want dit is niet vol te houden.
pi_152201582
Hieperdepiep!!! Spirit heeft een peutermeisje!!! *O* *O*
Hartstikke gefeliciteerd, veel plezier vandaag!
pi_152201618
Spirit gefeliciteerd met je peuter *O*
pi_152201624
Spirit gefeliciteerd *O*
  zaterdag 2 mei 2015 @ 08:17:12 #25
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_152201635
Gefeliciteerd Spirit! *O*
  zaterdag 2 mei 2015 @ 08:19:16 #26
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_152201643
Gefeliciteerd Spirit *O* *O*
pi_152201659
Gefeliciteerd Spirit! Ik weet het nog als de dag van gister. 8-) Veel plezier vandaag! *O*
  zaterdag 2 mei 2015 @ 08:33:37 #28
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_152201727
Spirit van harte :*.
KuikenGuppy
pi_152201829
Spirit van harte gefeliciteerd met jullie kleine grote meid! O+
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_152202090
Spirit gefeliciteerd -O-
  zaterdag 2 mei 2015 @ 09:25:42 #31
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_152202095
Spirit, gefeliciteerd met jullie peuterdame! *O*

Eind deze maand is het hier ook zover, onvoorstelbaar! :o
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_152204119
Spirit gefeliciteerd. Wat en mooi weer hebben jullie.
pi_152206259
Nou dank je wel jongens O+ Alles staat klaar voor de visite, ik heb er zin in en Isa heeft net anderhalf uur geslapen dus ik voorspel dat wij vannacht heerlijk slapen :P

Twee jaar geleden lag ik nu al ruim twee dagen te bevallen en had ik nog 6 uur voor de boeg voor ze eindelijk uit me werd gesneden O+ :P
Sarcasme. Herken het.
pi_152206445
Spirit, gefeliciteerd! *O*

En Sylver, :*. Lastig, hè?
  zaterdag 2 mei 2015 @ 14:04:11 #35
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_152206804
Vanochtend keukentje opgehaald via marktplaats voor mups verjaardag alvast. Daarna doorgereden naar het strand. Leuk voor Noor. Dachten we.

Blèren blèren blèren. Keihard. De hele tijd. Ze vond het doodeng.
We doen haar nog eens een plezier :').
pi_152206852
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 mei 2015 14:04 schreef XcUZ_Me het volgende:
Vanochtend keukentje opgehaald via marktplaats voor mups verjaardag alvast. Daarna doorgereden naar het strand. Leuk voor Noor. Dachten we.

Blèren blèren blèren. Keihard. De hele tijd. Ze vond het doodeng.
We doen haar nog eens een plezier :').
_O-
Vond ze het zand eng? Of de zee?
  zaterdag 2 mei 2015 @ 14:16:46 #37
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_152207133
Alles geloof ik. Maar vooral de zee. Dronken ff kopje koffie bij een strandtent daarna. Vroegen we, zullen we nog een keer naar de zee?

Nee! Niet zee. Zee eng!

Ok dan :').
pi_152207227
Ja, sommige kinderen hebben dat. Het is ook wel indrukwekkend natuurlijk. Ik had een neefje die echt totaal in paniek raakte zodra hij de zee zag. Als mijn zus dan ging zwemmen, dan zat hij keihard huilend bij ons daarnaar te kijken en hij werd pas weer rustig als ze terug was.

Nu is het een coole surfdude (ook bijna vader *O* ).

Wij zijn vanochtend naar de Ikea geweest voor wat tuinspullen. I vond het te gek. Vanuit de draagdoek heeft ze alles bekeken, in het restaurant zat ze te smullen van een broodje en het was liefde op het eerste gezicht met de panda knuffelbeer. *; .

Spirit, van harte en veel plezier vandaag!!
pi_152208788
Gefeliciteerd Spirit *O*

Mijn dreumes kan los staan *O*
En snapt eindelijk dat ze óp haar stoeltje kan zitten ipv er naast oO<

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zaterdag 2 mei 2015 @ 16:04:23 #40
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_152209485
Aaah die panda van IKEA is hier ook al heel lang de allerliefste favoriet van kuiken O+ (we hebben er inmiddels drie, just tot be sure :') ).
KuikenGuppy
pi_152209572
Wat leuk, BF. Nu nog een zak chips erbij en een flesje fristi. :P .

Burdie, wat grappig dat kuiken ook zo gek is op die panda. Die panda's kosten drie euro (!) dus je kunt makkelijk een heel panda park beginnen. :D .

I is trouwens ook helemaal gek van bijen. Gisteravond was er voor het slapen gaan een natuurfilm op televisie over bijen en ze heeft echt een kwartier helemaal opgetogen zitten kijken en wijzen naar het scherm.
pi_152214548
Gefeliciteerd Spirit!

Humpf, we hebben een campingbedje van Marktplaats opgehaald en het zag er allemaal prima uit, maar thuis blijkt er gewoon een kat in te hebben geplast!

En Stip loopt! Hij is echt helemaal om, dus we hebben z'n eerste schoentjes gekocht. We konden maar 3 paar kiezen, want hij heeft heel brede voeten met een hoge wreef. Nu heeft hij gympies van Bunnies :)

Ach, arme Noor! Misschien is het wel leuk met mooier weer? Houdt ze wel van zwemmen?

Gezellig Franny! En wat een heerlijk plaatje zo BF! Stip heeft zo'n mini-Poang, maar die is vooral in gebruik als wipkip :')
  zaterdag 2 mei 2015 @ 20:35:33 #43
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_152216158
Oh lekker Dot :{. Echt, marktplaats.... Het kan leuk zijn, maar ook echt zo irritant.

Zwemmen, weet ik eigenlijk niet. De laatste keer was toen ze nog geen jaar oud was, maand of 10. Daarna nooit meer gezwommen.
pi_152216771
Ranzig, Dot. :r Kan je het wassen? De eerste schoentjes van mijn zusje en mij waren ook van Bunnies. O+ Ze liggen nu hier. Ze heeft ze nog niet aangehad want die jaren 80 Bunnies hebben een zool van gewapend beton.. :')

Wij waren ook even naar het strand, waarschijnlijk niet jullie strand XM ;) Mijnes houdt niet van zand, dus ze kan kan Noor een hand geven. Een schone wel. :P

Groot is ze dan hè, Bf? Als ze een eigen plekje heeft om te zitten en dat ook doet? *;
pi_152217659
Oh bah dot. Die lucht is zo goor.

Ik heb mijn dreumes vandaag blij gemaakt, ik bedacht mij afgelopen nacht dat wij nog een opblaasbare water/zandtafel hebben. Dus die opgeblazen voor d'r wat geel zand er in en ze was helemaal blij.

Voor de rest samen met vriend en sv gewerkt in de tuin. Wat een wortels zeg. Met hulp van sac en ean.

Gisteren met ean het split in de voortuin geschept.

auw mijn schouders, bekken en middenrif
pi_152218098
Oh bah Dot, dat is echt nasty!

En Stip loopt!
pi_152231973
Nog gefeliciteerd Spirit!

He bah dot, dat is echt heel erg vies. Door dat soort dingen ben ik altijd een beetje huiverig voor tweedehands. Wat knap dat Stip loopt *O*
E.
pi_152234573
Go stip go en Dot dit is super voor je conditie nu kun je er achteraan blijven rennen O+
  zondag 3 mei 2015 @ 15:55:32 #49
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_152235703
Ik kom me maar alvast inlezen hier. Zo te zien ligt het tempo wat lager dan in het babytopic dus dat moet te doen zijn :P
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  zondag 3 mei 2015 @ 17:21:18 #50
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_152237917
Welk tempo? :')
KuikenGuppy
pi_152237988
Je komt wel lekker tot rust hier hoor! :s)
  zondag 3 mei 2015 @ 17:44:52 #52
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_152238336
Ik vind het wel gemoedelijk zo :)

Spirit nog van harte met Isa, jullie hebben vast een leuke dag gehad! :)

En je meisje Butter, volgens mij heb jij ook een kruimeltje O+

Ik zag dat Stip liep en dat bedje, gatverderanzig Dot, heb je ze dat niet eventjes laten weten?! :X

Wij hebben een heerlijk relaxt weekend gehad.
Gister naar mijn ouders en ik ben vandaag ff naar de Makro geweest :) even een mooie aanbieding wasmiddel ingeslagen. 3 flessen á 5 liter de fles van Ariël voor een ¤10,00 per fles :)

Ow, en had ik al gezegd dat mijn dame stapjes langs de tafel loopt! *)
Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_152239070
Rijst ook al zo dappere stappert gaat hard ineens hè?

mijn blije kruimel.
pi_152245584
f_r, wat zit ze daar heerlijk te kneien O+ Is je spierpijn al weer wat weggetrokken?

Een lopende Stip! *O* En getsie van dat bedje idd... ik hoop dan altijd maar dat de verkopers het zelf niet gezen hebben ofzo, want mijn goedgelovige zelf wil er dan niet aan dat iemand dat moedwillig verkoopt in zo'n staat... :@

En Rijstedametje loopt ook al langs de tafel! *O*

Chanty en Butterflower, het is hier inderdaad al een tijdje best stil, ik maak mezelf er ook schuldig aan weinig te posten.. maar er valt gewoon niet zoveel te zeggen als het allemaal hartstikke goed gaat :) (En dat geklaag van mij over plak-Femke hebben jullie nu ook wel gehad denk ik :@)

Brr.. Franny, gek op bijen? Denk dat ik dat heel eng zou vinden... Wil ze dan ook niet alle bijen en soortgelijken in de tuin proberen te vangen enzo? Wat als het haar lukt! :o

Die Noor, enge zee... Wel fijn dat ze dat gewoon kan zeggen. Dat ze daarom niet mee terug wil enzo.

OW en oh ja... verjaardag!! Nog maar 12 dagen... en ik ontaarde moeder weet nog niet eens een cadeau voor m'n kleine grote meisje! Op het kdv is ze helemaal gek op het Ikea-keukentje, maar ik zou eigenlijk niet weten waar ik dat hier moet laten, plus dat ik het ergens ook wel weer leuk vind dat ze dan op het kdv iets heeft om naar uit te kijken om mee te spelen. Een fietsje en ander buitenspeelgoed is ook niet echt nodig, want dat is er allemaal al. Om ze nu allebei een eigen zandbak te geven is ook weer zo overdreven...

Wij hadden gister een feestje: mijn ouders waren 40 jaar getrouwd. ^) *;
We zijn de hele dag daar geweest, en 's middags 'Klompengolf' gedaan (soort midgetgolf in een weiland met een grote bal en een klomp-aan-een-stokkie) met een etentje als afsluiting. Ik was vergeten een slaapzakje en ander slaapspul als een knuffel enzo mee te nemen, dus madam vertikte het om een middagdutje te doen bij opa en oma, maar ze heeft het zonder eigenlijk ook ontzettend goed volgehouden. Beetje achter grote broer en hun grote neef en nicht aanhobbelen, voor jezelf prutsen in een zandabk, en op het klompengolfweiland ronddrentelen... heerlijk ding! Op locatie is het echt zo'n schatje O+ O+
pi_152246567
Ik kan mijn rechterarm helemaal niet gebruiken atm. Iets met een fors trauma jaren geleden.

En aangezien ik fors mee geschept heb zit mijn schouderblad nu muurvast. Ik kan wel janken van de pijn :'( de reden dat ik ook nooit opdruk tijdens de training. Waarom ik bedacht heb dit wel te kunnen is een raadsel voor mij

Klinkt als een geslaagd feestje en wat een mooi weer hadden ze.
pi_152247522
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2015 21:36 schreef ferrari_rood het volgende:
Klinkt als een geslaagd feestje en wat een mooi weer hadden ze.
Haha.. dat het mooi weer was hebben we gister geloof ik wel honderd keer gezegd ;) Dat gaat nog vaak terug komen bij toekomstige feestjes ben ik bang... Maar het was dan ook inderdaad ontzettend mooi weer. Zeker vergeleken met dat prutweer van vandaag.

Balen van je arm zeg. Had niemand je tegen kunnen houden? ;)
pi_152250783
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2015 21:17 schreef Shandaly het volgende:

Brr.. Franny, gek op bijen? Denk dat ik dat heel eng zou vinden... Wil ze dan ook niet alle bijen en soortgelijken in de tuin proberen te vangen enzo? Wat als het haar lukt! :o

Geen idee of ze dat dan gaat proberen. Dit waren bijen op televisie. We zullen zien! Tot nu toe vindt ze dieren sowieso echt geweldig, maar ze hoeft ze niet perse aan te raken.

Leuk van het huwelijksfeest!

En allemaal rondstappende kindjes! ^O^ .
I maakt ook weer vordering, vandaag liep ze aan 1 vinger. :D .

Verder is ze al een tijdje gefascineerd door het theekastje in onze woonkamer. De deurtjes open en dicht doen, is helemaal te gek. En ze legt ook af en toe iets in het kastje; zo vond ik vorige week een stukje van een appel terug in een theekopje.

Ik heb mijn mooie theeservies er maar even uitgehaald, want daar ging ze ook mee aan de haal. Toen het kastje leeg was, vond ze dat geweldig en probeerde ze er steeds in te klimmen. Dat paste net niet. Dus dan maar met alleen bovenlijf en twee beentjes die er half uit bungelen. Met haar gezichtje zat ze dan min of meer tegen het glas van het kastje aangedrukt. Maar ze wist prima door het glas heen een heel verhaal aan ons te vertellen, waarna ze het glas ging aflebberen en ze de grootste lol had. :D . :') .
pi_152255414
Ik ga dat bedje niet schoonmaken, vind het echt te smerig. Ik mocht hem terugbrengen en dan kreeg ik mn geld terug, maar we kregen hem niet meer ingeklapt, want het scharnier was dusdanig verbogen dat hij vast zat. We hebben de bekleding open moeten maken... Beetje jammer, maar het was maar 15 euro en het losse matrasje was nog wel prima, dus ik reken hem maar als risico van tweedehands kopen. Volgens de mail wist ze iig niet dat er in geplast was...

Leuk Franny! Wij moeten soms ook erg goed zoeken. Laatst lag de afstandsbediening tussen zn boeken O+ En wat goed dat ze nog maar 1 vinger nodig heeft! Dan gaat het vast rap naar los lopen!

F_r, wat zit ze heerlijk zo O+ Gaat het vandaag beter met je schouder?

Ik heb meestal ook niet zo veel te melden, het gaat gewoone erg goed :) We hebben het 10 minuten gesprekje gehad op het kdv en ze herkende het niet dat Stip niet graag bij die ene juf was, maar ze zou er op letten. Hij doet het daar ook steeds beter, al ligt hij wel alleen op een kamer tijdens het slapen, want hij wordt na een half uur wakker. Ze gaan dan even bij hem staan en hij houdt dan hun hand vast en slaapt weer in. Hij eet heel erg goed, dus daar ook geen problemen en hij speelt heerlijk met alles.

Hij krijgt thuis nu steeds vaker een afbakbroodje ipv boterhammen, want hij heeft een boterham in een half seconde op en kan dan vlot 4 sneetjes eten als we hem niet tegenhouden, maar met een afbakbroodje moet hij beter kauwen en eet hij veel rustiger. Hij zit dan echt hummend te eten O+
  maandag 4 mei 2015 @ 09:54:02 #59
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_152255521
Awww dat klinkt lief Dot! O+

Hier is ook bijzonder weinig te melden, alles gaat lekker. Op de driftbuien na dan, maar die horen er gewoon een beetje bij :+. Ik geniet me drie slagen in de rondte van die kleine dreumes, hij is zooooooo leuk! O+

Chanty, wanneer is jouw baby jarig?
KuikenGuppy
pi_152256422
Wat heb ik een hoop gemist....waren drukke dagen maar nu een weekje vrij!

Vrijdag hele dag gemasseerd, zaterdag onze kleine man naar opa en oma gebracht en wij de hele dag en avond (en nacht) een bruiloft in Amsterdam en gisteren gaf ik de hele dag les. Had die kleine gewoon ruim 28 uur niet gezien, dat was wel ff wennen zeg. Maar prima gedaan bij opa en oma. Vooral opa is en blijft heilig.

Vandaag even een thuisdagje met zijn 3tjes, pyjama aan en lekker binnen spelen. Rest van de week afhankelijk van het weer. We willen eigenlijk naar een dagcamping om de vouwwagen op te zetten maar dan moet het wel lekker weer zijn. Verder zwembad, speeltuinen, dierentuin, etc etc allemaal opties. :) Heerlijk even niets moeten en zien waar we zin in hebben.

Met de dreumes zelf gaat het erg goed. Hij stapt steeds vaker los rond. Pakt iets vast en gaat lopen of loopt naar iets toe, schopt er tegenaan en gaat kruipend verder. Hij heeft alleen vrijdag gespeeld met zijn nichtje de 6e ziekte blijkt te hebben dus duimen dat hij niet aangestoken is. 21 mei ook de 14 maanden prik (1 maand later dan normaal) daar zie ik wel tegenop. :{

Las ik nou een stapper Dot?! ^O^
En een goor campingbed....ieuw, wij hebben 2 katten maar kattenpis is echt vies! Wij hebben onze kinderwagen via Marktplaats, gevraagd of ze niet rookten, geen honden hadden etc. Allemaal niet het geval. Bleek die wagen een jaar in de schuur te hebben gestaan waar ze ook frituurden.....Uren aan het schrobben geweest.
Fijn om te lezen Burdie dat heerlijke genieten!
Klinkt als een heerlijke dag Shandaly! 40 jaar....wow.
Een geweldige foto van Ferrari, wat een handig opblaasbare zandbak is dat. Nu onze tuin klaar is, kunnen we na gaan denken over vermaak in de tuin voor de kleine man.
  maandag 4 mei 2015 @ 11:26:39 #61
52229 Chanty
pi_152257598
Leuk te lezen wat jullie voormalige baby's al allemaal kunnen :o Aan het rondstappen en in kastjes klimmen :D Dat kan mijn baby nog laaaang niet (die weet nog steeds niet hoe hij van buik naar rug moet rollen :+).

Hij is 21 juni jarig dus duurt nog even maar vind het wel leuk om alvast mee te lezen en een beetje op de hoogte te zijn van iedereen hier.
pi_152258292
Ik was vanochtend bij de bedrijfsarts en het gesprek begon goed, want een van de eerste dingen die hij zei was: 'vier dagen werken is voor een jonge moeder natuurlijk sowieso een grote belasting'.

Misschien heeft hij gelijk hoor, maar ik vind het zo typisch weer, dat je dus bij een paar keer ziek zijn als moeder direct gewezen wordt op het 'feit' dat vier dagen werken wel 'heel veel' is. Ik heb dus ook alleen geantwoord dat dat volgens Nederlandse maatstaven wellicht veel is of een grote belasting, maar dat dit in veel andere landen heel normaal is dus dat het erg relatief is allemaal. :+ .
pi_152258934
Pff Franny, lekkere binnenkomer weer. :{

Hier gaat ook alles goed gelukkig.
Nog steeds wel een snotneus (snot uit haar neus, ze is zelf geen snotneus oO<), maar volgens mij wel wat minder aan het worden.
Ze eet als een bootwerker en brabbelt de oren van m'n kop.
Ze staat soms los of loopt achter haar poppenwagen of babyrollator.
Maar het liefst wordt ze voorgedefinieerde in haar fietsje. Dat is echt tot nu toe het beste cadeau ever!!

Ze zit nog wel op de onderste lijn van de curve, maar daar maak ik me geen zorgen over.
Ze was vorige week 8230 gram en 72cm.

Ik zag vanmorgen bij het wegbrengen een moederdagcadeautje in haar bakje liggen O+

Lucas over anderhalve maand alweer 1??? :o
pi_152259569
Klinkt goed, bf! Snotneus is echt gewoon een soort permanent verschijnsel he, hier ook!

Nou, ik heb nog even een mail gestuurd naar de bedrijfsarts, omdat het me dwars zat, dat ik het begin van het gesprek niet prettig vond. Omdat hij mijn ziekzijn direct zo koppelde aan het moederschap en het aantal uren dat ik werk. Ik kreeg een fijn antwoord: hij biedt zijn verontschuldigingen aan en legt uit dat zijn opmerking voortkwam uit zijn praktijkervaring waarin hij merkt dat ouders vaak overbelast zijn, en daardoor ook regelmatig ziek en dat in de praktijk de zorg tussen ouders ook niet goed verdeeld is waardoor de belasting vooral bij de moeder terechtkomt. Ben blij dat hij het heeft uitgelegd, nu is het ook weer uit mijn systeem.
  maandag 4 mei 2015 @ 13:33:02 #65
73386 Fazz
onderweg
pi_152260952
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2015 17:21 schreef Burdie het volgende:
Welk tempo? :')
:D Dat wordt afkicken voor me vanaf volgende week :o :+
  maandag 4 mei 2015 @ 13:39:45 #66
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_152261182
quote:
7s.gif Op maandag 4 mei 2015 13:33 schreef Fazzoletti het volgende:

[..]

:D Dat wordt afkicken voor me vanaf volgende week :o :+
Gewoon een poging doen het tempo op te krikken! ;).
Volgende week al joh? :D
Heb je leuke plannen gemaakt voor z'n verjaardag? Ben je al op de trip down memory lane ;)?

Franny, fijn dat hij er nog even op terug kwam per mail :).

Hier hadden we net de eerste echt serieuze driftbui... Kuiken mocht van mij niet met een stift spelen en toen ging hij los. Gillen. Krijsen. Slaan. Huilen. Nog harder gillen. Op de grond bonken en rollen. Compleet onbereikbaar -O-.
Ik heb hem laten begaan, terwijl ik voor hem bereikbaar bleef, en na een paar minuten wilde hij al snikkend toch maar wel aan de borst. Nu slaapt 'ie O+. Ventje. Zo klein, zoveel emoties en gevoelens, zo weinig mogelijkheden nog om ze te uiten... ik werd er zelf ook verdrietig van. ;( O+.
KuikenGuppy
pi_152261336
Franny fijn dat het rechtgezet is met de bedrijfsarts/

Ah zielig he burdie als ze nog niet kunnen vertellen wat ze willen.

Mijn duo biedt zich te koop aan.
  maandag 4 mei 2015 @ 13:47:33 #68
73386 Fazz
onderweg
pi_152261451
quote:
1s.gif Op maandag 4 mei 2015 13:39 schreef Burdie het volgende:

[..]

Gewoon een poging doen het tempo op te krikken! ;).
Volgende week al joh? :D
Heb je leuke plannen gemaakt voor z'n verjaardag? Ben je al op de trip down memory lane ;)?

Ja 14 mei O+ De memory lane begon al op het moment dat het een jaar geleden was dat ik met verlof ging :') We gaan het vieren met alleen naaste familie, dat is wel genoeg. Vriend heeft een zandbak voor hem getimmerd in de tuin, dat wordt het kado O+ en veel ballonnen want die zijn de bom :+

Tot volgende week, dan zal ik hier gaan meelezen & schrijven *) :W
  maandag 4 mei 2015 @ 13:48:27 #69
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_152261482
Koopje, FR! Ik zou 't doen ;).
KuikenGuppy
pi_152261580
Da's niet duur nie, f_r! ;)

Ik ben vanochtend met twee kinderen wezen zwemmen. Femke had gewoon haar baby/peuterzwemlesje, en Lars heeft vakantie van school, dus heb 'm maar gewoon meegenomen. Na de les nog even in het golfslagbad rondgehangen enzo... Poeh... Ik kan me nu dus echt niet meer voorstellen dat ik dat vorig jaar maandenlang standaard elke maandag deed: met twee kleinekinderen gaan zwemmen... :O Scheelt wel dat ze toen natuurlijk veel kleiner waren, en Femke met name nog niet zo'n eigen willetje had toen ;)

Fijn dat het uitgesproken is Franny. Ik werk ook 4 dagen, en daarnaast vrijwel het gehele huishouden. Soms denk ik dat ik eigenlijk 'gewoon' 5 dagen moet gaan werken, en dan hulp erbij zoeken voor het huishouden enzo. Met die ene dag vrij denkt iedereen dat je alles wel even in die ene dag zult gaan doen ;)
  maandag 4 mei 2015 @ 14:26:55 #71
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_152262603
quote:
2s.gif Op maandag 4 mei 2015 12:45 schreef Franny_G het volgende:
Klinkt goed, bf! Snotneus is echt gewoon een soort permanent verschijnsel he, hier ook!

Nou, ik heb nog even een mail gestuurd naar de bedrijfsarts, omdat het me dwars zat, dat ik het begin van het gesprek niet prettig vond. Omdat hij mijn ziekzijn direct zo koppelde aan het moederschap en het aantal uren dat ik werk. Ik kreeg een fijn antwoord: hij biedt zijn verontschuldigingen aan en legt uit dat zijn opmerking voortkwam uit zijn praktijkervaring waarin hij merkt dat ouders vaak overbelast zijn, en daardoor ook regelmatig ziek en dat in de praktijk de zorg tussen ouders ook niet goed verdeeld is waardoor de belasting vooral bij de moeder terechtkomt. Ben blij dat hij het heeft uitgelegd, nu is het ook weer uit mijn systeem.
heuj was dat toevallig dokter B.? kaal met een bril? die vind ik zo tof doorgaans. heeft mij zo fij. geholpen.

volgens mij zitten onze scholen bij t zelfde bestuur nl.
Kwak
pi_152262908
Ik werk ook 4 dagen, plus het huishouden. Het is eigenlijk te veel voor mijn falende lichaam

Respect shandaly met 2 kinderen. Wij gaan vrijdag want dan hebben we feest.

Mijn schouderblad doet nog pijn. En dan Ean en Sac in en uit de fietsstoeltjes tillen en in en uit het karretje :'(
pi_152262924
Nee, dat was 'em niet, kwak!

Lijkt me ook pittig met twee kinderen zwemmen, Shandaly.
Wij hebben ook een schoonmaakster. Ik heb zo'n hekel aan het huishouden doen! En ik wil de vrije tijd die ik heb, zeker met I, helemaal kunnen benutten. Kun je niet ook nu al hulp inschakelen?

Fazz en Chanty, bijna hier! Gezellig! Klinkt nu al als een leuk verjaardagsfeestje, Fazz. Ballonnen zijn inderdaad helemaal te gek. O+ .

Ah, Burdie, is het ook zo ver met kuiken.. Ik ben er inmiddels wel een beetje aan gewend en kan het nu ook van me afzetten.
  maandag 4 mei 2015 @ 15:55:42 #74
52229 Chanty
pi_152265768
quote:
1s.gif Op maandag 4 mei 2015 12:19 schreef Butterflower het volgende:
Pff Franny, lekkere binnenkomer weer. :{

Hier gaat ook alles goed gelukkig.
Nog steeds wel een snotneus (snot uit haar neus, ze is zelf geen snotneus oO<), maar volgens mij wel wat minder aan het worden.
Ze eet als een bootwerker en brabbelt de oren van m'n kop.
Ze staat soms los of loopt achter haar poppenwagen of babyrollator.
Maar het liefst wordt ze voorgedefinieerde in haar fietsje. Dat is echt tot nu toe het beste cadeau ever!!

Ze zit nog wel op de onderste lijn van de curve, maar daar maak ik me geen zorgen over.
Ze was vorige week 8230 gram en 72cm.

Ik zag vanmorgen bij het wegbrengen een moederdagcadeautje in haar bakje liggen O+

Lucas over anderhalve maand alweer 1??? :o
Ja :'( :o O+

Wanneer is jouw dame nou echt begonnen met goed eten? En jullie deden ook Rapley?

Nette reactie van de bedrijfsarts :)

Och Burdie O+ ;( Lijkt me wel heftig zo'n driftbui.

FR wist niet dat ze zo leuke kindjes verkochten bij de Hema :D
pi_152270941
Dag allemaal O+ Tot ziens in het peutertopic :W

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Sarcasme. Herken het.
pi_152271926
Daahaag!! :W
pi_152272159
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2015 18:54 schreef Spirit82 het volgende:

SPOILER
Moest die mevrouw achter Isa nodig plassen? :P

Kom snel! O+
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
  maandag 4 mei 2015 @ 19:55:16 #78
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_152273211
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2015 18:54 schreef Spirit82 het volgende:

SPOILER
Isa ziet er goed jarig uit! O+ Leuke taart ook!

Tot over 2,5 maand! :W omg :X

Ik zag ook nog een blije Sac in een toffe zandbak (ik wil ook een tuin!) en zag dat ze ook nog te koop is! O+ Zijn Sac en Ean samen 5,- of is het per stuk?

Voor de rest ehh.. haak ik maar weer gewoon aan? Het topic gaat helemaal niet zo snel, maar toch kan ik het niet bijhouden :@
  maandag 4 mei 2015 @ 20:18:39 #79
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_152274411
:W Spirit!

Hebben jullie kleintjes twee minuten stilte gehouden? Kuiken heeft wel gekeken, en druk terug gesalueerd naar de aanwezige veteranen O+. Hij vond het geloof ik wel indrukwekkend. Twee minuten stil was wat veel gevraagd voor hem, maar ik vond het mooi zo samen te kunnen kijken. Hopelijk maakt hij nooit een oorlog mee.
KuikenGuppy
pi_152274676
I zat te spelen en ze zei af en toe whaaawhaa. Toen de oude veteranen in beeld kwamen voor het krans leggen, ging ze heel lief naar ze zwaaien en dag zeggen. Als ze groter is, ga ik wel naar de herdenking hier in DH. Wil haar dat wel meegeven.

Dit jaar moest ik bij de twee minuten stilte denken aan alle moeders die tijdens de oorlog hun kinderen moesten achterlaten (ik hoorde daarvoor het verhaal van Hanneke Groenteman die als kind van twee door haar ouders bij een onderduikadres werd achtergelaten...) en sowieso alle kindjes die in de oorlog zijn omgekomen; daar kreeg ik buikpijn van.
pi_152275577
Femke lag al te slapen om 20:00u... Niets van meegekregen dus. Lars dit jaar wel voor het eerst echt mee laten kijken, en stil laten zijn enzo. Op kleuterniveau uitgelegd waarom (en dat we daarom dus ook geen tekenfilmpjes gingen kijken, vandaag niet!) Juist dat, dat proberen uit te leggen aan een kleuter wat vandaag voor dag is, dat maakte dat het dit jaar ook wat harder binnenkomt. En het is ook alweer precies vijf jaar geleden dat we vandaag de crematie van mijn schoonvader hadden, met kraamhulp en al op locatie...

Wat een heerlijk jarig meiske heb je daar Spirit O+ Tot volgende week!
pi_152277820
Bij het taptoe-signaal zat S ademloos te kijken en te luisteren. Zodra dat klaar was ging ze met een pollepel op de kast staan timmeren :')

quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2015 15:55 schreef Chanty het volgende:

[..]

Ja :'( :o O+

Wanneer is jouw dame nou echt begonnen met goed eten? En jullie deden ook Rapley?

Ik denk dat dat met een maand of 9 was. We deden niet echt rapley. Ik gaf haar af en toe wel wat stukken groente of fruit om op te kauwen, maar het meeste heeft ze gepureerd gekregen. Ik heb zo'n stomer van Avent waar ik haar hapjes in maak.
Doe ik nu nog. Of ze eet met ons mee. Of we geven een potje/bakje. Net wat uitkomt.

Biologische babyvoeding is nu trouwens in de bonus bij AH! w/
pi_152278649
Mijn dreumes lag al -heel stil- te slapen ;) Ze had haar middagdut overgeslagen en viel tijdens het verschonen op het aankleedkussen zo in slaap _O-
  dinsdag 5 mei 2015 @ 11:56:25 #84
52229 Chanty
pi_152292542
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2015 21:24 schreef Butterflower het volgende:
Bij het taptoe-signaal zat S ademloos te kijken en te luisteren. Zodra dat klaar was ging ze met een pollepel op de kast staan timmeren :')

[..]

Ik denk dat dat met een maand of 9 was. We deden niet echt rapley. Ik gaf haar af en toe wel wat stukken groente of fruit om op te kauwen, maar het meeste heeft ze gepureerd gekregen. Ik heb zo'n stomer van Avent waar ik haar hapjes in maak.
Doe ik nu nog. Of ze eet met ons mee. Of we geven een potje/bakje. Net wat uitkomt.

Biologische babyvoeding is nu trouwens in de bonus bij AH! w/
Hmmm 9 maanden zijn wij al gepasseerd ;( En voeren lukt alleen als meneer EN honger heeft EN het HEEEEL erg lekker vindt (en dat is maar bij weinig) EN het hem uitkomst om gevoerd te worden. Maar Rapley wil ook nog niet echt vlotten qua hoeveelheden. Nou ja… hij is nog geen jaar.
pi_152293006
Ok, we zitten in de uitprobeer groeisprong. Zitten ze daar niet hun hele leven in?
Hij heeft ook nog eens ontzettende boevenogen en een lieve glimlach dus het is best lastig om streng te blijven kijken. :D

Wat betreft eten is het hier elke dag een beetje afwachten. Gisteren at ie zijn rijst met een hoop gesmak op terwijl hij vorige week de rijst uittufte. Maar het is eigenlijk geen moeilijke eter gelukkig....en hij mag alles meeproeven met ons. Eten moet een feestje zijn, dus als hij iets niet wilt, ok dan niet. Zolang hij maar blijft proeven. Totnogtoe was witlof het enige wat hij echt niet lekker vond. En alles uit potjes :P daar doet hij zijn mond niet voor open, onze verwende fijnproever. Vanavond eten we risotto dat gaat er meestal ook met een recordtempo in.
pi_152300269
Ff stukkie fietsen :')

SPOILER
Uiteindelijk vond ze het geweldig! Vooral toen het hard ging waaien zat ze enthousiast te spartelen niet echt handig voor mij, maar wel schattig oO<
  dinsdag 5 mei 2015 @ 17:50:22 #87
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_152303453
Oh dames, wil iemand nog een nog-net dreumes hebben? -O-

Constant uitdagen, hele tijd met alles gooien, aan dingen zitten waar ze niet aan mag komen, etc etc. Vooral dat gooien is echt bloedirritant. Hebben alles geprobeerd, afleiden, alternatieven bieden (bal), boos worden, etc. Niks helpt.

Fase fase fase fase fase...
pi_152304426
quote:
8s.gif Op dinsdag 5 mei 2015 17:50 schreef XcUZ_Me het volgende:
Oh dames, wil iemand nog een nog-net dreumes hebben? -O-

Constant uitdagen, hele tijd met alles gooien, aan dingen zitten waar ze niet aan mag komen, etc etc. Vooral dat gooien is echt bloedirritant. Hebben alles geprobeerd, afleiden, alternatieven bieden (bal), boos worden, etc. Niks helpt.

Fase fase fase fase fase...
Gaat wel over als ze 4 zijn :P
  dinsdag 5 mei 2015 @ 18:39:01 #89
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_152304718
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2015 18:29 schreef Troeta het volgende:

[..]

:'(
pi_152306395
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2015 18:29 schreef Troeta het volgende:

[..]

Ik vind het juist erger worden met 4. Leuk die invloeden van school. Ik citeer mijn kleuter :" en nou kappen, ik ben jullie gezeur zat". Dit was nadat ze de opdracht kreeg dr kamer op te ruimen.
*poef* nu is het weg
pi_152307380
Rosalie zei net: "mama? Gottedomme zeggen?"

Gelukkig was het een serieuze vraag van haar om een bevestiging dat dit geen oke woord was. Maar :'(

En idd wat KJ zegt. Ik vind Eva een stuk pittiger nu met 4 dan dat ze met 2 was.
Sorry XM, niet wat je wilde horen waarschijnlijk :*
  dinsdag 5 mei 2015 @ 20:07:15 #92
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_152307958
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2015 16:07 schreef Butterflower het volgende:
Ff stukkie fietsen :')

SPOILER
Uiteindelijk vond ze het geweldig! Vooral toen het hard ging waaien zat ze enthousiast te spartelen niet echt handig voor mij, maar wel schattig oO<
Awwwwh! Die traanoogjes op de 2e foto ziet er zielig maar ook erg schattig uit O+
Gelukkig vond ze het uiteindelijk toch wel leuk. Grappig dat ze de wind leuk vond trouwens, Nora vindt het echt verschrikkelijk. Heel handig, want we wonen aan zee :P

Herkenbaar wbt het gooien, XM. Ik blijf ook maar gewoon herhalen dat ze niet mag gooien en uitleggen waarom niet, ooit zal het wel blijven hangen toch?
Klinkt wel alsof Noor alvast is begonnen met de peuterpuberteit :)

quote:
1s.gif Op dinsdag 5 mei 2015 19:27 schreef kaatjejannie het volgende:

[..]

Ik vind het juist erger worden met 4. Leuk die invloeden van school. Ik citeer mijn kleuter :" en nou kappen, ik ben jullie gezeur zat". Dit was nadat ze de opdracht kreeg dr kamer op te ruimen.
:D

Hier is Nora al weken tussen 04.30 en 05.00u wakker :O Het lukt haar dan echt niet meer om te gaan slapen, ook niet bij ons in bed.
Ik ben wel blij dat de klok een uur vooruit is, anders zaten we om 03.30u/04.00u al beneden ;)
pi_152312807
Ah die traanoogje bf.
Sylver dat is wel heel vroeg.

Ik ga elke avond even bij mijn meiden kijken. Ik vind het zo mooi hoe ontwapenend ze slapen. Sac blijft nu wel met haar hoofd de goede kant op liggen. Wel helemaal bovenaan in bed met haar bips in de lucht.
pi_152315522
Oei XM, dat gooien zou ik ook bloedirritant vinden. Duimen dat ze dat truukje hier nog even uitstelt.

Vier negeer ik maar even. Hoewel we twee weken geleden nog naar een open dag van een basisschool zijn geweest. :o :')

Vandaag gingen we zwemmen schoolvakantiebonuspunten! en wat ik zo grappig vind: ze pikt elke keer wel weer een poppenmoedertje van vijf op die zich dan over haar 'ontfermt' en die dan met haar speelt. M. speelt gewoon haar eigen spel terwijl er iemand haar de hele tijd de bal weer geeft. :') :D
  woensdag 6 mei 2015 @ 04:57:43 #95
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_152320469
04.20u, ik kan er bijna de klok op gelijk zetten :O
pi_152320617
Vroeg Sylver sterkte vandaag.

Limone goed bedacht van M.

Gooien zo irritant sac doet dat oik. En ik heb er nu 2 die hysterisch gaan huilen als iets niet mag/lukt.

sac stort dan ook ter aarde en ean krijst dat het niet eerlijk is/ze niet meer wil zien ed.

En sac daagt wan uit aan haar zitten/knijpen/duwen waarop ean weer gaat krijsen. Mijn geduld kan dit toch niet altijd aan.
pi_152321328
Poeh Sylver... dat is echt wel heel vroeg... Dan is het nog niet eens licht, wel? Wilde de tip geven om extra verduisterende gordijnen te gebruiken, maar met dit soort tijdstippen is dat niet het issue...

Ik geloof dat ik nu toch wel blij ben dat er drie jaar leefstijdsverschil tussen Lars en Femke zit. Ok, ze willen wel altijd hetzelfde waar het niet altijd kan, maar je kan ook makkelijker aan de oudste uitleggen wat er aan de hand is, en dat ie sommige dingen misschien beter anders op kan lossen.

Limone, wat klinkt dat lief O+ En zwemmen! O+

Kijken naar slapende kindjes O+ Heerlijk he. Ik doe het eigenlijk veel te weinig, want ik ben meestal veel te bang dat ik ze wakker maak...

XM, tegenberichtje, ik vind het juist makkelijker worden rond 4, en als ze naar school gaan. Ok, er komen soms wel eens uitspraken uit Lars' mond waarvan ik me afvraag waar ie dat nou weer opgepikt heeft, maar het is ook zoveel makkelijker om dingen uit te leggen, te overleggen, hem zelf dingen op te laten lossen met een klein beetje sturing..

Butterflower, wat een prachtige foto's eigenlijk. O+ Intens verdrieting, maar gelukkig weten jullie dat het maar tijdelijk was. Lief helmpje trouwens!
pi_152321506
Het gaat gebeuren....ik ga zo naar voor het eerst naar een binnenspeeltuin. Als jullie niets meer van me horen ben ik bedolven onder de ballen van de ballenbak.
pi_152321539
Dat overleef je wel ;) Ik heb laatst een ballenbak overleefd terwijl 8 (!) kleuters me probeerden in te graven... Was kantjeboord, dat wel, maar ik ben er ook nog! ;)
  woensdag 6 mei 2015 @ 09:49:40 #100
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_152322954
Succes exode! :P B gaat het vast super vinden ;).
Ik laat mijn man altijd mee gaan als kuiken in de ballenbak gaat, ik vind die dingen echt zo verschrikkelijk vies... :@.

Ik ben aan het verzinnen wat we vandaag gaan doen, er is ivm vakantie geen zwemles maar wel weer een hoop andere dingen... kan niet kiezen :')!
KuikenGuppy
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')