abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_6720641
Ik keek dus zondagavond naar JFK op NET5....Derde keer dat ik de film zag, en het blijft een verdomd goede film. Die JFK moord is gewoon erg complex. De vraag blijft wie hem heeft vermoord....Any idea's?

Peace,

Alberto

zondag 10 november 2002 @ 02:05:44 #2
2391 Jimmy
Door het bot
pi_6720660
Mijn moeder.
Rock 'n Roll Motherfucker - Join the Rock 'n Roll Jihad!
www.last.fm/user/JimmyShelter
Jimmy Shelter
Sleazerock.nl
pi_6720727
Heel veel getuigen gestorven......

http://www.jfk-assassination.de/deaths.html

peace,

Alberto

zondag 10 november 2002 @ 02:16:44 #4
36533 Shyte
Stone free..
pi_6720750
CIA..

zondag 10 november 2002 @ 02:17:29 #5
36533 Shyte
Stone free..
pi_6720756
En Oswald was een MK-Ultra-deelnemer....
pi_6720776
helaas pindakaas...alle FBI files worden onder de mom "National Security" pas 75 jaren na dato vrij gegeven

ontopic:
het eindpleidooi van Kevin Costner was buitengewoon ontroerend, meesterwerk !

pi_6720825
Antwoord: Republikeinse elementen in de regering destijds. Lee Harvey Oswalds was de vermeende schutter, Jack Ruby legt em om en alle bewijs is meteen weg want alles wat rest is een ge-ensceneerde wraak-actie. Strakke conspiracy toch? [e] typo [/e]

[Dit bericht is gewijzigd door proximity op 10-11-2002 02:28]

Elke kont heeft twee gezichten
pi_6720827
Die JFK moord is net zo complex als de Pim F. moord.

Helaas is er een sensatie film van gemaakt (van JFK)

Free people own guns! Slaves do not!
pi_6720849
quote:
Op zondag 10 november 2002 02:27 schreef Vampier het volgende:
Die JFK moord is net zo complex als de Pim F. moord.
pi_6720858
Lee Harvey Oswald.
"I only sign for beautiful girls" Marat Safin
  zondag 10 november 2002 @ 02:32:15 #11
36533 Shyte
Stone free..
pi_6720869
quote:
Op zondag 10 november 2002 02:30 schreef Vlens_de_Vos het volgende:
Lee Harvey Oswald.
Die is vermoord...
pi_6720872
quote:
Op zondag 10 november 2002 02:30 schreef Vlens_de_Vos het volgende:
Lee Harvey Oswald.
Yes, ik zag de tweede typo te laat
pi_6720890
quote:
Op zondag 10 november 2002 02:32 schreef proximity het volgende:

[..]

pi_6720892
quote:
Op zondag 10 november 2002 02:32 schreef Shyte het volgende:

[..]

Die is vermoord...

Ja. Maar niet voordat ie eerst JFK omgelegd had.
  zondag 10 november 2002 @ 02:36:05 #15
37444 SMOOGY
Ja ik wel..(ook doordeweeks)
pi_6720903
Sorry man..
Ik deed het echt niet expressssss...
als je denk van wel..?? dan wat of.?
  zondag 10 november 2002 @ 02:37:45 #16
24717 Pierre_Smirnoff_2
War=Peace Ignorance=Strength
pi_6720916
Toch raar dat als je 30 jaar na dato iedereen best kan geloven dat het inderdaad de CIA is die JFK vermoord heeft.......maar kan iedereen het ook geloven als je NU voor de gek gehouden wordt door propaganda en desinformatie wat betreft de oorlog in Irak. En zou je raar opkijken als je over 75 jaar te horen krijgt dat Senator Wellstone uit de weg geruimd is in 2002 omdat ie een bedreiging vormde voor het Bush-regime??
Waarschijnlijk zou je jezelf terugkijkend op deze periode "naief" noemen als dit later waarheid blijkt te zijn geweest..als heh.
Dan heb ik het nog niet eens gehad over de echte motieven achter de Bijlmerramp en recentelijk de moord op Pim Fortuyn.
Je ziet zelfs dat na 10 jaar de mensen beter naar de feiten kijken of objectiever zijn...de officiele verklaring van de bijlmerramp bijvoorbeeld, wie staat daar nu nog 100% achter? niemand toch? Toen wel...toen slikte we het..
"If this were a dictatorship, it'd be a heck of a lot easier, just so long as I'm the dictator" -- U.S. President G.W.Bush
  zondag 10 november 2002 @ 02:39:03 #17
2391 Jimmy
Door het bot
pi_6720928
quote:
Op zondag 10 november 2002 02:37 schreef Pierre_Smirnoff_2 het volgende:
Je ziet zelfs dat na 10 jaar de mensen beter naar de feiten kijken of objectiever zijn...de officiele verklaring van de bijlmerramp bijvoorbeeld, wie staat daar nu nog 100% achter? niemand toch? Toen wel...toen slikte we het..
Wat is er dan echt gebeurd? Aliens?
Rock 'n Roll Motherfucker - Join the Rock 'n Roll Jihad!
www.last.fm/user/JimmyShelter
Jimmy Shelter
Sleazerock.nl
  zondag 10 november 2002 @ 02:59:19 #18
20104 BlackJack
Comfortably drunk
pi_6721053
Als er ook maar iets van die film waar is (zoveel inzicht heb ik daar niet in) lijkt het me duidelijk dat de geheime diensten informatie achtergehouden hebben. Een mogelijke verklaring daarvoor zou deze "conspiracy theory" zijn, maar dat ligt zeker niet vast. Wel vind ik het vreemd dat de regering er zo moeilijk over doet die documenten openbaar te maken.
You raise the blade, you make the change
You re-arrange me till I'm sane
pi_6721070
Het verschil tussen de film en de werkelijkheid:

http://mcadams.posc.mu.edu/jfkmovie.htm

zondag 10 november 2002 @ 03:36:50 #20
20104 BlackJack
Comfortably drunk
pi_6721241
quote:
Op zondag 10 november 2002 03:04 schreef DopeBoy het volgende:
Het verschil tussen de film en de werkelijkheid:

http://mcadams.posc.mu.edu/jfkmovie.htm

Bedankt voor de link...
nu weet ik het echt niet meer. Denk eik dat het vrij weinig zin heeft hierover te speculeren, op een antwoord kom je toch niet.
You raise the blade, you make the change
You re-arrange me till I'm sane
  zondag 10 november 2002 @ 04:37:53 #21
15352 Nyrem
Wag the dog
pi_6721464
Cia/Mafia
pi_6722364
Waarschijnlijk is het toch Lee Harvey Oswald geweest...
I´m back.
  zondag 10 november 2002 @ 12:25:40 #23
30818 ParAlien
The Truth Hurts
pi_6722718
Ik weet niet wie (Ik denk de CIA), maar ik denk wel te weten waarom, lees mee met een stuk uit 1 van mijn boeken van Jim Marrs:

Het rapport verklaarde dat agenten via een afluisterapparaatje op de telefoonlijn een gesprek hadden afgeluisterd tussen de befaamde reporter Dorothy Killgallen en een goede vriend in Hollywood. De vriend praatte over een breuk tussen Monroe en de Kennedys en zei dat de actrice partys bezocht die werden gehouden door de inner circle van Hollywood. Daar dreigde ze een persconferentie te houden en geheimen te openbaren die ze te weten was gekomen van John en van Robert Kennedy.
Volgens het rapport omvatten deze geheimen haar kennis over bases op Cuba misschien een verwijzing naar de sovjet-raketlanceerinrichtingen die twee maanden later de Cubacrisis veroorzaakten en de plannen van Kennedy Om Fidel Castro te vermoorden.
Maar het eerste geheim op de lijst was een bezoek van de president aan een geheime luchtmachtbasis om dingen uit de ruimte te inspecteren. Kilgallen leek niet geschokt door deze opmerking. In feite antwoordde ze volgens het CIA-rapport dat ze misschien de oorzaak wist van zon bezoek een ongeluk in New Mexico laat in de jaren veertig. Ze verklaarde dat ze midden jaren vijftig van een Britse regeringsfunctionaris gehoord had over een geheime poging de herkomst van het neergestorte ruimteschip en de dode lichamen vast te stellen.

Een stuk verderop in het boek.

Verdere steun voor de mogelijkheid dat men op hoog niveau over kennis over UFOs beschikt, komt van een voormalig purser aan boord van Air Force One, het Amerikaanse presidentiele vliegtuig. Hij vertelde over een cryptische opmerking van president Kennedy. Bill Holden, die ook dienst deed als ladingmeester van de Air Force One, reisde met Kennedy naar Europa in de zomer van 1963. Een UFO-conferentie in Bonn was aan boord op een morgen aanleiding voor een discussie over het onderwerp.
Holden zei dat hij zich tot Kennedy wendde en vroeg: Wat denkt u over UFOs, meneer de president? Hij zei dat Kennedy heel ernstig werd en even nadacht voor hij antwoordde: Ik zou het publiek over de toestand met buitenaardse wezens willen vertellen, maar ik ben aan handen en voeten gebonden.
Geprikkeld door zulke verlokkelijke stukjes bewijsmateriaal, hebben sommige onderzoekers zelfs beweerd dat de moord op Kennedy bedoeld was om te voorkomen dat hij nieuws over buitenaards bezoek aan het publiek zou doorgeven.
Niet alleen lijken deze verhalen enige bewijslast op te leveren voor de geschiedenis van de geborgen schotels, maar ook maken recente brieven van de regering duidelijk dat Project Aquarius het onderwerp van de telex die de hele discussie over de documenten op gang bracht werkelijk bestaat.

Toen een onderzoeker een verzoek in gevolge de wet Vrijheid van Informatie verzond aan de National Security Agency (NSA), antwoordde Dennis Chadwick, hoofd Informatiebeleid: Neemt u alstublieft aan dat Project Aquarius niets te maken heeft met ongeïdentificeerde voorwerpen in de lucht. Chadwick voegde eraan toe: Aangezien u in uw brief aangeeft dat u de vergoeding van 15.000 dollar voor het zoeken van gegevens betrefende Aquarius niet zal betalen, is wat ons betreft uw verzoek met dit antwoord afgehandeld. Hierdoor niet afgeschrokken informeerde de onderzoeker verder en kreeg op 15 april 1986 dit intrigerende antwoord van Julia Wentzel, directeur Beleid van de NSA: Het document dat gevonden is ingevolge uw verzoek per brief van 7 maart, is door de NSA bekeken, zoals verlangd wordt door de FOIA (Freedom of Information Act) en er is van vastgesteld dat het op dit moment naar behoren als geheim is geclassificeerd en TOP SECRET blijft Het document heeft een geheimhoudingsclassificatie omdat van de openbaarmaking ervan redelijkerwijs kan worden verwacht dat ze de nationale veiligheid uitzonderlijk grote schade kan berokkenen Terwijl ze het bestaan van een TOP SECRET Project Aquarius bevestigde, gaf de NSA geen aanwijzing dat dit betrekking had op UFOs. Met in het achterhoofd de mate waarin de regering in het verleden placht terug te vallen op semantische dubbelzinnigheid, geloofden sommige onderzoekers dat de ontkenning dat het project ongeïdentificeerde voorwerpen in de lucht betrof, de vraag open liet omtrent wel geïdentificeerde voorwerpen op de grond.

Het Nieuws voor vandaag: [b]http://www.nso.lt/chemtrails/faq.htm[/b]
  zondag 10 november 2002 @ 12:34:10 #24
19961 Sollog
Hail Arawn!
pi_6722797
quote:
Op zondag 10 november 2002 12:25 schreef ParAlien het volgende:stukje uit een cool boek
Dat komt toch uit het "Alien Logboek" van Jim Marrs? Dat boek kan ik iedereen aanraden, staat coole shit in.
Proud member of [b]Priests of Darkness[/b],The only Necro only guild in DAoC
pi_6722834
de dader die toen is aangewezen, Lee Harvey Oswald, kan technisch en met zijn vermogens de moord niet hebben gepleegd...dus zal er wel iets anders achter zitten, maar wat?

I don't know...

“ That was pretty fucking trippy... ”
Pulp Fiction
pi_6722837
Fidel Castro.

Hij heeft igg opdracht gegeven. Castro was de aanslagen op z'n leven zat en heeft besloten iets terug te moeten doen. Dat Robert Kennedy later ook is vermoord is in dat licht ook niet zo vreemd. Robert was binnen de regering van JFK de voorstander van een aanslag op Fidel, mocht Robert president worden dan is het vrij zeker dat hij meteeen opdracht tot liquidatie van Castro zou hebben gegeven.
En daar had Fidel weinig zin an...

En dat Oswald JFK alleen zou hebben neergeschoten lijkt me erg onwaarschijnlijk.

Mara geod dat is mijn mening.

zondag 10 november 2002 @ 12:43:46 #27
30818 ParAlien
The Truth Hurts
pi_6722866
quote:
Op zondag 10 november 2002 12:34 schreef Sollog het volgende:

[..]

Dat komt toch uit het "Alien Logboek" van Jim Marrs? Dat boek kan ik iedereen aanraden, staat coole shit in.

Idd! Bijna 400 pagina's dik. Is inderdaad een aanrader, vooral voor de skeptici onder ons. Maar helaas, ik weet nu al zeker dat ze zo een soort boek toch niet durven te lezen.
pi_6722890
quote:
Op zondag 10 november 2002 12:43 schreef ParAlien het volgende:

[..]

Idd! Bijna 400 pagina's dik. Is inderdaad een aanrader, vooral voor de skeptici onder ons. Maar helaas, ik weet nu al zeker dat ze zo een soort boek toch niet durven te lezen.

Ik lees zelf ook ufo-boeken hoor, als je mij bedoelt.
  zondag 10 november 2002 @ 12:58:05 #29
30818 ParAlien
The Truth Hurts
pi_6722981
quote:
Op zondag 10 november 2002 12:48 schreef Disorder het volgende:

[..]

Ik lees zelf ook ufo-boeken hoor, als je mij bedoelt.

Cool, dan heb ik een tip voor je. Dit bovengenoemde boek, 'Het Alien Logboek" dus van Jim Marrs is idd een aanrader.. maar vooral het boek 'Het UFO-experiment' van Helmut en Marion Lammer! Dat blijft mijn favoriet!
Noem is een boek over UFO's die je hebt gelezen.. ik ben daar wel nieuwsgierig naar...
  zondag 10 november 2002 @ 13:08:00 #30
19961 Sollog
Hail Arawn!
pi_6723073
quote:
Op zondag 10 november 2002 12:58 schreef ParAlien het volgende:

[..]

Cool, dan heb ik een tip voor je. Dit bovengenoemde boek, 'Het Alien Logboek" dus van Jim Marrs is idd een aanrader.. maar vooral het boek 'Het UFO-experiment' van Helmut en Marion Lammer! Dat blijft mijn favoriet!
Noem is een boek over UFO's die je hebt gelezen.. ik ben daar wel nieuwsgierig naar...

Het Ufo-experiment is idd ook goed, ik heb ooit bij "De Slegte" De vliegende schotels zijn geland van Adamski gekocht, die hij samen met Desmond Leslie heeft geschreven, is de eerste druk uit 1954, is toch wel een klassieker
  zondag 10 november 2002 @ 13:20:24 #31
30818 ParAlien
The Truth Hurts
pi_6723203
quote:
Op zondag 10 november 2002 13:08 schreef Sollog het volgende:

[..]

Het Ufo-experiment is idd ook goed, ik heb ooit bij "De Slegte" De vliegende schotels zijn geland van Adamski gekocht, die hij samen met Desmond Leslie heeft geschreven, is de eerste druk uit 1954, is toch wel een klassieker

Hmm.. Adamski weet ik nog net zo niet, met zijn fake foto's. Geen Adamski voor mij.
pi_6723387
quote:

[..]

Is dat boek te vinden in de bieb?
  zondag 10 november 2002 @ 13:44:59 #33
19961 Sollog
Hail Arawn!
pi_6723479
quote:
Op zondag 10 november 2002 13:36 schreef Blue-eagle het volgende:

[..]

Is dat boek te vinden in de bieb?

Hier in Enschede kun je hem gewoon bij de bieb huren, ik heb thuis de Engelse en de Nederlandse versie, anders moet je ff bij De Slegte kijken, daar heb ik de engelse versie gekocht voor een tientje(guldens)
pi_6723909
quote:
... maar ook maken recente brieven van de regering duidelijk dat Project Aquarius het onderwerp van de telex die de hele discussie over de documenten op gang bracht werkelijk bestaat.

Toen een onderzoeker een verzoek in gevolge de wet Vrijheid van Informatie verzond aan de National Security Agency (NSA), antwoordde Dennis Chadwick, hoofd Informatiebeleid: Neemt u alstublieft aan dat Project Aquarius niets te maken heeft met ongeïdentificeerde voorwerpen in de lucht. Chadwick voegde eraan toe: Aangezien u in uw brief aangeeft dat u de vergoeding van 15.000 dollar voor het zoeken van gegevens betrefende Aquarius niet zal betalen, is wat ons betreft uw verzoek met dit antwoord afgehandeld. Hierdoor niet afgeschrokken informeerde de onderzoeker verder en kreeg op 15 april 1986 dit intrigerende antwoord van Julia Wentzel, directeur Beleid van de NSA: Het document dat gevonden is ingevolge uw verzoek per brief van 7 maart, is door de NSA bekeken, zoals verlangd wordt door de FOIA (Freedom of Information Act) en er is van vastgesteld dat het op dit moment naar behoren als geheim is geclassificeerd en TOP SECRET blijft

project Aquarius heeft niks met de JFK-moord te maken, simpelweg omdat het ietwat later uitgevoerd werd (80'er jaren)
verder is project Aquarius voor zover bekend geen project van de NSA maar van DARPA (research amerikaans leger) naar radar-reflectie via luchtlagen, specifiek gericht op kust-radar.
quote:
"... a part of the ARPA sponsored ocean surveillance program under Project MAY BELL. The primary goals of Project AQUARIUS are to experimentally demonstrate the feasibility of detecting both submarine launched ballistic missiles and low-flying aircraft and to compare the experimentally observed detection ranges to theoretically predicted detection ranges."
Report AD 507423, Project AQUARIUS geopenbaard via (FOIA; freedom of information Act), case number 96-F-1327, DARPA

zelfs ufo-enthousiasten geven toe dat Aquarius geen relatie tot ufo's heeft:
http://www.cufon.org/cufon/Aquarius/aquarius.htm#configs

De Telex is geen origineel, Bill Moore heeft beweerd deze in februari 1981 van de NSA te hebben ontvangen, echter heeft enkel een her-typede versie hiervan geopenbaard, het origineel is spoorloos.

enkel, omdat ufo-gelovers kennelijk nooit kunnen toegeven dat een lead mogelijkerwijs geen ultra interessant top-geheim ufo-onderzoeksproject is, enkel is men nu overgestapt in de hypothese dat er nog een _tweede_ project Acquarius bestaat dat wel uitgevoerd is door de NSA [mag ik dan een gaap-smillie inserten, zonder ultieme conspiracy-adepten te veel voor het hoofd te stoten]

Terug naar de moord op Kennedy;
Als er een complot achtersteekt, en eentje dat nog steeds veel invloed heeft (volgens de Stone/Garrison-theory wel), dan is juist het verschijnen van de JFK-film een vreemd aspect, een zeer kostbare investering: Als de moordenaars van JFK dusdanig veel macht hebben zouden ze nooit een kloppende weergave laten filmen en er minstens zorg voor dragen dat er een 'verminkte' versie verschijnt.
Dat is wat mij betreft de grootste makke aan die film, volgens hun eigen beschrijving van de werkelijkheid, had die film nooit gedraaid kunnen worden, en al zeker niet als A-film met dusdanig dure acteurs (al is Costner een serieus te nemen persoon spelen natuurlijk wel twijfelachtig )

Mijn eigen theorie over de moord:
Deze zou geinitieerd zijn door juist rechtse krachten uit de democratische partij, die anti-Kennedy waren.
mogelijk was de aanslag zeker niet bedoeld als moord, enkel een waarschuwing, dat het laatste schot kennedy in de kop trof was de fout, enkel een schot in de arm van een voor hem zittende senator was duidelijk genoeg geweest.
Dit verklaart de lastige cover-up en de grote onrust: ergens is flink wat misgegaan (de uitspraak van Oswald: "Ze zoeken nu gewoon een 'Patsy'")

Juist binnen zijn eigen partij waren op dat moment conflicten, dit bezoek aan Dallas was ook juist bedoeld als zoen-offer naar de conservatieve zuidelijke democraten, die op dat moment zer bezorgd waren over de veels te toegevelijke rol van Kennedy en het gevaar van zijn relaties tot de Mafia, Verder was K's gebrek aan aandacht voor sociale issue's een doorn in het oog van veel zuidelijke democraten (o.a. Johnsson)
Dallas is een uiterst Democratische stad, waarin alle functie door democraten worden ingenomen.

Wat ook interessant is in het kader van de moord is de rol van het politiekorps; zo is Oswald nooit beschuldigd van de moord op K, enkel van die op een Ierse politie-agent. De rol van die politieagent is erg vreemd, zo is onbekend waarom hij juist Oswald 'snapte' en juist op die plek waar hij Oswald trof aanwezig was. hij was diezelfde dag gedurende de ochtend anderhalf uur lang gezien in een coffee-tent met iemand die juist aan Oswalds beschrijving voldoet: was hij de contact-persoon van Oswald?
Deze politieagent was Iers en Democraat, en dus juist iemand uit een doelgroep die erg pro-Kennedy was: Eeveneens is de rol van het politiecorps bij de moord op Oswald opvallend, zij hebben overduidelijk meegeholpen hieraan, waarom?

[Dit bericht is gewijzigd door RM-rf op 10-11-2002 14:44]

"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_6724309
quote:
Op zondag 10 november 2002 12:38 schreef David Letterman het volgende:
de dader die toen is aangewezen, Lee Harvey Oswald, kan technisch en met zijn vermogens de moord niet hebben gepleegd...
Dat is dus niet zo. Het lijkt me raadzaam je eerst eens in de materie te verdiepen voor je met dit soort uitspraken komt.
pi_6724528
quote:
Op zondag 10 november 2002 15:12 schreef Vlens_de_Vos het volgende:

[..]

Dat is dus niet zo. Het lijkt me raadzaam je eerst eens in de materie te verdiepen voor je met dit soort uitspraken komt.

dat heb ik dus gedaan, het interesseert me al tijden, maar als je het wapen neemt waar Oswald mee zou hebben geschoten en de tijd neemt bijv...dan is dat onmogelijk...en dat zeg ik niet als leek, maar iik heb gediend in het USMC en ik weet dus hoe wapens werken, ik weet wat voor wapen hij zou hebben gebruikt, ik zeg net zoals alle wapenexperts dat hij in de beperkte tijd niet de schoten kan hebben gelost die hij zou hebben gelost...

en punt twee, JFK is ook van voren beschoten, dus dat is wel een beetje raar als de enige schutter achter hem zou staan...

dus lul nou niet, ik weet er heel veel van, heb er tientallen boeken over gelezen...

Pulp Fiction
  zondag 10 november 2002 @ 15:44:22 #37
30818 ParAlien
The Truth Hurts
pi_6724682
quote:
Op zondag 10 november 2002 15:12 schreef Vlens_de_Vos het volgende:

[..]

Ja doe dat, verdiep je eens in materie voordat je denkt te weten hoe het zit.
  zondag 10 november 2002 @ 15:47:11 #38
21527 Fonkmeistah
Zinloos Geweldig
pi_6724715
De amerikaanse Joint Chief of Staffs zijn de opdrachtgever..
De aanslag was een aangepaste versie van Operation Northwoods.
een plan bedacht door JCoS dat terreur aanslagen op amerikanen zou plegen en de schuld op de communisten en castro zou schuiven. om zo een excuus voor een invasie van Cuba te creëren.
Kennedy was tegen dit bizarre plan. en zat daarmee de JCoS dwars
gevolg.. een paar maanden later word hij vermoord en de schuld afgeschoven op de communisten.
Zijn Broer die ook voor het presidentschap gaat en in die positie informatie over de ware toedracht en daders zal gaan zoeken vormd natuurlijk een bedreiging en word daarom ook vermoord.
hetzelfde geld voor de zoon van JFK.
John Junior die aangeeft voor het presidentschap te willen gaan ( en met zijn charismatische uitstraling en naamsbekendheid ook zeker zou hebben gewonnen ) maar die vervolgens heel toevallig neerstort met zijn vliegtuig..

niks Castro dus .. gewoon een Inside Job

Zij die willen voorkomen dat je de werkelijke geschiedenis kent, zijn er op uit hem te herhalen.
Do not attempt to think or depression may occur, All sports broadcasts will proceed as normal
pi_6725224
quote:
Op zondag 10 november 2002 15:32 schreef David Letterman het volgende:

[..]

dat heb ik dus gedaan, het interesseert me al tijden, maar als je het wapen neemt waar Oswald mee zou hebben geschoten en de tijd neemt bijv...dan is dat onmogelijk...en dat zeg ik niet als leek, maar iik heb gediend in het USMC en ik weet dus hoe wapens werken, ik weet wat voor wapen hij zou hebben gebruikt, ik zeg net zoals alle wapenexperts dat hij in de beperkte tijd niet de schoten kan hebben gelost die hij zou hebben gelost...

en punt twee, JFK is ook van voren beschoten, dus dat is wel een beetje raar als de enige schutter achter hem zou staan...

dus lul nou niet, ik weet er heel veel van, heb er tientallen boeken over gelezen...

Allemaal onzin.

pi_6725252
quote:
Op zondag 10 november 2002 15:44 schreef ParAlien het volgende:

[..]

Ja doe dat, verdiep je eens in materie voordat je denkt te weten hoe het zit.

Ik pretendeer niet te weten hoe het zit. Ik zeg alleen dat het ontkennen van de mogelijkheid dat Oswald de schutter was volstrekt belachelijk is.
pi_6725352
quote:
Op zondag 10 november 2002 16:32 schreef Vlens_de_Vos het volgende:

[..]

Allemaal onzin.

als je dit dus allemaal onzin vindt, dan begrijp je dus echt geen ruk van wapens, etc...

maar goed, als je denkt dat je het beter weet:

ik nodig je hierbij uit om in de VS, met dezelfde omstandigheden, de training die Oswald zou hebben gehad, het na te doen....ik weet dat je het niet gaat lukken, maar je bent erg overtuigd van jezelf...
voorwaarden: ik betaal de hele reis, maar als je er niet in slaagt (en dat zal je ook niet lukken, gezien ik de betere USMC snipers ken) betaal je de reis etc allemaal terug, plus een bonus van ¤5.000)

als je het allemaal onzin vindt, en je zo zelfverzekerd bent, dan kan je dit alleen maar accepteren...

ik weet alleen dat iik nu een leuke bonus ga ontvangen van je, wat zou ik eens gaan doen met ¤5.000...???

Pulp Fiction
pi_6725505
quote:
Op zondag 10 november 2002 16:41 schreef David Letterman het volgende:

[..]

als je dit dus allemaal onzin vindt, dan begrijp je dus echt geen ruk van wapens, etc...

maar goed, als je denkt dat je het beter weet:

ik nodig je hierbij uit om in de VS, met dezelfde omstandigheden, de training die Oswald zou hebben gehad, het na te doen....ik weet dat je het niet gaat lukken, maar je bent erg overtuigd van jezelf...
voorwaarden: ik betaal de hele reis, maar als je er niet in slaagt (en dat zal je ook niet lukken, gezien ik de betere USMC snipers ken) betaal je de reis etc allemaal terug, plus een bonus van ¤5.000)

als je het allemaal onzin vindt, en je zo zelfverzekerd bent, dan kan je dit alleen maar accepteren...

ik weet alleen dat iik nu een leuke bonus ga ontvangen van je, wat zou ik eens gaan doen met ¤5.000...???

Dat hoef ik helemaal niet te doen, want er is namelijk geen enkel bewijs dat het niet mogelijk is. Er is ook geen enkel bewijs dat de kogels binnen 6 seconden zijn afgevuurd. 8 of 9 seconden is ook zeker mogelijk.
pi_6725681
quote:
Op zondag 10 november 2002 16:51 schreef Vlens_de_Vos het volgende:

[..]

Dat hoef ik helemaal niet te doen, want er is namelijk geen enkel bewijs dat het niet mogelijk is. Er is ook geen enkel bewijs dat de kogels binnen 6 seconden zijn afgevuurd. 8 of 9 seconden is ook zeker mogelijk.

als je alle feiten en de Zapruder film bekijkt, dan zie je dus dat je in ongeveer 8 seconden die meerdere schoten moet lossen, dat is knap, want de beste snipers in mijn jaar konden dat met dat geweer niet...dus het is bewezen dat het dus niet kan in dat tijdsbestek en het type geweer...

dus blijf lekker van jezelf overtuigd, maar de feiten spreken andere talen dan jij waarschijnlijk spreekt....

dus daarom, overtuig me maar, ga op mijn aanbod in, ik weet zeker dat het je niet lukt...

moving target, multiple shots, 8 sec....

zegt genoeg, maar als je anders kan, be my guest, the offer still stands...

en vind het helemaal knap als je achter het doelwit staat en toch een forward shot kan maken....succes....

Pulp Fiction
pi_6739316
Nee nee nee, het zit zo :

Beide Kennedys zijn door het militair industrieel complex omgebracht. Waarom? Zij (de broers) wilden geen oorlog. Ondanks dat de vietnam oorlog voor amerika desastreus verlopen is, is er veel geld aan verdient en heeft het leger waardevolle oefening gehad.
Kennedys opvolger tekende bij zijn aantreden direct de vrijbrief die de oorlog mogelijk maakte.

Als noot bij het geheel geloof ik dat Kennedy door meerder mensen tegelijk is beschoten. 1 persoon heeft echte munitie, de anderen schieten met losse flodders. Zo weet niemand wie de echte schutter was. Oswald is gepakt, maar was niet de rakende schutter. De rakende schutter is weg gekomen. Oswald is wellich geofferd om de andere schutters (mariniers of cia agenten) te laten ontkomen.

maandag 11 november 2002 @ 14:37:28 #45
16475 Absinthe
M'Lord Absinthe the Prett
pi_6739671
quote:

Shut the fuck up! Niet alles is aan die alien-shitzooi van jou gerelateerd!

...ja als je mij zo disrespecteert dan hoef ik jou ook niet te respecteren, en ja dan kan ik weleens aggressief uit de hoek komen met mijn woorden...

en ja dit is een ParAlien immitatie...

Let Absinthe have this world... this hell. Give him the moonkings and be done with it.
  maandag 11 november 2002 @ 15:13:58 #46
30818 ParAlien
The Truth Hurts
pi_6740356
quote:
Op maandag 11 november 2002 14:37 schreef Absinthe het volgende:

[..]

Shut the fuck up! Niet alles is aan die alien-shitzooi van jou gerelateerd!

...ja als je mij zo disrespecteert dan hoef ik jou ook niet te respecteren, en ja dan kan ik weleens aggressief uit de hoek komen met mijn woorden...

en ja dit is een ParAlien immitatie...

Ik jou disrespecteren? Ik ken jou niet eens, triest mannetje dat je bent. En ik heb ook nog nooit op jou gereageerd dus wat ijl jij eigenlijk? Nu ga ik jou pas disrespecteren, klein verveeld ezeltje met de flaporen van een reuzenkonijn en de etterspetters van een 15 jarige. Ga jij mij eens uitleggen waar ik jou gedisrespecteerd zou hebben, eikeltje.
  maandag 11 november 2002 @ 15:29:10 #47
693 ChOas
** Warning: Choking hazard **
pi_6740673
Even ook off-topic:

Truth can be stranger than fiction...

Alleen bij overtreffende trap/vergelijking in tijd wordt 'then' gebruikt.

[Dit bericht is gewijzigd door ChOas op 11-11-2002 15:30]

"I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do.
When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."

[Stephen Roberts]
  maandag 11 november 2002 @ 15:30:09 #48
30818 ParAlien
The Truth Hurts
pi_6740696
quote:
Op maandag 11 november 2002 15:29 schreef ChOas het volgende:
Even ook off-topic:

Truth can be stranger than fiction...

Alleen bij overtreffende trap in tijd wordt 'then' gebruikt.

Goh, thnx voor de rectificatie, ik zal het gelijk ff aanpassen.
pi_6741141
quote:
Op maandag 11 november 2002 14:14 schreef stigchel het volgende:
Nee nee nee, het zit zo :

Beide Kennedys zijn door het militair industrieel complex omgebracht. Waarom? Zij (de broers) wilden geen oorlog. Ondanks dat de vietnam oorlog voor amerika desastreus verlopen is, is er veel geld aan verdient en heeft het leger waardevolle oefening gehad.
Kennedys opvolger tekende bij zijn aantreden direct de vrijbrief die de oorlog mogelijk maakte.

een bekende theorie, maar deze heeft ook een aantal twijfels staan:
- was Kennedy tegen de vietnam oorlog? sterker nog, hij geld als de initiator, stuurde de eerste troepen ('adviseurs' tegen de tijd van zijn dood waren er al 50.000 amerikaanse 'adviseurs' in vietnam), hij was verantwoordelijk voor de aansterking van de banden met de verder zeer twijfelachtige dicator van zuid-vietnam, die allerminst populair was bij zijn bevolking.
Zijn opvolger Johnson gold als openlijk opposant tegen de oorlog, en verkoos enkel tot offoicieel verklaring in de hoop de situatie daar snel op te lossen om zo zijn binnenlandse politiek (New Frontier-sociaal programma) te ondersteunen.
quote:
Als noot bij het geheel geloof ik dat Kennedy door meerder mensen tegelijk is beschoten. 1 persoon heeft echte munitie, de anderen schieten met losse flodders. Zo weet niemand wie de echte schutter was. Oswald is gepakt, maar was niet de rakende schutter. De rakende schutter is weg gekomen. Oswald is wellich geofferd om de andere schutters (mariniers of cia agenten) te laten ontkomen.
dat is een nog vreemdere theorie:
- het is bekend bij openbare executies dat van de meerdere schutters er enkelen losse flodders hebben en enkele 'echte munitie'; dit om mogelijk schuldgevoel te verminderen, de beulen voelen ich zo minder 'moordenaar': dit gebeurt vooral bij executies van 'gelijken', doodstraf-voltrekking bij militaire gerechtshoven in oorlogssituatie (waarbij geen tijd bestaat een executiepeleton saen te stellen en dit mogelijk door mensen uit hetzelfde bataillon volbracht moet worden)
bij een moordaanslag is dat compleet inefficient, waarom verhoog je de pakkans en verminderd je de slagingskans.
Dit zijn opgeleidde scherpschutters en daarvan mag je professionaliteit verwachten.
bovenal herkennen deze mensen heus wel of ze met losse flodders of met echte kogels werken zodra ze hun geweer laden.

- het tweede idee is eveneens onlogisch: zowel Oswald als mogelijk andere betrokkenen waren allang probleemloos ontkomen; Oswald werd uren later opgepakt in een buitenwijk van Dallas.
Bovenal is er de vraag of het oppakken van Oswald een 'bewuste' stap was in het 'moord-plan'; Gezien Oswald's verwarde statement, die aanleiding was juist voor de eerste verwarde conspiracy-theorieen mag dat betwijfeld worden, verder denk ik dat het feit dat deze 24 uur later door Jack Ruby alsnog vermoord is, waarvoor men hem eerst moest 'transporteren met toevalligerwijs slechte beveiliging.
Zoiets lijkt me voor een geheime dienst een uiterst riskante operatie waarvoor directe banden met de 'open' wereld gebruikt dienen te worden (het Dallas Police Departement): Ik denk dat als Oswald gearresteerd diende te worden, men vanuit de mogelijke 'daders' ervoor zorg zou dragen dat hij dan bij arrestatie gelijk dodelijk gewond zou raken.

"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_6741845
quote:
Op zondag 10 november 2002 13:20 schreef ParAlien het volgende:

[..]

Hmm.. Adamski weet ik nog net zo niet, met zijn fake foto's. Geen Adamski voor mij.

Adamski was een marionet van de geheime diensten, die met zulke onzinnige disinformatie naar buiten kwam om serieuze wetenschappers weg te houden van het onderwerp Ufo's en buitenaardsen.
en om Ufologen de verkeerde kant uit te laten kijken qua Ufo onderzoek.
pi_6741947
Ja, en dat is nu precies waarom ik denk dat het zo is gegaan. De geheime dienst schuwt niet terug voor zulke riskante operaties. Tenslotte zijn ze gespecialiseerd in het uitvoeren van onmogelijke projecten zonder dat zelfs het slachtoffer weet wat er is gebeurd.

Ik denk dat Oswald niet de rakende schutter was om de redenen eerder aangedragen. Miscshien schoot alleen Oswald met losse flodders, omdat hij het verschil toch niet ziet en ze niet de kans wilde lopen dat hij per ongeluk toch iemand zou raken waardoor gelijk duidelijk is dat er vanaf meerdere kanten werd geschoten, wat direct zou betekenen dat er meerdere schutters waren in plaats van de enkele schutter waar men gelijk vanuit ging. De latere moord op Oswald is een logisch vervolg in het plan. Oswald wist wellich van de samenzwering of werd instaat geacht tot deze conclusie te zijn gekomen. Hij is preventief omgebracht. De zaak is zo ook uit de rechtzaal gehouden. Het was letterlijk boem is ho. De scherpschutters die wel met scherp schoten hebben wellicht express het vuurpatroon zoals dat later bekend is geworden gelegd om juist verwarring te zaaien.

De moord op Oswald juist door Jack Ruby is misschien wat verdacht. Wellicht was dat per ongeluk. Of is Ruby door slim manipuleren aangezet tot zijn daad. Door Oswald te vermoorden verschoof de aandacht naar Ruby en naar de connectie tussen de twee. De connectie die later het waarom van de moord op Kennedy zou uitleggen, of in ieder geval een connectie waarmee de reden gepoogd werd in elkaar te flansen.

Ik geloof niet in castro's inmenging noch in een 'aanslag' door een of andere groep anti of pro het een of ander.

Ik weet er niet zo heel gek veel vanaf, maar volgens mij was juist kennedy tegen de oorlog. Wat hij opgezet heeft was juist toenadering tot die niet zo populaire dictator om het conflict op te lossen. Kennedy wilde juist niet vol in die oorlog belanden. Wilson was vast beraden de zaak, die zich al jaren voortsleepte, voor eens en voor altijd op te lossen en tekende het aanvalsaccoord nog voor ie goed en wel in zijn stoel zat.

Ik geloof echter niet dat Wilson erbij betrokken was.

maandag 11 november 2002 @ 16:36:37 #52
39712 Gerrit_Knol
It was a funny angle!
pi_6741992
the cigarette smoking man
pi_6742287
Marilyn Monroe heeft ook helemaal geen zelfmoord gepleegd, maar is uit de weg geruimd door de geheime diensten omdat ze van plan was allerlei zaken naar buiten te brengen die ze via Kennedy had vernomen o.a. over neergeschoten Ufo's, het verdrag dat Eisenhower met een bepaalde factie van buitenaardsen had getekend begin jaren ' 50 ( de aliens mochten Amerikanen ontvoeren voor experimenten enz. in ruil voor Ufo/wapen technologie) Ze vertelde de bekende Hollywood-reporter Dorothy Killgallen via de telefoon (die werd afgetapt door de geheime diensten)dat ze die zaken naar buiten wilde gaan brengen, net voor die datum dat ze dat wilde gaan doen was ze dood, hoe toevallig!
Dorothy kilgallen is de laatse geweest die Jack Ruby(zelf gemind-controlled om Lee Harvey Oswald uit de weg te ruimen) in de gevangenis heeft geinterviewd waar hij haar vertelde dat hij er zeker van was dat ze hem met een snelwerkend kankervirus hadden geinfecteerd, vlak daarna is ie daadwerkelijk in de gevangenis gestorven.
Dorothy Killgallen is zelf ook uit de weg geruimd(waarbij ze het uiteraard hebben doen lijken alsof het om een zelfmoord ging)
  maandag 11 november 2002 @ 21:20:43 #54
37401 M.ALTA
The Truth is Gold
pi_6747277
quote:
Op zondag 10 november 2002 11:46 schreef Ryan3 het volgende:
Waarschijnlijk is het toch Lee Harvey Oswald geweest...
Zeker weten, want Oswald was lid van Al Qaida.
De CIA heeft namelijk een video-tape van Bin Laden gevonden in het nachtkastje van Lee Harvey Oswald.
Zo, het bewijs is dus rond.
Morgen, dat beloof ik, gaat alles beter. Dan schijnt de zon, en dan zingen de vogels, dan waait er weer een frisse wind. [url]http://www.niburu.nl[/url] * [url]http://www.rense.com[/url] * [url]http://www.daanspeak.com[/url]
  maandag 11 november 2002 @ 22:04:31 #55
21527 Fonkmeistah
Zinloos Geweldig
pi_6748267
quote:
Op maandag 11 november 2002 21:20 schreef M.ALTA het volgende:
Zeker weten, want Oswald was lid van Al Qaida.
De CIA heeft namelijk een video-tape van Bin Laden gevonden in het nachtkastje van Lee Harvey Oswald.
Zo, het bewijs is dus rond.
LOL
Zij die willen voorkomen dat je de werkelijke geschiedenis kent, zijn er op uit hem te herhalen.
Do not attempt to think or depression may occur, All sports broadcasts will proceed as normal
  vrijdag 21 november 2003 @ 13:30:34 #56
59136 Aurora025
1649 - Siege of Drogheda
pi_14815081
The Irish Massacre was incited by the Jesuits on October 23, 1641, the feast day of Ignatius Loyola, and lasted until Oliver Cromwell landed in Drogheda in 1649 to put an end to it.
  vrijdag 21 november 2003 @ 13:41:48 #57
45622 merlin693
Huh ! Asmodeus & me
pi_14815490
excerpt
quote:
President Kennedy, the Federal Reserve and Executive Order 11110

From The Final Call, Vol15, No.6, on January 17, 1996 (USA)

On June 4, 1963, a little known attempt was made to strip the Federal Reserve Bank of its power to loan money to the government at interest. On that day President John F. Kennedy signed Executive Order No. 11110 that returned to the U.S. government the power to issue currency, without going through the Federal Reserve. Mr. Kennedy's order gave the Treasury the power "to issue silver certificates against any silver bullion, silver, or standard silver dollars in the Treasury." This meant that for every ounce of silver in the U.S. Treasury's vault, the government could introduce new money into circulation. In all, Kennedy brought nearly $4.3 billion in U.S. notes into circulation. The ramifications of this bill are enormous.

With the stroke of a pen, Mr. Kennedy was on his way to putting the Federal Reserve Bank of New York out of business. If enough of these silver certificats were to come into circulation they would have eliminated the demand for Federal Reserve notes. This is because the silver certificates are backed by silver and the Federal Reserve notes are not backed by anything. Executive Order 11110 could have prevented the national debt from reaching its current level, because it would have given the gevernment the ability to repay its debt without going to the Federal Reserve and being charged interest in order to create the new money. Executive Order 11110 gave the U.S. the ability to create its own money backed by silver.

http://www.john-f-kennedy.net/executiveorder11110.htm
pi_14815532
quote:
Op vrijdag 21 november 2003 13:30 schreef Aurora025 het volgende:
Lyndon B Johnsen zat achter de moord op JFK

http://www.cnn.com/2003/SHOWBIZ/TV/11/19/tv.johnson.jfk.ap/
http://www.breakingnews.ie/2003/11/19/story122021.html
http://www.washtimes.com/upi-breaking/20030822-120547-2444r.htm

dat is ook mijn meest geliefde theorie, er zijn behoorlijk veel leads die verwijzen naar betrokkenschap van zuidelijke democraten.

maar veel meer dan een vage theorie is het niet, de eerste twee berichten gaan over een documentaire over JFK-theorieen, waarin de Johnson-theorie ter sprake komt.

de laatste gaat over een boek over deze theorie (Blood, Money & Power: How L.B.J. Killed J.F.K.), die direkte betrokkenen noemt, Edward Clark
over dat boek:

quote:
From Publishers Weekly
McClellan's overwrought conspiracy theory claims that Lyndon Johnson-motivated by power lust, fear of being dropped from the Kennedy ticket, and the need to cover up various scandals-masterminded Kennedy's assassination with the help of his evil "superlawyer" Ed Clark. But his evidence is meager and murky, even by the standards of Kennedy conspiracy scholarship. The main exhibit is a smudged partial fingerprint from Oswald's sniper's nest that may or may not belong to a Johnson associate, depending on which fingerprint expert you ask. Otherwise McClellan relies on what he heard during his years at Clark's law firm-e.g., a partner told him that Clark arranged the assassination-and the description of scenes in which a "a fixed stare," vague, unspoken understandings, and "code words" proved that Johnson and Clark were conspiring. Sample accusations include: "I knew Clark was admitting to the payoff for the assassination even though he never said he received a payoff for assassinating Kennedy...." The book offers many detailed accounts of conspiratorial meetings that turn out to be not fact but "faction" or "journalistic novelization"-that is, conjecture designed to distract readers from the lack of evidence. McClellan styles the assassination as the defeat of Camelot by Texas's sleazy nexus of dirty politicians, slick lawyers and oil money; the unmasking of Johnson, the personification of such back-room power politics, therefore promises a public "emotional purging" leading to the renewal of democracy. His confusingly structured, evasively argued, often nonsensical theories attest to the crime's continuing potency as a symbol of America's mythic heart of darkness. Photos.
Copyright 2003 Reed Business Information, Inc.
hier staat een langere uitsnede van een essentieel hoofdstuk:
http://www.januarymagazine.com/features/bloodmoneypowerexc.html

Overigens is de auteur de vader van de huidige 'White House Press Chief' Scott McClellan, een direkte naaste medewerker van Bush ..

[Dit bericht is gewijzigd door RM-rf op 21-11-2003 13:52]

pi_14825216
nog een optie voor motief..
Kennedy eiste in een brief aan de president van israël dat de VS de Dimona reactor regelmatig wilde inspecteren om te checken of Israël geen Nukes aan het maken was..
3 maanden later was kennedy dood
Lyndon B. Johnson heeft die inspecties na zijn aanstelling meteen geschrapt.
De Dimona reactor heeft sindsdien in het geheim meer dan 400 kernwapens geproduceerd.
kèk lekkah naajje ège sig, Fok feez
  zaterdag 22 november 2003 @ 07:56:30 #60
63712 FijneDolfijn
Flipper loves Moby
pi_14836094
CIA.

Volgens mij draaide het toen toch juist om Cuba, niet Vietnam. Krachten binnen de CIA wilden een inval wegens het communisme en de 'dreiging'. Kennedy stemde niet in, en dat viel absoluut niet lekker. Maar het is waarschijnlijker dat het om een combinatie van dit soort dingen die in dit topic vermeldt staan gaat, en op een begeven moment was de maat vol. Een clash van agenda's en tegenstellingen binnen zeer machtige corrupte organisatie's en mensen.

Dolfijnen zijn dol-fijne dieren. Het woord zeg het al.
pi_14842145
Van http://www.niburu.nl/showarticle.php?articleID=285 :
quote:
Look what happens when a President gets elected in a year with a "0" at the
end. Also notice it goes in increments of 20 years.

1840: William Henry Harrison (died in office) 1860: Abraham Lincoln
(assassinated) 1880: James A. Garfield (assassinated) 1900: William
McKinley (assassinated) 1920: Warren G. Harding (died in office) 1940:
Franklin D. Roosevelt (dies in office) 1960: John F. Kennedy (assassinated)
1980: Ronald Reagan (survived assassination attempt) 2000: George W. Bush????????????

And to think that we had two guys fighting it out in the courts to be the
one elected in 2000.

Nog meer toevalligheden:
Lincoln and Kennedy

... hele lijst ... (waaronder dat Lee Harvey Oswald als moordenaar genoemd wordt)

Daar staat dus ook Lee Harvey Oswald... en als we de jaartallen mogen geloven:

Bush gaat eraan!

zaterdag 22 november 2003 @ 16:13:40 #62
46383 Tiemie
sowieso wel!
pi_14842175
vandaag stond er in de Gelderlander een heel stuk over een man die in 1990 de film JFK had gezien en de "complottheorie" heeft bestudeerd.

op http://www.jfk-online.com is alles hierover te vinden.

pi_14848154
quote:
Op zaterdag 22 november 2003 16:13 schreef Tiemie het volgende:
vandaag stond er in de Gelderlander een heel stuk over een man die in 1990 de film JFK had gezien en de "complottheorie" heeft bestudeerd.

op http://www.jfk-online.com is alles hierover te vinden.

Ik had het filmpje al eens gezien, maar niet de ingezoomde versie
http://www.jfk-online.com/Smith2.avi

Wat een rotgezicht

[ontopic]
Mijn vermoedens gaan ook sterk naar de CIA, ook al heb ik me er nooit echt in verdiept. Misschien een leuk idee om te doen binnenkort.

'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
  zondag 23 november 2003 @ 19:17:30 #64
57917 Dodec
Live op het Fok!-forum
pi_14868831
In de zaterdageditie (de laatste) van de Telegraaf stond een bon waar je de voorpagina met het nieuws van de moord kunt bestellen.
  zondag 23 november 2003 @ 20:53:07 #65
8502 BAZZA
Was de dader een Marokkaan?
pi_14871240
Anti-Castro Cubanen denk ik.
"Arabs: apart from oil - which was discovered, is produced and is paid for by the West - what do they contribute?" "Can you think of anything? Anything really useful?... No, nor can I..."
  zondag 23 november 2003 @ 21:03:45 #66
11839 DemonRage
[ Eindhoven ]
pi_14871601
Er is nu net een showcase begonnen op Discovery Channel
pi_14886125
Afgelopen vrijdag was er ook een documentare op RTL over de film die vanaf en heuvel is gemaakt. Je ziet duidelijk dat er meerdere schoten worden gelost in een tijdbestek van 4 seconden.

Heeft deze man dat gedaan met het geweer dat hij in zijn handen heeft?

Ik denk het niet. En wel om een aantal redenen:
- In dienst was hij een vreselijk slechte schutter. Uit bronnen is bekend dat rampzalig schoot over lange afstand
- Het geweer had hij via de post gehad en bleek een kromme loop te hebben
- Het type geweer leent zich er niet voor om snel te herladen. Hij kan dus nooit binnen 4 a 5 seconden 3x geschoten hebben.

Maar goed, da's mijn mening. Ik denk ook dat het een politiek spelletje was en door de oppositie-partij in samenwerking met de CIA geregeld is

Nieuwstracker.nl - De No.1 nieuwsportal van Nederland
  maandag 24 november 2003 @ 13:44:00 #68
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_14886363
Luns zat er achter, hij wou een appeltje schillen vanwege het verlies van Nieuw Guinea, wat de schuld van JFK was. Hij heeft Lee H Oswald als stroman gebruikt, Oswald werd door de inlichtingendienst buitenland gerecruteerd toen ie van Moskau naar amerika reisde. Die reis ging via Rotterdam (HAL) en in rotterdam was hij een paar dagen zoek. De agent die hem recruteerde was Victor Baarn. De schoten werden gelost door Oswald en door een aantal scherpschutters van het korps commando troepen, stuk voor stuk Nieuw Guinea veteranen, en plopperpaffers.
Deze mannen werden in en uit Dallas gebracht met het jacht Typsi Moth, van de destijds zeer bekende zeeman Kapitein R, het plan bedacht onder leiding van Professor L.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_14886420
kdenk dat we over 30 jaar pas 't echt weten amerika is nou eenmaal 't land van complotten
pi_14886979
quote:
Op maandag 24 november 2003 13:36 schreef The_Comeback-kid het volgende:
Afgelopen vrijdag was er ook een documentare op RTL over de film die vanaf en heuvel is gemaakt.
Dat is de Zapruder film
<a href="http://www.vwkweb.nl/" rel="nofollow" target="_blank">[b]Vereniging voor weerkunde en klimatologie[/b]</a>
<a href="http://www.estofex.org/" rel="nofollow" target="_blank">[b]ESTOFEX[/b]</a>
pi_14887007
quote:
Afgelopen vrijdag was er ook een documentare op RTL over de film die vanaf en heuvel is gemaakt. Je ziet duidelijk dat er meerdere schoten worden gelost in een tijdbestek van 4 seconden.

[afbeelding]

was er met deze foto niet geklooid?
pi_14887039
quote:
Op maandag 24 november 2003 13:45 schreef michiel_merk het volgende:
kdenk dat we over 30 jaar pas 't echt weten amerika is nou eenmaal 't land van complotten
In 2025 zouden de documenten vrij worden gegeven....
<a href="http://www.vwkweb.nl/" rel="nofollow" target="_blank">[b]Vereniging voor weerkunde en klimatologie[/b]</a>
<a href="http://www.estofex.org/" rel="nofollow" target="_blank">[b]ESTOFEX[/b]</a>
pi_14887072
quote:
Op maandag 24 november 2003 14:09 schreef -CRASH- het volgende:

[..]

In 2025 zouden de documenten vrij worden gegeven....

Niet 2038? Ik hoop van niet
  maandag 24 november 2003 @ 14:14:35 #74
20435 Dante_A
Multidisciplinair
pi_14887166
quote:

[afbeelding]

- In dienst was hij een vreselijk slechte schutter. Uit bronnen is bekend dat rampzalig schoot over lange afstand
- Het type geweer leent zich er niet voor om snel te herladen. Hij kan dus nooit binnen 4 a 5 seconden 3x geschoten hebben.

Maar goed, da's mijn mening. Ik denk ook dat het een politiek spelletje was en door de oppositie-partij in samenwerking met de CIA geregeld is

In het andere actuele topic over JFK schreef ik gisteren:
quote:
Op maandag 24 november 2003 03:49 schreef Dante_A het volgende:

[..]

Er was vanavond een documentaire op BBC2 ('Kennedy 40', 22:00u) over de complottheorieen rond deze hele zaak. Er werden een hoop van de zogenaamde 'feiten' uit de film van Stone op vrij overtuigende wijze onderuit gehaald.

Eén daarvan ging over het schieten door Lee Oswald. In tegenstelling tot wat de film doet suggereren was Lee Oswald een zeer goede schutter bij de 'Marines'. Ze lieten zijn persoonlijke 'schiet-boekje' zien waar hij doelen ter grootte van een mensenhoofd op ruim drie maal grotere afstand dan in Dallas raakte, 48 uit 50 schoten raak. Dit ook nog eens met een geweer dat vrij goed overeenkwam met hetgene in de Book Depository is gevonden. Het zou wat dat betreft voor hem dus niet moeilijk geweest moeten zijn.

Overigens lieten ze een 89-jarige(!) man zien die het benodigde aantal schoten met hetzelfde type geweer zelfs in twee seconden minder kon afvuren dan Oswald nodig had gehad.

Of hij alleen handelde of uit opdracht is natuurlijk iets anders en staat hier los van.

Leuke tegenstrijdigheden allemaal!
Liever elke anderhalve minuut een vliegtuig over mijn hoofd dan één keer in de week een draaiorgel in m'n straat.
Europeanen aller landen verenigt u.
Meten is weten, zolang je weet wat je meet.
Chanson du jour: Sonic Youth - Cross the Breeze
pi_14887187
quote:

[afbeelding]

over die foto is veel geschreven, veel twijfel over de echtheid, de vrouw van Oswald zou hem genomen hebben kort voor de aanslag op Generaal Walker (april '63), maar er zijn veel twijfels of deze foto echt is

De meeste 'feiten' die je opnoemt zijn echter niet waar.
- het wapen is getest door Ronald Simmons van het Army's Ballistics Research Laboratory, deze vond een afwijking van 0.29 mm, wat een score is vergelijkbaar met preciese sluipschutter-wapens
- Dat Oswald een slecht schutter zou zijn is gebaseerd op een uitspraak van Delgado voor de Warren Commissie, dat betreft echter één specifieke training waar Oswald veel gemist zou hebben, en die de kwalificatie 'poor shot' gebruikt, dat is in marine-termen het onderscheid tussen een 'Marksman' (MM) en een 'Sharpshooter' (SS), Oswald behaalde de kwalificatie Sharpshooter wel degelijk, alhoewel krap met een score van 212, waar 210 de ondergrens hiervoor is.

Het is zeker niet waar dat Oswald een slecht schutter was, binnen de specialisatie van de Marines was hij geen uitzonderlijk goed schutter, maar hij had wel een opleiding tot scherpschutter en heeft deze ook succesvol afgesloten.

maandag 24 november 2003 @ 14:16:05 #76
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_14887207
quote:
Hij was een perfect schutter. Op 200 yards kon hij nog eenzelfde bewegend doelwit raken. (Kennedy reed op 87 yards.)
quote:
Gister was er in zo'n docu nog een knakker van 89 die in 7 seconden 3 keer schoot. Dan moet het Oswald ook wel lukken.

Vond het gister best wel interessant om te zien, op de BBC. Die Oswald was gewoon een enorme loser, die wanhopig om aandacht zocht. Die 'magic bullit theorie' zoals hij in JFK naar voren komt slaat nergens op.

Ik ga naar huis.
  † In Memoriam † maandag 24 november 2003 @ 14:18:06 #77
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_14887270
quote:
Op maandag 24 november 2003 14:14 schreef Dante_A het volgende:

[..]

In het andere actuele topic over JFK schreef ik gisteren:
[..]

Leuke tegenstrijdigheden allemaal!

Ik heb die docu op de BBC ook gezien en dan wordt het toch weer een stuk geloofwaardiger dat het toch alleen Lee Harvey is geweest.

En dan zie je even later weer een andere docu en weet je zeker dat hij het nooit alleen heeft kunnen doen.

Blijft gissen.

maandag 24 november 2003 @ 15:23:13 #78
45622 merlin693
Huh ! Asmodeus & me
pi_14889141
Het probleem van de ingezoomde versie is dat je de lijfwacht achter het stuur niet ziet....

hier eentje die ik ooit zelf gecaptured heb !!

http://www.xs4all.nl/~jmt1970/movies/JFKassas.avi

let op de lijfwacht achter het stuur..en let daarna op de reactie van jacky nadat ze door heeft wie dat laatste schot gaf

maandag 24 november 2003 @ 15:51:34 #79
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_14889967
quote:
[Daar staat dus ook Lee Harvey Oswald... en als we de jaartallen mogen geloven:

Bush gaat eraan! [afbeelding]

Dat zou nog niet zo gek zijn natuurlijk...
Het enige wat ik zeker weet, is dat ik niets zeker weet...denk ik.
  maandag 24 november 2003 @ 15:53:55 #80
73940 Choices
Woordeloze lurker
pi_14890008
quote:
Op maandag 24 november 2003 14:16 schreef nietzman het volgende:

[..]

Hij was een perfect schutter. Op 200 yards kon hij nog eenzelfde bewegend doelwit raken. (Kennedy reed op 87 yards.)
[..]

Gister was er in zo'n docu nog een knakker van 89 die in 7 seconden 3 keer schoot. Dan moet het Oswald ook wel lukken.

Zelfde type geweer..?
alsnog 4 a 5 seconden, vergeleken 7 maakt toch heel wat uit.
  maandag 24 november 2003 @ 15:53:58 #81
73940 Choices
Woordeloze lurker
pi_14890011
quote:
Op maandag 24 november 2003 14:16 schreef nietzman het volgende:

[..]

[..]

Zelfde type geweer..?
alsnog 4 a 5 seconden, vergeleken 7 maakt toch heel wat uit.
pi_14890263
Over Lee H. Oswald:
quote:
(...)In december 1956 haalt hij bij een schiettest 212 punten; twee meer dan nodig is om jezelf scherpschutter te mogen noemen
Verder:
quote:
Dit voorjaar stonden collega Andre Kessler en ik op Dealey Plaza. En we keken vanaf de vijfde verdieping van het voormalig Texas School Book Depository (nu een museum) naar de plek waar Kennedy op 22 november 1963 om 12.30 uur reed. Voor iemand die bij zijn scherpschutters-examen 212 scoorde, moet het niet al te moeilijk geweest zijn...
Bron: "Kijk", November (11) 2003.

Om even uit de wereld te helpen dat het een onmogelijk schot was. .

pi_14890497
quote:
Op maandag 24 november 2003 14:08 schreef Toffe_Ellende het volgende:

[..]

was er met deze foto niet geklooid?

Neen. Dat werd door complotdenkers altijd beweerd.

Wetenschappers zijn er op los gelaten en die hebben geconcludeerd dat er met de foto niet geknoeid is.

maandag 24 november 2003 @ 16:23:12 #84
45206 Pietverdriet
pi_14890734
quote:
Op maandag 24 november 2003 16:04 schreef MarkzMan_X het volgende:
Over Lee H. Oswald:

Bron: "Kijk", November (11) 2003.

Om even uit de wereld te helpen dat het een onmogelijk schot was. .

Kijk, het vakblad voor de scherpschutter
*sigh*
en in het voorjaar geweest, terwijl het in November gebeurde. In het voorjaar zijn de texaanse eiken kaal, in November in vol blad.
pi_14910766
quote:
Op maandag 24 november 2003 16:23 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Kijk, het vakblad voor de scherpschutter
*sigh*

Dat slaat natuurlijk nergens op. De kijk haalt die informatie gewoon uit andere bronnen (scherpschutters-boeken en tijdschriften).
Beetje nadenken he, knaap!

Sorry dat ik geen NRA-tijdscript bij me heb .

pi_15952040
Kick! Geen idee of dit al eens is gepost, maar ik kwam net een filmpje tegen van de moord op JFK. In hoge resolutie. De beelden zijn behoorlijk scherp. Klik hier om het filmpje te bekijken. Niet voor mensen met een zwakke maag uiteraard.
pi_15952286
Blijft indrukwekkend, die beelden.
  zondag 4 januari 2004 @ 13:53:27 #88
63269 N1nj4
... Smult van bagger!
pi_15952314
quote:
Op zondag 10 november 2002 02:14 schreef DopeBoy het volgende:
Heel veel getuigen gestorven......

http://www.jfk-assassination.de/deaths.html

peace,

Alberto

quote:
error 404: Datei nicht gefunden!

Das angegebene Dokument konnte auf diesem Server leider nicht gefunden werden.

uitslapen - eten - dod - sex
pi_15952442
The John F. Kennedy Assassination Website
Out of service
Dear Visitor,
I apologize to annouce that the website has to be taken off the web.

Sorry for the inconvinience.

Regards,

Ralph Schuster
Webmaster

zondag 4 januari 2004 @ 14:00:48 #90
45206 Pietverdriet
pi_15952507
Eigenlijk is wie de trekker overhaalde helemaal niet zon intressante vraag, veel meer het waarom ie vermoord is en wie er van profiteerde. De WIE vraag is alleen maar intressant voor allerlei complot theorien. Als je gaat kijken naar alles wat JFK gedaan heeft, en wie er van de moord profiteerde heb je veel objectievere informatie.
Follow the money!
  zondag 4 januari 2004 @ 14:01:07 #91
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_15952513
Johnson, J. Edgar Hoover en consorten (wapenlobbys, haviken-->wilden vietnam oorlog, enz).

Waarom? Omdat zij de enigen zijn die de macht hadden het 1. uit te voeren en 2. op te potten.

Surf het internet af en lees de bieb leeg.

4 jaar terug een werkstuk over gemaakt, supermooi onderwerp.

Mooiste van alles: de single bullet theory. Gaaf, wat een debielen!!!

Yeah, well, that's just, like, your opinion, man.
3 weken sterren kijken in augustus: www.iayc.org
  zondag 4 januari 2004 @ 14:20:18 #92
16701 scanman01
Today's a good day
pi_15952988
Ik heb er zelf ook heel wat over gelezen en gezien en heb vele keren gehoord dat er onderzoeken naar dat wapen zijn gedaan. De uitkomst was dat je met dat wapen van die afstand nog geen olifant zou kunnen raken.

Het is mij volkomen duidelijk dat LHO de moordenaar niet kan zijn geweest. Wel denk ik dat hij erbij betrokken was en dus onderdeel van de aanslag.

quote:
Op zondag 4 januari 2004 14:01 schreef ErikT het volgende:

Dat is helemaal hilarisch inderdaad.

[Dit bericht is gewijzigd door scanman01 op 04-01-2004 14:26]

My soul is painted like the wings of butterflies
  zondag 4 januari 2004 @ 16:19:20 #93
45622 merlin693
Huh ! Asmodeus & me
pi_15956232
Disorder wat ik nog steeds heel frapant aan het filmpje dat jij linkte vind is dat het niet de complete frames zijn maar een gesneden versie...dit riekt nog steeds naar eeen vorm van sencuur voor mij...was het dan toch de chafeur die noodzakerlerwijs eruit gesneden moest worden
pi_15964911
quote:
Op zondag 4 januari 2004 14:01 schreef ErikT het volgende:
Johnson, J. Edgar Hoover en consorten (wapenlobbys, haviken-->wilden vietnam oorlog, enz).

Waarom? Omdat zij de enigen zijn die de macht hadden het 1. uit te voeren en 2. op te potten.

Surf het internet af en lees de bieb leeg.

4 jaar terug een werkstuk over gemaakt, supermooi onderwerp.

persoonlijk denk ik ook het mijne over mensen die een boxoffice-filmhit waarin for godsake kevin Costner wat beweert nabrabbellen, en beweren het uit bibliotheken te halen.

maar misschien kun je uitleggen wat precies ongeloofwaardig is aan de single bullet theory:
lees gerust deze pagina: http://www.jfk-online.com/jfk100sbt.html
waarin gebruik wordt gemaakt van een 3D-reconstructie van de gebeurtenis die exact bewijst dat de baan van de kogel correct rekening hud met verschillende omstandigheden (dat de achterbank van de limousine 25 cm hoger was en de weg op dealey plaza licht daalt)

de vraag is nu hoe Oliver Stone honderd miljoen dollar bijeen kon krijgen om een dusdanig geschiedenisvervalsend verhaal als zijnde echt in de roulatie te brengen, Conspiracy?

Johnson was overigens verklaard tegenstander van vietnam en wilde oorspronkleijk juist het kennedy-beleid van betrokkenheid in Vietnam terugschroeven, Kennedy was meer op de confrontatie met de russen gericht, Johnson had eerder sociaal beleid in Amerika zelf als speerpunt, enkel vanuit beschuldigingen vanwege 'soft-on-communism' kwam johnson later in '64 terug op dit beleid.

Hoover zal tevens niet blij zijn geweest met de moord, hij had direkte controle over Kennedy, en kon deze afpersen met extra kennis, onder Kennedy werd hij enkel steeds machtiger, tegen Johnson had hij minder persoonlijk materiaal, en de moord op Kenedy had zelfs de bedreiging kunnen zijn van het afzetten van Hoover, wegens falen bij de beveiliging van de president.

zondag 4 januari 2004 @ 23:12:15 #95
53924 Threep
Thoughts & Experiences
pi_15967077
http://www.illuminati-news.com/government-watch/html/kennedy-assassin.htm

Ik wil er gerust een beknopte samenvatting van maken als dit linkjes-strooien is, maar heb er op dit moment niet genoeg tijd voor.

Wat denken jullie die dit door hebben gelezen hiervan ???

Du vin, du pain, et ... encore du vin !
  zondag 4 januari 2004 @ 23:37:07 #96
16701 scanman01
Today's a good day
pi_15967840
quote:
Op zondag 4 januari 2004 21:59 schreef RM-rf het volgende:
de vraag is nu hoe Oliver Stone honderd miljoen dollar bijeen kon krijgen om een dusdanig geschiedenisvervalsend verhaal als zijnde echt in de roulatie te brengen, Conspiracy?
Hij heeft de film deels in kleur en deels in zwartwit opgenomen. Al ik me goed herinner zijn de delen in zwartwit FEITEN en de delen in kleur zijn niet bewezen gebeurtenissen.
  maandag 5 januari 2004 @ 00:23:09 #97
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_15969319
quote:
Op zondag 4 januari 2004 21:59 schreef RM-rf het volgende:

[..]

persoonlijk denk ik ook het mijne over mensen die een boxoffice-filmhit waarin for godsake kevin Costner wat beweert nabrabbellen, en beweren het uit bibliotheken te halen.

maar misschien kun je uitleggen wat precies ongeloofwaardig is aan de single bullet theory:
lees gerust deze pagina: http://www.jfk-online.com/jfk100sbt.html
waarin gebruik wordt gemaakt van een 3D-reconstructie van de gebeurtenis die exact bewijst dat de baan van de kogel correct rekening hud met verschillende omstandigheden (dat de achterbank van de limousine 25 cm hoger was en de weg op dealey plaza licht daalt)
[afbeelding]

Johnson was overigens verklaard tegenstander van vietnam en wilde oorspronkleijk juist het kennedy-beleid van betrokkenheid in Vietnam terugschroeven, Kennedy was meer op de confrontatie met de russen gericht, Johnson had eerder sociaal beleid in Amerika zelf als speerpunt, enkel vanuit beschuldigingen vanwege 'soft-on-communism' kwam johnson later in '64 terug op dit beleid.

Hoover zal tevens niet blij zijn geweest met de moord, hij had direkte controle over Kennedy, en kon deze afpersen met extra kennis, onder Kennedy werd hij enkel steeds machtiger, tegen Johnson had hij minder persoonlijk materiaal, en de moord op Kenedy had zelfs de bedreiging kunnen zijn van het afzetten van Hoover, wegens falen bij de beveiliging van de president.

Ik lig dubbel!!!!!!!!!

Dank je, en dat om tien voor half 1.
De SBT geloofwaardig. Meerdere botten verbrijzeld en de kogel nog ales nieuw. Hoeken die een boomerang niet eens kan maken. Geluidsopnamen die bewijzen dat er meer dan 3 schoten vielen. Hoover had de schurft aan Kennedy omdat zijn macht steeds verder werd beperkt. Johnson wilde president worden (was zijn levensambitie) en werd al oud. Ja ik ga hier nog even een uur zitten typen. Ik wil je wel een kopie van mijn bibliografie zenden een keer, maar die heb ik hier nu niet bij de hand.

Maar doe dat nog eens, mij zo aan het lachen maken!

Kom op zeg, zelfs de jury heeft toen besloten dat Oswald het niet in zijn eentje gedaan kon hebben en dat er meerdere schutters zijn geweest. (Ik heb het hier over de zaak - hoe heet die homo nou. De zaak Garisson vs die homo)

maandag 5 januari 2004 @ 00:24:43 #98
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_15969366
quote:
Op zondag 4 januari 2004 23:12 schreef Threep het volgende:
http://www.illuminati-news.com/government-watch/html/kennedy-assassin.htm

Ik wil er gerust een beknopte samenvatting van maken als dit linkjes-strooien is, maar heb er op dit moment niet genoeg tijd voor.

Wat denken jullie die dit door hebben gelezen hiervan ???

Ik denk terug aan de Warren commissie en moet weer hard lachen. Dit moet wel het meest incapabele (bewust of onbewust, ik denk het eerste) zooitje mensen bij elkaar ooit geweest zijn.
pi_15969883
quote:
Op maandag 5 januari 2004 00:23 schreef ErikT het volgende:

[..]

Ik lig dubbel!!!!!!!!!

Dank je, en dat om tien voor half 1.
De SBT geloofwaardig. Meerdere botten verbrijzeld en de kogel nog ales nieuw. Hoeken die een boomerang niet eens kan maken. Geluidsopnamen die bewijzen dat er meer dan 3 schoten vielen. Hoover had de schurft aan Kennedy omdat zijn macht steeds verder werd beperkt. Johnson wilde president worden (was zijn levensambitie) en werd al oud. Ja ik ga hier nog even een uur zitten typen. Ik wil je wel een kopie van mijn bibliografie zenden een keer, maar die heb ik hier nu niet bij de hand.

Maar doe dat nog eens, mij zo aan het lachen maken!

Kom op zeg, zelfs de jury heeft toen besloten dat Oswald het niet in zijn eentje gedaan kon hebben en dat er meerdere schutters zijn geweest. (Ik heb het hier over de zaak - hoe heet die homo nou. De zaak Garisson vs die homo)

de jury heeft Garrison niet ontvankelijk verklaard, omdat hij niet kwam opdagen met de essentiele getuige die kon bewijzen dat Clay Shaw ook Clay Bertrand was, zonder die getuige was die gehele overeenkomst gebaseerd op de werkelijk gedane uitspraak van Garrison dat homosexuelen bij het gebruik van schuilnamen altijd hun voornaam aanhielden en dus deze Clay, die andere Clay was.

homosexualiteit was in die tijd een overtreding in amerika, maar het aantonen van homosexualiteit, want dat was Shaw inderdaad, is nog geen bewijs voor betrokkenheid bij de moord op K.

Overigens heeft Stone in zijn film wel die betreffende essentiele getuige opgevoerd aan het eind, die feitelijk nooit bestaan heeft, een stukje 'artistieke vrijheid' laten we het noemen.

verder heeft die Jury geen uitspraken gedaan, en garrison's zaak werd een enorme publieke afgang, omdat hij geen van zijn beweringen ook maar minimaal kon onderbouwen en ook zijn onderzoeksmethoden zeer zwak bleken (een getuigenis opvoeren die onder invloed tot stand kwam).
Later deed een commisie van het huis van Afgevaardigden (het Select Commitee) wel gericht onderzoek naar verschillende complot-theorieen, en ging erg ver in het vinden van geloofwaardigheidsgronden (o.m. een acoustisch onderzoek dat het voor 95% zeker vaststelde dat schoten van de 'Grassy Knoll afkwamen, en er 4 schoten zouden zijn geweest).

maar verder zie ik het nut niet in om een discussie over de moord op Kennedy te laten verzanden in een filmbespreking van een tweederangs amerikaanse filmhit met Kevin Costner in de hoofdrol (vind je waterworld nu ook geloofwaardig?)

verder veel plezier met je vrije interpretatie van de feiten, maar doe niet alsof je boven media-manipulatie staat als je filmessenceringen als feiten gaat aannemen (ook.., ja zelfs al zijn ze in zwart-wit gefilmd)

je bent overigens altijd vrij om nog een keertje met je 'bibliografie' aan te komen, alles rondom die moord interesseert en intrigeert me enorm, los van de dadervraag, ook het mysticisme, het volksgeloof, de complottheorieen an sich.

[Dit bericht is gewijzigd door RM-rf op 05-01-2004 00:55]

maandag 5 januari 2004 @ 01:14:56 #100
16701 scanman01
Today's a good day
pi_15970570
quote:
Op maandag 5 januari 2004 00:43 schreef RM-rf het volgende:
verder veel plezier met je vrije interpretatie van de feiten, maar doe niet alsof je boven media-manipulatie staat als je filmessenceringen als feiten gaat aannemen (ook.., ja zelfs al zijn ze in zwart-wit gefilmd)
Alle FEITEN worden natuurlijk weerlegd door de mensen die er belang bij hebben dat het weerlegd wordt. Als je alle onderzoekingen naast elkaar legt, kom je net zo veel feiten tegen dat Oswald het niet (alleen) gedaan kan hebben als feiten dat hij het wel alleen gedaan KAN hebben. Maar vergeet niet dat het feit dat hij het wel alleen gedaan KAN hebben niet betekent dat hij het ook alleen gedaan heeft! Er zijn te veel onduidelijkheden en onwaarheden boven tafel gekomenom de mogelijkheid van meerdere daders uit te sluiten. Sterker nog, waarom zouden er zo enorm veel aanwijzingen zijn dathij het niet alleen gedaan heeft, als het wel zo is. Zou wel heel erg toevallig zijn, niet?

Jij richt je duidelijk voornamelijk op de argumenten van de 'verdedigende' partij, die uit alle macht probeert aan te tonen (dmv 'wonderkogels' e.d.) dat het wel degelijk mogelijk is dat alleen Oswald de dader is. Als je alle aanwijzingen naast elkaar legt kun je gewoon tot geen enkele andere conclusie komen dat er meerdere daders moeten zijn geweest. En wie dat dan zijn, is dan weer een ander verhaal.

maandag 5 januari 2004 @ 01:15:55 #101
16701 scanman01
Today's a good day
pi_15970586
quote:
Op maandag 5 januari 2004 00:24 schreef ErikT het volgende:
Ik denk terug aan de Warren commissie en moet weer hard lachen. Dit moet wel het meest incapabele (bewust of onbewust, ik denk het eerste) zooitje mensen bij elkaar ooit geweest zijn.
Reken er maar rustig op dat dat zeer bewust is gebeurd.
pi_15976696
quote:
Op maandag 5 januari 2004 01:14 schreef scanman01 het volgende:

Alle FEITEN worden natuurlijk weerlegd door de mensen die er belang bij hebben dat het weerlegd wordt. Als je alle onderzoekingen naast elkaar legt, kom je net zo veel feiten tegen dat Oswald het niet (alleen) gedaan kan hebben als feiten dat hij het wel alleen gedaan KAN hebben. Maar vergeet niet dat het feit dat hij het wel alleen gedaan KAN hebben niet betekent dat hij het ook alleen gedaan heeft! Er zijn te veel onduidelijkheden en onwaarheden boven tafel gekomenom de mogelijkheid van meerdere daders uit te sluiten. Sterker nog, waarom zouden er zo enorm veel aanwijzingen zijn dathij het niet alleen gedaan heeft, als het wel zo is. Zou wel heel erg toevallig zijn, niet?

Jij richt je duidelijk voornamelijk op de argumenten van de 'verdedigende' partij, die uit alle macht probeert aan te tonen (dmv 'wonderkogels' e.d.) dat het wel degelijk mogelijk is dat alleen Oswald de dader is. Als je alle aanwijzingen naast elkaar legt kun je gewoon tot geen enkele andere conclusie komen dat er meerdere daders moeten zijn geweest. En wie dat dan zijn, is dan weer een ander verhaal.

Dan neem je wel makkelijk een positie in waarin je je laat leiden door een conspiracy-spiraal; alle bewijzen ertegen zijn dan gemanipuleerd door de complottisten, en ook gebreken in complot-theorieen worden veronachtzaamd.

Ik zie mensen die makkelijke uitspraken doen over 'media-manipulatie' maar wel de enorme geschiedsvervalsing in Oliver Stone's JFK als zoete koek slikken.

lees deze overzichtspagina over de single bullet theory:
http://mcadams.posc.mu.edu/sbt.htm

complot-theoritici's stellingen:
s: de kogel zou na Kennedy opeens naar boven gegaan moeten zijn
a: kennedy zat 25 cm hoger dan Connally, de kogel vervolgde gewoon zijn weg, enkel trof hierna een persoon die 25cm lager zat, dit verklaart de positionering van intrede- en exit-wonden. (zeker als de 3graden helling neerwaarts van Elm st. meeneemt)

s: de kogel zou een 'draai in delucht moeten maken' tussen connally en kennedy
a: kennedy en connally zaten niet recht achter elkaar, K. zat tegen de rechterrand aan, Connally zat juist meer naar binnen toe

s: Connally zou niet reageren als men de Zapruder film bekijkt,
a: in de zapruder film zie je connaly wel degelijk direkt na Kennedy met vertrokken gezicht naar rechts draaien, en zelfs is het opbollen van zij jas zichtbaar door uittrede van de kogel (ook onderzoek hiernaar door dr. John Latimer voor het HSCA onderschrijft dit)

s: in de tekening van het autopsie rapport (van dr. Boswell) staat de intrede wond van ce399 bij kennedy een stuk lager (tussen de schouderbladen) dan volgens de single bullet theory mogelijk is
a: die tekening is slechts een snelle schets, datzelfde autopsie-rapport bevat ook een exacte opmeting van de locatie van de wond, en deze is correct met de plek waarop volgens de theorie de kogel moeten intreden, tevens staat er een redelijke exacte beschrijving van de baan van de kogel in het lichaam van Kennedy, daarbij zijn er ook foto's van de autopsie gepubliceerd:
de schets bij de autopsie is een foutje, zowel de tekst van de autopsie alswel de foto's van kennedy's rug onderschrijven dat, toch komen complot-theoristen telkens weer aan met de schets en negeren ze de foto's

a: de kogel was vrijwel ongeschonden
als je foto van de zijkant bekijkt lijkt dat enigszins zo, echter een frontaal beeld bewijst dat de kogel compleet afgeplat is, het komt overeen met testkogels die door kaders zijn geschoten door dr. Latimer voor onderzoek voor het HSCA. klik voor een direkte vergelijking van een testkogel met CE 399

Er is iets interessants aan de wens tot 'ontkenning' van de single bullet theorie, die het voor mij een essentieel voorval.
de SBT is een vorm van 'toeval', er is niks geplands aan, het is afhankelijk van de preciese locatie van personen op één moment in tijd, en hierdoor is het een ontkenning van het bijna universele en mysticisme achter de moord op Kennedy.

Mensen die de SBT ontkennen willen graag denken dat alles gepland is, dat er niet zoiets als 'toeval kan en vooral _mag_ bestaan.

Natuurlijk is de SBT in zichzelf nog geen 'bewijs' dat Oswald alleen gehandeld heeft, de achtergronden rond zijn motieven zijn nog altijd onduidelijk en ook is er ook voor mij de vraag in welke vorm er gemanipuleerd is aan het onderzoek (de beroemde foto van oswald en het geweer, en de politieke achtergrond van Oswald).

Maar voor mij staat wel vast dat het onderzoek van de Warren Commision het beste en meest objectieve onderzoek is naar de kennedy-moord en hun bevindingen zeker zeer na aan de waarheid liggen,
of men het _wil_ geloven of niet
(het onderzoek van het House Select Commitee is ook interessant, en zeer uitgebreid, maar kent volgens mij meer subjectieve beinvloeding door 'vooroordelen' die onderzoekers hadden doordat ze meer wisten van alles wat er al over de gebeurtenissen gezegd en geschreven was (bv. de theorie dat de 3 schoten in 5,6 secondes werden afgevuurd afkomstig van het HSCA, huidige analyses gaan uit van ongeveer 8,6 secondes tussen de drie schoten, op basis van de zapruder film); Garrison en zijn zaak zijn wat mij betreft een lachertje, van een overspannen officier van Justitie die zichzelf wilde bewijzen)

Overigens ben ik serieus erg nieuwsgierig naar die 'bewijzen voor meerdere daders', zeker als je zegt dan wel te moeten concluderen dat die onbreekbaar zijn, die heb ikzelf nog nooit gezien, en ik nodig je van harte uit deze te tonen:
hooguit kun je vragen stellen bij de mogelijke kogelinslag op de trottoirband bij Elm street, waar die exact vandaan komt is nog onduidelijk, maar ook daarbij lijkt me zeker een herkomst uit de richting van de school book depository aannemelijk, een herkomst uit richting van de Grassy Knoll is vrijwel onmogelijk, als er tenminste op de limousine geschoten zou zijn.

[Dit bericht is gewijzigd door RM-rf op 05-01-2004 11:24]

maandag 5 januari 2004 @ 14:49:18 #103
43784 Dr_Strangelove
We'll meet again
pi_15982571
quote:
Op maandag 5 januari 2004 01:14 schreef scanman01 het volgende:
Zou wel heel erg toevallig zijn, niet?
Nee hoor. Achteraf iets als toevallig bestempelen is erg makkelijk. We kunnen vanaf morgen iedere loterijwinnaar als verdachte door de politie laten oppakken omdat de kans dat de winnaar zou winnen zo klein is dat ie wel door oplichterij zal hebben gewonnen.

Als je vooraf moet bedenken wat een kogel zal gaan doen die vanuit Oswalds "sniper's nest" met hoge snelheid hoog in de rug van JFK geschoten wordt, dan is dat (net als de uitkomst van een loterij) niet te voorspellen. Een van de oneindige mogelijkheden is de huidige uitkomst. Er is IMO niets onverklaarbaars of onrealistisch aan die uitkomst.

Het omgekeerde is zelfs waar. Stel dat Kennedy en Connaly niet door één, maar door (twee of drie) afzonderlijke kogels zijn geraakt. Hoe toevallig zou het dan niet zijn dat:

a) de wonden gezamelijk een hoek maken die precies één baan maken (of tenminste precies genoeg om de deksel op de doofpot te kunnen houden) die ook nog naar naar Oswalds "sniper's nest" leiden?
b) de kogels tegelijk (of tenminste tegelijk genoeg om de deksel op de doofpot te kunnen houden) bij beide personen (~Z223) lijken in te slaan?
c) de verschillende kogels niet allemaal gevonden worden, of heel gelukkig alleen door collega-samenzweerders?

Als je de zaak als complot zou moeten inschatten, dan moet je toch stellen dat het een bijzonder idiote beslissing moet zijn geweest om één iemand te willen "framen", maar om daarbij meerdere schutters, daardoor ook verschillende geweren, én verschillende posities te gebruiken.....

Bovendien zit er minimaal 5 seconden tussen de eerste inslag en het uiteindelijk fatale schot, en ook dat getuigt van een zeer slecht complot. De kans dat Kennedy zelf wegduikt na een of twee schoten, door Jackie naar beneden wordt gedrukt, of de auto zigzaggend wegscheurt lijkt me vooraf genomen te groot om de huidige schietsequentie vooraf als een goed plan te beschouwen..

Als ik chef-samenzwering zou zijn geweest (zou ik de president al niet in het openbaar neerschieten, maar dat terzijde) en "we" Oswald als ideale "patsy" hadden geselecteerd, zou ik gewoon mijn beste scherpschutter hebben uitgekozen en hem een of twee keer laten vuren vanuit Oswalds "sniper's nest" of vanuit een vergelijkbare lijn. Dan had ik achteraf niet zo'n probleem gehad met allerlei extra geheime agenten die kogels uit andere pistolen kwijt moesten maken, onmogelijke wonden moesten verplaatsen, lijken moesten verwisselen, foto's en films moesten vervalsen met zestigerjarentechnologie, en bovendien lastige getuigen moesten intimideren, vermoorden, of met kankercellen injecteren.....
Dan zou de moord ook gewoon gepleegd zijn door één persoon en zou er weinig tot geen bewijs veranderd hoeven te worden, en zou er bovendien geen kans zijn dat er bewijs voor een complot zou ontstaan dat echt "onveranderbaar" of onverdedigbaar zou zijn geweest.

quote:
Meer dan 95% van de getuigen dacht dat de schoten van één locatie kwamen en er is overweldigend bewijs dat tenminste één van de schoten uit Oswalds "sniper's nest" kwam.

Alle kogelsporen gevonden op straat, in de lichamen van slachtoffers en/of die gevonden op een ziekenhuisstretcher, komen overeen met Oswalds geweer, dat bovendien op de plaats delict is gevonden. Bovendien beweren verschillende getuigen een verdieping lager dat ze schoten vanuit het gebouw boven hun hoorden.

De gedragingen van Oswald op 22/11/63 zijn ook vrij raar voor een onschuldige: hij neemt een lang, ingepakt voorwerp mee waarvan hij tegen een collega zegt dat het "curtain rods" zijn. Later onkent Oswald tegen politie het verhaal en blijken er al "curtain rods" geïnstalleerd te zijn op de plek waar Oswald dat van plan zou zijn (ook wordt de zak waarin de "curtain rods" zaten op de plaats delict gevonden, met afdrukken van Oswald en vezels doe consistent zijn met de vezels van het kleed waarin het geweer zich in de schuur bevond). Na de moord vertrekt ie als enige snel van zijn werk (omdat ie van iemand begrepen zou hebben dat er toch geen werk meer gedaan zou worden die dag), gaat ie naar huis, neemt zijn revolver mee, schiet een agent dood, gaat naar de bioscoop en als de politie binnenkomt trekt ie opnieuw zijn revolver onder de woorden "this is it".

Al het solide bewijs wijst op één dader en drie kogels die met één geweer zijn afgeschoten. Het "probleem" van de complottheorie is dat er geen echte complotheorie is. De theorie houdt slechts in dat er een of ander complot moet zijn geweest, maar iets dat ook maar een klein beetje op een geloofwaardig scenario lijkt is nog niet gepresenteerd, en dat zal het waarschijnlijk ook nooit gebeuren. De mop wil dat de "conspiracy buff" na zijn dood aan god vraagt: "wie heeft Kennedy nu werkelijk vermoord?", God daarop antwoordt "het was Lee Harvey Oswald, in zijn eentje", waarop de "buff" antwoord: "Zo, ik wist niet dat het complot zó hoog geregeld was".

"Patriotism is the last refuge of a scoundrel"
pi_15982823
heb er veel over gelezen en onderzocht, gewoon als amateur geschiedenisfreak...

als je goed in de info duikt kan je de 1 dader theorie weggooien...bekijk de ballistics zeer goed, en als je daar kennis van hebt, dan kan je niet anders concluderen...

tel mee met de zapruder film, het aantal schoten, het tijdsbestek, dat kan niet, het herladen van de rifle die Oswald zou hebben gebruikt duurt te lang om al de schoten in die tijd te lossen op een bewegend doel...

heb in mijn tijd bij de USMC herhaaldelijk meegemaakt dat we tijdens een training in contact kwamen met scherpschutters van de USMC, de Special Forces...ik heb ze allemaal gevraagd of zij (terwijl dat echt zeer goede schutters zijn, anders kom je niet als scherpschutter bij de SF) of zij met dat wapen in dat tijdsbestek zoveel schoten kunnen lossen op een bewegend doel...en zij zeiden dat ze het ooit wel eens hebben geprobeerd, maar dat het ze nooit is gelukt...ook zeiden ze dat gezien de ballistics, door hun ogen bekeken, een 1 shooter theorie niet kan...

Pulp Fiction
pi_15983041
ik geloof in deze versie, het verhaal van Oswalds minnares. Iemand met goede argumenten en bewijzen voor een complot. Oswald zou juist een bewonderaar van Kennedy zijn. Let op de toevallig overleden collega's trouwens:

http://www.groene.nl/2003/0325/rz_kennedy.html

Het verhaal stond als ik me niet vergis ook in de GPD-bladen.

[Dit bericht is gewijzigd door Toffe_Ellende op 05-01-2004 16:12]

maandag 5 januari 2004 @ 16:07:26 #106
16701 scanman01
Today's a good day
pi_15984306
quote:
Op maandag 5 januari 2004 14:59 schreef David Letterman het volgende:
als je goed in de info duikt kan je de 1 dader theorie weggooien...bekijk de ballistics zeer goed, en als je daar kennis van hebt, dan kan je niet anders concluderen...
Precies. Maar blijkbaar heeft niet iedereen dat gedaan.
pi_15984665
quote:
Op maandag 5 januari 2004 15:07 schreef Toffe_Ellende het volgende:
ik geloof in deze versie, het verhaal van Oswalds minnares. Oswald zou juist een bewonderaar van Kennedy zijn. Iemand met goede argumenten en bewijzen voor een complot. Let op de toevallig overleden collega's trouwens:

http://www.groene.nl/2003/0325/rz_kennedy.html

Het verhaal stond als ik me niet vergis ook in de GPD-bladen.

over Judyth Vary Baker:
http://mcadams.posc.mu.edu/judyth.htm

haar bewijsvoering is voornamelijk gebaseerd op haar verhaal:
ze wordt gedeeltelijk ondersteund door getuigen die ook door Garrison onderzocht zijn, maar door hem als niet betrouwbaar zijn afgewezen (David Lewis).
haar beweringen zijn direkt in tegenspraak met de getuigenis van Marina Oswald.

een geschrift dat van Oswald afkomstig zou zijn, inclusief steeds meer documenten die in haar bezit zou zijn, maar ze weigert deze te laten onderzoeken op echtheid door onafhankelijke onderzoekers (omdat die natuurlijk deel uitmaken van het 'complot')

Haar verhaal is in de loop der tijd op cruciale punten veranderd, omtrend de betrokken personen, zoals bv de rol van David Atlee Phillips, een CIA agent, die echter uit haar verhaal verdween toen bleek dat hij gedurende die tijd in Mexico Stad gestationeerd was.

Persoonlijk plaats ik iemand als Judyth Vary Baker in dezelfde categorie als Jean Hill, mensen die graag veel lezen over de bestaande theorieen en zichzelf tussen deze personen infantaseren
Overigens is het wel opvallend dat Judyth na het zien van de film JFK van Stone opeens gemotiveerd was 'om haar verhaal te vertellen':

deze theorie komt exact overeen met een boek van Ed Haslam 'Mary, Ferrie, and the Monkey Virus' dat verscheen voordat Judyth de eerste maal haar verhaal vertelde.
Ze is vaker betrapt op leugens en zichzelf belangrijk voordoen, in een nieuwsgroep over de mormoonse kerk deed ze zich voor als linguist met diepe kennis van oud-egyptisch.

Toen ze in een nieuwsgroep beschuldigd werd van het opdoffen van haar verhaal om haar eigen saaie leven meer interessant te maken, reageerde ze met een uitgebreidde mail; http://mcadams.posc.mu.edu/boring.txt
hierin beweert ze een spin te zijn geweest bij het oprollen van maffia-netwerken, aanslagen op Reagan voorkomen te hebben,

Ze gaf aan dat de National Enquirer 600.000 dollar haar geboden had voor haar verhaal, maar moest toegeven dat haar agent enkel ooit eens had aangegeven dat haar verhaal 'misschien' zoveel waard zou zijn.

pi_15984805
quote:
Op maandag 5 januari 2004 16:31 schreef RM-rf het volgende:

knip

Als het waar is wat je zegt (welke belangrijke onafhankelijke autoriteiten hebben dit bevestigd?) dan zou het wel een knap staaltje zijn.

Wordt trouwens ook nog iets afgedaan van de beweringen dat collegawetenschappers van haar toevallig allemaal overleden zijn omdat ze teveel van het geheime laboratorium afwisten? Ben daar wel benieuwd naar eigenlijk, want het lijkt me nogal moeilijk te vervalsen, dat gedeelte van haar CV.

maandag 5 januari 2004 @ 17:06:41 #109
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_15985146
quote:
Op maandag 5 januari 2004 00:43 schreef RM-rf het volgende:

[..]

de jury heeft Garrison niet ontvankelijk verklaard, omdat hij niet kwam opdagen met de essentiele getuige die kon bewijzen dat Clay Shaw ook Clay Bertrand was, zonder die getuige was die gehele overeenkomst gebaseerd op de werkelijk gedane uitspraak van Garrison dat homosexuelen bij het gebruik van schuilnamen altijd hun voornaam aanhielden en dus deze Clay, die andere Clay was.

homosexualiteit was in die tijd een overtreding in amerika, maar het aantonen van homosexualiteit, want dat was Shaw inderdaad, is nog geen bewijs voor betrokkenheid bij de moord op K.

Overigens heeft Stone in zijn film wel die betreffende essentiele getuige opgevoerd aan het eind, die feitelijk nooit bestaan heeft, een stukje 'artistieke vrijheid' laten we het noemen.

verder heeft die Jury geen uitspraken gedaan, en garrison's zaak werd een enorme publieke afgang, omdat hij geen van zijn beweringen ook maar minimaal kon onderbouwen en ook zijn onderzoeksmethoden zeer zwak bleken (een getuigenis opvoeren die onder invloed tot stand kwam).
Later deed een commisie van het huis van Afgevaardigden (het Select Commitee) wel gericht onderzoek naar verschillende complot-theorieen, en ging erg ver in het vinden van geloofwaardigheidsgronden (o.m. een acoustisch onderzoek dat het voor 95% zeker vaststelde dat schoten van de 'Grassy Knoll afkwamen, en er 4 schoten zouden zijn geweest).

maar verder zie ik het nut niet in om een discussie over de moord op Kennedy te laten verzanden in een filmbespreking van een tweederangs amerikaanse filmhit met Kevin Costner in de hoofdrol (vind je waterworld nu ook geloofwaardig?)

je bent overigens altijd vrij om nog een keertje met je 'bibliografie' aan te komen, alles rondom die moord interesseert en intrigeert me enorm, los van de dadervraag, ook het mysticisme, het volksgeloof, de complottheorieen an sich.

ik weet niet hoor, maar waar heb ik het over de film JFK?
pi_16079753
Ik heb hier een stukje gescant uit een boek. Boek van een man die bij ONI (office of naval intellegence) zat. Over de Kennedy moord(alleen dit stukje dan). Boek komt uit 1991. Hij zegt ook dat de chauffeur het fatale schot loste. En ook de reden waarom die vermoord zou zijn. http://members.lycos.nl/The_Reeferman/Cooper_JFK.htm

[Dit bericht is gewijzigd door Reeferman op 08-01-2004 23:53]

want to know why and how and......
  donderdag 8 januari 2004 @ 20:15:30 #111
45206 Pietverdriet
pi_16079953
quote:
Op donderdag 8 januari 2004 20:10 schreef Reeferman het volgende:
Ik heb hier een stukje gescant uit een boek. Boek van een man die bij ONI (office of naval intellegence) zat. Over de Kennedy moord. Boek komt uit 1991. Hij zegt ook dat de chauffeur het fatale schot loste. En ook de reden waarom die vermoord zou zijn. http://members.lycos.nl/The_Reeferman/Cooper_JFK.htm
Hij zegt ook dat er een kolonie op mars werd gesticht in 1962 waar selekte mensen wonen....
  vrijdag 1 september 2006 @ 12:16:15 #112
37817 Wutangtony
I'll Fok You Up!!!!!!!
  vrijdag 1 september 2006 @ 14:17:53 #113
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_41393255
subtiel
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
  vrijdag 1 september 2006 @ 15:05:21 #114
37817 Wutangtony
I'll Fok You Up!!!!!!!
pi_41394655
quote:
Op vrijdag 1 september 2006 14:17 schreef Parafernalia het volgende:
subtiel
wat?
Wat moet je anders?
pi_41434687

Foto van het moment dat hij door z'n hoofd geknald wordt.
De man in het rondje boven op het heuveltje heb het fatale schot gelost, die man heet James Files.
  zaterdag 2 september 2006 @ 21:41:26 #116
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_41434735
ik zie m niet
  † In Memoriam † zaterdag 2 september 2006 @ 21:47:25 #119
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_41434936
quote:
Als je er nu eens wat info bijzette ipv alleen een linkdump

JFK II is an incredible documentary film that totally destroys any notion of Lee Harvey Oswald being responsible for the murder of President John F. Kennedy. Packed with original and new footage, JFK II provides strong clues as to who was really behind the assassination.

This examination of the ecidence is meticulous ans well-documented. JFK II ia a criminal indictment of George Herbert Walker Bush and establishes beyond a reasonable doubt his guilt as a supervisor in the conspiracy to assassinate John F. Kennedy.

"If the people knew what we had done,
they would chase us down the street and lynch us."
-George H.W. Bush
pi_41435737
Is het trouwens al iemand opgevallen dat als hij net neergeschoten wordt z'n hoofd naar voren gaat?

volgens Files kwam dit doordat mafia gast Charles Nicoletti hem eerst in z'n achterhoofd schoot en Files tegelijk van voren waardoor hij naar achter klapte.
  zondag 3 september 2006 @ 14:24:06 #121
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_41450668
pi_41450843
Het is onmogelijk dat de fatale schoten uit die richting kwamen. Verder is het getuigenis van Files zo vaak veranderd (lees; verbeterd), dat hij waarachtig ongeloofwaardig is.
Zelden schryf ik wat ik wil, en nooit wat 'n ander wil.
  zondag 3 september 2006 @ 14:35:39 #123
45622 merlin693
Huh ! Asmodeus & me
pi_41450967
quote:

Het is onmogelijk dat de fatale schoten uit die richting kwamen.
vertel
pi_41451170
quote:
Op zondag 3 september 2006 14:35 schreef merlin693 het volgende:

[..]

vertel
Zijn wonden, en zijn gedrag direct volgend op de verwonding, sluiten dat uit:

If [the President] had been hit from the Grassy Knoll or stockade fence, it would have taken off the left side of his head and thrown him violently sideways, and not backward as in the film. The left side of his head was not damaged at all

(...)

Standing behind the picket fence, it is . . . apparent that if the shot were from the front, then it couldn't have originated behind the fence: the fence is at a 90 degree angle to Kennedy's head -- tilted 34 degrees left of center when hit -- at the time the President was struck. A virtual broadside hit. Such a shot would not have forced JFK's head forward or backward, but side to side, with the bullet exiting near Kennedy's left ear, hitting Jackie. Of course, none of this happened.

(...)

In Dale Myers's meticulous reconstruction of the event, he asked the computer to draw a line from low in the back of Kennedy's head -- where some have erroneously stated a wound existed -- to the wound in the right temple area. Giving the front-shooter theorists the benefit of the doubt, and negating all the autopsy X-rays and photos, Myers then followed the line forward to determine where such a shooter had to be located. It turns out that if the shooter were in front of Kennedy, in a line with his wounds and front-to-back axis of movement, the assailant could only be in one place: [thirteen] feet in the air above the southernmost point of the railroad underpass

(...)

When one first stands behind the picket fence, he/she is struck by a number of sensations. First, there is no clear shot at the middle lane of Elm Street [where the limousine was] until the instant of the head shot, allowing for no earlier shots or tracking of the moving target. It turns out that the intended victim is obscured by road signs and a white retaining wall about ten feet in front of the fence.
An even more compelling problem was driven home during the filming of JFK. I was fortunate to be able to stand near the camera as this scene was reenacted. With the street crowd added as it appeared on the day of the shooting, it became clear that, insofar as the first two shots are concerned, a grassy knoll shot was also obstructed by the crowd that lined the sidewalk. The assassin would thus [have] had to shoot through the white wall, the road signs, and bystanders to get to the President. If the assassin shot Kennedy in the head, he had to shoot in the first second the car emerged from behind the retaining wall, again past (or through) the heads of spectators.(

Citaten afkomstig van de volgende pagina, waar ook een schematisch overzicht van de kogelbanen te vinden is:

http://www.jfk-online.com/jfk100shot5b.html#N_2_
Zelden schryf ik wat ik wil, en nooit wat 'n ander wil.
  zondag 3 september 2006 @ 15:12:04 #125
103219 OpenYourMind
Question Everything
pi_41451841
BTW Oswald was hoogstwaarschijnlijk CIA.

quote:
Deposed CIA head Porter Goss was once a member of the CIA's super-secret Operation 40, an assassination squad which roamed through North and Central America during the 1960's.

It is the only extant photograph of the members of Operation Forty, the CIA’s assassination squad, taken in a Mexico City nightclub in 1963.

Barry Seal had been recruited at the age of 17, along with Lee Oswald, by CIA agent David Ferrie, at a two week summer camp of the Louisiana Civil Air Patrol in 1957.

The product of a patrician Connecticut upbringing, an elite preparatory school and Yale University, Goss entered the high-stakes espionage game being played out between the Florida Keys and the coast of Cuba after the CIA-backed coup against Castro collapsed at the Bay of Pigs.

"During his junior year, he met a CIA recruiter through his ROTC commanders,” reported the September 24, 2002 Orlando Sentinel, in a story headlined “TERRORISM FIGHT KEEPS REP. GOSS IN POLITICAL FRAY.”

“It is true I was in CIA from approximately the late 50's to approximately the early 70's,” Goss told antagonist Michael Moore.

Seal is seated third from left. Sitting right next to him (second from left) is Porter Goss. Beside Goss is notorious "freedom fighter" Felix Rodriguez (front left), a Cuban vice cop under the corrupt Mob-run Batista regime in Cuba who later became an Iran Contra operative and a confidant of the first George Bush.

On the other side of the table is the the only spook celebrant displaying any regard for tradecraft... Covering his face with his sport coat is Frank Sturgis, famous for being one of the Watergate burglars.

Beside Sturgis (front right) is another famous spook, at least among Kennedy assassination researchers, William Seymour, the New Orleans representative of the Double-Chek Corporation, a CIA front used to recruit pilots (like Seal). Seymour is regarded by many researchers as the man who on several notable occasions is said to have impersonated Lee Harvey Oswald, when that lone nut gunman was out of the country.

At the time it was taken the CIA's covert action chief in Mexico City was David Atlee Phillips, AKA Maurice Bishop, who reportedly met with Oswald in Dallas before the assassination.

Bron: http://www.madcowprod.com/05072006.html
Hoeveel hier van waar is? Geen idee, Hopsickers verhaalstijl van schrijven laat het soms mooier lijken dan dat het is denk ik... verder heb ik mij er nog niet zoveel in verdiept.
"And if all others accepted the lie which the Party imposed - if all records told the same tale - then the lie passed into history and became truth. Who controls the past controls the future, who controls the present controls the past."
pi_41492552
quote:
Op zondag 3 september 2006 14:44 schreef Apropos het volgende:

If [the President] had been hit from the Grassy Knoll or stockade fence, it would have taken off the left side of his head and thrown him violently sideways, and not backward as in the film. The left side of his head was not damaged at all
Files claimt dat hij op z'n rechteroog mikte de kogel kwam in z'n rechter slaap. logisch dat z'n linker kant nog heel was.
pi_41767032
Ik zit eens te kijken naar dat filmpje waarin James Files de moord op JFK bekent. Het lijkt me dat dit voor een soort reporters is, gezien het feit dat hij hier aan het einde van het filmpje wat over rept. In ieder geval valt het mij op dat zijn manier van spreken zeer snel is. Ik kan me voorstellen dat als je een dergelijk verhaal uitlegt, je nogal geregeld na moet denken hoe het met de preciese feiten rond dit voorval zat, in plaats van het op hoog tempo opsommen van de feiten. Op mij komt het dus eigenlijk een beetje over alsof de heer Files gewoon een verhaaltje op zit te lezen. Of dit dan een eigen verhaal is, wat op de waarheid gebaseerd is, of als het gewoon iets is wat van een ander komt, weet ik niet, maar ik vind zijn hele voorkomen het verhaal nogal ongeloofwaardig maken.
  woensdag 13 september 2006 @ 13:33:22 #128
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_41768333
Samuel L Jackson

Volgens mij wel. Maar hoe dat zit moet ik achterhalen nog. En of het zo'n crimineel feit was is maar de vraag.

Ik kreeg dat binnen dus. Maar het verband kan anders zijn. Ik moet alle technische gegevens hebben dus ik moet zoeken.

Samuel L jackson was de eerste associatie die in me opkwam. Kan ook zijn dat zijn films ermee te maken hebben.

[ Bericht 62% gewijzigd door Verdwaalde_99 op 13-09-2006 13:42:17 ]
Sinds 2007 anti depressiva vrij,
In 2008 gezonder enigsins rustiger blij.
Gekte en waanzin voorbij.
Eindelijk tijd voor de normalere realiteit.
pi_42706443
LEE HARVEY OSWALD IS ONSCHULDIG!!!
  maandag 16 oktober 2006 @ 10:33:54 #130
152102 pietje77
David Rockefeller
pi_42716574
tvp
http://video.google.com/videoplay?docid=-9137354720737304741&q=JFKII
Deze al gezien mensen?
lol, nvm. zie Northenstar zijn post 21.47
"That men do not learn very much from the lessons of history is the most important of all the lessons that History has to teach."
-Aldous Huxley
pi_43774571
James Files.. Vandaag 43 jaar geleden dat hij het fatale schot loste vanaf the Grassy knoll. Of hij was al dood door dat schot van Charles N.
The word is the word of the sword, Until the wrongs are righted
pi_43776065
quote:
Op maandag 5 januari 2004 14:59 schreef David Letterman het volgende:
heb er veel over gelezen en onderzocht, gewoon als amateur geschiedenisfreak...

tel mee met de zapruder film, het aantal schoten, het tijdsbestek, dat kan niet, het herladen van de rifle die Oswald zou hebben gebruikt duurt te lang om al de schoten in die tijd te lossen op een bewegend doel...

heb in mijn tijd bij de USMC herhaaldelijk meegemaakt dat we tijdens een training in contact kwamen met scherpschutters van de USMC, de Special Forces...ik heb ze allemaal gevraagd of zij (terwijl dat echt zeer goede schutters zijn, anders kom je niet als scherpschutter bij de SF) of zij met dat wapen in dat tijdsbestek zoveel schoten kunnen lossen op een bewegend doel...en zij zeiden dat ze het ooit wel eens hebben geprobeerd, maar dat het ze nooit is gelukt...ook zeiden ze dat gezien de ballistics, door hun ogen bekeken, een 1 shooter theorie niet kan...
Ik vind die ballistiek altijd een beetje een heikel punt. Heb het filmpje nou ongeveer 30 keer gezien, en ik blijf het appart vinden, vooral dat na het eerste schot nog niemand iets doorheeft.

Overigens heb ik personen gezien op film die wel met een Mannlicher Carcano ( wat een grendelactie heeft ) in dat tijdsbestek gerichte schoten konden schieten; daarbij was Oswald een goed scherpschutter. Dus dat argument is niet heel sterk.
pi_43801276
Al zeggen ze morgen dat de jonge Bush sr. het heeft gedaan, het maakt nu niks meer uit, net zoals we pas over een paar jaar te weten komen hoe het met 9/11, Afghanistan(gas) en Irak(olie) zat, dan is het al half vergeten, en hebben we weer heel andere problemen, desalniettemin ben ik ook wel benieuwd.
pi_44943924

Dat is waarschijnlijk een stuk van de achterkant van het hoofd van JFK, dus dat betekend een schot van voren.
pi_45086625

Lee Harvey Oswald staat gewoon in de deuropening?

pi_45140688
quote:
Op zaterdag 2 september 2006 22:09 schreef AY het volgende:
Is het trouwens al iemand opgevallen dat als hij net neergeschoten wordt z'n hoofd naar voren gaat?
plastisch gezegd komt dit door een schot aan de voorkant, watr aan de achterkant het hoofd weer verlaat. door dat gat spatten ook hersenen naar buiten. dat levert een voorwaartse kracht op, waardoor het hoofd naar voren beweegt.
  maandag 8 januari 2007 @ 16:18:43 #137
59136 Aurora025
1649 - Siege of Drogheda
pi_45146126
The Irish Massacre was incited by the Jesuits on October 23, 1641, the feast day of Ignatius Loyola, and lasted until Oliver Cromwell landed in Drogheda in 1649 to put an end to it.
pi_45160582
JFK Wanted For Treason(Deze hingen in Dallas.)
  dinsdag 9 januari 2007 @ 13:57:37 #139
44800 SilentChaos
Rehab is for quitters...
pi_45176165
Volgens The X-Files was't Cancerman (The Ciarette Smoking man):

A morning of awkwardness is far better than a night of loneliness...
I won't go down in history, but I will go down on your sister...
Freedom is just another word for missing someone...
Satisfaction is the death of desire...
pi_45177495
tvp
pi_45292458

Ik heb me altijd afgevraagd wat er te lachen valt in die 2e foto...
pi_45294673
wie zie jij lachen dan?
pi_45294691
oh johnson... misschien in de trant van "congratulations mr. president"
pi_45294705
wie heeft hem ingezworen dan? die vrouw is niet de chief justice?
pi_45302067
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 20:05 schreef Billy_Mack het volgende:
oh johnson... misschien in de trant van "congratulations mr. president"
Denk het niet, alleen LBJ, Lady Bird en die andere man lachen.
pi_45302135
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 20:06 schreef Billy_Mack het volgende:
wie heeft hem ingezworen dan? die vrouw is niet de chief justice?
Nee inderdaad, Earl Warren die zat toen vast wel ergens in Washington. Ze moesten snel een judge naar Air Force One halen om hem president te laten worden.
pi_45313098
http://www.youtube.com/watch?v=I3-lZNR_yAc

John Connally aan het woord.
pi_45313763
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 23:35 schreef AY het volgende:

[..]

Denk het niet, alleen LBJ, Lady Bird en die andere man lachen.
denk dat je er niet te veel achetr moeten zoeken, iedereen in onzettend gespannen... ik bedoel, deze man is 2 uur ervoor nog VP, en later wordt zijn president vermoord en wordt hij zelf president. kan me voorstellen dat je op zo'n moment misschien ergens ongepast om lacht...

wist trouwens niet dat een normale judge ook presidenten mag inzweren.
  zaterdag 13 januari 2007 @ 15:07:29 #149
152102 pietje77
David Rockefeller
pi_45314206
Gerald Ford heeft toch ooit toegegeven dat ze Kennedy's nekschot "veranderd" hebben in een rugschot?

Wat Bush Sr. zijn laatste "uithaal" naar "conspiracy theorists op het internet" tijdens het afscheid van Ford weer een stuk duidelijker maakt. ( "Ford heeft zijn handtekening gezet onder het Warren report en we weten allemaal dat Gerald Ford goudeerlijk is en zijn woord is genoeg bewijs!" waren ongeveer de woorden die de occulte massa moordenaar en centrale figuur in de JFK moord te zeggen had........

zie JFK II- google video.

wat een tuig..

wel begrijpelijker dat Bush Sr. voortaan bijna wekelijks in huilen uitbarst. Zijn leven is bijna voorbij en zoals vele schurken in de geschiedenis krijgen ze op hun sterfbed spijt en bekennen ze hun grootste misdaden
Helaas voor "poppy"Bush heeft hij een redelijk Bush imperium achtergelaten en zou hij zijn vele zoons en dochters ook de nek omdraaien..

Wel leuk om te zien dat overal ter wereld de kinderen de horror taken van papa of mama altijd vlekkeloos overnemen.

Letterlijk; zo vader zo zoon..
"That men do not learn very much from the lessons of history is the most important of all the lessons that History has to teach."
-Aldous Huxley
pi_45316971
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 14:52 schreef Billy_Mack het volgende:

[..]

denk dat je er niet te veel achetr moeten zoeken, iedereen in onzettend gespannen... ik bedoel, deze man is 2 uur ervoor nog VP, en later wordt zijn president vermoord en wordt hij zelf president. kan me voorstellen dat je op zo'n moment misschien ergens ongepast om lacht...
Of Johnson heeft Kennedy uit de weg laten ruimen..
pi_45317250
wat een beschuldigingen allemaal....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')